Sunday, November 12, 2006

21/08/1385 یکشنبه

بنظر شما جنبش دانشجويي در چه موقعيتي قرار دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست http://www.cyoiran.com/

مراسم تقدير از هاشم آقاجري به دليل اعتراض عده ای از "دانشجويان" ناتمام ماند
پیک ایران
مراسم تقدير از هاشم آقاجري در دانشگاه تهران با اعتراض عده‌‏اي از دانشجويان مخالف تحديد فعاليت‌‏هاي دانشجويي ناتمام ماند.
به گزارش خبرنگار "ايلنا", اين مراسم عصر امروز در دانشكده فني دانشگاه تهران برگزار شد كه محسن آرمين و الهه كولايي در آن سخنراني كردند اما مراسم اهداي لوح به هاشم آقاجري به دليل اعتراض عده‌‏اي از دانشجويان ناتمام ماند.
اين مراسم در روز بزرگداشت آزادي بيان و انديشه و در چهارمين سالگرد حكم اعدام هاشم آقاجري برگزار ‌‏شد كه در آن ابتدا آرمين سخنراني كرد اما پس از سخنراني آرمين، عده‌‏اي از دانشجويان با فريادهاي «تريبون، تريبون» و «انجمن فاشيستي نمي‌‏خواهيم نمي‌‏‏خواهيم»، اجازه برگزاري سخنراني كولايي را ندادند.
در ادامه با قرار گرفتن كولايي در پشت تريبون، دانشجويان معترض خواستار حمايت وي از خود شدند و اجازه ايراد سخنراني وي را نمي‌‏‏دادند. اين اقدام دانشجويان معترض با واكنش ديگر دانشجويان داخل سالن روبرو شد كه به درخواست مجري مراسم با تشويق‌‏هاي خود خواستار انجام سخنراني كولايي شدند. اگرچه الهه كولايي توانست سخنراني خود را انجام دهد اما در نهايت مراسم اهداي لوح تقدير به هاشم آقاجري انجام نشد.
دانشجويان معترض از ابتداي مراسم پلاكاردهايي را در دست داشتند كه بر روي آنها نوشته شده بود: «آزادي بيان؛ تريبون براي همه»، «آقاي نوربخش ما چند ستاره‌‏ايم»، «برادر سنتي روز آزادي بيان مبارك»، «دانشگاه مستقل حق مسلم ماست»، «بيش از 54 نفر احضار به كميته انضباطي، ثمره دولت مهرورزي» و «15 نفر محروميت از تحصيل».
احضار یک دانشجوی ستاره دار به دادگاه
ادوارنیوز: عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاههای بوعلی سینا و علوم پزشکی همدان به دادگاه احضار شد. سیامک کریمی فارغ التحصیل رشته حقوق دانشگاه بوعلی سینا است که از اعضاء سابق انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه بوده است .
وی در گفتگو با ادوارنیوز احضار خود به شعبه ۱۰۵ کیفری دادگستری استان همدان بر اساس موارد اتهامی ۱.توهین به مقامات نظام بر اساس گزارش ستاد خبری استان همدان و ۲. شکایت حراست دانشگاه بو علی دانست و افزود که قبل از این باز پرس شعبه ۵ دادسرای عمومی و انقلاب استان همدان با تو جه به رضایت مامور حراست دانشگاه ،قرار منع تعقیب صادر و پرونده را مختومه دانسته بود که ظاهرا بر اساس اصرار و مکاتبات برخی از نهادهای بیرون از دانشگاه پرونده مجددا در دست بررسی قرار گرفته است .
کریمی افزود که آقای محمد علی دادخواه بر اساس در خواست ما وکالت پرونده را بر عهده گرفته است و درباره بررسی دوباره پرونده گفت با توجه به فارغ التحصیلی و قرار منع تعقیب در بررسی اول پرونده من، هیچ دلیلی بجز مستند سازی جهت جلو گیری از ادامه تحصیل و پرونده سازی به هر قیمتی برای این اصرار وجود ندارد.
لازم به ذکر است که سیامک کریمی پذیرفته شده کارشناسی ارشد رشته حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی می باشد که حایز رتبه ۱۷ ازمون ارشد رشته حقوق بوده که اسم او علیرغم قبولی و صلاحیت علمیجزء پذیرفته شدگان آزمون اعلام نشده است و جزء دانشجویان موسوم به سه ستاره می باشد که هنوز پیگیریشان به نتیجه ایی نرسیده است .
اسماعیل جمشیدی به بند 350 بازگردانده شد
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
اسماعیل جمشیدی عضو کانون نویسندگان ایران که درماه گذشته ازمرخصی اتصال به آزادی برخوردار شده بود، به علت عدم دریافت نامه دادگاه از سوی اجرای احکام مجددا به بند ۳۵۰ بازگردانده شد.
اسماعيل جمشيدي، روزنامه نگار، عضو هيات تحريريه مجله دنياي سخن، مدير مسئول ماهنامه گردون وسردبيرمجله ادبي آرمان، در تاريخ ۳۰ خرداد ماه پس ازاحضار به دادگاه انقلاب بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوين منتقل گشت. وي از سوي دادگاه به تحمل ۱۶ ماه حبس تعزيري محكوم شد.
وی پيش ازاين نیز در ۱۸ تيرماه ۸۲ بازداشت و به مدت ۵۴ روز در زندان به سر برده بود.
تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه بوعلی همدان
از خبرنامه امیرکبیر
دانشجويان دانشكده علوم دانشگاهي بوعلي‌‏سينا همدان در اعتراض به كيفيت غذا در سلف سرويس مركزي دانشگاه تجمع كردند.
دانشجويان معترض با چيدن ظرف‌‏هاي غذاي خود بر زمين از مقابل سلف‌‏سرويس تا مقابل سازمان مركزي دانشگاه خواستار بهبود كيفيت غذا شدند.
در جريان اين اعتراض كه با حضور بيش از ۵۰۰ نفر از دانشجويان دانشگاه بوعلي سينا همدان صورت گرفت، عده‌‏اي از دانشجويان معترض يكي از پنجره‌‏هاي ساختمان مركزي دانشگاه بوعلي‌‏سينا را با اصابت سنگ شكستند و ظرف‌‏هاي ماست خود را به سوي درب ورودي اين ساختمان پرتاب كردند.
به دنبال تهيه عكس از دانشجويان توسط انتظامات دانشگاه، دانشجويان پس از يك ساعت تجمع متفرق شدند.
در اين اعتراض جمعي از دانشجويان خواستار رفع مشكلات, خوابگاه‌‏ها, كمبود امكانات رفاهي و ازدحام در جهت‌‏هاي تهيه فيش و دريافت غذا شدند.
"فرمانده پادگانی این آخرین اخطار است"
گسترش اعتراضات دانشجویی در آستانه 16 آذر
روزنه
درروز های اخیر علیرغم فشار ها و سرکوب دانشجویان توسط نهاد های جمهوری اسلامی مستقر در دانشگاه ها بعضا با کمک اوباش خدا (انصار حزب الله)، شاهد اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی در دانشگاه های مختلف در سراسر ایران هستیم.
دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران طی دو هفته گذشته با برپایی تجمعات اعتراضی به وضعیت خدمات دانشگاه و مشخصا تبدیل ساختمان های نیمه کاره به خوابگاه دانشجویی اعتراض کردند. دانشجویان این دانشگاه شعار میدادند «رئيس انتصابي ،‌استعفا استعفا»‌ ، «فرمانده پادگاني اين آخرين اخطار است» ، «دانشگاه نيمه كاره ، ‌حراست همه كاره»‌، و خواستار حضور رييس دانشگاه در ميان خود و پاسخگويي شفاف او و در غير اينصورت استعفاي آخوند شريعتي از ریاست اين دانشگاه شدند که در مقابل معاونت این دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر شد و به فحاشی علیه دانشجویان پرداخت ! دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی بیانیه ایی را در ادامه اعتراضات خود صادر کرده اند که در آن به وضعیت نامناسب خدمات از سرویس های حمل و نقل گرفته تا نظامی شدن محیط دانشگاه اعتراض کرده اند. در ابتدای بیانیه خطاب به رئیس دانشگاه آمده : "اين را با صداي بلند مي گوييم : آقاي شريعتي اينجا پادگان نيست " .در ادامه به پلیسی شدن جو دانشگاه و احضار های مکرر و بی دلیل دانشجویان توسط حراست برای ایجاد رعب و وحشت در میان دانشجویان اعتراض کردند . اخراج و بازنشتسگی های اجباری اساتید دانشگاهی نیز مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفته و دانشجویان از اساتید اعلام حمایت کرده اند . ایجاد فضای باز برای فعالیت نهاد های مستقل دانشجویی از دیگر خواست های دانشجویان است .دانشجویان در این بیانیه به آپارتاید جنسی در دانشگاه اشاره کرده اند و به برخورد انتظامات با دانشجویان دختر به دلیل بد حجابی اعتراض کرده اند و نتیجه آن را نا امنی فکری برای دانشجویان اعلام کرده اند .
همچنین، دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک تهران هم در اعتراض به کیفیت بد غدا و فضای نامناسب سلف سرویس روز سه شنبه هفته گذشته از صرف غذا خوددرای کردند. این اعتراضات از ابتدای سال تحصیلی جاری شروع شده است و دانشجویان اعلام کرده اند تا رسیدن به مطالبات خود به اعتراض ادامه می دهند .
در همدان، جمعي از دانشجويان دانشكده علوم دانشگاه بوعلي سينا در اعتراض به كيفيت غذا در سلف سرويس مركزي دانشگاه تجمع اعتراضی برپا كردند. در این اعتراض که بیش از 500 تن از دانشجویان شرکت داشتند با پرتاب سنگ و ظرف ماست به طرف ساختمان دانشگاه یکی ازپنجره های ساختمان را شکستند . دانشجويان معترض با چيدن ظرف‌ هاي غذاي خود بر زمين از مقابل سلف سرويس تا مقابل سازمان مركزي دانشگاه، خواستار بهبود كيفيت غذا شدند.
دانشجويان موسسه آموزش عالي غيرانتفاعي خيام نیز در اعتراض به کيفيت نامطلوب و گران شدن غذاي دانشگاه ظهر روز پنجشنبه تجمع کردند در این تجمع حدود120 نفر از دانشجویان شرکت داشتند.
دانشجويان دانشگاه ياسوج درتريبون آزاد اعتراضي مشكلات خود را بيان كردند. دانشجویان این دانشگاه نیز به وضعیت بد خدمات دانشگاهی اعتراض کردند.
سازمان جوانان کمونیست از اعتراضات به حق دانشجویان به وضعیت نا مناسب خدمات دانشگاهی ، فضای نا امن و پلیسی و ضد علمی دانشگاه ها ، تلاش حکومت برای ایجاد خفقان در دانشگاه ها و سایر مطالبات آزادیخواهانه دانشجویان حمایت قاطع خود را اعلام می کند و از همه دانشجویان و جوانان می خواهد به صف اعتراضی علیه خشونت و سرکوب بپیوندند. خواسته هایی چون ممنوعیت حجاب و منع جداسازی و آپارتاید جنسی، غیر مذهبی کردن دانشگاه، ممنوعیت اخراج استادان سکولار و لغو همه احکام کمیته های انضباطی خواست هایی مشترک است و امکان میدهد که این مبارزات سراسری شود. گسترش این اعتراضات و سراسری کردن آن بهترین تدارک برای برپایی یک 16 آذر وسیع، دخالتگرانه و سوسیالیستی خواهد بود.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری
سازمان جوانان کمونیست
20
آبان 85 ، 11 نوامبر 2006
حکم حبس برای یک فعال کارگری
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
سقز ؛ یک فعال کارگری به نام جلال حسینی به اتهام دعوت به شرکت در تجمع غیرقانونی روز جهانی کارگر به 2 سال حبس محکوم شد.
بر اساس حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سقز؛ یک فعال کارگری به نام" سید جلال حسینی" به اتهام دعوت به شرکت در تجمع غیرقانونی مراسم روز جهانی کارگر در سال 1383، به دو سال حبس محکوم شد.
یادآور می گردد جلال حسینی پیشتر به همراه 6 فعال کارگری دیگر به همین اتهام ، به حبس محکوم شده بودند، لیکن حکم مزبور توسط دادگاه تجدید نظر استان کردستان باطل اعلام شده بود.
اعتصاب كارگران" نوشاب" پايان يافت
حقوق معوقه كارگران تا پايان ماه پرداخت مي شود
تهران- خبرگزاري كار ايران
با قول مساعد مديران شركت" نوشاب" مبني بر پرداخت حقوق معوقه كارگران‌‏, اعتصاب كارگران معترض اين شركت كه از صبح امروز آغاز شده بود‌‏, مقارن ظهر پايان يافت .
به گزارش خبرنگار ايلنا, يك مقام آگاه كارگري گفت‌‏: مديريت شركت قول داده كه حقوق معوقه كارگران تا پايان ماه جاري پرداخت شود.
به گفته وي حقوق كارگران اين واحد 2 ماه پرداخت نشده است .
تجمع اعتراض آميز كارگران "كاغذ سازي كارون"
اين كارگران 8 ماه حقوق و عيدي و پاداش 85 را نگرفته اند

تهران- خبرگزاري كار ايران
كارگران "كاغذ‌‏سازي كارون" كه 8 ماه حقوق و مزايا و عيدي و پاداش سال 85 را دريافت نكرده اند، از صبح امروز در مقابل نهاد رياست جمهوري تجمع كردند.
به گزارش ايلنا, كارگر معترض اين واحد در شوشتر كه تعداد آنان بيش از 200 نفر برآورد مي شدتا لحظه ارسال خبر در مجاورت نهاد رياست جمهوري در انتطار پاسخ مسئولان بودند .
يكي از كارگران گفت: پروژه ساخت كارخانه كاغذ سازي كارون در سال 69 با سرمايه بانك صنعت و معدن در سه بخش تهيه خمير كاغذ ساخت كاغذ و برش كاغذ آغاز شد كه پس از گذشت 17 سال و تكميل 70 درصد پروژه اين كارخانه از مرداد 84 با 230 كارگر به بخش خصوصي واگذار شد .
يكي ديگر از كارگران گفت: اين واحد از 2 سال پيش در راستاي خصوصي سازي به يكي از اعضاي هيات مديره باشگاه اهواز واگذار شده است اما هيچ يك ازمسوولان پاسخگو نمي باشند .
در جريان اين تجمع خبرنگار گروه كارگري" ايلنا"، به هنگام پوشش خبري اين مراسم توسط نيروهاي حفاظت بازداشت و ساعاتي بعد آزاد شد.
بحران و ورشکستگی کارخانه های بزرگ در ایران
سایت حکومتی بازتاب: شرکتي که حجم توليد آن به 30 ميليون متر مي‌رسيده و داراي بيش از 150 فروشگاه و ده‌ها هكتار زمين بود، امروز با بيش از هشتاد ميليارد تومان بدهي انباشته و تقليل كارگران به حدود هزار نفر، قادر به پرداخت حقوق كارگران به مدت چهار ماه نيست.
نزديك به يك هزار كارگر صنعت نساجي، در حالي به دليل توقف فعاليت كارخانجات نساجي مازندران، بيكار و محروم از حقوق شده‌اند كه سوءمديريت و جابه‌جايي گسترده اموال اين مؤسسه ثروتمند، اكنون بدهي افزون از هشتاد ميليارد تومان را به اين مجموعه تحميل كرده است.
برخي معاملات صورت گرفته و اقلام و زمين‌هاي جابه‌جا شده اين مجموعه متعلق به شركت سرمايه‌گذاري بانك ملي، به جاي آن‌كه سودي را نصيب اين شركت كند، به نظر مي‌رسد سودهاي كلاني را از آن طرف‌هاي مقابل كرده است.
در يكي از اين موارد، يازده هكتار از املاك و زمين‌هاي كارخانه گوني‌بافي قائم‌شهر در ميانه اين شهر ـ كه قيمت آن در سال 83، بيش از بيست ميليارد تومان برآورده مي‌شود، تنها به قيمت 6/5 ميليارد تومان معامله شده است.
اقدامات انجام شده در اين مجموعه، تا آنجا رسيد كه نعمت‌زاده، نماينده قائم‌شهر، چندي پيش با اشاره به حضور فعال پنج هزار كارگر در كارخانجات نساجي قائم‌شهر در اوايل دهه 70 اظهار داشت: متأسفانه به بهانه خصوصي‌سازي و تشكيل شركت‌هاي سرمايه‌گذاري توسط بانك‌ها، از جمله بانك ملي ايران و خريد كارخانجات ياد شده در سال 1372 كه در آن زمان، حجم توليد آن به قريب 30 ميليون متر مي‌رسيده و داراي بيش از 150 فروشگاه فعال در سراسر كشور و ده‌ها هكتار زمين بود، توسط شركت سرمايه‌‌گذاري بانك ملي، روز به روز شمارش معكوس كارخانجات نساجي مازندران آغاز گشت و امروز با بيش از هشتاد ميليارد تومان بدهي انباشته و تقليل كارگران به حدود هزار نفر، قادر به پرداخت حقوق كارگران به مدت چهار ماه نيست.
وي پرسيد: چرا براي بازسازي و نوسازي نساجي مازندران كه قريب 42 ميليون دلار تجهيزات در سال‌هاي 75 تا 77 خريداري مي‌شود، اما تا سال 83ـ 84 نصب و راه‌‌اندازي نمي‌شود و امروز بدهي‌هاي آن بر دوش كارگران مظلوم افتاده است؟
خبرنگار گروه كارگري "ايلنا" حين تهيه خبر توسط ماموران نهاد رياست جمهوری بازداشت شد
پیک ایران
خبرنگار گروه كارگري "ايلنا", در حين تهيه خبر مربوط به تجمع كارگران «كاغذسازي كارون» در مقابل نهاد رياست‌‏جمهوري توسط عوامل حفاظت مستقر در محل بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، مسوولان انتظامي مستقر در نهاد رياست‌‏جمهوري علت دستگيري خبرنگار ما را نداشتن حكم تهيه خبر اعلام كردند. اين در حالي است كه خبرنگار گروه كارگري ايلنا, با در دست داشتن كارت خبرنگاري اين خبرگزاري, جهت پوشش خبري تجمع كارگران به محل مورد نظر اعزام شده است.
تا لحظه ارسال خبر، خبرنگار ايلنا در بازداشت به سر مي‌‏برد و مسوولان انتظامي از ارايه هرگونه پاسخي امتناع مي‌‏كنند.
وزارت کشور فرانسه در گزارشی تکان‌دهنده از افزایش تجاوز به زنان و کودکان در این کشور خبر داد
ایرنا
پدیده تجاوز به زنان از ۱۰ سال پیش در فرانسه رو به افزایش نهاده و از دو هزار مورد تجاوز در سال ۱۹۴۴، به بیش از چهار هزار مورد در سال ۲۰۰۵ رسیده است.
براساس این گزارش که امروز انتشار یافت در سال گذشته میلادی چهار هزار و ۴۱۲ زن در فرانسه مورد تجاوز به عنف قرار گرفته‌اند و این بدان معناست که در فرانسه هر دو ساعت یک زن مورد تجاوز قرار می‌گیرد.
این گزارش می‌افزاید: تجاور به کودکان نیز در سال گذشته پنج هزار و ۵٨۱ مورد گزارش شده و علاوه بر آن ۹ هزار و ۱٣۲ کودک نیز در سال گذشته مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.
این گزارش حاکی است علاوه براین تعداد، در سال گذشته ۱۶ هزار و ۹۵۹ نفر نیز مورد آزار جنسی ساده قرار گرفته‌اند.
"فدریک مالون" کمیسر امور جنایی و رییس اداره مرکزی مقابله با تجاوزگران به عنف، معتقده است که تجاوز به زنان کاهش یافته است ولی آنچه امروز افزایش نشان می‌دهد اعلام شکایت نزد پلیس از سوی قربانیان تجاوز است.
"انجمن مقابله با تجاوز به زنان" نیز می‌گوید: هنوز تابوی اعلام شکایت علیه تجاوز به عنف در فرانسه، از سوی زنان از بین نرفته است و تنها ۵۰ درصد از قربانیان نزد پلیس شکایت می‌کنند.
به گفته این انجمن، تعدادی زیادی از زنان نیز چندین سال بعد از تجاوز این قضیه را برملا می‌کنند.
پلیس فرانسه با اشاره به اینکه در ۷۰ درصد موارد شکایت شده، فرد خاطی دستگیر شده‌ است، می‌گوید: در سال گذشته میلادی دو هزار و ۹٣۲ نفر به دلیل تجاوز به عنف دستگیر شده‌اند که از این میان ۶٣۴ شهروند خارجی، ۷۵ فرد غیربالغ و ۵٨ زن بوده‌اند.
براساس گزارش پلیس، افراد خاطی بیشتر از قشر فقیر جامعه هستند و بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن دارند.
این گزارش حاکی است بیشتر این تجاوزها در پارکینگ، انباری، مکان‌های تخریب شده اتفاق افتاده و افراد خاطی، قربانیان خود را در برج‌های مورد سکونت خود تعیین می‌کرده‌اند.
کارشناسان براین اعتقادند که آمار تجاوز به زنان در فرانسه بیش از این تعداد است چرا که بسیاری از زنانی که از سوی نزدیکان خود مورد تجاوز قرار می‌گیرند به پلیس شکایت نمی‌کنند.
در رژیم اسلامی آقازاده ها با اسلحه کمری آدم ربايی می کنند
خبرگزاری حکومتی البرز
سرنوشت فرزند يكي از مديران ارشد دولتي تبريز و چند تن از دوستان وي كه به اتهامات اخلاقي دستگير شده بودند، در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته است.
یک هفته نامه محلی در این خصوص نوشت : فرزند یکی از افراد سرشناس در تبریز که بهمراه دوستانش در حال گشت زنی بود با مشاهده یک دختر و پسر جلوی آنها را گرفته پس از ضرب و شتم پسر جوان، دختر را سوار اتومبيل كرده و به مكان خلوتي منتقل مي ‌كنند....
هفته نامه "ساقی " مینویسد: پس از اين واقعه و گزارش مردم به نيروي انتظامي منطقه و تعقيب و گريز پليس براي دستگيري اين افراد، يكي از متهمان كه كلت كمري به همراه داشت، با اين‌ ادعا كه ضابط قضائي است، به سوي نيروهاي پليس شليك كرده و متواري مي ‌شود. اما پس از تلاش فراوان پليس، يك نفر دستگير و دو نفر ديگر فرار مي ‌كنند.
این گزارش ادامه میدهد: آقازاده دستگير شده، پيش از دستگيري و در زماني كه پدرش در يكي از كارخانه‌هاي وابسته به نهادهاي دولتي بوده نيز سوء‌استفاده‌هاي كلاني داشته است.
شهردار تبريز نيز با تأييد اين خبر و استفاده متهمان از خودروي دولتي، از پيگيري حراست اين اداره براي دستيابي به كارمند قراردادي يادشده خبر داد.
گفتني است، آقازاده فوق و آقاي «ه»، كه فرزند يكي از متنفذان تبريز است، چند روز پس از دستگيري با قيد ضمانت آزاد شده و آقاي «خ»، كارمند سابق شهرداري منطقه 7 كه خود را از اعضاي ستاد اجرايي امر به معروف و نهي از منكر تبريز معرفي كرده، متواري است.
تكميل شدن تجهيزات امنيتی رژیم : طراحی تلفن همراه ردياب
از خبرنامه امیرکبیر
سايت بازتاب از طراحي تلفن همراه ردياب خبر داد. اين سايت كه توسط نزديكان محسن رضايي اداره مي شود نوشت: تلفن همراهي كه مي‌توان بوسيله آن محل فرد مورد نظر را رديابي كرد، طراحي شد.
اين تلفن همراه كوچك كه «هليو» نام دارد، نه تنها كاربران را از خاموش يا روشن بودن تلفن همراه فرد مورد نظرشان آگاه مي ‌كند، بلكه آنها را از مكاني كه وي قرار دارد مطلع مي‌ سازد.
بر اساس اين گزارش، اين تلفن همراه ردياب جديد با استفاده از سيستم GPS ماهواره‌اي مي‌تواند تا ۲۵ دارنده‌ي گوشي تلفن همراه هليو را رديابي و محل قرارگرفتن فرد مورد نظر را بررسي و روي صفحه گوشي همراه رسم كند.
دارنده اين گوشي مي‌تواند نزديكترين مكان را به فرد مورد نظر تشخيص دهد و اسامي‌ افراد را نيز به ليست ردياب خود اضافه كند.
گفتني است تا پيش از اين نيروهاي امنيتي مجهز به سيستمي رديابي تلفن هاي همراه بودند، اما اين رديابي توسط دستگاه هاي مستقر در اين نهادها انجام مي‌‌شد و امكان اين كه با گوشي تلفن همراه امكان رديابي ديگر موبايل ها امكان پذير شود، وجود نداشت.
سرعت تجهيز نيروهاي امنيتي در دولت احمدي نژاد به شدت افزايش يافته است.
بخشنامه‌ جديد محدوديت ارايه‌ پهناي باند اينترنت ابلاغ شد
خبر نامه امیرکبیر
رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: بخشنامه‌ي مربوط به دستورالعمل محدوديت ارايه‌ي پهناي باند اينترنت از صبح امروز به شركت‌هاي PAP و همه‌ي كساني كه وظيفه‌ي ارايه‌ي پورت پرسرعت را داشتند‌ ابلاغ شد. محمود خسروي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه با توجه به محتواي شبكه‌ي اينترانت، محدوديتي در اين شبكه براي پهناي باند وجود ندارد، تاكيد كرد: محدوديت تعيين شده براي واگذاري پهناي باند با سرعت بيشتر از 128 Kb/s صرفا" منحصر به شبكه‌ي اينترنت است. رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در ادامه گفت:‌ مراكز دانشگاهي، آموزشي،‌ تحقيقاتي،‌ تجاري، شهرك‌هاي صنعتي، كتابخانه‌هاي عمومي،‌ فرهنگسراها و PAPها مشروط به نصب فيلترينگ از محدوديت ياد شده مستثني هستند. به گفته‌ي وي اين محدوديت شامل حال رسانه‌ها ازجمله خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها نمي‌شود خسروي درباره‌ي نظارت بر روند اين واگذاري‌ها گفت: كار نظارت به عهده‌ي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است كه بخشي از اين نظارت را به‌صورت ميداني انجام مي‌دهند. وي در ادامه تصريح كرد: محدوديت پهناي باند براي مركزي تلقي مي‌شود كه امكان دسترسي عموم به شبكه‌ي اينترنت را مهيا مي‌كند و ضمن اعمال فيلترينگ، بايد سرعت دسترسي هر ايستگاه به اينترنت بيشتر از/s 128 Kb نباشد. ا بر اين اعلام، اين بخشنامه در جلسه‌اي كه با حضور نمايندگاني از حوزه‌ي معاونت وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات، شركت فن‌آوري اطلاعات و مسوولان ذي‌ربط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براي شفاف سازي محدوديت پهناي باند برگزار شد، به تاييد رسيد.

حمله پاسدار احمدی نژاد به سازمان ملل متحد
ایران پرس نیوز
پاسدار احمدی نژاد امروز طی سخنانی در تهران شورای امنیت سازمان ملل را به خاطر رسیدگی به فعالیتهای مشکوک هسته ای جمهوری اسلامی مورد حمله قرار داد و ادعا کرد "تشکیل پرونده علیه جمهوری اسلامی در شورای امنیت شرم‌ آور است."
احمدی نزاد گفت "شرم آور است كه شورای ‌امنیت سازمان ملل متحد برای فعالیت هسته‌ای صلح آمیز ما پرونده تشكیل می‌دهد. شرم آور است كه شورای امنیت برای دولتهايی كه مطابق قانون به دنبال تولید سوخت هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز هستند، پرونده تشكیل می دهد و آنها را تهدید می‌كند."
احمدی نژاد گفت "ما باید بدنبال طراحی نظامی نو در صحنه بین ‌الملل برویم و مناسباتی بر پایه عدالت و توحید (خلافت اسلامی) برقرار کنیم."
احمدی نژاد در سخنان خود بار دیگر اسرائیل را مورد حمله قرار داد و آن را یک "رژیم جعلی" خواند.
تنها شاهد قتل زهرا کاظمی اعدام شد
فعالان حقوق بشر در ایران
بنا بر گزارشهای رسیده از بند 209 زندان اوین، در شهریور ماه امسال مازن جواد المنشی از زندانیان امنیتی اعدام گردید. او تنها شاهد قتل زهرا کاظمی در بند 209 زندان اوین بود.
گزارش دیگری حاکی است یکی از متخصصین هسته ای که به اتهام جاسوسی دستگیر شده بود و مدتها در بند 209 زندان اوین در بازداشت بسر می برد، در آبان ماه اعدام شده است.
همچنین سه تن از اعضای گروه جند الله که در شهریور ماه امسال از سوی دادگاه انقلاب حکم اعدام دریافت کرده بودند در شهر زاهدان اعدام گردیدند . آنها مدت زیادی در بند 209 زندان اوین زندانی بودند
ریس کل دادگستری خوزستان نیز اعلام کرده است که حکم اعدام ده تن از زندانیان خوزستان تایید شده و بزودی به اجرا در خواهد آمد. بنا بر گزارشها، ناظم بریحی و عبدالرضا هلیچی در بین محکومین به اعدام هستند.
لازم به ذکر است اکثر این زندانیان از داشتن وکیل محروم بوده و در دادگاه های غیرعلنی محاکمه شده اند.
حمله پليس بلژيک به پناهجويان ايرانى
پیک ایران
سازمان سراسرى پناهندگان ايرانى – بيمرز واحد بلژيک : شش ماه از تحصن دهها پناهجوى ايرانى در کليساى "مينم" ميگذرد در اين مدت عليرغم فشار و تضيقات فراوان بر نا امن بودن ايران تاکيد کرده و خواهان برسميت شناختن حق پناهندگى براى فراريان جهنم اسلامى شدند. دولت بلژيک اما، همچون مجرمين به پناهجويان برخورد کرده و با حمله به کليسا و غافلگير کردن آنان و گشودن آتش بروى آنان و تير اندازى با گلوله هاى پلاستيکى موجب زخمى شدن دو تن از پناهجويان متحصن شده و کل پناهجويان را مورد ضرب و شتم قرار داده و با توصل به زور آنان را بازداشت و روانه کمپ هاى متعدد کرده اند و خطر ديپورت آنان را تهديد ميکند.
در اعتراض به بى تفاوتى دولت بلژيک نسبت به سرنوشت پناهجويان دو تن از پناهجويان خود را به بالاى دکل جرثقيل آپارتمانهاى تازه ساخت محل ميرسانند و دو نفر ديگر اقدام به خود زنى ميکنند و رگ دست خود را ميزنند.
دو شنبه ششم نوامبر در يک کنفرانس خبرى کيوان آذرى، افسانه دانشيان و مسئول کليساى "مينم" بنمايندگى از طرف جمعى از پناهجويان متحصن اعلام ميکنند که جمعى از آنان در اعتراض به بى توجهى مقامات دولتى بلژيک دست به اعتصاب غذاى خشک ميزنند.
روز سه شنبه يکى از دو تن از وکلاى پناهجويان طى نامه اى ضمن توضيحاتى در مورد وضعيت ناهنجار پناهجويان درخواست ملاقات از وزارت کشور ميکند. اما در خواست ملاقات از جانب وزير کشور و وزير اداره اتباع بيگانه رد ميشود.
بدنبال پاسخ رد به نامه وکيل از جانب وزير کشور و رئيس اداره اتباع بيگانه، ١٠ نفر از پناهجويان در روز سه شنبه ٧ نوامبر دست به اعتصاب غذاى خشک ميزنند. روز چهار شنبه ٧ نوامبر دو نفر از پناهجويان صبح زود به بالاى دکل جرثقيل يکى از ساختمانهاى در دست ساخت اطراف کليسا ميروند و بانر مطالبات پناهجويان را که حاوى مطالبه آنان بود، آويزان ميکنند و اطلاعيه منتشر شده از جانب پناهجويان را که بزبان محلى نوشته شده بود از بالا پخش ميکنند و عابرين و خبرنگاران را از اطراف خود مطلع ميکنند.
ازهمان صبح زود روز چهار شنبه رئيس اداره اتباع بيگانه آقاى "روزمونت" به جلو کليسا آمده تا وقايع را از نزديک نظارت کند، همزمان ٤ تن از سناتورهايى که مدافع حقوق پناهندگى هستند به جلو در کليسا آمده و يکى از آنان خانم "مرينينا" از حزب سبز بلژيک وارد کليسا شده و پيام همدردى و حمايت خود را به پناهجويان رساند و شماره شخصى خود را در اختيار "کيوان آذرى" دبير واحد بلژيک بيمرز و نماينده و سخنگوى پناهجويان متحصن گذاشت تا بطور مداوم ايشان را در جريان اتفاقات قرار دهد.
ساعت ١١ و نيم همان روز (چهار شنبه) بالغ بر ٢٥٠ پليس ضد شورش همراه با نيروى ژاندارمرى و آتش نشانى در محل حاظر شدند و دو فروند هکلى کوپتر از ساعت ٩ تا ١١ و نيم بر فراز محل تحصن در حال گشت زنى بودند.
پليس ضد شورش ساعت ١١ و نيم با شکستن درب فرعى وارد کليسا شدند و تمام پناهجويان را مورد ضرب و شتم قرار داده و بسوى تعدادى از آنان با گلوله پلاستيکى آتش گشوده که منجر به زخمى شدن دو تن از پناهجويان از ناحيه دست شد.
راس ساعت ١١ و ٤٥ دقيقه کليه پناهجويان دستگير و به بيرون از کليسا انتقال ميدهند. کيوان آذرى و افسانه دانشيان تمام اين مدت و تا پاسى از شب تحت مراقبت شديد پليس فدرال بلژيک بودند و همزمان در طول ماجرا با سوالات خبرنگاران پاسخ ميدادند و طرف مذاکره پناهجويان با پليس و مقامات دولتى بودند. در همان حال شماره تلفنهاى مسئولين بيمرز بمنظور جلوگيرى از هماهنگى و جلب حمايت پناهجويان ديگر از طرف پليس بسته ميشود.
هنگاميکه آقاى "روزمونت" در بيرون کليسا به همراه تعدادى از نمايندگان پارلمان و کميسر منطقه بروکسل در کنار او ايستاده بودند و خبرنگاران اطراف او را احاطه کرده بودند، "کيوان آذرى" با لحنى تعرضى به او حمله کرد و دروغگويى و رياکارى او و دولت متبوعش را بر ملا کرد که به تعهداتى که قبلا به آنان داده بود جامه عمل نپوشانده. آقاى "روزمونت" در واکنش به اين انتقادات تند "کيوان آذرى" گفت که من نميتوانم پرونده پناهجويان را بصورت گروهى بررسى کنيم.
دو پناهجويى که از ساعت ٥ صبح خود را به بالاى دکل رسانده بودند و در سرماى سخت در ارتفاع بلند مقاومت ميکردند بطور مداوم بوسيله تلفن با پليس و سخنگويان خود در حال تماس بودند. پليس شماره تلفن آنان را بسته و براى ادامه مذاکره با آنان بيسيمى را توسط مامورين آتش نشانى براى انان ميفرستد و با آنان وارد مذاکره ميشوند.
ساعت ٨ شب آقاى "روزمونت" نامه اى را توسط نيروهاى آتش نشانى براى آنان ارسال ميکند و در آن متعهد ميشود که مطابق قانون ١٥ دسامبر ١٩٨٠ پرونده آنان را بررسى خواهد کرد و از آنان خواهش ميکند که از دکل پائين بيايند. پناهجويان اظهار نظر در مورد نامه آقاى "روزمونت" را به وکلاى خود محول ميکنند و آنان در پاسخ ميگويند که از لحاظ حقوقى نامه محکمى نيست و به همين دليل پناهجويان به حرکت خود ادامه ميدهند تا "روزمونت" به آنان تعهد ميدهد که پرونده تمامى متحصنين را بررسى ميکنند. ساعت ١٠ شب دو نفر پائين ميآيند و همه پناهجويان را به منطقه ١٠٠٠ بروکسل انتقال ميدهند.
راس ساعت ١١ شب کميسر شهر بروکسل همراه با ٥ نفر از معاونينش به انضمام وکيل مدافع پناهجويان بر روى تعيين تکليف براى پناهجويان مذاکره ميکنند. پليس ميگويد که ٦ نفر از پناهجويان که قصد خود سوزى داشته اند را به دادگاه ميبرند و ٨ نفر ديگر را آزاد خواهند کرد.
کيوان آذرى همراه با وکلا به نزد بازداشت شدگان رفته و پليس از قول وزير کشور اعلام ميکند که دستور دريافت کرده است که بايد کليه دستگيرشدگان تا ٤٨ ساعت در بازداشت نگاه دارند.
بعد از تعهد آقاى "روزمونت" دو نفرى که بالاى دکل بودند پائين آمده و به محلى امن انتقال داده شدند.
اکنون ١٢ نفر از ١٦ نفر دستگير شده، در زندان بسر ميبرند و ٢ نفر ديگر که زخمى شده اند آزاد شدند.
دولت بلژيک ١٢ نفر را صبح روز پنج شنبه به سه کمپ مختلفVoppem, Bruges, Merksplas فرستاده شده اند و طبق آخرين اطلاعاتى که از جانب بازداشت شدگان به کيوان آذرى رسيده است دولت اسامى آنان را در اختيار سفارت جمهورى اسلامى در بروکسل داده شده است تا رواديد سفر براى آنان صادر شود و به ايران برگردانده شود.
بيمرز ضمن محکوم کردن اين حرکت بيشرمانه و خسمانه دولت بلژيک در صدد سازمان دادن يک اعتراض محلى و بين الملى است عليه رفتار مغاير قوانين برسميت شناخته شده بين المللى از طرف دولت بلژيک و به همين منظور بيمرز همراه وکلاى مدافع پناهجويان سريعا به اين حرکت اعتراض کرده و طى نامه اى شديدا آن را محکوم کرده و خواستار رسيدگى به پرونده کليه پناهجويان متحصن شدند.
بيمرز همراه با جريانات مختلف مدافع حقوق پناهندگى در تدارک اعتراض قوى و سازمانيافته است که همه انسانهاى شريف و آزاديخواه را به شرکت فعال در آن فرا ميخواند. در ساير کشورهاى اروپايى لازم است با ارسال فاکس و تلفن کردن به سفارتخانه هاى بلژيک:
• به حرکت ضد انسانى پليس و دولت بلژيک اعتراض کنيد
• خواهان آزادى فورى کليه بازداشت شدگان شويد
• خواهان برسميت شناختن حق پناهندگى براى کليه پناهجويان ايرانى مقيم بلژيک بويژه پناهجويان متحصن در کليساى "مينم" شويد.
شايان ذکر است که شبکه هاى تلويزيونى (آر تى بى، آر تى بى اف و تى ال بى) و ساير خبرگزاريهاى مختلف محلى و سراسرى با زبانهاى مختلف گزارش لحظه به لحظه اين اتفاقات را همراه با تحليل و بعضا جانبدارانه به نفع پناهجويان از تلويزيون هاى سراسرى و محلى در در تمام مدت ماجرا به اطلاع بينندگان و شنوندگان خود رساندند و روزنامه ها اين خبر را در راس اخبار خود قرار دادند و با کيوان آذرى و وکلاى مدافع مصاحبه بعمل آوردند.
سخنگوی وزارت خارجه رژیم تهران : سانتریفیوژها افزایش می یابد
ایران پرس نیوز
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی امروز با تاکید بر ادامه فعالیتهای هسته ای گفت "شمار دستگاههای سانتریفیوژ برای غنی سازی اورانیوم تا پایان سال 85 (ماه مارس) به سه هزار دستگاه خواهد رسید."
وی گفت "مسئولین و کارشناسنان ما تلاش می کنند تا پایان سال جاری (سال 85) به هدف خود که راه اندازی سه هزار دستگاه سانتریفیوژ است، دست یابند."
این گزارش حاکیست رژیم تهران به رغم تهدید شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اعمال تحریمهای بین المللی در ماههای گذشته اقدام به راه اندازی دو مجموعه از سانتریفیوژها کرده است.
روز گذشته مقامات جمهوری اسلامی از جمله رفسنجانی، لاریجانی و متکی نیز بر ادامه فعالتیهای هسته ای تاکید کرده بودند.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در مصاحبه مطبوعاتی خود همچنین اعلام کرد "در صورت حمله نظامی به تاسیسات هسته ای، پاسخ رژیم تهران ویرانگر خواهد بود."
وی ادعا کرد "اسرائیل جرات و توانايی حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ما را ندارد"، چرا که به توصیف این سحنگو، "وضعیت داخلی و امنیتی اسرائیل شکننده است."
حسینی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در ادامه گفت "اما اگر اسرائیل دست به چنین حماقتی بزند، رژیم تهران و حامیانش (تروریستهای اسلامی) بی درنگ پاسخ دندان شکنی به آنها خواهند داد."
از سوی دیگر معاون وزارت دفاع اسرائیل امروز طی یک مصاحبه رادیويی اعلام کرد گزینه نظامی باید بعنوان آخرین گزینه در دستور کار قرار گیرد.
جمهوری اسلامی : "سيستم قضائى آرژانتين فاسد است"
ایران پرس نیوز
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به صدور حکم جلب بین المللی از سوی آرژانتین برای شماری از مقامات رژیم تهران از جمله رفسنجانی، این کشور را مورد اهانت قرار داد و گفت "سيستم قضايی آرژانتين فاسد است."
وی همچنین دولت آرژانتین را تهدید کرد و گفت "اگر آرژانتین حکم صادره را لغو نکند، جمهوری اسلامی روابط خود را با بوینس آیرس قطع خواهد کرد."
سخنگوى وزارت امور خارجه جمهورى اسلامى مدعی شد "حكم دستگاه قضايی آرژانتین به لحاظ حقوقى پايه و اساس ندارد و اتهامات وارده بى اساس است."
وی گفت "اين پرونده جز رسوائى، افتضاح و آبروريزى، نفع ديگرى براى آرژانتین در بر نخواهد داشت."
یادآوری می شود دستگاه قضايی آرژانتین دو روز پیش حکم جلب بین المللی رفسنجانی و شمار دیگری از مقامات و کارگزاران جمهوری اسلامی را صادر کرد و از پلیس بین الملل (اینترپل) خواست آنها را دستگیر کرده و تحویل آرژانتین دهد.
این افراد متهم به سازماندهی عملیات مرگبار تروریستی علیه مرکز همیاری یهودیان بوینس آیرس در سال 1994 هستند.
دادستانی آرژانتین می گوید مدارک غیرقابل انکاری در اختیار دارد که نشان می دهد جمهوری اسلامی دستور این عملیات را صادر کرده و حزب الله لبنان آن را به اجرا گذاشته است.
دستگیری سفیر سابق جمهوری اسلامی در انگلستان
به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس انگلستان سفیر سابق جمهوری اسلامی در اردن را دستگیر کرده است. وی که نصرالله تاجیک نام دارد برای فروش تجهیزات نظامی به رژیم تهران تلاش می کرده و به درخواست آمریکا دستگیر شده است.
به گفته سخنگوى پليس، ماموران حكم جلب این فراد را برای استرداد به تقاضای آمريكا به اجرا گذاشته و او را در خانه اش واقع در دورهام در شمال شرقی انگلستان در 26 اكتبر گذشته دستگير كردند.
وى روز بعد در دادگاه وست ‌مينيستر حضور یافت تا پرونده اش مورد بررسی قرار گیرد.
خبرگزاری فرانسه نوشت این موضوع هنگامی فاش شد که نشریه ميل آن ساندى در مقاله ای جزئیات توطئه فروش تجهیزات نظامی به رژیم تهران را منتشر ساخت.
در این مقاله آمده است تاجیک طی یک عملیات توسط افراد تحت پوشش آمریکا در انگلستان گیر افتاده است.
به نوشته ميل آن ساندى، مقامات امنیتی وزارت کشور، تاجیک را هنگامیکه بعنوان دلال اسلحه قصد داشت عینکهای دید در شب به رژیم تهران بفروشد، شناسايی کردند. فروش این تجهیزات نقض مقررات صادرات آمریکا بشمار می رود.یادآوری می شود در پایان جنگ 33 روز تابستان گذشته در لبنان فاش شد گروه تروریستی حزب الله دوربین های پیشرفته دید در شب در اختیار داشته است
از خبرنامه امیرکبیر
گزارش ماهانه (مهر ۱۳۸۵) در مورد نقض گسترده، مستمر و برنامه ريزی شده حقوق بشر در ايران

۱- بدستور حراست دانشگاه اميرکبير، انتظامات اين دانشگاه از ورود مسعود دهقان، حامد ابراهيمي، عابد توانچه و ياشار قاجار اعضاي سابق انجمن اسلامي دانشگاه امير کبير جلوگيري بعمل آورد.(ايلنا ۱۷/۷/۸۵)
۲- مهدي الهياري دانشجوي دانشکده مهندسي شيمي دانشگاه صنعتي شريف در کميته انضباطي دانشگاه به يک ترم محروميت استفاده از خوابگاه محکوم شد. (امير کبير ۲۸/۷/۸۵)
توقيف نشريات دانشجويي:
۳- نشريات دانشجويي” دچار”، “فردا پيله” و “واژه نو” در اولين روز انتشار از سوي دانشجويان دانشگاه اميرکبير، بدستور حراست دانشگاه توسط انتظامات جمع آوري شد.(ايلنا ۳/۷/۸۵)
۴- نشريه دانشجويي “راه خاکي” به مدير مسئولي عليرضا داودي بدستور کميته انضباطي دانشگاه اصفهان توقيف گرديد.(ايلنا ۱۵/۷/۸۵)
۵- نشريه دانشجويي”سنگ پا” به مدير مسئولي حشمت کشاورز به اتهام توهين به اقوام بدستور کميته ناظر بر نشريات دانشجويي دانشگاه ياسوج توقيف گرديد.(ايسنا ۲۵/۷/۸۵)
۶- نشريه دانشجويي”فرياد”به مدير مسئولي سيد مجتبي تقوي نژاد به اتهام تحريک دانشجويان و تشکلهاي دانشجويي و توهين با شکايت رئيس دانشگاه بدستور کميته ناظر بر نشريات دانشجويي دانشگاه ياسوج توقيف گرديد. مدير مسئول اين نشريه به کميته انضباطي دانشگاه احضارشد.(ايلنا ۲۵/۷/۸۵)
۷- امتياز نشريات دانشجويي”سحر”، “گوي” و “خزر” که از سوي دانشجويان دانشگاه آزاد اردبيل منتشر مي شد، توسط مسئولين دانشگاه لغو گرديد. (کميته دفاع از زندانيان سياسي آذربايجان ۲۷/۷/۸۵)
دانشجويان: احضار و بازجويي
۸- نويد غلامي، بهروزخالقي و مرتضي برش جان دانشجويان دانشگاه يزد، به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام، جهت محاکمه به شعبه پنج دادگاه تجديد نظر استان يزد احضار شدند.(ايلنا ۲/۵/۸۵)
۹- محمد رضا فتحي دانشجوي فوق ليسانس جامعه شناسي به علت چاپ مقاله اي در نشريه “مدينه گفتگو” چاپ ساوه، در دادگستري اين شهر توسط جانشين دادستان مورد بازجويي قرار گرفت و با قرار وثيقه ۲ ميليون توماني آزاد شد.( ايسنا ۶/۷/۸۵)
۱۰- احسان منصوري دانشجوي دانشگاه امير کبير و مدير مسئول نشريه دانشجويي”سحر” به اتهام درج مطالب خلاف واقع ، نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي و درج خبر بازداشت عابد توانچه با شکايت حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در شعبه ۲ دادسراي کارکنان دولت مورد بازجويي قرار گرفت.(ايلنا ۷/۷/۸۵)
۱۱- رامين رضايي دانشجوي سابق دانشگاه شهر ري به اتهام اقدام عليه امنيت کشور جهت محاکمه مجدد به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شد.(ايسنا ۱۰/۷/۸۵)
۱۲- فريد هاشمي و محمدپويا هيبت اللهي دانشجويان دانشگاه تهران به کميته انضباطي دانشگاه احضار شدند.اين دانشجويان در خرداد ماه سالجاري به مدت ۲۴ ساعت در بازداشت بودند. فريد هاشمي قبلا به دو ترم تعليق از تحصيل محکوم شده است.(ايلنا ۱۰/۷/۸۵)
۱۳- آزاده فرقاني دانشجوي دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران، از مسئولين يک نشريه دانشجويي جهت بازجويي به دادسراي کارکنان دولت احضار شد.(ايلنا ۱۵/۷/۸۵)
۱۴- حامد توفيق و بهنام زالي از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تبريز به کميته انضباطي اين دانشگاه احضار شدند.(ايسنا ۱۹/۷/۸۵)
۱۵- محمد علي داور پناه و اميد بصير دانشجويان دانشگاه …..به اتهام اقدام عليه امنيت و نشر اکاذيب جهت محاکمه به شعبه هفتم دادگاه انقلاب تهران احضار شدند.(ايلنا۲۹/۷/۸۵)
دانشجويان: ممانعت از تحصيل
۱۶- امين نظري، مصطفي پهلواني، صمد عزيزي و فرزاد شيري از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه بوعلي سيناي همدان به شکايت رئيس دانشگاه علوم پزشکي به نيروي انتظامي احضار شدند. همچنين ۱۱ نفر از دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي همدان پس از احضار به کميته انضباطي به يک ترم يا دو ترم تعليق از تحصيل محکوم شدند. يکي از دانشجويان دانشگاه بوعلي سينا به علت فعاليت سياسي در آزمون کارشناسي ارشد رشته حقوق، توسط گزينش رد صلاحيت شد.(ايلنا ۲/۷/۸۵)
۱۷- محمد علي دادخواه عضو کانون مدافعان حقوق بشر، وکالت ۱۷ دانشجوي ستاره داري که علي رغم قبولي در کنکور کارشناسي ارشد از آنها ثبت نام به عمل نيامده است، بر عهده گرفت.(ايلنا ۲/۷/۸۵)۱۸- علي نيکو نسبتي عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت در يک کنفرانس خبري اسامي تعدادي از دانشجويان ستاره دار ثبت نام نشده در دانشگاهها را به اين شرح اعلام کرد:
حنان عزيزي بني طرف، سيامک کريمي، ياشار قاجار، زهرا جاني پور، محسن فاتحي، مهدي اميني زاده، حامد حسن دوست، محمد حسن نعيمي پور.(ايلنا ۷/۷/۸۵)
۱۹- محسن سهرابي عضو اسبق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه امير کبير، عضو هيئت نظارت بر انتخابات انجمن اسلامي دانشگاه و از دست اندرکاران نشريه دانشجويي “دامون” بدستور کميته انضباطي از دانشگاه اخراج گرديد.(ايلنا ۱۰/۷/۸۵)
۲۰- محسن فاتحي يکي از دانشجويان سه ستاره پذيرفته شده با رتبه ۵۵ آزمون کارشناسي ارشد در رشته جامعه شناسي دانشگاه شيراز گفت: نامه اي به امضاي مرتضي نوربخش رئيس دبير هيات مرکزي گزينش دريافت کرده که در آن ذکر شده با توجه به ضوابط گزينش دانشجو، مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، شما رد صلاحيت شده ايد.(ايلنا ۱۰/۷/۸۵)
۲۱- عليرضا داودي دانشجوي دانشگاه اصفهان به اتهام تلاش در جهت احياي گروه هاي منحله و غير قانوني، دادن اطلاعات خلاف واقع درباره گروههاي محارب، انجام اعمالي بر ضد نظام جمهوري اسلامي، ايجاد بلوا در کميته انضباطي اين دانشگاه به دو ترم محروميت از تحصيل محکوم شد.(ايسنا ۱۰/۷/۸۵)
۲۲- ئاسو صالح دانشجوي دانشگاه کردستان به علت سخنراني در تجمع اعتراضي دانشجويان در کميته انضباطي اين دانشگاه به يک ترم تعليق از تحصيل محکوم گرديد. حکم صادره در مورد نامبرده به مرحله اجرا در آمد.(ايلنا ۱۱/۷/۸۵)
۲۳- پيمان عارف دانشجوي کارشناسي ارشد علوم سياسي دانشگاه تهران، بدستور وزارت اطلاعات از سوي کميسيون گزينش وزارت علوم از دانشگاه اخراج شد.(ايلنا ۱۲/۷/۸۵)
۲۴- بهروز کريمي زاده دانشجوي دانشگاه تهران به اتهام ايجاد بلوا و آشوب و شرکت در اعتراضات دانشجويي خردادماه در کميته انضباطي دانشگاه به يک ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات محکوم شد.(ادوار نيوز ۱۶/۷/۸۵)
۲۵- زينب پيغمبرزاده دانشجوي دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران، به اتهام توهين به شعائر اسلامي و شرکت در اعتراضات دانشجويي خردادماه، به حکم مرجع تجديد نظر کميته انضباطي دانشگاه تهران به دو ترم محروميت از تحصيل در سال تحصيلي ۸۵ و ۸۶ محکوم گرديد.(ايلنا ۱۸/۷/۸۵)
۲۶- حسن نجفي دانشجوي کارشناسي علوم سياسي دانشگاه فردوسي مشهد، به اتهام بر هم زدن نظم دانشگاه به يک ترم تعليق از تحصيل محکوم شد.(اخبار روز ۲۰/۷/۸۵)
۲۷- غريب سجادي دانشجوي علوم اجتماعي دانشگاه تربيت معلم تهران، که در رشته کارشناسي ارشد در رشته علوم سياسي دانشگاه علامه طباطبايي تهران پذيرفته شده بود، بدستور سازمان سنجش از ثبت نام وي جلوگيري بعمل آمد.(وبلاگ موکريان ۲۱/۷/۸۵)
۲۸- عابد توانچه دانشجوي دانشگاه امير کبير که در خردادماه سال جاري به اتهام “اقدام عليه امنيت”، “توهين به خامنه اي”و “سازماندهي اغتشاشات تهران”به مدت ۴۵ روز توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده بود، از ادامه تحصيل محروم شد. وي گفت: در بند ۳۲۵ زندان اوين به مدت يک هفته تحت فشار شديد بوده تا اعتراف کند از کردستان اسلحه آورده است. نامبرده افزود: خواهر من را از آموزش و پرورش اخراج کرده اند، ولي هنوز کتبا دليل آن مطرح نشده است.(روز ۲۴/۷/۸۵)
دانشجويان: احکام صادره شده توسط دادگاهها
۲۹- نادر ضامن دامشجوي دانشگاه تبريز به علت شرکت در اعتراضات دانشجويي تيرماه ۷۸، به اتهام اقدام عليه امنيت کشور در شعبه اول دادگاه انقلاب تبريز به يکسال حبس محکوم گرديد.(ايسنا ۱۴/۷/۸۵)
۳۰- محمد رضا رحيمي راد عضو انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي تهران به اتهام توهين به خامنه اي در شعبه يک دادگاه انقلاب يزد و به اتهام توهين به نگهبان دانشگاه در شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومي يزد با شکايت دکتر نظام الدين مکيان رئيس دانشگاه يزد به پرداخت يک ميليون تومان جزاي نقدي بدل از ۶ ماه حبس و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.(ايسنا ۲۵/۷/۸۵)
جلوگيري از فعاليت تشکلهاي دانشجويي :
۳۱- وحيد شيواني دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه بيرجند گفت:بدستور مقامات دانشگاه تمام وسايل انجمن اسلامي دانشجويان را از اتاق بيرون بردند و در انجمن را نيز پلمپ کردند.(ايسنا ۸/۷/۸۵)
۳۲- الهام شهسوار زاده مدير مسئول نشريه دانشجويي “سپیده” اعلام کرد: هيئت نظارت دانشگاه علم وصنعت متشکل از جبل عاملي رئيس دانشگاه، صالح زاده نماينده وزير علوم و نجفي نماينده خامنه اي با سخنراني لطف الله ميثمي، اعظم طالقاني و هدي صابر در سمينار “بازگشت به قرآن” مخالفت کردند.(ايسنا ۱۱/۷/۸۵)
۳۳- اخوان کاظمي معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه رازي گفت: فعاليت انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه رازي به حکم هيئت نظارت اين دانشگاه متشکل از رئيس دانشگاه حجت الاسلام امرالله مختاري نماينده خامنه اي در دانشگاه و چند نماينده وزارت علوم لغو گرديد.(ايسنا ۱۲/۷/۸۵)
۳۴- سعيد رضايي عضو انجمن اسلامي دانشحويان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان گفت: چند ماه پيش در محل ورودي دانشگاه دوربين مدار بسته نصب کردند و پس از مدتي ۱۶ دوربين مخفي و غير مخفي در محيط دانشگاه نصب شده که مانيتورهاي آن در مقابل مامورين حراست قرار دارد. وي افزود: فعاليت انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان مدتي پيش از طرف مسئولان دانشگاه غير قانوني اعلام گرديد.(ايلنا ۱۶/۷/۸۵)
۳۵- انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي، به اتهام عدم مطابقت اساسنامه انجمن با آئين نامه جديد از سوي هيئت نظارت بر تشکلهاي دانشجويي اين دانشگاه غير قانوني اعلام گرديد.(ادوار نيوز ۱۸/۷/۸۵)
۳۶- سعيد يعقوبي نژاد دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران گفت: مسئولان دانشگاه در دانشکده فني و مقابل دفتر انجمن اسلامي اقدام به نصب دوربين کرده اند. (ايلنا ۲۳/۷/۸۵)
۳۷- هيات نظارت بر تشکلهاي اسلامي دانشگاه خليج فارس بوشهر با سخنراني محسن آرمين و غلامعباس توسلي در سمينار بررسي سيره امام علي مخالفت کرد.(ايلنا ۲۴/۷/۸۵)
۳۸- سعيد کميجاني دبير انجمن اسلامي دانشگاه اراک گفت: هيئت نظارت اين دانشگاه براي سخنراني عبدالکريم سروش، محمد مجتهد شبستري، محسن کديور و حسن يوسفي اشکوري مجوز نداد.(ايسنا ۲۵/۷/۸۵)
فعالين ايراني دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمريکای شمالی

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com




No comments:

 
direction:rtl;