Friday, December 08, 2006

17/09/1385 جمعه



نظر شما در مورد 16 آذر امسال چیست ؟


لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

تجمع روز 16 آذر در دانشگاه فردوسی مشهد
روزنه
تریبون آزادی از ساعت 12 در امفی تئاتر کانون فرهنگی دانشگاه فردوسی برگزار شد
سخنرانان در این تجمع که تا ساعت 14 ادامه داشت مسائل مختلفی از جمله برخورد انتظامات با دانشجویان، آزادی پوشش، اتحاد دانشجویان با جنبش کارگری و جنبش زنان، آزادی مطبوعات، و وضعیت نامناسب خوابگاها و دخالت انتظامات در روابط خصوصی دانشجوها صحبت کردند.
در شروع این تریبون آزاد درگیری مختصر با انتظامات که قصد جداسازی دانشجویان دختر و پسر داشت ایجاد شد که با عقب نشستن انتظامات پایان پذیرفت.
حدود 400 نفری که در این تجمع شرکت کرده بودند با در دست داشتن پلاکاردها مختلف "آزادی برابری" آزادی مساوات تحریم انتخابات" مرگ بر استبداد" آسانلو و زرافشان باید آزاد شوند، جنبش زنان، جنبش کارگری، جنبش دانشجوی اتحاد اتحاد" دانشگاه پادگان نیست" این تجمع را با قرائت بیانیه زیر به پایان رساندند.
متن بیانیه:
بیانیه دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت روز دانشجو
جنبشهاي بزرگ جهان ،‌ پيروزمندي هاي خود را پيش از هر امر ديگر ،‌ از درك نقادانه ي تجربه اي كسب مي كنند كه در تاريخ زنده ي مبارزه اشان ،‌ هر لحظه آن را پشت سر مي گذارند .
انتظار بازگشت جنبش دانشجويي ايران به مسير پاكوفته ‌« اصلاحات »‌ و تكرار پروژه ي شكست خورده ي «‌ دنباله روي از اميدواران به مراجع قدرت »‌ ،‌ نفي مغرضانه و آگاهانه ي تك تك امكانات نويافته ي پيروزي اين جنبش در حركت به سوي خواسته هاي بر حق آن است .
گسست جنبش دانشجويي از «‌ فلسفه و جنبش سياسي موسوم به اصلاح طلبي » ،‌ جز محصول درك نقادانه امروز جنبش از همان تجربه ي منتهي به شكست «‌ اصلاحات »‌ چيز ديگري نيست . اين گسست ، گشايش دريچه ي اميدي ست كه استقلال جنبش دانشجويي از دستگاه قدرت و ايستادن آن بر پاهاي آزموده ي خود را نويد مي دهد .
آگاهي جنبش از اين حقيقت كه او عضو پوينده و متكاملي از اندامواره (‌ارگانيسم )‌ روبه رشد جامعه ايران بوده و از اين رو در ارتباط و هم سرنوشتي ارگانيك با ديگر جنبش هاي مترقي اين جامعه است ،‌هم اكنون دانشگاه و دانشجويان را از قالب تنگ يك صنف سياسي معترض به در آورده و آنرا به جنبشي اجتماعي و همبسته ي ناگزير مبارزات پيگير كارگران ،‌ زنان ، جوانان و ديگر گروهها و اقشار تحت ستم جامعه تبديل كرده است . سياسي گري امروزي جنبش دانشجويي ،‌ به همين سبب مي بايست از عضويت اكتيو اجتماعي و دخالتگري پيگيرانه او در هر امر كوچك و بزرگ جامعه ايران نشأت گيرد .
امسال 16 آذر روزي ست كه دانشگاه هاي سراسر كشور رو به جامعه ايستاده و تداوم مبارزه اشان براي دستيابي به جامعه اي آزاد و برابر براي همه گان را به يكايك مردم اعلام مي كنند . تجربه ي كنوني جنبش دانشجويي ،‌ در كنار تجربه ي مبارزات سرسختانه ي طبقه ي كارگر و جنبش آزادي خواهانه ي زنان ايران ،‌ محصول آگاهي اين جنبشها از اين حقيقت است كه «‌ دست يابي به مطالبات بر حق مردم تنها به نيروي اتحاد مردمي و بريدن قاطعانه از هرگونه دخالت از بالا و يا از خارج ممكن است »‌ .
با در نظر گرفتن چنين حقايقي ست كه امروز جنبش دانشجويي اعلام مي كند كه خواسته هاي خود را نه از طريق متوسل شدن به درگاه مراجع قدرت داخلي و خارجي ،‌ بلكه با اصرار قاطعانه دانشجويان بر اتكا به نيرو و اراده ي آگاهانه ي خود مردم ايران به شرح زير دنبال مي كند :
1 - جنبش دانشجويي به زندگي در جامعه اي اميد دارد كه در آن فرد فرد انسانها از آزادي هاي سياسي – اجتماعي خود ( ‌به عنوان حق طبيعي افراد بشر )‌ بهره مند بوده و در آن از تمامي امكانات و ثروتهاي جامعه به طور برابر برخوردار باشند . تنها در چنين جامعه اي ست كه امكان اعتلاي استعدادهاي نهان جامعه فراهم مي آيد . جنبش بر اين باور است كه دست يافتن به چنين جامعه اي جز از طريق اتحاد مستحكم آن با ديگر جنبشهاي روبه جلوي جامعه به ويژه جنبش طبقه كارگر و جنبش زنان غير ممكن است . با در نظر قرار دادن اين افق متعالي ست كه ديگر خواسته هاي دانشجويان به صورت لوازم و شروط اوليه رسيدن به چنين جامعه اي ،‌ در ادامه مطرح مي شود .
2 - جنبش خواستار حذف فضاي شبه نظامي دانشگاه ها – به همراه تمامي علايم و عواقب آن از قبيل احكام انضباطي سنگين و پوشش اجباري دختران دانشجو (‌ به عنوان نمونه اي از تبعيض و تفكيك جنسي ) ، اخراج اساتید ، طرح ستاره دار کردن دانشجویان ، ثبت نام مشروط دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، تفکیک جنسی سرویس ها و بوفه های دانشکده ها – در تمام دانشگاه هاي كشوربوده و ضمنا ً‌ به جد خواستار محاكمه ي عاملان قتل دانشجوي سبزواري مي باشد .
3 – ‌ آزادي فعاليت تشكلها و نشريات مستقل دانشجويي ، مصون از هر گونه تيغ سانسور – را حق گذشت ناپذير دانشجويان دانسته و در مسير تحقق اين خواسته پيگيرانه تلاش خواهد كرد .
4 – با توجه به عملکرد ضعیف وزارت علوم ، خواستار برکناری فوری وزیر علوم و رؤسای انتصابی دانشگاه ها می باشد .
5 - با پافشاري بر حق بديهي آزادي بيان ،‌ خواستار لغو تمامي احكام قضايي مربوط با فعالين سياسي كشور و آزادي زندانيان سياسي – به ویژه دکتر زرافشان وکیل پرونده ی قتلهای زنجیره ای - مي باشد .
6 - از كوچكترين مطالبات و مبارزات طبقه ي كارگر ايران قویا ً دفاع كرده و خود را متحد استراتژيك جنبش كارگري ايران مي داند و از آزادي تشكيل سنديكا و تشكلهاي آزاد و مستقل كارگري و نیز حق اعتصاب کارگران قاطعانه حمايت مي كند . خواستار لغو اصلاحیه ی قانون کار بوده و ضمنا ً پيگيرانه خواهان آزادي آقاي منصور اسانلو – رئيس هيأت مديره ي سنديكاي اتوبوس راني تهران - و باز گرداندن ايشان و همكاران شان به محيط كار مي باشد .
7– قويا ً‌خواستار برابري مطلق زنان و مردان در عرصه ي حقوقي ، سياسي و اجتماعي و رفع هرگونه تبعيض جنسي بر عليه زنان مي باشد .
8 – جنبش با هر گونه دخالت خارجي – اعم از اشكال نظامي يا الگوي فرساينده ي تحريمهاي سياسي و اقتصادي – در سرنوشت مردم ايران به جد مخالف بوده و اعلام مي كند كه نتايج چنين اقداماتي تنها فلاكت و سيه روزي هرچه بيشتر مردم اين كشور را به همراه خواهد داشت . اين سيه روزي با فراهم شدن شرايط براي سربرآوردن خطرناك ترين نيروهاي تبهكار جامعه با قوت هر چه تمام تر بازتوليد خواهد شد .
دانشگاه امروز سنگري براي پاسداري از حقوق و آزادي هاي مردم ايران است . بقاي اين سنگر و گسترش دامنه ي فتوحات آن تنها در پرتو اتحاد جنبشهاي بر آمده از بطن همين «‌ مردم »‌ ممكن خواهد بود . به همين سبب جنبش دانشجويي نيروهاي مترقي بالقوه و بالفعل موجود در جامعه را به اتحاد با يكديگر براي رسيدن به خواسته ها و مطالبات همسويه اشان فرا مي خواند.
مشهد 16 آذر 85

گزارش گردهمائی دانشجویان دانشگاه تهران برای نشریه دانشجوئی بذر: جنبش دانشجويي متحد جنبش كارگري و جنبش زنان است
روزنه
برگ زرين ديگري در تاريخ سرخ جنبش دانشجويي ايران
امروز، به مناسبت روز دانشجو دانشگاه تهران بار ديگر شاهد حماسه اي مهم در تاريخ پر فراز و نشيب خود بود.
امروز، به مناسبت 16 آذر، در و ديوار هاي دانشگاه، در هاي آهنين دانشگاه، با فريادها و خشم و مشت هاي گره كرده دانشجويان آزاديخواه به لرزه در آمدند ودرهم شکسته شدند.
اگر چه از چند روز قبل با احضار هاي متعدد فعالين چپ دانشجويي و حتي خانواده هاي آنها به وزارت اطلاعات سعي در ايجاد رعب و وحشت و ممانعت از برگزاري مراسم كردند، اما بر خلاف انتظار مزدوران رژيم، مراسم هر چه با شكوهتر بر گزار شد.از ساعتهاي آغازين صبح امروز اكثر فعالين چپ دانشجويي در دانشگاه حضور يافتند و در تدارك برنامه با يكديگر همكاري کردند. از چند روز قبل با انتشار بيانيه روز دانشجو تحت عنوان (( دانشگاه پادگان نيست )) و همچنين انتشار و توزيع تراكت هاي مخصوص برنامه 16 آذر در دانشگاههاي مختلف، خوابگاههاي دانشجويي و همچنين سايتها و وبلاگهاي گوناگون ، اطلاع رساني شده بود. البته لازم به ذكر است كه پوستر بزرگ برنامه در خيابانهاي اطراف دانشگاه نيز با تلاش رفقاي دانشجو بر در و ديوارها مزین شده بود.
برنامه راس ساعت 12 با برافراشتن پلاكاردهاي سرخ رفقاي چپ و حركت از دانشكده حقوق به سمت دانشكده فني اغاز شد. پلاكاردها شامل شعارهای زیر بود:

آزادي ، برابری
جنبش دانشجويي متحد جنبش كارگري و جنبش زنان است
تبعيض جنسي ملغي بايد گردد"
هر گونه دخالت خارجي در تعيين سر نوشت مردم ايران محكوم است
ستاره ستيزد و شب گريزد وصبح روشن آيد
از آسمان دانشگاه گر تير و فتنه بارد جنبش ادامه دارد
در راه آزادي چيزي جز زنجير هايمان براي از دست دادن نداريم
تصميم ما بر اين است كه از زندگي بد بيشتر از مرگ بهراسيم
ما از مبارزات و مطالبات طبقه كارگر حمايت مي كنيم
دانشجو، كارگر، اتحاد اتحاد

برنامه همزمان با مراسم دفتر تحكيم وحدت بود و بار ديگر ليبرالها و اپورتونيستها و مدعيان دروغین دموكراسي و ازادي كوشيدند تا بتوانند مهر خود را بر حركت و حماسه امروز ثبت كنند. اما باز هم مي گوييم و براي بارها و بارها كه زهي خيال باطل!امروز مبارزه دانشجویان انقلابی و چپ نشان از شکل گیری دو باره یک خط انقلابی در دانشگاه بود و دانشجويان چپ ثابت کردند كه دوران ليبراليسم و وعده های دروغین دمکراسی و آزادی به سر آمده است.
بعد از تجمع در مقابل دانشكده فني و پخش سرود به ياد ماندني "يار دبستاني من" به دليل بسته شدن درهاي دانشگاه و پشت در ماندن دانشجويان زيادي همگي به سمت درب خيابان 16 آذر حركت كرده و با دادن شعارهاي" دانشجو ميميرد ، ذلت نمي پذيرد"، "مرگ بر استبداد"، "مرگ بر ديكتاتور" با يكديگر همصدا و متحد شدند .با رسيدن به جلوي در همگي به سمت در هجوم برده و بالاخره درب آهنين را شكستند و بقيه دانشجويان و بعضا مردم عادي نيز به داخل دانشگاه آمدند . دوباره همگي به سمت دانشكده فني بر گشتند. ابتدا يكي از سخنرانان دفتر تحكيم وحدت سخنراني كرد. سپس يكي از مهمانانشان كه تقي رحماني بود دعوت به سخنراني شد. سخنان او حوصله همه را سر برد. و بعد از او نيز باز هم سخنراني ديگر، از تحكيم وحدتي ها به صحنه آمد. ظاهرا تمام عزمشان را جزم كرده بودند تا برنامه را به نام خودشان تمام كنند و مجالي به فعالين چپ و كمونيست براي اجراي برنامه هايشان ندهند. باز هم بايد با پوز خند به آنها بگوييم زهي خيال باطل!
بعد از 4-5 سخنران تحكيم وحدت، يكي از فعالين بيانيه جنبش چپ دانشجويي را خواند که با استقبال و فریادهای پرشور دانشجویان روبرو شد. لازم به توضيح است كه دانشجويان كرد دانشگاههاي تهران نيز به صورت جداگانه و همراه با حمل پلاكادهايي در ابتداي مراسم به جمع پیوستند.
در لابلای سخنرانيهاي متعدد نيز مدام شعار هاي مختلفي مانند:

آزادي ، مساوات تحريم انتخابات
دانشجو، كارگر ، اتحاد اتحاد
زنداني سياسي آزاد بايد گردد
اسانلو ، زرافشان آزاد بايد گردند

سر داده شد و در محکومیت قتل دانشجوي سبزواري، شعارهائی مبنی بر خونخواهی به گوش می رسید.بعد از خواندن بيانيه دانشجويان چپ باز هم سخنرانان تحكيم به روي صحنه آمدند كه با اعتراض دانشجويان چپ روبرو شدند. در انتها مجری برنامه اعلام کرد که می خواهد پیام ابراهیم يزدي دبير کل نهضت آزادي به مناسبت روز دانشجو را بخواند که، با اعتراض شديد و یکپارچه دانشجويان چپ مواجه شد و با سر دادن شعارهاي:

مزدور برو گمشو
يزدي برو گمشو"
حكومت زور نمي خوايم ، دولت مزدور نمي خوايم

مانع از خواندن پیام او شدند. در اين بين نيز چند تن از دانشجويان ليبرال و باصطلاح دموكراسي خواه با دشنام و بي حرمتي به چند تن از دانشجويان چپ و حتي درگيري فيزيكي سعي در متشنج كردن جو مراسم داشتند و شايد هم مي خواستند با اين كار مراسم را همانجا به اتمام برسانند تا همه چيز باصطلاح با خوبي و خوشي و همانطور كه برنامه ريزي كرده بودند به پايان برسانند. اما همگي با حركت به سوي سر در دانشگاه تهران، البته بر خلاف ميل دفتر تحكيمي ها كه از ادامه حركت با بقيه نيز منصرف شدند، به مراسم جاني ديگر بخشيدند. دانشجویان در حين حركت با مشتهاي گره كرده و كوبنده و پای كوبان شعار مي دادند:
"محمود احمدي نژاد ، عامل تبعيض و فساد"
مرگ بر استبداد
مرگ بر ديكتاتور
حكومت زور نمي خوايم دولت مزدور نمي خوايم

بس از رسيدن به سر در دانشگاه دانشجويان چپ در حاليكه پلاكاردهاي سرخشان را حمل مي كردند از ميله ها بالا رفتند و پلاكاردها را به سمت خيابان گرفتند. .نيروي انتظامي و ديگر نيروهاي امنيتي در جلوي در ايستاده بودند و با قرار دادن يكدستگاه اتوبوس در جلوي درب دانشگاه مانع از مطلع شدن و ايستادن مردم مي شدند .اما فریادها آنقدر كوبنده و رسا بود
كه هيچ مانعي جلودار آن نبود . با تمام قدرت فرياد زده شد:

آزادي ، مساوات تحريم انتخابات
مردم چرا نشستين ، ايران شده فلسطين
اي مردم با غيرت ، حمايت حمايت
پليس به اين بي غيرتي هرگز نديده ملتي
جمهوري اسلامي فانوس رو به باد است
پينوشه ، پينوشه ايران شيلي نمي شه

سر در دانشگاه با غرشهاي كوبنده دانشجويان به لرزه در آمد. سپس همگي دوباره به سمت درب خيابان 16 آذر حركت كردند و يكصدا و كوبنده شعار مي دادند و سرود مي خواندند. پس از رسيدن به جلوي درب كه آنجا هم مملو از مامورين و نيروهاي ويژه و كماندوها بود دست در دست يكديگر و پا كوبان فرياد زدند:

توپ ، تانك ، بسيجي ديگر اثر ندارد
محمود احمدي نژاد، عامل تبعيض و فساد
بسيجي حيا كن دانشگاه رو رها كن

و با اشاره به سوي كماندوها و گارد ويژه فرياد زدند: "مزدور برو گمشو"
قابل ذكر است كه در آن ساعت خيابان 16 آذر بسيار شلوغ و پر تردد بود و دانشجويان توانستند فرياد رساي خود را هر چه بلند تر به گوش مردم برسانند. در اين بين نيز به جز افرادي كه با دوربينها و موبايلهاي شخصي شان عكس و فيلم مي گرفتند، تعدادي نيز از رسانه هاي مختلف آمده بودند. سرانجام مراسم در ساعت 15 به پايان رسيد. بار ديگر جنبش چپ دانشجويي توانست قدرت خود را نشان دهد و نشان دهد که خواسته هاي آنها صنفي نمي باشد و آنها خواهان آزادي و برابري در همه عرصه های جامعه مي باشند كه تحقق اين امر با دخالت قدرتهای خارجي و هر تغيير سازشكارانه ديگر ممكن نيست. ما خواهان ريشه كن شدن كليت اين نظام استبدادي و ارتجاعي هستيم. و در اين راه از هيچ تلاش و مبارزه اي چشم پوشی نخواهيم كرد. تا جان در بدن داريم مبارزه سرخمان را ادامه مي دهيم. پس:

برپاخیز، از جا كن، بناي كاخ دشمن
15 آذر 1385
دروغ پراکنی اخبار ۲۰:۳۰ و سایت های ایسنا و فارس نیوز درباره تجمع بزرگ دانشجویان در دانشگاه تهران
خبرنامه امیرکبیر
روز گذشته پس از مراسم پرشکوه ۱۶ آذر در دانشگاه تهران، صدا و سیما و سایت های
حکومتی اخباری را به دروغ بیان کردند.
بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه ۲ که هنرمندی عالی در تحریف اخبار و دروغ گویی دارد، ادعا
کرد که تعدادی دانشجو با بی نظمی و آشوب جو دانشگاه تهران و بیرون دانشگاه را به هم
زده اند. مجری خبر ادعا کرد که دانشجویان، خبرنگار اخبار ۲۰:۳۰ را کتک زده اند و وی
روانه بیمارستان شده است. وی ادعا کرد دانشجویان بدون داشتن مجوز در دانشگاه تجمع
کرده اند.
در حالیکه حدود ۲۰۰۰ نفر از دانشجویان در اعتراض به گسترش فشار روز افزون بر
دانشجویان و به مناسبت گرامیداشت روز ۱۶ آذر در دانشگاه تهران تجمع کردند، اخبار
۲۰:۳۰
سعی کرد تعداد دانشجویان را اندک شمرده و آنها را به عنوان آشوب طلب معرفی
کند.
سایت ایسنا هم سعی کرد کرد با ظرافت این مراسم را کوچک جلوه دهد و تعداد شرکت
کنندگان در این مراسم را ۳۰۰ نفر عنوان کرد. این سایت سعی کرد اخبار را به گونه ای
عنوان کند که ظاهرا دانشجویان خود با یکدیگر مشکل داشته اند و نتوانسته اند مراسم
را به خوبی برگزار نمایند.
سایت حکومتی فارس نیوز نیز دانشجویان را با عنوان “تعدادي از دانشجويان طيف
افراطي شاخه ملي‌گرا” نام برد و تعداد دانشجویان را ۲۰۰ نفر عنوان کرد

وضعیت وخیم کیانوش سنجری و احمد باطبی در بازداشتگاه 209
ایرانپرس نیوز
کارزار آزادی کیانوش سنجری
امروز 16 آذر برابر با شصتمین روز بازداشت کیانوش سنجری فعال حقوق بشری در ایران است . از آنجا که نقض حقوق انسان ها به مساله ای عادی نزد سران رژیم جمهوری اسلامی تبدیل شده است، ما با تاکید بر حمایت از زندانیان سیاسی حمایت خود را از تجمع روز جهانی حقوق بشر(10 دسامبر) در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران اعلام می کنیم.
کیانوش سنجری امروز در حالی دو ماه است که در بازداشت وزارت اطلاعات به سر می برد که همچنان از دیدار آزادانه با خانواده اش محروم است و با وکلای مدافع خود نیز ملاقاتی نداشته است.
.احمد باطبی دانشجوی زندانی قیام افتخار 18 تیر همچنان در بازداشتگاه امنیتی 209 بدون دلیل بازداشت است.
بنا بر گزارشی که پزشک معالج وی منتشر کرده است وی دچار مشکلات حاد جسمی شده است و از بیماری کمر، کلیه ، پوست به شدت رنج می برد.
احمد باطبی در شرایطی در بند 209 نگهداری می شود که مسئولین قوه قضاییه هیچ پاسخی برای افکار عمومی جامعه ایران نداشته و ندارند و تنها اظهار نظرشان در مورد احمد توسط کریمی راد به این قرار بود که او به دلیل عدم مراجعه به زندان بعد از اتمام دوران مرخصی بازداشت شده است .
اظهارات کریمی راد کاملا کذب است چون احمد باطبی در آن دوران به دلیل بیماری در مرخصی استعلاجی به سر می برد و اصولا بازگرداندن وی به زندان هیچ توجیهی ندارد. حال اگر صحبت کریمی راد صحیح هم باشد پس به چه دلیل باطبی را به بند سیاسی منتقل نمی کند و وی را بازداشتگاه امنیتی نگاه داشته اند؟ما اعلام می کنیم با توجه وضعیت وخیم احمد هر لحظه امکان حملات شدید عصبی در وی وجود دارد و اگر مشکلی از این بابت برای وی به وجود آید مسئولیت آن بر عهده ی وزارت اطلاعات است و قوه قضاییه است.
کیانوش سنجری نیز همچنان تحت شدید ترین فشارهای روحی و جسمی قرار دارد و بنا بر گزارشات رسیده به شدت ضعیف شده است.
ما به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام می کنیم به چه دلیل به وزیر اطلاعات اعتراض نمی کنید و پاسخ وی را نمی خواهید که چرا اجازه ملاقات نمایندگان از بند 209 صادر نمی شود. چگونه است که نسبت وضعیت زندانیان سیاسی در زندان اوین بی تفاوت هستید؟ آیا انسانی در میان سران نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد؟
تاکید می کنیم در صورتی که احمد کیانوش سنجری و احمد باطبی هر چه سریعتر آزاد نشوند در هر فرصتی علیه این بیداد و نقض حقوق بشر در ایران به پا خواهیم خواست.
در این راستا بار دیگر از تمامی فعالین سیاسی و حقوق بشری در سراسر دنیا برای آزادی این دو زندانی در بند کمک می خواهیم.
کارزار آزادی کیانوش سنجری


http://sos-sanjari.blogspot.com/12/07/2006
اطلاعيه شماره پنج کمپين نجات رافق تقی و سمير صداقت اوغلو
ایرانپرس نیوز
پنج نفر ديگر از نويسندگان و هنرمندان در جمهوري آذربايجان رويگردانی خود از اسلام را اعلام کردند.
جنبش رويگردانی از اسلام همچنان ادامه دارد
پنج تن دیگر از نویسندگان و هنرمندان جمهوری آذربایجان در ابراز همبستگی با رافیق تقی نویسنده مقاله "اروپا و ما" رويگرداني خود از دین اسلام را اعلام کردند.
بر اساس گزارش خبرگزاری توران که روز پنجشنبه ۷ دسامبر در روزنامه های اکسپرس و 525 منتشر شده است، این افراد فتوای آیت الله فاضل لنکرانی مبنی بر محکوم بودن نویسنده و منتشر کننده مقاله اروپا و ما به مرگ را دليل اعلام دست کشيدن خود از اسلام اعلام کرده اند.
روزنامه اکسپرس عنوان اصلی خود را به این موضوع اختصاص داده و نوشته است: "بازگشت از دین ادامه دارد."
این روزنامه اسامی هنرمندان و نويسندگان را به این ترتیب اعلام کرده است: ایلقار جهانگیراف ، دارنده لقب دولتی هنرمند حرفه ای ( امکدار آرتیست) / آیدین خان ، نویسنده / میرمهدی آقا اوغلو داستان نویس / یاشار اسن نقاش / دنیز گوچپینار نوازنده ترکیه ای .
روزنامه اکسپرس یادآوری کرده است که پیش از این نیز یک عده از نویسندگان ( روزنامه نگار) جمهوري آذربايجان به همین علت رويگرداني خود از اسلام را اعلام کرده بودند.
روزنامه 525 چاپ باکو نیز همین خبر را با عنوان "یک گروه از کارکنان فرهنگی از دین اسلام خارج شدند" به چاپ رسانده است.
طی هفته های اخیر نشریاتی از قبیل " آلما " / " خلق جبهه سی " / اولایلار چاپ باکو نیز به اعتراض و نقد شديد دین اسلام و و فتواي قتل رافق تقي و سمير صداقت اوغلو از طرف فاضل لنکرانی و بنی فضل پرداخته و به طور آشکاری مطالب انتقادي شديد اللحني را در قالب طنز و سایر مطالب در خصوص احکام انسان ستيزانه اسلامی از جمله فتوا منتشر کرده اند .
روزنامه هاي چاپ آذربايجان و باکو اين حرکت را بسيار مهم ارزيابي کرده و آن را شروعي بر خروج وسيعتر مردم از دين اسلام ارزيابي ميکنند. فتواي قتل دو نويسنده بدليل نوشتن يک مطلب انتقادي و تبليغات کرکننده و هيستريک جمهوري اسلامي ايران عليه اين دو نفر٬ و صدور فتواي قتل از سوي حکومت اسلامي ايران٬ موجي از اعتراض و انتقاد را در رسانه هاي متعدد آذربايجان دامن زده است. هنرمندان زيادي در اعتراض به اين سياست ضد انساني٬ رسما و علنا دست کشيدن خود از اسلام را در رسانه ها اعلام ميکنند. اين يک حرکت بسيار مهم در کشورهاي اسلام زده است.
کمپين نجات رافق تقي ضمن اعلام شادباش بدليل اين حرکت مهم و شجاعانه دست همه اين هنرمندان را به گرمي ميفشارد و از همگان دعوت ميکند به اين حرکت مهم بپيوندند!
جمعي از كارگران، كارتن خواب هاي كوچه هاي بازار تهران هستند
پیک ایران
حبيب‌‏زاده, با تاكيد بر اينكه اشتغال در تهران تبديل به يك معضل اساسي شده, گفت: جمع كثيري از كارگران صنوف مختلف, كارتن‌‏خواب‌‏هاي كوچه‌‏هاي بازار تهران هستند. به گزارش خبرنگار ايلنا, افشين حبيب‌‏زاده, عضو ائتلاف اصلاح‌‏طلبان در انتخابات شوراي شهر تهران، در جمع وبلاگ‌‏نويسان, تصريح كرد: هيچ‌‏گونه راه‌‏حل اساسي و كاربردي براي حل معضل اشتغال در تهران ارائه نشده است. وي با اشاره به اينكه اصلاح‌‏طلبان براي حل مشكل مسكن اقشار آسيب‌‏پذير و كم درآمد در تهران راه‌‏حل‌‏هاي متفاوتي دارند, گفت: ما معتقديم احياي بافت‌‏هاي فرسوده به عنوان يك راه‌‏حل, فرصت مناسبي براي تبديل واحدهاي يك طبقه به آپارتمان‌‏هاي بلندمرتبه و در قالب طرح جامع و تفضيلي شهر تهران است. به اعتقاد كانديداي دور سوم انتخابات شوراي شهر تهران, اين كار نياز به اعتبارات داخلي و سرمايه‌‏هاي خارجي دارد، ولي غير ممكن نيست. وي، از ساخت مسكن‌‏هاي اجاره‌‏اي به عنوان راهكار ديگر حل مشكل مسكن دانست و گفت: ساخت اين واحدها علاوه بر اينكه مشكل مسكن اقشار آسيب‌‏پذير را حل مي‌‏كند, مي‌‏تواند به تنظيم بازار اجاره مسكن در شهر تهران كمك كند و حتي مي‌‏توان از آن به عنوان تامين كننده بخشي از منابع مالي شهرداري نيز استفاده كرد. حبيب‌‏زاده گفت: يكي ديگر از محورهاي برنامه اصلاح‌‏طلبان پرداخت عوارض متناسب با بهره‌‏مندي از امكانات شهري است تا طبقات شهري كه از امكانات كمتري برخوردار هستند, به همان ميزان عوارض بپردازند. به گفته عضو ائتلاف اصلاح‌‏طلبان, اين موضوع مورد تاييد و حمايت بخش قابل توجهي از اقشار مرفه نيز است و آنان نيز پرداخت عوارض متناسب با بهره‌‏مندي از آن را به عنوان يك اصل مي‌‏پذيرند. وي با تاكيد بر اينكه توزيع برابر امكانات شهري در دستور كار اصلاح‌‏طلبان قرار دارد, گفت: معتقديم بايد شرايطي فراهم شود تا طبقات مختلف شهري احساس تبعيض نكنند و مشي ما رفع تبعيض و آثار آن از جامعه شهري است
سرکوب جنبش کارگری و جنبش دانشجوئی توسط نظام جمهوری اسلامی را محکوم می کنیم
گزارشگران
اختناق، سانسور، سرکوب توسط نظام جمهوری اسلامی بار دیگر تشدید یافته است و این در شرایطی است که شکاف هایی طبقاتی موجود که ماحصل اجتناب ناپذیر مناسبات تولیدی حاکم بر جامعه ایران است هر روز عمیق تر و وسیع تر شده و آسیب های اجتماعی ناشی از آن از جمله فقر، اعتیاد، ایدز و تن فروشی ابعاد گسترده تری می یابد و هزاران انسان را به کام تباهی و مرگ می کشاند. جمهوری اسلامی همچون گذشته راه کار را تشدید سرکوب اعتراضات و دستگیری و سرکوب فعالان جنبش های اجتماعی یافته تا بدین گونه با ایجاد رعب و وحشت از سازمان یابی گروهای اجتماعی و پیگیری آنها و مبارزاتشان جهت دستیابی به مطالباتشان جلوگیری نماید.

دستگیری منصور اسانلو ضرب و شتم ابراهیم مددی از فعالان جنبش کارگری شرکت واحد به قتل رساندن توحید غفارزاده توسط دانشجویان بسیجی، درگیری نیروهای انتظامی با مردم در منطقه مریوان، جلوگیری از ورود دانشجویان دانشگاه امیرکبیر،... همگی بیانگر تشدید سرکوبی است که بی تردید تحولات سیاسی در منطقه خاورمیانه و به ویژه عراق که منجر به افزایش قدرت نیروهای ارتجاعی و بنیادگرا گشته است سهم بسزائی دارد.

از سوئی دیگر امپریالیسم جهانی به رغم شکست درجنگ و اشغال نظالی عراق . همچنان ميان تغيير رژيم ايران از راه تحريم اقتصادی - حمله نظامی ویا مذاکره با جناحهايی ازاين حاکميت ارتجاعی در ترديد است. در همین حال رهبران دولتهای امپرياليستی با وقاحت مدعی «دفاع از حقوق مدنی شهروندان ايرانی از جمله حق پيوستن کارگران به سنديکا» نيز هستند . اما کارگران و زحمتکشان ايران به خوبی ميدانند که به رغم این ادعاها «راه حلهای» امپرياليستی نتيجه ای جز تشديد فقر و بدبختی و بی حقوقی برای آنها نخواهد داشت. 

کارزار مبارزه برای لغو کلیه قوانین نابرابر و مجازات اسلامی علیه زنان با اعتقاد به همبستگی کلیه جنبش های اجتماعی در جهت سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی ودست یابی به جامعه ای عاری از هر گونه ستم و استثمار، سرکوب و بازداشت فعالان جنبش کارگری و دانشچوئی را مجکوم می کند و خواهان آزادی دستگیر شدگان ، لغو فوری و بی قید و شرط احکام صادر شده علیه محسن حکیمی، محمود صالحی ، جلال حسینی و دیگر فعالین جنبش کارکری و رفع ممنوعیت رفت و آمد دانشجویان است.


کارزار مبارزه برای لغو کلیه قوانین نا برابر و مجازات های اسلامی علیه زنان
دسامبر 2006
جان لنون صدای صلح طلبی جهانی
رادیوفردا
ده سال پيش از مرگ، جان لنون، خواننده جاودان گروه بيتل‌ها، در پاسخ به اين پرسش که اگر ناگهان بميری، دوست داری از تو چگونه ياد شود، گفت: «به عنوان يک صلح‌دوست بزرگ».
لنون می گويد «دست يابی به صلح، هدف بزرگ ماست.» اما شيوه هايی که او برای دستيابی به صلح پيشنهاد می کرد، با مبارزه سنتی برای صلح بسيار متفاوت بود.
«برای دست يافتن به صلح، بايد به شيوه های صلح آميز دست زد».
جان لنون می گوید برای دست یافتن به صلح، باید شیوه های صلح آمیزی را پیشه کرد: «به طور نمادين، به جای شکستن شيشه مغازه‌ها، مثلا ميگذاريم موهايمان برای صلح بلند شود. حتی اگر کارگری موهايش را نزند، به نحوی برای صلح مبارزه کرده است. برای همين است که می‌گوييم برای صلح موهايت را بلند کن، يا برای صلح از رختخواب بيرون نيا. ..می‌دانيد.. کارهايی از اين قبيل که چيزی را هم خراب نمی‌کند.»
چهار ترانه جان لنون که منتقدان فرهنگ پاپ آن را بزرگترين تبليغ برای صلح جهانی توصيف می‌کنند، از اين قرارند:
«عشق همه آن چيزی است که به آن نياز داری» Love is All You Need «کريسمس مبارک، اگر بخواهی جنگ تمام شده»، Imagine يا «تصور کن» و «به صلح يک شانس ديگر بدهيم» Give Peace A Chance.
تنها در سال‌های آخر عمرش بود که جان لنون اعتراف کرد شعر ترانه «خيال کن» را، از کتاب تصويری‌ به نام گريپ فروت، که همسر ژاپنی هنرمندش، يوکو اونو آن را نگارش کرده بود، گرفته بود.
با این حال ترانه Imagine اکنون به نحوی به امضای جان لنون تبديل شده است: «خيال کن که بهشتی در کار نباشد- خيالش که آسان است...»
جان لنون: «در واقع اين ترانه را بايد «لنون اونو» بدانيم. شعر و مفهوم اين ترانه از يوکو گرفته شده. اما آن‌وقت‌ها من يک مقدار خودخواه بودم، و اسم يوکو را نبردم. ايده اين ترانه از کتاب گريپ فروت گرفته شده. توی اين کتاب، بارها آمده: اين را تصور کن، آن را تصور کن، اما، به هر حال، حالا سهم يوکو را از اين ترانه يادآور می شوم. با اين که خيلی وقت پيش بايد اين کار را می‌کردم.»
جان لنون و همسرش یوکو اونو در پاریس ۱۹۶۹
هشتم ماه دسامبر، بيست و ششمين سالگرد قتل جان لنون، به هنگام مرگ، تنها ۴۰ سال داشت. در روز هشتم دسامبر سال ۱۹۸۰، مردی به نام مارک ديويد چنتنن، او را جلو در آپارتمانش، در نيويورک از پا درآورد.
اکنون، پس از گذشت ۲۶ سال، لنون همچنان صدای جهانی صلح‌طلبی و مبارزه با جنگ شناخته می شود.
«تصور کن» ترانه ای از جان لنون
خيال کن که بهشتی در کار نباشد- خيالش که آسان است،
که جهنمی زير پايمان نباشد، و بالای سرمان فقط آسمان باشد،
خيال کن که مردم همه در امروز زندگی کنند.
خيال کن که مرزو بومی درکار نباشد- خيالش که مشکل نيست،
که هيچ چيزی نباشد که برايش بکشی يا کشته شوی، که مذهب هم نباشد،
خيال کن که زندگی همه مردم در صلح بگذرد،
شايد بگويی خيالبافم، اما من تنها نيستم،
و کاش تو هم روزی به ما بپيوندی، و دنيا متحد شود.
خيال کن که مالکيتی در کار نباشد – که گمان نکنم بتوانی،
که نه به آز نياز باشد و نه گرسنگی باشد، که انسان ها برادروار باشند،
خيال کن که همه جهان برای همه مردمان باشد،
شايد بگويی خيالبافم، اما من تنها نيستم،
وکاش روزی تو هم به ما بپيوندی، و دنيا متحد زندگی کند

فرانسه: وضعیت حقوق بشر در ایران همچنان یک موضوع اصلی است
ایرانپرس نیوز
ترجمه نامه وزیر امور خارجه فرانسه در پاسخ به نامه س ژ ت
وزارت امور خارجه فرانسه
پاریس - 28 نوامبر 2006
به آقای ژان فرانسوا کوربه
مسول فعالیت های اروپا و مدیترانه ی کنفدراسیون عمومی کارگران – س ژ ت
آقای کوربه
نامه ی شما مورخ 11 اکتبر، که بابت آن ازتان تشکر می کنم، کاملا نظر مرا جلب کرد.
من نیز مانند شما به طور خاصی از بابت دست اندازی مقامات ایرانی به آزادی های سندیکایی وبویژه تصمیم گیری های متعدد درباره ی ممنوع ساختن اعتصابات، که اغلب به خاطر ملاحظات مربوط به امنیت ملی است، نگران هستم.
اعتصاب رانندگان اتوبوس که شما در نامه تان به آن اشاره می کنید واکنش های زیادی را از سوی مقامات ایرانی برانگیخته است ( بازداشت ها، اقدامات ارعابی نسبت به خانواده ها ی اعتصابی، تعلیق از کار). مورد منصور اسانلو، ریس سندیکای رانندگان اتوبوس برای دفاتر تحت نظر من [در وزارت امور خارجه] موردی شناخته شده است. آقای اسانلو، که از دسامبر 2005 تا اوت 2006 در بازداشت بسر می برد و بعد از پرداخت 170.000 یورو ضمانت آزاد شد ه بود بار دیگر در تاریخ 19 نوامبر بازداشت شده است.
این دست اندازی به آزادی های سندیکایی به ویژه ی به این دلیل نگران کننده است که ایران قراردادهای چند طرفه ای را که این آزادی ها را به رسمیت می شناسد امضاء کرده است، به خصوص
- عهدنامه ی بین المللی مربوط به حقوق مدنی و سیاسی و ماده ی 22 آن درباره ی حق تشکیل و عضویت در سندیکا : - تعهد نامه بین المللی مرتبط به حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ماده ی 8 آن که به حق تشکیل و عضویت در سندیکا، حقوق سندیکایی برای متشکل شدن به صورت فدراسیون، حقوق سندیکاها برای فعالیت آزادانه و حق اعتصاب مربوط است.
در چنین شرایطی مقامات فرانسه اهمیت زیادی به این می دهند که نگرانی های خویش را از طرق مختلف در این باره ابراز دارند. در این باره به خصوص از سال 2003 تا به حال دولت فرانسه هر ساله به صورت اقدام مشترک برای تهیه ی قطعنامه ای پیرامون وضعیت حقوق بشر در ایران در چارچوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد عمل می کند و نیز نقش فعالی در بیانیه ها و اقدامات اتحادیه ی اروپا و تصمیم هایی که باید در سطح ملی اتخاذ شود ایفاء می کند.
وضعیت حقوق بشر در ایران همچنان یک موضوع اصلی در موضع گیری های مقامات فرانسوی در قبال این کشور خواهد بود. مطمئن باشید که من نسبت به مواردی که به طور خاص در نامه ی خود از آن یاد کرده اید توجه خواهم داشت.
با بهترین احترامات
فیلیپ دوستبلازی(امضاء وزیر امور خارجه ی فرانسه)
سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

حکومتهای سیاه دشمن اینترنت در جهان
ایرانپرس نیوز
13

حکومت سیاه دشمن اینترنت در جهان: جمهوری اسلامی، سوریه، بلاروس، چین، کوبا، کره شمالی، ویتنام، ازبکستان، ترکمنستان، بیرمانی، تونس، مصر و عربستان

"سوسياليسم يا بربريت"

انتخابى گريز ناپذير!

روزنه
امروز چهارشنبه پانزدهم آذر، دانشگاه تهران پيام مهمى به جهان مخابره کرد. اين پيام صريح، روشن، قابل فهم و انسان محور است. در اين پيام آينده ترسيم ميشود و شکل دادن به اين آينده به انتخاب و تلاش آگاهانه گره ميخورد. دو راهى "يا سوسياليسم يا بربريت"، يک حقيقت انکار ناپذير و قابل مشاهده دنياى امروز است. امروز بربريت سرمايه دارى در قاموس دولتها و جريانات ميليتاريست و تروريست در دنيا بشريت را در چنگال مصائب جنگ و آوارگى و فقر و بيکارى و نژاد پرستى و مذهب و قوم پرستى به اسارت گرفته است. پاسخ اين دنياى وارونه و ضد انسانى و بيرحم تنها ميتواند سوسياليسم باشد. پاسخ اين بربريت مدرن سرمايه فقط ميتواند انقلاب کارگرى و سوسياليسمى باشد که انسان را در محور حرکت خود قرار دهد.

امروز دانشجويان و نسل آزاد انديش و سوسياليست در ايران مکان شايسته خود را در تاريخ اعتراضات پيشرو جهان ثبت کردند. در تهران و شهرهاى ديگر صدائى متحد و با اعتماد بنفس قد علم کرد و راه حل آزاديخواهانه خود را در مقابل کل جامعه قرار داد. اين شعارها که امروز در تهران اختناق زده تکرار شد مثل بلور شفاف است؛" آزادى و برابرى"، "رهائى زنان رهائى جامعه است"، "سوسياليسم يا بربريت"، "ما جز زنجيرهايمان چيزى براى از دست دادن نداريم"، "مردم نان ميخواهند نه بمب"، "زندانى سياسى آزاد بايد گردد"، "ما متحد استراتژيک جنبش کارگرى و جنبش زنان هستيم"، "دانشجو کارگر اتحاد اتحاد"، "دانشگاه پادگان نیست" و "مرگ بر استبداد"، از آن جمله اند. اين پلاتفرم آزادى جامعه است، پلاتفرم نفى حکومت مذهبى است، پلاتفرم نفى جنگ و ميليتاريسم است، پلاتفرم نفى تبعيض و نابرابرى است، پلاتفرم آزادى سياسى و حق و عدالت و سوسياليسم آنست. اين پلاتفرم توهم ندارد و به راه حلهاى نيم پز و خاکسترى دل نبسته است، اين پلاتفرم جامعه را در مقابل انتخابى روشن و انسانى قرار ميدهد؛ براى نفى بربريت بايد سوسياليسم را بپا کرد و سوسياليسم پرچم مقابله با بربريت است!

روزهای ١٤ و ١٥ آذر دانشجويان در تهران و تبریز و مازندران مردم ايران و بشريت را نمايندگى کردند و در مقابل جریانات اسلامي و قوم پرست و ناسيوناليست و در مقابل سرمايه دارى پرچم روشنی بلند کردند. دانشجويان با تاکيد بر رهائى اجتماعى از بربريت سرمايه دارى و با برافراشتن پرچم سوسياليسم بر زخمهاى طبقه کارگر و مردم محروم مرهم نهادند و کل جامعه را به این راه حل فراخوان دادند. اين افقى ديگر، راه حلى ديگر، جنبشى ديگر و آينده اى ديگر است. يک آينده بهتر!

حزب کمونيست کارگرى به برگزارکنندگان و دست اندرکاران مراسمهاى پرشکوه ١٤ و ١٥ آذر درود ميفرستد و به اين عزم و اراده انقلابى و آزاديخواهانه ارج مينهد! اما بايد بر سکوى پرافتخار و سرخ شانزده آذر براى نجات يک جامعه هفتاد ميليونى خيز برداشت و جنبش سوسياليسم را در هر کوچه و خيابان و دانشگاه و کارخانه سازمان داد! بايد جامعه را حول افق سوسياليسم بسيج کرد! بايد رژيم اسلامى بعنوان يک سنگر مهم بربريت و تروريسم اسلامى در خاورميانه و جهان را با قدرت جنبش سوسياليستى شکست داد! طبقه کارگر و پيشروان سوسياليست طبقه کارگر، زنان و مردان آزاديخواه، جوانان پرشور و خواهان عدالت و آزادی بايد متحد شوند و پرچم جنبش انقلابى و سوسياليستى و برابرى طلبانه را برافرازند. اين تنها راه نجات مردم ايران و نقطه آغاز تحولات بنيادى در منطقه و جهان خواهد بود.

زنده باد پرچمداران آزادى و برابرى و سوسياليسم در دانشگاه های ایران
سرنگون باد جمهورى اسلامى
زنده باد جمهورى سوسياليستى

حزب کمونيست کارگرى ايران
۱۵


آذر ۱۳۸۵- ۶ دسامبر ۲۰۰۶

مقابل بیكار سازیها باید مقاومت وسیع سازمان داد
روزنه
١٥٩ نفر از كارگران اخراجي نساجی اكباتان در اعتراض به بیكارسازی خود و عدم دریافت مقرری ایام بیكاری صبح روز ١٣ آذر در مقابل استانداری اين شهر تجمع كردند. بنا به گزارشهای رسیده كارگران بخش ريسندگی "نساجی اكباتان" چندی پيش به عنوان تغيير ساختار اين بخش اخراج و تحت پوشش بيمه بيكاری قرار گرفتند ولی تا كنون هيچ پولی به آنها پرداخت نشده است. بنا به همين گزارش در اين كارخانه ٣٥٠ كارگر در بخشهای رنگرزی، بافندگی و ريسندگی به كار اشتغال داشتند كه تنها در سال گذشته ١٠٠ نفر از كارگران بخش بافندگی به بهانه تغيير خط توليد‌‏، از كار اخراج شدند و در حال حاضر تنها كارگران بخش رنگرزی مشغول به كار هستند.
در قزوین نیز دهها كارگر بلاتكليف شركت "قوه پارس" روز ١٤ آذر با تجمع در مقابل استانداری در اعتراض به بیكارسازی خود خواستار رسيدگي به وضعيت حقوقي خود شدند. پس از يكساعت تجمع كارگران، مسئولان استانداری با نمايندگان كارگران معترض مذاكره كرده و وعده دادند كه تا روز يكشنبه آينده به مشكلات اين شركت رسيدگي شود. لازم به ذكر است، شركت قوه پارس از بهمن ٨٤ فعاليت خود را متوقف كرده و ١٢٠ بازنشسته و ٧٠ كارگر شاغل اين واحد بلاتكليف هستند.
همچنین مدیریت شركت "فدك" در شهریار نیز ٧٠ كارگر رسمی این مركز را در طول سه ماه گذشته اخراج كرد و این در حالی است كه در پایان سال گذشته ٢١ كارگر قرار دادی نیز اخراج شده بودند. بهانه كارفرما كمبود آب آشامیدنی است. شركت فدك كه در زمینه پرواربندی، تربیت اسب و جوجه كشی كار میكند ٢٨٠ كاركن دارد. شكایات كارگران نسبت به این بیكارسازیها به دستگاههای دولتی تا حال نتیجه نداده است.
توحش سرمایه داری تحت حاكمیت جمهوری اسلامی علیه كارگران و هست و نیست آنان عنان گسیخته است. دولت و كارفرمایان با بیكار سازی و یا عدم پرداخت دستمزدها كارگران را در ابعاد میلیونی از هستی ساقط كرده و حتی از پرداخت بیمه های بیكاری بسیار ناچیز كه شامل بخش كوچكی از كارگران بیكار میگردد نیز دریغ میكنند چنان كه كارگران بیكار مشمول آن باید با چنگ و دندان از دولت این حق را بگیرند.
مقابل اخراج و بیكارسازیها باید مقاومت وسیعی را سازمان داد. باید همه كارگران، چه شاغل و چه بیكار را در این مبارزه متحد كرد و به میدان آورد. باید كل جامعه را از خانواده های کارگران و معلمین و پرستاران گرفته تا دانشجویان و دانش آموزان را به صف حمایت خود كشاند و نگذاشت كارفرمایان و دولت با اخراج و یا عدم پرداخت دستمزدها زندگی كارگران را بیش از این تباه سازند. باید از كارگران نساجی اكباتان همدان حمایت وسیع به عمل آورد تا هر چه سریعتر به خواسته های برحق خویش دست یابند. باید با خواست بیمه بیكاری مكفی و بیمه های درمانی كامل برای همه كارگران بیكار به میدان آمد تا سد محكمی در مقابل تعرض دولت و سرمایه داران به سطح زندگی و معیشت كارگران ایجاد كرد.
ممنوعیت اخراج و بیمه بیكاری مكفی خواست همه كارگران است
زنده باد اتحاد و مبارزه كارگران بر علیه بیكارسازی
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ آذر ١٣٨٥، ۵ دسامبر ٢٠٠٦

پیام عبدالله اسدی بمناسبت تحصن موفقیت آمیز پناهجویان ایرانی در استکهلم
درود بر شما که مشعل انسانیت و دفاع از حق پناهندگی را در برابر سیاست های ضد پناهندگی دولت سوئد برافراشته کردید
روزنه
در دل ظلمت و سیاهی ای که سیاست های ضد انسانی پناهنده پذیری دولت سوئد برای پناهندگان بوجوده آورده است٬ تحصن با شکوه پناهندگان ایرانی در استکهلم که سه روز بطول انجامید٬ پاسخ محکمی بود که زیر پاگذاشتن حق مسلم پناهندگی را از جانب دولتمردان سوئد به مصاف می طلبید. این تحصن پاسخ متخدانه ای بود به توافقات سه جانبه اداره مهاجرت٬ وزارت امورخارجه و پلیس سوئد که تصمیم گرفته اند نزدیک به ۱۰۰۰ پناهنده ایرانی را اخراج کنند. ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد! این پاسخی بود که پناهندگان بر آن اصرار داشتند و عهد بستند که نیروی مبارزه خود را ضامن اجرای آن کنند. در حالی که وزیرجدید مهاجرت سوئد مانند سلف خود با بی شرمی تمام برای پناهندگان مخفی خط و نشان می کشد٬ این تحصن هشداری بود به مقامات دولت سوئد که ما مرعوب نخواهیم شد. در صحنه می مانیم و با قوای متحد و متشکل خود و با حمایت صف وسیعی از انسانهای آزادیخواه٬ شما را در برابر حق خواهی و انسانیت به زانو درخواهیم آورد.

پناهجویان٬ اعضا و فعالین فدراسیون و همه کسانی که در تحصن سه روزه استکهلم شرکت کردید٬ درود بر شما! درود بر شما که یکبار دیگر راه را به همه نشان دادید. اتحاد٬ تشکل و اعتراض! ما در مقابل سیاستهای ضد انسانی دولت سوئد در زمینه پناهندگی راه دیگری جز این نداریم. این برای ما در فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی در سوئد جای غرور است که به ظرف اعتراض و مبارزه پناهجویان تبدیل شده ایم. من اعتقاد راسخ دارم که با توسل به سلاح تشکلی که از آن همه ماست خواهیم توانست که با اعتماد به نفس و با گردنی برافراشته همه سختی ها و بی عدالتی ها در حق پناهندگان را به عقب برانیم. من همه پناهجویان را فرا می خوانم که به فدراسیون بپیوندند و صف متحد دفاع از حق پناهندگی را هر چه بیشتر نیرومند سازند. دستتانتان را برای کار بزرگی که انجام دادید به گرمی می فشارم.

عبدالله اسدی
دبیر همبستگی، فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی در سوئد
تلفن تماس :۰۷۳۷۱۷۸۸۱۹
۶


دسامبر ۲۰۰۶


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

Thursday, December 07, 2006

16/09/1385 پنجشنبه






نظر شما در مورد 16 آذر امسال چیست ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

در بزرگداشت ۱۶ آذر برگزار شد
تجمع دانشجويي «دانشگاه زنده است
سرمایه
سرمايهمراسم بزرگداشت روز دانشجو ديروز با حضور صدها دانشجو در دانشگاه تهران برگزار شد.در اين تجمع اعتراضي كه بعدازظهر ديروز به دعوت دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) با عنوان «دانشگاه زنده است» برپا شد، طيف‌ها و گرايش‌هاي مختلف دانشجويي خواست‌ها و مطالبات خود را بيان كردند.آنان كه روبه‌روي دانشكدهء فني دانشگاه تهران - محل شهادت دانشجويان جان باخته در حوادث سال 1332 - تجمع كرده بودند، پلاكاردهاي متعددي در دست داشتند كه روي برخي از آن‌ها نوشته شده بود:«دانشگاه پادگان نيست»، «زنداني سياسي آزاد بايد گردد»، «آزادي و برابري»، «تبعيض جنسيتي ملغي بايد گردد»، «ما خواهان آزادي بيان و تشكل‌هاي مستقل هستيم»، «جنبش دانشجويي از مطالبات كارگران حمايت مي‌كند»، «هرگونه دخالت خارجي در تعيين سرنوشت مردم ايران محكوم است» و ... .چند سخنران نيز كه عمدتاً از فعالان دانشجويي بودند به طرح و بررسي مسايل مبتلابه جنبش دانشجويي و تحليل مسايل كنوني جامعهء ايران پرداختند و دانشجويان را به هشياري و اتحاد و واكنش مناسب نسبت به رويدادها و وقايع جاري فراخواندند.همچنين سخنرانان از مشكلاتي كه فراروي دانشجويان فعال سياسي به ويژه دانشجويان ستاره‌دار در برخورداري از حق تحصيل وجود دارد، انتقاد كردند.در خاتمهء اين مراسم، دانشجويان نخست به سمت در جنوبي و سپس در غربي دانشگاه حركت كردند كه نيروي انتظامي مستقر در محل، از خروج آنان از دانشگاه ممانعت كرد.تجمع ياد شده كه از ساعت 12 ظهر ديروز آغاز شده بود سرانجام حوالي ساعت 16 بعد از ظهر پايان يافت
دانشگاه، حوزه نيست
تجمع دانشجويان در تبريز - چهارشنبه 15 آذر 1385 [2006.12.06]
روز آنلاین
فرهاد داوري
"كسي كه باد مي كارد توفان درو مي كند". اين جمله روي پلاكاردي كه در دست يكي از دانشجويان قرار داشت نوشته شده بود. پلاكاردهاي ديگري نيز وجود داشت كه روي همه آنها شعار ها و جملاتي از اين دست نوشته بود.
دانشجويان دانشگاه سهند تبريز ديروز سه شنبه پاسداشت 16 آذر ماه، روز دانشجو را به اعتراض و نقد مديريت دانشگاه تبديل كردند و اين همه از آن رو بود كه طي يك سال گذشته در دانشگاه سهند تبريز اتفاقاتي رخ داده كه در شان يك دانشگاه نبوده است.
در پي تعليق انجمن اسلامي دانشگاه سهند تبريز كه تنها تشكل صنفي در اين دانشگاه بود، دانشجويان در اقدامي كاملا خودجوش و بدون هماهنگي قبلي ديروز ظهر در سالن"DC" دانشكده شيمي به اعتراض وتجمع پرداختند؛ آن هم در پاسداشت روز ملي دانشجو.
اين تجمع كه بدون اعلام قبلي و بدون هر گونه سازماندهي برگزار شد با استقبال بسيار زياد دانشجويان روبرو گرديد، به نحوي كه بخش عظيمي از دانشجويان در آن مشارکت کردند.
در اين تجمع چند تن از فعالين دانشجويي به صحبت پرداختند و پيرامون تغيير مديريت دانشگاه در طول دو سال گذشته و همچنين فشار هاي وارده بر دانشجويان و محروميت دانشجويان ستاره دار از تحصيل سخن گفتند.
در همين ارتباط يكي از دانشجويان دانشگاه سهند در گفت و گو با روز گفت: "اين تجمع بدون اطلاع قبلي بود به گونه اي كه بسيج دانشگاه و حراست و مديريت نيز كاملا يكه خوردند. آنان اصلا انتظار چنين تجمعي را نداشتند. اما بايد بدانند وقتي چنين فشارهايي وجود دارد، اين نوع تجمع ها هم بدون هماهنگي، اما از سر درد مشترك، شدني است".
وي در ادامه گفت: "حضور حراست در اين تجمع به علت همان بي خبري چندان زياد نبود اما به هر حال عده اي حضور داشتند و از حرف ها يادداشت برمي داشتند".
وي در مورد برنامه احتمالي در روز 16 آذر گفت: "ما اصلا برنامه اي در دانشگاه نداريم . در واقع تا كنون كسي اعلام نكرده كه قرار است برنامه اي برگزار شود.به گمان من به علت فشار ها و تعليق ها شايد تجمعي هم نداشته باشيم. آن تجمع ها با مجوز برگزار مي شد، که حالا حتما با دادن آن مخالفت مي شود؛ اما مديريت بايد انتظار تجمعات ناگهاني را داشته باشد. غريزه دانشجو را كه نمي توان از او گرفت".
وي در مورد شعار هاي مطرح شده گفت: "دانشجو يان در اين تجمع شعارهايي همچون انقلاب فرهنگي نه، دانشگاه حوزه نيست، دانشگاه زنده است، مرگ بر ديكتاتور و... مي دادند".
وي در مورد تعليق هاي دانشجويان دانشگاه سهند تبريز نيز گفت: "در چند ماه اخير حدود 20 فعال دانشجويي به كميته انضباطي احضار و حكم گرفته اند".
وي در پايان با تاكيد بر اينكه احتمال چنين تجمع هايي باز هم وجود دارد گفت: "تجمع ديروز دانشجويان كه حدود يك ساعت طول كشيد در ساعت 2 عصر با خواندن سرود يار دبستاني من به پايان رسيد

اعتصاب" ايران صدرا" دربوشهر همچنان ادامه دارد
مديريت اين واحد از پرداخت حقوق كارگران ناتوان است
تهران- خبرگزاري كار ايران
اعتصاب
800
تن از كارگران شركت" ايران صدرا"ي بوشهر كه در اعتراض به تعويق افتادن حقوق و ديگر مزاياي قانوني از نخستين ساعات صبح امروز آغاز شده همچنان ادامه دارد.به گزارش ايلنا, "عيسي محمد كمالي" دبير اجرايي خانه كارگر بوشهر علت اعتراض و اعتصاب ناگهاني كارگران" ايران صدراي" بوشهر را سياست هاي غلط وزارت كار در مقابل تشكل هاي كارگري دانست . وي با اشاره به نقش سياستگذاري خانه كارگر در پيگيري مطالبات صنفي كارگران" ايران صدرا " تصريح كرد : اگر مدير كل كار بوشهر در مصاحبه ها و مكاتبات خود با رسانه ها و نهادهاي اداري استان خانه كارگر را حزب سياسي نمي ناميد و همكاري با آنرا ممنوع نمي كرد امروز كارگران ايران صدرا درآستانه انتخابات شوراها و خبرگان اعتصاب نمي كردند.وي يادآور شد : مجموعه ايران صدرا از مدتي پيش به دليل عدم همكاري نهادهاي مسوول دولتي در واگذاري پروژه ها به اين شركت با بحران نيروي انساني مواجه شده وا كنون از پرداخت مطالبات كارگران عاجز است . گفت وگو: مريم لطيفي

نماينده کارگران شهريار: مديريت" فدك" در شهريار70 كارگر رسمي را اخراج كرد؟

نبود آب شرب،بهانه اي براي اخراج كارگران
تهران- خبرگزاري كار ايران
دبير اجرايي خانه كارگر شهريار از اخراج 70 كارگر رسمي شركت" فدك" طي 3 ماه گذشته خبر داد . "حسين باقريان" در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري ايلنا, با اشاره به اشتغال 280 كارگر در اين واحد دامي افزود : تا پايان سال گذشته 21 كارگر قراردادي اين واحد از كار اخراج شدند . وي با اشاره به اين كه" فدك" از شركتهاي وابسته به بنياد تعاون سپاه مي باشد، گفت‌‏: مديريت اين واحد از كارگران رسمي خواسته تا براي ادامه فعاليت خود در اين واحد قرار داد امضا كنند اما كارگران رسمي از اين كار خودداري مي كنند . اين مقام كارگري اظهار داشت : مديريت اين واحد حدود 12 كارگر قراردادي جديد را به كار گرفته است . او با اشاره به فعاليت اين واحد در زمينه پرواربندي , تربيت اسب و جوجه كشي گفت‌‏: مديريت اين واحد به بهانه نداشتن آب شرب اقدام به اخراج كارگران كرده است . "باقريان" با اشاره به شكايت كارگران اين واحد به اداره كار گفت : اداره كار راي بازگشت به كار اين كارگران را صادر كرده است اما با اعتراض كارفرما پرونده اين كارگران به هيات حل ا ختلاف ارجاع شده است
فراخوان زندانیان سیاسی به تجمع مقابل دفتر سازمان ملل
ایرانپرس نیوز
شماری از زندانیان سیاسی ایران بمناسبت 10 دسامبر روز جهانی حقوق بشر بیانیه ای صادر کرده اند که در آن از جمله آمده است ما زندانیان سیاسی و محبوس در زندان های رژیم ضمن گرامی داشت این روز بزرگ و فرخنده، طی فراخوانی از تمامی گروه ها، تشکل ها و اقشار مختلف مردم بخصوص دانشجویان، کارگران، زنان و روزنامه نگاران دعوت می نماییم تا با گردهمایی و تجمع در روز جهانی حقوق بشر (10 دسامبر برابر با 19 آذرماه) در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران، علیه نقص سیستماتیک، مستمر و گسترده حقوق بشر در ایران اعتراض کنند. با صدای رسا اعلام نمائید ما ایرانیان از حقوق حقه و مسلم خویش که در اعلامیه جهانی حقوق بشر و دیگر میثاق های بین المللی مندرج میباشد دست نخواهیم کشید و در ایستادگی و پایداری برای احقاق حقوق بنیادین خود پای خواهیم فشرد، همچنان که در یکصد سال گذشته از آغاز انقلاب مشروطه تا کنون با مقاومت ها و جانفشانی های بسیار بر حقوق مسلم خویش که مهمترین آنها حاکمیت قانون، حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش، برابری زن و مرد، انتخابات آزاد، آزادی مطبوعات و آزادی احزاب و تشکل های غیردولتی و مستقل می باشند، اصرار ورزیده و برای بدست آوردن حقوق خویش اندکی مسامحه نخواهیم کرد.
ما زندانیان سیاسی توجه مجامع و نهادهای مدافع حقوق بشر علی الخصوص شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به وضعیت اسفبار و دهشتناک نقض حقوق بشر در ایران که در ابعاد وسیع در مورد دانشجویان و استادان دانشگاه ، کارگران، زندانیان سیاسی، روزنامه نگاران، نویسندگان و دگراندیشان صورت می گیرد، جلب مینمائیم و خواستار واکنش عملی و شایسته از سوی شورای حقوق بشر و تعیین ناظر دائمی حقوق بشر در ایران می باشیم .
پایدار وطن همیشه
1- بهروز جاوید تهرانی
2- علیرضا کرمی خیر آبادی
3- جعفر اقدامی
4- مهرداد لهراسبی
5- یاسر مجیدی
6- حیدر نوری
16/9/85
بيانيه کانون نويسندگان ايران در باره‌ احکام مراسم اول ماه مه سقز
پیک ایران
آزادگان، مردم شريف ايران
نزديک به سه سال است که پرونده ی هفت تن از شرکت کنندگان در مراسم اول ماه مه ، روز جهانی کارگر ( ۱۳۸۳ ) در شهر سقز از دادگاهی به دادگاهی ديگر حواله می شود. پس از آن که دادگاه تجديد نظر رای به برائت آنان صادر کرد، اخيرا دادگاه ديگری تشکيل شده و احکام جديدی برای متهمين صادر کرده است. در پی صدور احکام تازه ، محسن حکيمی عضو کانون نويسندگان ايران و فعال کارگری به دو سال زندان و نيز فعالان کارگری محمود صالحی به چهارسال ، جلال حسينی و برهان ديدارگر هريک به دوسال زندان محکوم شده اند. کانون نويسندگان ايران ضمن اعتراض شديد به دستگيری ، تشکيل پرونده و نحوه رسيدگی به اين پرونده ها ، خواهان لغو فوری اين احکام ظالمانه است و هم‌چنان بر آزادی هر نوع تشکل پای می فشارد.
کانون نويسندگان ايران ۱۴ / ۹ / ۱۳۸۵

گزارشي از كودكان خياباني در اصفهان
سنگ‌فرش‌هاي خيابان، خانه من است
آنها مجبورنددعاهاي مختلف بفروشند يا آدامس و بادكنك و يا حتي مواد مخدر يا مشروبات الكلي فرقي ندارد، باز هم سرنوشت آن‌ها با يكديگر تفاوتي ندارد، شبيه هم رفتار مي‌كنند و آداب زندگي در خيابان را به خوبي فرا گرفتند، خيابان با تمام سنگفرش‌هايش همدم شبانه‌روزي آنهاست.در خيابان‌هاي اصفهان به سادگي مي‌توان دختران خردسالي را ديد كه از ترس آزار و اذيت‌هاي جنسي، لباس پسرانه برتن دارند، موهايشان كوتاه است و جرا\ت ندارند تا النگو به دست كنند و يا احساس دخترانه داشته باشند، همهء آن‌ها مي‌ترسند از آن‌كه دسترنج ناچيزشان توسط اشرار خياباني و زورگيران غارت شود.سعيد صادقي، معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استان اصفهان، كودكان خياباني را افرادي مي‌داند كه در سنين زير 18 سال (مرحله رشد و تكامل ذهني و جسمي) از تحصيل بازمانده‌اند. او مي‌گويد:«دوري از محيط درس و مدرسه و سرانجام كاهش اطلاعات و آگاهي‌هاي لازم كه كودك و نوجوان در محيط مدرسه ياد مي‌گيرد باعث افت روابط اجتماعي و آسيب‌هاي جدي براي او مي‌شود.»وي مي‌افزايد:«كودك در اين شرايط در ارتباط با گروه همسالان خود دچار ناهنجاري‌ها و اختلالات شديد از جمله افسردگي همراه با كج‌خلقي و دوقطبي شدن مي‌شود.صادقي معتقد است: «حتي نوع پوشش اين كودكان و الگوهاي رفتاري آن‌ها به دليل اين كه خيابان جايگاهشان مي‌شود، تغيير مي‌كند.»در عين حال با بررسي وضع فرهنگي چنين خانواده‌هايي به سادگي مي‌توان دريافت كه پريشان و نابساماني فراوان در خانواده‌هاي كودكان خياباني از سه عامل مهم فقر، طلاق و اعتياد سرچشمه مي‌گيرد.در اين ميان، اعتياد به سيگار در ميان خانواده‌هاي اين كودكان امري رايج و طبيعي است و اكثر سرپرستان اين دسته از كودكان به مواد مخدري همچون ترياك، حشيش و هرويين مبتلا و معتادند و يا به خاطر خريد و فروش مواد مخدر در زندان به سر مي‌برند. البته پديدهء طلاق نيز در افزايش تعداد كودكان خياباني تاثير به سزايي نهاده و آمار طلاق و يا متاركهء بين والدين، در شيوع اين پديده كاملاً موثر بوده است. علاوه بر آن، مشكل جمعيت زياد اين خانواده‌ها نيز مزيد بر علت شده به نحوي كه تعداد فرزندان در بيش‌تر خانواده‌هاي اين كودكان بيش از چهار فرزند و گاه حتي ده نفر است.از طرفي، عدم امنيت اقتصادي و جنسي كودكان خياباني تا حدي است كه بعضي از آن‌ها مي‌گويند كه مزاحمان و اشرار خياباني پس از غارت درآمد روزانهء آنان، بارها به چاقو و يا زور متوسل شده و آنان را به اذيت و آزار تهديد كرده‌اند و به همين دليل، مي‌توان دريافت كه چرا دختران دستفروش، لباس‌هاي پسرانه برتن مي‌كنند.زهره اكبري مددكار اجتماعي است، او مي‌گويد:«در گفت‌وگو با يك دختر 14 ساله اهل زابل كه به فروش آدامس و دعا در شهر اصفهان مشغول بوده، دخترك اقرار كرده كه بعد از پنج، شش سالي كه به اين كار مشغول بوده، هنوز هم به اندازهء يك پسر، امنيت نداشته و در طول اين مدت بارها مورد تهديد قرار گرفته‌است.»معاون اجتماعي سازمان بهزيستي اصفهان در اين رابطه مي‌گويد:«بسياري از اين كودكان چون مأوايي به جز خيابان ندارند مورد آزارهاي جسمي، جنسي، تحقير و سرزنش توسط افراد ناباب قرار مي‌گيرند كه خود مي‌تواند باعث بروز مشكلات رواني و اجتماعي براي آن‌ها شود.»وي مي‌افزايد:«حضور مداوم اين كودكان در خيابان و عدم ارتباط كافي با خانواده‌هايشان باعث مي‌شود كه هويت آن‌ها دچار مشكل شده و به تدريج با افرادي بزرگسال كه خود دچار آسيب شده‌اند به جاي همسالان خود رفت و آمد كنند.»صادقي با اشاره به اين كه در بيش‌تر مواقع، فقر و وضع نامناسب اقتصادي، باعث رها شدن اين كودكان به خيابان مي‌شود، مي‌گويد:«در چنين شرايطي است كه والدين اين كودكان، خواسته و ناخواسته آنان را وادار مي‌كنند كه به دستفروشي در خيابان‌ها بپردازند تا درآمد آن‌ها كه روزانه بين 1000 تا 2000 تومان است بخشي از نيازهاي روزمرهء خانواده را جبران كند.»وي مي‌افزايد:«به دليل ويژگي‌هاي خاص سني اين كودكان، آن‌ها به سرعت در پديده‌هاي آسيب‌زا مثل خريد و فروش مواد مخدر و سوءمصرف آن و ... نيز گرفتار مي‌شوند.از سوي ديگر، ظهور باندهاي مختلف و اشتغال كودكان خياباني كه به مديريت عده‌اي سودجو صورت مي‌گيرد، باعث شده تا پارك‌ها و مناطق پررفت وآمد شهر اصفهان نسبت به امكانات و قدرت اين گروه‌ها تقسيم‌بندي شوند.جواد 16 ساله نوجواني كه از صبح تا شب به قول خودش در خيابان كاسبي مي‌كند، مي‌گويد:«هركدام از پارك‌هاي اصفهان در اختيار چندين نفر قرار گرفته و محدوده‌هاي مشخصي براي فعاليت افراد هر باند يا گروه وجود دارد كه در صورت ورود يك كودك جديد يا متعلق به باندهاي ديگر، از فعاليت او جلوگيري مي‌شود.»در اين ميان، يك سوال مهم مطرح مي‌شود:«چرا روءساي اين باندها هيچ‌گاه دستگير نمي‌شوند؟كتمان حقايق توسط اين كودكان برخورد مراجع قضايي را مشكل‌تر مي‌كند با توجه به اين كه فعاليت‌هاي بهزيستي براي كنترل چنين پديده‌اي مفيد است اما هنوز هم ناكافي است.»زهره اكبري مددكار اجتماعي، معتقد است; بهزيستي جهت كاريابي مددجويان بي‌سرپرست و يا بدسرپرست، موظف است تا زمينه‌هاي اشتغال را فراهم سازد. وي مي‌افزايد:«سازمان بهزيستي همچنين براي بازگرداندن و ترخيص كودكان خياباني نيز به دعوت از خانواده و اخذ تعهد از آن‌ها تدابير لازم را انجام مي‌دهد اما هنوز هم كافي نيست چون اگر تقويم روزانهء خود را ورق بزنيم آمارهايي از وضع كودكان خياباني در اهواز و بندرعباس تا مشهد و تبريز و ... به ياد مي‌آوريم وضعيت اسفبار كودكاني كه در حومهء سوزان كارون يا در گوشهء يخ بسته‌اي در خيابان‌هاي تبريز با خاطرات كودكانهء خود وداع مي‌كنند و فريادي كه هيچ‌وقت شنيده نمي‌شود با سكوت هميشگي پيوند مي‌خورد.معاون اجتماعي سازمان بهزيستي اصفهان، آمار پذيرش كودكان خياباني توسط سازمان بهزيستي را در سال گذشته «569 كودك» مي‌داند و مي‌گويد:«حدود 60 درصد از اين افراد را ماموران شهرداري از سطح خيابان‌ها جمع‌آوري كرده‌اند.»وي مي‌افزايد:«وظيفهء جمع‌آوري اين كودكان برعهدهء شهرداري، نيروي انتظامي، قوهء قضاييه است و يا به نحوي خود معرف هستند كه توسط تيم تخصصي روان‌پزشك، پزشك، پرستار، روان‌شناس، مددكار اجتماعي، كارشناس حقوقي و كارشناس تربيتي خدمات‌رساني مي‌شوند.»صادقي معتقد است; «مهم‌ترين هدف اين مركز تا حد امكان بازگرداندن كودك به خانواده يا بستگان سببي و نسبي وي است و اگر اين موارد امكان‌پذير نباشد به مراكز بهزيستي يا ساير ارگان‌ها ارجاع داده مي‌شوند
درخواست ممنوعیت بیکینی برای زنان ایرانی در آنتالیا
رادیو فردا
ايران بنا به‌ خواست ترکيه‌ وعده‌ داده‌ پرواز هواپيمايی جمهوری اسلامی به‌ شهر توريستی آنتاليا از سر گرفته‌ شود.رسانه های ترکيه روز پنج شنبه گزارش داده اند که مقامات ايرانی گفته ‌اند، درصورتی که‌ گردشگران زن ايرانی از شنا در کنار سواحل آنتاليا منع شوند، در هتل هايی که‌ جمهوری اسلامی تعيين می کند اقامت کنند و نيز حجاب را رعايت کنند، پرواز به‌ آنتاليا از سر گرفته‌ می شود
زنده باد مبارزات كارگران علیه بیكار سازی
كارگران نساجی بروجرد در ادامه یك ماه مبارزه به بخشی از خواسته های خود دست یافتند

روزنه
طبق گزارشی كه فعالین كارگری از كارخانه نساجی بروجرد برای حزب ارسال كرده اند، ٣٠٠ نفر از كارگران این كارخانه پس از یك ماه مبارزه پیگیر توانستند به بخشی از خواسته های خود دست یابند. این كارگران كه بطور متوالی در اعتراض به بیكارسازی در میدان رازان شهر، محل تجمع كارگران بیكار، تجمع میكردند، هفته گذشته موفق شدند كارفرما را مجبور به عقب نشینی كنند و بازگشت به كار صد تن از كارگران و تمدید بیمه ١٧ نفر از ٧٦ كارگری كه بیمه های آنها باطل اعلام شده بود را به او تحمیل كنند. اما كارگران مصمم هستند تا تحقق همه خواسته هایشان به اعتراضات خود ادامه دهند.
لازم به يادآوري است كه كارگران اين كارخانه از ٦ ماه قبل با مساله بيكارسازی و تهديد به اخراج و فشارهای مختلف از سوی كارفرما روبرو بوده اند. بخشی از آنان كه تحت پوشش بيمه بودند و قرار بود بعد از ٥ سال بازنشستگی بگيرند، يكباره دفترچه بيمه آنها تمديد نشد و بلاتكليف ماندند و ساير کارگران نيز تهديد به اخراج شدند.
یك واقعه مهم در طول اجتماعات كارگران اخراجی نساجی بروجرد حمایت كارگران شاغل از كارگران اخراجی و حضور هر روزه در میان آنان بود. بدين ترتيب هر روز جمعيت اعتراضی بزرگی در وسط شهر برپا ميشد. بطوريكه فرمانداری شهر بارها به آنها اعلام كرده بود كه اجازه تجمع در وسط شهر را ندارند و باید در مقابل كارخانه خود جمع شوند. اما كارگران پاسخ داده بودند كه ما در وسط شهر تجمع ميکنيم تا همه مردم را از وضعیت خود مطلع و حمايت آنان را جلب کنیم. اين تجمعات بطور مكرر بر پا شده و اعتراض ادامه يافت تا اينكه در ١٨ آبان تعداد ٧٠ نفر از كارگران از كار اخراج شدند. همچنين كارگراني كه دفترچه بيمه آنها تمديد نشده بود و بلاتكليف بودند نيز تهديد شده بودند كه در صورت شركت در تجمع اعتراضی از كار بيكار خواهند شد. اما تهديد کارفرما موثر واقع نشد و پس از اخراج كارگران هر روز در ميدان رازان جمع شده و خواهان بازگشت به كار خود شدند.
کارگران در تجمع روز ١٢ آذر خود در میدان اصلی شهر بروجرد بیانیه ای صادر کردند که خلاصه آن به شرح زیر است:
١- اعتراضات کارگران همچنان ادامه خواهد داشت تا اینکه کلیه کارگران به سر کار خود برگردند.
٢- بیمه کسانی که باطل اعلام شده است باید تمدید گردد.
٣- کلیه کارگران باید از امنیت شغلی برخوردار باشند.
این بیانیه در ساعت ده و نیم صبح روز ١٢ آذر در میدان اصلی شهر قرائت شد.
مبارزه پیگیر، جلب حمایت كارگران شاغل و گسترش مبارزه به جامعه اهرمهایی بودند كه موجبات پیروزیهایی برای كارگران شدند. این جهت گیری را باید با ایجاد مجمع عمومی كارگری و اتحاد كارگران شاغل و بیكار تداوم و گسترش داد.
زنده باد مبارزات کارگران علیه بیکارسازی
زنده باد همبستگی کارگران
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ آذر ١٣٨٥، ۵ دسامبر ٢٠٠٦


اطلاعيه شماره يک
اخراج پناهندگان ايرانى را متوقف کنيد

ساختمان دفتر مرکزى اداره مهاجرت سوئد در استکهلم به
اشغال فعالين فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى درآمد!
روزنه
در ادامه اعتراض به سياستهاى ضد انسانى پناهنده پذيرى دولت سوئد و در آستانه تحصن سه روزه پناهندگان ايرانى که به فراخوان فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى در استکهلم برپا شده است٬ صبح امروز سه شنبه ۵ دسامبر دفتر مرکزى اداره مهاجرت سوئد در استکهلم را به مدت يک ساعت به اشغال خود در آوردند.
فعالين فدراسيون با سردادن شعارهاى کوبنده عليه قوانين ضد پناهندگى دولت سوئد٬ با در دست داشتن باندرولهاى بزرگى که روى آن نوشته شده بود "اخراج پناهندگان ايرانى را متوقف کنيد " و تصاويرى از اجراى احکام اعدام در ملاء عام در ايران را نشان مى داد وارد دفتر مرکزى اداره مهاجرت شدند!

انديشه عليشاهى دبير واحد فدراسيون دراستکهلم٬ در سخنرانى مهيجى به زبان سوئدى٬ بيحقوقى سياسى و اجتماعى مردم ايران را دليل اصلى پناهندگى ايرانيان دانست و با اشاره به رفتار غير انسانى حکومت ضد بشرى جمهورى اسلامى از جمله: زندان٬ شکنجه٬ اعدام و سنگسار در ايران٬ حق پناهندگى را حق همه کسانى که از جهنم اسلامى ايران ميگريزند دانست. در ادامه دبيرفدراسيون به افشاى سياست غير انسانى و ناعادلانه دولت سوئد در قبال پناهندگان ايرانى پرداخت و اين سياست را بشدت محکوم کرد.
فعالين فدراسيون درحاليکه شعارهايى به زبان سوئدى در محکوميت دولت ايران و سوئد را فرياد مى زدند در نقاط مختلف سالن اصلى اداره مهاجرت که درآن ساعت مملواز پناهنجويان از کشورهاى مختلف بود تجمع کردند۔ از جمله شعارها :" سوئد اخراج مى کند ٬ ايران اعدام مى کند " ٬ " حق پناهندگى ٬ حق مسلم ما است". به افشاگرى پرداختند و همزمان رسانه هاى گروهى را در جريان حرکت اعتراضى خود قرار دادند۔

مسئولين اداره مهاجرت شتابزده خود را به سالن اصلى و محل تجمع رساندند و خواهان مذاکره فورى و مستقيم با فعالين فدراسيون شدند۔
دبير فدراسيون به نمايندگى از جمع معترضين به مسئولين اداره مهاجرت گوشزد کرد به تمام دنيا خواهيم گفت که شما با ما چه کرديد! اين حرکت دراعتراض به رفتارهاى بيشرمانه و قوانين ضد انسانى صورت گرفته است که آشکارا هست و نيست پناهجويان را به باد فنا داده است! سپس مطالبات اساسى پناهجويان ايرانى که توقف فورى ديپورت٬ بازگشايى کليه پرونده هاى پناهجويان ايرانى و نا امن اعلام کردن کشور ايران درادامه با تحصن سه روزه ادامه خواهد يافت!
مسئولين اداره مهاجرت که خود را قافلگير شده مى ديدند٬ متعهد شدند مطالبات و خواسته هاى اعتراضات را سريعا منعکس کنند.
اين آکسيون اعترضى که به مدت يک ساعت ادامه داشت ازطريق راديوهاى ايرانى به اطلاع ايرانيان مقيم استکهلم رسانده شد.

همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى – استکهلم
پنجم دسامبر ٢٠٠٦


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

15/09/1385 چهارشنبه










نظر شما در مورد بیانیه 16 آذر امسال چیست ؟


لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


دانشجویان مازندران هم به صف16آذرسرخ پیوستند
روزنه
بعد از اجتماع دانشجویان دانشگاه سهند تبریز از مازندران خبر میرسد که دیروز دانشجویان دانشگاه مازندران نیز در اجتماعی ۷۰۰ نفره و علیرغم حضور سنگین نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مراسم با شکوهی برگزار کردند و بر شعارهایی چون "آزادی برابری برای همه"، "یک زمین، یک نژاد" تاکید کردند. مشروح گزارش این تجمع که در وبلاگ خبرنامه فعالین دانشگاه مازندران آمده، بدین قرار است
گزارش تجمع ۱۶ آذر در دانشگاه مازندران

مراسم بزرگداشت روز دانشجو امروز (سه‌شنبه ۱۴ آذر) در پردیس مرکزی دانشگاه مازندران (بابلسر) برگزار شد. در این تجمع که بسیار باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد، حدود ۷۰۰ نفر از فعالین دانشگاه مازندران (بابل، بابلسر، ساری) شرکت کردند. این تجمع از دو لحاظ با تجمعات دانشجویی سال‌های گذشته متفاوت بود: اول رنگ و بوی آن که کاملاْ متمایل به چپ بود (هرچند طیف وسیعی از دانشجویان در تریبون آزاد آن سخنرانی کردند) و دوم برگزاری آن توسط فعالین مستقل دانشجویی.
این مراسم با خواندن سرود و شعارهای صنفی و سیاسی آغاز شده و پس از یک راهپیمایی، رو‌به‌روی سردر دانشکده‌ی علوم انسانی و اجتماعی تریبون آزادی برگزار شد. در این تریبون آزاد به انتقاد از سیاست‌های دولت مهرورزی و کلیت جمهوری اسلامی در قبال زندانیان سیاسی، دانشجویان توبیخ‌شده و ستاره‌دار، وضعیت تشکل‌های مستقل دانشجویی و ... پرداخته شد. لازم به ذکر است که در این روز حضور نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در داخل و خارج از دانشگاه بسیار چشمگیر بود اما دانشجویان با درک این موقعیت که با این تعداد از تجمع‌کنندگان کاری از دست مسئولین حراست (که به‌شخصه در کنار تجمع‌کنندگان حضور داشتند!) ساخته نیست، بسیار پرشور در صحنه حاضر شدند. در آغاز تجمع یکی از گماشتگان حراست که در حال فیلمبرداری از تجمع بود، با تهدیدها و شعارهای دانشجویان مجبور به ترک مکان تجمع شد.
تعدادی از شعارهایی که روی پلاکاردهای این تجمع به چشم می‌خورد عبارت بود از: دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد، سه دانشجو در سه هفته شرمتان کجا رفته، یک زمین یک نژاد، آزادی برابری برای همه، رهایی زن رهایی جامعه است، اعدام جزای هیچ گناهی نیست، دانشجو کارگر اتحاد اتحاد، There Is Alternative، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، ما در راه رهایی چیزی جز زنجیرهایمان برای از دست دادن نداریم و ....

سازمان جوانان کمونیست دست همه فعالین 16 آذر سرخ را به گرمی میفشارد. هم اکنون که این اطلاعیه منتشر میشود، در تهران نیز دانشجویان در حال تدارک اجتماع امروز خود هستند. تا همینجا میتوان بروشنی دید که چگونه مارش 16 آذر رو به پیشروی است و جواب محکمی به همه تلاش های رژیم برای متوقف کردن آن داده است.

گسترده باد اعتراضات و اتحاد سراسری دانشجویان
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری

سازمان جوانان کمونیست
15



آذر 1385، 6 دسامبر 2006

گزارشي از مراسم امروز به مناسبت 16آذر در تهران
روزنهاز آغاز صبح حركت به طرف دانشگاه محسوس بود. نيروي انتظامي همه جا مستقر است. خيابان ١٦ آذر و فخر رازي و ١٢ فروردين و تمامي خيابانهاي اطراف دانشگاه پر از نيروهاي انتظامي و ضد شورش است. در محل وصال شيرازي و انقلاب موتورسوارهاي ضد شورش مستقر شده اند. اما دانشجويان با برنامه قبلي با پلاكاردهايشان در محل جمع شده اند. اول صبح تمامي دربهاي دانشگاه بسته و مقابل آن نيروي انتظامي و امنيتي ايستاده بود. دانشجويان را تنها با ارائه كارت به داخل دانشگاه راه ميدادند. كنترل شديدي بود. ساعت حدود ١٢ ظهر دانشجويان در مقابل درب اصلي دانشكده فني تجمع كرده و با شعار حراست درو واكن پشت درب اصلي ١٦ آذر جمع شدند و بعد از نيمساعت درب را شكستند و جمعيتي حدود ٥٠٠ -٦٠٠ نفر دانشجو و مردم ديگر وارد دانشگاه شدند. جمعيت به بيش از هزار نفر ميرسيد. شعار دانشجو ميميرد ذلت نميپذيرد. دانشجو كارگر اتحاد اتحاد بالا گرفت. دانشجويان بطرف دانشكده فني دانشگاه تهران حركت كردند و در حال راهپيمايي شعار ميدادند زنداني سياسي آزاد بايد گردد٬ وزير بي كفايت استعفا استعفا ٬ دانشجو ميميرد ذلت نميپذيرد. جمعيت هر لحظه بيشتر شده و صداي شعارها بلند تر ميشد. بيانيه دانشگاه پادگان نيست همه جا پخش شده بود. ما نيز آرم جبهه سوم را در ميان جمعيت پخش كرديم. چند نفري دور آن جمع شده و در مورد آن صحبت ميكردند. شعار زنداني سياسي آزاد بايد گردد زرافشان اسانلو آزاد بايد گردد٬ ستاره دانشجو مدال افتخار است٬ مرگ بر ديكتاتور٬ مرگ بر استبداد٬ ديوارهاي استبداد فرو خواهد ريخت٬ تشكل كارگري ايجاد بايد گردد ٬ رهايي جامعه رهايي زنان است٬ يا سوسياليسم يا بربريت٬ از مبارزات كارگران سنديكاي شركت واحد حمايت ميكنيم ٬ آزادي بيان و تشكل شعارهايي بود كه سرداديم وبا علاقه تكرار ميشد. كاش شما هم آنجا بوديد و باهم اين شعارها را تكرار ميكرديم. اين تجمع هنوز ادامه دارد. البته تعدادي از دانشجويان دستگير و سوار اتوبوس كرده و از محل بردند.
خبرنگار شما ليلا

آخرين گزارشها از تجمع امروز دانشجويان
پیک ایران
تا ساعت ۳۰/۱۴
وبلاگ 15 آذر : در ادامه سخنرانی ها چند تن دیگر از دانشجویان حول و حوش مسائل صنفی و سیاسی دانشگاه ها صحبت کردند از جمله سعید حبیبی از فعالین چپ دانشجویی در سخنانی ضمن اشاره به فضای کنونی استبداد حاکم بر جامعه و فضای نظامی خارجی بر این نکته تاکید کرد که اکنون باید در دو جبهه ی استبداد داخلی و امپریالیسم خارجی مبارزه کرد و هچنان که استبداد و خفقان داخلی را به چالش باید کشید باید جلوی خطر حمله نظامی خارجی و تحریم های اقتصادی که مردم عادی را تحت فشار مضاعف قرار می دهد مقاومت و مبارزه کرد.در پایان گویا پیام ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی می خواست خوانده شود که با اعتراض شدید تمامی دانشجویان حاضر در تجمع روبرو شد و دانشجویان حاضر در تجمع با سر دادن شعار و اعتراض اجازه ندادند پیام دبیر کل نهضت آزادی خوانده شود و مشی سازشکارانه این تشکل را محکوم کردند.بعد از پایان سخنرانی ها دانشجویان با در دست گرفتن پلاکارد هایی که شعار های شان بر آن نقش بسته بود با سر دادن شعار های خود خصوصا :دانشجو دانشجو حمایت حمایتدانشجو کارگر اتحاد اتحادآزادی مساوات تحریم انتخاباتدانشگاه پادگان نیستفاشیستا حیا کند دانشگاهو رها کنیدمرگ بر دیکتاتور
به سمت سردر اصلی دانشگاه تهران حرکت کرده اند. اکنون داشجویان در حال حرکت به سمت سردر اصلی دانگاه تهران هستند و گویا حراست تمام تلاش خود را می کند که دانشجویان به سر در نرسند اما دانشجویان شدیدا مقاومت می کنند و قصد دارند به سردر برسند!تا ساعت ۳۰/۱۳ : سخنرانی ها ادامه دارد. علی رضا نیکو نسبتی از فعالین دفتر تحکیم که صبح امروز هنگام ورود به دانشگاه توسط نیرو های حراست مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود در سخنانی عملکرد نا مناسب وزارت علوم را نکوهش کرد و در مورد دانشجویان ستاره دار و فضای امنتی برای دانشجویان فعال سیاسی و صنفی صحبت کرد. پس از ایشان آقای تقی رحمانی از فعالین سیاسی در سخنانی به لزوم اتحاد بین تمامی دانشجویان و جنبش ها در مقابل استبداد حاضر سخنانی ایراد کردند. پس از ایشان نیز یکی از دانشجویان فعال کرد به نام سهراب کریمی بیانه دانشجویان کرد دانشگاه تهران را که در آن اشاره به فضای سرکوب شدید در کردستان شده بود و همچنین در مورد دانشجویان فعال کرد که از تحصیل مرحوم شده اند بود خواند و ضمن اعلام حمایت از خواست تمامی دانشجویان دانشگاه ها خواست های دانشجویان کرد را نیز بیان کرد. پس از ایشان بهزاد باقری بیانیه ای را از طرف فعالین چپ دانشگاه های تهران خواند که در آن ضمن حمایت از خواست دانشجویان مبنی بر حق آزدی بیان و حق تشکل های مستقل دانشجویی به مسائل صنفی ـ سیاسی دانشگاه خصوصا تفکیک جنسیتی که ظلم به زنان دانشجو است اشاره شده بود. همچین در بخش دیگری از این بیانیه بر لزوم اتحاد استرتژیک بین جنبش های دانشجویی ـ کارگری و زنان صحبت شده بود . همچنین در این بیانه آمده بود که تمامی زندانیان سیاسی خصوصا ناصر زرافشان وکیل خانواده های قربانیان قتل ها زنجیره ای و منصور اسانلو رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگری تاکید شده بود. و در نهایت از مبارزات آزادی خواهانه و برابری طلبانه جنبش دانشجویی جنبش طبقه کارگر و جنبش زنان حمایت شده بود.شعار هایی که در این زمان سر داده شد:دانشجو می میرد ذلت نمی پذیردمرگ بر استدادمرگ بر دیکتاتورستاره دانشجو مدال افتخار استآزادی مساوات تحریم انتخاباتاسالنو زرافشان آزاد باید گرددزندانی سیاسی آزاد باید گردددانشجو کارگر اتحاد اتحادهمچنین شعار هایی به زبان کردی از طرف دانشجویان کرد سر داده شدپلاکارد هایی نیز با مضامین مختلف در میان انشجویان به چشم می خورد از جمله:زر افشان ـ اسالنو آزاد باید گردد۳ خودکشی ۲ مرگ ۱ قتل این است دانشگاهآزادی بیان و تشکل مستقلدیوار های استبداد فرو خواهد ریختیا سوسیالیسم یا بربریترهایی جامعه رهایی نان استتشکل کارگری ایجاد باید گرداز مبارزات کارگران سندیکا شرکت واحد حمایت می کنیمستاره ها را به آسمان باز گردانید نه کارنامه دانشجویان

دانشجویان مبارز: مرگ بر استبداد، مرگ بر دیکتاتور
ایرانپرس نیوز
برغم تدابیر امنیتی بی سابقه و طرحها و اقدامات سرکوبگرانه رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی برای ممانعت از اعتراض دانشجویان بمناسبت 16 آذر، دانشجویان دلیر و آگاه ایران با اعتراضات امروز خود نشان دادند که دانشگاه همچنان زنده است و علیه استبداد مذهبی می خروشد.
بنا به گزارشهای دریافتی، امروز در آستانه 16 آذر بیش از 4 هزار تن از دانشجویان دلیر دانشگاه تهران با شعارهای مرگ بر استبداد و مرگ بر دیکتاتور با گله هايی از ماموران سرکوبگر جمهوری اسلامی درگیر شدند.
شمار ماموران اطلاعاتی و امنیتی رژیم تنها در اطراف دانشگاه بیش از 5 هزار نفر گزارش شده است.
دانشجویان که از اختناق و سرکوب در دانشگاهها به خشم آمده اند، در حالیکه با ماموران حکومتی درگیر شده بودند، درب دانشگاه در مقابل دانشکده فنی را شکستند و وارد دانشگاه شدند.
ماموران سرکوبگر جمهوری اسلامی که از صبح امروز تمامی مناطق اطراف دانشگاه را به محاصره در آورده بودند، دانشجویان را تهدید می کردند که اگر به تجمع و اعتراض خود ادامه دهند، دستگیر خواهند شد. اما دانشجویان مبارز بی اعتنا به این تهدیدات، هر لحظه بر دامنه اعتراض خود می افزودند.
دانشجویان پس از خواندن سرود یار دبستانی به سردادن شعارهای ضدحکومتی پرداختند:
مرگ بر استبداد
مرگ بر دیکتاتور
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
ستاره دانشجو، مدال افتخار است
آزادی مساوات، تحریم انتخابات
دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد
گزارشهای دریافتی از سایر شهرهای ایران نیز حاکیست که دانشجویان دلیر دست به تظاهرات و اعتراض علیه جمهوری اسلامی زدند.
در شهر کرمان بیش از 500 دانشجو، در شهرکرد بیش از 400 دانشجو و در شهرهای زاهدان و بندرعباس نیز صدها دانشجو تظاهرات ضدحکومتی برگزار کردند.
روز گذشته نیز در دانشگاههای تبریز، زنجان، قم و کرج و مازندارن تظاهرات مشابهی برگزار شد.
دانشجويان دانشگاه سهند تبريز با شعار دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد، دست به اعتراض زدند.
دانشجويان همچنين شعار مي دادند من اگر برخيزم تو اگر برخيزي همه بر مي خيزند .
دانشجویان كه سرود يار دبستاني را به طور دستجمعي مي خواندند، عليه سركوب و اختناق در دانشگاهها اعتراض کردند.
در كرج نيز دانشجويان دانشگاه تربيت معلم تحصن كردند. اين تحصن در اعتراض به تصميم وزارت علوم براي محروم كردن دو تن از دانشجويان اين دانشگاه صورت گرفت.
دانشجويان معترض كه در مقابل محل كار گروه جامعه شناسي دانشگاه تجمع كرده بودند، می گفتند اعتراض آنها عليه استبداد فرهنگي موجود در دانشگاههاي كشور است. آنها خواهان برگشت بدون قيد و شرط دانشجويان محروم شده از تحصيل به كلاسهاي درس شدند.
در دانشگاه سراسری قم نیز دانشجویان تحصن اعتراضی برگزار کردند.
دانشجویان معترض گفتند بیش از 70 درصد از اساتید دانشگاه سراسری قم، استاد سربازانی هستند كه برای اولین بار كار تدریس را شروع كرده ‏اند و تجربه و سواد كافی ندارند . دانشجویان اعلام کردند تا زمانی كه به اعتراضشان رسیدگی نشود، دست از تحصن بر نخواهند داشت.
در دانشگاه مازندران نیز فعالان دانشجويي اين دانشگاه در دانشكده علوم انساني تجمع کردند که این گردهمايی با تنش ‏هايي همراه شد.
یکی از دانشجویان با اعلام اين خبر گفت در اين مراسم كه روز سه‌‏شنبه با حضور بيش از ۷۰۰ دانشجو برگزار شد، حضور نيروهاي انتظامات به طرز چشمگيري افزايش يافته بود و اين نيروها كارت برخي دانشجويان را ضبط كردند.
تدابیر شدید امنیتی در اطراف دانشگاه
به گزارش ادوارنیوز، در پی فراخوان برای حضور دانشجویان در دانشگاه تهران نیروهای انتظامی و امنیتی از صبح امروز تدابیر شدید امنیتی را در اطراف دانشگاه تهران به اجرا در آورده اند.
نیروهای پلیس ضد شورش با محاصره دانشگاه تهران از نزدیک شدن دانشجویان به دانشگاه جلوگیری می کنند این در حالی است که تعداد زیادی از دانشجویان در داخل دانشگاه تهران تجمع کرده اند.
بنا به گفته شاهدان عینی نیروهای انتظامی و یگان ضد شورش در خیابانهای طالقانی فلسطین و ضلع جنوبی میدان انقلاب مستقر شده اند.
آخرین گزارشها حاکی است دانشجویان از داخل دانشگاه با یورش به درب قفل شده دانشگاه تهران در خیابان 16 آذر این در را شکسته اند و بدین شکل دانشجویان بیرون از دانشگاه نیز به دانشجویان تجمع کننده پیوسته و مراسم با 1 ساعت تاخیر آغاز شده است.
همچنین صبح امروز عوامل انتظامات دانشگاه تهران علی نیکو نسبتی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را هنگام ورود به این دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار دادند که نهایتا وی با حمایت دانشجویان موفق به ورود به دانشگاه شد.
یک نماینده مجلس رژیم: "مزدوران آمريكا حق تحصيل ندارند"
خبرنامه امیرکبیر: "چه كسي گفته همه حق تحصيل دارند؟ چه كسي گفته تحصيل حق همگاني است؟ چه كسي گفته شما فعالان دانشجويي بايد تحصيل كنيد؟ مزدوران آمريكا حق تحصيل ندارند، تمام فعالان دانشجويي مزدور آمريكا هستند".
اين بخشي از صحبت هاي كوچك زاده، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي بود. وي كه صبح ديروز در حال ورود به مجلس شوراي اسلامي به تحصن دانشجويان ستاره دار در مقابل مجلس برخورده بود، با گفتن چنين سخناني و با حالتي بسيار عصباني به ميان دانشجويان رفت.
وي در ادامه وقتي متوجه حضور خبرنگار پارلماني خبرگزاري شد كه در حال نوشتن اظهارات او بود، با خشونت به او گفت: “تو به چه حقي حرفهاي مرا مي نويسي؟”
خبرنگار كه مي خواست از درگيري بپرهيزد، سعي كرد از مهلكه دور شود اما كوچك زاده با دنبال كردن او از نيروهاي امنيتي خواست او را دستگير کنند. و به هر حال خبرنگار متوقف و برگه هاي خبر نويسي وي ضبط شد. اين برخورد صبح ديروز زماني رخ داد كه حدود بيست تن از دانشجويان ستاره دار ممنوع از تحصيل در مقابل مجلس تحصن كرده بودند.
در اين تجمع كه همزمان با شروع جلسه علني مجلس آغاز شده بود، دانشجويان نسبت به عدم ثبت نام خود در مراكز آموزش عالي به دليل فعاليت سياسي در دانشگاه و عضويت در انجمن‌‏هاي دانشجويي، اعتراض كردند.
دانشجويان معترض تهران : ادامه تحصيل حق مسلم ماست
دانشجويان معترض که از آنها بعنوان دانشجویان ستاره دار نام برده می شود، پلاكاردهايي با خود حمل می کردند كه روي آن نوشته شده بود ادامة تحصيل حق مسلم ماست
آخرین خبر از تجمع در دانشگاه تهران
ایرانپرس نیوز
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
تجمع دانشجویان به مناسبت 16 آذر ماه که قرار بود ساعت 12 ظهر امروز در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شود، علی رغم حضورپررنگ نیروهای امنیتی و انتظامی در خیابانهای منتهی به دانشگاه ، از ساعتی پیش آغاز شده است.
بنا بر گزارشات رسیده، عده ای از دانشجویان با تجمع در مقابل دانشکده فنی اقدام به برگزاری مراسم کرده اند، و تعداد زیادی نیز در پشت درهای دانشگاه در خیابان 16 آذر با ممانعت حراست دانشگاه برای ورود،مواجه شده اند.
دانشجویان معترض پس از دقایقی گفتگو با حراست و عدم نتیجه گیری، درب ورودی در خیابان 16 آذر را شکسته و وارد دانشگاه شدند. با این حال نیروهای امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و از ورود تعداد کثیری نیز جلوگیری کرده اند.
گفته میشود تاکنون درگیری مشهودی بین نیروهای انتظامی و دانشجویان و مردم حاضر در محل روی نداده است و نیروی انتظامی در حال متفرق کردن افراد حاضر در مقابل دانشگاه است.
در دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز مراسم روز دانشجو، هم اکنون با سخنرانی تقی رحمانی دنبال میشود.
همچنین به گزارش ادوار نیوز، مامورین انتظامات دانشگاه صبح امروز علی نیکو نسبتی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
روز گذشته نیز اداره اطلاعات با احضار بهروز کریمی زاده و مرتضی اصلاحچی،تهدید کرده بود که در صورت سخنرانی در مراسم ۱۶
آذر با آنها برخورد خواهد شد.
آخرین خبرها حاکی است حضور نیروهای لباس شخصی و یگان ضد شورش در اطراف دانشگاه، بسیار چشمگیر میباشد
خط ارتباط تلفن موبیل در اطراف دانشگاه تهران قطع شده است
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، صبح امروز اطراف دانشگاه تهران مملو از نیروهای امنیتی بود. به گفته شاهدان عینی از ساعات اولیه صبح در کلیه خیابان های منتهی به دانشگاه تهران حضور نیروهای امنیتی بیسیم به دست کاملا مشهود بود. همچنین انتظامات دانشگاه تهران با کنترل شدید کارت دانشجویی دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند، اجازه ورود به افراد غیردانشجو و همچنین دانشجویان دیگر دانشگاه ها را نمی داد. اما با این وجود گزارش ها حکایت از حضور بیش از ۸۰۰ نفر از دانشجویان پیش از آغاز این مراسم مقابل دانشکده فنی دارد. گفتنی است جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و خواجه نصیر در مقابل درب ۱۶ آذر دانشگاه تهران تجمع کرده بودند اما انتظامات دانشگاه تهران مانع ورود ایشان به دانشگاه شده بود. به همین علت دانشجویانی که داخل دانشگاه تجمع کرده بودند با حضور مقابل این درب دانشگاه خواستار ورود این دانشجویان به دانشگاه شدند، اما ممانعت انتظامات با این امر سبب شد فشار جمعیت از دو سوی این در، باعث شکسته شدن در شود. در پی این امر دانشجویانی که موفق نشده بودند وارد دانشگاه تهران شوند، به جمعیت حاضر در داخل دانشگاه پیوستند و جمعیت مجددا به سمت دانشکده فنی حرکت کرد. گفتنی است از صبح امروز برخی از دانشجویان دیگر دانشگاه های تهران که قصد داشتند در این تجمع حاضر شوند، با گرفتن کارت دوستانشان در دانشگاه تهران قصد داشتند وارد دانشگاه شوند. اما انتظامات دانشگاه تهران بعضی از این کارت ها را ضبط نمود و مانع ورود این دانشجویان به دانشگاه شد. شعارهایی که توسط جمعیت سر داده می شود عمدتا شعار «مرگ بر استبداد»، «مرگ بر دیکتاتور»، «وزیر بی لیاقت، استعفا استعفا» است. گفته می شود محدوده دانشگاه تهران به لحاظ آنتن دهی تلفن همراه کاملا کور شده و امکان تماس تلفنی با دانشجویان و افرادی که داخل و یا اطراف دانشگاه هستند، وجود ندارد یا به سختی امکان پذیر است
به دست اندرکاران ١٦ آذر از نوع دیگر
"شبح لنین" استوار گام برمیدارد
رفقا! فعالین ١٦ آذر سرخ و گسترده و سوسیالیستی
آنچه که به مناسبت ١٦ آذر امروز و دیروز در تهران، تبریز و بابلسر اتفاق افتاد، بسیار غرور انگیز است. ما نه فقط همه تلاشها و تمهیدات جمهوری اسلامی و سوپاپ اطمینان هایش را بر هم زدیم، نه فقط ١٦ آذری گسترده تر و رادیکالتر و سرخ تر از هر زمان برپا کردیم، بلکه توازن قوای سیاسی را به نفع مردم، به نفع انقلاب، آزادی و برابری و علیه جمهوری اسلامی برهم زدیم. این "شبح لنین" است که با گام های استوار پیش میرود. تاثیری که ١٦ آذر امسال (گرچه هنوز کاملا تمام نشده) بر مبارزات سیاسی در جامعه خواهد داشت فوق العاده خواهد بود. این ١٦ آذر وسیع و گسترده و سوسیالیستی فقط جواب بگیر و ببندهایی که جمهوری اسلامی از ماهها جلوتر علیه فعالین دانشجویی برپا کرد نبود، جواب حملات رژیم وحشی سرمایه داران به کارگران و دستگیری و زندان کردن آنها نیز بود. جواب داندان شکنی به ضرب و شتم زندانیان سیاسی در زندانها بود. جواب به بگیر و ببندهایی که جمهوری اسلامی علیه زنان راه انداخته نیز بود. تمامی شعارهای چپ و آزادی خواهانه و برابری طلبانه در پلاکادرها سرخ به اهتزاز درآمد. این جواب کل جامعه به رژیم اسلامی بود که ما محکم و استوار ایستاده ایم و عزم جزم کرده ایم تا شما جانیان اسلامی سرمایه را سرنگون کنیم و سرنوشت خود را بدست بگیریم. ١٦ آذر ٨٥ قدرت نمایی جنبش سوسیالیستی و چپ جامعه علیه بربریت حاکم بود، و به نوبه خود جواب تمام آیه یاس خوانها و "نه نمیشه" ها را میدهد و صف مبارزه برای رهایی از شر جمهوری اسلامی و صف انقلاب کارگری را تقویت خواهد کرد. رفقا! از طرف تمامی اعضاء و فعالین سازمان جوانان کمونیست که دوش به دوش شما در تمام این لحظات پرشکوه فعالانه حضور داشتند به تک تک شما خسته نباشید میگوییم، در آغوشتان میگیریم و دستتان را به گرمی میفشاریم. با چنین ١٦ آذری سوسیالیستی و گسترده دور دیگری از مبارزه برای سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و تلاش برای ساختن دنیایی بهتر آغاز میشود. ١٦ آذر نشان داد که چگونه میتوان علیرغم ماشین هولناک سرکوب جمهوری اسلامی حرکتی وسیع و سراسری را تدارک کرد و سازمان داد و به عمل درآورد. نشان داد که چگونه ما کمونیست ها، ما چپ ها و رادیکال ها میتوانیم در صف مقدم قرار گیریم، متحد کنیم و توده وسیعتری را به زیر پرچم خود آوریم. نشان داد که ما میتوانیم آزادی خواهی و برابری طلبی مفرط و سوسیالیستی خود را در ابعاد وسیع در سطح جامعه مطرح کنیم. اما رفقا این تازه فقط یک شروع است. هنوز خیلی کارها در پیش است و قطعا با جمعبندی درس ها و تجارب ١٦ آذر ٨٥، پرقدرت تر و تاثیر گذارتر در صفی متحدتر در کنارهم پیش خواهیم رفت
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد انقلاب سوسیالیستی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
سازمان جوانان کمونیست
١٥ آذر ٨٥، 6 دسامبر 2006

تجمع اعتراضی کارگران در بوشهر و قزوین
ایرانپرس نیوز
تجمع اعتراض آميز كارگران شركت" قوه پارس" در قزوين ؛
دهها كارگر بلاتكليف شركت" قوه پارس" قزوين ديروزبا تجمع درمقابل استانداري خواستار رسيدگي به مشكلات اين شركت و وضعيت حقوقي خود شدند .
به گزارش ايلنا, يك مقام آگاه كارگري در استان قزوين با اعلام اين مطلب تصريح كرد : پس از يكساعت تجمع كارگري، مسوولان استانداري با نمايندگان كارگران معترض مذاكره كرده و وعده دادند كه تا روز يكشنبه آينده به مشكلات اين شركت رسيدگي شود.
لازم به ذكر است , شركت قوه پارس از بهمن 84 فعاليت خود را متوقف كرده و 120 بازنشسته و 70 كارگر شاغل اين واحد بلاتكليف هستند.
تجمع اعتراض آميز 800 كارگر در بوشهر؛
كارگران" ايران صدرا""كار خود را با اعتراض آغاز كردند
نماينده كارگران استان بوشهر از اعتراض كارگران كشتي سازي" ايران صدرا" خبر داد .
به گزارش ايلنا," عيسي محمد كمالي"دليل اين حركت اعتراضي كارگران رامشكلات مربوط به حقوق و مزاياي نقدي , غير نقدي و بن دانست .
دبير اجرايي خانه كارگر بوشهر از حضور نماينده فرمانداري در جمع 800 نفري كارگران معترض" ايران صدرا" وتلاش وي براي پايان دادن به اعتراضات كارگري خبر داد

نامه کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری به احمدی نژاد
ایرانپرس نیوز
آقای محمود احمدی نژادریاست جمهوری اسلامی ایرانریاست جمهوریخیابان فلسطین، تقاطع آذربایجان، تهران، جمهوری اسلامی ایران
فاکس: 982166495880
13

آذرماه 1385
محمود صالحی به چهار سال زندان محکوم شد
آقای رئیس جمهورمن از طرف کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (آی تی یو سی)، بنمایندگی از 307 سازمان وابسته با 168 میلیون کارگر عضو در 154 کشور حکم زندان صادر شده را برای محمود صالحی؛ رئیس سابق اتحادیه کارگران نانوایی شهر سقز، جلال حسینی، محسن حکیمی و برهان دیوانگر بخاطر تلاششان در برگزاری روز اول ماه می سال 2004 بشدت محکوم می کنم.
به کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری اطلاع داده شد که در تاریخ 11 نوامبر 2006 محمود صالحی به اتهام تجمع در توطئه علیه امنیت ملی طبق ماده 610 قانون مجازات اسلامی توسط دادگاه انقلاب سقز به 4 سال زندان محکوم شد.
جلال حسینی و محسن حکیمی هر کدام به اتهام مشابهی به دو سال زندان در تاریخ های 11 و 27 نوامبر 2006 محکوم شدند. محمد عبدی پور که پرونده اش با همان اتهام به دادگاه انقلاب سقز ارجاع شده بود تبرئه شد. در 17 اکتبر 2006 برهان دیوانگر که در سازماندهی جشن اول ماه می 2004 مشارکت داشت به 2 سوال زندان محکوم شد.
تلاش در برگزاری جشن اول ماه می یک فعالیت مشروع و بحق اتحادیه های کارگری است و کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری همه این احکام زندان را به شدیدترین لحن محکوم می کند.
کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری و یکی دیگر از سازمانهای وابسته قبلی به آن بنام کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری بارها برایتان نامه نوشته اند و الزامات شما را در احترام به اصل آزادی تشکل ها به دلیل عضویت در سازمان جهانی کار یادآور شده اند.
جناب رئیس جمهوربا نظر به این اجبار و الزام کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری به شما تاکید می کند که تضمین کنید که این احکام لغو می شوند و همچنین ایران از اصل ازادی تشکلها در آینده تبعیت خواهد کرد.ارادتمندگای رایدر
عراق: گزارش گروه بکر-همیلتون به کاخ سفید ارایه شد
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، گروه ارزیابی وضعیت عراق گزارش خود را به رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید ارایه داد. پرزیدنت بوش در نخستین واکنش علنی خود به این گزارش گفت ما با هر ایده و پیشنهادی که در این گزارش آمده، احتمالا موافق نخواهیم بود و خیلی از نمایندگان کنگره نیز با تمام پیشنهادات موافق نیستند.
خبرگزاری فرانسه نوشت این گزارش نتیجه 8 ماه تحقیقات یک گروه ارزیابی 10 نفره است که از 5 نماینده حزب جمهوریخواه و 5 نماینده حزب دموکرات آمریکا تشکیل شده است. رهبری این گروه را جیمز بکر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و لی همیلتون، یکی از نمایندگان سابق حزب دموکرات این کشور بر عهده دارند.
به گزارش منابع خبری در واشنگتن، در گزارش گروه ارزیابی وضعیت عراق از جمله به خروج تدریجی نیروهای آمریکايی از عراق و سپردن قدرت به نیروهای عراقی و همچنین درخواست همکاری از سوی آمریکا از کشورهای همسایه عراق از جمله رژیمهای تهران و دمشق اشاره شده است.
گروه ارزیابی وضعیت عراق در گزارش خود خواهان برگزاری یک کنفرانس منطقه ای برای حل بحران عراق شده است و به رئیس جمهور آمریکا توصیه می کند در صورت عدم موفقیت دولت نوری المالکی در حل مسایل امنیتی، آمریکا کمکهای خود را به دولت او کاهش دهد.
هفته نامه نیوزویک در آخرین شماره خود نوشت به احتمال قوی رئیس جمهوری آمریکا، برخی از نقطه نظرات این گروه را نخواهد پذیرفت.
گزارش گروه ارزیابی وضعیت عراق درست در فردای جلسه استماع ربرت گیتس، وزیر جدید دفاع آمریکا در سنای این کشور ارایه می شود.
آقای گیتس روز گذشته در سخنانی که ایراد کرد، از جمله به احتمال برقراری تماس با رژیم تهران برای گفتگو در باره عراق پرداخت و گفت نظرات وی مبنی بر لزوم برقراری رابطه با رژیم تهران مربوط به سال 2004 میلادی است و از آن تاریخ به بعد سیاست رژیم تهران تغییر کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در این جلسه استماع نسبت به شانس به نتیجه رسیدن گفتگو با رژیم تهران ابراز بدبینی کرد و گفت گرچه با ایجاد یک کانال ارتباطی با رژیم تهران مخالفتی ندارد، اما با توجه به رفتار آنها در قبال ایالات متحده آمریکا، نسبت به اینکه گفتگو با رژیم تهران به نتیجه ای منجر شود، خوشبین نیست.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در همین زمینه نوشت ربرت گیتس در بخشی از سخنان خود در باره دخالت رژیم تهران در عراق گفت هم اکنون رژیم تهران مشغول دخالت در امور داخلی عراق است و شرایط به گونه ای است که می ‌تواند اقدامات بیشتری برای صدمه زدن به تلاش‌ های آمریکا در عراق انجام دهد.
وی در مورد لبنان نیز گفت رژیم تهران همچنین می ‌تواند با استفاده از نفوذ خود بر روی حزب‌ الله لبنان، این کشور را بی ‌ثبات ‌تر کند.
آسوشیتدپرس نوشت گیتس در مورد فعالیتهای هسته ای رژیم تهران نیز گفت این تلاشها برای دستیابی به سلاح اتمی صورت می گیرد و در پاسخ به سوال‌ سناتورهای آمریکایی در باره تهدید هسته‌ ای رژیم تهران و اظهارات احمدی ‌نژاد در مورد حذف اسرائیل از نقشه جهان نیز گفت تهدیدات رژیم تهران بسیار جدی است و اگر به سلاح هسته ‌ای دست یابد، هیچ‌ کس نمی ‌تواند تضمین دهد که از آن علیه اسرائیل استفاده نخواهد کرد. ربرت گیتس در مورد گزینه های آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی نیز گفت گرچه با اقدام نظامی علیه رژیم تهران مخالف است، اما گزینه نظامی همچنان روی میز رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و چنانچه امنیت ایالات متحده مورد تهدید قرار گیرد، بعنوان آخرین گزینه با آن مخالفتی نخواهد داشت و افزود در هرحال تصمیم نهايی در این باره با رئیس جمهوری آمریکا است.
گفتگو و امتیاز دادن به رژیمهای تهران و دمشق بی حاصل استهفته نامه اكونوميست چاپ انگلستان در آخرین شماره خود هرگونه مذاكره و امتياز دادن به رژيمهای تهران و دمشق را بي حاصل دانست و نوشت یكی از دلایلی كه در این زمینه باعث نگرانی است، اين است كه اهداف و منافع رژيمهای تهران و دمشق کاملا با منافع آمريكا در منطقه در تضاد است. برای مثال رژيم تهران در پی سلاح اتمی است و می خواهد آمريكا در عراق ناكام بماند.
این نشریه نوشت آمریکا پیش از انجام هرگونه گفتگو با رژیمهای تهران و دمشق بايد بداند كه در واقع بر سر چی می خواهد با آنها گفتگو یا بهتر است بگوئیم معامله كند. آيا باید بپذیریم در ازای همکاری رژیم تهران در عراق، چنین حکومتی اتمی شود؟ یا بايد لبنان را تقديم بشار اسد كنيم؟ مسلم است كه نه. پس داشتن انتظار بيش از حد از رژیمهای تهران و دمشق، يک اشتباه است.
روزنامه مصری الاهرام نیز در همین زمینه با عنوان 'فتنه بزرگ در عراق شعله ور شده است'، نوشت رژيم تهران عراق را به صحنه جنگ با آمريكا تبديل كرده است. اين رژيم ميخواهد از طريق عراق حتی با کشورهای عربی نیز تسويه حساب کند.
اين روزنامه نوشت رژيم تهران از نظر سياسی، اقتصادی و نظامی، بی ثباتی و نا آرامی در عراق را به نفع خود می داند.
انتقال سنگرهای دفاعی به عمق خاورمیانه
روزنامه حکومتی ایران متعلق به دولت احمدی نژاد در یادداشت سیاسی خود صراحتا به دخالت جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه اعتراف کرد و از آن بعنوان "انتقال سنگرهای دفاعی جمهوری اسلامی به عمق خاورمیانه" نام می برد.این روزنامه نوشت "در حوزه موارد استراتژیک مربوط به جمهوری اسلامی، مفهموم جدیدی در حال تولد است و آن فرامرزی شدن ژئوپلیتیک قدرت ما است. به این معنی که سیاست خارجی جمهوری اسلامی مدتی است که به خارج از مرزها منتقل شده است. در واقع این، انتقال سنگرهای دفاعی جمهوری اسلامی به عمق منطقه خاورمیانه است. همین عنصر قدرت، ما را از تبعات رویارويی با دشمنان در امان نگه داشته است. این سیاست مزایای بیشماری را برای ما در بر داشته است. افغانستان، عراق و لبنان، نمایشگر یک صحنه از این واقعیت است


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

Tuesday, December 05, 2006

14/09/1385 سه شنبه







نظر شما در مورد بیانیه 16 آذر امسال چیست ؟



لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد









پوستر پیش بسوی 16 آذر: دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد
ایرانپرس نیوز
زمان : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ ـ ساعت ۱۲ ظهر
مکان : میدان انقلاب- دانشگاه تهران ـ مقابل سر در دانشکده فنی( ورود به دانشگاه تهران از درب ۱۶ آذر )از همه آزادیخواهان دعوت می کنیم در این روز شرکت کنند

دانشجويان ستاره‌‏دار مقابل مجلس تجمع کردند، عباسپور: دانشجوی ستاره دار نداریم، مشیری: با وزیر اطلاعات در مورد دانشجویان ستاره دار ملاقات می کنم
خبرنامه امیرکبیر
همزمان با آغاز جلسه علنی مجلس، تعدادی از دانشجويان ستاره‌‏دار با تجمع در
مقابل مجلس، نسبت به عدم ثبت نام خود در مراکز آموزش عالی به دليل فعاليت سياسی در
دانشگاه و عضويت در انجمن‌‌‏های دانشجويی، اعتراض کردند. تجمع‌کنندگان پلاکاردهايی
در دست داشتند که روی آن ها نوشته شده بود: “ادامه‌ تحصيل حق مسلم ماست، نماينده
‌ مجلس سکوت تا کی؟” محمد مهدی زاهدی، وزير علوم چندی پيش منکر وجود دانشجويان ستاره
دار شد و گفت: “دانشجوی سه ستاره از ديد ما وجود نداشته و نخواهد داشت و من وجود
اين دانشجويان سه ستاره را به شدت تکذيب می کنم.” عده ای از دانشجويان “ستاره دار
” محروم از تحصيل، ۲۳ آبان ماه گذشته نيز مقابل وزارت علوم تجمع کرده بودند.
ایسنا در این رابطه نوشت:
تعدادی از دانشجويان معترض به ثبت‌نام نشدن در مقطع کارشناسی ارشد علی‌رغم قبولی
در کنکور، در مقابل مجلس تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، همزمان با آغاز
جلسه‌ی علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی تعدادی از اين دانشجويان در مقابل
مجلس تجمع کردند و نسبت به عدم ثبت نام در مراکز آموزش عالی اعتراض کردند.
يکی از اين دانشجويان به خبرنگاران گفت: هاجر تحريری نيک‌صفت نايب رييس کميسيون
آموزش و تحقيقات قول مساعد برای پيگيری وضعيت دانشجويان ستاره‌دار داده است.
وی ادامه داد: محمدمهدی زاهدی وزير علوم، تحقيقات و فناوری نيز با حضور در
کميسيون آموزش و تحقيقات به سوال شهريار مشيری عضو اين کميسيون در مورد علت عدم
پذيرش دانشجويان ستاره‌دار توضيح داد.
اين دانشجو ادامه داد: پيرو تجمعی که در مقابل وزارت علوم داشتيم روز گذشته برای
پيگيری به وزارت علوم مراجعه کرديم که آنها عنوان کردند نامه‌ی شما گم شده است.
اين دانشجوی معترض افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی نيز که قرار بود برای بررسی
موضوع تشکيل جلسه دهد هنوز هيچ اقدام يا پاسخی به ما نداده است.
به گزارش ايسنا، تجمع‌کنندگان پلاکاردهايی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده
بود: ادامه‌ی تحصيل حق مسلم ماست، نماينده‌ی مجلس سکوت تا کی؟
همچنین خبرگزاری ایلنا در خبر خود آورده است:
جمعی از دانشجويان ستاره‌‏دار و ردصلاحيت‌‏شده در مقطع کارشناسی ارشد صبح امروز
در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی “ايلنا”، همزمان با آغاز جلسه علنی امروز مجلس هفتم،
تعدادی از دانشجويان ستاره‌‏دار با تجمع در مقابل مجلس، نسبت به عدم ثبت نام خود در
مراکز آموزش عالی به دليل فعاليت سياسی در دانشگاه و عضويت در انجمن‌‌‏های
دانشجويی، اعتراض کردند.يکی از اين دانشجويان در گفت‌‏وگو با خبرنگار پارلمانی
“ايلنا”، تصريح کرد: قرار است محمدمهدی زاهدی، وزير علوم، تحقيقات و فناوری با حضور
در کميسيون آموزش و تحقيقات به سوال شهريار مشيری، عضو اين کميسيون در مورد علت عدم
پذيرش دانشجويان ستاده‌‏دار توضيح دهد.
وی افزود: هاجر تحريری نيک‌‏صفت، نايب رييس کميسيون آموزش و تحقيقات نيز قول
مساعد برای پيگيری وضعيت دانشجويان ستاره‌‏دار داده است.اين دانشجو تاکيد کرد
: پيرو تجمعی که در مقابل وزارت علوم داشتيم، روز گذشته برای پيگيری نامه‌‏های خود به
وزارت علوم مراجعه کرديم که آقايان عنوان کردند نامه شما گم شده است.وی ادامه
داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نيز که قرار بود برای بررسی موضوع تشکيل جلسه دهد که
هنوز هيچ اقدام يا پاسخی به ما نداده است.
این در حالی است که علي عباسپورتهراني‌فرد رييس كميسيون آموزش و تحقيقات در جمع
خبرنگاران در خصوص تجمع دانشجويان موسوم به ستاره‌دار در مقابل مجلس گفت: كمتر از
۲۴
نفر هستند كه احساس مي‌كنند در كارنامه‌شان قبول شده‌اند اما اينطور نيست؛ آنها
به ما نامه نوشتند ما نامه آنها را به سازمان سنجش ارسال كرديم و مشخص شده كه در
تحليل خود اشتباه كرده‌اند و مردود علمي مي‌باشند.
وي ادامه داد: عده‌اي هستند كه به خاطر مصوبات
شوراي عالي فرهنگي از نظر مسايل امنيتي مردود شده‌اند كه تعداد آنها كمتر از ده تا
دوازده نفر است.
رييس كميسيون آموزش و تحقيقات گفت: از طرف وزارت
علوم ابلاغ شده كه تمام دانشجويان ستاره‌دار ثبت نام شوند.
وي خاطرنشان كرد: هميشه عده‌ي خاصي بوده‌اند كه در
خصوص آنها اين‌گونه بوده اما امسال اين مساله به خاطر وجود ستاره‌دارها حاد شده
است. اما بر اساس اعلام وزارت علوم همه‌ي ستاره‌دارها ثبت نام شده اند
.
سخنان عباسپور در حالی است که شهريار مشيري،
نماينده بندرعباس در جمع خبرنگاران پارلماني و در خصوص تجمع جمعي از دانشجويان
ستاره‌‏دار در مقابل مجلس و وضعيت اين دانشجويان، تصريح كرد: در تلاش هستيم از طريق
آقاي محمد ياري، نماينده تالش كه پيش از اين مديركل پارلماني وزارت اطلاعات
بوده‌‏اند وقت جلسه‌‏اي را با جناب محسني اژه‌‏اي بگيريم و در مورد وضعيت اين
دانشجويان صحبت كنيم.وي اظهار اميدواري كرد كه اين جلسه هفته آينده با وزير
اطلاعات براي بررسي و تعيين تكليف وضعيت دانشجويان ستاره‌‏دار تشكيل شود.شهريار
مشيري همچنين از پيگيري‌‏ها براي بررسي وضعيت اين دانشجويان در شوراي عالي انقلاب
فرهنگي خبر داد.یاشار قاجار و روزبه ریاضی از جمله دانشجویان سه ستاره دانشگاه
امیرکبیر هستند

عقب نشینی دانشگاه تربيت مدرس در برابر دانشجویان دختر
خبرنامه امیرکبیر
طرح جلوگيری از ورود دانشجويان بدحجاب به دانشگاه تربيت مدرس لغو شد. محمد حسين
يادگاری، معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه تربيت مدرس، اعلام کرد: وزارت علوم
ابلاغيه‌ای را مبني بر عدم ورود دانشجويان بدحجاب به دانشگاه‌ها صادر نكرده است
. بنابراين‌ دانشگاه نيز برنامه‌اي در اين زمينه نخواهد داشت.وزارت علوم برنامه‌ای
براي جلوگيری از ورود دانشجويان بدحجاب به دانشگاه ندارد و به اين ترتيب از سوی
وزارت علوم ابلاغيه‌ای مبني بر عدم ورود دانشجويان بدحجاب به دانشگاه‌ها صادر نشده
و اين وزارتخانه اعلام كرده با اين دسته از دانشجويان بايد متمدن رفتار كرد.
چندي پيش محمد حسين يادگاری، معاون دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس در مصاحبه‌ای
اعلام كرده بود كه دانشگاه تربيت مدرس با ورود دانشجويان بدحجاب به دانشگاه برخورد
مي‌كند. او تاكيد كرده بود كه اجراي طرح جلوگيری از ورود دانشجويان دختر با پوشش
نامناسب در دانشگاه تربيت مدرس از اول دی ماه اجرا مي‌شود

تحصن در دانشگاه تربیت معلم در اعتراض به وضعیت دانشجویان محروم از تحصیل
خبرنامه امیرکبیر
دانشجويان دانشگاه تربيت معلم تهران در اعتراض به وضعيت دانشجويان محروم از حق تحصيل و ردصلاحيت‌‏شده در آزمون كارشناسي ارشد تحصن مي‌‏كنند.غريب سجادي، از دانشجويان ردصلاحيت‌‏شده كه دانشجوي دانشگاه تربيت معلم بود با اعلام اين خبر گفت: اين تحصن ساعت ۳۰/۹ سه‌‏شنبه در مقابل گروه جامعه‌‏شناسي دانشگاه تربيت معلم در كرج برگزار مي‌‏شود
برگزاری مراسم 16 آذر در دانشگاه زنجان
ایرانپرس نیوز
گزارش دریافتی: پاسداشت روز دانشجو (16 آذر) در دانشگاه زنجان با استقبال پرشور دانشجويان روبرو شد. اين برنامه که به کوشش انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه زنجان هم اکنون نيز در حال برگزاري است، شامل جلسات گفتگوي سياسي، نمايشگاه کتاب، پخش فيلم هايي از فعاليت هاي سابق انجمن اسلامي و نمايشگاه عکسي همراه با توضيحاتي در مورد عکس هاست. در اين نمايشگاه به موضوعاتي نظير 18 تير، قتل هاي زنجيره اي، تجمعات دانشجويي و مهمترين اخبار دانشجويي روزهاي اخير پرداخته شده است.
همچنين عکس هايي از رضا عباسي -از دانشجويان و فعالين سياسي اسبق دانشگاه زنجان که هم اکنون در زندان به سر مي برد- به همراه روز شمار زندان رضا عباسي به چشم مي خورد. با فرا رسيدن 16 آذر رضا صد و شصت و سومين روز از محکوميت يک ساله خود را سپري خواهد کرد.
گفتني است که امسال نهادهاي شبه نظامي داخل دانشگاه بر خلاف سالهاي گذشته به مناسبت روز دانشجو برنامه هاي زيادي تدارک ديده اند، اين در حالي است که هيات نظارت دانشگاه زنجان (متشکل از رياست دانشگاه: دکتر نداف، معاونت پژوهشي:دکتر صارمي، نماينده نهاد رهبري:آقاي قديمي) با برگزاري کليه سخنراني ها و ساير برنامه هاي انجمن از ابتداي سال مخالفت نموده است.
اين برنامه عليرغم وجود فشارهاي زياد کماکان در حال برگزاري است

گراميداشت مراسم 16 آذر در دانشگاه صنعتي سهند تبريز
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز از برگزاري مراسم گرامي داشت 16 آذر از سوي دانشجويان اين دانشگاه خبر داد.
مجيد انجيراني با اعلام اين خبر به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،اظهار داشت: تعدادي از دانشجويان دانشگاه تبريز به دليل آنكه اجازه فعاليت براي برگزاري مراسمي در خصوص 16 آذر را نتوانستند دريافت كنند ، تجمعي خودجوش را برگزار و در قالب آن روز دانشجو را گرامي داشتند.
وي افزود:در اين تجمع كه حدود دو ساعت به طول انجاميد، دانشجويان با نصب 40 پلاكارد بر روي ديوار‌هاي دانشگاه و با طرح شعار‌هايي مانند "عدالت، آزادي، برابري" در صحن دانشگاه حضور يافتند و در پايان نيز با سرودن سرود يار دبستاني در حالي كه پلاكارد‌ها را در دست خود گرفته بودند، به اين مراسم پايان دادند
فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمريکای شمالی
گزارش سالانه وضعيت دانشجويان در ايران
به مناسبت 16 آذر «روز دانشجو»

گزارشگران
گزارشی که در پیش رو دارید بمناسبت 16 آذر «روز دانشجو » در ایران توسط « فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمریکا شمالی » تهیه و تنظیم شده است . این نوشتار نگاهی اجمالی به وضعیت دانشجویان در ایران در حد فاصل زمانی اول آذر 1384 تا پایان آبان 1385 دارد . با توجه به سانسور خبری حاکم بر مطبوعات ایران و عدم مصونیت فعالین حقوق بشری ، اجتماعی و سیاسی در ایران طبیعتا این گزارش دارای کمبودهایی می باشد و نمی تواند در بر گیرنده تمامی موارد نقص حقوق شهروندی دانشجویان در ایران باشد .

گزارش موجود را می توان در موارد ذیل جمع بندی کرد :
1. بازداشت دانشجویان 19 مورد
2. بازجویی از دانشجویان 12 مورد
3. احضار دانشجویان به دادگاه ها 45 مورد
4. دانشجویان محاکمه شده 24 مورد
5. احکام صادره شده توسط دادگاه ها 28 مورد
6. احضار به کمیته های انضباطی 142 مورد
7. احکام صادره شده توسط کمیته های انضباطی 82 مورد
8. دانشجویان اخراج از دانشگاه 22 مورد
9. نشریات دانشجویی توقیف شده 32 مورد

بنابر اين گزارش نهادهای که در سرکوب دانشجويان نقش مستقيم داشته اند عبارتند از:

1. نيرهای انتظامی
2. وزارت اطلاعات و امنيت کشور
3. دادگاه های عمومی و انقلاب
4. حراست دانشگاه ها
5. کميته های انضباطی دانشگاه ها
6. هيئت نظارت برنشريات دانشجويی
7. هيئت نظارت بر تشکل های دانشجوئی
8. هيئت نظارت بر دانشگاه ها
9. بسيج دانشجودیی

نهادهای که بر اساس شکايت آنها ، دانشجويان مورد محاکمه، بازداشت، اخراج از دانشگاه و . . . قرار گرفته اند به شرح زير هستند:

1. رياست دانشگاه ها
2. معاونت دانشجویی دانشگاه ها
3. بسيج دانشجویی
4. امامان جمعه
5. شورای نگهبان
6. وزارت اطلاعات و امنيت کشور
7. سازمان صدا و سيمای جمهوری اسلامی
8. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
9. جامعه اسلامی دانشگاه
10. نمايندگان ولی فقيه در دانشگاه ها



بر مبنای اين گزارش نهادهائی که در درون دانشگاه ها اقدام به سرکوب دانشجويان کرده اند عبارتند از:

1. کميته های انضباطی
2. هيئت نظارت بر نشريات دانشجویی
3. هيئت نظارت بر تشکل های دانشجویی
4. هيئت نطارت بر دانشگاه
5. حراست دانشگاه
6. بسيج دانشجویی
7. رياست دانشگاه
8. معاونت دانشجویی دانشگاه
9. نمايندگی ولی فقيه در دانشگاه ها
10. جامعه اسلامی دانشگاه

نهادهائی که در بيرون از دانشگاه ها اقدام به سرکوب کرده اند به شرح زير می باشند:

1. نيروهای انتظامی
2. وزارت اطلاعات و امنيت کشور
3. دادگاه های عمومی و انقلاب
4. شورای نگهبان انقلاب اسلامی
5. امامان جمعه
6. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
7. صدا و سيمای جمهوری اسلامی
8. وزارت کشور
9. وزارت علوم
برای بازديد از گزارش کامل اينجا را کليک کنيد
www.komitedefa.org/text/azar85.pdf

"فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امریکای شمالی"
ihrnena@gmail.com 30/8/1385 21/11/2006

انجمن فعالان حقوق بشر در ايران ـ کانادا :
FaalanHRC@yahoo.ca
siterahaei@yahoo.com : انجمن مدافعین حقوق بشرو دمکراسی در ایران – فرانسه
اتحاد برای دفاع ازحقوق بشر در ایران – واشنگتن – آمریکا :
adhri1@yahoo.com
انجمن مدافعين حقوق بشر در ايران ـ بلژيک :
kanon253m@yahoo.com
info@vzvmiran.de :کانون دفاع از حقوق بشر در ایران - آلمان
shafaei@azadegy.de شبکه فعالان حقوق بشر ایرانی در آلمان :
HRIRNL@gmail.com : کانون دفاع ازدمکراسی در ایران– هلند
info@komitedefa.org : کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – سوئد
defendhriran_ca@yahoo.com :کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – کالیفرنیا – آمریکا
komitenoran@yahoo.noکمیته نوران ( کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – نروژ) :
yebarak@yahoo.ca : سازمان ایرانیان غرب کانادا – ونکور – کانادا
kupg_iran@yahoo.de : کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلین
demokrasi5@yahoo.deکمیته دفاع از آزادی و دمکراسی در ایران – اطریش :
mnrecht@hotmail.com فعالین ایرانی حقوق بشر- سوئیس:
اتحادیه برای دمکراسی در ايران ـ ايتاليا :
updi@libero.it
فعالان دفاع از حقوق بشر : Irantestimony
info@irantestimony.com


خبر توقف صدور حکم سنگسار توسط جمهوری اسلامی تکذیب شد
خبرنامه امیرکبیر
وزارت دادگستری جمهوری اسلامی خبر توقف صدور حکم سنگسار را تکذیب کرد.روزنامه
حکومتی جمهوری اسلامی متعلق در شماره روز گذشته خود نوشت “مشاور رسانه ای وزیر
دادگستری، خبر رادیو فرانسه را مبنی بر توقف صدور حکم سنگسار بنا به اعلام وزیر
دادگستری تکذیب کرد و گفت کریمی راد در پاسخ به سئوالی در زمینه اجرای حکم سنگسار
گفته است فعلا موردی وجود ندارد، ولی او به هیچ وجه اصل اجرای این حکم را نفی نکرده
است.”
شایان ذکر است جمال کریمی راد در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز سی ام آبانماه
گفته بود “موضوع سنگسار مسئله جدیدی نیست. حکم سنگسار در کشور ما در عمل اجرا نمی
شود.
پريسا، الف،يکي از زنان محکوم به سنگسار ، از زندان آزاد شد// ابراز نگراني نسبت به وضعيت اشرف کلهري
پیک ایران
پريسا الف، يکي از زنان محکوم به سنگسار که با اعتراض وکلايش به هيات تشخيص ديوان عالي کشور، ماه گذشته دوباره محاکمه شد، امروز بر اساس راي شعبه 15 هيات تشخيص ديوان عالي کشور، پس از خوردن 99 ضربه شلاق، از زندان عادل آباد شيراز آزاد شد.شادي صدر، وکيل وي با اعلام اين خبر افزود: پريسا متهم به زناي محصنه و فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا بود اما متاسفانه دادگاه بدوي و ديوان عالي کشور به ادله مختلف از جمله مساله انکار پس از اقرار وي توجهي نکرده و با استناد به علم قاضي، حکم به سنگسار داده بودند.وي که در عين حال وکيل اشرف کلهري، ديگر محکوم به سنگسار است، در مورد وضعيت وي گفت: با وجود اينکه به ما گفته شد که رييس قوه قضاييه دستور توقف اجراي حکم وي را داده است و تا امروز نيز حکم اجرا نشده، اما متاسفانه نه تنها پاسخي به درخواست عفو وي داده نشد بلکه شنيده مي شود که مجددا پرونده وي براي اجراي احکام دادگستري فرستاده شده است که در حال پيگيري قضيه هستيم

روز جهانی حقوق بشر: کارنامه سیاه جمهوری اسلامی
ایرانپرس نیوز
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)
روز جهانی حقوق بشر و ادامه سرکوب های سیاسی و اجتماعی در ایران
روز ده دسامبر، روز جهانی حقوق بشر است. کارنامه رژیم جمهوری اسلامی در این روز همواره سیاه و سنگین بوده و هر سال بر سنگینی و سیاهی آن افزوده می شود. هشت سال پیش رژیم در ادامه جنایاتش چندین نویسنده و فعال سیاسی را به طرز وحشیانه ای به قتل رساند. طی هشت سال گذشته، دستکاه سرکوب رژیم هم چون گذشته در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی فعال بوده ، فعالان کارگری، دانشجوئی و زنان تحت تعقیب و آزار قرار گرفته، ربوده شدند، به زندان افکنده شده و شکنجه شدند. تنها در یک سال گذشته بیش از یک هزار کارگر و فعال کارگری زندانی و به اتهام فعالیت های صنفی در انتطار محاکمه به سر می برند و یا احکام سنگین زندان دریافت کرده اند.
رژیم جمهوری اسلامی سرکوب اجتماعی را به آنجا کشانده که وکلا و حقوقدانان را هم به اتهام دفاع از موکلان خود زندانی و پروانه وکالت آنها را لغو می کند. در عرصه مطبوعات، روزنامه ها و نشریات خودی را هم تحمل نمی کند. روزی نیست روزنامه ای تعطیل نشود و دست اندرکاران آن محاکمه و بیکار نشوند. سانسور در ابعاد وسیعی تشدید شده است. صدها سایت اینترنتی مسدود شده و نویسندگان اجازه چاپ کتابهای خود را نمی یابند.
دستگاه سرکوب و سانسور رژیم همسو با دستگاه های فرهنگی و اقتصادیش، جامعه را به قهقرا کشانده و عرصه کار و زندگی را بر توده مردم سخت کرده است. به علت بی کفایتی حکومت اسلامی در اداره امور جامعه، دزدی و چپاول ثروت و امکانات اجتماعی، صدها کارخانه تولیدی و مراکز خدماتی تعطیل و ده ها هزار کارگر از کار بیکار شده و یا ماه ها حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند. پرستاران، معلمان و بازنشستگان به دلیل پائین بودن دستمزد خود قادر به تامین نیازهای زندگی خود و خانواده شان نیستند. جوانان برای تامین نیازهای اولیه زندگی خود، اقدام به فروش کلیه می کنند. فقر و گرسنگی و فساد حکومتی و اجتماعی در ایران بیداد می کند.
علی رغم تحمیل این همه مصائب و رنج به جامعه و توده مردم، رژیم در داخل و خارج در نهایت تزلزل و شکنندگی به سر می برد. رژیم جمهوری اسلامی بدون کمک از بیرون، بدون مراودات و بند و بست های بین المللی و بدون سرکوب لجام گسیخته هرگز نمی توانست در برابر تمایلات آزادی خواهانه، برابری طلبانه و عدالت خواهانه مردم دوام بیاورد.
توده مردم ایران; کارگران، معلمان، پرستاران، رانندگان وسائل نقیله عمومی، دانشجویان، زنان و...، بخوبی می دانند که تنها راه نجات از وضعیت فلاکت بار و اختناق آمیز کنونی، سازمانیابی و بسیج قدرت و نیروی جمعی خود برای مقابله با جانیان حاکم دین و سرمایه و برافکندن حکومت آنها و کسب قدرت سیاسی است. هیج دولت و حکومتی برای مردم ایران دل نمی سوزاند. این قطعنامه و آن قطعنامه که در جهت محکوم کردن نقض حقوق بشر و نه حتی محکوم کردن جانیان حاکم در ایران صادر می شود، بخشی از کشمکش های خانوادگی درون سرمایه است و راه به جائی نمی برد و به نقض حقوق بشر و سرکوب در ایران پایان نمی دهد.
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)اول دسامبر ۲۰۰۶ برابر با ده آذر ۱۳۸۵

دو جوان ايرانی در پی بازگشت از ترکيه به ايران بازداشت شدند
ایرانپرس نیوز
امير حسين موحدی، سخنگوی درون مرزی کميـته بحران زندانيان سياسی، در گفتگويی با خبرنگار بخش فارسی صدای آمريکا اظهار داشت که دو جوان ايرانی، که به ترکيه پناهنده شده بودند، با وعده و وعيد های جمهوری اسلامی به ايران برگردانده شدند.
اين دو جوان در پی بازگشت دستگیر شده و در زندان خوی زندانی شدند

اطلاعيه شماره ٤
كارگران كاغذسازي كارون شوشتر موفق به دريافت بخشي از حقوق معوقه خود شدند

روزنه
بنا به خبر رسيده به حزب كمونيست كارگري ايران پرداخت يك ماه و نيم حقوق معوقه كارگران كاغذ سازي كارون شوشتر از روز چهارشنبه هفته گذشته ٨ آذر آغاز شد و باتوجه به تعطيلي روزهاي پنجشنبه و جمعه ادامه پرداخت ها به روز شنبه ١١ آذر موكول گرديد. قرار است طي روزهاي آتي معادل يكماه ونيم ديگر حقوق كارگران پرداخت شود. شروع پرداخت بخشي از طلب ١١ماهه كارگران در نتيجه اعتراضات و فشارهاي متحدانه و يكپارچه اخيركارگران بر كارفرما و مقامات رژيم و از جمله مراجعه دسته جمعي به تهران و تجمع اعتراضي جلوي دفتر رييس جمهور اسلامي صورت ميگيرد. بنا به همين گزارش كارگران اعلام كرده اند كه اعتراضات خودرا براي گرفتن بقيه طلبهاي خود وهمچنين برخورداري از سرويس اياب و ذهاب و تمديد دفترچه هاي تامين اجتماعي ادامه خواهد داد.
موفقيت كارگران كاغذ سازي شوشتر در بيرون كشيدن بخشي از طلبهاي خود از حلقوم كارفرما قابل توجه و ارزشمند است و بايد از تجربيات مثبت اين مبارزه براي ادامه اعتراض استفاده كرد. امروز به جريان انداختن يك مبارزه سراسري و قدرتمند براي پرداخت همه دستمزدهاي پرداخت نشده و ممنوعيت تعويق در پرداخت دستمزدها و مجرم اعلام كردن تمام كارفرماياني كه دستمزدها را به موقع نمي پردازند، يك مساله مهم همه كارگران است. حزب كمونيست كارگري همه رهبران كارگري را به تلاش براي به حركت در آوردن صف متحد كارگران براي چنين مبارزه اي فرا ميخواند.
زنده باد اتحاد و همبستگي طبقاتي كارگران!مرگ بر جمهوري اسلامي! زنده باد جمهوري سوسياليستي
حزب كمونيست كارگري ايران

٤ نوامبر ٢٠٠٦- ١٣ آذر ١٣٨٥
کنفرانس مطبوعاتی در باکو عليه فتوای قتل
ایرانپرس نیوز
کمپين نجات رافق تقي و سمير صداقت اوغلو در سومین اطلاعیه خود از برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان خبر داد و نوشت امروز سه شنبه ۵ دسامبر ٢۰۰۶ در اعتراض به فتواي قتل آيت الله لنکراني جنايتکار بر عليه رافق تقي و سمير صداقت اوغلو٬ که اعتراضات زيادي را دامن زده است٬ يک کنفرانس مطبوعاتي در مرکز شهر باکو برگزار ميشود.
به دعوت گروه نويسندگان مرکز بين المللي مطبوعات باکو راس ساعت ١٢ ظهر در اين شهر يک کنفرانس مطبوعاتي برگزار ميشود. اين مرکز اعلام کرده است که مانع بسته شدن دهانها و حمله به آزادي بيان خواهد شد و فرمان قتل دو نويسنده در باکو را بشدت محکوم ميکند.
جمهوري اسلامي ايران به اين کنفرانس مطبوعاتي عکس العمل نشان داده و به نيروهاي حزب الله فرمان داده است که با تجمع در مقابل اين مرکز ٬ مانع برگزاري کنفرانس مطبوعاتي شوند.
حکومت اسلامي ايران در يک عکس العمل٬ که در سايت آذربايجان نيوز منعکس شده است٬ اعلام کرده که نيروهاي "بيگانه و غربي" به اين فتوا اعتراض کرده و باعث شده اند که گروه نويسندگان مرکز بين المللي مطبوعات در باکو ٬ شجاعت پيدا کرده و اين کنفرانس را اعلام کنند.
"یک عده از حامیان روزنامه نگار مرتد و نویسنده مقاله اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام در نشریه "صنعت" چاپ باکو فردا سه شنبه در راس ساعت 12:00 کنفرانس خبری برای درخواست حمایت رییس جمهوری آذربایجان از حقوق این نویسنده مرتد برگزار خواهند کرد. براساس اعلام برنامه مرکز بین المللی مطبوعات باکو یک گروه ناشناس که خود را گروه نویسندگان معرفی کرده این کنفرانس را ترتیب داده است. پیش تر حامیان این نویسنده مرتد به علت ترس از اعتراضات مردم دین دار نتوانسته بودند چنین کنفرانسهایی را در حمایت از رافیق تقی برگزار کنند. اما حامیان این نویسنده موهن درپی کسب حمایتهایی از برخی سازمانهای آمریکایی و غربی و برخی صاحبان قدرت در جمهوری آذربایجان بر جسارتها و اهانتهای خود افزوده اند. برخی ناظران احتمال می دهند مردم دیندار جمهوری آذربایجان که طی روزهای اخیر خشم و نفرت خود را از انتشار مقاله اهانت آمیز در نشریه صنعت در باره دین مبین اسلام و ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام ابراز کرده اند فردا سه شنبه با حضور در مرکز بین المللی مطبوعات باکو از جسارت حامیان رافیق تقی جلوگیری خواهند کرد."از سايت آذربايجان نيوز
مبارزه بر عليه فتواي قتل لنکراني جنايتکار و حکومت جنايت اسلامي ٬ در دنيا دارد گسترده تر ميشود و اين موضوع يک رو در رويي مهم بين جامعه روشنفکري و مردم در آذربايجان و مردم در ايران و دنيا با حکومت جنايتکار اسلامي است.
به کمپين نجات رافق تقي و سمير صداقت اوغلو بپيونديد و کمک کنيد اين جنبش عليه اسلام سياسي و جنبش عليه قتل و فتوا هر چه گسترده تر به پيش برود.
طومار اعتراض به اين فتوا را امضا کنيد
http://www.petitiononline.com/FATWA/petition.html

اطلاعیه بر گزاری میز اطلاعاتی واحد روگبیت
روزنه
واحد روگبیت کمیته آلمان حزب کمونیست کارگری ایران درجهت حمایت و پشتیبانی از مبارزات جنبش دانشجویی و سایر جنبش های اجتمایی برعلیه جمهوری اسلامی و تحقق جامعه ای آزاد و برابر و افشای عملکرد ضد انسانی و وحشیانه رژیم و در اعتراض به زندانی و شکنجه و اعدام مبارزین و همچنین در اعتراض به گسترش روز افزون فقر و آینده ای تاریک در دور نمای جامعه، میز اطلاعاتی بر گذار می کند.
از همه انسانهای آزادی خواه و برابر طلب و مخالفین ج اسلامی و جریانات سیاسی و پشتیبانان حقوق بشر دعوت می کنیم به میز اطلاعاتی ما رجوع کرده و در جریان افشای عمل کرد جنایت کارانه ج اسلامی توسط بیانیها و اطلاعیه های حزب کمونیست کارگری ایران قرار گیرید و حمایت خود را از جنبش برای سر نگونی جمهوری اسلامی اعلام نمایید.
Adress :
Essen :limbeker strasse 78
روز جمعه: 8دسامبر از ساعت 10 تا 18
تلفن تماس : 01623979536
هماهنگ کننده: رامین تقی پور

تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست کارگری ایران


فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی (سیدنی




روزنه
The International Federation of Iranian Refugees (Sydney) INC

بیانیه مطبوعاتی بیانیه مطبوعاتی بیانیه مطبوعاتی


بازداشتگاههای پناهندگی باید برچیده شوند

در ارتباط با اتفاق اخیر در بازداشتگاه پناهندگی ویلاوود ارسلان ناظری سخنگوی فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی در سینی گقت که پناهجویان بازداشت شده بدرستی خشم و عصبانیت خود را روی بازداشتگاه و مستولانش فروکش کردند.
بر اساس اخرین گزارش از بازداشتگاه ویلاوود بازداشت شدگان برای نشان دادن اعتراض خود به حبس بودن و با بازداشت اجباری طاقت فرسا روبرو بودن کامپیوترها را در این بازداشتگاه شکاندند.

یکی از پتاهجویان بازداشت شده و همینطور یک باداشتی سابق به ارسلان از فدراسیون پناهندگان ایرانی گفتند که " مدیریت بازداشتگاه ویلاوود ایجاد خشنونت و کشمکش داخلی بین بازداشت شدگان را مهندسی می کنند ".
ارسلان از فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی اضافه کرد که پناهجویان بازداشت شده در بازداشتگاهها در سراسر استرالیا از جمله ویلاوود برای کسب حقوقشان مشغول سازمان دهی خود بوده اند. انها صرف نظرازملیت شان برای پیروزی مبارزه مشترکشان برای پناهندگی متحد هستند.
اتقاق اخیری که در بازداشتگاه ویلاوود رخ داده است نتیجه مستقیم شرایط عذاب اور طاقت فرسا و غیر انسانی است که پناهجویان در این بازداشتگاه با ان رو در ور هستند.

بازداشتگاه پناهندگی ویلاوو مثل تمام بازداشتگاههای پناهندگی سراسر استرالیا ابستن هر قیامی است مادام که سیستم باداشت اجباری دولت استرالیا وجود دارد و پناهجویانی که از مرگ فرار می کنند تحت تعقیب دولت قرار گرفته و مثل مجرمان حبس می شوند و بوسیله دولت استرالیا انسان محسوب نمی شوند.
راه حل نهایی مبارزه برای بر چیدن بازداشتگاههای پناهندگی در استرالیا است



برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

 
direction:rtl;