Saturday, November 11, 2006

20/08/1385 شنبه


بنظر شما جنبش دانشجويي در چه موقعيتي قرار دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
sjk_news@yahoo.com
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
بیانیه دانشجویان معترض در دانشگاه علامه طباطبایی
ادوارنیوز : در پی تجمع صنفی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران ، متن بیانیه دانشجويان معترض به مشکلات صنفي و رفاهی این دانشگاه برای ادوارنیوز ارسال شده است.
متن این بیانیه به این شرح است :
ما زنده به آنيم كه آرام نگيريم موجيم كه آسودگي ما عدم ماست
به دنبال اعتراضات دانشجويان كه در خوابگاه سلامت (خوابگاه دختران) ، خوابگاه طرشت(خوابگاه پسران) و اعتراض چهارشنبه هفته ي پيش اتفاق افتاد امروز نيز ما براي نيازهاي صنفي و آزادي هاي اجتماعي و فرهنگي مان در دانشگاه ، در اين مكان به اعتراض برخواسته ايم.آقاي شريعتي ،اين بار مستقيماً شما را مورد خطاب قرار داده و مي پرسيم چرا امور صنفي دانشجويان با چنين وضع مفتضحي ارائه مي شود ؟ اين چه وضع سرويس هاي حمل و نقل است ؟ اين چه وضع امور رفاهي است ؟ چرا جو دانشگاه روز به روز پادگاني تر مي شود ؟ چرا با تبعيض بين دانشجوهايتان برخورد مي كنيد ، به بسيج در دانشكده ي حقوق اتاق مي دهيد در حالي كه به شوراي صنفي و انجمن اسلامي دانشكده ي حقوق و علوم سياسي اتاق نداده ايد؟ با چه برهاني افرادي را به دلايل واهي به حراست مي كشيد و ارعاب ايجاد مي كنيد ؟
اين را با صداي بلند مي گوييم : آقاي شريعتي اينجا پادگان نيست .
1 . طي يك هفته ي گذشته حدود ده دانشجو به دلايلي همچون برگزاري تحصن هاي اعتراض آميزِ كه براي امور صنفي برگزار شده بود به حراست دانشگاه فرا خوانده شده اند. اعتراض حق هر فردي است . قانون اساسي نيز در اصل بيست و هفتم اعتصاب و راهپيمايي را از حقوق افراد مي داند . پس چرا دانشجويان را به اين علت كه اعتراض مي كنند به حراست مي كشيد . اين كار شما مخالف اصول حقوق بشر و قانون اساسي است. اين جمع ضمن محكوم كردن اين عمل غير قانوني و غير منطقي رفع اتهام تمامي دانشجويان را از رياست دانشگاه خواستار است.
2- مشكلات صنفي فراواني گريبانگير دانشجويان خوابگاهي است كه بيان تمامي آنها ناممكن مي نمايد اما به اختصار گوشه اي از اين مشكلات را بيان مي كنيم : وضعيت نامطلوب سرويس هاي رفت و آمد،كيفيت غذا،عدم راه اندازي سايت، نبود يخچال، عدم دسترسي به تلفن، كمبود ميز و صندلي در سالن مطالعه، نبود بهداري در خوابگاه ،برخورد نامناسب مسئولين با دانشجويان و اسكان بيش از ظرفيت دانشجويان در اتاق ها.
بدقولي مسئولين در انجام وعده هاي خود در خوابگاهها نيز با نيامدن آقاي كارگر - معاون دانشجويي دانشگاه علامه- به خوابگاه طرشت كه قرار بود شنبه به اين خوابگاه بيايد كامل تر شد.
3- مشكلات صنفي فراواني در دانشگاه وجود دارد :
* سلف دانشگاه در وضعيتي نامناسب و اسفناك است. محيط كارگاهي سلف، ايجاد آلودگي بسيار كرده است. دانشجويان بايد هر روزه ميان گردوغبار و تكه هاي آجر به صرف غذا بپردازند. اين محيط در شاْن دانشجو و دانشگاه نيست.
* همچنين با اينكه يك ماه و نيم از آغاز سال تحصيلي مي گذرد، سايت دانشكده ها راه اندازي نشده است.
* همچنين كتابخانه هاي دو دانشكده ي حقوق و علوم ساسي و روانشناسي با تأخير راه اندازي شد كه هنوز نواقص عمده و اساسي در آنها به چشم مي خورد.
*آب اين دو دانشكده بوي نفت مي دهد به اندازه اي كه آشياميدنِ آن را براي دانشجويان ناممكن كرده است.
* كيفيت غذا هر روز بدتر از روز قبل مي شود. گويا اصلا هيچ نظارتي در اين مورد وجود ندارد . * دانشجويان تهراني همواره در رفت و آمد به دانشگاه با مشكل مواجه اند.قرار دادن سرويس هايي در نقاط و ميادين مهم شهر مي تواند از اين مشكل بكاهد. در حالي كه مسئولين در حل اين مشكل نيز كاملاً بي تفاوت هستند.
4-تحديد آزادي هاي آكادميك و ايجاد فضاي پادگاني در دانشگاه نيز روز به روز بيشتر مشاهده مي شود.
*امنيت شغلي براي استادان امري ضروري و اساسي است. از بين بردن اين امنيت به هر عنواني چون بازنشستگي يا هر نام ديگر، خيانت به دانش و دانشگاه مي باشد و رياست دانشگاه بايد جوابگوي اين عملكرد نادرست باشد .
* برخورد توهين آميز نگهباني و انتظامات با دختران دانشجو به هيچ نحوي شايسته نيست.اينكه با سليقه ي شخصي خودمان ، دانشجويان را به بدحجابي متهم كنيم با هيچ منطقي جز منطق اسلامِ طالبان سازگار نيست. تنها نتيجه ي موجود گسترش رياپروري و ايجاد دغدغه هاي فكري براي دختران دانشجوست كه نكند امروز نيز مرا به بدحجابي متهم كنند. اين بي امنيتي فكري نتيجه سياست اشتباه مديريت دانشگاه است و ايشان بايد جوابگو باشند.
* پليسي شدن دانشگاه، امري بديهي و مشهود است كه ما از ابتداي سال تحصيلي شاهد آن هستيم. دربان هايي كه به بي سيم مجهز هستند، ايجاد مشكل براي دانشجويان هنگام ورود به دانشكده ها به بهانه ي نداشتن كارت دانشجويي ، ايجاد رعب از طريق فراخواندن افراد به حراست و تهديد به مجازات هاي سنگين از اين جمله اند . مسئولين امنيتي دانشگاه بايد پاسخگو باشند كه چرا دانشجويان به دلايل واهي به حراست فراخوانده شده و تهديد مي شوند ؟ اين منطق خشونت بار و ارعاب انگيز حراست محكوم است و مسئولين حراست بايد پاسخگوي اين مسائل باشند.
5- ايجاد محدوديت براي تشكل هاي دانشجويي و تبعيض ميان آنها كاملاً امر مشهودي است.با ايجاد محدوديت براي انجمن اسلامي و غير قانوني اعلام كردن اين تشكل و حذف بسياري از فعالين دانشجويي و محروم كردن آنها از فعاليت سياسي، جو تشكل هاي دانشگاه در اختيار عده ي معدودي قرار گرفته است.همچنين با ايجاد محدوديت براي شوراهاي صنفي، امور صنفي دانشجويان بدون پيگر و مدافع مانده و در اكثر مواقع پايمال مي شود.اين تراژدي دردانشكده ي حقوق و علوم سياسي بسيار غم انگيز تر است .علاوه بر دادن اتاق به بسيج، ما شاهد فعاليت اين تشكل به اصطلاح دانشجويي بوديم در حالي كه انجمن اسلامي و شوراي صنفي هيچ مكاني را در اختيار ندارند و موانع اساسي براي فعاليت هايشان ايجاد مي شود. ما ضمن محكوم كردن تك تريبوني كردن دانشگاه اعلام مي داريم خواستارانجمن اسلامي ، شوراي صنفي و همچنين برخوردي برابر و غير تبعيض آميز ميان دانشجويان و تشكل هاي دانشجويي هستيم.
ما دانشجويان به وضع صنفي و اجتماعي خويش معترضيم. اعتراض حق هر انساني است . اين حق را با ايجاد رعب و وحشت نمي توان از بين برد و تاريخ دليل روشني بر مدعاي ماست. ما با بيان مشكلات، خواستار حل فوري اين امور هستيم . عدم پاسخگويي به اين نيازهاي صنفي دانشجويان نشانه ي بي مسئوليتي مديريت دانشگاه در قبال دانشجويان است.
آقاي شريعتي طپيدن هاي دلها ناله شد آهسته آهسته رساتر چون شود اين ناله ها،فرياد مي گردد

يك استاد دانشگاه:نبايد مانع از برگزاري تجمعات صنفي كارگران شداصلاح قانون كار بايد با نظرات شركاي اجتماعي صورت گيرد
تهران- خبرگزاري كار ايران

يك استاد دانشگاه گفت: اصل 27 قانون اساسي برگزاري تجمع را آزاد دانسته و تفاوتي ميان كارگران , فرهنگيان و ساير اقشار قايل نشده است آن چه مهم است اين كه تجمع مسلحانه نبوده و مغايرت با موازين اسلام نباشد .به گزارش ايلنا, دكتر" علي فايقي" گفت: اگر تجمع و راهپيمايي به صورت خود جوش باشد نيازي به مجوز ندارد اما اگر قرار باشد گروه يا حزبي راهپيمايي را برگزار كند بايد از كميسيون ماده 10 احزاب مجوز گرفته و مقامات استانداري را در جريان قرار دهد . وي تجمع كارگران رادر راستاي احقاق حق آنان دانست و گفت : استيفاي حقوق كارگران امري صنفي است اما گاهي مشاهده مي شود كه شعارها رنگ و بوي سياسي مي گيرد و همين امر باعث مي شود كه بر يك تجمع كارگري انگ سياسي بزنند . وي از اينكه عده اي از مسوولان اجازه اعتراض هاي كارگري را نمي دهند، انتقاد كرد و گفت : نبايد مانع از اعتراضات صنفي كارگران شد وبايد حرف آنان را شنيد.اين استاد دانشگاه گفت : از نظر فقه اسلامي عقد يك طرفه باطل است و بايد عقود با رضايت طرفين باشد و چون تعيين روابط كار و تصميم بر سرنوشت كار به همه گروههاي درگير كارگر و كارفرما ارتباط دارد نمي توان بدون نظر آنان تصميم گيري كرد . "فايقي" وزارت كار و مجلس را مكلف به نظرخواهي از كارگران و كارفرمايان در مورد اصلاح قانون كار يا مواردي از اين دست دانست
تداوم بازداشت احمد باطبی در بند 209
ایران پرس نیوز
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
احمد باطبی دانشجوی زندانی، با گذشت بیش از 3 ماه از زمان بازداشت خود همچنان در بند 209 زندان اوین در وضعیت بلاتکلیفی به سر میبرد. باطبی که چندی پیش با سپردن وثیقه 120 میلیونی به مدت 48 ساعت به مرخصی آمده بود، پس از بازگشت به زندان، بار دیگر به بند امنیتی زندان اوین انتقال یافت.
سمیه بینات همسر احمد باطبی که هفته گذشته با وی دیدار داشت، وضعیت جسمی احمد باطبی را نامناسب توصیف کرد و نسبت به عدم پایبندی مسئولین به وعده های داده شده در خصوص آزادی دانشجویان زندانی اعتراض کرد. وی همچنین گفت : با وجود زندانی بودن باطبی، دادگاه انقلاب هنوز وثیقه وی را آزاد نکرده است.
احمد باطبی که حدود 2 ماه و نیم دیگر با پشت سر گذاشتن نیمی از دوران حبس 15 ساله اش، مشمول حق استفاده از آزادی مشروط خواهد شد، در روندی خلاف قانون در دوران مرخصی به اتهام متواری بودن بازداشت و در عوض انتقال به بند عمومی زندان، به سلول انفرادی منتقل شد.
همچنین وزارت اطلاعات، در طی چند روز اخیر و در پی مصاحبه های " سمیه بینات "؛ وی را تهدید کرده است که در صورت ادامه این روند؛ او را نیز بازداشت خواهد کرد.
این در حالی است که درخواست احمد باطبی برای انتقال یافتن به بند 350( بند زندانیان سیاسی) تاکنون هیچ واکنشی از سوی مسئولین زندان به همراه نداشته است و وی همچنان در بند 122 بازداشتگاه 209( نیمه عمومی) به همراه زندانیان دیگری چون سعید ماسوری، رضا ملک، دکتر علیرضا ساسانی و .. به سر میبرد و تاکنون امکان ملاقات با وکیل خود را نیز به دست نیاورده است.
لازم به یادآوری است احمد باطبی در تاریخ 7 مرداد ماه، 2 روز پیش از درگذشت اکبر محمدی در حالی که در مرخصی استعلاجی به سر میبرد در منزلش در تهران بازداشت شد. وی پس از دستگیری به مدت 20 روز در اعتصاب غذا به سر برد.
انتقال یک زندانی سیاسی به مکان نامعلوم
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
عسگر اکبرزاده زندانی سیاسی که پیش از این در زندان اردبیل نگهداری میشده است، در طی روزهای گذشته از این زندان به مکان نامعلومی که گفته میشود یکی از بازداشتگاههای وزارت اطلاعات در این شهر باشد منتقل گشته است.
بر اساس خبررسیده از زندان اردبیل؛ تاکنون تلاش خانواده ی اکبرزاده برای بدست آوردن خبری از محل نگهداری وی بی نتیجه مانده است و در حالی که مسئولین زندان اعلام کرده اند وزارت اطلاعات او را تحویل گرفته، اطلاعات از این موضوع ابراز بی اطلاعی میکنند.
خانواده این زندانی سیاسی که علی رغم پیگیریهای مکرر از تمامی دستگاههای قضایی موفق به کسب اطلاعی اززندانی خود نشده اند، احتمال میدهند که وزارت اطلاعات قصد از بین بردن او را داشته باشد.
گفتنی است سایر همبندیان اکبرزاده نیز نسبت به شرایط وی به شدت ابراز نگرانی کرده اند

حذف مطالب اعضای انجمن اسلامی دانشجویان از نشریات دانشجویی بخاطر انتقاد از مصباح
بار دیگر انتظامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دستور مدیریت دانشگاه، تلاشی مضاعف را در جمع آوری یک نشریه دانشجویی بنام “خط صفر” بکار گرفته است. انتظامات دانشگاه دلیل جمع آوری این نشریه را درج مطلبی به قلم علی صابری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه عنوان کرده است.
مطلب فوق الذکر که با عنوان “بنیانگذاری حکومت جدید” منتشر شده است، در اصل جوابیه ای به مطلب درج شده در نشریه بسیج بوده که بسیج در آن نشریه به بیان نظرات مصباح یزدی، (پدرخوانده جریان نومحافظه کار) در مورد حکومت اسلامی پرداخته است.
بنیانگذاری حکومت جدید” در نشریه دانشجویی “خط صفر” در واقع بیان ایراداتی به نظریات مصباح یزدی بوده است و همچنین یکسری سوالات را نیز در مورد ولایت فقیه و حکومت اسلامی کرده است.
لازم به ذکر است که مدیریت دانشگاه با بهانه قرار دادن عنوان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان که ذیل نام نویسنده مطلب آورده شده است، قصد جمع آوری این نشریه را داشته است. همچنین چندی پیش مدیریت دانشگاه از نشریه دانشجویی “آفتاب” و “سپیده” به دلیل درج مطالبی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان شکایت کرده بود.
گفتنی است مدیریت دانشگاه، ضمن تلاش برای جلوگیری از انتشار مطالب اعضای انجمن اسلامی دانشجویان و محو اسامی اعضای شورای مرکزی آن در نشریات دانشجویی در چند وقت اخیر، از ایجاد روند انتقادی به نظریات مصباح یزدی، فرد اول پشت پرده دولت احمدی نژاد جلوگیری نموده است.
قابل توجه است، مصباح یزدی و همفکران او که به تازگی لیست “نخبگان حوزه و دانشگاه” را برای انتخابات مجلس خبرگان ارائه کرده اند، در تلاش اند با راه اندازی گفتمانهای یکطرفه و مونولوگ در دانشگاهها، با تحمیل نظرات خود را به جوامع دانشگاهی، خود را صاحب پایگاه در دانشگاه جلوه دهند.در پایان لازم به ذکر است که این بار نیز به دلیل مقاومت دانشجویان و ترس مدیریت دانشگاه از شکل گیری اعتراضی دوباره، انتظامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر از جمع آوری نشریه دانشجویی “خط صفر” منصرف شد
انتقال یک زندانی سیاسی به مکان نامعلوم
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
عسگر اکبرزاده زندانی سیاسی که پیش از این در زندان اردبیل نگهداری میشده است، در طی روزهای گذشته از این زندان به مکان نامعلومی که گفته میشود یکی از بازداشتگاههای وزارت اطلاعات در این شهر باشد منتقل گشته است.
بر اساس خبررسیده از زندان اردبیل؛ تاکنون تلاش خانواده ی اکبرزاده برای بدست آوردن خبری از محل نگهداری وی بی نتیجه مانده است و در حالی که مسئولین زندان اعلام کرده اند وزارت اطلاعات او را تحویل گرفته، اطلاعات از این موضوع ابراز بی اطلاعی میکنند.
خانواده این زندانی سیاسی که علی رغم پیگیریهای مکرر از تمامی دستگاههای قضایی موفق به کسب اطلاعی اززندانی خود نشده اند، احتمال میدهند که وزارت اطلاعات قصد از بین بردن او را داشته باشد.گفتنی است سایر همبندیان اکبرزاده نیز نسبت به شرایط وی به شدت ابراز نگرانی کرده اند
انفجار بمب در اهواز
ساعاتی پیش یک بمب صوتی در اهواز منفجر شد . به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، حدود ساعت 15 دقیقه بامداد امروز یک بمب صوتی در منطقه کیانپارس این شهر منفجر شد .
بر اساس این گزارش انفجار این بمب که در مقابل مجتمع هفت طبقه ارم اتفاق افتاد باعث شکسته شدن حدود 80 درصد شیشه های این مجتمع گردید و خسارات جانی در بر نداشت.
عبدالعزیز فدعمی فرماندار و رئیس شورای تامین اهواز ضمن تایید خبر اعلام کرد مشخصات بمب و انگیزه های این بمب گذاری در دست بررسی است

اعتراض كارگران "آرمكو" ساوه به افزايش ساعات اضافه كاري؛
كارگران اين واحد هفته اي 45 ساعت اضافه كاري مي كنند
اراك- خبرگزاري كار ايرانجمعي از كارگران رسمي و با سابقه شركت" رادياتور آرمكو" واقع در شهر صنعتي ساوه ( كاوه ) در اعتراض به افزايش ساعات كاري در خانه كارگر اين تشكيلات تجمع كردند . اين كارگران در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، اظهار داشتند: كارفرما در روزهاي كاري هفته جاري 44 ساعت 45 ساعت كار براي آنان مقرر داشته و پنج‌‏شنبه ها نيز آنان بايد از ساعت 7:30 تا 12 كار كنند . آنان افزودند: با اين احتساب آنان در طول ماه 22 ساعت كار اضافه دارند كه به دليل سختي شرايط كار خواستار حذف اين مدت از ساعت كاري هستند . به گفته آنان در پي واگذاري اين شركت به بخش خصوصي مديريت به تدريج كارگران قراردادي را جايگزين كارگران رسمي كرده و با اين اقدام مي خواهد آنان را از كار بيكار كند

حسن صادقي:تا 2 سال ديگر نهادهاي مدني مستقل نخواهيم داشت
سازمان بين المللي كار عملكرد وزارت كار را زير ذره بين ببرد
تبريز- خبرگزاري كار ايرانمقام ارشد كارگري گفت:متاسفانه وقتي سخن از خصوصي سازي در ايران پيش مي آيد آن را در چنبره حذف قوانين حمايتي از جمله قانون كارو تامين اجتماعي قلمداد مي كنيم."حسن صادقي" در دومين روز از برگزاري كارگاه آموزشي" بهينه سازي راهبردهاي تشكلات كارگري در مواجهه با جهاني سازي وخصوصي سازي" در تبريز، افزود: قوانين كار و تامين اجتماعي در ايران به عنوان موانع اصلي رشد و توسعه اقتصادي مطرح شده و بايد در نظر داشت كه اين نظريات به دور از هرگونه پايه علمي است.وي گفت: در كشورهاي هم سطح و هم تراز با اقتصاد ايران مانند هند، مالزي و چين خصوصي سازي با تقويت قوانين حمايتي رشد كرده است."حسن صادقي "افزود: براي اجراي خصوصي سازي در كنار تقويت قوانين حمايتي ، بايد بستر شكل گيري نهادهاي مدني و صنفي مستقل فراهم باشد.وي افزود: وزارت كار و امور اجتماعي با شدت به دنبال حذف نهادهاي مدني مستقل بوده و حاضر نيست وجود تشكلات آزاد را برخود بتابد.وي گفت: اگر اين روند ادامه يابد قطعا ظرف دو سال آينده چيزي به نام نهادهاي مدني مستقل در ايران نخواهيم داشت
كارگران" ايران الكتريك" و "پرسان" رشت كفن پوش به تهران مي آيند
نماينده
كارگران استان گيلان گفت : كارگران" ايران الكتريك" رشت تهديد كرده اند كه اگر به
وضعيت آنها رسيدگي نشود هفته آينده پاي پياده و كفن پوش راهي تهران خواهند شد . "محمد يعقوبي" در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري ايلنا, بااشاره به مشكلاتي
مالي اين شركت طي 3 سال گذشته افزود : مشكلات اين واحد از زمان واگذاري به بخش
خصوصي آغاز شد .وي مالك قبلي اين واحد را بانك صنعت ومعدن دانست و گفت : اين
واحد در گذشته يك هزار و 850 كارگر داشت و پس از واگذاري ، تعداد كارگران به 500
نفر كاهشيافت . دبير اجرايي خانه كارگر استان گيلان با اشاره به قرار داشتن
اين شركت در محدوده شهر رشت گفت : مديريت" ايران الكتريك " رشت به بهانه انتقال اين
واحد به شهر صنعتي رشت، كارخانه را تعطيل كرد.او افزود : به كارگران اين واحد
18
ماه بيمه بيكاري پرداخت شد اما پس از اين مدت كارگران متوجه شدند كه مديريت
اقدامي براي جابجايي اين واحد انجام نداده است وتنها هدفش تغيير كاربري آن به
مسكوني مي باشد . اين مقام كارگري با اشاره به مراجعات مكرر كارگر اين واحد به
دستگاه هاي مسئول در تهران گفت: اين مراجعات نتيجه اي در برنداشته است.يعقوبي
با اشاره به ديدار رئيس جمهور با كارگران به مناسبت روز جهاني كارگر گفت : در اين
ديدار دكتر احمدي نژاد دستور داد تا اين واحد به بانك صنعت و معدن عودت داده شود
وتكليف كارگران روشن شود اماتا كنون اقدامي صورت نگرفته است."يعقوبي" شركت
" پرسان" رشت را نيز از جمله واحدهاي بحران زده استان گيلان اعلام كرد و گفت : اين
واحد نيز پس از واگذاري دچار بحران شد . وي با اشاره به اشتغال 500 كارگر پيش
از واگذاري گفت : اين واحد 5 سال است كه به بخش خصوصي واگذار شده و در اين مدت
مالكيت آن چند دست چرخيده است . دبير اجرايي خانه كارگر گيلان آخرين مالك اين
واحد را كارگران دانست و گفت : در عيد نوروز امسال مديريت واحد را يك هفته تعطيل
كرد و يك ميليارد تومان محصولات شركت را از انبارها خارج كرد كه پس از بازگشايي
كارخانه كارگران متوجه شدند نه محصولي در شركت وجوددارد و نه مواد اوليه اي .نماينده كارگران استان گيلان بااشاره به تعطيلي اين واحد گفت : از فروردين تا
كنون هيچ حقوقي به كارگران پرداخت نشده است."يعقوبي" با اشاره به طلب 5 تا 8
ميليون توماني كارگران اين واحد گفت : كارگران با مراجعه به خانه كارگر گيلان تاكيد
كرده اند كه چنانچه به مشكلاتشان رسيدگي نشود راهي تهران شده و در مقابل نهاد رياست
جمهوري تحصن خواهند كرد
نماينده كارگران گيلان: كارگران" نخ ناز "36 ماه بيمه بيكاري گرفتند و واحد بازگشايي نشد
وقتي يك مصالح فروش مدير واحد نساجي مي شود؟
تهران- خبرگزاري كار ايران
نماينده كارگران استان گيلان بااشاره به پرداخت 18 تا 36 ماه بيمه بيكاري به كارگران شركت" نخ ناز" گفت‌‏: كارگران اين واحد نساجي بلاتكليفند .
"محمد يعقوبي" در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري ايلنا, با اشاره به مالكيت بانك صنعت و معدن بر اين واحد گفت‌‏: از 3 سال پيش اين واحد به بخش خصوصي واگذار شده و 600 كارگر آن به 140 نفر كاهش يافته است . وي مديريت" نخ ناز" را فردي مصالح فروش معرفي كرد و گفت‌‏: اين شخص هيچ گونه تخصصي در زمينه صنعت نساجي ندارد . اين مقام كارگري با اشاره به پرداخت 300 ميليون تومان تسهيلات استاني براي بازگشايي اين واحد طرف 2 سال گذشته افزود : كارفرما مدعي شد كه اين مبلغ از وي به سرقت رفته است كه به همين دليل كارفرما به 6 ماه زندان محكوم شد.دبير اجرايي خانه كارگر استان گيلان زمين" نخ‌‏ناز" را براي كشاورزي مرغوب دانست و گفت‌‏: مالك اين كارخانه به دنبال فروش اين واحد است او با اشاره به تعطيلي اين واحد گفت‌‏: با شكايت كارگران اداره كار سالانه 2 ماه حقوق و مزايا به كارگران اختصاص داد كه مطالبات كارگران در مجموع 600 ميليون تومان مي‌‏شود . "يعقوبي" افزود‌‏: قوه قضاييه راي به پرداخت حقوق و مزاياي كارگران داده است اما مشكلات كارگران همچنان باقي است.اين مقام تاكيد كرد‌‏: كارگران نخ ناز خواهان پرداخت حق و حقوق خود هستند و ديگر اميدي به بازگشايي مجدد واحد ندارند
اعتراض كارگران "آرمكو" ساوه به افزايش ساعات اضافه كاري؛كارگران اين واحد هفته اي 45 ساعت اضافه كاري مي كنند
اراك- خبرگزاري كار ايرانجمعي از كارگران رسمي و با سابقه شركت" رادياتور آرمكو" واقع در شهر صنعتي ساوه ( كاوه ) در اعتراض به افزايش ساعات كاري در خانه كارگر اين تشكيلات تجمع كردند . اين كارگران در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، اظهار داشتند: كارفرما در روزهاي كاري هفته جاري 44 ساعت 45 ساعت كار براي آنان مقرر داشته و پنج‌‏شنبه ها نيز آنان بايد از ساعت 7:30 تا 12 كار كنند . آنان افزودند: با اين احتساب آنان در طول ماه 22 ساعت كار اضافه دارند كه به دليل سختي شرايط كار خواستار حذف اين مدت از ساعت كاري هستند . به گفته آنان در پي واگذاري اين شركت به بخش خصوصي مديريت به تدريج كارگران قراردادي را جايگزين كارگران رسمي كرده و با اين اقدام مي خواهد آنان را از كار بيكار كند

حسن صادقي:تا 2 سال ديگر نهادهاي مدني مستقل نخواهيم داشتسازمان بين المللي كار عملكرد وزارت كار را زير ذره بين ببرد
تبريز- خبرگزاري كار ايرانمقام ارشد كارگري گفت:متاسفانه وقتي سخن از خصوصي سازي در ايران پيش مي آيد آن را در چنبره حذف قوانين حمايتي از جمله قانون كارو تامين اجتماعي قلمداد مي كنيم."حسن صادقي" در دومين روز از برگزاري كارگاه آموزشي" بهينه سازي راهبردهاي تشكلات كارگري در مواجهه با جهاني سازي وخصوصي سازي" در تبريز، افزود: قوانين كار و تامين اجتماعي در ايران به عنوان موانع اصلي رشد و توسعه اقتصادي مطرح شده و بايد در نظر داشت كه اين نظريات به دور از هرگونه پايه علمي است.وي گفت: در كشورهاي هم سطح و هم تراز با اقتصاد ايران مانند هند، مالزي و چين خصوصي سازي با تقويت قوانين حمايتي رشد كرده است."حسن صادقي "افزود: براي اجراي خصوصي سازي در كنار تقويت قوانين حمايتي ، بايد بستر شكل گيري نهادهاي مدني و صنفي مستقل فراهم باشد.وي افزود: وزارت كار و امور اجتماعي با شدت به دنبال حذف نهادهاي مدني مستقل بوده و حاضر نيست وجود تشكلات آزاد را برخود بتابد.وي گفت: اگر اين روند ادامه يابد قطعا ظرف دو سال آينده چيزي به نام نهادهاي مدني مستقل در ايران نخواهيم داشت
كارگران: می گوئیم گرسنه ایم به كجا پناه ببریم؟
خبرگزاری حکومتی ایلنا: 25 شهريور ماه 85 است و كارگران واحد نساجي" مخمل و ابريشم" كاشان مقابل كارخانه تجمع كرده اند؛ علت تجمع را جويا مي شويم و آنان مي گويند‌‏, حقوق ما را نمي‌‏دهند ,كارخانه مواد اوليه ندارد و از كار خبري نيست .
كارگري مي‌‏گويد : چند روز است كه تحصن مي كنيم و از مسوولان كمك مي‌‏خواهيم , اما دريغ از كمك ! هيچ‌‏كس مشكل ما كارگران را درك نمي‌‏كند مي گوييم چند ماه حقوق نگرفته‌ ايم و آنان مي گويند صبر كنيد! مواد اوليه كه آمد كار شروع مي شود و حقوقتان را پرداخت مي‌‏كنيم و مي‌‏گوييم گرسنه‌‏ايم و آنان مي گويند چه كنيم؟
كارگري مي‌‏گويد: وعده دادند كه وام مي دهيم تا كارخانه از توليد جا نماند , مديرمان بدكار نمي‌‏كند, فقط مشكل اين است كه مواد اوليه نداريم.
او مي‌‏گويد : حتما بايد خيابان ها را ببنديم تا مسوولان متوجه شوند كه در كنار گوششان عده اي گرسنه هستند !
و كارگري مي گويد : كاري نكنند كه كارگران به تهران بيايند و در مقابل دستگاههاي دولتي تحصن كنند و آن وقت...
و آن يكي مي‌‏گويد : يعني اگر بياييم, مشكلات ما حل مي‌‏شود؟!
اوايل آبان ماه است و در ميدان بهارستان از مقابل مجلس خانه ملت عبور مي‌‏كنم, ظاهرا عده اي تجمع كرده‌‏اند و شعار مي‌‏دهند‌.‏
كارگري مي‌‏گفت‌‏: با اصلاح قانون كار مي‌‏خواهند دخل كارگران را بياورند و آن يكي مي‌‏گفت‌‏: نمي گذاريم كه قانون كار را اصلاح كنند‌‏, گفتم , اصلاح يعني چه؟ و كارگري گفت‌‏: مي خواهند قانون كار را تغيير دهند تا كارگران راحت و بدون دردسر اخراج شوند و هر چي كارفرما گفت‌‏: همان باشد , كارگران در حال شعار دادن بودند كه ماموران سر مي رسندو تجمع كنندگان را پراكنده مي كنندو...
فرداي آن روز در روزنامه ها خواندم كه نماينده‌‏اي به تجمع كارگران در مقابل مجلس اعتراض كرده و خواهان برخورد نيروهاي امنيتي با آنان شده! او گفته بود كه قانون كار بايد اصلاح شود و اين كار به نفع كارگران و صنعت است .
من كه مانده بودم سرانجام اصلاح قانون كار به نفع كارگران است و يا ضرر آنان و همان صفحه خواندم كه نماينده اي از طرف كارگران گفته : كارگران اعتراض نكنند چه كنند او تاكيد كرده بود كه با اصلاح قانون كار , طومار كارگران پيچيده مي شود . و من به ياد حرف كارگران مخمل و ابريشم كاشان مي افتم كه به تهران خواهيم آمد تا مسوولان به فريادمان برسند!! و سپس آنچه در ميدان بهارستان ديدم را به ياد مي آورم .
براستي كارگران به كجا بروند كه كسي حرفشان را بشنود و به جاي تهديد , در انديشه حل مشكلات آنان باشد آخر آنان خسته شده اند ؛ اين مطلب را يك كارگر كاشاني مي گفت و همين حرف را كارگري كه در تهران در مقابل مجلس شعار مي داد , تكرار كرد من كه نمي‌‏دانم اصلاح قانون كار خوب است يا بد آن چه مي دانم اين است كه بايد به فرياد كارگران برسيم
ايران از اسراييل به دبيركل و شوراي امنيت شكايت كرد
ايرنا : ايران، از اسرائيل بخاطر تهديدهاي پي درپي ، به دبيركل سازمان ملل و شوراي امنيت شكايت كرده و خواسته است با اين تهديدات كه "نشانه‌اي از خوي تجاوزگرانه و تروريسم دولتي" توصيف شده، برخورد كنند. دكتر "محمد جواد ظريف" سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل عصر جمعه به وقت محلي، اين نامه را در اختيار كوفي عنان و شوراي امنيت قرار داد. اين نامه به زنجيره‌اي از تهديدات مقام‌هاي نظامي و سياسي و مطالب رسانه‌هاي اسراييل عليه ايران، مستند شده است. تازه‌ترين اين تهديدهاي اسراييل كه با ياري آمريكا و انگليس، زرادخانه اتمي عظيمي در اختيار دارد، روز جمعه از طرف "افرائيم سنه" معاون وزير دفاع آن رژيم مطرح شد. نامه سفير و نماينده ايران در سازمان ملل با اشاره به تهديد "سنه" و ديگر مقام‌هاي اسراييلي از جمله "اولمرت تاكيد دارد اينگونه اظهارات و تهديدات غيرقانوني و مضحك را بايد بعنوان نشاني از سياست‌هاي جنايت‌آميز و نيز نيات اسرائيل دانست و سازمان ملل موظف به برخورد با اين تهديدات گستاخانه است. ايران در اين نامه اشاره دارد: متاسفانه بي‌عملي شوراي امنيت در برخورد با جنايات مستمر و نيز سياست‌ها و اقدامات تروريستي رژيم اسراييل و بي‌كيفري غيرقابل قبولي كه اين رژيم در سازمان ملل از آن بهره مي‌برد رژيم مزبور را در ادامه جنايات خود و بي‌توجهي به بديهي‌ترين اصول حقوق بين‌الملل و منشور ملل متحد گستاخ نموده است. ظريف در اين نامه نوشته است كه گستاخي اسرائيل به حدي است كه توسل به زور و تجاوز و نيز ارتكاب جنايات جنگي و تروريسم دولتي بصورت سياست و اقدامي هميشگي و معمولي براي اين رژيم تجاوزگر درآمده و گستاخانه و آشكارا اعضاي سازمان ملل را تهديد به استفاده از زور مي‌كند. سفير ايران در سازمان ملل افزوده است: شوراي امنيت بايد به مسووليت خود در برخورد با اينگونه اظهارات، سياست‌ها و نيز اقدامات تروريستي رژيم اسراييل عمل و حداقل به عنوان نخستين قدم در اين زمينه سريعا نسبت به محكوم نمودن اظهارات مقامات رژيم اسراييل عليه تهران اقدام كند
دیدبان حقوق بشر تجدیدنظر در حکم اعدام متهمان به بمب گذاری سال گذشته در خوزستان را خواستار شد
در پی صدور حکم اعدام برای متهمان به بمب‌گذاری در خوزستان در سال گذشته، سازمان دیدبان حقوق بشر از مسئولان قوه قضائیه خواست از اجرای این احکام خودداری کنند. این سازمان به نقل از فعالان حقوق بشر یادآور شد که محاکم این متهمان بدون حضور ناظران بی‌طرف، به صورت غیرعلنی برگزار شد و با معیارهای جهانی همخوانی ندارد. دو روز پیش عباس جعفری دولت‌آبادی، مسئول قوه قضائیه خوزستان اعلام کرد که دیوان عالی جمهوری اسلامی حکم اعدام این عده را تائید کرده است


افزايش 30 درصدي مبتلايان به سوء تغذيه حاد در ايران
خبرگزاری حکومتی فارس: سازمان جهاني خواروبار و كشاورزي (فائو) اعلام كرد: جمعيت افراد مبتلا به سوء تغذيه حاد در ايران با افزايش 30 درصدي طي ده سال گذشته به 7/2 ميليون نفر رسيده است. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از گزارش اخير فائو با عنوان «ناامني‌غذايي در جهان»، ايران پس از يمن داراي بيشترين جمعيت مبتلايان به سوء تغذيه حاد درخاورميانه و شمال آفريقا است.
1/7 ميليون نفراز جمعيت 19 ميليون نفري يمن از سوء تغذيه حاد رنج مي‌برند . افراد مبتلا به سوء تغذيه در يمن 37 درصد از كل جمعيت اين كشور را تشكيل مي‌دهند.
بر اساس اين گزارش ايران پس از يمن بيشترين جمعيت افراد مبتلا به سوءتغذيه حاد را در خاورميانه و شمال آفريقا درخود جاي داده است
تعداد افراد مبتلا به اين بيماري در ايران بالغ بر 7/2 ميليون نفر معادل چهاردرصد كل جمعيت اين كشور است
فائو در ادامه گزارش خود به رشد 30 درصدي مبتلايان به سوء تغذيه حاد در ايران طي ده سال گذشته اشاره كرد و آورده است: درحالي كه در دهه 1990 تعداد افراد مبتلا به سوءتغذيه در ايران 1/2 ميليون نفر بود، در سال‌هاي ابتدايي هزاره سوم اين رقم به 7/2
ميليون نفر رسيده است.
بدين ترتيب طي ده سال 600 هزار نفر بر جمعيت مبتلايان به سوء تغذيه درايران افزوده شده است
درعين حال نسبت ميان افراد مبتلا به سوءتغذيه درسال‌هاي جاري به تعداد جمعيت تغييري نداشته و در همان سطح چهار درصد باقي مانده است.
تعداد افراد مبتلا به سوء تغذيه حاد در برخي ديگر از كشورهاي خاورميانه و شمال افريقا به اين شرح است: اردن 400 هزار نفر، كويت 100 هزار نفر، لبنان 100 هزار نفر، عربستان 900 هزار نفر، سوريه 600 هزار نفر، تركيه دو ميليون نفر، امارات 100 هزار نفر، الجزاير 5/1 ميليون نفر ، مصر 4/2 ميليون نفر، ليبي 0، مراكش 9/1 ميليون نفر و تونس 100 هزار نفر


گردهمایی همجنس گرایان در اسرائیل سرانجام امروز جمعه برگزار می شود
. بر سر برگزاری این مراسم از بیش از یک سال پیش در این کشور اعتراض های شدیدی در جریان بود و رهبران ادیان یکتاپرست نیز خواهان لغو آن در بیت المقدس بودند. اما در پی حوادث امنیتی روزهای اخیر و نگرانی اسرائیلی ها از وقوع عملیات انتقام جویانه انتحاری فلسطینی ها، این مراسم در ابعاد بسیار کوچکتری برگزار می شود. تهدید سازمان های فلسطینی به انتقام گیری از اسرائیلی ها در پی قتل هجده فلسطینی در حادثه روز چهارشنبه در بیت حنون در غزه موجب شد جوانان عضو خانه موسوم به «منزل باز» موافقت کنند که به جای برگزاری راهپیمایی و کارناوالی بزرگ در خیابان های اورشلیم به یک گردهمایی چندساعته در یک استادیوم بسنده کنند. همجنس گرایان از مدتها قبل اعلام کرده بودند پس از کارناوال های شادی آور سال های اخیر در دیگر شهرهای اسرائیل، نوبت آن است که این کارناوال در اورشلیم برگزار شود

در ميان انبوهي از خبرهاي تلخ و نگران
‎كننده مربوط به خشونت و جنگ و كشتار كه امروز از خاورميانه به گوش مي
‎رسد، باز اين زنان هستند كه با ابتكارات انساني، حركات مدني، حيات
‎بخش و صلح
‎جويانه
‎ي خود، ما را به آينده اين منطقه پرآشوب و خونبار اميدوار مي
‎كنند. روزي مي
‎شنويم كه عده
‎اي از زنان فلسطيني، اسرائيلي و لبناني دور هم جمع شده
‎اند و تلاش دارند با مذاكره و تعامل و ابتكارات تازه، راه حلي منصفانه و عملي براي پايان بخشيدن به جنگ
‎هاي طولاني بين جوامع خود بيابند. روزي ديگر مي
‎شنويم كه عده
‎اي از زنان شجاع و آگاه افغان به
‎رغم احياء قدرت طالبان
‎ها در گوشه و كنار افغانستان و به
‎رغم تداوم افكار و فرهنگ طالباني، و حضور نظامي نيروهاي خارجي، اميدوارانه در تلاش هستند با داير كردن مدارس، كارگاه
‎هاي آموزشي، انتشار مجله و برنامه
‎هاي راديويي، دريچه
‎هايي به
‎سوي زندگي سالم و توام با آرامش و آزادي را به روي مردم بگشايند. روز ديگر خبردار مي
‎شويم كه عده
‎اي از زنان عراقي مي
‎خواهند در ميان شعله
‎هاي آتش و خشم و خون برخاسته از ويراني و اشغال نظامي و تعصبات مذهبي و كشتارهاي فرقه
‎اي (و ناامني و بيكاري به
‎خصوص براي زنان)، يك برنامه تلويزيوني راه
‎اندازي كنند كه بلندگوي نداي حق
‎طلبانه
‎ي زنان در عراق و ساير جوامع ستمديده خاورميانه باشد. اين زنان از رشد فزاينده
‎ي نيروهاي واپسگراي خشونت
‎طلب در عراق به وحشت افتاده
‎اند و مي
‎بينند كه عراق نيز چون عربستان، سودان، افغانستان و تاحدي ايران، به عرصه استيلاي بنيادگرايان مذهبي تبديل مي
‎شود كه تلاش دارند قبل از هرچيز به نام شريعت و مذهب، حقوق زنان را پايمال كنند و قوانين خانواده در عراق را (كه به
‎طور نسبي از پيشرفته
‎ترين قوانين در منطقه بود) حتا به سطح وضعيت جوامع عشيره
‎اي و قبيله
‎اي پيشامدرن به عقب برگردانند
پرونده هسته اي در يك نگاه
( رييس شوراي راهبردي روابط خارجي، سيدكمال خرازي: ايران بناي خروج از ان.پي.تي را ندارد.
) دبير شوراي عالي امنيت ملي علي لاريجاني در گفت‌وگوي ويژهء خبري شبكهء دوم سيماي جمهوري اسلامي ايران، شايعهء كناره‌گيري از مسووليت پروندهء هسته‌اي را تكذيب كرد.
) وزيرامورخارجه روسيه; سرگئي لاوروف: سفر منوچهر متكي به مسكو بنا به درخواست ايران به تعليق افتاد.
) معاون وزير جنگ اسراييل، افريم اسنه: تحريم عليه ايران كارآيي نخواهد داشت.
) نمايندهء روسيه در سازمان ملل، ويتالي چوركين: مسكو اميدوار است ديدار دبير شوراي عالي امنيت ايران از روسيه منجر به حل موضوع هسته‌اي ايران شود.
) نمايندهء آمريكا در سازمان ملل، جان بولتون: پنج عضو دايم شوراي امنيت دربارهء پيش‌نويس قطعنامهء اروپا اختلاف نظر دارند.
) معاون وزير خارجهء روسيه، سرگئي كيسلياك: هدف اصلاحات ارايه شده از سوي مسكو تداوم مذاكره با ايران است.
) رييس شركت اتم استروي اكسپورت، سرگئي شماتكو: خبر تاخير در بهره‌برداري از نيروگاه بوشهر بي‌پايه و اساس است.
) معاون وزير دفاع آمريكا، پيتر رودمن: ايران تهديدي براي واشنگتن و متحدان عرب آن است

تعداد بیکاران کشور به مرز 3
میلیون نفر رسیده است

ایسکانیوز- مرکــز پــژوهشهای
مجــلس شــورای اســلامی تعداد بیکاران کشور در ســال جاری (1385) را حدود 3 میلیون
نفر اعلام کرد
تظاھرات بزرگ و سراسرى در دفاع از حق پناھندگى
و حق اقامت در آلمان
مکان : شھر نورنبرگ مقابل محل برگزارى کنفرانس وزيران داخلھ استانھاى آلمان در مورد حق اقامت و پناھندگى
زمان : روز پنجشنبھ ١٦ نوامبر ٢٠٠٦ از ساعت ٤و نيم بعد از ظھر
حرکت اتوبوسھا از شھرھاى فرانکفورت ھاناو ووتزلار ساعت ١ بعد ازظھر
`
Frankfurt: Abfahrt 13:30 Ernst-Reuter Schule Hammarskjöldring 17a 60439 Frankfurt/M. U-bahnstation Nordwestzentrum, Linie U1
Kontakt: Aitak Barani & Philipp Kissel
Tel: 069/260 931 90
http://us.f529.mail.yahoo.com/ym/Compose?To=AitakBarani@web.de http://us.f529.mail.yahoo.com/ym/Compose?To=philippkissel@web.de

Hanau: Abfahrt 13:00 DGB-Haus Am Freiheitsplatz 6 63450 Hanau Kontakt: Diakonische Flüchtlingshilfe Tel: 06181/184 369 http://us.f529.mail.yahoo.com/ym/Compose?To=df.hanau@gmx.de Wetzlar: Abfahrt 12:00 Busbahnhof Wetzlar Willy-Brandt-Plaz 1 35576 Wetzlar Kontakt: Joachim Schaefer tel.:06441 / 44 58 06 http://us.f529.mail.yahoo.com/ym/Compose?To=schaefer@dom-wetzlar.de

حمایت از سکولاریسم در مراسم تدفين اجويت
بی بی سی
هزاران نفر در آنکارا، پایتخت ترکیه در مراسم تدفین بولنت اجویت، نخست وزیر پیشین این کشور، شعارهایی در دفاع از سکولاریسم سر داده و خواهان آن شده اند که کشورشان کماکان سکولار باقی بماند.
بولنت اجويت، نخست وزير پيشين، که به مدت پنج دهه در صحنه سياسی اين کشور حضور داشت، يکشنبه گذشته در سن 81 سالگی درگذشت. او از سياستمداران چپگرای ترکيه و پنج بار نخست وزير اين کشور بود.
برای مراسم تدفین آقای اجویت، دست کم ده هزار نيروی امنيتی در خيابان های آنکارا مستقر شدند.
آقای اجويت بيش از هر چيز در ارتباط با ورود نيروهای ترکيه به جزيره قبرس در سال 1974شهرت دارد که دستور آن را صادر کرد. نيروهای ترکيه با هدف حمايت از ترک های قبرس و در پی کودتايی که تحت حمايت دولت نظامی يونان در اين جزيره رخ داد، وارد آن شدند.
بسياری از مردم ترکيه، بولنت اجويت را به همين دليل قهرمان می دانند.
آقای اجويت همچنين در زمانی که اتحاديه اروپا پذيرفت که تقاضای پيوستن ترکيه به اين اتحاديه را بررسی کند و نيز زمانی که عبدالله اوجالان، رهبر جدايی طلبان کرد ترکيه دستگير شد، نخست وزير اين کشور بود.
اما آخرين سال های نخست وزيری ترکيه با بيماری وی و نيز وخيم شدن وضعيت اقتصادی ترکيه همراه بود.
حزب آقای اجويت در انتخابات 2002 متحمل شکست سختی شد و قدرت را به دولت کنونی ترکيه واگذار کرد.
بولنت اجويت که رهبر حزب سوسياليست بود، همواره از نظامی غيردينی در ترکيه دفاع و در برابر اسلام گرايان مقاومت کرد.
وی يک روزنامه نگار و شاعر بلندپايه تلقی می شد و در پی کودتای 1980 ارتش ترکيه، به زندان افتاد.
در پی ايجاد تغيير در يک قانون طی اين هفته، قرار شد که آقای اجويت در گورستانی به خاک سپرده شود که بنيانگذاران جمهوری ترکيه در آن به خاک سپرده شده اند.
گفته می شود ممکن است مراسم تدفين اين سياستمدار سکولار ترکيه به اعتراضی عليه دولت فعلی تبديل شود که در اسلام سياسی ريشه دارد.


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

Friday, November 10, 2006

19/08/1385 جمعه





چرا كارگران و دانشجويان سركوب مي‌شوند ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
sjk_news@yahoo.com
فقط در تهران 500 دانشجو در زندان بسر می برند
رژیم ضدبشری جمهوری اسلامی اعتراف کرد تنها در زندانها و شکنجه گاههای تهران، 500 دانشجو زندانی هستند.
سهراب سلیمانی، مدیرکل زندانهای استان تهران که با خبرگزاری حکومتی ایسنا مصاحبه می کرد، به اسامی این دانشجویان و مشخصات و اتهام آنان اشاره ای نکرده است.
وی همچنین گفت "در حال حاضر در زندانهای استان تهران در 3 محل زنان نگهداری می شوند که حدود 900 نفر زندانی زن داریم. از این تعداد 513 در زندان اوین هستند."
احضار دو دانشجوي دانشكده‌ي فني دانشگاه مازندران به كميته‌ي انضباطي
دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران از احضار دو دانشجوي دانشكده‌ي فني اين دانشگاه به كميته‌ي انضباطي خبر داد. سعيد يعقوبي‌نژاد به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: «پس از لغو مجوز نشريه انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده‌ي فني، اعضاي سابق انجمن اسلامي حدود 300 نشريه‌ي موجود در آرشيو انجمن اسلامي را به صورت رايگان در اختيار دانشجويان قرار دادند كه با ممانعت حراست دانشگاه روبرو شدند.» وي افزود: «در حال حاضر دو دانشجوي دانشكده‌ي فني دانشگاه مازندران به كميته‌ي انضباطي احضار و تعهد كتبي دادند.» يعقوبي‌نژاد نسبت به آنچه فضاي امنيتي در دانشگاه مازندران مي‌خواند، انتقاد كرد.
اخبار
تازه‌ای از پاك سازی اساتيد در دانشگاه
تربيت مدرس


در پی تشديد برنامه پاك سازی اساتيد دگرانديش از دانشگاه تربيت مدرس، اين مركز علمی در سال جديد تحصيلی به كانون اصلی خبر در دانشگاه‌های ايران تبديل شده است. بر اساس گزارش‌های دريافتی، موج پاك‌سازی‌ها در پی ضيافت افطار مقام رهبری برای اساتيد دانشگاه‌ها آغاز شد. آن گونه كه مردم از طريق اخبار، به ويژه پخش تلويزيونی اين برنامه مطلع شدند، در اين ضيافت، فرهاد دانشجو (رئيس انتصابی دانشگاه تربيت مدرس) در نقش مجری برنامه به ايفای وظيفه پرداخت.
وی پس از اين جلسه رسمی مورد تفقد ويژه قرار گرفت و در همانجا امريه‌ی سركوب اساتيد دگرانديش را شخصا استماع كرد. از سوی ديگر، اقامه نماز عيد فطر توسط محسن كديور در مكانی دورتر از مصلای تهران كه در آن آيت‌الله خامنه‌ای به اقامی نماز پرداخته بود، خشم مقام‌های عاليرتبه كشور را برانگيخت و بهانه‌ی مناسبی برای تشديد عمليات موردنظر به دست آن‌ها داد. علت اين امر استقبال گسترده‌ای و فزاينده‌ای بود كه اقشار مختلف فرهنگی و سياسی به ويژه روشنفكران و دانشجويان از برگزاری نماز عيد سعيد فطر در مكانی به جز مصلای تهران به عمل آوردند.
در پی اين ماجرا رضا اكبريان رئيس انتصابی دانشكده علوم انسانی دانشگاه تربيت مدرس با هماهنگی با اصغر حجازی رئيس دفتر رهبری در نخستين قدم سعيد حجاريان را از شورای تخصصی گروه علوم سياسی و محسن كديور را از شورای تخصصی گروه فلسفه و آقاجری را از مديريت گروه تاريخ كنار گذاشت. به دنبال واكنش دانشجويان و اساتيد دانشگاه در قبال اين اقدام و تكذيب اظهارات دانشجو، رئيس دانشگاه تربيت مدرس، از سوی اساتيد گروه فلسفه و علوم سياسی وی از پاسخگوئی به انتقادات جدی وارد شده از سوی كديور باز ماند، لذا برای جبران مافات سازمان بسيج دانشجوئی دانشگاه را به كمك فراخواند و مسئول واحد خواهران سازمان بسيج دانشجوئی دانشگاه را به سمت فرماندهی سازمان بسيج دانشجوئی دانشگاه تربيت مدرس منصوب كرد تا در نخستين ماموريتش بيانيه مورد نظر مقامات مافوق عليه اساتيد دگرانديش را صادر كند.
پس از شكايت رسمی كديور از تخلفات متعدد رؤسای دانشكده و دانشگاه به "هیأت انتظامی اعضای هیأت علمی دانشگاه" و به جريان افتادن آن در مجرای حقوقی، در اقدامی بی‌سابقه محمدتقی احمدی رئيس و صادق آئينه‌وند نائب رئيس هيات انتظامی دانشگاه عزل شدند و مسلمی نائينی فرمانده سازمان بسيج اساتيد دانشگاه با حفظ سمت به رياست جديد هیأت انتظامی اعضای هیأت علمی دانشگاه تربيت مدرس منصوب شد. با عزل اعضای معتدل و نصب اعضای جديد تندرو و شبه‌نظامی، پيش‌بينی می‌شود اين هیأت سرنوشتی همچون دادستانی تهران داشته باشد.
در شرايطی كه شورای تخصصی گروه فلسفه بيش از يك ماه است تشكيل جلسه نداده است، تأخير در بررسی و تصويب طرح تحقيق پايان نامه دانشجويان، نارضايتی و اعتراض‌هايی را در سطح گروه و دانشكده در پی داشته است. گفته می شود ميرحسين موسوی عضو هیأت امنای دانشگاه تربيت مدرس، در اعتراض به دور جديد سركوب اساتيد دگرانديش، قصد استعفا از سمت خود را دارد. اين در شرايطی است كه تعدادی از اساتيد دانشگاه تربيت مدرس بر اين باورند كه بهتر است مهندس موسوی به جای استعفا دادن ، همچنان در سمت خود به عنوان عضو هيآت امنای دانشگاه باقی مانده و به مخالفت جدی با روند سركوب پرداخته و به اعمال اين روش‌ها اعتراض كند.
بر اساس روند چند هفته‌ی گذشته ، و ديگر تحولات سياسی و دانشجويی در ايران در حاكميت جريان موسوم به حزب پادگانی، پيش‌بينی می‌شود كه دور جديد انقلاب فرهنگی و پاك سازی دانشگاه‌ها از اساتيد دگرانديش ليبرال و سكولار با شدت و گستردگی بيشتری در اين دانشگاه و ديگر مراكز آموزش عالی ادامه پيدا كند.

محكوميت حبس یک روزنامه نگار در زنجان تاييد شد
شعبه سوم دادگاه تجديدنظر استان زنجان، محكوميت يك سال حبس رضا عباسي، عضو سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه زنجان را تأييد كرد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، اين روزنامه‌‏نگار زنجاني پيش از اين از سوي شعبه اول دادگاه انقلاب زنجان به اتهام تبليغ عليه نظام و اهانت به رهبري به تحمل يك سال حبس تعزيري محكوم شده بود كه اين پرونده با اعتراض وكيل مدافع عباسي به شعبه سوم دادگاه تجديدنظر استان زنجان ارجاع شد. اين شعبه نيز پس از رسيدگي به اين پرونده، محكوميت اين عضو سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه زنجان را عيناً تأييد كرد.نیروی انتظامی و گشت ویژه بههمراه خواهر های بسیجی اصفهانچند روزی است که دوباره درخیابان چهارباغ عباسی حضورخود را با ماشین های گشت ویژه ومبارزه با مفاسد اجتماعی اعلامکردند.در ابتدای میدان انقلاب ،آمادگاه ، شیخ بهایی ، دروازهدولت و …حضور داشتند و تماممسیر تحت نظارت نیرو های گشتبود. هر دختر یا پسری که لباسشبا احکام حجاب ج.ا مطابقت نداشت(مانتوی کوتاه و تنگ ، شلوارکوتاه ، روسری کوتاه و…) را یاوادار به دادن تعهد و ثبتمشخصات میکردند و یا مجبور بهسوار شدن به ماشینهای ویژه ، کهمشخص نیست این افراد به چهمکانی منتقل میشوند و یا چهبلایی به سرشان می آورند.ایناوضاع معمولا" تا ساعت حدودا" 8شب ادامه دارد.یکی از کارهای خنده دار(وواقعا" مؤثر!!!)خواهران زینب بعداز گرفتن تعهد ، دادن کارت هاییبود که روی آنها از مزایای حجابنوشته شده بود و از افراد بیحجاب می خواستند که آنها راخوانده ، رعایت کنند و بهدوستانشان هم بدهند.جالب اینجاست که خود این حکومتصراحتا" اعتراف کرده در تماماین 27 سال تلاشهایش برایگذاشتن حجاب بر سر مردم به بنبست رسیده و طرح لباس های ملیهم راه به جایی نبرد.لباس مسئله ای کاملا" خصوصی استو به سلیقه ی انسانها مربوط میشود و هیچ قانون و حکومتی حقدخالت در نوع لباس افراد نداردو دخالت در آن و وادار کردن بهخصوص زنان به داشتن حجاب تعرضبه ابتدایی ترین حقوق آنهامحسوب می شود .

نماینده مجلس شورای اسلامی خواهان تشدید سرکوب بهائیان شد
شهرزاد نیوز: بهائیان از جمله اقلیت های غیررسمی مذهبی هستند که از بدو انقلاب 57 مورد پیگرد و سرکوب قرار داشته اند. بسیاری از آنها دستگیر و زندان شدند و بالاجبار به اسلام گرویدند تا از مرگ نجات پیدا کنند. علاوه بر آن، بخش وسیعی از بهائیان از حقوق اولیه ای چون تحصیل و اشتغال نیز محرومند.
اخیرا مجلس شورای اسلامی نیز، علنا بر تشدید فشار و سرکوب بهائیان تاکید کرد و خواهان مبارزه با بهائیان شد. ستار هدایت خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خواهان "برخورد جدی با بهائیان" شد. وی از مقامات و دستگاه های قضایی خواست که در مقابله با بهائیان کوتاهی نکنند و مانع حضور و فعالیت آنها گردند.
در یک سال گذشته و پس از روی کار آمدن کابینه احمدی نژاد، این فشارها و تضییقات علیه بهائیان دوچندان شده است.
خبر شناسائی و حمله به خانه و کسب و کار آنها به کرات منعکس شده است.
یکی از این موارد به قرار زیر است:
فرشاد. ت، یک بهائی 32 ساله که با دو تن از اقوام خود و برای امرارمعاش، با پس انداز و قرض و وام، یک مغازه سلمانی باز کرده بودند، می گوید : "تازه کسب و کارمان راه افتاده بود که به مغازه ما حمله شد، در و پنجره آن را شکستند و بر در و دیوار نوشته بودند که چون بهائیان نجس اند، نباید مشاغلی مانند سلمانی داشته باشند که با مو و دست خیس سر و کار دارند. چرا که مشتری نیز در اثر تماس، نجس می گردد."
فرشاد می گوید که علاوه بر از دست دادن مشتری ها، هیچ فریاد رسی هم ندارند که بتوانند شکایتی کنند و احیانا ادعای خسارتی کنند
جلسه بازپرسي فريبا داودي در دادسراي انقلاب تهران برگزار مي‌‏شود
جلسه بازپرسي رسيدگي به پرونده فريبا داودي مهاجر، فعال مسائل زنان صبح فردا (شنبه) در شعبه 14 بازپرسي دادسراي انقلاب تهران برگزار مي‌‏شود. به گزارش خبرنگار‌‏ "ايلنا"، فريبا داودي مهاجر صبح فردا با حضوردر شعبه مزبور به سوالات بازپرس پرونده پاسخ خواهد داد.اتهامات داودي مهاجر در اين پرونده در برگه احضاريه ارسال شده براي وي ذكر نشده است.اين فعال مسائل زنان پيش از اين نيز به شعبه 14 بازپرسي دادسراي انقلاب تهران حاضر و ضمن تفهيم اتهام به سوالات بازپرس پرونده پاسخ داد.لازم به ذكر است؛ شعبه 14 بازپرسي دادسراي انقلاب همان شعبه‌‏اي است كه برخي فعالان مسائل زنان را در ارتباط با تجمع روز 22
خرداد احضار كرده بود

بازداشت یک عضو سازمان "ر.م.م.ک"
گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان : پیرانشهر - " غفور محمدی "عضو سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به‌ همراه " کژال محمدی"،" لیلاخرازی" و" عزیز عبدالهی" بازداشت شدند. غفور محمدی عضو سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان(RMMK) به‌ همراه همسرش"کژال محمدی" روز سه‌شنبه‌ 16 آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی شهر پیرانشهر بازداشت شد. گفته‌ میشود‌ دو نفر دیگر از همراهان آقای محمدی به‌ نامهای " عزیز عبداللهی " و " لیلا خرازی" نیز بازداشت شده‌اند. لازم به‌ ذکر است تاکنون علت بازداشت عضو سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و همراهانش مشخص نگردیده‌ است.
600
هزار نفر هر سال وارد زندانها می شوند
رئیس سازمان زندانها گفت: ورودی زندان در سال حدود 600 هزار نفر است که بی سرپرست ماندن این تعداد خانواده تبعات مخربی را برای فرزندان، خود فرد و جامعه به همراه دارد. به گزارش خبرگزاری مهر،علی اکبر یساقی صبح امروز در گردهمایی مدیران ستادی، استانی و دبیران استانی ستاد سیاستگذاری و برنامه ریزی کاهش استفاده از مجازات زندان که در محل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور برگزار شد ، زندان زدایی را یکی از اولویت های مهم سازمان زندانها دانست و افزود : باید در کشور فضایی ایجاد شود تا به سمت استفاده کمتر از مجازات زندان حرکت کنیم.وی افزود : ساخت زندانهای جدید و بازسازی زندانهای فرسوده، آموزش مستمر نیروی انسانی، طبقه بندی زندانیان از دیگر اولویت های سازمان زندانها است
انتقاد احمدی نژاد از نامه متکی به مقامات عالیرتبه نظام
سايت ناگفته ها : برخورد رییس جمهور با مقامات ارشد دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور،ابهاماتی را در خصوص هماهنگی سیاست خارجی دولت نهم با سیاست های کلان نظام به وجود آورده است.خبرنگار «ناگفته ها» مطلع گردید چندی پیش ،منوچهر متکی،وزیر امور خارجه طی نامه ای به یکی از مقامات عالیرتبه نظام درخواست نمود تا به خاطر تاثیر گذاری برخی افراد و نهادهای خارج از وزارت امور خارجه ، جایگاه این وزارتخانه در پیشبرد مسایل مربوط به سیاست خارجی کشور و به ویژه پرونده هسته ای مشخص گردد.این مقام عالیرتبه نیز در پاسخ بر کارکرد خطیر وزارت امور خارجه و محوریت نظرات کارشناسانه دستگاه رسمی دیپلماسی کشور تأکید کردند.اقدام متکی در نگارش نامه به یکی از مقامات عالیرتبه نظام که بدون اطلاع دکتر احمدی نژاد صورت پذیرفته بود،واکنش شدید رییس جمهور را به دنبال داشت.احمدی نژاد با احضار و پذیرش متکی پس از حدود دو ساعت انتظار پشت دفتر خود،نسبت به استفساریه متکی از یکی از مقامات عالیرتبه نظام قبل از هماهنگی با خود انتقاد کرده و به وزیر امور خارجه هشدار داده است در صورت بروز دوباره چنین مسایلی ،وی را عزل خواهد کرد

ادامه سفرهای خارجی آخوند شیاد
خبرگزاری حکومتی فارس: "حجت‌الاسلام محمد خاتمي فردا به ترکیه سفر مي‌كند تا در نشست پاياني گروه بلندپايه ائتلاف تمدن‌ها شركت كند. موسسه بين‌المللي گفتگوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها اعلام کرد گروه 18 نفره ائتلاف تمدن‌ها كه حجت‌الاسلام خاتمي نيز از سوي دبيركل سازمان ملل متحد به عضويت آن در آ‌مده قرار است در نشست استانبول، نتايج يكسال فعاليت ائتلاف تمدن‌ها را در زمينه ارائه طرحي براي كاهش خشونت‌ها در سطح جهان و تقويت ايده گفتگوي تمدن‌ها جمع‌بندي كند. هدف اين گروه چنانكه كوفي عنان دبيركل سازمان ملل بارها اعلام كرده پيشبرد ايده گفتگوي تمدن‌ها، پركردن شكاف‌ها، زدودن پيشداوري‌ها، سوء تفاهم‌ها و سوء‌برداشت‌هايي است كه به گفته او خطري بالقوه براي صلح جهاني ايجاد كرده است
لایحه حمایت از نیروهای مخالف جمهوری اسلامی در پارلمان سوئد
یک نماینده پارلمان سوئد لایحه ای را ارایه داده است که در آن درخواست شده وزیران دولت سوئد از سفر به ایران خودداری کرده و امکانات سفارت سوئد در تهران در اختیار نیروهای مخالف جمهوری اسلامی قرار داده شود. برای خواندن کامل این گزارش به سایت خبری زیر مراجعه کنید:
http://www.stockholmian.com/news/persiska/2006/11november/019_encrypt.htm
اخبار مربوط به حزب کمونیست کارگری در تحولات سیاسی اجتماعی
حکم دستگیری
هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی، علی فلاحیان و چند تن دیگر از مسئولین رژیم اسلامی
صادر شد!


اخیرا یکی از قضات دادگاه فدرال آرژانتین حکم دستگیری علی اکبر هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی، علی فلاحیان، احمد وحیدی، محسن ربانی، احمد رضا اصغری و هادی سلیمانپور را به اتهام مسئولیت انفجار در "مرکز همیاری اسرائیل و آرژانتین" در طی آن ۸۵ نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی شدند، صادر کرد.

این انفجار در سال ۱۹۹۴ در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی صورت گرفت. این حکم اکنون به پلیس بین المللی جهت دستگیری افراد مذبور ابلاغ شده است.

جنایت صورت گرفته در آرژانتین تنها گوشه کوچکی از جنایت هر روزه ای است که سران رژیم اسلامی علیه مردم در ایران مرتکب شده اند. دستگیری و محاکمه سران رژیم اسلامی به جرم جنایت هر روزه علیه مردم خواست محوری ماست. ما برای دستگیری و محاکمه تمامی این جنایتکاران مبارزه و تلاش میکنیم. این خواست عادلانه مردم آزادیخواه در ایران است. بشریت را باید از شر این موجودات کریه مصون داشت!

"مرکز پیگرد سران رژیم اسلامی به جرم جنایت علیه مردم" از تمامی قربانیان و شاکیان رژیم اسلامی میخواهد که با مراجعه به سایت http://www.wantedbypeople.com/ و تنظیم دادخواست خود به ما در جهت جمع آوری دادخواست علیه سران رژیم کمک کنند.

مرکز پیگرد سران رژیم به جرم جنایت علیه مردم
علی جوادی
۹
نوامبر ۲۰۰۶
عليه احکام بيدادگاههاى رژيم اسلامى در خوزستان

بنا به اظهارات جعفرى دولت آبادى رئيس کل دادگسترى خوزستان در روز پنجشنبه٬ ده نفر به اعدام محکوم شدند. این ده نفر متهمند که به در بمب گذاری سال گذشته در خوزستان نقش داشته اند. اين احکام توسط "ديوان عالى کشور" تائيد و بزودى در ملاء عام اجرا خواهد شد. نه نفر ديگر نيز به حبس يا تبعيد محکوم شدند.

رژيم اسلامى در رويدداهاى خوزستان بيش از سى نفر از مردم را قتل عام کرد. تلاش کرد با تحريک قومى و راسيستى عليه مردم عرب زبان، اعتراض برحق مردم حاشيه نشين را که عليه فقر و فقدان آب و برق شوريده بودند، تماما به جريانات ارتجاعى و قوم پرست و "وابسته به بيگانه" منتسب کند. اگر کسى قرار است محاکمه شود نه مردم معترض بلکه عاملان سرکوب و کسانى هستند که دستور تير دادند. کسانى که زن و کودک و دانش آموز را به گلوله بستند و اين اعتراضات را بخون کشيدند. بيدادگاههاى رژيم درست مانند کليت اين رژيم سرسوزنى از نظر مردم ايران مشروعيت ندارند و به طريق اولى احکام اين نهادهاى آدمکش و ارتجاعى پشيزى ارزش ندارد. اين اعدامها در تداوم گسترش خشونت و سرکوب و جنايت سازمان يافته دولتى عليه شهروندان جامعه است. اين احکام قرار است قدرقدرتى رژيم اسلامى را به رخ مردم معترض بکشد و فردا در هر گوشه ايران تکرار شود. اين احکام قرار است بندهاى اختناق را سفت کند.

حزب کمونيست کارگرى رژيم اسلامى و بيدادگاههايش و اين احکام ضد بشرى را قويا محکوم ميکند و براى متوقف کردن و عقب راندن رژيم وسيعا تلاش خواهد کرد. مردم آزاديخواه در ايران و جهان را بايد عليه رژيم اسلامى و اين جنايات شوراند. رژيمى که سرانش به جرم ترور و جنايت توسط پليس بين المللى تحت تعقيب هستند، رژيمى که بجز زبان قتل و ترور و بمب گذارى روشى ديگر براى بقاى حکومتش در پيش ندارد، چنين رژيمى صلاحيت ندارد کمترين پرونده اى را بررسى کند.

مجازات اعدام بايد الغا شود. جامعه اى که اعدام ميکند جامعه مريضى است، خشونت را با خشونت و قتل را با قتل پاسخ ميدهد، و چرخه آدمکشى و از جمله امتياز شنيع قتل دولتى را ابقا ميکند. مردم ايران خواهان نفى مجازات اعدام اند و گام اول در به کرسى نشاندن اين خواست را جارو کردن رژيم اعدام و سنگسار و شکنجه و ترور ميدانند. اما همين امروز بايد براى الغای اين احکام ضد بشرى بپا خاست و مانع اجراى آن شد.

حزب کمونيست کارگرى از کليه سازمانها و نهادهاى بين المللى بشر دوست و جنبش مخالفين مجازات اعدام دعوت ميکند عليه اين احکام ضد بشرى و ارتجاعى رژيم اسلامى با تمام قدرت وارد عمل شوند. لغو اين احکام و کليه احکام اعدام، لغو مجازات اعدام بعنوان قتل عمد دولتى، محکوميت رژيم و بيدادگاههايش، و محاکمه دست اندرکاران سرکوب مردم در اعتراضات خوزستان خواست مردم آزاديخواه ايران است.

سرنگون باد جمهورى اسلامى
آزادى، برابرى، حکومت کارگرى
زنده باد جمهورى سوسياليستى

حزب کمونيست کارگرى ايران
۱۹
آبان ۱٣٨۵ - ۱۰ نوامبر ۲۰۰۶

تظاهرات بر علیه "کنفرانس اسلام" برگزار شد

روز پنجشنبه 9 نوامبر به فراخوان کمیته آلمان حزب کمونیست کارگری ایران تظاهراتی بر علیه“ کنفرانس اسلام" که از طرف دولت آلمان سازماندهی شده بود در شهر نورنبرگ برگزار شد. این تظاهرات در اعتراض یه سیاستهای دولت آلمان در مماشات و همسویی با احزاب و جریانات اسلامی و تحرکات اخیر این جریانات ارتجاعی و در محکومیت آن بود. از حدود یک هفته پیش چندین گروه آلمانی ضمن اعلام حمایت از فراخوان حزب, در این تظاهرات حضور پیدا کردند.
لازم به ياد آوري است ک خبر اين آکسيون وسيعا در آلمان پخش شده بود و يک روز قبل از اين تظاهرات راديو محلي نورنبرگ به اسم راديو "زت" با مينا احدي در مورد اين تظاهرات و اهداف آن مصاحبه کرد.

تظاهرات راس ساعت 12 با سردادن شعارهایی بر علیه دولت آلمان و سیاستهای ارتجاعی اش در حمایت از احزاب اسلامی و بر علیه "کنفرانس اسلام" که در جریان بود,شروع شد. محوطه برگزاری تظاهرات با پرچم های حزب و شعارهایی بر علیه اسلام سیاسی و در محکومیت سیاست های ارتجاعی هر دو طرف مزین شده بود که توجه مردم را به خود جلب کرده بود.

تظاهرات با سخنرانی های پرشور مینا احدی و نسرین رمضانعلی از اعضای دفتر سیاسی و مجید اصلی عضو کمیته آلمان و در میان طنین شعارهای کوبنده تظاهر کنندگان ادامه یافت.
سخنرانان با اشاره به سیاستهای مماشات جویانه و حمایتی دولت آلمان از احزاب و ضمن محکوم نمودن سیاست مماشات و همکاري دولت آلمان با این باندها به افشاگری بر علیه این سیاستهای دولت آلمان پرداختند.

در ادامه این تظاهرات آندریاس از گروه چپ آلمانی به نام "تئوری انتقادی" ضمن قرائت اطلاعیه حمایتی این گروه در افشا و محکومیت سیاستهای دولت آلمان , حمایتش از فعالیتها و مبارزات حزب بر علیه اسلام سیاسی را اعلام نمود.
سخنرانی ها و طنین شعارهای تظاهر کنندگان, برگزار کنندگان کنفرانس و شرکت کنندگان آن را که تحت حفاظت پلیس برگزار می شد, متوجه تظاهرات بر علیه اين کنفرانس نمود. گروه دفاع از حقوق مهاجرین به نام کاروان که نمایندگی دهها سازمان پناهندگی را دارد از این تظاهرات حمایت کرده و فعالین آن در صف تظاهرات شرکت داشتند. تظاهرات تا ساعت دو و نیم ادامه داشت.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان
18
آبان 1385 9 نوامبر 2006

رژیم اسلامی اجتماع کارگران و رانندگان اداره گمرک در بندر دیلم را به گلوله بست
یک نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند

نماینده مجلس اسلامی به جنایت رژیم در به رگبار بستن کارگران و رانندگان اداره گمرگ بند دیلم اعتراف کرد. بنا به خبر خبرگزاری ایسنا شكرالله عطارزاده در نامه ای به پورمحمدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی اقرار کرد که نیروهای امنیتی رژیم کارگران و رانندگان شاغل در اداره گمرک بند دیلم را در روز روشن به گلوله بسته اند. در اثر تیراندازی مامورین رژیم کارگری بنام باروني حقيقت جان باخت و شماری نیز زخمی شدند. پس از انجام این جنایت وحشیانه توسط نیروهای جمهوری اسلامی روز شنبه ۱۳ آبانماه شهر تا پاسی از نیمه شب ناآرام بود و مردم بند دیلم اعتراض و خشم خود را نسبت به این جنایت رژیم ابراز می داشتند. تیراندازی به کارگران با برچسب وقیحانه مبارزه با قاچاق صورت گرفته است!

ما ضمن محکوم کردن شدید جنایت جمهوری اسلامی٬ جانباختن باروني حقيقت را به خانواده و بستگانش از صمیم قلب تسلیت می گوییم. ما همه کارگران را فرا می خوانیم که نسبت به این جنایت رژیم صدای اعتراض خود را بلند کنند و با صدور قطعنامه و بیانیه آنرا شدیدا محکوم کنند. هر جنایت و اقدام سرکوبگرانه رژیم باید با اعتراض عمومی کارگران و مردم روبرو شود. باید با اعتراض و مبارزه خود کاری کنیم که جمهوری اسلانی به خود اجازه سرکوب و یا دست درازی به اعتراضات کارگران و مردم به ستوه آمده را ندهد. حکومت اسلامى بايد بفهمد که کارگران شليک به رفقايشان را تحمل نميکنند. ما کليه نهادها و سازمانهاى مترقى و مردم آزاديخواه در ايران را فرا ميخوانيم که در دفاع از حقوق طبقه کارگر و براى محکوميت اين جنايت نامه ها و طومارهاى اعتراضى خود را به سران رژيم ارسال کنند. جمهورى اسلامى از خاتون آباد تا بندر دیلم و هر گوشه ديگر ايران، قاتل کارگران و مردم محروم است و بايد به نيروى کارگران و مردم آزاديخواه سرنگون شود. شليک به کارگران و مردم محروم خاتون آباد بايد پاسخى محکم بگيرد.
مرگ بر جمهوري اسلامي
زنده باد آزادي برابري حكومت كارگري

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷
آبان ١٣٨٥، ۸ نوامبر ٢٠٠٦


شيرين عبادی در بنياد كورير در هامبورگ
"مردم ايران هنوز آماده پذيرش امر جدايی دين از دولت نيستند!"
ی
ک رکن سیاست ارتجاعی دوم خرداد تلاش برای به سازش کشاندن، کنترل و شکست جنبش آزادیخواهانه و برابری طلبانه مردم بود. این سیاست شکست خورد. نتوانستند مردم را در تکاپو برای سرنگونی رژیم اسلامی و برقراری یک نظام آزاد و برابر و سکولار و مرفه در ابتدای راه متوقف کنند. نتوانستند هیولای اسلام را با "اصلاحات حکومتی" بخورد مردم دهند. اما از قرار خانم شیرین عبادی همچنان سرسختانه این سیاست ارتجاعی را دنبال میکند. ادعای پوچ ایشان مبنی بر اینکه "مردم ایران هنوز آماده پذیرش امر جدایی دین از دولت نیستند" یک جنبه از این تلاشهای ارتجاعی است.
خانم شیرین عبادی میگوید "مردم ایران آماده نیستند" تا شاید ایشان و امٽال ایشان بتوانند مبارزات سکولاریستی و سرنگونی طلبانه مردم را حاشیه ای و کنترل کنند. مردم "آماده نیستند" روی دیگر سکه تبلیغات ارتجاعی جناح راست رژیم و دار و دسته های اوباش اسلامی است که مدعی اند حکومت سیاه اسلامی حکومتی برخاسته از تمایلات سیاسی مردم است، حکومت مردم است، مبتنی بر خواست مردم است!؟ باور نکردنی است! زنان و مردم آزادیخواه از همان ابتدای استقرار حکومت اوباش اسلامی علیه آن جنگیده اند. از همان اولین ۸ مارس 1375۷، که بیش از چند روز از قدرت گیری خمینی و بازرگان نمیگذشت، زنان در مقابل این حکومت و حکم سیاه "یا روسری یا تو سری" ایستادند. مردم خواهان یک حکومت سکولار، آزاد و برابر هستند. تنها کافی است دو روز، فقط دو روز، دار و دسته های چاقو کش اسلامی و نیروهای انتظامی و سرکوبگر را از خیابانها جمع کنند تا معلوم شود که "مردم آماده" چه تحولی هستند! خانم عبادی میکوشد اهداف خود را به جای خواست و امیال سیاسی مردم به خورد جامعه جهانی دهد. نمیتوانند!
نه ! خانم عبادی! مردمی که از فقر و گرسنگی در کنار خیابانهای شهرهای بزرگ شب را به صبح میرسانند، زنانی که در اثر خشونتهای ناشی از 28 سال آپارتاید جنسی، دچار بیماریهای افسردگی دراز مدت شده اند، کودکانی که از دوران دبستان به اعتیاد رو می آورند، کارگرانی که روزانه به اعتصابهای جمعی می پیوندند و دانشجویانی که اعتراضات خیابانی را سازمان میدهند، هیچکدام حکومت اسلامی را نمی خواهند. از حکومت مذهبی بیزارند. سازمان آزادی زن اعلام میکند که یک شرط پایه ای تحقق خواستهای برحق زنان سرنگونی حکومت اسلامی و جدایی دین از دولت و آموزش و پرورش است.
زنده باد سکولاریسم! زنده باد آزادی زن!
سازمان آزادی زن
۸
نوامبر ۲۰۰۶، www.azadizan.com

حکم دستگیری
هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی، علی فلاحیان و چند تن دیگر از مسئولین رژیم اسلامی
صادر شد
!


اخیرا یکی از قضات دادگاه فدرال آرژانتین حکم دستگیری علی اکبر هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی، علی فلاحیان، احمد وحیدی، محسن ربانی، احمد رضا اصغری و هادی سلیمانپور را به اتهام مسئولیت انفجار در "مرکز همیاری اسرائیل و آرژانتین" در طی آن ۸۵ نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی شدند، صادر کرد.

این انفجار در سال ۱۹۹۴ در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی صورت گرفت. این حکم اکنون به پلیس بین المللی جهت دستگیری افراد مذبور ابلاغ شده است.

جنایت صورت گرفته در آرژانتین تنها گوشه کوچکی از جنایت هر روزه ای است که سران رژیم اسلامی علیه مردم در ایران مرتکب شده اند. دستگیری و محاکمه سران رژیم اسلامی به جرم جنایت هر روزه علیه مردم خواست محوری ماست. ما برای دستگیری و محاکمه تمامی این جنایتکاران مبارزه و تلاش میکنیم. این خواست عادلانه مردم آزادیخواه در ایران است. بشریت را باید از شر این موجودات کریه مصون داشت!

"مرکز پیگرد سران رژیم اسلامی به جرم جنایت علیه مردم" از تمامی قربانیان و شاکیان رژیم اسلامی میخواهد که با مراجعه به سایت http://www.wantedbypeople.com/ و تنظیم دادخواست خود به ما در جهت جمع آوری دادخواست علیه سران رژیم کمک کنند.

مرکز پیگرد سران رژیم به جرم جنایت علیه مردم
علی جوادی
۹
نوامبر ۲۰۰۶

خلاصه برنامه و نکاتی در باره پلاتفرم بین المللی علیه ایزلاسیون

در پی پرسش هایی که در مورد پلاتفرم بین المللی علیه ایزولاسیون به دست ما رسیده است، مطلب زیر برای آشنایی بیشتر با این پلاتفرم آماده شده است. در قسمت پایانی، برنامه امسال کنفرانس درشهر آتن (یونان) ترجمه شده است.
گفتگوهای زندان: http://www.dialogt.org/
برای تماس و اطلاعات بیشتر لطفا با dialogt@web.de تماس بگیرید.

***

اولین جلسه (کنفرانس) پلاتفرم بین المللی علیه ایزلاسیون توسط فعالین چپ از ترکیه در سال 2002 برگزار شد و در روند خود با همکاری و هماهنگی بسیاری از گروه های مدافع زندانیان سیاسی و سازمانهای چپ دیگر کشورهای جهان به کار خود تا به امروز ادامه داده است. همانگونه که در متن دعوت نامه امسال آمده است، پلاتفرم بین المللی علیه ایزلاسیون تاکنون 4 بار از سال 2002 به صورت سالیانه برگزار شده است. شرکت کنندگان در این جلسات عمدتا زندانیان سیاسی سابق، روشنفکران، هنرمندان مبارز، کمیته های همبستگی با زندانیان سیاسی، تشکل های خانواده های زندانیان سیاسی و نهادهای حقوق بشر هستند. علاوه بر آن سازمان های انقلابی، سوسیالیست، آنارشیست، تروتسکیست، غیرپارلمانی از این نشست ها حمایت می کنند.
دعوت نامه و نیز پلاتفرم حاصل همکاری گروه­های کاری از کشورهای مختلف است که زندانیان سیاسی سابق و فعالین چپ ایران نیز به سهم خود تلاش در بازتاب سرکوب ها و وضعیت مبارزه اجتماعی و طبقاتی در ایران در این جلسات بین المللی دارند. بدیهی است که تدارک و حضور فعال تر اپوزیسیون چپ ایران در جلسات تدارکی، نقش مهمی در بازتاب درست از وضعیت سرکوبگری های رژیم جمهوری اسلامی در سطح نیروهای پیشرو جهان دارد. تجربه گفتکوهای زندان در نشست های مختلف بین المللی و از جمله جلسات اخیر نشان می دهد که مرز بندی دقیق با رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی و نیز روند سیاست های امپریالیستی، برای ترسیم چهره درست از سیاست های اپوزیسیون چپ ایران حائز اهمیت بسیار است و محکومیت رژیم در این گونه مجامع بدون حضور فعال و سازنده نیروهای پیشرو قابل تصور نیست.

در سال 2003، سمپوزیوم بین المللی برعلیه ایزولاسیون، در شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد که در این سمپوزیوم هیئتی از زندانیان سیاسی سابق ایران نیز به تشریح وضعیت داخلی و بین المللی مبارزه سیاسی و انقلابی در ایران پرداختند. متن کامل سخنرانی ارائه شده از سوی هیئت ایرانی درسمپوزیوم با عنوان «چپ در خاورمیانه: چشم اندازهای رهایی» (سیاوش محمودی و همایون ایوانی) در لینک زیر در دسترس است: http://www.dialogt.org/Akhbar/chap&khawarmianeh.pdf
در این سمپوزیوم سه روزه (19 تا 21 دسامبر 2003) موارد زیر به بحث گذاشته شد:
- زندانیان سیاسی و مقاومت در زندان: دلایل تاریخی، معنای استراتژیک و موقعیت مبارزه طبقاتی
- دلایل کاربرد زندان های انفرادی: کاربرد قوانین رفتاری، عوامفریبی تحت عنوان بازپروری (ارشاد)، فشار سیاسی و تخریب هویت اپوزیسیون
- کاربردهای عملی زندان های انفرادی: زندان های "نوع F " (ترکیه)، واحدهای کنترل (آمریکا)، FIES (اسپانیا)، اشتام هایم (آلمان) و... (در مورد باسک و ترکیه به خلاصه­ای از ترجمه کتاب Tondar در لینک زیر مراجعه کنید:
http://www.dialogt.org/image/zendan_international/tondar_baskenland.htm )
- دلایل ملی و بین المللی مقاومت در زندان: از روش های قرون وسطی تا جهانی سازی انفرادی در دوره کنونی
- ابعاد حقوقی، انسانی، پزشکی و سیاسی کاربرد زندان­های انفرادی
- و...
سخنرانی ها هم زمان به زبان های انگلیسی، ایتالیایی، ترکی، آلمانی، اسپانیایی و روسی ترجمه می شد.

***


خلاصه برنامه پلاتفرم بین المللی علیه ایزلاسیون از 15 تا 18 دسامبر 2006
آتن – یونان

جمعه 15 دسامبر

* افتتاحیه کنفرانس از طرف پلاتفرم بین المللی علیه ایزلاسیون، گزارش درباره کنفرانس سال گذشته، معرفی شرکت کنندگان و بررسی برنامه کنفرانس.

* سمینار درباره ایزلاسیون زندانیان سیاسی – چگونه مبارزه مشترک را ادامه بدهیم؟ –
همراه با خانواده های زندانیان ، انجمن های مدافع زندانیان و زندانیان سیاسی سابق

* سمینار درباره دادگاههای سیاسی و جنایی – چگونه ما می تونیم از حقوق سیاسی خود دفاع کنیم؟
همراه با کارشناسان حقوق بین المللی، وکلای دمکرات و وکلای انجمن ها و فعالین در دادگاهها...

* برنامه فرهنگی، - کنسرت برای آینده و امید مردم
– موزیک مردمی و اعتراضی، شعر و مهمانان مخصوص بین المللی... و سلف سرویس.

* سخنان کوتاهی از Angela Davis,Noam Chomsky, ونمایندکان کوبایی و فلسطینی...

* موزیک توسط: گروه­های موزیک Grup Yorum,Greek music,Arabic music (همزمان با کنسرت، شعرخوانی برای زندانیان سیاسی تدارک دیده شده است)

شنبه 16 دسامبر:
* سمینار درباره مبارزه علیه جنگ جهانی

* همراه با Noam Chomsky, Haj Ali, (یا یک شخصیت دیگر که معرفه خشونت اشغالگران باشد)، درباره حقوق بشر در عراق ( Cihan Keskek )...

* سمینار درباره US – ”anti- terror war ” و آینده حقوق اجتماعی و سیاسی در اروپا.

* جلسه درباره network همبستگی با زندانیان سیاسی

* همراه با وکلای دمکرات،انجمن های مدافع زندانیانی که یک برنامه سالیانه و عملی در حمایت از زندانیان و فعالین سیاسی در دادگاهها دارند.

* کنسرت بین المللی

* موزیک توسط: گروه های موزیک، Irish folk (Pol Mcadaim),Grup Yorum ,ile Grup Sevcan,Basque folk music

یکشنبه 17 دسامبر:
* جلسه گروه کاری برای تهیه قطعنامه پایانی

* بررسی قطعنامه و معرفی تقویم فعالیتها در سال 2007
دوشنبه 18 دسامبر:
* کنفرانس مطبوعاتی
* در ضمن: ملاقات با نمایندگان پارلمان یونان و پارلمان اروپا، سازمانهای غیر دولتی، اتحادیه های کارگری و غیره، برای حمایت از قطعنامه جمعی و فعالیت هایمان
برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

Thursday, November 09, 2006

18/08/1385 پنجشنبه


بنظر شما جنبش دانشجويي در چه موقعيتي قرار دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
اخبار تازه ای از پاک سازی اساتيد در دانشگاه تربيت مدرس
از خبرنامه امیرکبیر
در پی تشديد برنامه پاك سازی اساتيد دگرانديش از دانشگاه تربيت مدرس، اين مركز علمی در سال جديد تحصيلی به كانون اصلی خبر در دانشگاههای ايران تبديل شده است.
بر اساس گزارشهای دريافتی، موج پاكسازی ها در پی ضيافت افطار رهبری برای اساتيد دانشگاهها آغاز شد. آن گونه كه مردم از طريق اخبار، به ويژه پخش تلويزيونی اين برنامه مطلع شدند، در اين ضيافت، فرهاد دانشجو (رئيس انتصابی دانشگاه تربيت مدرس) در نقش مجری برنامه به ايفای وظيفه پرداخت. وی پس از اين جلسه رسمی مورد تفقد ويژه قرار گرفت و در همانجا امريه ی سركوب اساتيد دگرانديش را شخصا استماع كرد.
از سوی ديگر، اقامه نماز عيد فطر توسط محسن كديور در مكانی دورتر از مصلای تهران كه در آن آيت الله خامنه ای به اقامه نماز پرداخته بود، خشم مقامهای عاليرتبه كشور را برانگيخت و بهانه مناسبی برای تشديد عمليات مورد نظر به دست آنها داد. علت اين امر استقبال گسترده ای و فزاينده ای بود كه اقشار مختلف فرهنگی و سياسی به ويژه روشنفكران و دانشجويان از برگزاری نماز عيد سعيد فطر در مكانی به جز مصلای تهران به عمل آوردند.
در پی اين ماجرا رضا اكبريان رئيس انتصابی دانشكده علوم انسانی دانشگاه تربيت مدرس با هماهنگی با اصغر حجازی رئيس دفتر رهبری در نخستين قدم سعيد حجاريان را از شورای تخصصی گروه علوم سياسی و محسن كديور را از شورای تخصصی گروه فلسفه و آقاجری را از مديريت گروه تاريخ كنار گذاشت.
به دنبال واكنش دانشجويان و اساتيد دانشگاه در قبال اين اقدام و تكذيب اظهارات دانشجو، رئيس دانشگاه تربيت مدرس، از سوی اساتيد گروه فلسفه و علوم سياسی وی از پاسخگوئی به انتقادات جدی وارد شده از سوی كديور باز ماند، لذا برای جبران مافات سازمان بسيج دانشجوئی دانشگاه را به كمك فراخواند و مسئول واحد خواهران سازمان بسيج دانشجوئی دانشگاه را به سمت فرماندهی سازمان بسيج دانشجوئی دانشگاه تربيت مدرس منصوب كرد تا در نخستين ماموريتش بيانيه مورد نظر مقامات مافوق عليه اساتيد دگرانديش را صادر كند.
پس از شكايت رسمی كديور از تخلفات متعدد رؤسای دانشكده و دانشگاه به “هیأت انتظامی اعضای هیأت علمی دانشگاه” و به جريان افتادن آن در مجرای حقوقی، در اقدامی بی سابقه محمدتقی احمدی رئيس و صادق آئينه وند نائب رئيس هيات انتظامی دانشگاه عزل شدند و مسلمی نائينی فرمانده سازمان بسيج اساتيد دانشگاه با حفظ سمت به رياست جديد هیأت انتظامی اعضای هیأت علمی دانشگاه تربيت مدرس منصوب شد. با عزل اعضای معتدل و نصب اعضای جديد تندرو و شبه نظامی، پيشبينی میشود اين هیأت سرنوشتی همچون دادستانی تهران داشته باشد.
در شرايطی كه شورای تخصصی گروه فلسفه بيش از يك ماه است تشكيل جلسه نداده است، تأخير در بررسی و تصويب طرح تحقيق پايان نامه دانشجويان، نارضايتی و اعتراض هايی را در سطح گروه و دانشكده در پی داشته است.
گفته می شود ميرحسين موسوی عضو هیأت امنای دانشگاه تربيت مدرس، در اعتراض به دور جديد سركوب اساتيد دگرانديش، قصد استعفا از سمت خود را دارد.
اين در شرايطی است كه تعدادی از اساتيد دانشگاه تربيت مدرس بر اين باورند كه بهتر است مهندس موسوی به جای استعفا دادن، همچنان در سمت خود به عنوان عضو هيآت امنای دانشگاه باقی مانده و به مخالفت جدی با روند سركوب پرداخته و به اعمال اين روشها اعتراض كند.
بر اساس روند چند هفته ی گذشته ، و ديگر تحولات سياسی و دانشجويی در ايران در حاكميت جريان موسوم به حزب پادگانی، پيش بينی می شود كه دور جديد انقلاب فرهنگی و پاك سازی دانشگاهها از اساتيد دگرانديش ليبرال و سكولار با شدت و گستردگی بيشتری در اين دانشگاه و ديگر مراكز آموزش عالی ادامه پيدا كند
استخدام یک کارگر در ازای تنها سه وعده غذای روزانه
وبلاگ کارگران ایرانی: از آغاز سال جدید در دانشکده فنی مازندران طی اقدامی بیسابقه مسئولین سلف اقدام به استخدام یک نوجوان 15 ساله در ازای تنها 3 وعده غذای روزانه نمودند . این تجاوز آشکار به حقوق انسانی این نوجوان با اعتراض شدید دانشجویان مواجه گشت. حاجی قربانی ریاست حراست دانشکده برای جلوگیری از ادامه اعتراضات و پوشش خبری دستور به اخراج این نوجوان داد و علاوه بر فشار اقتصادی بار روانی دیگری بر این نوجوان و خانواده اش تحمیل نمود.
همچنین هفته گذشته حاجی قربانی ریاست حراست دانشکده بعد ازدرگیری با یکی از کارگران بوفه بخاطر داشتن ریش نامطلوب (پروفسوری) وی را اخراج نمود. این تعرضات به حقوق کارگران در شرایطی صورت می گیرد که بودجه دانشکده فنی نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.
تازه ‌ترین جنایت نیروی‌ انتظامی‌ در کردستان
كردستان میدیا: طبق گزارشهای‌ رسیده‌ از مهاباد، شامگاه‌ یكشنبه‌ 14/8/1385، در منطقه‌ پیرانشهر مأموران نیروی‌ انتظامی‌ به‌ یك ماشین شخصی‌ تیراندازی‌ و یك نفر جوان كارگر كُرد به‌ نام سیدهادی‌ حسینی‌ اهل شهرستان مهاباد و ساكن منطقه باغ شایگان را كه‌ برای‌ كار به‌ منطقه رفته‌ بود، با شلیك گلوله‌ به‌ قتل رساندند و بلافاصله‌ ماشین وی‌ را مصادره‌ نمودند. بعد از بازدید، ماشین فاقد هرگونه‌ وسیله‌ قاچاق یا مواد مشكوك بوده‌ است. جنازه‌ وی‌ بعد از ساعتها تأخیر و دردسرهای‌ امنیتی‌ مبنی‌ بر عدم هرگونه‌ گردهمایی‌ اعتراض آ‌میز در محل منزل مقتول در مهاباد تحویل خانواده‌ اش داده‌ شد

کارگران کاغذسازی کارون شوشتر دست به راهپیمائی اعتراضی زدند


بنا به گزارشی که به حزب كمونيست كارگري ارسال شده است، امروز دوشنبه ١٥ آبان ٢٤٠ كارگر كاغذسازی كارون شوشتر در اعتراض به عدم پرداخت ١١ ماه دستمزد خود دست به راهپیمائی زدند. کارگران از ساعت هشت و نيم صبح پس از ترك كارخانه كه در ١٥ كيلومتري شهرستان شوشتر قرار دارد، طبق قرار قبلي در مقابل ساختمان راهنمايی تجمع کردند و مسیر ٥ کیلومتری تا مرکز شهر را راهپیمائی کردند. بر روي پلاكاردی که در دست کارگران بود نوشته شده بود هشت ماه دستمزد پرداخت نشده بايد فورا پرداخت شود. در واقع دستمزد ١١ ماه کارگران پرداخت نشده است و این هشت ماه مربوط به سال ٨٥ میباشد. كارگران از پل آزادگان عبور كردند و از خيابان ها و میدان های اصلی شهر گذشتند و بطرف فرمانداری شهر به راهپیمائی خود ادادمه داند. در طول مسير خودروها متوقف و ترافيك مختل شده بود. مردم در دو سوي طول مسير در پياده روها جمع شده بودند و به اشکال مختلف با کارگران اعلام همبستگی میکردند، درمورد خواستهای بحق آنها صحبت میکردند و عده اي نیز به آنها پيوستند. نيروي انتظامي و عوامل امنيتي نتوانستند با كارگران مقابله كنند و در تمام طول راهپيمايي در جلوي صفوف منظم و مصمم كارگران به كنترل تردد خودروها پرداختند و راه را برای کارگران باز میکردند. کارگران در مقابل فرمانداری جمع شدند و خیابان را بستند. فرماندار حاضر نشد به ميان كارگران برود. ولي معاون وي فردي به نام تلغري در جمع كارگران حاضر شد. نيروهای انتظامي از كارگران خواستند كه به داخل ساختمان فرمانداري بروند ولي كارگران قبول نكردند. گفتند ما مي مانيم تا پاسخ بگيريم. معاون فرماندار به کارگران گفت ما وضع شما را منعكس میكنيم. كارگران گفتند بارها به مراکز مختلف از جمله استانداري مراجعه كرده ايم و نتيجه اي نگرفته ايم. ما ١٤٠٠ نان خور داريم، بچه هاي ما غذا ندارند، امكان درس خواندن ندارند، کسی به ما خانه کرایه نمیدهد ومغازه دارها جنس نسیه به ما نمیفروشند. همه دار و ندار خود را در این مدت فروخته ایم و چیزی نداریم که با آن گذران کنیم. آيا شما خودتان حاضريد بدون حقوق زندگی کنید؟ ما يازده ماه حقوق نگرفته ایم. نهايتا ساعت دوازده و نيم اجتماع کارگران به پایان رسید. به آنها گفتند که احمدی نژاد به فكر شماست اما کارگران میگفتند دروع است. اگر آنها به فكر ما بودند به خالد مشعل و حسن نصرالله پول نميدادند. يك سال صبر كرده ايم و تا كنون جواب نداده ايد. همه مسئولان دروع ميگويند. بازار مختل شده بود و همه توجهات به کارگران جلب شده بود.

لازم به توضیح است که کارگران این شرکت در طول یک سال گذشته بارها دست به اعتراض زده اند. کارگران در مقابل اخراج اعتصاب و اعتراض کردند. در ديماه اين شركت به بخش خصوصي به شخصي بنام شفيع زاده واگذار شد. از این تاریخ به كارگران دستمزد داده نشده است. كارگران بارها تجمع و اعتراض كرده اند ولي پاسخي نگرفته اند. مرتبا در مقابل فرمانداري و استانداري جمع شده اند. شفيع زاده تصميم داشت كارگران را اخراج كند ولي كارگران مبارزه كردند و نگذاشتند و مقابل اخراج ايستادند. چندي پيش استاندار قول داد كه حقوق آنها پرداخت شود ولي نتيجه اي نگرفتند.

تجمع امروز کارگران بدون نتیجه پایان یافت اما کارگران اعلام کردند به اعتراض خود ادامه خواهند داد

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزه کارگران کاغذسازی کارون شوشتر و خواست بحق آنها حمایت میکند و همه کارگران و مردم شهر را به حمایت از آنها و پیوستن به تجمعات آنها فرامیخواند. حزب از خانواده های کارگران میخواهد که دوش به دوش کارگران کاغذسازی در تجمع و راهپیمائی آنها شرکت کنند، کمیته های همبستگی تشکیل دهند، خبر تجمع و اعتصاب و راهپیمائی کارگران را به همه اطلاع دهند و مردم را به پیوستن به صفوف کارگران تشویق کنند. حزب مشخصا از کارگران کشت و صنعت کارون که تجارب ارزنده ای در جریان مبارزات خود اندوخته اند، میخواهد که فعالانه از کارگران کاغذسازی پشتیبانی کنند و تجارب خود را در اختیار آنها قرار دهند.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٥ آبانماه ١٣٨٥، ٦ نوامبر ٢٠٠٦

اطلاعیه شماره ٢

شورای تامین استان از کارگران کاغذسازی کارون شوشتر مهلت خواست


بدنبال راهپيمايي باشكوه كارگران كاغذ سازي كارون شوشتر در روز ١٥ آبانماه در اعتراض به يازده ماه دستمزد پرداخت نشده خود٬ شوراي تامين استان مركب از نمايندگاني از حراست و نيروي انتظامي و اطلاعات و فرمانداري و ديگر مقامات استان، با ٤ نفر از نمايندگان كارگران در شوشتر مذاكره كردند و از كارگران ٣ تا ٤ روز مهلت خواستند تا به خواستشان رسيدگي شود. كارگران ضمن اینکه با یک مهلت سه چهار روزه موافقت کردند، اما اولتيماتوم دادند كه در صورتيكه در مهلت تعيين شده به خواست آنها پاسخ داده نشود بطور گسترده تر اعتراض خود را دنبال خواهند كرد. بنا به گزارش كارگران كه تعداد آنها ٢٤٠ نفر است ١١ ماه حقوق، یعنی هرکدام بيش از سه ميليون تومان، طلبكارند. قبلا براي مديريت اين كارخانه حكمي صادر شده بود مبني بر اينكه وسائل كارخانه فروخته شود و با پول آن دستمزد سه ماه كارگران پرداخت گردد. اما كارگران اينرا توطئه اي براي تعطيلي كارخانه و اخراج خود ديدند و با آن مخالفت كردند. راهپيمايی روز گذشته كارگران كاغذ سازي انعكاس وسيعي در شهر شوشتر داشته و مردم در مورد اين اعتراض صحبت ميكنند. كارگران خواهان پرداخت فوری تمامي طلبهايشان هستند.


حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ آبانماه ١٣٨٥، ٧ نوامبر ٢٠٠٦

آمار ساليانه مرگ ناشی از حوادث کار در ايران
بی بی سی
بنابر گزارشی که سازمان تأمين اجتماعی منتشر کرده، در سال گذشته بيست هزار نفر در حوادث ناشی از کار آسيب ديده و يکصد نفر نيز بر اثر وقوع حادثه در محيط کار جان باخته اند.
به گزارش دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمين اجتماعی، نوزده هزار نفر از آسيب ديدگان محيطهای کارگری سلامتی خود را به دست آورده اند.
در اين گزارش به وضعيت يکهزار نفر ديگری که دچار آسيب شده اند اشاره ای نشده و معلوم نيست اين افراد بعد از درمان به سر کار خود برگشته يا به دليل ازکار افتادگی امکان ادامه کار پيدا کرده اند يا نه.
اين در حالی است که معمولاً سازمان تأمين اجتماعی افراد حادثه ديده را به "آسيب ديده کلی"، "آسيب ديده جزئی" و "پرداخت غرامت نقص" عضو تقسيم می کند تا برای آنها مستمری در نظر بگيرد.
هزينه های از کار افتادگی بسيار بالاست و برآورها نشان می دهد که سازمان تأمين اجتماعی بايد به هر از کار افتاده به طور متوسط ۴۵ ميليون تومان مستمری پرداخت کند.
سازمان تأمين اجتماعی بی احتياطی را علت نيمی از حوادث حين کار دانسته و بريدگی، شکستگی و سقوط را مهمترين حوادث حين کار در ايران معرفی کرده است.
قطع دست و انگشت دست شايعترين حادثه حين کار در ايران است و تقريباً نيمی از حوادث حين کار را تشکيل می دهد.
افزايش حوادث حين کار
استانهای تهران و اصفهان بيشترين و استانهای خراسان جنوبی و سيستان و بلوچستان کمترين آمار حوادث ناشی از کار را به خود اختصاص داده اند.
تجمع فعاليتهای اقتصادی در شهرهای بزرگی نظير تهران و اصفهان می تواند علت بالا بودن آمار حوادث در اين شهرها باشد.
بيشترين حوادث کار در فصل تابستان و کمترين حوادث در فصل زمستان رخ داده است که به نظر می رسد رشد فعاليتهای اقتصادی، بخصوص کارهای ساختمانی در تابستان و رکود فعاليتها در زمستان علت اين مسئله باشد.
گزارش سازمان تأمين اجتماعی نشان می دهد که حوادث حين کار بيشتر در ساعت اوليه روز بين ده تا يازده صبح رخ داده است.
آمار نشان می دهد که حوادث ناشی از کار هر ساله افزايش يافته و از شانزده هزار و ۳۸۳ مورد در سال ۸۲ به بيست هزار مورد در سال گذشته رسيده است.
بر اساس آمار رسمی، هيجده هزار و ۴۸۶ نفر نيز در سال ۸۳ حين کار دچار حادثه شده و ۸۳ نفر از اين تعداد جان خود را از دست داده اند.
اين آمار کارگرانی را در بر می گيرد که بيمه اند و تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعی قرار دارند وگرنه آمار مرگ و مير ناشی از کار بسيار بيشتر از اين رقم است.
بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی در سال های ۸۲ و ۸۳ به ترتيب ۵۱۷ و ۶۹۷ نفر در حوادث و بيماريهای ناشی از کار جان باخته اند.
برخی از کارشناسان بين بيمارهای شغلی و حوادث ناشی از کار تفاوت قائلند و معتقدند به دليل نبود آمار رسمی در زمينه بيمارهای شغلی نمی توان برآورد دقيقی از ميزان خسارتها و مرگ و مير ناشی از کار در ايران ارائه داد
معاون وزير آموزش و پرورش : در توسعه فرهنگ نماز در بين دانش آموزان ناکام بوده ايم
پیک ایران
معاون وزير آموزش و پرورش كشور گفت: براي ترويج فرهنگ نماز در مدارس بايد از شيوه‌هاي مختلف و جديد استفاده كرد. به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، باقر پيشنمازي در همايش مشترك يكروزه دبيران ستادهاي اقامه نماز كشور و كارشناسان اقامه نماز آموزش و پرورش استان‌ها در محل اداره كل آموزش و پرورش گيلان در رشت با بيان اين كه بايد با مرور برنامه‌ريزي‌هاي گذشته براي جبران ناكامي‌ها، در شيوه اجرايي خود تجديد نظر كنيم افزود: تبليغات بصري از بهترين نوع تبليغ بوده و تاثيرگذار است.
تراکتور سازی تبریز در معرض ورشکستگی و تعطیلی
خبرگزاری حکومتی ایلنا: بدهي‌‏هاي انباشته شده دولت و وزارت جهاد سازندگي به کارخانه تراکتورسازی تبریز بالغ بر يك هزار ميليارد ريال شده است. در صورت عدم اقدام در اين رابطه علاوه بر تراكتورسازي، واحدهاي تامين‌‏كننده قطعات و مواد اوليه اين شركت نيز در آستانه بحران و خطر تعطيلي قرار خواهند گرفت.
نماينده تبريز در مجلس‌‏هفتم، در نامه‌‏اي به رييس‌‏جمهوري خواستار كمك احمدي‌‏نژاد براي جلوگيري از توقف توليد تراكتور در شركت تراكتورسازي تبريز به دليل بدهي‌‏هاي معوقه دولت به اين شركت شد.
وی در اين نامه خواستار طرح اين موضوع در شوراي عالي اقتصاد و اتخاذ تصميمات لازم در جهت رفع نگراني كارگران و خانواده‌‏هاي آنان شده است."
آزادی یک روزنامه نگار از زندان ، موکریان
خسرو کــردپور، روزنامه نگار ، کردستانwww.mukrian.blogsky.com khosrow_kurdpoor@yahoo.comTel: 00989188737683
یکی از نویسندگان هفته نامۀ صدای ارومیه به نام ائلیازیئکنلی که در جریان ناآرامیهای خرداد ماه سال جاری در تبریز دستگیر شده بود ، پس از تحمل چهار ماه حبس در زندان شهرستان مرند ، با قرار وثیقه آزاد شد .شایان ذکر است که هفته نامۀ صدای ارومیه نشریه ای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی می باشد که تاکنون 348 شماره از آن در استان آذربایجان غربی منتشر شده است
یورش ماموران حکومتی به منزل يک مسيحی در شاهين شهر
بنا به گزارش شبکه خبررسانی مسیحیان فارسی زبان، ماموران حکومتی در شاهین شهر به منزل یک مسیحی یورش برده و با شكستن در آپارتمان و اعمال خشونت به بازرسی از خانه او پرداختند. هنگام یورش ماموران این هموطن مسیحی در منزل خود حضور نداشته است.
ماموران پس از بازرسی از منزل و ضبط کلیه لوازم شخصی وی، همسر او را كه به تازگی از بيمارستان مرخص شده بود، برای بازجويی با خود به اداره اطلاعات بردند.
این گزارش حاکیست در جریان بازجويی، همسر این هموطن مسیحی را شدیدا مورد ضرب و شتم قرار می دهند تا محل اختفای همسرش را فاش سازد. ضربات وارده به بدن این زن بیمار باعث خونريزی شديد جراحات وی و بستری شدن دو باره او در بيمارستان شده است. ماموران برای پیدا کردن این فرد مسیحی خانه اقوام و آشنايان او را نيز مورد بازجويی و تفتيش قرار داده اند
پاسخ مردم به پرسش بی بی سی در باره بازار فروش کليه در ايران
ایران پرس نیوز
شما در باره بازار فروش کليه در ايران چه فکر می کنيد و چه تجربه هايی داريـد؟
پاسخ های مردم:
آشنا، تهران - من در انتظاردریافت هستم چرا کسی بیاد ما نمی افتد؟ مردم ایران جزو ثروتمندترین مردم جهان هستند که این حکومت ایدئولوژیک آنها رابه افلاس کشیده است. درحالی که ما برای گرفتن خدمات پزشکی متحمل سختی های بسیارمی شویم مجهزترین بیمارستانها در اختیار تروریست های عرب است. من خود بدون کمک دولت نمی توانم ازعهده مخارج پیوند برآیم حتا اگر کلیه ای پیدا شود و همه شرایط پیوند را داشته باشم
* * * کيوان، تهران - چند وقت پيش فيلم حراج کليه را که از تلويزيون سوئد پخش شد از طريق اينترنت ديدم. واقعا شرم اور بايد باشد بر حکومتی که از عدالت و دين صحبت ميکند و در فکر تاراج کردن کشور و مردم فقير ان است. ننگ بر شما باد.
* * * پدرام، تهران - من از لحاظ اخلاقی مشکلی در خريد و فروش کليه نمی بينم. گروهی انسان دردمند حاضرند يک عضو اضافی بدن من را بخرند و من هم به اين پول نياز دارم. پس مشکل کجاست؟ اما اگر سوال شود چرا بايد جوانان ايران تا اين حد فقير باشند که برای کسب درآمد به هرکاری تن بدهند اين سوال را بايد از رهبران نظام پرسيد که چرا با حيف و ميل درآمد کشور، مردم را به اين روز انداخته اند؟
* * * همایون آریا، کابل - در خبر امده که در ایران 1400 نفر از روی نابسامانی های اقتصادی کلیه خویش را به فروش می رساند این یک پیامد بد خواهد داشت، در افغانستان اطفال ربوده می شوند و چند روز بعد با یک کلیه دوباره به خانه بر میگردند و یا بر نمی گردند. این همان باند مافیای هستند که تجارت اعضای بدن انسان را پیشه خود کرده اند.
* * * کاوه آهنگر - فاجعه است، در کشوري روی طلای سياه زندگی کنی و کليه ات را جهت زنده ماندن برای پول بفروشی. چه بايد گفت؟ ميلياردها دلار رشوه وار به جيب مامورين امنيتی که مسئول پست های حساس کشور شده اند ريخته ميشود که فقط از جمهوری خامنه ای پشتيبانی کنند. ميليونها دلار به جيب تروريست های حماس و...ريخته ميشود که از جمهوری خامنه ای حمايت کنند. فقط بايد گفت مرگ بر جهالت و نادانی که اکثريت مردم ما را در برگرفته است.
رييس كانون عالي كارفرمايان هشدار داد؛احتمال تعليق ايران در سازمان بين‌المللي كار
پیک ایران
آينده‌نو : عملكرد يك سال و دو ماهه دولت نهم نشان از آن دارد كه دولت از وظيفه نظارتي خود بر تشكل‌هاي مدني فاصله گرفته و حيطه اختيارات خود را به دخالت گسترش داده است. ميزان دخالت‌هاي دولت به حدي است كه وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي وابسته با كنار گذاشتن يا حذف تشكل‌هاي مدني عملا اختيار امور را در اختيار گرفته‌اند. اولين نشانه‌هاي دخالت دولت كنار گذاشتن شوراي اسلامي كار به عنوان نماينده كارگران از نشست‌هاي سه جانبه (دولت، كارگر و كارفرما) بود. وزارت كار به عنوان طراح اصلي كنار گذاشتن اين شورا به جاي آن كه نماينده انتخابي نهادهاي صنفي كارگران را به جلسات دعوت كند اقدام به انتخاب نماينده براساس معيارهاي مورد نظر خود كرد. اين درحالي است كه ايران عضو سازمان بين‌المللي كار (ILO) است و بايد براساس مقاوله‌نامه‌هاي اين سازمان اجازه دهد كارگران سنديكاي مستقل تشكيل دهند. اما در 14 ماه گذشته نه تنها چنين اجازه‌اي به آنان داده نشده بلكه محدوديت‌هايي براي تشكل‌هايي كه منتسب به گروه‌هاي كارگري بوده‌اند اعمال شده است. دومين دخالت دولت ايران را مي‌توان در عملكرد سازمان تربيت بدني جست‌وجو كرد. فدراسيون‌هاي ورزشي گرچه از نظر سازماني زير نظر سازمان تربيت بدني فعاليت مي‌كنند اما براساس اساسنامه بايد هيات رييسه هر فدراسيون در مجمع عمومي آن انتخاب شود. در اين ارتباط رييس كانون عالي كارفرمايان هشدار داد: در صورتي كه نمايندگان تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايي از سوي وزير انتخاب شوند امكان دارد از حضور هيات نمايندگان ايران در كنفرانس عمومي بين‌المللي كار جلوگيري شود
.
راديو انترناسيونال
به خانه هاى شما برميگردد

راديو انترناسيونال؛ صداى کارگران٬ صداى آزاديخواهان٬ صداى جنبش آزادى و برابرى مجددا آغاز بکار ميکند

رادیو انترناسیونال یك رادیوی مستقل است٬ به هیچ دولت و خبرگزاری رسمی متعلق نیست. رادیویی متعهد به حقیقت ومردم. رادیو انترناسیونال رادیویی سیاسی٬ اجتماعی و فرهنگی است. در این رادیو از تحلیل گران و صاحبنظران در این عرصه ها٬ از شخصیت های سیاسی و اجتماعی دعوت میكنیم تا با شما صحبت كنند. شما را با اهداف و سیاستها و برنامه های احزاب و گروههای سیاسی و نهادهای مختلفی كه به نحوی از انحاء فعالیتی در رابطه با مردم ایران میكنند٬ آشنا میكنیم.

به اطلاع ميرسانيم که از روز جمعه ۲۴ نوامبر ۲۰۰۶ برابر با ۳ آذر ۱۳۸۵ راديو انترناسيونال مجددا برنامه هايش را آغاز ميکند!

برنامه هاى راديو انترناسيونال هر شب ساعت ۹ به وقت تهران روى طول موج ۴۹ متر برابر با ۶۲۲۵ کيلوهرتز آغاز خواهد شد!

شما از ۳ آذر ۱۳۸۵ ميتوانيد برنامه هاى راديو انترناسيونال را هر شب ساعت ۹ به وقت تهران بشنويد. لطفا طول موج و ساعت پخش راديو انترناسيونال را به اطلاع عموم برسانيد!

خبر آغاز بکار مجدد راديو انترناسيونال را وسيعا و به طرق مختلف در شهرهاى مختلف ايران به اطلاع همه دوستان و آشنایانتان برسانيد! رادیو انترناسیونال همزمان با ایران در اروپا نیز شنیده میشود.

نظرات و پیشنهادات و همچنین نحوه دریافت و كیفیت صدای رادیو انترناسیونال را به ما اطلاع دهید

شماره تلفن؛ 00467070656362
شماره پيامگير؛ 004686590755

جمعه ۳ آذر ۱۳۸۵ – ساعت ۹ شب تهران
طول موج ۴۹ متر برابر با ۶۲۲۵ کيلوهرتز


مدير راديو انترناسيونال،
سياوش دانشور
۷
نوامبر ۲۰۰۶

ساكنان كمپ‌هاي نيروگاه بوشهر:زباله هاي شهري،سلامت كاركنان نيروگاه‌راتهديد مي‌كند
خبرگزاري جمهوري اسلامي
شماري ازمسوولان وساكنان در كمپ‌هاي مسكوني نيروگاه اتمي بوشهر مي‌گويند: تخليه زباله‌هاي شهر بوشهر در حريم جاده منتهي به نيروگاه‌اتمي،سلامت ساكنان و كاركنان اين نيروگاه را تهديد مي‌كند.
آنان افزودند:دفع و سوزاندن غيربهداشتي زباله‌هاي شهري بوشهردرحريم جاده منتهي به نيروگاه اتمي بوشهر،منجربه‌شيوع برخي بيماريها دربين دانش آموزان و ساكنان كمپ‌هاي مسكوني و كاركنان نيروگاه اتمي بوشهر شده است.
يك دانش آموز مدرسه نور كمپ مرواريد نيروگاه اتمي بوشهر گفت: درحالي كه معلمان و والدينم تاكيد دارند كه زباله نبايد درخيابان و محل سكونت افراد ريخته شود،تخليه زباله شهري در حريم جاده نيروگاه مشكلات جدي براي ما دانش آموزان ايجاد كرده است.
وي اظهارداشت:بوي بد زباله‌ها و دود ناشي از سوزاندن آنها بدليل فاصله كم محل
تخليه باكمپ مسكوني و مدارس اين منطقه، باعث شده نتوانيم به راحتي تنفس كنيم
.
يكي ديگر از دانش آموزان مدرسه نور نيروگاه گفت: همه‌انسانها براي زندگي كردن حق
برابر دارند اما تخليه زباله در محل سكونت و تحصيل ما باعث شده تا از بديهي‌ترين
نياز زندگي كه تنفس در هواي سالم است محروم شويم.
نسترن بنازاده افزود:مابچه‌ها و كودكان خردسال ريه‌هاي ظريف داريم و تنفس هواي
آلوده در سن رشد باعث آلوده شدن شش‌هاي ما خواهد شد.
وي اظهارداشت: مادانش آموزان دست استمداد خود را به سوي مسوولان براي جلوگيري از
تخليه زباله در حريم مسكوني خود دراز مي‌كنيم.
يكي ديگر از دانش آموزان اين مدرسه گفت: شادابي، نشاط و تنفس در هواي پاك و محيط
زيست سالم حق مااست اما بي‌توجهي شهرداري بوشهر درتخليه زباله اين حق را از ما سلب
كرده‌است.
حديث وليان افزود:دراكثراوقات بدليل آلودگي شديد هوا مجبور به ماسك زدن هستيم
.
مديرمدرسه نور نيروگاه‌گفت:
‪ ۲۰سال‌است كه دركمپ مسكوني نيروگاه اتمي ساكن هستم
و دراين مدت بوي آزاردهنده زباله همواره آرامش زندگي من و خانواده‌ام و دانش آموزان
مدارس نيروگاه را سلب كرده است.
فاطمه رواني پورافزود:هم‌اينك روزانه دهها خودرو زباله‌هاي شهر بوشهر را
درمحدوده‌وسيعي نزديك محل مسكوني اين منطقه بصورت غير اصولي تخليه مي‌كنند.
وي اظهارداشت: بدليل مبتلا بودن به بيماري قلبي وضعيت غير بهداشتي دفن و حمل
زباله مشكلات زيادي برايم ايجاد كرده است.
رواني پورتصريح كرد:محل تخليه زباله‌باعث تجمع سگلهاي ولگرد،تكثير حشرات موذي و
شيوع برخي بيماريها در اين منطقه شده است.
وي گفت:درزماني كه زباله‌ها توسط افراد غيرمسوول آتش زده مي‌شود دود و مه غليظ
مانع از ديد كامل رانندگان خودروهاي عبوري از نيروگاه تا مركز شهر بوشهر مي‌شود كه
اين امر باعث افزايش تصادف بخصوص برخورد با سگهاي ولگرد مي شود و رها شدن لاشه اين
حيوانات نيز بر مشكلات يادشده مي‌افزايد.
مسوول فن‌آوري‌اطلاعات نيروگاه بوشهركه به‌اتفاق خانواده‌اش دريكي از كمپ‌هاي
مسكوني نيروگاه ساكن است باانتقاد از وضعيت موجود گفت:به رغم وعده مسوولان استان
بوشهر براي رفع اين مشكل عمومي،تاكنون اقدامي صورت نگرفته‌است.
فرشيد حسن شاهي‌افزود:هم‌اينك چندين هزار نفر از كارشناسان ايراني و روسي به
اتفاق خانواده‌هاي خود در كمپ‌هاي مسكوني نيروگاه سكونت دارند كه‌انواع بيماريها
سلامت آنها را تهديد مي‌كند.
وي اظهارداشت:نيروگاههاي اتمي بدليل اينكه از آنها به عنوان انرژي پاك ياد
مي‌شود در بهترين مناطق شهري قرار دارند اما نيروگاه اتمي بوشهر كنار زباله دان اين
شهر واقع شده‌است.
حسن شاهي يادآورشد: علاوه‌بر حضور كارشناسان روسي در نيروگاه اتمي سالانه
گروههاي مختلف از جمله خبرنگاران رسانه‌هاي خارجي از نيروگاه اتمي بوشهر بازديد
مي‌كنند كه وضعيت موجود زيبنده نيست.
رييس بخش ايمني وبهداشت نيروگاه اتمي بوشهرنيزگفت:براساس قوانين‌بهداشت محيط و
حفاظت ازمحيط زيست حداقل فاصله دفن زباله‌هاي شهري ازمحلهاي مسكوني
‪ ۱۸كيلومتر
است درحاليكه روزانه دهها تن زباله شهري و عفوني در فاصله پنج كيلومتري نيروگاه
اتمي بوشهر تخليه مي‌شود.
رضا حكمت شعار افزود:باتوجه به اينكه فاصله تخليه زباله تا مركز شهر بوشهرنيز
كمتر از استاندارد تعيين شده‌است غيربهداشتي بودن دفن زباله شهري امكان انتقال
انواع بيماريهاازطريق حشرات و حيوانات به نقاط جمعيتي وجود دارد.
وي اظهارداشت:بدليل حساسيت موضوع چند سال قبل مسوولان نيروگاه‌اتمي بوشهر حكم
ممانعت از تخليه زباله توسط شهرداري بوشهر راازمسوولان قضايي دريافت كردند اما با
وعده مسوولان براي حل موضوع حكم اجرا نشد.
حكمت شعار بابيان اينكه تاكنون سه سال از اين ماجرا مي‌گذردافزود:بدليل تخليه
انواع زباله‌ها و نخاله‌هاي ساختماني درحريم نيروگاه اتمي بوشهر، دود و آلودگي
اتمسفري ناشي از سوختن زباله بيماري تنفسي براي افراد ساكن در نيروگاه ايجاد كرده
است.
وي تصريح كرد: بسياري از متخصصان،بارها اعتراض خود را از وضعيت موجود تخليه و
دفن زباله به شهرداري و مسوولان استان بوشهر اعلام كرده‌اند اما تاكنون اقدامي صورت
نگرفته است.
صالح فرهمند كارشناس بخش ايمني و بهداشت نيروگاه اتمي بوشهر نيز گفت: مسوولان استان بوشهر بايد به موضوعاتي كه با جان افراد در ارتباط است با
حساسيست بيشتري توجه كنند.
محمدرضا صفري يكي از كاركنان و ساكنان كمپ‌هاي مسكوني نيروگاه‌اتمي بوشهر
نيزگفت:ماكاركنان و خانواده‌هايمان به چه جرمي بايد ازحداقل حقوق شهروندي كه تنفس
هواي پاك است محروم باشيم.
وي افزود:علاوه‌برساكنان كمپ‌هاي مسكوني و كاركنان نيروگاه اتمي محله‌هاي
بندرگاه و هليله نيز در معرض جدي تهديد سلامتي هستند.
صفري ازوضعيت موجود به عنوان يك فاجعه زيست محيطي يادكرد و خواستار اقدام فوري
مسوولان بخصوص شهرداري بوشهر براي رفع اين مشكل شد.
مدير مهد كودك مهرآيين نيروگاه اتمي بوشهرنيزگفت: بسياري از كودكاني كه در اين
مهد هستند بدليل آلودگي هوا دچار بيماريهاي تنفسي شده اند.
عطيه شهسواري افزود: بدليل حساسيت‌هاي تنفسي كودكان بسياري از والدين آنها ترجيح
مي‌دهند بجاي حضور فرزندان آنها در هواي آزاد و مهد كودك از ترس وخيم تر شدن
بيماريهاي آنها مانع از ورود آنها به مهد مي‌شوند.
وي اظهارداشت: باتوجه به فاصله نيروگاه تا شهر بوشهرو واقع شدن در كنار
دريابايداين محل ازهواي سالم و محلي براي گذران اوقات فراغت حتي شهروندان باشد اما
تخليه زباله در حريم آن مشكلات موجود را دامن زده است.
معاون اجرايي شهرداري بوشهرنيزگفت:شهرداري هيچ زباله‌اي را آتش نمي‌زند و اين
اقدام توسط برخي افراد غيرمسوول انجام مي‌شود.
پيمان بوستاني افزود: روزانه
‪ ۲۰۰
تن زباله در شهر بوشهر توليد مي‌شود كه سه‌تن
ازاين مقدارزباله‌هاي عفوني بيمارستاني است كه توسط ماشين‌هاي مخصوص حمل و در يك
محوطه محصور دفن مي‌شود.
وي اظهارداشت:با كمك نقدي نيروگاه‌اتمي نيز يك كارخانه كمپوست خريداري شده است
اما بدليل تكميل نبودن تجهيزات هم اينك تعطيل است.
بوستاني يادآورشد:براي رفع مشكلات تخليه و دفن زباله شهر بوشهر با حمايت
استانداري محلي در
‪۳۰
كيلومتري شهربوشهرمكان يابي شده‌است كه بزودي پيمانكار انتخاب
خواهد شد.
اين مقام مسوول تصريح كرد:هم‌اينك زباله بسياري از دستگاههايي اجرايي و
پايگاههاي نظامي نيز درمحل موجود تخليه مي‌شود كه بدليل عدم رعايت اصول ايمني در
حمل و دفن مورد اعتراض شهرداري بوشهر نيز هست.
مديركل حفاظت محيط زيست استان بوشهر نيزگفت:بدليل بالا بودن آب زيرزميني شهرهاي
ساحلي امكان دفن اصولي زباله وجود ندارد و زباله در تمام شهرهاي اين استان بصورت
غير اصولي دفن و سوزانده مي‌شود.
احمدرضا لاهيجان زاده افزود: اين اقدام علاوه برآلودگي محيط زيست بدليل تكثير
انواع بيماريها سلامت مردم را نيز تهديد مي‌كند

اطلاعیه سازمان آزادی زن در مورد سخنان شیرین عبادی
شيرين عبادی در بنياد كورير در هامبورگ: "مردم ايران هنوز آماده پذيرش امر جدايی دين از دولت نيستند!"
یک رکن سیاست ارتجاعی دوم خرداد تلاش برای به سازش کشاندن، کنترل و شکست جنبش آزادیخواهانه و برابری طلبانه مردم بود. این سیاست شکست خورد. نتوانستند مردم را در تکاپو برای سرنگونی رژیم اسلامی و برقراری یک نظام آزاد و برابر و سکولار و مرفه در ابتدای راه متوقف کنند. نتوانستند هیولای اسلام را با "اصلاحات حکومتی" بخورد مردم دهند. اما از قرار خانم شیرین عبادی همچنان سرسختانه این سیاست ارتجاعی را دنبال میکند. ادعای پوچ ایشان مبنی بر اینکه "مردم ایران هنوز آماده پذیرش امر جدایی دین از دولت نیستند" یک جنبه از این تلاشهای ارتجاعی است.
خانم شیرین عبادی میگوید "مردم ایران آماده نیستند" تا شاید ایشان و امٽال ایشان بتوانند مبارزات سکولاریستی و سرنگونی طلبانه مردم را حاشیه ای و کنترل کنند. مردم "آماده نیستند" روی دیگر سکه تبلیغات ارتجاعی جناح راست رژیم و دار و دسته های اوباش اسلامی است که مدعی اند حکومت سیاه اسلامی حکومتی برخاسته از تمایلات سیاسی مردم است، حکومت مردم است، مبتنی بر خواست مردم است!؟
باور نکردنی است! زنان و مردم آزادیخواه از همان ابتدای استقرار حکومت اوباش اسلامی علیه آن جنگیده اند. از همان اولین 8 مارس 1375، که بیش از چند روز از قدرت گیری خمینی و بازرگان نمیگذشت، زنان در مقابل این حکومت و حکم سیاه "یا روسری یا تو سری" ایستادند. مردم خواهان یک حکومت سکولار، آزاد و برابر هستند. تنها کافی است دو روز، فقط دو روز، دار و دسته های چاقو کش اسلامی و نیروهای انتظامی و سرکوبگر را از خیابانها جمع کنند تا معلوم شود که "مردم آماده" چه تحولی هستند! خانم عبادی میکوشد اهداف خود را به جای خواست و امیال سیاسی مردم به خورد جامعه جهانی دهد. نمیتوانند!
نه ! خانم عبادی! مردمی که از فقر و گرسنگی در کنار خیابانهای شهرهای بزرگ شب را به صبح میرسانند، زنانی که در اثر خشونتهای ناشی از 28 سال آپارتاید جنسی، دچار بیماریهای افسردگی دراز مدت شده اند، کودکانی که از دوران دبستان به اعتیاد رو می آورند، کارگرانی که روزانه به اعتصابهای جمعی می پیوندند و دانشجویانی که اعتراضات خیابانی را سازمان میدهند، هیچکدام حکومت اسلامی را نمی خواهند. از حکومت مذهبی بیزارند. سازمان آزادی زن اعلام میکند که یک شرط پایه ای تحقق خواستهای برحق زنان سرنگونی حکومت اسلامی و جدایی دین از دولت و آموزش و پرورش است
سایت حکومتی ایسکانیوز: "مسوولان قضایی و پلیس جمهوری ترکیه از 12 آبان امسال به تهران سفر کرده‌‌اند و در رئوس برنامه‌های آنان دیدار ازکانون اصلاح و تربیت تهران و بازداشتگاه اوین قرار داشت. این هیات دیروز با هدف بررسی شرایط نگهداری و زیستی زندانیان از باداشتگاه اوین بازدید کردند. مدیر کل زندان‌های وزارت دادگستری ترکیه در بازدید از بازداشتگاه اوین گفت مسوولان زندان ایران از عهده‌ اداره زندان‌ها به خوبی برآمده‌‌اند. قاضی ارحان پولات
درصد مردم تهران نيازمند خدمات بهداشت روان هستند
مهر- يك متخصص اعصاب و روان گفت: «بر اساس تحقيقات صورت گرفته بين 25 تا 26 درصد مردم استان تهران نيازمند دريافت خدمات بهداشت روان هستند.» دكتر ناصر حاجيان مطلق گفت:«70 درصد مردم نيازمند پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي اعصاب و روان هستند كه متاسفانه توجه چنداني به اين مساله صورت نمي‌گيرد.»حاجيان يادآور شد:«در صورتي كه افراد افسرده و داراي اضطراب را نيز به اين تعداد بيفزاييم تعداد قابل توجهي بيمار رواني خواهيم داشت در حالي كه امكانات درماني براي اين قشر در پايتخت ناچيز و در برخي كلانشهرها مانند كرج در حد صفر است.»او معتقد است:«يك درصد از بيماران نيازمند دريافت خدمات بهداشت روان مبتلا به بيماري‌هاي شديد روانپزشكي و نيازمند بستري هستند و اين در حالي است كه تعداد بيمارستان‌هاي داراي بخش ويژهء اعصاب و روان و يا مختص اعصاب و روان محدود است
دو گزارش از سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
حکم حبس برای سه شهروند دیواندره ای
دیواندره؛ شه شهروند کرد به نامهای" علی احمدی"، "سعید احمدی" و "هادی احمدی" به اتهام چاپ یک کتاب مذهبی به حبس 3 تا 5 سال و تبعید به کرمان، بندرعباس و اهواز محکوم شدند.
سه شهروند اهل دیواندره به نامهای" علی احمدی"، "سعید احمدی"و" هادی احمدی" به اتهام چاپ و انتشار یک کتاب مذهبی با عنوان" کلامت الله" به زبان عربی، از 7 ماه پیش دستگیر و زندانی شده اند.
نامبردگان که هم اکنون در زندان مرکزی سنندج به سر می برند، براساس آخرین حکم صادره از سوی دادگاه که اخیرا دریافت کرده اند؛ به ترتیب "علی احمدی"به 5 سال حبس و تبعید به کرمان،"سعید احمدی" به 4 سال حبس و تبعید به بندرعباس و " هادی احمدب" به 3 سال حبس و تبعید به اهواز محکوم شده اند. نامبردگان وکیل ندارند و بدون حضور وکیل دادگاهی شده اند.
زینب و چیمن بایزیدی دادگاهی می شوند
مهاباد، خانم "زینت بایزیدی" عضو سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و خانم"چیمن بایزیدی" دادگاهی می شوند.
خانم زینت بایزیدی عضو سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و خانم" چیمن بایزیدی" بار دیگر به دادگاه احضار شدند. شعبه دوم دادگاه انقلاب شهر مهاباد خانمها زینب و چیمن بایزیدی را به دادگاه فراخواند.
نامبردگان که به تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی متهم شده اند وکیل ندارند و بدون حضور وکیل در دادگاه حاضر می شوند. یادآور میگردد خانم "زینب بایزیدی" دو پرونده مفتوح دیگر با اتهامات "دعوت از زنان به تجمع و اعتراض" و "خروج غیر قانونی از مرز" در دادگاه دارد
سايت ميدان فيلتر شد؛ اميدهايي براي سه تن از زنان محکوم به سنگسار
ميدان زنان meydaan.com : روز گذشته، هم زمان با محاکمه مجدد دو تن از زنان محکوم به سنگسار، سايت ميدان زنان به دستور مقامات قضايي فيلتر شد. اين اقدام در حالي صورت گرفت که امضاهاي دادخواست براي حذف مجازات سنگسار از قوانين ايران از مرز 2500 فراتر رفته و حمايتهاي بين المللي از کمپين بين المللي قانون بي سنگسار افزايش يافته است. علاوه بر سازمان عفو بين الملل در اسپانيا و سازمان غيردولتي شرکتگاه در پاکستان، به تازگي شبکه زنان تحت قوانين مسلمانان و سازمان عقو بين الملل در آمريکا نيز حمايت خود را از کمپين بين المللي قانون بي سنگسار اعلام داشته اند. همچنين اميدها براي نجات جان سه تن از محکومان به سنگسار افزايش يافته است. محاکمه مجدد حاجيه اسماعيلوند در شهر جلفا، در حالي انجام مي شد که وي يک بار در سال 83 تا پاي اجرا حکم رجم رفته بود که با نامه وي به رييس قوه قضاييه، اجراي اين جکم متوقف شد. تا اينکه در مرداد ماه امسال، هاشمي شاهرودي حکم سنگسار وي را نقض کرد و پرونده براي رسيدگي مجدد به دادگستري جلفا فرستاده شد.بهاره دولو، وکيل حاجيه در گفت و گو با خبرنگار ميدان گفت: جلسه دادرسي به خوبي برگزار شد و دادگاه ظرف يکي دو روز آينده حکم خود را صادر خواهد کرد.وي از احتمال تبرئه موکل خود خبر داد. در صورت تبرئه حاجيه اسماعيلوند از اتهام زناي محصنه، او نخستين زن محکوم به سنگسار است که به طور قطعي نجات پيدا مي کند. پريسا، الف، زن شيرازي محکوم به سنگسار دومين زني بود که روز گذشته در شعبه 15 هيات تشخيص ديوان عالي کشور مجدداد محاکمه شد تا پنج قاضي اين شعبه تشخيص دهند حکم صادر شده عليه وي مخالف شرع يا قانون بوده است يا نه. او که به همراه نجف، شوهرش که او نيز محکوم به سنگسار است محاکمه مي شد در تمام طول دادرسي دستان پسر سه ساله اش را در دست داشت. غلامحسين رييسي، وکيل پريسا به خبرنگار ما گفت: حکم پريسا و نجف تا يک ماه ديگر صادر مي شود و اميدواريم که اين حکم با حکم دادگاه بدوي و ديوان عالي کشور که هر دو، بدون توجه به دلايل و استنادات فراوان براساس علم قاضي حکم رجم صادر کرده اند تفاوت داشته باشد.از سوي ديگر ديوان عالي کشور حکم سنگسار ملک قرباني (شمامه) را به دليل نقص تحقيقات اوليه، نقض کرد و آن را براي رسيدگي مجدد به دادگاه اروميه فرستاد. ملک قرباني تا يک ماه ديگر دوباره محاکمه خواهد شد
دستگيري متهم پرونده فيلم منتسب به هنرپيشه زن نوانديش- روزنامه اعتماد ملي نوشت: متهم پرونده فيلم منتسب به هنرپيشه زن سريال تلويزيوني دستگير شد.به گفته منابع مطلع ، اين پسر جوان كه پس از تكثير و توزيع سي دي غير اخلاقي به دبي فرار كرده بود روز دوشنبه از سوي ماموران اينترپل دستگير شد.گفته مي شود قرار است اينترپل متهم دستگير شده را به پليس ايران تحويل دهد

مردم شهر برمن مانع برگزاری تظاهرات احزاب و جریانات فاشسیت شدند




روز شنبھ 6 نوامبر تظاھرات بزرگی بھ فراخوان چندین گروہ و سازمان چپ آلمانی علیھ تجمع فاشیستھا در برمن برگزار شد. در پاسخ به این فراخوان هزاران نفر از مردم درمخالف با تظاهرات احزاب و جریانات فاشیست و برای جلوگیری از این تظاهرات در سطح شهر برمن اقدام به راهپیمایی نمودند.

کمیته برمن حزب کمونیست کارگری ایران با پرچم و پلاکاردهای حزب در این تظاھرات شرکت داشت در جریان برگزاری این تظاهرات صدها نسخه بیانیه جبهه سوم و نشریه آلمانی حزب در میان مردم پخش گردید٠ چندین ھزار نیروی پلیس برای جلوگیری از حرکت اعتراضی مردم برعلیه جریانات فاشیست در دو جا سعی کردند جلو حرکت تظاھرات کنندگان را سد نمایند, ولی موفق نشدند
حدود ٥٠٠ متری محل تجمع فاشیستھا ،پلیس تمام خیابان را با ماشینھای آبپاش و نردہ های آهنی بستھ بود. در ھمانجا چندین بار درگیری با پلیس بوجود آمد کھ نیروهای پلیس وحشیانه به ضرب و شتم تظاھرات کنندگان پرداختند.
در اثر فشار اعتراض و مبارزات هزاران نفری مردم جریانات فاشیست موفق به برپایی تظاهراتشان نشده و در حلقه نیروهای امنیتی و پلیس در محلی که جمع شده بودند محصور ماندند. این تظاهرات مردم بر علیه احزاب و جریانات راسیستی انعکاس وسیعی در خبرگزاریها و روزنامه ها و رادیو تلویزیون پیدا کرده است. عکس فعالین حزب و پلاکاردها و پرچم های حزب در سایت تلویزیون خبری آلمان, به نام ان 24 منعکس شده است.


تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- واحد برمن
7
نوامبر2006
فراخوان مشترک مینا احدی و آرزو توکر
علیه کنفرانس اسلام
علیه تقویت سازمانهای اسلامی


برای بار دوم٬ یک کنفرانس اسلام در آلمان برگزار میشود. وزیر امور داخله آلمان "شویبله" با دعوت از سازمانهای اسلامی و چند شخصیت و یا نهاد دیگرقصد " انتگره" کردن پناهندگان و مهاجرین از کشورهای اسلام زده با مردم و جامعه آلمان را دارد! ماه سپتامبر اولین قسمت این کنفرانس در برلین برگزار شد و دومین قسمت آن در روزهای 8 و9 نوامبر در شهر نورنبرگ آلمان برگزار میشود. در اعتراض به این حرکت میتینگی در مقابل این کنفرانس در روز 9 سپتامبر در نورنبرگ برگزار میشود که مینا احدی از کمیته بین المللی علیه سنگسار و آرزو توکر از مهاجرین دمکرات از آن دفاع میکنند.
کميته بين المللي عليه سنگسار و مهاجرین دمکرات ٬ هر نوع به رسميت شناختن سازمانهاي اسلامي در اروپا و در آلمان را بعنوان نمايندگان مردم فراري از کشورهاي اسلام زده٬ به شدت محکوم ميکند.
شوراي مسلمانان در آلمان و يا سازمان افراطي " ملي گوروش" و ديگر سازمانهاي اسلامي٬ نماينده مردم فراری از کشورهای اسلام زده نیستند. اینها مدافعين پنهان و آشکار اسلام سياسي در کشورهاي غربي هستند.
شوراي مسلمانان و سازمانهاي رنگارنگ اسلامي نماينده ميليونها نفر مردم مهاجر و پناهنده متولد کشورهاي اسلام زده نيستند! این سازمانها مدافع:
- بی حقوقی کامل زنان
- - آپارتاید جنسی
- حجاب اجباری
سنگسارو تحقیر و توهین به انسانها هستند.
مماشات و کمک به اين سازمانها و نهادهاي مدافع بي حقوقي زنان٬ نهادهاي مدافع آپارتايد جنسي٬ حجاب اجباري و سنگسار و تحقير و توهين انسانها٬ يک سياست کاملا غلط و خطرناک است که به اعمال ستم بيشتر بر زنان و کودکان و در عين حال به ایجاد فاصله بيشتر بين پناهندگان و مهاجرين با مردم آلمان منجر ميشود.
ما امضا کنندگان اين نامه:
تشکيل کنفرانس اسلام را فعاليتي ديگر در راستاي مشروعيت دادن به سازمانهاي اسلامي و کمک به آنها ميدانيم!
ما سياست مماشات دولت آلمان با سازمانها و باندهاي اسلامي در آلمان را بشدت محکوم ميکنيم!
کمکها و سوبسيد دولتي به سازمانها و موسسات اسلامی و همچنين کمک به ساختن مسجد و يا تدريس قران و اسلام در مدارس ٬ از نظر ما بشدت محکوم است!
-
ما خواهان :
1- لغو تدريس مذهب در همه مدارس در آلمان ٬
2- ممنوعيت حجاب کودکان زیر 16 سال
3- و قطع سوبسيد دولتي به سازمانهاي اسلامي
هستيم.

آرزو توکراز نهاد مهاجرین دمکرات و فعال مدافع حقوق زنان
مینا احدی هماهنگ کننده کمیته بین المللی علیه سنگسار ٬ فعال مدافع حقوق زن
2
نوامبر 2006
minaahadi@aol.com, Desiretoker@web.de Tel:0049 177 5692413


گزارش سخنرانی حمید تقوایی لیدر حزب کمونیست کارگری ایران در آلمان


به دعوت تشکیلات آلمان حمید تقوایی لیدر حزب کمونیست کارگری ایران روز جمعه 3 نوامبر در شهر کلن آلمان سحنرانی نمود. درابتدای برنامه از طرف کمیته آلمان به حضار و شرکت کنندگان در این سخنرانی خوش آمد گفته شد.سپس حمید تقوایی سخنرانی خود را آغاز کرد. عنوان سخنرانی چگونه می شود جمهوری اسلامی را سرنگون کرد و نقش حزب کمونیست کارگری بود.

در ابتدای سخنرانی حمید تقوایی ضمن معرفی بحث به طرح تزهای پایه ای حزب در مورد جنبش سرنگونی و انفلاب و مرور مواضع واستراتژی حزب برای رهبری انقلاب و تصرف قدرت سیاسی پرداخت. وی بر این واقعیت تاکید کرد که به شهادت دهها مبارزه و اعتراض کارگران، زنان، و دانشجویان، گرایش و جهت گیری چپ و انقلابی در جنبش سرنگونی تقویت شده و گسترش یافته است و انقلابی که در ایران شکل میگیرد یک انقلاب چپ و سوسیالیستی خواهد بود. او بر این نکته نیز تاکید کرد که انقلاب آتی در ایران شکل ویژه خود را خواهد داشت و نتیجه گسترش و تعمیق وبه هم پیوستن مبارزات متنوعی است که از هم اکنون در عرصه های مختلف اعتراضی ومطالباتی کارگران و زنان و دانشجویان و دیگر بخشهای معترض جامعه به پیش میبرند.

حمید تقوائی در سخنان خود همچنین احتمال سرنگونی حکومت از بالا و سناریوهائی نطیر حمله
نظامی و کودتا و رژیم چنج را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد که در برابر این احتمالات خط و سیاست حزب کماکان اتکا به نیروی مردم و بسیج و سازماندهی آنان برای مقابله با این نوع سناریو هاست.
قسمت دوم این جلسه به پرسش و پاسخ با حضار اختصاص داشت. این برنامه مجموعا بیش از سه ساعت یطول انجامید.




تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان
7
نوامبر 2006
دونالد رامسفلد از سمت خود استعفا می دهد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، پرزیدنت جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است دونالد رامسفلد، وزیر دفاع آمریکا از سمت خود استعفا خواهد داد.
خبر استعفای آقای رامسفلد در فردای پیروزی حزب دمکرات آمریکا در انتخابات میان دوره ای کنگره این کشور اعلام می شود.
ساعتی پیش نانسی پلوسی، رئیس بعدی مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات خواهان تغییرات در راس وزارت دفاع آمریکا شده بود.
منابع خبری گفتند رابرت گیتس، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا جانشین دونالد رامسفلد خواهد شد
نتايج انتخابات كنگره آمريكا تا صبح پنج‌شنبه
خبرگزاري فارس: نتايج انتخابات كنگره آمريكا تا صبح امروز نشان مي‌دهد دمكراتها تاكنون 229 كرسي از 335 كرسي مجلس نمايندگان و 49 كرسي از 100 كرسي سنا را از آن خود كرده‌اند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، دمكراتها در دور قبلي 203 كرسي مجلس نمايندگان را در اختيار داشتند كه اين تعداد در انتخابات اخير تاكنون به 229 كرسي رسيده است. همچنين جمهوري‌خواهان در دور قبل داراي 232 كرسي بودند و اين رقم در دور جديد تاكنون به 197 كرسي رسيده است. هنوز تكليف 9 كرسي از 335 كرسي مجلس نمايندگان مشخص نشده اما دموكراتها از اكثريت مطمئني در اين مجلس برخوردارند. در عين حال دمكراتها در دور قبلي سناي آمريكا 44 كرسي در اختيار داشتند كه اين تعداد در اين انتخابات به 49 كرسي رسيد. تعداد نمايندگان مستقل (مايل به سمت دمكراتها) در سناي قبلي يك نفر بوده كه اكنون به دو نفر رسيده است. همچنين جمهوري‌خواهان 55 كرسي را در دور قبلي سنا در اختيار داشتند كه اين تعداد در انتخابات كنوني به 49 كرسي رسيده است. بدين ترتيب دموكراتها در سناي آمريكا عليرغم تساوي كرسي‌هايشان، به دليل وجود دو نماينده مستقل مايل به سمت دموكراتها داراي قدرت بيشتري هستند. همچنين پايگاه اطلاع رساني شوراي فرمانداران آمريكا اعلام كرد براي اولين بار پس از سال 1994، دمكرات‌ها توانستند با تسخير پنج ايالت كه در دست جمهوري‌خواهان بود و نيز پيروزي احتمالي بر رابرت ارليخ، فرماندار مريلند كه هنوز نتايج نهايي آن مشخص نيست، به اكثريت شوراي فرمانداران آمريكا دست پيدا كنند
دموکراتها در سنای آمریکا نیز اکثریت را بدست آوردند
بنا به گزارش برخی منابع خبری در آمریکا، حزب دموکرات در سنای آمریکا نیز با کسب یک کرسی بیشتر اکثریت را بدست آورده است. مجلس سنای آمریکا دارای یکصد کرسی است و دموکراتها 51 کرسی را از آن خود کرده اند.
به گفته تلویزیون NBC و CBS جیم وب نماینده حزب دموکرات در ویرجینیا با فاصله بسیار کمی از رقیب جمهوریخواه خود جرج آلن به پیروزی رسیده است.
در ايالت مونتانا نيز نماینده حزب دمکرات در برابر رقيب جمهوریخواه خود پیروز شده است، اما هم در مونتانا و هم در ویرجینیا هنوز نمایندگان حزب جمهوریخواه پیروزی رقیب دموکرات را نپذيرفته اند.
رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته ازهر دو حزب سياسی عمده آمريکا خواست در باره مسائلی که برای ایالات متحده حیاتی است، با يکديگر همکاری کنند.
نانسی پلوسی رئيس بعدی مجلس نمايندگان آمریکا قول داده است که با نمایندگان جمهوریخواه همکاری کند


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com





 
direction:rtl;