Friday, November 17, 2006

26/08/1385 جمعه


راهکارهای مورد نظر شما برای بر پایی 16 امسال چیست؟

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


اس. جی.کی نیوز در قبال صحت يا سقم اخبار هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به انتقال آنها از رسانه‌های متفاوت میپردازد

آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست http://www.cyoiran.com/
انتصاب یک بسیجی بعنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان
ایران پرس نیوز
گزارش دریافتی:
نتیجه مسافرت احمدی نژاد به کردستان: دستور قلع و قمع اساتید کرد و سنی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان.
انتصاب یک بسیجی موتور سوار بنام دکتر طیب قدیمی بعنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان و قلع و قمع اساتید کرد و سنی از جمله بازنشسته کردن زودرس 4 نفر عضو هیات علمی کرد و سنی زیر 60 سال ( اردلان – زندی – فیروزمنش – مناسکی ) و حذف چند عضو هیئت علمی کرد و سنی از مجموعه آموزشی (دکتر مولانیا – دکتر طاهائی – دکتر نقشبندی – دکتر رشیدی دکتر کمانگر-- دکتر مبلغی .... ) .
در نظر دارند نوعی برنامه انفال صدام حسین را برای مجامع علمی کردستان اجرا کنند . جالب این است همین رئیس جدید دانشگاه بدلیل عدم کارآئی و خلافهای مالی و شکایت مردم لغو حکم هیات علمی شده ومطبش تعطیل شده که با دستور احمدی نژاد بازگردانیده شده و با دهن کجی به مردم به ریاست دانشگاه رسیده است.
تشدید سرکوب علیه دانشجويان دختر به بهانه "بدحجابی"
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، معاون دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس گفته است "اجراي طرح جلوگيري از ورود دانشجويان دختر با پوشش نامناسب به دانشگاه به اول ديماه موكول شده است."
وی گفت "پوشش اسلامي در درجه اول چادر و در درجه دوم استفاده از مانتوي بلند تا زير زانو و بدون چاك بلند است. پوشش كامل موي سر و عدم استفاده از لوازم آرايشي از ديگر ملاك‌هاي مدنظر كميته انضباطي براي دانشجويان دختر دانشگاه است."
معاون دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس گفت "دانشگاه از اول دي ماه اين مصوبه را اجرا مي‌كند و قبل از اين مدت نيز مصوبات را به دانشجويان دختر در دانشگاه و خوابگاه اطلاع رساني خواهد کرد."
يكي از دانشجويان ستاره ‌‏دار وضعيت خود را تشريح كرد
غريب سجادي، از دانشجويان ستاره‌‏دار و ردصلاحيت‌‏شده در گزينش كارشناسي ارشد، گزارشي از وضعيت خود را ارايه كرد.
سجادي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: در رشته علوم سياسي دانشگاه علامه طباطبايي حائز رتبه علمي شده‌‏ام اما در كارنامه‌‏ام كد 2 درج شده بود كه به معناي ردصلاحيت عمومي است و بر همين اساس اجازه ثبت نام در دانشگاه را نيافتم.
وي ادامه داد: پس از مراجعه به گزينش وزارت علوم به من گفتند كه رد صلاحيت شما به دليل گزارش مراجع ذي‌‏صلاح بوده است كه در مراجعه به مراجع ذي‌‏صلاح به من اعلام شد كه به دليل عضويت در انجمن اسلامي و انحراف فكري و فعاليت‌‏هاي قومي ردصلاحيت شده‌‏ام.
سجادي با بيان اينكه صاحب امتياز نشريه دانشجويي «ولات» در دانشگاه تربيت معلم تهران بوده است، گفت: من دو سال عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشگاه تربيت معلم بودم كه يك بار با شكايت بسيج دانشگاه و انجمن اسلامي طيف شيراز در شعبه 108 دادگاه كرج محاكمه و تبرئه شدم اما به نظر مي‌‏رسد اين شكايت يكي از دلايل ردصلاحيت عمومي من براي تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد شده است.
وي با اشاره به تجمع دانشجويان ستاره‌‏دار در مقابل وزارت علوم و نامه اين دانشجويان به وزير علوم براي پيگيري وضعيت خود، گفت: هنوز پاسخي به اين نامه داده نشده است و قرار است اواسط هفته آينده موضوع را پيگيري كنيم.
تکذيب سخنان امیر عباس فخر آور در مورد آزادی احمد باطبی توسط پدر وی
پیک ایران
وبلاگ حقيقت گويا : شخصی معلوم الحال ( امیر عباس فخر آور ) به صورت رسمی و غير رسمی و کاملا مغرضانه سخنانی را مبنی بر آزادی احمد باطبی و عدم بازگشت او به زندان عنوان نموده است. اينجانب محمد باقر باطبی پدر احمد باطبی دانشجوی زندانی، بدين وسيله اين سخنان پوچ و بی اساس را شديدا تکذيب نموده و اعلام می دارم که فرزندم احمد پس از ۴۸ ساعت مرخصی به بند ۲۰۹ بازگردانده شده است و اکنون در وضعيت نامعلوم و در شرايط بازداشت به سر می برد. محمد باقر باطبی۱۳۸۵/۸/۲۶
تداوم بازداشت غیرقانونی کیوان رفیعی
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
بر اساس خبرهای رسیده از زندان اوین ، کیوان رفیعی که با وجود اتمام دوران بازداشت موقت خود ( که طبق قانون 4 ماه میباشد) همچنان در بند انفرادی 209 نگهداری میشود، علی رغم گذشت بیش از 4 ماه از زمان بازداشت همچنان تحت بازجویی و فشار جهت اخذ اعتراف قرار دارد.
خبرهای رسیده حاکی از این است که رفیعی هر 2-3 روز یکبار به مدت چندین ساعت مورد بازجویی قرار میگیرد وی به را به 8-10 سال زندان تهدید کرده اند.
گفته میشود، اتهامات وارده به او، اغتشاش عمومی ( شرکت در تجمعات، به خصوص تجمع در مقابل ساختمان مرکزی شرکت واحد در روز جهانی کارگر)، توهین به نظام جمهوری اسلامی و رهبری، و ... عنوان شده است.
همچنین وزارت اطلاعات تلاش دارد وی را وادار سازد که به داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق اعتراف کند. گفتنی است رفیعی تاکنون هیچ یک از اتهامات وارده را نپذیرفته است.
کیوان رفیعی که در مدت بازداشت خود تنها دو بار موفق به ملاقات با خانواده اش شده به دلیل شرایط غیر قانونی بازداشت خود تا بحال دو بار دست به اعتصاب غذا زده است. وی تاکنون امکان ملاقات با وکیل خود را بدست نیاورده است.
لازم به یادآوری است کیوان رفیعی در ۱۸ تیر ماه امسال در مقابل دانشگاه تهران بازداشت شد.
تفکیک کلاس های دختر و پسر را تکذیب می کنم (نماينده ولی فقيه در دانشگاهها تفکيک کلاسها را جزو راه های فرهنگ سازی در ميان دانشجویان ميداند)
پیک ایران
تفکیک کلاس های دختران و پسران در دانشگاه ها تکذیب می شود و هیچ بحثی در این زمینه مطرح نشده است. وزارت علوم بدون برخورد و تنها از راه گفتمان و تفاهم به رفع مشکلات فرهنگی موجود در دانشگاه ها اقدام خواهد کرد. دکتر "محمدباقر خرمشاد" - معاون فرهنگی و اجنماعی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تنها برخی گروه های سیاسی چنین مباحثی را عنوان می کنند تا بر علیه دولت جوسازی صورت گیرد. معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت : به گروه های سیاسی که به دنبال چنین مسائلی هستند اعلام می کنیم به خاطر مصالح اجتماعی و علمی کشور از انتساب آنچه خودشان دوست دارند به دیگران، جلوگیری کنند.وی همچنین اضافه کرد: وزارت علوم هیچ ابلاغیه ای را مبنی بر عدم ورود دانشجویان بد حجاب به دانشگاه ها ارسال نکرده و معتقد است تمامی رفتارهای نامطلوب دانشگاه ها باید به صورتی متمدن در قالب گفتمان و در شأن دانشگاه و دانشجو برطرف شود. به گزارش مهر، محمد حسین یادگاری - معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرده است : اجرای طرح جلوگیری از ورود دانشجویان دختر با پوشش نامناسب در دانشگاه تربیت مدرس از اول دی ماه اجرا می شود. وی پوشش مناسب را در درجه اول چادر و در درجه دوم استفاده از مانتوی بلند اعلام کرده است.
عضو انجمن اسلامي دانشگاه اميركبير به يك ترم محروميت از تحصيل محكوم شد
كميته انضباطي دانشگاه اميركبير، قائم مقام سياسي انجمن اسلامي اين دانشگاه را به يك ترم محروميت از تحصيل محكوم كرد.مجيد توكلي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"،‌‏ با اعلام اين خبر گفت: اتهام من ايجاد اختلال و بر هم زدن برنامه قانوني دانشگاه و ترغيب دانشجويان به اين اقدام ذكر شده است.وي با بيان اينكه در موارد اتهامي من شركت در اعتصاب غذاي دانشجويان يكي از خوابگاه‌‏ها در 28 مهر ماه و سخنراني در مقابل آمفي تئاتر دانشگاه در 24 مهر ماه نيز ذكر شده است، گفت: من در اعتصاب غذا به هيچ وجه حضور نداشتم و تصور مي‌‏كنم دليل اصلي اين حكم انتشار پي در پي چهار شماره از نشريه خط صفر توسط اينجانب و حضور فعال در دانشگاه و حمايت از انجمن اسلامي منتخب دانشجويان است.
نوچهر محمدی در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگن، از شکنجه ها در زندان اوین سخن گفت
خبرنامه امیرکبیر
منوچهر محمدی فعال جنبش دانشجویی بعد از ظهر پنجشنبه در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود در واشنگتن، از وضعیت خود صحبت کرد و به جزئیاتی درباره شرح حال برادرش اکبر محمدی که چندی پیش به طور ناگهانی در زندان اوین درگذشت، اشاره کرد. منوچهر محمدی: من و برادرم اکبر بدترین شکنجه های جسمی و روحی را متحمل شدیم. از آقای محمدی سئوال کردم زمانی که شما در زندان شکنجه می شدید، چه به شما می گذشت و چه فکری می کردید؟ منوچهر محمدی در اين كنفرانس گفت: وقتی ما را زیر شکنجه می بردند، از شکنجه های جسمی آنها نگران نبودیم. برای همین تصمیم گرفتند در تضعیف روحیه ما حرکت کنند و برای این کار هر وقت من را شکنجه می کردند، برادرم را پیش من می آوردند و هر وقت برادرم را شکنجه می کردند، من را می بردند پیش ایشان. وقتی برادرم اکبر را شکنجه می کردند، حتی یک بار صدایش را از درد بلند نمی کرد، اما از شعار زنده باد آزادی و مرگ بر استبداد دریغ نمی کرد. اما وقتی من را شکنجه می کردند، ایشان برای من به گریه می افتاد. آقای محمدی در کنفرانس مطبوعاتی از جرج بوش درخواست کرد همانطور که در سخنرانی های خود حساب مردم ایران را از جمهوری اسلامی جدا کرده است، به صحبت خود جامه عمل بپوشاند. وی همچنین از مقامات اروپایی خواست به خاطر منفعت های مالی خود با جمهوری اسلامی به مذاکره ننشینند. در همين رابطه : هشدار نماينده ولی فقيه در دانشگاهها :برخی دانشگاه ها تبدیل به سالن مد شده اند// لزوم برخورد با عاملان فساد در دانشگاه ها // تفکیک کلاس ها تجربه موفقی داشته است
آموزش و پرورش رژیم اسلامی بايد عبد صالح (گـوسفنــد) تربيت کند
ایران پرس نیوز
تارنمای خبرگزاری حکومتی پـانـاآموزش و پرورش بايد عبد صالح (گـوسفنــد - بــردهء سربراه) تربيت نمايددر آموزش و پرورش تنها نبايد به دنبال تربيت شهروند باشيم بلکه بايد به دنبال تربيت عبد صالح (گـوسفنــد) نيز باشيم!حسين هراتي، قائم مقام وزير آموزش و پرورش رژيـم در امور استانها، می گويــد: هدف بنيادين همه فعاليتهاي آموزش و پرورش بايد تربيت اسلامي باشد که اين اوج قله موفقيتهاي مارا تشکيل مي دهد ؛ امروز آموزش و پرورش غير رسمي بر آموزش و پرورش رسمي سيطره يافته و براي خروج از اين حالت بايد دست به تحول زد!؟ مدرسه کانون اصلي تحقق همه برنامه ريزيها است و اگر در مدارس تغييري ايجاد نگردد به معناي عدم توفيق برنامه ريزيها است.
تجمع كارگران اخراجي كردستان در مقابل استانداري
سنندج- خبرگزاري كار ايراندر دومين روز از سفر رئيس جمهوري به استان كردستان , جمعي از كارگران اخراجي واحدهاي نساجي" شاهو" ," پرريس" ," آلومين" و كارمندان اخراجي دانشگاه علوم پزشكي پنج شنبه مقابل استانداري تجمع كردند.به گزارش ايلنا , از مركز سنندج، نماينده كارگران اخراجي گفت‌‏: ما خواهان بازگشت به كارمان هستيم و از رياست جمهوري انتطار رسيدگي به مشكلات كارگران اخراجي را داريم . "شيث اماني" با اشاره به اينكه هفته گذشته يكي از كارگران نساجي كردستان به خاطر بيماري ناشي از كار در كارخانه" شاهو" فوت كرده است گفت‌‏: پرونده هاي پزشكي كارگران بيمار ناشي از كار در دادگستري استان راكد مانده است . "بهزاد سهرابي" يكي ديگر از نمايندگان كارگران اخراجي , گفت : ما خواستار پرداخت بيمه بيكاري كارگران اخراجي تا زمان بازنشستگي و پرداخت حقوق معوقه و سنوات شاغلان هستيم، ضمن آنكه بر بازگشت بكار اخراجي ها تاكيد داريم . اين تجمع به مدت يك ساعت ادامه يافت .
یک سازمان بین المللی: 67 درصد جوانان در ایران بیکارند
به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس به نقل از گزارش اخير سازمان بين‌المللي كار موسوم به «روندهاي اشتغال جهاني براي جوانان» تنها 33 درصد از جوانان در ايران شاغل هستند و 67 درصد باقيمانده با مشكل بيكاري مواجه بوده ، يا مسير مدرسه و دانشگاه را براي رسيدن به بازار كار طي مي‌كنند و يا قابليت انجام فعاليت و كار را ندارند.
براساس اين گزارش حجم عمده‌اي از جوانان ايران كه در موسسات و شركت‌هاي دولتي و غيردولتي فعاليت دارند از كار خود راضي نبوده و با توجه به توانايي‌ها و نوع تخصص خود مي‌بايست بر سر كار ديگري باشند.
نبود فرصت هاي كافي شغلي، پايين بودن سطح آموزش و نداشتن تجربه كافي از جمله علل مهم وجود بيكاري ناقص در بين جوانان ايراني بوده است.

كارگران گرسنه: ما را از اين مخمصه نجات دهيد
بيش از 200 كارگر شركت شيشه لرستان( لر كروك) در اعتراض به عدم دريافت حقوق چندماهه خود توسط مديريت اين شركت، با ارسال طوماري به کارگزاران رژیم اعلام کردند كه تاكنون موفق به دريافت حقوق و مطالبات معوقه خود نشده‌‏ و تلاش‌‏هاي مجمع نمايندگان كارگري نيز بي‌‏نتيجه مانده است.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ايلنا، در اين طومار از جمله آمده است عليرغم دريافت‌‏هاي ميلياردي مديرعامل چه به عنوان كمك دولت و چه به عنوان فروش توليدات، مشكلات ما همچنان باقي است و اين وضعيت باعث ايجاد اختلالات شديد در چرخه زندگي کارگران شده است، تا جايی که كارگران شب عيد سال 85 را با دست خالي و شرمندگي از روي خانواده و آشنايان خود سپری کردند.
ادامه ورشکستگی و تعطیلی کارخانه ها در ایران
نماينده كارگران استان كرمانشاه گفت‌‏: با تعطيلي" كفش كوير" كرمانشاه 50 كارگر اين واحد بيكار شدند .
به گزارش ايلنا, "مجيد احمدي گوديني" , با اشاره به اينكه اين كارخانه مشكل نقدينگي و نبود بازار فروش مناسب داشته است گفت‌‏: بر اثر واردات بي رويه كفش هاي چيني و بي توجهي مسوولان بسياري از كارخانجات كشور دچار بحران شده كه واحدهاي توليد كفش از جمله آنها هستند .
وي گفت‌‏: اگر وزير كار از اختصاص بودجه بحران به واحدهاي بحران زده خبر داده چرا اين واحد را از ياد برده و هيچ مبلغي براي رفع بحران "كفش كوير" اختصاص نياقته است .
"گوديني" با اشاره به اينكه واحدهاي بحران زده قبل از تعطيل شدن نيازمند مساعدت مسوولان هستند ،گفت‌‏: اختصاص اعتبار پس از تعطيلي واحدها نوش داروي بعد از مرگ سهراب است .
کوتاه و خواندی از حضور احمدی نژاد در سقز
ایران پرس نیوز *روز پنج شنبه نیروی انتظامی خیابانهای مشرف به محل سخنرانی را مسدود کرده بود که در این مسیرها هر از چندگاهی گروهی از دانش آموزان به همراه معلمان خود دیده میشدند که با سر دادن شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ماست"، به سمت محل سخنرانی در حال حرکت بودند.
*چرخ بال حامل احمدی نژاد ساعت 11:10 در میان تعداد قابل توجهی چرخ بال دیگر در پادگان سقز بر زمین نشست و دقایقی پس از آن در سالن شهید کاظمی-محل سخنرانی-حاضر شد که وی را امام جمعه، نماینده مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولین شهر همراهی می کردند.
*در درب ورودی سالن شهید کاظمی، ایستگاه بازدید بدنی وجود داشت که مردم را قبل از ورود به محل مراسم با دقت زیاد بازدید میکردند. نکته دیگر اینکه از لحظه ورود رئیس جمهور تا زمان خروج وی از سقز خطوط موبایل قطع شده بود و امکان برقراری تماس وجود نداشت.
* از روز سه شنبه که خبر رسمی سفر رئیس جمهور به استان کردستان اعلام شد، دانشگاه پیام نور سقز در اقدامی عجیب، استفاده دانشجویان از اینترنت دانشگاه را تا پایان سفر احمدی نژاد متوقف کرد.
*مشکل میکروفن در ایران هنوز حل نشده است و در طی سخنرانی احمدی نژاد همین مشکل باعث شده بود تا به بخشهایی از استادیوم شهید کاظمی هیچ صدایی نرسد.
نامه انجمن حمايت ازحقوق کودکان به رييس قوه قضاييه درباره توقف محكوميت سينا پايمرد
پیک ایران
انجمن حمايت از حقوق کودکان در نامه‌اي به رييس قوه قضاييه، توقف اجراي حكم سينا پايمرد جوان مرتكب به قتل در دوران كودكي را تا تامين مبلغ مورد درخواست اولياي دم خواستار شد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) انجمن حمايت از حقوق کودکان در اين نامه با اشاره به اين كه سينا پايمرد، نوجواني است كه حدود سه سال قبل و در سن کودکي مرتکب قتل شده است، از وقوع اين حادثه تاسف عميق خود را ابراز داشته و اين موضوع را يادآور شده است كه با گذشت دو ماه از رسيدن سينا به سن قانوني وي در آستانه پايان مهلت مقرر خانواده مقتول جهت پرداخت مبلغ قابل توجهي وجه نقد از سوي خانواده سينا قرار دارد. در اين نامه، انجمن با اشاره به اين كه با انقضاي مهلت پرداخت وجه، انتظار مي‌رود که اصرار خانواده مقتول به اجراي حکم قصاص منجر شود و از ديگر سو رفع حد به عنوان حق‌الناس مستلزم گذشت اولياي دم است، از رييس قوه قضاييه تقاضاكرده است كه با اختيارات خود مانع اجراي حکم شده و با تعليق حکم اعدام فرصت بيشتري به خانواده سينا اعطا شود تا با مساعدت هم‌وطنان نوع‌دوست وجه مورد تقاضاي اولياي دم تامين شود و از مرگ انسان ديگري در اين دعوا که در زمان وقوع جرم در سن کودکي قرار داشته، جلوگيري به عمل آيد. انجمن حمايت از حقوق کودکان در پايان اين نامه يادآور شده است كه سينا پايمرد طي اين مدت با گرايش بسيار مثبت به آموزش هنر که از روح و روان سالم نشات مي‌گيرد نشان داده است که مي‌تواند انسان ديگري باشد و چه بسا که بتواند گذشته تلخ را جبران نموده و خدمات ارزشمندي به همنوعان خود در جامعه ارائه دهد


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com



No comments:

 
direction:rtl;