Saturday, November 18, 2006

27/08/1385 شنبه











راهکارهای مورد نظر شما برای بر پایی 16 امسال چیست؟







لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد










آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست http://www.cyoiran.com/





اس. جی.کی نیوز در قبال صحت يا سقم اخبار هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به انتقال آنها از رسانه‌های متفاوت میپردازد





خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
معاون دانشجوييمعاون دانشگاه تربيت مدرس: اجراي طرح «جلوگيري از ورود دانشجويان دختر با پوشش نامناسب به دانشگاه» به اول دي موكول شد دانشگاه تربيت مدرس اعلام كرد: اجراي طرح جلوگيري از ورود دانشجويان دختر با پوشش نامناسب به دانشگاه به اول دي موكول شد.
دكتر محمد حسين يادگاري در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: پوشش اسلامي در درجه اول چادر و در درجه دوم استفاده از مانتوي بلند تا زير زانو و بدون چاك بلند است.
وي افزود: پوشش كامل موي سر و عدم استفاده از لوازم آرايشي از ديگر ملاك‌هاي مدنظر كميته انضباطي براي دانشجويان دختر دانشگاه است.
معاون دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس اظهار كرد: دانشگاه از اول دي ماه اين مصوبه را اجرا مي‌كند و قبل از اين مدت نيز مصوبات را به دانشجويان دختر در دانشگاه و خوابگاه اطلاع رساني مي‌كند

کارگران ايران خودرو احکام صادره عليه فعالين کارگری را شديدآ محکوم کرده و خواهان لغو فوری آن می باشند
پیک ایران
همکاران گرامی و دوستان کارگرمدعیون حمایت از مستعضفان يکبار ديگر نيت خود رادر مقابل کارگران ايران نشان دادند آنها يکبار ديگر برای همبستگی با سرمایه داران و برای چلوگيری ازهرگونه تشکل و هر گونه اعتراض و اعتصاب که حق مسلم کارگران است دست به کار شده و شديد ترين احکام را عليه کارگرانی که در مراسم روز اول ماه مه که به جرم شرکت در گراميداشت مراسم روز جهانی کارگردر شهر سقز دستگير شده بودند صادر کردنددوستان و همکاران گرامیکارگران حق دارند روز جهانی کارگر را گرامی بدارند هيچ کسی حق ندارد مانع شرکت کارگران در گرامی داشت روز جهانی کارگر شودمسولان انتظامی و قضائی که در سال 83 به مراسم روز کارگر حمله کرده و عده ای از کارگران شرکت کننده در اين مراسم را دستگير کرده بودند به جائی معذرت خواهی از کارگران بعد از حدود چند سال امروزحکم زندان برای آنها اعلام کرده اندهمکاران گرامی و دوستان کارگر اول ماه مه روز جهانی کارگر است در اين روز کارگران حق دارند که ياد کارگران کشته شده در شهر شيکاکو را گرامی بدارند اين روز روز جهانی کارگران است همه کارگران سراسر جهان اين روز را گرامی می دارند و کارگران ايران نيز حق دارند در اين روز در مراسم های مستقل خود جدا از تشکلهای دولتی شرکت کرده و مطالبات خود را مطرح کنند در تقويم ايران نيز اين روز روز رسمی برای کارگران است.ولی متاسفانه عليرغم تعطيلی اين روز سرمايه دارن ايران حاضر نشده اند اين روز را به عنوان روز تعطيلی بپذيرند و ما شاهد هستيم در اکثر واحدهای کارگری کارگران را وادار می کنند که در اين روز در سر کار حاضر شوند. دولت ايران حاضر نيست اين روز را به عنوان روز کارگری بپذيرد برای همين است از شرکت کارگران در اين روز چلوگيری کرده فقط مجوز راهپيمائی را به تشکل خاص دولتی آن هم در جاهای دور از دسترس کارگران وآن هم نه بخاطر مطرح کردن مطالبات کارگران ویا نه برای گرامی داشت روز کارگر بلکه به خاطر ابزاری برای نشان دادن حضور کارگران می دهد.در حاليکه کارگران ايران هر روز شاهد تجاوز به حقوق خودشان هستند در حاليکه هزاران کارگر ماهها حقوق دريافت نکرده اند در حاليکه روزانه در شرکت ما دهها کارگر اخراج می شوند وهنوز کارگران شرکت کننده در اعتصاب اسفند ماه سال گذ شته و کارگران اخراجی شرکت واحد به سرکار باز نگشته اند .در حاليکه در اثر نا امنی محيط کار دهها نفر از دوستان ما جان خود را از دست داده اند و دها نفر قطع عضو شده و در کنج خانه افتاده اند در حاليکه هيچکسی و هيچ قاضی به فرياد کارگران نساجی ها و غيره که هر روز تعطيل و کارگران خودرا اخراج می کنند نمی رسند.در حاليکه شرکتهای پيمانکاری هر روز به حقوق ما کارگران تجاوز کرده و حتی حقوق قانونی وزارت کار را به ما نمی پردازند در حاليکه وهنوز مسله قرار دادهای موقت به قوت خود باقی است و شرکتهای دولتی همچون شرکت ما با تحميل قراردادهای موقت در کارهای دائم ما را برده وار استثمار می کنند..در حالیکه اصلاح قانون کاربه نفع سرمایه دارن و اعتراض کارگران علیه اصلاح آن در جلو مجلس ادامه دارد
زمانی که کارگران قزوين و کاشان و سنندج و ماهشهر و دهها شهر ديگر برای گرفتن حقوق خود مقابل مجلس جمع شده اند و هيچ کسی پاسخگوی آنها نمی باشد صدور احکام بر عليه فعالين کارگری که حاضر نيستند تن به هر کاری بدهند چه معنائی غير از ضد يت با خواست کارگران دارد.ما کارگران ايران خودرو اين احکام صادره عليه کارگران شهر سقز را محکوم کرده و از همه دوستان کارگر می خواهيم در هر جا که هستند عليه اين احکام صادره اعتراض کنند و از قاضی صادر کننده احکام می خواهيم که به خاطر توهين به طبقه کارگر به خاطر صدور اين احکام واهی از کارگران ايران معذرت خواهی کند و به جای صدور زندان بر عليه کارگران به فرياد هزاران کارگر برسد که چندين ماه است حقوق دريافت نکرده اند.
زنده باد همبستگی کارگرانجمعی از کارگران ايران خودرو22/8/85
کارگران ونزوئلا کنترل کارخانه را به دست می گیرند
کمیته اقدام کارگری
کارگران کارخانه سانی تاریوس مارکای Sanitarios Maracay در ونزوئلا از روز 15 نوامبر 2006 (24 آبان 1385) کارخانه را به اشغال خود گرفته و آغاز به تولید تحت کنترل خود کردند. مطالبه کارگران ملی کردن کارخانه تحت کنترل کارگری است. کارگران از اعضای جبهه انقلابی برای اشغال کارخانه ها FRETECO می باشند. این جبهه توسط کارگران «گرایش مارکسیست انقلابی» CMR (بخش گرایش مارکسیستی بین المللی IMT در ونزوئلا) تشکیل یافته است. این اشغال درشرایطی انجام می گیرد که رهبری اتحادیه رسمی کارگری ونروئلا PRS موافق شعار ملی کردن کارخانه های تخت کنترل کارگری نمی باشند. کمیته اقدام کارگری (ایران) 25 آبان 1385
منبع:گزارشگران
دادگاه دو نشريه دیگر فردا در تهران برگزار می ‌‏شود
ایران پرس نیوز
دادگاه دو نشريه «تاك» به مديرمسوولي رجب رحماني و «افكار» به مديرمسوولي زارعي قنواتي صبح فردا در شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران به رياست قاضي حسينيان و با حضور اعضاي هيأت منصفه مطبوعات برگزار مي‌‏شود.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"،‌‏ مديران مسوول اين دو نشريه صبح فردا در شعبه مزبور حاضر و به دفاع از اتهامات انتسابي مي‌‏پردازند.
اتهام رحماني كه در حال حاضر نماينده تاكستان در مجلس هفتم است، توهين و افترا داير بر شكايت تعدادي از پزشكان شهرستان كرج و اتهام زارعي قنواني نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي و انتشار مطالب خلاف واقع، موضوع شكايت هيأت نظارت بر مطبوعات عنوان شده است.
نشريه افكار پيش از اين از سوي هيأت نظارت بر مطبوعات توقيف شده بود
هيچ زنى نبايد خودسوزى كند
بر اساس اخبار و گزارشات مندرج در رسانه های گروهی، هر روزه بر تعداد زنان و دختران جوانی که با اقدام به خودسوزی به زندگی مصیبت بار خود در افغانستان پایان می دهند، اضافه میشود. فاجعه و سرنوشت درد آور زنان در افغانستان همچنان ادامه دارد٠
طالبان سرنگون شده است٠ اما وضعيت واقعى زنان در افغانستان پس از سقوط دار و دسته طالبان تغييرات واقعى چندانى نكرده است٠ هر چند كه زنان از حق راى برخوردارند، و در پارلمان كشور نماينده دارند٠ اما اين تغييرات ميكروسكپى است٠ ذره اى واقعى نيست٠ زندگى واقعى و سرنوشت زنان همچنان در اسارت اسلام، عقب ماندگى و زن ستيزى حاكم بر جامعه و دولت است٠
زنان در افغانستان در هراس از جريانات اسلامى هنوز ناچارند خود را در زیر برقع پنهان کنند. هنوز در دوران کودکی وادار به ازدواج اجباری می شوند و از رفتن به مدرسه و ادامه تحصیل محروم می گردند، هنوز در برخی موارد همچون برده با یک حیوان مبادله می گردند. هنوز زنانی که در مورد تجاوز جنسی قرار میگیرند از ترس زندانی و كشته شدن خودكشى ميكنند٠ اين سرنوشت تلخ زن در افغانستان است٠ زن مجرم است٠ اسير است٠ فرو دست است٠ مورد تحقير و اهانت است٠ اما ظاهرا این جنايت در حق زنان كافى نيست و مقامات حکومت اسلامى افغانستان در پی احیا کردن دفاتر امر به معروف و نهی از منکر می باشند تا دامنه خشونت بر زن را از اینهم گسترده تر سازند. در چنين شرايطى "طبیعی" است که زنان جوان خودسوزی را که خود یکی از دردناکترين روشهای خودکشی است براى "خلاصى" از وضعيت موجود "انتخاب" کنند.
اما خودسوزی زنان و دختران جوان در افغانستان فریادی است از اعماق جامعه که به وضعيت موجود اعتراض ميكند٠ اعتراض به فرو دستى، اعتراض به زن ستيزى، اعتراض به قوانين كثيف اسلامى٠ اما نوعى از اعتراض كه در شرايط استيصال، در شرايط نا اميدى و ياس انسان به آن متوسل ميشود، در شرايطى كه انسان راه ديگرى در مقابل خود نمى بيند٠
باید در مقابل این خشونت سیتمایتک دولتی، نهادهای زیر دست دولت و مردسالاری حاکم بر جامعه اسلام زده افغانستان ایستاد. باید دست مذهب را از زندگی مردم و زنان كوتاه کرد. شرط اول خلاصى زنان از چنين شرايطى برقرارى يك حكومت سكولار است٠سازمان آزادی زن بمثابه سازمانى مدافع حقوق جهانشمول زنان از همه مردم آزاديخواه و برابرى طلب ميخواهد تا براى پايان دادن به اين شرايط سياه دولت افغانستان و متحدين آمريكايى آن را تحت شديدترين فشارهاى بين المللى قرار دهند٠ هيچ زنى نبايد خودسوزى كند! راههاى ديگرى وجود دارند٠
زنده باد آزادى زن
زنده باد آزادی و برابرى
سازمان آزادى زن
17 نوامبر 2006
www.azadizan.com



این پرونده سیاه تنها با سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی بسته خواهد شد
ایران پرس نیوز
لیلا جدیدی
پارلمان اروپا با صدور قطعنامه ای نقض مکرر حقوق بشر تحت حاکمیت رژیم ولایت فقیه را محکوم کرد و خواهان بهبود وضعيت حقوق بشر در ایران شد.
طی دو سال گذشته این ششمین باریست که پارلمان اروپا نقض وحشیانه حقوق بشر در جمهوری ملاها را محکوم می کند. این بار بر سیر تصاعدی نقض حقوق شهروندان ایرانی به ویژه از هنگام به قدرت رسیدن احمدی نژاد نیز تاکید شده است.
قطعنامه مذکور از آنجا حایز اهمیت است که در حالیکه پرونده هسته ای جمهوری اسلامی هنوز از مهمترین معضلات سیاسی جهان و بویژه اروپا و آمریکا به شمار می آید، امیدواری رژیم به اینکه در سایه بحران اتمی، نقض مستمر حقوق بشر در ایران به حاشیه پرتاب شود را بیهوده می سازد.
از جمله موارد اشاره شده در قطعنامه پارلمان اروپا، مرگ مشکوک زندانیان سیاسی، وضعیت وخیم روحی و جسمانی زندانیان سیاسی، سرکوب دانشجویان و اعمال مجازات حبس و شلاق و جریمه نقدی علیه فعالین سیاسی می باشد.
پارلمان اروپا همچنین جمهوری اسلامی را به لحاظ سرکوب آزادی بیان و مطبوعات در ردیف یکی از بدترین حکومتهای جهان دانسته است.
سرکوب زنان، نقض حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی در ایران و تبعیض علیه آنان از دیگر مواردی است که بیانیه مزبور به انتقاد از آنها پرداخته است.
نمایندگان پارلمان اروپا ضمن اشاره به اینکه بیشترین موارد اعدام افراد کم سال تحت حکومت ملاها صورت می گیرد، خواهان توقف این امر و نیز برچیدن مجازات غیرانسانی سنگسار شده اند.
قطعنامه مذکور ضمن اعتراض به مرگ اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی در زندان، خواستار آزادی بی قيد و شرط کليه زندانيان سياسی شده است.
قطعنامه پارلمان اروپا که از میان 65 عضو با 60 رای مثبت و 3 رای ممتنع صادر شد، از کميسيون اروپا خواست برای بهبود وضعيت حقوق بشر در ايران اقداماتی اتخاذ کند.
قطعنامه پارلمان اروپا ثمره تلاشهای مستمر ایرانیان فعال در امر حقوق بشر است و با وجود اهمیت سیاسی که داراست، تنها بخشی از اعمال جنایتکارانه رژیم علیه مردم ایران را منعکس می کند.
این پرونده سیاه تنها با سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی است که بسته خواهد شد
دولت هلند طرح ممنوعيت برقع را پيشنهاد کرد
کابينه هلند از طرح پيشنهادی وزير مهاجرت اين کشور برای ممنوع کردن پوشش اسلامی برقع در اماکن عمومی حمايت کرده است
براساس اين طرح پوشيدن برقع که تمام بدن از جمله صورت را می پوشاند در خيابان ها، قطارها، مدارس، اتوبوس ها و دادگاه ها ممنوع خواهد شد.
کابينه دولت هلند گفت که برقع مخل نظم و امنيت عمومی و آسايش شهروندان است.
اين تصميم چند روز قبل از انتخابات عمومی که انتظار می رود حزب راستگرای ميانه روی حاکم در آن برنده شود اتخاذ می شود.
ريتا وردانک، وزير مهاجرت هلند، به خاطر سياست های سرسختانه خود مشهور است.
وی اواخر سال گذشته پس از ابراز تمايل اکثريت اعضای پارلمان به چنين طرحی، گفت آن را بررسی خواهد کرد.
حقوق مدنی
پيشنهاد ممنوعيت برقع پس از آن احيا شد که يک کميته کارشناسی نظر داد که چنين طرحی با قوانين هلند در تعارض نخواهد بود.
ساير اشکال پوشش صورت مانند کلاه های مجهز به پره های محافظ که مانع ديدن صورت شوند، نيز براساس چنين طرحی ممنوع خواهد شد.
تخمين زده می شود که در حدود 5 درصد جمعيت هلند را مسلمانان تشکيل می دهند.
اما شمار زنانی که در هلند برقع می پوشند از چند ده نفر تجاوز نمی کند.
خانم وردانک پافشاری کرد که برقع را نمی توان به عنوان بخشی قابل قبول از زندگی اجتماعی کشور پذيرفت.
وی گفت: "کابينه هلند استفاده از لباس های پوشاننده صورت - از جمله برقع - را به خاطر آنکه مخل نظم، امنيت و حراست از شهروندان است نامطلوب می داند."
منتقدان طرح پيشنهادی می گويند که ناقض حقوق مدنی افراد است.
به گزارش آسوشيتدپرس "سی ام او"، عمده ترين سازمان مسلمانان هلند، گفت که اين طرح "واکنشی نامتناسب به يک مساله کاملا حاشيه ای است."
اما وزير مهاجرت هلند به بی بی سی گفت که پوشاندن صورت تعامل اجتماعی را دشوار می کند: "خيلی مهم است که بتوانيم همديگر را ببينيم و با هم ارتباط برقرار کنيم."
رابطه هلند با جامعه مسلمانان ساکن اين کشور از زمان قتل تئو وان گوگ، کارگردان، به دست افراط گرايان اسلامی در نوامبر 2004 زير ذره بين بوده است.
مساله مهاجرت و مليت احتمالا نقش مهمی در انتخابات عمومی هلند بازی خواهد کرد

اسامي لحضه شماران مرگ حاصل از خشونت و تحقير
پیک ایران
در اقدامي براي رهایی از رنج همراه با پشیمانی میان شعله‌ها دختر، نفت را بر سر و روی خود می ریزد ، تردید نمی کند و در یک لحظه کبریت می کشد، گر می گیرد و از سوزش آتش تمام وجودش مچاله می شود ، او می پندارد به این وسیله به دردها و رنجها و محرومیت خود پایان داده است. در واقع او به جای حل مشکل به حذف خود اقدام کرده، کاری که ندامت در میان شعله ها حاصل آن است اما بی حاصل چرا که گاه مشکل غیر قابل حل می نماید.(خبر گزاري مهر)
خودکشی فریادی است برای کمک که از گلوی انسانی بر می‌خیزد، خودکشی پیش از آن که استقبال از مرگ باشد گریز از واقعیتهای زندگی است ، خودکشی مرگ یک انسان نیست بلکه مرگ دردناک یک زندگی است ، پایان زندگی زنانی که پس از سالها صبر و انتظار در سیاهی‌ها و تلخیهای زندگی جز خودکشی طریق دیگری را برای رهایی نمی یابند و در این میان خود سوزی زنان یکی از غم بارترین پرده‌های زندگی زنان است و زنانی که به این کار دست می زنند در واقع درد آورترین راه خودکشی را برگزیده‌اند تا با کمک آتش مظلومیت خود را به همگان ثابت کنند .
زن اين موجود مظلوم و فيلترشده تاريخ از آن روزكه حوايش ناميدند و شريك جرم شيطان مظهر جرم و سياهي و تباهي، از آنروز كه دختران باكره را قرباني بارگاه خدايان خود ساخته كردند تا روزي كه عروسان بايست شب اول عروسيشان در بستر ارباب مي‌گذراندند. و از هنگامي كه به نام ناموس به تملك كامل سالار مردان درآمدند و با زنجير پوسيده و كثيف سنتها اختياردار جان و مالشان شدندتا به امروز كه قبل از به دنيا آمدن با تعيين جنسيت در نطفه خفه مي‌شوند و در عصر سرمايه‌داري و تكنولوژي پيشرفته از برده خانگي تبديل به برده جنسي شده‌اند و در بازار پررونق تجارت جنسي خريد و فروش مي‌شوند .تا كنون مورد بدترين شكل خشونت آزار جسمي، رواني، جنسي و شكل بربريت آن يعني قتل و كشتار قرار گرفته‌اند اين گفتار صداي زنان كردستان و غرب كشوراست. صداي زنان در آتش سوخته و با تبر قطعه قطعه شده. س را شخصي كثيف مي‌ربايد و بعداز سوء استفاده جنسي، توسط خانواده خفه مي‌شود. ميدانيد برسر اين جنايتكاران چه ميايد به خاطر دفاع از ناموس آزاد مي‌شوند. شيخ را خانواده دختر ملبس به لباس زنانه در ده، خانه به خانه بردند تا مايه عبرت شود. خيلي تلخه كه مجرمي كثيف را با لباس زنان تنبيه كنند توهين به شعور و شرافت نسل انساني و نيمي از جمعيت آن يعني زنان. ميدانيد او را چكار كردند؟ هيچ بعداز چند روز چون غير از تجاوز كاري انجام نداده بود .؟!! آزاد شد و در محفلهاي شبانه با دراويشش حال ميكند. و سحر 12ساله كه در فقر مفرط در آرزوي داشتن يك سي دي 30 دلاري خود و مادرش را به آتش ميكشد و جسم نحيفش را همراه آرزوهايش به خاك مي سپارد.
اينها واقعيات زندگي زنان در ايران و بخصوص كردستان و غرب كشور است در بيمارستانهاي اين شهرها هر روز شاهد جنازه قربانيان قتلهاي ناموسي و خود سوزي و فرياد جگر سوز زنان و دختران سوخته و رنجوري به گوش ميرسد كه در حصاري تنگ و خاموش با چهره و بدن مچاله شده و غير قابل تشخيص مرگ را لحظه شماري مي‌كنند. قربانياني كه از ابتدايي‌ترين حقوق خود يعني دوست داشتن و انتخاب همسر محرومند و گاه به عقد كساني در ميايند كه از پدرشان مسن‌ترند. و بايد چند بچه قد و نيم قد او را با دستان كوچكشان تر و خشك كنند. از حق طلاق، نگهداري فرزند، كار كردن بيرون از خانه و مسافرت بي بهره‌اند در ديه وارث و شهادت نصف مرد كه چه عرض كنم يك چهارم سهم دارند. براحتي شلاق مي‌خورند، سنگسار و اعدام ميشوند و قانون مجوز براي كشتنشان صادر مي‌كند به جرم ارتباط نامشروع. اما مرد با همان ارتباط مثل شيخ ما بعداز چند روز آزاد مي‌شود . زن به زن مي‌شوند و تا روز مرگ بايد بسوزند و بسازند مگر اينكه هم عروسشان نيز طلاق بگيرد. و اگر به سختي مو فق به گرفتن طلاق شوند مورد نفرت و سرزنش خانواده و جامعه هستند. و اگر براي تعرض عليه وضعيت موجود از خانه بيرون بزنند يا كشته مي‌شوند و يا بيكار و بي پناه و بي خانمان دركوچه پس كوچه‌هاي شهرهاي بزرگ به تن فروشي و اعتياد رو مياورند يا اينكه جذب باندهاي قاچاق انسان شده و خريد و فروش مي‌شوند و عاقبت نيز چاره‌ايي جز خودكشي و يا يخ زدن در يك گوشه شهر درشبي سرد و زمستاني ندارند. اين ليست ناقص و بسيار كمي از قربانيان زن كشي است. همانطور كه فاطمه شاهيندال و كبري رحمانپور،ناديا افغان وصفيه عمه جان هستد. زنان سوخته فريادي هستد عليه خشونت وتحقير موجودكه عادي شده خشونتي كه يك پديده اجتماعي است نه ژنتيك . زنان زندگي را دوست دارند و مي‌خواهند در صلح و صفا و بدون هيچ تبعيضي برابر با ساير انسانها شعله زندگي را بيفروزند نه آتش مرگ را . اما اين دردها را آيا درماني هست ؟آيا مي‌شود روزي كه ما در هيچ نقطه دنيا ديگر با پديده زن كشي و خودكشي مواجه نباشيم؟ و ديگر در آمار نخوانيم هندوستان پايتخت خودكشي زنان در جهان، ايلام در غرب ايران و مريوان در كردستان و ديگر در عراق و افغانستان و ساير كشورهاي جنگ‌زده و سنتي شاهد زن كشي نباشيم اطمينان دارم كه اگر:
1- قوانين تبعيض آميز تغيير كند و زنان شرايط قانوني برابر با مردان داشته باشند.
2-قتل و كشتار زنان تحت هر نام و اتهامي ممنوع شود.
3- عاملان كشتار زنان و تجاوزگران به مجازات برسند.
4- نيازهاي اقتصادي تامين و امكانات شغلي و رفاهي و بيمه براي زنان ايجاد شود.
5- خانه‌ها و مراكز امن براي پناه دادن زنان به جان آمده و كساني كه در خطر نابودي هستند ايجاد شود.
6- مراكز مشاوره رايگان براي زنان تحت ستم و به ستوه آمده براي امكان حل معضلات وجود داشته باشد.
وخلاصه اگر تمام انسانها در شرايطي يكسان وبرابر بدون هيچ نوع تبعيض طبقاتي ،جنسي،مذهبي،قومي و قبيلهاي زندگي كنند نه جنگي در كار خواهد بود نه خشونت و كشتاري نه خود سوزي و زن‌كشي خواهيم داشت نه زنان و كودكان خياباني و معتاد نه ارازل و اوباش و نه 40 ميليون كودك بي هويت در سرتا سر دنيا
اسامي قتلهاي ناموسي و خودسوزيها در منطقه مريوان از 83 تا كنون كه من خبر دارم:
1-م - ه 20ساله به دليل فقر مالي و فشار رواني ناشي از كارو مسئوليت اداره خانواده با 95% سوختگي .
2-پ م 27ساله داراي يك فرزند چهارساله به دليل مريضي و ختلاف خانوادگي.
3-م ك داراي 3 فرزند و تعلق گرفتن ؛ آنان به پدر بعداز طلاق.
4-ف 17ساله اهل روستاي كاني دينار براثر اذيت و آزار خانواده شوهر و كتك خوردن در حضور جمع.
5-ثه ز21ساله داراي يك فرزند با 80/درصد سوختگي به علت فقرمالي .
6-س13 ساله فقر مالي دخترك يتيمي كه تنها نان آور شان پسر خانواده با 14 سال سن بوده.
7- ش 14 ساله اهل روستاي كاني دينار فشار نامادري.
8-س ت داراي 2 فرزند 5ساله و يك ماهه به دليل اختلاف با همسر.
9-ص ت اهل روستاي گليه با 95درصد سوختگي علت نامعلوم.
10-س ش اهل روستاي هويه اختلاف خانوادگي.
11-ام ش اهل روستاي باشماخ نامعلوم.
14-گ م و.ن قادري و س ك از دزلي فشار خانوادگي.
18-س ب از روستاي نژمار به علت اذيت و آزار و زنداني شدن در خانه از طرف عمو و زن عمو.
19-ش- ا فرار از ازدواج اجباري و زورگويي پدر.
20-چ- فرزند م از آبادي دگاگا به خاطر ارتباط تلفني با دوست پسرش و كتكهاي پدرش در اين مورد.
21-پ- قادري 20ساله كه حامله بوده و يكسال بيشتر از ازدواجش نمي‌گذشته و اذيت و آزار شوهر.
22-ن- ا 16ساله به خاطر اختلافات شديد خانوادگي و بي بند و باري پدر.
23 س- ن 17ساله دانش آموز و80%سوختگي علت نا معلوم.
24-س 18ساله همسر كارگري به نام حميد به علت كمبود مالي.
تمام اين مورد با درصد بالاي 50 منجر به مرگ شده.
26 ش ع، سروه ج ،گ خ ، ث- بادرود، ن ا، م ق، م رشيدي ف عثماني وم ح و ش خ نيز از بيمارستان ترخيص و جان به در برده‌اند.
27-م- ع ازمريوان 17ساله كه خود را حلق آويز كرد و ام زني 50ساله از روستاي سيف كه به علت بي توجهي و عدم نگهداريش خود را حلق آويز نمود.
28 –آ- ش 25 ساله 84درصد سوختگي
28- اسامي كشته شدگان به دست پدر شوهر يا برادر:
ا- ز-ي اهل ابادي كه بعداز فرار از خانه شوهر بعداز چهارماه و برگشتن به خانه بدست پدر و برادر با ضربات چاقو كشته شد.
2-د- 17ساله به اتهامي واهي اهل روستاي برقلعه بدست برادر سر بريده شد.
3-ث- داراي 4فرزند به اتهام رابطه نامشروع بدست شوهر با تبركشته شد و سپس روي جسدش را نيز اسيد ريخت.
5- ش- همسر ج كه شوهر معتادش بعداز بيهوشي او را آتش زد.
7-خ- همسر م اهل روستاي كاكلي آباد كه توسط شوهر دست و پايش مي‌شكند سپس كشته شده و جسدش آتش زده مي‌شود.
8 –ه- از دزلي كه به علت ارتباط و دوستي با پسري توسط برادران از كوه پرت مي‌شود.
9- ف -اهل روستاي گله كه متوجه ارتباط همسرش با زني فاميل شده و بعداز اعتراض با چاقو توسط شوهر كشته مي‌شود.
10- پ- اهل نگل و ساكن مريوان به خاطر بدگماني همسر شكنجه و كشته شد.
11= ز- اهل روستاي بسام كه در جلو چشمان فرزند دو ساله‌اش توسط شوهرش خفه شد.
12- س د اهل روستاي نژمار بعد از تجاوز توسط شخصي كثيف ورذل به دست پدرش خفه شد
براساس تحقيق كارشناسات خانم مينا ارشاد و ميترا خاقاني بالاترين ميزان خودكشي ازمجموع 174 مورد مربوط به سنين 20 تا29 سال وسپس 10تا ا9 سال ميباشد و98درصد ازخودكشيهاي منجر به مرگ خودسوزي است كه 92درصد زنان متاهل هستند. بالاترين ميزان خود سوزي مربوط به ايلام با 400مورد خودسوزي دريكسال كه 300 نفر زن وبعداز آن استان كردستان با بالاترين ميزان خودكشي سنندج مردان ومريوان وكامياران وسقز نيز زنان بالاترين ميزان خودسوزي را داشته اند .
پاييز 85 پروين
مراسم روز جهانی کودک با شکوه فراوان در شهرهای سنندج < تهران< و کرج بر گذار شد روزی پر از خاطر و بیاد ماندنی برای تمام کودکان شرکت کننده بدور از هر نوع فاصله طبقاتی روزی که کودکان در شرایطی برابر شاد و خندان کودکی هایشان را زمزمه کردند برای خواندن گزارش کامل روی سایت کانون کودکان و وبلاگ کمیته روز کودک بلاگفا کلیک کنید. سه شنبه بيست و سوم آبان 1385 پروین http://www.zane-tawanmand.blogfa.com/post-71.aspx
منبع: گزارشگران

بحران هسته ای: مچ رژیم تهران را با پلوتونيوم گرفتند
ایران پرس نیوز
خبرگزاری روسی نووستی: ايران از گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي كه در آن نتيجه كار بازرسان طي 2 ماه و نيم اخير جمع‌بندي شد، انتقاد كرد. يك نماينده بلندپايه ايران كه نخواست نامش فاش شود، طي مصاحبه‌اي با خبرگزاري «مهر» اظهار داشت كه اين گزارش «تكرار بندها و جملات گزارش‌هاي قبلي بوده و در برگيرنده اطلاعات تازه نيست».
گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي از ايران ادعاهاي زيادي مطرح كرده است. بازرسان بين المللي در ماه سپتامبر در يكي از انبارهاي هسته‌اي ايران در شهر كرج واقع در 50 كيلومتري شمال غرب تهران نمونه برداري كردند و در اين نمونه‌ها اثرات اورانيم غني شده قوي و پلوتونيم تسليحاتي را كشف كردند.
ايرانيان مي‌گويند كه اين ادعاها تازگي ندارد و اينكه در اثرات بدشگون سوخت هسته‌اي مصرف شده‌اي كشف شده است كه از مركز پژوهشي تهران كه زير نظر آژانس است، به كرج منتقل شد. يك نماينده آژانس بين المللي انرژي اتمي كه نامش فاش نشده است، گفت كه مقدار پلوتونيم كشف شده ناچيز است و اين اصولاً مي تواند محصول ثانوي فعاليت‌هاي پژوهشي غيرنظامي باشد.
در سال 2003 بين آژانس و تهران همين مسأله بروز كرده بود. در آن زمان ايرانيان براي بازرسان ثابت كرده بودند كه سانتريفيوژهاي حاوي اثرات مشكوك در واحد نطنز از پاكستان خريداري شده و به برنامه نظامي كه گويا تهران اجرا مي‌كند، ربطي ندارند.
خانم مليسا فلمينگ سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي به خبرنگار روزنامه «ورميا نووستي» گفت كه جواب ايران دريافت شد ولي «خيلي دير رسيد تا بتواند در جريان تدوين گزارش فعلي بررسي شود».
گزارش محمد البرادعي مدير کل آژانس بين المللي انرژي هسته‌اي كه از ايران به خاطر امتناع از تعليق غني‌سازي اورانيم و همكاري همه‌جانبه با جامعه جهاني جهت روشن كردن سرشت برنامه هسته‌اي خود، در جلسه 23 نوامبر شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي بررسي خواهد شد. ديروز محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور ايران در آستانه اين مباحثات در يك ميتينگ چندين هزار نفري اظهار داشت كه «ملت ايران تا آخر استقامت كرده و از حقوق خود در زمينه هسته‌اي دفاع خواهد كرد».
ايران رسماً استعداد غني‌سازي اورانيم تا سطح 5% را به دست آورده است. اين سطح غني‌سازي اورانيم براي توليد سوخت نيروگاه اتمي كفايت مي‌كند. ولي براي ساخت سلاح‌هاي هسته‌اي غناي بالاتري لازم است. اگر ثابت شود كه نمونه‌هاي كشف شده نظامي هستند، منتقدين ايران استدلال وزين جديدی به دست خواهند آورد.
نامه احمدی نژاد به نخست وزير ايتاليا
ایران پرس نیوز

بی بی سی : محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور ايران نامه ای برای رومانو پرودی نخست
وزير ايتاليا فرستاده و در آن برای همکاری با دولت ايتاليا در تلاش برای برقراری
صلح در خاورميانه اعلام آمادگی کرده است.نامه آقای احمدی نژاد را سعيد جليلی،
معاون امور اروپا و آمريکای وزارت امورخارجه ايران به نخست وزير ايتاليا تسليم کرده
است و آقای پرودی در ديدار با آقای جليلی گفته که هيچ مشکلی در گفتگو با دولت ايران
نمی بيند اما رهبران ايران بايد نشان دهند که برای حل مشکلات منطقه عزم جدی
دارند.رومانو پرودی و ماسيمو دالما، وزيرخارجه ايتاليا طی ديدار با معاون
وزيرخارجه ايران که در کاخ کيجی، دفتر نخست وزير ايتاليا انجام شد گفتند که خواست
ايران را برای شناخته شدن به عنوان قدرتی منطقه ای به رسميت می شناسند و معتقدند که
ايران بايد اين خواست را با اتخاذ نقشی مسئولانه و نشان دادن تمايل کامل به همکاری
برای حل مسائل عمده منطقه ابراز کند. اين دو مقام ايتاليايی تأکيد کردند که
ايران بايد از وزن و نفوذ خود در جهت برقراری ثبات کامل در منطقه استفاده
کند.نامه محمود احمدی نژاد يک روز پس از آن به دست رومانو پرودی رسانده شده که
دولت ايتاليا با همراهی دولتهای فرانسه و اسپانيا طرحی برای حل بحران فلسطين عرضه
کردند. در اين طرح که در پنج بند تنظيم شده اين پيشنهاد مطرح گرديده است که
محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطينی از گروه حماس که دولت و مجلس قانونگذاری
فلسطينی را در دست دارد بخواهد که دولت وحدت ملی تشکيل دهد، بی آنکه نيازی به آن
باشد که حماس موجوديت اسرائيل را به رسميت بشناسد. از هنگامی که دولت حماس در
سرزمينهای فلسطينی روی کار آمد، دولتهای اروپايی در اعتراض به اينکه حماس موجوديت
اسرائيل را به رسميت نمی شناسد کمکهای خود به تشکيلات خودگردان فلسطينی را قطع
کردند.قطع اين کمکها تشکيلات خودگردان و مردم فلسطين را در بحران اقتصادی
فروبرد و در اين مدت ايران که خود مخالف موجوديت دولت اسرائيل است از کمک کنندگان
عمده به دولت حماس بوده است. هرچند دولت ايران به طرح سه دولت اروپايی برای حل
بحران در سرزمينهای فلسطينی واکنش رسمی نداده، نامه محمود احمدی نژاد به رومانو
پرودی را می توان به نوعی واکنش ايران به اين طرح تلقی کرد
.به دليل حمايت
ديرينه ايران از حماس و ديگر گروههای فلسطينی، دولتهای غربی نقشی مهم برای ايران در
مسائل فلسطين قائلند







برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com





No comments:

 
direction:rtl;