Sunday, November 19, 2006

28/08/1385 یکشنبه






راهکارهای مورد نظر شما برای بر پایی 16 امسال چیست؟


لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست http://www.cyoiran.com/




یک دانشجو در سبزوار با ضربات چاقوی یک بسیجی به قتل رسید
توحید غفارزاده دانشجوی دانشگاه آزاد سبزوار به ضرب چاقوی یک دانشجوی عضو بسیج دانشجویی به قتل رسید.
ادوارنیوز: توحید غفارزاده دانشجوی دانشگاه آزاد واحد سبزوار عصر شنبه به ضرب چاقوی یک دانشجوی بسیجی دانشگاه تربیت معلم سبزوار کشته شد.
مصطفی صداقت جو دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه سبزوار ضمن تسلیت این حادثه به جامعه دانشجویی به خبرنگار ادوارنیوز گفت:غروب شنبه حوالی ساعت 8 شب مرحوم توحید غفارزاده به همراه نامزدشان در روبروی درب خروجی دانشگاه آزاد سبزوار ایستاده بوده اند که درگیری لفظی میان ایشان و یک دانشجوی عضو بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم سبزوار ایجاد می شود و متعاقب آن ضارب با خارج کردن چاقو از جیب و وارد کردن ضربه به ناحیه سینه توحید غفارزاده وی را مجروح می کند که متاسفانه این دانشجو در بیمارستان امدادی سبز وار به دلیل شدت جراحت وارده فوت می کند.
صداقت جو ادامه داد: طبق گفته رییس حراست دانشگاه تربیت معلم سبزوار ضارب مدعی است که بر اساس تکلیف شرعی و اعتقاداتش عمل کرده است.
دبیر سابق انجمن اسلامی سبزوار با ابراز تاسف شدید از وقوع چنین فاجعه ای گفت: مسئولان باید پاسخگو باشند که خط قرمز گروههای شبه نظامی حاضر در دانشگاه کجاست؟ و آیا هرکس به دلیل داشتن کارت عضویت در این نهادها مجوز هر اقدامی را دارد؟ و بعد از کدام حادثه و فاجعه این گروهها قانونمند خواهند شد؟
صداقت جو ادامه داد: 3 هفته قبل نیز حادثه دیگری برای دانشجویان اتفاق افتاد و دو موتورسوار با حمله به چند دانشجوی دختر و پسر این دانشگاه آنها را مورد ضرب و شتم و تعرض قرار دادند و هنگامی که دانشجویان در اعتراض به نبود امنیت اقدام به اعتراض و تحصن کردند مسئولین دانشگاه به جای پاسخگویی اقدام به احضار بیش از 10 دانشجوی شرکت کننده در این اعتراضات به کمیته انضباطی کرده اند.
صداقت جو یاد اور شد: چگونه است که پس از کوچکترین اعتراض سیاسی و یا صنفی، به سرعت گاردهای ویژه ضد شورش و پلیس مسلح در برابر دانشگاه حاضر می شوند اما مسئولین برای امنیت جانی دانشجویان کوچکترین اهمیتی قائل نیستند.
----------------------------------------------------------
قتل یک دانشجوی دانشگاه سبزوار توسط یک بسيجی
جو دانشگاه سبزوار به شدت متشنج است
سايت دانشجويان كرد: يكي از دانشجويان دانشگاه سبزوار از جانب یک دانشجوي بسيجي مورد حمله قرار گرفت و به قتل رسيد.
توحيد غفاري زاده، دانشجوي رشته‌ي «مبارزه با بيماري‌ها»ي دانشگاه آزاد اسلامي سبزوار عصر امروز در حالي كه در ايستگاه اتوبوس جلوي درب دانشگاه با دوست خود مشغول گفتگو بود، از جانب دانشجويي بسيجي مورد هجوم قرار گرفت و به شدت مجروح شده و به بيمارستان منتقل مي‌شود. اما متاسفانه ساعتي قبل به دليل جراحات وارده جان باخت.
مصطفي صداقت جو، عضو سابق شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه سبزوار با بيان اين مطلب به سايت دانشجويان كرد گفت: توحيد غفاري‌زاده يكي از قربانيان افراط‌گرايي و بنيادگرايي در كشور ماست و اين ثابت مي‌كند كه تا زماني كه نهادهايي چون بسيج و نهاد رهبري دست به فعاليت‌هاي بنيادگرايانه‌ي اسلامي بزنند، حكومت طالبانيسم در كشور گسترش خواهد يافت و هرگونه تحولي در غير از اين چارچوب كاملاً سركوب خواهد شد.
صداقت جو افزود: مدتي پيش نيز بعد از وقوع عملي مشابه، دانشجويان دست به اعتراض زدند، اما به جاي رسيدگي به اعتراض متعاقباً 10 نفر از آن‌ها به كميته‌ي انضباطي احضار شدند.
وي همچنين گفت: امروز عصر تعدادي از دانشجويان معترض در مقابل كلانتري سبزوار تجمع كرده بودند كه مسئول حراست دانشگاه در تجمع آن‌ها حضور يافت و آن‌ها را به آرامش دعوت كرد.
وي در پايان افزود: جو دانشگاه سبزوار به شدت متشنج است
به قتل توحید غفار زاده وسیعا اعتراض کنید
قتل دانشجوی دانشگاه سبزوار توسط اوباش بسیجی محکوم است

توحید غفارزاده دانشجوی دانشگاه آزاد واحد سبزوار عصر دوشنبه به ضرب چاقو یک عضو بسیج دانشگاه تربیت معلم سبزوار کشته شد. بنا به خبر سایت ادوار نیوز غروب شنبه حوالی ساعت 8 شب توحید غفارزاده به همراه نامزدش مقابل دانشگاه آزاد سبزوار پس ازدرگیری لفظی با یکی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم سبزوار از طرف او با چاقو مورد حمله قرار گرفت. عضو بسیج با وارد کردن ضربات چاقو به ناحیه سینه توحید غفارزاده وی را مجروح کرد که متاسفانه توحید غفارزاده در بیمارستان امدادی سبزوار به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد. ضارب ادعا کرده است مطابق اعتقادات دینی خود دست به قتل زده است.
3 هفته پیش نیز دانشجویان سبزوار توسط افراد موتور سوار مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفتند. متعاقبا دانشجویان در اعتراض به نبود امنیت، تجمع اعتراضی برپا کردند که نیروهای امنیتی دانشگاه دانشجویان را تهدید و از تجمع آنان جهت شناسایی معتزضین فیلمبرداری کرده و تعدادی از آنان را به کمیته انضباطی فراخواند .
جمهوری اسلامی که خود را از هر سو در محاصره خشم و نفرت مردم می یابد رسما راهی جز چاقو کشی و ارعاب و تهدید برای بقاء خود نمی یابد. هفته گذشته همین چاقو کشی را با برنامه ریزی قبلی در زندان اوین پیاده کرد و زندانیان سیاسی و از جمله ناصر زرافشان را مورد ضرب و شتم قرار داد. ارعاب و ضرب و شتم و کشتن فعالین سیاسی و دانشجویان توسط اوباش و اراذل حکومتی، جنایت آشکار جمهوری اسلامی رو به موت است. جمهوری اسلامی برای سرکوب جامعه دست به دامن شعبان بی مخ هایش شده است و این سیاست کثیف نیز باید توسط ما عقب رانده شود.

سازمان جوانان کمونیست ضمن ابراز تاسف عمیق از قتل توحید غفاری و همدردی با خانواده و دوستان وی اعلام میکند که قاطعانه در برابر جمهوری اسلامی و چاقوکش های حاکم بر ایران ایستاده است. ما تمامی سازمانها و نهادهای دانشجویی و مترقی جهان را فرا میخوانیم تا همراه ما این جنایت را محکوم کنند. ما دانشجویان، جوانان و مردم سراسر کشور را فرامیخوانیم تا در اعتراض به قتل توحید غفاری و بساط قتل و جنایت و ارعاب جمهوری اسلامی بپا خیزند. ما بویژه دانشجویان سراسر کشور را فرامیخوانیم تجمعات اعتراضی خود را در آستانه 16 آذر در محکومیت چنین وحشیگری هایی گسترش دهند و خواهان دستگیری و معرفی عوامل قتل توحید غفاری شوند و خواستار برچیدن نیروهای امنیتی و شبه نظامی، حراست، بسیج، نهاد رهبری، کمیته انضباطی و نظایر آن از محیط دانشگاه شوند.

مرگ بر حمهوری اسلامی
آزادی، برابری حکومت کارگری
سازمان جوانان کمونیست
يكشنبه 28 آبان 85،19 نوامبر 2006

گزارشی از عملکرد کمیته‌های انضباطی و حراست دانشگاهها
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
دانشگاه امیرکبیر
اقدام برای جلوگیری از فعالیت دانشجویان- هيات نظارت بر تشکلهاي اسلامي، در انتخابات انجمن اسلامي دانشجويان، در انتخابات خردادماه امسال اقدام به رد صلاحيت کانديداهاي شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشجويان نمود که اين امر، برخلاف اساسنامه انجمن اسلامي دانشجويان و برخلاف بندهاي آئين نامه تشکلهاي اسلامي ميباشد.۱
ادعاي ابطال انتخابات انجمن اسلامي دانشجويان نيز از ديگر تخلفات هيات نظارت بر تشکلهاي اسلامي است؛ چرا که اين هيات تا کنون اقدام به ارائه مکتوب تخلفات مورد ادعاي خود به انجمن اسلامي دانشجويان نکرده است. همچنين اگر تخلفي نيز شکل گرفته است، هيات نظارت بر تشکلهاي اسلامي بر اساس بند (۴-۲۱) آئين نامه خود موظف به برگزاري جلسه هيات منصفه و ارائه مدعيات خود به آنها جهت تصميم گيري مي باشد.
ادعاي غير قانوني بودن انجمن اسلامي دانشجويان نيز به دلیل ابطال انتخابات آن که از سوي مديريت دانشگاه بيان شده در تضاد کامل با اصل۲۶ قانون اساسي است.
اين اصل که از اصول مصرح و غير قابل تفسير مي باشد، به صراحت بيان مي‌دارد که انجمن هاي اسلامي در انجام فعاليت‌هاي خود آزادند، مگر به حکم دادگاه صالحه.
و همانطور که در بند قبل ذکر شده است و بر اساس بند (۵-۲۱) آئين نامه تشکلهاي اسلامي، تا کنون هيچ مدرک مستندي در خصوص ابطال انتخابات به انجمن اسلامي دانشجويان بصورت مکتوب ارائه نشده است.
همچنين بر اساس بند (۶-۲۱) آئين نامه تشکلهاي اسلامي در صورت ابطال انتخابات، انجمن اسلامي دانشجويان حق تجديد برگزاري انتخابات خود را دارد؛ نه اينکه با اقدامي يکجانبه و بنا به تفسير شخصي اعضاي آن هيات، اين تشکل غيرقانوني اعلام گردد. طبق هيچ تفسيري از آئين نامه تشکلهاي اسلامي نمي توان در نيمه هاي شب و در تعطيلات آموزشي دانشگاه، اقدام به تخريب ساختمان انجمن اسلامي دانشجويان و ضبط اموال آن نمود.
الف) برخورد با دانشجويان:
۱. ۲۵ مورد ارسال نامه هاي تهديدآميز از سوي دانشگاه به خانواده هاي دانشجويان
۲. ۱۵مورد برقراري تماسهاي تلفني تهديدآميز به خانواده هاي دانشجويان
۳. ۵۰ مورد ممانعت از ثبت نام دانشجويان در مقطع کارشناسي( از آن جمله یاشار قاجار و روزبه ریاضی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند.
۴. ۵ مورد ممانعت از ثبت نام دانشجويان در مقطع کارشناسي ارشد
۵. ۵ مورد اخذ تعهد از دانشجویان دو ستاره به منظور ثبت‌نام
۶. اخراج عابد توانچه و محسن سهرابی، سوء‌استفاده از وضعیت آموزشی دانشجویان در جهت افزایش فشار به آنها
ب) برخورد با تشکلهای صنفی و نشریات مستقل دانشجویی
۱. ۱۱ مورد توقيف نشريات دانشجويي، نظارت مداوم از سوی انتظامات بر نشریات مجوزدار، عدم حمایت از نشریات و نیز احضار مداوم اعضای هياْت تحريريه نشریات به کمیته ناظر بر نشریات.
۲. اعلام انحلال انجمن اسلامي منتخب دانشجويان در تيرماه از سوي مديريت دانشگاه بدون تشکيل جلسه هيات منصفه که ناظر بر فعاليتهاي دانشگاه است.
۳. تخريب غیرقانونی و بدون مجوز ساختمان انجمن اسلامي دانشجويان
۴. اعطاي حق ايجاد انجمن اسلامي موازي به بسيج دانشگاه در شهريورماه
۵. کارشکني در انجام فعاليت شوراهاي صنفي و کانونهاي فرهنگي مستقل دانشجويي با عدم تخصيص بودجه، رد برنامه­هاي پيشنهادي اين مجموعه­ها و نپذيرفتن نمايندگان اين مجموعه ها
۶. اختصاص بودجه فرهنگي فعاليتهاي دانشجويي به بسيج دانشجويان و اساتيد
۷. تخريب اطلاعيه هاي تشکلهاي دانشجويي مستقل و جمع آوري نشريات دانشجويي مستقل توسط حراست دانشگاه
ج) تلاش مدیریت دانشگاه و مسئولین حراست در جهت افزایش فشار بر دانشجویان
۱.رد نتايج انتخابات روساي دانشکده ها با پرونده سازي براي آنها توسط حراست دانشگاه و انتصاب افراد همفکر با آن مديريت و نیز دخالت رئیس دانشگاه در انتخابات از طریق حمایت از برخی کاندیداها و نیز دخالت و اخلال در روند انتخابات اخیر جامعه فارغ‌التحصیلان.
۲. اخراج و تبعيد مديران محبوب در امور فرهنگي و دانشجويي دانشگاه به دلیل همسو نبودن با دیدگاههای امنیتی حراست
۳. دخالت در امور داخلی تشکل‌های دانشجویی
۴. تهیه لیستی از فعالین دانشجویی(اعم از لیبرال، سکولار و چپ) به منظور قطع ارتباط آنان با سایرین به ویژه ورودیهای جدید و ممنوعیت ورود این فعالین به خوابگاه دانشجويان جديد­الورود
۵. دعوت و ترغیب سایر دانشجویان به همکاری در پرونده سازی برای فعالین دانشجویی
۶. دخالت در مسائل شخصی افراد و از آن جمله ایراد اتهام بی‌اساس به دانشجویان دختر مبنی بر داشتن ارتباط با اعضای انجمن اسلامی
۷.آموزش نظامی و عقیدتی پرسنل حراست و انتظامات و تاکید به برخورد ایدئولوژیک از طرق روانی با دانشجویان
۸. همکاری نزدیک مدیریت دانشگاه با مقامات امنیتی در ممانعت از حضور افراد در بین اعضای هیأت علمی به دلیل فعالیتهای سیاسی و صنفی( به ویژه تبانی ریاست دانشگاه با مأمورین امنیتی در زمینه بازداشت کیوان انصاری، به منظور جلوگیری از عضویت وی در هیاْت علمی)
۹.شنود مکالمات تلفني فعالين دانشجو از سوي حراست و ارائه گزارش مکالمات آنها به رئيس دانشگاه براي کنترل فضاي دانشجويي دانشگاه
۱۰. تشکيل ستاد برخورد با دانشجويان توسط رئيس دانشگاه با حضور افرادي از خارج دانشگاه براي کنترل احتمالي اعتراضات دانشجويي پيش از شکل‌گيري آنها
۱۱. حمایت حراست دانشگاه از نهادهایی که دانشجویان آنها را برنمی‌تابند.
۱۲. همکاری نزدیک بسیج و انجمن اسلامی موازی با دانشگاه در جهت تأمین زمینه برخورد با فعالین( به طوری که بعضی اعضای این تشکل­ها‌ از سوی نهادهای امنیتی جذب شده‌اند)
د) تخلفات صورت گرفته در کمیته انضباطی
۱. استفاده ابزاری از کمیته انضباطی در جهت برخورد با اعتراضات دانشجویی، محدود کردن فضای آزادی بیان و سلب حق مخالفت از طریق ابراز عقاید که در تعارض کامل با اساسنامه این کمیته است.
۲. احضار دانشجویان به این کمیته و عدم صدور حکم برای دانشجویان، تهدید و ارعاب دانشجویان در این کمیته
۳. تفتیش عقاید در این کمیته، طرح پرسش­ه‌ایی از احضارشدگان مبنی بر قبول ولایت فقیه و گنجكاوي در رابطه با افکار خانوادگي آنها.
۴. ممنوعیت ورود دانشجویان به دانشگاه ( از آن جمله تعلیق آموزشی و ممنوعیت ورود عباس حکیم‌زاده و علی عزیزی بدون داشتن هرگونه مشکل آموزشی)
۵. حضور نماینده‌ی گزینش کارکنان دانشگاه و افرادی که از معرفی خود خودداری می‌کنند.
۶. عدم وجود حق دفاع حضوری برای احظارشدگان در کمیته انضباطی
۷. احضار به کمیته بدون اطلاع از اتهام و تحت عنوان ادای پاره‌ای توضیحات
۸. محرومیت دانشجویان احظار شده از اطلاع از متن دفاعیه تنظیم شده و نیز بی‌توجهی کامل به دفاعیات آنها
۹. گرفتن تعهداتی از دانشجویان در خصوص عدم فعالیت سیاسی و شرکت در تجمعات دانشجویی
۱۰. تهدید به ایجاد مشکل برای دانشجویان
۱۱. پیشنهاد همکاری با حراست و سایر نهادهای امنیتی
12.عدم وجود فرد حقوقدان ذكر شده در اساسنامه كميته­هاي انظباطي براي تفهيم اتهام و استفاده از يكي از كارمندان دانشگاه در اين رابطه
اسامی دانشجویان احضار شده به کمیته انضباطی :
يك ترم تعليق:علي عزيزي، علي صابري، آرمين سلماسي، بهزاد حيدري، عباسحكيم زاده، علي كميجاني، متين مشكين، مهدي مشايخي، ياشارقاجار، نويد دلبري، توحيد علي اشرفيلازم به ذكر است حكم دو نفر يعني علي عزيزی و عباس حكيم‌زاده تا به امروز تاييد شده و اين دو نفر ممنوع الورودشده اند.
دو ترم تعليق:علي كارگر، حمزه سالاري پور
اخراج:محسن سهرابي، عابد توانچه
توبيخ کتبی:مهدي سعيدي پور، سميه ميرآشه، فرهاد نوري، مصطفي غفوري،نريمان مصطفوي
تذكر:سهيل ضيايي
احضارشدگاني كه هنوز حكمي دريافت نكرده اند:
احسان منصوري، عليرضا قره گوزلو، احسان جباري، بامدادغلامي، رامين آشتياني، نيما جواشي، اسماعيل سلمانپور،ابراهيم رحماني، سامان خسروي، بيژن پوريوسفي، مسعوددهقان، حامد ابراهيمي، نسيبه حاجيلري، صديقه بيگدلي، رضايونسي
در ضمن دانشگاه در ابتداي سال فايل آموزشي 74 نفر از اعضاي انجمن اسلامي را به دستور حراست مسدود نموده و ثبت نام این افراد به صورت مشروط انجام شده است.
----------------------------------------------------------
۱.بند (1-7) آئين نامه تشکلهاي اسلامي به صراحت بيان مي کند که هيات نظارت تنها وظيفه نظارت بر انتخابات را دارد و بند (4-7) اين آئين نامه نيز آشکارا دخالت هيات نظارت را در امر اجرايي انتخابات منع کرده است. بر اين اساس دخالت هيات نظارت در انتخابات انجمن اسلامي دانشجويان امري فراقانوني بوده است. به علاوه هيات نظارت تا کنون هيچ دليلي را براي رد صلاحيت دانشجويان اعلام نکرده است

منصور اصانلو مجددا بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد
منصور اصانلو، رييس سنديكاي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه صبح امروز مجددا بازداشت شد. ابراهيم مددي، نايب رييس سنديكاي مزبور در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اعلام اين مطلب، گفت: اصانلو صبح امروز زماني كه قصد خريد براي منزل خود را داشت در خيابان بازداشت و به مكان نامعلومي منتقل شد.
وي با بيان اينكه در زمان بازداشت اصانلو همراه وي بوده است، افزود: در ابتدا چند لباس شخصي به اصانلو نزديك و با وي به گفت‌‏وگو پرداختند. در اين زمان بنده خواستار ارايه برگه احضاريه و كارت شناسايي شدم اما در همين زمان مأموران اصانلو را به داخل خودرو هدايت كردند.
مددي تصريح كرد: اصانلو روز پنج‌‏شنبه هفته گذشته از ناحيه چشم مورد عمل جراحي قرار گرفته بود و در حين بازداشت نيز بانداژي بر روي چشم وي قرار داشت.
نايس رييس سنديكاي شركت واحد با بيان اينكه طبق احضاريه‌‏اي كه روز شنبه براي اصانلو ارسال شده، وي قرار بود صبح روز دوشنبه در شعبه چهارم بازپرسي دادسراي كاركنان دولت حاضر و پاسخگوي اتهامات خود باشد، گفت: از وضعيت اصانلو بي‌‏اطلاعيم و هم‌‏اكنون نيز وكلاي وي اقدامات حقوقي و قانوني مربوط به بازداشت وي را پيگيري مي‌‏كنند.
همسر منصور اصانلو نيز در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه همسرش صبح امروز بازداشت شد، از وضعيت همسرش اظهار بي‌‏اطلاعي كرد.
منصور اصانلو به همراه 16 نفر از اعضاي سنديكاي شركت واحد پرونده‌‏اي در شعبه 14 دادگاه انقلاب تهران دارند كه در حال بررسي است.
رييس سنديكاي شركت واحد پيش از اين در دي ماه سال گذشته بازداشت و پس از تحمل نزديك به هشت ماه حبس با وثيقه 150 ميليون توماني آزاد شد
جان منصور اصانلو در خطر است
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)
منصور اصانلو، رييس سنديكاي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه صبح امروز یکشنبه ۲۸ آبان برابر با ۱۹ نوامبر، در حالی که به قصد خرید منزل خود را ترک کرده بود، توسط ماموران امنیتی لباس شخصی دستگیر و به مکان نامعلومی اننقال داده شد. دیروز شنبه ۲۷ آبان برای اصانلو احضاریه ای ارسال شده بود و وی قرار بود صبح روز دوشنبه هفته جاری در شعبه چهارم بازپرسي دادسراي كاركنان دولت حاضر و به اتهاماتی که به وی وارد کرده اند، پاسخ دهد.
به گفته ابراهیم مددي، نایب رئیس سندیکا، اصانلو روز پنج‌‏شنبه هفته گذشته از ناحيه چشم مورد عمل جراحي قرار گرفته بود و در حين بازداشت نيز بانداژی بر روي چشم وي قرار داشت.
این نوع دستگیری که یادآور دستگیری نویسندگان در دوران قتل های زنجیره ای است، نگرانی نسبت به جان منصور اصانلو را دو چندان می کند. جان وی در خطر است.
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) قویا دستگیری مجدد منصور اصانلو را محکوم می کند و ضمن آنکه رژیم جنایات پیشه جمهوری اسلامی را مسئول جان وی می داند، خواستار آزادی فوری و بدو قید و شرط اوست. در عین حال، کانون از همه ی سازمانها و نهادهای مدافع جنبش کارگری و حقوق بشری می خواهد سریعا نسبت به دستگیری اصانلو اعتراض و خواهان آزادی وی شوند.
۲۸ آبان ۱۳۸۵ برابر با ۱۹ نوامبر ۲۰۰۶

وضعیت وخامت بار یک زندانی سیاسی تبعیدی در زندان بیرجند
بنا به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، یاسر مجیدی از زندانیان سیاسی تبعیدی زندان بیرجند، از سوی مسئولین زندان همچنان تحت فشارهای شدید قرار دارد.
وی که هنگام دستگیری کمتر از 23 سال سن داشت، از سوی دادگاه انقلاب کرج محکوم به 25 سال زندان در تبعید شده است و در حال حاضر پنجمین سال محکومیت خویش را سپری می کند.
مسئولین زندان او را به بند دیگری با شرایط بسیار بد منتقل کرده و اخیرا مانع از تماس وی با سایر زندانیان می شوند. با این اقدام مسئولین زندان قصد دارند او را در انزوا و فشار روحی قرار دهند .
یاسر مجیدی تنها زندانی سیاسی در زندان بیرجند است. او از داشتن وکیل مدافع محروم بوده و اخیرا یکی از وکلا که قصد پیگیری پرونده او را داشته با کارشکنی مسئولین دادگاه انقلاب و زندان مواجه گردیده است.
خانواده وی بارها از سوی وزارت اطلاعات تهدید شده اند و در آخرین مورد به آنها گفته شده است که اگر با سازمان های حقوق بشری و یا رسانه تماس برقرار کنند، امکان خودکشی فرزندشان در زندان وجود دارد.
فعالان حقوق بشر در ایران از تمامی مجامع حقوق بشری نسبت به وضعیت وخیم این زندانی سیاسی استمداد می طلبد

اعتصاب غذای چهار زندانی در مهاباد
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
غفور محمدی عضو سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و سه شهروند دیگر به نامهای" کژال محمدی"، "لیلا خرازی" و "عزیز عبدالهی" در اعتراض به بازداشت خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده اند.
نامبردگان در 16 آبان ماه به دلایلی نا مشخص در پیرانشهر دستگیر و به زندان مهاباد منتقل شده اند.
گفته می شود دو نفر از این بازداشت شده ها بیمار هستند. خانم کژال محمدی از بیماری نامتوازن وزن رنج می برد و عزیز عبدالهی نیز که محکوم به 6 ماه حبس تعزیری و زندانی بوده است، پیش از بازداشت اخیر به دلیل بیماری در مرخصی استعلاجی به سر میبرد.
بازداشت سه شهروند در بانه
بانه؛ نیروهای امنیتی سه شهروند جوان به نامهای زانیار مسگری، واحد کریمی و سارو محمودی را، به اتهام فعالیتهای فرهنگی و سیاسی از طریق اینترنت، بازداشت کرده اند.
طی روزهای اخیر سه جوان بانه ای به نامهای" زانیار مسگری"،" سارو کریمی" و" واحد کریمی" توسط نیروهای امنیتی دستگیر و روانه بازداشتگاه شده اند.
نامبردگان در ارتباط با فعالیتهای اینترنتی دستگیر شده اند. اگرچه اتهام دستگیر شدگان تا کنون اعلام نشده، اما گفته می شود آنان از طریق اینترنت به فعالیتهای فرهنگی و سیاسی پرداخته اند
گزارش ویدیويی از وضعیت یک خانواده پناهجو در فرودگاه مسکو
یک گزارش کوتاه ویدیويی از وضعیت اسفبار یک خانواده پناهجوی ایرانی در فرودگاه مسکو را در سایت زیر ببینید. زهرا کمالفر و دو فرزندش مدتها است در فرودگاه مسکو سرگردان هستند. پلیس روسیه قصد دارد آنها را به ایران بازگرداند. http://pajamasmedia.com
بـازتـاب ،خـودکشی سربـاز مأمور زنــدان!شيـراز - يكي از مأموران(سرباز وظيفه) زندان مرودشت، شب گذشته با شليك پنج گلوله خودكشي كرد! شب گذشته، يكي از مأموران(سرباز) وظيفه در زندان مرودشت استان فارس، با استفاده از اسلحه خود و با شليك پنج گلوله، خودكشي كرد و در دم جان سپرد!؟ گفته مي‌شود سرباز يادشده، پس از گذشت يك هفته از اعزام هيأت بازرسي از زندان مرودشت و انجام نشدن تحولي در وضعيت زندان، بر اثر فشار روحي، اقدام به خودكشي كرده است!؟ اين هيأت كه تعدادي از معاونان سازمان زندان‌ها و برخي از مسئولان نظامي را شامل مي‌شد، پس از دريافت شكايات متعدد از شرايط مأموران نظامي در زندان‌ها، از زندان مرودشت شيراز بازديد كرده بود
خبرگزاري حکومتی فارس- قانون اساسي جمهوری اسلامی يكي از مترقي‌ترين قوانين جهان است


جواد جهانگيرزاده، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، نماينده مردم اروميه، در واكنش به صدور قطعنامه پارلمان اروپا در خصوص وضعيت حقوق بشر در ايران و متهم كردن كشورمان به نقض حقوق بشر، می گويـد: قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از حقوق شهروندي يكي از مترقي‌ترين قوانين جهان است و اگر هم تخلفاتي رخ داده مطمئناً نهادهاي نظارتي نسبت به اين موضوعات حساس بوده و به دنبال رفع آنها بر خواهند آمد!؟ همزماني صدور اين قطعنامه با رشد روزافزون مباحث مربوط به انرژي هسته‌اي ايران، بدون شك نشانه‌هاي آشكاري از سياسي بودن و جهت‌دار بودن صدور چنين قطعنامه‌اي است.
حمله مخالفان "جهانی شدن" به محل برگزاری جلسه ی گروه 20
مرکز خبری سلام دمکرات - امروز، شنبه،18/11/2006، گروه کشورهای معروف به "گروه 20" که هر ساله برای گفتگو و رسیدگی به موانع و معضلات اجرای سیاست نو لیبرالیِ "جهانی شدن" گرد هم می آیند، در ملبورن ِ استرالیا جلسه داشتند. اعضاء این گروه مجموعه ای از کشورهای صنعتی و در حال توسعه از جمله استرالیا، ایالات متحده آمریکا، چین، مکزیک و اندونزی می باشند. و البته همه ساله گروهی از مخالفانِ سیاست "جهانی شدن" و مخالفان "جنگ" نیز برای اعتراض و در صورتِ ممکن، برای متوقف ساختن این جلسات به تظاهرات می پردازند.
خبرگزاری های خارجی گزارش می دهند که امروز در ملبورن تعداد تظاهرکنندگان به 5000 نفر می رسید، در صورتیکه نیروهای مترقی خبر از شرکت بیش از 15000 نفر داده اند.
پلیس ملبورن که از نشستِ سال 2000 تجربه ی تلخی را داشت، با مسدود کردنِ اکثر خیابان های این شهر و ایجادِ موانع و سنگرهایِ متعدد، سعی داشت از رسیدن تظاهر کنندگان به هتل ِ محل ِ برگزاری این جلسه جلوگیری به عمل آورد.
در آغاز تظاهر کنندگان با آرامی و به صورتِ برگزاریِ کارناوال در خیابان ها ظاهر شدند. لباس هایِ رنگارنگ و صورتک هایِ رهبران کشورهایِ شرکت کننده در جلسه، همراه با اجرایِ نمایش هایِ سیاسی توسطِ زنانِ خانه دار و دانشجویان و مسخره بازیِ دلقکان و دیگر نمایشاتی که مشخصه ی اینگونه تظاهرات است. اما با نزدیک شدنِ صف عظیم تظاهرکنندگان به موانع و سنگرهایِ پلیس، چهره ی تظاهرات به سرعت دگرگون گشت.
ناگهان از میان صف تظاهرکنندگان، دسته ای که لباس ها و کلاه هایِ سفید داشتند و صورت هایِ خود را پوشانده بودند ، خارج گشته و به موانع و سنگرهایی که پلیس برای ممانعت از نزدیکی تظاهر کنندگان به محل جلسه برپا داشته بود، حمله ور گشتند. این عده بارانی از شیشه های خالی نوشابه را بر سر پلیس ریخته و ماشین ها و اتوبوس هایِ آنان را واژگون ساختند. ایشان از یک سنگر به سنگر دیگر هجوم برده، آنها را خراب کرده و از جلویِ راه تظاهر کنندگان بر داشتند.
عده ای از زنان خانه دار نیز برای جلوگیری از تمرکز نیروهایِ ضد شورش پلیس و پیوستن ایشان به نیروهایِ مورد تهاجم، جلوی دسته های پلیس را سد کرده و با کهنه و کف صابون به تمیز کردن سپرهایِ شیشه ای ایشان پرداختند.
عده ای دیگر به صف پلیس هایِ سوار حمله کرده و ایشان را از اسب هایِ خود پایین کشیدند.
پلیس برای هشدار به تظاهرکنندگان اتز بلنگوهای خود، ایشان را دعوت به عقب نشینی می کرد. تظاهر کنندگان در جواب شعار می دادند که "اینجا خیابان های ماست" و به پیشرویِ خود ادامه می دادند. شعارهای اصلی این تظاهرات"گروه 20 را متوقف کنید!" و "سربازان را از عراق خارج کنید" بود.
بالاخره پس از مدتی ، موانع و سنگرهایِ پلیس نتوانست از رسیدن گروه هایی از تظاهر کنندگان به محل برگزاری جلسه جلوگیری کند. با رسیدن این گروه ها به هتل ِ مذکور ، با پرتاب شیشه و سنگ، تمام شیشه ها و پنجره ها را شکسته و به پایین ریختند.
در این درگیری ها تعداد زیادی از هر دو طرف آسیب دیده و زخمهایِ خفیفی که در محل قابل درمان و رسیدگی بود برداشتند. اما گفته می شود یکی از افرادِ نیروهای پلیس با مچ شکسته راهی بیمارستان شده است.
منابع پلیس گزارش می دهند که تا کنون 2 مورد بازداشت داشته اند، اما با در نظر گرفتن شدت برخوردها و تداوم اعتراضات انتظار بالا رفتن این آمار را دارند.
وزیر خزانه داری استرالیا در این مورد به خبرنگاران گفته است که:"عده ای شورشی سعی دارند تا وجهه ی استرالیا را در انظار شرکت کنندگان در جلسه تخریب کنند. آنها می گویند این سرمایه داری است که باعث فقر مردم شده است. ما اینطور فکر نمی کنیم. اگر ایشان نگذارند جلسه ی "گروه 20" به کار خود ادامه دهد، این فقرا هستند که بازی را خواهند باخت." اما، تظاهر کنندگان که با پیروزی امروز خود اعتماد به نفس زیادی پیدا کرده اند، می گویند :"تا متوقف ساختن ِ این جلسه به اعتراضاتِ خود ادامه خواهند داد



برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com





No comments:

 
direction:rtl;