Thursday, November 16, 2006

24/08/1385 چهارشنبه

راهکارهای مورد نظر شما برای بر پایی 16 امسال چیست؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
اس. جی.کی نیوز در قبال صحت يا سقم اخبار هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به انتقال آنها از رسانه‌های متفاوت میپردازد
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست http://www.cyoiran.com/
احضار 6 دانشجوی دانشگه سبزوار به کمیته انضباطی
پیک ایران
مصطفی صداقت جو دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه سبزوار از احضار 6 دانشجوي اين دانشگاه به كميته انضباطي خبر داد
مصطفي صداقت‌جو در گفتگو با خبرنگار ادوارنیوز گفت: تمام افراد احضار شده از اعضاي سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه سبزوار بوده‌اند،و گويا عده‌اي خواهان انتقام‌جويي هستند. چگونه است كه تمام افراد احضار شده از فعالان دانشجويي و آن هم از فعالان انجمن اسلامي بوده‌اند؟
برخورد شديد با نحوه پوشش و آرايش در دانشگاهها
از خبرنامه امیرکبیر
رييس نهاد رهبري در دانشگاه‌ها خواستار برخورد شديد انضباطي با نحوه پوشش و آرايش در دانشگاه ها شد و طي اظهارات شديد اللحني با بيان اينكه دانشگاه‌ها به سالن مد تبديل شده‌اند، گفت: دانشگاه‌هاي ما كارخانه انسان سازيست و بايد با اين مسايل برخورد جدي شود.
محمد محمديان امروز در جلسه اي در دانشگاه آزاد، اظهار كرد: وضعيت اخلاقي چهره دانشگاهها را مكدر نشان مي‌دهد. رييس دانشگاه مسؤوليت همه بخشها را بر عهده دارد و رييس دانشگاه تنها مسؤول آموزش و پژوهش دانشگاه نيست بلكه مسؤول دين و فكر دانشجويان نيز است.
وي در ادامه افزود: فضاي عمومي دانشگاه متولي خاصي ندارد كه بايد در اين راستا يك كميته راهبردي در نظر گرفته شود تا مسائل فضاي عمومي دانشگاه را پيگيري كند.
وي با بيان اينكه نقش نيروهاي متدين و با غيرت در دانشگاه‌ها نقض نمي‌شود، تصريح كرد: بايد با تعداد اقليتي كه چهره دانشگاه را كريه مي‌كنند برخورد جدي شود.
رييس نهاد رهبري با تاكيد بر اينكه شوراي فرهنگي دانشگاه بايد به صورت فعال عمل كند، خاطرنشان كرد: شوراي فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي از نكات مثبتي برخوردار است و فعاليت‌هاي خوبي تا كنون انجام داده است.
وي در ادامه افزود: در دانشگاه‌ها استادان دلسوزي وجود دارند كه مي‌توانند با مشاوره دانشجويان را به سمت‌هاي خوبي هدايت كنند.
وي با بيان اينكه ۹۰ درصد دانشجويان با مشاوره استادان در گام اول تاثير مي‌پذيرند، تصريح كرد: از ميان ۱۰۰ نفر، اگر با يك يا دو نفر برخورد انضباطي مي‌شود، بقيه با تذكر راه خود را عوض مي‌كنند. در دانشگاه‌ ها زحمات بسياري كشيده مي‌شود كه گاهي اوقات از طرف چند نفر فضاي دانشگاه در نظر اذهان عمومي لكه دار مي‌شود كه بايد با آنها برخورد شود.
گزارشی از اذیت و آزار و ضرب و شتم جوانان در رژیم آخوندی
فعالان حقوق بشر در ایران
برخي از چیزها آنقدر در جامعه تكرار ميشوند كه چشم به ديدن انها و گوش به شنيدنشان عادت مي كند. انقدر استمرار مي يا بند وانچنان محق پنداشته مي شوند كه كم كم طبيعي و حتي ضروري جلوه ميكنند.
ايجاد مزاحمت،ارعاب،بازداشت و ضرب وشتم جوانان و مردم عادي،توسط افراد لباس شخصي،به عنوان ماموران پايگاه بسيج فلان ناحيه ،ضابط قوه ي قضاييه ، امران به معروف وناهيان از منكرو.... پديده ي تازه اي نيست و سالهاست رژيم جمهوري اسلامي در خيابان ها ،اماكن عمومي و حتي خصوصي همواره و بدون هيچ دليلي جو وحشت و اختناق را حاكم مي كند.هر چند اينگونه فشار ها در موقعبت هايي نيز به كلي برچيده ميشوند (مانند دوره ي پيشين انتخابات رياست جمهوري)،اما به طور مداوم وجود دارند و عمدتا هر چند وقت يكبار تشديد ميشوند متوقف كردن اتومبيل هاي حامل سرنشينان جوان، اعم از دختر يا پسر،توسط موتور سواران غالبا قوي هيكل ،با پيراهن هاي سياه و مجهز به بي سيم و سلاح هاي گرم و سرد؛يا توسط اتومبيل هاي ويژه و ماموران مرد و زن كانكس هاي بازداشت خياباني؛يا لباس شخصي هاي پياده در معابر و تفريحگاه هاي عمومي؛ از صور غالب اينگونه فشار هاست.
غالبا پس از متوقف كردن اتومبيل سوييچ،كارت ماشین وگواهي نامه اخذ مي شود واگر مقاومتي صورت گيرد،شروع به حتاكي،فحاشي، توهين ،ارعاب ،ضرب وشتم وبازداشت ميكنند. در اين صورت معمولا فرد باز داشت شده در محل استقرار نيروهاي منطقه مورد ضرب و شتم دوباره قرار گرفته و روز بعد پرونده وي به دادگاه هاي عمومي و انقلاب( بر حسب نوع و ميزان اعتراض)ارجاع ميگردد.اغلب احكام دادگاه ،احكام مالي و تعزيري است.
در بسياري از موارد نيز نيروهاي متوقف كننده ي اتومبيل ها به اخاذي در قبال بازگرداني مدارك وعدم بازداشت ميپردازند.
اين برخورد ها هيچ دليل قانع كننده اي نداردو تنها جوان بودن كافي است تا اين هماي سعادت بر شانه بنشيند. با اطمينان ميتوان گفت اكثر جوانان در تهران حداقل يك بار در معرض چنين فشارهايي قرار گرفته اند.
در طي سال گذشته شخص من و اطرافيانم 8 با ر با چنين برخوردهايي مواجه شده ايم
عاشوراي سال گذشته عده زيادي از جوانان به علت تجمع در ميدان محسني تهران بازداشت شدند، برادر من در حالي كه براي سوار شدن به اتو مبيل شخصي از عرض خيابان عبور ميكرد،در برابر چشم ما مورد ضرب و شتم قرار گرفت وبازداشت شد. در همان ماه اتومبيل يكي از اقوام به علت عدم توانايي اثبات نسبت خوني با يكي از دوستانش 45 روز توقيف گشت.
در اديبهشت ماه 85 بعد از متوقف كردن اتومبيل يكي از دوستان دخترم ،ضبط و باندهاي اتومبيل اش از وي اخاذي شد. در فروردين ماه اتومبيل برادر 19 ساله ام به علت صداي موسيقي متوقف و ساعت مچي،گوشي مبايل ، كارت ماشين وگواهي نامه اش 72 ساعت ضبط گرديد.
اواخر مهر ماه پس از مشاهده ضرب وشتم شديد 2 دختر نوجوان در خيابان جردن توسط بانوان امر به معروف!!! مادر معلم من كه خواستار ممانعت از ضرب و شتم وحشيانه ي دختران شده بود مورد هتاكي و ارعاب قرارگرفته و تهديد به بازداشت شد. و....
و اخرين بار جمعه 20 ابان ماه ،حدود ساعت 10 شب، دو دستگاه اتومبيلي كه حامل من و چند تن از دوستان و اقوام بود در خيابان ولنجك،توسط سرنشينان 3 موتور سيكلت ،متوقف شد.
و با فرياد و ارعاب خواستار روشن شدن نسبت ما!! وسرقتي نبودن اتومبيل ها شدند. پس از تقريبا يك ساعت انتظار در هواي سرد(سوييچ اتومبيل ها و مدارك را گرفته بودند) براي اقايان پايگاه بسيج ناحيه دركه مشخص شد كه منكري رخ نداده است!
ما كه از درد، درد را حس نميكنيم؛ اما نگين 16 ساله كه براي دومين بار است به سرزمين مادري خود امده، هنوز خاطره ي ان شب و چهره ي برافروخته ي مرد باتوم به دست سياه پوش كه بر سرش فرياد ميزد و او را كه از وحشت ميلرزيد مجبور به نشستن داخل اتومبيل ميكرد، فراموش نكرده است. نگين 3 روز ديگر به نروژ بازميگردد اما با خاطره ي سياه تهاجم.
تجمع اعتراضی کارگران کارخانۀ شاهو در سنندج
پیک ایران
موکریان : کارگران بلاتکلیف کارخانۀ ریسندگی شاهو در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقۀ خود ، در مقابل ادارۀ کل تأمین اجتماعی کردستان دست به تجمع اعتراضی زدند .
مدیر کل ادارۀ تأمین اجتماعی استان کردستان در این تجمع ، که به علت عدم پرداخت حقوق سه ماهۀ اول امسال و همچنین به تعویق افتادن پرداخت 5 ماه بیمۀ بیکاری کارگران صورت گرفت حضوریافته ، پرداخت بخشی از حقوق معوقه را به آنان وعده داد ، اما کارگران بر دریافت تمامی حقوق خود تأکید کردند .
محکومیت سه شهروند به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی"
، موکریان
ایران پرس نیوز
شعبۀ دوم دادگاه انقلاب اسلامی شهر مهاباد ، سه شهروند بوکانی به نام های آوات قریشی فرزند مصطفی ، دارا قریشی فرزند مصطفی و ابوبکرباپیری فرزند رحمان را به حبس درتبعید محکوم کرد .
این دادگاه ، آوات قریشی را به تحمل 4 سال حبس در زندان تبریز ، دارا قریشی را به تحمل 3 سال حبس در زندان مراغه و ابوبکر باپیری را به تحمل 3 سال حبس در زندان میاندوآب ، با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم کرد .
شایان ذکر است این احکام به استناد مادۀ 500 و 610 قانون مجازات اسلامی و به اتهام اقدام علیه امنیت داخلی و تبلیغ علیه نظام صادر شده است .
بحران در شهركرد: آب، ، گاز،‌ برق و مخابرات قطع شد
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، به دنبال بارش اولين برف زمستاني در چهارمحال و بختياري، تمامي شبكه‌هاي برق‌رساني، آبرساني و بخشي از شبكه مخابرات اين استان قطع شد. بارش برف سنگين بيش از 90 درصد فضاي سبز و درختان را دچار آسيب و شكستگي كرده است. همچنين كليه مراكز آموزش عالي و مدارس آموزش و پرورش و دستگاه‌هاي خدمات‌رساني مانند بانك‌ها و نانوايي‌ها تعطيل هستند.
سازمان تاكسيراني در ارائه خدمات به شهروندان بسيار ناتوان و ضعيف عمل كرده است و انبوه مسافران و شهروندان با مشكل اياب و ذهاب جدي مواجه‌ هستند.
استاندار چهارمحال و بختياري در ستاد حوادث غيرمترقبه استان، برخورد با مديران اجرايي مربوطه به علت كوتاهي در رفع مشكلات را خواستار شد و اعلام كرد: با مديران مقصر برخورد جدي خواهد شد و اين افراد بايد پاسخگو باشند.
تعداد 100 خانوار از عشاير استان چهار محال و بختياري نيز به همراه دام‌هاي خود در محاصره برف قرار گرفته‌اند و جان خود و احشامشان در خطر است.
همچنين كلاس‌هاي دانشگاه شهركرد به دليل شدت بارش برف تشكيل نشد.
در عين حال جمعي از دانشجويان غيربومي شهركرد نيز با انتقاد از عدم فعال شدن سيستم گرمايشي خوابگاه‌ها، خواستار رسيدگي سريع مسؤولان دانشگاه به اين موضوع شدند.
يك دانشجو نيز گفت: هواي خوابگاه‌ها بسيار سرد است و دانشجويان با استفاده از پتو سعي در گرم كردن خود دارند.
اين دانشجو گفت سلف دانشگاه نيز بدون دادن وعده غذايي شام تعطيل شده است.
دو فعال كارگري به چهار و دو سال حبس تعزيري محكوم شدند
شعبه اول دادگاه انقلاب سقز، محمود صالحي و جلال حسيني، از بازداشت‌‏شدگان تجمع روز جهاني كارگر سال 83 در شهرستان سقز را به ترتيب به تحمل چهار و دو سال حبس تعزيري محكوم كرد.
محمد شريف، وكيل مدافع صالحي و حسيني در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اعلام اين مطلب، اتهام موكلانش در اين پرونده را اجتماع و تباني جهت ارتكاب جرم عنوان كرد و گفت: بر اساس اطلاعات اخذ شده از موكلان، خبر محكوميت مجدد آنها به بنده داده شده است.
وي افزود: صالحي و حسيني پيش از اين در خصوص همين تجمع به اتهام شركت در تجمع غيرقانوني، محاكمه و توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به تحمل پنج و سه سال حبس تعزيري محكوم شده بودند كه اين احكام از سوي شعبه هفتم دادگاه تجديدنظر، نقض و حكم برائت موكلانم صادر شده بود
با مورد حزب کمونیست کارگری
درگيرى در زندان اوين
مردم عليه ضرب و شتم زندانيان به رژيم اسلامى اعتراض کنيد!
امروز سه شنبه ساعت ۴ بعداظهر٬ بنا به اخبارى که از طريق ناصر زرافشان در تماس به خانواده اش اعلام شده٬ زندان اوين شاهد درگيرى و حمله تعدادى لومپن به زندانيان سياسى بوده است. رژيم و زندانبانانش يک گروه از زندانيان عادى را از زندان گوهردشت (رجائى شهر) به زندان اوين منتقل کردند. سر کرده اين گروه فردى بنام سيد جليل قريب است. با آمدن اين گروه بلافاصله به درگيرى و ضرب و شتم زندانيان ميپردازند. در اين درگيرى٬ که گفته ميشود برنامه ريزى شده بوده است٬ ناصر زرافشان و سعيد شاه قلعه و هاشم شاهين نيا ضرب و شتم ميشوند. سعيد شاه قلعه را به زندان انفرادى منتقل ميکنند. بنا به خبر درگيرى و جو متشنج در زندان اوين ادامه دارد. زندانيان خواهان بيرون کردن اين گروه از ميان زندانيان سياسى هستند و به اين وضعيت معترض هستند.
زندانى٬ چه عادى و چه سياسى٬ قربانيان نظام موجوداند. اين شگرد رژيمهاى سلطنتى و اسلامى بوده است که از شعبان بى مخ ها و نيروهاى اجاره اى و خشن در جامعه و همينطور در زندان عليه مخالفين سياسى استفاده کردند. رژيم اسلامى در زندان قزل حصار بارها از اين شگرد استفاده کرده است. امروز هم در زندان اوين همين اتفاق افتاده است. تعدادى لمپن را وارد بند زندانيان سياسى کرده و يا زندانى سياسى را به بندهاى عادى فرستاده و با ترتيب دادن صحنه سازيهاى احمقانه به ضرب و شتم و آزار زندانيان سياسى اقدام کرده است. اين اقدام رژيم اسلامى ادامه تلاش براى اذيت و آزار زندانيان٬ اعمال فشار براى تحميل سياست خود٬ بهانه براى انتقال زندانيان به سلول انفرادى براى اعمال فشار بيشتر٬ و در عين حال از زير بار مسئوليت سازماندهى اين عمل شنيع در رفتن است.
حزب کمونيست کارگرى اعلام ميکند که اين تشبثات و سازماندهى لمپنيسم عليه زندانيان سياسى٬ تنها به نفرت مردم عليه رژيم اسلامى و همه گير شدن خواست برحق آزادى بيقيد و شرط کليه زندانيان سياسى منجر خواهد شد. خانواده هاى زندانيان سياسى٬ فعالين سياسى و اجتماعى٬ دانشجويان و کارگران و زنان٬ بايد اين سياستهاى سرکوبگرانه رژيم اسلامى را افشا و بى آبرو کنند و عليه چنين سياستهائى اعتراض کنند. بخشهاى مختلف مردم بايد عليه ضرب و شتم و آزار و شکنجه زندانيان اعتراض کنند و خواست آزادى فورى و بيقيد و شرط زندانيان سياسى را به صدر خواستهاى خود در اعتراضات روزمره تبديل کنند. رژيم اسلامى را بايد براى آزادى فورى زندانيان سياسى و خاتمه دادن به هر گونه اعمال فشار به زندانيان زير فشار گذاشت.
سرنگون باد جمهورى اسلامى
زنده باد جمهورى سوسياليستى
حزب کمونيست کارگرى ايران
۲۴
آبان ۱۳۸۵- ۱۵ نوامبر ۲۰۰۶
اعتراض ماموران سرشماري استان کرمانشاه به ميزان دستمزدها
خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمانشاه
سرويس: شهرستان‌ها
جمعي از عوامل و ماموران سرشماري عمومي نفوس و مسکن استان کرمانشاه نسبت به کم بودن حقوق خود در مقابل حجم کاري، اعتراض کردند.
يكي از اين افراد در گفت‌وگو با خبرنگار برگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه کرمانشاه، گفت: « جدا از بيست روزي که کار اجرايي سرشماري را با مشکلات فراوان آن انجام داده‌ايم، حدود دو هفته نيز در دوره‌هاي آموزشي برگزار شده شرکت کرديم، ولي حالا به ما اعلام کرده‌اند که براي هر مامور سرشماري حقوق 300 هزارتوماني در نظر گرفته شده که درصدي از آن نيز بابت حق بيمه و ماليات کسر مي‌شود و علاوه بر آن اين رقم تا حدود 25 درصد قابل تعديل است.»
وي افزود:« در قراردادهايي که امضا کرديم مبلغ دستمزدها نيامده بود، ولي به ما گفتند مبلغي براي حق غذا و حق شرکت در کلاس‌هاي آموزشي در نظر گرفته‌اند و صحبت از حقوق 400 هزار تومان بود که متاسفانه اکنون پس از رسيدن کار به مراحل پاياني، عنوان مي‌شود براي هر مامور سرشماري 300 هزار تومان در نظر گرفته شده‌است.»
او ادامه داد: « اگر از روز اول رقم دقيق دستمزدها را به ما اعلام مي‌کردند، تکليف خود را مي دانستيم. اکنون نيز تنها به‌دليل اهميت اين طرح ملي ادامه کار را رها نکرده‌ايم، ولي مطمئنا اين عمل در کاهش انگيزه نيروها تاثير خواهد داشت.»
اما "حشمت‌الله عزيزي" مدير اداري سرشماري عمومي نفوس و مسکن استان کرمانشاه در اين خصوص به خبرنگار ايسنا گفت: ميزان دستمزدها از سوي مرکز آمار ايران تعيين و به ما اعلام شده‌است و در اين زمينه به‌صورت استاني تصميم‌گيري نشده‌است.
او افزود: در فرم شماره 611 که سراسري است، عنوان شده که مبالغ قراردادها بر اساس کيفيت کار و نظر مسئول گروه تا 25 درصد قابل افزايش و يا کاهش است.
معاون سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان کرمانشاه در مورد علت ذکر نشدن مبالغ دستمزدها در قراردادهايي که به امضا ماموران سرشماري و ديگر عوامل سرشماري رسيده‌است، اظهار داشت: در ابتدا هنوز مبالغ از سوي مرکز به ما اعلام نشده بود که آن را ابلاغ کنيم.
سفر احمدی نژاد به کردستان باید به یک رسوایی دیگر برای رژیم اسلامی تبدیل شود
احمدی نژاد و دیگر تیر خلاص زنهای همکارش قرار است روز چهارشنبه 24آبان 1385 به کردستان بیایند.
طبق اخباری که ایرنا مخابره کرده است رئیس دولت جنایتکاران روز چهار شنبه به استان کردستان می آید. از مدتها قبل این خبر را غیر مستقیم پخش کردند که فضای شهرهای کردستان را بسنجند. اکنون با نظامی کردن بیش از پیش شهرهای کردستان میخواهند امکان سفر بی درد سری برای این قاتلین مهیا کنند. مردم کردستان از روز اول سر کار آمدن رژیم اسلامی نفرت و انزجار خود را علیه این حکومت نشان داده اند. مبارزات و شعار سرنگونی این حکومت از جانب مردم کردستان به قدمت طول عمر این رژیم است.
اکنون که خبر سفر این قاتلین مردم٬ به کردستان رسمأ اعلام شده است مردم باید یک بار دیگر با تمام قدرت در مقابل این جانیان بایستند. باید درسی به این جنایتکاران داد که از تصمیم خود پشیمان شوند.
" اسماعيل نجار " استاندار كردستان دوشنبه شب به ايرنا گفت: احمدی نژاد در اين سفر دو روزه با مردم همه شهرهاي استان كردستان ديدار خواهد كرد.
مردم آزادیخواه کردستان!
رژیم اسلامی و سران جنایتکارش این حرکت را برای دیدار با مردم کردستان انجام نمیدهند. این "سفر" قرار است قدرتنمایی جمهوری اسلامی در مقابل مردم باشد. جمهوری اسلامی با تبدیل کردن کردستان به پادگان و میدان جنگ با مردم میخواهد قدرت خود را به نمایش بگذارد. مردم کردستان و جمهوری اسلامی 27 سال است که در مقابل همدیگر صف آرایی کرده اند. نباید اجازه بدهیم این جانیان امکان قدرتنمایی پیدا کنند.
"دیدار" مردم کردستان و عوامل جمهوری اسلامی در طول 27 سال گذشته در زندانها و میدانهای اعدام و جنگ اتفاق افتاده است. اکنون هم هر روزه ما شاهد دستگیری٬ شکنجه و شلیک این جانیان به مردم هستیم. جمهوری اسلامی میداند که مردم کردستان مترصد فرصتی هستند که کل این دم و دستگاه را به زیر بکشند. اکنون فرصتی است که یک بار دیگر مردم با اقدامات خود نشان دهند که با دشمنانشان چه برخوردی میکنند. قاتلین عزیزان ما نه تنها جای در میان مردم ندارند بلکه باید به جرم جنایتهایشان محاکمه شوند. این جانیان باید رسوا شوند. با شعار مرگ بر جمهوری اسلامی باید از آنها استقبال کرد. باید شعار مرگ بر جمهوری اسلامی بر تمام در و دیوار و خیابان شهر ها نقش ببندد و تعرض به مامورین رژیم اسلامی آنها را از این تصمیم پشیمان کند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
22
آبان 1385

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;