Wednesday, December 13, 2006

22/09/1385 چهارشنبه

نظر شما در مورد 16 آذر امسال چیست ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
اعتراض دانشجويان به احمدي نژاد
روزآنلاین
رابرت تايت
محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران، روز گذشته با اعتراض بي سابقه دانشجويان معترض که عکس هايش را به آتش کشيدند و فرياد زدند "مرگ بر ديکتاتور"، مواجه شد. اولين جرقه هاي مخالفت علني فعالان دانشجويي، بعد از گذشت يک سال از رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد در شرايطي زده شد که او در جمع دانشجويان دانشگاه اميرکبير سخن مي گفت. خشم آنها از افزايش سرکوب هاي دانشجويي در دوران رياست جمهوري احمدي نژاد است. محافظان رئيس جمهور گفتند که 50 تا 60 نفر از دانشجويان اعتراض کرده اند. مخالفت ها موجب درگيري ميان معترضين و طرفداران رئيس جمهور شد که فرياد مي زدند: "احمدي، احمدي، حمايتت مي کنيم."
آقاي احمدي نژاد، با اشاره به روز دانشجوي در ايران و در جواب به کلمه "ديکتاتور" گفت: "همه مي دانند که ديکتاتور واقعي، آمريکا و نوکرانش هستند". او افزود: "عده کمي که مي گويند جو خفقان وجود دارد، سعي مي کنند تا براي اکثريتي که قصد دارند با ايجاد خفقان کاري کنند که صداي اکثريت به گوش نرسد."
او بعد از اينکه دانشجويي عکسش را به آتش کشيد، گفت: "همه بايد بدانند که احمدي نژاد آماده است تا در راه آزادي واقعي، استقلال و عدالت به آتش کشيده شود."
به گزارش رويترز، سخنگوي رياست جمهوري گفته است که آقاي احمدي نژاد اصرار کرده است که معترضان نبايد تنبيه بشوند.
اين اعتراض در حالي صورت مي گيرد که مردم ايران خودشان را آماده مي کنند تا روز جمعه براي انتخاب اعضاي شوراي شهر و نهاد پرقدرت خبرگان رهبري، به پاي صندوق هاي راي بروند. اين اولين امتحان انتخاباتي احمدي نژاد بعد از رياست جمهوري است و درحالي است که دولت او تحت فشار افزايش قيمت و ناکامي در برآورده کردن وعده هاي اقتصادي اش، قرار دارد.
همچنين، اين اعتراض، آخرين مورد از آشوب هاي دانشجويي است که بعد از سرکوب گسترده طرفداران دموکراسي در زمان رئيس اصلاح طلب پيشين، محمد خاتمي، انجام شد.
روز يکشنبه، حدود 700 نفر از دانشجويان دانشگاه امير کبيرنسبت به بسته شدن انجمن اسلامي دانشجويان و اخراج فعالان سابق از دانشگاه، دست به اعتراض زده بودند. آنها همچنين به تخريب ساختمان انجمن اسلامي دانشجويان و تحميل کردن رياست دانشگاه، بدون راي گيري، معترض بودند. درحالي که تظاهر کنندگان شعار هاي ضد حکومتي مي دادند، پليس به داخل دانشگاه هجوم برد. هفته گذشته، صد ها دانشجوي دانشگاه تهران، بستر سنتي اعتراض دانشجويي، درحالي که شعار مي دادند: "ما فقط خواستار آزادي بيان هستيم" با پليس مواجه شدند.
وحيد عابديني، عضو انجمن دموکراسي خواهي دانشگاه، به روزنامه اصلاح طلب اعتماد گفت که اين تجمع براي دفاع از استقلال و آزادي در دانشگاه ها، ترتيب داده شده بود.
صد ها دانشجو با سابقه فعاليت سياسي، از تحصيلات دانشگاه محروم شده و تعداد زيادي از اساتيد دانشگاه را اجبارا بازنشسته کرده اند. امسال، آقاي احمدي نژاد، خوستار پاکسازي اساتيد "سکولار و ليبرال" دانشگاه که به زعم خودش ستون پنجم غرب و استعمار در 150 سال گذشته در ايران بودند، شد. در زمان رياست جمهوري او، يک روحاني تندرو، براي اولين بار رئيس دانشگاه تهران شد.
شهداي بجاي مانده از جنگ سال 1988-1980، بين ايران و عراق در بعضي از دانشگاه ها دفن شدند که زيارت از آن، پيش زمينه اي را براي طرفداران حکومت ايجاد کرد که مراقب فعاليت دانشجويان باشند.
منبع: گاردين، 12 دسامبر 2006

اعتراض دانشجویان دانشگاه شیراز در جلسه سخنرانی وزیر کشور
ادوارنیوز: جلسه ی سخنرانی و پرسش و پاسخ وزیر کشور با عنوان " از شعار تا عمل ، نقد عملکرد دولت نهم" امروز در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد. این جلسه توسط انجمن فرهنگ و سیاست، بسیج دانشجویی ، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی مستقل ، دانشگاه شیراز برگزار شد. به گزارش خبرنگار ادوارنیوز، با توجه به وقایع روز پیش از برگزاری این مراسم دانشگاه پلی تکنیک ، مسئولین برگزاری تمام تلاش خود را برای برگزاری برنامه در فضایی امنیتی و از پیش تعیین شده به کار برده بودند. به طوری که حضور افراد غیر دانشجو در سالن مشهود بود. در این جلسه رئیس دانشگاه شیراز ، استاندار فارس و سایر مسئولان استانی نیز حضور داشتند. پس از سخنرانی وزیر کشور مجری برنامه اعلام کرد که پرسش های شفاهی فقط از سوی نمایندگان چهار تشکل میزبان و سئوالات سایر دانشجویان به صورت کتبی مطرح خواهد شد. به عنوان اولین سوال ، نماینده ی انجمن اسلامی مستقل بدون ذکر عنوان "مستقل" از سوی مجری برنامه به جایگاه دعوت شد. در این هنگام تعدادی از دانشجویان با فریاد زدن واژه ی "مستقل" اعتراض خود را نشان دادند. اما سوال نماینده ی این تشکل ، تبدیل رابطه ی تعامل بین مجلس و دولت به معامله بین این دو قوه بود. سوال دوم توسط نماینده ی انجمن فرهنگ و سیاست، میزان همکاری بسیج در برگزاری انتخابات بود که پور محمدی در پاسخ عنوان کرد که بسیج فقط گزارش های مردمی را تائید می کند و گزارش های تائید شده توسط بسیج می تواند در تائید یا رد صلاحیت افراد مورد استفاده باشد. این قسمت از سخنان وزیر با اعتراض دانشجویان رو به رو شد و حاضران در سالن وزیر کشور را به شدت هو کردند.
در ادامه ، اولین سوال کتبی توسط وزیر پاسخ داده شد. این سوال در مورد هزینه ها و بودجه های تخصیص یافته در سفرهای استانی از محل صندوق ذخیره ی ارزی بود. در این حین یکی از دانشجویان از میان جمع نسبت به سفرهای استانی اعتراض و عنوان کرد که این سفرها بیشتر جنبه ی تبلیغاتی دارد و رئیس جمهوراز هم اکنون به دنبال رای جمع کردن برای انتخابات آتی می باشد. سخنان این دانشجو با تشویق ممتد حضار مواجه شد.
نماینده ی بسیج دانشجویی در مورد فضای راکد دانشجویی در دانشگاه ها صحبت کرد که دانشجویان با فریاد " فضا بسته است ، نه راکد" ، اعتراض خود را اعلام کردند.در حالی که وزیر کشور از سالم بودن فضای سیاسی دانشگاه ها و سفر های استانی هیئت دولت سخن می گفت ، محمد هادیان ، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی که اجازه ی صحبت کردن در پشت تریبون را نیافته بود ، از میان جمعیت با فریاد خطاب به وزیر کشور اظهار داشت : " نمونه ی سفرهای استانی هیئت دولت ، سفر شما به دانشگاه شیراز است. اینجا چند نفر به صورت دستچین شده اجازه ی صحبت کردن یافته اند که همگی نمایندگان تشکل های دست ساز مدیریت امنیتی دانشگاه شیراز هستند. " وی وی افزود ؛ شخصی که به عنوان نماینده ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز صحبت کرد ، عضو انجمن اسلامی مستقل است که به تازگی و توسط مدیریت دانشگاه تاسیس شده است و اخیرا با حذف کلمه ی "مستقل" تلاش می کنند که از پیشینه ی 27 ساله ی انجمن اسلامی دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی سوء استفاده کنند." عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ادامه داد : "شما از فضای سالم سیاسی در دانشگاه ها صحبت کردید ، معنای دانشجوی ستاره دار چیست؟"
صحبت های هادیان در چندین نوبت با تشویق های مکرر دانشجویان همراه بود.
در ادامه و پس از آن که دانشجوی دیگری نسبت به کمک های صد ملیون دلاری به کشور های خاص اعتراض کرده بود ، هادیان به خاطر طفره رفتن وزیر کشور از پاسخ گویی به سوال دانشجویان ستاره دار، اعتراض کرده و افزود : "جناب وزیر که دم از قانون می زنند بفرمایند که بر طبق کدام اصل قانون مطبوعات ، نشریات دانشجویی در دانشگاه شیراز قبل از انتشار بازبینی می شوند؟"
وزیر کشورپاسخ داد :" از میان 14 هزار دانشجو ، احضار 50 نفر به کمیته ی انظباطی امری طبیعی است.. در این هنگام دانشجویان زیادی فریاد زدند:" به چه جرمی؟" که با تشویق شدید دانشجویان حاضر مواجه شدند.
پورمحمدی در تلاش برای توجیه عملکرد خلاف قانون دانشگاه شیراز در بازبینی نشریات عنوان کرد که نشریاتی وجود دارند که مطالب غیر اخلاقی منتشر می کنند.
همچنین دانشجویان نسبت به عملکرد ضعیف استانداری فارس اعتراض کردند.
***در حاشیه: وقتی پور محمدی سوال کتبی در مورد عملکرد دولت در مساله هسته ای قرائت کرد ، دانشجویان به نحوی وزیر کشور را هو کردند که وی از پاسخ گویی به این سوال منصرف شد.
وزیر کشور در قسمتی از سخنان خود اعلام کرد که دولت در راستای دقت در خرج کردن پول هایش از کمکی که متعهد شده بود به مردم سونامی انجام دهد ، صرف نظر کرده است
تجمع دانشجویی در دانشگاه یزد
ادوارنیوز: ظهر يكشنبه 19 آذر ساعت 12 ، دانشجويان دانشگاه یزد مقابل ساختمان امور فرهنگي ( سلف سرويس سايت شرقي ) دست به تجمعي صنفي زدند . اين تجمع صنفي در اعتراض به بحران به وجود آمده اخير در پي بيماري جمع كثيري از بيماران دانشجو برگزار شد . كه با حضور بيش از 400 نفر از دانشجويان دانشگاه تا ساعت يك ادامه داشت در اين تجمع دانشجويان با سر دادن شعارهايي از جمله "دانشجو، دانشجو ؛ حمايت ، حمايت " خواستار حمايت ديگر دانشجويان از اين تجمع شدند . و نيز با سر دادن شعارهاي " دانشجو بيدار است ، از وضعيت بيزار است " و يا " تجمعات صنفي ، حق مسلم ماست " نسبت به وقايع اخير دانشگاه و وضعيت پيش آمده در روزهاي اخير و عكس العمل هاي مسئولين در رابطه با اين وقايع ابراز نارضايتي كردند . در ادامه اين تجمع يكي از نمايندگان دانشجويان به درخواست تجمع كننده گان به ايراد سخنراني پرداخت . نماينده دانشجويان در پايان قطعنامه پاياني روز اول اين تجمع را قرائت كرد . لازم به توضيح است كه هيچ يك از مسئولين دانشگاه در اين تجمع حاضر نشدند . و دانشجويان در يك تصميم جمعي اعلام نمودند كه تجمعشان فردا دوشنبه20 اذر ساعت 12 در مقابل ساختمان امور فرهنگي ادامه خواهد داشت
متن اعتراض نامه متهمان پرونده وبلاگ‌‏نويسان نسبت به برگزاری غيرعلنی دادگاه خود
خبرنامه امیرکبیر
جناب آقای مسعودی
قاضی محترم دادگاه،
ما امضا کنندگان اين نامه سه تن از متهمان پرونده ای هستيم که به نام « پرونده وبلاگ نويسان» شناخته شده و هم اکنون در شعبه تحت مديريت شما مراحل دادرسی را طی می نمايد.
اقدام غيرمنتظره جنابعالی در غيرعلنی اعلام کردن بررسی پرونده ما درجلسه اخير دادگاه، درمورخ ۱۲ آذرماه،موجب شگفتی مان شد.
انتظارداشتيم با توجه به جلسه حضوری با رييس محترم قوه قضاييه و تاکيد برپيگيری تخلفات و مبنا قرار دادن نتيجه کميته تحقيق سه نفره ايشان، رسيدگی به پرونده به شکل ديگری ادامه پيدا کند.
باتوجه به اينکه آيت الله شاهرودی در آن ديدار صريحا اعلام کردند که اعترافات به اجبار گرفته از ما باطل است و نبايد مورد استناد قرار گيرد. و به دليل خوشبينی که تلاش می کنيم نسبت به روند دادرسی عادلانه پرونده داشته باشيم، برآن شديم درخصوص تصميم اخيرتان درباب غيرعلنی کردن بررسی پرونده درجلسه اخير دادگاه، که برخلاف مشی جلسه نخست دادگاه درششم آبان ماه بود، نکاتی را به استحضار برسانيم.
پرسش ما از شما که مسئوليت خطير قضاوت را در اين دادگاه برعهده گرفته ايد اين است که چرا اتهاماتی که پيش از اين بارها و بارها در محافل مختلف از جمله در مصاحبه های مطبوعاتی برخی مقامات قوه قضاييه و حتی در سيمای رسمی جمهوری اسلامی مطرح و پخش شده است، بررسی اش در دادگاه غير علنی شده است؟ آيا ما اين حق را داريم که وقتی اتهامی به ما در حضور همگان (افکار عمومی و رسانه ها) نسبت داده می شود، درهمان شرايط از خود دفاع کنيم؟ اگر توجيه، بررسی اتهامات غير اخلاقی است که ما حاضريم ده ها مصاحبه مقامات قضايی، در زمان بازداشتمان ارائه کنيم که اتهامات اخلاقی را صريحا به ما نسبت داده اند. اگر نگران آبروی ما هستيد ما هيچ نگرانی از طرح علنی چنين اتهاماتی نداريم و دفاعيات مان را هم حاضريم در همان شرايط علنی انجام دهيم.
درحالی که بعد ازپروژه اعتراف گيری که نهادهای مختلفی درآن حضور داشته اند، وخدا را شکر روندی است که کم و کيف آن بر هموطنان عزيز پوشيده نيست، آيت الله شاهرودی درجلسه ای با متهمان اين پرونده، به شدت از رفتار های انجام شده متاثرشدند، و صميمانه گفتند که با خاطيان پرونده برخورد خواهد شد، عملا محتوای چنين اتهاماتی جای تعجب است. و اساسا اينکه مبنای بررسی پرونده بارديگر همان نوشته هايی است که هم شما و هم ما می دانيم ماجرايش چيست، عملا بازگشتن به نقطه صفر به نظر می رسد.
اگر توجيه، بر خلاف امنيت عمومی بودن طرح اتهامات است، چرا اتهامات ما در طول اين دو سال بارها و بارها از زبان و قلم ديگران جاری شده است؟
ما امضا کنندگان اين نامه ضمن اعتراض به برگزاری غيرعلنی دادگاه خواستار برگزاری علنی دادگاه هستيم و معتقديم همانگونه که پيش از اين اعلام اتهامات منتسب به ما در سطح گسترده و حتی در رسانه ملی خطری برای امنيت نبود هم اکنون نيز نبايد باشد.
لذا از حضور جنابعالی موکدا خواستاريم دادگاه را علنی و با حضور نمايندگان رسانه ها برگزار کنيد، تا افکار عمومی همان گونه که اظهارات اجباری ما را پشت دوربين های تلويزيون دولتی شاهدبود، “نيمه پنهان” داستان غم انگيزفرزندان ايران را نيزبشنوند. تا شايد درسی باشد برای کسانی که برای قضاوت افکارعمومی اعتباری قائل نيستند، و گمان می کنند ماه را می توان هميشه پشت ابرپنهان کرد. پيشاپيش از حسن نظر و توجه شما سپاسگزاريم.
شهرام رفيع زاده - روزبه ميرابراهيمی – اميد معماريان
۱۲ آذر ماه ۱۳۸۵
كارگران بازداشتي واحدهاي بحران زده استان قزوين آزاد شدند
قزوين- خبرگزاري كار ايرانيك مقام مطلع در امور كارگري استان قزوين از آزادي كارگران بازداشتي برخي واحدهاي بحران زده استان خبر داد . به گزارش ايلنا‌‏, هفته گذشته 9 تن از كارگران شركت بحران زده" قوه پارس" به دليل ممانعت از خروج دستگاههاي توليدي اين شركت توسط مراجع ذي صلاح قضايي احضار و به طور موقت بازداشت شدند . فعاليت اين واحد توليدي از بهمن ماه 84 متوقف شده و كارگران نزديك به 5 ماه حقوق نگرفته اند . هم‌‏چنين در جريان تجمع اعتراض آميز كارگران شركت نساجي "پوشينه بافت " قزوين 3 تن از معترضان بازداشت شدند كه بنابر اخبار دريافتي دو تن از آنان آزاد و يك نفر همچنان در بازداشت به سر مي‌‏برد . يك نماينده كارگري به خبرنگار" ايلنا" گفت‌‏: متاسفانه در آستانه ايام حساسي چون انتخابات برخي افراد گروهها خواسته يا ناخواسته موجبات نارضايتي كارگران و بدبيني آنان را فراهم مي كنند تا حضور اين عزيزان كمرنگ شود.

ایسکانیوز گزارش می‌دهد
انفجار در یک کارخانه غرب تهران 4 کارگر را به بیمارستان کشاند
به گزارش گروه حوادث ایسکانیوز، فرمانده گروه اعزامی آتش نشانی در این حادثه، امروز اعلام کرد: هنگامی که کارگران، کتری را روی اجاق گاز گذاشته و محل را ترک کرده بودند، شعله بر اثر سرریز شدن آب خاموش شد و گاز مایع سیلندر 11 کیلویی، فضای اتاق را پر کرد. عباسی تبار ادامه داد: همزمان با روشن کردن کبریت از سوی یکی از کارگران، انفجار بزرگی رخ داد که بر اثر آن اتاقک فلزی به شدت آتش گرفت. فرمانده ایستگاه 44 افزود: در این حادثه 4 نفر از کارگران کارخانه که افغانی تبار هستند، دچار سوختگی شدید و با تلاش کمک رسانان به مرکزهای درمانی برده شدند. وی تصریح کرد: 7:19 امروز نیروهای ما بلافاصله خود را به محل حادثه در جاده مخصوص کرج – خیابان ایران – رساندند و به عملیات پرداختند. گزارش ایسکانیوز می‌افزاید: هنوز میزان دقیق خسارت مالی برجا مانده مشخص نیست
تجمع اعتراض آميز كارگران شهرداري ياسوج به درگيري با نيروهاي انتظامي منجر شد
ياسوج- خبرگزاري كار ايراندهها تن از زحمتكشان شهرداري ياسوج كه مدعي هستند 7 ماه حقوق و مزايايشان پرداخت نشده از دقايقي پيش ضمن تجمع در مقابل ساختمان شهرداري ياسوج‌‏, با نيروهاي انتظامي درگير شدند . به گزارش ايلنا, از مركز ياسوج , 70 تن از زحمتكشان شهرداري ياسوج كه تحت پوشش 2 شركت خدماتي هستند, در اعتراض به عدم پرداخت 7 ماه حقوق خود , از دقايقي پيش مقابل ساختمان شهرداري ياسوج تجمع كرده و با سردادن شعارهايي خواستار رسيدگي مسوولان به مشكلات حقوقي خود شدند . كارگران كه قصد ورود به ساختمان شهرداري را داشتند‌‏, با ممانعت نيروي انتظامي مواجه شده و كار به درگيري كشيده شد ودر اين ميان جمعي از كارگران معترض توسط نيروهاي انتظامي بازداشت شدند
گسترش اعتراضات کارگري
روزآنلاین
فريبا صراف
دولت جديد که بر سر کار آمد، در دل بسياري از کارگران اميد بار ديگر جوانه زد. شعارهاي احمدي نژاد آن قدر جذاب بود که بسياري از کارگران به اميد تحقق آنها، راي خويش را به نام او به صندوق ريختند. و بعد در انتظار دريافت حق و حقوق خويش ماندند. اما يک سال و نيم بعد، اميدها جاي خود را به ياس داده است. بي جهت نيست که هر روز شاهد اعتراضات کارگران کارخانه هاي مختلف هستيم.
کارگران کارخانه پوشش، جاده رشت به انزلي را ه جاده اي ترانزيتي مهمي است به آتش مي کشندو براي چند ساعت رفت و آمد در آن را مختل مي کنند. کارگران شرکت الکتريک، در شهر راهپيمايي مي کنند. کارگران کارخانه سيمان لوشان به تهران مي روند و در مقابل وزارت کار به تحصن مي نشيند. و در آخرين نمونه از اين دست کارگران شرکت کنف کار، جاده اي را به مدت چند ساعت بستند و در آن ده ها لاستيک را به آتش کشيدند؛ به گونه اي که براي چندين ساعت رفت و آمد در آن مختل شد. و باز به روال معمول تنها با حضور نيروي انتظامي و نيروهاي گارد ويژه است که صورت مسئله پاک مي شود. اما آيا واقعا مشکل با دستگيري چند کارگر حل مي شود؟
"خير. به طور حتم اين گونه نيست. اين مساله حتي درمان مقطعي نيست بلکه فقط يک قرص مسکن است که درد را آرام مي کند. شايد دفعه بعد درد با شدت بيشتري بروز کند." اين را کاظم احمديان از فعالين کارگري مي گويد و مي افزايد: "متاسفانه مسئولين هيچ گونه توجهي به کارگران ندارند. حق بدهيد به کارگري که بيش از يک سال و نيم است که حقوق نگرفته و هر شب بايد در منزل چشمان کودکانش را به دست هايش ببيند."
اما يکي از نمايندگان مجلس که مايل نيست نامش مطرح شود مي گويد: "البته که کارگران از قشرهاي زحمتکش جامعه هستند. بايد حق و حقوق آن ها هم پرداخت شود. اما ما به هيچ وجه حاضر به تحمل آشوب و هرج و مرج نيستيم." و البته اين مساله ايست که تمامي مسئولين دولت نهم به آن اعتقاد دارند. گفته مي شود سردار عبداللهي استاندار گيلان، به نيروهاي انتظامي ـ امنيتي دستور داده است که با هرگونه تجمع کارگري به شدت برخورد کنند.از طرف ديگر وضعيت کارگران گيلاني، سفر رييس جمهور به استان را به تعويق انداخته است. احمدي نژاد که دو روز پيش با اعتراضات گسترده دانشجويان مواجه شد،لابد ديگر حاضر نيست اعتراضي اين گونه را از قشر ديگري ببيند. يکي از نمايندگان شهر رشت در اين زمينه گفت: "حدود دو هفته پيش دولت طي مصوبه اي مبلع سه و نيم ميليارد تومان به استانداري گيلان پرداخت کرد تا حقوق معوقه کارگران پرداخت و کمي هم زمينه براي ورود رييس جمهور مساعد شود. اما گويا هنوز اين پول پخش نشده است".
هنوز هم شهروندان رشتي در خيابان حافظ، شاهد تجمع کارگران کارخانه الکتريک هستند که با نصب پرده هايي از رييس جمهور درخواست کمک دارند. فرماندار سابق شهر رشت در اين زمينه مي گويد: "شرکت الکتريک به طور قانوني واگذار شده و خريداران تصميم گرفته اند کارخانه را تعطيل و تخريب و در محل آن يک مجتمع تفريحي ـ تجاري ايجاد کنند. دولت بايد فکري به حال کارگران اين کارخانه مي کرد

بیانیه وکلای منصور اسالو
روزنه
آقای منصور اسالو رییس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه از تاریخ 1/11/84 تا 18/5/85 در بازداشت بوده و پس از سپری کردن مدت 231 روز بازداشت دربند 209 اوین با قرار وثیقه یک میلیارد و پانصد هزار ریالی آزاد شده­است. متاسفانه مدت آزادی وی بسیار کوتاه بود و مجددا درتاریخ 28/8/85 به صورت غیرقانونی و با اعمال خشونت و ضرب و شتم و بدرفتاری، بازداشت و روانه­ی بند 209 اوین شد.
اینجانبان وکلای وی تاکنون به پرونده متشکله علیه موکل خود دسترسی نداشته و از علت و دلایل اتهامات بی­اطلاع­ایم. سخنگوی قوه قضاییه طی مصاحبه­ای درتاریخ 1/9/85 علت بازداشت را عدم تمکین به احضاریه و عدم ایفای تعهد ذکر کرده است. بیانات غیر حقوقی سخنگوی محترم قوه قضاییه باعث شگفتی و نگرانی بیشتر ما شد، چرا که موارد اعلامی فاقد وصف مجرمانه است و بازداشت غیرقانونی موکل را توجیه نمی کند. شگفت آور این که موکل نیز از اتهامات وارده و دلایل آن به درستی آگاه نیست. با ملاقاتی که درتاریخ 20/9/85 با وی داشتیم استنباط آقای اسالو ازعلت بازداشتش، فعالیت صنفی وی و ارتباط سندیکا با سازمان های بین المللی مانند ILO و سازمان ملل و نهاد های کارگری جهانی است.
عدم دسترسی به پرونده به ما اجازه نمی­دهد که درجهت دفاع از موکل و احقاق حق وی، وظایف حرفه ای خود را به شایستگی انجاه دهیم. به رغم پیگیری های مستمر توفیق خود را در این خصوص بسیار ناچیز ارزیابی می کنیم. تحت این شرایط، بازداشت غیر موجه موکل را در مسیر ایجاد نظم و آرامش و حفظ منافع ملی ارزیابی نمی کنیم. براین باور هستیم که با عنایت به فعالیت شفاف و قانونی و علنی و صنفی سندیکای کارگران شرکت واحد، بازداشت و بازجویی رییس هیات مدیره و تعداد کثیری از اعضای آن هیچ ضرورتی را به انجام تحقیقات بیشتر و اعمال مواد 32 و35 قانون آیین دادرسی کیفری ایجاب نمی کند.
هر گونه تخلف از مقررات آیین دادرسی و تداوم بازداشت آقای اسالو ، نقض اصل برائت – نقض قانون حقوق شهروندی و سیاست های توسعه قضایی و نقض تعهدات ریاست جمهوری در خصوص مهرورزی و بسط عدالت و حمایت از اقشار زحمتکش و آسیب­پذیر جامعه است، شرایط حساس کشور ایران ایجاب می­کند که نسبت به رعایت حقوق شهروندان و احترام به موازین قانونی احساس مسوولیت کنیم و هزینه­های بی­مورد به جامعه تحمیل نکنیم.
21/9/1385
یوسف مولایی و پرویز خورشید
وکلای آقای منصور اصانلو
حکم اعدام برای جوانی که هنگام ارتکاب جرم 16 ساله بود
ایرانپرس نیوز
دیوان عالی جمهوری اسلامی امروز حکم اعدام جوانی را که هنگام ارتکاب جرم تنها 16 سال سن داشته، صادر کرده است.
به گزارش سایت حکومتی ایسکانیوز، این جوان 18 ساله که حسین نام دارد دو سال پیش به اتهام قتل دستگیر شده بود.
این سایت حکومتی نوشت "مجرم که هنگام قتل 16 سال بیشتر نداشت 10 آبان 85 در شعبه 71 دادگاه کیفری تهران پای میز محاکمه نشست، جرمش را پذیرفت و از سوی قاضی عزیزمحمدی و چهارمستشار این شعبه به مرگ محکوم شد. حکم صادره امروز به تایید شعبه 31 دیوان عالی کشور رسید و بدین ترتیب ضرباهنگ مرگ بسته شدن پرونده زندگی اش نواخته شد."
سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر بارها از جمهوری اسلامی خواسته اند صدور احکام اعدام بخصوص برای افرادی که هنگام ارتکاب جرم به سن قانونی نرسیده بودند را متوقف کند

كميته مبارزه برای آزادی زندانيان سياسی تشكيل شد
روزنه
استبداد و اختناق را باید با مبارزه متشکل درهم شکست. جمهوری اسلامی تنها با سرکوب و زندان و کشتار توانسته است تا به امروز دوام بیاورد. هر چند مبارزه مردم علیه این حکومت ضد بشری بی وفقه ادامه داشته است،اما هیچ زمان چون امروزرژیم اسلامی اسیر مبارزات مردم نبوده است. مبارزه کارگران، زنان، جوانان و دانشجویان برای یک زندگی در شان انسان و برای خلاصی از شر جمهوری اسلامی هر روز گسترده تر می شود و رژیم اسلامی در یک تلاش مذبوحانه برای بقا همچنان دستگیر می کند ومخالفین سیاسی را به بند می کشد. دفاع از زندانیان سیاسی و مبارزه برای آزادی همه زندانیان سیاسی یک سنگر مهم مبارزه با استبداد و جبهه دیگری از مبارزه مردم علیه این حکومت است. صدای زندانیان سیاسی باید در اقصی نقاط جهان شنیده شود. زندانی سیاسی باید انعکاس مبارزه خود را خارج از زندان و در سطح جهانی بشنود و ببیند. نباید به این رژیم اجازه داد حتی یک مخالف سیاسی را دستگیر کند. هر دستگیری را باید به یک رسوائی برای این حکومت تبدیل کرد. كميته مبارزه برای آزادی زندانيان سياسی هدف خود را دامن زدن به يك كمپين اعتراضی گسترده برای آزادی بدون قيد و شرط کلیه زندانيان سياسی، صرفنظر از عقیده و مرام آنها، قرار داده است.
كميته مبارزه برای آزادی زندانيان سياسی وظايف فوری زير را در دستور كار خود قرار ميدهد:

١- انعكاس اخبار درون زندان و دستگیری ها و صدای اعتراض زندانيان سياسی در سطح جامعه و در سطح بين المللي

٢- تلاش برای جلب حمايت و پشتيبانی وسيع در سطح جامعه، تبدیل کردن خواست آزادی زندانیان سیاسی به خواست فوری و دائمی بخشهای مختلف جامعه

٣- آگاهی دادن به افکار عمومی در سطح بین المللی و بسیج سازمانهای مدافع حقوق انسان در سراسر جهان علیه جمهوری اسلامی با خواست آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی

٤- تهيه ليستي از تمامی زندانيان سياسی در شهرهای مختلف

٥- تماس تنگاتنگ با خانواده های زندانيان سياسی جهت سازماندهي مبارزه براي آزادی زندانيان سياسی

با كميته مبارزه برای آزادی زندانيان سياسی همكاری كنيد. اسامی دوستان و آشنايانتان را كه به خاطر عقايد و نظراتشان در زندان هستند را همراه با اطلاعاتی كه از آنها داريد، براي ما بفرستيد. برای تهيه ليست كامل اسامی زندانيان سياسی به ما کمک کنید. به كمپين گسترده برای آزادی بدون قيد و شرط تمامی زندانيان سياسی بپيونديد.

كميته مبارزه برای آزادی زندانيان سياسی
١١ دسامبر ٢٠٠٦ – ٢٠ آذر ١٣٨٥
سخنگوی كميته: كيوان جاويد

تلفن تماس: 0044 79 0441 3525
ای ميل آدرس: ip.prisoner@googlemail.com

اعضای كميته:
فروغ ارغوان٬ مينا احدی٬ حسن پناهی٬ سعيد پرتو٬ كيوان جاويد٬ شهلا دانشفر٬ مرسده قائدی٬ شيوا محبوبی و بابك يزدی

مخالفت رژیم اسلامی با شورای كميته المپيک آسيا
ایرانپرس نیوز
خبرگزاری حکومتی فارس: بابايی، دبيركل كانون حقوق ورزش آسيا در واكنش به صحبت‌هاي رئيس شوراي كميته المپيك آسيا گفت او و هيچ فرد ديگري حق اظهار ‌نظر درباره اعتقادات مذهبي ما را ندارند. وی گفت صحبت‌هاي رئيس شوراي كميته المپيك آسيا مبني بر عدم استفاده از شعارهاي مذهبي، پذيرفتني نيست. احمد آل صبا چنين حقي را ندارد كه درباره اين مسايل اظهار ‌نظر كند.
وي افزود: شعارهاي مذهبي روي پيراهن ورزشكاران جنبه معنوي دارد؛ نه تبليغي. آنچه روي پيراهن ورزشكاران جمهوری اسلامی درج شده، معنويات و احترام به ارزش‌هاي معنوي است.
بابايي اظهار داشت: اين كار دقيقا مطابق شعار كميته ملي المپيك است. اين كميته به دنبال صلح و دوستي است و اعتقادات مذهبي ما نيز در همين راستا جاي مي‌گيرد.
دبيركل كانون حقوق ورزش آسيا يادآور شد: به نظر مي‌رسد احمد آل صبا تحت تاثير برخي ديدگاه‌هاي غيرشيعي و عناصر غيراسلامي قرار گرفته است.
بابايي خاطرنشان كرد: ورزشكاران ما در مقاطع مختلف، با توسل به ائمه اطهار (ع) نتايج خوبي كسب كرده‌اند و نمي‌توان آنها از اعتقاداتشان دور كرد
اعتراف به اعمال شکنجه های غیرانسانی در زندانهای رژیم اسلامی
ایرانپرس نیوز
یک سایت حکومتی به نام http://www.shahrvand.org/ در یک تسویه حساب جناحی طی مطلبی تحت عنوان "افشای ناگفته های تلخ از زندان و شکنجه غیرقانونی توسط جناح سرداران"، به گوشه هايی از اعمال شکنجه های غیرانسانی در سیاهچالهای جمهوری اسلامی علیه مخالفین رژیم اعتراف کرده است.
این سایت حکومتی از جمله نوشت .... "يکی از بازداشتگاه های مخفی در ضلع شرقي ميدان جوانان قرار دارد و ساختمان مجاور آن متعلق به پانا (خبرگزاري دانش آموزي) است. اطراف اين بازداشتگاه تماما با دوربين هاي مدار بسته مجهز است و درون آن نيز يک بازداشتگاه با سه سالن و در هر سالن بيش از ده بند وجود دارد. مسئول اين بازداشتگاه زير نظر رمضاني فرمانده اطلاعات ناجا (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی) كار می كند."
سایت مزبور سپس به شیوه های شکنجه علیه دستگیرشدگان در این بازداشتگاه مخفی پرداخته می نویسد "ابتدايي ترين و قديمي ترين نوع شكنجه، ايجاد درد و كتك براي قرباني است تا به ناچار بين تحمل درد و تسليم شدن، يكي را انتخاب كند. در اين روش، مهمتر از ايجاد درد و آزار جسمي، تهديد به شكنجه و ايجاد حالت انتظار براي تحمل درد در فرد است كه از خود درد سخت تر است. گونه ديگر شكنجه، ايجاد خستگي فيزيكي در متهم است. در اين حالت فرد براي مدتي طولاني در نقطه اي كه به لحاظ فيزيكي تعادل ندارد و به بدن فشار وارد است (مثلا به صورت نيم خيز يا با تكيه سر بر روي ديوار يا ...) بي حركت وادار به ايستادن مي شود. اين گونه از شكنجه به روشهاي ديگري هم اعمال مي شود كه بيشتر حاوي نوعي خستگي رواني هستند، كه از اين دست مي توان به محروم كردن متهم از خواب، بيدار كردن مكرر فرد از خواب، تجويز داروهاي محرك و خواب آور و انجام بازجويي هاي طولاني و طاقت فرسا اشاره كرد. كنترل آب، غذا، سيگار، ساعت تنفس، زمان و دفعات قضاي حاجت و ساعت و دفعات بازجويي نیز از موارد دیگر است. فرستادن زنداني به انفرادي، از ديگر روشهاي شكنجه رواني است. در زندان انفرادي، فرد از نور، صدا، اتفاقات، منظره ها و همه چيز دنياي بيرون جدا مي شود و در چارديواري خويشتن محبوس و محصور مي شود. تنها بودن و كاهش فعاليت پنج حس طبيعي فرد كافي است تا بعضي از افراد را ظرف چند روز به آستانه ديوانگي يا افسردگي بكشاند. كه البته گاهي صداهاي آزار دهنده و غذاهاي نامناسب يا برهم زدن نظم خواب و غذاي فرد نيز شرايط انفرادي را دشوارتر مي سازد
اتحاديه اروپا کنفرانس هولوکاست را به شدت محکوم کرد
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای، برگزاری کنفرانسی با موضوع هولوکاست در تهران را به شدت محکوم کرده و از آن عمیقا ابراز نگرانی نموده است. در بیانیه اتحاديه اروپا آمده است کشورهای عضو به شدت از برگزاری كنفرانسی با موضوع هولوكاست در ایران نگران هستند و به شديدترين شکل ممکن آن را محکوم می کنند. رژیم تهران با تلاشهای مداوم خود برای زیر سئوال بردن و بی اهميت جلوه دادن حقايق غيرقابل انكار هولوكاست به گفتگوی فرهنگها و مذاهب آسيب رسانده است.
برگزاری کنفرانس هولوکاست در تهران و حضور شماری از رهبران فرقه های نژادپرست و آدمکش و اظهارات روز گذشته احمدی نژاد مبنی بر اینکه "اسرائیل بزودی مانند اتحاد جماهیر شوروی سابق محو خواهد شد"، بازتاب بسیار گستره ای در مطبوعات و رادیو تلویزیونهای جهان پیدا کرده و باعث خشم و اعتراض محافل سیاسی و مطبوعاتی در کشورهای غربی شده است
برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

21/09/1385 سه شنبه

نظر شما در مورد 16 آذر امسال چیست ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک رئیس جمهور قداره بندها را از دانشگاه فراری دادند
روزنه
مأموران اطلاعاتی رژیم طی چند روز گذشته تام تلاش خود را بکار گرفتند تا بعد از چند روز تأخیر سخنرانی احمدی نژاد را در جو سرکوبگرانه همیشگی برگزار گردد. محمود احمدی نژاد در روز20 آذر 85 در حالی وارد سالن آمفی تئاتر دانشگاه پلی تکنیک شد که بسیجیان شهر تهران و دانشجویان دانشگاههای امام صادق و امام حسین سالن را قرق کرده بودند، تا چهره اعتراضات دانشجویی را مخدوش کنند. برنامه با نوحه خوانی بسیجیان شروع شد اما بلاجبار و با روبرو شدن با شعارهای اعتراضی دانشجویان، نیمه تمام پایان یافت. طبق گزارشات دریافتی از تهران، یک سوم از صندلیهای سالن آمفی تئاتر توسط کسانی که از بیرون آورده شده بودند، از صبح زود اشغال شده بود و بسیجیان از ورود دانشجویان به سالن جلوگیری می کردند. گارد ویژه احمدی نژاد تلاش کرد که با ضبط دوربینهای عکاسی دانشجویان امکان پخش تصویر واقعی اعتراضات دانشجویان را از آنها سلب کند. دانشجویان پس از گذشتن از سد بسیجیان دانشگاه و درگیری با آنها به سالن وارد شدند و دوربین صدا و سیما را که مشغول تهیه مداراک برای وزارت اطلاعات بود توسط تعدادی از دانشجویان دختر ضبط و شکسته شد. در فضای اعتراضی موجود دانشجویان عکس احمدی نژاد را جلوی چشمان خودش آتش زدند و با شعارهای کوبنده همان درسی را به احمدی نژاد دادند که در سال 1383 به خاتمی داده بودند.
دانشجویان با شعار مرگ بر دیکتاتور و توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد، رئیس جمهور قداره بندها را از دانشگاه فراری دادند.
دانشجویان مبارز در چند روز گذشته با بالا بردن شعارهای رادیکال و برگزاری مراسم 16 آذر در چندین دانشگاه تهران و دیگر شهرها ، نشان دادند که توازن قوا را به نفع خود بهم زده و میروند تا هر چه بیشتر در مقابل حکومت آپارتاید جنسی و سرکوب و خفقان سازمان دهند .
سازمان آزادی زن پیشرویها ی چند روز اخیر دانشجویان و شما مردم آزادیخواهی که از هر گونه حمایت آنان کوتاهی نکردید، به همگی مبارزان راه آزادی و برای تبریک میگوید و دست شما عزیزان را که سد های تبعیض جنسی را می شکنید و دوشادوش هم راه مبارزه و پیروزی "سوسیالیسم بر بربریت" را هموار می کنید، میفشارد
مرگ بر آپارتاید جنسی
زنده باد آزادی زن
زنده باد آزادی و برابری
20 آذر 85
www.azadizan.com
بازتاب گسترده آتش زدن تصویر احمدی نژاد در جهان
ایرانپرس نیوز
اعتراض روز گذشته دانشجویان دلیر دانشگاه امیرکبیر به حضور احمدی نژاد و آتش زدن تصاویر منحوس این پاسدار جنایتکار در برابر چشمانش در دانشگاه، بطور گسترده در رسانه های خبری جهان بازتاب پیدا کرده است.
تلویزیونهای سی ان ان، بی بی سی، فاکس نیوز، شبکه های فرانسه، یورونیوز، العربیه، الحره عراق و ابوظبی از جمله شبکه های خبری جهان بودند که گزارش اعتراض دانشجویان علیه احمدی نژاد را پخش کردند.
شبکه خبری سی ان ان در گزارش خود از جمله گفت دانشجويان معترض ایرانی، احمدی نژاد را هو كردند و شعار مرگ بر ديكتاتور سر دادند. اقدام بی سابقه دانشجویان در حالی صورت گرفت که دانشگاه مملو از ماموران امنیتی بود.
سی ان ان گفت اعتراض دانشجویان به حدی بود که حتی برخی از دانشجويان تصاویر او را در سالن سخنرانی به آتش کشیدند.
تلويزيون بی بی سی نیز در گزارشی گفت دانشجويان پلی تکنیک تهران سخنرانی احمدی نژاد را برهم زدند و به سمت او ترقه پرتاب كردند. دانشجويان همچنين در برابر چشمان او تصاويرش را به آتش کشیدند.
تلویزیون فاکس نیوز نیز گفت اینجا دانشگاهی در تهران است. جايی که دانشجویان ایرانی اعتراضی بی سابقه را علیه احمدی نژاد انجام دادند. آنها تصویر او را هنگامی که قصد سخنرانی داشت، آتش زدند. دانشجویان شعار می دادند مرگ بر دیکتاتور.
شبکه 24 ساعته فرانسه نیز که به تازگی راه اندازی شده است، طی گزارشی گفت دانشجویان در دانشگاه پلی تکنیک تهران دست به تظاهرات زده و تصاویر احمدی نزاد را به آتش کشیدند. دانشجویان با حمله به جایگاه سخنرانی احمدی نژاد، شعار می دادند مرگ بر دیکتاتور.
نگرانی وزارت امور خارجه آمریکا از دستگیری دانشجویان معترض
وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته نسبت به دستگیری دانشجویانی که علیه احمدی نزاد دست به اعتراض زده اند، ابراز نگرانی کرد.
شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت گزارشهای مربوط به اعتراضات دانشجویان ایرانی بدست ما رسیده است، اما اطلاع نداریم که از بین آنها آیا افرادی دستگیر شده اند یا خیر. ولی قطعا ایران، جايی نیست که آزادی بیان و اعتراض تحمل شود


شعارها و پلاکادرهای دانشجویان
در۱۵ و۱۶ آذر ۱٣٨۵ در دانشگاه های کشور

روزنه
امیر جواهری لنگرودی
amirjavaheri@yahoo.com

شعار های راه پیمایی بطرف درب بزرگ دانشگاه
دانشجو دانشجو حمايت حمايت فاشيستا حيا کنيد، دانشگاه رو رها کنيد
نيروی انتظامی خجالت خجالت پليس مزدور نمی خوايم حکومت زور نمی خوايم
اتحاد، مبارزه، پيروزی
دانشگاه زنده است وزنده می ماند
حراست: درو وا کن، درو واکن ، درو واکن
محمود احمدی نژاد، عامل تبعیض و فساد
دانشجو بیدار است از ارتجاع بیزار است.
دانشجوی زندانی آزاد بايد گردد
اتحاد، آزادی ، برابری
دانشگاه زنده است
دانشجو به پا خيز
يار دبستانی، ستاره بر سينه ات چه ميکند؟
سوسیالیسم امر ماست ، راه رهایی ماست
زنده باد آزادي، زنده باد برابری
آزادي، مساوات، تحريم انتخابات
دانشجوو کارگر، اتحاد اتحاد
مرگ بر ديکتاتور
اسانلو، زرافشان، آزاد بايد گردد
زندانی سياسی آزاد بايد گردد
دانشجو می ميرد ذلت نمی پذيرد
دانشجو می رزمد، ارتجاع می لرزد وزير بی کفايت استعفا استعفا مرگ بر استبداد ستاره دانشجو مدال افتخار است
پلاکارد هايی نيز با مضامين مختلف در ميان دانشجويان به چشم می خورد از جمله: ۳ خودکشی ۲ مرگ ۱ قتلدر یک هفته، اين است دانشگاه آزادی بيان و تشکل مستقل ديوارهای استبداد فرو خواهد ريخت
انقلاب فرهنگی دوم را محکوم ميکنيم
قتل، مرگ و اخراج دانشجويان را محکوم ميکنيميا سوسياليسم يا بربريت رهايی جامعه رهايی زنان است تشکل کارگری ايجاد بايد گرد از مبارزات کارگران سنديکای شرکت واحد حمايت می کنيم ستاره ها را به آسمان باز گردانيد نه کارنامه دانشجويان
همچنين شعار هايی به زبان کردی در روی پلاکارد ها به چشم می خورد از جمله: کردستان، گورستان فاشيستان!
نابودی شووینیسم، به سوی دمکراسی
ما خواستار حل مسالمت آمیز مساله ی کرد هستیم
مگر ما چه می خواهیم جز آزادی؟
پلاكاردها شامل شعارهای زير بود: آزادى ، برابرى ، این است شعار مردم
کارگر، معلم، دانشجو؛ اتحاد...اتحاد
ما جنگ نمی خواهیم
اعدام همین امروز ملغی باید گردد تبعيض جنسى ملغى بايد گردد هر گونه دخالت خارجى در تعيين سر نوشت مردم ايران محكوم است ستاره ستيزد و شب گريزد وصبح روشن آيد
ما درراه مبارزه جز زنجیرهایمان چیزی برای از دست دادن نداریماز آسمان دانشگاه گر تير و فتنه بارد، جنبش ادامه دارد در راه آزادى چيزى جز زنجير هايمان براى از دست دادن نداريم ما از مبارزات و مطالبات طبقه كارگر حمايت مى كنيم حكومت زور نمى خوايم ، دولت مزدور نمى خوايم
حکومت طالبان نابود باید گردد
جمهوری طالبان، نفی حقوق مردم
راه نجات انسان ، نابودی طالبان مردم چرا نشستين ، ايران شده فلسطين اى مردم با غيرت ، حمايت حمايت پليس به اين بى غيرتى هرگز نديده ملتى جمهورى اسلامى فانوس رو به باد است پينوشه ، پينوشه ايران شيلى نمى شه
توپ ، تانك ، بسيجى ديگر اثر ندارد بسيجى حيا كن دانشگاه را رها كن
برپاخيز، از جا كن، بناى كاخ دشمن
پارچه نوشته‌ها در اطراف دانشكده فنى : تبعيض جنسيتى ملغى بايد گردد
آپارتاید جنسی، این تحقیر انسان است.
آزادی زن، همیشه همیشه
رهایی جامعه ، رهایی زنان است زرافشان، اسانلو آزاد بايد گردند آزادى، برابرى مردم نان مى خواهند نه بمب
نه جنگ می خواهیم نه بمب اتم ، یک زندگی بهتر می خواهیم برای مردم سه خودكشى، دو قتل و يك مرگ اين است دانشگاه دانشگاه پادگان نيست
پلاکادر سر درب دانشگاه زنجان
دوران خشونت وتروریسم گذشته است، هیچ کس دیگر نخواهد توانست با زور و فشنگ و اسلحه بر ایران حکومت کند
۱۶آذر نهاد همبستگی جنبشهای دانشجویی علیه استبداد
جنبش دانشجویی متحد جنبش کارگری و جنبش زنان
تصميم ما بر اين است كه از زندگى بد بيشتر از مرگ بهراسيم


جمعه۱۷ آذر ۱٣٨۵ - ٨ دسامبر ۲۰۰۶
بمناسبت روز جهانی حقوق بشر (10 دسامبر مصادف با 19 آذر)نامه زندانیان سیاسی و محبوس در زندان های رژیم
تاریخ : ۱۶/۹/۸۵
شماره : 18۸ -85
به نام آزادی
به نام سعادت ملت ایران و با درود به جانباختگان راه آزادی
هر آنکس که دارد ز دانش خبر گرامی شمارد حقوق بشر
بشر را حقوقی برابر بود در سرشت که منشور آن را طبیعت نوشت
ز هر تیره و بوم کشور بود بشر را حقوقی برابر بود
نخواهد بشر بردگی و بندگی که آزاد باید کند زندگی
حقوق بشر گر بود محترم برافتد ز گیتی نشان ستم
بمناسبت روز جهانی حقوق بشر (10 دسامبر مصادف با 19 آذر) ما زندانیان سیاسی و محبوس در زندان های رژیم ضمن گرامی داشت این روز بزرگ و فرخنده ، طی فراخوانی از تمامی گروه ها ، تشکل ها و اقشار مختلف مردم بخصوص دانشجویان ، کارگران ، زنان و روزنامه نگاران دعوت می نماییم تا با گرد همایی و تجمع در روز جهانی حقوق بشر در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران ، علیه نقص سیستماتیک و مستمر و گسترده حقوق بشر در ایران شوند .
که توسط اقلیتی غیر منتخب و نامشروع و غیر قانونی صورت میگیرد فریاد اعتراض سر داده پیام خود را بار دیگر به گوش حاکمیت قرون وسطایی که با اندیشه ای طالبانی و ضد انسانی ملت ایران را به زنجیر کشیده و بزرگترین دشمن ایرانیان در مسیر رشد و توسعه می باشد . برسانید
با صدای رسا اعلام نمائید ما ایرانیان از حقوق حقه و مسلم خویش که در اعلامیه جهانی حقوق بشر و دیگر میثاق های بین المللی مندرج میباشد دست نخواهیم کشید و در ایستادگی و پایداری برای احقاق حقوق بنیادین خود پای خواهیم فشرد ، همچنان که در یکصد سال گذشته از آغاز انقلاب مشروطه تا کنون با مقاومت ها و جانفشانی های بسیار بر حقوق مسلم خویش که مهمترین آنها حاکمیت قانون ، حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش ، برابری زن و مرد ، انتخابات آزاد ، آزادی مطبوعات و رسانه های گروهی ، عدم تبعض جنسی ، مرامی ، قومی و مذهبی و آزادی احزاب و تشکل های غیر دولتی و مستقل می باشند اسرار ورزیده و برای بدست آوردن حقوق خویش اندکی مسامحه نخواهیم کرد.
لذا ما زندانیان سیاسی توجه مجامع و نهاد های مدافع حقوق بشر علی الخصوص شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به وضعیت اسفبار و دهشتناک نقض حقوق بشر در ایران در ابعاد وسیع در مورد دانشجویان و استادان دانشگاه ، کارگران ، زندانیان سیاسی ، روزنامه نگاران ، نویسندگان و دگر اندیشان صورت میگیرد جلب مینمائیم و خواستار واکنش عملی و شایسته توسط شورای حقوق بشر و تعیین ناظر دائمی حقوق بشر در ایران می باشیم .
پایدار وطن همیشه
1- بهروز جاوید تهرانی
2- علیرضا کرمی خیر آبادی
3- جعفر اقدامی
4- مهرداد لهراسبی
5- یاسر مجیدی
6- حیدر نوری
16/9/85
Human Rights Activists in Iran
Hra.Iran@Gmail.Com
www.Iran-Hra.blogfa.com
Tel: 0031620720193
گزارشی از شکنجه یِ فضائل عزیزان در اداره یِ اطلاعاتِ اردبیل
روزنه
طبق خبرهاِ رسیده از شهر اردبیل امروز 18 آذر ساعتِ دهِ صبح اداره یِ اطلاعاتِ استان اردبیل طی تماس تلفنی با آقای فضائل عزیزان مبارز حقوق بشری، ایشان را به اداره یِ اطلاعات "جهتِ پاره ای توضیحات" احضار می کنند. آقای عزیزان بر روی روال قانونی احضار شهروندان جهت بازجویی پافشاری کرده و خواهان
رؤیت حکمی از طرفِ دادگاه شده است . اما در جواب مأمورانِ اطلاعاتی او و خانواده اش را تهدید کرده و گفته بودند که اگر آقایِ عزیزان فوراً به اداره یِ اطلاعات نرود، او و همسرش را بازداشت خواهند کرد. بدین ترتیب آقایِ فضائل عزیزان صلاح دانستند که به ادارهری اطلاعات رفته تا از آزار همسر خود توسط مأمورانِ حکومتی جلوگیری کند.
طبق گفته همسر آقایِ عزیزان، ایشان در ساعت 11 صبح به اداره یِ اطلاعات رفته و به محض ورود مورد اهانت و ضرب و شتم مأمورین قرار گرفته و به دفتر رییس اداره برده می شود. در دفتر رییس اطلاعات استان اردبیل نیز رفتار خشونت آمیز همراهِ با اهانت ادامه پیدا کرده و در حین ضرب و شتم به او اخطار داده می شود که او باید از مصاحبه با رادیوها و رسانه ها و اطلاع رسانی از وضعیت فعالان و زندانیان سیاسی خودداری کند. آقای عزیزان، علیرغم این برخوردها، به طرز رفتار وحشیانه یِ رییس اطلاعات و مأمورانش اعتراض کرده و می گوید:"همین برخوردهایِ شماست که ما را وادار به افشاگری می کند" در این زمان به دستور رییس اطلاعات آقایِ عزیزان را به اطاقی برده و به صندلی بسته و به مدت یکساعت با دستگاه "شوک الکتریکی" او را مورد شکنجه قرار می دهند.
خانم عزیزان متذکر شدند که ماه ها است که ایشان و همسرشان از طریق تلفن ، تهدید به مرگ شده بودند. و حتی عده ای به منزل ایشان مراجعه کرده و سعی داشتند با شکستن درب منزل وارد خانه شوند که به علت سر و صدایِ این تعرض، همسایه ها بیرون آمده و با دیدن ایشان، متعرضین فرار می کنند
اطلاعیه مشترک نهادهای فعال کارگری در خارج از کشور
روزنه
رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی ايران در دشمنی آشکار با طبقه کارگر و سایر زحمتکشان کشور، اقدامات سرکوبگرانه خود را هر روز افزایش می دهد. در هفته های اخیر اقدامات ضد کارگری حکومت ایران گسترش بیسابقه ای یافته است٠
- اگر چه دادگاه تجديد نظر حكمهاى دادگاه انقلاب اسلامى سقز عليه محمود صالحی، جلال حسینی، برهان ديوارگر و محسن حکیمی مبنى بر شرکت در مراسم روز کارگر در اردیبهشت ماه سال ١٣٨٣ را لغو كرده بود، اما دادگاه سقز با اتهامات جديد، يعنى "اجتماع و تبانى جهت ارتكاب جرم"، محمود صالحی را به 4 سال و جلال حسینی، برهان ديواگر و محسن حکیمی را هر يك به 2 سال زندان محکوم کرده است.
در دادگاه ديگرى، محمود صالحی و همسر ايشان نجیبه صالح زاده را به اتهام واهی توهین به فردی پاسدار به جریمه نقدی محکوم کردند.
- روز یکشنبه 28 آبان 1385 بار دیگر ماموران اطلاعاتی در خیابان منصور اسانلو رئیس سندیکای کارگری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه را ربوده و به زندان بازگرداندند.
- روز یکشنبه 12 – 9 – 1385 پليس امنيتى تهران سه نفر از کارگران شرکت واحد را به جرم پخش اطلاعیه دستاوردهاى سنديكا و نيز ترجمه نامه کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری بازداشت و دو نفر از آنها را پس از چند ساعت و نفر سوم را پس از ٦ روز با تامين قرار كفالت آزاد کردند.
- جوانمیر مرادی رئيس انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه در ارتباط با شرکت در راهپیمایی اول ماه مه و نيز 17 نفر از فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد را به داگاه فراخوانده اند.
- به سوی کارگران در بندر دیلم تیراندازی کرده و یکی از کارگران به نام بارون حقیقت را کشتند.
- با تصویب مجدد ماده 191 قانون کار در مورد محروم کردن کارگران کارگاه های زیر ده نفر از بخش بزرگی از قانون کار که اکثریت آنان را زنان کارگر تشکیل می دهند، همچنان بر تبعیض در محیط کار صحه گداشته و بر اسثتمار مضائف زنان تاکید ورزیدند.
- علیه کارگران افغانی حاضر در ایران برای اخراج گسترده ی آنها به سوی افغانستان برنامه ریزی کرده اند.
- تلاش سازمان یافته ای برای تثبیت قانون جنگل بر روابط کاری تحت عنوان اصلاحیه قانون کار جهت آزادی کامل کارفرمایان در اخراج کارگران، محروم ساختن مزد و حقوق بگیران از ابتدایی ترین حقوق کار و سرکوب هر گونه اعتراض جمعی را به پیش می برند.
- فعالین کارگری معلق شده شرکت و احد اتوبوسرانی که به دلیل شرکت در اعتصاب و یا عضویت در سندیکا از بازگشت به کار محروم شده اند هنوز در بلاتکلیفی کامل بسر می برند.
- از پذیرش خواسته های به حق کارگران که از اصول شناخته شده بنیادین کار در سطح بین المللى است، مانند: برسمیت شناختن حق ایجاد تشکلات مستقل کارگری، دریافت حقوق برابر در مقابل کار برابربرای زنان کارگر، لغو کارهای قراردادی و پیمانی، پرداخت به موقع دستمزد کارگران، پرداخت حقوق بیکاری، امنیت شغلی و... شانه خالی می کنند. که عدم تحقق چنین خواسته هایی فشار بسیار شدیدی بر خانواده کارگران وارد آورده و زندگی عادی و آرامش را از آنها سلب کرده است.
لذا در اعتراض به یورش رژیم جمهوری اسلامی به زحمتکشان و فعالین کارگری، ما امضاء کنندگان این بیانیه ضمن اعلام همبستگی با تمامی کارگران کشور، اقدامات وعملکرد ضد کارگری رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کرده و از کلیه ی فعالان کارگری و آزادیخواهان در ایران و کشورهای مختلف جهان دعوت می کنیم تا ضمن محکوم ساختن این کنش های ضد کارگری رژیم به طور عملی در دفاع از حقوق پایمال شده کارگران ایران اقداماتی را در دستور کار خویش قرار دهیم.
در این راستا ما از کلیه ی حامیان زحمتکشان در سراسر جهان می خواهیم تا درشهرهای خود اقداماتی مانند تجمعات اعتراضی، شبهای همبستگی با کارگران ایران، جلسات اطلاع رسانی، تظاهرات و یا تماس با سندیکاهای کارگری فعال در کشورهای خویش را سازماندهی کنند. به همین مناسبت ما در نظر داریم در آینده نزدیک در یکی از شهرهای اروپا یک آکسیون اعتراضی مشترک را سازمان دهیم.
ما از تمامی افراد و تشکل های فعال در زمینه مسائل کارگری دعوت می کنیم که متحدانه در جهت برپایی یک کارزار مشترک پایدارجهت آزادی منصور اسانلو و تمامی کارگران زندانی، لغو تمامی احکام صادره بر علیه فعالین کارگری، لغو بدون قید و شرط دادگاه ها و منع تعقیب فعالین کارگری در سراسر کشور، بازگشت بکار فعالین کارگری سندیکای واحد و پرداخت دستمزدهای معوقه و تحقق خواسته های کارگران این شرکت، به رسمیت شناختن حق تشکل مستقل کارگران در ایران،حق برگزارى روز جهانى كارگر، رفع هرگونه تبعیض و ستم جنسی در مورد زنان کارگر در جامعه و محیط کار، اعتراض به اخراج كارگران افغانستانى از ايران، پرداخت حقوق بیکاری به کارگران بیکار،ممنوعیت کار کودکان، تثبیت امنیت شغلی و... از هیچ تلاشی دریغ نورزیده ، تا با یک برنامه جمعی قادر شویم با تمام توان در جهت اهداف طبقه کارگر اقدامات هماهنگی را به پیش بریم.

زنده باد همبستگی جهانی طبقه کارگر

1- فرانسه – همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران
2- آلمان – کمیته همبستگی با کارگران ایران،هامبورگ
3 – استرالیا – کمیته همبستگی با کارگران ایران
4- اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران، انگلستان (لندن و بیرمنگام)، کانادا، فرانسه، سوئیس، هلند، دانمارک، آمریکا،
5- سوئد - صدای آزاد کارگران ایران، یوتوبوری
6 – آلمان کانون همبستگی با کارگران ایران، کُلن
7- نروژ، انجمن همبستگی با کارگران ایران
8 – فنلاند، انجمن همبستگی مهاجرین
9 – آلمان - کانون همبستگی با جنبش کارگری ایران،هانوفر
10 – کانادا، کمیته همبستگی با کارگران ایران، تورنتو

١١ دسامبر ٢٠٠٦

اطلاعيه شماره ٥

پايان موفقيت آميز سه روز تحصن اعتراضى در دفاع از خواسته هاى بحق پناهجويى
ما با مهاجرين افغانى در ايران خود را هم سرنوشت مى دانيم
روزنه

در سومين روز پياپى ازتحصن پناهجويان در لوکال فدراسيون در استکهلم که با حضور و پشتيبانى گرم مردم همراه بود٬ «نماينده کميته سوئدى دفاع از پناهندگان ــAsyl Kommitté ــ درمحل حاضر شد و ضمن اعلام پشتيبانى از مبارزات و پناهجويان اظهار داشت که کميته پناهندگى پشتيانى کامل خود را از اين تحصن اعلام مى دارد و تا پايان همراه و هميار اين مبازات است۔ اين راهى است که ما با هم خواهيم پيمود۔
بخشى مهم از سومين روز تحصن به حضور نمايندگان تشکل انجمن افغانى ها واعلام کمپين دفاع او مهاجرين افغان در ايران و متوقف کردن اخراج آێها توسط رژيم اسلامى بود۔
ايتدا سيامک بهارى از فعالين حزب کمونيست کارگرى ايران٬ اين کمپين و اهداف آنرا معرفى کرد٬ ابعاد جنايات جهمورى اسلامى در پناهنده ستيزى عليه مهاجرين افغان را برشمرد و ضرورت مقابله با اقدامات ضد بشرى رژيم اسلامى را توضيح داد۔
سپس خانم فريده زيرک٬ مسئول انجمن افغانها و آقاى فرزام از مسئولين اجرايى انجمن و يکى از شخصيتهاى شناخته شده جامعه افغانهاى مقيم سوئد در رابطه با کمپين دفاع از مهاجرين افغانى در ايران سخن گفتند۔ ابعاد زندگى فاجعه بار مهاجرين افغانى در ايران را براى حاضرين توضيح دادند٬ از تحصن پناهجويان ايرانى پشتيبانى کردند و از حاضرين خواستند اين کمپين را متعلق بخود بدانند۔ معرفى کمپين دفاع از مهاجرين افغانى بشدت مورد استقبال قرار گرفت و تعدادى از حاضرين با بازگو کردن مشاهدات شخصى خود از زندگى پرازمصيبت افغانها در ايران٬ اين اقدام بموقع را مورد ستايش و پشتيبانى قرار دادند۔
در اين بخش٬ افسانه وحدت از کمپين بين المللى عليه اعدام و سنگسار درمورد مبارزه بى امان با يکى ازحربه هاى شناخته شده جمهورى اسلامى که نقش جدى در فرار مردم از ايران دارد و يکى از مسايل پناهنده سازاست سخنرانى کرد و سمينار عليه سنگسار و اعدام را که هفته آينده برگزار مى گردد معرفى کرد۔

سپس تحصن به ادامه مناظره با نمايندگان پارلمانى از حزب سوسيال دمکرات آقاى Göte Wahlström و حزب محيط زيست خانم Helen Leander پرداخت۔ کيميا پازوکى گرداننده اين مناظره ها٬ اين بار هر دو حزب را همزمان مورد خطاب قرار داد و خواست که هر دو نماينده درکنار هم به سئوالات حاضرين پاسخ گويند۔
نماينده حزب سوسيال دمکراتهاى سوئد٬ برسياستهاى حزبش پايفشارى کرد و همه آنها را درست و بحق خواند۔ کيميا پازوکى در مقابل به او گفت آقاى والستروم اين مبارزات ما بود که چشمهاى شما را اجبارا برعدم اجراى کنوانسيون ژنو در مورد پذيرش پناهجويان باز کرد! فريادهاى ما در خيابانها پنبه ازگوشهاى شما درآورد و موجب اين شد که شما باز هم از روى اجبار قوانين موقت پناهندگى را بپذيريد و چون مجبور بوديد٬ نيمه کاره و وسط راه همان قوانين نيم بند را به حال خود رها کرديد۔ بر سياستهاى حزب خود پايفشارى نکنيد!
نماينده حزب محيط زيست صحبتهاى معترضين را درمقابله با تصميمات حزب سوسيال دمرکات که تا چندى پيش حزب حاکم در سوئد بود٬ مورد تاييد قرار داد و اعلام کرد که حزب او هنوز معتقد با يک امنستى براى پناهجويان باقيمانده در سوئد است و قويا از کوتاه شدن پروسه رسيدگى به پرونده پناهجويان در سوئد دفاع خواهد کرد۔
جو اعتراضى نسبت به سوسيال دمکراتها بسيار بالا بود و لحظه اى انتقادهاى شديد و بى امان نسبت به پيامدهاى فاجعه بار سياستهاى پناهندگى دوران حاکميت سوسيال دمکراتها قطع نمى شد٬ با اينکه وقت مناظره بيش از دوساعت به درازا کشيده بود٬ اما سوالات و انتقادات پياپى پايانى نداشت۔ درمقابل نماينده حزب سوسيال دمکرات پذيرفت که دراولين نشست پارلمانى دولت با احزاب٬ در کميته امور بيمه هاى اجتماعى«Social utskotts försäkring» که در روز دوشنبه ١١ دسامبر برگزار خواهد شد٬ نقطه نظرات و درخواستهاى اين تحصن را مطرح کند!
اين تعهد به مثابه يک قدم بزرگ ديگر براى اين تحصن محسوب مىگردد که يکى از نهادهاى تعيين کننده در تعقيير قوانين در سوئد موضوع وضعيت پناهجويى در کشور را مورد بررسى مجدد قرار مىدهد۔

پخش پايانى تحصن با موزيک زنده و شادى و شادمانى پناهجويان همراه بود و بايک جمعبندى کوتاه اژ جانب انديشه عليشاهى دبير فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى در استکهلم همراه بود۔
در اين بخش از تمامى دست اندرکاران اين تحصن با اهداى گل قدردانى گرديد و از زحمات انديشه عليشاهى بطور ويژه اى قدردانى گرديد۔
تحصن پناهجويان پس ازسه روز کار مداوم و پرثمر و انعکاس وسيع در جامعه همراه با دست آوردهاى مهم در ميان موجى از شادى و اميد و همبستگى ويکپارچگى غيرقابل توصيف٬ بکار خود خاتمه داد۔

همبستگى ــ فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى٬ استکهلم
هفتم دسامبر ٢٠٠٦

سرنوشت شيركو جهاني در هاله ابهام
ایرانپرس نیوز
اطلاعيه
خبرهاي بسيار نگران كننده اي در باره سرنوشت مبهم شيركو جهاني عضو فعال سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان دريافت شده است. خانواده و مادر مسن و دل نگران ايشان به رغم بي اطلاعي از محل و مكان نگهداري و سرنوشت فرزندشان، از شنيدن خبرهايي مبني بر مسموميت، سكته قلبي و يا به كوما رفتن شيركو جهاني دچار شوكه شده اند. پخش خبرهايي از اين قبيل و شايعاتي ديگر علاوه بر ايجاد نگراني در ميان فعالان حقوق بشر و اعضاي اين سازمان، التهاب و نگرانيهاي زيادي در سطح شهر مهاباد پديد آورده است.
سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان در بيانيه شماره 64 خود، در باره ادامه اعتصاب غذاي شيركو جهاني و عواقب جبران ناپذير آن هشدار داده بود. اين سازمان در مورد عدم اطلاع رساني رسمي در باره سرنوشت ابهام آميز عضو فعال سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان، دستگاههاي امنيتي و قضايي را مسئول مي شناسد و توضيح رسمي دستگاههاي مذكور است.
تهران : سه شنبه 21 آذر 1385
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

گاردين: رهبر سابق‌ فرقه‌ کوکلوس‌ کلان‌ در تهران حضور دارد
ایرانپرس نیوز
روزنامه گاردین چاپ انگلستان در شماره امروز خود نوشت همه منکران‌ هولوکاست‌ در تهران‌ جمع شده‌ اند. از جمله‌ رهبر سابق‌ فرقه‌ کوکلوس‌ کلان‌ آمريکا در اين‌ کنفرانس‌ حضور دارد.
اين‌ روزنامه‌ نوشت تمام مظاهر منکر هولوکاست‌ در کنفرانس تهران حضور دارند. تصاويری‌ از ديويد ايروينگ‌ انگليسی‌ و ارنست‌ زوندل‌ آلمانی‌ که‌ نئونازی‌ است‌ و هم‌ اکنون‌ دوران‌ محکوميت‌ خود را در زندان‌ سپری‌ می کند نیز در اين‌ کنفرانس‌ ديده‌ می‌ شود‌.
گاردین نوشت کتابهای‌ مخالف‌ هولوکاست‌ نيز که‌ ايروينگ‌ انگلیسی نوشته‌ در اين‌ کنفرانس‌ در معرض‌ ديد عموم‌ قرار داده‌ شده‌ است. يک‌ فيلم‌ ويديويی هم‌ که‌ گفته‌ می‌ شود اتاقهای‌ گاز اردوگاههای‌ آلمان‌ نازی‌ را نشان‌ می‌ دهد در اين‌ کنفرانس‌ پخش‌ شد که‌ صحت‌ اين‌ فيلم‌ و تصاوير مربوط به آن از سوی شرکت کنندگان زیر سئوال رفت
برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

20/09/1385 دوشنبه

نظر شما در مورد 16 آذر امسال چیست ؟

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

ناپدید شدن چهار تن از دانشجویان در یکی دانشگاهها
ایرانپرس نیوز
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
با وجود فضای سرکوب رسانه ای و خبری حاکم بر دانشگاه امام حسین و فضای امنیتی شدید حاکم بر آن، اخیرا گزارشهایی نگران کننده از اتفاقات یک سال اخیر در این دانشگاه رسیده است.
طبق این گزارشات (که هنوز صحت آن از سوی منابع رسمی تایید نشده است)، در این دانشگاه تشکلی غیررسمی به نام "انجمن دانشجویان جمهوریخواه" فعالیت دارد که چهار تن از اعضای این تشکل از فروردین گذشته توسط نهاد امنیتی سپاه پاسداران بازداشت شده و مفقودالاثر می باشند.
این افراد عبارتند از آقایان: مهدی تاجیک (دانشجوی فیزیک هسته ای، ورودی ۸۳)، یاسر زهره (دانشجوی فیزیک محض)، ناصر کمالی (دانشجوی مهندسی عمران) و همچنین حسن فدوی (دانشجوی فیزیک محض).
خانواده های چهار فرد مفقود الاثر تهدید شده اند که از پیگیری وضعیت فرزندانشان خودداری کنند.
علاوه بر این آقایان مقداد اسلامخواه (دانشجوی مهندسی برق ـ مخابرات، ورودی ۸۴) و امیر قیاسوند (دانشجوی مهندسی عمران، ورودی ۸۴) به ترتیب به دو ترم و یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم گردیدند. جالب آنجاست که احکام بدوی و تجدید نظر کمیته انضباطی در مورد این دو تن، یکجا به ایشان ابلاغ گردید و عملاْ امکان تجدید نظر خواهی نسبت به احکام فوق الذکروجود ندارد

دانشجویان خطاب به احمدی نژاد: دروغگو برو گمشو
ایرانپرس نیوز
ادوارنیوز: دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک با حضور گسترده در سالن محل سخنرانی محمود احمدی نژاد سخنرانی وی را قطع کرده اند.
احمدی نژاد از صبح امروز به قصد سخنرانی در دانشگاه پلی تکنیک حضور یافته است اما دانشجویان این دانشگاه نیز با حضور گسترده در سالن محل سخنرانی برنامه ریزی های قبلی نهادهای امنیتی برای در اختیار گرفته شدن سالن توسط دانشجویان دانشگاه امام حسین که صبح امروز با اتوبوس به این دانشگاه منتقل شده اند را ناکام گذاشتند.
دانشجویان در ابتدا اجازه سخنرانی به دکتر رهایی رییس انتصابی دانشگاه امیر کبیر نداده اند و با قرار گرفتن احمدی نژاد در پشت تریبون وی را هو کرده اند که رییس جمهور در واکنش دانشجویان را به آمریکایی بودن متهم کرده اما گفته است که همه آنها را دوست دارد و با آنها مهرورزی خواهد کرد.
در این میان درگیری شدید فیزیکی بین فعالان انجمن پلی تکنیک و دانشجویان بسیجی این دانشگاه رخ داده است. اوضاع در سالن محل سخنرانی به شدت متشنج گزارش می شود به گونه ای که با شروع سخنرانی رییس جمهور دانشجویان با سر دادن شعارهایی همچون : دروغگو برو گمشو" و " عامل تبعیض و فساد، محمود احمدی نژاد" نسبت به حضور وی در دانشگاه اعتراض کردند. دانشجویان همچنین شعارهای تندی را بر علیه بسیج سر داده اند.
آخرین گزارشها حاکی است احمدی نژاد با مشاهده جو به شدت متشنج سالن و همچنین درگیریهای شدید فیزیکی میان دانشجویان خارج از سالن و دانشجویان بسیجی سخنرانی خود را قطع کرده است
دانشجویان مبارز احمدی نژاد را وادار به فرار کردند - تکمیلی
دانشجویان مبارز دانشگاه امیرکبیر امروز در یک حرکت شجاعانه، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور جنایتکار رژیم اسلامی را که وارد این دانشگاه شده بود، وادارا به فرار کردند. خبرگزاریهای بین المللی از جمله خبرگزاری فرانسه این خبر را به سراسر جهان مخابره نمودند.
اقدام دانشجویان برای جلوگیری از سخنرانی احمدی نژاد در دانشگاه امبرکبیر در حالی صورت گرفت که ماموران حکومتی و مزدوران بسیجی از چند روز پیش برای سخنرانی او دست به اقدامات سرکوبگرانه بی سابقه ای زده و از صبح امروز دانشگاه را قرق کرده بودند.
ماموران اطلاعاتی و امنیتی رژیم تمام تلاش خود را بکار بردند تا مانع از حضور دانشجویان مبارز در جلسه سخنرانی احمدی نژاد شوند، اما موفق نشدند.
احمدی نژاد که پس از چهار روز تاخیر امروز برای سخنرانی بمناسبت 16 آذر وارد دانشگاه امیرکبیر شده بود، با خشم و شعارهای اعتراضی و هو کردن مداوم دانشجویان مواجه شد.
احمدی نژاد با دیدن اعتراض گسترده دانشجویان سخنرانی خود را نیمه تمام گذاشت و مجبور به فرار گردید.
دانشجویان که هنگام حضور احمدی نژاد با مزدوران بسیجی درگیر شده بودند، فریاد می زدند دانشگاه جای تو نیست، ما تو را دعوت نکرده ایم، دروغگو برو گمشو، محمود احمدی نژاد، عامل تبعیض و فساد، توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد.
تیرخلاص زن اوین هنگامی که با خشم دانشجویان مواجه شد، کنترل خود را از دست داد و با توهین به آنان، دانشجویان معترض را "عامل آمریکا" نامید.
خبرگزاری حکومتی ایسنا در گزارشی نوشت احمدی نژاد در حالی سخنرانی خود را در دانشگاه امیرکبیر آغاز کرد که شعار گروههای مختلف دانشجويی در سالن شنیده می شد. دانشجویان شعار می دادند دانشجو می ‌میرد، ذلت نمی ‌پذیرد، مرگ بر استبداد، مرگ بر دیکتاتور.
خبرگزاری حکومتی فارس نیز در گزارشی با عنوان تشنج در سخنرانی احمدی نژاد، به اعتراض دانشجویان اعتراف کرد و نوشت شماری از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر سخنرانی امروز احمدی نژاد در این دانشگاه را برهم زدند.
این خبرگزاری حکومتی از تلاش دسته جمعی دانشجویان برای هجوم به سمت جایگاه سخنرانی و برهم زدن مراسم خبر داد.
خبرگزاری حکومتی فارس همچنین به حمله نیروهای بسیجی به دانشجویان معترض اشاره کرد و نوشت درگیری با دانشجویان از آنجا آغاز شد که تعدادی از آنان شعار مرگ بر دیکتاتور سر داده و با شکستن دوربین صدا و سیما (تلویزیون جمهوری اسلامی) سعی در رساندن خود به جایگاه سخنرانی را داشتند.
خبرگزاری حکومتی ایلنا نیز نوشت احمدی نزاد در ميان اعتراضات دانشجويان دانشگاه اميركبير به اين دانشگاه رفت، در ميان هياهوی شديد سخنرانی كرد و با بدرقه شعارهای اعتراض ‌‏آميز دانشگاه را ترک كرد.
بازتاب بین المللی حرکت شجاعانه دانشجویان
خبرگزاریهای بین المللی خبر اعتراض دانشجویان علیه حضور احمدی نژاد در دانشگاه امبرکبیر را مخابره کردند.
خبرگزاری فرانسه در گزارش خود نوشت امروز دانشجویان داشنگاه امیرکبیر سخنرانی احمدی نژاد را با سئوال پیچ کردن او بر هم زدند. دانشجویان شعارهای رادیکال می دادند و فضای جلسه را متشنج کردند.
خبرگزاری فرانسه نوشت دانشجویان فریاد می زدند مرگ بر دیکتاتور و دوربین های تلویزیون دولتی را شکستند.
این خبرگزاری نوشت دانشجویان معترض با حمله شدید به احمدی نژاد، تصاویر او را جلوی چشمانش به آتش کشیدند و احمدی نژاد در حالیکه دانشجویان معترض را "یک اقلیت آشوبگر" می خواند، گفت "آمریکايیها باید بدانند حتی اگر خود احمدی نژاد را هم بسوزانند (بزودی)، او از مواضعش عقب نشینی نخواهد کرد."
یادآوری می شود روز گذشته نیز بیش از یکهزار تن از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با سردادن شعارهای ضد حکومتی تظاهرات کرده و به احمدی نژاد وعده داده بودند که اگر وارد این دانشگاه شود، تنها با خشم دانشجویان مواجه خواهد شد.
پاسدار هزار تیر سال گذشته نیز با اینکه وعده داده بود در همین دانشگاه برای سخنرانی حاضر می شود، با مشاهده تدارک گسترده دانشجویان برای تظاهرات 16 آذز، تحت عنوان سفر به خارج، از حضور در دانشگاه خودداری کرد.
قابل ذکر است دانشجویان مبارز دانشگاه تهران نیز در شانزده آذر سال 1383 درس فراموش نشدنی به آخوند شیاد محمد خاتمی که می خواست همین شکلک را در آورد، داده بودند.
گزارش خبرنامه اميرکبير از اعتراض امروز دانشجويان
ایرانپرس نیوز
خبرنامه امیرکبیر: محمود احمدی نژاد که علی رغم مخالفت دانشجویان پلی تکنیک در این دانشگاه حضور یافته بود با عکس العمل شدید دانشجویان مواجه شد. احمدی نژاد درمیان تدابیر شدید امنیتی و با حضور پر تعداد بسیج مناطق تهران و دانشجویان دانشگاه امام حسین و امام صادق در دانشگاه امیرکبیر حاضر شده بود با شعار های دانشجویان عصبانی مواجه شد. دانشجویان پلی تکنیک در حالی که عکس وی را به صورت وارونه در دست گرفته و عکس دانشجویان اخراجی و سه ستاره و دکتر کیوان انصاری را در دست داشتند، شعار می دادند “محمود احمدی نژاد، عامل تبعیض و فساد”، “مرگ بر دیکتاتور”، “نظامی حیا کن دانشگاه را رها کن”، “دروغگو بر بیرون” و….گزارش ها حاکی از درگیری شدید فیزیکی بین فعالان انجمن اسلامی پلی تکنیک و دانشجویان بسیجی این دانشگاه در سالن دارد و جو سالن محل سخنرانی به شدت متشنج گزارش شده است به گونه ای که با شروع سخنرانی رییس جمهور دانشجویان با سر دادن شعارهای فوق الذکر نسبت به حضور وی در دانشگاه اعتراض کردند. دانشجویان همچنین شعارهای تندی را بر علیه بسیج سر دادند .همچنین بسیجیانی که برای کنترل برنامه از مناطق بسیج شهری تهران در دانشگاه حاضر شده اند، در حضور رییس جمهور مهرورز اقدام به ضرب و شتم دانشجویان دانشگاه کردند به طوریکه تا به حال ۲ نفر به بیمارستان منتقل شده اند. لازم به ذکر است دکتر متین مشکین از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر که شدیدا مورد ضرب و شتم شبه نظامیان قرار گرفته بود اکنون در سلامت به سر می برد.گفتنی است برنامه با نوحه خوانی و سینه زنی بسیجیانی که عکس سید حسن نصرا… را در دست داشتند رو به اغتشاش رفت که با پرتاب بمب صدا زا از سوی تیم حفاظت کمی فضا آرام شد. این مسئله در حالی است که خبرگزاری ایسنا در این خصوص گفت: در بين سخنان رييس جمهور ترقه‌اي با شدت بسیار زیاد در سالن منفجر شد كه احمدي‌نژاد در واكنش به انفجار اين ترقه نيز گفت: توپ، تانك، مسلسل ديگر اثر ندارد. دانشجويان آزاده راه خود را پيدا كرده و تحت تاثير فشارهاي عده‌اي دانشجونما قرار نمي‌گيرند. دانشجوي ما بيدار است و از بيگانه بيزار است.احمدی نژاد این سخنان را در حالی عنوان می کرد که دانشجویان شعار می دادند: توپ، تانک، بسیجی دیگر اثر ندارد. احمدی نژاد به علت جو به شدت متشنج سالن و همچنین درگیریهای شدید فیزیکی میان دانشجویان و بسیجیان سخنرانی خود را چندین مرتبه قطع کرد.احمدی نژاد که با شعارهای مکرر دانشجویان مواجه شده بود، گفت: در تمام فعاليت جنبش دانشجويي ما اين شعار را دانشجويان سر مي دادند كه دانشجو مي‌ميرد و ذلت نمي‌پذيرد و دانشجويان اين مملكت همواره ضد ديكتاتور بوده‌اند و خواهند بود. افتخار دانشگاه در اين بوده كه هميشه ديكتاتور را در هر لباسي شناخته و سركوب كرده است. امروز بدترين نوع ديكتاتوري در دنيا ديكتاتوري آمريكايي است كه در لباس حقوق بشر جلوه كرده است.اما سخنان احمدی نژاد که حاکی از فرافکنی وی در خصوص اعتراض دانشجویان بود با اعتراض دوباره دانشجویان امیرکبیر مواجه شد. در اين هنگام احمدي‌نژاد خطاب به دانشجوياني كه شعار سر مي‌دادند گفت: شما حرفهاي خود را زديد اجازه دهيد كه من نيز حرفهاي خود را بزنم.علیرغم این سخنان سالن آمفی تئاتر دانشگاه همچنان متشنج بود و احمدی نژاد ترجیح داد بدون توجه به جو سالن به سخنان خود ادامه دهد. اما وقتی اعتراض دانشجویان برای چندمین بار سبب شد سخنان او قطع شود، گفت: عده قليلي كه مدعي خفقان هستند خودشان با ايجاد خفقان نمي گذارند اكثريت، حرف ها را بشنوند.ااحمدي‌نژاد گفت: عده‌اي گفتند كه خفقان به وجود آمده است ولي شما مي‌بينيد كه در اين محيط همه توانستند صحبت‌هاي خود را بيان كنند. افتخار اين دولت اين است كه بازترين شرايط سياسي را در طول تاريخ اين كشور ايجاد كرده است و درحال حاضر در اين مملكت افراد، رسانه‌ها و مطبوعات حرف‌هاي خود را مي‌زنند. هر چه مي‌خواهند مي‌گويند، با آزادي در اين مملكت راه مي‌روند و بعد هم مي‌گويند آزادي نيست و خفقان است!احمدي‌نژاد در ادامه با حمله مکرر به تفکرات مارکسیستی و لیبرالیستی به بيان خاطره‌اي از دوران مبارزات دانشجويان در اوایل انقلاب پرداخت كه این مسئله باعث شد بار دیگر دانشجویان امیرکبیر با دادن شعار «حکومت زور نمی خوایم، دولت مزدور نمی خوایم»، «آزادی، آزادی حق مسلم ماست» و «محمود احمدی نژاد، عامل تبعیض و فساد» به سخنان رئیس جمهور اعتراض کردند. احمدي‌نژاد خطاب به آنها گفت: ما ديكتاتوري شاه سابق را چشيده‌ايم و به همين خاطر انقلاب كرده‌ايم و تا آخر و حتي هزار سال اجازه نمي‌دهيم كه عده‌اي ولو به نام آزادي در اين كشور ديكتاتوري برپا كنند.
در حالی که اعضای انجمن اسلامی که تلاش می کردند خود را به میکروفون روی سن رسانده و سخنان خود را در این جلسه مطرح کنند مورد ضرب و شتم شدید نیروهای گارد ریاست جمهوری قرار گرفتند. این مسئله و همچنین حضور یکی از دانشجویانی که خود را عضو انجمن اسلامی معرفی می کرد موجب اعتراض شدید دانشجویان شد. احمدی نژاد در پاسخ به اعتراض دانشجویان گفت: عده‌اي از دوستان ما آمدند و در اينجا ديدگاه هاي خود را مطرح كردند، حرفهاي خود را زدند و من ترديد ندارم كه اگر اين فرصت وجود داشت تك تك شما حرفهاي زيادي براي گفتن داريد. هر گروهي كه به نام جنبش دانشجويي حركتي را آغاز كرده و از مسير آرمانخواهي دور شده‌اند بدنه‌ي حقيقي دانشگاه آنها را كنار گذاشته است.احمدی نژاد این سخنان را در حالی عنوان می کند که شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر خردادماه امسال با رای ۲۸۰۰ نفر از دانشجویان انتخاب شدند اما ساختمان انجمن اسلامی از سوی رئیس دانشگاه، دکتر رهایی، در نیمه های شب و با پشتیبانی نیروهای امنیتی با بولدوزر تخریب شد و مجوز انجمن اسلامی به عده قلیلی از بسیجیان دانشگاه اعطا شد. در همین راستا روز گذشته دانشجویان پلی تکنیک به دعوت انجمن اسلامی منتخب دانشجویان در تجمعی ۱۰۰۰ نفری به عملکرد دولت احمدی نژاد شدیدا انتقاد کردند.در حالی که از زمان روی کار آمدن دولت احمدی نژاد، بسیاری از اساتید دگراندیش دانشگاه توسط روسای انتصابی دانشگاه ها بازنشسته شده اند، رييس جمهور در این خصوص گفت: در مورد بازنشسته شدن اساتيد نيز دو تن از دانشجويان مطالبي را مطرح كرده‌اند ولي اگر شما مي‌خواهيد نظر احمدي‌نژاد را بشنويد بايد بگويم استاد دانشگاه هيچگاه بازنشسته نخواهد شد.احمدی نژاد در ادامه افزود: يكي از نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي در اينجا گفت كه شما قصد داريد دستاوردهاي دولت‌هاي قبل را زير سوال ببريد، ولي من در اينجا به شما مي‌گويم افتخار اين دولت در اين است كه ما تاكنون هيچ قدمي براي زير سوال بردن خدمات ديگران برنداشته‌ايم.این گزارش حاکی است سئوال دانشجویان در مورد اقدامات ضعیف و نقض حق تحصیل و آزادی بیان در دانشگاه از سوی احمدی نژاد بی پاسخ ماند و وی ترجیح داد به جای پاسخگویی به سوالات دانشجویان به نفی هولوکاست و دفاع از فعالیت های هسته ای و سیاست های اقتصادی دولتش بپردازد. احمدی نژاد در این خصوص گفت: من مي‌خواهم به شما دانشجويان بگويم تحريمي كه آنها مطرح مي‌كنند مثل يك داستان است كه از دور طرف فكر مي‌كرد ماست است به جلو آمد متوجه شد دوغ است و وقتي كه روبرو شد فهميد آب است.احمدی نژاد در ادامه گفت:ما تا می خواهیم با فساد اقتصادی مبارزه کنیم، روزنامه های آمریکا علیه ما شانتاژ می کنند. یکی از اقتصاددانان گفته که دویست میلیارد دلار سرمایه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد از کشور خارج شده، من گفتم تو یا دلار نمی دانی چیست یا از افتصاد خبر نداری.همچنین احمدی نژاد در خصوص دانشجویان سه ستاره با لحن تمسخرآمیزی گفت: دستور می دهم به دانشجویان سه ستاره درجه ستوانی بدهند! که این مسئله با اعتراض شدید دانشجویان امیرکبیر مواجه شد و دانشجویان رئیس جمهور را هو کردند. این مسئله با اعتراض شدید احمدی نژاد مواجه شد و وی دانشجویان معترض را عامل آمریکا خواند و آنها را به گرفتن پول از بیگانگان متهم کرده اما خاطر نشان کرد همه آنها را دوست دارد و با آنها مهرورزی خواهد کرد. رییس جمهور همچنین دانشجویان را به بی حیا بودن متهم کرد. احمدي‌نژاد گفت: شما به من توهین می کنید اما من جواب شما را با آرامش خواهم داد! در ادامه احمدی نژاد تهدید کرد که دانشجونماها را به صلابه می کشیم.در اين هنگام عده‌اي از دانشجويان وسط سالن عكس احمدي‌نژاد را سوزاندند كه احمدي‌نژاد نيز گفت: همه بايد بدانند كه احمدي‌نژاد در راه دفاع از آزادي حقيقي، استقلال و عدالت حاضر است تن و جانش به مانند شهادت رجايي بسوزد.در ادامه مراسم مهدي سعيدي‌پور، عضو انجمن اسلامی امیرکبیر، گفت: اين ديدار در حالي صورت مي‌گيرد كه بسياري از دانشجويان در اين دانشگاه ممنوع‌الورود و ستاره‌دار شده‌اند و بعد از انتخابات رياست جمهوري سال ‌٨٤ فضاي بسته فرهنگي حاكم شده است.سعيدي‌پور، افزود: من از پلي تكنيكي صحبت مي‌كنم كه فضاي دانشجويي آن به سمتي مي‌رود كه يا دانشجويان فعاليت كنند و ستاره‌دار شوند و يا بدون پشتوانه فرهنگي و صرفا براي شكستن فضا فعاليت كنند. اين دانشجويان منتظرند كه بفهمند كه معناي مهر‌ورزي چيست؟ چراكه ما فقط مي‌خواهيم گفت‌وگو كنيم.مازيار كريمي، دبير شوراي صنفي دانشگاه نيز مشكلات دانشجويان را ناشي از «مديريت بي‌كفايت دانشگاه» دانست و گفت: وظيفه اصلي شوراي صنفي احقاق حقوق دانشجويان است. در اين ميان دانشجويان شعار دادند، «رهايي رهايي استعفا استعفا» وي افزود: مطمئنا در هفته‌هاي آينده كميته انضباطي دانشگاه روز‌هاي پركاري را در پيش خواهد داشت.موسوي مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه اميركبير نيز گفت: عده‌اي كه اغتشاش مي‌كنند دانشجوياني هستند كه خط شان را علی افشاری از آمريكا به آنها مي‌دهد. دوستان! دوره توسعه سياسي تمام شده و اكنون دوران عدالت‌ورزي است. این سخنان دانشجوی بسیجی دانشگاه امیرکبیر با اعتراض شدید دانشجویان مواجه شد. موسوي در واكنش به شعار عده‌اي كه خطاب به او مي‌گفتند: «بسیجی برو گمشو»، گفت: اين شما هستيد كه بايد از دانشگاه بيرون برويد و گم شويد چرا كه مملكت را ما مي‌سازيم.همچنین دکتر رهایی، رییس انتصابی دانشگاه امیرکبیر، نیز سخنانش به صورت مکرر به علت اعتراض دانشجویان قطع شد، نتوانست در این مراسم صحبت کند و مجبور به ترک تریبون شد. دانشجویان یک صدا فریاد می زدند: رهایی، رهایی، استعفا استعفا.در حاشیه:قبل از شروع مراسم از در آمفی تئاتر واقع در سلف سرویس تعداد زیادی دختر چادری که با اتوبوس از بیرون دانشگاه آورده شده بودند ،وارد سالن کردند.
در حین سخنرانی و هنگام خروج احمدی نژاد در سالن صدای ترقه به گوش می رسید.
بعد از مراسم دانشجوهای دانشگاه های دیگر بخصوص دانشگاه امام صادق که برای این مراسم به دانشگاه آورده شده بودند را توسط مینی بوس و اتوبوس با حفاظت گارد ویژه از دانشگاه خارج کردند.
دانشجویان وزیر علوم را در هنگام خروج هو کردند و وی برای فرار از روبرو شدن با دانشجویانی که برای صحبت با وی تجمع کرده بودند سوار ماشین خود نشد و مسافتی را پیاده طی کرد .
ابتدای مراسم با وجود خالی بودن سالن از ورود دانشجویان به سالن ممانعت می شد که دانشجویان با درگیری وارد سالن شدند.
قبل از ورود دانشجویان به سالن در ساعت هفت و نیم صبح، تقریبا سه چهارم سالن توسط کسانی که از بیرون آورده شده بودند پر شده بود.
دوربین صدا و سیما که در حال فیلم برداری از تک تک دانشجویان بود توسط تعدادی از دختران دانشجو ضبط و شکسته شد.
دانشجویان پس از خروج از سالن سرود یار دبستانی را خواندند.
بسیجی ها با گرفتن پوستر جلوی صورت دانشجویان از دیده شدن آنها توسط احمدی نژاد جلوگیری می کردند.
دروبین های عکاسی دانشجویان حین ورود به سالن آمفی تئاتر توسط گارد ریاست جمهوری ضبط شد و امکان تهیه عکس و تصویر از مراسم از دانشجویان سلب شد

گزارش دریافتی از برخورد نیروی انتظامی با کارگران قزوین
ایرانپرس نیوز
گزارش دریافتی: امروز (دوشنبه 20 آذر) از صبح تا حوالی ظهر کارگران کارخانه کور اوغلی قزوین در مقابل استانداری تجمع اعتراضی (در اعتراض به چهار سال! بلاتکلیفی) برگزار کردند و در حالی که بشدت برف و باران می بارید ساعتها در هوای سرد بدون اینکه حتی یک نفر پاسخگوی آنها باشد ایستادند و در صدد مسدود کردن راه خیابان جانبازان قزوین بودند که با برخورد غیرانسانی نیروی کثیف انتظامی مواجه شدند. نیروی انتظامی که سعی در متفرق کردن کارگران را داشت از نزدیک شدن عابرین به آن منطقه نیز جلوگیری می کرد و با هرگونه عکس برداری و تهیه گزارش زنده خبرنگاران بشدت برخورد می کرد. عدم توجه حتی یک مسئول (!) استانداری در حالی است که تنها چهار روز دیگر به انتخابات مسخره شورای شهر و مجلس خبرگان(خیره گان) باقی مانده است و سراسر شهر پوشیده از پوسترهای تبلیغاتی است که با پول بیت المال همین کارگران و از حقوق پرداخت نشده همین ها تهیه شده اند. جای تاسف و تعجب بسیار است که یک انسان با مشاهده بارها عدم توجه مسئولین بی مسئولیت حکومت نامشروع ایران به وضعیت مردم باز هم به خود اجازه بدهد برگی را برای اعلام مشروعیت این حکومت غیرانسانی در صندوقهای رای بریزد!
اطلاعيه شماره ١٧٥
غلامرضا غلام حسيني آزاد شد
روزنه
ساعت ٢ بعد از ظهر روز ١٨ آذر غلامرضا غلامحسيني از فعالين سنديكاي شركت واحد با قرار كفالت از زندان آزاد شد. غلامرضا غلامحسيني روز ١٢ آذر در حاليكه اطلاعيه اي از سنديكاي شركت واحد را در ميان ديگر كارگران پخش ميكرد دستگير شد و پرونده او در شعبه ١٤ بازپرسي دادسراي انقلاب تشكيل شد. در ادامه اعتراض به اين دستگيري ٬ بازپرس شعبه ١٤ پس از بررسي مقدماتي به اين پرونده با قرار كفالت حكم به آزادي وي داد.
اشاره كنيم منصور اسانلو رئيس هيئت مديره سنديكاي شركت واحد كه بعد از هشت ماه از زندان آزاد شده بود، در روز ٥ آذر مجددا دستگير و زنداني شد و همچنان در زندان است و كمپين و مبارزه اي گسترده و بين المللي براي آزادي او و بازگشت به كار همه كارگران شركت وا حد ادامه دارد.

حزب كمونيست كارگري ايران
٢٠ آذر ١٣٨٥- ١١ نوامبر ٢٠٠٦


کنفدراسیون بین ا لمللی اتحادیه های کارگری از جمهورى اسلامى به سازمان جهانى کار شکايت کرد
روزنه
کنفدراسيون بين المللى اتحاديه هاى کارگرى براى دومين بار از جمهورى اسلامى بخاطر احکام صادره براى فعالين اول ماه سقز، به سازمان جهانى کار شکايت کرد. گای رایدر دبیرکل کنفدراسيون بين المللى اتحاديه هاى کارگرى به رئيس سازمان جهانى کار آقاى سوماويا نوشت : پیرو نامه مورخ ١٧ می ٢٠٠٦، کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (تحت نام قبلی کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری)مایل است که اطلاعات بیشتری در مورد شکایت قبلی خود علیه دولت جمهوری اسلامی ایران (پرونده ثبت شده به شماره 2323 در کمیته آزادی تشکلها) ارائه کند. او در اين نامه تاکيد کرد که احکام صادره عليه ۴ فعال کارگرى محمد صالحی، جلال حسینی، محسن حکیمی و برهان دیوانگر همگی بخاطر فعالیتهای بحق و مشروع اتحادیه های کارگری بوده است.

فعاليت بين المللى براى تحت فشار قرار دادن جمهورى اسلامى بخاطر نقض حقوق پايه اى کارگران و سرکوب فعالين کارگرى روز بروز ابعاد بيشترى ميابد. رژيم جمهورى اسلامى بايد از همه مراجع بين المللى اخراج و در انزاواى کامل قرار گيرد. نمايندگان خانه کارگر، شوراهاى اسلامى و دولت جمهورى اسلامى بخاطر نقض حقوق پايه اى و برسميت شناخته شده کارگران، بايد از سازمان جهانى کار اخراج شوند.

مرگ بر جمهورى اسلامى
آزادى برابرى حكومت كارگرى

تشکیلات خارج کشورحزب کمونیست کارگری ایران
۱۸

آذرماه ١٣٨٥، ۹ دسامبر ٢٠٠٦
ضميمه
کنفدراسیون بین ا لمللی اتحادیه های کارگری


آقای سوماویا
دبیر کل
سازمان جهانی کار

فاکس: 41227997670

13

آدر ماه 1385

آزادی تشکل ها : جمهوری اسلامی ایران (شماره2323)

جناب آقای سوماویا
پیرو نامه مورخ 17 می 2006، کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (تحت نام قبلی کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری)مایل است که اطلاعات بیشتری در مورد شکایت قبلی خود علیه دولت جمهوری اسلامی ایران (پرونده ثبت شده به شماره 2323 در کمیته آزادی تشکلها) ارائه کند.

طبق اطلاعات رسیده به کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، محمود صالحی رئیس سابق اتحادیه کارگران نانوایی شهر سقز به 4 سال زندان توسط دادگاه انقلاب سقز در تاریخ 11 نوامبر 2006 محکوم شد. آنگونه که این کنفدراسیون متوجه شده است ایشان پس از اینکه پرونده شان در ماه می 2006 به دادگاه انقلاب ارجاع شد طبق ماده 610 قانون مجازات اسلامی به اتهام تجمع در توطئه علیه امنیت ملی مجرم شناخته شد. در حالی که مورد به تلاش در برگزاری جشن اول ماه می مربوط می شود.

در تاریخ 11 نوامبر 2006 جلال حسینی و در تاریخ 27 نوامبر محسن حکیمی هر کدام به دو سال زندان بخاطر تغییرات مشابه در مورد مشابه محکوم شدند.

در 17 اکتبر 2006 برهان دیوانگر هم بخاطر تلاش در برگزاری جشن اول ماه سال 2004 به دو سال زندان محکوم شد. کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری هنوز نمی داند که آیا این حکم مربوط به مورد مشابه است یا اینکه مربوط به سایر اتهاماتی است که علیه برهان دیوانگر مطرح شده است. این سایر اتهامات به زمان دستگیری ایشان در هفتم ماه آگوست و بازداشت ایشان به مدت دو ماه مربوط می شود که در میان این اتهامات عضویت در سازمان تازه تاسیس کارگران بیکار هم بعنوان یک اتهام مطرح شده است.

محمد عبدی پور که پرونده اش به دادگاه انقلاب ارجاع شده بود تبرئه شد.

کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری مایل است اعلام کند که در آغاز دولت مطرح کرده بود که همه این هفت فعال اتحادیه ای بخاطر ارتباطشان با سازمانهای سیاسی غیر قانونی از جمله کومله و حزب کمونیست دستگیر شدند.همه این هفت نفر از جمله چهار نفری که اخیرا محکوم شده اند قبلا در دادگاه از این اتهامات مبرا شده بودند. بنا براین این کنفدراسیون فقط می تواند به این جمعبندی برسد که این 4 فعال اتحادیه های کارگری بطور خاص بخاطر فعالیتهای اتحادیه ای محکوم شده اند.

بعلاوه کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری برخی از اتهامات علیه آقای صالحی را که در دادگاه عمومی بعنوان "اغتشاش اذهان عمومی" تعبیر شده است به مقاله "شاخص هزینه خانواده 5 نفره درایران" مربوط می داند که همچنان در جریان است.

با نظر به این حقیقت که اکنون روشن شده است که آقایان محمد صالحی، جلال حسینی، محسن حکیمی و برهان دیوانگر همگی بخاطر فعالیتهای بحق و مشروع اتحادیه های کارگری محکوم شده اند، کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری بسیار سپاسگزار خواهد بود که این اطلاعات جدید همراه با شکایت قبلی در کمیته آزادی تشکل ها مورد توجه قرار بگیرد.

ارادتمند
گای رایدر
دبیرکل
اعتراضات كارگران در كارخانجات فرش پارس، پوشينه بافت، قوه پارس، و ايران صدرا
روزنه
اعتراض همزمان كارگران فرش پارس و پوشينه بافت
صبح روز ١٩ آذر نزديك به هزار تن از كارگران معترض" فرش پارس" و "پوشينه بافت" قزوين در اعتراض به دستمزدهاي پرداخت نشده خود و وضعيت نابسامان كارخانه بطور همزمان دست به تجمع زدند و خيابانهاي شهر صنعتي البرز را براي ساعتي مسدود كردند. بنا به گزارش كارگران كارخانه فرش پارس ٤ ماه است كه دستمزدي دريافت نكرده اند و مديريت اين كارخانه از اوائل سال جاري كارخانه را به حال تعطيل درآورده و اعلام كرده است كه قصد تغيير ساختار آنرا داد و بدين ترتيب دهها كارگر اين كارخانه در وضع بلاتكليفي بسر ميبرند. اين كارخانه در شهر صنعتي البرز واقع شده است. هم چنين كارگران "پوشينه بافت" به دليل بلاتكليفي اين كارخانه ماههاست كه در بلاتكليفي به سر مي برند و عليرغم اعتراضات مكرر خود تا كنون پاسخي دريافت نكرده اند. بنا به گزارش در ميان ديگر كارخانجات در قزوين كه با مشكل دستمزدهاي پرداخت نشده و خطر بيكارسازي روبرو هستند، زمزمه پيوستن به اين حركت اعتراضي بالاست. كارگران" پوشينه بافت" در قزوين به دنبال واگذاري اين واحد به بخش خصوصي از ماهها قبل در بلاتكليفي بسر مي برند و عليرغم نوشتن نامه هاي اعتراضي مكرر به مسئولان , بيش از ٧٠٠ كارگر همچنان در بلاتكليفي بسر ميبرند
تجمع اعتراضي كارگران قوه پارس ٩ نفر از كارگران بازداشت شدند
روز ١٤ آذر بيش از ٧٠ كارگر بلاتكليف" قوه پارس" در قزوين در اعتراض به ٥ ماه دستمزد پرداخت نشده و وضع نابسامان كاري خود در مقابل استانداري اين استان تجمع كردند. پس از يكساعت از تجمع مقامات استانداري با نمايندگان كارگران به مذاكره نشستند و وعده دادند كه تا روز يكشنبه ١٩ آذر به خواستهاي آنها پاسخ دهند. اما اين وعده به روز سه شنبه موكول شد. بنا به گزارش خط توليد اين كارخانه از بهمن ٨٤ متوقف شده و هم اكنون ٧٢ كارگر شاغل در اين كارخانه و همچنين ١٢٠ كارگر بازنشسته آن در بلاتكليفي و سرگرداني بسر ميبرند و هيچگونه دستمزدي به آنها پرداخت نميشود. كارگران بازنشسته حكم توقيف اموال و دستگاهها را گرفته اند و در اعتراض به وضعيت كارخانه كارگران مانع خروج دستگاههاي توليدي از كارخانه شده اند. از اينرو روز ١٨ آذر ٩ نفر از كارگران احضار و بازداشت شدند و شب را در بازداشتگاه بسر بردند. مقامات قضايي آزادي اين كارگران را به تامين وثيقه و وجه نقد مشروط كرده است.
اعتصاب كارگران كشتي سازي ايران صدرا ادامه دارد
از نخستين ساعات روز ١٥ آذر ٨٠٠ كارگر كارخانه ايران صدرا در بندر بوشهر در اعتراض به تعويق افتادن دستمزد و مزاياي خود و سطح نازل دستمزدها دست به اعتصاب زدند. لازم به يادآوري است كه كارگران اين كارخانه از مدتي پيش به دليل عدم بستن قرارداد جديد در وضع نابساماني بسر ميبرند و چندين بار تهديد به اخراج و خاتمه قراردادهاي شغلي خود شده اند. در ادامه اين حركت اعتراضي روز پنجشنبه ١٦ آذر فرماندار بوشهر به ميان كارگران رفت و قول رسيدگي به خواستهايشان را داد. روز شنبه ١٨ آذر دستمزد يك ماه كارگران پرداخت شد. اما اعتصاب كارگران روز ٢٠ آذر نيز ادامه يافت و كارگران خواهان تمامي طلبهايشان و حق برخورداري از شرايط كارهاي سخت و زيان آور و افزايش مزاياي شغلي خود هستند.
حزب كمونيست كارگري ايران١١ نوامبر ٢٠٠٦- ٢٠ آذر ٢٠٠٦

اطلاعیه درمورد
استعفای اسماعیل مولودی و مسئله نوید بشارت
روزنه
حزب کمونیست کارگری قبلا طی اطلاعیه ای درمورد نوید بشارت که به شیوه ای پلیسی دست به نوشتن مطالب جنگ سردی و ضدکمونیستی علیه حزب زده بود موضع خود را اعلام کرد. برای حزب از ابتدا مشخص بود که این فرد پلیس سیاسی نیست هرچند به شیوه ای پلیسی به ضدیت با حزب برخاسته است. تحقیقات نشان داد که نوید بشارت تمام مکاتبات خود را از طریق کامپیوتر منزل و محل کار اسماعیل مولودی میفرستد وهمه شواهد دال بر این بود که نوید بشارت همان اسماعیل مولودی عضو کمیته مرکزی حزب است. حزب این مساله را طی نامه ای به ایشان اطلاع داد و او را به یک جلسه دفتر سیاسی و سپس به درخواست خود او به جلسه ای با کادرهای حزب دعوت کرد تا توضیحات خود را پیرامون این مساله با تشکیلات در میان بگذارد. اسماعیل مولودی متاسفانه در این جلسات اتهامات و توهین های زیادی را، از همان موضع نوید بشارت، متوجه رهبری حزب کرد و عملا در طول نزدیک به دوماه که از این ماجرا میگذرد از هرگونه همکاری برای پیدا کردن هکری که به ادعای ایشان، کامپیوتر منزل و محل کارش را هک کرده است خودداری کرد. در این مدت تنها چهار آی پی آدرس برای حزب ارسال کرد که مطلقا فاقد هرگونه ارزش و اعتباری برای ردیابی هکر است. بالاخره به دنبال نامه ای که دبیر کمیته مرکزی حزب در تاریخ ٩ دسامبر ٢٠٠٦ برای ایشان نوشت و خواست اتهاماتش را اثبات کند، یا پس بگیرد و معذرتخواهی کند و یا استعفا بدهد، روز ١٠ دسامبر طی اطلاعیه ای از حزب استعفا داد.

استعفانامه اسماعیل مولودی، متاسفانه تکرار همان فحاشی ها و حملات جنگ سردی و ضدکمونیستی نوید بشارت با همان مضمون و حتی با همان جملات و عبارات است. حزب از تنزل و سقوط سیاسی ایشان عمیقا متاسف است. حزب کمونیست کارگری با هوشیاری به این مساله برخورد کرد و اجازه نداد فضای ناامنی و بی اعتمادی در درون حزب ایجاد شود.

حزب کمونیست کارگری، بازترین و علنی ترین حزب اپوزیسیون است، کادرها و اعضای حزب و شرکت کنندگان و مردم علاقمند در جلسات مختلف و متعدد حزبی شرکت میکنند، نوبت میگیرند و سوالات و نقطه نظرات خود را طرح میکنند، له و علیه سیاست های حزب حرف میزنند، پاسخ میگیرند و بحث میکنند. هردرجه از بحث انتقادی و مخالف حزب نیازی به قایم شدن پشت هویت جعلی ندارد. کسانی که با تشبث به چنین شیوه هائی به لجن پراکنی علیه حزب روی می آورند تنها زبونی و استیصال خود را به نمایش میگذارند.

حزب کمونیست کارگری ایران
١١ دسامبر ٢٠٠٦، ٢٠ آذر ١٣٨٥

جمهوری اسلامی 250 میلیون دلار دیگر به حماس کمک می کند
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری فرانسه، اسماعیل هنیه، نخست وزیر حکومت خودگردان فلسطینی از گروه افراطگرای حماس طی مصاحبه ای با تلویزیون العربیه اعلام کرد که در جریان سفرش به تهران به او وعده داده شده است که جمهوری اسلامی 250 میلیون دلار دیگر در اختیار حماس قرار خواهد داد.
جمهوری اسلامی همچنین تعهد کرده است حقوق ماهانه 100 هزار کارگر فلسطینی و 3 هزار ماهیگیر بیکارشده فلسطینی را نیز بپردازد.
پیش تر گفته شده بود که از ماه مارس گذشته تا کنون جمهوری اسلامی دست کم 120 میلیون دلار به حماس کمک مالی کرده است.
اسماعیل هنیه در سفر اخیر خود به تهران با سران جمهوری اسلامی از جمله خامنه ای و رفسنجانی ملاقات کرد و به آنها قول داد که هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهد شاخت.
خامنه ای روز گذشته در دیدار با اسماعیل هنیه از حماس خواست به عملیات تروریستی خود علیه اسرائیل ادامه دهد

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

Sunday, December 10, 2006

19/09/1385 یکشنبه


نظر شما در مورد 16 آذر امسال چیست ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
تجمع دانشجویان معترض در دانشگاه امیرکبیر
خبرگزاری مهر
جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حرکتی اعتراض آمیز در داخل این دانشگاه تجمع کردند. به گزارش خبرنگار مهر، در پی تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر خیابان های منتهی به این دانشگاه توسط نیروی انتظامی بسته شد.
نیروی انتظامی خیابان سمیه و ورودی های آن، خیابان حافظ و زیر پل و همچنین خیابان شهید سپهبد قرنی از طالقانی به سمت پایین را بسته است




ایرانپرس نیوز
خبرنامه امیرکبیر: تجمع و تریبون آزاد دانشجویان دانشگاه های تهران در دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) ظهر امروز با شرکت بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
از صبج امروز نیروهای انتظامی و امنیتی در خیابان های اطراف دانشگاه حضور گسترده داشتند و دانشجویانی که قصد داشتند وارد دانشگاه شوند می بایستی از حلقه های متعدد نیروهای امنیتی و انتظامات دانشگاه عبور می کردند.
گفتنی است دو درب اصلی دانشگاه امیرکبیر کاملا بسته شده بود و کلیه عبور و مرورها از درب اصلی دانشگاه انجام می شد. نیروهای انتظامی و امنیتی دانشجویان دیگر دانشگاه های تهران که قصد داشتند در این تجمع شرکت کنند توسط نیروهای امنیتی پراکنده می شدند.
ساعت ۱۲ جمع بیش از ۷۰۰ نفره دانشجویان با مراجعه مقابل درب خیابان حافظ دانشگاه قصد داشتند با گشودن این درب دانشجویانی که پشت در مانده بودند را وارد دانشگاه کنند. این حرکت دانشجویان که با شعارهای «دانشجوی آزاده حمایتت می کنیم»، «محمود احمدی نژاد عامل تبعیض و فساد» همراه بود با برخورد شدید گارد ویژه مواجه شد.
گارد ویژه دانشجویانی که پشت درب حافظ تجمع کرده بودند را با ضرب وشتم شدید پراکنده کرد. همچنین این نیروها در حالی که دانشجویان در حال کشیدن در بودند با ضربه زدن به دست و پای دانشجویان با باتوم های خود سعی کردند مانع تجمع دانشجویان مقابل در شوند. در مقابل این حرکت نیروهای انتظامی دانشجویان شعار «حکومت زور نمی خوایم، پلیس مزدور نمی خوایم»، «نظامی برو گمشو» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.
عاقبت فشار و ازدحام جمعیت که هر لحظه بر تعداد آن در داخل دانشگاه افزوده می شد، موجب شد قفل در شکسته شود. اما پیش از باز شدن در نیروهای انتظامی و امنیتی دانشجویان که پشت در مانده بودند را پراکنده کرده بودند.
در ادامه جمع بیش از ۱۰۰۰ نفره دانشجویان با حضور در صحن مرکزی دانشگاه برنامه تریبون آزاد خود را برگزار نمودند.
در ابتدای این تریبون علی نیکونسبتی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، با اشاره به انتصابی بودن دکتر رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر، گفت: ایشان چون خودشان اتصابی هستند فکر می کنند انجمن اسلامی هم دانشگاه باید انتصابی باشد. اما از نظر اتحادیه تنها انجمن مشروع دانشگاه امیرکبیر، انجمن منتخب ۲۸۰۰ نفر از دانشجویان آن است.
نیکونسبتی در ادامه با اشاره به این که معضلات ما فقط به دانشگاه ها خلاصه نمی شود، گفت: امروز روزنامه ها به شدت سرکو ب می شوند، جنبش زنان با برخورد وحشیانه نیروهای انتظامی مواجه می شوند و…. و این نتیجه سیاست های غلط دولت احمدی نژاد است که با هزار تقلب و اما و اگر پست ریاست جمهوری را برعهده گرفت.
عضو دفتر تحکیم در ادامه با اشاره به سمت قبلی زاهدی، وزیر علوم، گفت: این شخص تا قبل از وزیر شدن رئیس امور دیه کرمان بوده و هیچ سمت بالاتری جز این نداشته است و با استفاده از رانت باهنر، نماینده مجلس، به این سمت منصوب شده است.
نیکونسبتی با اشاره به معضلات فراوان موجود در کشور از جمله وضعیت اقتصاد، سیاست خارجی، سیاست های اجتماعی و…. به انتقاد شدید از اصولگرایان پرداخت که با سیاست های خود را کشور با بحران های متعدد مواجه کرده اند؛ و ادامه داد: اصولگرایان آن چنان بد عمل نموده اند که حتی کسی حاظر نیست با این عنوان فعالیت کند که نمونه بارز آن حضور آن ها با عناوین جدید در انتخابات شوراهاست.
نیکو نسبتی با اشاره به آمارهای احضارها و بازداشت دانشجویان و احکام کمیته انضباطی گفت: دکتر زاهدی لیاقت نشستن بر صندلی وزارت را ندارد و وقت آن رسیده این شخص به خاطر عملکردش در وزارت علوم، از این سمت استعفا داده و مورد محاکمه قرار گیرد.
نیکونسبتی در پایان با اشاره به این که دولت چون نمی تواند به وعده های خود عمل کند در حال سرکوب کلیه منتقدین است، گفت: اما دانشگاه زنده است و همچنان منتقد دولت باقی خواهد ماند.
در ادامه این تریبون، اسماعیل سلمانپور، از اعضای انجمن اسلامی پلی تکنیک در طی سخنانی با اشاره به این که قرار است فردا در دانشگاه امیرکبیر احمدی نژاد حضور یابد، گفت: آقای احمدی نژاد! دانشجویان پلی تکنیک آنهایی هستند که امروز اینجا تجمع کرده اند و فریاد می زنند: «محمود احمدی نژاد، عامل تبعیض و فساد».
سلمانپور در ادامه با اشاره به این که آمفی تئاتر دانشگاه قرار است با نیروهای امنیتی و دانشجویان دانشگاه امام صادق پر شود، افزود: این افراد مسلما برای احمدی نژاد دست و سوت می زنند و از او استقبال می کنند، اما اگر احمدی نژاد جرات دارد، در جمع دانشجویان واقعی دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کند.
بابک زمانیان دیگر عضو انجمن اسلامی پلی تکنیک نیز با اشاره به اعلام حضور احمدی نژاد در در این دانشگاه، در سخنان کوتاهی گفت: آقای احمدی نژاد! فردا ساعت ۸ صبح دانشجویان پلی تکنیک منتظر تو هستند. امیدواریم در جمع دانشجویان امیرکبیر حاضر شوید.
عباس حکیم زاده، عضو شورای مرکزی انجمن دانشجویان پلی تکنیک، به مرگ سه دانشجو و چند خودکشی در عرض کمتر از یک هفته اشاره کرد و با گرامی داشت یاد مرحوم توحید غفارزاده گفت: این دانشجوی سبزواری به دست یک بسیجی کشته شد اما مسئولین وزارت علوم در کمال ناجوانمردی دانشجوی مقتول را به مزاحمت برای «نامزدش» متهم می کنند و عملی که توسط دانشجوی بسیجی انجام شده را عمل به وظیفه می دانند.
حکیم زاده به آمار محدودیت ها و برخوردهای گسترده بر علیه دانشجویان که در عرض یک سالی که احمدی نژاد قدرت را در دست گرفته اشاره کرد و گفت: جالب اینجاست که نزدیک به نیمی از این برخوردها و محدودیت ها به دانشجویان پلی تکنیک اختصاص دارد.
حکیم زاده با اعتراض به گذشت به بیش از ۸۰ روز از بازداشت دکتر کیوان انصاری به دلیل اتهاماتی واهی و پوچ، گفت: ما آرزو داریم که ایشان هر چه سریعتر از زندان آزاد شوند.
حکیم زاده، به روزبه ریاضی و یاشار قاجار از دانشجویان سه ستاره پلی تکنیک اشاره کرد و گفت: جالب آن که وزیر علوم در اظهاراتی مضحک همچنان وجود این دانشجویان را تکذیب می کنند.
این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی امیرکبیر در پایان با انتقاد از افرادی که به دنبال ایدئولوژی گرایی در میان جنبش دانشجویی هستند، گفت: انجمن های اسلامی در سال های اخیر از دو سو تحت فشار بوده اند. از سوی حاکمیت اقتدارگرا و از سوی جریانات سیاسی که نتوانسته اند از دانشجویان به عنوان پیاده نظام خود استفاده کنند.
حکیم زاده در ادامه نسبت به تفکری که به انجمن های اسلامی توصیه می کند وجه دینی خود را تقویت کنند و دانشجویان سکولار را از انجمن ها اخراج کنند، گفت: دانشجویان امروز هوشیارتر از آن هستند که در دام ایدئولوژی گرایی مترجعانه دهه ۶۰ بیافتند و از همواره از حقوق انسانی کلیه افراد، فارغ از نوع اندیشه، فکر و مذهب شان دفاع خواهند کرد.
دیگر سخنران این تریبون، مجید دری، یکی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی بود. این دانشجو در ابتدای سخنان خود گفت: من از دانشگاه علامه می آیم و سلام گرم دانشجویان این دانشگاه را به دانشجویان شجاع و بی پروای پلی تکنیک می رسانم. مجید دری با اشاره به این که دیکته ای به رئیس دانشگاه امیرکبیر در خصوص برخورد با دانشگاه شده است، به رئیس بی کفایت دانشگاه علامه هم شده است، گفت: بسیاری از اساتید دانشکده علوم سیاسی ما را با اتهامات واهی و حتی اتهامات اخلاقی بازنشست می کنند و یا آن ها را اخراج می کنند.
در ادامه تریبون آزاد، وحید عابدینی، عضو انجمن دموکراسی خواه دانشگاه تهران، گفت: امروز اینجا جمع نشدیم که از استبداد حاکم شکوه کنیم، امروز اینجا جمع نشدیم که بگوییم چرا پس از گذشت سال ها هنوز قاتلین عزت ابراهیم نژاد شناسایی نشدند، امروز اینجا جمع شدیم تا از استقلال دانشگاه ها و آزادی در دانشگاه دفاع کنیم. عابدینی در ادامه با اشاره به این که نبض امیرکبیر را در حمام فین زدند گفت: اما امروز نبض جنبش دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر می تپد.
در پایان تریبون دانشجویان در مقابل انجمن اسلامی جعلی که از سوی دانشگاه امیرکبیر به عده ای معدود از بسیجیان اعطا شده است حضو ر پیدا کردند. دانشجویان در تجمع مقابل دفتر انجمن جعلی شعارهایی مانند «انجمن بسیجی تعطیل باید گردد»، «انجمن امنیتی تعطیل باید گردد»، «انجمن منتخب حمایتت می کنیم»، «این لانه جاسوسی اشغال باید گردد» و… سر دادند.
عباس حکیم زاده، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی منتخب دانشجویان، گفت: دانشگاه با حضور فراوان نیروهای امنیتی و با ترس و هراس فراوان دفتر انجمن اسلامی را در نیمه های شب با بولدوزر تخریب کرد و وسایل آن به سرقت برد. اما ما در روز روشن و با پشتوانه قاطبه دانشجویان و با اعلام قبلی اینجا حضور پیدا کردیم تا به مدیریت دانشگاه اثبات کنیم که ما نیازی به تایید دانشگاه نداریم و این دانشگاه است که برای اداره دانشگاه مجبور است به رای و نظر دانشجویان احترام بگذارد.
حکیم زاده در ادامه با اشاره به مصوبه شورای مرکزی انجمن اسلامی، گفت: ما نه خواستار تخریب این دفتر هستیم و نه آسیبی به آن می رسانیم بلکه در حرکتی مدنی طبق مصوبه شورای مرکزی انجمن اسلامی امروز درب این انجمن جعلی را قفل و زنجیر می کنیم و به دانشگاه یک بار دیگر فرصت می دهیم تا به رای و نظر دانشجویان احترم بگذارد.
در پایان مراسم علی نیکونسبتی، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی، با نصب قفل و زنجیر بر درب انجمن جعلی دانشگاه گفت: ما برخلاف مسئولین مدنی هستیم و به تخریب اموال نمی پردازیم در حالی که آن ها انجمن اسلامی امیرکبیر را تخریب کردند.
نیکونسبتی در پایان گفت: آقای احمدی نژاد هم اگر جرات دارد در جمع دانشجویان صحبت نمایند، هر چند ما مطمئن هستیم که کارنامه ایشان غیرقابل دفاع است که اجازه نمی دهند حتی یک نفر از جمع منتقدان از ایشان سوال کنند. نصب قفل و زنجیر بر درب انجمن جعلی دانشگاه امیرکبیر با استقبال و تشویق شدید دانشجویان حاضر در تجمع همراه شد
دانشجویان پلی تکنیک تهران دست به تجمع اعتراض زدند
روزنه
امروز یکشنبه ١٩ آذر طبق قرار قبلی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک در محوطه دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند. نیروهای نظامی و سرکوب خیابانهای منتهی به دانشگاه، خیابان سمیه و ورودی های آن، خیابان حافظ و زیر پل و همچنین خیابان شهید سپهبد قرنی از طالقانی به سمت پایین را بسته است. تجمع از ساعت ١٢ ظهر شروع شده است. گفته شده بود که امروز احمدی نژاد قرار است در این دانشگاه سخنرانی کند و دیروز هیئتی برخی نقاط دانشگاه را مورد بازدید قرار داده بودند.
سازمان جوانان کمونیست از همه مردم آزادیخواه تهران، از دانشجویان دانشگاههای مختلف میخواهد از اعتراض دانشجویان حمایت کنند و در مقابل سرکوب دانشجویان، دستگیری و اذیت و آزار آنها به هرشکل که میتوانند دست به اعتراض بزنند. دانشگاه پادگان نیست، نیروهای بسیج و حراست و سایر عوامل سرکوب رژیم باید گورشان را از دانشگاه گم کنند. نیروهای انتظامی حق محاصره دانشگاه و ممانعت از اعتراضات دانشجویان را ندارند و باید گورشان را از اطراف دانشگاه گم کنند.
جزئیات بیشتر اخبار مربوط به تجمع امروز دانشجویان پلی تکنیک را متعاقبا به اطلاع خواهیم رساند
مرگ بر جمهوری اسلامی

آزادی، برابری، حکومت کارگری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان جوانان کمونیست
١٠ دسامبر ٢٠٠٦، ١٩ آذر 1385
بربریت اسلامی در پلی تکنیک
با سوسیالیسم جوابش کنید
روزنه
٤ روز بعد از ١٥ آذر سرخ و سوسیالیستی با پرچم "یا سوسیالیسم یا بربریت"، احمدی نژاد این سمبل خشونت و سرکوب حکومت اسلامی به دانشگاه می رود. رفتن احمدی نژاد به دانشگاه مصادف شده است با برگزاری تریبون آزادی که دانشجویان در روز ١٥ آذر در دانشگاه تهران قرارش را با هم گذاشته اند. دانشجویان از همه مردم دعوت کرده اند که در روز ١٩ آذر برای اعتراض به سیاست های سرکوب گرانه حکومت اسلامی در دانشگاه پلی تکنیک جمع شوند و از آنها حمایت کنند. بسیج دانشگاه امام صادق و پلی تکنیک در حرکاتی نمایشی سعی در ایجاد رعب و وحشت و زمینه سازی سرکوب دانشجویان دارد. از طرفی انجمن اسلامی دانشگاه با همکاری دفتر تحکیم وحدت با صدور اطلاعیه ایی تلاش دارند این مراسم را حداکثر در چهارچوب "نقد به دولت" برداران انحصار طلب محدود کنند. اما دانشگاه چپ تر از این حرفها است.
دانشجویان در روز ١٥ آذر نشان دادند تصمیم خود را گرفته و راه و هدف خود را انتخاب کرده اند: "یا سوسیالیسم یا بربریت" این است عصاره و فشرده مجموعه خواستها و شعارهای دانشحویان که به فریاد درآمد و بالا برده شد. دانشحویان باید همان طور که ٣ سال پیش خاتمی را هو کردند، پوزه احمدی نژاد، سمبل سرکوب رژیم اسلامی را صد بار محکم تر به خاک بمالند و شعار های آزادی خواهانه و برابری طلبانه را بار دیگر در صحن دانشگاه طنین اندازکنند.
سازمان جوانان کمونیست از همه مردم و به خصوص جوانان می خواهد یکشنبه ١٩ آذر در دانشگاه پلی تکنیک جمع شوند و در کنار دانشحویان این دانشگاه به جمهوری اسلامی اعتراض کنند و خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری سوسیالیسم به عنوان تنها راه نجات شوند.
سرنگون باد جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی برابری
برقرار باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان حوانان کمونیست
١٨ آذر ٨٥ ، ٩ دسامبر ٢٠٠٦
تقارن تجمع سراسری دانشجويان با حضور محمود احمدی نژاد در پلی تکنيک تهران
خبرنامه امیرکبیر
ساعتی قبل با حضور سخنگوی دولت، غلامحسين الهام در دانشگاه صنعتی اميرکبير (پلی
تکنيک تهران) و بازديد وی از آمفی تئاتر مرکزی و سالن تربيت بدنی دانشگاه، شايعات
چند روزه مبنی بر احتمال حضور محمود احمدی نژاد در پلی تکنيک پررنگ تر شد.اين
در حالی است که طبق قرار مشخص شده ميان دانشجويان در تجمع روز چهارشنبه دانشگاه
تهران فردا يکشنبه پلی تکنيک تهران ميزبان دانشجويان دانشگاه های مختلف است تا در
کنار هم فرياد ظلم ستيزی خود را در برنامه ای با نام
دانشگاه زنده، منتقد
دولت
به گوش مسئولين دولت و وزارت علوم برسانند.شنيده ها حکايت از آن
دارد که بسيجيان دانشگاه اميرکبير تحت سرپرستی دانشجويان بسيجی دانشگاه امام صادق
در حال آماده سازی و تمرين انجام فعاليت های سرکوبی و نمايشی می باشند.عده ای
ديگر نيز با تغيير ظواهر خود در حال تمرين پرسش سوالات انتخابی از سوی نهاد رياست
جمهوری می باشند. بيش از ۳۰۰ تن از بسيجيان اميرکبير و امام صادق از ديشب برای
انجام اين امور در آماده باش به سر می برند.از سوی ديگر انجمن اسلامی دانشجويان
پلی تکنيک طی يک فراخوان سراسری از تمام دانشجويان دانشگاه های ايران و ملت آزادی
خواه ايران دعوت کرده تا در تجمع و تريبون آزاد سراسری روز يکشنبه حضوری پرشور
داشته باشند
با حکم مراجع قضايي: 9 كارگر"قوه پارس" در قزوين در بازداشت به سر مي برند
تهران- خبرگزاري كار ايرانرئيس شوراي اسلامي كار شركت" قوه پارس" قزوين از بازداشت 9 تن از كارگران اين شركت توسط مراجع قضايي خبر داد . به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا, نماينده كارگران اين واحد توليدي گفت‌‏: به دنبال صدور حكم توقيف اموال شركت توسط مراجع قضايي كه به درخواست بازنشستگان واحد صورت گرفته و ممانعت كارگران از خروج دستگاههاي توليدي , 9 تن از اين كارگران احضار و بازداشت شدند . اين نماينده كارگري گفت‌‏: "قوه پارس" از بهمن 84 تعطيل است و كارگران واحد 5 ماه حقوق و مزايا نگرفته اند , آيا ممانعت كارگران از خروج دستگاههاي توليدي كه معلوم نيست بر اساس چه دلايلي صورت مي گيرد جرم است كه اين بخت برگشتگان احضار و بازداشت مي شوند . او گفت‌‏: به حكم دستگاه قضاء كارگران ديشب ( شنبه شب ) در بازداشت به سر بردند و شرط آزادي آنان تامين وثيقه و وجه نقد اعلام شده است.تا لحظه ارسال خبر ، جزييات ديگري در اين خصوص اعلام نشده است
كارگران معترض قزوين جاده بستند ؛كارگران"پوشينه بافت" ماهها حقوق نگرفته اند، هيچ مقام مسئولي پاسخگو نيست
تهران- خبرگزاري كار ايران
دهها تن از كارگران معترض شركت نساجي" پوشينه بافت" قزوين از ساعات اوليه صبح امروز جاده‌‏هاي اصلي شهر صنعتي البرز به قزوين را بسته و خواستار رسيدگي مسوولان به مشكلات خود شدند.
به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا, كارگران" پوشينه بافت" در قزوين به دنبال واگذاري اين واحد از ماهها قبل در بلاتكليفي بسر مي برند و عليرغم مكاتبات مكرر با مسوولان , مشكلات اين واحد و بيش از 700 كارگر همچنان لاينحل مانده است . به گفته يك مقام كارگري خريدار اين واحد ادعا كرده بود كه 280 ميليارد تومان براي رونق اين واحد بحران زده در نظر گرفته در حالي كه در حساب شخصي وي تنها 64 هزار تومان وجه موجود بوده است
متهمان پرونده وبلاگ نويسان در نامه به رئيس دادگاه : دادگاه ما را علني برگزار کنيد، نگران ما نباشيد
پیک ایران
روز : شهرام رفيع زاده، روزبه مير ابراهيمي و اميد معماريان در نامه سرگشاده اي خواستار برگزاري دادگاه خود به صورت علني شدند؛ و با اين تاکيد که: اين اتهامات علني زده شده، چرا دفاع در برابر آن نبايد علني باشد؟ متن نامه به اين شرح است:
به نام خداجناب آقاي مسعودي قاضي محترم دادگاه، ما امضا کنندگان اين نامه سه تن از متهمان پرونده اي هستيم که به نام "پرونده وبلاگ نويسان" شناخته شده و هم اکنون در شعبه تحت مديريت شما مراحل دادرسي را طي مي نمايد.اقدام غيرمنتظره جنابعالي در غيرعلني اعلام کردن بررسي پرونده ما درجلسه اخير دادگاه، درمورخ 12 آذرماه، موجب شگفتي مان شد.انتظارداشتيم با توجه به جلسه حضوري با رييس محترم قوه قضاييه وتاکيد برپيگيري تخلفات ومبنا قرار دادن نتيجه کميته تحقيق سه نفره ايشان، رسيدگي به پرونده به شکل ديگري ادامه پيدا کند.باتوجه به اينکه آيت الله شاهرودي در آن ديدار صريحا اعلام کردند که اعترافات به اجبار گرفته از ما باطل است و نبايد مورد استناد قرار گيرد؛ و به دليل خوشبيني که تلاش مي کنيم نسبت به روند دادرسي عادلانه پرونده داشته باشيم، برآن شديم درخصوص تصميم اخيرتان درباب غيرعلني کردن بررسي پرونده درجلسه اخير دادگاه، که برخلاف مشي جلسه نخست دادگاه درششم آبان ماه بود، نکاتي را به استحضار برسانيم .پرسش ما از شما که مسئوليت خطير قضاوت را در اين دادگاه برعهده گرفته ايد اين است که چرا اتهاماتي که پيش از اين بارها و بارها در محافل مختلف از جمله در مصاحبه هاي مطبوعاتي برخي مقامات قوه قضاييه و حتي در سيماي رسمي جمهوري اسلامي مطرح و پخش شده، بررسي اش در دادگاه غير علني شده است؟ آيا ما اين حق را داريم که وقتي اتهامي به ما در حضور همگان (افکار عمومي و رسانه ها) نسبت داده مي شود، درهمان شرايط از خود دفاع کنيم؟ اگر توجيه، بررسي اتهامات غير اخلاقي است که ما حاضريم ده ها مصاحبه مقامات قضايي رادر زمان بازداشتمان ارائه کنيم که صريحا به ما اتهامات اخلاقي نسبت داده اند.اگر نگران آبروي ما هستيد ما هيچ نگراني از طرح علني چنين اتهاماتي نداريم و دفاعيات مان را هم حاضريم در همان شرايط علني انجام دهيم.درحالي که بعد ازپروژه اعتراف گيري که نهادهاي مختلفي درآن حضور داشته اند، وخدا را شکر روندي است که کم وکيف آن بر هموطنان عزيز پوشيده نيست، آيت الله شاهرودي درجلسه اي با متهمان اين پرونده، به شدت از رفتار هاي انجام شده متاثرشدند، وصميمانه گفتند که با خاطيان پرونده برخورد خواهد شد، عملا محتواي چنين اتهاماتي جاي تعجب است.واساسا اينکه مبناي بررسي پرونده بارديگر همان نوشته هايي است که هم شما وهم ما مي دانيم ماجرايش چيست، عملا بازگشتن به نقطه صفر به نظر مي رسد.اگر توجيه، بر خلاف امنيت عمومي بودن طرح اتهامات است، چرا اتهامات ما در طول اين دو سال بارها و بارها از زبان و قلم ديگران جاري شده است؟ما امضا کنندگان اين نامه ضمن اعتراض به برگزاري غيرعلني دادگاه خواستار برگزاري علني دادگاه هستيم و معتقديم همانگونه که پيش از اين اعلام اتهامات منتسب به ما در سطح گسترده و حتي در رسانه ملي خطري براي امنيت نبود هم اکنون نيز نبايد باشد.لذا ازحضورجنابعالي موکدا خواستاريم دادگاه را علني و با حضور نمايندگان رسانه ها برگزار کنيد، تا افکار عمومي همان گونه که اظهارات اجباري ما را پشت دوربين هاي تلويزيون دولتي شاهدبود، "نيمه پنهان" داستان غم انگيزفرزندان ايران را نيزبشنوند.تا شايد درسي باشد براي کساني که براي قضاوت افکارعمومي اعتباري قائل نيستند، و گمان مي کنند ماه را مي توان هميشه پشت ابرپنهان کرد.پيشاپيش از حسن نظر و توجه شما سپاسگزاريم.
شهرام رفيع زاده - روزبه ميرابراهيمي – اميد معماريان
اعتراض به فيلم «آخر زمان»
فیروزه خطیبی (لس آنجلس)
رادیو فردا فيلم «آپوکاليپتو» يا «آخرزمان» تازه ترين اثر مل گيبسون، به علت صحنه های خشن مراسم «قربانی» کردن انسان، به تلاش برای وحشی جلوه دادن قوم مايا متهم شد.
صحنه قربانی کردن انسان در اين فيلم برفراز يکی از اهرام قوم «مايا» انجام ميشود.
اما صحنه های ديگر فيلم نيز، از جمله مراسم شکار زندانيانی که پس از رها شدن در جنگل مورد اصابت تيرهای آتش زای سربازان قرار گرفته اند، باعث شده که گروهی از فعالان حقوق بشر کشور گواتمالا در آمريکای مرکزی، کارگردان فيلم را به خلق تصوير نادرستی از امپراطوری مايا و تلاش برای وحشی جلوه دادن ساکنان گواتمالا متهم کنند.
فيلم نامه فيلم «آپوکاليپتو» توسط مل گيبسون و با همکاری فيلمنامه نويس ايرانی فرهاد صفی نيا نوشته شده است.
ريچارد هنسن استاد جامعه شناسی دانشگاه آيداهو، يکی از ناظران تاريخی اين فيلمنامه که رساله های گوناگونی درباره قوم مايا نوشته است، اين فيلم را قوی و ارزشمند ارزيابی می کند.
او می گويد اين فيلم توانسته است از طريق دکور، لباس و صورت پردازی، تصوير دقيق و عينی از قوم مايا را به تماشاگر عرضه کند.
به گفته آقای هنسن، اين فيلم بيش از هر چيز و در وهله اول يک محصول سينمايی هاليوودی بشمار ميرود و نه يک فيلم مستند.
فيلمنامه نويس ايرانی اين فيلم فرهاد صفی نيا معتقد است که اين فيلم نيز مانند ديگر فيلم های تاريخی ساخت هاليوود از جمله «اسکندر» يا «همه مردان پرزيدنت»، محصول درهم آميزی وقايع تاريخی و مستند است که با استفاده از قدرت تخيل کارگردان و نويسندگان آن ساخته شده است.
فیلم نامه نویس ایرانی فیلم جدید مل گیبسون می گوید خواسته ایم به یاد تماشاگر بیاوریم که همه امپراتوری های بزرگ جهان، شبیه به هم سقوط می کنند
آقای صفی نيا که در نوشتن فيلم نامه «آپوکاليپتو» با مل گيبسون همکاری نزديک داشته است ، شرط اساسی ساختن يک فيلم خوب و موفق را ايجاد توازن بين اصالت تاريخی داستان فيلم و هيجان انگيزتر ساختن آن برای تماشاگر سينما ميداند.
آقای صفی نيا، فيلم «آپاکاليپتو» را بيش از هر چيز، يک اثر هيجان انگيز و سرگرم کننده ميخواند و معتقد است مقصود سازندگان فيلم نيز همين بوده است زيرا فيلم در واقع در رده بندی «فيکشن» يا تخيلی قرار دارد.
فرهاد صفی نيا می گويد او و مل گيبسون تلاش کرده اند با فيلم «آپوکاليپتو» يا «آخر زمان»، اين واقعيت را به ياد تماشاگر جهان امروز بياورند که نشانه های سقوط همه امپراتوری های قدرتمند جهان يکسان است: نابود کردن گسترده محيط زيست، يک جامعه مصرفی رو به زوال و فساد سياسی.
فيلم «آپوکاليپتو» بيش ازهرچيز برای تماشاگر اين پرسش را مطرح می کند که چگونه قومی مانند قوم مايا با فرهنگ غنی، پيش تازی درعلم رياضی، صاحب خط و زبان، توانسته است اين گونه شهرها را تخليه کند و اهرام خود را به رويش جنگل های وحشی بسپرد؟

تظاهرات در حمايت از مبارزات دانشجويان در آلمان برگزار شد
روزنه
در حمايت از مبارزات دانشجويانان در ايران، ديروز پنجشنبه هفتم دسامبر برابر با ١٦ آذر، دو تظاهرات در مقابل کنسولگريهاى جمهورى اسلامى در فرانکفورت و هامبورگ، برگزار شد.

در فرانکفورت، محل برگزاری تظاهرات با برچم ها و پلاکاردهای بزرگی مزین شده بود. پوسترهای بزرگ حاوی شعارهای دانشجويان در١۵ آذر در دانشگاه تهران به همراه عکس های بزر گی از این تظاهرات، جلوه باشکوهی به این تظاهرات داده بود. تعدادى از دانشجویان دانشگاه فرانکفورت که هفته پیش در حمایت از مبارزات دانشجویان قطعنامه اى صادر کرده بودند نيز،در تظاهرات شرکت کردند.در ابتدا، دبير کميته فرانکفورت حزب کمونيست کارگرى ايران، نوید محمدی به زیان آلمانی و فارسی به شرکت کنندگان خوش آمد گفت. سپس محمد شکوهی دبیر تشکیلات آلمان حزب کمونيست کارگرى ايران چند بار به زبان آلمانی و فارسی برای شرکت کندگان سخنرانی نمود که با کف زدنهای حاضرین بویژه دانشجویان دانشگاه فرانکفورت روبرو شد. در ادامه یکی از دانشجویان دانشگاه فرانکفورت در مورد قطعنامه ای که هفته پیش در اجتماع ۵٠٠ نفره دانشجويان اين دانشگاه در محکوميت جمهورى اسلامى و حمايت از مبارزات دانشجويان در ايران صادر شده بود، سخنرانى کرد که با تشويق حضار روبرو شد.تظاهرات با شعارهائى در حمايت از مبارزات دانشجويان براى آزادى و برابرى ادامه يافت. در این تظاهرات پیام سازمان جوانان کمونیست توسط شاهین احدپور قرائت شد
در هامبورگ نیز میتینگ اعتراضی در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی برگزار شد۔میتینگ ساعت ١٦
با شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد،دانشجو کارگر اتحاد اتحاد، دانشجو کارگر حمایتت میکنیم، به زبانهای آلمانی و فارسی شروع شد.در ادامه متینگ اعلامیه آلمانی و فارسی حزب در مورد ١٦ آذر توسط سیامک مکی و مهین کوشا از کادرهاى حزب قرائت شد. سپس حبیب نصوحی دبير کميته هامبورگ حزب برای حاضرین سخنرانى داشت.در این میتینگ پرچمهای حزب، تصاوير مارکس و منصور حکمت همراه تعداد دیگری شعار در حمايت از مبارزات دانشجويان بر افراشته شده بود.
مرگ بر جمهورى اسلامى ايران
زنده باد آزادى زنده باد برابرى
تشکیلات خارج کشور حرب کمونیست کارگری ایران – آلمان
١٧ آذر ۸۵، ۸ دسامبر ٢٠٠٦

آتش زدن تصاویر احمدی نژاد در شهر جبلیه لبنان
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب الله لبنان برای دومین بار هواداران خود را به برگزاری تظاهرات خیابانی در مرکز بیروت فراخوانده است. این تظاهرات قرار است بعدازظهر امروز برگزار شود.
دولت لبنان برای حفظ آرامش تدابیر امنیتی در مراکز اصلی بیروت را افزایش داده است.
تلاش حزب الله و رژیمهای تهران و دمشق برای ساقط کردن دولت فواد سینیوره در حالی دنبال می شود که روز گذشته امیل لحود، رئیس جمهور دست نشانده رژیم بشار اسد، از امضای طرح تشکیل دادگاه بین المللی برای محاکمه عاملان ترور رفیق حریری خودداری کرد.
از سوی دیگر مفتی اهل سنت لبنان در اعتراض به اقدامات بی ثبات کننده حزب الله و حامیانش گفته است براندازی دولت در خيابان را به هيچ وجه اجازه نخواهيم داد.
وی ساقط كردن دولت را خط قرمز دانست و گفت براندازی دولت از طريق تظاهرات خيابانی، خط قرمز است كه به هيچ وجه به آن اجازه نخواهيم داد.
فواد سينيوره و گروههای طرفدار او تا کنون از فراخواندن حاميان دولت برای تظاهرات پرهیز کرده و تنها بخشی از نیروهای پلیس و ارتش لبنان را برای حفظ نظم در سطح شهر مستقر کرده اند. با این حال شبکه خبری العربیه گزارش داد شماری زیادی از طرفداران دولت سینیوره روز گذشته در شهر جبلیه گردآمده و علیه مخالفان دولت دست به تظاهرات زدند.
تلویزیون العربیه صحنه هايی را نشان داد که در آن برخی از تظاهرکنندگان تصاویر امیل لحود، رئیس جمهور لبنان، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و احمدی نژاد را آتش می زدند.
یکی از تظاهرکنندگان گفت دولت لبنان توسط مجلس نمایندگان انتخاب شده و در حال حاضر با یک حرکت کودتايی از سوی حزب الله که مورد حمایت رژیمهای تهران و دمشق است، مواجه شده است.
وی گفت در تمام مناطق مردم می گویند نه به رژیم دمشق، نه به رژیم تهران، بله به لبنان آزاد و مستقل.
در همین حال روزنامه‌ يديوت‌ آهارونوت‌، چاپ اسرائیل در شماره امروز خود نوشت اعضای شبکه ترور القاعده‌ در ماههای اخیر به‌ جنوب‌ لبنان‌ نفوذ کرده‌ اند.
خبرگزاری فرانسه که این خبر را مخابره کرده به نقل از يديوت‌ آهارونوت‌ نوشت اين‌ افراد‌ تلاش می کنند تا با اقدامات‌ تحريک‌ آميز خود آتش بسی‌ را که‌ از اواسط ماه اوت‌ در پی‌ تصويب‌ قطعنامه‌ 1701 شورای امنیت برقرار شده است، بهم بزنند.معاون وزیر دفاع اسرائیل نیز امروز طی سخنانی در رادیوی این کشور، تظاهرات خیابانی حزب الله در بیروت را اقدامی دانست که از سوی محور شر سازماندهی شده است و گفت رژیم تهران تلاش دارد سلطه شوم خود را در منطقه از لبنان تا افغانستان بگستراند
برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

 
direction:rtl;