Wednesday, November 15, 2006

23/08/1385 سه شنبه


راهکارهای مورد نظر شما برای بر پایی 16 امسال چیست؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
اس. جی.کی نیوز در قبال صحت يا سقم اخبار هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به انتقال آنها از رسانه‌های متفاوت میپردازد
افزايش محدوديت‌ها در دانشگاه‌ها
خبرنامه امیرکبیر
فعالیت‌های دانشجويی در دانشگاه‌ها روزبروز محدود می‌شود. تشكل‌های دانشجويی زير فشارند و شماری نيز از حق فعاليت‌ محروم شده‌اند. همينطور دانشجويان فعال به كميته انضباطى‌های انظباطی احضار و در مواردی نيز برای مدتی از حق تحصيل محروم می‌گردند.
. دانشجويان می‌گويند آزادی‌های آكادميك روزبروز محدود و دانشگاه‌ها هرچه بيشتر “فضای پادگانی” بخود می‌گيرند. به اين محدوديت‌ها اخيراً دردسرهاى آموزشی و درگير كردن دانشجويان با دروس تئوريك زايد نيز افزدوه شده‌اند.
بيژن پوريوسفى يكی فعالان دانشجويى در پلى تكنيك تهران در گفتگو با دويچه وله از اين مشكلات و محدوديت‌ها می‌گويد.
مصاحبه: مهيندخت مصباح
ü آقاى پور يوسفى فضاى پلى تكنيك در حال حاضر چگونه است، در خبرها هست كه محدوديت‌هاى جديدى نسبت به دانشجويان اعمال مى‌شوند.
بيژن پوريوسفى: بله! پس از اينكه فشارهاى بسيار گسترده‌اى به دانشجويان پلى تكنيك آوردند و ۳۶ نفر را احضار كردند به كميته انضباطى و واحدهاى خيلى‌ها را بستند و انجمن اسلامى منتخب دانشجويان را منحل كردند، حال سعى دارند فضاى رعب و وحشت ايجاد كنند. ضمنا كارى كه اخيرا كرده‌اند و من كمتر ديده‌ام دانشگاههاى ديگر انجام شود، اينست كه سعى كردند دردسرهاى آموزشی براى دانشجويان ايجاد كنند و آنها را با مسائل تئوريكى كه به درد دانشجوى ليسانس نمى‌خورد درگير كنند تا فكرشان باز نباشد و به فعاليت نپردازند.
يعنى چه؟ كلاس‌هاى آموزش تئورى؟
بيژن پوريوسفى: ببينيد، يك مشكل اينست كه آيين نامه‌هاى سخت آموزشى ايجاد می‌كنند و اگر كسى سه جلسه سر كلاس حاضر نشود، صفر رد مى‌كنند و ديگر اين كه بحث تئورى بافى‌هاى صرف در دانشكده‌هاى مهندسى را خيلى بالا مى‌برند و دانشجو مجبور مى‌شود وقت زيادى براى كلنجار رفتن با اين بحث‌هاى خشك تئوريك كند و در نتيجه فرصت براى فعاليت هاى دانشجويى نداشته باشد.
هنوز هم از ورود برخى دانشجويان به دانشگاه ممانعت مى‌شود؟
بيژن پوريوسفى: بله! در ادامه ايجاد جو ترس به يكسرى دانشجويان تعليق داده‌اند از جمله آقاى على عزيزى، آقاى حكيم‌زاده و اينها را ممنوع الورود كرده‌اند به دانشگاه. به يكسرى دانشجويان قديمى مانند آقايان قاجار و دهقان هم اجازه نمى‌دهند وارد دانشگاه شوند.
مواردى را كه نام مى‌بريد، همه آقايان هستند. پس خانم‌ها كجا هستند؟ آنها هيچ فعاليتى ندارند؟
بيژن پوريوسفى: خانمها فعاليت دارند اما نه به شكل راديكال! در تجمع برگزار كردن و پشت تريبون رفتن كار نمى‌كنند. البته فضاى انجمن‌هاى اسلامى به طور كلى مردانه است و اين ايراد به آن وارد است. نه اينكه دوستان نخواهند خانمها وارد آنها شوند، بلكه اصولا اين فضاى مردانه از قديم بوده و علت‌هاى فرهنگى و تاريخى دارد. بطور كلى خانمها كمتر وارد انجمن‌هاى اسلامى مى‌شوند. تك و توك هستند اما فعاليت‌شان چندان آشكار نيست.
الان كه شما مشغول صحبت با ما هستيد، آيا فعاليت ملموسى در اميركبير مانند ميز نشريه، روزنامه ديوارى يا محلى براى تجمع دانشجويان متشكل وجود دارد؟
بيژن پوريوسفى: بله اتفاقا تمام تلاشى كه مديريت دانشگاه كرد و اين پروژه از بيرون دانشگاه هدايت مى‌شود، اين بود كه اميركبير ساكت باشد و اين نشد! ماه گذشته دانشجويان تجمع داشتند براى بازداشت آقای كيوان انصارى و انجمن توانست در آمفى تئاتر اولين مجمع عمومى‌اش را برگزار كند و فضاى پلى تكنيك هنوز زنده است و همين امروز بچه‌ها ميز نشريه درست كرده‌اند و بورد آزاد انجمن اسلامی را درست كرده‌اند و الان روبروى من جمع شده و سرگرم مطالعه‌اند. در مورد نشريات دانشجويى هم با وجودى كه خيلى فشار آمده و ۱۱ نشريه پلى تكنيك را توقيف كرده‌اند اما باز اين نشريات دانشجويى هنوز فعال هستند و منتشر می‌شوند.
دانشجويان ستاره‌دار وضعيت‌شان چگونه است؟
بيژن پوريوسفى: ازدانشجويان سه ستاره كه به هيچ وجه ثبت نام نشده و دو ستاره‌اى‌ها هم گويا با شرط تعهد ثبت نام شده‌اند. يعنى دست به هيچ فعاليتى نزنند و در هيچ نشريه‌اى ننويسند و در هيج تجمعى شركت نكنند.
تلاش نهاهای نهادهای خارج از دانشگاه برای سرکوب جنبش دانشجویی از دید یک فعال جنبش
دانشجویان در نخستین هفته های سال تحصیلی با برخورد خشن کمیته های نظارت در دانشگاه ها روبرو شده اند و برآنند که نهادهای خارج از دانشگاه و غیرمسئول در صدد سرکوب جنبش دانشجویی و تحمیل جو فشار و اختناق بر دانشگاه ها هستند. بیژن پوریوسفی فعال دانشجویی دانشگاه امیرکبیر به رادیو فردا می گوید کمیته های انضباطی ابزار شبه قانونی هستند برای سرکوب دانشجویان در دست مدیریت. این کمیته ها با انواع اتهام ها نشریات را جمع می کنند. آخرین مورد نشریه خط صفر بود در پلی تکنیک. آقای پوریوسفی می گوید دبیر کمیته انضباطی معاون دانشجویی دانشگاه است و نماینده رهبری در دانشگاه در تمام تشکیلات کمیته انضباطی حضور دارد. دو نفر از اعضای هیات علمی و دو دانشجو هم باید باشند که اسامی آنها را اعلام نمی کنند اصلا معلوم نیست اینها کی هستند. در یک مورد حتی این افراد اعلام کردند که می خواهند استعفا دهند زیرا خودشان می دانند که کار غیرقانونی می کنند و بهمین دلیل ترسشان بیشتر شده از افشای نام و چهره شان. آقای پوریوسفی می گوید شکایت از این کمیته ها نتیجه ای ندارد.
ورود دختران با پوشش نامناسب (بدون چادر) به دانشگاه ممنوع
خبرگزاري حکومتی ايـسنـا
از اول آذر انجام مي شود ؛ جلوگيري از ورود دانشجويان دختر با پوشش نامناسب به دانشگاه تربيت مدرس
دكتر يادگاری، معاون دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس، اعلام كرد: از اول آذر ماه از ورود دختران به دانشگاه با پوشش نامناسب جلوگيري مي‌شود!؟ دربارهء پوشش دانشجويان دختر در دانشگاه تربيت مدرس، پوشش اسلامي در درجهء اول چادر و در درجهء بعدي استفاده از مانتوي بلند تا زير زانو و بدون چاك بلند است! پوشش كامل موی سر و عدم استفاده از لوازم آرايشي از ديگر ملاك‌هاي مد نظر كميتهء انضباطي براي دانشجويان دختر دانشگاه است! دانشگاه از اول آذرماه اين مصوبه را اجرايي مي‌كند و قبل از اين مدت نيز مصوبات را به دانشجويان دختر در دانشگاه و خوابگاه اطلاع‌رساني کرده است!
بيانيه‌ اعتراض‌آميز 3 تشكل دانشجويي دانشگاه هرمزگان نسبت به ورود افراد نظامي و امنيتي به همراه معاون اول رييس‌جمهور به دانشگاه
انجمن اسلامي دانشجويان، شوراي صنفي دانشكده فني و انجمن‌هاي علمي دانشگاه هرمزگان در اعتراض به آنچه به رسميت نشناختن حقوق حقه دانشجويان خواندند، بيانيه مشتركي صادر كردند.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين بيانيه با اشاره به آن‌چه ورود افراد نظامي و امنيتي به همراه معاون اول رييس‌جمهور و معاون پژوهشي وزارت علوم در دانشگاه خوانده شده، آمده است:« هنوز از يادمان نرفته كه بعد از حوادث اسفبار كوي دانشگاه، ورود هرگونه افراد نيروهاي نظامي و انتظامي به محيط دانشگاه ممنوع شد. اما اينك به بهانه‌ي حضور معاون اول رييس‌جمهور و معاون پژوهشي وزير علوم، چند دستگاه خودروي نيروي انتظامي اعم از پليس راهنمايي رانندگي تا گشت ويژه پليس- با يونيفرم پلنگي- وارد محيط دانشگاه مي‌شوند. مجريان قانون امروز چه ساده از اين خطوط قرمز عبور كرده‌اند.»
در ادامه اين بيانيه آمده است:« البته مسوولان دانشگاه در پاسخ عنوان كرده‌اند كه اين ورود با اجازه‌ي شوراي دانشگاه بوده كه اگر چنين باشد وضعيت اسفبارتر از پيش مي‌شود تا آن‌جا كه ديگر مسوولان دانشگاه هم اين محيط دانشجويي را ملك خصوصي قلمداد و با توهين به كليه‌ي دانشجويان، اجازه‌ي ورود نيروي نظامي به دانشگاه را صادر كرده‌اند. اين شورا چه پاسخي به دانشجويان معترض خواهد داد؟»
انجمن اسلامي دانشجويان، شوراي صنفي دانشكده فني و انجمن‌هاي علمي دانشگاه هرمزگان در پايان اين بيانيه مشترك اين برخورد را «حرمت‌شكنانه» توصيف كردند و آن را مصداق بي‌عدالتي دانستند.
خبرنگار سياسي ايسنا طبق روال اين خبرگزاري درباره‌ي اين بيانيه و موارد مطرح در آن با يكي از مسوولان محترم دانشگاه هرمزگان گفت‌وگويي انجام داد كه پس از انجام اين مصاحبه وي خواستار عدم استفاده از آن و همچنين عدم ارسال بيانيه‌ي اين 3 تشكل دانشجويي شد
تجمع اعتراضی دانشجويان در مقابل وزارت علوم
شماری از دانشجويانی كه در آزمون علمي كارشناسي ارشد، اسامي آنها جزء قبولي‌هاي سازمان سنجش اعلام نشده بود(دانشجویان ستاره دار) در اعتراض به عدم ثبت‌نام شان، مقابل ساختمان مركزي وزارت علوم تجمع كردند.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ايسنا، دانشجويان در اين تجمع پلاكاردهايي با عناوين «ادامه‌ي تحصيل حق مسلم ماست»، «ستاره‌ها را به آسمان برگردانيد»،«جاي ستاره در آسمان است نه كارنامه» و... در دست داشتند.
مهدي اميني‌زاده، عضو سابق شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) در اين تجمع، اظهار داشت: ما دانشجوياني هستيم كه علي‌رغم اينكه حائز رتبه‌ي علمي در آزمون كارشناسي ارشد شناخته شديم و كارنامه‌هايمان گوياي اين مساله است به دليل مسائل گزينشي مردود شده‌ايم. ما صرفا مي‌خواهيم ادامه‌ي تحصيل بدهيم و نه اينكه پست و مقام دولتي بگيريم. لذا از مسوولان مي‌خواهيم همانطور كه ادامه‌ي تحصيل را براي فرزندان خود يك حق مي‌دانند ما را نيز مستحق استفاده از اين حق بدانند.
علي نيكونسبتي، عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) نیز با اشاره به تناقض‌گويي مسوولان درباره‌ي دانشجويان ستاره‌دار گفت به نظر مي‌رسد مي‌خواهند با ايجاد رعب و وحشت در محيط دانشگاه اجازه‌ي اعتراض دانشجويان به برخي مسائل را ندهند.
حامد حسندوست، عضو سابق انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي اصفهان نيز گفت من پس از گذراندن 24 واحد از 32 واحد كارشناسي ارشد در دانشگاه تربيت معلم از ادامه‌ي تحصيل منع شده‌ام و علي‌رغم درخواست تجديدنظر مساله‌ي من پيگيري نشده است. به نظر مي‌رسد اين كار بازي كردن با حق ادامه‌ي تحصيل و بهترين سال‌هاي عمر جوانان است.
همچنين محسن فاتحي، دانشجوي سابق دانشكده‌ي علوم اجتماعي دانشگاه تهران گفت پس از قبولي در كنكور كارشناسي ارشد در دانشگاه شيراز اعلام كردند كه به دليل رعايت نكردن مسائل اعتقادي و همچنين عضويت در گروه‌هاي غيرقانوني اجازه‌ي ثبت‌نام ندارم. ضمن اينكه در كارنامه‌ي من كد 2 به معناي عدم تاييد صلاحيت عمومي درج شده بود.
فرهاد ذاتعلي‌فرد، عضو سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علم و صنعت، نيز گفت: من در كنكور كارشناسي ارشد در دانشگاه شريف قبول شدم، اما از ادامه‌ي تحصيل محرومم در حالي كه كارنامه‌ي قبولي علمي من موجود است.
مادر یکی از دانشجویان تهدید کرد خود را به آتش خواهد کشید
ایران پرس نیوز
به گزارش کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر، دو تن دیگر از فعالین سیاسی در استان آذربایحان به نامهای حسین سببی و رحیم خدادادی به اداره اطلاعات شهراردبیل احضار شدند. احضار این دو در رابطه با فعالیت آنان در جریان ناآرامی های اخیر آذربایجان صورت میگیرد.
در حال حاضرعباس لسانی، عسگر اکبرزاده و بهروز علیزاده، سه تن دیگر از فعالین سیاسی در شهر اردبیل در زندان بسر می برند.
آخرین خبرها در مورد عسگر اکبرزاده؛ زندانی سیاسی که حدود ۱۰ روز پیش به مکان ناملومی منتقل شده بود، حاکی از آن است که تاکنون هیچ یک از مقامات قضایی و امنیتی در شهر اردبیل مسئولیت انتقال وی را از زندان به عهده نگرفته است.
عسگر اکبرزاده، دانشجوی شیمی دانشگاه پیام نور اردبیل که به اتهام اقدام علیه امنیت (پخش اعلامیه در جریان ناآرامی های آذربایجان) بازداشت شده بود، 10 روز پیش از زندان به مکان نامعلومی منتقل شد. اداره اطلاعات با قطع کردن تلفن منزل اکبرزاده، اجازه هرگونه تماس با رسانه ها و سازمانهای ذیربط را از خانواده ی وی سلب نموده است.
مادر عسگراکبرزاده که با وجود پیگیریهای مکرر تا کنون موفق به کسب اطلاع از وضعیت فرزندش نشده است، تهدید کرده که در صورت عدم پاسخگویی مسئولین خود را در مقابل دادگاه انقلاب اردبیل به آتش خواهد کشید.
محرومیت از تحصیل یک دانشجوی دانشگاه فردوسی
گزارش دریافتی: میلاد قنادزاده دانشجوی مهندسی شهرسازی دانشگاه فردوسی مشهد با شکایت دکتر شوشتری رییس دانشکده و تایید کمیته ی انضباطی، به یک ترم تعلیق از تحصیل محکوم شد.
قنادزاده که از فعالین صنفی دانشگاه به شمار میرود در پی اعتراض به اوضاع نامطلوب رفاهی دانشگاه با این حکم روبرو شده است.
اتهام وی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و ارعاب عنوان شده است اما در مورد این موضوع که وی چه شخص یا اشخاصی را مورد ارعاب قرار داده است اشاره ای به میان نیامده است.
حکم وی ، در ادامه ی احکام صادره برای فعالین دانشگاه در طی ماه های اخیر صادر شده است.
تشدید اقدامات سرکوبگرانه علیه زنان در ایران
ایران پرس نیوز
سازمان آزادی زن
تهاجم رژيم اسلامى در گسترش آپارتايد جنسى را در هم بشكنيم
رژيم جمهورى اسلامى تعرض جديدى را بمنظور گسترش ابعاد كثيف سياست آپارتايد جنسى در دستور ارگانهاى خود گذاشته است٠اكبر عباسى ملكى، معاون ادارى و مالى سازمان تامين اجتماعى طى نامه اى به مسئولان اين سازمان دستور داده است تا هر چه سريعتر نسبت به "جابجايى و جداسازى اتاقهاى مخلتط" اين سازمان اقدام شود٠
اين گوشه اى از ابعاد تهاجم رژيم اسلامى در گسترش آپارتايد جنسى و سياست زن ستيز رژيم اسلامى در جامعه است٠ تعرض به دانشگاهها بمنظور جداسازى بخش ديگرى از اين تعرض ضد انسانى است٠ جداسازیها در محیط کار، پارکها و حتى پیاده روها از جمله این اقدامات رژیم زن ستیز و قرون وسطایی است.
يك ركن ديگر اين تعرضات مساله گسترش تعرض براى تحميل گسترده حجاب اسلامى در جامعه است٠اخيرا بيشرمانه جامعه را با پلاكاردهاى "بد حجابى همان فاحشگى است" پوشانده اند٠
زن ستيزى، تحميل حجاب اسلامى به جامعه و آپارتايد جنسى از اركان پايه اى موجوديت كثيف رژيم اسلامى است٠ اكنون رژيم اسلامى در پس تعرض اسلاميستى خود در منطقه خاورميانه ميكوشد تا تعرض گسترده ترى را به جامعه و زنان انجام دهد٠
اين تعرض رژيم اسلامى را بايد در هم شكست٠ جنبش آزادى زن يك ركن مهم و تعيين كننده در به شكست كشاندن اين تعرض رژيم اسلامى است٠ زنان هيچگاه عليرغم توحش ضد انسانى رژيم مرعوب چنين سياستهايى نشده اند٠ عليرغم جهاد ضد انسانى رژيم اسلامى در مقابل اين سياستها ايستادگى كرده اند٠ مبارزه و مقاومت در برابر سياستهاى رژيم يك امر هميشگى و داده شده است٠
اما امروز بايد فراتر رفت٠ بايد متشكل شد٠ بايد متشكل و متحد به مقابله با اين سياستهاى ضد انسانى ايستاد٠ در محيط هاى كار، در محيط هاى آموزشى، و در جامعه بايد بطور متشكل در مقابل اين تعرض ايستاد٠ تجربيات اخير در مقابله دسته جمعى با اوباش حزب اللهى و نيروهاى امر به معروف و نهى از منكر از نمونه هاى موفق مقابله با اين سياست رژيم بوده اند٠ بايد اين سياستها را گسترش داد٠
مردم آزاديخواه
سازمان آزادى از همه شما ميخواهد تا براى درهم شكستن اين سياست متحدانه عمل كنيد٠ ما معتقدیم که جامعه تا مادامیکه زن در آن تحت ستم آپارتاید جنسی زندگی میکند، آزاد نخواهد
نيروی انتظامی کارگران اخراجی را سرکوب کرد
خبرگزاری حکومتی ایلنا: در آستانه سفر احمدی نژاد به استان كردستان مديريت شركت آب و فاضلاب روستايي كردستان 11 تن از كارمندان خود را اخراج كرد. در پي اين اقدام‌‏, كارمندان اخراجي در مقابل استانداري تحصن كرده و خواهان رسيدگي به مشكلات خود شدند.
"ابراهيم محمدي" يكي ديگر از كارمندان اخراجي در اعتراض به اين عمل ساعت 10:30 روز دوشنبه مقابل استانداري تحصن نموديم كه با وساطت يكي از مسوولين استانداري كه قول پيگيري و رسيدگي به مشكلات ما را دادند به تحصن خود پايان داديم .
خبرنگار ايلنا از مركز سنندج در پي اعتراض كارمندان اخراجي شركت آب و فاضلاب روستايي كردستان در مقابل استانداري, كسب خبر شد كه تحصن آرام معترضين اخراجي با دخالت نيروهاي انتظامي به درگيري انجاميد و يكي از كارمندان به نام سيدحسين سجادي مجروح و دستگير شد كه تا لحظه ارسال خبر وضعيت او نامعلوم است.
درگیری خونین در زندان اوین و حمله به بند زندانیان سیاسی
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
در طی دو روز حمله مجرمان خطرناک به زندانيان سياسی تعدادی از آنها از جمله دکتر ناصر زرافشان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
بر اساس گزارش دریافتی، امروز سه شنبه در پی حمله تعدادی از مجرمان خطرناک به زندانیان سیاسی ، تعدادی از این زندانیان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند به طوری که چند نفر از جمله دکتر ناصر زرافشان، سعید شاه قلعه، غلام کلبی و شاهین نیا زخمی شده اند.
این درگیری و حمله در روز گذشته نیز اتفاق افتاده اما مسئولین زندان اقدامی برای خنثی کردن آن انجام نداده بودند.
طبق خبرهای رسیده از زندان اوین، این درگیری و حملات به زندانیان سیاسی با برنامه ریزی قبلی و تحت فرمان مدیریت زندان، از سوی گروهی از مجرمان غیر سیاسی وابسته به مقامات زندان ، به سرکردگی فردی به نام سید جلیل غریب، کارمند سابق دولت که به اتهام فساد اقتصادی در زندان است و به دلیل وابستگی وکیل بند 350 زندان اوین شده ، رخ داده است.
با اینکه مسئولان بند از نزدیک شاهد ماجرا بودند اما تلاشی برای جلوگیری از ضرب و شتم زندانیان سیاسی انجام نداده اند.
در حال حاضر سعید شاه قلعه به سلول انفرادی بند 240 اوین منتقل شده ، وضعیت زندانیان سیاسی نگران کننده است.
مقامات زندان به منظور جلوگیری از درج اخبار حمله به زندانیان سیاسی، تلفن های بند را از روز گذشته تا عصر امروز قطع کرده بودند.
گفتنی است که چندی پیش در زندان رجایی شهر کرج نیز تعدادی از اشرار با اطلاع زندان، به زندانیان سیاسی حمله کرده و تعدادی از آنها از جمله بهروز جاوید تهرانی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.
اعتصاب غذای زندانی سیاسی سابق در زندان ترکیه
فیروز داوودی پرگام، زندانی سیاسی سال های دهه ۱۳۶۰، در اوایل سال ۱۳۸۰ از کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل(یو ان) در آنکار تقاضای پناهندگی کرد، اما درخواست پناهندگی وی رد و پرونده وی بسته شد. فیروز و خانواده اش که بعدها به وی پیوستند، به طور مرتب برای ترک ترکیه تحت فشار پلیس این کشور قرار گرفتند. یک سال پیش، فیروز داوودی به دنبال درخواست وزارت اطلاعات رژیم توسط پلیس امنیتی ترکیه بازداشت و زندانی شد. وی ۹ اکتبر ۲۰۰۶ برابر با ۱۷ مهر ۱۳۸۵ از زندان امنیتی Yabancılar Misafirhanesi در استانبول برای تحویل به رژیم جمهوری اسلامی به مرز بازرگان انتقال داده شد که در پی تلاش هایی که در ترکیه و خارج از ترکیه صورت گرفت، پلیس امنیتی ترکیه ناچار شد وی را به زندان استانبول برگرداند.
تلاش برای بازکردن پرونده وی تاکنون به جائی نرسیده است و یو ان آنکارا با سماجت زیادی از بازکردن پرونده وی خودداری می کند. فیروز داوودی در اعتراض به دستگیری و زندانی شدنش و در اعتراض به بسته شدن پرونده اش در یو ان و با خواست آزادی از زندان و باز شدن پرونده اش، از بامداد امروز چهارده نوامبر برابر با ۲۳ آبان دست به اعتصاب غذا زده است.
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) از تمامی سازمانهای سیاسی مترقی و چپ، از نهادهای محلی و بین المللی مدافع حقوق بشر مصرانه می خواهد دولت ترکیه را برای آزادی فیروز داوودی و یو ان را برای به رسمیت شناختن حق پناهندگی وی تحت فشار قرار دهند.
شماره فکس یو ان آنکارا: 0090 312 441 21 73
تلفن یو ان آنکارا: 0090 312 441 1989
فکس وزارت امورخارجه ترکیه: 0090 312 425 721
تلفن وزارت خارجه ترکیه: 0090 312 425 6130
www.kanoon-zendanian.orgکانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعیذ)
۱۴نوامبر ۲۰۰۶ برابر با ۲۳ آبان ۱۳۸۵
یورش ماموران اطلاعات به منزل کیانوش سنجری
کارزار آزادی کیانوش سنجری
14/11/2006
بنا بر شنیده ها یکشنبه شب مامورین وزارت اطلاعات با یورش به منزل کیانوش سنجری رایانه شخصی وی را به همراه دیگر وسایل شخصی وی توقیف کرده اند.
بنا بر خبر دیگری که به دست ما رسید دکتر نعمت احمدی وکالت کیانوش سنجری را بر عهده می گیرد. در مورد این موضوع اخبار تکمیلی به زودی به آگاهی شما عزیزان می رسد.
از زندان اوین نیز خبر می رسد کیانوش سنجری همچنان بعد از 34 روز درسلول انفرادی بازداشتگاه 209 نگهداری می شود و طبق گفته یکی از خانوده های زندانیان سیاسی که روز دوشنبه برای ملاقات به زندان اوین رفته بود مادر کیانوش موفق به ملاقات با وی نشده است .
بار دیگر اعلام می کنیم بر طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر و قوانین حقوق بشری مسئولین وزارت اطلاعات و قوه قضاییه حق چنین رفتار با یک زندانی سیاسی را ندارند و ما با اعتراض به سازمان های حقوق بشری حقوق کیانوش سنجری را طلب می کنیم.
اعلام می کنیم در صورتی که کیانوش سنجری هر چه سریعتر آزاد نشود نوعی دیگری از اعتراضات را انجام خواهیم داد.
از تمامی فعالین حقوق بشر و به خصوص حامیان کارزار می خواهیم با اعتراض خود نسبت به ادامه بازداشت غیر قانونی کیانوش سنجری توطئه ی مسئولین مبنی بر از بین بردن وی را خنثی کنند.
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير فعاليت گسترده سیاسی خود را آغاز كرد
توسط : خبرنامه امیرکبیر
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير از امروز فعاليت گسترده سیاسی خود را در صحن اين دانشگاه آغاز كرد.
علي عزيزي با اعلام اين خبر به خبرنگار “ايلنا”, گفت: اعضاي انجمن اسلامي امروز با گذاشتن ميزي در صحن دانشگاه، به توزيع بيانيه و نشريات مختلف خود پرداختند.
وي با بيان اينكه اين اقدام چند روز پيش به صورت غيررسمي آغاز شده بود, گفت: در روزهاي اخير انتظامات دانشگاه تلاش كرد مانع اين فعاليت شود اما در اين كار موفق نشد و انجمن اسلامي از امروز فعاليت خود را به صورت گسترده آغاز كرد.
عزيزي به ديدار ۱۰ روز پيش اعضاي انجمن اسلامي با مديريت دانشگاه اشاره كرد و گفت: ۱۰ روز پيش با مديريت دانشگاه صحبت كرديم و قرار شد توافقي در اين باره داشته باشم، اما در اين ۱۰ روز اتفاق خاصي رخ نداد و ما نيز با توجه به در پيش بودن دو انتخابات مهم، فعاليت رسمي انجمن را آغاز كرديم.
احضار اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم سبزوار به کمیته انضباطی
توسط : خبرنامه امیرکبیر
گذشت دو هفته از تجمعی که به صورت خودجوش در دانشگاه تربیت معلم سبزوار در اعتراض به ناامنی موجود در جامعه و سهل انگاری نیروی انتظامی در انجام وظیفه اصلی خویش برگزار شده بود تاکنون ۵ عضو انجمن اسلامی دانشجویان به نامهای حسن سهیلی فرد، احمدنورحسینی، مریم مهرآذر، مهسا نوغانی و شیوا دستگیر احضاریه کمیته انضباطی دریافت کرده اند.
حسن سهیلی فرد، نایب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان در این مورد گفته است که “دانشگاه سعی می کند با ابزار کمیته انضباطی صدای انتقاد در دانشگاه را خاموش کند؛ غافل از اینکه اراده دانشجویان مستحکم تر از آنست که ابزارهای اینچنینی بتواند خللی در آن ایجاد نماید و اینگونه برخوردها فقط رادیکا لتر کردن جنبش دانشجویی را بدنبال خواهد داشت و متضرر نهایی حاکمیت خواهد بود.
همچنین لازم به ذکر است که قرار است جواب نهایی لغو و یا عدم لغو مجوز انجمن اسلامی دانشجویان هفته آینده از سوی وزارت علوم ابلاغ شود که اعضای انجمن اسلامی امیدوارند، در این جوابیه، رفتار غیرقانونی هیات نظارت دانشگاه اصلاح شود.
دانشجويان سه ستاره پشت درب وزارت علوم، نوربخش: دانشجوي سه ستاره نداريم
توسط : خبرنامه امیرکبیر
امروز دانشجويان سه ستاره كه همچنان وجودشان از سوي مراكز ذي ربط، مانند كميسيون آموزش مجلس و وزارت علوم، تكذيب مي شود مقابل وزارت علوم تجمع كردند.
در اين تجمع مهدي اميني‌‏زاده، عضو سابق دفتر تحكيم وحدت كه خود از يك سال پيش به‌‏رغم قبولي در آزمون كارشناسي ارشد اجازه ثبت نام نيافته است، گفت: ما اينجا آمده‌‏ايم تا به وزير علوم كه وجود ما را تكذيب مي‌‏كند، نشان دهيم كه ما وجود داريم.
اين در حالي است كه نوربخش، رئيس دبيرخانه گزينش استاد و دانشجو، در اظهاراتي عجيب با بيان اينکه کليه دانشجويان ستاره دار ثبت نام شده اند، مدعي شد: دانشجوی ۳ ستاره دار نداريم و افرادی که خود را تحت عنوان ۳ ستاره می خوانند افرادی هستند که مشکلات آنها به وزارت علوم مربوط نمی شود.
نوربخش با بيان اين مطلب افزود : ۳ ستاره بودن دانشجويان معترض که در مقابل وزارت علوم تجمع کرده اند، صرفا ادعای آنها است و اصلا ۳ ستاره نداريم و دانشجويانی که تحت عنوان يک ستاره و دو ستاره از آنها نام برده می شد، ثبت نام شده و به کلاس می روند. نوربخش اين اظهارات را در حالي عنوان مي نمايد كه نامه وزارت علوم به دانشجويان سه ستاره، كه علت عدم پذيرش ايشان را ردصلاحيت در هسته گزينش استاد و دانشجو عنوان نموده، به امضاي نوربخش است.
اميني زاده، دانشجوي سه ستاره، در ادامه صحبت هاي خود گفت: دانشجوياني كه در اينجا جمع شده‌‏اند كساني هستند كه در آزمون كارشناسي ارشد حائز رتبه علمي شده‌‏اند اما به دلايلي از جمله درج كد ۲ در كارنامه آنها كه به معناي ردصلاحيت عمومي است، موفق به ثبت نام در رشته‌‏هاي قبولي نشده‌‏اند.
اميني‌‏زاده با اشاره به اينكه ما در اين مملكت به دنبال پست و مقام نيستيم، گفت: ما صرفا مي‌‏خواهيم ادامه تحصيل بدهيم و از مسوولان مي‌‏خواهيم همانطور كه فرزندان آنها حق ادامه تحصيل دارند، به ما نيز چنين اجازه‌‏اي داده شود.
وي افزود: برخي از كساني كه صلاحيت عمومي آنها تاييد نشده است، مشكل قوميتي دارند. برخي ديگر به دليل فعاليت‌‏هاي سياسي پدر خود محكوم شده‌‏اند و برخي نيز بدون اينكه هيچ حكم كميته انضباطي يا قضايي داشته باشند، صرفا به خاطر فعاليت در انجمن‌‏هاي اسلامي صلاحيت آنها رد شده است.
دانشجوي ردصلاحيت‌‏شده چنين اقداماتي را خلاف قانون و مغاير با حقوق مصرح در قانون اساسي خواند و تاكيد كرد كه دولت بايد حق مسلم ادامه تحصيل اين دانشجويان را به رسميت بشناسد.
همچنين علي نيكونسبتي، عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت گفت: دولت نهم كه از عمل به وعده‌‏هاي پوپوليستي خود عاجز است، تلاش مي‌‏كند با ايجاد ترس و وحشت منتقدان را ساكت كند و اين ردصلاحيت‌‏هاي دانشجويي نيز در راستاي همين بي‌‏تدبيري‌‏هاست.
وي با اشاره به سفر معاون وزير علوم به فرانسه، گفت: آقاي خرمشاد مي‌‏داند كه اگر باب انتقاد باز شود، ايشان ديگر نمي‌‏توانند به اين راحتي در فرانسه به گشت و گذار بپردازند، در حالي كه دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي كه وي عضو هيات علمي آن است، در بدترين وضعيت غذا مي‌‏خورند و در خوابگاه‌‏ها زندگي مي‌‏كنند.
نيكونسبتي با اشاره به انحلال انجمن‌‏هاي اسلامي دانشجويان در دانشگاه‌‏هاي مختلف كشور، گفت: اين برخوردها با انجمن‌‏هاي اسلامي و شوراهاي صنفي، نشان‌‏دهنده بي‌‏لياقتي مسوولان است كه سعي مي‌‏كنند دانشجويان را از انتقاد بازدارند.
در اين تجمع همچنين تعدادي از دانشجويان ردصلاحيت‌‏شده چون غريب سجادي, سعيد اردشيري, حامد حسن‌‏لو, فرهاد زادعلي‌‏فر, محسن فاتحي, سيامك كريمي و ياشار قاجار اعتراض خود را به روند ردصلاحيت‌‏ها اعلام كردند.
در پايان اين تجمع كه با ممانعت‌‏هاي مسوولان انتظامي وزارت علوم همراه بود، اميني‌‏زاده به عنوان نماينده دانشجويان نامه‌‏اي را به دبيرخانه وزارت علوم ارايه كرد.
در بخشي از اين نامه آمده است: ماجرا از اين قرار است كه در يكي دو سال اخير هياتي موسوم به هيات گزينش استاد و دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش كشور با استناد به دو بند يكي از مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي، بر سر راه ادامه تحصيل تني چند از فعالان دانشجويي و اعضاي انجمن‌‏هاي اسلامي دانشگاه‌‏ها به نوعي سد ايجاد كرد. اما اين روند در سال جاري بارزتر شد.
آن دسته از داوطلباني كه به يك‌‏ستاره يا دوستاره‌‏اي مشهور شده‌‏اند، داوطلباني بودند كه نامشان در فهرست قبولي‌‏هاي امسال آمده بود ولي تنها پس از سپردن تعهد نزد كميته انضباطي دانشگاه يا به طور مستقيم نزد دبيرخانه گزينش استاد و دانشجو و بر اثر انعكاس اخبار اين ماجرا در مطبوعات و افكار عمومي، امكان نام‌‏نويسي يافتند. علت اخذ اين تعهدات نيز نمي‌‏تواند چيزي جز فعاليت‌‏هاي سياسي و فرهنگي مجاز و قانوني اين داوطلبان در دوره كارشناسي باشد كه از جانب برخي تحمل نمي‌‏شود.
در اين نامه با اشاره به عدم درج نام برخي از پذيرفته‌‏شدگان در روزنامه به‌‏رغم قبولي علمي و درج عدد ۲ به معناي ردصلاحيت عمومي براي ادامه تحصيل در كارنامه اين داوطلبان، آمده است: ما علاوه بر اعتراض به حكم هيات گزينش، از اين احكام غيرقانوني به ديوان عدالت اداري شكايت برديم. با يكي دو تن از اعضا و كميسيون اصل نود مجلس گفت‌‏وگو و مكاتبه كرديم. نزد چند تن از شخصيت‌‏هاي برجسته كشور رفتيم و با برخي اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي رايزني كرديم كه علارغم همدلي‌‏ها و صدور دستور موقت در ديوان عدالت اداري به سود يكي دو تن از ميان ما، به دليل كارشكني‌‏ها و كينه‌‏ورزي برخي نهادها كه وزارت علوم ما را به آنها ارجاع مي‌‏دهد، هنوز به خواسته خود دست نيافته‌‏ايم.
اين نامه همچنين به برخي اصولي كه حق ادامه تحصيل را براي هر فردي به رسميت مي‌‏شناسد، مي‌‏افزايد: ما به عنوان فرزندان ملت ايران ادامه تحصيل را در ميهن خويش نه تنها يك حق بلكه وظيفه خود مي‌‏دانيم.
در انتهاي اين نامه اسامي برخي دانشجويان از جمله: سعيد اردشيري, مهدي اميني‌‏زاده، زهرا رجاني‌‏پور, حامد حسن‌‏دوست, فرهاد زادعلي‌‏فرد, روزبه رياضي‌‏مقدم, سالار ساكت, ‏غريب سجادي, پيمان عارف, حنان عزيزي بني‌‏طرف, توحيد عليزاده, محسن فاتحي, ياشارقاجار, سيامك كريمي و شورش مرادي به چشم مي‌‏خورد.
دانشجويان در اين تجمع پلاكاردهايي با عناوين «ادامه‌ي تحصيل حق مسلم ماست»، «ستاره‌ها را به آسمان برگردانيد»، «زنده باد اصل ۳۰ قانون اساسي»، «جاي ستاره در آسمان است نه كارنامه» و… در دست داشتند.
نوربخش، رئيس گزينش استاد و دانشجو وزارت علوم، در گفتگو با خبرگزاري مهر با تاييد اظهارات چندي پيش فرشيدي، نماينده بندرعباس، كه گفته بود وزارت اطلاعات مانع اصلي در ثبت نام دانشجويان سه ستاره است، گفت: وزارت علوم نقشی در قبال دانشجويان مدعی ۳ ستاره بودن ندارد. ۸ نفر به طور حضوری مراجعه کرده اند و کارنامه ای دال بر قبولی علمی ارائه کرده اند. اگر رفع مشکل حل آنها از عهده وزارت علوم برآيد، مشکلات آنها را حل می کنيم در غير اين صورت در ساير وزارتخانه ها بايد مشکلات اين دانشجويان رفع شود. سعی می کنيم اگر مشکلات اين دانشجويان برای نيمسال جاری رفع نشد، در نيمسال آتی مشکل آنها را مرتفع کنيم.
يك تعليقي ديگر در پلي تكنيك
احسان منصوري
توسط : خبرنامه امیرکبیر
دير مسئول نشريه دانشجويی سحر دانشگاه صنعتی اميرکبير با رأی کميته انضباطی اين دانشگاه به يک نيمسال محروميت از تحصيل محکوم شد
گزارش خبرنگار مهر، احسان منصوری دانشجوی دانشکده رياضی و علوم کامپيوتر دانشگاه صنعتی اميرکبير به دليل شرکت در اعتراضات دانشجويی نيمسال گذشته اين دانشگاه مشمول حکم کميته انضباطی شده است.
وی علاوه بر مدير مسئولی نشريه دانشجويی سحر دانشگاه صنعتی اميرکبير از فعالان کانون های فرهنگی هنری اين دانشگاه نيز است و يکی از اعضای انجمن اسلامی موسوم به “انجمن منتخب” دانشگاه صنعتی اميرکبير است.
يادآوری می شود، انتخاباتی که احسان منصوری و جمعی از دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير طی آن به عنوان اعضای انجمن اسلامی اين دانشگاه انتخاب شده اند مورد تأييد هيأت نظارت اين دانشگاه قرار نگرفته است.
وزير رفاه در مراسم روز بازنشستگان : به دليل نبود اعتبار افزايش حقوق بازنشستگان پرداخت نخواهد شد
سرمايه:حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي افزايش نمي‌يابد»
اين خبري بود كه عبدالرضا مصري، وزير رفاه در روز بازنشستگان گفت
درمراسمي كه صبح ديروز سازمان تامين اجتماعي براي تجليل از بازنشستگان نمونه در مجتمع نگين برگزار كرد، اميدهاي بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي براي افزايش حقوق‌شان به ميزان 200 هزار تومان برآورده نشد.
افزايش حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي به 200 هزار تومان وعده‌اي اميدبخش بود كه در سال‌جاري به آن‌ها داده شد، اما ديروز وزير رفاه خيال آن‌ها را آسوده كرد:«تاكنون، هيچ راه قابل اطميناني براي تامين اعتبار افزايش حقوق بازنشستگان پيدا نشده و تا زمان تامين نشدن اعتبار، ‌حقوق بازنشستگان اين سازمان افزايش نمي‌يابد و ممكن است تحقق اين امر به سال آينده موكول شود.»
او افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي را به تحقق شرايطي مشروط كرد:«اگر دولت 330 ميليارد تومان اعتبار دهد و صندوق تامين اجتماعي نيز 450 ميليارد تومان اعتبار را تامين كند، احتمال افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي به 200 هزار تومان وجود دارد.»
اعتراضي كه بازنشستگان تامين اجتماعي براي افزايش حقوق‌شان دارند و خواستار يكسان‌شدن با بازنشستگان كشوري و لشكري هستند، وزير رفاه را برآن داشت تا بگويد:«در طول 20 سال گذشته، هميشه حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي بالاتر بوده، اما از شش ماه پيش كه اين روند برعكس شده و حقوق بازنشستگان كشوري و لشكري افزايش يافته، صداي اعتراض بازنشستگان تامين اجتماعي بلند و جوسازي‌ها آغاز شده است.»
او ادامه داد:«پشتوانه مالي صندوق بازنشستگي لشكري و كشوري دولت است اما سازمان تامين اجتماعي پشتوانه‌اي جز مردم ندارد.»
او با اشاره به تفاوت موجود ميان نظام‌هاي بازنشستگي گفت:«اگر سازمان تامين اجتماعي كشوري و لشكري مستمري بازنشسته‌هاي خود را افزايش مي‌دهد، ديگر بازنشسته‌ها چه گناهي كرده‌اند كه اين افزايش شامل حال آن‌ها نشود؟»
آيا ايجاد نظام پرداخت هماهنگ و روند ثابت براي تمام بازنشستگان كشور امكان‌پذير است؟ پاسخ وزير رفاه منفي است:«در شرايط حاضر نمي‌توان قانوني را تصويب كرد كه طبق آن همهء افراد در شرايط يكسان دستمزد بگيرند چرا كه افراد متفاوتند و نمي‌توان همه را در يك سطح جاي داد.»
به گفتهء او در حال حاضر 16 صندوق بازنشستگي در كشور وجود دارد از جمله صندوق سازمان‌هايي چون صداوسيما، بانك‌ها، دانشگاه آزاد و ... كه هر كدام منابع مالي مستقلي دارند و پرداخت يكسان حقوق به بازنشستگان اين سازمان‌ها در عمل امكان‌پذير نيست. وزير جديد رفاه در سخنانش تاكيد مي‌كند كه پرداخت يكسان حقوق، مطلوب است:«اعتقاد دارم كه حقوق بازنشستگان بايد يكسان و در يك سطح پرداخت شود اما تامين منابع آن‌ها بسيار مهم است.»
او در ادامه به تلاش‌هاي رييس جمهور در اين زمينه اشاره كرد:«رييس جمهور در پي يافتن محلي براي تامين اعتبار افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي به صورت جدي بود، اما متاسفانه تاكنون راه‌حل قابل اطميناني براي تامين اعتبار پيدا نكرده است.»
وزير رفاه با بيان اين‌كه منابع سازمان تامين اجتماعي پاسخگوي افزايش حقوق بازنشستگانش نيست، گفت: «اگر منابع پايداري در اين زمينه با ايجاد مشاغل جديد فراهم شود، با افزايش دريافتي‌ها پرداختي‌‌ها نيز بيش‌تر مي‌شود.»
او با اشاره به پيشنهاد اختصاص سهمي از لايحهء بنزين به حقوق بازنشستگان گفت: «لايحهء بنزين هم ممكن است سال ديگر در مجلس مطرح نشود; بنابراين نمي‌تواند منبع پايداري در اين زمينه باشد.»
وزير رفاه همچنين دربارهء بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي گفت: «سازمان تامين اجتماعي بدهي دولت را شش هزار ميليارد تومان اعلام كرده، اما سندي در اين زمينه وجود ندارد.»
عبدالرضا مصري در بخش ديگري از سخنانش به مشكلاتي اشاره مي‌كند كه ناشي از تعرفه‌هاي پزشكي براي سازمان ايجاد كرده است: «اگر تعرفه‌ها را به ما بسپارند و ما تعرفه‌ها را تعيين كنيم، مشكلات كم‌تر مي‌شود.»
به گفتهء او «بيمه رقم ثابتي از بيمه‌شدگان دريافت مي‌كند در حالي كه از آن طرف در بخش تعرفه‌ها با افزايش 80 تا 120 درصدي روبه‌رو هستيم كه اين دو با يكديگر سازگاري ندارد.»
فريادهاي بازنشستگان بر سر وزير رفاه
«شما ريشهء جوانان هستيد.» اين جمله را وزير رفاه خطاب به بازنشستگان حاضر در سالن مجتمع نگين گفت كه به تعبير خودش به اين مراسم آمده تا فقط عرض ارادتي به آن‌ها بكند.
هر ساله سازمان تامين اجتماعي همزمان با 23 آبان‌ماه كه روز بازنشستگان و خردمندان است، از بازنشستگان نمونه تقدير مي‌كند. اما صبح ديروز فريادهاي بازنشسته‌اي بر سر وزير رفاه، جرا\ت ساير بازنشستگان را بالا برد و حلقه‌اي دور وزير رفاه تشكيل شد. آن‌ها خواسته‌هايشان را با فرياد مي‌گفتند.
يكي از بازنشسته‌ها گفت: «اگر شما امروز وزير شده‌ايد از دسترنج همين قشر كارگر بازنشسته بوده است.»
يكي از سالمنداني كه 30 سال تلاش دركشور را گوشزد مي‌كرد از حقوق پايمال شده‌اش گلايه مي‌كند: «ديگر نمي‌توانم تحمل كنم مگر با حقوق 150 هزار تومان مي‌توان يك زندگي را اداره كرد؟»
و جمعي ديگر براي آرام كردن محيط دايماً صلوات مي‌فرستند.
كمي آن طرف‌تر زني چادر مشكي‌اش را زيرچانه محكم گرفته،او به خاطر هياهويي كه مردان بازنشسته دور وزير رفاه راه انداخته‌اند; نمي‌تواند حرف‌هايش را به وزير بگويد اما با تكان دادن سر و تكرار جملات معترضان اعلام تصديق مي‌كند كه مشكلاتش بيش‌تر مشكلات معيشتي است.
به گفتهء او «داد و فريادهاي بازنشستگان هر سال تكرار مي‌شود و هر سال از سوي‌يك وزير و يك مسوول جديد، حرف‌هاي تكراري گفته مي‌شود.آن‌ها اين حرف‌ها را در كلام قبول مي‌كنند اما در عمل اجرا نمي‌شود
يك ستاد خبري ديگر در دستگاه قضايي ايران آغاز به كار كرد
پيمان پاك مهر . روزنامه نگار در تبريز
تبريز نيوز:سرويس اجتماعي: "ستاد خبري دادستاني عمومي و انقلاب" در تبريز با نصب اطلاعيه هايي در سطح شهر فعاليت خود را رسما آغاز كرد.
در اين اطلاعيه ها آمده است: ستاد خبري دادستاني عمومي و انقلاب تبريز جهت رسيدگي و برخورد قاطع با مفاسد اقتصادي ، اجتماعي و اخلال گران امنيت همه روزه آماده دريافت اخبار و گزارش هاي مردمي مي باشد.
اين ستاد شماره تلفن چهاررقمي جهت جمع آوري اطلاعات اعلام كرده است.
"حفاظت اطلاعات قوه قضاييه"، "ستاد حفاظت اجتماعي" و "ستاد خبري دادستاني عمومي و انقلاب"، از جمله سازمان و ستادهايي هستند كه در دوران رياست آيت الله هاشمي شاهرودي بر دستگاه قضايي ايران تشكيل شده اند.
مديران، مصوبه هيات دولت را اجرا كردند؟!11 كارمند آب و فاضلاب روستايي كردستان اخراج شدند .نيروي انتظامي دخالت كرد و تحصن آرام به درگيري كشيده شد
11
كارمند آب و فاضلاب روستايي كردستان اخراج شدند
سنندج- خبرگزاري كار ايران
گزارش: اقبال رضايي - سنندج
در آستانه سفر رييس‌‏جمهوري به استان كردستان مديريت شركت آب و فاضلاب روستايي كردستان 11 تن از كارمندان خود را اخراج كرد.
در پي اين اقدام‌‏, كارمندان اخراجي در مقابل استانداري تحصن كرده و خواهان رسيدگي به مشكلات خود شدند .
يكي از كارمندان اخراجي گفت‌‏: ما بدون هيچ دليلي موجهي اخراج شده ايم .
وي گفت‌‏: بر اساس مصوبه شماره 84515/ ت مورخ 15/12/84 هيات وزيران‌‏, ادارات موظف شدند با تمامي كارمندان شركتي از تاريخ 1/7/85 عقد قرار داد نماينغد اما با كمال ناباوري به جاي عقد قرارداد 11 نفر از كارمندان شركت آب و فاضلاب روستايي كردستان شامل 7 مرد و 4 زن اخراج شدند و عده اي ديگر جذب و جايگزين پرسنل اخراجي شده اند .
"ابراهيم محمدي" يكي ديگر از كارمندان اخراجي اظهار داشت‌‏: اقاي احمدي نژاد رئيس جمهور محترم در اغلب سخنراني هاي خود بر ساماندهي نيروهاي شركتي تاكيد دارند اما متاسفانه بر خلاف آنچه انتظار مي رفت شركت آب و فاضلاب كردستان اقدام به اخراج 11 نفر از نيروهاي خود كه اغلب داراي 4 سال سابقه كاري مي باشند، نموده است .
وي گفت‌‏: در اعتراض به اين عمل ساعت 10:30 روز دوشنبه مقابل استانداري تحصن نموديم كه با وساطت يكي از مسوولين استانداري كه قول پيگيري و رسيدگي به مشكلات ما را دادند به تحصن خود پايان داديم .
محمدي گفت‌‏: چنانچه مسوولين استان مشكلات ما را حل ننمايند به تحصن خود مقابل استانداري و ساير ادارت ذيربط ادامه خواهيم داد .
يكي ديگر از كارمندان اخراجي به نام سيد حسين سجادي پور گفت‌‏: اخراج ما سليقه‌‏اي بوده و بدون هيچ علتي و يا ضابطه‌‏اي انجام گرفته و بهانه مسوولين كمبود بودجه بوده كه اين مساله صحت ندارد سولا من اين است كه تا بحال بودجه ما از كجا تامين مي‌‏شده كه حالا بودجه ندارند .
وي گفت‌‏: قرار بر اين شد يكي از ما به عنوان نماينده كارمندان اخراجي با استاندار ملاقات نمايد تا پيگير اين موضوع شود اما متاسفانه نتوانستيم با ايشان ديدار كنيم .
وي ادامه داد : شركت آب و فاضلاب روستايي كردستان اقدام به اخراج 11 نفر از كارمندان خود با 4 سال سابقه خدمت صادقانه كرده است .
سجادي در پايان گفت: با توجه به دستور رئيس جمهور و مصوبه هيات دولت در خصوص ساماندهي نيروهاي موقت ( خدماتي) متاسفانه شركت آب و فاضلاب استان كردستان اقدام به تعديل 11 نفر از نيروهاي خود كه همگي داراي تحصيلات كارشناسايي و كارداني مي باشند نموده و به جاي آنها عده اي ديگر را با مدرك پايين تر جايگزين نموده اند .
بنابر گزارش خبرنگار ايلنا, از مركز سنندج در پي اعتراض كارمندان اخراجي شركت آب و فاضلاب روستايي كردستان در مقابل استانداري, كسب خبر شد كه تحصن آرام معترضين اخراجي با دخالت نيروهاي انتظامي به درگيري انجاميد و يكي از كارمندان به نام سيدحسين سجادي مجروح و دستگير شد كه تا لحظه ارسال خبر وضعيت او نامعلوم است .
اعتراف به وجود بازداشتگاه های خصوصی
معاون سياسى - قضايى سازمان بازرسى رژيم:"بخش های مختلف..داراى بازداشتگاه‌هاى اختصاصى هستند..."
روشنگری : اگر تا ديروز بيان اين واقعيت که دستگاههای سرکوبگر رژيم اسلامی هر کدام شکنجه گاههای اختصاصی خود را يا همان باصطلاح "بازداشتگاههای اختصاصی" خود را دارند, از سوی رژيم يک ادعا و تهمت تلقی می شد (و درست در حالی که رژيم از موسوی خوئينی به خاطر فاش کردن وجود همين بازداشت گاههای اختصاصی مخفی وابسته به سپاه بشدت انتقام گرفت و او را دستگير و مورد آزار و شکنجه قرار داد), اکنون عوامل اين رژيم خودشان به وجود بازداشتگاههای اختصاصی اعتراف می کنند.
"صفری"معاون سياسى - قضايى سازمان بازرسى كل كشور در گفتگوی تفصيلی با ايسنا در مورد وجود اين نوع بازداشتگاهها گفت:"طبق قانون سازمان زندان‌ها، تمام بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها بايد تحت مديريت و نظارت سازمان زندان‌ها باشد و اكنون بازداشتگاه‌هاى اختصاصى بسيار نادر است حتى مديران زندان‌ها در بخش‌هاى ديگر نظير ارتش، سپاه و ... با ابلاغ رييس سازمان زندان‌ها منصوب مي‌شوند."
صفری صد البته حاضر نشد بگويد که "بازداشتگاه‌هاى اختصاصى" وابسته به چه نهادهايی است و زندانيان آنها چه افرادی هستند. تناقض او در اين است که از يک سو می گويد "تمام بازداشت گاهها و زندان‌ها بايد تحت مديريت و نظارت سازمان زندان‌ها باشد" و از طرف ديگر به وجود "بازداشتگاه‌هاى اختصاصى" اعتراف می کند. معنای اين اعتراف اين است که آمران و عاملان بازداشت گاههای مزبور حتی از قانون همين رژيم بالاتر هستند. يعنی عملا از همان جايگاهی برخوردار هستند که خامنه ای برای خود به عنوان ولی فقيه قائل است. از سوی ديگر صفری در عين اعتراف خود دروغ هم می گويد تا ابعاد جريان را ماست مالی کند. او می گويد بازداشتگاههای اختصاصی "بسيار نادر" است و از سوی ديگر در ادامه گفتگو با خبرنگار ايسنا می گويد: "بخش‌هاى مختلف كه داراى بازداشتگاه‌هاى اختصاصى هستند حتما بايد تحت نظارت سازمان زندان‌ها باشند زيرا اين امر به جوسازى عليه نظام كمك مي‌كند و برخى ابهامات را به وجود مى آورد."
پس معلوم می شود که بازداشتگاههای اختصاصی از يک سو " بسيار نادر" است و از سوی ديگر "بخش های مختلف..داراى بازداشتگاه‌هاى اختصاصى هستند."
اعتراف به وجود بازداشتگاههای اختصاصی از سوی معاون سياسی قضايی سازمان بازرسی رژيم و تناقض گويی های او در اين زمينه شايسته است که برای رسوايی هر چه بيشتر آمران و مجريان اين زندان های اختصاصی مورد توجه ويژه همه مدافعين حقوق بشر قرار گيرد
اخبار مربوط به فعالیتهای حزب کمونیست کارگری ایران
کارگران کشت و صنعت کارون شوشتر قدم دیگری کارفرما و دولت را عقب راندند
اطلاعیه شماره ٧
مبارزه در کشت و صنعت ادامه دارد.
قبلا به اطلاعتان رسانديم كه حق پاداش تولید کارگران و کارکنان شرکت كشت و صنعت كارون شوشتر كه برای آن ٨ روز در اعتصاب بودند از ساعت یک بعدازظهر یکشنبه ١٤ آبانماه پرداخت شد و متعاقب آن اعتصاب رزمنده ٣٠٠٠ نفر از کارگران و کارکنان این شرکت از شیفت عصر شنبه با موفقيت پایان یافت. در اطلاعیه قبل همچنين گفته شده بود که به كارگران قول داده شده است كه حقوق مهرماه آنان در روز چهارشنبه ١٧ آبان پرداخت شود. بنا به گزارشی كه امروز دوشنبه ٢٢ آبان بدستمان رسيده است، كارگران كشت و صنعت كارون دستمزد مهرماه خود را دريافت كردند و به يكی ديگر از خواستهاي خود رسيدند.

نه خواستهای کارگران کشت و صنعت کارون شوشتر و نه اعتراضات آنها اما پایان نیافته است. يك خواست مهم ديگر كارگران كشت و صنعت بركناری و محاكمه مديريت است. كارگران تاكيد كرده اند كه اعتراض برای تحقق اين خواست خود را نيز دنبال خواهند كرد.
حزب کمونیست کارگری همچنان از مبارزه کارگران کشت و صنعت کارون شوشتر حمایت میکند و آنها را به تداوم مبارزه، به اتحاد و همبستگی و تلاش برای جلب همبستگی سایر مراکز کارگری و نیز تلاش پیگیر برای شرکت فعال خانواده های کارگران در اعتراضات آنها فرامیخواند. کارگران به تجربه دیده اند کارفرما و دولت بدنبال هر مبارزه و هر عقب نشینی ای در صدد فرصت برای ایجاد تفرقه و مرعوب کردن و ناامید و مستاصل کردن کارگران هستند، درمورد کارگران کشت و صنعت شوشتر نیز بدون تردید همین نقشه ها را دنبال خواهند کرد. شرط مقابله موفق با این توطئه ها تلاش پیگیر برای متحد و متشکل شدن و جمع کردن نیرو برای عقب راندن باز هم بیشتر کارفرما و دولت است
زنده باد اتحاد و همبستگي طبقاتي كارگران
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب كمونيست كارگري ايران
٢٢ آبان ١٣٨٥ –١٣ نوامبر ٢٠٠٦
مبارزه متحد و طولانی مدت کارگران نساجی بروجرد
طبق گزارشی که فعالین کارگری از کارخانه نساجی بروجرد برای حزب ارسال کرده اند، نزدیک به یکماه است ٣٠٠ كارگر این کارخانه در اعتراض به بيكارسازيها دست به تجمع زده و بطور متوالی در ميدان رازان كه محل تجمع کارگران بیکار است، جمع ميشوند. از ٦ ماه قبل كارگران اين كارخانه با مساله بيكارسازی و تهديد به اخراج و فشارهای مختلف از سوی كارفرما روبرو شده اند. بخشی از كارگران كه تحت پوشش بيمه بودند و قرار بود بعد از ٥ سال بازنشستگی بگيرند، يكباره دفترچه بيمه آنها تمديد نشد و بلاتكليف ماندند، و سایر کارگران نیز تهديد به اخراج شدند.
در مقابل این فشارها و زورگوئی ها، کارگران به اشکال مختلف دست به اعتراض زدند و تجمعات اعتراضی متعددی در میدان رازان بر پا کردند. در تجمعات اعتراضی كارگران در وسط شهر٬ كارگران شاغل نيز هر روز يكساعت حضور پيدا كرده و از آنها حمايت ميكردند. بدين ترتيب هر روز جمعيت اعتراضي بزرگي در وسط شهر بر پا شد. از سوی فرمانداری شهر بارها به آنها اعلام شد كه اجازه تجمع در وسط شهر ندارند، بروند در مقابل كارخانه خود جمع شوند. كارگران پاسخ داده بودند ما در وسط شهر تجمع میکنیم تا همه مردم را با خبر کنیم که از ما حمایت کنند. اين تجمعات بطور مكرر بر پا شده و اعتراض ادامه يافت تا اينكه ٤ روز پيش يعني ١٨ آبان تعداد ٧٠ نفر از كارگران از كار اخراج شدند. همچنين كارگرانی كه دفتر چه بيمه آنها تمديد نشده است و بلاتكليف هستند نيز تهديد شده اند كه در صورت شركت در تجمع اعتراضی كارگران از كار بيكار خواهند شد. اما تهدید کارفرما به گوش کارگران نرفت و از روز پس از اخراج یعنی از ٤ روز قبل، كارگران هر روز در ميدان رازان جمع شده و خواهان بازگشت به كار خود هستند. تهدید کارفرما موثر واقع نشد اکنون از در دیگری وارد شده اند و به کارگران گفته اند بعد از انتخابات خبرگان سر كار بازگرداننده ميشوند و با اینکار تلاش میکنند کارگران را پای صندوق های مضحکه های انتخاباتی خود بکشانند. اما كارگران بر روي خواست فوری بازگشت به كار خود پافشاری ميكنند.
حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزه عادلانه و حق طلبانه کارگران نساجی بروجرد پشتیبانی میکند و از همه مردم شهر بروجرد، از کارگران مراکز کارگری، از معلمان و پرستاران، از جوانان و بویژه از همسران و سایر اعضای خانواده های کارگری میخواهد که به اشکال مختلف از جمله با شرکت فعال در تجمعات اعتراضی کارگران از آنها حمایت کنند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ آبانماه ١٣٨٥، ١٣ نوامبر ٢٠٠٦
كارگران كاغذسازی كارون شوشتر در مقابل مجلس اسلامی و دفتر احمدی نژاد دست به تجمع اعتراضی زدند
اطلاعيه شماره ٣
کارگران التیماتوم دادند که اگر دستمزدهای آنها فورا پرداخت نشود همراه با خانواده های خود دست به تجمع خواهند زد
طبق گزارشی که یکی از فعالین کارگری از کارخانه کاغذسازی شوشتر در اختیار ما قرار داده است، روز گذشته ٢٠٠ نفر از کارگران کاغذسازی کارون شوشتر با ٤ اتوبوس و قطار و ماشین شخصی از شوشتر خود را به تهران رساندند و ساعت ٨ صبح امروز یکشنبه در مقابل مجلس اسلامی دست به تجمع زدند. کارگران کاغذسازی ١١ ماه دستمزد خود را طلبکارند و مدتها است با چنگ و دندان در حال مبارزه اند تا حقوق ناچیز خود را از حلقوم کارفرما بیرون بکشند، اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده اند.
تجمع امروز اعتراضی کارگران در مقابل مجلس اسلامی به جائی نرسید. کارگران خود را به دفتر احمدی نژاد رساندند و در مقابل آن از ساعت ١٠ صبح تا ٢ بعدازظهر تجمع کردند و خواهان پرداخت فوری دستمزدهای خود شدند. امیر حیات مقدم استاندار خوزستان و شفیع زاده مدیر کارخانه کاغذسازی نیز شاهد تجمع اعتراضی کارگران بودند. در اینجا نیز به کارگران جواب سربالا داده شد. ٣٠٠ هزار تومان بابت هزینه سفر به کارگران پرداخت شد و وعده داده شد که عجالتا سعی میکنیم دو سه ماه حقوق کارگران را پرداخت کنیم. کارگران نیز اعلام کردند که به شوشتر برمیگردیم و چنانچه بلافاصله دستمزدها پرداخت نشود همراه با خانواده های خود دست به تجمع میزنند.
کارگران از گرانی و فقر و مشکلات معیشتی چنان جانشان به لب رسیده که با هیچ وعده و وعیدی نمیتوان آنها را به خانه فرستاد. در طول تجمع امروز نیز کارگران از مشکلات عمیق معیشتی، از گرانی، از اینکه امکان تامین هزینه تحصلی فرزندانشان را ندارند، از مشکل اجاره مسکن و سایر مشکلات بیشمار خود صحبت كردند و به شرایط مشقت باری که برایشان ایجاد کرده اند اعتراض کردند. كارگران همچنین بر اتحاد ميان كارگران تاكيد گذاشتند و كارگران سایرمراکز کارگری و مردم شوشتر را به حمايت خود فراخواندند.
حزب کمونیست کارگری از اعتراضات بحق کارگران کاغذسازی شوشتر قاطعانه حمایت میکند و کارگران مراکز کارگری و مردم شوشتر را به حمایت از کارگران کاغذسازی فرامیخواند. حزب از خانواده های کارگران میخواهد که با تمام قوا در تجمعا کارگران شرکت کنند و صف اعتراض کارگری را گسترده تر و قدرتمندتر سازند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ آبانماه ١٣٨٥، ١٢ نوامبر ٢٠٠٦
احکام زندان برای محمود صالحی و جلال حسینی تعرض به جنبش کارگری است
این تعرض را باید در هم شکست
بیدادگاه رژیم اسلامی در شهر سقز محمود صالحی و جلال حسینی را به زندان محکوم کرده است. بر اساس تصمیم این دادگاه فرمایشی محمود صالحی به 4 سال و جلال حسینی به 2 سال زندان محکوم شده اند. این یک تعرض بیشرمانه به جنبش کارگری است. این تعرض را باید به شکست کشاند. فعالین کارگری سقز جرمی مرتکب نشده اند. تنها جرم آنها اقدام به برپایی مراسم روز جهانی کارگر و دفاع از حقوق پایه ای خود و همکارانشان بوده است.
برگزاری مراسم غیر دولتی و مستقل روز جهانی کارگر حق بی چون و چرای همه کارگران است. اما به همین دلیل رژیم اسلامی این کارگران را به زندان محکوم کرده است. احکام صادره بدون قید و شرط باید لغو شوند.
از هفت نفر دستگیر شدگان سقز سه نفر به اسامی هادی تنومند، اسماعیل خوشکام و محمد عبدی پور تبرئه شده اند. اتهامات و احکام صادره علیه محمود صالحی، جلال حسینی، محسن حکیمی و برهان دیوارگر بی پایه و اساس است و باید مورد اعتراض جهانی قرار گیرد.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران همه کارگران و فعالین و تشکلهای کارگری در ایران را فرامیخواند که در حمایت از فعالین کارگری سقز به میدان بیایند. با صدور قطعنامه و بیانیه و دیگر اقدامات لازم جنبش کارگری و مردم آزادیخواه در ایران باید این تعرض رژیم سرمایه داران را به شکست بکشانند. ما از همه اتحادیه های کارگری در سراسر جهان میخواهیم که این احکام ضد کارگری رژیم اسلامی را محکوم و خواهان لغو آن بشوند.
- احکام صادره علیه فعالین کارگری سقز محکوم است و باید بدون قید و شرط لغو شوند.
- اتهامات رژیم اسلامی علیه این فعالین باید پس گرفته شوند.
- برپایی تجمع٬ اعتراض٬ اعتصاب و تشکل از حقوق پایه ای کارگران است و باید به رسمیت شناخته شوند.
- هر نوع ممانعت و محدویت برای این حقوق پایه ای کارگران باید با مقابله کل جنبش کارگری جواب بگیرد.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
21 آبان 1385
از مبارزه کارگران سوئد قاطعانه حمایت می کنیم
تعرض به بیمه بیکاری موقوف!
دولت جدید سوئد در صدد است که یک رشته اقدامات ضدکارگری را به مرحله اجرا در آورد. در قدم اول می خواهد از حمله به بیمه بیکاری و بدتر کردن آن شروع بکند. به موجب لایحه دولت بورژوایی سوئد قرار است که :
۱- هزینه ای که شاغلین به صندوق بیکاری مرتبط به اتحادیه پرداخت می کنند تا سقف حدود ۳۰۰ کرون افزایش یابد.
۲- سابقه کاری برای دریافت بیمه بیکاری از ۷۰ ساعت در ماه به ۸۰ ساعت در ماه افزایش پیدا کند. حقوق بیکاری بر اساس حقوق ۱۲ ماه آخر ( امروز فقط ۶ ماه) محاسبه شود. و دانشجویان و محصلین نیز از حق برخورداری از بیمه بیکاری محروم گردند.
۳- میزان بیمه بیکاری از مبلغ روزانه حداکثر ۷۳۰ کرون به ۶۸۰ کرون کاهش پیدا کند. و پس از ۲۰۰ روز از دریافت بیمه بیکاری سقف آن از ۸۰ درصد به ۷۰ درصد و پس از ۳۰۰ روز به ۶۵ درصد کاهش یابد.
در اعتراض به این طرح و نقشه های ضد کارگری٬ سازمان سنديکاليستهاي سوئد (SAC) روز ۱۵ نوامبر فراخوان یک اعتصاب سیاسی را داده است. خواست این اعتصاب سیاسی این است که دولت لایحه ضد کارگری خود را پس بگیرد و در همانحال میزان بیمه بیکاری از سطح ۸۰ درصد به میزان ۹۰ درصد افزایش پیدا کند. روز ۱۵ نوامبر از آن رو انتخاب شده است چرا که یک روز پس از آن یعنی روز ۱۶ نوامبر قرار است که در پارلمان سوئد پیرامون این طرح صحبت شود. هدف از اعلام اعتصاب و تظاهرات روز ۱۵ نوامبر این است که صدای اعتراض وسیع کارگران و مردم در مجلس انعکاس یابد و دولت را هر چه بیشتر تحت فشار بگذارد. تصمیم نهایی در این مورد قرار است که روز ۲۰ دسامبر اتخاذ گردد. علاوه بر اعتصاب سیاسی در روز ۱۵ نوامبر زنجیره ای از اعتراضات خیابانی برای این روز٬ قبل و بعد از آن نیز درنظر گرفته شده است. متاسفانه سازمان سراسری کارگران سوئد٬ ال او٬ از این اعتصاب سیاسی حمایت نکرده است و از اعضای خود خواسته است که بدلیل غیر قانونی بودن در این اعتصاب شرکت نکنند. و این در حالیست که بسیاری از کارگران متشکل در ال او نسبت به انجام این اعتصاب نظر موافق دارند. ال او اعلام کرده است که در ارتباط با تصمیم دولت مبنی بر بدتر کردن شرایط پرداخت بیمه بیکاری از طرق دیگری به جز اعتصاب سیاسی عمل خواهد کرد.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری در سوئد از اعتصاب سیاسی روز ۱۵ نوامبر و همچنین همه اعتراضات و مبارزاتی که متوجه دفاع از دستاوردهای تا کنونی کارگران است قاطعانه حمایت می کند و خود را در کنار اعتراض و مبارزه کارگران سوئد می داند. ما فعالانه در اعتراضات روز ۱۵ نوامبر شرکت خواهیم کرد و همه را نیز به دخالت و مشارکت فعال در این حرکات اعتراضی فرا می خوانیم. قابل ذکر است که یک طومار الکترونیکی تحت عنوانی " دست درازی به بیمه بیکاری موقوف" در سایت اینترنتی زیر دایره شده است که ما عموم را دعوت می کنیم آنرا امضا کنند.
http://www.namninsamling.com/site/list.asp?id=1113&p=1


زنده باد همبستگی کارگری!
پیروز باد مبارزات کارگری!
تشکيلات خارج کشور حزب کمونيست کارگرى ايران ــ سوئد
۱۳
نوامبر ۲۰۰۶
گزارشی از سمینار خشونت علیه زنان بخاطر دفاع از ناموس - استکهلم
11 نوامبر 2006
روز 10 نوامبر سمیناری پیرامون خشونت علیه زنان برای دفاع از ناموس در شهر استکهلم و در مرکز شیستا و در سالن نوریه برگزار شد .
این سمینار بزبان فارسی برگزار گردید و با استقبال بی نظیری مواجه شد .
سخنرانان این سمینار کیمیا پازوکی فعال عرصه زنان و پناهندگی و شیکه بهاری دانشجو و افسانه وحدت فعال عرصه دفاع از حقوق کودکان و زنان و محمد امیری فعال عرصه دفاع از حقوق کودکان و زنان و مهین علیپور فعال عرصه دفاع از حقوق زنان و برگزار کننده این سمینار بودند .
موضوعاتی که سخنرانان مربوطه صحبت کردند پیرامون فرار زنان و مسائل پناهندگی آنان و بیحقوقی زن در ادیان و کمبودهای عملی در کشور سوئد از طرف ارگانهای دولتی در کمک به قربانیان این نوع خشونت و کنترل جنسیت زنان و امیال نهفته در میان زنان و اینکه ناموس چه میباشد بود .
جمعبندی موضوعات بحث شده از جانب سخنرانان تا حدود زیادی ا به ریشه های این نوع خشونت و راه حلهای عاجل و دراز مدت برای از بین بردن این خشونت با نگاهی عمیق و گویا در این مدت کم سمینار پرداخت .
شرکت کنندگان در ان سمینار با اشتیاق فراوان در این بحث ها شرکت کردند و خواهان سهیم بودن در از بین بردن این نوع فرهنگ زن ستیز شدند .
بحث سخنران جوان ما شیکه بهاری در قسمتی که صحبت از تابوها و استفاده از ترمهای با بار منفی در رابطه با برخورد به زنان شد بسیار مورد استقبال قرار گرفت و بسیاری از سوالات شرکت کنندگان را بخود اختصاص داد.
در قسمت دوم این برنامه تاتری پیر امون قتلهای ناموسی توسط هوشنگ ناقدی و زهره اجرا گردید و هنرمند گیتاریست جوان بنام ژوبین برای حضار قطعاتی را اجرا نمود.
نمایشگاه عکس بسیار جالبی از جانب فعالین سازمان آزادی زن وکمپین دفاع از حقوق زنان در استکهلم و بخصوص با تلاش آنا گوهری و بنتی و الناز از فعالین جمع زنان فروع و کلارا در استکهلم در رابطه با وضعیت زنان بخصوص زنان ایران ترتیب داده شده بود که بسیار در نوع خود گویا و جالب بود. در کنار این سمینار همچنین میز کتاب سازمان آزادی زن بر پا بود .
برگزاری این سمینارها در زمانی که هنوز این خشونت و قتلهای ناموسی تهدید گر زندگی بسیاری از زنان ودختران جوان مهاجر میباشد بسیار ضروری برای ساختن افکار عمومی موثر میباشد . این سمینارها وزنه موثری روی ارگارنهای دولتی برای ایجاد رفرم در زندگی دختران خارجی میباشد .
هنوز در کشور سوئد این مشکل حل نشده است . دختران در سنین نوجوانی شوهر داه میشوند و دست آنها از مدرسه و ادامه تحصیل قطع میشود . به کشورهای متبوع والدین برده میشوند و در آنجا تنها برای زندگی گذاشته میشوند . در زمانیکه وادار به ترک خانه خود میشوند و برای کمک به ارگانهای محتلف مراجعه میکنند بعد از مدتی مجبورند به همان شرایط قبلی برگردند چون طبق قانون هنوز کودک محسوب میشوند . اخیرا بنا به اظهارات تعدادی از این جوانان آنها وادار میشوند که خود دست به خودکشی بزنند و بطور مثال از بالکن خانه خود را پرتاب کنند تا نه تنها ناموس خانواده را لکه دار نکرده بلکه مردان خانواده را جنایتکار نکنند .
کمپین دفاع از حقوق زنان در ایران واحد استکهلم
سازمان آزادی زن
گزارشى كوتاه از بزرگداشت انقلاب اكتبر
در تاريخ ۱۰ نوامبر ۲۰۰۶ مراسمى به مناسبت بزرگداشت انقلاب اكتبر در لندن برگزار گرديد.
در اين مراسم ابتدا فيلم " ده روزى كه دنيا را لرزاند" به نمايش گذاشته شد و سپس كيوان جاويد از رهبرى حزب كمونيست كارگرى ايران در رابطه با وقايع انقلاب اكتبر و نقش بلشويكها در اين انقلاب صحبت كرد. وى همچنين به اهميت انقلاب اكتبر و تاثير آن بر زندگى انسانها پرداخته و سپس به وضعيت زندگى مردم در جامعه سرمايدارى و امكان پذيرى رهايى انسان اشاره كرد و حاضرين را به پيوستن به حزب كمونيست كارگرى ايران دعوت كرد.
برنامه با پخش موزيك ادامه يافت.
تشكيلات خارج كشور حزب كمونيست كارگرى ايران- بريتاني
بزرگداشت با شكوه انقلاب اكتبر در ونكوور
عصر روز شنبه ١١ نوامبر ٢٠٠٦ ، با كوشش فعالين حزب كمونيست كارگري ايران و حزب كمونيست كارگري چپ عراق مراسم با شكوهى بمناسبت سالروز انقلاب لنيني در ونكوور برگزار شد .
ابتدا عباس محمدى دبير تشكيلات غرب كاناداى حزب كمونيست كارگري ايران به حضار خوش آمد گفت و اعلام برنامه نمود .سپس مراسم با پخش سرود انترناسيونال آغازشد . پس از آن سردار عبدالله عضو دفتر سياسي حزب كمونيست كارگري چپ عراق در رابطه با اهداف انقلاب اكتبر و لزوم سازماندهي جامعه نوين انساني در عراق و در همه جاي دنيا صحبت كرد .
سخنران بعدي برنامه شهاب الدين بدر يكي از فعالين سوسياليست افغانستاني بود كه در مورد تاثيرات انقلاب اكتبر بر جهان و اثبات عملي بودن انقلاب اجتماعي و لزوم آن صحبت كرد و پس از توضيح مختصري از جنايا ت جريانات اسلامي
عليه مردم در افغانستان ، قطعه شعري از يك شاعر انقلابي در رابطه با ادعانامه كارگر عليه نظام سرمايه تقديم حضار نمود . او با درود به ماركس ، انگلس ، لنين ومنصور حكمت سخنانش را پايان داد .
فرد ميوزين پرزيدنت اتحاديه بيمارستانها و يكي از فعالين سوسياليست محلي كه در زمينه همبستگي بين المللي كارگري نيز همواره با ما همراهي مي كند ، سخنران بعدي بود . او در سخنانش اوضاع كنوني جهان را نقد كرده و با اشاره به تحولات مثبتي كه در آمريكاي لاتين در جريان است ، گفت كه مردم دنيا نشان مي دهند كه مخالف سياستهاي ميليتاريستي و قلدر منشانه آمريكا ، اسرائيل و كلا سياستهاي دست راستي سرمايه داري هستند . مردم در همه جاي دنيا خواسته هاي مشتركي دارند كه از جمله اهداف و برنامه هاي انقلاب اكتبر بوده است .
آخرين سخنران برنامه فهيمه صادقي ، دبير فدراسيون پناهندگان در ونكوور و از كادرهاي حزب كمونيست كارگري ايران بود . او به پروسه آشنايي خودش با سوسياليسم و جنبش متشكل و حزبي طبقه كارگر عليه سرمايه داري اشاره كرد و توضيح داد كه چرا تغيير اين جهان وارونه ممكن و لازم است . چرا بايد انسانها آزاد و برابر باشند . او توضيح داد كه امروز جمهوري اسلامي در وحشت از شبح كمونيسم و لنين بسر مي برد و حزب ما مصصم است كه اين كابوس حكام اسلامي را به واقعيت مبدل كند. حزب ما مي خواهد كه انقلاب اكتبر ديگرى را سازمان داده و تضمين كند كه حاصل انقلاب آتي ايران سوسياليسم باشد .
در پايان از حضار خواسته شد كه چنانچه مايل هستند از ميكروفون استفا ده كرده و پيامشان را به ديگران برسانند .
در اين قسمت رضا صبور به اهميت وجود حزب و رهبري انقلابي براي پيروزي انقلاب اشاره كرد و گفت كه حزب بلشويك و رهبري لنين انقلاب اكتبر را به پيروزي رساند و حزب ما ، حزب منصور حكمت انقلاب آتي ايران را به پيروزي خواهند رساند .
مايكل حجازي نيز ضمن اعتراض به بي خانماني و فقر در جامعه از حضار دعوت كرد در جلسه اي كه براي مبارزه با فقر هفته آينده در ونكوور برگزار ميشود شركت كنند .
پترو دوست سوسياليستمان از اوكراين حضار را به شنيدن يك ترانه كه به ياد ٥٠٠٠٠٠ كودك قرباني شده عراقي در نتيجه محاصره اقتصادي اين كشور سروده بود دعوت كرد و آن را همراه با موزيك گيتارش به جمع ارائه نمود .
قسمت پاياني برنامه با رقص و پايكوبي شركت كنندگان تا پس از نيمه شب ادامه يافت . مراسم با رضايت و شادي سازماندگان و حضار پايان يافت .
تشكيلات خارج كشور حزب كمونيست كارگري ايران _ ونكوور
١٢ اكتبر ٢٠٠٦


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com



No comments:

 
direction:rtl;