Thursday, December 21, 2006

30/09/1385 پنجشنبه


نظر شما در مورد وظایف ما بعد از 16 آذر امسال چیست ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
برخورد
کمیته اضباطی با فعالین دانشگاه مازندران
وبلاگ 16 آذر
سعيد يعقوبي‌‏نژاد، دبير انجمن اسلامي دانشگاه مازندران و گيتا
آذري، دبير كانون دختران انجمن اسلامي دانشكده فني دانشگاه مازندران به كميته
انضباطي احضار شدندعميد مشرف‌‏زاده، دبير سياسي انجمن اسلامي دانشكده فني
دانشگاه مازندران با اعلام اين خبر به خبرنگار ادوارنیوز گفت: سعيد يعقوبي‌‏نژاد به
اتهام توهين به حراست و بسيج دانشجويي دانشكده فني و
گيتا آذري به اتهام ترويج افكار غير اسلامي و توزيع نشريات
با محتواي انديشه‌‏هاي چپ
به كميته انضباطي احضار شده‌‏اند. وي با
بيان اينكه از ابتداي سال جاري فشار بر فعالان دانشجويي دانشگاه مازندران به شدت
افزايش يافته است، گفت: تشديد فضاي امنيتي در محيط دانشگاه،نصب دوربين‌‏هاي با
قابليت شنود در محوطه دانشگاه و مقابل انجمن اسلامي دانشكده فني و احضار متعدد
دانشجويان به كميته انضباطي، اعتراضات دانشجويان را در پي داشته است. مشرف‌‏زاده با
اشاره به اينكه از آغاز سال تحصيلي اين هفتمين احضار فعالان دانشجويي و اعضاي انجمن
اسلامي به كميته انضباطي بوده است، گفت: انجمن اسلامي نسبت به اين‌‏گونه
پرونده‌‏سازي‌‏ها در مورد دانشجويان و به خطر افتادن آينده شغلي آنان هشدار مي‌‏دهد
و باز هم با اعتراضات دانشجويي از حقوق اين دانشجويان دفاع خواهد كرد
وضعیت نگران کننده دو دانشجوی زندانی
ایرانپرس نیوز
خبرنامه امیرکبیر: ابوالفضل جهاندار و خیرالله درخشندی در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می برند. این دو نفر که به همراه دکتر انصاری بیش از سه ماه است که در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازداشت قرار دارند، بر اثر فشارهای وارده در زندان دچار مشکلات روانی و افسردگی شده اند.
همچنین نیروهای امنیتی به شدت خانواده این دو زندانی را تحت فشار می گذارد که در مورد وضعیت این دو نفر اطلاع رسانی انجام ندهند. هنوز موارد اتهامی این دو نفر اعلام نشده است.
ابوالفضل جهاندار مدیر سایت خبری پویا نیوز و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی و شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت می باشد.
خیرالله درخشندی نیز عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان یزد، بیش از ۳ ماه است نگهداری می‌شود.
تا کنون موارد اتهامی این دو دانشجو اعلام نشده است.
موارد فوق در حالی است که بر مبنای اعلامیه جهانی حقوق بشر:"هیچ کس را نباید خودسرانه توقیف، حبس یا تبعید کرد." (ماده 9 اعلامیه جهانی حقوق بشر)"هر کس در تعیین حقوق و تکالیف خویش و هرگونه اتهام جزائی که به او وارد شود حق دارد با مساوات کامل از دادرسی منصفانه و علنی در دادگاه مستقل و بیطرف برخوردار باشد." (ماده 10 اعلامیه جهانی حقوق بشر)"هر کس که به ارتکاب جرمی متهم شود، حق دارد که بیگناه فرض شود، مگر آنکه طبق قانون در دادگاه های علنی، که در آن کلیه ضمانت های لازم برای دفاع او در اختیارش باشد، مجرم شناخته شود و کیفری شدیدتر از آنچه در موقع ارتکاب جرم برای آن مقرر بوده است نباید اعمال شود." (ماده 11 اعلامیه جهانی حقوق بشر

کارگران نساجی کردستان در مقابل اداره کار در سنندج تجمع کردند
روزنه
کارگران نساجي ديروز 27 آذر 1385 ساعت 10 صبح در مقابل اداره کار سنندج تجمع کردند. در اين تجمع کارگران خواهان پرداخت بيمه بيکاري٬ بازگشت به کار و لفو قراردادهاي موقت شدند و در این رابطه با رئيس اداره کار مذاکره کردند. رئيس اداره کار سنندج به کارگران اعلام کرده است به انها وام مي دهند به شرط اينکه دست از اين اعتراضات بردارند. او همچنین تاکید کرده است که شرط این وام هم این است که اخبارشان را به "ضد انقلاب" ندهند و اخبار اعتراضات انها پخش نشود. کارگران با گرفتن و وام مخالفت کردند و اعلام کردند حق ما رابطي به وام ندارد و مبارزه ما براي حقمان را به گوش جهانيان مي رسانيم. حقمان را بدهيد تا سايتهاي خبري از اعتراضات ما خبر ندهند.
اين تجمع تا ساعت 12 ظهر ادامه داشت. کارگران نساجي طی اطلاعيه ای اعلام کرده اند که براي پيگيري خواستهايشان مجددا روز دوشنبه در مقابل اداره کار تجمع خواهند کرد.

کمیته کردستان حزب ضمن حمایت از مطالبات کارگران نساجی کردستان از همه کارگران و تشکلهای کارگری میخواهد از کارگران نساجی حمایت کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
28

آذر1385
سه تن از متهمان بمب‌‏گذاری اهواز اعدام شدند
پیک ایران
سه تن از بمب‌‏گذاران اخير اهواز صبح روز سه‌‏شنبه به دار آويخته شدند. به گزارش خبرنگار "ايلنا"، اين سه‌‏ بمب‌‏گذار كه احكام اعدام آنها به اتهام محاربه و اقدام عليه امنيت كشور از سوي ديوان عالي كشور نيز مورد تأييد قرار گرفته بود، صبح روز سه‌‏شنبه به دار آويخته شدند.اين افراد، به بمب‌‏گذاري در مقابل فرمانداري و بانك سامان شهرستان اهواز در سال 84 متهم بودند كه احكام اعدام آنها پيش از اين تأييد شده بود
حضور زنان فوتباليست با پوشش اسلامی رسميت يافت
ایرانپرس نیوز
خبرگزاری حکومتی فارس: فدراسيون بين ‌المللي فوتبال (فيفا) پوشش اسلامي بانوان ايراني را براي حضور در ديدارهاي فوتبال به رسميت شناخت.
رئيس بخش توسعه فيفا با نشان دادن تصاوير لباس زنان فوتباليست ايراني، گفت چون فيفا داراي شعاري است كه مي‌گويد، فوتبال براي همه؛ سعي كرده‌ايم برخي حساسيت‌هاي فرهنگي و عادات موجود در برخي كشورهاي مختلف را بپذيريم.
وي اظهار داشت: در قانون چهار فوتبال پيراهن، شورت، جوراب و كفش ورزشي جزء وسائل اجباري است؛ اما در برخي كشورهاي اسلامي، زنان از روسري و شلوار گرم استفاده مي‌كنند كه با استناد به شعار فيفا، بايد به آنها احترام گذاشت.
وی متذكر شد در بخشي از كشورهاي اسلامي كه از حمل و نقل مجزا براي خانم‌ها استفاده مي‌شود؛ هنگاميكه فوتباليست‌ خانمي مصدوم مي‌شود، فقط خانم‌ها اجازه مداوا دارند. به همين دليل در كميته توسعه فيفا اين رفتارها را پذيرفته‌ايم و مشكلي در اين راستا وجود ندارد
نتيجه نهايي شمارش آراء در حوزه انتخابيه تهران اعلام شد
تهران- خبرگزاري كار ايراننتيجه نهايي شمارش آراي سومين دوره انتخابات شوراي شهر تهران از مجموع يك ميليون و 656 هزار و 558 رأي شمارش شده از 3185 صندوق, اعلام شد.
به گزارش "ايلنا"، ستاد انتخابات كشور اعلام كرد كه از مجموع اين تعداد آرا شمارش شده، به ترتيب:1- مهدي چمران 603 هزار و 766

2-

مرتضي طلايي 539 هزار و 761

3-

رسول خادم 427 هزار و 97

4-

عباس شيباني 394 هزار و 457

5-

هادي ساعي 384 هزار و 358

6-

حمزه شكيب 330 هزار و 233

7-

عليرضا دبير 306 هزار و 729

8-

پروين احمدي‌‏نژاد 243 هزار و 501

9-

معصومه ابتكار 232 هزار و 959

10-

احمد مسجد جامعي 216 هزار و 15

11-

محمد علي نجفي 202 هزار و 700

12-

معصومه آباد 201 هزار و 754

13-

حسن بيادي 200 هزار و 397

14-

خسرو دانشجو 200 هزار و 175

15-

حبيب كاشاني 197 هزار و 284

16-

عبدالمقيم ناصحي 195 هزار و 839

17-

حسن زياري 188 هزار و 224

18-

محمود خسروي وفا 173 هزار و 321

19-

امير علي اميري 160 هزار و 934

20-

بهمن اديب زاده 158 هزار و 626

21-

محسن وفا مهر 154 هزار و 877

حائز اكثريت آرا شدند
لاوروف: مسکو مخالف تلاش برای افزودن "عناصر کیفری"در پیشنویس قطعنامه ایران است
پیک ایران
خبرگزاری «نووستی» : "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه تلاش برای افزودن ماده ممنوعیت سفرهای خارجی برای مقامات عالیرتبه ایرانی را در پیشنویس قطعنامه مانند "عنصر کیفری" بررسی می کند. لاوروف افزود: "در پیشنویس (قطعنامه شورای امنیت در مورد ایران) تلاش برای محدود کردن آندسته از زمینه هایی صورت گرفته که موجب نگرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی باشد. ما معتقدیم که این صحیح نیست". لاوروف تاکید کرد که کار بر روی قطعنامه به سطح کیفی جدید رسیده و پیشنهادات مطرح شده از سوی روسیه در آن ثبت شده است. وی ابراز تاسف کرد که شرکای روسیه (در گروه "شش") حال با قبول منطق روسیه تلاش می کنند با پر کردن دیگر بخش های قطعنامه با فرمول بندی هایی که حاوی ممنوعیت هایی از جمله تلاش جهت مسدود نمودن کانال های تجاری-اقتصادی با ایران در زمینه های کاملا قانونی می باشد اوضاع را به نفع خود تغییر دهند". به گفته وی این امر با اصول اساسی توافق شده مغایرت دارد. لاوروف گفت: "شوری امنیت سازمان ملل متحد نباید جایگزین آژانس بین المللی انرژی اتمی شود بلکه باید به آژانس برای پیشرفت در حل مسئله کمک نماید
پاريس درخصوص تغيير قطعنامه عليه ايران به روسيه هشدار داد
پیک ایران
دولت فرانسه درخصوص هرگونه تلاش براي تغيير دايره تحريم‌هاي پيشنهادي سازمان ملل عليه ايران به خاطر برنامه اتمي اين كشور هشدار داد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، بعد از آنكه مسكو اعلام كرد با برخي مفاد قطعنامه پيشنهادي اروپا براي تحريم ايران مخالف است، دنيس سيمونه سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه درخصوص تغيير دايره تحريم هاي سازمان ملل عليه ايران هشدار داد. وي امروز در جمع خبرنگاران گفت:«اين مساله بسيار مهم است كه اتحاد شوراي امنيت حفظ شود اما نه به قيمت تغيير دامنه قطعنامه درباره ايران.» آمريكا تاكنون نتوانسته است نظر اعضاي گروه 1+5 را درمورد تحريم ايران كاملا جلب كند
حکم دادگاه عالی جنایی رم علیه مقامات جمهوری اسلامی
خبرنامه امیرکبیر
جمهوری اسلامی با یک حکم قضايی دیگر در خارج از کشور که در آن بلندپایه ترین
مقامات رژیم متهم به سازماندهی ترور یکی از مخالفان حکومت شده اند، روبرو گردیده
است
دادگاه عالی جنایی رم با صدور حکمی اعلام کرد ترور محمد حسین نقدی، نماینده
شورای ملی مقاومت در سال ۱۹۹۳ در ایتالیا در چارچوب یک كارزار گسترده برای حذف
فیزیكی مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از کشور صورت گرفته و بالاترین مقامات تهران
در آن دست داشته اند
در حکم دادگاه كه در ۳۳ صفحه تدوین شده از جمله آمده اعتقاد روشن بر این است كه
قتل محمد حسین نقدی باید یک قتل سیاسی محسوب شود. تردیدی نیست که ترور او در
چهارچوب یک كارزار گسترده تروریستی سازماندهی شده از سوی رژیم تهران برای حذف
مخالفین سیاسی در خارج از كشور برنامه ریزی شده بود

کنسرت وودی آلن و گروه جز نیواورلیان
فیروزه خطیبی (لس آنجلس
رادیو فردا
وودی آلن نويسنده و کارگردان برجسته سينمای آمريکا به همراهی ارکستر سه نفره جاز نيواورليان برای جمعيت کثيری از دوستداران خود به اجرای برنامه پرداخت.
اين کنسرت که با حضور پرشور مشتاقان همراه بود در سالن «رويس هال» دانشگاه لس آنجلس برگزارشد.
شنيدن موسيقی کلارينت وودی آلن که يادگار دوران گمنامی و اجرای برنامه های تک نفره کمدی او در تاترهای متعدد نيويورک است، مانند تماشای فيلم های استثنايی اين هنرمند برجسته گاه سرگرم کننده و روشنگرانه و گاه بصورتی خلاق درهم ريخته و حيرت انگيز است.
برنامه موفقيت آميز وودی آلن در«رويس هال» يو سی ال ای، با همراهی ارکستر سه نفره جاز نيواورليان تمامی اين خواص که از ويژگی های اين فيلمساز روشنفکر ومتفاوت سينمای آمريکاست را به همراه داشت.
وقتی وودی آلن شروع به نواختن کلارينت کرد تصوير خاطره انگيز و دوستداشتنی «الوی سينگر» انی هال جای خود را به تجربه سمعی و تماشای نواختن يکی از مشکل ترين ابزار موسيقی توسط يکی از محبوبترين کمدين های جهان داد
وقتی وودی آلن با آن جثه کوچک، عينک ذره بينی دور سياه مخصوص، شلوار چروک و انگار مچاله شده و پيراهنی که آستين های آن را بالازده بود در ميان ابراز احساسات شديد تماشاگران بروی صحنه آمد مشکل می شد تفاوت ميان او و شخصيتی که او بيش از ۳۰ سال پيشتر در فيلم معروف «انی هال» بازی کرده بود را تشخيص داد.
اما وقتی وودی آلن شروع به نواختن کلارينت کرد تصوير خاطره انگيز و دوستداشتنی «الوی سينگر» انی هال جای خود را به تجربه سمعی و تماشای نواختن يکی از مشکل ترين ابزار موسيقی توسط يکی از محبوبترين کمدين های جهان داد.
آقای وودی آلن با نواختن کلارينت و اجرای موسيقی به شيوه «جاز نيواورليان» که تاريخچه آن به استادانی چون سيدنی بکت، جانی دادز و باستر بيلی می رسد آشنايی شگفت انگيزی دارد.
هرچند او خود را يک نوازنده «آماتور» بيشتر نمی داند اما آقای وودی آلن استعداد وپشتکاری بی نظيری در طول سال ها در نواختن اين ساز از خود نشانداده است. همچنين او فرصت های بيشماری داشته که در آنها توانسته از حضور و تجربه بهترين نوازندگان اين نوع موسيقی استفاده کند.
همه اين عناصر دست به دست هم دادند تا تجربه «رويس هال» برای تماشاگرانی که اين تالار هزار نفره دانشگاه لس آنجلس را پرکرده بودند تبديل به يکی از بهترين اجراهای وودی آلن و گروه جاز نيواورليان او شود.
اجرای برنامه های موسيقی توسط وودی آلن در فيلم مستندی که در سال ۱۹۹۸ از تور اروپايی او با عنوان «وايلد منز بلوز» تهيه شده نشاندهنده اين واقعيت است که وودی آلن، اين نابغه عالم سينما در نواختن کلارينت و موسيقی جاز نيز از استعداد و تبحر ويژه ای برخوردار است
برترين بازيكنان سال ۲۰۰۶ درجهان دربين زنان ومردان
در مراسم انتخاب بهترين بازيكنان فوتبال سال، در شهر ”زوريخ” بهترين بازيكنان جهان در دو دسته زنان و مردان ، انتخاب و معرفى شدند
بنا به ابتكارفدراسيون جهانى فوتبال ”فيفا” و راى مربيان تيمهاى ملى و كاپيتن هاى آنان در بين كشورهاى عضو ”فيفا” عنوان بهترين بازيكن فوتبال جهان در
سال ۲۰۰۶ با تعداد ۴۹۸ راى، به ”فابيو كاناوارو” تعلق ميگيرد. كاپيتن ۳۳ ساله خط دفاع تيم ملى ايتاليا پس از كسب جام جهانى در اين سال و سپس عنوان بهترين بازيكن اروپا، اينك عنوان بهترين را در جهان در اين ورزش دراختيار می‌گيرد. بدين گونه درتاريخ انتخاب بهترين بازيكنان جهان كه ازسال ۱۹۹۹
تاكنون هرسال برگزار می‌شود، عنوان بهترين‌هاى سال را براى دومين بارتاكنون هرسال برگزار می‌شود، عنوان بهترين‌هاى سال را براى دومين بار بازيكنى در خط دفاع صاحب می‌شود.
"فابيو كاناوارو” در اين فصل از مسابقات باشگاه هاى اروپا، به تيم ”رئال مادريد” در اسپانيا انتقال يافت.
با اختلاف ۴۴ راى، سپس ” زيدان” كاپيتن پشين تيم ملى فرانسه كه پس از كسب مقام دوم قهرمانى جهان، از اين ورزش خداحافظى كرد، بعنوان دومين بازيكن برتر جهان انتخاب شد. ”زيدان” قبلا در سالهاى۱۹۹۸ ، ۲۰۰۰، و ۲۰۰۳، سه بار عنوان بهترين‌هاى سال را دراختياردارد.
در اين سال ”رونالدينيو” ملى پوش برزيل و بازيكن تحت قرارداد باشگاه ”اف.ث.بارسلون” در اسپانيا كه در دوسال گذشته هربار بدون حريف باقى ماند در اين سال هم بين بهترين‌هاى جهان به چشم می‌خورد، اما بنا برآراى به دست آمده در مقام سوم جاى گرفت.
در بين ۳۰ بازيكنى معرفی شده بخاطر کسب سه بازیکن برتر سال ، اين بار ”ميشائل بالاك” كاپيتن تيم ملى آلمان با تعداد ۵۳ راى، در رده يازدهم جاى گرفت.
در بين زنان سرانجام ”مارتا” ملى پوش ۲۰ ساله برزيل پس از كسب مقامهاى دوم و سوم در دو سال گذشته ، در اين سال بر ديگر بازيكنان جهان در اين دسته پيشى گرف و با تعداد ۴۷۵ راى، عنوان بهترين هاى سال را صاحب شد. ”مارتا” كه از ۱۶ سالگى به فوتبال مشغول است در پيكارهاى قهرمانى جهان در اين دسته درسال ۲۰۰۳، با موفقيت هاى چشم گيرى روبرو گشت و در اولين سال انتقال به تيم باشگاه ” اومآ” در سوئد، همراه با اين تيم عنوان قهرمانى دسته مسابقات جام ”يوفا” در بين باشگاه هاى اروپا را در سال ۲۰۰۶

در بين زنان، به دست آورد


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

 
direction:rtl;