Saturday, October 28, 2006

5/08/1385 جمعه







چه راهكارهايي پيش روي جنبش دانشجويي وجود دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) و اسامي شش دانشجوي3 ستاره ديگر
پیک ایران
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه)، اسامي شش دانشجويي ديگر را كه به گفته وي عليرغم قبولي در آزمون علمي كارشناسي ارشد، فاقد صلاحيت عمومي ادامه تحصيل شناخته شده‌اند را اعلام كرد.
علي نيكونسبتي در گفت‌و‌گو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با ابراز اين عقيده كه «ستاره دار شدن اين دانشجويان به دليل فعاليت منتقدانه آنها در دوران دانشجويي و فعاليت در انجمن‌هاي اسلامي، كانون‌هاي فرهنگي و نشريات دانشجويي بوده است»، گفت:« ما براي اثبات كذب بودن سخنان برخي مسوولان وزارت علوم در كنفرانس خبري پيشين اسامي حنان عزيزي، سيامك كريمي، ياشار قاجار، زهرا جاني پور و محسن فاتحي را به عنوان دانشجويان سه ستاره اعلام كرديم كه با وجود كسب رتبه علمي به دليل فعاليت منتقدانه نسبت به مسوولان دولت و مديران دانشگاه در دوره كارشناسي نتوانستند در دوره كارشناسي ارشد ثبت نام كنند و كارنامه‌هاي آنها به صراحت نشان مي‌داد آنها حائز رتبه علمي شده‌اند. علاوه بر آن اسامي مهدي اميني‌زاده، حامد حسن‌دوست و پيمان عارف را اعلام كرديم كه يا ثبت نام نشدند يا در سال گذشته صلاحيت آنها رد شده است.»
اين فعال دانشجويي تصريح كرد:« كليه دانشجويان دو ستاره با اخذ تعهد و به صورت مشروط ثبت‌نام شده‌اند در حالي كه بسياري از اين دانشجويان فاقد هرگونه حكم از كميته انضباطي يا دادگاه بوده‌اند و به نظر مي‌رسد اخذ تعهد براي جلوگيري از فعاليت منتقدانه آنها است.»
نيكونسبتي، گفت:« اين اسامي به خوبي كذب بودن اظهارات برخي مسوولان را نشان مي‌دهد و بر خلاف اظهارات آن‌ها اين افراد نه تنها داراي مشكل حاد امنيتي نيستند بلكه بسياري از آنها فاقد حكم از كميته انظباطي و دادگاه هستند و هيچكدام نيز ازسوي دادگاه ذيصلاحي از ادامه تحصيل محروم نشده‌اند.»
اين فعال دانشجويي در ادامه با بيان اينكه « مردم ايران به فرهنگ چند هزار ساله خود كه پر از صفحات زرين علم آموزي است و شيعيان به اينكه كه حتي منكران خدا نيز در زمان امامان شيعه حق حضور در كلاس‌هاي درس آن بزرگواران را داشته‌اند، افتخار مي‌كنند» گفت:« به خوبي نمايان است كه رفتار مغاير با فرهنگ ايراني، اسلامي و قانون اساسي از سوي برخي مسوولان وزارت علوم حتي باعث محكوميت در مراجع بين‌المللي شده است.»
نيكونسبتي گفت:« ما دليل اين رفتار خصمانه را ترس از شكل‌گيري حركت اصلاحي ديگري در دانشگاه‌ها مي‌دانيم. در واقع هجوم به دانشجويان و انجمن‌هاي اسلامي از آن جهت است كه آنها در گذشته پيشگام حركت اصلاحي بوده‌اند و در حال حاضر نيز منتقد هستند.»
نيكونسبتي در پايان اسامي شش دانشجويي ديگر را كه به گفته وي عليرغم قبولي در آزمون علمي كارشناسي ارشد، فاقد صلاحيت عمومي ادامه تحصيل شناخته شده‌اند را به شرح زير اعلام كرد:« روزبه رياضي مقدم، عضو سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير، غريب سجادي، عضو انجمن اسلامي دانشگاه تربيت معلم، سعيد اردشيري، عضو انجمن اسلامي دانشگاه باهنر كرمان، شورش مرادي، دانشجوي دانشگاه كردستان، سالار ساكت، عضو كانون فرهنگي دانشگاه كردستان و علي ذات علي فرد، عضو انجمن اسلامي دانشگاه علم و صنعت.»
دادگاه سه دانشجوي دانشگاه يزد برگزار شد
جلسه رسيدگي به اتهامات نويد غلامي، بهروز خالقي و مرتضي برش‌‏جان از دانشجويان دانشگاه يزد در شعبه پنجم دادگاه تجديدنظر استان يزد برگزار شد.
هوشنگ پوربابايي، وكيل مدافع اين دانشجويان دانشگاه يزد در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، اتهامات موكلانش را فعاليت تبليغي عليه نظام عنوان كرد و گفت: موكلانم در دادگاه بدوي به تحمل شش ماه حبس تعزيري محكوم شده بودند كه با اعتراض ما پرونده جهت رسيدگي به دادگاه تجديدنظر استان يزد ارجاع شد كه دادگاه رسيدگي به تجديدنظرخواهي اين پرونده نيز تشكيل شد.
وي افزود: علي‌‏رغم عدم حضور نماينده دادستان در جلسه دادگاه، ما به صورت ماهوي به دفاع از موكلان و نيز به رد دلايل ذكر شده در كيفرخواست پرداختيم. دلايل موجود در كيفرخواست و نيز رأي دادگاه بدوي مبتني بر اقارير متهمان پرونده بود كه ما نيز به اقارير موكلان در پرونده اشاره كرديم كه هيچ اقراري داير بر فعاليت تبليغي عليه نظام در آن وجود نداشت.
پوربابايي تصريح كرد: اقرار دوم ذكر شده در كيفرخواست مربوط به گزارش اداره اطلاعات استان يزد بود كه صرف‌‏نظر از ضد و نقيض بودن اين گزارش، در اعلام اسامي متهمان، فعاليت‌‏هاي موكلانم به صراحت در آن ذكر نشده است. يكي ديگر از دلايل صدور كيفرخواست و صدور رأي بدوي نيز عدم حضور مرتضي‌‏ برش‌‏جان در مرحله بازپرسي و دادگاه ذكر شده بود كه ما نيز اعلام كرديم كه ادله اثبات دعوي در قانون به صراحت مشخص شده و به صرف عدم حضور متهم، نمي‌‏توان براي وي قرار مجرميت و نيز رأي عليه او صادر كرد.
وكيل مدافع اين سه دانشجوي دانشگاه يزد ادامه داد: در ماهيت امر دفاع نيز اعلام كرديم كه وفق ماده 500 قانون مجازات اسلامي، فعاليت تبليغي عليه نظام داراي شرايط و اركاني است كه فعاليت عليه كليت نظام و قصد براندازي كل نظام به نفع گروه‌‏ها و موسساتي كه قصد براندازي باشد را شامل مي‌‏شود و اگر اين سه ركن در جرمي محرز نباشد، مي‌‏توان فردي را مشمول ماده مزبور دانست. ضمن اينكه صدور يك بيانيه صرفاً انتقادي عليه يكي از نهادهاي نظام به نام شوراي نگهبان، نمي‌‏تواند مصداق براندازي باشد و عقل سليم هم اين انتقاد را به نفع نظام مي‌‏داند نه به ضرر آن، به همين خاطر تقاضاي صدور حكم برائت موكلان را در جلسه دادگاه خواستار شديم.
جلسه محاكمه چهار وبلاگنويس، ميرابراهيمي، معماريان، رفيع‌‏زاده و غلام‌‏تميمي فردا برگزار مي‌‏شود
جلسه رسيدگي به اتهامات روزبه ميرابراهيمي، اميد معماريان، شهرام رفيع‌‏زاده و جواد غلام‌‏تميمي، از وبلاگ‌‏نويسان روزنامه‌‏نگار صبح فردا در شعبه 1059 دادگاه عمومي تهران برگزار مي‌‏شود.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، وكلاي مدافع اين چهار وبلاگ‌‏نويس روزنامه‌‏نگار صبح فردا با حضور در شعبه مزبور به دفاع از اتهامات انتسابي موكلان خود داير بر "مشاركت در تشكيل گروه‌ و جمعيت‌‏ در داخل كشور با هدف برهم زدن امنيت كشور"، "عضويت در جمعيت‌‏هايي كه در داخل و خارج كشور كه با هدف برهم زدن امنيت كشور فعاليت مي‌‏كنند"، "فعاليت تبليغي عليه نظام"، "نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي از طريق نگارش در روزنامه‌‏ها و سايت‌‏هاي غيرقانوني مثل امروز و گويا" و "مصاحبه با راديوهاي بيگانه" مي‌‏پردازند.
پرونده ميرابراهيمي، معماريان، رفيع‌‏زاده و غلام‌‏تميمي پيش از اين در شعبه دوم بازپرسي دادسراي ناحيه 9 عمومي و انقلاب تهران (ناحيه فرودگاه) مطرح بود كه براي اين پرونده‌‏ها قرار مجرميت صادر و با صدور كيفرخواست به شعبه 1059 دادگاه عمومي تهران ارجاع شده است.
اين چهار وبلاگ‌‏نويس روزنامه‌‏نگار، سال 83 به مدت چند ماه در بازداشت موقت به‌‏سر بردند و سپس با تأمين قرار وثيقه آزاد شدند.
پرونده موسوم به سايت‌‏هاي اينترنتي، چندين متهم داشت كه برخي از اين متهمان در مرحله دادسرا با قرار منع پيگرد مواجه شدند و تنها پرونده چهار تن از اين وبلاگ‌‏نويسان به نام‌‏هاي روزبه ميرابراهيمي، اميد معماريان، شهرام رفيع‌‏زاده و جواد غلام‌‏تميمي با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به دادگاه ارجاع شد كه دادگاه اين پرونده نيز پس از دو سال روز ششم آبان ماه سال جاري در شعبه 1059 دادگاه عمومي تهران تشكيل مي‌‏شود.
برگزاری دادگاه ابراهیم رشیدی در ارومیه
اورمونیوز : دادگاه ابراهیم رشیدی (ساوالان) فعال سیاسی آذربایجان هفته گذشته در شعبه یکم داگاه انقالاب اورمیه به ریاست قاضی درویشی برگزار گردید. در این جلسه قاضی با برشمردن اتهامات این فعال سیاسی از وی خواست که در برابر اتهامات از خود دفاع کند. وی نیز که بدون حضور وکیل در دادگاه حضور یافته بود با رد اتهامات به دفاع از خود پرداخت. رای دادگاه این فعال سیاسی هفته آینده اعلام خواهد شد. هم چنین برای دستگیرشدگان روز یکم مهرمکاه در اورمیه احضاریه ای از سوی دادگاه انقلاب اورمیه رسیده است. در این احضاری از آنان خواسته شده به اتهام همکاری با گروهک های تجزیه طلب خارج از کشور در آذرماه سال جاری در جلسه دادگاه حضور یابند.
قتل و شکنجه زندانیان رویه رژیم است، عادی و سیاسی نمی شناسد
ایران پرس نیوز
جعفر پویه
شکنجه و بدرفتاری در رژیم جمهوری اسلامی آنچنان نهادینه شده است که هر نهاد و یا ارگانی که دستگیری افراد را جز وظایف خود تعریف می کند، به آن دست می زند. در این راه بعضی از ارگانها همچون پلیس و اداره آگاهی گوی سبقت را از بقیه ربوده اند. در این مراکز که به ظاهر وظیفه تامین امنیت شهروندان را به عهده دارند، گاه شکنجه به حدی است که به مرگ و یا نقص عضو افراد دستگیر شده منجر می شود.
طبق آخرین اخبار منتشر شده، اداره آگاهی شهرستان مسجد سلیمان فردی را به اتهام نگهداری مشروبات الکلی و جعل سند دستگیر کرده و آنچنان وی را تحت شکنجه قرار داده که منجر به قطع هر دو دست او شده است.
به نوشته سایت "ادوار نیوز"، این شخص مدت 8 سال به اتهام سیاسی در زندان بسر برده است. یعنی، فرد مذکور از زندانیان سیاسی آزاد شده است که به جرم نگهداری مشروبات الکلی دستگیر می شود و آنقدر او را شکنجه می کنند که هر دو دست خود را از دست بدهد. به بیان دیگر، کار ناتمام دادستانی رژیم را اداره آگاهی تمام می کند و او را به اتهامی واهی زجرکش می کنند. این درحالی است که به نوشته سایتهای خبری رژیم، در چند روز گذشته دو جوان که به جرم کیف قاپی دستگیر شده بودند، در بازداشتگاه آگاهی تهران یکی پس از دیگری خودکشی می کنند. به ظاهر ماموران رژیم این دو جوان را آنقدر تحت شکنجه قرار می دهند که جان می بازند و پس از آن تحت عنوان خودکشی
آنها، خود را بیگناه جلوه می دهند. این همان شیوه ای است که رژیم در برابر قتل زنده یادان اکبر محمدی و فیض مهدوی به کار برده است.

همزمان از زندان گوهردشت (رجايی شهر کرج) نیز خبر می رسد که جانیان و اوباشان رژیم به زندانیان سیاسی در فرعی 5 یورش می برند و به پس از ضرب و شتم، آنان را تهدید به قتل می کنند. به گزارش بهروز جاوید تهرانی از این زندان که خطاب به همه آزادیخواهان و مجامع بین المللی نوشته است، جان زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت در خطر است و هر آن امکان دارد که جلادان اوباش حکومتی اقدام به قتل آنان بنمایند.
دستگیریهای خودسرانه و بدون دلیل، شکنجه و قتل زندانیان کار روزانه سرکوبگران رژیم جمهوری اسلامی شده است. شکنجه و قتل از زندانیان سیاسی عبور کرده و زندانیان عادی را نیز در بر گرفته است. دستگیری زندانیان سیاسی آزاد شده به جرمهای واهی همچون نگهداری مشروبات الکلی و شکنجه آنان تا سرحد مرگ در شکنجه گاههای غیر رسمی، ادامه دارد.
باید به این اعمال ضد انسانی و بربریت جلادان حکومتی اعتراض کرد. تنها در یک اعتراض همگانی علیه تمامیت رژیم ولایت فقیه، بدون در نظر گرفتن وابستگی سیاسی و یا اتهامهای بی پایه حکومتی علیه دستگیر شدگان می شود چهره دژخیمان را افشا کرد. شکنجه و قتل زندانیان غیرسیاسی نیز غیرانسانی است و باید به آن اعتراض کرد. حکومت ولایت فقیه با جدا کردن متهمین و مجاز شمردن خود در قتل و شکنجه و اعدام آنها، شیوه دادرسی عهد جاهلیت را به کار می بندد. به این بی عدالتی و اوباش گری باید پایان داد. اعتراض همگانی ما می تواند آدمکشان حکومتی را به عقب نشینی وا دارد. این اعتراض به هر اندازه و به هر شیوه ای که باشد موثر است.
احضار 5 شهروند بوکانی به دادگاه انقلاب
موکریان
خسرو کــردپور، روزنامه نگار ، کردستان
دادگاه انقلاب اسلامی شهر مهاباد ، 5 شهروند بوکانی به نام های محمدامین سلیمیان ، آزاد سلیمیان ، اسماعیل سلیمیان ، خضرسعید نژاد و خالد قادری را احضار نمود .
نامبردگان که چندی پیش به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون ، بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده بودند ، روز 8 آبان ماه سال جاری در شعبۀ دوم دادگاه انقلاب اسلامی شهر مهاباد ، دادگاهی خواهند شد .
چند خبر از روزنامه‌هاي داخل ايران
كارفرمايان ساوه اي براي اشتغال نيروي كار سفته 100 ميليون ريالي مي گيرند
آبان 1385- 26 اکتبر ۲۰۰6 – خبرگزاری حکومتی ایلنا
مهدي زماني نوري، دبير اجرايي خانه كارگرساوه، گفت: برخي از كارفرمايان منطقه با توسل به قراردادهاي موقت كار و انعقاد قراردهاي سفيد امضا, نيروي كار را از حداقل ها محروم مي كنند و همچنین برخي از كارفرمايان پا را فراتر گذاشته و به منظور فرار از تعهدات قانوني اقدام به اخذ غير قانوني 10 ميليون تومان سفته از كارگران جهت اشتغال بكار موقت در كارخانجات منطقه مي نمايند تا كارگران از مراجعه به دستگاه قضايي خودداري كنند!
فقط 5 درصد دانشجویان بورسيه به كشور باز می گردند
1385- 26 اکتبر ۲۰۰6 – روزنامهء حکومتی ج.ا
دانشجویان بورسیه ای به ایران باز نمی گردند، بررسى ها نشان مى دهد از مجموع دانشجويانى كه مدت بورس تحصيلى آنها تا ۸۳ به اتمام رسيده ۷% به كشور بازنگشته اند، ۲۳% درحال تحصيل هستند و حدود ۵% به كشور مراجعت كرده اند!
داستان يک پسـر تـن فـروش: ماه رمضان کاسبی ما سکه بود
ایمیل ارسالی از مزدک. ک
غم انگيزتر از نوشته هاى يک زن تن فروش هم هست و آن هم يادداشتى است کــه می خوانيد. يادداشت يكى از همان ها كه شنيده ايد تعدادشان در تهران روز به روز بيشتر ميشود و تمام شهر را گرفته اند. همه از اينها به عنوان معضل اجتماعى صحبت ميكنند اما كسى پاى دردشان نمى نشيند. انگار اينها طاعون دارند. بعضى از قسمت هاى اين نوشته سانسور شد. اگر قرارست كه گريه كنيد و اگر قرارست كه خشم بگيريد بر كسانى كه اين وضعيت را به جامعه ايران تحميل كردند. ولى به هر حال بايد با واقعيت آشنا شويد.
واقعيت برهنــه
خيلى ميترسيدم. اونا ميتونستن آبروى منو ببرن، من تو اون مدت با بسيجى هاى زيادى دوست شده بودم. خيلى هاشون آدمايى بودن كه من به عنوان يه دوست واقعاً به اونا افتخار ميكردم. اونا ادعايى نداشتن ولى از همه بهتر بودن ولى اينهايى كه اين دفعه من باهاشون صميمى شده بودم و گولشونو خورده بودم آدمايى بودن كه فقط ادعاى ديندارى ميكردن و باعث شدن من از تموم بسيجى ها زده بشم. اونا خوب نبودن. اونا دنبال گول زدن امثال من بودند. پارك رفتن هاى من شدت پيدا كرده بود. ديگه صبح تا شبم رو دنبال تن فروشى بودم. آدمى شده بودم كه هيچ كس برام مهم نبود. دوست داشتم ايدز بگيرم و به همه منتقل كنم. براى همين نود درصد سكسهام بدون كاندوم بود. خودم براى خودم بى ارزش شده بودم. همش تو فكر پايان دادن به اين زندگى نكبت بار بودم. اكبر كه اولين مشترى من بود هفته اى يك بار با من سكس ميكرد. بيشتر مشترى هام رو اون برام پيدا ميكرد. بعضى وقتها زنگ ميزد و تلفن چند نفر رو مى داد و مى گفت اينهارو امروز برو. محسن هم شبا منو با ماشينش مى برد براى كار. تقريباً روزى بالاى شش بار رد ميكردم. پنج شنبه ها كه از چند روز قبلش رزرو ميشد. هفته اى نبود كه تو پارتى و مهمونى گى ها نباشم. ولى با تمام اين ها خيلى افسرده شده بودم. تا تنها ميشدم ياد سرگذشت خودم مى افتادم. فكر ميكردم كه من چقدر بدبخت هستم. چرا من هميشه بايد اسباب لذت ديگران باشم. چرا من هيچ وقت نبايد از رابطه با يه مرد لذت ببرم. من بات نبودم. به خاطر تن فروشى بات شدم. و بات هم ماندم. من هميشه

آرزو داشتم يك رابطه دو طرفه داشته باشم. ولى خودم دنياى خودمو نابود كرده بودم. ياد حرفاى يكى از دوستاى بسيجيم افتادم. يكيشون كه هنوز با من دوسته و منو خيلى راهنمايى ميكرد. ولى حيف كه قدرشو ندونستم. اون ميگفت: پسر تو خودتو گم كردى. تو چرا اجازه مى دى باهات هر كارى بكنن. فقط به خاطر پول؟ من بهش ميگفتم براى پول نيست، من عادت كرده ام. اون مى گفت اونا تو رو خيلى خار و پست ميكنن. بعد برام يه مثال زد. گفت سنگ توالت چقدر بى ارزشه؟ مى بينى همه روش همه كار مى كنن. شده محل تخليه كثافت هاى آدما. ميگفت نذار ازت مثل سنگ توالت استفاده كنن. ميگفت نذار لذات حيوانى خودشونو رو تو تخليه كنن و بذارن برن. حد اقل با يكى دوست بشو كه لذات انسانيشو با تو شريك بشه. من بهش ميخنديدم. و بى اعتنا بودم... .
تكمله
ماه رمضان هست...
شباى تاريكى و گريه رسيده...
شباى خاموشى ستاره ها
شباى بهشت زهرا رفتن من و بچه ها
ماه رمضان رسيده
شبايى كه ذره ذرش برام خاطره است
مسجد ارك و فلافل هاى خوشمزش
افطارى خوردن تو هيأت و جيم زدن قبل از همه
ماه رمضان آمده ...
شباى زولبيا و باميه سيگار و دود قبل از سحر
شباى حسرت يك جرعه عرق
ماه رمضان برام قشنگه... هميشه برام قشنگ بوده. اين ماه رو خيلى دوست دارم. هر چند كه بد ترين خاطراتم رو از همين ماه رمضان داشتم. آخه اون موقع ها كه بيزنس ميكردم تو همين ماه رمضان بود كه اوج بيزنس من ميشد. نميدونم چرا؟ اما ماه رمضان كه مى شد كاسبى ما هم سكه ميشد. حالا يا فقط برا من اينجورى بوده يا برا همه... ، اينو نميدونم...، ماه رمضان بيزنس از ظهر شروع ميشد و تا ساعت چهار صبح ادامه داشت شام با يكى بوديم. نزديك افطار با يكى، سحر با يكى، نيمه شب با يكى، هر ساعت با يكى. همه جور آدم پيدا ميشد. بيشتر سكس هامون هم تو حموم بود. آخه ماه رمضان حمام هاى محله ما تا صبح باز هستند!
البته نمى گم همشون بد بودند. خب به هر حال آدم كه بيزنس ميكنه بعضى وقتا هم با كسائى هست كه براش قشنگ هست اما چه فايده كه همه به چشم يه روسپى و كاسب به آدم نگاه ميكنن. به هر حال رمضان آمده و من در دنيايى از خاطرات غوطه ور هستم... . از خاطرات خيلى دور و خيلى نزديک... . من يك پسر تن فروشم
اسكن اجباری انگشتان براي تمامي متقاضيان ويزای ورود به انگليس
به نقل از على مستعلى زاده، نیمروز لندن
پیک ایران
سايت سفارت انگليس در تهران : دولت بريتانيا به منظور حفظ هويت افراد، تسهيل ورود به بريتانيا در آينده و مبارزه با جعل ويزا يا سوء استفاده از نظام مهاجرت و پناهندگي آن كشور به عنوان بخشي از يك فرايند جهاني تعيين هويت ، سيستم گرد آوري اطلاعات بيومتريك ( اسكن از انگشتان) را معرفي مي كند.
از 17مهر 1385لازم است تمامي متقاضيان ويزاكه پنج سال يا بيشتردارند، بدون در نظر گرفتن تابعيتشان به منظور تهيه اسكن از انگشتان درخواست ويزاي خود را شخصا"ا به سفارت بريتانيا ارائه كنند.
به منظور جلوگيري ازايجاد صفهاي طولاني، از متقاضيان درخواست مي شود به صورت آنلاين براي ويزاي بريتانيا اقدام كنند. متقاضيان مي توانند براي ارائه مدارك و تهيه اسكن انگشتان از سفارت درخواست وقت ملاقات كنند .
لازم است از تمام متقاضيان ويزا، به غير از كودكان زير پنج سال اسكن از انگشتان تهيه شود. با اين وجود ممكن است براي متقاضياني كه به دلايل پزشكي قابل قبول، قادر به تهيه اسكن نيستند، استثناء قا ئل شويم.
اسكن از انگشتان با استفاده از يك اسكنر الكترونيك و بدون استفاده از هيچگونه جوهر،مايع يا ماده شيميايي از تمامي متقاضيان تهيه مي شود و انجام آن حدود 2 دقيقه به طول مي انجاميد. در صورت خودداري از تهيه اسكن از انگشتان، درخواست ويزاي متقاضيان به جريان نخواهد افتاد.
لازم است تمامي متقاضيان پيش از حضور در سفارت از عدم وجود هر گونه نقش ( مثلا" حنا) ، خالكوبي و يا جراحت بر روي انگشتان خود اطمينان حاصل كنند.چرا كه اين موارد ميتوانند امكان ارائه اسكن قابل قبول را از آنان سلب كنند. تا زماني كه متقاضيان قادر به ارائه اسكن قابل قبول از انگشتان نباشند، درخواست ويزاي آنان به جريان نخواهد افتاد.
در آستانه سالگرد خشونت ها در حومه پاریس، چهار اتوبوس به آتش کشیده شد
راديو فردا : طی دو روز گذشته در آستانه سالگرد رویدادهای خشونتبار نوامبر 2005، دسته های پنج تا بیست نفری در چند شهر اطراف پاریس، با حمله به گروه های گشتی پلیس و آتش زدن چهار اتوبوس در طول دوشب، تحریم مامورین انتظامی و ایجاد رعب و هراس تلاش کردند فضایی پرتنش بوجود آورند و محیط را برای شعله ور ساختن آتش خشونت های جدیدی آماده کنند. در حالی که مقامات فرانسه سعیشان بر این است با حفظ آرامش و در دست داشتن کنترل موقعیت، بهانه ای برای آغاز خشونت ها به دست جوانان ندهند. در آتش سوزی های دو روز اخیر، مشتی از جوانان خشونت طلب در دسته های هشت نفری وارد اتوبوس های شهری شدند و با پخش مواد آتشزا اتوبوس ها را به آتش کشیدند. در یکی از موارد سه جوان با اسلحه کمری راننده اتوبوس را که در مقام مقاومت برآمده بود، مورد تهدید قرار دادند. در این میان برخلاف سال گذشته که رسانه های خبری آشوب های مناطق مختلف را زیر پوشش وسیع سرتاسری قرار دادند، امسال برای پیشگیری از تشویق جوانان، در شدت بخشیدن به تحریکات نخستین خود، تصمیم گرفته اند به یک پوشش خبری ساده و عمومی اکتفا کنند

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

Wednesday, October 25, 2006

3/08/1385 چهارشنبه


چه راهكارهايي پيش روي جنبش دانشجويي وجود دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
ایران پرس نیوز
شکنجه در بند 209 : سگ روسی را به جان زندانی برهنه می اندازند
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
رضا ملک کارشناس بررسی وزارت اطلاعات که به اتهام انتشار جزوه ای 80 صفحه ای در رابطه با پرونده ی قتلهای زنجیره ای و افشای اسناد مربوط به آن، بازداشت شده بود در بند نیمه عمومی 122 بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات، ششمین سال حبس خود را پشت سر میگذارد. وی علی رغم اینکه از سوی دادگاه به 12 سال زندان محکوم شده است، اما با گذشت حدود نیمی از دوران حبس خود همچنان در بند امنیتی زندان اوین نگهداری میشود و از انتقالش به بند عمومی زندان خودداری شده است.
رضا ملک هم اکنون در اعتراض به وضعیت نامشخص خود و عدم امکان دسترسی به وکیل و محروم بودن از کلیه حقوق انسانی، به مدت 1 سال و نیم است که از رفتن به هواخوری خودداری کرده است.
همچنین به دلیل بی توجهی مسئولین بند 209 و عدم رسیدگی پزشکی ؛ وی اکثر دندانهای خود را در دوران حبس ازدست داده است بطوریکه قادر به خوردن غذا به صورت طبیعی نیست ، تغذیه وی در حال حاضر به گونه ای است که نان را در آب تر کرده و سپس استفاده میکند و برای خوردن میوه جات ناچار به رنده کردن آنها میباشد و از مصرف بسیاری از مواد غذایی نیز ناتوان است.
وی در طول دوران بازداشت خود در بند 209 دچار انواع بیماریها از جمله میگرن و کاهش بینایی شده است. عدم توجه مسئولین زندان تا حدی است که حتی از دادن عینک به او نیز خودداری میکنند و رضا ملک از تکه های شکسته عینک سایر زندانیان برای خود وسیله دید فراهم نموده است.
در این حال رضا ملک به مدت 3 سال است که از ملاقات با دو فرزندش محروم میباشد.
ملک پیش از این در نامه ای سرگشاده خطاب به مجامع و سازمانهای مدافع حقوق بشر از شکنجه های شدید روحی و روانی وارده برخود در طول دوران بازداشت پرده برداشته و محافل حقوق بشری را در مورد وضعیت خود به استمداد طلبیده بود.
رضا ملک در این نامه تکان دهنده به مواردی از شکنجه های وارده بر خود اشاره کرد که از آن جمله میتوان به شکنجه ی مهندسی اشاره کرد که وی را به صورت کاملا برهنه در اتاقی به همراه یک سگ تربیت شده ی روسی می اندازند تا در اثر شدت وحشت مجبور به اعتراف شود ، همچنین به گفته ی او مامورین بارها تلاش کرده اند که از طریق قرصهای روان گردان از وی اعتراف بگیرند.
رضا ملک همچنین در نامه ی خود خواستار آن شده بود که شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل وکالت وی را به عهده گیرد. با این حال تاکنون هیچ گونه واکنشی از جانب خانم عبادی و یا سایر وکلا برای قبول پرونده ی وی انجام نگرفته است.
اعتصاب غذای یک دانشجو در زندان اردبیل
بنا به گزارش دریافتی، ودود سعادتی از دانشجویان فعال شهر اردبیل از چند روز پیش در اعتراض به انتقال خود به بند معتادین در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.
وی که در جریان تظاهرات ضدحکومتی خردادماه گذشته دستگیر شده بود، اخیرا به بند نامتناسب با اتهام خود منتقل شده و در اعتراض به این کار مسئولین زندان اعلام اعتصاب غذا کرده است.
پیش از این نیز زندانیان سیاسی در اردبیل را به بند معتادین انتقال داده بودند که در هر مورد اعتصاب یا اعتراض شدید زندانیان را بدنبال داشته است

اطلاعیه شماری از زندانیان سیاسی زندان رجايی شهر کرج
شماری از زندانیان سیاسی زندان رجايی شهر کرج با انتشار اطلاعیه ای نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی بند مخوف 209 زندان اوین ( بازداشتگاه مستقل وزارت اطلاعات) ابراز نگرانی کردند.
در این اطلاعیه از جمله آمده است وضعیت زندانیان سیاسی بند 209 زندان اوین روز به روز به وخامت گرائیده و شکنجه های روحی و جسمی فراوانی بر آنان اعمال می شود. مزدوران و گماشتگان امنیتی و سربازان گمنام ضحاک زمان رهبر غیرمنتخب و انتصابی و غاصب حق حاکمیت مردم که یکی از آنها حاج سعید شیخان (سر بازجو تیم بازجویی در بند 209 )، عباس ستوده و همچنین متهمین قتهای زنجیره ای از جمله سعید ( مهرداد) عالی خانی، مظفر تهرانی ( از ضاربین زهرا کاظمی ) و تعدادی دیگر که همگی نقش فعال و گسترده در آزار و اذیت زندانیان سیاسی دارند، شرایط را به گونه ای وحشتناک و غیر قابل تحمل نموده اند که اخبار واصله حاکی از ِآن است که تعدادی از دانشجویان و فعالین حقوق بشری به خاطر فشارها و شکنجه های روحی و جسمی در اعتصاب غذا بوده و در وضعیت نامناسبی بسر می برند. ما زندانیان سیاسی زندان رجائی شهر کرج با توجه به شرایط اسفبار و غیرانسانی حاکم بر بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات از تمامی مجامع حقوق بشری استمداد طلبیده و تقاضای پیگیری و رسیدگی فوری نسبت به نقض مکرر حقوق انسانی زندانیان نامبرده را داشته و تقاضا داریم گزارشگرانی از جانب شورای حقوق بشر برای رسیدگی به وضعیت ناگوار این زندانیان فرستاده شوند ، همچنین خواستار انتقال این زندانیان به بند 350 زندان اوین می باشیم.
امیر حسین حشمت ساران غلام رضا کرمی خیر ابادی افشین با یمانی مهرداد لهراسبی جعفر اقدامی بهروز جاوید تهرانی
آخوند مکارم شیرازی: "تنبيه بدنى زن حكم جراحى يک بيمار را دارد"
از سایت آخوند مکارم شیرازی یکی از مراجع حکومتی
سؤال
آيا صحيح است كه در قرآن مجيد اجازه داده شده كه اگر زن از حقوق زناشويى سرباز زند، او را تنبيه بدنى نمايند؟
پاسخ
جاى ترديد نيست كه اسلام خدمات پرارزشى به جامعه زنان عالم كرده و حقّ بزرگى به گردن آنها دارد، حتّى آن دسته از نويسندگان تاريخ تمدّن غربى كه نظر خوشى به اسلام ندارد، مانند «كرين برينتون» و «جان كريستوفر» و «روبرت لى وولف» در كتاب تاريخ تمدّن غرب و مبانى آن در شرق، صريحاً اعتراف مى كنند كه نهضت اسلام كمك مؤثرى به بهبود حال زنان نموده و قرآن مجيد نيز دستورهاى مؤكّدى در اين باره صادر كرده است; نمونه آن، آيه شريفه «وَ عَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»(1) و «و هُنَّ لِبَاس لَكُمْ وَ اَنْتُمْ لِبَاس لَهُنَّ»(2) مى باشد.
در بيانات پيشوايان اسلام بقدرى درباره خوشرفتارى با زنان تأكيد شده كه فرموده اند در برابر آنها حتّى ترشرويى نكنيد: «لا يُقْبَحُ لَها وَجْهاً»
همچنين زنان را موظّف كرده كه با نهايت مهربانى و خوشرفتارى با شوهران خود رفتار نمايند.
امّا در مورد تنبيه خفيف بدنى زنانى كه حاضر به اداى حقّ زناشويى نيستند، دستور صريح قرآن اين است كه شوهر نخست از طريق پند و اندرز، سپس با جدا كردن بستر خويش و قهر كردن وارد گردد; اگر هيچ وسيله اى مؤثّرنشد، در اين صورت مى تواند از تنبيه خفيف بدنى استفاده كند و بديهى است كه اين موضوع، يك موضوع كاملا استثنايى و در حقيقت حكم جرّاحى يك بيمار را دارد كه مخصوص موارد ضرورت است.
حتّى اگر شوهر نيز از انجام حقوق زناشويى سرباز زند و راهى براى وادار ساختن او به انجام اين حقوق، جز تنبيه بدنى نباشد، حكومت اسلامى حق دارد او را تنبيه بدنى نمايد.
اين نكته لازم به يادآورى است كه در بعضى از زنان - طبق نظريّه روان شناسان - همواره يك حالت «مازوخيسم» (آزار خواهى) وجود دارد كه گاهى به عللى تشديد مى گردد و به صورت يك بحران روانى بروز مى كند; در اين گونه موارد بحرانى و استثنايى، تنبيه ملايم در تسكين روحى آنها مؤثّر است.
به اين نكته نيز بايد توجّه داشت كه تنبيه مزبور نبايد طورى باشد كه موجب مجروح شدن يا حتّى سياه و كبوده و سرخ شدن بدن گردد.
عملیات "چند لایه" آغاز شده است
منصور امان
ولی فقیه جمهوری اسلامی با ادبیاتی مُشابه اندرزهای خود پیش از برگُماری آقای محمود احمدی نژاد به مقام ریاست جمهوری، باندهای درونی حکومت را از تخریب یکدیگر پرهیز داده و خواهان برگُزاری "انتخابات بی حرف و حاشیه" شُده است.
آیت الله خامنه ای در نمایش عید فطر، با بی طرف جلوه دادن خویش در نزاع جناحها، سناریویی را روی صحنه بُرده است که پیش از این، به گونه موفقیت آمیزی در جریان انتخابات ریاست جمهوری کارگردانی کرده بود. وی در همان حال که به رفسنجانی و کروبی اطمینان می داد از جناح خاصی پُشتیبانی نمی کُند، فعالانه تمام نیروهای تحت امر خویش را به ویژه در پهنه نظامی و امنیتی به کار گرفت تا - آنگونه که پاسدار ذوالقدر بعدها اعتراف کرد – در یک "عملیات چند لایه"، رُقبای خویش را با رسوایی از میدان بیرون بیاندازد.
"عملیات چند لایه" ولی فقیه با هدف جلوگیری از تصرُف یا افزایش نفوذ باندهای رقیب در مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی و همچنین پُر کردن صندلیهای این دو نهاد از گُماشتگان خود، از هم اکنون آغاز شُده است. هنگامی که آقای خامنه ای، اعضای باندهای قُدرت را به تقسیم عادلانه کُرسیها و پنجه نکشیدن به روی یکدیگر فرا می خواند، همه - حتی آقایان رفسنجانی و کروبی - می دانند که این به چه معناست. "آقا" کار خود را می کُند و پاسدارها ذوالقدر و حجازی نیز وظیفه شان را انجام می دهند.
ولی فقیه "تخریب یکدیگر" را نکوهش می کُند و آنها - آنگونه که آدینه پیش در نماز جُمعه روی داد – علیه رهبران باندهای رقیب اعلامیه و شبنامه پخش می کنند. آیت الله خامنه ای به طور موکد خواستار عدم دخالت دولت در انتخابات می شود و همزمان کاخ ریاست جمهوری با انبوهی از مُشاوران و روزی خوران، به ستاد انتخاباتی "حامیان" دولت تبدیل می شود. وی "نظامیان" را از دخالت در انتخابات برحذر می دارد، در حالی که اکثریت اُستانداران، فرمانداران و مسوولین وزارت کشور دولت گُماشته او را سرکردگان سپاه و بسیج تشکیل می دهند.
از این زاویه، سُخنان کدخُدامنشانه آقای خامنه ای در روز سه شنبه، دست کم برای برخی از شنوندگان وی که صابون پُز فراجناحی "رهبر" به تنشان خورده، نمی بایست اطمینان دهنده و آرامش بخش بوده باشد. همزمان، این نیز قطعی است، تا هنگامی که آقای خامنه ای اجازه می یابد بدون اعتراض و ایستادگی جدی، این خیمه شب بازی را به طور فصلی روی صحنه ببرد، برای مُنتظرالوعده ها نیز از این نمد کُلاهی فراهم نخواهد شُد.
پیک ایران
رضا ملک که به اتهام انتشار جزوه ای 80 صفحه ای در رابطه با پرونده ی قتلهای زنجیره ای و افشای اسناد مربوط به آن بازداشت شده بود بعد از 6 سال هنوز در بند 209 بسر ميبرد
کمیته دانشجویی گزاشگران حقوق بشر : رضا ملک کارشناس بررسی وزارت اطلاعات که به اتهام انتشار جزوه ای 80 صفحه ای در رابطه با پرونده ی قتلهای زنجیره ای و افشای اسناد مربوط به آن، بازداشت شده بود در بند نیمه عمومی 122 بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات، ششمین سال حبس خود را پشت سر میگذارد. وی علی رغم اینکه از سوی دادگاه به 12 سال زندان محکوم شده است، اما با گذشت حدود نیمی از دوران حبس خود همچنان در بند امنیتی زندان اوین نگهداری میشود و از انتقالش به بند عمومی زندان خودداری شده است. رضا ملک هم اکنون در اعتراض به وضعیت نامشخص خود و عدم امکان دسترسی به وکیل و محروم بودن از کلیه حقوق انسانی، به مدت 1 سال و نیم است که از رفتن به هواخوری خودداری کرده است.همچنین به دلیل بی توجهی مسئولین بند 209 و عدم رسیدگی پزشکی ؛ وی اکثر دندانهای خود را در دوران حبس ازدست داده است بطوریکه قادر به خوردن غذا به صورت طبیعی نیست ، تغذیه وی در حال حاضر به گونه ای است که نان را در آب تر کرده و سپس استفاده میکند و برای خوردن میوه جات ناچار به رنده کردن آنها میباشد و از مصرف بسیاری از مواد غذایی نیز ناتوان است.وی در طول دوران بازداشت خود در بند 209 دچار انواع بیماریها از جمله میگرن و کاهش بینایی شده است. عدم توجه مسئولین زندان تا حدی است که حتی از دادن عینک به او نیز خودداری میکنند و رضا ملک از تکه های شکسته عینک سایر زندانیان برای خود وسیله دید فراهم نموده است.در این حال رضا ملک به مدت 3 سال است که از ملاقات با دو فرزندش محروم میباشد. ملک پیش از این در نامه ای سرگشاده خطاب به مجامع و سازمانهای مدافع حقوق بشر از شکنجه های شدید روحی و روانی وارده برخود در طول دوران بازداشت پرده برداشته و محافل حقوق بشری را در مورد وضعیت خود به استمداد طلبیده بود.رضا ملک در این نامه تکان دهنده به مواردی از شکنجه های وارده بر خود اشاره کرد که از آن جمله میتوان به شکنجه ی مهندسی اشاره کرد که وی را به صورت کاملا برهنه در اتاقی به همراه یک سگ تربیت شده ی روسی می اندازند تا در اثر شدت وحشت مجبور به اعتراف شود ، همچنین به گفته ی او مامورین بارها تلاش کرده اند که از طریق قرصهای روان گردان از وی اعتراف بگیرند.رضا ملک همچنین در نامه ی خود خواستار آن شده بود که شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل وکالت وی را به عهده گیرد. با این حال تاکنون هیچ گونه واکنشی از جانب خانم عبادی و یا سایر وکلا برای قبول پرونده ی وی انجام نگرفته است

در خصوص بازجويان بند 209 زندان اوين و اعتراض به شرايط اسفبار و غیر انسانی حاکم بر اين بازداشتگاه وزارت اطلاعات
به نام آزادیبه نام سعادت ملت ایران و با درود به جان باختگان راه آزادی ایران اخیرا مطلع شدیم که وضعیت زندانیان سیاسی بند 209 ( بازداشتگاه مستقل وزارت اطلاعات مستقر در اوین )روز به روز به وخامت گرائیده و شکنجه های روحی و جسمی فراوانی بر آنان اعمال می شود که از جمله این زندانیان، دکتر سعید ماسوری ، رضا مکیان ملک ( از پرسنل رده بالائی وزارت اطلاعات و افشا کننده قتل های زنجیره ای ) اقای بروجردی و یارانش ، و تعدادی از طرفداران اقای فولاد وند ، همچنین بسیاری از فعالین سیاسی و دانشجوئی و کارگری و حقوق بشری می باشند . مزدوران و گماشتگان امنیتی و سربازان گمنام ضحاک زمان رهبر غیر منتخب و انتصابی و غاصب حق حاکمیت مردم که یکی از انها حاج سعید شیخان ( سر بازجو تیم بازجویی در بند209 ) عباس ستوده همچنین متهمین قتهای زنجیره ای از جمله سعید ( مهرداد) عالی خانی مظفر تهرانی ( از ضاربین زهرا کاظمی ) و تعدادی دیگر که همگی نقش فعال و گسترده در آزار و اذیت زندانیان سیاسی دارند ، شرایط را به گونه ای وحشتناک و غیر قابل تحمل نموده اند که اخبار واصله حاکی از ِآن است که تعدادی از دانشجویان و فعالین حقوق بشری به خاطر فشار ها و شکنجه های روحی و جسمی در اعتصاب غذا بوده و در وضعیت نامناسبی بسر می برند .بازداشتگاه 209 که زندان در زندان می باشد گوی سبقت را در شکنجه و آزار و اذیت زندانیان را از زندان ابو غریب و گوانتانامو ربوده است . لذا ما زندانیان سیاسی زندان رجائی شهر کرج با توجه به شرایط اسفبار و غیر انسانی حاکم بر بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات از تمامی مجامع حقوق بشری استمداد طلبیده و تقاضای پیگیری و رسیدگی عاجل و فوری نسبت به نقض مکرر حقوق انسانی زندانیان نامبرده را داشته و تقاضا داریم گزارشگرانی از جانب شورای حقوق بشر برای رسیدگی به وضعیت ناگوار این زندانیان فرستاده شوند ، همچنین خواستار انتقال این زندانیان به بند 350 زندان اوین می باشیم .1. امیر حسین حشمت ساران (دبیر کل جبهه اتحاد ملی ) 2. غلام رضا کرمی خیر ابادی 3. افشین با یمانی4. مهرداد لهراسبی 5. جعفر اقدامی 6. بهروز جاوید تهرانی
زندان رجائی شهر کرج ( گوهر دشت ) 30 / 7/ 1385 پاینده ایران نابود باد استبداد حاکم بر ایران
يك مقام مسوول : تزريق گاز در آبشار دوم سانتريفيوژ غني‌سازي اورانيوم ايران اين هفته انجام مي‌شود
يك مقام مسوول با تاييد راه‌اندازي آبشار دوم سانتريفيوژ غني‌سازي اورانيوم در هفته گذشته، تصريح كرد كه اين هفته تزريق گاز در آن انجام مي‌شود. وي در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي هسته‌اي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به اظهارات اخير محمد البرادعي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌ درباره راه‌اندازي آبشار دوم سانتريفيوژ جديد ايران در اواسط هفته آينده اظهار كرد: آبشار دوم ايران دو هفته پيش نصب شده است و در هفته جاري در آن تزريق گاز صورت مي‌گيرد. وي درباره اظهارات البرادعي گفت: اين اظهارات نوعي خبر‌سازي از سوي مديركل آژانس است. اين مقام مسوول ادامه داد: به زودي پس از تزريق گاز، محصول آبشار دوم سانتريفيوژ را به دست خواهيم آورد. محمد البرادعي در اظهاراتي در روز‌هاي گذشته اعلام كرده بود آزمايش تجهيزات جديد غني‌سازي در ايران مورد تاييد قرار گرفته و آبشار دوم سانتريفيوژ در ايران نصب و آماده راه‌اندازي است. البرادعي هم‌چنين اظهار كرده بود كه آبشار دوم توانايي و ظرفيت ايران را در تاسيسات تحقيقات و توسعه دو برابر مي‌كند. به گفته وي هنوز هيچ گونه اورانيومي‌ در اين سيستم وارد نشده و اواسط هفته آينده اين آبشار آماده راه‌اندازي است.
موج نارضايتی مردم از تعطيلی غيرمنتظره
روی پیام گیر روزنامــه هـای حکومتی
3 آبان 1385 – 25 اکتبر 2006
روی پیامگیــر بازتاب
بررسي اين پيام‌ها كه از سوي يك جامعه آماري نسبتا نخبه ارسال شده است، نشان مي ‌دهد كه تنها 4 درصد آنان از اين تصميم دولت استقبال كرده‌اند!
دولت درابتداي سال جاري بدون اطلاع قبلي تغييرساعت تابستاني کشور را لغو نمود وپي آمد آن طبق اعلام وزارت نيرو حداقل خسارت ميلياردي از عدم صرفي جوئي درمصرف برق گرديد . در ابتداي مهر ماه بودن کار کارشناسي اقدام به تغير ساعت شروع بکار بانکها نمود که پي آمد آن بر همگان آشکار است.اينک نيز بدون اطلاع اقدام به تعطيلات سه روزه عيد فطر نمود که پي آمد آن نيز مشخص خواهد بود. بهتر است قبل از تصميمات عجولانه نظرات کارشناسي در نظر گرفته شود!..........تعطيلات غير منتظره و بدون برنامه ريزي همه را غافلگير کرد از هر کس سوال کردم چندان خوشحال نبود بعضي ها هم خيلي عصباني بودند!..........اي كاش به جاي اين جور تعطيل كردن ها؛ هيئت دولت دو تا جلسة خالصانه براي رسيدگي و تدبير براي كاهش فاصلهء طبقاتي و بيداد فقروفاقه در لاية بزرگي از جامعه ايران تشكيل مي دادند!؟..........با سلام وآرزوي قبولي طاعات و عباداتانصافا اين تعطيلي بي مورد همه را شوكه كرد كاش از قبل اعلام شده بود تا لا اقل برنامه ريزي ميكرديم!..........اينگونه تعطيلي ها فقط بدرد مرفهين بيدرد مي خورد كه با خوشحالي به ويلاهاي شمالشان ميروند و نه بحال قشر متوسط و محروم جز دردسر و زحمت و كسالت هيچ چيز ديگر نيست!.........اگرچه شركت كه اينجانب در آن شاغل هستم امروز و فردا فعال خواهد بود ولي راندمان كار به علت تعطيلي بخش عمده مملكت بسيار پايين است. اين تصميم دولت به هيچ وجه از نظر تيم ما پذيرفتني نبود.اميدوارم در مسايل ديگر كشور اين گونه تصميم گيري نشود!..........آفرين به اين دولت خدمتگزار كه با اين تعطيلات نشان داد كه شعار (ما مي توانيم) چه مفهومي دارد و واقعا مردم را به سوي تلاش و آباداني مملكت تشويق مي كند!..........آيا دولت مردان ما ميدانند با اين تعطيلي ناگهاني و خارج از برنامه چه خساراتي به مردم و بخش خصوصي وارد نموده اند؟آيا ميدانند فقط قبوض تلفني كه تا آخر همين هفته مهلت داشته و ديگر بموقع قابل پرداخت نيست چه تعداد تلفن را قطع نموده و براي وصل مجدد چه خسارت مالي و زماني متوجه ملت ميشود؟..........آيا ميدانيد اين تعطيلي خلق الساعه فقط براي كارمنداني دولتي كه نود درصدشان اصلا كار مفيد ندارند قابل استفاده است؟..........هيئت محترم و عزيز دولت: شمابه عنوان يك مجموعه كارشناس و دكتر و مهندس آيا به برنامه ريزي اعتقاد داريد؟ آيا اعتقاد داريد كه مردم (امت) تحت حكومت شما بايد بتوانند براي پس فردايشان برنامه ريزي كنند؟ اگر داريد كه قطعا داريد- پس چرا با بي برنامگي مملكت را براي دو روز تعطيل رسمي مي كنيد؟..........عاجزانه خواهش ميكنم از تصميمات هيئتي و كارشناسي نشده و بعضا احساسي دست برداريد و كمر همت به برنامه ريزي براي به كار گرفتن همگان به منظور جلوگيري از پس رفت كشور ببنديد.با تقديم احترام - رسول جليلي..........خدا بيامرزد اين مملكت را كه هر بار به بهانه هاي بچه گانه به تعطيلي كشانده مي شود و عين بچه مدرسه اي ها كلي هم خوشحال مي شويم .واقعا از خودمان بايد خجالت بكشيم وقتي كشوري مثل ژاپن اعلام مي كند : اگر برق براي مدت كوتاهي در اين كشور قطع شود اين كشور دچار ضررهاي جبران ناپذيري مي شود.آنوقت در كشور ما به دلايل اينچنيني 4 روز كل مملكت به تعطيلي كشانده ميشود و انگار كه نه انگار. فقط مي توانم بگويم همه چيزمان شبيه همه چيزمان است.............آخه اين چه مملكتيه؟؟؟كمي هم به فكر برنامه ريزي شهروندان باشيد!اگه قرار بود تعطيل اعلام بشه چرا از ابتداي هفته اطلاع رساني نكردند؟..........خواستم يادآوري کنم که با اذعان به درک اينکه رئيس جمهور محترم نظر بسيار مثبتي در اين اعلام تعطيلي داشته اند، ولي هستند کساني که هزار و يک گرفتاري اداري دارند که اين تعطيلي ناگهاني مي تواند لطمه بسيار زيادي به آنها وارد کند!!!..........تعطيلي 4 روز متوالي نشان از بي ثباتي مملكت است!..........با تبريک اين عيد مبارک به همه ي هموطنان و مسلمانان جهان، اميدوارم تعطيلي هاي اعلام شده از سوي هيئت دولت فاتحه ي تعطيلات نوروز را نخواند... بعيد مي دانم!..........با توجه به بالا بودن راندمان کاري در کشورمان، پايين بودن نرخ تورم ، بالا بودن درآمد ناخالص ملي و همچنين کمبود تعطيلات در طول سال اين تعطيلات را به هيات دولت و مردم سختکوش ايران تبريک عرض مي کنم!..........واقعا براي کشوري که در حال توسعه است اين تعطيلات سم مهلک است. عجيب است در يک جا صحبت از کاستن تعطيلات است و در جاي ديگر بدون برنامه و اعلام از قبل شايد فقط براي مردم فريبي اعلام تعطيلي مي شود چند ماه پيش مطبوعات نوشتند که بعضي کشورها با کاستن مقدار کمي از تعطيلات فلان مقدار بر درآمد سرانه هشان افزوده اند. به نظر مي رسد در کشور ما با کاستن از کار درآمدها افزوده مي شود!..........به راستي بر چه مبنايي آقايان دو روز كاري مهم را تعطيل كردند. مگر مشكل اقتصاد اين مملكت با تعطيلي هاي بي مورد حل ميشود مگر گرداندن اين مملكت مثل كلاس درس است كه با يك تعطيلي اب از اب هم تكان نخورد. كارخانجات ما كسبه ما مردم ما وهمه وهمه بدهي و وام دارند وبايستس با فعاليت وكوشش جواب بدهي خود را بدهند. براي مثال يك راننده تريلر كه ماهيانه نزديك 2 ميليون قسط خودروش را بدهد يا يك روز تعطيلي براي يك كارخانه چه خسارتي بر بدنه آنها وارد مي شود...........در اين 2 روز تعطيلي بيجا و ناهماهنگ سيل مردم به مسافرت ميرود ايا پليس راه امادگي انراداشت اورژانس و بيمارستانها چطور. نيروي پليس براي حفاظت شهرها در اين چند روز چه ميكند ايا ميتواند نيروهايش را جمع كند وامنيت مردم را حفظ نمايد و.............به اين ميگن عيدي به مردم از جيب كارفرماي بيچاره. من يكي كه راضي نيستم. من يك كارگاه كوچك دارم و بايد چك اول هفته بعد رو با كار اين دو روز پاس كنم. البته دولت ميلياردر كه اين چيزها رو نمي فهمه!بعد هم آيا نمي شد از قبل اين تعطيلي رو اعلام كرد تا همه برنامه ريزي ها به هم نخورد؟..........
روی پیامگیــر انتخاب
قحطی در چالوسمن از چالوس برای شما میل میزنم .خواستم پیام من را به دکتر احمدی نژاد برسانید.اینجا واقعا قحطی زده شده و نیاز به کمک رسانی داره بعضی از پمپ ها بنزین تموم کردند و ماشینها ساعتها در صف میمانند و گویا شایعه است بنزین به چالوس نرسیده است!برخی نانوایی ها هم نان ندارند چون آرد تمام شده و تمهیدات تابستان که تا ساعت 10 شب نان موجود بود اندیشیده نشده است همچنین خیلی ها پول تمام کرده اند و بانکها تعطیل هستند و اکثر دستگاههای خود پرداز هم یا وصل نیستند یا پول ندارند و کارمندان هم به علت تعطیلی سیستم ها را ساپورت نمیکنند!خلاصه بعد از زلزله رودبار من همچین شرایط را هرگز ندیده بودم؛ به خاطر چنین رویداد و عملکردهای ضعیفی به خدا پناه میبریم!..........این آقا مزاح میفرمایند. وقتی رییس جمهور میفرمایند ظرفیت کشور رقم ناقابل یکصدوبیست میلیون نفرمی باشد، یعنی شهر چالوس حالاحالاها دچار کمبود و قحطی نمیشه...آره قربونش برم .............چرا دولت، چهارشنبه و پنجشنبه را تعطیل رسمی اعلام کرد؟؟؟یک کاسب، می گوید: در سال های گذشته، دولت های وقت در چنین روزهایی تنها مدارس را تعطیل می کردند، اما من هنوز نفهمده ام که چرا دولت، چهارنشبه و پنجشنبه را تعطیل رسمی اعلام کرد. اصلاً چرا باید بانک ها، مراکز تجاری ، بازار و ... تعطیل باشند؟!شاید تنها گروهی که از این تصمیم دولت بسیار خرسند شده اند، پسر بچه هایی باشند که به مدرسه می روند.اما دولت می توانست فقط مدارس را تعطیل کند!..........یک دانشجو، می گوید: متاسفانه اعلام این خبر بیش از آن که باعث رضایت مردم شود، آنها را ناراحت و حتی عصبانی کرده است!!! ایران کشوری است که در بسیاری از نقاط دنیا، به عنوان کشور تعطیلات مطرح است. کشوری که سالیانه بیش از دو ماه تعطیل است! در اوج بدبینی می توان گفت که متاسفانه این تصمیم بوی عوامفریبی می دهد که البته با نارضایتی مردم هم روبه رو شده است!..........آیا فکر می کنید راه خودکفایی و رفاه و افزایش جمعیت و تولید و کاهش بیکاری، از راه افزایش تعطیلات و کاهش تولیدات می گذرد!..........این تعطیلات پیوسته و چند روزه، بسیاری را تنبل کرده و به تنبلی و تعطیلات و کار نکردن و حقوق گرفتن، عادت می دهد!!! آیا دولت نهم می تواند که برای عید فطر سال آینده، به گونه ای دیگر جز امسال تصمیم بگیرد؟..........کشوری که دارای فاصله عمیق طبقاتی و قشر پرجمعیتی از فقیران و محرومان و بیکاران می باشد، افزایش جمعیت و تعطیلات را هم نیاز دارد، تا به جمعیت فقیران و محرومان و بیکاران و ورشکستگان، مدام اضافه گردد!؟..........اميدوارم روزي به اين نتيجه نرسم كه دوت نهم قصد دارد عيد نوروز را به اين روش كم رنگ كند و اعياد ما را به اعياد مذهبي تبديل كند. ماه رمضان ماه مباركي است و عيد فطر هم عيد بزرگي است و دقيقا به همين دليل است كه نبايد از آن به عنوان دستاويزي براي تصفيه حساب با سنت هاي ملي و فرهنگ كشور عزيزمان ايران استفاده شود...........فقط مي توان گفت متاسفيم براي کسانی كه اينگونه عجولانه و بدون كارشناسي تصميم مي گيرد . از وقتي دولت عوض شده از اين مسائل زياد ديدهايم . مثل : كارت هوشمند و ساعت اول سال و ... و اين هم يكي ديگه . حتما بعدي تعطيلات نوروز به 48 ساعت است!روزبه..........والله چی بگم آقای احمدی نژاد همیشه گفته است که کارهای شوک آور میکند. باید کم کم عادت کنیم و از این شوک ها شوکه نشویم و آنرا تحمل کنیم تا شاید به امید خدا روزی این نفت ملعون تمام شود و کارهای این مملکت روی فرمول و اسلوب و قواعد انجام گیرد و کار دیمی و انگلی حذف و کارهای سازنده جایگزین آن ها شوند. د.ک...........با سلاماین تازه اول راه است. به قول شاعر که میگه: سالی که نکوست از بهارش پیداست!


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com




2/08/1385 سه شنبه




چه راهكارهايي پيش روي جنبش دانشجويي وجود دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

جمهوری اسلامی فعالیتهای غنی سازی اورانیوم را گسترش می دهد
ایران پرس نیوز
خبرگزاری رویتر به نقل از دیپلماتهای مستقر در وین که در جریان تحولات مربوط به فعالیتهای هسته ای جمهوری اسلامی قرار دارند، گزارش داد که رژیم تهران بدون توجه به هشدار شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر اعمال تحریمهای بین المللی، دومین آبشار دستگاههای سانتریفیوژ خود را در یکی از تاسیسات هسته ای راه اندازی کرده است.
به گفته این منبع، این دومین آبشاری است که با 164 دستگاه سانتریفیوژ بهم پیوسته توسط رژیم تهران فعال می شود. روش بهم پیوسته دستگاههای سانتریفوژ بشکل آبشار برای بالابردن سطح توانایی در زمینه غنی سازی اورانیوم بکار می رود.
همین منابع گفتند آبشار دوم در اوائل ماه اکتبر راه اندازی شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از دیپلماتها نوشت رژیم تهران با راه اندازی مجموعه جدیدی از دستگاههای سانتریفوژ در حال گسترش برنامه غنی سازی اورانیوم است.
رژیم تهران از اعلام خبر راه اندازی دومین آبشار دستگاههای سانتریقوژ خودداری کرده است، اما احمدی نژاد روز گذشته طی سخنانی در شهرری گفته بود "اگر کشورهای غربی فکر می کنند که با اعمال فشار، جمهوری اسلامی از برنامه های هسته ای خود دست می کشد، سخت در اشتباه اند."
در واکنش به خبر فعال شدن دومین آبشار سانتریفیوژها جهت غنی سازی اورانیوم در یکی از تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ابراز نگرانی اظهار داشت این همان فعالیتی است که همیشه از آن نگران بودیم.
شان مک کورمک گفت ادامه چنین فعالیتهايی برای جامعه جهانی بسیار خطرناک است، چرا که به معنای آغاز تولید اورانیوم غنی شده و یا دست کم دستیابی به دانش تولید آن با غلظت بالا است که نهایتا می تواند به تولید سلاح هسته ای منجر شود.
در این میان علی لاریجانی، دبیر شورایعالی امنیت جمهوری اسلامی طی سخنانی با اشاره به پیش نویس قطعنامه تحریم در شورای امنیت سازمان ملل متحد، کشورهای اروپايی را مورد تهدید قرار داد و گفت "اگر کشورهای اروپایی به اقدامات رادیکال دست بزنند، ما در شرایط جدیدی قرار خواهیم گرفت و با توجه به اقدام آنها، تصمیم گیری خواهیم کرد."
وی در واکنش به اظهارات وزیر دفاع فرانسه که گفته بود، "...البته در مذاکره با رژیم تهران بسته نشده است"، گفت "اگر اروپايیها بر این باورند که می توانند هم ماجراجويی کنند و هم مذاکره را ادامه دهند، اشتباه می کنند."
خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی نوشت دبیرکل آینده سازمان ملل متحد طی سخنانی برنامه های هسته ای رژیم تهران را تهدیدی برای پیمان بین المللی منع گسترش سلاحهای اتمی دانست.
آقای بان کی مون که بزودی جانشین کوفی عنان می شود، طی یک سخنرانی به مناسبت شصت و یکمین سالگرد تاسیس سازمان ملل گفت رژیم تهران تاکنون درخواست های شورای امنیت مبنی بر توقف تمامی فعالیتهای مربوط به غنی سازی اورانیوم را نادیده گرفته است و به نظر می رسد که راه برای حل مسالمت آمیز این مسئله، پر پیچ و خم باشد.
در همین حال روزنانه روسی کامرسانت در باره سفر کوتاه کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا به مسکو که روز شنبه گذشته انجام گرفت، نوشت هدف اصلی از این دیدار تلاش برای تشدید فشار بر کره شمالی اعلام شده بود، اما این تنها مسئله اصلی در دستور کار وزیر خارجه آمریکا نبود. خانم رایس در مسکو گفتگوهای فشرده ايی نیز در باره رژیم تهران انجام داد.
این روزنامه نوشت قرار است این موضوع (بحران رژیم تهران) بهمراه سایر مسائل بطور نهایی در دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در جریان نشست سران سازمان همکاریهای اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام حل شوند.
فاجعه خانمانسوز اعتیاد در ایران تحت حاکمیت آخوندها
خبرگزاری حکومتی آریا: با اجراى طرح تست اعتياد در بين رانندگان وسايل نقليه عمومى مشخص شد 58 درصد رانندگان کاميون هاى تست شده معتاد بودند. سرپرست پليس راه نيروى انتظامى با اعلام اين خبر، افزود: با اجراى طرح جامع انضباط ترافيکى و کاهش تصادفات از 5 هزار و 468 راننده وسايل نقليه عمومى تست اعتياد گرفته شد و رانندگان معتاد به مقامات قضايى معرفى و دفترچه آنها ضبط و بايگانى شد.
وى اضافه کرد: طرح تست اعتياد رانندگان وسايل نقليه عمومى در 27 استان کشور با همکارى بهدارى کل ناجا اجرا شد.
سرهنگ هاشمى تصريح کرد: در اين طرح از دو هزار و 609 راننده اتوبوس تست اعتياد گرفته شد که در مرحله اول 773 نفر يعنى 6/27 جواب تست آنها مثبت و در مرحله دوم 338 نفر مورد تست قرار گرفتند که 13 درصد آنها معتاد بودند.
وى افزود: طى اين مدت از 2هزار و 859 نفر از رانندگان كاميون نيز تست اعتياد گرفته شد كه 1073 نفر از آنها در مرحله اول و 539 نفر نيز در مرحله دوم معتاد شناخته شدند.
سرپرست پليس راه كشور خاطرنشان كرد: رانندگان معتاد پس از اخذ دفترچه كار به مراجع قضايى معرفى شده‌اند.
آخرین آمار زندان ها و زندانیان در رژيـم اسلامی
آبان 1385- 23 اکتبر ۲۰۰6 - خبرگزاری حکومتی ایسنـا
دکتر پرويز افشار، معاون سلامت، اصلاح و تربيت سازمان زندانها، اعلام کرد و گفت: در 228 زندان در حال حاضر 144000نفر زندانی در زندانها بسر می برند. وی ميزان رفت و آمد سالانه به زندانها را حدود 650000 نفر ارزيابی کرد.
اولاد بیشتر – ساعت کار کمتــر
آبان 1385- 23 اکتبر ۲۰۰6 - خبرگزاری حکومتی ایسنـا
خانم ها، نيمه‌وقت كار كنند، ولى حقوق كامل بگيرند
پاسدار احمدی نژاد، گفت: اين‌كه مي‌گويند دو بچه كافى است، من با اين امر مخالف هستم. كشور ما داراى ظرفيت‌هاى فراوانى است. ظرفيت دارد كه فرزندان زيادى در آن رشد پيدا كنند، حتى ظرفيت حضور 120 ميليون نفر را نيز داراست. اين غربي‌ها خود دچار مشكل هستند و چون رشد جمعيت‌شان منفى است، از اين امر نگران هستند ! و مي‌ترسند كه جمعيت ما زياد شود و ما بر آنها غلبه كنيم!
من در اين‌جا اعلام مي‌كنم: "دولت اين آمادگى را دارد كه طبق لايحه‌اى، اين زمينه را فراهم كند كه ساعت كار زنان متاهل نسبت به تعداد فرزندانى كه دارند كاسته شود".
سامان دهی مــد و لباس قانونی شد
آبان 1385- 23 اکتبر ۲۰۰6 - خبرگزاری حکومتی ایـرنـا
لایهء طرح 11 ماده ای سامان دهی مـد و لباس تصویب شد!؟
نمايندگان‌ مافیای رژيـم، در مسجد شوراي اسلامي، باتصويب نهايي طرح "ساماندهي مد و لباس"، تمامي دستگاه‌هاي دولتي را مكلف كردند تا از بودجه سنواتي رديف‌هاي خدماتي - رفاهي خود، جهت تشويق تقاضاي پارچه و لباس منطبق با الگوهاي ايراني – اسلامي، تسهيلات خريد پارچه و لباس‌هاي مذكور را در اختيار كاركنان خود قرار دهند.
نامه ارائه شده توسط کمیته مرکزی گزینش سازمان سنجش به دانشجویان ستاره دار
پیک ایران
خبرنامه اميرکبير : جناب وزیر علوم که اخیرا اعلام نموده اند، هیچ دانشجویی برای ورود به دوره کارشناسی ارشد توسط گزینش سازمان سنجش و یا وزارت اطلاعات و …. رد نشده است،چه توضیحی در مورد این نامه که به دانشجویان سه ستاره داده شده است دارند.خبرنامه امیرکبیر به زودی مدارک بیشتری در این زمینه جهت اطلاع عموم منتشر خواهد نمود.
ضرب و شتم يک دانشجوي ايراني در پاريس
گزارش دريافتی : يک دانشجوي عضو انجمن اسلامي دانشجويان پاريس توسط يکي از پرسنل سفارت ايران در پاريس مورد ضرب و شتم قرار گرفت. عباس زارع خليلي دانشجويان هنر دوره دکتري دانشگاه سوربن به دليل تهيه فيلمي از تحرکات عوامل سفارت مذکور در نشست سالانه اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان در اروپا مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفت بصورتي که بيني وي شکست و آثار کبودي زير چشم وي مشهود مي باشد.
اخيرا عوامل گروههاي فشار و وابستگان طيف فکري مصباح يزدي در ميان دانشجويان ايراني در پاريس نفوذ کرده و در تلاش براي بهم زدن اتحاد در ميان دانشجويان هستند.
مهدي ج ضارب و از کارمندان سفارت ايران داماد يکي از مسئولان بلند پايه وزارت امور خارجه است که با استفاده از نفوذ پدر خانم خود دست به ضرب و شتم افراد مي زند .
دانشجويان ايراني بزودي تصميم دارند در واکنش به اين اهانت گروههاي فشار دست به تحصن و اعتراضات گسترده اي بزنند.
اعضاي گروه فشار در پاريس به تحريک عوامل اطلاعاتي سفارت در تلاش هستند خط رعب و تهديد را دنبال کنند اما اکثريت دانشجويان عضو مخالف تحرکات ايشان هستند.
ايران: مانور مشترک آمريکا تحريک آميز است
بی بی سی : يک منبع آگاه در وزارت خارجه ايران مانورهای مشترک آمريکا و چند کشور ساحلی خليج فارس را مخاطره آميز و هدف از برگزاری آن را بحران آفرينی توصيف کرده است.
روز سه شنبه، 24 اکتبر، خبرگزاری دولتی ايران - ايرنا - به نقل از اين منبع آگاه، که نخواسته نام وی فاش شود، گزارش کرد که مانورهای مشترک هفته آينده ايالات متحده، بحرين و کويت "دارای اغراض سياسی و امنيتی خاص"، تحريک آميز و مشکوک است.
به گزارش ايرنا، اين منبع وزارت خارجه اين مانورها را در راستای تقويت امنيت و ثبات منطقه خليج فارس ارزيابی نکرده و در عوض، هدف از اجرای آن را "تضعيف توسعه اقتتصادی و تجاری و بحران آفرينی بيشتر آمريکا در منطقه" دانسته است.
به نظر وی، تقويت امنيت منطقه مستلزم اتکای به منابع بومی، تقويت همکاری امنيتی و سياسی کشورهای گروه موسوم به 2+6 شامل اعضای شورای همکاری های خليج فارس، ايران و عراق و همچنين "بی توجهی به سياست های جنگ افروزانه نو محافظه کاران آمريکا" است.
اين منبع آگاه افزوده است که اقدام آمريکا در حمله به عراق و افغانستان و تحولات اخير لبنان باعث شده تا، به گفته وی، مقامات آمريکايی به تدريج ناکامی دهه 1970 در ويتنام را تجربه کنند.
وی اظهار نظر کرده که اين وضعيت باعث ناخرسندی رای دهندگان آمريکايی و تضعيف موقعيت حزب جمهوريخواه آمريکا در انتخابات آينده شده و هدف دولت اين کشور از مانورهای هفته آينده اين است که با ايجاد اختلاف در ميان کشورهای منطقه، موقعيت اسرائيل تقويت شود و شانس اين حزب در انتخابات بهبود يابد.
ارزيابی سپاه
روز يکشنبه اين هفته نيز سرلشگر پاسدار يحيی رحيم صفوی، فرمانده کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در اشاره به مانور مشترک آمريکا، بريتانيا، فرانسه، کويت و بحرين و آنچه که حضور بيکانگان در مرزهای مشترک کشورهای همسايه ايران می خواند، گفت که نيروهای مسلح جمهوری اسلامی تحرکات دشمن در منطقه را زير نظر دارند.
وی گفت که ارتش و سپاه پاسداران استراتژی بازدارندگی و دفاع همه جانبه را دنبال می کنند.
بحرين و کويت از جمله کشورهايی هستند که جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا، آنها را "متحدان غير عضو ناتو" خوانده است و بر همين اساس، از برخی امتيازات در روابط نظامی با ايالات متحده برخوردار هستند.
همچنين، از سال 1996، دفاتر فرماندهی ناوگان پنجم ايالات متحده در منامه، پايتخت بحرين، قرار دارد.
خبرنگار بی بی سی در تهران می گويد که مانورهای هفته آينده شامل تمرين عمليات توقف و بازرسی کشتی های مظنون به حمل جنگ افزارهای کشتار جمعی و موشک نيز خواهد بود.
اين تمرين ها در حالی برنامه ريزی شده که ايالات متحده خواستار وضع تحريم های بينن المللی عليه ايران در زمينه همکاری و فروش تجهيزات موشکی است هر چند مشخص نيست که قطعنامه احتمالی شورای امنيت شامل بازرسی کشتی های به مقصد ايران نيز باشد.
ایر ان دومین آبشار سانتریفیوژ خود را جهت غنی سازی اورانیوم فعال کرد
مسکو، 2 آبان، خبرگزاری «نووستی» : خبرگزاری «رویتر» به نقل از دیپلمات هایی که در مذاکرات مسئله هسته ای ایران شرکت می کنند گزارش داد که ایران بدون توجه به امکان تحریمات از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد دومین آبشار سانتریفیوژهای خود را در کارخانه تحقیقاتی سوخت هسته ای براه انداخت.
این دیپلمات ها گفتند که در ایران آبشاری مرکب از 164 سانتریفیوژ پیوسته هسته ای براه انداخته شده که توانایی غنی سازی اورانیوم هم برای اهداف صلح آمیز و هم برای ایجاد بمب هسته ای را دارد.
یکی از این دیپلمات ها که در جریان مذاکرات برنامه هسته ای ایران می باشد به خبرگزاری اطلاع داد که ایران باید راه زیادی را برای ایجاد سلاح هسته ای طی کند.
یک مقام آگاه نزدیک به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: "آبشار دوم در اوائل این ماه به کار انداخته شده اما آنها فعلا بدون تزریق اورانیوم کار می کنند. بعبارت دیگر فعلا آنها به اصطلاح در حال آب بندی شدن می باشند".
مقامات ایرانی این اخبار را تاکنون تفسیر نکرده اند اما "محمود احمدی نژاد" رییس جمهور ایران روز دوشنبه اعلام کرد که کشورهای غربی اگر فکر می کنند که ایران از برنامه های خود تحت فشارهای سیاسی از سوی غرب منصرف می شود در اشتباهند.
"شون مک کورمک" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که نمی تواند این خبر را تایید کند اما به هراس واشنگتن در رابطه با اینکه ایران به سوی تولید صنعتی سوخت هسته ای گام برمی دارد اشاره کرد.
وی تاکید کرد: "این آن چیزی است که به اندازه کافی برای دیگر کشورهای جهان خطرناک می باشد چرا که به معنای آغاز تولیدات و یا حداقل داشتن امکان تولید اورانیوم با در صد بالای غنی سازی در اندازه های بالاست و در نتیجه ایجاد مواد مورد نیازبرای تولید سلاح هسته ای".
محمدرضا رحیمی راد عضو سابق انجمن دانشجویان جمهوری‌خواه
گزارشگران
ایشان با حکم شعبه یک دادگاه انقلاب و شعبه 102 دادگاه عمومی شهرستان یزد به پرداخت10 میلیون ریال جزای نقدی بدل از شش ماه حبس و 30 ضربه شلاق محکوم شد.
این فعال دانشجویی به اتهام آنچه که از آن با عنوان "توهین به مقام رهبری" و "توهین به نگهبان دانشگاه" نام برده شد محکوم شده است.
وی به خبرنگار ادوار نیوز گفت: این پرونده در جریان اعتصاب غذای سال گذشته شماری از اعضای انجمن دانشجویان جمهوری خواه و زمانی که به دعوت انجمن در دانشگاه یزد حضور یافتم برای من گشوده شد.
انجمن دانشجویان جمهوری‌خواه دانشگاه یزد در آخرین ماه‌های دولت اصلاحات توسط هیات نظارت این دانشگاه منحل اعلام شد.
به گفته این فعال دانشجویی بر اساس آنچه که در دادنامه به آن تصریح شده، یکی از استنادات احکام قضایی مزبور شکایت سرپرست سابق دانشگاه یزد دکتر نظام‌الدین مکیان بوده است.
این فعال دانشجویی گفت: در ایام بازداشت و زمانی که من پی‌گیر پرونده بودم از برخی کانال‌های غیررسمی به من اعلام شد سرپرست سابق دانشگاه پی‌گیر بازداشت و محکومیت من است و با صدور احکام صادر شده و استناد به شکایت وی، معلوم شد این امر چندان دور از واقعیت نبوده است.
عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با توجه به تکذیب اتهامات انتسابی و این که هیچگونه دلیلی برای اثبات اتهامات وجود نداشت تنها انتظار صدور رای برائت از دادگاه داشتیم اما متاسفانه این امر محقق نشد.
رحیمی راد ادامه داد: با توجه به آن‌که اتهامات وارده را بی‌اساس می‌دانم و مرتکب جرمی نشده‌ام در مهلت قانونی در یکی از محاکم قضایی تجدیدنظر خواهی می‌کنم.
این فعال دانشجویی ابراز امیدواری کرد با توجه به محتویات پرونده و اصل 37 قانون اساسی که اصل را بر برائت می‌داند دادگاه تجدیدنظر دادنامه را نقض و رای بر برائت وی صادر کند.
محمد استکی سخنگوی وقت این تشکل دانشجویی نیز اظهار داشت: دو شاهد معرفی شده برای شهادت علیه رحیمی راد، نگهبانان دانشگاه بودند که یکی از آن‌ها در مورد اتهام وی دائر بر توهین به مقام رهبری شهادت نداد و نگهبان دیگر نیز چون علیه وی دعوی دنیوی دارد شهادتش نمی تواند پذیرفته شود.
وی احکام قضایی مزبور را غیر قابل انتظار دانست و گفت: حضور پررنگ رییس دانشگاه منتسب به دولت اصلاحات در فرایند صدور چنین احکامی به عنوان شاکی، حتی اگر با هدف تسویه حساب با برخی دانشجویان و جریان‌های دانشجویی نباشد به هیچ وجه قابل دفاع نیست و نقطه تاریکی در عملکرد ایشان محسوب می‌شود.
استکی تاکید کرد: اتخاذ تاکتیک‌ها و استراتژهای غلط توسط اصلاح‌طلبان در کنار عملکردهای غیر قابل توجیهی از این دست، زمینه رویگردانی هرچه بیشتر فعالان دانشجویی از آنان را فراهم آورد.
وی گفت: زمانی که برخی مدیران منتسب به اصلاح‌طلبان زمینه برخوردهای خشنی مانند شلاق با فعالان دانشجویی را فراهم می‌کنند قاعدتاً نباید انتظار تعامل از آنان داشته باشند.
استکی تصریح کرد: توسعه سیاسی و تشکیل جبهه دموکراسی و حقوق بشر با فرستادن فعالان دانشجویان زیر شلاق همخوانی ندارد و انتظار ما از دوستان اصلاح‌طلب این است که در خصوص چنین مواردی موضع‌گیری کنند .
گزارش تکمیلی از درگیری خونین در زندان مخوف گوهر دشت
تاریخ : 30/7/85
شماره : 146 – 85
به نام آزادی
گزارش تکمیلی از درگیری خونین در زندان مخوف گوهر دشت
اطلاعیه شماره 2
بنا بر گزارشات تکمیلی رسیده از زندان مخوف گوهر دشت در پی قصد انتقال آقای مهرداد لهراسبی به نقطه نامعلومی اعتراض زندانیان سیاسی گوهرد دشت را بر انگیخت .
ریس زندان و حفاظت اطلاعات طی یک برنامه از قبل طراحی شده محمد مغنیان (ریس بند 2، فرعی5) و برات راه چمنی همراه با 50 تن از پاسداران و زندانیان عادی ( که توسط ریس زندان تحریک شده بودند ) و مسلح به چوب چاقو و شیشه بودند به زندانیان سیاسی حمله کردند . در این حمله وحشیانه زندانیان دچار جراحات شدیدی گردیدند .
آقای بهروز جاوید تهرانی تعدادی از دندان هایش شکسته و از ناحیه لب حدود 15 بخیه خورده است و نیمی از چهره او کبود گردیده است و قادر به خوردن غذا نیست که همچنان در بند نگهداری می شود .
آقای افشین بایمانی از ناحیه صورت و شکم مجروح گردید و سایر زندانیان نیز جراحاتی برداشتند.
لازم به یاد آوریست بهروز جاوید تهرانی جزئیات قتل ولی الله فیض مهدوی را طی یک اطلاعیه در اختیار رسانه ها قرار داده بود به همین جهت حفاظت زندان پیشتر او را تهدید کرده بود همچنین تهدیدات حسین زاده ( ریس دادگاه انقلاب شهریار کرج ) حاکی از یک طرح از پیش تایین شده علیه جان زندانیان سیاسی گوهر دشت می باشد .
فعالان حقوق بشر در ایران به کلیه سازمان های حقوق بشری در مورد حذف فیزیکی زندانیان سیاسی هشدار جدی می دهد و خواهان اقدامات عاجل برای نجات جان زندانیان سیاسی می باشد .
مقاومت در برابرحجاب اجباری
از چادر تا مقنعه، روسری، شال و تل
1385-07-25 نویسنده
مینا سعدادی
اعمال حجاب اجباری در ایران ، همواره با مقاومت زنان همراه بوده است. حتی اعمال فشار و زور ، طی 26 سا ل گذشته نیز کارساز نبوده است. این مقاومت و بی تفاوتی نسبت به مقررات، به حدی رسیده است که رژیم علنا به شکست خود در برخورد به مساله حجاب اعتراف می کند. ستار هدایت خواه نماینده دنا در مجلس ، اخیرا در این رابطه از شکست رژیم در پیشبرد و اعمال حجاب اجباری گفت و اعتراف کرد که "جمهوری اسلامی روش صحیحی را برای جا انداختن حجاب پیش نگرفته است. " وی سیاست های جمهوری اسلامی را ناموفق دانست و گفت: " ما بعد از انقلاب، زنان ایران را که 50 سال پیش براثر حاکمیت رژیم پهلوی به بی حجابی عادت کرده بودند، به یکباره مجبور به استفاده از چادر، مانتو، مقنعه و شلوار کردیم." وی در بخش دیگر ادامه داد: " وقتی حجاب اجباری شد، ابتدا در اثر فضای اول انقلاب، بسیاری از زنان نسبت به این مساله تمکین کردند ولی پس از مدتی چادرها کنار گذاشته شد، مقنعه به روسری و روسری به شال های کوچک معروف به تل تبدیل شد.
" هدایت خواه در این اظهارات از بن بستی که رژیم در زمینه حجاب اجباری با آن روبروست سخن گفت. بن بستی که در نتیجه مقاومت گسترده زنان علیه نقض ابتدایی ترین حقوق شان ، یعنی آزادی انتخاب پوشش، صورت گرفته و می گیرد. علاوه بر این، انصار حزب الله نیز که ید طولائی در اعمال فشار و سرکوب زنان برای تحمیل حجاب اجباری داشته، اخیرا در ارگان خود به نام "یالثارات الحسین" با لحنی گلایه آمیز، از شکست مقابله با زنان به اصطلاح صحبت می کند و از این که تهدیدات و تذکرات این ارگان دیگر خریداری ندارد لب به شکوه می گشاید .
در این مطلب، انصار حزب الله ضمن اشاره به جو گسترده اعتراضی در جامعه و بی تفاوتی زنان به بگیر و ببندها ، می گوید: " در مورد حجاب خفه می شویم". مقاومت گسترده زنان علیه حجاب اجباری و گستردگی این پدیده ، به جایی رسیده است که جمهوری اسلامی و عوامل سرکوب زنان را وادار به اعتراف به شکست کرده است. گرچه هنوز در ادارات، دانشگاه ها و مراکز دولتی، حجاب اجباری با انواع تهدیدات، اعمال می شود ، اما در کوچه و خیابان مقابله و مقاومت در برابر آن بیش از پیش در جریان است. مقاومتی که مهار کردنی نیست.
نامه اعتراضی دبیر كشورى اتحادیه کارگران حمل و نقل و عمومى انگلستان در حمایت از فعالین کارگری سقز
٢٣ اكتبر ٢٠٠٦
آقای محمود احمدی نژاد
رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران
آدرس الكترونيكى: dr-ahmadinejad@president.ir
فاكس: ٩٨٢١٦٤٩٥٨٨٠
رونوشت: محمدرضا البرزى، سفير جمهورى اسلامى ايران در دفتر ژنو سازمان ملل mission.iran@ties.itu.int
رونوشت: info@workers-iran.org
رونوشت: مارتين ماير

من این نامه را بعنوان اعتراض شدید خود نسبت به ادامه ايذا و اذیت فعالين کارگرى سقز برایتان ارسال می دارم.
بنا بر آخرین خبرها، آقای برهان دیوارگر به دوسال زندان محکوم شده و محمود صالحی رئیس سابق انجمن صنفى کارگران خباز در سقز در تاریخ 16-10-2006 به داگاه فراخوانده شده، جلال حسینی در تاریخ 18-10-2006 و محسن حکیمی در تاریخ 1 -11-2006 .
حق سازماندهى و برپایی جشن روز جهانی کارگران یکی از ابتدایی ترین حقوق كارگرى و دموکراتیک است و هیچگاه و تحت هيچ شرايطى نبایستی بعنوان یک جرم شناخته شود و مورد پیگرد قرار گیرد.
دستگیری و متهم ساختن فعالین کارگری بخاطر برپایی جشن اول ماه مه و ديگر امور سازمانيابى کارگری بطور مشخص بی حرمتی به بنيانى ترين حقوق شناخته شده کارگران است.
من قویآ از شما درخواست می کنم که در این مورد اقدام فوری بعمل آورید تا مطمئن شوید که تمامی اتهامات علیه فعالین کارگری نام برده شد، بدون قید و شرط و بدون پیگیری مجدد برطرف شود.
جننى فورمباى
دبیر كشورى اتحادیه کارگران حمل و نقل و عمومى انگلستان
Jennie Formby National Secretary TGWU
مارتين ماير; عضو شوراى اجرايى اتحاديه كارگران حمل و نقل و عمومى انگلستان نيز همزمان طى نامه اعتراضى مشابه اى اعتراض خود را نسبت به ايذا و اذيت فعالين كارگرى سقز اعلام نمود٠
ترجمه و تكثير از: اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
داستان تعقيب و گريز يک دانشجو
نمي دانم از من چه مي خواهند .
دانا شهسواري
dana.shahsavari@gmail.com

۱ آبان ۱۳۸۵
"هومن كاظميان، دانشجوي دانشگاه تهران و عضو دفتر تحكيم وحدت بازداشت شد". اين خبري بود كه چند روز در محافل دانشجويي تهران پيچيد، اما پي گيري هاي خبرنگار "روز" حاكي از اين است كه كاظميان بازداشت نشده، بلكه به علت آنچه "تهديد و تعقيب" عده اي ناشناس نام نهاده، خود را مخفي كرده است.
وي در اين مورد در گفت و گو با خبرنگار "روز" گفت: "صبح سه شنبه هفته قبل بعد از تماسهاي مكرري كه چند روز ادامه داشت عده اي به خانه ام ريختند و چون در را باز نكردم از ديوار بالا رفته و داخل حياط آمدند اما موفق نشدند در ورودي ساختمان را باز كنند. من در داخل بودم اما آنها پس از آمدن به حياط فكر كردند كسي در خانه نيست، به همين علت بيرون رفتند."
وي در ادامه افزود: "بعد هم بيرون خانه اتومبيلي با دو نفر بصورت نامحسوس نگهباني مي دادند و خانه ام تا 24 ساعت در حالي كه من از پنجره آنها را مي ديدم تحت نظر بود."
هومن كاظميان اضافه كرد: "من نمي توانستم در داخل خانه كاري انجام بدهم. مي ترسيدم متوجه حضور من شوند. امكان تلفن زدن و چراغ روشن كردن و نيز بازو بسته كردن در را نداشتم.از پشت برخي از حرفهاي آنها به گوش مي رسيد. در همان ابتدا كه در حياط بودند متوجه شدم كه تلفن و موبايل من تحت كنترل است. به همين علت سيم كارت موبايل را به سرعت دور انداختم."
اين دانشجوي دفتر تحكيم وحدت در ادامه گفت: "صبح روز بعد وقتي باران شديد مي باريد و به نظر مي رسيد كه مراقبان خانه هم رفته اند، از خانه بيرون و نزد دوستانم رفتم اما به محض جدا شدن از دوستانم يك پژوي 405 يشمي رنگ كه تعقيب مان مي كردبه طرف من آمد. من هم به سرعت مسيرم را عوض كردم و به كوچه اي رفتم و به سرعت متواري شدم. در راه دو بار چنين مساله اي رخ داد و من متوجه شدم كه مرا تعقيب مي كنند."
اين دانشجو افزود: "در مقابل خانه مادرم هم آنها به شكل كاملا آشكاري حضور داشتند و معلوم بود قصد بردن من را دارند، اما البته به صورت غير رسمي."
وي در ادامه در خصوص اتهامي كه متوجه اوست گفت: "اصلا من از اتهامي خبر ندارم و علت مخفي شدنم هم اين است كه نمي دانم اينها کيستند که به طور غير رسمي دنبال من هستند. اين مساله شك من را برانگيخته است."
وي افزود:" حتي نمي دانم از سوي چه نهادي تحت تعقيب قرار دارم. البته به نظر خودم نمي توانند از سوي وزارت اطلاعات باشند چون ماموران وزارت اطلاعات هم اين گونه عمل نمي كنند و هم اينكه تجربه هاي قبلي ثابت كرده كه اطلاعاتي ها با قدرت عمل مي كنند و خود را محق جلوه مي دهند."
وي در انتها ضمن تاكيد بر اينكه تلفن بستگان و دوستان نزديكم تحت كنترل است گفت: "تهديدي هاي تلفني آنها هم از چند روز قبل تر
با تلفني بود كه شماره نمي انداخت و من نمي دانم از كجا و كدام منطقه تماس گرفته اند

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

Monday, October 23, 2006

1/08/1385 دوشنبه


چه راهكارهايي پيش روي جنبش دانشجويي وجود دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
موج جديد احضار دانشجویان به كميته های انضباطی
از خبرنامه امیرکبیر
در پي اعتراض دانشجويان دانشگاه اميركبير نسبت به نامعلوم بودن وضعيت دكتر كيوان انصاري و تجمع و تريبون آزاد در اين دانشگاه در هفته گذشته، كميته انضباطي ۳ نفر از دانشجويان را به كميته انضباطي فراخواند.
آقايان ابراهيم رحماني، اسماعيل سلمانپور و سامان خسروي روز شنبه احضاريه كميته انضباطي را دريافت كردند كه در اين احضاريه از آن ها خواسته شده در اسرع وقت به كميته انضباطي مراجعه نموده و به توضيحاتي در خصوص اتهاماتي كه براي ايشان طرح شده است بپردازند
وضعيت 20 هزار كارگر در استان قزوين بحرانی است
نماينده كارگران استان قزوين در گفت و گو با خبرگزاری ايلنا‌‏ گفت بر اساس آمارهاي موجود 20 هزار تن از كارگران استان قزوين در وضعيت خوبي نيستند كه 8 هزار نفرشان در 20 واحد صنعتی مشكل دار در حالت" حاد" شاغل هستند.
او گفت‌‏: هشدار مي ‌‏دهم كه اگر به مشكلات استان رسيدگي نشود‌‏، 30 واحد صنعتی نيز بزودي به مرحله بحران خواهند رسيد
نقاشی ‌هايی که فضای تاریک و دردناک زندان را نشان می ‌دهند
رادیو آلمان: دلارا دارابی دختر ۲۰ ساله‌ای است که از ۱۷ سالگی در زندان به سر می‌برد و به اعدام محکوم شده است. او که ظاهرا قتلی را به خاطر دوستش به ‌گردن گرفته، در این مدت، نقاشی‌های بسیاری کشیده و به بیرون از زندان فرستاده است. این نقاشی‌ها که فضای تاریک و دردناک زندان و انتظار مرگ را نشان می‌دهند، اکنون در گالری گلستان در تهران به نمایش گذاشته شده اند.
این نمایشگاه نقاشی‌ شاید در نوع خود کم ‌نظیر و در ایران بی ‌سابقه باشد؛ نمایشگاه نقاشیهای دلارا دارابی، دختر ۲۰ ساله‌ای که از سه سال پیش در زندان به سر می‌برد و به اعدام محکوم شده است. زیر عنوان «زندانی رنگها» عمدتا آثاری از دلارآ به نمایش درآمده که او در سه سال گذشته کشیده است.
گفته می‌شود دلارا در وضعیت روحی نامساعدی قرار دارد. اما اگر از حال او آگاهی مستقیمی هم نداشته باشیم تابلوهایی که به نمایش درآمده گویای روحی مضطرب، جانی ملول و انسانی ناامید و دلزده است. تابلوهای تاریکی که بر خلاف عنوان نمایشگاه زندانی جوانی را نشان می‌دهد که اسیر وحشت مرگ، یاری می‌طلبد؛ نقاشیهایی که به گفته‌ی دلارا «سوگندی است به جرمی ناکرده.
این نمایشگاه تا ۴ آبان در گالری گلستان [دروس، خیابان کماسایی، شماره ۴۲] برپاست.
گزارشي از نمايشگاه نقاشي يك دختر محكوم به اعدام, اين نقاشي‌ها سوگند دل آرا به بي‌گناهي‌است
سرمايه: مهرزاد غني‌پور
شرايط گاهي پر از تضاد است. درست مثل اين‌جا كه منم. نبض دست‌هايمان مي‌زند ولي نبض روحمان خوابيده است. روزي يك ميليون بار مردن، بي آن‌كه يك بار جسمت بميرد!
روز و شب در هم محو مي‌شود بي‌آن‌كه خبردار شويم، بي آن‌كه پنجره‌اي بر آسمانمان باز باشد! بي‌هيچ اعتراضي! مي‌دانيم كه اين شب و روز حد وسطي ندارد. در خاموشي مطلق مي‌نويسم و مجالي تا صبح نمانده است. خطوط را نمي‌بينم. همه‌جا تاريك است ولي حس مي‌كنم كاغذم خيس مي‌شود. اشك مثل روغني بين دو فلز، دل‌هايمان را به نرمي با هم مماس مي‌كند. چه واجب است اشك و چه بي‌اراده سرازير مي‌شود. دل‌آرا زنده است. فعلائ زنده است و از زنده‌ها درخواست عشق و افتخار دارد.»
اين گفته‌هاي دل‌آراي 20 سالهء محكوم به اعدام است. بر ديوار گالري گلستان، جايي كه تابلوهاي نقاشي او و حاصل رنج‌ها، گريه‌هاي شبانه‌روزي و دردهاي سه سالهء او در زندان به نمايش درآمده است.
سه سال پيش هنگامي كه دلآرا 17 سال داشت به همراه نامزدش و براي تهيهء وسايل ازدواجشان با هدف سرقت به خانهء يكي از اقوام خود رفت و در جريان درگيري صاحبخانه به قتل رسيد.به گفتهء دلآرا اميرحسين از او خواست كه قتل را به گردن بگيرد چرا كه فكر مي‌كرد چون دلآرا 17 سال بيش‌تر ندارد و از اقوام مقتول است،‌اعدام نمي‌شود اما دل‌آرا كه خود را قاتل معرفي كرده بود، محكوم به اعدام شد. پس از آن دل‌آرا اعترافات اوليهء خود را پس گرفت و همدستش را قاتل معرفي كرد و قاضي با دو جلسهء محاكمه، دل‌آرا را به اعدام و اميرحسين را به 13 سال حبس محكوم كرد.
اكنون دل‌آرا سه سال است كه در زندان با رنگ‌ها و فرم‌ها از خود دفاع مي‌كند و نقاشي‌هايش را سوگندي به جرم ناكردهء خود مي‌داند. نقاشي‌هايي كه با كم‌ترين امكانات ممكن كشيده شده‌اند، طوري كه نقاش گاه از بي‌قلمي از انگشت استفاده كرده است. نقاشي‌هاي سياه و سفيدي كه فتورئال‌هاي دردناك زندگي‌اند و از درد و غم و اندوه مي‌گويند. اين نقاشي‌ها ديروز جمعيت زيادي از هنرمندان، شاعران، نويسندگان، نقاشان، روزنامه‌نگاران و سفيران كشورهاي ديگر را به گالري گلستان كشاند و آن‌ها را با چشم‌هاي اشك‌آلود بدرقه كرد.
پيشنهاد برگزاري اين نمايشگاه از آسيه اميني بوده است. روزنامه‌نگاري كه براي تهيهء گزارش از زندگي دل‌آرا به خانهء او در رشت رفت.
«با ديدن نقاشي‌هاي دل‌آرا متوجه شدم كه اين نقاشي‌ها كاملائ خاص است، خطوط خاصي دارد. فرم‌ها روح دارند و نقاشي‌ها به شدت گويا و تاثير‌گذارهستند. همان جا بود كه با خودم فكر كردم كه چرا من به جاي دل‌آرا حرف بزنم و چرا خودش حرف نزند. من قصد قضاوت درباره دل‌آرا را ندارم فقط خواستم كاري كنم كه صدايش شنيده شود تا شايد معرفي اين دختر به عنوان يك هنرمند بتواند به شرايط پرونده‌اش كمك كند.»
در ميان نقاشي‌هاي دل‌آرا كه بيش‌تر با رنگ‌هاي سياه و سفيد كشيده شده‌اند، نقاشي متفاوتي در گوشه گالري نظرها را جلب مي‌كند. يك تابلوي منظره با رنگ‌هاي شاد كه دل‌آرا پيش از رفتن به زندان آن را كشيده است. اما بقيه تابلوها از نااميدي و از رنج و آزار او و هم سلولي‌هايش در زندان مي‌گويند.
تصوير مجرمي كه دستش را ملتمسانه به سوي فرشته دراز كرده و از او كمك مي‌خواهد.غافل از اين كه بال فرشته تير خورده و تا فرشته خود را مداوا نكند چگونه مي‌تواند دست مجرم را بگيرد يا تصوير فردي كه با چشمان بسته ملتمسانه يقهء فرد چشم بستهء ديگري را گرفته و از او انتظار كمك دارد و در گوشهء ديگر تصوير زني در حال فرياد كه در مردمك چشمان او ترازوي عدالت ديده مي‌شود.
گويا دل‌آرا قصد داشته چهرهء خودش را نشان دهد در حالي كه هنوز به عدالت اميد دارد. اما تابلوهاي ديگري هم هست كه دغدغههايي زندانيان را به تصوير كشيده است.
دغدغههايي كه خانواده هم،در زماني كه براي ملاقات به زندان رفته آن را شاهد بوده است.
تصوير فردي كه دستانش را به ميله دستبند زده‌اند.يا تصوير دختراني كه در گوشه‌اي از ديوار حياط زندان بايد ساعت‌ها در آفتاب بنشينند.
نقاشي ديگري هم هست كه دل‌آرا به خواستهء پدرش به جاي اين كه در آن از رنگ‌هاي سياه و سفيد استفاده كند از رنگ‌هاي شاد استفاده كرده است. تصوير ديوار زندان و آنچه پشت ديوار قرار دارد. پدر كه انگار اين بار راضي‌تر شده به دل‌آرا مي‌گويد اين نقاشي زيباست اما اگر اين دو سيم خاردار را هم نمي‌كشيدي، زيباتر بود و دل‌آ‌را روبه پدر مي‌گويد من همان چيزي را كه ديدم، كشيده‌ام.
علي هنردوست،معلم نقاشي دل‌آرا كه از 12 سالگي به او نقاشي تدريس كرده است نيز به اين نمايشگاه آمده:«من بيش‌تر نقاشي‌هاي كلاسيك و منظره را با او كار مي‌كردم و دل آرا در 16 سالگي به حدي رسيده بود كه خودش نقاشي را تدريس مي‌كرد اما اين كارهايي كه اين‌جا مي‌بينيد گرافيك نقاشي‌هاي ابتكاري اوست كه حالت توصيفي هم دارد.توصيف محيطي كه همه ما در آن زندگي مي‌كنيم.نقاشي سلاح دل‌آرا است و شايد با اين سلاح بتواند از زندان بيرون بيايد،هر چند از سال گذشته كه حكم اعدام او صادر شد و سازمان‌هاي بين‌المللي از دل‌آرا در برابر اين حكم حمايت كردند،امكان نقاشي كشيدن در زندان از او سلب شد.»
به گفتهء مادر دل‌آرا كه در حين صحبت چشم‌هايش مدام اشك‌آلود مي‌شود، دل‌آرا اين روزها بيش‌تر كتاب مي‌خواند شعر مي‌گويد و در تاريكي براي خودش مي‌نويسد.
او مي‌گويد: «از موقعي كه دل‌آرا خبر برگزاري نمايشگاه را شنيده، روحيه‌اش خيلي بهتر شده است. توكلمان به خداست، فقط خدا بايد او را نجات بدهد.»
پروندهء دل‌آرا براي بار دوم به ديوان عالي كشور رفته و عبدالصمد خرمشاهي، وكيل دل‌آرا اميدوار است كه با دفاعيات انجام شده حكم اعدام او نقض شود.به گفتهء اين وكيل، وضعيت پرونده طي دو ماه آينده مشخص خواهد شد.

کیانوش سنجری در سلول انفرادی بند 209 زندان اوین به سر میبرد
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
کیانوش سنجری وبلاگ نویس و عضو جبهه متحد دانشجویی که در مقابل منزل آیت الله بروجردی در تهران بازداشت شده بود، در بند 209 وزارت اطلاعات به سر میبرد. بنا بر گزارشهای رسیده علی رغم ابراز بی اطلاعی مسئولین زندان اوین از محل نگهداری وی، سنجری در سلول انفرادی بند وزارت اطلاعات نگهداری میشود.
کیانوش سنجری فعال سیاسی، پیش از این نیز بارها به اتهامات گوناگون بازداشت و در زندان به سر برده بود.
آخرین بازداشت وی در خرداد ماه سال گذشته انجام گرفت که مامورین امنیتی با یورش به منزلش او را بازداشت کردند که به مدت 4 ماه در انفرادی به سر برد.
گفتنی است هم اکنون کلیه بازداشت شدگان تجمع در مقابل منزل بروجردی، در بند 209 نگهداری میشوند.
ساقي باقری ‏نيا برای دومين بار جهت اعزام به زندان احضار شد
ساقي باقري‌‏نيا، مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده آسيا براي دومين بار جهت تحمل محكوميت شش ماه حبس تعزيري خود به دايره اجراي احكام احضار شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، بر اساس احضاريه‌‏اي كه صبح امروز براي مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده آسيا ارسال شده، وي براي دومين بار به شعبه اجراي احكام احضار شده است. باقري‌‏نيا پيش از اين نيز يك بار به صورت كتبي براي معرفي خود جهت تحمل محكوميتش به دايره اجراي احكام احضار شده بود.
پيش از اين شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، ساقي باقري‌‏نيا را به اتهام تبليغ به نفع گروه‌‏هاي مخالف نظام و ترويج مطالبي كه به اساس نظام لطمه وارد مي‌‏كند، به تحمل شش ماه حبس تعزيري محكوم كرده بود كه اين حكم پس از بررسي در ديوان عالي كشور، مورد تأييد شعبه بيست و هفتم اين ديوان قرار گرفت.
چندي پيش هم، محمد ترابي، وكيل مدافع مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده آسيا در نامه‌‏اي به رييس ديوان عالي كشور، توقف در اجراي حكم شش ماه حبس تعزيري موكلش را خواستار شده بود.
مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده آسيا نيز در نامه‌‏هاي جداگانه‌‏اي به رييس قوه قضاييه و رييس حوزه نظارت قضايي ويژه با بيان اينكه در پرونده وي از ذكر كلمه تبليغ در ماده 500 قانون مجازات اسلامي برداشت صحيح و قانوني نشده است، خواستار توقف در اجراي حكم خود و نيز بررسي مجدد پرونده شد
30مهر ۱۳۸۵ - 22 اکتبر ۲۰۰6 -
خبرگزاری حکومتی ایـرنـادادگاه پرونده های اینترنتی!؟
مقام ارشد قوه قضائيه، معاون رييس کل دادگستری استان تهران، اعلام کــرد: اولين شعبه دادگاه حل اختلاف ويژه دعاوی حوزه اينترنت در استان تهران تاسيس شد!هدف از تشکيل اين مجتمع قضايی \"کاهش مراجعه به دستگاه قضايی\" است و دايره فعاليت آن را \"حوزه ‌های تخصصی اينترنتی\" اعلام کرده است. تاسيس اين شعبه ويژه در حالی صورت می گيرد که هفته گذشته رژيـم اسلامی، محدوديت تازه ای بر سرعت اينترنت وضع کرد که بر اساس آن شرکت های خدمات اينترنتی از ارايه اينترنت پـُر سرعت (بالاتر از 128 کيلوبيت بر ثانيه) به کاربران منع شدند!!!قوه قضاييه جمهوری اسلامی و دادستانی تهران نيز پيش از اين مرجع ديگری تحت عنوان دفتر اينترنت قوه قضاييه برای کنترل محتوای اينترنتی معرفی کرده بودند.بنا به آمار ارايه شده از سوی مراجع رسمی رژيـم، در حال حاضر حدود 11 ميليون نفر کاربر اينترنت در اين کشور وجود دارند که (بيش از 90 درصد) همچنان از خطوط تلفن (دایل آپ) با سرعت لاک پشتی استفاده می کنند
30مهر ۱۳۸۵ - 22 اکتبر ۲۰۰6
- خبرگزاری حکومتی ایسنا:مدير مسئول آفتاب يزد محکوم شد
هيئت منصفه مطبوعات، مظفري، مدير مسئول آفتاب يزد به اتهام تبليغ عليه نظام، تشويش اذهان عمومي، هجو و طرح مطالب خلاف واقع و ... محکوم و مجرم شناخت!مدير مسئول آفتاب يزد، در دفاع از خود گفت: علت انعكاس اين اظهارات نيز بيش از هر چيز از آن جهت بوده است كه نقش اين افراد بر سرنوشت مردم و كشور غيرقابل انكار بوده و به نظر ما ضرورت داشته كه مردم به خوبي با ديدگاه هاي آنها آشنا شوند. ضمن آنكه مراجعه به جزييات بسياري از شكايات نشان مي دهد كه بيش از هر چيز جنبه انتقادي داشته اگر چه ممكن است در بيان مقصود بي دقتي هايي صورت گرفته باشد.
مدیر مسئول یک سایت حکومتی بازداشت شد
خبرگزاری حکومتی آریا: "در پى انتشار خبری مبنی بر نقش داشتن قاضى سعيد مرتضوى و برخی از مسئولین قوه قضائیه در ابتر ماندن پيگيرى پرونده ى فروش سوالات كنكور دانشگاه آزاد، و انتصاب این خبر به سایت نوسازی، مدير مسئول و سردبير آن توسط شعبه 9 بازپرسی کارکنان دولت تهران بازداشت گرديد. همچنین 6 تن از فعالین سایت نوسازی نیز به اتهام نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و توهین به مسئولین، بوسیله شعبه مذکور احضار شده و مورد بازپرسی قرار گرفتند. به نظر می رسد افشای چند تن از مفسدين، انگیزه چنین تحرکاتی علیه سایت نوسازی باشد. گفتنى است هم اكنون مدير مسئول و سردبير سايت نوسازى با صدور قرار وثيقه و پس از قبول سند منزل يكى از بستگان خويش (كه البته ابتدا مورد پذيرش واقع نشد) آزاد است
اظهارات تکاندهنده سرکرده جدید نیروی انتظامی تهران بزرگ
پاسدار احمدرضا رادان، یکی از مهره های سرکوبگر نیروی انتظامی رژیم که اخیرا به جانشینی پاسدار طلايی برای فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزیده شده است، طی سخنانی جوانان به جان آمده را "اراذل و اوباش" نامید و برای آنها خط و نشان کشید.
این پاسدار جنایتکار که پیش تر در استان سیستان و بلوچستان و استان خراسان، به سرکوب مردم این مناطق مشغول بوده است، طی اظهاراتی تکاندهنده که در روزنامه حكومتی قدس منتشر شده، گفته است "دستور داده ام که اراذل و اوباش را در محل بزنند و بعد بیاورند بازداشتگاه. ابهت آنها را باید همانجا در محل شکست تا خجالت بکشند. در محله ای دیدم پلیس با باتوم و مشت و لگد یكی را می زند، من خودم این صحنه را دیدم و داشتم لذت می ‌بردم
هر 3 روز در ایران به اندازه سرنشینان یک هوایپما در تصادفات
پاسدار رویانیان، رييس پليس راهنمايي و رانندگي جمهوری اسلامی گفته است بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، در 15 سال آينده، امكان رشد 80 درصدی قربانیان ناشي از تصادفات در ايران وجود دارد.
وی گفت سال گذشته، 28 هزار نفر در تصادفات رانندگي در كشور كشته شدند و بر اساس آمار سازمان بهداشت جهاني در 15 سال آينده بايد شاهد كشته شدن 50 هزار نفر در سال باشيم.
پاسدار رویانیان گفت در هر سه روز در ايران، به اندازه سرنشیان یک هواپيما در تصادفات رانندگي كشته مي‌‏شوند و به طور متوسط روزانه حدود 70 نفر و در هر ساعت 3 نفر در تصادفات رانندگي جان خود را از دست مي‌‏دهند. ایلنا
شبنامه باندهای حکومتی علیه یکدیگر: باجخور، فاسد، خائن
درگیری باندهای درونی جمهوری اسلامی به حدی بالا گرفته است که به توزیع گسترده شبنامه علیه یکدیگر پرداخته و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را باجخور و دولتهای رفسنجانی و خاتمی را فاسد و خائن معرفی می کنند.
روزنامه حکومتی جوان وابسته به سپاه پاسداران در این باره نوشت "در این شبنامه ها که بطور وسیع در مناطق مختلفی از معابر و خیابانهای منتهی به دانشگاه تهران و محل برگزاری نماز جمعه پخش شد، آمده است بارزترین دلیل خیانت دولتمردان سابق این است که موجودی صندوق ارزی را تا توانستند خالی کردند."
این روزنامه حکومتی نوشت "این اعلامیه ها و اطلاعیه های شبیه شبنامه در حالی منتشر و توزیع می شود که دشمنان ملت و انقلاب چشم طمع به اختلاف افکنی میان سران نظام بسته و امید دارند که اختلافات آنها به تضادهای غیرقابل سازش تبدیل شود."
دادگاه تجديدنظر سه دانشجوي دانشگاه يزد برگزار شد
وكيل مدافع سه دانشجوي دانشگاه يزد از برگزاري دادگاه تجديدنظر موكلانش به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام خبر داد. هوشنگ پوربابايي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اعلام كرد: صبح امروز دادگاه تجديدنظر نويد غلامي، بهروز خالقي و مرتضي برش‌جان سه تن از دانشجويان دانشگاه يزد كه به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام محاكمه شده بودند، برگزار شد. وي ادامه داد: اتهام موكلانم طبق ماده 500 قانون مجازات اسلامي، فعاليت تبليغي عليه نظام ذكر شده بود كه صرف نظر از ايرادات وارده به كيفرخواست، نحوه‌ي صدور قرار مجرميت و نوع تاييد قرار مجرميت توسط معاونت دادستان يزد مورد سوال است. پوربابايي گفت: اساسا اين‌كه براي يكي از متهمان قرار مجرميت صادر شده در حالي كه وي پس از آن قرار طي نشر آگهي، دعوت به محاكمه شده بود، خود از عجايب دادرسي است. قرار مجرميت براي مرتضي برش‌جان صادر شده بود و وي پس از آن دعوت به دادرسي شد. وكيل سه دانشجوي دانشگاه يزد در پايان گفت: موكلانم پيش از اين در دادگاه بدوي به تحمل شش ماه حبس تعزيري محكوم شده بودند بنابراين تقاضاي صدور راي برائت براي موكلان را از قاضي دادگاه خواستار شده‌ام
ضرب و شتم شدید زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت
فعالان حقوق بشر در ايران : در پی تهدیدات مسئولین قضائی که توسط حسین زاده ریس دادگاه انقلاب شهریار کرج علیه زندانیان سیاسی که در چند روز اخیر بوده بالاخره این تهدیدات روز شنبه 29 مهر ماه 85 ساعت 15 توسط مسئولین زندان به اجرا گذاشته شد . در طی طرح ریزی قبلی مغنیان ریس بند 2 فرعی 5 زندان گوهر دشت همراه با برات راه چمنی و تعداد زیادی از پاسداران زندان به سوی زندانیان سیاسی این بند یورش بردند و آنها را آماج ضربات وحشیانه خودشان قرار دادند که در اثر این حمله زندانیان سیاسی مصدوم و زخمی گردیدند . آقای بهروز جاوید تهرانی در این حمله از ناحیه صورت آسیب جدی دیده است و تعداد از دندان های او شکسته شده است . پاسداران حمله کنند که تحت نظارت محمد مغنیان به مدت طولانی این عمل وحشیانه را ادامه دادند
اقدام به خودكشي در مقابل مجتمع قضايي
مردي كه روز گذشته با ريختن بنزين بر روي خود قصد داشت خود را مقابل يك مجتمع قضايي آتش بزند، با حضور ماموران پليس ازكار خود منصرف شد. محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع نيروي انتظامي تهران بزرگ در گفت و گو با فارس با اعلام اين خبر افزود: اين مرد ساعت 10ديروز در خيابان وليعصر چهارراه آذربايجان با ريختن بنزين بر روي خود و يك ميليون و 600 هزارتومان تراول، 400 هزار تومان چك و 800 دلاري كه همراهش بود، قصد داشت خودسوزي كند.وي ادامه داد: پس از مشاهده اين صحنه ماموران و اهالي به سوي اين مرد كه قاسم نام دارد رفته و او را از اين كارش منصرف كردند. اين مرد در اعتراض به روند رسيدگي به شكايتش در آن مجتمع قضايي قصد داشت خودكشي كند
فعالان سياسي، مطبوعاتي و مدني كردستان به بازداشت اعضاي تحريريه روژهه‌‏لات اعتراض كردند
200 نفر از فعالان سياسي، مطبوعاتي و مدني كردستان در اعتراض به بازداشت سه تن از اعضاي تحريريه هفته‌‏نامه روژهه‌‏لات، بيانيه‌‏اي صادر كردند. به گزارش "ايلنا"، در اين بيانيه با استناد به ماده 9 اعلاميه جهاني حقوق بشر و اصل 24 قانون اساسي، آمده است: قلم، زبان و بيان عقل، و معرفت انسان‌‏ها، بيان‌‏كننده فكر و انديشه و شخصيت صاحبان قلم، زبان دوم انسان‌‏ها، تأويل‌‏گر فكر و فرهنگ و هويت ملت‌‏ها، ترسيم كننده خطوط فكري و سياسي و اجتماعي و ادبي ارباب ادب و قلم و معرفت، انتقال‌‏دهنده فكر و فرهنگ به نسل‌‏هاي حاضر و آينده، حلقه وصل فرهنگ‌‏ها وانديشه‌‏ها، ترجمان فكر و هنر و انديشه، پرده‌‏گشاي راز حقيقت و هدايت‌‏گر خردها و انسان‌‏هاست. اين بيانيه مي‌‏افزايد: استقامت و استواري انسان‌‏ها در تلاش براي وصول به حق و حقيقت، به بركت قلم و در سايه‌‏سار قلم بوده است. قلم است كه يك كلمه و حكم آن مي‌‏تواند موجب نجات انسان و جامعه‌‏اي شود و با ترويج حق‌‏مداري، اتقان در امور، توازن، نور علم، خرد و شناخت را بر انسانيت بتابد و رمزي به سوي حقيقت شود. قلم، همان ني شكسته سر جا مانده از اصل است كه از آغاز آفرينش، هزينه عشق مي‌‏پردازد، جوشش مي‌‏آفريند و براي باز وصل به حقيقت، قرباني مي‌‏گيرد. قلم، عامل استقامت و پايداري و استواري و موجب برقراري زندگي شايسته است. در حقيقت، پايداري وجوه انساني، پايداري و استقامت و استحكام ارباب قلم است. در ادامه اين بيانيه آمده است: شايد هيچ‌‏گاه، لحظه‌‏اي را كه نخستين بار مداد كوچكي را در دست گرفتيم، فراموش نكنيم. اگر آن روز مي‌‏دانستيم كه قرار است روزي با اين مداد، ناب‌‏ترين كلمات چون «انسانيت»، «آزدي»، «آزادگي»، «حق‌‏مداري»، «حقيقت‌‏جويي»، «ارزش» و «تفكر» را بنگاريم و قلم را در بالاترين صورت خويش به كار بگيريم، همان لحظه با خود عهد مي‌‏بستيم كه هرگز آن را بر زمين نگذاريم و چنان به آن خدمت كنيم كه انديشه كناره‌‏گيري از آن را به تاريخ و تباهي بسپاريم و اكنون مي‌‏دانيم كه خش خش صداي آن قلم‌‏ها، فرياد پاسداري از شرافت و حرمت قلم و حيثيت آن، در گرو آزادي و آزادگي است. اين بيانيه در ادامه آورده است: اما قلم و ارباب قلم در طول حيات پر فراز و نشيب خود رنج‌‏ها كشيده، زجرهاي فراوان ديده و تحولات فراواني را مشاهده و احساس كرده‌‏اند. قلم به دستان و روزنامه‌‏نگاراني كه قلم متين و پر صلابت ايشان -صلابتي كه از سلامت نفس ايشان برمي‌‏آيد و حقيقت‌‏طلبي با خود دارد- براي پاسداري از ميراث اين ملت كهن، تلاش صادقانه و هنرمندانه و ابتكارآميز را عهده‌‏دار شده و با فكر و هنر و تدبير و قلم‌‏هاي رسا و بيان گويا و ادبيات مؤثر، هنرمندانه مي‌‏كوشند در برابر سيل بنيان‌‏كن هويت‌‏هاي دگرساخته، مجعول، زورگويانه و تجاوزگرانه، ايستادگي، عملكردهاي ناصواب را افشا و از روابط سالم، سازنده، انساني و عدالت‌‏خواهانه سخن بگويند. اين بيانيه مي‌‏افزايد: آنان كه با همت و سخت‌‏كوشي، قلم و ادب خود را در خدمت كرامت انسان‌‏ها قرار مي‌‏دهند و مبارزه قلمي و بسيج فكري و علمي و معرفتي و ادبي و هنري را يك وظيفه و يك تكليف مي‌‏دانند و به حضور فرهنگي عميق وگسترده درتمامي قلمروها و حوزه‌‏هاي ادبي و قلمي و رسانه‌‏اي و شعري همت مي‌‏گمارند. در ادامه اين بيانيه آمده است: جامعه ما همواره نيازمند اطلاعات است كه اگركانا‌‏ل‌‏هاي سالم و بي‌‏طرف براي اغناي خود در ميان رسانه‌‏‏هاي ملي نيابد به رسانه‌‏اي ديگر رجوع خواهد كرد چرا كه امروزه، دوران سانسور اطلاعات گذشته و با وجود شفافيت اطلاعات در جهان امروز، ديگر نمي‌‏توان خبري را پنهان كرد. شايد بتوان از صراحت قلم و از شفافيت آن كاست و روزنامه‌‏نگاران را به زندان افكند اما نمي‌‏‏توان مردم را به سوي جريان يا جرياناتي هدايت كرد كه نه صراحت، نه صداقت و نه شرافت قلم را در وجود قلم و قلم‌‏زنان آن نمي‌‏توان يافت. اين بيانيه در ادامه آورده است: اكنون سياستمداران و سياست‌‏زدگان، بزرگ‌‏ترين تهديدات پيش روي رسانه‌‏ها و مطبوعات هستد و آنها را هدف قرار داده‌‏اند. انتظار اين ارباب سياست، تبديل مطبوعات مستقل به يك «باشگاه رسانه‌‏اي» براي به فرم و قالب كشيدن رسانه‌‏ها و مطبوعات بر اساس منويات «خود» و «هدف» ايشان است. جماعتي كه به عنوان جريان مسلط بر جامعه، سال‌‏هاي بسيار، شعارهاي توخالي و تهي از اجرا و تعهد سر دادند و همواره براي توجيه ناكارايي خود به منفي‌‏بافي و تحريف روي آوردند. آنان كه انتظار دارند اهل قلم به عنوان نماد فرهنگ، به جاي شفاف‌‏سازي، «سياه نمايي» كنند، سفينه‌‏هاي معرفت را بشكنند و ننگ بر دامان تعالي عقيده گذارند تا روي قلم را سياه كنند، تنها تيشه بر ريشه هويت‌‏ خود مي‌‏زنند و بس. اين بيانيه در ادامه تصريح كرد: اينان كه مانع قلم زدن حداقل افرادي مي‌‏شوند كه به اصول حرفه‌‏اي قايلند و مي‌‏كوشند تا در چارچوب قوانين ملي فعاليت كنند، بايد پاسخگوي چنين خسراني باشند. هنگامي كه هندسه رسانه‌‏اي يك كشور دچار بيماري مي‌‏شود، ديگر نبايد انتظاري بيش از اين داشت كه با روزنامه‌‏نگاران و اهل قلم چنين برخوردهايي شود، هندسه‌‏اي ناهمگون، و كاملاً آشفته كه هرگز نمي‌‏توان ازپيكره نامنظم آن، محصولي به دست آورد. اين بيانيه مي‌‏افزايد: امروز مشكل، نقطه برخورد ميان روزنامه‌‏نگار و سياستمدار- بهتر است بگوييم سياست‌‏باز- متاسفانه در واژه «دوراهه» نهفته است. امروز ديگر مشكل و واقعيت سياستمدار آن است كه در هر شرايطي، هركاري هم كه انجام دهد نمي‌‏تواند پيروز شود. آنچه روزنامه‌‏نگار مي‌‏برد درست همان چيزي است كه سياستمدار مي‌‏بازد و اين براي سياستمدار، آن هم براي به اصطلاح سياستمداري كه تنها بزرگ‌‏نمايي شده‌‏اي از يك واژه است به معناي صحنه ‌‏گاه وداع و احياناً تباهي است. در ادامه اين بيانيه آمده است: بسياري چيزهارا پذيرفته‌‏ايم: خودسانسوري‌‏هارا، دردها را، نگفتن‌‏ها را، خود را به نشنيدن زدن‌‏ها را، آسيب‌‏پذيري‌‏ها را، خطر كردن‌‏ها را،عدم اطمينان‌‏ها را، فقدان ايمني‌‏ها را و ... اما «قلم فروشي» را هرگز نخواهيم پذيرفت. رسالت ما تلاش درجهت غلبه آگاهي جمعي و اجتماعي بر جهالت‌‏ها و بي‌‏عدالتي‌‏ها و ... است. اين جمله را روزي كه قلم مردني را به دست گرفتيم آويزه وجودمان كرديم كه «اگر مي فروشي همان به كه بازوي خود را ولي قلم را هرگز». اكنون آموخته‌‏ايم كه در عين خسته بودن، نبايد خسته شد، آموخته‌‏ايم كه در عين تهديد، نبايد ترسيد، آموخته‌‏ايم در عين مصلحت‌‏خواهي بايد حقيقت‌‏جو بود. آموخته‌‏ايم كه بايد چشم مردم بود، حقايق را دانست و به مردم گفت، مطلع بود و اطلاع داد و حقيقت را گفت و نوشت و فرياد زد. اين بيانيه مي‌‏افزايد: روزنامه‌‏نگار نمي‌‏خواهد تريبون يك جريان فكري حاكم باشد و آن را به گونه‌‏اي بازتاب دهد كه منافع آن جريان يا جريانات فكري را تأمين كند. نگاه روزنامه‌‏نگار، نگاه حقيقت است و فارغ از نگاه «بايدانگار»، در پي رسيدن به رسالت مطلوب و آرمان خود يعني حقيقت‌‏يابي، حقيقت‌‏جويي و خردمداري است. روزنامه‌‏نگار تصميم گرفته است و ما تصميم گرفته‌‏ايم با قلم خود، مرگي را به بيان درآوريم كه پيام‌‏آور از سرگرفتن زندگي ديگري است، خلاف بايدهاي ديكته‌‏شده را اثبات مي‌‏كند، بانگ برمي‌‏دارد و فرياد زند «حقيقت»، غير قابل تغيير، غيرقابل تحريف و جانشين‌‏ناپذير است. حقيقت تنها و تنها يك واژه است: واژه‌‏اي به نام «حقيقت»... «... به پاكي قلمي كه در دست داريم، به پاكي قلم به دستاني كه نگذاشتد و نخواهند گذاشت قداست قلم بشكند، سوگند مي‌‏خوريم و سوگند ياد مي‌‏كنيم كه بر راه آزادي و ترسيم فردايي بهتر براي مردممان خواهيم ماند، گردنمان زير تيغ خواهد رفت اما شرافت ما زير پا هرگز، هرگز و اين است راه ما، ما به شرافت خويش سوگند ياد كرده و قسم خورده‌‏ايم قداست خوني را كه از قلمي مي‌‏چكد، ناپاك نگردانيم. ما هرگز به مادر انديشه خود پشت نخواهيم كرد. ما مي‌‏مانيم... اين بيانيه تاكيد مي‌‏كند: ما جمعي از فعالان سياسي، مطبوعاتي و مدني كردستان خواهان آزادي فوري فرهاد امين‌‏پور، رضا عليپور و سامان سليماني از اعضاي تحريريه هفته‌‏نامه روژهه‌لات هستيم
اسرائيل از حکومت ايران به شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل شکايت کرد
روزنا: وزارت امور خارجه اسراييل پس از سخنان محمود احمدي نژاد در روز جهاني قدس شکواييه اي را عليه ايران به شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل ارائه داد.به نوشته روزنامه هاي اسراييلي ، در اين شکواييه سخنان رييس جمهور ايران در مورد لزوم محو اسراييل و تشبيه آن به سرطان منطقه، دستاويز شکايت قرار گرفته است.پيشتر نيز مقام هاي اسرائيلي در مقابل سخنان احمدی نژاد درباره هولوكاست واكنش نشان داده و خواستار برخورد جامعه جهاني با چنين موضع گيري هايي شده بودند.وزارت خارجه اسرائيل اكنون بر اساس سخنان احمدي نژاد در روز جهاني قدس تصميم به شكايت عليه ايران گرفته است.تل آويو اظهارات محمود احمدي نژاد در مورد اسراييل را مغاير با منشور ملل متحد خوانده است
اظهار تاسف شديد و ابراز نگراني از برخوردهاي اخير با تني چند از روزنامه نگاران استان بوشهر و توقيف نشريه سفير دشتستان
روند فشار و بي مهري هايي که عليه مطبوعات مستقل استاني از کانال ها و تريبون هاي مختلف و به اشکال گوناگون در چند هفته ي اخير شدت گرفته بود، هفته ي گذشته با بازداشت دو روزنامه نگار و توقيف موقت يک نشريه وارد مرحله تازه اي شده است. اين روند تاکنون در سطح استان سابقه نداشته است و مسئولان پيشين استان با مدارا و تحمل نقادي هاي مطبوعات و اغماض از پاره اي لغزش هاي ناخواسته مانع هر گونه محدوديتي براي نشريات مي شدند و اينک آن فضاي توام با بردباري و تفاهم بر اثر برخوردهاي شتاب زده و نابردبارانه برخي مسئولان محترم تا حدي آسيب ديده است. توجه متوليان امر را به اين نکته مهم جلب مي کنيم که نفس فعاليت مطبوعاتي به دليل برخي ويژگي هاي منحصر به فرد همواره در معرض اشتباهات سهوي و ناخواسته است. بديهي است مطبوعات محلي به دليل شاکله عمدتا غير حرفه اي شان و نابرخورداري از نيروهاي آموزش ديده و مجرب بيشتر در معرض چنين اشتباهاتي خواهند بود . متاسفانه اين اشتباهات همواره دستاويز تقابل هاي غرض آلود و بزرگنمايي هاي غير منصفانه ي برخي قرار مي گيرد تا با فضا سازي ها و نقش آفريني هاي خاص مسئولان محترم قضايي را به سوي مواجهه ي قهر آميز با اصحاب قلم سوق دهند.لذا ضمن پذيرش احتمال بروز اشتباهات سهوي و اغلب ناخواسته در برخي مطبوعات، از مسئولان و مجريان و حاکمان انتظار مي رود برخوردشان با اشتباهات موردي مطبوعات را با سعه ي صدر بيشتر و انعطاف و گذشتي که شايسته ي مسئولان يک نظام اسلامي ست،همراه کنند. از اين رو با اظهار تاسف شديد و ابراز نگراني از برخوردهاي اخير با تني چند از روزنامه نگاران استان ، در آخرين روزهاي پر از رحمت رمضان و با تاسي از آموزه هاي معلم مدارا، بردباري و عدالت، علي عليه السلام، مسئولان محترم را به مداراي بيشتر با اهالي قلم و رفتار توام با حکمت و عدالت با دست اندرکاران جرايد فرا مي خوانيم و به اين نکته ي مهم تذکارشان مي دهيم که خاموشي چراغ هر مطبوعه پهن کردن دام ظلمت و تاريکي در پيش پاي خود و جامعه است . اميد آن داريم که با تلطيف فضاي پيش آمده، همچنان شاهد بالندگي قلم زنان متعهد و طرح ديدگاه هاي روشنگرانه در چهارچوب قانون و اصول اخلاقي و حرفه اي در سطح مطبوعات استان باشيم. خانه مطبوعات محلي استان بوشهر جمعي از مديران مسئول و سردبيران نشريات استان بوشهر
سازمان ملل از گرسنگي
‪ ۲ميليون افغانستانی در زمستان امسال خبرداد
ايرنا : سازمان ملل و دولت افغانستان اعلام كردند: به علت بروز خشكسالي، زمستان امسال قريب به دو ميليون انسان در جنوب اين كشور در خطر گرسنگي قرار داشته و نياز مبرم به كمكهاي فوري غذائي خواهند داشت.
به گزارش روز دوشنبه شبكه خبري بي‌بي‌سي، سازمان ملل ودولت افغانستان درخواست بيش از ‪ ۴۰ميليون دلار كمك اضطراري كرده‌اند.
اين رقم درخواست شده علاوه بر ‪ ۷۶ميليون دلاري است كه سازمان ملل در ماه ژوئيه آن را اعلام كرده بود. نيمي از اين ‪ ۷۶ميليون دلار تاكنون دريافت شده است .
سازمان ملل و دولت افغانستان اعلام كرده اند كه توليدات گندم دراين كشور به دليل خشكسالي با بحران شديد مواجه است.
يك دليل ديگر نيز توليد ترياك به جاي مواد غذائي است.
در ماه ژوئيه گذشته سازمان خيريه "كريسشن ايد" انگليس هشدار داد: ميليونها انسان در افغانستان در پي يك دوره خشكسالي و نابودي محصولات زراعي ، با خطر گرسنگي مواجه هستند .
تحقيقات به عمل امده از ‪ ۶۶دهكده نشان داده است كه كشاورزان در مناطقي كه شديدترين آسيبها را متحمل شده‌اند همه محصولات زراعي خود را از دست داده‌اند.
يكي از چندين مورد عواقب شوم اشغال افغانستان، رشد كشت ترياك در اين كشور است. بنا براعلام سازمان ملل، نه تنها ظرف اين سالهاي اشغال به رغم همه ادعاهاي اشغالگران آمريكائي مبني بر مبارزه پيگير ،اين معضل ريشه كن نشده بلكه تشديد هم شده است
در طی حمله مجرمان خطرناک به زندانیان سیاسی در زندان رجائی شهر، سه زندانی سیاسی زخمی شده اند
يكشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵
شماره ۴۰۹

روز شنبه ، طی یک درگیری از پیش هماهنگ شده، سه تن از زندانیان سیاسی در زندان رجائی شهر کرج به شدت آسیب دیدند.
به گزارش واحد خبر کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، گروهی از مجرمان خطرناک در زندان رجائی شهر که توسط برات راه چمنی وکیل بند ۲ فرعی ۵زندان، با در دست داشتن چاقو، چوب و شیشه به بهروز جاوید تهرانی، افشین بایمانی و جعفر اقدامی حمله کرده و آنها را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. در این درگیری سر و صورت این سه زندانی به شدت آسیب دیده و دچار خونریزی شده ، یکی از دندانهای بهروز جاوید تهرانی در اثر پرتاب ظرف شیشه ای شکسته و دو دندان دیگر او لق شده است.
در این حمله ، محمد مغنیان رئیس بند ۲ فرعی ۵ زندان، از نزدیک شاهد ماجرا بوده اما اقدامی انجام نداده است. او پس از گذشت مدتی - که زمان کافی در اختیار مهاجمان می گذاشته - آژیر خطر زندان را به صدا درآورده و به همین دلیل پس از چند دقیقه یکی از مسئولان زندان به نام خادم در محل حاضر می شود اما تنها به تماشای ضرب و شتم زندانیان می پردازد.
این درگیری ها از آنجا آغاز شد که وکیل بند با افشین بایمانی یک درگیری نمایشی به راه انداخت تا بهانه ای برای حمله به او ، بهروز جاوید تهرانی و جعفر اقدامی بوجود آید.
به نظر می رسد این برخوردها نوعی تصفیه حساب با بهروز جاوید تهرانی و دیگر زندانیان سیاسی بوده ، چرا که پس از مرگ اکبر محمدی، مراسم یادبودی توسط بهروز جاوید تهرانی در داخل بند برگزار شد. در این مراسم عکس های اکبر محمدی به دیوارهای بند زده شده بود که پس از این ماجرا، محمد مغنیان با کندن این تصاویر به زندانیان سیاسی از جمله بهروز جاوید تهرانی هشدار داده بود در داخل بند دست به حرکت های سیاسی نزند. او همچنین خطاب به بهروز جاوید تهرانی گفته بود به همین دلیل منتظر برخورد زندان با خود باشد!
گفتنی است که سایر زندانیان در این درگیری حضور نداشته و آسیبی ندیده اند.
در حال حاضر این زندانیان به شدت از جراحت های وارده رنج می برند و اقدام مناسبی برای مداوای آنها انجام نگرفته است.
پیش از این نیز حمله به زندانیان سیاسی از جمله در مرداد ماه سال ۱۳۸۴ در زمانی که بینا داراب زند، ارژنگ داوودی، مهرداد لهراسبی، بهروز جاوید تهرانی، افشین بایمانی و تعدادی دیگر در این بند حضور داشتند، انجام گرفته بود که شواهد و قرائن موجود حکایت از دست داشتن مقامات زندان در این حمله دارد.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

مجلس طرح ساماندهي مد و لباس را تصويب كرد
نمايندگان‌مجلس شوراي اسلامي باتصويب نهايي طرح "ساماندهي مد و لباس"، تمامي دستگاه‌هاي دولتي را مكلف كردندتا از بودجه سنواتي رديف‌هاي خدماتي - رفاهي خود جهت تشويق تقاضاي پارچه و لباس منطبق با الگوهاي ايراني - اسلامي تسهيلات خريد پارچه و لباس‌هاي مذكور را در اختيار كاركنان خود قرار دهند. به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، نمايندگان در نشست علني روز دوشنبه مجلس به ادامه بررسي طرح ساماندهي مد و لباس پرداختند. بررسي اين طرح ‪ ۱۱ماده‌اي از ‪ ۱۸مهرماه در مجلس آغاز شد كه هشت ماده از آن به تصويب رسيده بود. نمايندگان مجلس امروز سه ماده باقيمانده از طرح ساماندهي مد و لباس را تصويب نهايي كردند. براساس ماده ‪ ۱۰طرح ساماندهي مد و لباس نمايندگان مجلس نيز تصويب كردند: وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فناوري و فرهنگ و ارشاد اسلامي موظفند نسبت به حمايت و پشتيباني از تحقيقات و رساله‌هاي تخصصي مشمول اين طرح اقدام لازم بعمل آورند. نمايندگان مجلس در ماده ‪ ۱۱اين طرح تصويب كردند ، آيين نامه اجرايي اين قانون توسط وزارتخانه هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي و بازرگاني تهيه و به تصويب هيات وزيران برسد. كليات طرح ساماندهي مد و
لباس
‪ ۲۴
ارديبهشت ماه جاري در صحن علني مجلس به تصويب رسيد
راهپيمايي و اعتصاب گسترده و سراسري معلمان در يونان
داوود رفاهی
بدنبال اعلام دولت یونان مبنی بر صرفه جویی در هزینه های عمومی برای برنامه سال ٢٠٠٧ میلادی، روز چهارشنبه ١١ اكتبر هزارن معلم دست به یك راهپیمایی بزرگ در آتن پایتخت یونان زدند. همچنین كارمندان دولت به یك اعتصاب ٢٤ ساعته دست زدند. آنها همگی خواهان لغو "برنامه صرفه جویی" دولت و افزایش دستمزدها شده‌اند. این اعتراضات علاوه بر اعتصاباتی است كه از یكماه پیش توسط معلمین مدارس ابتدایی جریان دارد.
وزیر آموزش و پرورش یونان گفته است كه دولت از برنامه خود عقب نشینی نخواهد كرد و كارمندان دولت را متهم به پیروی از خواست احزاب سیاسی مخالف كرده است. در این اعتراضات كه برای روز چهارشنبه ١١ اكتبر تدارك دیده شده بود، رانندگان اتوبوسها و قطارها نیز شركت داشتند، كه باعث اختلال در سرویس حمل و نقل عمومی شد. ادارات دولتی و بانكها نیز بدلیل شركت كامندانشان در اعتراض كاملا تعطیل شده بودند. اعتراض معلمین از حمایت ٢ تا از بزرگترین اتحادیه‌های یونان، "فدراسیون عمومی كارگران یونان" و "اتحادیه عمومی كارمندان" برخوردار بود.
***
٧٨ میلیون دلار خسارت به كارگران Wal-Mart
دادگاهی در پنسیلوانیای آمریكا رأی به پرداخت ٧٨ میلیون دلار از طرف بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای دنیا، Wal-Mart به كارگرانش داد. در پی اعتراض كارگران این شركت، مبنی بر سو استفاده از وقت استراحت آنها و عدم دریافت هیچگونه اضافه كاری، این دادگاه موسسه وال مارت را مجبور به پرداخت غرامت كرد. یكی از كارگران كه به مدت ١۵ سال برای وال مارت كار كرده بود و خود یكی از سازمان دهندگان اعتراض بود، گفته است كه او در طی زمان استراحت و حتی بعد از ساعت كاری، به دلیل حجم زیاد كار مجبور بوده همچنان كار كند بدون اینكه هیچ دستمزدی دریافت بكند. این اعتراض شامل ١٨٧ هزار كارگر میشود كه بین سالهای ١٩٩٧ و ٢٠٠٦ میلادی در وال مارت مشغول به كار بوده‌اند. وكیل كارگران شاكی گفته است كه چون دادگاه تشخیص داده است وال مارت با انجام اینكار حقوق كارگران را عامدانه زير پا گذاشته، تقاضای ٦٢ میلیون دلار خسارت اضافه خواهد كرد.
لازم به یادآوری است كه در دسامبر سال گذشته نیز دادگاهی در ایالت كالیفرنیای آمریكا رأی به پرداخت ١٧٢ میلیون دلار از طرف وال مارت به ١١٦ هزار تن از كارگرانش را داده بود. علت آن اعتراض كارگران به مجبور كردن آنها به كار در زمان صرف غذای ظهر عنوان شده بود.


تهاجم وسیع نیروهای دولتي به اتحادیه ها در كره جنوبی
داوود رفاهی
به بهانه غیرقانونی بودن فعالیت اتحادیه‌های كارمندان دولت، نیروهای امنیتی كره جنوبی دست به عملیات وسیعی برای بستن دفاتر این اتحادیه‌ها زده اند. گزارشهای مخابره شده تاكنون حاكی از آنست كه ٨٢ دفتراز ٢۵١ دفتر این اتحادیه در سئول و چندین شهر دیگر بزور بسته شده و تعداد دیگری نیز مورد هجوم قرار گرفته‌اند، ولی بعلت مقاومت اعضا اتحادیه‌ها، نیروهای امنیتی مجبور به عقب نشینی شده‌اند. در حملات روز جمعه ٢٢ سپتامبر، تعداد ۵٢ تن از اعضا اتحادیه بازداشت شدند. همچنین در حداقل دو دفتر كه اعضاي آن به نشانه اعتراض دست به تحصن زده بودند، نیروهای دولتی بمنظور فشار به معترضین برای خروج از آن دفاتر، آب و برق آن را قطع كردند. رئیس اتحادیه كوان سونگ بوك (Kwon Seung bok) كه بدلیل اعتراض به تعرض دولت به اتحادیه‌شان در اعتصاب غذا بسر میبرد، گفته است كه دولت در نظر دارد فعالیت اتحادیه‌ها را بطور كامل تحت نظر خود داشته باشد.
حدود ٢٠٠ تن از وكلا و حقوقدانان در اعتراض به این عملیات وحشیانه از دولت كره جنوبی خواسته‌اند كه تصمیم خود را پس بگیرد و دست از پیگیرد اتحادیه‌ها بردارد.

اعتراض ٢٠٠٠ كارگر مهاجر در آمریكا
داوود رفاهی
روز پنج شنبه ٢٩ سپتامبر، بیش از ٢٠٠٠ كارگر مهاجر در لس آنجلس، مركز ایالت كالیفرنیای آمریكا، بدلیل پائین بودن دستمزدها و بدی شرایط كار دست به اعتراض زدند. این كارگران ساعت ۵ بعدازظهر كه در واقع شلوغترین زمان روز است، بلوار سنچری، Century Boulevard كه در نزدیكی فرودگاه لوس آنجلس واقع شده است را برای جلب توجه رانندگان و عابرین، مسدود كردند. پلیس و نیروهای انتظامی، با وجود اینكه كارگران مجوز قانونی برای اعتراض داشتند، دست به دخالت زدند و بیش از ٤٠٠ تن از كارگران را دستگیر كرده و با اتوبوسهایی كه آماده حمل آنها بودند، به بازداشتگاهها منتقل كردند. كارگران با شعارهایی نظیر "من یك انسانم" و "حقوق كامل برای مهاجرین" دست به اعتراض زدند و خواهان برخورداری از حقوق و مزایا و شرایط كاری مساوی با غیرمهاجرین بودند.
در آمریكا تبعیضات فاحشی بین مهاجرین و شهروندان آمریكایی در موارد حق و حقوق قانونی خصوصا در محیط كار وجود دارد كه در سالهای اخیر اعتراضات وسیعی را بدنبال داشته است
نقض حقوق بشر در ايران *گزارش مهر ماه فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمريکای شمالی در مورد نقض گسترده، مستمر و برنامه ريزی شده حقوق بشر در ايران

فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمريکای شمالی گزارش ماهانه (مهر 1385 ) در مورد نقض گسترده، مستمر و برنامه ريزی شده حقوق بشر در ايران نهادهای مدافع حقوق بشر ! ايرانيان مدافع حقوق بشر ! در اين گزارش بخش بسيار کوچکی از موارد نقض حقوق بشر در ايران را که توسط اين شبکه گرد آوری شده است به اطلاع می رسانيم: بين المللی : 1 ـ فدراسيون بين المللی روزنامه نگاران که نيم ميليون عضو در 115 کشور جهان دارد بدنبال توقيف چهار نشريه و سخنان غلامحسين محسنی اژه ای وزير اطلاعات در رابطه با روزنامه نگاران با انتشار اطلاعيه ای شديدا از وضعيت روزنامه نگاران در ايران ابراز نگرانی کرد. کريستوفر وران دبير کل اين فدراسيون می گويد:"اين نوع فشارهای پنهان از سوی دولت ايران همزمان با توقيف روزنامه و افزايش محدوديت برای رسانه ها در ايران سبب نگرانی فزاينده شده است". وی ادامه می دهد:"اين وقايع نمايانگر دوری گزيدن بيشتر دولت ايران از آزادی بيان و بيانگر شيو ه های غير قابل قبول برای رفتار با صداهای مستقل در رسانه ها است". به گفته نامبرده:" کارکنان رسانه ها در سراسر ايران همچنان با سانسور خشن دست به گريبان هستند، آنها تنها برای آنکه کار روزنامه نگاری خود را دنبال می کنند مورد تهديد قرار گرفته و يا زندانی می شوند".(بی بی سی 3/7/85) 2 ـ سازمان عفو بين الملل با انتشار گزارشی تحت عنوان"ايران: سرکوب دنباله دار منتقدان"با اشاره به برخوردهای اخير مراجع انتظامی و قضايی ايران با تجمع های مسالمت آميز می نويسد:"سازمان عفو بين الملل از دستگيريها و بازداشت های اخير در ايران که فعالان حقوق بشر،فعالان گروه های اقليت قومی و ديگر هواداران آزادی بيان را هدف قرار داده، عميقا نگران است."(بی بی سی 4/7/85) اخبار دانشجويی : 3 ـ بدستور حراست دانشگاه امير کبير، انتظامات اين دانشگاه از ورود مسعود دهقان، حامد ابراهيمي، عابد توانچه و ياشار قاجار اعضای سابق انجمن اسلامی دانشگاه امير کبير جلوگيری بعمل آورد.(ايلنا 17/7/85) 4 ـ مهدی الهياری دانشجوی دانشکده مهندسی شيمی دانشگاه صنعتی شريف در کميته انضباطی دانشگاه به يک ترم محروميت استفاده از خوابگاه محکوم شد.(امير کبير 28/7/85) توقيف نشريات دانشجويی: 5 ـ نشريات دانشجويی" دچار"، "فردا پيله" و "واژه نو" در اولين روز انتشار از سوی دانشجويان دانشگاه اميرکبير، بدستور حراست دانشگاه توسط انتظامات جمع آوری شد.(ايلنا 3/7/85) 6 ـ نشريه دانشجويی "راه خاکی" به مدير مسئولی عليرضا داودی بدستور کميته انضباطی دانشگاه اصفهان توقيف گرديد.(ايلنا 15/7/85) 7 ـ نشريه دانشجويی"سنگ پا" به مدير مسئولی حشمت کشاورز به اتهام توهين به اقوام بدستور کميته ناظر بر نشريات دانشجويی دانشگاه ياسوج توقيف گرديد.(ايسنا 25/7/85) 8 ـ نشريه دانشجويی"فرياد"به مدير مسئولی سيد مجتبی تقوی نژاد به اتهام تحريک دانشجويان و تشکلهای دانشجويی و توهين با شکايت رئيس دانشگاه بدستور کميته ناظر بر نشريات دانشجويی دانشگاه ياسوج توقيف گرديد. مدير مسئول اين نشريه به کميته انضباطی دانشگاه احضارشد.(ايلنا 25/7/85) 9 ـ امتياز نشريات دانشجويی"سحر"، "گوی" و "خزر" که از سوی دانشجويان دانشگاه آزاد اردبيل منتشر می شد، توسط مسئولين دانشگاه لغو گرديد. (کميته دفاع از زندانيان سياسی آذربايجان 27/7/85) دانشجويان: احضار و بازجويی 10 ـ نويد غلامي، بهروزخالقی و مرتضی برش جان دانشجويان دانشگاه يزد، به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام، جهت محاکمه به شعبه پنج دادگاه تجديد نظر استان يزد احضار شدند.(ايلنا 2/5/85) 11 ـ محمد رضا فتحی دانشجوی فوق ليسانس جامعه شناسی به علت چاپ مقاله ای در نشريه "مدينه گفتگو" چاپ ساوه، در دادگستری اين شهر توسط جانشين دادستان مورد بازجويی قرار گرفت و با قرار وثيقه 2 ميليون تومانی آزاد شد.( ايسنا 6/7/85) 12 ـ احسان منصوری دانشجوی دانشگاه امير کبير و مدير مسئول نشريه دانشجويی"سحر" به اتهام درج مطالب خلاف واقع ، نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی و درج خبر بازداشت عابد توانچه با شکايت حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در شعبه 2 دادسرای کارکنان دولت مورد بازجويی قرار گرفت.(ايلنا 7/7/85) 13 ـ رامين رضايی دانشجوی سابق دانشگاه شهر ری به اتهام اقدام عليه امنيت کشور جهت محاکمه مجدد به شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران احضار شد.(ايسنا 10/7/85) 14 ـ فريد هاشمی و محمدپويا هيبت اللهی دانشجويان دانشگاه تهران به کميته انضباطی دانشگاه احضار شدند.اين دانشجويان در خرداد ماه سالجاری به مدت 24 ساعت در بازداشت بودند. فريد هاشمی قبلا به دو ترم تعليق از تحصيل محکوم شده است.(ايلنا 10/7/85) 15 ـ آزاده فرقانی دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، از مسئولين يک نشريه دانشجويی جهت بازجويی به دادسرای کارکنان دولت احضار شد.(ايلنا 15/7/85) 16 ـ حامد توفيق و بهنام زالی از اعضای انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تبريز به کميته انضباطی اين دانشگاه احضار شدند.(ايسنا 19/7/85) 17 ـ محمد علی داور پناه و اميد بصير دانشجويان دانشگاه .....به اتهام اقدام عليه امنيت و نشر اکاذيب جهت محاکمه به شعبه هفتم دادگاه انقلاب تهران احضار شدند.(ايلنا29/7/85) دانشجويان: ممانعت از تحصيل 18 ـ امين نظري، مصطفی پهلواني، صمد عزيزی و فرزاد شيری از اعضای انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه بوعلی سينای همدان به شکايت رئيس دانشگاه علوم پزشکی به نيروی انتظامی احضار شدند. همچنين 11 نفر از دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی همدان پس از احضار به کميته انضباطی به يک ترم يا دو ترم تعليق از تحصيل محکوم شدند. يکی از دانشجويان دانشگاه بوعلی سينا به علت فعاليت سياسی در آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق، توسط گزينش رد صلاحيت شد.(ايلنا 2/7/85) 19 ـ محمد علی دادخواه عضو کانون مدافعان حقوق بشر، وکالت 17 دانشجوی ستاره داری که علی رغم قبولی در کنکور کارشناسی ارشد از آنها ثبت نام به عمل نيامده است، بر عهده گرفت.(ايلنا 2/7/85) 20 ـ علی نيکو نسبتی عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت در يک کنفرانس خبری اسامی تعدادی از دانشجويان ستاره دار ثبت نام نشده در دانشگاهها را به اين شرح اعلام کرد: حنان عزيزی بنی طرف، سيامک کريمي، ياشار قاجار، زهرا جانی پور، محسن فاتحي، مهدی امينی زاده، حامد حسن دوست، محمد حسن نعيمی پور.(ايلنا 7/7/85) 21 ـ محسن سهرابی عضو اسبق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه امير کبير، عضو هيئت نظارت بر انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه و از دست اندرکاران نشريه دانشجويی "دامون" بدستور کميته انضباطی از دانشگاه اخراج گرديد.(ايلنا 10/7/85) 22 ـ محسن فاتحی يکی از دانشجويان سه ستاره پذيرفته شده با رتبه 55 آزمون کارشناسی ارشد در رشته جامعه شناسی دانشگاه شيراز گفت: نامه ای به امضای مرتضی نوربخش رئيس دبير هيات مرکزی گزينش دريافت کرده که در آن ذکر شده با توجه به ضوابط گزينش دانشجو، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگي، شما رد صلاحيت شده ايد.(ايلنا 10/7/85) 23 ـ عليرضا داودی دانشجوی دانشگاه اصفهان به اتهام تلاش در جهت احيای گروه های منحله و غير قانوني، دادن اطلاعات خلاف واقع درباره گروههای محارب، انجام اعمالی بر ضد نظام جمهوری اسلامي، ايجاد بلوا در کميته انضباطی اين دانشگاه به دو ترم محروميت از تحصيل محکوم شد.(ايسنا 10/7/85) 24 ـ ئاسو صالح دانشجوی دانشگاه کردستان به علت سخنرانی در تجمع اعتراضی دانشجويان در کميته انضباطی اين دانشگاه به يک ترم تعليق از تحصيل محکوم گرديد. حکم صادره در مورد نامبرده به مرحله اجرا در آمد.(ايلنا 11/7/85) 25 ـ پيمان عارف دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سياسی دانشگاه تهران، بدستور وزارت اطلاعات از سوی کميسيون گزينش وزارت علوم از دانشگاه اخراج شد.(ايلنا 12/7/85) 26 ـ بهروز کريمی زاده دانشجوی دانشگاه تهران به اتهام ايجاد بلوا و آشوب و شرکت در اعتراضات دانشجويی خردادماه در کميته انضباطی دانشگاه به يک ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات محکوم شد.(ادوار نيوز 16/7/85) 27 ـ زينب پيغمبرزاده دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، به اتهام توهين به شعائر اسلامی و شرکت در اعتراضات دانشجويی خردادماه، به حکم مرجع تجديد نظر کميته انضباطی دانشگاه تهران به دو ترم محروميت از تحصيل در سال تحصيلی 85 و 86 محکوم گرديد.(ايلنا 18/7/85) 28 ـ حسن نجفی دانشجوی کارشناسی علوم سياسی دانشگاه فردوسی مشهد، به اتهام بر هم زدن نظم دانشگاه به يک ترم تعليق از تحصيل محکوم شد.(اخبار روز 20/7/85) 29 ـ غريب سجادی دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تربيت معلم تهران، که در رشته کارشناسی ارشد در رشته علوم سياسی دانشگاه علامه طباطبايی تهران پذيرفته شده بود، بدستور سازمان سنجش از ثبت نام وی جلوگيری بعمل آمد.(وبلاگ موکريان 21/7/85) 30 ـ عابد توانچه دانشجوی دانشگاه امير کبير که در خردادماه سال جاری به اتهام "اقدام عليه امنيت"، "توهين به خامنه ای"و "سازماندهی اغتشاشات تهران"به مدت 45 روز توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده بود، از ادامه تحصيل محروم شد. وی گفت: در بند 325 زندان اوين به مدت يک هفته تحت فشار شديد بوده تا اعتراف کند از کردستان اسلحه آورده است. نامبرده افزود: خواهر من را از آموزش و پرورش اخراج کرده اند، ولی هنوز کتبا دليل آن مطرح نشده است.(روز 24/7/85) دانشجويان: احکام صادره شده توسط دادگاهها 31 ـ نادر ضامن دامشجوی دانشگاه تبريز به علت شرکت در اعتراضات دانشجويی تيرماه 78، به اتهام اقدام عليه امنيت کشور در شعبه اول دادگاه انقلاب تبريز به يکسال حبس محکوم گرديد.(ايسنا 14/7/85) 32 ـ محمد رضا رحيمی راد عضو انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايی تهران به اتهام توهين به خامنه ای در شعبه يک دادگاه انقلاب يزد و به اتهام توهين به نگهبان دانشگاه در شعبه 102 دادگاه عمومی يزد با شکايت دکتر نظام الدين مکيان رئيس دانشگاه يزد به پرداخت يک ميليون تومان جزای نقدی بدل از 6 ماه حبس و 30 ضربه شلاق محکوم شد.(ايسنا 25/7/85) جلوگيری از فعاليت تشکلهای دانشجويی : 33 ـ وحيد شيوانی دبير سياسی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه بيرجند گفت:بدستور مقامات دانشگاه تمام وسايل انجمن اسلامی دانشجويان را از اتاق بيرون بردند و در انجمن را نيز پلمپ کردند.(ايسنا 8/7/85) 34 ـ الهام شهسوار زاده مدير مسئول نشريه دانشجويی "سپبده" اعلام کرد: هيئت نظارت دانشگاه علم وصنعت متشکل از جبل عاملی رئيس دانشگاه، صالح زاده نماينده وزير علوم و نجفی نماينده خامنه ای با سخنرانی لطف الله ميثمي، اعظم طالقانی و هدی صابر در سمينار "بازگشت به قرآن" مخالفت کردند.(ايسنا 11/7/85) 35 ـ اخوان کاظمی معاون دانشجويی و فرهنگی دانشگاه رازی گفت: فعاليت انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه رازی به حکم هيئت نظارت اين دانشگاه متشکل از رئيس دانشگاه حجت الاسلام امرالله مختاری نماينده خامنه ای در دانشگاه و جندی نماينده وزارت علوم لغو گرديد.(ايسنا 12/7/85) 36 ـ سعيد رضايی عضو انجمن اسلامی دانشحويان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: چند ماه پيش در محل ورودی دانشگاه دوربين مدار بسته نصب کردند و پس از مدتی 16 دوربين مخفی و غير مخفی در محيط دانشگاه نصب شده که مانيتورهای آن در مقابل مامورين حراست قرار دارد. وی افزود: فعاليت انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مدتی پيش از طرف مسئولان دانشگاه غير قانونی اعلام گرديد.(ايلنا 16/7/85) 37 ـ انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي، به اتهام عدم مطابقت اساسنامه انجمن با آئين نامه جديد از سوی هيئت نظارت بر تشکلهای دانشجويی اين دانشگاه غير قانونی اعلام گرديد.(ادوار نيوز 18/7/85) 38 ـ سعيد يعقوبی نژاد دبير انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه مازندران گفت: مسئولان دانشگاه در دانشکده فنی و مقابل دفتر انجمن اسلامی اقدام به نصب دوربين کرده اند. (ايلنا 23/7/85) 39 ـ هيات نظارت بر تشکلهای اسلامی دانشگاه خليج فارس بوشهر با سخنرانی محسن آرمين و غلامعباس توسلی در سمينار بررسی سيره امام علی مخالفت کرد.(ايلنا 24/7/85) 40 ـ سعيد کميجانی دبير انجمن اسلامی دانشگاه اراک گفت: هيئت نظارت اين دانشگاه برای سخنرانی عبدالکريم سروش، محمد مجتهد شبستري، محسن کديور و حسن يوسفی اشکوری مجوز نداد.(ايسنا 25/7/85) توقيف فيلم، کتاب و سايت : 41 ـ مدير انتشارات اختران گفت: مجوز دائم نشر کتاب"خروس" نوشته ابراهيم گلستان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لغو گرديد.(ايسنا 1/7/85) 42 ـ مهدی بوترابی مدير سايت"پرشين بلاگ" گفت: اين سايت بدون هيچ اطلاع قبلی به مدت 4 ساعت فيلتر شد. اين سايت قديمی ترين سرويس دهنده برای وبلاگ نويسان فارسی محسوب می شود، 650000 وبلاگ فيلتر و سه ميليون کاربر اين سايت فيلتر شدند. (ايلنا 1/7/85) 43 ـ پروانه فعاليت شرکت هنری" نوای رامشه" بدليل همکاری با شبکه های غير مجاز فارسی زبان در خارج کشور و همچنين تهيه ويدئو کليپ های غيرمجاز از سوی دفتر موسيقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لغو گرديد. (ايلنا 17/7/85) 44 ـ عباس ملکيان مدير اجرايی اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: هرماه بيش از دو باب مغازه کتابفروشی در تهران تعطيل می شود و شاغلين به حرفه کتابفروشی از اين صنف خارج می شوند. وی افزود: آمار واقعی در اين زمينه خيلی بيشتر از اين است اما بدليل اين که همه کتابفروشيها عضو اتحاديه نيستند از آنها اطلاع دقيقی در دست نداريم. (مهر 18/7/85) 45 ـ رضا بختياری عضو انجمن علمی گروه تاريخ دانشگاه شيراز گفت: کتابفروشی "آوند انديشه" در بازارچه پرديس دانشگاه شيراز به بهانه فروش کتابهای غير دينی توسط امور دانشجويی و امور فرهنگی دانشگاه تعطيل گرديد.(ايلنا 19/7/85) 46 ـ مجوز دائم انتشار کتاب"اگر عشق عشق باشد"مشتمل بر گزين گويه های فروغ فرخزاد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لغو گرديد. ايليا ديانوش مولف اين اثر گفت: قرار بود اين کتاب را انتشارات مرواريد چاپ کند.(ايلنا 23/7/85) 47 ـ محمد رضا مرزوقی نويسنده گفت: چاپ سه رمانم در سال جاری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ممنوع شده است.(ايلنا 28/7/85) اخراج روزنامه نگاران : 48 ـ دو تن از اعضای تحريريه روزنامه همشهری که عضو هيئت مديره انجمن صنفی کارکنان موسسه همشهری هستند از کار اخراج شدند.(ايلنا 9/7/85) 49 ـ احمد نژاد مدير مسئول هفته نامه"سيروان" به دليل چاپ مطلبی انتقادی در خصوص تاخير سفر هيات دولت به استان کردستان از کار بر کنار شد.(ايلنا 24/7/85) بازداشت روزنامه نگاران : 50 ـ سامان سليماني، رضا علی پور و فرهاد امين پور عضو هيئت تحريريه هفته نامه "روژهلات" به مدير مسئولی عبدالله سهرابی ويژه مناطق کردنشين توسط مامورين اداره اطلاعات سنندج بازداشت شدند. منزل بازداشت شدگان و دفتر نشريه ذکر شده مورد مورد جستجوی نيروهای امنيتی قرار گرفت. (امروز21/7/85) 51 ـ پورمند مدير مسئول، حسين روئين سر دبير و تايپيست هفته نامه"سفير دشتستان" بازداشت شدند. مدير مسئول و تايپيست پس از بازجويی آزاد شدند. ولی سر دبير همچنان در بازداشت بسر می برد.(ايلنا 24/7/85) 52 ـ حسين شاکری عضو تحريريه نشريه"پيام جنوب" به اتهام تحريک مردم و تشويش اذهان عمومی بدستور شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر بازداشت شد. نامبرده پس از چند روز بازداشت و تفهيم اتهام با قرار وثيقه 10 ميليون تومانی از زندان آزاد شد.(ايلنا 25/7/85) مطبوعات: توقيف 53 ـ نشريه "اميد ساحل" چاپ استان هرمزگان به اتهام انتشار مقاله تفرقه افکن مشتمل بر تضعيف وحدت ملی بدستور هيات نظارت بر مطبوعات توقيف گرديد.(ايلنا 7/7/85) 54 ـ هفته نامه"سفير دشتستان" به اتهام توهين به خامنه ای به دستور دادستان بوشهر توقيف و دفتر نشريه پلمپ گرديد.(ايلنا 24/7/85) 55 ـ روزنامه"روزگار" به مدير مسئولی فرزانه خرقانی و سر دبيری عليرضا تاجيک پس از انتشار 3 شماره به علت اخطاريه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اينکه اين روزنامه مجوز انتشار اخبار سياسی را ندارد، چاپ اين روزنامه را به حالت تعليق در آورد.(فارس 27/7/85) مطبوعات: احضار روزنامه نگاران 56 ـ مدير مسئول نشريه "جدول" جهت محاکمه به شعبه 76 دادگاه کيفری استان تهران احضار شد.(ايلنا 2/7/85) 57 ـ محسن اشرفی مدير مسئول روزنامه توقيف شده"بنيان" با شکايت مدعی العموم جهت محاکمه به شعبه 1083 دادگاه عمومی تهران احضار شد.(ايسنا 4/7/85) 58 ـ هوشمند سفيدی مدير مسئول روزنامه"آرمان" به اتهام نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی با شکايت مدعی العموم جهت بازجويی به شعبه ششم بازپرسی دادسرای ويژه کارکنان دولت احضار شد.(ايلنا 9/7/85) 59 ـ غلامحسين اسلامی فر مدير مسئول سابق روزنامه "ايران"به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع با شکايت ستاد مشترک نيروهای مسلح جهت بازجويی به شعبه دهم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت احضار شد.(ايلنا 16/7/85) 60 ـ مديران مسئول نشريات"ايران" ، "ماهين"، "تاک"، و "يالثارات الحسين" به اتهام نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی و انتشار مطالب خلاف واقع، توهين و افتراء جهت محاکمه به شعبه 76 دادگاه کيفری استان تهران احضار شدند.(ايلنا 17/7/85) 61 ـ مدير مسئول نشريه توقيف شده "شمين" جهت بازجويی به شعبه هفتم دادسرای کارکنان دولت احضار شد.(ايلنا 18/7/85) 62 ـ قلی شيخی مدير مسئول روزنامه"توسعه" به اتهام نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی و انتشار مطالب خلاف واقع با شکايت مدعی العموم و سازمان بازرسی کل کشور جهت بازجويی به شعبه ششم دادسرای ويژه کارکنان دولت احضار شد.(ايلنا 26/7/85) 63 ـ مصطفی کواکبيان مدير مسئول روزنامه"مردم سالاری" به اتهام تبليغ عليه نظام، نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي، توهين و افترا، با شکايت مدعی العموم جهت محاکمه به شعبه 79 دادگاه کيفری استان تهران احضار شد.(ايلنا 29/7/85) مطبوعات: بازجويی روزنامه نگاران 64 ـ اسرافيل عبادتی مدير مسئول روزنامه "کاروکارگر" به اتهام نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی و نشر مطالب خلاف واقع با شکايت وزارت کار، در دادسرای کارکنان دولت مورد بازجويی قرار گرفت.(ايسنا 19/7/85) 65 ـ عليرضا سيرکانی مدير مسئول نشريه"پيام جنوب" و حسين شاکری عضو تحريريه اين نشريه به اتهام تحريک مردم و تشويش اذهان عمومی در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر مورد بازجويی قرار گرفتند. حسين شاکری پس از چند روز بازداشت با قرار وثيقه 10 ميليون تومانی از زندان آزاد شد.(ايلنا 25/7/85) 66 ـ حسين روئين سر دبير بازداشت شده هفته نامه توقيف شده"سفير دشتستان" به اتهام توهين به خامنه ای در شعبه چهارم دادياری شهرستان برازجان مورد بازجويی قرار گرفت و با قرار وثيقه 50 ميليون تومانی از زندان آزاد شد.(ايلنا 25/10/85) مطبوعات: محاکمه روزنامه نگاران 67 ـ محمد مهدی موحدی 77 ساله مدير مسئول فصلنامه "پزشک و مردم" به اتهام انتشار مطالب خلاف عفت عمومی و استفاده ابزاری از جنس زن با شکايت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شعبه 76 دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی محمد رضا صارمی محاکمه گرديد.(ايلنا 2/7/85) 68 ـ عليرضا خوش اندام مدير مسئول نشريه "روانشناسی جامعه" به اتهام انتشار مطالب خلاف عفت عمومی با شکايت مدعی العموم در شعبه 76 دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی محمد رضا صارمی محاکمه شد.(ايسنا 16/7/85) 69 ـ مهرداد قاسم فر سر دبير روزنامه"ايران جمعه" به اتهام توهين به قوم آذری زبان در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی صلواتی محاکمه گرديد و برای وی 30 ميليون تومان قرار وثيقه صادر شد.(ايسنا 26/7/85) 70 ـ منصور مظفری مدير مسئول روزنامه"آفتاب يزد" به اتهام تبليغ عليه نظام، هجو، چاپ مطالب خلاف واقع، با شکايت مدعی العموم در شعبه 1083 دادگاه عمومی تهران به رياست قاضی حسين حسينيان محاکمه شد.(ايسنا 30/7/85) 71 ـ محمد رضا خادم شمس مدير مسئول هفته نامه"صدای اروميه" به اتهام فعاليت عليه نظام و امنيت کشور در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اروميه محاکمه شد. (وبلاگ موکريان 28/7/85) مطبوعات: احکام صادر شده توسط دادگاه ها 72 ـ لطف الله ميثمی مدير مسئول دو ماهنامه"چشم انداز ايران" به اتهام تبليغ عليه نظام و ايراد افتراء نسبت به نيروی انتظامی در شعبه 76 دادگستری استان تهران به رياست قاضی محمد رضا صارمی به پرداخت 300000تومان جزای نقدی بدل از 3 ماه حبس محکوم گرديد. (ايسنا 11/7/85) 73 ـ علی صالح آبادی مدير مسئول روزنامه "همبستگی" به اتهام نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی در شعبه 76 دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی محمد رضا صارمی به پرداخت 200000تومان جزای نقدی بدل از 3 ماه حبس محکوم گرديد.(ايلنا 11/7/85) 74 ـ علی اصغر جعفری مدير مسئول روزنامه"جام جم" به اتهام نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی در شعبه 76 دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی محمد رضا صارمی به پرداخت 100000تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شد.(ايلنا 12/7/85) 75 ـ ساقی باقری نيا مدير مسئول روزنامه توقيف شده"آسيا" به اتهام تبليغ به نفع گروههای مخالف نظام و ترويج مطالبی که به اساس نظام لطمه می زند با شکايت مدعی العموم در شعبه 76 دادگاه کيفری استان تهران و با تائيد شعبه 27 ديوان عالی کشور به 6 ماه حبس تعزيری محکوم گرديد. نامبرده جهت اجرای حکم به شعبه اول دايره اجرای احکام احضار شد.(ايلنا 19/7/85) اخبار مربوط به فعالين سياسي، فرهنگي، اجتماعی : 76 ـ بدستور وزارت اطلاعات، منزل حاج دکتر نور علی تابنده" مجذوب عليشاه" پير دراويش نعمت اللهی سلطانعليشاهی گنابادي، در بيدخت گناباد توسط 350 نفر از نيروهای ويژه ضد شورش محاصره گرديد. در اين بين 2 اتوبوس از نيروهای انتظامی زن نيز وارد محل شدند. در روزهای منتهی به عيد فطر هزاران تن از دراويش از سراسر ايران برای شرکت در مراسم عيد فطر با حضور ايشان خود را به گناباد می رسانند، نيروهای امنيتی با توجه به سرکوب دراويش در جريان تخريب حسينيه شريعت در قم، نسبت به تجمع گسترده دراويش حساسيت دارند.(ميزان نيوز 19/7/85) 77 ـ احمد زيد آبادی روز نامه نگار نوشت: دو تن از دوستانی که اخيرا پايشان از زندان 209 به بيرون باز شده است، از قول بازجوهايشان برای من پيغام آوردند که به زيد آبادی بگوييد که" تنش می خارد، پرونده ای برايش درست کرديم که رويش يک وجب روغن است و به زودی با او برخورد خواهيم کرد." نمی دانم که اين يک تهديد به منظور ارعاب است يا اينکه واقعا نقشه ای برايم دارند. وی ادامه داد: طی اين سالها به همه محروميت های اجتماعی که بر من روا داشته اند، تن داده ام و نسبت به مالی که بردند و پس ندادند، اعتراض علنی نکردم و در مقابل سر دواندنم برای پس گرفتن يا تجديد گذرنامه ای که صدها ساعت وقت مرا گرفت و به جايی نرسيد، سرو صدايی نکردم. نامبرده در سالهای 79و82 در زندان بود.(روز 26/7/85) احضار فعالين سياسي، فرهنگی و اجتماعی : 78 ـ حبيب الله پيمان به علت مصاحبه با ماهنامه توقيف شده "آفتاب" در سال 83، به اتهام تبليغ عليه نظام با شکايت مدعی العموم جهت بازجويی به شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت احضارشد.(ايسنا 1/7/85) 79 ـ عليرضا علوی تبار فعال سياسی و استاد جامعه شناسی دانشگاه به علت مصاحبه با روزنامه توقيف شده"ياس نو" به اتهام تشويش و ترغيب به عدم مشارکت در انتخابات و تبليغ عليه نظام با شکايت مدعی العموم جهت بازجويی به شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت احضارشد.(ايلنا 1/7/85) 80 ـ سليمان جعفرزاده نماينده ماکو و چالداران در دوره هفتم مجلس شورای اسلامي، با شکايت نيروی انتظامی جهت بازجويی به شعبه سوم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت احضار شد.(ايلنا 9/7/85) 81 ـ خليل سعيدي، فيصل سعيدي، طاهری نسب و محمودی از وکلای متهمان پروند ه های بمب گذاريهای اهواز به اتهام اقدام عليه امنيت ملی با شکايت مدعی العموم جهت بازجويی به شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب اهواز احضار شدند.(ايسنا 14/7/85) 82 ـ حسين لقمانيان عضو سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی و نماينده همدان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی به اتهام نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومی جهت بازجويی توسط قاضی طائفی به دادسرای کارکنان دولت احضار شد.(ادوار نيوز 26/7/85) بازجويی فعالين سياسي، فرهنگی و اجتماعی 83 ـ جواد طريری از وکلای پرونده متهمان بمب گذاريهای اهواز، به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و نشر جريان دادگاه قبل از قطعيت يافتن حکم با شکايت مدعی العموم در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب اهواز مورد بازجويی قرار گرفت.(ايلنا 9/7/85) 84 ـ ابوالحسن حيدری و عطا شنه از وکلای متهمان پرونده های بمب گذاريهای اهواز به اتهام اقدام عليه امنيت ملی با شکايت مدعی العموم در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب اهواز مورد بازجويی قرار گرفتند.(ايسنا 14/7/85) 85ـ فيصل سعيدی از وکلای متهمان پرونده بمب گذاريهای اهواز، به اتهام اخلال در امنيت ملی در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب اهواز مورد بازجويی قرار گرفت.(ايلنا 24/7/85) محاکمه فعالين سياسی فرهنگی و اجتماعی : 86 ـ محمدزاده از دراويش گنابادی به اتهام تمرد از دستور ماموران و معاونت اخلال در نظم با شکايت مدعی العموم در شعبه 101 دادگاه جزايی قم به رياست قاضی پور موسوی محاکمه گرديد.(ايلنا 16/7/85) دستگيری فعالين سياسی فرهنگی و اجتماعی : 87 ـ تعدادی از فعالان جنبش زنان، حقوق بشر و فعالان دانشجويی که در اعتراض به صدور حکم اعدام برای کبرا رحمانپور، خديجه جاهد، نازنين فتحی و فاطمه حقيقت پژوه در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمع کرده بودند، با برخورد نيروهای انتظامی و امنيتی روبرو شدند و حدود 30 نفر از آنان بازداشت شدند.(ايلنا 2/7/85) 88 ـ نماينده اروميه در مجلس هفتم گفت: 7 يا 8 نفر از معترضان به عدم تدريس دروس به زبان ترکی در مدارس اين شهر که در مقابل سازمان آموزش و پرورش تجمع کرده بودند توسط نيروی انتظامی بازداشت شدند.(ايلنا 3/7/85) 89 ـ بيت آيت الله سيد محمد کاظمينی بروجردی توسط نيروهای امنيتی محاصره شده و تعدادی از محافظان و شاگردان او دستگير شده اند. وزارت اطلاعات، دادگاه ويژه روحانيت و نيروی انتظامی طرح جديد تهاجمی را به مرحله اجرا گذاشته اند. هيچ مرجع قضايی مسئوليت بازداشت طرفداران آيت الله کاظمينی بروجردی را به عهده نمی گيرد. اسامی تعدادی از بازداشت شدگان به شرح زير است: ـ سعيد تقی زاده، جواد قوتي، احمد اصغري، بهزاد اصغري، ابويي، معروفخاني، نوربخش، مجتبی پور محمد، يعقوب صادقي، محمد داودي، حسين رنجبر، حميد نادي، عباس مبعلي، محمد مهمان نواز، سيد جعفر سيد منير، طاهره کاشفي، مريم عظيمي، فاطمه عبداله وند، نجمه ثامني، فاطمه ثامني، سيد عباس مير باقري، علی شهرابي، حميد سعيديان، مرتضی عباس رحيم، محمد يزدي، مهدی شکوري، مريم موزن زاده، زينب ابوالفتحي، داود کابلي، احمد کريميان، عليرضا شفيعي، علی نظري، علی قلی زاده، حبيب قوتي، محمد رضا صادقي، مسعود سماواتي، عليرضا منتظر صاحب، حسن هريسچيان، محمد کرد بچه، محمد کاشفي، مهرداد سوري، شعباني، سيامک نوري، علی پور قاسم، ابوالحسن ميرزايي، حسين فتور، اکبر فتور، حيدر واعظي، کاظم طاهري، حسن ميرزايي، حسين ميرزايي، بهرام محمودي، اسماعيل عيشي، سعيد خادمي، طيبه کاشفي، حميد قيامي، مهدی قيامي، زهرا کشاورز حيدري،زهرا راسخي، هاجر سيافي، فريده فياضي، ليلا وکيلي، صغری منتظري، عزت بشيري، سيد محمد کاظمينی بروجردي، سيد ناصر کاظمينی بروجردي، نرگس کاظمينی بروجردي، سيد ناصر مير نوعي، اشرف محمدي، زهرا يونسي، محمد انصاري، محسن مهرجوئي، ميثم، ريحانه ابوالفتحی .(کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی 8/7/85) 90 ـ زلفعلی مددلو از فعالين حرکت ملی آذربايجان توسط ماموران اداره اطلاعات اروميه دستگير شد. همچنين مهندس رسول جعفري، مجيد تقی زاده قوشچي، امير فرج زاده، فريدون مهدی پور، محمد حسين پور قرباني، فردين مختاری و مهدی جلالی از بازداشت شدگان اعتراضات روز اول مهر هنوز در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات نيروی انتظامی بسر می برند.(کميته دفاع از زندانيان سياسی آذربايجان 12/7/85) 91ـ حميد بيات و اسماعيل محمدی از فعالين حرکت ملی آذربايجان توسط مامورين اداره اطلاعات بازداشت و مورد بازجويی قرار گرفتند.(کميته دفاع از زندانيان سياسی آذربايجان 12/7/85) 92 ـ فرشته ديباج 28 ساله و رضا منتظمی 35 ساله مسئولين يک کليسای مستقل در مشهد توسط ماموران وزارت اطلاعات در تاريخ 4 مهر بازداشت شدند. لازم به ياد آوری است که فرشته ديباج دختر کشيش مهدی ديباج 59 ساله از قربانيان قتلهای زنجيره ای که به اتهام ارتداد در سال 1994 توسط مامورين وزارت اطلاعات به طرز فجيعی به قتل رسيد، همچنين دولت ايران در سال 1990 يکی ديگر از کشيش های اين کليسا به نام حسين سودمند را به قتل رساند.(روز 13/7/85) 93 ـ دکتر حسام فيروزی فعال حقوق بشر، پزشک معالج احمد باطبی و اکبر گنجی توسط مامورين امنيتی برای مدت 24 ساعت بازداشت و در بند 209 زندان اوين مورد بازجويی قرار گرفت. (ايسنا14/7/85) 94 ـ سردار اسماعيل احمدی مقدم فرمانده نيروی انتظامی گفت: نيروی انتظامی تهران بزرگ به فرماندهی سردار مرتضی طلايی و بدستور دادگاه ويژه روحانيت تهران آيت الله سيد محمد حسين کاظمينی بروجردی و 300 نفر از هواداران وی را دستگير و به زندان اوين منتقل کردند.(ايلنا 18/7/85) 95 ـ يک معلم به نام اقبال جوانمردی به اتهام فعاليت سياسی توسط نيروهای امنيتی در دهگلان بازداشت گرديد. طيبه رحيمی شهروند بوکان در زندان مهاباد اقدام به خودسوزی کرد. يوسف کاک ممی شهروند مهاباد که به اتهام همکاری با احزاب اپوزيسيون کرد توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بود با قرار وثيقه 6 ميليون تومانی بطور موقت آزادشد. (سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان 20/7/85) 96 ـ هومن کاظميان فعال حقوق زنان و عضو سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی از صبح روز گذشته مفقود شده است. نامبرده در آخرين تماس تلفنی از محل سکونتش از تلاش گروهی برای بازداشت وی خبر داده بود. هومن کاظميان در خرداد ماه سال جاری به مدت 11 روز توسط نهادهای امنيتی بازداشت شده بود و هيچ نهادی مسئوليت بازداشت وی را نمی پذيرفت.(ادوارنيوز 26/7/85) 97 ـ حميد کارگر و بهادر دره شوری از دانشجويان اخراجی که از تهران عازم شيراز بودند توسط عوامل وزارت اطلاعات در فرودگاه شيراز بازداشت شدند. پدر حميد کارگر از فعالين سياسی در جريان قتلهای زنجيره ای مفقود گرديد و تاکنون هيچ اطلاعی از وی در دست نيست. (فعالان حقوق بشر در ايران 30/7/85) 98 ـ مهندس کوروش زعيم عضو شورای مرکزی جبهه ملی ايران توسط ماموران امنيتی بازداشت و به زندان اوين منتقل شد. کامپيوتر و وسائل شخصی وی توسط ماموران امنيتی توقيف گرديد.(ادوار نيوز 30/7/85) فعالين سياسي، فرهنگی و اجتماعی: احکام صادره شده توسط دادگاه ها 99 ـ محمود عليزاده طباطبايی وکيل مدافع فهيمه اسماعيلی و هدی هدايتی همسران دو تن از متهمين بمب گذاری در اهواز گفت: موکلين من به اتهام معاونت در جرم در شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز به ترتيب به 15 سال و يکسال زندان محکوم شدند.(ايلنا 1/7/85) 100 ـ جواد طريری وکيل مدافع "ج ـ ع" گفت:موکلش به اتهام اخلال در نظم و امنيت داخلی و تحريک قائله اغتشاشات در شهرک طالقانی ماهشهر و تخريب اموال دولتی به قصد مقابله با نظام با شکايت مدعی العموم در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر به 25 سال حبس در تبعيد محکوم شد.(ايلنا 3/7/85) 101 ـ رحيم خدادادی از فعالين حرکت ملی آذربايجان به اتهام اخلال در نظم عمومی در شعبه 105 دادگاه جزايی اردبيل به رياست قاضی حسينيان به 3 ماه و يک روز حبس و تحمل 30 ضربه شلاق محکوم گرديد.(کميته دفاع از زندانيان سياسی آذربايجان 12/7/85) 102 ـ عباس لسانی از بازداشت شدگان اعتراضات مردمی خردادماه اردبيل، به اتهام معاونت در تخريب و تحريق عمدی اموال عمومي، دولتی و خصوصي، شرکت در اخلال نظم، آسايش و آرامش عمومی با شکايت مدعی العموم در شعبه 105 دادگاه جزايی اردبيل به 16 ماه حبس و 50 ضربه شلاق محکوم گرديد. وی با قرار وثيقه 8 ميليون تومانی بطور موقت از زندان آزاد شد. (ايلنا 15/7/85) 103 ـ حبيب الله طهماسبی شهروند دهگلان به اتهام ارتباط با احزاب کرد در دادگاه انقلاب سنندج به 5 سال حبس محکوم گرديد. هدايت خسروزاده شهروند بانه به اتهام ارتباط با احزاب کرد در دادگاه انقلاب سقز به 6 ماه حبس محکوم گرديد. نامبرده در اثر ضرب و شتم نيروی انتظامی در زمان دستگيری دچار آسيب جدی شنوايی شده است. (سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان 20/7/85) 104 ـ رضا عباسی عضو سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی و عضو کميته دفاع از زندانيان سياسی آذربايجان به اتهام تبليغ عليه نظام وتوهين به مقامات از سوی دادگاه انقلاب زنجان به يکسال حبس محکوم گرديد.(ايسنا 24/7/85) 105 ـ آکو حبيبي، صديق فتحي، محمد قادري، مسعود عرب زاده، و وهاب عرب زاده به علت شرکت در اعتراضات مردمی تابستان 84 در سنندج به اتهام اقدام عليه امنيت ملی با شکايت مدعی العموم در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی سنندج هريک به 2 سال حبس تعزيری محکوم شدند.( وبلاگ موکريان 25/7/85) 106 ـ دکتر عوده افری در دادگاه انقلاب اهواز به 20 سال حبس و تبعيد به زندان اردبيل محکوم گرديد. چندی پيش فرزند وی علی افری به اتهام بمب گذاری محکوم به اعدام شد. (کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر 25/7/85) 107 ـ آيت الله (يوروش) محمد علی بيگلو که به جرم عزيمت به قلعه بابک در دادگاه تجديد نظر به 4 ماه حبس تعزيری و 5 سال ممنوعيت ورود به کليبر محکوم شده بود، به مرحله اجرا در آمد. نامبرده به زندان اهر منتقل گرديد.(کميته دفاع از زندانيان سياسی آذربايجان 27/7/85) اخبار مربوط به زندانيان سياسی : 081ـ سامان رسول پور به اتهام همکاری با "پژاک"،نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي، فعاليت تبليغی عليه نظام به نفع گروههای مخالف نظام و تردد غير مجاز از مرز در شعبه 15 تشخيص ديوان عالی کشور به دو سال حبس تعزيری در تبعيد محکوم شد. (ايلنا 2/7/85) 109 ـ خليل بهراميان وکيل مدافع دانشجوی زندانی احمد باطبی اعلام کرد، موکل وی در بند 209 زندان اوين بسر می برد. وی تصريح کرد: با حضور ماموران نمی توان با موکل صحبت و ملاقات کرد زيرا باطبی بايد آزادانه مسائل خود را مطرح کند.(ايسنا 3/7/85) 110 ـ صالح نيکبخت وکيل دادگستری و سخنگوی انجمن دفاع از حقوق زندانيان اعلام کرد: مرتضی عليزاده طباطبايی وکيل دادگستری 8 ماه پيش دستگير و در زندان بسر می برد و صالح کامرانی وکيل دادگستری سه ماه و نيم پيش بازداشت و در زندان بسر می برد. وی افزود: دکتر معصوم فرديس معاون وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت کنونی و مشاور وزير سابق اين وزارتخانه در دادگاه بدوی و تجديد نظر به 6 سال حبس محکوم و در زندان بسر می برد.(ايسنا 11/7/85) 111 ـ پوريا نژاد ويسی روزنامه نگار کيهان که 2 سال پيش ماجرای ورود گوشتهای آلوده به ايران را منتشر کرده بود، از انفرادی بند 209 اطلاعات به بند 350 زندان اوين منتقل گرديد. نامبرده در 29 مرداد در کرج بازداشت شد و در زندان مورد شکنجه قرار گرفته تا به جاسوسی برای بيگانگان اعتراف کند.(راديو فردا 11/7/85) 112 ـ رسول حردانی زندانی امنيتی از بند 350 زندان اوين بدستور بزرگ نيا به مکانی نا معلوم منتقل گرديد. اين زندانی در زمان دستگيری 16 سال بيشتر نداشت. وی به 22 سال زندان محکوم شده و از 7 سال پيش در زندان بسر می برد. نامبرده يک معلول ذهنی می باشد.(امير کبير 13/7/85) 113 ـ خليل بهراميان وکيل مدافع احمد باطبي، خالد حردانی و .... گفت: احمد باطبی حدود 3 ماه است که در بند 209 زندان اوين بسر می برد و تاکنون با وی ملاقاتی نداشته ام. نامبرده افزود: خالد حردانی چون شاهد مرگ اکبر محمدی بوده تحت فشار است.(ايسنا 14/7/85) 114 ـ عماالدين باقی رئيس "انجمن دفاع از حقوق زندانيان" پس از ملاقات با نمايندگان فراکسيون اقليت مجلس گفت: ما در اين جلسه خواهان رسيدگی به وضعيت حدود 12 نفر از متهمان پرونده بمب گذاريهای اهواز بوديم. اين متهمين توسط دولت سوريه به مقامات ايرانی تحويل داده شده اند. جمال عبيداوي، طاهر علی زهرا، عبدالله فالح منصوری و عباس ساکی از مجموعه فوق الذکر می باشند. نامبرده خواستار شد تا متهمان در طول تمام مراحل دادرسی از وجود وکيل بهره مند شوند. وی افزود: مسئله ديگری که در اين جلسه مطرح شد، موضوع عدم احساس امنيت وکلا در انجام امور وکالتی و احضار برخی (7 نفر) از وکلای اين پرونده ها به دادسرای اهواز می باشد.(ايلنا 18/7/85) 115 ـ خانواده مهندس سعيد(خيرالله) درخشندی عضو سابق انجمن اسلامی دانشجويان يزد که 50 روز پيش توسط مامورين امنيتی بازداشت و به بند 209 زندان اوين منتقل گرديده، نسبت به سلامتی فرزندشان بشدت ابراز نگرانی کردند. بازجويان به دروغ خبر فوت مادرش را به او می دهند، بازجويی با چشم بند، روشن بودن هميشگی سلول انفرادي، محروم بودن از هواخوری و هوای آزاد، ادامه فشارهای روحی نداشتن وکيل مدافع و عدم اطلاع دقيق از عنوان اتهامی باعث نگرانی خانواده نامبرده شده است.(ادوار نيوز 21/7/85) 116 ـ احمد باطبی پس از 79 روز بازداشت در بند 209 زندان اوين با قرار وثيقه300 ميليون تومانی برای مدت 2 روز به مرخصی آمد. وی در اين مدت حق خروج از تهران را ندارد. (ايسنا 24/7/85) 117 ـ کيوان رفيعی فعال حقوق بشر که در تاريخ 18 تير توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد به بند 209 زندان اوين منتقل گرديد. وی در زندان تحت فشار قرار دارد و از 3 هفته پيش در اعتصاب غذا بسر می برد. قاضی راسخ در شعبه 14 دادگاه انقلاب تهران مسئول رسيدگی به پرونده وی می باشد.(کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر 29/7/85) 118 ـ مهندس علی اکبر موسوی خوئينی پس از 130 روز بازداشت، در بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات در اوين با قرار وثيقه 150ميليون تومانی و به همراه يک کفالت معادل آن از زندان آزاد شد.(ادوارنيوز 30/7/85) اخبار کارگری : 119 ـ مديريت شرکت روغن کشی "اکسدانه" تحت پوشش سازمان اقتصادی "کوثر" 26 تن از کارگران قرار دادی را از کار اخراج کرد و در ضمن به آنان پيشنهاد کرده با شرکت قرار يکماه منعقد نمايند! و يک سفته 3 ميليون تومانی به مديريت شرکت بدهند.(ايلنا 2/7/85) 120ـ مديريت شرکت "آرمين گستر" آبادان 20 تن از کارگران شاغل در اين شرکت را از کار اخراج کردند. دليل اخراج کارگران اعتراض به نحوه پرداخت حقوق عقب افتاده آنها می باشد. (ايلنا 3/7/85) 121 ـ بر اثر انفجار شديد در کارخانه قند پيرانشهر يک کارگر بنام رحيم ابراهيمی جان باخت و يک کارگر بنام شهرام محمدی مجروح شد. اين انفجار به دليل خاموش شدن "بويلر" در دمای 900 درجه و نشت گاز به داخل کوره ديگ بخار، رخ داده است.(ايلنا 3/7/85) 122 ـ مديريت شرکت صنايع "نساجی کردستان" در اقدامی تازه 13 نفر از کارگران اين شرکت را با بيش از 10 سال سابقه کار، از کار اخراج کردند. طی دو سال گذشته 450 تن از کارگران اين شرکت از کار اخراج شده اند.(ايلنا 4/7/85) 123ـ 300تن از کارگران شرکت نساجی "نازنخ" قزوين 29 ماه است که حقوق دريافت نکرده اند. کارگران برای اعتراض در مقابل نهاد رياست جمهوری تجمع کرده بودند و اعلام کردند: مديريت شرکت به بهانه ورشکستگی قصد تعطيلی و انحلال اين شرکت را دارد. مديريت شرکت بالغ بر سه ميليارد تومان بابت حقوق معوقه و حق سنوات بازنشستگان بدهکار می باشد.(ايلنا 4/7/85) 124 ـ پرويز رزميان فر معاون عمليات سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: 2 کارگر در حال تميز کردن شيشه های ساختمان وزارت جهاد کشاورزی واقع در بلوار کشاورز به علت خراب بودن بالابر ساختمان سقوط کرده و در دم جان باختند.(فارس 4/7/85) 125 ـ محمد احمدی عضو خانه کارگر قزوين گفت: خالدی کارفرمای شرکت نساجی "نازنخ" قزوين بساز بفروش است. وی ا فزود: زمين بزرگ "نازنخ" در جاده قزوين در حاشيه شهرک مسکونی قرار دارد و کارفرمای نازنخ بدنبال سود حاصل از فروش زمين است. نامبرده ادامه داد: کارفرمای فعلی "نازنخ" کارخانجات را با هدف تغيير کاربری و انحلال خريداری می کند و پس از تبديل آن به ساختمان مسکونی يا اداری به فروش می رساند.(ايلنا 5/7/85) 126 ـ 150 کارگر ريسندگی و بافندگی "پنگوئن رشت" بيش از 6 ماه است که حقوق دريافت نکرده اند.(ايلنا 5/7/85) 127 ـ خانه کارگر استان کرمانشاه طی نامه ای خطاب به رئيس جمهور و رئيس مجلس اعلام کرد در سال جاری 6000کارگر شاغل در واحدهای توليدی از کار اخراج شدند. در اين نامه آمده است: استان کرمانشاه با داشتن 120000نفر جويای کار، مقام اول در بيکاری کشور را دارد.(ايلنا 5/7/85) 128 ـ عيد علی کريمی دبير اجرايی خانه کارگر استان قزوين گفت: حدود 70 کارگر شاغل در شرکت"قوه پارس" 3 ماه است که حقوق دريافت نکرده اند.(ايلنا 8/7/85) 129 ـ کريم صادق دبير کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربايجان شرقی گفت: 150کارگر قراردادی و 140 کارگر رسمی کارخانه چينی بهداشتی "ارس" تبريز حدود 8 ماه است که حقوق دريافت نکرده اند.(ايلنا 8/7/85) 130 ـ هوشنگ درويش رئيس کانون شوراهای اسلامی کار استان خوزستان گفت: 100 کارگر شاغل در کارخانه"کاغذ سازی کارون" شوشتر 7 ماه است که حقوق دريافت نکرده اند. (ايلنا 11/7/85) 131 ـ عليرضا محجوب رئيس فراکسيون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: نزديک به 200000کارگر و خانواده هايشان که در حدود 500 واحد توليدی نظير شرکت پوشينه بافت، ناز نخ و سيمين نو شاغل هستند و بارها در مقابل مجلس شورای اسلامی شاهد تجمع و اعتراض آنها بوده ايم، ماهها است که حقوق دريافت نکرده اند. برخی از اين کارگران حدود 50 ماه است که حقوق دريافت نکرده اند. وی افزود: حدود 13000000ميليون جمعيت زير خط فقر داريم.(ايلنا 19/7/85) 132 ـ هوشنگ درويش رئيس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خوزستان گفت: کارگران کارخانه "کاغذ سازی کارون" مدت 7 ماه است که حقوق دريافت نکرده اند. اين کارگران بارها در مقابل فرمانداری و اداره کار جهت دريافت حقوق معوقه خود تجمع کرده اند.(ايلنا 19/7/85) 133 ـ جواد صميمی عضو خانه کارگر گفت: دهها تن از کارگران شرکت"ذوب رکورد" مشهد 7 ماه است که حقوق دريافت نکرده اند و حق بيمه اين کارگران پرداخت نشده است. کارگران جهت دريافت حقوق معوقه خود در مقابل اداره کار مشهد در ميدان فردوسی تجمع کرده اند. (ايلنا 19/7/85) 134ـ رسول کنور تبريزی مسئول هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس گفت:کارگران "چينی سروش" مدت 2 ماه است که حقوق دريافت نکرده اند. وی افزود: مديريت کارخانه به جای پرداخت مطالبات کارگران، 80 نفر از کارگران معترض را از کار اخراج کردند.(ايلنا 19/7/85) 135ـ محمود صالحی از متهمان پرونده تجمع روز جهانی کارگر سال 83 در سقز، به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز محاکمه شد. (ايسنا 24/7/85) 136ـ حشمت الله عبادی نيا دبير کانون شوراهای اسلامی کار لرستان گفت: از 3 سال قبل که شرکت "پارسيلون" به بخش خصوصی واگذار شده بيش از 1000کارگر بيکار شده است. وی افزود: بيش از 650 کارگر اين واحد از قانون بازنشستگی پيش از موعد استفاده کرده اند اما با گذشت بيش از يکسال هنوز سنوات خود را دريافت نکرده اند و مابقی کارگران شاغل حقوق شهريور خود را دريافت نکرده اند.(ايلنا 26/7/85) 137ـ منزل شريف سائد پناه کارگر شرکت ريسندگی"پرديس" سنندج توسط مامورين حفاظت اطلاعات مورد بازرسی قرار گرفت، کيس کامپيوتر و دست نوشته های وی در خصوص شرکت "پرديس" همراه با يک دستگاه ماهواره توسط مامورين ضبط گرديد. نامبرده در حفاظت اطلاعات مورد بازجويی قرار گرفت و به دادگستری سنندج اعزام گرديد. شريف سائد پناه يکی از کارگرانی بود که ماه گذشته در مقابل اداره کار و امور اجتماعی استان کردستان تحصن کرده بودند.(ايلنا 26/7/85) 138 ـ حسين خريد فروشان عضو کارخانه کارگر يزد گفت: 120 کارگر شرکت نساجی"گردباف" يزد 4 ماه است که حقوق دريافت نکرده اند. بيشتر کارگران شاغل در اين شرکت بيش از 20 سال سابقه کار دارند. اما هنوز بن های سال 83 آنها پرداخت نشده است.(ايلنا 26/7/85) 139 ـ محمد علی توکلی مسئول شورای اسلامی کار شرکت نساجی"درخشان" يزد گفت: 133 کارگر شاغل در اين شرکت با 2 سال سابقه کار 40 درصد حقوق و مزايا، عيدی و پاداش سال 85 را دريافت نکرده اند. وی افزود: طی يک سال و نيم گذشته کارگران در محل کار خود سرگردان و بلاتکليف بوده اند.(ايلنا 26/7/85) 140ـ جلال حسينی از بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر سال 83 در سقز به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز محاکمه شد.(ايلنا 29/7/85) 141ـ عوض سلطانی قائم مقام دبير اجرايی خانه کارگر پاکدشت گفت: 200 کارگر شاغل در شرکت آجر سازی "سازمايه" حدود 30 ماه است که حقوق دريافت نکرده اند.(ايلنا 29/7/85) قتل مردم توسط نيروی انتظامی : 142ـ نيروهای تيپ يکم تکاوری قرار گاه عملياتی فتح در استان سيستان و بلوچستان با حمله به عناصر" شرور" و "عوامل نا امنی" 3 نفر را کشته و 3 نفر را دستگير کردند.(ايلنا 6/7/85) 143 ـ به گفته رضا جعفری معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران، بر اثر تيراندازی يوسف 44 ساله از مامورين نيروی انتظامی جهت دستگيری يک متهم متواري، يک کودک 12 ساله بنام سجاد که در صف نانوايی ايستاده بود کشته و يک کودک 11 ساله بنام امير حسين مجروح گرديده است.(ايسنا 19/7/85) صدور حکم قصاص : 144 ـ يک جوان 22 ساله به جرم نابينا کردن چشم چپ يک جوان در شعبه ششم دادگاه جنايی استان خراسان رضوی به رياست قاضی محمد شمس گيلانی به قصاص چشم چپ محکوم شد. رای صادره پس از تائيد ديوان عالی کشور با نظارت پزشکی قانونی به مرحله اجرا در می آيد.(خراسان 4/7/85) 145 ـ "رحيم ـ ع" معروف به عسگرا، روبجاوی و"صباح ـ م" به اتهام سرقت مسلحانه احشام در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اهواز محکوم به قطع دست راست و پای چپ و 10 سال زندان شدند.(فارس 10/7/85) محکومين به اعدام: 146 ـ خانم "م ـ ژ"، خانم "هـ ـ ن" و آقای "س ـ ع" به جرم قاچاق هروئين در دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان محکوم به اعدام شدند.(آفتاب يزد 2/7/85) 147 ـ حميد رضا معروف به حميد رشتی 35 ساله به جرم قتل سعيد در شعبه 74 دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی حسين کوه کمره ای محکوم به اعدام شد. (آفتاب يزد 3/7/85) 148 ـ عليرضا به جرم قتل عبدالله و رابطه نامشروع در شعبه 71 دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی نورالله عزيز محمدی محکوم به اعدام شد. (ميدان زنان 3/7/85) 149 ـ بهزاد "ص" 25 ساله به جرم قتل علی اصغر "الف"در شعبه 71 دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی نورالله عزيز محمدی و با تائيد شعبه 42 ديوانعالی کشور محکوم به اعدام شد.(ايسنا 4/7/85) 150 ـ محمد علی "ص" 39 ساله به جرم قتل عبدالرحمان "د" 40 ساله در شعبه 42 ديوانعالی کشور محکوم به اعدام شد.(ايسنا 4/7/85) 151 ـ حميد رضا 30 ساله به جرم قتل همسرش و يک مرد 67 ساله بنام فضلعلی در شعبه 71 دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی نورالله عزيز محمدی و با تائيد شعبه 33 ديوانعالی کشور محکوم به اعدام شد.(آفتاب يزد 5/7/85) 152 ـ بهزاد 25 ساله به جرم قتل علی اصغر 28 ساله در شعبه 71 دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی نورالله عزيز محمدی و با تائيد شعبه 42 ديوانعالی کشور محکوم به اعدام شد.(آفتاب يزد 5/7/85) 153 ـ مردی بنام "ب ـ م" به جرم دو فقره قتل و تجاوز به عنف در شعبه 71 دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی نورالله عزيز محمدی و با تائيد شعبه 27 ديوانعالی کشور به دو بار اعدام خصوصی و يکبار اعدام در ملاء عام محکوم گرديد.(آفتاب يزد 9/7/85) 154 ـ زنی به نام "ف" به جرم قتل مردی به نام "م"در شعبه 72 دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی جليلی محکوم به اعدام شد.(آفتاب يزد 9/7/85) 155 ـ محمد 23 ساله به جرم قتل همسرش اکرم 21 ساله در شعبه 71 دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی نورالله عزيز محمدی محکوم به اعدام شد.(اعتماد ملی 10/7/85) 156 ـ روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خوزستان اعلام کرد: عباس الف معروف به زعبيل 33 ساله ، "حميد ـ خ" 45 ساله و "علی ـ س" 37 ساله معروف به کعبی به جرم سرقت مسلحانه احشام در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اهواز محکوم به اعدام در ملاء عام شدند. قرار است اين احکام بزودی اجرا شود.(فارس 10/7/85) 157 ـ "ابوالفضل ـ ف" 33 ساله به جرم قتل فرح 37 ساله در شعبه 71 دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی نورالله عزيز محمدی محکوم به اعدام شد.(ايسنا 11/7/85) 158 ـ عماالدين باقی موسس"کانون پاسداران حق حيات" گفت: در رابطه با پرونده های انفجارهای اهواز در مجموع 22 نفر به اعدام محکوم شدند که حکم دو نفر از آنها اجرا شد. 20 نفر در انتظار حکم اعدام بسر می برند. وی افزود: اين زندانيان ممنوع الملاقات می باشند. همچنين تعدادی از خانواده های اين زندانيان در ملاقات با مهدی کروبي، نسبت به توقيف مغازه يا ديگر مراکز تامين کننده معاششان اعتراض داشتند و عنوان می کردند با دستگيری همسر يا برادرشان ديگر امکانی برای تامين زندگيشان ندارند.(ايلنا 15/7/85) 159 ـ حجت الاسلام محمد ابراهيم نکونام رئيس کل دادگستری استان سيستان و بلوچستان گفت: 7 نفر در دادگاههای استان به اتهام "مجرمان"،"مفسدان"،"گروگان گيران"،"اشرار" و "افراد مخل امنيت"محکوم به اعدام شد ه اند که پس از ماه رمضان حکم محکومين اجرا خواهد شد. وی افزود: اميدوارم حکم حيات بخش قصاص در کل کشور و استان اجرا شود چرا که با اجرای قصاص حيات و بدنبال آن کاهش قتل و مرگ ايجاد خواهد شد.(ايسنا 18/7/85) 160 ـ فرهاد به جرم قتل مصطفی در شعبه 74 دادگاه کيفری استان تهران و با تائيد شعبه 33 ديوان عالی کشور محکوم به اعدام شد.(اعتماد ملی 27/7/85) 161 ـ ح ـ ش 22 ساله به جرم قتل ع ـ م در شعبه اول دادگاه کيفری استان هرمزگان محکوم به اعدام شد.(ايسنا 28/7/85) محکومين به سنگسار: 162 ـ صغری مولايی به اتهام زنای محصنه در شعبه 71 دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی نورالله عزيز محمدی به سنگسار محکوم شد.(ميدان زنان 3/7/85) اخبار اجتماعی 163 ـ علی اکبر يساقی رئيس سازمان زندانها طی يک مصاحبه اعلام کرد: ايران در بين کشورهای جهان جزو 10 کشور اولی است که بيشترين جمعيت کيفری را به نسبت جمعيت کشور دارد. نامبرده گفت: حدود 50000نفر در هرماه وارد زندانهای ايران می شوند. از اين تعداد بيش از 35000نفر به خاطر عجز از سپردن قرار وثيقه و معرفی کفيل به زندان می آيند. وی افزود: ما در آبادان يک زندان داريم که ظرفيت 70 نفر را دارد اما حدود 500 نفر جمعيت دارد. يساقی ادامه داد: درسال حدود 600000 نفر وارد زندانهای ايران می شوند، يعنی کيان 600000خانواده مورد تهديد واقع می شوند، اگر واحد هر خانواده پنج نفر باشد، يعنی 3 ميليون نفر دچار مشکل می شوند. وی گفت سال گذشته بيش از 400000 فقره مرخصی اعطا شده است. رئيس سازمان زندانها در بخش ديگری از مصاحبه اعلام کرد: ما حدود 130 زندان داريم که مخروبه است و شرايطش مطلوب نيست.(ايسنا 14/7/85) 164 ـ دکتر پرويز افشار معاون سلامت، اصلاح و تربيت سازمان زندانها گفت: در 228 زندان در حال حاضر 144000نفر زندانی در زندانها بسر می برند. وی ميزان رفت و آمد سالانه به زندانها را حدود 650000 نفر ارزيابی کرد. نامبرده افزود: حدود 45 درصد زندانيان در ارتباط با جرايم مواد مخدر در زندان بسر می برند.(ايسنا 17/8/85) ihrnena@gmail.com 30/7/1385 22/10/2006 "فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امريکای شمالی" انجمن فعالان حقوق بشر در ايران ـ کانادا: FaalanHRC@yahoo.ca siterahaei@yahoo.com: انجمن مدافعين حقوق بشرو دمکراسی در ايران ? فرانسه اتحاد برای دفاع ازحقوق بشر در ايران ? واشنگتن ? آمريکا: adhri1@yahoo.com اتحاديه برای دمکراسی در ايران ـ ايتاليا: updi@libero.it انجمن مدافعين حقوق بشر در ايران ـ بلژيک: kanon253m@yahoo.com info@vzvmiran.de :کانون دفاع از حقوق بشر در ايران ? آلمان shafaei@azadegy.de شبکه فعالان حقوق بشر ايرانی در آلمان : HRIRNL@gmail.com: کانون دفاع ازدمکراسی در ايران? هلند info@komitedefa.org : کميته دفاع از حقوق بشر در ايران ? سوئد defendhriran_ca@yahoo.com :کميته دفاع از حقوق بشر در ايران ? کاليفرنيا ? آمريکا noranali2003@yahoo.noکميته نوران (کميته دفاع از حقوق بشر در ايران ? نروژ): yebarak@yahoo.ca : سازمان ايرانيان غرب کانادا ? ونکور ? کانادا kupg_iran@yahoo.de: کميته دفاع از زندانيان سياسی ايران- برلين demokrasi5@yahoo.deکميته دفاع از آزادی و دمکراسی در ايران ? اطريش : mnrecht@hotmail.com فعالين ايرانی حقوق بشر- سوئيس: فعالان دفاع از حقوق بشر: Irantestimonyinfo@irantestimony.com

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

 
direction:rtl;