Saturday, December 30, 2006

09/10/1385 شنبه


نظر شما در مورد وظایف ما بعد از 16 آذر امسال چیست ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

اس.جی.کی نیوز در آستانه سال ٢٠٠٧ آرزوى روزهاى خوشى را براى تمامى بازديدكنندگان خود دارد و

سال جديد را به همه شادباش ميگويد


شکایت احمدنورحسینی دانشجوی دانشگاه تربیت معلم سبزوار ازمعاون دانشجویی این دانشگاه به دلیل نفوذی آمریکا خواندن دانشجویان توسط این معاونت


ادوارنیوز: در پی قتل مرحوم توحید غفارزاده در سبزوار و حواشی آن ، سید احمد نور حسینی دانشجوی رشته شیمی دانشگاه تربیت معلم سبزوار از معاون دانشجویی این دانشگاه شکایت کرد.

معاون دانشجویی این دانشگاه در کلاس درس خود و همچنین در جلسه کمیته انضباطی که برای برخورد با اعتراضات دانشجویی بعد از قتل توحید غفارزاده تشکیل شده بوده است، مدعی شده است یکی از دانشجویان شرکت کننده در تحصن دانشجویی اعتراض آمیز دانشگاه تربیت معلم سبزوار، نفوذی آمریکا بوده و از طرف بیگانگان ساپورت مالی می شود به گونه ای که برای این شخص موبایل هم خریده اند و این شخص نفوذی هم اکنون دانشجو است و تمامی برنامه های اعتراضی زیر سر این دانشجوست.

احمد نورحسینی در گفتگو با ادوارنیوز با اعلام این مطلب گفت: معاون دانشجویی که رییس کمیته انضباطی هم هست این اتهامات را بدون ذکر نام این دانشجوو یا ارائه مدرک در کلاس درس و همچنین در جلسه کمیته انضباطی اینجانب که منجر به صدور حکم دو ترم تعلیق برای بنده شد، مطرح کرده است.

نورحسینی با توهین آمیز دانستن سخنان معاون دانشجویی گفت: با تمامی احترامی که برای آزادی بیان قائل هستم ، از هرگونه تهمت زنی و افترا بیزارم بنابراین معاون دانشجویی باید بگوید که کدام دانشجو عامل امریکا است و از طرف آنها ساپورت می شود و چه مدارکی برای این تهمتها در دست دارد؟

نورحسینی ادامه داد: چگونه شخصی که بدین شکل به دانشجویان تهمت می زند و این سخنان را در کلاس درس و در برابر سایر دانشجویان مطرح می کند می تواند به عنوان رییس کمیته انضباطی به شکل بیطرفانه به تخلفات دانشجویان رسیدگی کند؟

عضو شورای مرکزی انجمن تعلیق شده سبزوار گفت: فضای دانشگاه توسط برخی افراد و گروهها مسموم شده است به گونه ای که برخی تشکلهای دانشگاه از جمله جامعه اسلامی دانشجویان با انتشار و تکثیر بیانیه ای در دانشگاه، گروهی از دانشجویان را متهم به بی دینی و بی اخلاقی کردند که اعضای انجمن اسلامی برای دفاع از حیثیت دانشجو، از این تشکل شکایت کرده اند و خواستار رسیدگی هیئت نظارت و همچنین کمیته انضباطی اساتید نسبت به این تهمتها هستند چراکه دانشگاه محیطی پاک برای رشد سیاسی و فرهنگی جامعه است و نباید با افکار مسموم به محیطی اینچنینی تبدیل گردد.
نورحسینی با اشاره به فشارهای فراوان وارده به دانشجویان معترض به قتل توحید غفارزاده گفت: تعداد زیادی از دانشجویان به کمیته انضباطی احضار شده و با احکام مختلفی از تعلیق تا توبیخ مواجه شده اند اما مسئولان باید بدانند که دانشگاه و دانشجو با اینگونه برخوردها ساکت نخواهد گردید و تجربه یک سال اخیر برخورد شدید وزارت علوم با دانشجویان و خاموش نشدن شعله اعتراضات دانشجویان این امر را اثبات کرده است

شهرام قوامی نویسنده رمان "سهیلا و بیربا" شب یلدا در منزلش دستگیر شده است

روزنه
بعد از دستگیری آقای قوامی هیچ کسی از سرنوشت او خبر نداشت. روز پنچ شنبه 7 دیماه وی را به بند عمومی زندان سنندج انتقال داده و او را در بند عمومی زندان دیده اند.

*****
هنوز هیچ خبری از وضعیت کاوه جوانمردی که قبلأ بازداشت شده بود در دست نیست خانواده کاوه و وکیل او هنوز درجریان وضعیت پرونده او نیستند. کاوه جوانمردی پارسال در جریان خیزش شهرهای کردستان دستگیر شده بود ولی مدتی را در زندان بود و سپس با قید وثیقه آزاد شده بود تا به پرونده وی رسیدگی شود. اما به دنبال این وقایع ماه گذشته حکم دادگستری به وی ابلاغ شد و اکنون در زندان بسر میبرد.

صمد احمدی- سنندج

وضعیت کارگران پرریس باز هم اخراج کارگران قراردادی

روزنه
2 نفر دیگر از کارگران پرریس اخراج شدند و در حال حاضر 57 کارگر با قراردادهای 1 تا 2 ماه مشغول به کار هستند. کارفرمای این کارخانه به کارگران اعلام کرده است هر کسی اعتراض بکند وی را اخراج خواهد کرد و نیروی تازه و جوان و با دستمزد کمتر هم حاضر به کار هستند.

کارگران قرادادی که با قراردادهای یک ماه تا 3 ماه استخدام هستند دارای هیچ حق و حقوقی نیستند. کارگرانی که از زمان شروع به کار این کارخانه در اینجا کار کرده اند٬ اکنون اخراج شده اند. تعدادی از این کارگران اخراجی بعد از 5 سال کار سخت و زیان آور حقوقی به آنها تعلق نمی گیرد. نیروی تازه نفش جوان و با دستمزد کمتر حاضر به کار هستند این پاسخ کارفرما بوده است. کارگران اخراجی بین 150 تا 180 هزارتومان دستمزد گرفته اند اما با توجه به وجود ارتش بیکاراران و فقر بیش از حد٬ زنانی را استخدادم کردند با دستمزد ماهانه 100تا 120 هزارتومان. با این وجود هیچ مزایای مثل بیمه بیکاری بیمه درمانی حق شیف حق اضافه کاری و... به آنها تعلق نمی گیرد . کارفرماتاکید کرده است که اگر این کارگران نیز اعتراض کنند خراج میشوند.!

یکی از کارگران پرریس می گویید تف به این قانون کار این قانون کار با بندها و تبصره هایش ما کارگران را هم از هم جدا می کند. کارگر رسمی٬ کارگر قراردادی٬ کارگر با 10 سال سابقه کار٬ کارگر با 20 سال سابقه کار٬ کارگر مجرد ٬ کارگر متاهل٬ کارگر حرفه ای٬ کارگر ساده و... اینها تنها گوشه ای از معضلات کارگران است. اما یک چیز مشخص است همه کارگر هستند و نیروی عظیمی که زندگی را برای قانونگذاران زیبا و لذت بخش می کنند. بخش عظیمی که زندگی را برای بخش کوچکی پر از نعماتی می کنند اما برای خود این کارگران تنها وعده زندگی بعد از مرگ می دهند .

یکی از کارگران پرریس میگوید: اخیرأ 7 نفر از همکاران ما را اخراج کردند و می دانیم این کدام سیاست است. این همان سیاستی است که نمی خواهد دست ما در دست هم باشیم٬ این ماه 7 نفر ماه اینده 8 نفر و هر روز تعدادی دیگری و صدای ما را می خواهند اینجوری خفه کنند. میخواهند از اتحاد ما جلوگیری کنند زیرا تنها سلاح ما اتحاد ما است. اما این شانس را با مبارزه خودمان نمی خواهیم به کافرما بدهیم ما از اخراج همکاران چندین ساله خود بشدت عصبانی هستیم ما از اینکه فردا هم به خیل این ارتش خواهیم پیوست شکی نداریم. اما راهی بجز مبارزه و اعتراض برای ما وجود ندارد.این کارگر در پایان میگوید: مردم شهر سنندج و مردم ایران ما نمی خواهیم فرزندانمان گرسنه بمانند ما را حمایت کنید .

صمد احمدی- سنندج

استرس و فقر شديد ناشي از جنگ، جان زنان باردار را در عراق تهديد مي‌كند

پیک ایران

پزشكان و متخصصان در عراق هشدار دادند :استرس و سوء تغذيه ناشي از جنگ، جان زنان باردار و نوزادان آنها را در اين كشور تهديد مي‌كند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) هر ماه تعداد زيادي از زنان باردار در حالي كه با مشكلات و بيماري‌هايي كه زندگي آنها را تهديد مي‌كند دست به گريبان هستند، در بيمارستان‌هاي عراق بستري مي‌شوند.

دكتر مايادا يوسف، متخصص زنان در بيمارستاني در بغداد معتقد است: زنان باردار در اين كشور به دليل ناامني و فقر شديد كه دستاورد جنگ با آمريكا براي مردم عراق است، بيمار مي‌شوند و جان آنها در معرض خطر قرار دارد.

دكتر يوسف در اين رابطه با بيان مطلب فوق خاطر نشان كرد: ناامني در اين كشور، زنان را وادار مي‌كند در تمام طول مدت بارداري در منزل بمانند و تنها زماني به پزشك مراجعه كنند كه يا به شدت بيمار هستند و يا زمان وضع حمل آنها نزديك است و اين وضعيت براي سلامت مادر و فرزند بسيار خطرناك است.

در عين حال يونيسف (صندوق كودكان سازمان ملل) در آمار اخير خود در اين زمينه آورده است : نرخ مرگ و مير در هنگام وضع حمل طي پانزده سال اخير به ميزان قابل توجهي افزايش پيدا كرده است.

در سال 1989 ، از هر 100 هزار زن عراقي 117 زن در طول دوران بارداري يا هنگام وضع حمل مي‌مردند در حالي كه اين رقم در حال حاضر تا 65 درصد افزايش يافته است.

به گفته نمايندگان اين سازمان در عراق،‌ در حال حاضر تعداد مرگ و مير ناشي از بارداري در اين كشور بسيار بيشتر از ساير كشورهاي همسايه آن است.

بسياري از زنان در اين كشور در فضاهايي نوزاد خود را به دنيا مي‌آورند كه هيچ گونه تجهيزاتي از جمله تجهيزات اورژانسي وجود ندارد.

در برخي از موارد نيز مراجعه به بيمارستان آخرين راه‌حل است و علت اين امر نا‌امني، وجود مقررات منع رفت و آمد، بسته بودن مسيرها و ترس از اعمال متجاوزانه و خشونت‌بار است.

به گفته اين متخصص زنان، در برخي از مناطق اين كشور متخصصان ماهر و منابع و تداركات پزشكي براي شرايط اورژانسي و مراقبت‌هاي مامايي وجود ندارد.

وزارت بهداشت عراق نيز در همين رابطه اعلام كرده است : بيمارستان‌هاي اين كشور فاقد تجهيزات ضروري براي مراقبت‌هاي مامايي و داروهاي لازم براي زنان باردار از جمله آهن و فوليك اسيد هستند.

مسوولان وزارت بهداشت اين كشور دراين‌باره اظهار داشتند : سرمايه‌گذاري ضعيف و ناچيز در بخش بهداشت به شدت بر روي سلامت مادران و كودكان در اين كشور تاثير منفي برجاي گذاشته است

دولت وجوه دریافتی برای بازسازی بم را منتشر کند
ایرانپرس نیوز

خبرنامه امیرکبیر: مدیر عامل انجمن غیردولتی حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی، در سالروز زلزله بم از نهادهای دولتی یا وابسته به دولت خواسته است که برای تنویر افکار عمومی و شفافیت عملکرد، همهء وجوه دريافتي از داخل و خارج كشور همچنين اجناس و هداياي دريافتي اعم از دارويي، پزشكي، تجهيزاتي و غيره را با اعلام محل مصرف و هزينه‌هاي عملياتي منتشر كنند.

خسرو منصوریان در نامه ای که متن کامل آن در روزنامه سرمایه با عنوان ” یک پرسش از دولت” منتشر شده است، در توضیح این پیشنهاد آورده است : « همچون بسیاری از NGO های ایرانی که در بم حضور داشته و دارند و قانونا به صورت شفاف و مبسوط به مردم کشور خود و مقامهای مسئول و ذیربط بیلان مالی و گزارش عملکرد، ارائه می کنند، پيشنهاد مي‌شود دولت و نهادهاي وابسته به آن نيز براي تنوير افكار عمومي و شفافيت عملكرد، همهء وجوه دريافتي از داخل و خارج كشور همچنين اجناس و هداياي دريافتي اعم از دارويي، پزشكي، تجهيزاتي و غيره را با اعلام محل مصرف و هزينه‌هاي عملياتي منتشر كنند. از آن مهم‌تر بهتر است مردم بدانند كه غير از اين موارد دولت چه ميزان از بودجهء عمومي كشور را در بم هزينه كرده و به چه مصارفي رسانده است؟ باشد كه در ديگر مواقع مردم ايران و جهان به استناد حسن عملكرد مسوولان دولتي ايران بهتر و بيش‌تر از گذشته همكاري و معاضدت با ما را در دستور كار قرار دهند.»

مدیر عامل انجمن احیای ارزشها، که خود از روزهای نخست پس از زلزله در بم حضور داشته و اینک نیز از فعالان ان.جی.اویی حاضر در بم محسوب می شود، فهرستی از سازمان‌هاي غيردولتي ( NGO ) بین المللی ارائه داده که بخش عمده ای از بازسازی بم را به عهده داشته اند و تاکید کرده است که سازمان‌هاي غيردولتي، به عنوان تشكيلاتي مستقل در تمام كشورهاي جهان با امكانات فراوان مردمي، اين فرصت را به وجود مي‌آورند كه دولتيان حركت‌هاي خود را همپاي سازمان‌هاي بين‌المللي منطقه‌اي و ملي سازمان داده و ارتباط كاري نزديك با مردم كشورهاي هم‌تراز و نيز جامعهء بين‌الملل را سامان دهند. فهرست نهادهای بین المللی که در بم حاضر بوده اند به شرح زیر است

ACF اسپانيا، اكت هلند
، ADF تركيه
، ADRA آلمان
، AID لهستان،
ASB آلمان
،سازمان مساعدت بين‌المللي
CARITAS ايتاليا،
ARITAS سوييس،
COICA سازمان جهاني معلولان فرانسه،
موسسهء كمك آلمان،
AVMEDICA آلمان،
IBC تركيه
، سازمان صميمي NL ،
DIAKOMIE آلمان
، ۲GT آلمان
، موسسهء بين‌المللي IFRC ،
موسسهء IRAC
انگلستان، موسسهء امداد RELIFE
، MDM فرانسه،
MDM اسپانيا،
MEDAIR سوييس،
MERCY CORP آمريكا،
MERLIN انگلستان،
MUSLM AID انگلستان، موسسهء خيريه _NICCO ،
GPERATION MERLU سوئد،
OXFAM انگلستان،
PEACE WINDS ژاپن،
PEOPLE IN NEED چك‌اسلواكي
، موسسهء RFLIEF INTFRNATIONAL ،
موسسهء بين‌المللي آينده،
SAD سوييس،
SVA اسپانيا
، موسسهء بين‌المللي
SAVE THE CHILDREN انگلستان
، موسسهء بين‌المللي مدرسه‌سازي SPF
،موسسه بين‌المللي آموزش STL ،
TDH سوييس
، موسسهء خيريه TAV چين،
برنامهء توسعه‌اي سازمان ملل UNDP ،
برنامهء كودكان سازمان ملل UNICEF
سازمان بهداشت جهاني WHO WORLD RELIFE
آمريكا، سازمان جهاني امدادرساني، WORLD VISION ژاپن،
WORLD VISION
آمريكا، پزشكان بدون مرز، صليب‌سرخ ايتاليا، صليب‌سرخ انگليس، صليب‌سرخ آلمان، صليب‌سرخ اسپانيا
، صليب‌سرخ دانمارك، صليب‌سرخ ژاپن، صليب‌سرخ فرانسه، صليب‌سرخ كره، صليب‌سرخ ‌هنگ‌كنگ و صليب‌سرخ ‌هلند.

منصوریان با اشاره به اینکه زمان آن رسیده است که بر کارنامه عملکرد دولت در مورد بم مروری داشته باشیم، می گوید : « به نظر نگارندهء اين سطور، كمتر كسي است كه در كشوراين سوال را از خود و يا ديگران نپرسيده باشد كه آن همه كمك‌ها كه از طرف ساير كشورهاي جهان براي مردم زلزله‌زدهء بم ارسال شد، چه شد؟

ايران در هفته‌اى كه گذشت
د.یچه وله

نخستين روز هفته گذشته در ايران با قطعنامه تحريم شوراى امنيت سازمان ملل آغاز شد. شامگاه شنبه سرانجام اعضاى دايم شوراى امنيت و ساير كشورهاى عضو به اتفاق آراء راى به قطعنامه‌اى دادند كه محدوديت‌هاى بازرگانى و تداركاتى فراوانى براى ايران در عرصه فناورى هسته‌اى ايجاد مى‌كند.

اين قطعنامه اگر چه دور از انتظار نبود، اما واكنش‌هاى داخلى وسيعى به دنبال داشت. رييس جمهور احمدى نژاد، قطعنامه شوراى امنيت را ورق پاره‌اى بيش نخواند. روزنامه كيهان از جمله به مسئولان توصيه كرد با اقدامی قاطعانه كشورهاى موسوم به ۵ بعلاوه ۱ را از كرده پشيمان كنند. چهار روز پس از تصويب قطعنامه، مجلس ايران با تصويب لايحه‌اى از دولت خواست همكارى با آژانس بين المللي انرژي اتمى را بر پايه منافع جمهوری اسلامی مورد بررسى قرار دهد و كار پروژه‌های اتمى ايران را سرعت بخشد. اين لايحه بلافاصله مورد تاييد شورای نگهبان واقع شد.

در حاليكه بحث مناقشه هسته‌ای در ايران خطوط قرمز و محدوديت‌هاى امنيتى جدى دارد و كمتر نظر مخالفى به صورت آشكار يا مكتوب مشاهده می‌شود، شمارى از شخصيت‌هاى سياسى و ملى ايران چون دكتر باوند، دكتر پيمان، مهندس سحابى، يا دكتر ورجاوند دست به صدور بيانيه‌اى زير عنوان ”پيرامون حق مسلم ايران“ زدند و اشاره كردند كه مردم ايران به جز فناورى هسته‌اى، حقوق مسلم ديگري نيز دارند. امضا كنندگان اين بيانيه به حاكميت هشدار دادند كه تداوم سياست كنونى‌اش می‌تواند پيامدهای سنگينى براى منافع مردم ايران در بر داشته باشد.

نبايد فراموش كرد كه كمترين هزينه اين قطعنامه، تشنج شديد در فضاى كسب و كار و اقتصاد ايران خواهد بود كه مدتهاست از عدم اطمينان و سرمايه گذارى خارجي رنج مى‌برد. شوراى نگهبان مصوبه پارلمان ايران را كه بر اساس آن نامزدهاى نمايندگى مجلس می‌بايست از مدرك تحصيلى فوق ليسانس برخوردار باشند، رد كرد. طبق طرح نمايندگان مجلس، نامزدهاى نمايندگى از اين پس بايد واجد پنج سال سابقه اجرايى و مدرك تحصيلي فوق ليسانس باشند با اين استثنا كه نمايندگان فعلى يا سابق مجلس مشمول چنين قاعده‌اى نشوند.

اين مصوبه هفته گذشته در مجلس شوراى اسلامى تصويب شده و انتقادها و تعجب بسيارى ناظران و صاحب نظران را برانگيخته بود. در خود مجلس نيز بودند نمايندگانى كه آن را حتى طرحى در راستاى مادام العمر كردن نمايندگان كنونىمجلس يا مسدود كردن راههاى رقابت انتخاباتى خواندند. شوراى نگهبان ضمن مخالفت با شرط فوق ليسانس داشتن كانديداها، الزام پنج سال كار اجرايى را رد نكرده است. بسيارى تحليلگران می‌گويند ساخت سياسى و دايره قدرت و مديريت اجرايى در ايران دايره‌اى بسته است و نيروهاى تحول‌خواه به دليل بيرون ماندن از اين دايره، نمى‌توانند به راحتى واجد اين پنج سال سابقه اجرايى شوند و اين خود مانعى است بر ساير موانع مانند التزام به ولايت فقيه، اسلام و قانون اساسى كه رقابت‌هاى نمايندگى مجلس هر چه محدودتر شود.

دستگيرى دو ديپلمات ايرانى در عراق توسط نيروهاى آمريكايى مستقر در اين كشور منجر به اعتراض شديد دولت‌هاى ايران و عراق شد. روز جمعه هشتم دى ماه تلويزيون دولتى ايران گزارش داد كه اين دو در ساعات بامدادين اين روز آزاد شده اند.اين در حاليست كه ارتش امريكا روز پنجشنبه اعلام كرد آنها دو نظامى بلند پايه بوده اند كه قصد عمليات خرابكارانه عليه نيروهاى آمريكايى را داشته اند و در قاچاق سلاح و مهمات به گروههاى رزمنده عراقي نيز سهيم بوده اند.

برف شديد و سرما، برخی از مناطق کشور از جمله استان های گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان را فرا گرفت. مدارس در بسيارى نقاط تعطیل، فرودگاه‌ها بسته و راه‌های مواصلاتی مسدود شدند. اين برف سنگين ناشى از ورود يك جبهه هواى سرد از شرق مديترانه اعلام شده است. از طرف ديگر سواحل خليج فارس نيز شاهد توفان و آسيب ديدگى پنجاه قايق ماهيگيرى در بندربوشهر بودند.

شامگاه پنجشنبه هفتم ديماه وزير دادگسترى و سخنگوى قوه قضاييه ايران، جمال كريمی راد در پى يك تصادف رانندگى در جاده تهران اصفهان جان خود را از دست داد. كريمى راد هنگام مرگ ۵۰ سال سن داشت و در حالى كه قبلا از سوى آيت الله شاهرودى به سمت سخنگوى قوه قضاييه منصوب شده بود، در مرداد سال ۸۴ از سوى محمود احمدى نژاد براى تصدى وزارت دادگسترى پيشنهاد شد

تحصن 15 ساعته مسافران در داخل هواپیما درفرودگاه مهرآباد
پیک ایران

عصرایران : مسافران پرواز شماره 277 تهران - ارومیه، 15 ساعت داخل هواپیما ماندند.

به گزارش عصرايران ، قرار بود هواپیمای مذکور ساعت 15 و 25 دقیقه، فرودگاه مهرآباد را به مقصد ارومیه ترک کند و مسافران نیز در موعد مقرر سوار هواپیما شدند ولی خبری از پرواز نشد.

بر اساس این گزارش، مسئوولان پرواز تا ساعت 22 مدام به مسافران وعده می دادند که پرواز به زودی انجام خواهد شد ولی سرانجام به آنها گفتند که هواپیما، قادر به بلند شدن از باند فرودگاه نیست و مسافران باید هواپیما را ترک کنند.

پس از این اعلام دیرهنگام، مسافران در مقابل تقاضای ترک هواپیما مقاومت کردند. آنها معتقد بودند اگر هواپیما را ترک کنند، مسئولان فرودگاه، از دادن هواپیمای جایگزین خودداری خواهند کرد. بنابراین مسافران که تعدادشان حدود یکصد نفر بود، اعلام کردند که تا مهیا شدن هواپیمای جایگزین در هواپیما خواهند ماند.

این خواسته، با بی توجهی مسئولان مواجه شده ولی مسافران همچنان بر موضع خویش پافشاری کردند و از هواپیما پیاده نشدند، زیرا در صورت ترک هواپیما در آن زمان، امکان اینکه حتی با اتوبوس نیز به مقصد بروند وجود نداشت.

سرانجام در پی این تحصن 15 ساعته درون هواپیما، مسئولان هواپیمایی در ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد اعلام کردند که یک پرواز اضطراری برای ساعت 6 و 30 دقیقه برای آنها در نظر گرفته اند.

این گزارش می افزاید: از آنجا که مسافران به گفته های مسئولان پرواز اعتمادی نداشتند، درباره ادعای آنان به وسیله تلفن همراه از چند منبع پرس و جو کردند و پس از اطمینان از وجود هواپیمای اضطراری، هواپیما را ترک کردند.

جالب توجه اینکه هواپیمای اضطراری به شماره 3377 نیز با یک ساعت تاخیر پرواز کرد تا شاهکار سازمان هواپیمایی کشوری در ارائه خدمات به مسافران، تکمیل شود
اطلاعیه روابط عمومی کانون دفاع از حقوق کودکان
ایرانپرس نیوز
سازمان مردمی کانون دفاع از حقوق کودکان به منظور جلب توجه احاد جامعه به رعایت حقوق و تلاش برای ایجاد روحیه شاد اقدام به برگزاری جشن بزرگ آدم برفی ها و فستیوال شادی و فعالیت های هنری میکند. لذا از عموم مردم دعوت میکنیم در این فستیوال شرکت کنند.
مکان : سنندج - پارک جنگلی آبیدر-امیریه
زمان : یکشنبه 10 دی 1385
ساعت 1 الی 5 بعد از ظهر
روابط عمومی کانون دفاع از حقوق کودکان
دیکتاتور سابق عراق سحرگاه امروز اعدام شد
ایرانپرس نیوز

به گزارش منابع خبری در بغداد، صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق سحرگاه امروز اعدام شد. اعدام‌ صدام‌ حسین در ساختمان سازمان‌ اطلاعات‌ نظامی‌ در منطقه‌ کاظميه‌ بغداد صورت‌ گرفته‌ است‌.

به گفته مشاور امنیت ملی عراق، برادر ناتنی صدام و همچنین رئیس دادگاه انقلاب رژیم پیشین عراق پس از عید قربان اعدام خواهند شد.

اعدام صدام حسین با حضور تمام‌ شهود و چند مقام‌ عراقی‌ از جمله‌ دادستان‌ دادگاه عالی جنايی عراق‌ انجام‌ گرفت.

یکی از وکلای‌ صدام‌ حسین گفته است جسد دیکتاتور سابق عراق‌ به‌ خارج‌ از اين‌ کشور منتقل‌ خواهد شد.

به گفته وی، انتخاب‌ مکان‌ دفن‌ صدام‌ حسین با خانواده‌ ديکتاتور سابق‌ عراق‌ است‌.

يکی‌ از وکلای‌ صدام‌ در انتظار دريافت‌ جنازه‌ ديکتاتور سابق‌ عراق‌ بسر می‌ برد.

ساعاتی پیش از اعدام صدام‌ حسین، دولت‌ عراق‌ و مسئولان‌ آمريکايی‌ نشست‌ ويژه‌ امنيتی‌ برگزار کردند.

در اين‌ نشست‌ امنیتی تصميماتی‌ اتخاذ شده که‌ از جمله‌ می‌ توان‌ به‌ محصور شدن‌ کامل‌ شهر تکريت‌ (محل تولد صدام حسین) به‌ مدت‌ چهار روز و منع کامل آمد و شد در اين‌ منطقه‌ اشاره‌ کرد.

همچنین نیروهای آمریکايی و عراقی برای مقابله با تشدید ناآرامی ها به حال آماده باش در آمده اند
اعدام صدام حسین را بشدت محکوم میکنیم
روزنه
سحرگاه روز شنبه 30 ماه دسامبر 2006 صدام حسین اعدام شد. صحنه اعدام او در حالی که طناب دار به گردنش انداخته میشد ٬ را در تلویزیونها نشان دادند.
اعدام قتل عمد است و در هر نقطه از دنیا و بر علیه هر فردی محکوم است. اعدام صدام حسین٬ در عین حال با منافع و اهداف خاصی اجرا شد.
صدام حسین یک دیکتاتور و یک جنایتکار بود. در طول سالیان سال حکومت این فرد و حزب بعث در عراق٬ هزاران نفر بدلایل متعدد٬ به جوخه اعدام سپرده شدند. هزاران نفر در زندانها و سیاهچالهای وحشتناک دوران حکومت او زجرکش شدند. در طول حکومت صدام حسین در عراق٬ خفقان و وحشتی در جامعه حاکم بود٬ که تصور آن برای بسیاری مشکل است. صدام دستور بمباران شیمیایی مردم در حلبچه را داد و باعث و بانی قتل وحشیانه هزاران کودک و زن و مرد بود که دنیا را متحیر کرد.
اما دادگاه فرمایشی که از طرف امریکا و دولت فعلی در عراق سازمان داده شد٬ هیچگاه به مردم امکان اینرا نداد که از همه ابعاد جنایات صدام مطلع شوند و این امکان را از مردم عراق گرفت که با برگزاری یک تریبونال بین المللی٬ همه ابعاد و همه جزییات و همه نیروهای درگیر در اعمال ستم و دیکتاتوری بر علیه مردم را افشا کنند. برگزاری این دادگاه فرمایشی از سوی سازمان عفو بین الملل هم به رسمیت شناخته نشد و این دادگاه از سوی بسیاری از نهادهای بین المللی و مدافع حقوق انسانی بدلیل اعمال نفوذ آمریکا و سیاسی بودن آن و نبود کمترین استاندارد یک تریبونال صالح به رسمیت شناخته نشد.
امروز صدام حسین اعدام شد و زمینه اجرای احکام اعدام گسترده تر در عراق فراهم شد.
اعدام صدام حسین هیچ درجه از دادخواهی و رسیدگی به انزجار مردم از این دیکتاتور را نمایندگی نکرد. اعدام صدام حسین فقط به درگیریها و خونریزیها در عراق تداوم بخشیده و اعدام را در عراق رسمیت بیشتری میدهد. اعدام صدام حسین یک اقدام انتقام جویانه و با اهداف سیاسی بود. اجرای این حکم هیچ ربطی به عدالتخواهی نداشت و به منظور اجرای عدالت هم نبود. این رفتار فقط به گسترش توحش و خونریزی در عراق تداوم بیشتری خواهد بخشید و مردم در عراق مهمترین قربانیان آن خواهند بود.
اعدام قتل عمد دولتها است و اصولأ هیچ ربطی به اجرای عدالت ندارد. اجرای این حکم وحشیانه تنها اعلام برتری تعدادی از دیکتاتورها بر یک دیکتاتور ساخته دست خود آنها بود.
کمیته بین المللی علیه اعدام٬ قتل عمد دولتی را در هر جا و بر علیه هر فردی محکوم میکند. ما اعدام صدام حسین را به شدت محکوم کرده و خواهان لغو قطعی احکام اعدام در همه جای دنیا هستیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام
30 دسامبر 2006
www.adpi.net
تلفن تماس: 00491775692413
عفو بين‌ الملل‌ از اعدام‌ صدام‌ حسین ابراز تاسف کرد
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، سازمان عفو بين‌ الملل‌ از اعدام‌ صدام‌ حسين ابراز تاسف کرد و گفت اعدام او فرصت پاسخگويی در مورد جنایاتی را که مرتکب شده بود، از بین برد.
این سازمان‌ بین المللی مدافع حقوق‌ بشر با تاکید بر مخالفت با حکم اعدام، اعلام کرد روند رسیدگی به پرونده صدام حسین از شفافیت لازم برخوردار نبوده و محاکمه‌ او نقص های‌ زيادی داشته است. عفو بین الملل خاطر نشان ساخت هر متهمی، حتی دیکتاتور سابق عراق حق‌ دارد از محاکمه‌ ای‌ عادلانه‌ برخوردار باشد
ديکتاتورها عبرت نمی گيرند
رادیوفردا

نوشته زير نامه ای است از مژگان، يکی از خوانندگان وبسايت راديو فردا در تهران. مژگان در نامه ای که امروز صبح و پس از انتشار خبر اعدام صدام حسين نوشته، به اين موضوع از زاويه ای ديگر نگريسته است. اين نامه با کمی ويرايش منتشر می شود.

ديکتاتورها عبرت نمی گيرند. تنها نگاهی به سالی که اکنون به پايانش رسيده ايم، نشان می دهد هزاره سوم ميلادی هم، چيزی جز تکرار تاريخ نيست. دست کم، آغاز هزاره سوم، چيزی جز ادامه قرن بيستم و داستان ديکتاتورهايش نبوده است.

در سال ۲۰۰۶، اسلوبودان ميلوشويچ در زندان و در حالی که به جنايت عليه بشريت متهم بود، مرد و پينوشه در عزلت و تنهايی زندگی اش به سر رسيد و سرآخر، صدام حسين، از طناب داری آويزان شد که خود بارها به گردن شهروندان عراقی، هموطنانش، انداخته بود.

من، شخصا آرزوی مرگ هيچ کس را نمی کنم، شايد به خاطر اينکه ديده ام مجازات مرگ چقدر سايه گسترده و ديرپايی دارد. می دانم اعدام صدام، تسليتی است برای پدر و مادرم و همه پدران و مادران و همسران و فرزندان جانباختگان جنگ. اما برای عمويم چه؟

ديکتاتورها، عبرت نمی گيرند، نه از تاريخ، نه از سرنوشت همتايان خود. آنها هميشه خود را متفاوت می پندارند؛ خود را، کردار خود، رسالت خود را؛ اما برای شهروندان، با وجود همه اين تفاوت هايی که با نام دين، ايدئولوژی، ميهن، وظيفه، ماموريت و ... از هم جدا می شوند، ديکتاتورها شبيه هم هستند؛ در سلب آزادی ها، در نقض حقوق شهروندان، در به تباهی کشاندن کشور، در نابودی آدم ها و در ساختن آينده ای مبهم برای هموطنان خود.

در قرن بيستم، کم نبودند ديکتاتورهايی که سرانجام کارشان به زندان و اعدام و فرار و مرگ در بيرون از کشورشان انجاميد؛ اما هيچ کدام از آنها، نخواستند و يا نتوانستند تصور کنند که آنچه اکنون برای ديگری پيش آمده، می تواند روزی به سرنوشت خود آنها بدل شود.

و اين داستانی است که همچنان نوشته می شود؛ يعنی اعدام صدام هم به معنای اعدام ديکتاتوری نيست. با آنکه، صدام در بين اين ديکتاتورها، حداقل از نظر جغرافيايی نزديک ترين به ايوان مداين بوده است، اما گويا کسی ايوان مداين را آينه عبرت نمی بيند. کاخ ها و قدرت ها آينه نيستند، حتی اگر ويرانه باشند.

برای من اما، اعدام صدام معناهای ديگری هم دارد. من ايرانی، مستقيم از صدام آسيب ديده ام و کينه اش را به دل دارم. من برادرم را حدود ۲۰ سال پيش، يا دقيق تر

بگويم در بهمن ۱۳۶۵ از دست دادم. او در جنوب و در جنگ با عراق شهيد شد.

حالا در آستانه ۲۰ سالگی نبودن آن جوان ۲۲ ساله، خبر اعدام کسی را می شنويم که عامل تيره بختی خانواده ما بود. پدر و مادرم، هر دو در غم فرزندشان، خميده شدند و خيلی زود، معنای زندگی برايشان عوض شد.

در تمام چند روز گذشته، آنها بی تاب تر از هر کس، گوش و چشم به راديو و تلويزيون دوخته بودند تا فقط يک خبر را بشنوند: اعدام صدام را. آنها امروز خوشحال بودند. آن قدر که در اين بيست سال کمتر يا شايد هرگز به اين خوشحالی نديده بودمشان، مگر جز روزی که صدام سقوط کرد و بعد که بازداشت شد.

در قرن بيستم، کم نبودند ديکتاتورهايی که سرانجام کارشان به زندان و اعدام و فرار و مرگ در بيرون از کشورشان انجاميد؛ اما هيچ کدام از آنها، نخواستند و يا نتوانستند تصور کنند که آنچه اکنون برای ديگری پيش آمده، می تواند روزی به سرنوشت خود آنها بدل شود.

اما صدام تنها عامل سياه بختی خانواده ما نبوده است. پسر عموی من، ۲۵ سال پيش کشته شد. يعنی اعدام شد. عمويم هنوز هم می گويد او فدای خط خوشش شد. اما دوستانش می گويند، سری پرشور هم داشت.

او در همان سال های اول پس از انقلاب اسلامی، به يکی از گروه های چپ پيوست و بعد خيلی زود با انبوهی اعلاميه بازداشت شد و بعد، اعدام شد. همين. او هيچ کاری نکرده بود. فقط بحث کرده بود، کتاب خوانده بود و اعلاميه نوشته يا بازنويسی کرده و پخش کرده بود. و به خاطر همين ها هم اعدام شد.

پدر و مادر او خميده شدند و مادرش هم خيلی تاب دوری پسرش را نياورد، مخصوصا که چند بار که به سر مزار پسرش رفت، سنگ قبرش را شکسته ديد.

من از آن سال های دور، خاطره ای گنگ دارم. اما جوانی خودم، دانشگاهم، زن بودنم و ايرانی بودنم، در همه اين سال ها، دليلی بوده برای دشوار زيستن، برای محروم شدن از حقوقی طبيعی و بديهی، برای اينکه هرگز نتوانم آزادی را احساس کنم.

من، شخصا آرزوی مرگ هيچ کس را نمی کنم، شايد به خاطر اينکه ديده ام مجازات مرگ چقدر سايه گسترده و ديرپايی دارد. می دانم اعدام صدام، تسليتی است برای پدر و مادرم و همه پدران و مادران و همسران و فرزندان جانباختگان جنگ. اما برای عمويم چه؟

وقتی صبح خبر اعدام صدام را شنيدم، فقط يک آرزو کردم: ای کاش به جای صدام و صدام ها، روزی ديکتاتوری اعدام شود
جزئيات‌ اعدام‌ صدام‌ حسین از زبان‌ یک مقام عراقی‌
ایرانپرس نیوز
سایت حکومتی فردا: مشاورامنيت‌ ملي‌ عراق‌ در گفتگويي‌ اختصاصي‌ با شبکه‌ تلويزيوني‌ العربيه‌ تاکيد کرد صدام‌ توسط نيروهاي‌ ائتلاف‌ به‌ مکان‌ اعدام‌ انتقال‌ يافت‌ و در آنجا به‌ نيروهاي‌ عراقي‌ تحويل‌ داده‌ شد.
موفق‌ الربيعي‌ گفت‌ صدام‌ در حالي‌ به‌ محل‌ اعدام‌ آورده‌ شد که‌ دستهايش‌ بسته‌ بود و قراني‌ در دست‌ داشت‌ و پس‌ از قرائت‌ حکم‌ اعدام‌ به‌ پاي‌ طناب‌ دار برده‌ شد.
ربيعي‌ گفت‌ صدام‌ قبل‌ از رفتن‌ به‌ پاي‌ چوبه‌ دار حرفهاي‌ مهملي‌ زد و با قراردادن‌ کيسه‌ سياه‌ بر روي‌ صورت‌ خود مخالفت‌ کرد. ‌مشاجراتي‌ هنگام‌ بردن‌ صدام‌ به‌ پاي‌ چوبه‌ دار به‌ وجود آمد و به‌ نظر مي‌ رسيد اين‌ مرد بسيار بسيار شکننده‌ و ضعيف‌ و بي‌ جان‌ شده‌ بود بگونه‌ اي‌ که‌ تصور آن‌ مشکل‌ بود.
ربيعي‌ گفت‌ اين‌ دوره‌ به‌ مثابه‌ پايان‌ سي‌ وپنج‌ سال‌ ظلم‌ و جنايت‌ و ديکتاتوري‌ است‌ و ملت‌ عراق‌ اکنون‌ در آستانه‌ ورود به‌ مرحله‌ جديد يعني‌ مرحله‌ آشتي‌ و وحدت‌ ملي‌، وحدت، تحمل‌ آرای‌ ديگران‌ و زندگي‌ تمامي‌ طيف هاي‌ عراقي‌ در کنار يکديگر است.
ربيعي‌ در پاسخ‌ به‌ اين‌ پرسش‌ که‌ آيا جسد صدام‌ به‌ مکان‌ نامعلومي‌ منتقل‌ خواهد شد يا اينکه‌ به‌ درخواست‌ دخترش‌ رغد مبني‌ بر انتقال‌ جسدش‌ به‌ يمن‌ توجه‌ خواهد شد، گفت: چندين‌ گزينه‌ وجود دارد. مثلا ممکن‌ است‌ به‌ بستگان‌، نزديکان، خانواده‌ يا عشيره‌ اش‌ تحويل‌ داده‌ شود و آنها نيز تحت‌ حمايت‌ نيروهاي‌ مسلح‌ عراقي‌ در مکاني‌ مورد توافق‌ او را دفن‌ کنند.
وی‌ گفت‌ اعدام‌ برزان‌ تکريتي‌ برادر ناتني‌ صدام‌ و عواد البندر رئيس‌ دادگاههاي‌ عراق‌ در دوران‌ صدام‌ به‌ پس‌ از عيد قربان‌ موکول‌ شد.
مشاور امنيت‌ ملي‌ عراق‌ درباره‌ طه‌ ياسين‌ رمضان‌ گفت‌ ما طرفهاي‌ اجرايي‌ هستيم و در کار قوه‌ قضاييه‌ دخالتي‌ نمي‌ کنيم‌ و اگر شما اجازه‌ بدهيد من‌ به‌ اين پرسش‌ پاسخ‌ نمي‌ دهم‌ و هرگونه‌ حکمي‌ از قبيل‌ حبس‌ ابد يا اعدام‌ صادر شود ما آن را اجرا خواهيم‌ کرد.

مرگ آفريننده کارتون های محبوب
رادیوفردا

فیروزه خطیبی (لس آنجلس)

جوزف باربرا يکی از دو هنرمندی که کارتون های معروفی چون عصر حجر،تام و جری و اسکوبی دوو را خلق کردند، روز چهارشنبه در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

جوزف باربرا و همکار هنری او ويليام هانا در مدت زمان کوتاهی پس از خلق دو شخصيت محبوب کارتونی «تام و جری» - ماجرای جنگ و جدال های يک موش و گربه مصور- برای استوديوی متروگلدوين ماير به آن چنان موفقيتی دست يافتند که در اوايل دهه پنجاه ميلادی کمپانی مستقل خود را در هاليوود پايه گذاری کردند.

نتيجه اين همکاری در طول سال ها خلق محبوب ترين شخصيت های خيالی يا «سوپر استار» های کارتونی چون «اسکوبی دوو» و «يوگی و دوستان» بود که امروز جزو جدا نشدنی فرهنگ پاپ آمريکا محسوب می شوند.

جوزف باربرا در جوانی و پس از راهيابی به مجله های مخصوص نشر کارتون کم کم به دنيای سينما و تلويزيون هاليوود راه پيدا کرد.

در سال ۱۹۳۷ جوزف باربرا در استوديوی متروگلدوين ماير با ويليام هانا آشنا شد و همکاری خود را با او آغاز کرد.

نتيجه اين همکاری، خلق دو شخصيت موش و گربه به نام های تام و جری است . طی اين همکاری هفده ساله، صدها کارتون تام و جری توسط اين دو هنرمند ساخته شد و آنها چهارده بار نامزد دريافت جايزه اسکار شدند و هفت بار اين جايزه را از آن خود کردند.

با تاسيس کمپانی «هانا باربرا» آقای جوزف باربرا و همکار هنری او ويليام هانا، دست به ساختن کارتون های عصر حجر زدند. در طول چند دهه پس از آن شرکت «هانا باربرا»، بيش از ۳۰۰ قطعه مختلف و ۳۰۰۰ برنامه نيم ساعته کارتونی برای تلويزيون توليد کردند.

ماجراهای «فرد فلينتستون» و دوست صميمی اش «بارنی روبل» به محبوبيت چشم گيری دست يافت و اين محبوبيت به سرعت به کشورها و فرهنگ های ديگر نيز سرايت کرد

بيش از نيم قرن است که مردم در سراسر جهان از تماشای آثار کارتونی جوزف باربرا و ويليام هانا لذت می برند و فيلم های کارتونی آنها هم چنان در کشورهای مختلف و به زبان های زنده دنيا به نمايش در مِی آيد.

در پنجاه سال گذشته اغلب کارتون های «هانا باربرا» در ايران نيز به نمايش درآمده و تصاويری از شخصيت های کارتونی آن ها را ميليون ها نفر در سراسر جهان از طريق چاپ روی تی شرت و محصولات ديگر خريداری می کنند.

شرکت "هانا باربرا" در سال ۱۹۶۰ کارتون «عصر حجر» را به عنوان يک برنامه خانودگی برای تلويزيون تهيه کرد.

ماجراهای «فرد فلينتستون» و دوست صميمی اش «بارنی روبل» بلافاصله به محبوبيت چشم گيری در ميان تماشاگران تلويزيونی دست يافت و اين محبوبيت به سرعت به کشورها و فرهنگ های ديگر نيز سرايت کرد.

جوزف باربرا علاوه بر دريافت جوايز اسکار توانست به همراهی ويليام هانا هشت جايزه «امی» که اسکاری برای تجليل از برنامه های تلويزيونی محسوب می شود نيز دريافت کند.

جوزف باربرا تا روزهای آخر زندگی در خانه مسکونی خود در لس آنجلس به کاری که برای آن آفريده شده بود يعنی کشيدن و خلق کارتون ادامه داد

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم


sjk_news@yahoo.com









08/10/1385 جمعه


نظر شما در مورد وظایف ما بعد از 16 آذر امسال چیست ؟

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

اس.جی.کی نیوز در آستانه سال ٢٠٠٧ آرزوى روزهاى خوشى را براى تمامى بازديدكنندگان خود دارد و

سال جديد را به همه شادباش ميگويد


بازداشت آرام نصرت پور دانشجوی دانشگاه آزاد سنندج

ایرانپرس نیوز

روز گذشته آرام ( شوان ) نصرت پور یکی از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد سنندج ، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد ، که در پی این بازداشت، منزل وی نیز مورد بازرسی قرار گرفت.

گفتنی است آرام نصرت پور دانشجوی رشته عمران و عضو سابق تیم کوهنوردی می باشد.

تاکنون هیچ علت یا عللی برای دستگیری نامبرده عنوان نشده است

درخواست 2 زن محكوم به سنگسار

ایرانپرس نیوز

خبرگزاري ديده بان حقوق بشر كردستان : 2 زن محكوم به سنگسار و اعدام به نامهاي ملك قرباني و محبت محمودي درگفتگو با رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان خواهان توجه نهادهاي حقوق بشري نسبت به سرنوشت شان شدند.

دو زن محكوم به مرگ به نامهاي "ملك قرباني"، "محبت محمودي" در تماس با رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان ضمن بيان وضعيت و سرنوشت مختوم به مرگ خود، خواهان توجه نهادها و سازمانهاي حقوق بشري نسبت به سرنوشت خود شدند.

گفتني است ملك قرباني 34 ساله كه پيش تر محكوم سنگسار گرديده بود روز شنبه 2 دي ماه مجددا در دادگاه جزايي اروميه دادگاهي شد.

يادآور ميگردد محبت محمودي 40 ساله و هلاله محمدزاده 30 ساله نيز به اتهام قتل، به مرگ محكوم شده اند

آخرین وضعیت پرونده دلارا دارابی دختر 20 ساله محکوم به اعدام

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر

یاس را شب بویید

یاس پژمرد و شکست ...

صبح از راه رسید

بلبلی از سر یک شاخه خشک

خواند :

یک یاس دیگر امشب مرد.
دل¬آرا دارابی که در سال 82 به اتهام قتل دخترعموی پدرش به قصاص نفس ( اعدام) محکوم شده بود، هم اکنون در بند عمومی زندان رشت در شرایط نامساعدی به سرمی¬برد.

خانواده وي می¬گویند : " پس از اینکه پرونده دل¬آرا ابعاد رسانه ای پیدا کرد، وی به دلایل نامعلوم تحت فشار و نظارت بیش از اندازه قرار گرفته است. در حال حاضر شرایط وی در زندان نامناسب است و با وجود اینکه پرونده او در تهران تحت رسیدگی است ازانتقالش به زندان اوین خودداری می¬شود."

آنها می افزایند: "وي به دليل شرايط نامناسب نگهداري از وضعيت نامساعد جسمي رنج برده و به سبب سوء¬تغذيه و فشار عصبي به ناراحتي معده و سوءهاضمه دچار گشته است."

دل¬آرا دارابی به اتهام قتل دخترعموی پدرش بازداشت و از سوی شعبه 107 دادگاه ویژه اطفال رشت به اعدام محکوم شد که این حکم در شعبه 33 دادگاه تجدید نظر به تایید رسید. وی هنگامی که توسط پدرش به پلیس تحویل داده شد، در مقطع پیش دانشگاهی تحصیل می¬کرد و تنها 17 سال داشت.

این حکم در حالی صادرشد که دل¬آرا، دو هفته پس از اقرار نخستین، ارتکاب به قتل را انکار کرد، وی میگوید" با یقین به اینکه دادگاه او را به دلیل داشتن سن کمتر از 17 سال به اعدام محکوم نمیکند، ارتکاب به قتل را پذیرفته تا امیر حسین (دوست پسرش) که در آن زمان 22 سال داشته است، اعدام نشود." با این حال امیرحسین دیگر متهم پرونده در مقابل اعترافات دل¬آرا سکوت نموده و تنها به اتهام مشارکت در قتل به 10 سال زندان محکوم گشته است.

دل¬آرا، پس از آگاهی از اینکه تنها زمان اجرای حکم اعدام برای کودکان متهم به قتل تفاوت دارد، خواهان تجدیدنظردرپرونده خود شد که هم اکنون پرونده برای رسیدگی مجدد به دیوان عالی کشور ارجاع داده شده است. عبدالصمدخرمشاهی وکیل دل آرا نیز با توجه به چپ دست بودن موکلش؛ ایراداتی را به پرونده وارد نموده است ، خرمشاهی معتقد است: " که دلارا نمیتوانسته 18 ضربه به بدن مقتول وارد کند و دارای چنین توانایی جسمانی نبوده است."

همچنین به گفته ی آسیه امینی روزنامه نگار پیگیر پرونده دل¬آرا: " بسیاری از جزئیات پرونده ناقص است، آزمایش خون انجام نشده، آلت قتاله انگشت نگاری نشده و دادگاه تنها بر مبنای اعتراف اولیه متهم رأی را صادرنموده است، در حالی که این سوال مطرح می¬شود که چطور دادگاه، اقرار يک طفل را سند قرارمی¬دهد اما انکار چندين‌باره پس از آن را مورد توجه قرار نمی‌دهد و مراحل تحقيق پرونده او کامل نمی‌شود؟ "

چندی پیش تعدادي از آثار نقاشی دلارا دارابی که در زندان ترسیم شده بود، در گالری گلستان تهران به نمايش گذاشته شد.خانواده دل¬آرا بر اين نكته تأكيد دارند كه: "برخورد مامورین زندان به دلایل نامشخصی با وي تغییر یافته و بسیار نامناسب است"

دل¬آرا در بخشی از پیام خوشامد به بازدید کنندگان آثارش آورده: "مجموعه‌ای که پيش روی شماست، کلکسيونی از عشق و شادی من است که تقديم ديدگان شما کرده‌ام. تا بی‌هيچ قضاوتی درباره دل¬آرا به تماشای روح او بنشينيد! بی‌هيچ قضاوتی ببينيد! نمی‌دانم از کدام جاده سرزمينمان برای ديدن نقاشی‌های من آمده‌ ايد مهم هم نيست چون به هر صورت می‌دانم که راهنمای شما 'عشق' بوده است. عشق به زندگی، به انسان، به ايمان که باورداشتن همه اينهاست. "

لازم به ذکر است دل آرا دارابی هم اکنون برخلاف اصل تفكيك جرائم و طبقه¬بندي مجرمين در بندعمومی زندان رشت نگهداری میشود.
توضیح: شعر بالا از دلارا دارابی است.

تبعیض جنسیتی، فقر را تشدید می کند

بی بی سی

یونیسف طی گزارش جدیدی گفته است که نابرابری میان زنان و مردان در خانه ها منجر به وضعیت سلامتی نامناسب تر و فقر بیشتر برای خانواده ها می شود.

این گزارش خاطر نشان می کند، هر جا که زنان از ساختار تصمیم گیری خانواده ها حذف می شوند، کودکان، بیشتر دچار سوء تغذیه می شوند.

صندوق کودکان سازمان ملل می گوید در صورتی که زنان در خانواده های جنوب آسیا اختیار بیشتری داشتند، 13 میلیون کودک به سوء تغذیه مبتلا نمی شدند.

یونیسف، ساختار تصمیم گیری در خانواده ها را در 30 کشور جهان بررسی کرده است.

یافته های اصلی آنها نشان می دهد که برابری میان زنان و مردان، برای کاهش فقر و بهبود وضعیت بهداشتی ضروری است و این به خصوص برای کودکان در کشورهای در حال توسعه مهم است.

کوفی عنان، دبیر کل سازمان ملل متحد می گوید که هیچ ابزاری برای پیشرفت و توسعه، موثر تر از صاحب اختیار کردن زنان نیست.

به گفته آقای عنان، تبعیض علیه زنان در هر سن و سالی، کودکان جهان و نه تنها دختران را، از رسیدن به پتانسیل خود باز می دارد.

گزارش یونیسف همچنین به فقدان فرصت ها برای دختران و زنان برای آموزش و استخدام اشاره می کند و می گوید که این موضوع به فقر و بی اثر کردن آنها در جامعه منجر می شود

طبق گزارش، هر جا که مردان، خانه ها را اداره می کنند، پول کمتری صرف مصارف بهداشتی و خوراک برای خانواده می شود که این بر سلامت کودکان تاثیر می گذارد

گزارش یونیسف به عنوان مثال به ساحل عاج و غنا اشاره می کند و می گوید که این موضوع روشن شده که هر گاه درآمد زنان به هر دلیلی افزایش یافته است، این ازدیاد درآمد ، صرف غذای بیشتر برای خانواده شده در حالی که در آمد بیشتر مردان، هیج تغییری در وضعیت خانواده ها به وجود نیاورده است.

در بسیاری از خانواده ها در کشورهای در حال توسعه، زنان از تصمیم گیری درباره مسایل غذایی و بهداشتی محروم هستند.

برابری جنسیتی در تصمیم گیری های خانوادگی در جنوب آسیا، منجر به کم شدن سوء تغذیه کودکان تا 13 درصد(13.4 میلیون نفر) می شود.

در کشورهای در حال توسعه، زنان همچنین به نسبت مردان، ساعات بیشتری را کار می کنند و بیشتر وقت خود را، حتی زمانی که شاغل هم هستند به کارهای طاقت فرسای خانه اختصاص می دهند.

در بسیاری از خانواده ها که زنان شاغل هستند، دختران از مدرسه بیرون آورده می شوند تا کارهای خانه را انجام دهند و از سایر کودکان مراقبت کنند.

یونیسف می گوید که فرصت های استخدامی و درآمدزایی بیشتر برای زنان منجر به افزایش قدرت آنها در خانواده ها می شود.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد در گزارش خود اشاره کرده که از میان زن و مرد، هر کدام که سهم بیشتری از درآمد و دارایی های خانه را داشته باشد، در مورد نحوه استفاده از این منابع برای نیازهای خانواده تصمیم گیری می کند.

یونیسف همچنین خاطرنشان می کند که وضعیت زنان در خانواده ها، مشابه با جهان سیاست است. حضور زنان در دولت ها و نهاد های مربوط ، منجر به سیاست هایی می شود که بر روی کودکان و خانواده ها متمرکز می شوند.

این گزارش می گوید که زنان در نهادهای قانونگذاری در جهان، به علت سطح آموزشی کمتر و رفتارهای اجتماعی، حضور کمتری دارند

نگرانی عفو بين الملل از امکان اعدام يک جوان در ايران

رادیوفردا

گلناز اسفندياری

حکم اعدام حسين قره باغی که حدود ۱۰ روز پيش ديوان عالی کشور جمهوری اسلامی آن را تاييد کرده با واکنش سازمان عفو بين الملل همراه شده است. اين جوان ۱۸ ساله که در زمان وقوع جرم ۱۶ ساله بوده، ممکن است با تاييد اين حکم، هر لحظه اعدام شود .

حسين قره باغی زمانی که ۱۶ سال داشت در جريان درگيری دررباط کريم در نزديکی تهران، دوست خود را با چاقو به قتل رساند. وی پس بازداشت به کانون اصلاح و تربيت منتقل شد، اما پيش از آغاز محاکمه از آنجا فرار کرد .

پس ازدستگيری مجدد و طی مراسم محاکمه، وی از سوی دادگاهی جنايی در تهران به اعدام محکوم شد .

اطلاعيه عفو بين الملل در خصوص احتمال اعدام اين جوان در حالی منتشر می شود که نهادهای داخلی و بين المللی مدافع حقوق بشر بارها از ايران خواسته اند اعدام مجرمان کودک و نوجوان را متوقف کند .

اعدام افرادی که هنگام ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند ،نقض قوانين بين المللی از جمله کنوانسيون حقوق کودک است که ايران نيز آن را امضا کرده و به آن متعهد است.

اعدام افرادی که هنگام ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند ،نقض قوانين بين المللی از جمله کنوانسيون حقوق کودک است که ايران نيز آن را امضا کرده و به آن متعهد است

قوه قضاييه ايران مخالفت ها را ناديده گرفته و به صدور و اجرای احکام اعدام عليه نوجوانان ا ادامه می دهد. روز پنجم دسامبر سال گذشته، ۱۴ آذر ۱۳۸۴، فيليپ آلستن، فرستاده ويژه سازمان ملل در امور اعدام های خودسرانه از ايران خواست حکم اعدام جوانی به نام رستم تاجيک را لغو کند.

به گزارش عفو بين الملل، يک روز پس از انتشار سخنان فرستاده سازمان ملل ،تاجيک ۲۰ ساله اعدام شد .

حدود دو ماه پيش يکی از کارشناسان ساز مان ملل به نام پائلو سرجيو پينرو، در گزارشی درباره خشونت عليه کودکان گفت دولت ها بايد از استفاده از مجازات های خشن از جمله اعدام عليه افرادی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند، خودداری کنند .

آمار سازمان عفو بين الملل حاکی از اين است که در حال حاضر۲۱ مجرم نوجوان که به اعدام محکوم شده اند در ايران در زندان به سر می برند و ضمن نگهداری در زندان به سن ۱۸ سالگی که سن قانونی است، می رسند.

آمار سازمان عفو بين الملل حاکی از اين است که در حال حاضر۲۱ مجرم نوجوان که به اعدام محکوم شده اند و ضمن نگهداری در زندان به سن ۱۸ سالگی که سن قانونی است، می رسند و پس از آن اين احتمال می رود که احکام اعدام آنها به مرحله اجرا گذاشته شود

پس از آن اين احتمال می رود که احکام اعدام آنها به مرحله اجرا گذاشته شود. حکم اعدام را بسياری از مدافعان حقوق بشر يکی از خشن ترين و غير انسانی ترين مجازات ها می دانند. ايران در کنار کشورهايی همانند چين و ايالات متحده آمريکا بيشترين موارد اعدام را در جهان دارد .

جمهوری اسلامی يکی از تنها کشورهايی است که برای کودکان و افرادی که به سن قانونی نرسيده اند نيز اعدام صادر و اجرا می کند.

سازمان عفو بين الملل از مدافعان حقوق بشر درخواست کرده به دنبال لغو حکم اعدام حسين قره باغی باشند.

بی اطلاعی از یک زندانی سیاسی در زندان رجايی شهر کرج

ایران پرس نیوز

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، هیچگونه اطلاعی از بهروز جاوید تهرانی، زندانی سیاسی زندان رجايی شهر کرج در دست نیست. وی پیش از این از سوی گارد ویژه و زندانیان عادی تحریک شده توسط ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دچار آسیب دیدگی شدید شده بود. این زندانی سیاسی از سی ام آذرماه در سلول انفرادی با وضعیت جسمی وخیم نگهداری می شد.

خانواده بهروز جاوید تهرانی علیرغم پیگیریهای بسیار تا کنون موفق به کسب اطلاع از وضعیت فرزند خود نشده اند.

دستور انتقال بهروز جاوید تهرانی به سلول انفرادی توسط فردی به نام محمدی که معاون اجرایی زندان است، صادر شده. این مزدور همچنین در اذیت و آزار زندانیان سیاسی و خانواده های آنان هنگام ملاقات، نقش مهمی دارد.

مسئولین زندان برای اعمال فشار هرچه بیشر علیه زندانیان سیاسی، آنها را از داشتن وسایل گرمایشی محروم کرده اند و از آنجا که اکثر زندانیان در اثر شکنجه های جسمی دچار ناراحتی های متعددی شده اند، این مسئله باعث فشار مضاعف بر آنان شده است.

فعالان حقوق بشر در ایران ضمن اعلام نگرانی نسبت به بی اطلاعی از وضعیت بهروز جاوید تهرانی از کلیه سازمان های حقوق بشری می خواهد که بر رژیم جمهوری اسلامی فشار بیاورند تا این زندانی سیاسی را برای ادامه معالجاتش در بیمارستان بی قید و شرط آزاد کند.
کریمی راد، وزیر دادگستری و سخنگوی قوه قضائیه رژیم مرد

ایرانپرس نیوز

به گزارش سایت حکومتی بازتاب، کریمی راد، وزیر دادگستری و سخنگوی قوه قضائیه رژیم اسلامی بر اثر سانحه تصادف مرد. تصادف در جاده سلفچگان رخ داده است.

کریمی راد پیش از این دادستان رژیم بوده و مستقیما در دستگیری و سرکوب بسیاری از آزادیخواهان ایران دست داشته است

بازتاب وقایع ایران در مطبوعات بین المللی

روزنامه فرانسوی لوموند طی مقاله ای با اشاره به تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه رژیم تهران نوشت اگر چه روسیه به قطعنامه 1737 شورای امنیت رای موافق داده، اما مسکو از آن نگران است که پس از اعمال چند مورد تحریم اقتصادی، نهایتا راه برای حمله نطامی به جمهوری اسلامی باز شود.

این روزنامه نوشت می توان گفت که همیشه در درگیریهای میان آمریکا و روسیه، نشانه ای از داد و ستد به چشم می خورد. پائیز امسال چراغ سبز واشنگتن برای ورود روسیه به سازمان تجارت جهانی بدون شک با این هدف انجام شد که مسکو به سیاست واشنگتن نزدیک شود.

روزنامه نيويورک تايمز نیز در یکی از مقالات اخیر خود به دخالتهای جمهوری اسلامی در افغانستان اشاره کرده نوشته است با تشدید بحران هسته ای، رژیم تهران نه تنها در عراق و لبنان، بلکه اکنون دخالتهای خود را در افغانستان نیز گسترش داده است.

این روزنامه نوشت فعاليتهای اطلاعاتی رژیم تهران در افغانستان افزايش يافته است. ايستگاه های راديويی رژيم تهران از جمله راديويی که از شهر مشهد برنامه پخش می کند، به تبليغات ضد آمريكايی برای مردم افغانستان می پردازند. رهبران ميانه رو شيعه در افغانستان ميگويند رژيم تهران برای مدارس مذهبی و جنگ سالاران سابق كه دارای روابطی دیرینه با سرويسهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی هستند، کمکهای مالی ارسال ميكند. ساکنین غرب افغانستان نیز ميگويند پشت هر رويداد مشكوک در این منطقه، دست عوامل رژیم تهران دیده می شود. رژیم تهران در حال عضو گیری و سازماندهی عوامل خود برای حمله به نیروهای آمریکايی در افغانستان است.

نیویورک تایمز در گزارش دیگری به دخالتهای جمهوری اسلامی در جمهوری آذربايجان نیز پرداخته و نوشته است دخالت رژیم تهران در کشور همسایه شمالی خود ابعاد گسترده تری يافته است. بطوریكه اين موضوع اکنون به بحث اصلی در مجامع عمومی به ويژه در ميان رهبران مذهبی و جامعه مدنی آذربایجان تبديل شده است. اخيرا گروهی از روشنفكران جمهوری آذربايجان با انتشار نامه ای سرگشاده از رژيم تهران خواسته اند به تحریک افراطگرایان مذهبی در آذربایجان خاتمه دهد.

روزنامه كریستین ساینس مانیتور، یک روزنامه دیگر چاپ آمریکا نیز طی مقاله ای به دستگیری ماموران جمهوری اسلامی در عراق اشاره کرده نوشته است این احتمال وجود دارد که ایالات متحده قصد داشته است با این اقدام به رژیم تهران پیامی بفرستد مبنی بر اینکه واشنگتن بدنبال گفتگو با آنها در مورد عراق نیست و این موضوع را فراموش شده تلقی کنند. اقدام آمریکا می تواند به این معنا باشد که توصیه های گروه ارزیابی وضعیت عراق (بیکر-هامیلتون) را نمی پذیرد و مسیر دیگری را انتخاب خواهد کرد.

روزنامه عرب زبان الشرق الاوسط چاپ لندن نیز طی مقاله ای به تجزیه و تحلیل رفتار رژیم تهران در منطقه پرداخته و جمهوری اسلامی را به یک گاو وحشی تشبیه کرده است.

این روزنامه نوشت رژيم تهران همانند يک گاو وحشی است كه می توان رفتارش را پيش بينی کرد. درست مثل گاوی که در میدان گاوبازی برای شاخ زدن به پارچه قرمزرنگ خيز بر می دارد و فكر می كند با اين كار باعث ترس جامعه بين المللی می شود. گاو وحشی با پا کوبیدن و آشوب و تخريب می خواهد به امتیازات مورد نظر خود برسد.

الشرق الاوسط نوشت رژيم تهران به تلاش خود برای دستيابی به جنگ افزارهای هسته ای ادامه خواهد داد و با هر گامی كه در این زمینه بر می دارد، احتمال رويارويی را بيشتر می سازد. ادامه اين امر می تواند دلایل کافی در اختیار جامعه بین المللی قرار دهد تا گفته شود مهار رژیم تهران از طريق مسالمت آميز غير ممكن است.

این روزنامه نوشت رفتار رژيم تهران به جهانیان ثابت خواهد كرد كه اين رژيم خطری برای تمام منطقه و منابع انرژی خاورمیانه بشمار می رود و اگر از دستیابی اش به سلاح هسته ای جلوگیری نشود، به تهديدی برای كل جهان تبدیل خواهد شد.

الشرق الاوسط مواضع جنگ طلبانه رژیم تهران و هزینه کردن درآمد نفت برای نیروهای تحت امر خود در عراق، لبنان و سرزمین های فلسطینی را عامل از پای درآمدن جمهوری اسلامی دانسته است.

آذربايجان به فعاليت شبكه‌هاي خارجي در اين كشور پايان داد

پیک ایران

كميته‌ي ملي پخش راديويي و تلويزيوني كشور آذربايجان، تصميم به لغو مجوز فعاليت شبكه‌هاي روسي و تركي در اين كشور گرفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در جلسه‌اي كه روز 5 شنبه برگزار شد، اعضاي اين كميته تصميم گرفتند كه به فعاليت شبكه‌هاي روسي وان، روسيه
، RTR - Planeta و شبكه‌هاي تركيه‌اي
STV و D
بر روي فركانس‌هاي اين كشور پايان دهند.

بنابر اعلام اين كميته، فعاليت شبكه D در تاريخ 3 ژانويه 2007 و فعاليت شبكه STV و شبكه‌هاي روسي در اول جولاي 2007 متوقف خواهد شد.

بنابر اعلام نوشيروان ماگرم‌علي، رييس كميته‌ي ملي پخش راديويي و تلويزيوني آذربايجان، اين تصميم به منظور تشويق شبكه‌هاي تلويزيوني داخلي و ارتقاي سطح كيفي برنامه‌هاي آنها گرفته شده است.

وي هم‌چنين خاطر نشان كرد كه برنامه‌هاي شبكه‌هاي روسي وان و
RTR – Planeta
هم‌چنان از طريق ماهواره و شبكه‌هاي كابلي در آذربايجان قابل مشاهده خواهند بود

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com






 

Thursday, December 28, 2006

07/10/1385 پنجشنبه


نظر شما در مورد وظایف ما بعد از 16 آذر امسال چیست ؟
لطفا ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


اس.جی.کی
نیوز در آستانه سال ٢٠٠٧ آرزوى روزهاى خوشى را براى تمامى بازديدكنندگان خود دارد و

سال جديد را به همه شادباش ميگويد


صدور احکام سنگین کمیته انضباطی برای دانشجویان

ایرانپرس نیوز

صدور احکام سنگین کمیته انضباطی برای دانشجویان معترض به قتل توحید غفارزاده در سبزوار

ادوارنیوز: کمیته انضباطی دانشگاه تربیت معلم سبزوار , احکام دانشجویان احضار شده ی این دانشگاه را برای تجمع 27/8/85 که در اعتراض به ناامنی, بعد از قتل مرحوم توحید غفارزاده برگزار شده بود, صادرکرد.

اتهام تعدادی از دانشجویان اخلال در نظم دانشگاه با تحریک دیگران و تشکیل گروه همراه ,راه اندازی راهپیمایی و تجمع غیر قانونی و برای برخی شرکت در تجمع غیر قانونی عنوان شده است .شایان ذکر است کلیه دانشجویان حکم خورده از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان می باشند.

احکام صادره به شرح ذیل می باشد

احمد نورحسینی:دو ترم تعلیق ازتحصیل بدون احتساب در سنوات

حسن سهیلی فرد:یک ترم تعلیق از تحصیل با احتساب در سنوات

سعید قربانیان:یک ترم تعلیق از تحصیل در صورت تکرار

فریدون نظری: یک ترم تعلیق از تحصیل در صورت تکرار

برای سایر دانشجویان احضار شده به خاطرتجمع مذکور و تجمع قبل از آن نیز حکم توبیخ کتبی درج در پرونده و یا تذکر صادر شده است

نامه جمعي از

دانشجويان معترض دانشگاه امير كبير به مردم ايران

روزنه

به نام پروردگار يكتا

مردم آگاه ايران

فريادي كه شما هفته گذشته از پلي تكنيك شنيديد ؛ نه صداي هواداران احزاب بود ؛ نه صداي فريب خوردگان آمريكا و صهيونيسم

اين صدا فرياد فرزندان شما ؛ داشجويان آزادي خواه و برابری طلب پلي تكنيك بود. فريادي برآمده از سال ها تحمل، ظلم ، ستم ،

سركوب و خفقان ؛ حاكمان اين سرزمين . فرياد ما بازتاب فقر ‌، فساد و تبعيضي است كه

در جاي جاي زندگي اجتماعي مان ريشه دوانده است . وپاك ترين انسانهاي اين سرزمين را

به خود فروشي وادار كرده و براي با مسئوليت ترين هايش چاره اي جزترک وطن باقي

نگذاشته . فقر ،فساد و تبعيضي كه بر كارگران ،كارمندان ، معلمان ؛ زنان و مردان اين

مرزو بوم تحميل شده است . و پايه و اساس تمام دشمني ها و نا آرامي ها در زندگي

روزمره مان گشته است. مگر مي شود در كشوري كه صفحه حوادث روزنامه هاي آن هر روز

سياه تر مي گردد و يأس ، خود كشي و اعتياد در بين جوانانش بيداد ميكند راحت زندگي

كرد

فرياد ما تنها ؛ نداي دادخواهي و ستم ستيزي دانشجويان نيست . دانشجوياني

كه اين روزها حتي از حق تحصيل نيز محروم گشته اند . به زندان مي افتند . در اثر

اعتصاب غذا در زندان مي ميرند و بي شرمانه از سوي احمدي نژاد و هوادارانش مورد

توهين و تمسخر قرار مي گيرند

ما به سركوب اعتراضات به حق كارگراني كه ماه ها

حقوق نگرفته اند و به دليل سياست هاي نادرست حاكميت از كار اخراج مي شوند معترضيم

ما به قوانين تبغيض آميز عليه زنان و سركوب وحشيانه اعتراضات مسالمت آميز آنها

براي كسب حداقلي از حقوق انساني اعترض داريم . ما با در بند كشيدن منتقدين و

معترضين سياسي و توقيف نشريات در كشورمان به شدت مخالفيم . سركوب سياسي، كه به

حاكميت ايران اجازه مي دهد در غياب نظرات مخالف - بدون اينكه حتي شفاف سازي واقعي

انجام داده باشد – جاه طلبي هاي خود را تحت عنوان حقوق مسلم ملت ايران جا

بزند

ما نيز همچون كشاورزان ايراني مي خواهيم بدانيم ،سكه هاي اهدايي وزير

كشاورزي به نمايندگان مجلس براي چه بوده است ، آن هم زماني كه زمزمه هاي استيضاح

وزير به گوش مي رسد

احمدي نژاد در دانشگاه امير كبير از افزايش صادرات غير

نفتي سخن مي گويد .سئوال ما اين است كه چگونه مي توان با وجود افزايش صادرات غير

نفتي وابستگي ۷۰ درصدي اقتصاد ايران به نفت را توجيه كرد؟

آقاي احمدي نژاد از

كاهش واردات سخن مي گويند آيا رشد ميزان واردات تا ۴۰ ميليارد دلار را مي توان كاهش

واردات ناميد ؟

ما حق داريم از رئيس جمهورمان بپرسيم و حتي بر سرش فرياد بزنيم

كه چه شد آن وعده ها و شعار ها ؟ پول نفت بر سر سفره مردم به كجا رسيد ؟ مافياي

قدرت و ثروت چه كساني بودند ؟ آيا هرگز معرفي خواهند شد ؟ چرا تمام سفر هاي استاني

شما توسط صدا و سيما به شكلي گسترده پوشش داده مي شود ، اما اخبار تعطيلي كارخانه

ها و اخراج كار گران ، وصداي اعتراض معلمان و فرهيختگان ، كه وظيفه خطير آموزش

نسلهاي آينده بر عهده آنان است ، كاملاً مسكوت مي ماند .آيا اين چيزي جز عوام فريبي

است ؟

ما حق داريم بر سر احمدي نژاد فرياد بزنيم كه وزارت علوم به چه حقي

دانشجويان را ستاره دار مي كنند و آنها را به دانشگاه راه نمي دهند. احكام سنگين

كميته انضباطي براي فعالين دانشجويي ، آيا معنايي جز اعلام دشمني و نفرت مي تواند

داشته باشد ؟ چه طور مسئولين دانشگاه و وزارت علوم به خود اجازه مي دهند ،

دانشجويان اين دانشگاه علي عزيزي ، عباس حكيم زاده و مجيد توكلي را به دانشگاه راه

ندهند ؟

هيچ گونه آرامش رواني براي دانشجويان باقي نگذاشته اند . فايل آموزشي

دانشجويان در يك عمل كاملاً خلاف قانون بسته مي شود . پيام تهديد براي خانواده

هايمان مي فرستند . در يك حركت وحشيانه ساختمان انجمن اسلامي دانشگاه تخريب مي شود

؛ اموال و كليه اطلاعات شخصي اعضاي آن را مصادره مي كنند . دانشگاه را به محل جنگ و

دانشجو را به موجودي اطلاعاتي - نظامي ، كه بايد حتماً تحت نظارت كامل قرار بگيرد ،

مبدل ساخته اند . آيا عامل تشنج در محيط دانشگاه ما هستيم ؟

اينها حتي در محيط

بسته دانشگاه نيز، از جريان آزاد اطلاعات وحشت دارند . با وجود اين همه توقيف و

محدوديت در انتشار نشريات دانشجويي ، احمدي نژاد چگونه مي تواند در دانشگاه ما ادعا

كند كه صداي مخالف را مي پذيرد؟

همواره حاكمان مستبد دنيا براي فرار از پاسخ

گويي به مطالبات واقعي مردمشان راهكار بحران سازي و برچسب زدن به معترضين را در پيش

گرفته اند

آقاي احمدي نژاد چگونه به خود جرات داد كه به دانشجويان اين دانشگاه

تهمت وابستگي به صهيونيسم و آمريكا را بزند ؟ بنا به كدام مدرك چنين اتهامي را به

ما وارد كرده اند ؟

ما دانشجويان توان تحمل شنيدن چنين صحبت هايي را نداريم ؛ به

همين دليل خوستار پخش كامل و بدون سانسور فيلم حضور احمدي نژاد در دانشگاهمان از

رسانه به اصطلاح ملي هستيم تا شما خود به قضاوت بنشينيد كه دشمنان مردم و مزدوران

بيگانه چه كساني هستند.

آری ما تصمیم گرفته ایم سرنوشتمان را خودمان تعیین کنیم

زنده باد آنها که احمدی نژاد را هو کردند

قاطعانه ازشان دفاع کنیم

16
آذر سراسری و سوسیالیستی امسال که در مشهد، تبریز، تهران و سنندج قد برافراشت جمهوری اسلامی را سخت به وحشت انداخته است. هو کردن احمدی نژاد در 20 آذر در پلی تکنیک، با انعکاس وسیع داخلی و بین المللی، پوزه تیر خلاص زن جمهوری اسلامی را به خاک مالید و توازن قوا را به زیان حاکمان و به نفع مردم تغییرداد. جمهوری اسلامی به سیم آخر زده است که مگر آب رفته را به جوی بازگرداند.

در چند روز اخیر کمیته های انضباطی در همه جا فعال تر شده اند و دانشجوها احضار میشوند، خانوداه های دانشجویانی که خود را معرفی نمی کنند مورد تهدید قرار میگیرند و غیره. مهمتر از همه بسیج دانشجویی پلی تکنیک اقدام به انتشار عکس دانشجویان معترض 20 آذر در سایت اینترنتی خود کرده و اسامی آنها را نوشته و برایشان خط نشان کشیده است. صورت برخی را محو کرده و در کنارش نوشته : "ابراز ندامت کرد". وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران و اوباش امام زمان به روشنی صحنه گردان این نمایش شنیع ارعاب و تهدید و تواب سازی بر روی اینترنت هستند. این را باید آخرین ترفند حکومتی دانست که هرآنچه در جنایات و شکنجه و کشتار هست را به کار گرفته و حریف نشده است. 16 آذر سرخ و هو کردن احمدی نژاد چنان اینها را ترسانده و مستاصل کرده که فکر کرده اند برای ممانعت از پیشروی های بعدی تنها راه ایجاد موج وسیع از رعب و وحشت است.

در مقابل این تلاش های رژیم باید هشیارانه و محکم ایستاد. تعرض جمهوری اسلامی را باید با تعرض متقابل پاسخ داد. به این حرکت کثیف وزارت اطلاعات و بسیچ باید چه در ایران و چه بویژه در سطح بین المللی اعتراض کرد. باید آبروی جمهوری اسلامی را بیش از پیش در سطح جهان برد. باید کاری کرد که همه دنیا بفهمد جمهوری اسلامی برای مرعوب کردن و انتقام گرفتن از دانشجویانی که احمدی نژاد را هو کردن به چه روش های کثیفی پلیسی و لمپنی دست میزند. باید اقدامات بسیج پلی تکنیک را بعنوان سند جنایات جمهوری اسلامی به دادگاه ها و مراجع بین المللی ارائه داد. در داخل کشور باید با جمع آوری طومار و طرح کردن این جنایات در اینترنت و رادیوها و تلویزیونهای اپوزیسیون و همینطور با تدارک اعتراضاتی در همه دانشگاهها به دفاع قاطعانه از دانشجویان پلی تکنیک و دانشجویان قهرمانی برخاست که احمدی نژاد را سکه یک پول کردند.

سازمان جوانان کمونیست تمام توان و کوشش خود را بکار خواهد برد تا این حملات کثیف و مزبوحانه جمهوری اسلامی را خنثی کند. اما همانطور که گفتیم تعرض قاطع تر تنها پاسخ کاری به جمهوری اسلامی است. ما همه دانشجویان و فعالین چپ و کمونیست، همه آزادیخواهان و برابری طلبان را فرا میخوانیم تا با تلاش جدی و وسیع تر از همیشه برای تدارک یک 8 مارس بسیار گسترده و سرخ و رادیکال بکوشند. 16 آذر سوسیالیستی و هو کردن احمدی نژاد ما را یک قدم به جلو برد، این پیشروی را باید با هشت مارس سرخ و برابری طلبانه و با لغو عملی حجاب ادامه دهیم و رژیم اسلامی را بیش از پیش در تنگنا قرار دهیم.

زنده باد دانشجویانی که احمدی نژاد را هو کردند

مرگ بر جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی برابری حکومت کارگری

سازمان جوانان کمونیست

دسامبر 2006، ششم دی 85

يك زن سرپرست خانوار از شركت" آرمكو "در ساوه اخراج شد

اراك- خبرگزاري كار ايران

در حاليكه دولت تمهيداتي براي حمايت از زنان سرپرست خانوار مي انديشد، متاسفانه يك زن سرپرست خانوار با 10 سال سابقه كار از شركت آرمكو در شهر صنعتي ساوه ( كاوه ) اخراج شد
خانم مريد خدابنده در گفت و گو با خبرنگار" ايلنا" اعلام كرد : چون قراردادم سفيد امضا بوده لذا كارفرما با تعيين تاريخ 31/6/85 اتمام قرارداد مرا اعلام كرده است
وي افزود : اين در حالي است كه قراردادهاي من هميشه يكساله بوده و من مي‌‏بايستي حداقل تا پايان امسال در اين شركت كار مي كردم

اين خانم كه همسرش سال 78 فوت كرده و از آن سال سرپرستي دو دختر دانشجو و ديپلمه را به عهده دارد، گفت‌‏: شركت "آرمكو" بدون هيچ دليل منطقي طي نامه اي اتمام قرار داد مرا به اداره كار به امور اجتماعي اعلام كرده است
"مريم خدابنده" افزود : اداره كار و امور اجتماعي نيز اين پرونده را در هياتهاي حل اختلاف و تشخيص مورد بررسي قرار داده و با در نظر گرفتن 460 هزار تومان بابت سنوات راي به اخراج من داده است .
راي اداره كار و امور اجتماعي ساوه در حالي است كه رئيس اين اداره در جمع كارفرمايان انجمن مديران صنعت شهرستان ساوه به وجود قراردادهاي سفيد امضاء اعتراض داشته است
"مريم خدابنده " گفت‌‏: در طول 19 سال سابقه در شركت آرمكو با وجود مسووليت هاي متعدد حقوقم از 177 هزار تومان در ماه تجاوز نكرده است
وي گفت‌‏: شركت" آرمكو" كه پس از پيروزي انقلاب به بخش خصوصي واگذار شده متاسفانه فاقد طرح طبقه بندي مشاغل, شورا و انجمن اسلامي است
او گفت‌‏: از اول مهرماه براي ادامه امور زندگي مجبور شده ام سه ميليون ريال وام از طريق كميته امداد امام دريافت كنم
نشاندن بانوان در صندلیهای جلویی اتوبوس های برون شهری ممتوع شد : حواس رانندگان پرت ميشود
پیک ایران
خبرگزاری زنان ایران : فرمانده پلیس راه استان گلستان از ممنوعیت نشاندن بانوان واستفاده آنان در صندلیهای جلویی اتوبوس های برون شهری خبرداد
سرهنگ احمد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری زنان ایران " ایونا" ؛ ایونا در گیلان افزود : همه شرکت ها و مووسسه های مسافربری این استان باید از سوار کردن بانوان در صندلیهای جلو به ویژه پشت سر راننده جدا خودداری کنند
وی با اشاره به اهداف ودلایل این امر گفت : به دلیل جلوگیری از پرت شدن حواس رانندگان و کاهش بروز تصادفات رانندگی در جاده ها این دستورالعمل اجرا می شود
كمپرسورسازي ايران" در قزوين تعطيل شد
رسمي ها 3 ماه حقوق مي گيرند و قراردادي ها تسويه حساب مي كنند
قزوين- خبرگزاري كار ايران
واحد توليدي و صنعتي" كمپرسورسازي ايران" در قزوين كه از چند ماه پيش دچار بحران شده بود , سرانجام تعطيل شد و مديريت شركت از كارگران قراردادي خواست كه با واحد تسويه حساب كند
"عيد علي كريمي" , دبير اجرايي خانه كارگر استان قزوين در گفت و گو با خبرنگار "ايلنا", تصريح كرد‌‏: به كارگران رسمي شركت گفته شده كه تا سه ماه كارخانه نيايند و در عين حال حقوق آنان پرداخت خواهد شد
او با اشاره به اشتغال بيش از 250 كارگر در اين واحد توليدي گفت‌‏: نيمي از كارگران اين واحد قراردادي هستند كه بايد ظرف روزهاي آينده نسبت به تسويه حساب با شركت اقدام كنند
"كريمي" گفت‌‏: "كمپرسورسازي ايران" از جمله واحدهايي بود كه مقرر شد به بخش خصوصي واگذار شودتا مجددا احياء شود اما گويا اين چنين نشده و بايد شاهد تعطيلي اين واحد باشيم
اخراج 2 راننده متخلف اتوبوس‌هاي خصوصی در تهران
صاحب قلم
تخلف دو تن از رانندگان یکی از شرکت‌هاي خصوصی اتوبوسرانی پایتخت طی 10 روز گذشته، آنان را به مرحله اخراج شدن رساند
مدیرعامل شرکت تعاونی اتوبوسرانی "ندای به آوران" ادامه داد: رعایت نکردن طرح تفکیک زنان و مردان و استفاده از موسیقی‌هاي غیر مجاز، از جمله دلائل این اخراج‌ها بوده است
احمد عبدالملکی گفت: امتناع رانندگان از سوار کردن مسافر، نپوشیدن لباس فرم، رعایت نکردن برنامه‌هاي زمان بندی شده، توقف نداشتن در ایستگاه‌هاي معین، رعایت نکردن نظم و بهداشت و... از جمله تخلفات انضباطی این نوع اتوبوس‌ها به شمار مي‌رود
رئیس هیات مدیره تعاونی اتوبوسرانی بخش خصوصی "ندای به آوران" تاکید کرد: استفاده بدون هماهنگی از راننده کمکی، تبدیل نشدن کارت شهری رانندگان اتوبوس به گواهینامه پایه یک، رعایت نکردن ضوابط شرکت اتوبوسرانی، دودی کردن شیشه‌ها‌، خروج اتوبوس‌ها از محدوده پایتخت و توقف‌هاي شبانه در محل‌هايي غیر از مکان‌هاي تعریف شده نیز تخلف انضباطی است
عبدالملکی، سوار کردن مسافر در کابین راننده، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را نیز از دیگر تخلفات دانست
وی یادآور شد: در حال حاضر دو سوم ظرفیت اتوبوس‌ها دارای صندلی است و سر پا ایستادن مسافران در اتوبوس‌هاي خصوصی به دلیل کمبود صندلی است اما با رایزنی‌هاي انجام شده با یک شرکت صندلی ساز معتبر، ظرفیت اتوبوس‌ها به 50 صندلی خواهد رسید
این مقام مسوول ، اوج مسافران اتوبوس را بین ساعت‌هاي 6 و 30 تا 8 صبح و 16 تا 18 اعلام کرد و افزود: رانندگان اتوبوس تنها در این ساعت‌هاي پرمسافر مي‌توانند تعداد بیشتری مسافر سوار کنند و احتمال حمل مسافر سرپایی در این ساعت‌ها بیشتر است
وی سوار کردن 20 تا 30 مسافر را برای رانندگانی که ماهانه بین 600 تا 700هزار تومان قسط خودرو مي‌پردازند پاسخگوی هزینه‌ها‌ ندانست
عبدالملکی خاطر نشان ساخت: با این حال برای حل مشکل مسافران سرپایی نیز برنامه ریزی‌هايي انجام شده است
شرکت تعاونی اتوبوسرانی "به آوران" با 250 دستگاه اتوبوس بزرگ ترین شرکت اتوبوسرانی بخش خصوصی شهر تهران به شمار مي‌رود
همچنین منظور از کارت شهری، کارت‌هايي است که اداره راهنمایی و رانندگی پس از یک دوره کلاس‌هاي آموزشی به رانندگان دارای گواهینامه پایه دوم ارائه مي‌دهد تا صلاحیت و مجوز راندن اتوبوس‌هاي شرکت واحد را کسب نمایند
بر اساس گفته‌هاي عبدالملکی، داشتن گواهینامه پایه یک برای رانندگان اتوبوس‌هاي شرکت‌هاي خصوصی الزامي‌بوده و این کارت‌ها برای این شرکت قابل قبول نیستند
وی از توقف چند دستگاه اتوبوس بر اثر رعایت نکردن قوانین انضباطی نیز خبر داد
وضعیت دردآور کودکان بی پناه در بم
ایرانپرس نیوز
سایت حکومتی انتخاب: 5204 كودك و نوجوان بي‌سرپرست بمي از زلزله پنجم دي ماه به جاي ماندند، 2871 نفر از كودكان يتيم فاقد پدر، 2332 كودك فاقد پدر و مادر ولي داراي بستگان درجه يك و 174 كودك نيز فاقد پدر، مادر و بستگان درجه يك ‌بودند كه حالا نيازمند توجه مهرباني همه هستند
1527 نفر از اين كودكان به مادرانشان تحويل داده شدند، 1242 نفر از اين كودكان به بستگان نزديك آن‌ها مانند عمو، دايي، خاله و يا عمه تحويل داده شدند و 147 كودك نيز در مراكز شبانه‌روزي زندگي مي‌كنند چرا كه در همان ابتداي كودكي در اين دنياي بزرگ هيچ آشنايي از آنان زنده نمانده است
راستي سرنوشت اين كودكان چه ‌شد، حتما نشنيده‌ايد كه علي كوچك كه روزي از مهر پدر و مادر برخوردار بود پس از زلزله به يكي از بستگان درجه يك تحويل داده مي‌شود و اين بستگان به دليل اعتياد آنچنان روزگار را بر علي كوچك و تنها تنگ مي‌كنند كه غمي جانكاه‌تر از زلزله بم اين كودك يتيم را مي‌آزارد
دستگیری دیپلمات تروریستهای رژیم در عراق
ایرانپرس نیوز
جعفر پویه

بازداشت مقام بلند پایه امنیتی رژیم در عراق توسط نظامیان آمریکایی نشان از عزم جدی آنها برای مقابله با دخالت رژیم در عراق دارد. رژیم جمهوری اسلامی که دخالت خود در عراق را تحت نام حمایت از شیعیان توجیه می کند، نقش زیادی در تیز کردن درگیریهای مذهبی دارد.

حمایت از مقتدا صدر و پشتیبانی نظامی و اطلاعاتی از او، تحت کنترل داشتن نیروهای نظامی وابسته به مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و جهت دادن به آنها برای آتش افروزی و نفوذ در پلیس و وزارت کشور عراق، بخشی از این اعمال است.

از آنجایی که رژیم حمایت از وابستگان شیعه خود را وظیفه مذهبی وانمود می کند، سعی دارد تا با برجسته کردن نقش این نیروها، قدرت خویش را به رخ آمریکا بکشد و خود را به عنوان یکی از اهرمهای ثبات در عراق معرفی کند. این درحالی است که در همه درگیریهایی که به قتل و کشته شدن مردم بیگناه به علت انتقام کشیهای مذهبی اتفاق می افتد، ردپای آن به خوبی قابل تشخیص است.

اگر چه جلال طالبانی در مسافرت خود به تهران از رژیم خواست که به جای حمایت از گروه های مسلح از دولت عراق حمایت کند اما در روزهای گذشته نیروهایی آمریکایی با بازداشت چند وابسته نظامی و اطلاعاتی رژیم نشان دادند که رژیم در بلبشوی عراق هر کاری که خود می خواهد انجام می دهد و اهمیتی به خواسته های دولت عراق و مقامات آن نمی دهد. هرچند سه نفر از این افراد به علت همراه داشتن پاسپورتهای دیپلماتیک آزاد شدند اما بر اساس اطلاعاتی که منتشر شده، یکی از افراد بازداشت شده مسوول خاورمیانه در وزارت اطلاعات رژیم است. همراه داشتن مدارکی همچون فیلمهای ویدیویی، عکس و نقشه های مناطق مختلف گواه اهداف این افراد است.

بنا به گفته یکی از مقامات عراقی اگر این اشخاص اهداف دیپلماتیک داشتند که باید در مناطق مخصوص باشند، علت حضور آنها در دیگر نقاط توجیه ناپذیر است.

با وجود آنکه در این چند روز رژیم همه فشارهای خود را به دولت طالبانی برای آزادی مقامات امنیتی خویش وارد آورده است اما مقامات آمریکایی گفته اند که آنها را بازجویی خواهند کرد. این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم افراد دستگیر شده را "دیپلمات" نامیده و خواستار آزادی فوری آنها شده است. یعنی، یکبار دیگر تروریستهای صادراتی رژیم "دیپلمات" از آب در آمده اند و موضوع دیپلمات تروریست بار دیگر بر سر زبانها خواهد افتاد

شورش دوگانه در موسيقى الکترونيک

رادیو فردا

کیوان حسینی

در ميان آلبوم هايى که در يک ماه اخير، چه در اينترنت و چه در بازار رسمى موسيقى ايران منتشر شده، مانند بسيارى از آثار چند سال اخير موسيقى پاپ، سبک موسيقى الکترونيک، حرف اول را مى زند.

موج گسترده اقبال ديرهنگام برخى سبک هاى موسيقى الکترونيک رقص آور در ايران، موجب شده تا آهنگسازان و خواننده هاى بسيارى، به هر قيمتى که شده رگه هايى از تم هاى رايج اين نوع موسيقى را نيز در آثار خود بگنجانند.

در اين ميان آنچه بيش از هر چيز، گوش شنونده هاى علاقه مند را آزار مى دهد، بهره بردن بی حد و مرز از شگردهاى ساده کامپيوترى براى تغيير صداى خوانندگان است که در بسيارى مواقع با ملودی هاى ترانه هاى محبوب گره خورده است.

و البته شکى نيست در کنار بازخوانى هاى غير حرفه اى آثارى چون ترانه هاى «جيپسى کينگز»، گاه آثار خلاق و قابل احترام نيز منتشر مى شوند.

روايت روشنفکرانه از موسيقى الکترونيک

زمانى که شرکتى چون «آواى باربد» که معمولا اعتنايى به توليدات داخل ايران ندارد، تصميم مى گيرد يک آلبوم کامل فارسى در سبک موسيقى الکترونيک منتشر کند، بايد با انتظارى ويژه به استقبال اين آلبوم رفت.

آلبوم «ماه دودى»، نخستين اثر عليرضا تهرانى، توسط همين شرکت به بازار آمد. اين آلبوم با ترانه اى به نام «شازده کوچولو» آغاز مى شود. ترانه اى با ملودى به ظاهر ساده يک قطعه ترنس که مى تواند در يک کلوپ رقص، جمعى را به شوق بياورد و ساعتى گرمشان کند؛ اما از لحظه اى که صداى عليرضا تهرانى در ترانه شنيده مى شود، تفاوتى نوظهور، رخ مى نمايد.

همان طور که از نام ترانه نيز پيدا است، اثر اشاره اى دارد به رمان معروف «آنتوان دو سنت اگزوپرى» به نام «شازده کوچولو» که در ميان علاقه مندان ادبيات، هواداران بسيارى دارد.

فارغ از ميکس حرفه اى و امروزى ترانه «دنياى نو»، ساختار اثر، بر زيربناى ترانه اى شکل گرفته که چه در لحن و چه در محتوا، تلاش مى کند «حرفى تازه» بزند

عليرضا تهرانى خواننده ترانه اى است که در آن، با نگاهى جهانشمول به نااميدی هاى دنباله دار انسان امروز، از شخصيت دوست داشتنى رمان اگزوپرى خواسته مى شود که به زمين برنگردد!

ترکيب و توصيف خلاقانه «ماه دودى» نيز در همين ترانه به کار رفته و عليرضا تهرانى، محتواى پرکنايه ترانه «شازده کوچولو» را در قالبى دور از انتظار عرضه مى کند؛ موسيقى پرکوبه الکترونيکى که گويى تنها با يک سينتى سايزر اجرا شده، يا حاصل شب زنده دارى يک دى جى با حوصله است.

اگر در اين ترانه، لحن و اجراى عليرضا تهرانى، به عنوان مهم ترين ضعف جدى کار، از لذت شنيدن يک اثر خلاق مى کاهد، در عوض در ترانه دوم آلبوم به نام «دنياى نو»، مجموعه نوآوری ها ديده مى شوند.

فارغ از ميکس حرفه اى و امروزى ترانه «دنياى نو» که يادآور آثار حرفه اى و سطح بالاى موسيقى الکترونيک جهان است، ساختار اثر، بر زيربناى ترانه اى شکل گرفته که چه در لحن و چه در محتوا، تلاش مى کند «حرفى تازه» بزند.

متن ترانه «دنياى نو»

عليرضا تهرانى، خواننده شعرى است که در آن، دغدغه هاى فلسفى و البته گاه سياسى يک شهروند جهان امروز، فرصت بيان مى يابند و ترجيع بند ساختن دنيايى نو با حرفى تازه، فرصت هر اشتباه کليشه اى را از او مى گيرد؛ چرا که تهرانى تلاش مى کند تا اين پيام را با اجرايى کاملا «تازه»، عرضه کند. اين ترانه، موفق ترين اثر خلاقانه سراسر اين آلبوم است.

خواننده در ترانه هاى ديگر، نوآوری هاى دو ترانه نخست را به شکلى هماهنگ حفظ نکرده و شايد به همين دليل است که در ترانه هاى بعدى، گاه اشعار، به ترانه هاى عامه پسند پاپ شبيه مى شوند و گاه خود خواننده فراموش مى کند که شخصيت هنرى منحصر به فرد خود را در اجرا، به نمايش بگذارد.

پادشاهان کولى، با طعم نگو ديره
در اين آلبوم، ترانه «نگو ديره»، نسخه فارسى شده يکى از ترانه هاى گروه «جيپسى کينگز» است.

اميد عامرى به تازگى آلبومى منتشر کرده که تشخيص صداى خودش در آن آسان نيست! اميد در اين آلبوم با خواننده هاى بسيارى ترانه مشترک اجرا کرده که همگى در يک ويژگى مشترکند: آنها صداى اصلى خود را در کامپيوتر تغيير مى دهند.

اينکه در بسيارى از ترانه ها احساس مى کنيد خواننده گاهى از پشت گوشى تلفن اشعار را مى خواند، نتيجه اضافه شدن يک گزينه لعنتى در بسيارى از نرم افزارهاى ويرايش صدا است که به تدوينگران ترانه هاى امروز پاپ فارسى اجازه مى دهد صداى خود را به اين شکل تغيير دهند.

نخستين ترانه که در آن خواننده اى با اين ترفند مدتى شنوندگانش را سرگرم کرد، ترانه «دلقک»، اثر محمد اصفهانى بود که دست برقضا، ويدئو کليپ هاى ترانه نيز از تلويزيون دولتى ايران پخش شد و ناگهان همه صداى عجيب و غريب اصفهانى را شنيدند که سعى مى کرد «باحال» باشد!

در آلبوم تازه اميد عامرى، هر چند خود از اين ترفند کمتر استفاده کرده، اما همراهانش عمدتا کسانى هستند که صداى طبيعى برخى از آنها، تا امروز به گوش هيچ يک از شنوندگان ترانه هايشان نرسيده است؛ مهدى مقدم، فرزاد فرزين، مهدى مدرس و محسن چاووشى، در بسيارى از ترانه هاى اين آلبوم حضور دارند.

در اين آلبوم، ترانه «نگو ديره»، نسخه فارسى شده ترانه معروف
«No Volvere»،
اثر محبوب گروه اسپانيايى- فرانسوى «جيپسى کينگز»
- Gipsy Kings-
است. اين اثر گروه «جيپسى کينگز»، يکى از ۳۸ ترانه جاودانه آنها است که در ايران نيز بسيار شنيده شده و در ميان عامه مردم هواداران بسيارى دارد. اميد عامرى در اين ترانه، به جاى نيکولاس ره يس
- Nicolas Reyes–
که در ترانه اصلى، با صداى محزونش مى خواند: «عاشقم باش!»، ترجيع بند «نگو ديره» را با صدايى بم، اجرا مى کند.

آهنگساز در ترانه «نگو ديره»، در دايره کوچک کليشه هايى که دوره مى کند، با ردپايى از بازسازى نواى سازهاى بادى به وسيله سينتى سايزر، فرم تکرارى ترانه هاى محزون خوانندگان کشور ترکيه را نيز، با ترانه اصلى، مخلوط کرده است!

اين آلبوم با نام «زمستون» منتشر شده و ۹ ترانه دارد که در هيچ کدام، وفادارى نسبت به کليشه هاى رايج پاپ الکترونيک اين روزها، فراموش نشده است

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com




Wednesday, December 27, 2006

06/10/1385 چهارشنبه


نظر شما در مورد وظایف ما بعد از 16 آذر امسال چیست ؟

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

اعتراض دانشجویان ستاره‌دار به وزير علوم
به رغم گذشت بیش از سه ماه از آغاز سال تحصیلی جدید، ممانعت از تحصیل برخی از دانشجویان سیاسی در دانشگاه‌های ایران، همچنان به صورت موضوعی پرحاشیه و پردردسر برای دولت نهم و وزارت علوم باقی مانده است. دانشجویان سیاسی که از تحصیل آنها جلوگیری به عمل آمده به دانشجویان ستاره‌دار معروف شده‌اند که شامل انواعی از یک ستاره، دوستاره و سه ستاره هستند. از این جمع، دانشجویان سه ستاره کسانی هستند که تاکنون نتوانسته‌اند مشکل ممانعت ازتحصیل خود را حل کنند؛ علت آن نیز مخالفت وزارت اطلاعات ایران با تحصیل آنها، اعلام شده است.
یک روز پس از کنفرانس مطبوعاتی آقای زاهدی، وزیر علوم دولت نهم در ایران، که بخش عمده ای از آن به مباحثه برسر دانشجویان ستاره دار اختصاص داشت، ۱۷ دانشجوی ستاره دار نامه سرگشاده‌ای خطاب به آقای زاهدی نوشتند. نامه سرگشاده این دانشجویان در اعتراض به سخنانی منتشر شد که آقای زاهدی هفته پیش در دیدار با جمعی از دانشجویان اصولگرا مطرح کرده بود.
آقای زاهدی در آن دیدار گفته بود که «دانشجویان سه ستاره کسانی هستند که سابقه سه سال زندان، شلاق و تجاوز به ناموس مردم را دارند». آقای زاهدی البته چند روز بعد در کنفرانس مطبوعاتی خود، ضمن انتقاد از خبرگزاری فارس به خاطر انتشار این سخن از وی، و تکذیب آن سخن، امکان اعلام جرم از خبرگزاری فارس را برای خود متصور شده بود.
اما در نامه دانشجویان محروم از تحصیل خطاب به آقای زاهدی، وزیر علوم آمده است: «محرومین از تحصیل، افرادی شناخته شده هستند و همگی به دلایل سیاسی و عقیدتی از این حق محروم شده‌اند». این دانشجویان همچنین در نامه سرگشاده خود نوشته‌اند: «جناب وزیر خود، در موضع مجلس قانون وضع می‌کنند و همانند دادستان اعلام می‌کنند و سپس همانند وزیر اجرا می‌کنند.» آنها علاوه براین ضمن انتقاد از«اتهام زنی‌های آقای وزیر» از پارلمان ایران خواسته‌اند تا به تحقیق و تفحص دراین خصوص بپردازد.
روز گذشته جمعی از دانشجویان دریکی از دانشگاه‌های همدان نیز با آویختن سه ستاره مقوایی بر گردن خود، به گونه‌ای نمادین نسبت به محرومیت از تحصیل برخی دانشجویان و سخنان وزیرعلوم در این خصوص اعتراض کردند.
اکنون برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که تعدادی از دانشجویان محروم از تحصیل، قصد شکایت از وزیر علوم و طرح دعوای حقوقی علیه وی از طریق قوه قضاییه ایران را دارند. مطابق این خبر، دانشجویان محروم از تحصیل به وکیل خود گفته‌اند که دادخواستی را در این خصوص علیه وزیر علوم تهیه و به دادگاه ارایه کند.
در همین خصوص آقای شهریار مشیری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز به خبرگزاری آفتاب گفته است: ”دانشجویان می‌توانند به اتهام هتک حرمت به ساحت دانشجویان و دانشگاه، از وزیر علوم در دادگاه صالحه شکایت کنند.” این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه«همه می‌دانند وزیر علوم چه هدفی دارد و تنها گناه این دانشجویان، عضویت در گروه‌های اصلاح‌طلب دوم خردادی است» اینگونه رفتارها از سوی وزیر علوم را «تسویه حساب سیاسی» خوانده است.
آقای مشیری همچنین در خصوص این ادعای وزیرعلوم که وزارت اطلاعات را مخالف با ثبت نام این دانشجویان خوانده بود گفته است: ”ما از وزارت اطلاعات استعلام کردیم متوجه شدیم که اطلاعات تنها بیوگرافی دانشجویان را فرستاده است و حرفی از عدم ثبت نام ایشان به میان نیاورده و وزیر علوم به ما دروغ گفته بود.” آقای اکبراعلمی یک نماینده دیگر مجلس نیز گفته است که حتی درصورت صحت سخن وزیرعلوم، ”وزارت اطلاعات و يا شوراى عالى انقلاب فرهنگى در اين خصوص، عامر قانونى وزارت علوم محسوب نمى‌‌شود.”
این انتقادات درحالی مطرح می‌شود که آقای زاهدی وزیر علوم روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود بدون تکذیب وجود دانشجویان ستاره دار صرفا گفته بود: ”بحث ستاره عادی است و همواره وجود داشته است. اما برخی رسانه‌های کاملاً سیاسی با روی کار آمدن دولت نهم آن را بزرگ جلوه داده‌اند. ستاره می‌توانست، نقطه یا کاما یا هر علامت دیگری باشد.” او همچنین در برابر سئوالات خبرنگاران دراین خصوص به آنها گفته بود: ”نصیحت کردم که سوالات تخصصی و غیرکلیشه‌ای بپرسید اما انگار متوجه نشده‌اید.”
اما بسیاری از چهره‌های فرهنگی و سیاسی از آن روی منتقد وزیر علوم ایران هستند که او اتهامی اخلاقی را بدون اثبات نسبت به برخی دانشجویان مطرح کرده و علاوه براین درحالی که قبلا بحث ستاره دار بودن برخی دانشجویان را تکذیب می‌کرد، اکنون آن را به راحتی پذیرفته است. درهمین زمینه آقای عباس عبدی در سایت شخصی خود ”دروغگویی” را نشانه‌ای از یک «جامعه فروپاشیده» دانسته و پرسیده است: ”چرا مسايلى به اين وضوح از سوى مقامات بالاى كشور بدون ذره‌اى احساس نگرانى مطرح مى‌‌شود؟”
رضا خجسته رحیمی، برای دویچه وله از تهران
صدور حكم براي 9 دانشجوي دانشگاه صنعتي تبريز از سوي كميته انضباطي، جمعي از دانشجويان در اعتراض به احكام صادره تجمع كردند
پیک ایران
دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز خبر داد: تعدادي از دانشجويان دانشگاه صنعتي تبريز در اعتراض به صدور حكم براي 9 نفر از دانشجويان اين دانشگاه سه‌شنبه مقابل دفتر رياست دانشگاه تجمع كردند. پيمان انجيدني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ابراز عقيده كرد: متاسفانه در هيچ‌كدام از جلسات كميته انضباطي، دانشجويان حضور نداشتند و حكم صادر شده براي آنها توبيخ كتبي، درج در پرونده و پرداخت خسارت بوده است. جالب آن‌كه جلسه‌ي كميته‌ي انضباطي در 12 شهريورماه برگزار شده كه در آن زمان دانشگاه تعطيل بوده است و مسوولان، جلسه را به صورت غيابي برگزار كرده و هيچ اطلاعي به دانشجويان نداده‌اند. اين فعال دانشجويي تصريح كرد: ترم گذشته، تعدادي از دانشجويان به دليل مشكلات خوابگاهي و صنفي در دانشگاه تحصن كردند اما به دانشجويان قول داده شد كه هيچ‌كدام از دانشجويان شركت كننده در تجمع به كميته انضباطي احضار نشوند، اما برخلاف آن براي دانشجويان حكم صادر شده است. وي در پايان افزود: روز سه‌شنبه جمعي از دانشجويان در مقابل دفتر رياست دانشگاه در اعتراض به اين موضوع تجمع كردند و قطعنامه‌اي نيز در اين خصوص صادر شد.
بيانيه اتمام حجت دانشجويان دانشگاه سهند با رياست دانشگاه
ایرانپرس نیوز
سایت آسمان نیوز: پس از گذشت هفت ماه از تحصن اخير، شاهد تحولات شگرفي در زمينه فعاليت¬هاي دانشجويي و فضاي حاکم بر دانشگاه بوده¬ايم. از تابستان گذشته تاکنون کميته انضباطي به بدترين و غير قانوني¬ترين شکل، تشکيل جلسه داده است. احکامي چون محروميت از تحصيل، اخراج از خوابگاه و احکام توبيخي را صادر نموده¬است. جالب اينکه براي اين احکام دلايلي از ديد خود موجه! يافته ¬است. به بيان صحيح¬تر، دانشجويان فعال را به بهانه¬هايي چون آسيب¬زدن به اموال دانشگاه، اعتياد و سرقت محکوم نموده¬اند. بدون شک هدف مسوولان از اين اعمال خاموش¬کردن صداي دانشجو در دفاع از حق خود مي¬باشد. جلوه¬دادن دانشجويان فعال به عنوان کساني که شأن دانشجو را زير سوال برده¬اند، ناجوانمردانه¬ترين ترفند کميته انضباطي بوده¬است.
دکتر چناقلو (رياست دانشگاه) در پايان تحصن متعهد شدند که هيچ دانشجويي به بهانه تحصن به کميته انضباطي فراخوانده نشود اما در کمال بي¬شرمي دانشگاه به صورت غيابي و با استناد به گزارش اداره حراست، دانشجويان را محکوم به پرداخت خسارت و حکم توبيخ کتبي نموده¬است. جناب آقاي دکتر چناقلو اين پرسش براي ما باقي¬ است پس شما براي چه کساني از متحصنين اعلام مصونيت کرديد؟ آيا دانشجويان غير ازاين موارد جزئي مرتکب قانون¬شکني شده بوده¬اند که شما براي آنها اعلام عفو عمومي اعلام نموده¬ايد؟ بهتر است قول خود را پس بگيريد آن وقت خواهيم ديد به چه بهانه ديگري مي¬توانيد دانشجويان را کميته کنيد. تماس با خبرگزاري¬ها بر طبق قوانين جمهوري اسلامي آزاد است .شما با استناد به کدامين قانون و آيين¬نامه دانشجويان را محاکمه مي¬نماييد؟ از ابتداي سال جاري و با قطعي شدن تعويض معاونت دانشجويي، دکتر قاليچي با ايجاد فضاي رعب و وحشت در دانشگاه و احضارهاي پياپي دانشجويان به کميته انضباطي، سعي در آرام نمودن فضاي دانشگاه در انتهاي دوره معاونت خويش نمودند.ايشان به عنوان نماينده جناب عالي بدون در نظر گرفتن اينکه تا چه اندازه به دانشجويان و فضاي فرهنگي آسيب خواهند رساند مرتکب چنين اعمالي شدند. تعليق انجمن اسلامي دانشگاه که نهادي کاملا مقبول در تمام دانشگاه¬هاي کشور است نشان داد که مسئولين بي¬شرمانه، سعي در پاک کردن صورت مساله و تک¬صدايي کردن فضاي دانشگاه دارند. همچنين شايان ذکر است حکمي که در مورد تخلف بسيج دانشجويي- با توجه به مجرم شناخته¬شدن اين نهاد از سوي هيات منصفه - صادر گرديده¬، کماکان به اجرا در نيامده¬است.
اداره حراست دانشگاه نيز به مرکز فوريت¬هاي پليس تبديل گرديده¬است. گويا اين نهاد فراموش کرده که اينجا دانشگاه است.اقدامات ايضايي، خودسرانه و حکومت¬نظامي در خوابگاه پسران، گرفتن تلفن همراه يکي از دانشجويان بدون رضايت دانشجو، احضار متعدد دانشجويان به اداره حراست همه نشان از پليسي شدن فضاي دانشگاه دارد. شوراي فرهنگي دانشگاه و امور فرهنگي با ايجاد سد و مانع در راه فعاليت¬هاي فرهنگي باعث گرديده که هيچ نشريه جديدي در دانشگاه انتشار نيابد و نشريه¬هاي موجود نيز تحت تاثير تيغ سانسور قرار گيرند.وضعيت اسفبار کانون¬هاي فرهنگي نيز دليل ديگري بر کم¬کاري¬ها و غرض¬ورزي¬هاي شوراي فرهنگي و امور فرهنگي مي¬باشد.امکانات رفاهي ضعيف دانشگاه نيز که حديث مکرر اعتراضات گرديده ¬است.
حال با در نظر گرفتن جميع اين شرايط، ما جمعي از دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند اعلام مي¬کنيم که فضاي فعلي دانشگاه را در شان دانشجو نمي¬دانيم، توهين به شخصيت دانشجو و گرفتن حق اعتراض از وي را به هيچ عنوان نمي¬پذيريم و اعلام مي¬داريم که تنها به علت نزديکي ايام امتحانات، اقدامي در جهت تغيير اين فضا انجام نمي¬دهيم اما بدون شک اين کار را وظيفه خود دانسته و تنها تا ابتداي ترم تحصيلي جديد به شما(رياست دانشگاه) و مجموعه دانشگاه مهلت خواهيم داد. بالطبع پس از آن، دانشجويان تعهدي در قبال شما و دانشگاه نخواهند داشت.
احضار يكي از زنان شركت‌كننده در تجمع 22 خرداد سال‌جاري در ميدان هفت تير
پیک ایران
وكيل مدافع يكي از زنان شركت‌كننده در تجمع 22 خرداد سال‌جاري در ميدان هفت تير خبر
داد كه موكلش احضاريه‌اي از دادسراي انقلاب به اتهام شركت در اين تجمع دريافت كرده
است. پرويز خورشيد در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران
اظهار داشت: اتهام موكلم شركت در تجمع 22 خرداد است وي افزود: موكلم 3
روز پيش احضاريه‌يي از شعبه 14 بازپرسي دادسراي انقلاب دريافت كرد كه ما امروز ظرف
مهلت قانوني به شعبه مراجعه كرديم اما بازپرس حضور نداشت. خورشيد خاطرنشان كرد
براي پي‌گيري اين مساله بايد احضاريه مجدد فرستاده شود و يا خودمان در روزهاي آتي
به شعبه مراجعه كنيم
5
کارگر در حادثه کارخانه سیمان بجنورد مفقود شدند
کارگزاران
به دنبال ریزش بخشی از سقف سیلوی جدید واحد تولیدی سیمان بجنورد، سه نفر از کارگران این واحد مفقود شده اند که احتمال می رود در زیر آوار مانده باشند. «غلامحسین آرام» فرماندار بجنورد با بیان این مطلب به ایرنا گفت؛در جریان این حادثه که هنگام ساخت سقف بتنی سیلوی کارخانه روی داد، سقف سنگین سیلو به کلی فرو ریخت و شماری از کارگران در زیر آوار گرفتار شدند. وی افزود؛ 9نفر از مصدومان حادثه بلافاصله برای درمان به مراکز درمانی شهرهای بجنورد و شیروان منتقل وچند نفر از آنان بصورت سرپایی درمان شدند. او با بیان اینکه علت وقوع این حادثه در دست بررسی است، گفت؛ اکنون تلاش برای آواربرداری و نجات احتمالی کارگران و یا یافتن اجساد آنان در حال انجام است. حادثه مزبور حوالی ساعت 13 بعد از ظهر دوشنبه به هنگام ساخت سقف سیلوی این کارخانه به وقوع پیوست
طرح تجديد نظر در همکاری اتمی تصويب شد
بی بی سی
مجلس ايران طرح محدود کردن همکاری هسته ای اين کشور با آژانس بين المللی انرژی اتمی را تصويب و شورای نگهبان آن را تاييد کرده است.
در واکنش به تصويب قطعنامه شماره 1737 شورای امنيت در تحريم ايران به دليل ادامه بخشی از فعاليت های هسته ای اين کشور، نمايندگان مجلس در جلسه روز چهارشنبه، 27 دسامبر، با اکثريت قابل توجه آرا به طرح الزام دولت به تجديد نظر در همکاری با آژانس بين المللی انرژی اتمی رای مثبت دادند.
اين طرح دولت را ملزم می کند تا ضمن تسريع در اجرای برنامه های هسته ای، همکاری با آژانس بين المللی را مورد تجديد نظر قرار دهد.
خبرگزاری دولتی ايران - ايرنا - گزارش کرده است که از دويست و هفت نماينده حاضر در جلسه، 167 نماينده به اين طرح رای مثبت دادند و آرای منفی و ممتنع به ترتيب 21 و 10 رای بوده است.
ساعاتی بعد، محمد رضا باهنر، نايب رييس مجلس، اعلام داشت که شورای نگهبان نيز اين طرح را مغاير با شرع و قانون اساسی ندانسته و آن را تاييد کرده است.
در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس، حميدرضا آصفی، معاون پارلمانی وزارت خارجه، به نمايندگی از سوی دولت موافقت دولت را با اين طرح اعلام داشت و گفت "قطعنامه 1737 شورای امنيت تعليق برنامه هسته ای صلح آميز جمهوری اسلامی ايران و ايجاد يک فضای روانی در کشور را دنبال می کند."
آقای آصفی افزود که "تصور می کنم عکس العمل منطقی در مقابل اين قطعنامه اينطور باشد که مجلس دولت را ملزم کند تا فعاليت هسته ای صلح آميز را تسريع و در همکار با آژانس بين المللی انرژی اتمی تجديد نظر کند" و افزود که نحوه اجرای اين طرح بايد برعهده دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی، سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه باشد
حکم اعدام صدام حسين ظرف ۳۰ روز آينده
v.o.a
در عراق يک دادگاه تجديد نظر مجارات مرگ عليه صدام حسين را در ارتباط با کشته شدن ۱۴۸ روستائی شيعه در سال ۱۹۸۲ تائيد کرده است.
عارف شاهين، رئيس دادگاه، امروز اعلام کرد که بر اساس قوانين عراق، حکم بايد ظرف ۳۰ روز اجرا شود.
ماه پيش، يک دادگاه عراق صدام حسين را به جرم دست داشتن در کشتن شيعيان در روستای دوجيل، در پی سوء قصد نافرجام به جان او، به مرگ با دار محکوم کرد.
دادگاه تجديد نظر همچنين احکام مرگ "برزان ابراهيم تکريتی"، برادر ناتنی صدام، و "عواد النبدر"، قاضی سابق را ابرام کرد. قضات دادگاه تجديد نظر از دادگاه بدوی درخواست کردند در حکم حبس ابد برای طه ياسين رمضان، معاون سابق رئيس جمهوری، بازنگری کنند. آنها گفتند او نيز بايد اعدام شود.
بسياری از شيعيان از حکم دادگاه استقبال کردند و جشن گرفتند، در حالی که اعضای اقليت سنی از آنچه آنرا يک حکم دارای انگيزه سياسی ناميدند، ابراز تاسف کردند.
تيم دفاعی صدام حسين و گروه های بين المللی طرفدار حقوق بشر، حکم را ناقص دانسته اند و از آن انتقاد کرده اند.
صدام حسين به اتهام نسل کشی در ارتباط با عمليات انفال در سال ۱۹۸۸ نيز محاکمه می شود. دادستان ها می گويند در آن عمليات ۱۸۰ هزار کرد کشته شدند
اعزام نیروهای نظامی آمریکايی به کویت
ایرانپرس نیوز
خبرگزاری روسی نووستی: خبرگزاری رویتر به نقل از یک منبع خبری در وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که پنتاگون قصد دارد که نیروهای تکمیلی به تعداد 3,5 هزار نفر به کویت اعزام کند.
این نیروها در مرز کویت-عراق مستقر خواهند شد و در آینده نزدیک آنها می توانند به عراق اعزام شوند.
"ژنرال جان آبیزاید" رییس مرکز فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در خاور نزدیک درخواست اعزام نیروهای تکمیلی به منطقه را کرده است. حال حکم آن باید توسط "روبرت گیتس" رییس پنتاگون صادر شود.
طبق برنامه های کاخ سفید تعداد نیروهای نظامی در عراق که در حال حاضر 134 هزار نفر می باشند به خاطر افزایش خشونت ها در این کشور ممکن است که به میزان 20-30 هزار نفر افزایش یابد

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

Tuesday, December 26, 2006

05/10/1385 سه شنبه










نظر شما در مورد وظایف ما بعد از 16 آذر امسال چیست ؟


لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد



اجتماع اعتراض آميز جمعي از كاركنان قراردادي دانشگاه بوعلي همدان
همدان- خبرگزاري كار ايرانجمعي از كاركنان شركتي و قراردادي دانشگاه بو علي سينا روز دوشنبه با اجتماع در محوطه اين دانشگاه خواستار توجه مسوولان دانشگاه به وضعيت استخدامي و حقوقي خود شدند . به گزارش" ايلنا" از مركز همدان،اين گروه كه حدود 400 نفر بودند عدم شفافيت مصوبه دولت در خصوص تفكيك بعضي از كاركنان قراردادي تحت پوشش شركتهاي خدمات پشتيباني را از جمله مشكلات خود اعلام كردند . تني چند از افراد معترض در اظهارات مشابهي اعلام كردند: به رغم گذشت 3 ماه از مصوبه دولت هنوز بلاتكليف مانده اند . آنان با گلايه مندي از مسئولان ذيربط دانشگاه خواستار تلاش آنان براي روشن شدن وضعيت استخدامي و حقوقي خود شدند.گزارش خبرنگار ما حاكيست: دكتر خزائي رئيس دانشگاه بوعلي سينا با حضور در جمع معترضين وعده كرد كه در حداقل زمان ممكن مشكلات معترضين را مورد بررسي قرار خواهد داد
بيانيه 542 نفر از فعالان سياسي، اجتماعي و دانشجويي کشور در اعتراض به سرکوب و فشار به دانشگاه
ادوارنیوز: 542 نفر از فعالان سياسي، اجتماعي و دانشجويي کشور در اعتراض به سرکوب و فشار به دانشگاه بیانیه ای صادر کردند
متن کامل این بیانیه به این شرح است
آذر ماه همواره يادآور مبارزات دلاورانه دانشجويان آزاديخواه ايران عليه خودكامگي، انحصارگري، زورگويي و فساد دولتي وتلاش براي تحقق برابري و آزادي و اعتلاي ميهن بوده و هست.
درحالي به نکوداشت دانشگاه به عنوان جايگاه فرهيختگان، دانشمندان و انديشمندان و سراي اميد ايرانيان مي پردازيم ، كه اين نهاد با استقرار اقتدارگرايان و نظاميان در نهاد دولت، با حجم گسترده‌اي از مضايق و فشارها روبروست. افت كيفي مديريت و هيئت علمي دانشگاهها ، احضار، اخراج و تعليق بسياري از دانشجويان فعال و آگاه دانشگاهها، تعطيل يا محدود كردن فعاليت ‌نهادهاي مستقل دانشجويي، توقيف نشريه هاي مستقل دانشجويي و پاكسازي و بازنشستگي اجباري استادان شايسته و پاكسازي هاي گسترده که همگي، پويايي و كيفيت آموزشي دانشگاه ها را به شدت كاهش داده است. موج گسترده محكوميت ها توسط كميته‌هاي انضباطي، بازفعال‌سازي هسته‌هاي گزينش استاد و دانشجو، حضور چهره‌هاي غير دانشگاهي و بي كفايت در مديريت برخي از دانشگاهها و جلوگيري از انتخاب رييسان دانشگاهها توسط اعضاي هيئت هاي علمي، بکلي استقلال دانشگاه‌ها را از بين برده و اصل استقلال نهاد دانش از دولت را مخدوش كرده است.
تعليق انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان، كه از ديرپاترين سازمان‌هاي دانشجويي هستند، جلوگيري از ادامه تحصيل فعالان دانشجويي، ناتواني مديريتي مسئولان دانشگاهها، زنداني شدن، كشته شدن و درگذشت چند دانشجو در ماه گذشته و عدم پاسخگويي مسئولان وزارت علوم و دولت، جملگي نشانگر شرايط ناگوار دانشگاههاي کشور است.
ما فعالان سياسي، فرهنگي و دانشجويي امضاكننده اين بيانيه، ضمن ابراز نگراني شديد نسبت به رويدادهاي پيش آمده و پيامدهاي آنها براي كشور، به دست اندركاران اين اوضاع وخيم هشدار مي دهيم:
الف) دانشگاه در ايران همواره سرچشمه اثر و تحول بوده و جنبش هاي دانشجويي هميشه در برابر مطامع حكومتهاي استبدادي ايستاده و در راه استقلال و شرف و آزادي ايران گام نهاده است. محدوديت‌ها و هزينه‌هاي تحميل شده به دانشگاه هرگز سبب خاموش شدن چراغ پُرفروغش نشده و نخواهد شد. تجربه هاي تاريخي آذر 32، بهمن 40، آبان 57 ، تير 78 و انقلاب فرهنگي، بخوبي نشان داده كه نه‌ تنها سركوب و خشونت تا كنون نتوانسته به خاموشي جامعه دانشگاهي بيانجامد، بلكه هميشه ‌روسياهي براي استبدادگران به همراه داشته و بر دامنه نفوذ و تأثير دانشگاه در جامعه افزوده است.
ب) حق تحصيل و برخورداري از شرايط مناسب براي ادامه تحصيل همه شهروندان، همانگونه كه در اصل 30 قانون اساسي تصريح شده، از بنيادي ‌ترين وظايف دولت‌ها است. ولي دولت نهم كه برخلاف دستور قانون اساسي، تاکيدات فراوان ديني و ميثاق ‌هاي جهاني، مانع تحصيل آزاد همه شهروندان شده و تحصيل دانش را به امتيازي در تصاحب قدرت تبديل كرده است.
فشارها و دخالتهاي ايدئولوژيك و تبعيض‌هاي اعمال شده از سوي دولت، افزون بر غير قانوني بودن، غير اخلاقي، غير ديني، غير مدني و محكوم است، امكان شكوفا شدن استعدادها و باروري دانشگاه را سلب مي كند و در شرايطي كه كشور بيش از پيش نيازمند برخورداري از نيروي انساني توانمند است، آينده كشور را با ترديدها و ابهامات فراواني روبرو ساخته، آسيبهاي جبران ناپذيري بر خانواده علمي كشور تحميل خواهد كرد. چنين اقداماتي قطعا در تاريخ كشور و به عنوان لكه‌هاي سياه دركارنامه دولت نهم در جمهوري اسلامي ثبت خواهد شد.
پ) دولت نهم با تغيير ريشه‌اي كادرهاي علمي دانشگاه‌ها، بازنشسته كردن اجباري استادان برجسته، و جلوگيري از استخدام نيروهاي جوان و خوش فكري كه در سالهاي اخير در دانشگاههاي كشور خدمت كرده‌اند، گماشتن برخي از چهره‌هاي غيردانشگاهي به رياست دانشگاهها، ناتواني وزير علوم در تأمين نيازهاي و شرايط مطلوب دانش‌ورزي در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي، عدم پاسخگويي، توسل به دروغ و فرافکني در حوزه مديريت ها و اعمال فشار بر گروههاي علمي و پژوهشي و آموزشي و نهادهاي مستقل و فعال علمي و دانشجويي و نشريات دانشگاهي و دانشجويي، ايجاد نهادهاي وابسته و تعطيل نهادهاي مستقل، حيثيت علمي دانشگاه در ايران را نشانه گرفته است. دهها دانشجوي به اصطلاح ستاره‌دار، با وجود احراز رتبه علمي، از ادامه تحصيل باز مانده‌اند ولي وزير علوم اين امر را انكار مي كند! رييس دولت خود را استاد دانشگاه و مدافع حقوق دانشگاه مي‌خواند، ولي صدها استاد با تجربه و توانمند به اجبار بازنشسته يا بركنار مي شوند! و برخي از دانشجويان از امکان ادامه تحصيل محروم و مابقي را از وجود اين اساتيد محروم مي دارند. دولت از يک سو همه را به تحمل فشارهاي ناشي از دست آوري به دانش هاي جديد اتمي فرا مي خواند و از ديگر سو دانشگاه را از امکان ادامه بهره مندي از دانش هاي موجود محروم مي دارد، براستي پريشان گويي دولت نهم در تمامي عرصه‌ها و دروغ تا كي؟
اعتراض هفته گذشته دانشجويان به رييس جمهور در دانشگاه اميرکبير و به وزير كشور در دانشگاه شيراز، و پاسخهايي كه به اين اعتراضات داده شد، براي هر سياستمدار متفکري نشانگر هشداري جدي در واکنش به وعده‌هاي وفا نشده است. اما، رفتار سرکوبگرانه و گفتار توهين آميز دولتيان حكايت از هوشمندي و دورانديشي چنداني نيست.
ما امضاكنندگان اين بيانيه، ضمن ابراز نگراني از پيامدهاي رفتار دولت براي آينده كشور و سلب روحيه اميد به آينده و نشاط در ميان جوانان، در اعتراض به رفتارهاي غيرديني، غيراخلاقي، غيرقانوني و غيرمدني دولت نهم در دانشگاهها،‌ خواستار توقف و اصلاح اين رفتارها و تلاش همه دلسوزان كشور در اين زمينه هستيم. ما به دولت نهم هشدار مي‌دهيم كه با سطحي نگري و خودبزرگ بيني موجبات وارد شدن زيان بيشتر به كشور و بدنامي بيش از پيش خود را فراهم نسازد و با آزاد كردن همه دانشجويان زنداني و رفع فشارها و فضاي امنيتي ايجاد شده در محيطهاي آموزشي، به جبران خسارتها و ويرانگريهاي گذشته در دانشگاه بپردازد.
- سوم دی ماه یکهزار و سیصد و هشتاد پنج ميترا آبتين_ مصطفي آجوداني_ زهره آغاجري – هاشم آغاجري –فاطمه آرام نژاد _محمد آزادي _ محمد آشور _حميد آصفي – مسعود آقايي – سامر آقايي _ساسان آقایی _فرزانه آقايي پور – ناصر آملي– رضا آل محمد – محسن ابراهيمي – هادي احتظاظي _ حميد احراري _رضا احمدي – نعمت احمدي– بختيار احمدي– بابک احمدی _امين احمديان – قاسم اخلاقي– مصطفي اخلاقي – احمد آدينه وند– مه لقا اردلان_ خالد ارداني _ بامداد ارفع زاده_ احمد آرمان فرد_ محمد اسدي_ حسين اعرابي_ فرهاد اعرابي_ بهاءالدين ادب _بهروز اسد نژاد – حسن اسدی زیدآبادی _ محسن اسدالهي _نادر اسدالهي _مهدي اسماعيلي– ناصر اشجاري –اكرم اقبالي _ مرتضي اصلاحچي _ اميرهوشنگ افتخاري راد– بانوفرشيد افشار _ علي اصغر افشارکهن _ عليرضا افشاري _حسن افتخار اردبيلي –حسين اكبري –– عليرضا اكبرزادگان _ علي اكرمي– احمد الهي نيا – عبدالمجيد الهامي – حبيب الله اميري _مهدي اميني زاده –-يونس اورنگ_ حسين انصاري راد – مصطفي ايزدي –حامد ايران شاهي–– الناز انصاري –سيف الله اكبري – ستار اميني – علي اميني _ سيامک اميني __ عباس اميرانتظام _ شهلا انتصاري_محمود ايماني_ حسن ايزدي _احمد بابايي – محمد نويد بازرگان – ابوالفضل بازرگان – عبدالعلي بازرگان – مختار باطوطي – ايرج باقر زاده – روح الله باقر آبادي – صفر علي باقري _ ايران باقري _ داود هرميداس باوند _ پروين بختيار نژاد – مرتضي بديعي _ سيد محمدرضا برقعي – اديب برومند _ جهانشاه برومند _ رحمت الله برهاني – محمد بسته نگار _ علي بني رضي _منوچهر بصير _مجيد بك نظري _محمد حسين بني اسدي _احمد علي بني حسن _ تيرداد بنكدار _ محمد بهفروزي_ عماد بهاور – احمد بهنيا _ فرهاد بهبهاني– سيمين بهبهاني– محمد بهزادي – حسين به آور _ منصور به کيش _جواد بهشتي _ مجتبي بيات – فرامرز بياني _حميد بي آزار– علي بيكس _ صديقه بيگلري – زهرا بيگلري– صفا بيطرف –مسعود پدرام – هژير پلاس چي – سلمان پناهي _ يوسف پژوم _مجيد پورقاسمي –حسين پور رضا _ سعيد پوررضا _– رضا پويان _ محمود پيش بين _ حبيب الله پيمان _ مجيد پيمان _ عباس پوراظهري – سپيده پور آقايي _نورالدين پزشکي _فرهنگ پورمنصوري _-ندا پورمنصوري _ شهرام پورمنصوري _عباس تاج الديني – علي تاجرنيا - سيد مصطفي تاج زاده – رضا تاجیک _رضا تهراني – غلامعباس توسلي _ محمد توسلي – مصطفي تنها – مسعود توانگر_ مجيد تولايي _جلال توكليان – عليرضا ثقفي– مجيد جابري – حميدرضا جلائي پور – جلال جلالي زاده – اسماعيل جعفرزاده - رضا جعفري– عليرضا جباري –رضا جعفرزاده – افشين جعفرزاده _فريده جمشيدي – ایرج جمشیدی _نصرالله جمشيدي _علي جمالي– مجتبي جهاني – روح الله جيره بندي_ مجيد حاجي بابايي – پروانه حاجيلو – عيسي خان حاتمي _ اسماعيل حاج قاسمعلي _ علي حاج قاسمعلي _ -حبيب حاج حيدري _جعفر حاکم زاده _سعيد حبيبي_ مهدي حبيبي– نزهت حافظي سمناني -مژده حبيبي _طه حجازي – حميد حديثي – علي حديثي – آیدین حسنلو _بهزاد حق پناه – فاطمه حقيقت جو – علي حكمت – ابوالفضل حكيمي – محسن حکيمي _ حميد حسامي – محمد رضا حمسي – حسين حسن پور _محمد حيدري– پروين جلائي _پژمان خرسند – محمدعلي خزائي _ منوچهر خليل زاده مقدم _ابراهيم خوش سيرت –رضا خجسته رحيمي _بهناز خسروي– عبدالله خنجي _ خليل خليلي پور– امير خرم – ناهيد خيرآبي_ محسن چناني– اقدس چرونده – سيد محمد علي دادخواه – محمد دادفر – رسول دادمهر – محمود دردكشان – سعيد درودي – فريبا داودي مهاجر – پروين دخت دفتري – محمود دل آسايي – حسن دهنوي – بنام دارائي زاده– مصيب دواني – ابراهيم دينوي – مزدك دانشور– رضا دهقان– علي ديني– ديبامهر _ خشایار دیهمی _ پرويز دبيري _ جمال درودي _علي اشرف درويشيان– -شهناز درويشيان _بهرام دستگير _ترانه راد _پروانه راد _فتح الله رباني – رضا رئيس طوسي _محمد رضوانيان – فريبرز رئيس دانا– محمد جواد رجائيان – عليرضا رجايي – مهدي رجائي– تقي رحماني _آرش رحماني _ابوالفضل رحيمي محلاتي – نجف رحيمي– غلامرضا رحيم حيدر _علي رستمي – محمدصادق رسولي – حسين راضي _ عبدالعلي رضائي _ احد رضائي – بهمن رضا خاني – حسين رفيعي – محمد رضايي – جواد رحيم پور_ جعفر رسولي– علي رشيدي _اشکان رضوي _مهدی رهنما _حسين رياحي _اصغر ريسمانچيان _پرويز ريسمانچيان -نفيسه زارع كهن – پرويز زندي نيا – ناصر زرافشان – هما زرافشان – منوچهر زرکشوري _کورش زعيم _مرتضي زندي _محمود زنديان _بهرام بهراميان– محمدرضا زهدي – احمد زيد آبادي – محمد ابراهيم زماني– سید مجتبی سادات _احمد ساعي – حاج محمد ساعي - ژاله سالاري _محمود سامي _نسرين ستوده _شاهين سپنتا ¬_عزت الله سحابي – فريدون سحابي – هاله سحابي- عيسي سحرخيز –– هاشم سجادي – محمد سرچمي – بيوك سعيدي - سيدرضا سيدزاده – عبدالفتاح سلطاني –محمد سيف زاده– هاله سينكي– علي سياسي راد– محمد علي سيد نژاد - _خسرو سعيدي _مسعود سفري _ حسين سکاکي _فرزاد سلطاني _ فاطمه سلطان زاده _فرشاد سلطاني _منوچهر سماک _حاج عليقلي سوزني _خسرو سيف - اسد شقاقي _ حاج محمد شانه چي _محمود شاددل بصير – ابراهيم شاكري – لاله شاكري _علي شاملو – محمد شانه چي – حسين شاه حسيني – علي شاه زيدي –علي شجاع _احمد شجاعي حمزه _منوچهر شجاعيان _عباسقلي شهسواري _يوسفعلي شهسواري _احمد شه ناصري _حسن شهيدي _ محمد شريف – مريم شباني – محمد شانه چي – مقداد شريعتي – حجت الله شريفي – بهرنگ شهوق – شايا شهوق – ماشاء الله شمس الواعظين – عالم تاج شميراني _ صابر شيخ لو – الله وردي شمبوري –کاوه شيرمحمدي _ گوهر شميراني _فاطمه شکاري _ هدي صابر – فيروزه صابر – محمد صاحب محمدي – محمود صارمي – -اسماعيل صادقي _ ابوالقاسم صالحي – مصطفي صالحي – هاشم صباغيان- احمد صدر حاج سيد جوادي – مهدي صراف – حميدرضا صمدي _كيوان صميمي– سميرا صدري – عباسعلي صحافيان _مسعود صفاريان _ ابراهيم صفايي _اکبر صفويه _ ناهيد صفايي _ فضل الله صلواتي _جليل ضرابي – مجيد ضيائي _اعظم طالقاني – حسام طالقاني – طاهره طالقاني – محمد طاهري–– سجاد طبسي- رئوف طاهري _ بهزاد طاهري– سيامك طاهري –بهروز طاهری _ طوس طهماسبي _رضا ظفري – كيان ظهرابي – هما عابدي – آرزو عابديني _ تقي عباسي _مهدي عرب شاهي – -يداله عرفان طلب _جواد علايي – باقر علايي – رضا عليجاني – حسن عرب زاده – حسين عزت زاده _یوسف عزیزی بنی طرف _روئين عطوفت _ علي علوي – عليرضا علوي تبار – محمد جعفر عمادي – محمود عمراني– محمد علي عمويي–– محمدرضا عسگري نژاد – علي اصغر غروي – عليرضا غروي - ماجد غروي – مسيح غروي – مسعود غفاري – سعيد غفارزاده – مهدي غني – موسي غني نژاد– اکبر غضنفري _شاهرخ غضنفري _رامين غنچه اي _عباسعلي فاتح – ناصر فخر سلطاني – غفار فرزدي – مرتضي فلاح –- ارسلان فلاح _ مجتبي فتحي _نادر فتورچی _محمد حسين فتاحي- مهدي فخرزاده– علي فائض پور– محمد فياض‌بخش _ناصر فربد _خليل فردوسي _محسن فرشاد _اصغر فني پور _محمود فيض پور _بهرام فیاضی _عباس قائم الصباحي – ماهرو قشقايي – رحمانقلي قلي زاده – نظام الدين قهاري – غلامحسين قيصري_ روشنك قياسيان– مصطفي قاسمي _باقر قديري اصلي _علي قديري _سيد حسن قوام شهيدي _ناصر قوامي _اسدالله كارشناس – رحمان كارگشا- بهزاد كاظمي – مرتضي كاظميان – -يوسف کبيري _محسن كديور – هادي كحال زاده – محمدرضا كرياسي– عليرضا كرماني _ حسين کتابنويس _ ژرژ کريم _ناصر کميليان _حسين كمالي – پروين كهزادي – يعقوب كوثري – بهناز كياني–-ايرج کيا _علي كيوانلو –- منيژه گازراني _ محترم گل بابايي – بيژن گل افزا – رضا گلنراقي _فاطمه گوارايي _ محمود گودرزي – مسعود لدني – رضا لطفي پور _حسين لقمانيان –– معصومه لقماني– فاطمه وكيليان _ مجيد لگزيان- جواد لگزيان _ نسرين نافعي _پريوش مبشري _حسين مجتهدي – محمد تقي متقي- محمود مومن – سيد احمد مجيدي – محمد محرابي – محسن محققي – نرگس محمدي – نوشين محمدي – محمد محمدي اردهالي _مرتضی مردیها _احمد مدادی _ حسين مدني –سعيد مدني –فريد مدرسي _ ماشاء الله مديحي– مرضيه مرتاضي لنگرودي – رجبعلي مزروعي _مريم محبوب _مصطفي مسكين – رضا مسموعي – عبدالحسين مستوفي_ مرتضي مصفا _احمد معصومي – محمد جواد مظفر – بدرالسادات مفيدي – مرتضي مقدم _عزت الله مقدم–پیمان مقدم _ خسرو منصوريان – حسين مهدوي _ حميد مهدوي- – يوسف مولايي – علي مومني_ عبدالله مومني _ حسين مجاهد – رضا مظهري – رضا معظمي_ پويا مطهري _محسن مقدس زاده _ علي مقيمي _علي مكارمي – مهدي مكارمي – منوچهر ملک قاسمي _صمد ملکي _هرمز مميزي _رضا منتظر حقيقي _نظام الدين موحد _بابک موسوي _سيد حسين موسويان _رضا موسوي سعادتلو _اميرمسعود موگويي _مهدي مويدزاده _نعمت الله ميرعظيمي _اصغر مينو _اصغر ممبيني – يوسف مولايي – حافظ موسوي – علي مهري – طاهره ميثمي – روزبه میرابراهیمی _كيوان مهرگان _مجيد ملكي– محمد ملكي – عمار ملكي – ابوذر ملكي _علي مليحي _احمد منتظری– سعيد منتظري– وحيد ميرزاده – الله كرم ميرزايي – سید سراج الدین میردامادی – امير ميرخاني _ سيد علي اكبر موسوي خوئيني– پروانه ميلاني– داوود محمدي – مسعود متولي– آكام مينائي- علي اكبر نجفي – حسن نصراللهي – علي اکبر نقي پور _مجتبي نيک نژاد __سعيد نيکوپيک _ابوالفضل نيماوري _محمود نكوروح –سيد حميد نوحي _جلال نوراکي _مريم نوربخش ماسوله–– علي نيكونسبتي– نوشين نوع پرست – ارشيا نوري – محمد هاشمي – جمال هاشمي _هادي هاديزاده يزدي _عباس همايوني _علي هنري _حميد هداوند– احسان هوشمند – ناصر هوشمند– بهاره هدايت – علي رضا هندي – پرويز ورجاوند – رسول ورپايي __ باقر ولي بيك – جليل ولي بيك - رحيم ياوري - علي فريد يحيايي _ابراهيم يزدي –حنيف يزداني پور – حبيب يكتا– محمود يگانلي – هايده يوسفي – حسن يوسفي اشكوري _ شکرالله يوسفي –رضا يوسفيان
گزارش نیویورک تایمز از اعتراضات دانشجویان امیرکبیر به احمدی نژاد
خبرنامه امیرکبیر
TEHRAN, Dec. ۲۰ — As protests broke out last week at a prestigious university here, cutting short a speech by President Mahmoud Ahmadinejad, Babak Zamanian could only watch from afar. He was on crutches, having been clubbed by supporters of the president and had his foot run over by a motorcycle during a less publicized student demonstration a few days earlier.

Newsha Tavakolian/Polaris, for The New York Times
Babak Zamanian, a student at Amir Kabir, in Tehran, is on crutches because of a beating earlier by supporters of President Ahmadinejad.
But the significance of the confrontation was easy to grasp, even from a distance, said Mr. Zamanian, a leader of a student political group.

The student movement, which planned the ۱۹۷۹ seizure of the American Embassy from the same university, Amir Kabir, is reawakening from its recent slumber and may even be spearheading a widespread resistance against Mr. Ahmadinejad. This time the catalysts were academic and personal freedom.

“It is not that simple to break up a president’s speech,” said Alireza Siassirad, a former student political organizer, explaining that an event of that magnitude takes meticulous planning. “I think what happened at Amir Kabir is a very important and a dangerous sign. Students are definitely becoming active again.”

The protest, punctuated by shouts of “Death to the dictator,” was the first widely publicized outcry against Mr. Ahmadinejad, one that was reflected Friday in local elections, where voters turned out in droves to vote for his opponents.

The students’ complaints largely mirrored public frustrations over the president’s crackdown on civil liberties, his blundering economic policies and his harsh oratory against the West, which they fear will isolate the country.

But the students had an additional and potent source of outrage: the president’s campaign to purge the universities of all vestiges of the reform movement of his predecessor, Mohammad Khatami.

Last summer the newly installed head of the university, Alireza Rahai, ordered the demolition of the office of the Islamic Association, which had been the core of student political activities on campus since ۱۹۶۳ and had matured into a moderate, pro-reform group.

Since then, students say, more than ۱۰۰ liberal professors have been forced into retirement and many popular figures have been demoted. At least ۷۰ students were suspended for political activities, and two were jailed. Some ۳۰ students were given warnings, and a prominent Ph.D. candidate, Matin Meshkin, was barred from finishing his studies.

The students also complain about overcrowded and crumbling dormitories and proscriptions against women wearing makeup or bright colors, rules that were relaxed when Mr. Khatami came to power in ۱۹۹۷.

Amir Kabir University of Technology, a major polytechnic institute, has been a hotbed of student activism since before Ayatollah Ruhollah Khomeini’s Islamic Revolution of ۱۹۷۹. Drawing on networks at universities around the country through an office that links their Islamic associations, students can organize large protests on a moment’s notice. There are also student guilds, which are independent, and more than ۲,۰۰۰ student publications.

Mr. Zamanian, the head of public relations of the Islamic Association at Amir Kabir, said that while the situation had not been ideal in the Khatami years, Mr. Ahmadinejad’s antireformist campaign had led students to value their previous freedoms.

They were permitted to hold meetings and invite opposition figures to speak, he said, and could freely publish their journals. Now, he said, their papers are forbidden to print anything but reports from official news agencies.

The students also complain about the president’s failure to deliver economic growth and jobs. At last week’s protest, which coincided with a now infamous Holocaust conference held by the Foreign Ministry, students chanted, “Forget the Holocaust — do something for us.”

A student who identified himself only as Ahmad, for fear of retribution, said: “A nuclear program is our right, but we fear that it will bring more damage than good.”

Another student said: “It is so hard and costly to come to this university, but I don’t see a bright future. Even if you are lucky enough to get a job, the pay would not be enough for you to pay your rent.”

Mr. Zamanian said that the protest had not been planned ahead of Mr. Ahmadinejad’s visit, but that students were further enraged when they saw supporters of the president being bused in.

Although the auditorium was almost filled with the president’s supporters by the time any students were let in, the protesters forced their way inside, chanted, “Death to the dictator,” and held banners calling him a “fascist president.” They also held up posters of the president with his picture upside down and set fire to three of them. Many of the students are now in hiding.

At one point, the head of a moderate student guild complained to Mr. Ahmadinejad that students were being expelled for political activities and given three stars next to their names in university records, barring them from re-entering. The president responded by ridiculing him, joking that the three stars made them sergeants in the army.

The president was eventually forced to cut his speech short and leave. But angry students stormed his car, kicking it and chanting slogans. His convoy of four cars collided several times as they tried to leave in a rush. Eventually the students were dispersed.

An entry on Mr. Ahmadinejad’s Web log, posted Wednesday, played down the scale and significance of the protest, writing that the president had a “good feeling when he saw a small group amid the dominant majority insulting him without any fear.”

A few days after the protest, former Amir Kabir students affiliated with the Islamic associations’ coordinating office wrote a letter to Mr. Ahmadinejad. In it, they turned down what they said was his invitation to share their problems with him, because they believed that he wanted to use the occasion to bolster his candidates in the local elections.

The students also wrote that the president had insulted their intelligence by talking to them in the same language he uses in remote villages on his provincial trips.

“You should know that what happened at Polytechnic University was the voice of universities and the real voice of the people,” they wrote. Tehran Polytechnic was the university’s name before the revolution

نساجي زابل به كارگران ماهانه 50 هزار تومان دستمزد مي دهد
زاهدان- خبرگزاري كار ايراندبير اجرايي خانه كارگر سيستان و بلوچستان گفت‌‏: ادعاي اداره كل كار استان مبني بر نبود واحد توليدي مشكل دار در اين استان صحت ندارد و حداقل 3 واحد در استان را سراغ دارم كه مشكل دارند . "قربانعلي ميرشكار" در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري" ايلنا"," آجر سفال" خاش," كشت و صنعت گوهر كوه" خاش و" نساجي" زابل را از جمله واحدهاي مشكل‌‏دار اين استان بر شمرد و گفت‌‏: كمبود نقدينگي و سوء مديريت از اساسي‌‏ترين مشكلات اين واحدها مي باشد.وي با اشاره به نيمه فعال بودن آجر سفال خاش گفت‌‏: در اين واحد بيش از 50 كارگر شاغل هستند . او مشكل اصلي" كشت و صنعت گوهر كوه" خاش را سوء مديريت دانست و گفت‌‏: اين واحد توليدي به سازمان زندانها تعلق دارد و مديرانش بيشتر تفكر سياسي داشته ودر مورد مسايل اقتصادي بي تجربه اند . او افزود‌‏: در اين واحد نيز بيش از 150 نفر شاغل هستند.ميرشكار با اشاره به اشتغال بيش از100نفر در نساجي زابل گفت‌‏: اين واحد به كارگران تازه استخدام ماهيانه 50 هزار تومان حقوق مي دهد .
دادگاه روزبه ميرابراهيمي و شهرام رفيع‌‏زاده برگزار شد
پیک ایران
جلسه رسيدگي به اتهامات روزبه ميرابراهيمي و شهرام رفيع‌‏زاده، از وبلاگ‌‏نويسان روزنامه‌‏نگار صبح امروز در شعبه 1059 دادگاه عمومي تهران به صورت علني برگزار شد. به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در اين جلسه ادامه رسيدگي به اتهامات شهرام رفيع‌‏زاده برگزار و وكلاي مدافع وي به دفاع از اتهامات انتسابي به موكل خود پرداختند. در اين جلسه همچنين كيفرخواست صادره عليه روزبه ميرابراهيمي قرائت شد و وكلاي مدافع وي به دفاع از اين اتهامات پرداختند.در اين جلسه به دليل حجم بالاي پرونده، ادامه جلسه رسيدگي به اتهامات روزبه ميرابراهيمي, شهرام رفيع‌‏زاده, اميد معماريان و جواد غلام‌‏تميمي از متهمان اين پرونده به روز سوم بهمن ماه سال جاري موكول شد.پيش از اين دو جلسه رسيدگي به اين پرونده به علت عدم حضور نماينده مدعي‌‏العموم و قاضي شعبه 1059 دادگاه عمومي تهران تجديد وقت شده و يك جلسه نيز به صورت غيرعلني برگزار شده بود.اتهامات اين چهار وبلاگ‌‏نويس روزنامه‌‏نگار «مشاركت در تشكيل گروه‌ و جمعيت‌‏ در داخل كشور با هدف برهم زدن امنيت كشور»، «عضويت در جمعيت‌‏هايي كه در داخل و خارج كشور كه با هدف برهم زدن امنيت كشور فعاليت مي‌‏كنند»، «فعاليت تبليغي عليه نظام»، «نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي از طريق نگارش در روزنامه‌‏ها و سايت‌‏هاي غيرقانوني مثل امروز و گويا» و «مصاحبه با راديوهاي بيگانه» عنوان شده است.پرونده اين چهار وبلاگ‌‏نويس روزنامه‌‏نگار پيش از اين در شعبه دوم بازپرسي دادسراي ناحيه 9 عمومي و انقلاب تهران (ناحيه فرودگاه) مطرح بود كه براي اين پرونده‌‏ها قرار مجرميت صادر و با صدور كيفرخواست به شعبه 1059 دادگاه عمومي تهران ارجاع شد.اين چهار وبلاگ‌‏نويس روزنامه‌‏نگار، در سال 83 به مدت چند ماه در بازداشت موقت به‌‏سر بردند و سپس با تأمين قرار وثيقه آزاد شدند.پرونده موسوم به سايت‌‏هاي اينترنتي، چندين متهم داشت كه برخي از اين متهمان در مرحله دادسرا با قرار منع پيگرد مواجه شدند و تنها پرونده چهار تن از اين وبلاگ‌‏نويسان به نام‌‏هاي روزبه ميرابراهيمي، اميد معماريان، شهرام رفيع‌‏زاده و جواد غلام‌‏تميمي با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به دادگاه ارجاع شده است
كارگران اخراجي "مس سونگون" در مقابل فرمانداري اهر تجمع كردند
پیک ایران
150 كارگر اخراجي "مس سونگون" امروز در مقابل فرمانداري و اداره كار و امور اجتماعي "اهر" اجتماع كرده و ضمن اعتراض به عدم پرداخت مقرري بيكاري، خواستار حل مشكلات خود شدند . به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، سعيد اسكندري يكي از كارگران اخراجي "مس سونگون" كه به نمايندگي از ساير كارگران اجتماع كننده سخن مي‌گفت، اظهار داشت: با وجود اينكه در سال‌هاي 84 و اوايل سال 85 براي كارگراني كه از شركت‌هاي پيمانكاري كه بيش از 200 نفر بودند عدم نياز صادر شد و كارگران اخراج شدند و با وجود برخي كارشكني‌ها، با پيگيري‌ها كارگران و مسئولان شهرستان مقرري بيكاري آنها برقرارشد و هم اكنون اين افراد از بيمه بيكاري استفاده مي‌كنند. وي اضافه كرد: عليرغم اينكه اداره كار آراي خود را مبني بر غيرارادي بودن و اخراج اعلام كرده ولي تامين اجتماعي از پرداخت مقرري بيكاري سرباز مي‌زند و اعتراض ما جواب نمي دهند، حال سوال ما از مسئولان اين است كه قانون يك بام و دو هوا نمي شود اگر غير قانوني است چرا قبلا پرداخت شده و اگر قانوني است چرا حق ما را نمي‌دهند.الان قريب به چهار ماه است همه روزه به ادارات ذيربط مراجعه مي‌كنيم ولي جوابي قانع كننده تاكنون دريافت نكرديم. براساس اين گزارش،كارگران در اين تجمع از مسئولان خواستند هر چه سريع‌تر مشكلات آنها را حل كنند. علي روحاني، رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان آذربايجان شرقي نيز با حضور در جمع كارگران اخراجي از نزديك به مسائل و مشكلات آنان گوش فرا داد و گفت: پرونده 98 از كارگران اخراجي در اداره كار اهر تكميل و جهت اقدامات لازم به تامين اجتماعي ارسال و بالغ بر 81 پرونده نيز در دست اقدام مي‌باشد و با هماهنگي به عمل آمده با سازمان تامين اجتماعي و سازمان كار استان تفاهم نامه‌اي نيز در جهت حل مشكلات كارگران اخراجي بين دو سازمان امضا شده و طي اين ماه با حضور نمايندگان كار و تامين اجتماعي اقدامات لازم در جهت حل مشكلات آنها صورت خواهد گرفت. گفتني است، پس از قول مساعد رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان كارگران اجتماع كننده متفرق شدند. خاطر نشان مي‌شود، سال گذشته نيز تعداد 250 نفر از كارگران اخراجي عليرغم راي اداره كار براي پرداخت مقرري بيكاري تامين اجتماعي از پرداخت مقرري خودداري مي‌كرد كه با پيگيري نماينده مردم اهر و هريس در مجلس و شوراي اسلامي، فرماندار و دادستان به عنوان مدعي‌العموم پس از چند ماه بالاخره تامين اجتماعي مقرر كارگران اخراجي از "مس سونگون" را برقرار كرد
کنگره موسس
vida
اتحادیه ی سراسری بخش خدمات و حمل ونقل اتریش

خواهان برسمیت شناخته شدن
حق تشکل کارگری در ایران شد
گزارشگران
اتحادیه سراسری کارگران وکارکنان بخش خدمات و ترابری اتریش ( اتحادیه Vida* ) در کنگره ی موسس خود خواهان پایان دادن به تعقیب و آزارفعالین سندیکایی و به رسمیت شناختن حق تشکل کارگری درایران شد .
در این کنگره گزارشی از دستگیری اخیر منصور اسا نلودر ماه نوامبر2006 ارائه گردید و یادآوری شد که در سال 2005 که منصوراسانلو بمدت 8 ماه در زندان اوین بازداشت بود وبرای آزادی وی سندیکای راه آهن اتریش نیزکه هم اکنون عضو این اتحادیه سراسری هست بهمراه فدراسیون های بین المللی
ITF
و اتحاد آزاد بین المللی سندیکاها فعالیت داشت
David Cockroft
دبیرکل
ITF
در این کنگره سخنرانی کرد. وی گفت : "ما همچون دیگر اتحادیه ها در سراسر جهان همچنان رژیم ایران را تحت فشار قرار خواهیم داد تا دست از سر این مرد بر دارد و تن به حق تشکیل یک اتحادیه آزاد در ایران دهد. امری که از نظر ما حقی مسلم و بدیهی است .
من برای این موفقیت اخیر خوشحالم . موفقیتی که نتیجه اولین کنگره
Vida
وهم سنگ بنای یک شبکه ی همبستگی بین المللی است . چیزی که آزادی دیگرهمکاران را ممکن نمود
*اولین کنگره
vida )
کنگره تاسیس ( در تاریخ 6 - 7 دسامبر 2006 در وین – اتریش برگزار گردید . این اتحادیه جدید با 170 هزار عضو موفق شد 3
سندیکای مهم را در زیریک سقف متحد نماید . سندیکای راه آهن، تجارت و حمل ونقل اتریش وهم چنین سندیکاها ی کوچکتر دربخش خدمات (هتل, شرکت ها، خدمات فردی ) اعضای این اتحادیه ی نو بنیاد هستند . همچنین سندیکای راه آهن اتریش
OGB
یک روزشمارویژه مبارزات سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه منتشرنموده است
برای اطلاعات بیشتر به آدرس زیر رجوع شود
http://www.eisenbahner.at/servlet/ContentServer?pagename=S03/Page/Index&n=S03_0.a&cid=1166530261318
ترجمه و تکثیر: گروه همبستگی با جنبش کارگری – برلین
بخاری های نفتی و کودکان و آتش و مدرسه
ایرانپرس نیوز
هشت دانش آموز روستای «درود زن» در آتش برافروخته کلاس سوختند، اما نمردند تا وزیر استعفاء دهد
خبرنگاران باید دنبال خبر باشند! یا خبر بدنبال خبرنگاران!؟
وقتی هشت دانش آموز دختر و پسر هشت ساله، بخاطر رهایی از سوز سرما، بر دور بخاری علاءالدین نفتی کلاس روستایی خود حلقه زدند، هیچگاه تصور و فکر و باور نمی کردند، که واژگونی بخاری، باعث آتش گرفتن کلاس و تن و بدن آنان شود، و اما بخاری علاء الدین، بدون توجه به سرما و تن نحیف کودکان روستایی، واژگون شد و آتش گرفت و کلاس را با دانش آموزان آتش زد، و پانزده روز طول کشید، تا این خبر که توسط مسئولین آموزش و پرورش فارس «نهان» شده بود، به رسانه ها درز پیدا کرده و «پیدا» شود.
گزارشي از حادثه آتش‌سوزي در مدرسه روستاي درودزن؛ نه مي‌توانند بنويسند، نه مي‌خندند
گروه گزارش فارس نگار/ فقط 8 سال دارد اما در پس نگاه معصومانه‌اش، چيزي احساس را چنگ مي‌زند. نگاه غمگينش يا صورت جراحت ديده شايد هم ديدن اشك مادر يا قامت خميده پدرش، نه... شايد آن عروسك كه هنوز در پوشش پلاستيكي جاي دارد و دستي كه نمي‌تواند آن را بگشايد و نگاهي مبهوت به دور دست‌ها ....
مات و مبهوت به نقطه‌اي در دور دست‌ها مي‌نگرد. شايد به سه هفته پيش، همان روز كه شادمانه براي رهايي از سرما دور چراغ علاءالدين كلاس جمع‌ شده بودند. پسرها زورشان بيشتر بود جلوتر ايستاده بودند. هر كه دورتر است از فرد نزديك به چراغ مي‌خواهد كه كمي عقب‌تر بايستد تا نفر بعدي نيز گرم شود. شادي آن لحظه، براي دقايقي مرهمي بر دل دردمندش است. عضلات صورت نيز پيام شادي را مي‌گيرند اما در واكنش به آن، دردي وجودش را به لرزه مي‌افكند. چشم‌ها را مي‌بندد... ديگر نمي‌تواند بخندد...
هنوز نمي‌داند چه شد كه چراغ بر زمين افتاد. مقصر كه بود اما هنوز همه مي‌خنديدند. هيچ‌كس فكر نمي‌كرد آتش شعله كشد و آن‌ها را در كام گيرد. مي‌خواستند آتش را خاموش كنند اما شعله‌ها اجازه نداد. آن‌ها تنها 8 سال داشتند؛ 8 سال.
فاجعه ای در بی خبری
طي دو هفته گذشته، مدارس استان فارس 2 بار طعمه آتش شدند. اولين مورد در شهرستان سروستان رخ داد و اخيراً در دبستان شهيد رحيمي درودزن از توابع مرودشت هشت دانش آموز بر اثر عدم ايمني در وسايل گرمايشي دچار سوختگي شدند.
این هشت دانش آموز در حالی در کلاس کوچک و سرد خود، اسیر شعله هاي آتش بخاری شدند که روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش فارس با حرفه‌ای‌گری فراوان توانست بیش از دو هفته مانع انعکاس خبری این فاجعه در سطح کشور شود.
این حادثه زمانی رخ داد که دانش‌‏آموزان دختر و پسر 8 ساله مدرسه‌‏اي در روستاي "درودزن" ، دور تنها چراغ علاءالدين كلاسشان حلقه زده بودند تا گرم شوند، به دليل شيطنت‌ يكي از آنها، چراغ واژگون و كلاس دچار حريق شد.
تلاش دانش‌‏آموزان براي خاموش كردن آتش بي‌‏نتيجه مانده و حتي موجب شعله‌‏ورتر شدن آتش شد. در اين حادثه دو پسر و شش دختر كلاس دچار سوختگي شدند و با گذشت بیش از دو هفته، هنوز تعدادي از آنان در بيمارستان بستري هستند.
خبر آتش‌‏سوزي اين مدرسه، 15 روز بعد از وقوع، توسط "نيازي"، رييس سازمان بازرسي كل كشور در جلسه‌‏اي كه جمعي از كارشناسان مسئول واحدهاي ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان آموزش و پرورش استان‌‏هاي كشور, در آن حضور دارند، در سطح ملی اعلام شد. پیش از این خبر به صورت کوتاه در رسانه های محلی استان منعکس شده بود.در جلسه یاد شده و پس از اعلام خبر آتش‌‏سوزي توسط "نيازي"، يكي از مسوولان آموزش و پرورش پس از تاخير پانزده روزه اعلام مي‌‏كند كه هزينه‌‏هاي درماني اين دانش‌‏آموزان پرداخت شده و بازرساني براي پيشگيري از وقوع چنين حوادثي به مدارس اعزام شده‌‏اند.
خبرنگار فارس نگار برای پیگیری چگونگی وضعیت کنونی مدرسه مورد اشاره و دانش آموزان حادثه دیده با روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس تماس گرفت ولی رجب‌علی‌پور ، کارشناس روابط‌عمومی از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد.
يكي دیگر از اعضاي روابط عمومي آموزش و پرورش استان نیز در مصاحبه با روزنامه افسانه گفت: اين اتفاق مربوط به 20 روز پيش بوده و تمايلي به پاسخگويي در اين رابطه نداريم. فرامرزي، در ادامه اظهار داشت: رياست آموزش و پرورش استان بيش از اينكه پاسخگوي اين قبيل سوالات باشد دغدغه و كار دارد و به هيچ وجه جوابي براي تدابير احتمالي پيشگيري از اين حوادث ندارد. وي افزود: براي مصاحبه با رياست، بايد مراحل نامه نگاري انجام شود و در صورت صلاحديد، ايشان پاسخگو هستند در غير اين صورت پاسخي براي اينگونه سوال ها ندارند. ما بيكار نيستيم كه پاسخ رسانه ها را بدهيم.
دانشگر، مسئول حراست آموزش و پرورش درود زن به فارس نگار گفت: وضعیت دانش‌آموزان خوب است و تعدادی از آنها از بیمارستان مرخص شده اند.
وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم اطلاعات دقیق تری در اختیار شما قرار دهیم،باید با حراست اداره‌کل آموزش و پرورش فارس هماهنگ کنید.
محمدمهدي نعمتي كارشناس واحد ارزيابي، عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان آموزش و پرورش استان فارس در خصوص اين حادثه به خبرنگار اجتماعي فارس گفت: هم‌اكنون 4 دانش‌آموز از اين 8 دانش‌آموز از بيمارستان مرخص شده‌اند. دو دانش‌آموز در بيمارستان دوران نقاهت را طي مي‌كنند و طي يكي دو روز آينده مرخص مي‌شوند. دو دانش‌‌آموز ديگر نيز تا يك هفته ديگر مرخص خواهند شد.
وي ضمن گله از برخي رسانه‌ها كه اين خبر را طوري منعكس كردند كه گويي اين حادثه كتمان شده بود، گفت: در همان زمان خبر اين حادثه در صدا و سيماي استان فارس اعلام شد و روزنامه‌هاي محلي نيز به اين ماجرا پرداختند. اينكه خبرنگاري به تازگي متوجه اين جريان مي‌شود دليل كتمان حقيقت نيست.
اين كارشناس ادامه داد: اين خبر به عنوان يك مثال در گردهمايي كارشناسان مسئولان واحدهاي ارزيابي، عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان آموزش و پرورش استان‌ها مطرح شده بود و خبرنگار به خيال آنكه خبر جديدي به دست آورده است، آن را مطرح كرده است.
این سخنان در حالی مطرح شده است که رسانه های محلی فارس نیز پس از انعکاس این خبر در سطح ملی پی به اهمیت آن بردند و به صورت گسترده به مسئله آتش سوزی مدرسه ای در درودزن پرداختند.
اما بر اساس برخي شنيده‌‏ها، شخص وزير پس از رييس‌‏جمهور از وقوع اين آتش‌‏سوزي مطلع شده و دستور بررسي كم و كيف رخداد اين حادثه نيز از سوي رييس جمهور صادر شده است.
محمود فرشيدي در خصوص اين حادثه گفت: همان زمان كه خبر اين حادثه را شنيدم بلافاصله گروهي را براي پيگيري به اين مدرسه فرستادم تا اين حادثه را پيگيري كند و خوشبختانه اقدامات بسيار خوبي انجام شد و اكنون حال دانش آموزان آسيب ديده خوب است. وي افزود: براي مقابله با آتش سوزي در مدارس دستورالعمل پيشگيري و مقابله با آتش سوزي را تهيه و به آموزش و پرورش استان ها ابلاغ كرديم. ضمن اين كه براي اجراي بهتر اين دستورالعمل از وزير كشور، وزير نفت و وزير نيرو طي نامه‌هايي جداگانه درخواست كرديم كه با اعزام بازرسان سازمان آتش نشاني، ادارات برق و ادارات گاز، نسبت به آموزش دانش آموزان، همكاران فرهنگي و احتمالاً اولياي دانش آموزان اقدام كنند.
به گزارش فارس بر اساس این دستورالعمل همه مدارس كشور موظف شده بودند، نسبت به استانداردسازي وسايل گرمايشي مدارس خود اقدام كنند.به نظر مي‌‏رسد؛ در زمان تدوين اين دستورالعمل تنها مدارس در معرض ديد مسئولان آموزش و پرورش، مورد توجه قرار گرفته‌‏ است. زيرا مدارس بسياري در كشور وجود دارد كه نه بخاري دارند نه شوفاژ، تا با خواندن دستورالعمل بدانند چگونه بايد آن را روشن كنند، بنابراين نمي‌‏توان دستورالعمل "پرطمطراق" وزير را در اين مدارس اجرا كرد.هنوز روستاهاي در كشور وجود دارند كه به اعتراف خود مسوولان آموزش و پرورش، كلاس‌‏هاي آن با چراغ‌‏هاي والور و علاءالدين گرم مي‌‏شود و هيچ بازرسي به اين مدارس سرك ‏نمي‌‏كشد تا سيستم‌‏هاي گرمايي اين مدارس استاندارد شود.
وزير آموزش و پرورش در اين خصوص مي‌گويد:در حال حاضر 15 ميليون دانش‌آموز در مدارس كشورمان تحصيل مي‌كنند و بايد براي تحصيل آن‌ها فضاي مناسب آماده شود اما اعتبار ما در اين خصوص كافي نيست و نياز به اعتبار داريم.
فرشيدي وجود مشكل آتش‌سوزي در مدارس را ناشی از عدم اعتبار كافي مي‌داند. اين در حالي است كه به گفته وزارت آموزش و پرورش و حتي شخص وزير بودجه آموزش و پرورش در سال‌جاري 50 درصد افزايش داشته است. 4 ميليارد دلار نيز براي مقاوم‌سازي مدارس فرسوده از سوي مجلس تصويب شد. 100 ميليارد تومان نيز كمك به سرانه دانش‌آموزي تعلق گرفت. اين موارد به جز كمك‌هاي مالي اوليا به مدارس و كمك‌هاي خيرين مدرسه‌ساز است.
موضوع آتش‌‏سوزي در مدرسه "درودزن" از سوي آموزش و پرورش اعلام نشد، شايد به اين دليل كه وزير آموزش و پرورش چندي پيش در مصاحبه‌‏اي به خبرنگاران اطمينان داده بود؛" اگر حادثه‌‏اي مانند مدرسه "سفيلان" در كشور رخ دهد، استعفا مي‌‏دهم"، حال بايد پرسيد جناب وزير چه مي‌‏كنيد؟ برنامه شما براي جلوگيري از تكرار چنين حوادثي در مدارس كشور چيست؟ .
نمي‌توانم بنويسم
هيچ نمي‌گويند. نگاهشان پر از حرف است. با نگاهشان درد دل مي‌كنند. اينجا كلام جايي ندارد. تنها نگاه است كه با انسان حرف مي‌زند. نگاه‌‌ها در هم گره مي‌خورند و قطرات اشك متولد مي‌شوند.
اينجا سكوت يك دنيا حرف است. دستاني كه به سختي به رغم باندپيچي بسيار تكان مي‌خورند تا بگويند هنوز مي‌توانيم...
آن طرف‌تر صداي ظريف دخترانه‌اي به آرامي شنيده مي‌شود: «‌نمي‌توانم بنويسم» به سمت صدا مي‌چرخي. مبهوت به افراد مي‌نگرد باز تكرار مي‌كند: ‌نمي‌توانم بنويسم.
رژیم تهران نمی خواهد با آژانس انرژی اتمی همکاری کند
ایرانپرس نیوز
خبرگزاری روسی نووستی: مجلس ایران پیشنهاد کرده که هر گونه بازرسی مراکز هسته ای ایران ممنوع شود. در تهران گزینه های واکنش به قطعنامه شورای امنیت در مورد اعمال تحریماتی بر علیه ایران را بررسی می کنند. بعنوان پاسخ ایران می توان هر گونه همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را متوقف کند. این لایحه توسط مجلس ایران تصویب شده است. به نوبه خود آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت شود که این شورا تحریمات شدید تری را در رابطه با تهران اعمال کند. تهران با برداشتن گامی مشابه می تواند خود اعضای شورای امنیت را به این امر سوق دهد.
مجلس ایران روز یکشنبه با اکثریت آرا فوریتی را تصویب نمود که دولت را موظف می سازد که هر گونه بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از مراکز هسته ای ایران را ممنوع سازد. این به معنای آنست که ایران نهایتا از اجرای پروتکل الحاقی به پیمان "ان پی تی" خودداری می ورزد.
طبق قطعنامه شورای امنیت ایران 60 روز فرصت دارد که غنی سازی اورانیوم را متوقف سازد. این باید در گزارش "محمد البرادعی" رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار گیرد. اما ا گر به بازرسان اجازه بازرسی مراکز هسته ای را ندهند وی بعید بنظر می رسد که بتواند اینکار را انجام دهد. آنطور که یک منبع دیلماتیک توضیح داد برای تنظیم گزارش دو- سه هفته زمان نیاز است.
در این میان رایزنی های کشورهای عضو گروه "شش" ادامه خواهد داشت. آنها سناریوهای مختلفی را برای پاسخ بنا به عملکرد ایران در آینده تنظیم خواهند کرد.
این منبع دیپلماتیک تاکید کرد که اگر ایران مصمم شود که همکاری خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی متوقف نماید، مذاکراتی که روسیه به طور فعال در شورای امنیت انجام داد را به سختی می توان از سر گرفت
احضار سفير سوئيس در تهران به وزارت امور خارجه
v.o.a
مقامات آمريکا می‌گويند نيروهای آمريکا دربغداد هفته گذشته چند ايرانی را که مظنون به انجام حملاتی عليه نيروهای عراق بودند، بازداشت کردند.
مقامات عراق می گويند جلال طالبانی رئيس جمهوری عراق دو نفر از اين ايرانيان را شخصا به بغداد دعوت کرده بود و به همين جهت، از اين که نيروهای آمريکا آن ها را بازداشت کرده اند ابراز تاسف کرده است.
به گفته مقامات آمريکا، دو ديپلمات ايرانی که به وسيله نيروهای آمريکا بازداشت شده بودند، متعاقبا به مقامات عراق تحويل داده شدند و آزاد گرديدند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا در مصاحبه ای با صدای آمريکا اظهار داشت دو ديپلمات ايرانی به علت برخورداری از مصونيت ديپلماتيک آزاد شدند.
در همين حال روزنامه نيويورک تايمز گزارش داد که دست کم چهار ايرانی همچنان در بازداشت آمريکا قرار دارند و آمريکا ادعا می کند که از مقامات بلند پايه نظامی ايران هستند.
سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا حاضرنشد در باره حملاتی که گفته می شود ايرانيان قصد داشته اند به آن دست بزنند، توضيحاتی بدهد. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، ايرانيانی که در بازداشت آمريکا قرار دارند، تحت بازجوئی هستند. سخنگو حاضر نشد در باره تعداد ايرانيانی که هم اکنون در بازداشت آمريکا قرار دارند، توضيح دهد.
گزارش های رسيده از ايران حکايت از آن دارد که وزارت امور خارجه ايران سفير سوئيس در تهران را برای بحث و مذاکره احضار کرده است. سفارت سويس در تهران حفاظت منافع آمريکا را در ايران برعهده دارد.
نيويورک تايمز در گزارش خود می افزايد چند نفر از اين ايرانيان در مجتمع محل اقامت عبدالعزيز الحکيم، رهبر بزرگترين فراکسيون اهل تشيع در پارلمان عراق، بازداشت شدند. آقای حکيم اخيرا در ماه دسامبر جاری در کاخ سفيد با پرزيدنت بوش ديدار کرد.
واشنگتن عوامل ايران را متهم ساخته است که با مسلح ساختن و آموزش شبه نظاميان شيعه، خشونت های فرقه ای را در عراق دامن می زند. اما تهران می گويد فقط دارای ارتباطات سياسی و مذهبی با شيعيان عراق است
«کاش مارکسيست ها هرگز نيامده بودند»
رادیو فردا
نازی عظیما
ژنرال اوگوستو پينوشه، ديکتاتور پيشين شيلی، در نامه ای که پس از مرگش منتشر شده آرزو کرده است که کاش نيازی به کودتای خونين ۱۹۷۳ که او را به قدرت رساند، وجود نداشت.
او سرنوشت خود را سرشار از طرد و تنهايی تصور ناپذيری توصيف کرده است.
ژنرال اوگوستو پينوشه، در نامه خود که خطاب به مردم شيلی نوشته شده، به خاطر جلوگيری از به قدرت رسيدن حکومتی مارکسيست – لنينيست در اين کشور، به خود افتخار کرده است.
او نوشته است:«اعلام می کنم که به اقدام عظيمی دست زدم که برای جلوگيری از به قدرت رسيدن مارکسيسسم- لنينيسم لازم بود.» با اين حال افزوده:«اما اگر قرار بود اين تجربه تکرار شود، آرزو دارم فرزانگی بيشتری می داشتم.»
ديکتاتور پيشين شيلی که دوهفته پيش، ۱۰ دسامبر، در ۹۱ سالگی به سبب نارسايی قلبی درگذشت، در نامه خود تاکيد کرده است که با استقرار حکومت نظامی از جنگ داخلی و ديکتاتوری مارکسيستی جلوگيری کرده و حکومت ۱۷ ساله او در فاصله سال های۱۹۷۳ تا۱۹۹۰
هرگز برنامه ای نهادينه برای نقض حقوق بشر نداشته است.
بر اساس گزارشی رسمی ، در ۱۷ سال حکومت پينوشه، که پس از برانداختن سالوادور آلنده، رييس جمهوری سوسياليست منتخب مردم در ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳ آغاز شد، ۳۱۹۷ تن به دلايل سياسی کشته شدند. در اين مدت ده ها هزار نفر به طور غيرقانونی زندانی و شکنجه شدند و يا به تبعيد اجباری محکوم گرديدند.آلينده ترجيح داد به جای تسليم شدن به کودتاچيان خودکشی کند.
نامه پينوشه، که وی آن را «پيام پس از مرگ من به همه هموطنانم» توصيف کرده است، توسط بنياد پينوشه منتشر شده که ياران و هوادارانش آن را تأسيس کرده اند.
رييس اين بنياد می گويد پينوشه نامه رادرسال ۲۰۰۴ به او سپرد تا پس از مرگش منتشر کند، اما او ترجيح داد نامه را در شب کريسمس، که زمان صلح و آرامش است، به گوش جهانيان برساند.
ژنرال پينوشه در حال سخنرانی در سال ۱۹۷۳
پينوشه در اين نامه شش صفحه ای می نويسد :«قلب من ديگر جايی برای نفرت ندارد. سرنوشت من با طرد و تنهايی رقم خورده، سرنوشتی که هرگز نه تصورش را می کردم و نه خواستارش بودم.»
پينوشه به هنگام مرگ بار اتهامات بسياری را به خاطر نقض حقوق بشر و تخلف های مالی و مالياتی برعهده داشت، اما هرگز در هيچ دادگاهی محاکمه نشد.
حتی کسانی که از سياست مشت آهنين او در قلع و قمع کمونيست ها حمايت می کردند، پس از آگاهی از انتقال مخفيانه ۲۸ ميليون دلار به حساب های خارجی، به مخالفان او بدل شدند.
پينوشه در اين نامه نوشته است که کودتای عليه آلنده در چارچوب جنگ سرد روی داد و ارتش وظيفه خود ديد که دست به عمل بزند زيرا در غيراين صورت شيلی با «جنگ داخلی، حکومت ديکتاتوری پرولتاريا و مارکسيسم – لنينيسم، و ازميان رفتن کامل آزادی های سياسی و حکومت قانون» روبه رو می شد.
او می نويسد:«کاش اقدام نظامی ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳ ضرورت نداشت؛ کاش ايدئولوژی مارکسيسم – لنينيسم وارد سرزمين پدری ام نمی شد.»
پينوشه تاکيد می کند که نقض حقوق بشر در دوران حکومتش اجتناب ناپذير بود، زيرا «به خاطر بخشی از ويژگی های رقيبان مان، لازم بود روش های کنترل نظامی مانند حبس، تبعيد و اعدام در جوخه های تيرباران پس از حکم دادگاه نظامی» به عمل درآيد.
به گفته او، در غير اين صورت، «نتايج منفی و بی نهايت دردناک آن تا سال های متمادی دامن مردم را می گرفت...تا زمانی که تعصب ايدئولوژيک و مسلحانه ثبات ما را به خطر می انداخت، نمی توانستيم اسلحه را به زمين بگذاريم.»
اوگوستو پينوشه مولينا، نوه ۳۳ ساله پينوشه ، که به خاطر دفاع از ديکتاتوری نظامی پدربزرگش در مراسم تدفين او از ارتش اخراج شده است، به روزنامه ال مرکوريو گفت قصد دارد به فعاليت های سياسی روی آورد تا «آرمان های دولت نظامی پينوشه را ادامه دهد.»
ميشل بشله، رييس جمهوری و دولت سوسياليست شيلی از انجام مراسم رسمی تشييع جنازه ژنرال پينوشه خودداری کردند.
اما آموزشگاه نظامی سانتياگو احترامات کامل نظامی را در مورد او اجرا کرد. رييس جمهوری کنونی شيلی، همراه با مادر و پدرش در دوران حکومت پينوشه شکنجه شدند.
از سرنوشت بيش از يک هزار تن از کسانی که به دلايل سياسی در زمان پينوشه کشته شدند، هيچ اطلاعی به دست نيامده است. پينوشه می نويسد:«واقعيت بسياری از اين مرگ ها روشن نخواهد شد... و خاطره آنچه گذشت، تا ابد در ذهن دوستان و خويشان قربانيان، تاريک خواهد ماند
برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

 
direction:rtl;