Friday, October 13, 2006

21/07/1385


چرا كارگران و دانشجويان سركوب مي‌شوند ؟

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

روز گذشته 12 اکتبر٬ روز تعیین شده برای اعدام کبرا رحمانپور بود
این بیانیه در تاریخ چهارشنبه 11 اکتبر منتشر شده است
کمیته بین المللی علیه اعدام
کبرا رحمانپور در زندان اوین٬ با نگرانی اخبار را تعقیب میکند و فردا روزی است که حکومت اسلامی اعلام کرده بود٬ کبرا را مجددا پای جوخه اعدام میبرد. طبق اخباری که به دست کمیته بین المللی علیه اعدام رسیده است٬ فردا این حکم اجرا نمیشود. پرونده کبرا بعد از عدم نتیجه گیری در شورای حل اختلاف٬ برای دفتر شاهرودی ارسال شده و تا کنون برای اجرای احکام یعنی محل اجرای حکم ارسال نشده است.
پخش خبر اینکه جمهوری اسلامی به خانواده کبرا و وکیل او یک ماه فرصت داده است تا رضایت خانواده مقتول را به دست آورند و در غیر اینصورت کبرا به پای چوبه دار میرود٬ با موجی از اعتراض و مقاومت و انزجار روبرو شد و حکومت اسلامی مجددا مجبور شد٬ عقب نشینی کند.
یک ماه گذشته در سراسر جهان و در ایران اعتراضات گسترده ای بر علیه حکم اعدام کبرا در جریان بود. یکبار دیگر نگاهها به کبرا و سرنوشت او معطوف شد. یکبار دیگر مادر و پدر کبرا٬ امکان یافتند٬ در مورد فرزند عزیزخود و شرایطی که او را به اینجا کشانده حرف بزنند و درد دلهای آنها ر ا هزاران و میلیونها نفر شنیدند.
در ایران و در بیش از 16 شهر در دنیا میتینگهای اعتراضی گسترده ای بر پا شد. آخرین مورد میتینگ بزرگ اعتراضی در شهر رم پایتخت ایتالیا بود که توجه های زیادی را بخود جلب کرد.
هزاران نامه اعتراضی به دست مقامات حکومتی رسید و طومار اعتراضی و نامه پدر کبرا را در طول چند روز بیش از دو هزار نفر امضا کردند.
به دعوت خانواده های محکوم به اعدام در مقابل دفتر سازمان ملل تجمعی برپا شد که در آن ٬ با وجود حمله سرکوبگرانه نیروهای حکومت و دستگیری چند نفر٬ مردم تجمع کرده و به جمهوری اسلامی ایران اعتراض کردند.
امروز مجددا کبرا در شرایط ناامن و با دلهره و اضطراب زندگی میکند. هنوز معلوم نیست چه میشود. ولی آنچه که مسلم است٬ جمهوری اسلامی جرات نخواهد کرد کبرا را اعدام کند.
تمام تلاش ما اینست که حکومت اسلامی نه فقط حکم اعدام را رسما ملغی کند٬ بلکه کبرا را از زندان آزاد کند. کبرا رحمانپور هفت سال است که در زندان بسر میبرد و جوانی او در بدترین شرایط و با وحشت اعدام سپری میشود٬ کبرا باید فورا از زندان آزاد شود.
کمیته بین المللی علیه اعدام یکبار دیگر از همگان دعوت میکند به این حکم وحشیانه و ضد انسانی وسیعا و متحدانه اعتراض کنند .
دستگیری، ضرب و شتم و ناپدیدشدن فعالان سیاسی در کردستان
صدور حکم حبس برای یک شهروند بانه ای
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
براساس حکم دادگاه انقلاب شهر سقز یک شهروند بانه ای به نام " هدایت خسروزاده" به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 6 ماه حبس محکوم شد. نامبرده پیش از این دستگیر و مدتی را در بازداشت به سر برده و سپس با تودیع وثیقه آزاد شده بود.
گفته می شود "هدایت خسروزاده" در اثر ضرب و شتم نیروهای انتظامی در زمان دستگیری دچار آسیب جدی شنوایی شده است.
حکم حبس و بازداشت برای دو شهروند دهگلانی
یک شهروند دهگلانی به نام "حبیب الله طهماسبی" که اخیرا در دادگاه انقلاب شهر سنندج محاکمه شده بود به 5 سال حبس محکوم شد.
نامبرده که پیشتر به اتهام ارتباط با احزاب کرد دستگیر و با قرار وثیقه سی میلیون تومانی آزاد شده بود، پیش از این نیز به حبس تعلیقی محکوم شده بود. در همین رابطه طی روزهای اخیر یک معلم دهگلانی به نام " اقبال جوانمردی" به اتهام فعالیت سیاسی دستگیر و روانه بازداشتگاه گردیده است. اتهام روزنامه نگاران دستگیر شده نامشخص است .
سنندج؛ اتهام سه روزنامه نگار سنندجی عضو هیات تحریریه هفته نامه "روژهه لات" به نام های "سامان سلیمانی"، "رضا علی پور" و " فرهاد امین پور" تاکنون مشخص نشده است.
طی روزهای اخیر برخی از اعضای خانواده 3 روزنامه نگار دستگیر شده سنندجی به نام های " سامان سلیمانی" ، "رضا علی پور" و " فرهاد امین پور" در تماس به مرکز اطلاع رسانی گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ضمن تکذیب هرگونه ارتباط نامبردگان با شرکت های گلدکوئیست علت دستگیری این روزنامه نگاران را نامشخص اعلام کرده اند. برخی از منابع نزدیک به هفته نامه مذکور اتهام دستگیرشدگان را سیاسی و مطبوعاتی ذکر کردند.
حکم زندان برای دو شهروند کرد
مهاباد؛ دو شهروند کرد ملقب به" حسن ایلامی" و " ریبین هورامی"به اتهام همکاری با احزاب کرد به حبس محکوم و زندانی شده اند.
یک شهروند ايلامي به نام "حسن" به اتهام همکاري با احزاب کرد در منطقه مرزي ميرآباد سردشت از سوي نيروهاي امنيتي دستگیر و روانه زندان مهاباد گرديده است. نامبرده پیش از این نیز به همان اتهام به 5 سال حبس تعليقي محکوم شده است.
در همین رابطه شخصي ملقب به "ريبين هورامي" تابعه کردستان عراق که به اتهام ورود غير قانوني به داخل کشور و همکاري با احزاب کرد دستگیر و زندانی شده و پیش از این از سوي دادگاه بدوي به 4 سال حبس محکوم گرديده بود، در مرحله تجديد نظر خواهي به 26 ماه زندان محکوم گرديده است.
دستگیری و ناپدیدی یک شهروند مهابادی
یک شهروند مهابادی به‌ نام " سلیمان کوتری " از روز چهارشنبه هفته‌ گذشته‌ توسط افرادی ناشناس بازداشت و سپس ناپدید شده است. گفته می شود سه‌ فرد‌ لباس شخصی تحت عنوان مامور دولت و با ارایه حکم بازرسی و دستگیری به‌ منزل وی مراجعه نموده و نامبرده را دستگیر و به‌ مکان نامعلومی انتقال داده‌ اند.
خانواده‌ سلیمان کوتری از جمله‌ همسرش اذعان داشته‌اند که‌ طی روزهای گذشته‌ جهت پیگیری وضعیت وی به مراکز و مراجع امنیتی و انتظامی مراجعه کرده اند، اما ارگانهای مذکور از محل بازداشت و یا نگهداری نامبرده اظهار بی اطلاعی کرده‌ اند.
اطلاعيه یک زندانی سياسی از زندان اوين
زندان اوين – بند 350 كارگری خالد حردانی
در پي فشارهاي فزاينده مسئولين قضائي، خالد حرداني از ملاقات با خانواده خود انصراف داد. خالد حرداني درپي بلاتكليفي طولاني مدت و نامعلومي سرنوشت قضائي و فشارهاي روز افزون روحي و رواني در زندان كه اخيرا مشكلات جسمي و قلبي نيز بر آن اضافه شده است، روز گذشته 5 شنبه 20/7/85 از ملاقات با همسر و فرزندانش كه از راه دور به اوين آمده بودند سرباز زد.
خالد حرداني كه مدتي است سياست مدارا و سكوت را كه از سوي مسئولين زندان آنهم براي رفع مشكلات و معضلات موجود پيشنهاد شده بود اعمال مينمود، بدون اخذ هيچ نتيجه اي كما في السابق در سياست يك بام و دو هواي مسئولين گير كرده است و عدم توجه لازم به امور درماني وبهداشتي شرايط محيطي بند سياسي و توجه نكردن مسئولين زندان به ابتدائي ترين نيازهاي انساني در زندان از جمله موارد مهم نقد وتقاضاي زنداني مذكورميباشد كه با تحريم ملاقات با خانواده اعتراض خود را اعلام نمود
ممانعت از ثبت نام و ادامه تحصیل یک فعال دانشجویی
خسرو کــردپور، روزنامه نگار ، کردستان
www.mukrian.blogsky.com
khosrow_kurdpoor@yahoo.com
Tel: 00989188737683
غریب سجادی دانشجوی رشتۀ علوم اجتماعی دانشگاه تربیت معلم تهران، که در آزمون کارشناسی ارشد در رشتۀ علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران پذیرفته شده بود، مجاز به ثبت نام نشد
غریب سجادی در گفتگویی، ضمن تأیید این خبر ، اظهار داشت : سازمان سنجش به خاطر فعالیتهای دوران کارشناسی از گزینش و ثبت نام من خودداری نموده و تلاش اینجانب برای حل این مشکل از طریق مراجع قانونی، نتیجه ای نداشته است.
شایان ذکر است غریب سجادی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران و صاحب امتیاز نشریۀ دانشجویی کردی ــ فارسی ولات و دبیر انجمن علمی جامعه شناسی بوده است .
وخامت حال یک زندانی در بند 350 زندان اوین
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
ماشاءالله عباسی زاده از فعالین حوزه اطلاع رسانی که هم اکنون هفتمین ماه بازداشت خود را در زندان اوین میگذراند، دچار بیماری عفونی گردیده و با وجود گذشت ۱۰ روز وضعیت وی رو به وخامت میرود. وی که پیش از این در مراجعات مکرر خود به بهداری با عدم توجه مسئولین مواجه گشته بود، هم اکنون به دلیل شدت عفونت ریوی و گلو دچار انقطاع در تکلم شده است.
عباسی زاده از کارکنان ارشد وزارت کشور در دولت اصلاح طلب خاتمی و مسئول امور رسانه های داخلی و خارجی در امر اطلاع رسانی در واقعه زلزه بم بوده است.
گفته میشود بیماری ریوی وی نیز به علت حضور شبانه روزیش در بم میباشد. وی بعد از پشت سر گذاردن ۴ ماه انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات، هم اکنون در وضعیت بلاتکلیفی در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر میبرد .
خبر دروغ فوت والدین به زندانی سیاسی در بند مخوف 209 زندان اوین
ادوارنیوز: خانواده مهندس سعید(خیرالله) درخشندی از فعالان دانشجویی و عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد که 50 روز پیش بازداشت شده است نسبت به سلامتی فرزندشان به شدت ابراز نگرانی کردند.
والدین درخشنده که دوشنبه گذشته موفق به ملاقات با وی در زندان اوین شده اند، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی و روحی وی اعلام کردند که سعید درخشندی تحت فشارهای روحی از سوی بازجویان قرار دارد از جمله اینکه بازجویان به وی خبر فوت مادرش را داده بوده اند در حالی که این موضوع صحت نداشته است.
این فعال دانشجویی همچنین در دیدار با خانواده اش از نداشتن وکیل، عدم اطلاع دقیق از عنوان اتهامی ، بازجویی با چشم بند، روشن بودن همیشگی سلول انفرادی و همچنین محروم بودن از هواخوری و هوای آزاد بعد از گذشت 50 روز انفرادی خبر داده و از این وضعیت ابراز ناراحتی کرده است.
خیر الله درخشندی از فعالان دانشجویی دانشگاه یزد که دارای مدرک فوق لیسانس از دانشگاه مفید قم می باشد اواخر مرداد ماه بازداشت شده و در بند 209 زندان اوین به سر می برد .
http://dialogt.org/TVpuyesh/test.htm7 - تصاوير ماهواره اي از زندان گوهردشت و اوين

ايران :گام تازه به سوی تحريم
*اکنون بحث گروه پنج باضافه يک از موافقت و مخالفت با تحريم به موافقت و مخالفت با شدت و ضعف تحريم ها و فهرست آنها تبديل شده است و اين بی ترديد يک گام قهقرايی در مسير وخامت بحران ناشی از پرونده هسته ای ايران است.
روشنگری : شکست آخرين دور مذاکرات لاريجانی و سولانا همچنان که پيش از اين مورد تاکيد قرار گرفته بود بار ديگر پرونده هسته ای ايران را به سر ميز شورای امنيت کشاند و آمريکا که شکست همين مذاکرات را انتظار می کشيد بار ديگر ابتکار عمل را برای اعمال تحريم های اقتصادی به عنوان گام اول مجازات ها عليه ايران در دست گرفت. اکنون بحث گروه پنج باضافه يک چنانچه گزارش های منابع خبری غربی قابل استناد باشد از موافقت و مخالفت با تحريم به موافقت و مخالفت با شدت و ضعف تحريم ها و فهرست آنها تبديل شده است و اين بی ترديد يک گام قهقرايی در مسير وخامت بحران ناشی از پرونده هسته ای ايران است.
آسوشيتدپرس در گزارشی در مورد نتايج گفتگوی ويدئويی سه شنبه شب اعضای گروه پنج باضافه يک از قول "ديپلماتها و مقامات دولتى كه خواستند نامشان فاش نشود" نوشت: "در حالى كه آمريكا خواستار اعمال تحريم‌هاى گسترده براى مجازات ايران به دليل برنامه هسته‌ايش بود، نمايندگان چين و روسيه در نشست مديران سياسى پنج كشور عضو دائم شوراى امنيت به علاوه آلمان خواستار اقدامات نرمترى شدند."
اين گزارش تصريح کرد: "كشورهاى 1+5 در نشست روز سه‌شنبه توافق كردند هفته آينده كار بر روى تحريم‌ها عليه ايران را آغاز كنند اما نتوانستند اختلافات درباره ميزان سخت بودن اين مجازات‌ها را حل كنند."
چنانچه اين گزارش و گزارش های مشابه نشان می دهد اختلافات درون گروه پنج باضافه يک که سابقا حول تحريم و مخالفت با تحريم کانونی بود, با بن بست مذاکرات بر "ميزان سخت بودن مجازات ها" کانونی شده است.
در اين ميان سردمداران رژيم در ائتلاف منفی با همتايان خود در کاخ سفيد, ملت ايران را به مسلخ تحريم ها می برند و در حالی که خطر تحريم ها شدت بيشتری يافته است, همچنان برخوردهای متناقض و دوگانه خود را در رابطه با تحريم ها ادامه می دهند. از يک سو دستگاه تبليغاتی و خبرگزاری های رژيم شب و روز شکست و ناکامی تحريم ها را تبليغ می کنند و کوچکترين اشاره مقامات روسيه و چين در اين مورد را با تيترهای بزرگ به عنوان شواهد ادعاهايشان برجسته می کنند و از اين طريق خاک در چشم مردم می پاشند تا ابعاد هولناک تحريم ها و وضعيت فاجعه بار ناشی از آن را نتوانند دريابند, از سوی ديگر نابخردانه از "مزايای" تحريم دم می زنند. از جمله احمدی نژاد در تازه ترين اظهار نظر در سخنانی در روز چهارشنبه خطاب به اعضای شورای امنيت سازمان ملل گفت:"تحريم شما روز جشن ملی ما است."
راستی حاکمان جمهوری اسلامی بايد دچار ماليخوليا شده باشند که تحريم يک کشور آن هم از سوی بزرگترين اقتصادهای جهان را "جشن ملی" بخوانند. احمدی نژاد در حالی از "جشن ملی" سخن می گويد که مطابق آمار رسمی ميزان واردات کشور در يک سال اخير به رقم بی سابقه 40 ميليارد دلار رسيده است و دولت برای مقابله با کمبود کالاهای اساسی مصرفی و ميوه و مقابله با گرانی ها واردات انبوه کالا داشته است. با اين حال توانايی مقابله با کمبود و گرانی و احتکار کالاها را نداشته و فرياد همه از گرانی به آسمان رفته است. با محدود شدن واردات در اثر تحريم ها, کمبود کالاهای اساسی قيمت ها را به عرش اعلا خواهد برد و بازاريان محترم و قاچاقچيان و محکتران که با هزار رشته به همين حکومت وصلند پوست از سر مردم خواهند کند.
احمدی نژاد در حالی از "جشن ملی" دم می زند که به استناد گزارش های رسانه ها و مطبوعات مجاز ايران بحران در واحدهای توليدی در يک سال اخير دو برابر شده و بيش ار 200 هزار کارگر با تعويق دستمزدها دست به گريبانند و 13 ميليون نفر از جمعيت کشور زير خط فقر دست و پا می زنند, جمعيتی که در صورت تحريم ها قربانيان صف اول خواهند بود.

دستگاه تبليغاتی رژيم از سر رياکاری است که بر محور ناکارايی تحريم ها متمرکز شده است. آنها بهتر از همه می دانند که تحريم ها برای مردم ايران تنها فاجعه به بار می آورد. و شاهد اين مدعا آنکه هر بار هنگام سقوط هواپيماهای کهنه و فرسوده و مرگ مردم به تحريم به عنوان يک علت اساسی عدم تجيهز ناوگان هوايی کشور اشاره کرده اند.
در ضمن تبليغات بر محور ناکارا بودن تحريم ها از سوی دستگاه تبليغاتی رژيم بويژه با توجه به رفتار غير عقلانی کاخ سفيد می تواند زمينه ای برای پيش کشيدن "گزينه" نظامی باشد. زيرا برای آمريکا تحريم وسيله است؛ وسيله ای که به اعتبار آن بتواند به هدف های خود در قبال ايران نزديک شود. اين وسيله اگر کارا نشود, همين ناکارايی ادعايی می تواند بهانه به کار بستن وسيله ديگر را به پيش کشد.
تحريم ها خواست ملت ايران نيست. احمدی نژاد دروغ می گويد وقتی که می گويد همه ملت ايران يک پارچه خواستار دستيابی به اورانيوم غنی شده در داخل کشور هستند. حتی جناح رقيب دولت فعلی هم که هر چه باشند خودی های همين رژيم هستند در اين مورد با سياست های ماجراجويانه دستگاه ولايت و دولت اقتدارگرای احمدی نژاد همدلی ندارند چه رسد به عموم مردم ايران .
ابراز نگرانی والدین سعید (خیرااله) درخشندی نسبت به سلامتی وی
ادوارنیوز: خانواده مهندس سعید(خیرالله) درخشندی از فعالان دانشجویی و عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد که 50 روز پیش بازداشت شده است نسبت به سلامتی فرزندشان به شدت ابراز نگرانی کردند.
والدین درخشنده که دوشنبه گذشته موفق به ملاقات با وی در زندان اوین شده اند. ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی و روحی وی اعلام کردند که سعید درخشندی تحت فشارهای روحی از سوی بازجویان قرار دارد از جمله اینکه بازجویان به وی خبر فوت مادرش را داده بوده اند در حالی که این موضوع صحت نداشته است.
این فعال دانشجویی همچنین در دیدار با خانواده اش از نداشتن وکیل، عدم اطلاع دقیق از عنوان اتهامی ، بازجویی با چشم بند، روشن بودن همیشگی سلول انفرادی و همچنین محروم بودن از هواخوری و هوای آزاد بعد از گذشت 50 روز انفرادی خبر داده و از این وضعیت ابراز ناراحتی کرده است.
خیر الله درخشندی از فعالان دانشجویی دانشگاه یزد که دارای مدرک فوق لیسانس از دانشگاه مفید قم می باشد اواخر مرداد ماه بازداشت شده و در بند 209 زندان اوین به سر می برد .
خبرهای کوتاه
در پي فشارهاي فزاينده مسئولين قضائي خالد حرداني از ملاقات با خانواده خود انصراف داد.
خالد حرداني درپي بلاتكليفي طولاني مدت ونامعلومي سرنوشت قضائي وفشارهاي روز افزون روحي ورواني در زندان كه اخيرا مشكلات جسمي وقلبي نيز برآن اضافه شده است، امروز 5 شنبه 20/7/85 از ملاقات با همسروفرزندانش كه از راه دور به اوين آمده بودندسرباز زد .
خالد حرداني كه مدتي است سياست مدارا وسكوت را كه از سوي مسئولين زندان آنهم براي رفع مشكلات ومعضلات موجود پيشنهاد شده بود اعمال مينمود، بدون اخذ هيچ نتيجه اي كما في السابق درسياست يك بام و دو هواي مسئولين گير كرده است وعدم توجه لازم به اموردرماني وبهداشتي شرايط محيطي بند سياسي وتوجه نكردن مسئولين زندان به ابتدائي ترين نيازهاي انساني در زندان ازجمله موارد مهم نقد وتقاضاي زنداني مذكورميباشد كه با تحريم ملاقات با خانواده اعتراض خود را اعلام نمود .
زندان اوين – بند 350 كارگري خالد حرداني
یک دیپلمات اروپایی : اتحادیه اروپا پایان گفتگوها با ایران را اعلام خواهد کرد .
یک دیپلمات اروپایی امروز ادعا کرد که قرار است وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در گفتگوهای روز سه شنبه آینده خود در لوکزامبورگ به طور رسمی به گفتگوها با ایران پایان دهند.
به گزارش خبرگزاری مهر این دیپلمات ناشناس اروپایی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه با اعلام اینکه اروپائیها " پایان مذاکرات با ایران به علت نرسیدن به نتایج مشترک" را اعلام می کنند ، افزود: خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارشی از گفتگوهای خود با تهران ارائه می دهد .
قتل‌هاى ناموسى
سايت زنان مريوان : در پى كشته شدن خاتون سوروجو، زن ۲۳ ساله ترك كه در آلمان زندگى مى‌كرد، سه تن از برادران او به جرم قتل دستگیر شدند. در روند رسیدگى به این پرونده برادر كوچكتر او اعتراف كرد كه خواهرش را به تنهایى و بدون آگاهى و همكارى برادران دیگر با ضرب سه گلوله به قتل رسانده است. او علت این عمل خود را نارضایتى از شیوه جدید زندگى خاتون و نیز نگرانى درباره تربیت خواهرزاده خود بیان ‌كرد.
خاتون كه در برلین بزرگ شده در ۱۶ سالگى مجبور به ازدواج با یكى از اقوام خود در تركیه شد، ولى پس از گذشت ۱ سال و در حالى كه باردار بود به آلمان بازگشت. او بعد از چندین ماه خانه پدرى را ترك كرد و بطور مستقل با پسر خود زندگى جدیدى را آغاز نمود. او همچنین حجاب اجبارى را نیز برداشت و در دوره‌اى آموزشى به یادگیرى الكترومكانیك پرداخت.
باید گفت كه جنایاتى اینچنین در تمام دنیا اتفاق مى‌افتند ولى متاسفانه اطلاع‌رسانى دقیق و درستى درباره آنها وجود ندارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد سالیانه حدود ۵۰۰۰ زن و دختر جوان به نام ناموس و حیثیت به قتل مى‌رسند و این در حالى است كه آمار واقعى مطمئنا رقمى بالاتر است زیرا در بسیارى از موارد شكایتى عنوان نمى‌شود و یا خانواده‌هاى قربانیان به دروغ این جنایات را بعنوان خودكشى، تصادف و یا ناپدید شدن گزارش مى‌دهند.
این نوع جنایات كه آنان را قتلهاى ناموسى مى‌نامند اكثرا در كشورهایى با ریشه اسلامى اتفاق مى‌افتند. كشورهایى مانند پاكستان، افغانستان، اردن، تركیه و ایران. البته در برزیل، اكوادور و ایتالیا نیز شاهد مواردى از این دست هستیم. در كشورهاى غربى نیز عموما مهاجران و پناهندگان خارجى هستند كه دست به چنین قتلهایى مى‌زنند.
با بررسى بیشتر این موارد این نتیجه حاصل مىشود كه این جنایات یا به منظور احیاى شرف و آبروى خانوادگى و یا پنهان كردن جرمهایى چون تجاوز و روابط جنسى با محارم صورت مى‌گیرند. این قتلها همچنین ممكن است با هدف حل كردن مشكلات خانوادگى مانند مشاجره‌هاى ارثى و قبیله‌اى و یا مشكلات مالى انجام ‌شوند.
واژه قتل ناموسى به تصورات سنتى از ناموس و حیثیت برمى‌گردد كه به تعریف آن در جوامع مدنى ارتباطى ندارد. در بسیارى از جوامع مردسالار سنتى آبروى اجتماعى مردان، كه مسئول پاسدارى از حیثیت خانوادگى هستند، مربوط مى‌شود به برخوردها و روابط خویشاوندان مونث آنها. این حیثیت مى‌تواند به راحتى از طرف زن پایمال شود فقط كافى است بر اساس یكى از حقوقى كه سازمان ملل براى كلیه انسانها قائل شده عمل كند، بطور مثال به یكى از كاندیداهاى ازدواج كه از طرف خانواده براى وى تعیین شده است پاسخ منفى دهد و یا از شوهر خود جدا شود. در كشورهایى مثل افغانستان و پاكستان كافى است زن چنین افكارى را در ذهنش بپروراند و یا اینگونه به نظر مردان فامیل برسد تا مردان آبروى خود را از دست رفته تلقى كنند.
به دلیل ساختار اجتماعى این جوامع این نوع جنایات از طرف مردم نیز مورد قبول واقع مى‌شوند و لذا باید به این مشكلات نه فقط به عنوان مشكلات خانوادگى بلكه به عنوان مشكلات اجتماعى پرداخت.
تحقیقات نشان مى‌دهند كه مجرمین در اكثر مواقع مردان فامیل از جمله پدر، برادر و یا شوهر هستند و اغلب جوانان زیر ۱۸ سال مى‌باشند كه حتى در برخى موارد داوطلبانه دست به این جنایات مى‌زنند كه تخفیف مجازات شامل حال آنها شود. مجازات‌ها اكثرا درحد چندین هفته تا ۶ ماه مى‌باشد. البته در تركیه اخیرا مجازات این قتل‌ها حتى براى جوانان نیز بقدرى شدید شده است كه باعث شده آمار این قتلها نسبت به گذشته كاهش یابد.
تا دهه نود با قتل‌هاى ناموسى نه بعنوان نقض حقوق بشر بلكه بشكل جنایاتى معمولى برخورد مى‌شد. براى اولین بار تحت فشار سازمان‌هاى حمایت از حقوق زنان مانند سازمان ”سرزمین زنان“ Terre des Femmes و نیز سازمانهاى غیردولتى مثل سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر به این قتلها با عنوان نقض حقوق بشر برخورد شد.
سازمان عفو بین‌الملل از سال گذشته با كمك نیروهاى بین‌المللى خود تلاش بر این دارد كه توجه جهانیان را به این نوع قتل‌ها معطوف سازد. همچنین دربین سیاستمداران آلمانى نیز این مسئله اهمیت خاصى پیدا كرده است. اوته فوگت (Ute Voigt)، مشاور وزارت كشور آلمان، اعتقاد دارد تعبیرى اشتباه از آزادىطلبى باعث شده است تا اكثرا این جنایات نادیده گرفته شود. او مى‌گوید: ”باید به تمامى فرهنگ‌ها و سنت‌ها احترام گذاشته شود اما حیثیت و منزلت زنان و بطور كل تمامى انسانها در رده بالاترى از اهمیت قرار دارد. ما تلاش كرده‌ایم به شكل قانونى نسبت به این مسائل واكنش نشان دهیم. بطور مثال قانونى تصویب شده است كه طبق آن فردى كه دیگرى را وادار به ازدواج ناخواسته نماید محكوم به ۵ سال حبس خواهد شد. همچنین وزارت امور خانواده تلاش دارد درباره این مسائل مردم را مطلع و آگاه سازد. در حال حاضر پروژه‌ایى در حال انجام است كه شبكه‌اى اضطرارى تشكیل شود كه زنان در صورت بروز خشونت خانوادگى در هر جایى از آلمان و در هر زمان بتوانند به آن رجوع كنند.“
Terre des Femmes نیز از زمان تأسیس درسال ۱۹۸۱ همواره به موضوع قتلهاى ناموسى پرداخته است و این نوع جنایات و نیز مواردى مشابه آن مانند ازدواج اجبارى و یا اجبار به تن‌فروشى را بخشى از خشونت خانوادگى مى‌شمارد كه در آلمان جرم محسوب مى‌شوند. كریستا اشتوله Christa Stolle مدیرعامل این سازمان چنین مىگوید: ”در داخل آلمان جوامع كوچك مردسالارى تشكیل شده‌اند كه در آنان به علت صبورى و عدم شكایت زنان و چند‌فرهنگى بودن جامعه، خشونت بر زنان آنگونه كه باید درك نمى‌شود. خوشبختانه در این اواخر قربانیان سكوت را شكسته‌اند و بطور مثال سراپ جلالى، زنى ترك و نویسنده كتابى درباره ازدواجهاى اجبارى تلاش دارد با انتشار كتابش به جوانان مدرسه‌ایى دراینباره آموزش ‌دهد و یا حنیفه گاشى از كوزوو كه دختر ۱۶ ساله‌اش ۲ سال پیش با نام شرافت و ناموس توسط شوهرش به قتل ‌رسید نیز در كتاب خود گوشه‌اى از خشونت‌هاى مردانه را براى عموم بیان مى‌كند.“
سازمان Terre des Femmes از دولت آلمان درخواست كرده است درباره این جنایات بطور دقیق آمارگیرى كند و مراكز ویژه‌اى را به منظور مشاوره و پناهگاه‌هایى را براى قربانیان این جنایات تاسیس كند. همچنین براى برخى مشاغل مانند معلمان، كاركنان اداره جوانان و نیز كادر پلیس آموزشها و نیز دستورالعمل‌هاى جدیدى در اینباره در نظر گیرد.
خانم سیران آتس Seyran Ates وكیل تركى كه در آلمان فعالیت مى‌كند و در سال ۲۰۰۴ جایزه زنان برلین را به خود اختصاص داد، از كمبود آگاهى شهروندان ترك مقیم آلمان درباره این جنایات شكایت مى‌كند و مى‌گوید: ” ما باید قوانین موجود را واضح‌تر كرده و قوانین جدیدى اضافه كنیم۰ درخواست من كه سازمان Terre des Femmes نیز از آن حمایت مى‌كند این است كه به ازدواج اجبارى به عنوان یك جرم مجزا نگاه شود.“
كورینا ترندن Corina Ter-Nedden از خانه زنان پاپاتایا در آلمان حمایت از زنان مهاجر و پناهنده جوانى كه خود را در خطر احساس مى‌كنند را امرى مهم تلقى مىكند و مى‌گوید: ”ما از دختران و زنانى كه از خشونت خانوادگى فرار كرده و نیاز به پناهگاهى امن دارند حمایت مىكنیم. عمده افراد مراجعه‌كننده را در ابتدا دختران و زنان ترك تشكیل مى‌دادند كه همچنان جزو بزرگترین گروههاى مراجعه‌كننده هستند. تا به‌حال به ۱۲۰۰ دختر و زن جوان پناه داده‌ایم كه ۶۰تا ۷۰ ٪ آنان ۱۳ تا ۲۱ ساله بوده‌اند. این افراد بطور متوسط ۶ هفته را نزد ما سپرى مى‌كنند كه در این زمان تلاش بر این است كه آینده و روش جدیدى براى زندگى خود ترسیم كنند. از سال پیش سرویس مشاوره تلفنى و اینترنتى نیز به فعالیتهاى ما اضافه شده است.“
بنظر وى یكى از مشكلات موجود در آلمان در ارتباط با پیگیرى قتل‌هاى ناموسى این است كه مجرمان این امكانات را یافته‌اند كه پس از وقوع جرم از كشور خارج شوند و یا قربانى را به خارج از كشور كشانده و در آنجا ناپدید شوند.
مجیده ریویزا Majida Riviza عضو كمیسیون بین‌المللى شرایط زنان در پاكستان آمار جدیدى را در این مورد در اختیار عموم قرار مى‌دهد. حدود ۱۵۰۰ زن و دختر در این كشور به نام ناموس به قتل مى‌رسند و با وجود اینكه پرویز مشرف، رئیس‌جمهور پاكستان قانون جدیدى را براى مجازات سنگین اینگونه مجرمان به تصویب رسانده، شرایط تغییرى نكرده‌اند و این جاى تعجب ندارد زیرا در اكثر موارد خانواده‌هاى قربانیان با مجرم از نظر مالى به توافق مى‌رسند. سالیان سال سازمان‌هاى حمایت از حقوق بشر مانند سازمان عفو بین‌الملل به وقوع این جنایات در پاكستان اعتراض كردند، اما نتیجه‌اى در بر نداشته و دیده مى‌شود كه بندرت به این موارد رسیدگى قضایى مى‌شود و در صورت محاكمه، مجازات سبكى براى مجرم در نظر گرفته مى‌شود.
مجیده ریویزا اعتقاد دارد كه پلیس و نیروى قضایى كمبودهاى فراوانى را در زمینه برخورد با این جرایم دارند و باید با مشكلات زنان بیشتر آشنا شوند. وى در مورد طبقه سنتى جامعه اینگونه مىگوید: ”ما باید آنان را آگاه كنیم كه این اعمال اشتباه بوده و برخلاف دین و حقوق بشر است. البته این آموزش زمان مى‌برد ولى من مطمئن هستم كه با یك اطلاع‌رسانى دقیق و درست مى‌توان با این جنایات مبارزه كرد .
اعتراف تکاندهنده یک بسیجی به قتل یک جوان و مجروح کردن نامزد او
بسیجی ضارب: ساعت ۲۲:۳۰ روز سي و يكم شهريور ماه سال جاري، از همدان و از مسير جاده گنجنامه تردد مي‌كردم كه در پايين گردنه تويسركان متوجه توقف پرايد سفيد رنگي حامل دو سرنشين در جاده خاكي كنار جاده اصلي شدم، از اين رو با چراغ خاموش به سمتشان رفتم و مشاهده كردم، دختر و پسري داخل خودرو نشسته‌اند، از آنها پرسيدم: «شما اينجا چكار مي‌كنيد؟» گفتند: «ما با هم نامزد هستيم». گفتم: «آيا مدركي داريد؟» كه متوجه شدم هيچ مدركي به همراه ندارند.
در این خبر اشاره ای به بسیجی بودن ضارب نشده است.
گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا: "دوم مهر ماه سال جاري، معاونت آگاهي شهرستان همدان از وقوع يك فقره قتل جوان كابينت ساز مطلع شدند و با انجام تحقيقات اوليه از محل وقوع قتل پي بردند كه اين جوان ۲۵ ساله به هويت حسن (عکس کنار) ساعت ۲۲:۳۰ روز سي و يكم شهريور ماه سال جاري، بر اثر شليك گلوله از ناحيه سر و دست راست مجروح شده و به قتل رسيده است. براساس بررسي‌هاي پليسي، در جريان اين حادثه، زني به هويت افسانه ۱۸ ساله نيز قرباني جنايت را همراهي مي‌كرد كه وي نيز در حالي از سوي ضارب از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت كه به‌رغم جراحات شديد، زنده مانده و جهت مداوا به بيمارستان منتقل شد. با توجه با حساسيت موضوع بلافاصله تحقيقات با تشكيل اكيپي از عوامل اداره مبارزه با جرايم جنايي آگاهي شهرستان همدان براي رسيدگي جدي حادثه آغاز شد‏، بدين ترتيب در مرحله اول، تحقيقات از «افسانه» مضروب و تنها شاهد در دستور كار قرار گرفت. وي كه جهت مداوا در بيمارستان به سر مي‌برد در خصوص چگونگي جنايت رخ داده، اظهار كرد: ضارب سوار بر يك دستگاه تويوتا به سمت ما كه در جاده گنجنامه مشغول صحبت كردن بوديم، آمد و با وارد كردن تهمت رابطه غيراخلاقي ميان من و مقتول كه نامزدم بود با تهديد اسلحه ما را سوار بر خودرو تويوتا كرد و به بهانه انتقال به پاسگاه به راه افتاد، اين در حالي بود كه در ميانه راه، طي درگيري «حسن» را كشت و مرا نيز مضروب كرد.
در اين ميان با توجه به اين كه مضروب، مشخصات خودرو تويوتا را اعلام كرده بود، تصاوير مختلفي از انواع خودروهاي وانت تويوتا كه در سطح شهر تردد مي‌كردند، از سوي ماموران پيگير پرونده تهيه شده و سپس در بيمارستان به «افسانه» نشان داده شد و سرانجام با استناد به اظهارات مضروب حادثه مشخص شد كه متهم، مردي ۴۵ ساله با قد و جثه‌اي متوسط است.
بر اين اساس تحقيقات گسترده‌اي جهت شناسايي تمامي تويوتاهايي كه در منطقه خرم‌رود و حوالي محل وقوع قتل تردد مي‌كردند، از سوي عوامل آگاهي شهرستان تويسركان و اكيپ اعزامي اداره مبارزه با جرايم جنايي همدان مورد بررسي قرار گرفته و به اين ترتيب بيش از ۲۰ دستگاه تويوتاي لندكروز و رانندگان آن در منطقه شناسايي شد، اما هيچ يك از سوي شاهد حادثه مورد تاييد قرار نگرفت.
تحقيقات پليس در حال انجام بود كه سرانجام مردي ۴۳ ساله بازنشسته و اهل روستاي «كهنوش» كه داراي يك دستگاه خودرو تويوتا بود و در روستاي خود، معدن سنگ گرانيت داشت، مشخصاتش از سوي «افسانه» شاهد حادثه، مورد تاييد قرار گرفت.
اين در حالي بود، تصاويري كه ماموران آگاهي از اين مرد و خودرواش تهيه كرده بودند، پس از ارائه به «افسانه»، وي را دچار ترس و اضطراب شديد كرد، به طوري كه وي به ماموران اطمينان داد كه تصاوير متعلق به ضارب وي و قاتل نامزدش است. پس از تاييد اين موضوع و شناسايي متهم به قتل، ماموران آگاهي با اخذ مجوز قضايي، وي را در منزل مسكوني‌اش شناسايي، دستگير و خودرو وي را نيز توقيف كردند.
متهم كه در ابتدا به شدت دچار تناقض‌گويي شده بود، سعي در گمراه كردن ماموران داشت، اما سرانجام زماني كه مطلع شد، ماموران جزء به جزء حادثه را مي‌دانند، لب به اعتراف گشود و تيراندازي مرگبار به سمت «حسن ــ ج» و مضروب كردن «افسانه» را تاييد كرد.
وي طي اعترافاتي به ماموران گفت: ساعت ۲۲:۳۰ روز سي و يكم شهريور ماه سال جاري، از همدان و از مسير جاده گنجنامه تردد مي‌كردم كه در پايين گردنه تويسركان متوجه توقف پرايد سفيد رنگي حامل دو سرنشين در جاده خاكي كنار جاده اصلي شدم، از اين رو با چراغ خاموش به سمتشان رفتم و مشاهده كردم، دختر و پسري داخل خودرو نشسته‌اند، از آنها پرسيدم: «شما اينجا چكار مي‌كنيد؟» گفتند: «ما با هم نامزد هستيم». گفتم: «آيا مدركي داريد؟» كه متوجه شدم هيچ مدركي به همراه ندارند.
متهم ادامه داد: در اين حال تصميم گرفتم، آنها را به پاسگاه منتقل كنم، از اين رو سوار بر خودروشان كردم، اما «حسن» در مقابل من مقاومت كرد و گفت: «همراه تو نمي‌آييم». بدين ترتيب با اسلحه كلت كمري ماكاروفي كه همراه داشتم، آنها را تهديد و سوار تويوتا كردم و به اتفاق به سمت تويسركان و پاسگاه «خرم‌رود» به راه افتاديم.
متهم به قتل در ادامه اظهار كرد: به دو راهي روستاي «تيميجان» كه رسيديم، «حسن» با من درگير شد و حتي قصد باز كردن در خودرو را داشت، از اين رو كمي جلوتر در جاده خودرو را متوقف كرده و «حسن» پياده شد و در حالي كه قصد حمله به سوي من را داشت، به سمت دست راست و سرش شليك كردم و او را به قتل رساندم، اين در حالي بود كه جسد «حسن» را در همان محل رها كرده و به اتفاق «افسانه» به حركت خود ادامه داديم.
وي همچنين اعتراف كرد: كمي جلوتر كه رفتيم، «افسانه» را كه تنها شاهد قتل بود از خودرو پياده كرده و پس از گرفتن حلقه طلاي نامزدي كه در دست داشت و كيف همراهش كه حاوي يك زنجير و انگشتر نقره بود، تيري به سرش شليك كردم و حتي چند ضربه نيز با اسلحه به سرش زدم و به تصور اين كه كشته شده از محل متواري شدم، غافل از اين كه «افسانه» فوت نكرده و زنده است.
با اعترافات به دست آمده از متهم و اقرار صريح وي به قتل، اسلحه كلت كمري ماكاروف نيز حوالي بخش تويسركان در حالي كه در زيرزمين مخفي شده بود، كشف شد و در ادامه بررسي‌ها، حلقه نامزدي «افسانه» به همراه زنجير و انگشتر نقره وي نيز در همان حوالي كشف و به اداره آگاهي منتقل شد .
کمک رژیم تهران به گروههای تروریستی از طریق بانکهای انگلستان
هفته نامه ابزرور چاپ انگلستان در تازه ترین شماره خود خبر داد رژیم تهران از بانکهای انگلستان برای کمک به گروههای تروریستی استفاده می کند.
این هفته نامه نوشت سازمان خدمات مالی انگلستان در حال تحقیق در نطام بانکی این کشور برای یافتن مدارکی در مورد حمایت مالی رژیم تهران از گروههای تروریستی است.
به نوشته ابزرور، تحقیقات پس از آن آغاز شد که سرویس های اطلاعاتی آمریکا شواهدی مبنی بر انتقال مقادیری از پولهای مشکوک رژیم تهران را در اختیار سازمان خدمات مالی انگلستان قرار دادند.
این هفته نامه نوشت وزیر خزانه داری آمریکا پیش تر گفته بود رژیم تهران برای حمایت از گروههای تروریستی و تهیه تجهیزات برای برنامه های هسته ای خود از بانکهای غربی استفاده می کند.
اعتراف صریح کیهان حکومتی به تلاش رژیم برای ساخت بمب اتمی
روزنامه حکومتی کیهان در شماره روز گذشته خود صراحتا به تلاش جمهوری اسلامی برای دستیابی به بمب هسته ای اعتراف کرد و در مقاله ای با عنوان "درس هايی از كره شمالی" از جمله نوشت "تنها راه منصرف كردن كشورها از ساخت سلاح هسته ای اين است كه به نگرانی های امنيتی آنها به شيوه معقولی پاسخ داده شود."
کیهان حکومتی نوشت "چگونه يک كشور اتمي مي شود؟ اين سؤال مهمي است اما مهم تر از آن اين است كه بپرسيم وقتي يك كشور اتمي شد چه اتفاقاتي مي افتد و نگاه ها در جامعه جهاني نسبت به آن و جايگاه آن در عرصه بين المللي به چه نحو تغيير مي كند؟ آزمايش اتمي كره شمالي در روز يكشنبه به ما كمك مي كند براي اين سؤال ها پاسخ هايي سر راست بيابيم. اتمي شدن كره شمالي آشكارا محصول لجاجت است. آنچه كره را به اينجا كشاند هيچ نبود مگر لج بازي با آمريكا كه نمي پذيرفت با كره به گفت وگوي رو در رو بپردازد و تضمين بدهد كه براي براندازي حكومت آن اقدامي انجام نخواهد داد. كره اي ها پيش از اين بارها گفته بودند كه اگر آمريكا اقدامات براندازانه خود عليه دولتشان را متوقف كند، مشكلي با صرف نظر كردن از تلاش هاي خود براي ساخت سلاح هاي هسته اي ندارند. اما آمريكايي ها با همان كله شقي هميشگي سرسختي كردند و حالا ديگر كار از كار گذشته است. كره شمالی جلوي چشم آمريكا و با وجود اينكه سال ها در اثر تحريم هاي شديد بين المللي تحت فشار شديد قرار داشت بمب ساخت و كاري هم از كسي برنيامد. اين دقيقاً به اين معناست كه اگر به دلايل سياسي يا امنيتي كشوري مانند كره شمالي به اين نتيجه برسد كه بايد سلاح هاي هسته اي داشته باشد، اگر تمام دنيا هم نخواهند بالاخره كار خود را خواهد كرد. آمريكايي ها اگر به راستي نگرانند كه سلاح هاي اتمي در سطح جهان گسترش يابد، بايد اول از همه به رفتارها و سياست هاي خود بنگرند و ريشه غائله را در آنجا بجويند. تنها راه منصرف كردن كشورها از ساخت سلاح هسته اي اين است كه به نگراني هاي امنيتي آنها به شيوه معقولي پاسخ داده شود والا در حاليكه آمريكا هنوز در حال نفس كش طلبيدن در عرصه بين المللي و تهديد بي امان اين و آن است توقعي جز اين نبايد داشت كه كشورها به روش هاي مختلف در پي بالا بردن توان دفاعي خود باشند."
درگیری شدید نیروهای سازمان جندالله با نیروهای حکومتی در سراوان
این اطلاعیه از طریق ایمیل برای سایت ارسال شده و عینا درج می شود:
به نام خدا
سازمان جندالله ايران به اطلاع مردم بلوچستان و ايران ميرساند كه روز چهارشنبه 19 مهر ماه مبارزان سازمان طي عملياتي توانستند بخشدار سراوان را دستگير نمايند و در راه بازگشت به پايگاه خويش با مزدوران رژيم با مزدوران درگير شدند و در اين درگيري كه ساعتها ادامه داشت دو نفر از مبارزين به نامهاي شعيب گرگيج و عمر سراواني به شهادت رسيدند و يكي ديگر از مبارزين جراحاتي جزيي برداشته و اكنون در صحت كامل ميباشد و همچنين تعدادي از مزدوران پاسدار كشته و زخمي شدند و بخشدار مزدور رژيم هم كه زخمي شده بود توسط مبارزين در همان محل رها شد.
سازمان جندالله ايران شهادت اين جوانان مبارز و سلحشور را به خانواده عزيزان و عموم مردم ستمديده تبريك گفته و شكي نيست كه شهادت اين عزيزان روح آزادي و آزادگي را در مبارزين و ملت شكوفاتر نموده و حيات طاغوتي رژيم آخوندهاي ايران را به پايان ننگينش نزديكتر مي نمايد.سازمان جندالله ايران

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

20/07/1385



چرا كارگران و دانشجويان سركوب مي‌شوند ؟

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
چكيده ای از وضعيت چهار تن از زندانیان سیاسی

از وبلاگ یاردبستانی
چكيده اي از وضعيت چهار تن از فعالان سياسي و حقوق بشري كه طي چهار ماه اخير بازداشت شدند.
مهندس علي اكبر موسوي خوئيني نماينده ي دوره ي ششم مجلس شوراي اسلامي و دبيركل تشكيلات ادوار تحكيم وحدت در تجمع 22 خرداد زنان براي لغو قوانين زن ستيز در ميدان هفت تير بازداشت شد و اكنون با گذشت يكصد و بيست و سه روز از آن تاريخ همچنان در بند 209 زندان اوين محبوس است. موسوي تا كنون اجازه ي ملاقات با وكيلش را پيدا نكرده و پرونده اش وضعيت مشخصي ندارد. خبرهاي رسيده از گوشه و كنار هم حاكي از اين است كه مهندس همچنان تحت فشار شديد و بازجويي هاي مداوم قرار دارد.
موسوي اولين نماينده اي بود كه به گواه زندانيان سياسي پيگير وضعيت آنان شد و از بند 209 اوين (بند وزارت اطلاعات) بازديد به عمل آورد و نيز اولين كسي است كه در ديدار با مقام رهبري از زندانيان سياسي و محكومان پرونده ي كوي دانشگاه نام برد.
كيوان رفيعي، فعال حقوق بشر در تاريخ 18 تيرماه 85 در اطراف دانشگاه تهران بازداشت شد و اكنون با گذشت نود و شش روز از آن تاريخ، همچنان در بند 209 زندان اوين به سرميبرد. او نيز مانند مهندس موسوي تا كنون اجازه ي ملاقات با وكيلش را پيدا نكرده و پرونده اش وضعيت مشخصي ندارد.
کیوان از دو هفته ی پیش اعتصاب غذا کرده و تا کنون نه تماسی با منزلشان داشته و نه پیگیری های خانواده اش برای ملاقات با او به جایی رسیده.
احمد باطبي دانشجوي زنداني و از محكومان پرونده ي كوي دانشگاه كه حدود يك سال بود به مرخصي استعلاجي آمده بود، در تاريخ 7 مرداد 85 هنگامي كه به همراه همسرش قصد خروج از منزلشان را داشت بازداشت شد و امروز هفتاد و هفت روز از آن تاريخ مي گذرد.
هفته ي گذشته خبرها حاكي از آن بود كه با قرار وثيقه ي 50 ميليون توماني احمد مي تواند به مرخصي بيايد.
هنگامي كه سميه بينات (همسر احمد) براي توديع وثيقه به دادگاه مراجعه كرد، اعلام كردند كه بايد وثيقه ي 100 ميليوني ارائه دهند و به دليل عدم توانايي خانواده ي احمد براي تهيه ي وثيقه ي 100 ميليوني تا اين لحظه، احمد همچنان در بند 209 زندان اوين محبوس است.
كيانوش سنجري، فعال سياسي و عضو جبهه ي متحد دانشجويي در تاريخ 16 مهرماه 85 هنگامي كه براي تهيه ي گزارش از درگيري هاي اطراف منزل آيت الله كاظميني بروجردي به آنجا رفته بود، بازداشت شد و با گذشت پنج روز از تاريخ بازداشتش هيچ اطلاعي از وضعيت او در دست نيست. احتمال مي رود او نيز مانند سه زنداني سياسي ديگر كه نامشان در بالا آمده، به بند 209 زندان اوين منتقل شده باشد.
لازم به يادآوري است كه كيانوش اولين كسي بود كه گزارش مفصلي از درگيري هاي ميان هواداران آيت الله بروجردي با نيروهاي امنيتي و اسامي تعدادي از بازداشت شدگان را در وبلاگش قرار داد
بیستم مهر ۱۳۸۵- دوازدهم اکتبر ۲۰۰۶ - خبرگزاری حکومتـی ایسنـا
آب شیرین، دو روز در هفتــه
ناصر بورد، فرماندار شهرستان هنديجان، گفت: با توجه به اينكه مدتي از شهرستاني شدن هنديجان نمي‌گذرد، محروميت بسيار گسترده‌اي در هنديجان وجود دارد، با توجه به شوري آب رودخانه زهره كه از درون شهر مي‌گذرد، مجبور به انتقال آب از ماهشهر به هنديجان هستيم. با اين حال حدود يك ماه است كه تنها توانسته‌ايم آب شيرين را براي دو روز در هفته در شهرستان هنديجان تهيه كنيم، هنديجان با حدود 50 روستاي تحت پوشش، حدود 50 هزار نفر جمعيت دارد كه 30 هزار نفر از آن جمعيت در شهر و بقيه جمعيت در روستاها متمركز شده‌اند
محرومیت یک دانشجو از ادامه تحصیل
گزارش دریافتی: حسین نجفی، دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد به یک ترم تعلیق از تحصیل محکوم شد. اتهام وی "برهم زدن نظم دانشگاه" اعلام شده است. او از فعالین سیاسی دانشگاه است
خودروی بمب گذاری شده در چابهار
خبرگزاری حکومتی انتخاب: ماموران در شهرستان چابهار در نزدیکی درب ورودی منطقه آزاد چابهار به مقادیر قابل توجهی مواد منفجره برخورد كردند.
بنابراين گزارش، ماوران چابهار در روز دو شنبه به یک دستگاه پژو 405 برخورد مشکوک مي كنند که پس از بازرسی خودرو و اطمينان از بی سرنشیني آن، به مقادیر قابل توجهی مواد منفجره برخورد كردند که با قدرت تخریبی زیاد و برای ساعت اوج شلوغی جهت انفجار تنظیم شده بود. پس از سه ساعت کار بروی بمب بالاخره اين بمب خنثی شد .
نمایش ویدئو علیه فحشا در پروازهای ایر فرانس
شهرزادنیوز: شرکت هواپیمايی فرانسه (ایر فرانس) با انتشار اطلاعیه مطبوعاتی اعلام کرد از این پس در کلیه پروازهای خارجی خود، ویدئوی 90 ثانیه ای در مورد فحشا پخش خواهد کرد تا مسافرین را نسبت به نقض حقوق زنان و دختران جوان و کشانده شدن آنها به فحشا آگاه نماید.
این فیلم 90 ثاینه ای صحنه های رقص برهنه دختران جوان در دیسکوها را نشان می دهد که بر روی آن مهر "سن: 13 سال" خورده می شود. در صحنه دیگری مرد میان سالی که دست بند زده شده، راهی زندان می شود، جلوی دوربین قرار می گیرد و بر صورتش، مهر " 10 سال حبس" می‌خورد.
فحشا و تجارت کودکان و به کار گماردن شان در صنعت سکس، سال ها میلیاردها دلار درآمد حاصل باندهای مافیائی می کند .
فقط یک یا حسین دیگر تا آزمایش بمب اتمی جهادی باقی است
در حالیکه به گزارش خبرگزاریها، اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان روز گذشته پرونده هسته ای رژیم تهران را برای تصمیم گیری به سفرای این کشورها در شورای امنیت سپردند و نخست وزیر اسرائیل امروز تمام مسئولان امنیتی و اطلاعاتی کشور را برای بررسی آخرین تحولات مربوط به فعالیتهای هسته ای جمهوری اسلامی فراخوانده است، احمدی نژاد عصر دیروز در شهریار اعلام کرد "تا قله فناوری هسته ای، فقط یک یا حسین دیگر باقی است."
گماشته ولی فقیه که از رژیم سراپا جنایت جمهوری اسلامی با عنوان "ملت ایران" نام می برد در سخنان خود از جمله گفت "ملت ایران ذره ای از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد و راه خود را تا رسیدن به قله فناوری هسته ای ادامه خواهد داد."
اظهارات احمدی نژاد در حالی بیان می شود که به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم، دفتر اهود المرت، نخست وزیر اسرائیل امروز با انتشار بیانیه ای از برگزاری نشستی با حضور او و چند تن از اعضای کابینه از جمله وزیر دفاع و مسئولان سرویس های اطلاعاتی کشور برای بررسی فعالیتهای هسته ای رژیم تهران، خبر داد.
به گفته یک مقام ارشد اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود، نخست وزیر اسرائیل قصد دارد در سفر آینده خود به مسکو پیرامون تلاشهای رژیم تهران برای دستیابی به سلاح اتمی با رئیس جمهوری روسیه گفتگو کند.
این گزارش همچنین حاکیست در پی آزمایش اتمی کره شمالی که همکاریهای تنگاتنگی در زمینه فعالیتهای هسته ای و موشکی با رژیم تهران دارد، نگرانی اسرائیل از برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی افزایش یافته است.
روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگاری در کاخ سفید در باره گزینه های واشنگتن از جمله گزینه نظامی برای حل بحران رژیمهای کره شمالی و تهران گفت نخست باید تمام امکانات دیپلماتیک را بکار گرفت و افزود اما بطور دائم در حال بررسی تمام گزینه ها برای مقابله با رژیمهای تهران و کره شمالی هستیم.
اطلاعیۀ خانواده های سه روزنامه نگار بازداشت شدۀ هفته نامۀ روژهه لات
خسرو کــردپور، روزنامه نگار ، کردستان

در پی انتشار خبری در سایت انسانیت وابسته به سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان مبنی بر اینکه اتهام سه روزنامه نگار دستگیر شدۀ عضو هیأت تحریریۀ هفته نامۀ روژهه لات ، آقایان فرهاد امین‌پور، رضا علی‌پور و سامان سلیمانی همکاری با شرکت گلدکوئیست می باشد ، خانواده های نامبردگان در اطلاعیه ای ، ضمن تکذیب این خبر ، از مقامات مسئول درخواست ملاقات با فرزندانشان را نموده اند .
متن کامل این اطلاعیه بدین شرح می باشد
به اطلاع مردم فهیم کردستان و ایران می‌رساند که تاکنون در مورد اتهامات احتمالی آقایان فرهاد امین‌پور، رضا علی‌پور و سامان سلیمانی به صورت رسمی از سوی مراجع ذی‌صلاح هیچ خبری به دست ما نرسیده‌است و به همین دلیل انتشار هر گونه اخبار و شایعه‌ی بی‌اساسی را تکذیب می‌نماییم.
هم‌چنین از مقامات مسئول انتظار داریم جهت جلوگیری از هرگونه شایعه و شائبه‌ای اجازه دهند تا خانواده‌ی نامبردگان با آنان دیدار نمایند.
از طرف خانواده‌های امین‌پور، علی‌پور و سلیمانی
8 - روی پیام گیر روزنامــه هـا
بیستم مهر ۱۳۸۵- دوازدهم اکتبر ۲۰۰۶
بنده يك معلم هستم كه با 25 سال سابقه كار مي خواستم يك خانه تهيه كنم
به يك بانك خصوصي براي گرفتن تسهيلات مراجعه كردم. كاركنان بانك با ديدن فيش حقوقي ام كه مبلغ 230 هزار تومان دريافتي در آن درج شده بود گفتند شما نمي توانيد وام بگيريد. دريافتي شما بايد بالاي 400 هزار تومان باشد. الان نمي دانم چه كار كنم و به كجا مراجعه كنم.
یک فرهنــگی وامانــده

رئيس جمهور در هفته دولت از طرح دولت براي ارتقاي شغلي معلمان خبر داد
و قول داد به امتياز بالاي 600 ارتقاي شغلي تعلق بگيرد و سقف 65 درصد از آن لغو شود. به رغم دستور رئيس جمهور هنوز هيچ خبري از اجراي اين دستورالعمل نيست. يك فرهنگي از قم

روزنامه تيترزده بود تخلف 1000 ميليارد توماني اما ننوشته بود كه اين آقاي «ر» كيست؟ تا زماني كه اين شيوه خبررساني وجود داشته باشد تخلفات نيز ادامه خواهد داشت.
يك جانباز 70 درصد

روستايي‌ بدون‌ جاده‌ آسفالت‌
با اينكه‌ روستاي‌ سادات‌ محله‌ لاهيجان‌ 30 كيلومتر با شهر فاصله‌ دارد و تعداد 600 خانوار ساكن‌ آن‌ هستند هنوز جاده‌ها آسفالت‌ نشده‌. پول‌ گاز را هم‌ از ما دريافت‌ كردند ولي‌ از گاز هم‌ خبري‌ نيست‌. از مسوولين‌ شهر تقاضا داشتم‌ كه‌ رسيدگي‌ بفرمايند.
سيدعلي‌ سعادت‌ از لاهي

راجع‌ به‌سرقت‌ودزدي
‌كه‌امسال‌ بسيار زياد شده‌ و خيلي‌راحت‌ سارقين‌ اموال‌ مردم‌ بخصوص‌ ماشين‌ها و موتور آنها را مي‌برند، متاسفانه‌ اسلحه‌ بسيار دست‌ اين‌ خلافكاران‌ است‌ چرا دولت‌ اقدام‌ جدي‌ در اين‌ رابطه‌ انجام‌ نمي‌دهـد؟
موتور حقير را خيلي‌ راحت‌ از داخل‌ حياط‌ منزل‌ ما بردند و هيچ‌ اقدامي‌ صورت‌ نگرفت!؟
ذكريا آقابابايي‌ از گلستان

فروش‌ شماره‌هاي‌ رُند موبايل‌ به‌ قيمت‌ ميليون‌ها تومان
‌ از طرف‌ مخابرات‌ واقعا بي‌عدالتي‌ استمخابرات‌ خودش‌ فعلا شده‌ سازماني‌ كه‌ گران‌ فروشي‌ را رواج‌ مي‌دهد. اين‌ نمونه‌ بارزي‌ از بي‌عدالتي‌ است‌.
چطور دولت‌ دم‌ از عدالت‌ مي‌زند؟
شهروندي‌ از تهران

روزنامه‌ها از مرغان‌ هوا بنويسند
حالا كه‌ رياست‌ محترم‌ جمهور بخشي‌ از گراني‌ را انكار و آن‌ را ناشي‌ از جوسازي‌ رسانه‌ها اعلام‌ كرده‌ مردم‌ هم‌ كه‌ همه‌ اجناس‌ خود را خيلي‌ ارزان‌ مي‌خرند و اصلاً گراني‌ را احساس‌ نمي‌كنند، يعني‌ گراني‌ وجود ندارد! بلكه‌ اين‌ روزنامه‌ها هستند كه‌ هر روز قيمت‌ها را اعلام‌ مي‌كنند، بازاري‌ها هم‌ كه‌ به‌ قيمت‌هاي‌ اعلام‌ شده‌ روزنامه‌ها نگاه‌ مي‌كنند، قيمت‌ها را جابه‌جا مي‌كنند. پيشنهاد مي‌كنم‌ براي‌ اينكه‌ خيال‌ دولت‌ راحت‌ بشود همه‌ روزنامه‌ها يكي‌، دو ماه‌ تعطيل‌ شوند تا قيمت‌ها كاهش‌ بيشتري‌ پيدا كنند و اگر هم‌ نمي‌توانند روزنامه‌ها را تعطيل‌ كنند، روزنامه‌ها ديگر از گراني‌ و قيمت‌ها ننويسند مثلا از افغانستان‌ بنويسند، مثلاً مرغان‌ چگونه‌ در هوا پرواز مي‌كنند، پشه‌ها كجا زندگي‌ مي‌كنند و...
پيراسته‌فر از رشت



بدي‌ها مال‌ دولت‌ قبل‌، خوبي‌ها همه‌ مال‌ ما
گزارش‌هاي‌ رييس‌ جمهور در مورد عملكرد يكساله‌ خودشان‌، خيلي‌ جالب‌ است‌، آقاي‌ رييس‌ جمهور گراني‌ را به‌ دولت‌هاي‌ قبلي‌ نسبت‌ مي‌دهند، ولي‌ كليه‌ افتخاراتی كه‌ مخصوصاً در مورد صنعت‌ توضيح‌ مي‌دهند به‌ حساب دولت‌ خودشان‌ واریزمي‌کنند. به‌ نظر من‌ آقاي‌ رييس‌ جمهور فكر مي‌كنند كه‌ همچنان‌ در دوران‌ تبليغات‌ انتخاباتي‌ هستند.
شهروندي‌ از گيلان
آقاي‌ خزعلي‌ كمي‌ صبركنيد
جناب‌ آقاي‌ خزعلي‌ سخنان‌ شما را در روزنامه‌ خواندم‌، از خلع‌ لباس‌ آقاي‌ خاتمي‌ گفته‌ بوديد. لباس‌ و انديشه‌ دو مقوله‌ جداگانه‌ است‌. شما نگران‌ انديشه‌ء ایشان‌ هستيد كه‌ اين‌ هم‌ منبعث‌ از افكار بلند بنيانگذار جمهوري‌ اسلامي‌ حضرت‌ امام‌ مي‌باشد. بنابراين‌، آقاي‌ خاتمي‌ در تاريخ‌ ماندگار شد. فقط‌ اجازه‌ بدهيد دوره‌ انتخابات‌ آقاي‌ احمدي‌نژاد به‌ سلامت‌ تمام‌ شود همه‌ چيز روشن‌ خواهد شد.
شهروندي‌ از رجايي‌ شهر كرج

در طرح 5ساله مشكل بيكاري، ازدواج و مسكن حل نشد
از دولت مي خواهيم در چشم انداز 20 ساله فكري براي خاكسپاري جوانان امروز بشود.
یک جوان تهرانی



طفره رفتن سخنگوي دولت و وزرا
از پاسخگويي به رسانه ها توهيني آشكار به ايران و ايراني است كه توسط كابينه دكتر احمدي نژاد باب شده است.
جانباز 70%

به نام مردمي بودن به مسائل سطحي مي نگريد
اگر بخشي از مردم سطحي نگر باشند شما بايد با كار كارشناسي و آينده نگري افكار عمومي را جهت دهيد.
دانشجوی دانشگاه تهران

من و خانواده ام به خاطر دست داشتن رسانه ها در امر گراني
ديگر تلويزيون نگاه نمي كنيم از راديو و روزنامه هم استفاده نمي نماييم
خانواده ای از بندر پهلوی


داروخانه بيمارستان فوق تخصصي شهريار از ساعت 7 شب به بعد تعطيل است
در اطراف بيمارستان هم داروخانه شبانه روزي وجود ندارد. اگر خداي ناكرده يك بيمار اورژانسي شب به بيمارستان آورده شود داروخانه باز نيست. از مسئولين سازمان تامين اجتماعي تقاضا داريم كه به اين موضوع رسيدگي كرده و داروخانه بيمارستان را شبانه روزي كنند.
مجتبي قاسمي از تهران

استمداد از رئيس جمهور
از آقاي دكتراحمدي نژاد رئيس جمهور محترم تقاضا داريم بازرسيني را به شركت نورد و لوله اهواز اعزام نمايند تا به وضعيت اين شركت در زمينه هاي : حيف و ميل بيت المال ـ انحلال شوراي كارگري ـ جذب نيروهاي بازخريد شده ـ انعقاد قرارداد با پيمانكاران وابسته به مديريت شركت و عملكرد غيرصحيح رئيس امور اداري و پرسنلي پي ببرند.
جمعي از كارگران شركت نورد و لوله اهواز

درباره طرح ادغام وزارتخانه هاي رفاه و بهداشت
اين روزها درباره ادغام وزارتخانه هاي رفاه و بهداشت بحث هائي در جريان است. هرچند كه اين طرح در كميسيون بهداشت و درمان مجلس رد شد ولي دست اندركاران بايد مراقب باشند تا جايگاه قشر كارگر و افراد تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي حفظ شود. تا به امروز كه امور مربوطه در اختيار يك سازمان مستقل بوده آنگونه كه بايد و شايسته است بيمه شدگان از امكانات درماني و رفاهي برخوردار نبوده اند تا چه برسد به اينكه بخواهند اين سازمان را زير مجموعه وزارتخانه اي قرار دهند كه در حوزه كاري خودش هزاران مشكل و نارسائي وجود دارد. نمونه آشكار آن وضعيتي است كه بر بيمارستان هاي دولتي حاكم است.
رضا حسين زاده
گرانی دروغ یا واقعیت
جعفر پویه
احمدی نژاد، پادوی باندهای قدرت که با وعده آوردن پول نفت بر سر سفره مردم سرکار آمد، نه تنها در تحقق وعده های خود ناتوان است بلکه، نمی تواند روال کار را به همان صورتی که در گذشته بود نگهدارد. مردم کمرشان زیر با گرانی خم شده ناتوان از گذران امور هستند و بازاریان "شریف" و دلالان دست اندر کار حکومتی پولشان از پارو بالا می رود.
وقتی سروصدای گرانیهای بی حد و حساب از صحبتها و حرفهای درگوشی بالاتر می رود و به روزنامه ها راه پیدا می کند، احمدی نژاد و همه چپاولگران به یکباره علت گرانی را پیدا می کنند و یکصدا انگشت اشاره را به جانب آن می گیرند. تا جایی که حتا پاسدار ضرغامی، رییس رادیو تلویزیون حکومتی هم در امان نمی ماند و دستگاه مربوطه او یکی از علل گرانی معرفی می شود. اما ضرغامی در جلسه غیرعلنی مجلس رو به نمایندگان می گوید: "نمی توانیم در مورد قیمتها دروغ بگوییم." این یعنی این که او می تواند در موارد دیگر دروغ بگوید اما در این مورد دیگر آش آنقدر شور است که به هیچ وجه نمی شود به انکار آن برخاست. همزمان نیز بیش از پانزده نماینده مجلس آخوندها در نامه ای به احمدی نژاد می نویسند: "تداوم فرافکنی و تخریب دیگران و متهم کردن آنان به عدم همکاری با دولت، به قصد توجیه سوو مدیریتها و نابسامانیهای موجود دور از انصاف و اقدامی غیر اخلاقی محسوب می شود." این حرفها در پاسخ به افشاگری ای آمده است که احمدی نژاد قول آنرا داده است.
اما از همه جالبتر پاسخ محمد رضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی به خبرنگاران است که رودربایستی را کنار گذاشته و با پررویی به آنها می گوید: "شما مگر نماينده افكار عمومي و مردم هستيد؟ من به شما جواب نمی دهم." این در حالی است که خامنه ای، ولی فقیه رژیم هم در دفاع از پادوی امر بر خود به میدان می آید و می گوید: "همه بايد رييس‌جمهور را مورد تكريم قرار دهند و اگر كسي درباره عملكرد دولت حرفي دارد آن را از طريقي به گوش دولت يا مسوولان برساند اما تبليغ ناكارآمدي دولت، حتي اگر واقعيت داشته باشد صحيح نيست چه برسد به اين که واقعیت ندارد و غیر منصفانه است."
اینکه نا کارآمدی دولت غیر واقعی است یا نه را باید کسانی بگویند که این روزها دیگر نانی در سفره ندارند و برای به دست آوردن مبلغی ناچیز اعضای بدن خویش را می فروشند. چنانکه سایت بازتاب، وابسته به محسن رضایی می نویسد: "در شش ماه اول سال جاري، هزار اصفهاني كليه خود را فروختند." اما از انصاف رهبران حکومت همان بس که روزها چندین دختر برای تن فروشی به کشورهای همسایه فروخته می شوند و دولت و حکومت ناتوان از پیدا کردن سیصد میلیارد تومان گم شده در شهرداری تهران و سی میلیارد دلار در وزارت نفت هستند.
با این که قیمت نفت در بالاترین حد خود در سالهای اخیر قرار دارد اما به علت سیاستهای غلط اقتصادی و سیاسی، قیمت ارزاق عمومی همچنان سیری صعودی دارند و با تعطیل شدن کارخانه ها و بیکارسازی بخشی از شاغلین، دامنه بحران روز بروز بالاتر می گیرد.
در صورت ادامه وضعیت موجود بعید نیست که جامعه به وضعیتی بسیار خطرناکتر از آنچه این روزها با آن روبروست برسد. برای حل و فصل این موقعیت به نفع توده های فقیر و مزدبگیر تنها یک راه باقی مانده است و آنهم برچیدن بساط غارتگران و دزدان ثروت عمومی است
پرزیدنت بوش گفتگوهای دوجانبه با تهران و پیونگ یانگ را رد کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، پرزیدنت جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا امروز طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید، انجام گفتگوهای دوجانبه با رژیمهای تهران و پیونگ یانگ را رد کرد
پرزیدنت بوش گفت به باور او بهتر است کشورهای دیگر برای روبرو شدن با این حکومتها حضور داشته باشند و افزود گفتگوهای دوجانبه در گذشته ناکارايی خود را نشان داده است.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه در باره گزینه های واشنگتن از جمله گزینه نظامی برای حل بحران رژیمهای کره شمالی و تهران گفت نخست باید تمام امکانات دیپلماتیک را بکار گرفت.
پرزیدنت بوش گفت بطور دائم در حال بررسی تمام گزینه ها برای مقابله با رژیمهای تهران و کره شمالی است .
یکی از طرفداران بروجردی زیر شکنجه جان باخت
براساس گزارشهای رسیده، یکی از طرفداران بروجردی که شنبه شب گذشته در تهران دستگیر شده بود، زیر شکنجه های وحشیانه دژخیمان رژیم آخوندی در زندان اوین جان خود را از دست داده است.
گزارشها حاکیست فرد دستگیرشده که 45 سال سن داشت، پس از شکنجه و انتقال به بهداری زندان اوین، جان سپرد.
یادآوری می شود شنبه شب گذشته، ماموران سرکوبگر نیروی انتظامی با حمله به منزل بروجردی در تهران، وی را بهمراه اعضای خانواده و صدها تن از طرفدارانش به وحشیانه ترین شکل ممکن سرکوب و روانه زندان اوین کردند.
گزارشهای منتشرشده حاکی از آن است که شمار دستگیرشدگان شنبه شب گذشته به حدی زیاد است که در بند مخوف 209 زندان اوین، دیگر جايی برای نگهداری آنان نیست.
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
Student committee of
human right reporters
امیر ساران زندانی سیاسی که هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج به سر میبرد، از سوی حراست این زندان ممنوع الملاقات شد. وی چندی پیش جهت ادای توضیحات در مورد عدم بازگشت خود به زندان پس از اتمام دوران مرخصی اش به حراست زندان رجایی شهر احضار شد اما ازحضور در آنجا خودداری کرده بود. مسئولین زندان نیز در واکنش به این عمل وی را به مدت نامعلومی ممنوع الملاقات کردند. امیر ساران درشهریورماه، پس از پشت سر گذاردن یک سال و نیم از دوران حبسش به مرخصی آمد اما پس از اتمام دوران مرخصی اعلام کرد به دلیل اینکه خود را مجرم نمیداند حاضر به بازگشت به زندان نیست. مامورین دادگاه انقلاب دو روز پس از اتمام دوران مرخصی وی ، او را در منزلش در شهریار بازداشت و به زندان رجایی شهر منتقل نمودند. همچنین به گفته ی یک منبع موثق تعدادی از بازداشت شدگان ناآرامی های شنبه شب در تهران، آزاد گشته اند. یکی از این افراد که از ناظرین این جریان بوده و به صورت اتفاقی بازداشت شده بود،پس از آزادی اعلام کرد که کلیه بازداشت شدگان به زندان اوین منتقل گشته اند. وی همچنین بیان کرد که بازداشت شدگان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تحت شکنجه قرار دارند. گفتنی است در جریان ناآرامی های شنبه شب در اطراف منزل آیت الله بروجردی، مامورین نیروی انتظامی و یگان ضد شورش پس از حمله به تجمع کنندگان، کلیه کسانی را که در خانه های اطراف بوده اند را نیز بازداشت کرده اند. این فرد اشاره کرد که بسیاری از افراد بازداشت شده عموما کسانی هستند که در راهرو ها و یا پشت بامهای منازل اطراف پناه گرفته بودند اما پس از حمله نیروهای امنیتی ، همگی آنان بازداشت شدند. گفته میشود کیانوش سنجری فعال سیاسی و عضو جبهه متحد دانشجویی نیز در حالی که به همراه عده ای دیگر پس از حمله نیروهای امنیتی روی پشت بام یکی از منازل پناه گرفته بودند، بازداشت گشته است. برخلاف ادعای احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر بازداشت ۳۰۰ نفر در جریان ناآرامی های شنبه شب ، تعداد بازداشت شدگان بیش از ۶۰۰ نفر تخمین زده میشود. خبرهای رسیده از زندان اوین حاکی است تعداد بازداشتی ها به قدری زیاد است که بند ۲۰۹ پر شده و تعداد زیادی از این افراد نیز به بندهای ۲۴۰ و ۲۴۱ این زندان انتقال یافته اند.
جنبش مستقل کارگری در چین
مدت مدیدی است که اتحادیه گران در آمریکا و دیگر نقاط ، گله می کنند که هیچ جنبش کارگری ای در چین وجود ندارد. آنها به درستی خاطر نشان می کنند که کارگران چینی از ابتدایی ترین حقوق بشری، از جمله حق اعتصاب و عضویت در اتحادیه های مستقل کارگری محرومند. اما، این کل واقعیت نیست.
بنا بر اظهارات وزارت امنیت عمومی، از یک دهه پیش، بطور متوسط ده هزار مورد اعتراضات گسترده در سال بوقوع پیوسته و طبق آمار رسمی ، تا سال 2004 ، هفتاد و چهار هزار مورد اعتراضات وسیع به ثبت رسیده است. در اواخر سال گذشته، وزارت پلیس چین از 87000 مورد اعتراضات گسترده ای که چهل میلیون کارگر را شامل می شده، خبر داده است
رييس فراكسيون كارگري : 200 هزار كارگر ماههاست كه حقوق دريافت نكرده‌‏اند ، حدود13 ميليون نفر زيرخط فقر داريم
رييس فراكسيون كارگري مجلس‌‏هفتم گفت: مجلس شوراي اسلامي از محل متمم بودجه، گوشه چشمي به تامين حقوق معوقه كارگران داشته باشد.
به گزارش خبرنگار پارلماني" ايلنا" عليرضا محجوب، تهران در مجلس‌‏هفتم در نطق پيش از دستور خود با بيان اينكه حدود13 ميليون جمعيت زيرخط فقر داريم، گفت: نزديك به 200 هزار كارگر و خانواده‌‏هايشان كه در 500 واحد توليدي نظير شركت‌‏هاي پوشينه‌‏باف، نازنخ و سيمين‌‏نو شاغل هستند و بارها در مقابل مجلس شوراي اسلامي شاهد تجمع و اعتراض آنها بوده‌‏ايم، ماههاست كه حقوق دريافت نكرده‌‏اند.
دبيركل خانه كارگر ادامه داد: برخي از اين كارگرها حدود 50 ماه است كه حقوق‌‏شان را دريافت نكرده‌‏اند.
نماينده تهران در مجلس‌‏هفتم به مشكلات بازنشستگان و مستمري‌‏بگيران سازمان تامين اجتماعي اشاره كرد و گفت: با وجود گذشت هفت ماه از سال و تصويب و پرداخت مستمري حداقل200 هزار تومان به بازنشستگان، بازنشستگان و مستمري‌‏بگيران سازمان تامين اجتماعي همچنان چشم انتظار مجلس و دولت هستند كه حداقل200 هزار تومان خود را دريافت كنند و اميدوارم كه در متمم بودجه اين امور مورد توجه قرار گيرد.
محجوب با انتقاد از مسكوت گذاشتن شش ماهه طرح بهسازي قراردهادهاي موقت كار در مجلس، به بحث خصوصي‌‏سازي و گراني‌‏ها اشاره كرد و گفت: زخم كهنه خصوصي‌‏سازي اين روزها در شكل گراني سرباز كرده است. خصوصي‌‏سازي ريشه بدتر شدن مشكلات فعلي اقتصادي كشور است، ريشه نارضايتي‌‏ها، تشديد فاصله طبقاتي و گراني‌‏هاست.
نماينده تهران در مجلس‌‏‌‏هفتم، با اشاره به اينكه ثروت‌‏هاي بادآورده به چهار ستون اقتصاد كشور هجوم آورده است و هر روز بحراني توليد مي‌‏كند، گفت: آخرين و مهلك‌‏ترين آن، تورم و افزايش قيمت‌‏ها در عين ركود است .
آخرين اقدامات مجلس برای بتصويب رساندن طرح "مد و لباس ملی
نمايندگان مجلس شوراى اسلامى با تصويب نهايى مواد ديگرى از طرح ساماندهى مد و لباس، وزارت بازرگانى را مكلف كردند براى دسترسى عمومى وحمايت از توليد و فروش پارچه‌هاو پوشاك منطبق با الگوهاى ايرانىـ اسلامى نمايشگاه‌هاى عرضه فصلى مد لباس و پوشاك برگزار كنند.
به نوشته روزنامه «ابرار»، نمايندگان مجلس در نشست علنى روز گذشته مجلس به ادامه بررسى طرح ساماندهى مد و لباس پرداختند و تا ماده هشت اين طرح ۱۱ماده‌اى را تصويب كردند.
براساس تصويب نمايندگان مجلس به منظور حفظ و تقويت فرهنگ وهويت ايرانى ـ اسلامى، ارج نهادن، تثبيت و ترويج الگوى‌هاى بومى و ملى، هدايت بازار توليد و عرضه البسه و پوشاك براساس طرح‌ها و الگوهاى داخلى و نيز درجهت ترغيب عموم مردم به پرهيز از انتخاب و مصرف الگوهاى بيگانه و غير مانوس با فرهنگ و هويت ايرانى، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى مكلف است جهت پى ريزى ساختار مديريتى موضوع اين قانون،كميته‌اى متشكل از يك نفر نماينده تام الاختيار از هر كدام از وزارتخانه‌هاى فرهنگ و ارشاد اسلامى، آموزش و پرورش، بازرگانى و صنايع و معادن و سازمان‌هاى صداوسيما، مديريت و برنامه ريزى كشور و سه نفر از نمايندگان صنوف ذيربط (طراحان و توليدكنندگان) و يك نفر نماينده از كميسيون فرهنگى مجلس به عنوان ناظر تشكيل دهد.
همچنين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى و سازمان صداو سيما مكلفند درجهت ترويج نمادها و الگوهاى پارچه و لباس ايرانى و بومى مناطق مختلف ايران نمادها و الگوهاى مورد تاييد كميته ياد شده را تشويق و ترغيب و تبليغ كنند و در جهت پرهيز از تبليغ الگوهاى مغاير با فرهنگ ايرانى ـ اسلامى اهتمام جدى بورزند.
براساس ماده ۳ اين طرح، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى مكلف است باهمكارى وزارت بازرگانى جهت تبادل فرهنگى ملل مسلمان، موزه، نمايشگاه و جشنواره‌هاى ملى، منطقه‌اى و بين المللى با محوريت معرفى نمادها و الگوهاى پارچه و لباس ايرانى ـ اسلامى برگزار نمايد.
نمايندگان مجلس همچنين تصويب كردند: طرح‌ها و الگوهاى توليد شده پارچه و لباس مبتنى بر نمادهاى ايرانى ـ اسلامى مشمول حمايت قانونى حقوق مولفان و مصنفان و كانون ثبت اختراعات و مالكيت صنعتى خواهد بود.ماده( ۴ )به موجب ماده ۵اين طرح وزارت بازرگانى مكلف است براى دسترسى عمومى و حمايت از توليد و فروش پارچه‌ها و پوشاك منطبق با الگوهاى ايرانى ـ اسلامى و نمايشگاههاى عرضه فصلى لباس و پوشاك برگزار نمايد. براساس تصويب نمايندگان مجلس، وزارت بازرگانى مكلف است براى حمايت از توليدات داخلى با رعايت قانون مقررات صادرات و واردات مصوب سال ۱۳۷۳و اصلاحات بعدى آن، عوارض گمرگى، بر واردات تجارى پوشاك و پارچه‌هاى خارجى وضع نمايد به نحوى كه امكان رقابت براى توليدكنندگان داخلى فراهم گردد .
صدور احکام سنگین برای فعالین دانشجویی
اسامی تعدادی از احضار شدگان به کمیته های انضباطی
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
زینب پیغمبرزاده دانشجوی سال آخر کارشناسی رشته پژوهشگری اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که به دلیل اعتراضات اردیبهشت و خرداد ماه گذشته به کمیته انضباطی احضار گردیده و به دو ترم محرومیت از تحصیل محکومش شده بودَ پس از دریافت حکم بدوی تقاضای تجدید نظرخود را تسلیم کمیته تجدید نظر انضباطی نمود که روز سه شنبه، حکم کمیته تجدیدنظر مبنی بر تایید حکم بدوی به وی ابلاغ گردید. پیغمبرزاده اعلام کرد که تقاضای تجدیدنظر خود را به کمیته مرکزی وزارت علوم نیز تسلیم کرده و از دانشگاه تهران به دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.
لازم به ذکر است در این دانشگاه بیش از ۵۰ فعال دانشجویی عمدتا متعلق به انجمن اسلامی دموکراسی خواه،طیف جمهوریخواه و طیف چپ به کمیته انضباطی احضار گردیده و احکام سنگینی چون ۲ ترم محرومیت از تحصیل در طی ۱ ماه گذشته برای آنان صادر گردیده است. اسامی این دانشجویان به شرح زیر میباشد:
۱. مجتبی بیات ( ۲ ترم محرومیت ) ، ۲. فریده هاشمی(۲ ترم محرومیت) ، ۳. زینب پیغمبر زاده ( ۲ ترم محرومیت) ، ۴. زولاد فرهادی ( ۲ ترم محرومیت) ، ۵. شاهو رستگاری ( ۱ ترم محرومیت) ، ۶. مصطفی احمدزاده (۱ترم محرومیت) ، ۷. فرهاد قربان زاده ( ۱ ترم تعلیق) ، ۸. سحررضازاده( ۱ترم تعلیق) ، ۹. پگاه حمزه ای( ۱ ترم تعلیق) ، ۱۰. فاطمه هزارخانی(۱ترم محرومیت) ، ۱۱. رضا قاضی نوری( ۲ ترم محرومیت) ، ۱۲. بهنام سپهرمن(۱ترم محرومیت) ، ۱۳.عیسی عادلی( ۱ترم محرومیت) ، ۱۴. هومن بخش علی زاده(۱ترم محرومیت)، ۱۵. میلاد عزیزی(۱ترم محرومیت) ، ۱۶. احمد عشقیار( ۱ترم تعلیق) ۱۷. بهروز کریمی زاده (۱ترم تعلیق)
همچنین اسامی سایر دانشجویانی که به کمیته های انضباطی دانشگاه، و هنوز حکم دریافت نکرده اند به این شرح است:
دانشکده حقوق
۱. سروش اسکندری ، ۲. امین یزدی ، ۳. اکبر عجمی ، ۴. پریسا نصرآبادی ، ۵. آناهیتا حسینی ، ۶. کریم آسایش ، ۷. کیوان امیربختیار ، ۸. حمیدرضا معصومی ، ۹. سمانه مرادی ، ۱۰. تهمینه مرادی ، ۱۱. ساناز فاتح ، ۱۲. هدی توحیدی ، ۱۳. ساناز حیدرپور، ۱۴. هستی بزرگ نیا ، ۱۵. زهرا کیاشمشکی ، ۱۶. حامد ابراهیمی ، ۱۷. وحید عابدینی ، ۱۸. مهشید ژیان
دانشکده علوم اجتماعی
۱. سارا اسمی زاده ، ۲. الهه علی پور ، ۳. سایرا رفیعی ، ۴. احسان جوانمرد
دانشکده مدیریت
۱. میثم قاسمی ، ۲. مصطفی کوهی
دانشکده ادبیات
۱. حسین جاودانی ، ۲. احمد خداداد ، ۳. پویا هیبت اللهی ، ۴. احسان دولتشاه ، ۵. مریم فرنام
دانشکده فنی
۱. کیوان اسلامی ، ۲.مهدی کبیری
دانشکده علوم پایه
۱. امیراحمد انواری ، ۲. محسن اروند
دانشکده هنرهای زیبا
۱.احسان استیری ، ۲. مونا خاتمی
دانشکده روان شناسی
۱. سارا سعیدی ، ۲. علی میرزایی
گزارش صندوق بین المللی پول: اوجگیری قیمت ها در ایران، پیش بینی بالا ترین نرخ تورم بعد از عراق
فریدون خاوند (رادیو فردا، پاریس): در کشمکش پر سر و صدای کنونی بر سر آنکه نرخ تورم در ایران بالا رفته یا در سراشیب قرار گرفته، گزارش تازه صندوق بین المللی پول درباره چشم انداز اقتصادی خاورمیانه و آسیای مرکزی به احتمال فراوان از نظر ها پنهان نخواهد ماند.
سخنگویان دولت جمهوری اسلامی، و در راس آنها محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری، می پذیرند که نقدینگی در ایران رو به افزایش میرود، اما بلا فاصله می افزایند که رشد نقدینگی الزاما به جهش قیمت ها دامن نمی زند. همان ها با اطمینان میگویند که به رغم ظواهر، نرخ تورم کشور میان ده تا یازده در صد نوسان میکند و با تک رقمی شدن فاصله زیادی ندارد.
گزارش صندوق بین المللی پول، همزمان با شمار زیادی از منابع کارشناسی داخلی و چهره های سیاسی و اقتصادی کشور، از جمله در جناح هوادار دولت، بر خوشبینی رییس جمهوری درباره تورم خط بطلان میکشد و به کسانی حق میدهد که از اوجگیری این شاخص در ایران بیمناکند. بر اساس پیش بینی این گزارش، رشد نقدینگی ایران، که حاصل تزریق انبوه دلار های نفتی در شریان های اقتصادی کشور است، در سال جاری میلادی به بالای 41 در صد میرسد، دومین نرخ رشد نقدینگی بعد از جمهوری آذربایجان در میان سی کشور خاورمیانه، آفریقای شمالی، آسیای مرکزی و قفقاز. در سال اینده میلادی نیز، به پیش بینی صندوق بین المللی پول، ایران بعد از اوزبکستان بالا ترین نرخ رشد نقدینگی را خواهد داشت.
حاصل این پدیده، تورم اوج گیرنده است که در سال 2006، بر اساس ارزیابی صندوق، به 14 در صد میرسد، سومین نرخ تورم مناطق مورد بررسی بعد از عراق، اوزبکستان و یمن. و اما در سال آینده میلادی (2007)، به پیش بینی همان نهاد، نرخ تورم ایران به پانزده در صد خواهد رسید، بالا ترین نرخ تورم در میان سی کشور مورد نظر بعد از عراق
واشنگتن دفتر ايران را در دبي راه‌اندازي مي‌كند
خبرگزاري فارس: تعدادي از ديپلماتهاي آمريكايي دفتر ديپلماتيكي را راه‌اندازي كرده‌اند كه بر مسائل ايران نظارت دارد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين دفتر كه در داخل كنسولگري آمريكا در دوبي قرار دارد، زماني راه‌اندازي مي‌شود كه ايران و آمريكا كمترين روابط را با يكديگر دارند.
امارات متحده عربي كه ايرانيهاي بسياري در آن زندگي مي‌كنند، روابط خوبي با ايران و آمريكا دارد.
نيكلاس برنز، معاون وزير امور خارجه آمريكا گفت: «ما قصد نداريم سفارت خود را به اين زوديها باز كنيم. اما قصد داريم افراد بيشتر و آموزش‌ديده‌اي را به كار بررسي ايران بگماريم.»
اين دفتر اولين دفتر ديپلماتيك درباره ايران از سال 1979 تاكنون است.
بنا بر اين گزارش، در حالي كه ايران تنها 150 كيلومتر از دبي فاصله دارد، دولت آمريكا نقطه خوبي را براي بررسي مسائل ايران و دسترسي به شهروندانش انتخاب كرده است .
تبعيض ميان زن ومرد اساس و پايه خشونت عليه زنان است
مروری بر گزارش های خشونت عليه زنان در شش ماهه اول سال 1385: تبعيض ميان زن ومرد اساس و پايه خشونت عليه زنان است
نويسنده طلعت تقي نيا
زنستان: انواع مختلف خشونت عليه زنان بر تمام زنان متاهل و مجرى صرف نظر از ميزان تحصيلات ، موقعيت اجتماعي ، موقعيت طبقاتي تاثير گذار است. چرا كه جامعه سنتي و مرد سالار ، منبع خشونت و تبعيض ميان زن ومرد و پايه خشونت عليه زنان است .
گزارش هاي رسمي و شفاهي ! نشان مي دهد که بيشتر خشونت عليه زنان توسط پدر ، شوهر ، افراد فاميل مرد و دوستان و آشنايان صورت گرفته است . اما اين گزارش ها فقط بخشي از حققيت را انعكاس مي دهند و در بسياري از اوقات آمارهاي ارائه شده خيلي کمتر از حوادث خشونت باري هستند كه در گوشه و كنار زندگي روزمره شاهد آن هستيم.
برخي از اين حوادث هم فقط در حد خبر باقي مي مانند و كمتر مورد توجه قرار گرفته و براي جلوگيري از تكرار آن چاره انديشي مي شود. ميز گردهاي مختلف وسمينارهای مبارزه با خشونت هم اغلب در حد خودشان باقي مي مانند وهيچ گونه برنامه اجرائي وعملي بعد از سمينارها وميز گردها ديده نمي شود .
اين در حالي است كه با توجه جدي به اين روخدادهاي خشونت بار و پژوهش وتحقيق در اين زمينه مي توان علل گرايش به خشونت را شناسايي و راه هاي پيش گيري را تا حدودي شناخت.
باز نگري در حوادث شش ماهه اخير نشان دهنده شکل هاي مختلف خشونت عليه زنان است . چه خشونت هايي كه بر زنان اعمال شده و چه خشونتهايي كه به بهانه دفاع از ناموس مردان را قرباني خشونت كرده است .
دوئل بر سر دختر 23 فروردين -ايران
دو پسر 18 ساله بر سر دختري به جان هم افتادند ويکي از پسرها با ضربات چاقو پسر ديگر ، به قتل
رسيد .
قتل براي متلک 13 ردبيهشت -ايران
مردي به اتفاق پسر خاله وبرادرش به تصور اينکه پسر 17 ساله اي به همسرش متلک گفته مرد متلک پران را کشتند .
مردي به خاطر سوء ظن دختر ش را کشت 25 اردبيهشت- شرق
اين مرد گفت : يکسال است متوجه رابطه دخترم با چند پسر شدم با شوهرش در ميان گذاشتم ولي او هيچ کاري نکرد ديگر از دست کارهايش خسته شده بودم در اوج عصبانيت اورا خفه کردم .
بازهم اسيد پاشي براي انتقام 8 خرداد- شرق
پسر دانشجويي با يکي از دختران هم دانشگاهي اش آشنا و بعد از مدتي به او علاقمند شد واز او خواستگاري کرد. اين جوان دانشجو با شنيدن جواب رد از دختر در يک حرکت جنون آميز ، به صورت دختر مورد علاقه اش وسه نفراز دوستان او اسيد پاشيد ومتواري شد .
ده ميليون تومان براي اسيد پاشي 29 خرداد- شرق
ماموران به سر نشنيان دو موتور سيکلت مشکوک شدند پس از متوقف کردن وبازرسي بدني از آنها دو سرنگ حاوي اسيد پيدا کردند . اين دو جوان 22 ساله و26 ساله از سوي مدير يک شرکت تجاري اجير شدند که به صورت زني 35 ساله اسيد بپاشند . زن مي گويد در اين شرکت کار مي کردم وهنگامي که با درخواست نا مشروع مدير شرکت که داراي همسر وفرزند است مواجه شدم از شرکت بيرون آمدم . مديرشرکت به قصد انتقام جوئي از کارمند سابق اين دوجوان را اجير کرد .
سو ءظن نوعروس 15 ساله را به کشتن داد 4 تير- شرق
دوبرادر به همراه پدرشان به اداره آگاهي رفتند وبه قتل عروس 15 ساله اعتراف کردند .يکي از اعتراف کننده همسر مقتول است در دفاع از خود گفت : به همسرم سوء ظن داشتم شب حادثه همسرم اعتراف کرد ! با مرد ديگري ارتباط دارد . شب هنگامي که او خواب بود با برادرم بالاي سرش رفتيم برادرم پاهايش را گرفت ومن بادست گلويش را فشردم واورا خفه کردم ، براي اطمينان روسري را به دور گردنش گره زدم ومن و برادرم هرکدام از يک طرف روسري را گرفتيم وکشيديم ......
کودک شش ماهه اين زن هنگام وقوع فاجعه کنارش خوابيده بود !
تعرض به دختر دانشجو از سوي نيروي انتظامي (تير - ايسنا )
يکي از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي آشتيان به همراه دوتن از دانشجويان پسر اين دانشگاه با کرايه يک دستگاه خود رو ( يکم تير) عازم تهران بودند که در کلانتري 11 پاسگاه روستاي" مزرعه نو" از سوي گشت اين پاسگاه مورد سوئ ظن قرار گرفته به نيروي انتظامي آشتيان ارجاع داده مي شود .
دختر دانشجو در زمان بازجوئي مورد تعرض باز جو قرار مي گيرد وبا دانشجويان در ميان مي گذارد .
دانشجويان با تجمع در مقابل نيروي انتظامي نسبت به اين اقدام اعتراض کردند تعداد دانشجويان در حدود 800 الي 900 نفر دانشجو وغير دانشجو با پليس در گير شدند و در اعتراض به اين تعرض نيز تحصني بر گزار کردند .
شکارچي زنان و دختران در شرق تهران (13 تير - شرق )
جوان 24 ساله اي پس از شناسايي زنان در ساعات خلوت روز در کمتر از سه دقيقه به آنها حمله وآنها را زخمي مي کرد واز محل حادثه فرار مي کرد . اين جوان با انگيزه انتقام 2 زن رابا ضربات چاقو به قتل رسانيد و9 زن ديگر را زخمي کرد .
دختر 16 ساله اي با رسيدن پليس رها شد ( 18 تير- ايسنا )
دختر که خودرا سميه معرفي کرد گفت : با جواني 21 ساله به نام حسين آشنا شدم وبه قصد تفريح سوار بر موتور سيکلت از شهر خارج شديم اما وقتي به محل حادثه رسيديم با تقاضاي نا مشروع او روبروشدم در حالي که درگير با حسين بودم 5 نفر از دوستانش هم به محل درگيري رسيدند ومرا محاصره کردند . يکي از دوستان حسين با فشار دادن گلوي سميه مي خواست اورا بيهوش کند وبه مقاصد خود برسند که با مشاهده خودروي پليس متواري شدند !
مردي خواهر زاده اش را به دليل انصراف از ازدواج با دخترش با کلت کمري کشت . ( 21 تير -شرق)
فريب زنان ودختران با ايجاد کلاس عرفان ( 23 مرداد- شرق )
محس 32 ساله با ايجاد کلاس هاي عرفان زنان و دختران را فريب مي داد، وي در کلاس هاي خود به بحث هاي روانشناسي ومذهبي مي پرداخت .
محسن چند نفر از دختران کلاسش را ، به بهانه تکميل حلقه معنويشان فريب داد واز اين طريق با آنها رابطه نا مشروع بر قرار کرد .
تاکنون 4 نفر از دختران فريب خورده به دادگاه مراجعه وازمحسن شکايت کردند !
اين خشونت ها در حالي رخ مي دهد كه «حسين رزميان مقدم» عضو کميسيون اجتماعي مجلس هفتم در گفت وگو با" ايلنا " مقصر اصلي در افزايش نا امني هاي اجتماعي وناموسي براي زنان را رفتار و حجاب نا‌مناسب خود آنها مي‌داند و معتقد است: بي حجابي موجب تحريک احساسات جوانان مي شود !
چندي پيش نيز معاون آگاهي ناجا با ابراز نگراني نسبت به قتل هاي خانوادگي گفت : «پيش گيري از وقوع قتل هاي خانوادگي راهکار انتظامي ندارد وجنايات ناموسي 40 درصد ريشه فرهنگي دارد که براي جلوگيري از آن بايد از طريق برنامه هاي فرهنگي واجتماعي وارد عمل شد .»
سردار اصغر جعفري از وقوع 49 فقره تجاوز به عنف از در سال جاري خبرداد و علت تجاوز ها را ناهنجاري هاي فرهنگي و اجتماعي خود قربانيان دانست !
در جامعه مرد سالار هميشه مقصرزنان خشونت ديده هستند . اين زنان هستند که بايد عاقل واجتماعي وبي هنجار باشند و ظواهر را رعایت کنند .
تبعيض و نابرابري براي مردان راه هر گونه رفتاري و هر گونه ستمي و هر گونه ناروايي را باز گذاشته و در مقابل اين همه نابرابري ! زنان حتی از حمايت هاي قانوني نيز بهره مند نيستند ، روشن است آن قانوني مي تواند کمک به قربانيان خشونت بکند که جلوتر از سنت وفرهنگ باشد
«هندوستان» پايتخت خودكشي زنان در جهان
يك روانشناس دومين علت مرگ و ميرها در كشورمان را «خودكشي» اعلام كرد و گفت: اهميت اين موضوع زماني محرز مي‌شود كه بدانيم قربانيان اصلي اين نوع مرگ، زنان هستند.
به گزارش ايسنا دكتر حسن‌زاده در كارگاهي كه به مناسبت روز جهاني بهداشت روان در موسسه تحقيقات، بازتواني و بهبود زندگي زنان برگزار شد، خاطرنشان كرد: آمار خودكشي زنان در جهان 15 در هر 100 هزار نفر و اين آمار در انگلستان 2 در 100 هزار و در هندوستان 148 در هر 100 هزار نفر گزارش شده است.
وي هندوستان را پايتخت خودكشي زنان در جهان و بعد از آن بيشترين آمار خودكشي زنان را متعلق به چين دانست و گفت: در ايران بيش از 50 درصد خودكشي‌ها، به روش خودسوزي است.
اين روانشناس عوامل اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و زيست‌شناسي را در افزايش خودكشي تاثيرگذار خواند و تصريح كرد: با توجه به عوامل اجتماعي، هر چه تغييرات در جامعه بيشتر باشد و يا بر اساس عوامل فرهنگي، سنتها و باورهاي مردسالارانه در جامعه شدت بگيرد، آمار خودكشي نيز افزايش مي‌يابد.
وي دو طبقه بسيار مرفه و فقرا را بيشتر در معرض اقدام به خودكشي دانست و بيان كرد: بايد توجه داشت خودكشي از منظر زيست‌شناختي داراي ژن مستقلي است كه حتي از بيماريهاي رواني نيز جداگانه عمل مي‌كند.
حسن زاده با بيان اين كه خودكشي پديده فراگيري است كه مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد: 70 درصد كساني كه خودكشي كرده‌اند، قبل از اين اقدام به پزشك مراجعه كرده‌ ولي در ادامه جدي گرفته نشده‌اند. همچنين 90 درصد كساني كه خودكشي مي‌كنند، دچار يك جنون آني مي‌شوند و 80 درصد كساني كه خودسوزي كرده و سپس نجات مي‌يابند، از اقدام خود پشيمان مي‌شوند.
به گفته وي گرچه آمار كساني كه در جهان خودكشي كرده‌اند، زياد است؛ اما آمار اقدام‌كنندگان به خودكشي 10 تا 20 درصد آن است؛ ضمن اين كه از هر 6 فرد افسرده يك نفر اقدام به خودكشي مي‌كند.
كم حرفي، گوشه‌گيري، بيان حرفهاي مايوس‌كننده علايم هشداردهنده خودكشي است .
به گزارش ايسنا، دكتر حسن‌زاده در ادامه اين كارگاه علائم هشدار دهنده فرد در معرض خودكشي را كم حرفي، گوشه‌گيري، بيان حرفهاي مايوس‌كننده و گفتن جملاتي نظير اين كه «كاهش مي‌مردم» يا «آخرش كه چي؟» دانست و تاكيد كرد: در مواجهه با اين افراد نبايد نصيحت كرد؛ چرا كه اين فرد دچار نزديك‌بيني رواني و دايره ديد آن نسبت به مسايل اطراف محدود و تنگ شده است.
وي با بيان اين كه خودكشي، هيچ درماني با قرص و آمپول ندارد، خاطرنشان كرد: ايمان به خدا، وجود كودك در منزل و حمايتهاي اجتماعي عوامل مهم حفاظت‌كننده در برابر خودكشي هستند.
حسن زاده با اشاره به درج خبرهاي خودكشي در رسانه‌ها بيان كرد: اين گونه خبرها نبايد در صفحه اول روزنامه با تيترهاي تحريك‌آميز درج شود و در آن به جزئيات فرد اقدام كننده به خودكشي و نحوه اقدام آن نيز پرداخته شود.
وي با بيان اين كه در خصوص خودكشي برخي باورهاي غلط وجود دارد، ‌گفت: از جمله اين باورها اين است كه «هر كسي از خودكشي حرف مي‌زند، ‌خود را نمي‌كشد» ؛ «به كساني كه مي‌خواهند خودكشي كنند نمي‌توان كمك كرد» ؛ «خودكشي در بعضي خانواده‌هاي خاص وجود دارد» ؛ «از افراد نااميد و افسرده نبايد درباره خودكشي پرسيد چون موجب تشويق آنها مي‌شود» و يا اين كه «اگر كسي از يك اقدام به خودكشي نجات يافت ديگر خطري او را تهديد نمي‌كند.»
همچنین دكتر ضيايي، رييس مؤسسه تحقيقات، بازتواني و بهبود زندگي زنان نيز با بيان اين كه در سال 2000 ، يك ميليون نفر در دنيا بر اثر خودكشي جان خود را از دست دادند، گفت: در هر40 ثانيه يك نفر در دنيا خودكشي مي‌كند.
به گفته وي، آمار خودكشي‌ها، به حدي جدي است كه حتي در مقابل مرگهاي سالانه ناشي از قتل (500 نفر در دنيا) بيشتر است.
وي با اشاره به پيش‌بيني سازمان بهداشت جهاني مبني بر اين كه آمار خودكشي در سالهاي آينده از مرز يك ميليون نفر در سال به 5/1 ميليون نفر خواهد رسيد، بيان كرد: زنان متاهل، مردان مجرد و بالاي 30 سال و افراد بين 15 تا 44 سال جزو گروههاي اجتماعي هستند كه بيشترين اقدام به خودكشي را دارند؛ از سوي ديگر در حال حاضر بسياري از آمارهاي پزشكي قانوني نشان مي‌دهد كه تعداد خودكشي‌ها در جوانان نيز قابل توجه است؛ چرا كه قدرت مقابله با مشكلات در آنها بسيار كم به نظر مي‌رسد.
رييس مؤسسه تحقيقات، بازتواني و بهبود زندگي زنان با بيان اين كه اقدام به خودكشي، تنها محدود به بيماران رواني نيست، افزود: تنها 25 تا 30 درصد بيماران رواني اقدام به خودكشي مي‌كنند و نكته قابل توجه اين است كه بدانيم درصد قابل توجه اين افراد بيماري رواني ندارند.
به گفته وي خودكشي يك مرگ طبيعي نيست و به خاطر اثرات مخربي كه در زندگي اطرافيان مي‌گذارد، بايد مورد بررسي و تأمل همه جانبه قرار گيرد.
وي با اشاره به آمار خودكشي يا خودسوزي زنان در كشورمان گفت: در سه استان كرمانشاه، كردستان و كهگيلويه و بوير احمد، درصد خودكشي زنان به 38 درصد مي‌رسد و بعد از آنها استانهاي بوشهر و خوزستان داراي آمار قابل توجهي در اين زمينه هستند.
ضيايي، اصلي‌ترين علت اين خودكشي‌ها و خودسوزي‌ها را خشونتهاي خانگي عليه زنان اعلام و بيان كرد: در مناطق عشايري و سنت‌نشين كه باورها و اعتقادات نادرست، بيش از ساير مناطق حاكم است، ميزان خودكشي‌ها بيشتر گزارش شده است.
وي عامل ديگر خودكشي در زنان را عدم حمايتهاي اجتماعي مناسب عنوان و تصريح كرد: جوامعي كه زنان بيشتر نقش خانه‌داري داشته و تحرك اجتماعي كمتري دارند نيز، بيشتر دست به خودكشي مي‌زنند .
کابوس در راهروهای دادگاه خانواده - مریم میرزا
راسا: آخرین چیزی که دیدم چشم های بهت زده و ترسیده ی زن بود. لحظه ی بعد، برخوردش با قسمت جلویی ماشین و بعد پرتاب شدنش به روی شیشه . کابوسش رهایم نکرد. بارها در ذهنم انگار که در مقابل چشمانم، تکرار شد. دختر ۱۷ ساله است. ٣ سال است که ازدواج کرده است و شوهر معتادش حاضر به طلاق نمی شود. حتی دادگاه های حل و فصل موضوع مهریه را هم به جان خریده تا راه طلاق دختر از هر سو بسته شود. در پله های دادگاه خانواده دختر کز کرده راه می رود. دختری که باید این روزها در تدارک کتاب و دفترچه های مدرسه باشد. مادرش به جای او حرف می زند و برای من که معترضم به ازدواج زودهنگام دختر می گوید: «مردها تصمیم گرفتند.»
با تعجب گویی از سیاره دیگری هستم می پرسم: «مردها یعنی چه؟» و او در جواب به گفتن شوهرم اکتفا می کند. با غیض چادرش را جمع و جور می کند و زیر لب می گوید «ای کاش این قاضی اون روزی که داشتن شوهرش می دادن پیداش می شد نه الان.» دختر و مادر در پله های رو به پایین از من دور می شوند. گویی به عمق تاریکی می روند و من دوباره کابوس می بینم. کابوس زنی که قبل از فریاد کشیدن متلاشی شده است. شوهرش دو سال پیش ترکش کرده و حالا که او تقاضای طلاق داده مدعی شده است که این زن تمکین ندارد و در خانه ی او زندگی نمی کند. خانه ای که زن نمی داند که کجا است. زن می گوید خانه آنها قبل از این دو سال طبقه بالای خانه مادرش بوده است. یعنی خانه ی مادر زن و زن هم در این دو سال در آنجا بوده است. اما باز هم مرد تاکید می کند زنش تمکین نکرده و در این دو سال در خانه مادرش زندگی کرده است. خانه ای که لوازم زندگی مشترکشان به گفته زن هنوز در آنجا است. عصبی است. با چادرش صورتش را رو به من از دیگران پنهان می کند و می گوید حتی به قاضی گفته که شوهرش دزدی می کند و قاضی گفته به تو چه مربوط است، بنشین و زندگی ات را بکن. اشک هایش سرازیر می شود. می گوید که شوهرش با این حکم عدم تمکین حاضر به طلاق او نمی شود و به راحتی می تواند زن دیگری هم بگیرد. صورت زن را به روی شیشه ماشین می بینم. کابوس در راهروهای مستاصل کننده ی دادگاه به سراغم می آید. دختر جوانی است که حالا مدت ها است برای طلاق در دادگاه رفت و آمد دارد. می گوید باورتان می شود که یک روز در اینجا مردی موهای زنش را گرفته بود و او را با خود می کشید و می برد که چرا اصلا پایت را از خانه گذاشته ای بیرون و آمده ای دادخواست طلاق داده ای؟! دختر ۲۴ سال دارد و ۵ سال است که ازدواج کرده است. حالا چند ماه است که برای طلاق می آید و می رود. علت تقاضای طلاقش را دروغگویی مرد در عقد می داند. مرد به او نگفته بوده که قبلا شغلش چه بوده است که به خاطر همان شغل هم جانباز شده است. دختر می گوید او به من دروغ گفته است و من حس می کنم هیچ چیزی از گذشته او نمی دانم. نمی توانم فکر کنم او در گذشته چه کرده است . به او اعتماد ندارم و در کنارش احساس امنیت نمی کنم. می گوید: «اما قاضی می گه به تو چه مربوط که قبلا چه کار می کرده؟ به مملکت خدمت می کرده. عوض افتخار کردن، می خواهی طلاق بگیری؟»می گوید که اولین بار در دادگاه گیج می خورده است و نمی دانسته چه کار باید بکند. می گوید اول دم در راهش نداده اند و گفته اند حجابش مناسب نیست و او مجبور شده چادری روی سرش بیاندازد تا بتواند بیاید داخل و بعد هم از فضای دادگاه شوکه شده است. می گوید همه زنها نگران و مضطربند و مردها راحت. می گوید مردها حتی وقتی هم که دستبند به دست دارند چهره شان آرامش دارد. انگار می دانند که در نهایت قوانین به نفع آنها است. دفعه اول قاضی به او که یک ماه پیش از اقدام قانونی خانه را ترک کرده بوده است می گوید که فعل حرام انجام داده ای و تا موقعی که طلاقت قطعی نشده است نباید از خانه بیرون بیایی. بعد هم قاضی بلند گفته است خدا نسل زنها را از روی زمین بردارد. وقتی هم که دختر اعتراض کرده، گفته خفه شو و از جلسه بیرونش کرده است. دختر می گوید: «تمام آن روز و شبش را گریه کردم.» از نتیجه جلسات دادگاهش می پرسم. می گوید: «هر چه می گویم نمی توانم با او زندگی کنم، قاضی می گوید من تصمیم می گیرم که می توانی زندگی کنی یا نه.» دوباره کابوس تکرار می شود. چشم های زن را می بینم و بعد در یک لحظه، حتی پیش از آنکه فرصت فریاد بیابد متلاشی شدنش را. جلوی رویم. فریاد می کشم تا بلکه رهایی یابم از تکرار این کابوس
های همیشگی

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

19/07/1385


چرا كارگران و دانشجويان سركوب مي‌شوند ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

كارگران محروم در مشهد برای امرار معاش قبرکنی می کنند
دهها تن از كارگران شركت "ذوب ركورد" در مشهد با تجمع در مقابل سازمان كار خراسان رضوي در ميدان فردوسي مشهد اعلام كردند كه 7 ماه حقوق دريافت نكرده اند.
نماينده كارگران به خبرنگار" ايلنا" در مشهد گفت:مديريت اين شركت از اسفند ماه گذشته حقوق كارگران را پرداخت نكرده و حق بيمه آنان نيز پرداخت نشده است.
"جواد صميمي" افزود: اين شركت از يك ماه پيش تعطيل شده وكارگران بلاتكليف مانده اند.
وي ادامه داد: بسياري از كارگران اين شركت در هفت ماه اخير علاوه بر كار در شركت , براي امرار معاش دست به كارهايي چون قبركني , باربري و مسافركشي با موتور كرده اند.
ترکیه سی نفر از پناهجویان ایرانی را تحویل رژیم داد
روز دوشنبه ۹ اکتبر ۲۰۰۶ برابر با ۱۷ مهر ۱۳۸۵ ، پلیس ترکیه سی و یک تن از پناهجویانی ایرانی را که در زندان امنیتی Yabancılar Misafirhanesi در استانبول زندانی بودند، برای تحویل به رژیم با یک دستگاه اتوبوس به مرز بازرگان انتقال داد.
به دنبال تلاش های محلی و بین المللی، ترکیه حکم اخراج زندانی سیاسی سابق فیروز داوودی به ایران را لغو و پلیس او را به همان زندان در استانبول برگرداند. اما تلاش ها برای لغو احکام بقیه بی نتیجه ماند و سی نفر شامگاه روز دوشنبه به ماموران امنیتی رژیم در مرز بازرگان تحویل شدند.
در عین حال، منوچهر محمدی نیز که اقامت آمریکا را دریافت کرده است، یک هفته پیش در فرودگاه استانبول دستگیر و از همان زمان در زندان فوق الذکر بسر می برد.
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)اخراج پناهجویان ایرانی از ترکیه را به شدت محکوم می کند و دولت ترکیه را مسئول جان این افراد می داند.
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)
۱۱ اکتبر ۲۰۰۶ برابر با ۱۹ مهر ۱۳۸۵
حمله به سفارت دانمارک در تهران
خبرگزاری حکومتی آریا: «سورن هاسلوند» سفير دانمارك در تهران در يك گفتگوى راديوئى خبر داد كه به سفارت اين كشور در ايران حمله شده است.
يك گروه كوچك از تظاهركنندگان شب گذشته مواد آتش زا بسوى اين سفارت خانه پرتاب كردند. نيروهاى امنيتى موفق به عقب راندن اين افراد شدند.
«پر استيگ مولر» وزير خارجه دانمارك برآمدن يك موج جديد اعتراضى در كشورهاى اسلامى را بعيد ندانست. وى گفت بايد منتظر ماند و ديد در نمازجمعه این هفته چه فراخوانى داده مى شود.
پیش تر خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود شب گذشته شماری از اسلامگرایان متعصب با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سفارت دانمارک در تهران حمله کردند.
تظاهرکنندگان گفتند "این تجمع در اعتراض به پخش فیلمی اهانت آمیز نسبت به پیامبر اسلام در تلویزیون سراسری دانمارک، صورت می گیرد."
تجمع کنندگان در حالی که شعار "مرگ بر صهیونیست" سر می دادند، با سنگ و چوب و و بمب آتش زا به سفارت دانمارک در منطقه ای در شمال تهران حمله کردند.
وزرات امور خارجه د انمارک از رژیم تهران خواسته است از سفارت این کشور در ایران محافظت کند.
سال گذشته نیز در چنین روزهايی، نیروهای بسیجی به بهانه چاپ چند کاریکاتور در یک روزنامه دانمارکی، از دیوار سفارت دانمارک در تهران بالا رفتند و با پرتاب بمب آتش زا بخشی از سفارتخانه را به آتش کشیدند.
كتاب فروشي آوند انديشه در دانشگاه شيراز تعطيل شد
كتابفروشي «آوند انديشه» در بازارچه پرديس دانشگاه شيراز تعطيل شد. رضا بختياري، عضو انجمن علمي گروه تاريخ دانشگاه شيراز به خبرنگار "ايلنا"، گفت: تعطيلي اين كتابفروشي توسط امور دانشجويي و امور فرهنگي دانشگاه و به بهانه فروش كتاب‌‏هاي غيرديني صورت گرفته است كه بعدا اين اتهام به فروش كتاب‌‏هاي غيراخلاقي و مستهجن تبديل شد.
وي با بيان اينكه در ديدارهايي كه با مسوولان دانشگاه در خصوص تعطيلي اين كتابفروشي داشتيم، آنها بهانه كمبود جا و فضا را عامل تعطيلي اين كتابفروشي اعلام كرده‌‏اند، گفت: اين بهانه در حالي بيان مي‌‏شود كه سه غرفه فقط به مركز كپي اختصاص يافته است.
بختياري با اشاره به تصميم جايگزين كردن كتابفروشي‌‏اي با عنوان «رحيق» به جاي كتابفروشي «آوند انديشه»، گفت: كتابفروشي آوند انديشه همواره مورد استقبال گسترده دانشجويان بوده و تعطيلي آن مخالفت‌‏هاي زيادي را در پي داشته است اما مسوولان دانشگاه با تهديدهاي مختلفي از جمله اخراج دانشجويان، حتي اجازه صدور يك بيانيه در اعتراض به اين اقدام هم ندادند.
عرضه اینترنت پرسرعت با پهنای باند بالاتر از 128 ممنوع شد
ارایه پهنای باند بالاتر از 128 کیلوبیت بر ثانیه به اماکن شخصی و عمومی ممنوع شد.
شنیده های خبرنگار فاوانیوز حاکی از آن است که نامه ای به امضای "محمود خسروی" رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت های ارایه دهنده اینترنت ارسال شده که در آن آمده است: مقتضی است تا اطلاع ثانوی از ارایه پهنای باند بالاتر از 128 کیلوبایت به مکان های شخصی و عمومی خودداری شود."
در ادامه این نامه آمده است: "بدیهی است موضوع در جلسات مورد بحث و بررسی و هماهنگی قرار خواهد گرفت."
مديرمسوول روزنامه آسيا به دايره اجرای احكام احضار شد
ساقي باقري‌‏نيا، مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده "آسيا" به شعبه اول دايره اجراي احكام احضار شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، به دنبال تأييد محكوميت شش ماه حبس تعزيري مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده "آسيا" از سوي شعبه بيست و هفتم ديوان عالي كشور و ارجاع پرونده اين روزنامه به شعبه اول دايره اجراي احكام، ساقي باقري‌‏‏نيا به اين دايره فراخوانده شد.
پيش از اين شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، ساقي باقري‌‏نيا را به اتهام تبليغ به نفع گروه‌‏هاي مخالف نظام و ترويج مطالبي كه به اساس نظام لطمه وارد مي‌‏كند، از طريق چاپ عكس و درج مطلبي در خصوص آزادي مريم رجوي، به تحمل شش ماه حبس تعزيري محكوم كرده بود كه اين حكم پس از بررسي در ديوان عالي كشور، مورد تأييد شعبه بيست و هفتم اين ديوان قرار گرفت.
چندي پيش، محمد ترابي، وكيل مدافع مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده آسيا در نامه‌‏اي به رييس ديوان عالي كشور، توقف در اجراي حكم شش ماه حبس تعزيري موكلش را خواستار شده بود.
ساقي باقري‌‏نيا، مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده آسيا نيز در نامه‌‏هاي جداگانه‌‏اي به رييس قوه قضاييه و رييس حوزه نظارت قضايي ويژه با بيان اينكه در پرونده وي از ذكر كلمه تبليغ در ماده 500 قانون مجازات اسلامي برداشت صحيح و قانوني نشده است، خواستار توقف در اجراي حكم خود و نيز بررسي مجدد پرونده شد.
18
ماه زندان، مجازات سکس در مسجد
شهرزاد نیوز : یک زوج جوان که در مسجدی در 60 کیلومتری شمال نایروبی با یکدیگر سکس داشته اند، دستگیر، محاکمه و به 18 ماه زندان محکوم شدند.
این زوج، در دفاعیه خود در دادگاه اعلام کرده بودند، به علت استفاده از مشروب، مست بوده و از این که در مسجد هستند، بی اطلاع بوده اند. همین گفته باعث شد که مجازات اولیه 12 ماهه آنها به 18 ماه افزایش یابد.
جلسه ناگهانی سران جمهوری اسلامی
سایت روز: همزمان با قطعی شدن حرکت ناوهواپيمابر هسته ای آيزنهاور به سمت آب های ايران، دیشب در دعوتی ناگهانی مديران کلیدی نظام به محل اقامت آيت الله خامنه ای فراخوانده شدند و بعد از صرف افطار پیرامون سه موضوع حرکت ناو آيزنهاور، پرونده هسته ای و اختلافات داخلی در آستانه انتخابات مجلس خبرگان گفتگو کردند.
در اين جلسه که علاوه بر روسای قوا و مجمع تشخيص مصلحت نظام و شورای نگهبان، حسن خمينی، مشاوران آيت الله خامنه ای، اعضای مجمع تشخيص مصلحت نظام و عده ای از وزيران سابق هم در آن شرکت داشته اند، به دعوت رهبر ابتدا هاشمی رفسنجانی و به دنبال وی رييس جمهور، رييس قوه قضاييه و رييس مجلس سخن گفته اند و سپس آيت الله خامنه ای به تقصيل موقعيت حساس فعلی کشور را تشريح کرده و خواستار آن شده که همدلی و اتحاد خود را حفظ کنند و از هر نوع سخن علنی که به اختلافات دامن زند پرهيز کنند. يک خبر غيررسمی حکايت دارد که در اين جلسه رهبر جمهوری اسلامی گفته است انتخابات مجلس خبرگان و شوراها موهبتی است که در اين زمان صورت می گيرد تا دشمن بتواند از شور و هيجان مردم پی به خطرات دشمنی با ايران ببرد.
در اين ديدار از جمله دکتر فيروزآبادی رييس ستاد نيروهای مسلح هم سخن گفته و فرماندهان نيروها در ارتش و سپاه پاسداران هم شرکت داشته اند.
خبر حرکت ناوهواپیمابر اتمی آمريکا به سوی آب های خليج فارس را مدت ها قبل منابع نزديک به دولت آمريکا افشا کرده بودند اما سرانجام هفته گذشته [دوم اکتبر برابر با دهم مهر] حرکت خود را آغاز کرد و بنا به گفته ها پس از نوزده روز سفر دريائی، در آخرين روزهای مهر به کنار آب های ايران خواهد رسيد.
در خبرها آمده که دومين ناوگان مين ياب آمريکا هم همزمان با آيزنهاور در دهانه تنگه هرمز خواهد بود.
از سوی ديگر خبر می رسد که ناوهواپيمابر اينترپرايز نيز که بعد از دو سال حضور در دريای عمان مدتی است که به پايگاه خود بازگشته در حال بازگشت به منطقه است تا به جمع ناوگان موجود و در حال اعزام اضافه شود. اين همان ناوی است که آغاز گر حملات موشکی به افغانستان بود و حملات موشکی را تا جائی ادامه داد که حکومت طالبان متلاشی شد. سايت نزديک به سپاه پاسداران نوشته اگر اعزام اينترپرايز جدی باشد می توان گفت طرح های جدی در حال اجراست.
سايت بازتاب که عده ای از اعضای سابق سپاه پاسداران گرداننده آن هستند از قول منابع نظامی نوشته آرايش نيروهای دريائی در اطراف ايران برای حمله هوائی به تجهيزات هسته ای، مناطق نظامی، سيستم کنترل و فرماندهی در کشورست.
همين سايت تهديد کرده است که اين حركت آمريکا مي‌تواند باعث ايجاد موجي از خشونت‌هاي نظامي در عراق، عربستان، كويت و ديگر نقاط عليه نيروهاي آمريكايي و خطوط لوله گازي و نفتي و وسايل حمل‌ونقل آنها شود. همچنين حركات ديگري مانند مين‌گذاري تنگه هرمز و افزايش قيمت جهاني نفت، ممكن است رخ دهد.
خبرگزاری های رسمی تنها خبری که از جلسه دیروز عصر مخابره کرده اند، گزارش کوتاهی است به اين شرح : "حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب، عصر امروز در ديدار سران سه قوه، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و مسئولان و كارگزاران نظام، ماه رمضان را بهار پربركت رشد و تعالي انسان خواندند و با تأكيد بر وحدت و پايداري مؤمنانه به عنوان تنها راه پيروزي و سعادت، مسئولان، آحاد مردم و گروههاي سياسي اجتماعي رابه احساس تكليف در برابر انتخابات بسيار مهم مجلس خبرگان و شوراهاي اسلامي فراخواندند."
برنامه محرمانه جمهوری اسلامی برای جمع آوری اطلاعات در باره جامعه بهائی
سایت نگاه: سازمان عفو بین الملل به تازگی سند محرمانه و مهمی را فاش کرده است. این سند دستوری رسمی از سوی حاکمیت جمهوری اسلامی به مقامات و ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی دربارهء جمع آوری هرگونه اطلاعات در مورد جامعهء بهائیان ایران و فعالیتهای آنان است. جمع آوری این نوع اطلاعات معمولا پیش زمینهء برنامه‌ها و طرح ها یی برای حذف و پاکسازی دگراندیشان است.
در 20 مارس سال جاری خانم اسما جهانگیر گزارشگر ویژه آزادی دین و عقیده در کمیسیون حقوق بشر اعلام کرد که در اکتبر سال قبل (2005) دستور محرمانه ای از سوی رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح خطاب به وزارت اطلاعات، فرمانده نیروهای انتظامی، فرمانده کل ارتش، فرمانده سپاه پاسداران و دیگر نهادهای نظام ابلاغ شده است. بنابر این دستور نهادهای فوق وظیفه دارند که تمامی بهائیان را شناسائی کرده و فعالیتهای آنها را زیر نظر بگیرند و یافته های خود را به مقامات مسوول گزارش دهند. بنابر گزارش خانم جهانگیر این دستور بسیار محرمانه از طرف شخص مقام رهبری آیت الله خامنه ای صادر شده است.
خانم جهانگیر می نویسد که گزارشگر ویژه بیم از آن دارد که نظارت بر فعالیّتهای افراد بهائی، صرفاً بدان جهت است که به دینی متفاوت از دینهای رسمی ایران معتقدند. نامبرده این نوع نظارت را دخالتی غیر قابل قبول و غیر مجاز در حقوق گروههای مذهبی بشمار میآورد، و با نگرانی ابراز می‌دارد که جمع آوری اطّلاعات از طریق چنین نظارتی، علاوه بر نقض موازین بین المللی، برای افزایش آزار و فشار و اِعمال تبعیض علیه اعضای جامعۀ بهائی بکار گرفته خواهد شد. گزارشگر ویژۀ آزادی دین و عقیده، رفتار با اقلیّتهای مذهبی در ایران را از نزدیک زیر نظر داشته و چندی است که از اِعمال تبعیض علیه پیروان دیانت بهائی، که با روشی حساب شده روز به روز رو به گسترش دارد، ابراز نگرانی میکند. وی از آغاز پذیرش سمت خود بعنوان گزارشگر ویژۀ آزادی دین و عقیده در کمیسیون حقوق بشردر جولای سال 2004 ، موارد بسیاری از نحوۀ رفتار با بهائیان را با دولت ایران مطرح کرده است.
علاوه بر دستور محرمانهء ستاد فرماندهی فضاسازی همزمان روزنامهء کیهان علیه بهائیان با انتشار جعلیات تحریک آمیز آگاهان به محیط سیاسی و دینی ایران را نگران می کند. فضاسازی هدفمند کیهان معمولا مقدمه ای برای حذف دگراندیشان است. برای آنهایی که تحولات درون مرزی را دنبال می کنند آشکار است که تبلیغات فزاینده کیهان بر ضد پیروان آئین بهائی را باید در چارچوب نامهء محرمانهء فرماندهء ستاد کل نیروهای مسلح به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی در مورد بهائیان ارزیابی کرد. همانطور که گفتیم این نوع جمع آوری اطلاعات معمولا پیش زمینهء اقدامات شدید و غیر انسانی برای نابودی دگراندیشان است.
از همه آزاداندیشان ایرانی و علاقمندان به حقوق بشر تقاضا می شود که متن این دستور را از طریق تماس با سازمان عفو بین الملل تهیه و مطالعه کنند و این مطلب را به صورتی شفاف و آشکار با دوستان خود در میان نهند و اگر مسئول سایت و وبلاگ هستند آن را در سایتها و رسانه های خود انعکاس دهند و ایرانیان را از وجود چنین طرحی آگاه کنند. شاید آگاهی و بینش حاصل و روشنگریهای پیرامون چنین گفتارهایی از احتمال پیامدهای شوم آن بکاهد و یا آن را متوقف سازد. همانگونه که آگاهید پیش زمینهء یک جامعهء باز و آزاد در ایران برخوردی درست و انسانی با تمام ایرانیان از جمله پیروان دین بهائی است و جامعه ای که یک بخش از مردم آن مورد تفتیش و فشار قرار می گیرند هرگز نمی تواند جامعه ای باز و آزاد باشد.
خامنه ای و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر تناقضات رژيم
تاييد مشی ماجراجويانه در زمينه پرونده هسته ای و تلاش برای متحد کردن جناح ها بر محور اين خط مشی, منع حق انتقاد علنی از ناکارايی های دولت حتی برای "خودی ها", سرپوش گذاشتن بر رانت خواری و فساد گسترده مالی در درون نظام به بهانه "اختلافات طبيعی فكری و سليقه‌ای", محورهای مورد تاکيد خامنه ای برای سرپوش گذاشتن بر تناقضات رژيم است .
روشنگری: خامنه ای در سخنانی متناقض در جمع سران سه قوه, جناح های رژيم را به اتحاد عمل فراخواند. او به يکی به نعل و يکی به ميخ زد. از جمله محورهای منازعات جناحی, مساله تعليق غنی سازی اورانيوم است. اقتدارگرايانی که در انتخابات اخير به قدرت رسيده اند, تيم سابق هسته ای را به خاطر پذيرش تعليق غنی سازی اورانيوم به سازش طلبی متهم می کنند و سياست دوره يکساله اخير را در پرتو اين انتقاد توجيه می کنند. متقابلا, هواداران رفسنجانی و اصلاح طلبان ضمن تاکيد بر درستی سياست رژيم در سال 83 سياست کنونی را برای آينده رژيم خطرناک می دانند و خواستار تجديد نظر در اين سياست هستند. خامنه ای برای اين که هر دو طرف را به نوعی راضی کند و در عين حال از مشی ماجراجويانه فعلی هم حمايت نمايد, از يک سو تعليق غنی سازی اورانيوم در سال 83 و قبل از بر سر کار آمدن دولت احمدی نژاد را تا حدودی تاييد کرد, از سوی ديگر انتقادات جناحی بر سياست کنونی را رد کرد و گفت: "اگر آن راه را (راه تعليق غنی سازی اورانيوم در دو سال پيش را) تجربه نمي‌كرديم شايد امروز خود را سرزنش مي‌كرديم كه چرا آن روش را امتحان نكرده‌ايم اما اكنون با دلی محكم و تسلط كامل به پيش مي‌رويم و ديگر هيچكس نمی تواند دليل قابل قبولی درباره اشتباه بودن راه هسته‌‌ای كشور ارائه كند چرا كه ما آن راه ديگر را تجربه كرده‌ايم."
خامنه ای به مشاجراتی که پيرامون سياست رژيم در رابطه با پرونده هسته ای در دور اخير ميان جناح ها صورت گرفت, از جمله انتشار نامه خمينی در باره پايان جنگ و پذيرش قطعنامه از سوی دفتر رفسنجانی اشاره کرد و به انتقاد صريح از انتشار اين نامه و حملات تند دو جناح به هم در رابطه با آن پرداخت و گفت:"اگر اين حرفها و گله گزاري‌ها بيان نمي‌شد بهتر بود اما حالا كه صورت گرفته نبايد درباره تأثير آن اغراق كرد و به گونه‌‌ای حرف زد كه انگار حادثه مهمی اتفاق افتاده است."
خامنه ای اما هدفی را که در انتشار اين نامه نهفته بود, يعنی هشدار دادن به رژيم که عاقبت سر دادن شعارهای توخالی و دشمن تراشی, عقب نشينی و ناکامی و شکست مفتضحانه خواهد بود رد کرد و مدعی شد که پذيرش قطعنامه پايان جنگ "مطلقا به معنای شكست و تسليم طلبی نبود." او به عنوان دليل هم مدعی شد که خمينی "مظهر استقامت، ايستادگی و اميد به آينده بود و در همه تصميمات جنگ، پذيرش قطعنامه و ديگر حوادث بر همين اساس عمل كرد."
البته بعيد است اين توضيحات خامنه ای منتقدان سياست کنونی را مجاب کند, زيرا صفاتی نظير "استقامت، ايستادگی و اميد به آينده" که خامنه ای برای خمينی قطار کرد, هيچ ربطی به اتخاذ تاکتيک های سياسی ندارد. آدم می تواند شجاع باشد, اما وقتی توان جنگيدن نداشته باشد عقب نشينی کند, می تواند ترسو باشد اما بجنگ برود, می تواند به آينده نااميد باشد اما بجنگد, می تواند اميدوار باشد, اما مصالحه کند.
در حقيقت خامنه ای حاضر نشد علت اصلی اتخاذ سياست هسته ای دوره اخير را توضيح دهد. سخنان او در مورد خمينی حرف های توخالی و توجيهات ارزان مايه است.
در حالی که مشاجره جناح های رژيم بر سر پرونده هسته ای افزايش يافته است, خامنه ای بويژه از منتقدان سياست های فعلی خواست که پشت سر سياست رسمی رژيم بايستند و گفت:"هنگامی كه نظام در كليت خود موضعی يا تصميمی مي‌گيرد همه بايد يك پارچه و متحد پشت سر آن موضع بايستند كه تا به امروز اين چنين بوده و به ياری خداوند بعد از اين هم، همينطور خواهد بود."
البته خامنه ای توضيح نداد که "اگر تا به امروز چنين بوده" که جناح ها پشت سر سياست رسمی رژيم در زمينه پرونده هسته ای ايستاده اند, پس به چه دليل او بر آن به شکل "بايد" تاکيد می کند و چرا تلاش می کند سرو ته بحث های تند دو طرف بر سر درستی يا نادرستی تعليق غنی سازی اورانيوم را با تناقض گويی به هم بياورد؟ او توضيح نداد که اگر جناح های رژيم با هم متحد هستند پس چرا او از "گله گزاری افراطی مسئولان از يكديگر" انتقاد می کند؟
لانه اصلی "دشمنان" و "اختلافات طبيعی"
خامنه ای گفت:"اتحاد و الفت قلبی مسئولان از هميشه بهتر و بيشتر است اما بايد در مقابل تلاش های اختلاف‌ افكنانه دشمنان، به شدت هوشيار بود و اجازه نداد اختلافات طبيعی فكری و سليقه‌ای به دو دستگی بيانجامد."
خامنه ای مسلما می داند که اختلافات جناح های رژيم فقط به مساله انرژی هسته ای محدود نمی شود. بخشی از نظام, شامل بدنه دستگاه فاسد دولتی, گروه کثيری از نمايندگان مجلس, قوه قضاييه و مجمع تشخيص مصلحت در حوزه اقتصادی با سياست های يک ساله اخير بخش ديگر نظام که دولت را اداره می کند بشدت مخالف است و عقيم کردن اين سياست ها و به شکست کشاندن طرح هايی چون ايجاد اشتغال از طريق توسعه بنگاههای زودبازده به کمک تسهيلات بانکی, تثبيت قيمت ها, نرخ بهره بانکی, نظام تعرفه ها و.... را پيش می برد. بالا کشيدن 90 ميليارد تومان از وام بانکی و پس ندادن آن, ماجرای فساد بانکی که اخيرا رو شده و به صف آرايی جناح ها دامن زده, تهديد احمدی نژاد مبنی بر اين که اگر ظرف دو هفته اسامی تسهيلات بگيران کلان اعلام نشود, آنها را افشا خواهد کرد, فقط نوک کوه يخ جدالی است که در زمينه سياست های اقتصادی جريان دارد.
در حقيقت اين عاملان و آمران سياست های اقتصادی کنونی و متمردان از اجرای اين سياست ها در جناح رقيب دولت هستند که خامنه ای تلاش های آنها را به عنوان "تلاش های اختلاف‌افكنانه دشمنان" نام می برد. چون طرف های اصلی دعوا در داخل نظام هستند نه بيرون از آن. او به شيوه ای رياکارانه اختلافات آنان را "طبيعی" و "فکری و سليقه ای" می نامد. آيا آن که 90 ميليارد تومان بالا کشيده و آن که تهديد کرده که نامش را افشا می کند اختلافشان "طبيعی" است؟ و "سليقه ای" است؟ پس تکليف اصل مبلغ 90 ميليارد چه می شود؟ همين نوع "اختلافات" است که نبايد به "دودسته گی" بيانجامد؟ و اگر نخواهد بيانجامد, به معنای چيست جز دعوت به اين که رانت خواران بخورند و صدايی از جريان فساد درونی رژيم به بيرون درز نکند؟ خامنه ای با دعوت به سرپوش گذاشتن بر اختلافاتی که رسما و علنا در زمينه فساد و رانت خواری داغ شده است, چهره رياکارانه خود را به خوبی به نمايش گذاشته است. رياکار از آن نظر که در حرف برای مبارزه با فساد دستورالعمل صادر می کند, در عمل سازش و دمسازی با همان مفسدان را راه حفظ وحدت نظام می داند و اين وسط مردم هم طبعا نامحرم هستند که از طريق دعواهای دو طرف نبايد بتوانند سر در بياورند که در پشت صحنه چه غارتی جريان دارد. خامنه ای در سخنان خود "گله گزاری افراطی مسئولان از يكديگر را به ويژه در افكار عمومی كاری غلط" می نامند و می گويد:"مردم خوب ايران چه تقصيری كرده‌اند كه با اين گله گزاريها آنها را دلشكسته می كنيم؟"
نه به راستی هم! "مردم خوب ايران" چرا بايد سر دربياورند که نام آن کسی که پشت وام 90 ميلياردی بوده چيست و با کدام آقازاده و دانه درشت نظام مرتبط بوده است؟ مردم خوب ايران چرا بايد بدانند که خريدار سهام بانک پارسيان که بوده و به چه مرجع قدرتی وابسته بوده است. هر چه باشد اين ها در نظام جمهوری اسلامی "اختلافات طبيعی فكری و سليقه‌ای" است, و بيان اين جور اختلافات "به ويژه در افكار عمومی" مردم را "دلشکسته" می کند, در عوض "مردم خوب ايران" بايد به خاطر حفظ رژيم جمهوری اسلامی يک دور ديگر خود را برای رياضت کشی و تحمل فقر و گرسنگی در اثر تحريم های اقتصادی و يا نابودی خانه و کاشانه و امکانات زندگی شان در اثر تجاوز نظامی آماده کنند و اين آمادگی هم اصلا آنها را "دلشکسته " نمی کند.
به طور خلاصه, تاييد مشی ماجراجويانه در زمينه پرونده هسته ای و تلاش برای متحد کردن جناح ها بر محور اين خط مشی, منع حق انتقاد علنی از ناکارايی های دولت حتی برای "خودی ها", سرپوش گذاشتن بر رانت خواری و فساد گسترده مالی در درون نظام به بهانه "اختلافات طبيعی فكری و سليقه‌ای", محورهای مورد تاکيد خامنه ای برای سرپوش گذاشتن بر تناقضات رژيم است
بخش های اصلی سخنان خامنه ای را در لينک زير بخوانيد :
http://www.roshangari.net/as/sitedata/20061010220454/20061010220454.html


صدور قرار مجرميت براي «كار و كارگر» و احضار مديرمسوول «آرمان» به دادسرا
صدور قرار مجرميت براي «كار و كارگر»
پرونده روزنامه «كار و كارگر» با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست از سوي دادسراي كاركنان دولت براي رسيدگي به دادگاه مطبوعات ارسال شد.
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براي روزنامه «كار و كارگر» با شكايت وزارت كار و چند شاكي خصوصي، پرونده‌اي در يكي از شعبات دادسراي كاركنان دولت تشكيل شد.
«نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي» و «نشر مطالب خلاف واقع»، عناوين اتهامي اسرافيل عبادتي، مديرمسوول روزنامه «كار و كارگر» در اين پرونده عنوان شده است.
با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست از سوي دادسرا، پرونده مديرمسوول روزنامه «كار و كارگر» در دادگاه مطبوعات رسيدگي مي‌شود.
مديرمسوول «آرمان» به دادسرا احضار شد
.هوشمند سفيدي، مدير مسوول نشريه آرمان با شكايت مدعي‌العموم به دادسراي كاركنان دولت احضار شد.
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پرونده‌ي هوشمند سفيدي مديرمسوول نشريه آرمان در يكي از شعبات دادسراي كاركنان دولت با شكايت مدعي‌العموم تشكيل شده است.
اتهام سفيدي در اين پرونده، نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي و نشر مطالب خلاف واقع عنوان شده است.
خبرهای کوتاه : احضار دو دانشجوي دانشگاه تبريز به كميته‌ي انضباطي // مديران سياسي كشورهاي1+5 امروز در وين درباره ايران مذاكره مي‌كنند
حامد توفيق و بهنام زالي دو دانشجوي دانشگاه تبريز عصر روز گذشته (سه شنبه) به كميته‌ي انضباطي احضار شدند.
توفيق، عضو انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تبريز، به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: روز سه‌شنبه از سوي كميته‌ي انضباطي نامه‌ي احضاريه را دريافت كرديم اما در اين نامه هيچگونه توضيحي در خصوص احضار من و آقاي زالي داده نشده است.
مديران سياسي كشورهاي1+5 امروز در وين درباره ايران مذاكره مي‌كنند
خبرگزاري فارس: يك سخنگوي وزارت خارجه انگليس تاييد كرد مديران سياسي پنج كشور عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل به اتفاق آلمان عصر امروز چهارشنبه با برگزاري نشستي در وين درباره نحوه پيگيري برنامه هسته اي ايران مذاكره مي كنند.
اين سخنگو امروز چهارشنبه در پاسخ به خبرنگار فارس در لندن كه درباره تركيب و دستور كار اين نشست پرسيد گفت، به غير از نماينده آمريكا بقيه مديران سياسي در محل حضور خواهند داشت.
وي افزود، نيكلاس برنز معاون وزير خارجه امريكا به نمايندگي از اين كشور مستقيما از محل كار خود در واشنگتن از طريق ويدئو كنفرانس در مذاكرات شركت خواهد كرد.
سخنگوي وزارت خارجه انگليس دستور كار اصلي اين نشست را معلوم نكرد ولی انتظار مي رود نمايندگان امريكا و انگليس در صدد متقاعد كردن فرانسه و آلمان از يك طرف و وارد كردن فشار بر كشورهاي روسيه و چين از طرف ديگر براي ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت به منظور اعمال تحريم عليه كشورمان باشند.
بی خبری از وضعیت دو زندانی
فعالان حقوق بشر در ایران : آقای کیوان رفیعی که بیش از دو هفته است در اعتصاب غذا بسر می برد از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست خانواده آقای رفیعی در پیگیری های مستمر خود موفق به ملاقات با وی نشدند و به دلیل اینکه وی بیش از دو هفته در اعتصاب غذای خشک بسر می برد و هیچگونه اطلاعی از وضعیت سلامتی او بدست نیاورده اند . نگرانی شدیدی بر این خانواده حاکم است و هیچ گونه پاسخگوی مبنی بر سلامتی ایشان از سوی مسئولین زندان و دادگاه انقلاب به آنها داده نمی شود .
همچنین در پیگیری های وکیل ایشان برای برعهده گرفتن وکالت او با کارشکنی های راسخ ( قاضی دادگاه انقلاب ) مواجه شده اند .
آقای کیانوش سنجری که از روز شنبه توسط مامورین امنیتی دستگیر و هیچگونه خبری از وی در دسترس نیست در پیگیری های مستمر خانواده ایشان به دادگاه انقلاب و زندان هیچگونه نتیجه ای حاصل نشده است و با برخورد تند و توهین آمیز از جمله کوتاه " شما برید " استفاده می کنند . خانواده ایشان به دلیل عدم آگاهی از وضعیت او در نگرانی بسر می برند.
باقي و وكلاي پرونده‌‏ بمب‌‏گذاري‌‏هاي اهواز با نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس ديدار كردند
رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان به همراه پنج نفر از وكلاي متهمان پرونده‌‏ بمب‌‏گذاري‌‏هاي اخير اهواز با نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس هفتم، ديدار و پيرامون شرايط حاكم بر اين پرونده و اوضاع منطقه خوزستان و گفت‌‏وگو كردند.
عمادالدين باقي، رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"،‌‏ با اعلام اين مطلب، گفت: پس از سه ماه از درخواست ما براي ديدار با نمايندگان فراكسيون اقليت و اكثريت، امروز موفق به ديدار و گفت‌‏وگو با نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس هفتم شديم.
وي افزود: در اين جلسه كه بنده به همراه آقايان نيكبخت، عليزاده طباطبايي، حبيب‌‏نژاد، سعيدي و عطاشته، از وكلاي متهمان پرونده بمب‌‏گذاري‌‏هاي اخير اهواز نيز حضور داشتيم، بنده گزارشي از كل اين پرونده‌‏‌‏ها به صورت خلاصه ارايه و تأكيد كردم كه ما در پيگيري اين پرونده‌‏ها به دنبال اهداف سياسي نبوده و صرفاً از جهت رعايت موازين حقوق‌‏ بشري از حقوق متهمان اين پرونده‌‏ها حمايت مي‌‏كنيم.
باقي تصريح كرد: بنده در اين جلسه بين سه گروه بمب‌‏گذار، كساني كه بمب اختفا كرده اما منفجر نكرده‌‏اند و كساني كه نقشي در بمب‌‏گذاري‌‏ها نداشته‌‏اند، تفاوت قائل شدم و با اشاره به زمينه‌‏هاي اجتماعي، سياسي و اقتصادي اجراي احكام در منطقه خوزستان تأكيد كردم كه نبايد مسائل اين منطقه ناديده گرفته شود.
رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان ادامه داد: در اين جلسه همچنين اين پنج وكيل دادگستري نيز ضمن ارايه گزارشي از روند بررسي پرونده‌‏ متهمان بمب‌‏گذاري‌‏هاي اخير اهواز سعي كردند رعايت جانب انصاف را داشته باشند. نمايندگان مجلس هم توضيحاتي را خواستند كه متعاقب آن از سوي وكلاي محترم پاسخ‌‏هاي لازم اعلام شد. وكلا همچنين بر حساسيت شرايط منطقه خوزستان تأكيد كردند.
وي افزود: مساله ديگري كه در اين جلسه مطرح شد، موضوع عدم احساس امنيت وكلا در انجام امور وكالتي و احضار برخي وكلاي اين پرونده‌‏ها به دادسراي اهواز بود كه به دليل انتشار نامه‌‏ اين وكلا در يكي از سايت‌‏هاي اينترنتي كه خطاب به دادگاه نسبت به شيوه دادرسي در محاكم انقلاب و نيز اين موضوع كه تنها 24 ساعت قبل از برگزاري جلسه محاكمه موكلان خود متوجه برگزاري دادگاه مي‌‏شدند، انتقاد كرده بودند، تحت پيگرد قرار گرفته‌‏اند.
باقي تأكيد كرد: ما در اين جلسه تأكيد كرديم كه مقامات قضايي، پارلماني و امنيتي بايد در اينگونه كارهاي حقوق بشري كه كار عام‌‏المنفعه است، شركت و ارتباط و تعامل تنگاتنگي با نهادهاي مدني برقرار و از نظرات و پيشنهادات آنها در جهت رفع هرگونه سوءتفاهم و تحقق كامل حقوق متهمان بهره گيرند.
رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان تصريح كرد: ما در اين جلسه در مورد موضوع برخي زندانيان از جمله علي‌‏اكبر موسوي خوئيني، حشمت‌‏الله طبرزدي، احمد باطبي و مهرداد لهراسبي صحبت و تأكيد كرديم كه بايد به وضعيت آنها و نيز برخي كه به لحاظ قانوني بايد آزاد شوند، رسيدگي شود.
وي ادامه داد: ما در اين جلسه خواهان رسيدگي به وضعيت حدود 12 نفر از متهمان پرونده بمب‌‏گذاري‌‏هاي اخير اهواز كه در سوريه دستگير و تحويل مقامات ايراني شده‌‏اند، شديم كه از اين ميان ما اسامي چهار نفر از آنها به نام‌‏ها جمال عبيداوي، طاهر علي‌‏زهرا، عبدالله فالح منصوري و عباس ساكي را در اختيار داريم. صحبت ما اين نيست كه چرا اين افراد بازداشت شده‌‏اند بلكه صحبتمان اين است كه موازين قانون اساسي و اعلاميه جهاني حقوق بشر در مورد اين متهمان رعايت شوند و آنها بتوانند در طول تمام مراحل دادرسي از وجود وكيل بهره‌‏مند شوند.
باقي افزود: ما در اين جلسه تأكيد كرديم كه بايد امكان تعامل و گفت‌‏وگو بين نهادهاي مدني فعال در حوزه حقوق بشر و زندانيان با مقامات پارلماني، قضايي و امنيتي فراهم شود تا مقامات در جريان نوع برخوردهاي صورت گرفته در برخي پرونده‌‏ها قرار گيرند.
رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان ادامه داد: در اين جلسه نمايندگان فراكسيون اقليت نيز ضمن تأكيد بر مواردي كه تضييع حقي صورت گرفت، بين افراد بمب‌‏گذار، افرادي كه بمب اختفا كرده اما منفجر نكرده‌‏اند و كساني كه نقشي در بمب‌‏گذاري‌‏ها نداشته‌‏اند، تفاوت قائل شدند. اين نمايندگان همچنين تأكيد كردند كه امنيت وكلا نبايد به خاطر دفاع از موكلانشان به خطر بيفتد. در اين خصوص نمايندگان مجلس خواستار تهيه گزارشي مستند و مكتوب در خصوص پرونده‌‏ محكومان و نيز برخوردهاي صورت گرفته با وكلاي اهوازي شدند تا پيگيري‌‏هاي لازم را انجام دهند. يكي از نمايندگان مجلس هم اعلام كرد كه ترتيب ملاقات ما با برخي مقامات دست‌‏اندركار در خصوص اين پرونده‌‏ها را مي‌‏دهد.
باقي تصريح كرد: يكي از نمايندگان فراكسيون اقليت هم رعايت تناسب جرم و مجازات را مورد تأكيد قرار داد و خواستار توجه مقامات قضايي به اين مسئله شد.
وي افزود:‌‏ در اين جلسه اظهار اميدواري كرديم كه اينگونه نشست‌‏ها و گفت‌‏وگوها ادامه يابد تا نمايندگان مردم هم از نزديك در جريان برخي موارد تضييع حق قرار گيرند.
رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان تأكيد كرد: ما معتقديم امور حقوق‌‏بشر را بايد فارغ از مسايل سياسي و جناحي دنبال كرد. بر اساس آمارهاي اخير ارايه شده ايران از لحاظ ميزان اعدام‌‏هاي صورت گرفته از رتبه سوم به رتبه دوم تنزل پيدا كرده است كه اگر امكان اينگونه گفت‌‏وگوها فراهم شود مي‌‏توان چاره‌‏اي براي كاهش اينگونه احكام انديشيد.
باقي افزود: علي‌‏رغم اينكه ما خواهان ديدار و گفت‌‏وگو با نمايندگان فراكسيون اكثريت بوديم،‌‏ نماينده‌‏اي از اين فراكسيون در جلسه مزبور حضور نداشت كه اميدواريم امكان ديدار با آنها نيز در آينده نزديك فراهم شود.
دبیر كل عفو بین‌الملل، حكومت ایران را به لغو سنگسار فرا حواند
عفو بین‌الملل
اطلاعیه مطبوعاتی
10 اكتبر 2006
ایران: آیرین خان، دبیر كل عفو بین‌الملل، حكومت ایران را به لغو سنگسار فرا می‌خواند
آیرین خان، دبیر كل عفو بین‌الملل، به مناسبت چهارمین روز جهانی علیه مجازات اعدام اظهار داشت:
«من با تمام قلب با كسانی كه در ایران، با شجاعت زیاد و با تحمل خطرات نه چندان كوچك برای‌خود، برای پایان دادن به مجازات اعدام به وسیله سنگسار مبارزه می‌كنند همراه هستم.
وحشتناك است كه علارغم توقف این نوع از كشتن كه به قرار اطلاع از سوی رئیس قوه قضائیه در سال 2002 مقرر شد، برخی از مقامات ایران برای‌احیای این رفتار ناپسند تلاش كرده‌اند.
اعدام به وسیله سنگسار عملی كریه و وحشتناك است. این مجازات كه مشخصا برای افزایش درد قربانی منظور شده است و شدیدترین شكل خشونت یا مجازات خشن، ناانسانی و تحقیركننده بشمار می‌رود، خشونت ذاتی اعدام را دوچندان می‌كند.
سنگسار باید لغو شود. من حكومت ایران را فرا می‌خوانم كه به صورت فوری و قاطع این كار را انجام دهد.»
اطلاعات زمینه‌ای
بنا به گزارش‌های وقت، در دسامبر 2002 آیت الله شاهرودی رییس قوه قضائیه دستوری‌خطاب به قاضیان صادر كرد و در آن مقرر داشت كه اعدام به وسیله سنگسار متوقف شود تا در مورد تغییر دایمی‌قانون كه در آن موقع ظاهرا از سوی آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران تحت رسیدگی بود تصمیم دایمی گرفته شود.
ولی در مه 2003 گزارش رسید كه عباس و محبوبه به محكومیت قتل شوهر محبوبه محمدی و به دلیل زنای محصنه - اتهامی كه مجازات اعدام به وسیله سنگسار را به دنبال دارد - در گورستانی در مشهد سنگسار شده‌اند. بخشی از گورستان را از مردم خالی كردند و به قرار اطلاع بیش از 100 نفر از نیروهای سپاه‌انقلاب و بسیج كه قبلا برای این كار دعوت شده بودند در سنگسار شركت داشته‌اند. عفو بین الملل طی نامه‌ای از ریاست قوه قضائیه در مورد این گزارش‌ها توضیح خواست، ولی تا كنون پاسخی دریافت نكرده است.
جمعی از مدافعان حقوق بشر در ایران كه اكثرا زن هستند، شامل فعالان، روزنامه ‌نگاران و حقوقدانان، پیكاری را برای‌لغو سنگسار آغاز كرده‌اند. این پیكار به وسیله شادی صدر، ‌یك حقوق‌دان و مدافع حقوق زنان، رهبری‌می‌شود. عفو بین‌الملل برای دفاع از 9 زن محكوم به مرگ به وسیله سنگسار كه در این پیكار نامشان برده شده اقدام كرده است. این زنان عبارتند از: اشرف كلهری، پریسا، ایران، خیریه، كبرا نجار، شمامه قربانی (كه به نام ملك نیز شناخته می‌شود)، صغرا مولایی، فاطمه، و حاجیه اسماعیل‌وند. (به اسناد زیر و به‌روزشده‌های آن‌ها مراجعه فرمایید:
UA 203/06, MDE 13/083/2006, 27 July 2006; UA 257/06, MDE 13/113/2006, 28 September 2006 and UA 336/04, MDE 13/053/2004, 16 December 2004
شرایط در ایران برای مدافعان حقوق بشر بسیار وخیم است. قوانین ایران به شدت آزادی بیان و اجتماع را محدود كرده است و مدافعان حقوق بشر به خاطر فعالیتشان غالبا در معرض آزار، تهدید، حمله، بازداشت، زندانی شدن و شكنجه قرار می‌گیرند. بسیاری ممنوع السفر هستند و از خروج آنان از كشور ممانعت می‌شود. عفو بین الملل آگاه است كه كسانی كه علیه مجازات اعدام و از جمله برای لغو سنگسار مبارزه می‌كنند در معرض فشار و آزار قرار گرفته‌اند.
روز جهانی علیه مجازات اعدام از سوی ائتلاف جهانی علیه مجازات اعدام سازمان یافته است. این ائتلاف، 53 سازمان از جمله عفو بین‌الملل، كانون‌های وكلا، اتحادیه‌های كارگری و مقامات محلی و منطقه‌ای را در بر می‌گیرد كه در تلاشی مشترك برای رهایی جهان از مجازات اعدام تلاش می‌كنند.
برای اطلاع بیشتر یا انجام مصاحبه، لطفا با دفتر مطبوعاتی عفو بین الملل در لندن به شماره 5566 7413 44+ به نشانی زیر تماس بگیرید:
Amnesty International, 1 Easton St., London WC1X 0DW.
web: http://www.amnesty.org


http://www.amnesty.org
برای آخرین گزارش‌های مربوط به حقوق بشر به سایت روبرو مراجعه بفرمایید:
تجمع جمع کثیری از جانبازان مقابل ساختمان مجلس
جمع کثیری از جانبازان و ایثارگران در اعتراض به تصویب لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، بار دیگر مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر ، دقایقی پیش جانبازان با تجمع در مقابل خانه ملت ضمن اعتراض به تصویب لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران نسبت به عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در تضییع حقوق خود انتقاد کردند و خواستار استرداد این لایحه به هیات دولت و رفع ابهامات و ایرادات حقوقی آن شدند.
معترضین با نصب پارچه نوشته هایی در مخالفت با لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، شعارهایی نظیر: "خانه ملت برس به فریاد ما ، لایحه خیانت استرداد استرداد ، مسئول بی کفایت استعفا استعفا ، ایثارگران بیدارند از لایحه بیزارند و... " را در اعتراض به عدم توجه مجلس نسبت به مصوبه هیات دولت مبنی بر استرداد این لایحه سر دادند.
سخنگوی دولت : ايران با هرگونه توليد و استفاده از سلاح هسته‌اي مخالف است
خبرگزاري فارس: سخنگوي دولت با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي ايران با هر گونه توليد و استفاده از سلاح هسته‌اي و مخرب مخالف است،گفت:عوارض استفاده از سلاح هاي هسته‌اي دامن همه بشريت را خواهد گرفت و سودي براي هيچكس نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس غلامحسين الهام سخنگوي دولت شب گذشته در حاشيه مراسم تكريم از خادمان و فعالان قرآني در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آزمايش اتمي كره شمالي، اظهار داشت: موضع جمهوري اسلامي مخالفت با هر نوع استفاده از سلاح هاي كشتار جمعي و مخرب به خصوص سلاح هسته‌اي است.
الهام با بيان اين كه بهترين كار براي مخالفت با بحث‌هاي هسته‌اي اين است كه قدرت هاي بزرگ خلع سلاح هسته‌اي را از خود شروع كنند، گفت: عوارض ستفاده از سلاح هاي هسته‌اي دامن همه بشريت را خواهد گرفت و سودي براي هيچ كس نخواهد داشت.
آبادان 40 هزار بيكار دارد
يك مقام كارگري مدعي شد كه ميزان بيكاري در آبادان 18 تا 22 درصد است و گفت‌‏: بدون احتساب كارگران اخراجي، تا پايان سال 84 حدود 40 هزار جوينده كار در ادارات كار ثبت نام كرده بودند كه با توجه به حجم اخراجها اين ميزان افزايش يافته است .
به گزارش ايلنا, "آقايار حسيني" گفت‌‏: واگذاري كاريابي ها به بخش خصوصي موجب شد تا ارتباط جويندگان كار با دولت كم شود و فلسفه وجودي كاريابي ها زير سوال رود .
وي با اشاره به فعاليت يكواحد كاريابي خصوصي در آبادان گفت‌‏: جويندگان كار توان مالي لازم برايپرداخت حق ثبت نام و كاريابي‌‏ را ندارد .
وي با اشاره به اينكه جويندگان كار در آبادان هر روز صبح در مقابل پالايشگاه و پتروشيمي تجمع مي‌‏كنند تا توسط پيمانكاران استخدام شوند، گفت‌‏: در حال حاضر كاريابي دولتي يعني تجمع در مقابل پتروشيمي و پالايشگاه , زيرا كارگران بدون هزينه سر كار مي‌‏روند و پولي بابت ثبت نام پرداخت نكرده اند.
کارگران شرکت نفت گچساران در مقابل درب شرکت تجمع کردند
بیش از 2200 نفر از کارگران شرکت نفت گچساران که زیر نظر پیمانکار می باشند روز شنبه 15/7/1385 در اعتراض به 6 ماه حقوق معوقه خود و نبود امنیت شغلی ، همچنین قراردادهای موقت در مقابل درب ورود ی شرکت دست به تجمع زدند
کارگران قند فسا مقابل فرمانداری دست به تجمع زدند
350 تن از کارگران قند فسا در اعتراض به فروش کارخانه و خصوصی کردن شرکت و حقوق معوقه دست به تجمع زدند.
فرماندار قول داد به مشکلات کارگران بخصوص کارگران قند فسا هر چه زود تر رسیدگی کند
منبع دو خبر آخر : کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگر

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

 
direction:rtl;