Friday, December 01, 2006

10/09/1385 جمعه




بنظر شما 16 آذر امسال چگونه برگزار خواهد شد ؟


لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


۱۶
آ ذر روز اعتراض است، روز آزادی و برابری است، روز عزاداری نیست

مخالفت با برگزاری اعتراضی ۱۶ آذر، روز دانشجو، روز آزادی و برابری فقط منحصر به دولت احمدی نژاد نیست. دفتر تحکیم وحدت هم به شیوه خود به مخالفت با برگزاری قدرتمند اعتراض در روز ۱۶ آذر برخاسته است. به بهانه عدم همکاری مقامات دانشگاهی در برگزاری مراسم ۱۶ آذر از دانشجویان خواسته اند که در عوض این مراسم را در امامزاده عبدالله برگزار کنند. میخواهند روز سرخ آزادی و برابری را به روز عزاداری در امامزاده ها تبدیل کنند.ما امضا کنندگان بیانیه ۱۶ آذر ۸۵ از همه دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب میخواهیم که در مقابل این سیاست تسلیم طلبانه دفتر تحکیم وحدت ایستادگی کنند. اجازه ندهید تا مراسم ۱۶ آذر را از محیط دانشگاه و مراکز علمی به گورستانها منتقل کنند. اجازه ندهید تا ۱۶ آذر را به روز عزاداری اسلامی تبدیل کنند. این سیاست تحکیم وحدتی ها ادامه سیاست کرنش جریانات دوم خردادی درمقابله با جناح راست و ضربه زدن به نیروهای آزادیخواه و برابری طلب و سکولاریست و چپ است. شکست سیاست کرنش و تسلیم در مقابل جناح راست بارها و بارها اٽبات شده است. ما برگزاری مراسم ۱۶ آذر را منوط به مجوز از مقامات دانشگاه نمیکنیم. ما در مبارزه خودمان این "مجوز" را کسب کرده ایم. ما امکان برگزاری مراسم این روز را اعتراضمان تامین میکنیم.فراخوان ما به تمامی دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب این است که به مقابله جدی با این سیاست تحکیم وحدتی ها برخیزید. اجازه ندهید مراسم اعتراضی ما را به مراسم عزاداری تبدیل کنند. با قدرت به استقبال تدارک ۱۶ آذر برویم.


امضا کنندگان:جمعی از دانشجویان فردوسی مشهد


جمعی از دانشگاه تربیت معلم سبزوار


جمعی از دانشگاه آزاد زنجان


جمعی از دانشگاه آزاد سنندج


جمعی از دانشگاه علامه طبا طبایی


جمعی از دانشگاه امیر کبیر تهران


جمعی از دانشگاه ازاد شیراز


جمعی از دانشگاه علوم سیاسی اصفهان


جمعی از دانشگاه هنر اصفهان


جمعی از دانشگاه کردستان


جمعی از دانشگاه علوم پزشکی سنندج


جمعی از دانشجویان دانشگاه سهند تبریز


جمعی از دانشجویان دانشگاه ازاد ماکو


جمعی از دانشجویان تعلیقی و اخراجی در کشور


جمعی از دانشجویان یزد


جمعی از دانشجویان کرمانشاه


جمعی از دانشجویان علم و صنعت بهشهر


جمعی از دانشگاه رازی کرمانشاه


جمعی از دانشجویان علم و صنعت اراک


دانشجویان زابل
به نقل از وبلاگ 16 آذر 85

برگزاری تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت
مهر
تریبون آزاد دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران توسط شورای صنفی دانشجویان این دانشگاه در صورت دریافت مجوز از هیات نظارت 15 آذر ماه برگزار می شود
علی جعفری - دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: تریبون آزاد دانشجویی در نقد نسبت به عملکرد حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه برگزار خواهد شد. وی اضافه کرد: هیات نظارت دانشگاه شب گذشته جلسه ای جهت بررسی درخواست تریبون آزاد داشته است اما تا کنون نظر خود را اعلام نکرده است. این فعال صنفی تاکید کرد: چنانچه مجوز برگزاری تریبون آزاد صادر نشود، دانشجویان با توجه به شرایط زمانی و مکانی آنچه را که صلاح بدانند انجام می دهند
تشدید کنترل دولت بر روی سایت های اطلاع رسانی
ایرانپرس نیوز
سازمان گزارشگزان بدون مرز با انتشار بیانیه ای تحت عنوان 'با مصوبه دولت، سايت های اطلاع ‌رساني بايد در وزارت ارشاد ثبت شوند'، نوشت گزارشگران بدون مرز نگراني خود را از تصويب "آيين‌نامه ساماندهي فعاليت پايگاه اطلاع‌رساني اينترنتي كشور" توسط هيات وزيران دولت ايران اعلام مي دارد. بنا بر اين مصوبه همه ی "پايگاه های اطلاع ‌رساني اينترنتي كشور بايد مشخصات مربوط و هويت مدير مسوول خود را در وزارت ارشاد ثبت كنند." اين آيين‌نامه که به سختي قابل اجراست به مقامات حکومتي اجازه مي دهد تا مسدود سازی سايت های اينترنتي را با ابزار قانوني گسترش دهند.
کشورهای ديگری چون چين و بحرين نيز بدون بدست آوردن هيچ موفقيتي، سعي کرده بودند تا " ثبت رسمي" را به سايت های اطلاع رساني اينترنتي تحميل کنند. مجبور کردن ده ها هزار سايت اطلاع رساني در باره ايران که بخشي از آنها در خارج از کشور ثبت شده و ميزباني مي شوند، به دريافت مجوز برای فعاليت، امکان ناپذير است. اما چنين آيين‌نامه ای امکان مسدود سازی و فيلتر کردن خودسرانه سايت های اطلاع رساني را فراهم مي سازد، ابزاری قضايي ست در دست مقامات دولتي برای سانسور بيشتر، سانسوری که پيش از اين" آيين نامه" نيز بر اينترنت ايران حاکم بود.
سايت بازتاب نزديک به محافظه کاران پيرو خامنه ای که به برخي از سياست های دولت احمدی نژاد انتقاد مي کند و در گذشته نيز چندين بار قرباني مسدودسازی شده است، با "اقدامي غيرممكن و تنها در صلاحيت مجلس شوراي اسلامي" خواندن اين مصوبه، اعلام کرده است که هيات وزيران "با تصويب يك آيين‌نامه، آشكارا به نقض قانون اساسي، مصوبات مجلس شوراي اسلامي و اصول انقلاب" پرداخته و به آن اعتراض کرده است.
فصل سوم آيين نامه مصوب هيات وزيران به " تخلفات پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني و نحوه‌ي رسيدگي به آن‌ها" اختصاص داده شده است. كه بنا بر "تخلف" انجام شده، مجازات در نظر گرفته شده شامل " تذكر رسمي ‌تا مسدود سازي موقت يا تعطيل دائمي" است. از جمله تخلفات مي توان به "اهانت به اديان آسماني و مقدسات اسلامي، درج مطالب تفرقه افكنانه و توهين به اقوام و اقليت‌هاي مذهبي، اشاعه منكرات و ترويج فحشا، انتشار اطلاعات خصوصي و شخصي افراد و نشر اكاذيب و افترا، اشاره کرد.
گزارشگران بدون مرز ياد آور مي شود که ايران در ليست ١٣ کشور "دشمنان اينترنت" قرار دارد
دختران نیمه برهنه، ترفندی برای کاهش سرعت در دانمارک
پیک ایران
زنان ايران




برگردان: مریم مصلی


مقامات ایمنی جاده ای دانمارک


برای هشدار به رانندگان درباره ی خطرات رانندگی با سرعت زیاد روش جدیدی را به کار گرفته اند؛ استفاده از زنان بلوند نیمه برهنه.
آنها یک گزارش خبری مزاح آمیز تولید کرده اند که در آن زنان بلوند علائم جاده ای را در دست دارند که حد سرعت مجاز ۵۰ کیلومتر/ساعت را نشان می دهد. هدف از تهیه ی این ویدئو که بر روی وب گذاشته شده، جلب توجه رانندگان مرد جوان است اما فمینیست ها از اين اقدام ابراز انزجار کرده اند.
سرعت بالا علت ۲۵درصد مرگ و میر جاده ای در دانمارک بوده است.
جولیا پائولی از اعضای شورای ایمنی جاده ای در گزارشي كه بي بي سي منتشر كرد، گفته است كه عکس العمل ها به ویدئوی کاهش سرعت عمدتاً مثبت بوده است. وی گفت: "اگر می خواهید به قشر جوان دست یابید باید مطابق با شرایطشان با آنها ارتباط برقرار کنید ... بنابراین (استفاده از) زنان نیمه برهنه جواب می دهد."
وی همچنين ارزيابي از اين آگهي را در مرحله آزمايش مثبت دانست و گفت: بیش از ۵۰درصد گفته اند که در هنگام رانندگی بیشتر به خطرات سرعت زیاد فکر می کرده اند.در اين گزارش از وي پرسیده شد که آیا شورا در نظر دارد از مردانی که قسمت پایین بدنشان را به نمایش می گذارند برای جلب توجه رانندگان زنی که با سرعت زیاد می رانند استفاده کند، خانم پائولی گفت: "شاید. خواهیم دید."


یکم دسامبر: روز جهانی مبارزه با ایدز/رشد 100 درصدی ایدز در ایران
ایرانپرس نیوز
رادیو آلمان: امروز، روز جهانى مبارزه با ايدز است. آيا تا به حال به يك بيمار مبتلا به ايدز فكر كرده‌ايم؟ به نيازهايش، به توقعات و خواستهايش و به آرزوهايش؟ چقدر اين بيمارى را از خود دور مى ‌دانيم؟ آيا ما هم جزو كسانى هستيم كه ايدز را يك گناه بزرگ و بيمار ايدزى را مجرم مى ‌دانند؟
نامش نسرين است. ۳۴ساله و مادر دو پسر ۱۵ و ۱۰ ساله. شش سال و شش ماه است كه فهميده ويروس كشنده HIV وارد بدن خودش و پسر كوچكش شده. چهار سال قبل شاهد مرگ تدريجى شوهرش در اثر همين بيمارى بوده، مرگى كه ۲ سال و نيم به درازا كشيد.
شوهر، دكتراى فيزيك كاربردى‌اش را از هندوستان گرفت. قبل از اينكه با نسرين ازدواج كند هم چند سالى را آنجا بوده. نسرين مى‌گويد: « وقتى فهميد ايدز دارد قسم خورد كه به من خيانت نكرده ولى قبلش را من نمى‌دانم.»
نسرين تا ۶سال پيش هيچ چيز از ايدز نمى‌دانست. شوهرش با اينكه مى‌دانست رفتار پرخطر چيست و سالها زندگى تنها، در خارج از ايران احتمال ابتلا به ايدز را بالا مى‌برد اما هيچگاه از كاندوم استفاده نكرد و هيچگاه به فكرش نرسيد كه آزمايش HIV بدهد. تا اينكه به ناگاه بيمار شد، در عرض يك ماه ۱۵ كيلو وزن كم كرد و پزشكان از او تست HIV گرفتند.
آن زمان بود كه نسرين و دو كودكش هم آزمايش دادند. نتيجه روشن بود: مادر و فرزند كوچك آلوده شده‌اند. وقتى ايدز، پدر را از پا درآورد، عارف كلاس اول دبستان بود. آغاز زندگى اجتماعى و آغاز رانده شدن از جامعه.
نسرين از عكس العمل مدرسه مى‌گويد: «رفتار خیلی ناشایستی با من داشتند. گفتند که شما مسئول خون اینهمه بچه هستید و چرا به ما اطلاع ندادید و حالا هم بچه‌تان را ببرید خانه و فقط برای امتحان بیاید تا ما غیرحضوری از او امتحان بگیریم. بعد با کمک خانم دکتر محرز و مرکز بهداشت غرب، کسانى آمدند با مدرسه صحبت کردند و باعث شدند دوباره بچه‌ام به مدرسه برود. منتها وقتی رفتم مدرسه دیدم یک صندلی جدا برایش گذاشته‌اند، جدا از بچه‌ها می‌نشیند. و دیگر نمی‌دانم چه طور شد که تمام اولیا فهمیدند، بچه‌ها فهمیدند و با پسرم بدرفتاری کردند و با او بازی نمی‌کردند. می‌دیدم همیشه تنهاست. از او فرار می‌کردند.»
نسرين از سوء رفتار خانواده شوهرش بعد از مرگ او مى‌گويد. از اينكه مى‌خواستند فرزند سالمش را از او بگيرند به جرم بيمارى و از اينكه به او به چشم يك گناهكار نگاه مى‌كردند. جامعه، نسرين و كودك بيمارش را طرد كرده بود و او خسته و بى‌پناه به دنبال جايى مى‌گشت كه در آنجا تنها نباشد.
نسرين می گوید «از جامعه انتظار دارم که حساب کنند که اگر خودشان بجای ما بودند و بیگناه به یک بیماریی مبتلا می‌شدند، جدا از اینکه اینهمه مشکلات اجتماعی، روحی، روانی، جسمی، که این بیماری برای یک فرد دارد، رفتارهایی که با آدم می‌کنند،‌ آدم را درک نمی‌کنند و فکر می‌کنند که هرکسی که این بیماری را دارد از راه نامشروعی گرفته. در صورتی‌که ما هم بیگناه به این بیماری آلوده شدیم و داریم با آن می‌جنگیم و فقط انتظاری که از جامعه داریم این است که ما را بفهمند، ما را درک کنند. تسلای خاطرمان باشند، نه اينكه با ما طوری رفتار کنند که ... بارها پیش آمده بخاطر رفتارهایی که ازشان دیده‌ام گریه‌ام گرفته.»
فهميدن يك بيمار ايدزى كار مشكلى نيست اگر بدانيم كه ايدز يك بيمارى است نه يك جرم و بينديشيم كه اين بيمارى به همه ما نزديك است.
رشد 100 درصدی ایدز در ایران در پنج‌سال گذشته
سایت حکومتی آفتاب: نماينده دفتر سازمان ملل در بحران ايدز گفت: رشد مبتلايان به ايدز در پنج سال گذشته در ايران به مرز 100 درصد رسيده است.
علي يزدان ستايش افزود: در تحقيقات به عمل آمده توسط سازمان ملل مشخص شده است كه كشورهاي آمريكاي شمالي و اروپاي غربي با حدود 20 درصد ابتلا در سال به عنوان رتبه اول در كاهش و بهبود وضع ابتلا به ايدز را داشه و كشورهاي روسيه و اروپاي شرقي با رشدي حدود 300 درصد در مكان اول از نظر رشد و افزايش ابتلاي به ايدز هستند.
وي ادامه داد: در اين رتبه‌بندي كشورهاي آفريقايي با 30 درصد ابتلا، آمريكاي مركزي 40 درصد، كشورهاي شرقي آسيا با 60 درصد ابتلا و در نهايت كشور ايران با 100 درصد ابتلا در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.
ستايش گفت: در برخي از محافل عنوان مي‌شود كه رفت و آمدها و به نوعي مرزهاي كشورها باعث ورود ايدز و ابتلا به آن شده است در حالي كه با بررسي و تحقيقات مشخص شده است كه شايد ورود يک بيماري از طريق رفت و آمد باشد اما ادامه روند رشد آن امري است كه به ورود و مرزها منتهي نشده بلكه در درون جامعه بايد دنبال آن را گرفت.
وي گفت: كار اصلي ما قبل از بوجود آمدن عفونت بوده نه بعد از تماس و بوجود آمدن عفونت زيرا هنوز براي كساني كه دچار عفونت شده‌اند تصميمي گرفته نشده است.
نماينده سازمان ملل در بحران ايدز در پايان سخنان خود گفت: بهترين روش براي عدم بوجود آمدن عفونت، آموزشهاي صحيح در زمان قبل از سن بلوغ بوده كه بايد با بردن اين مطالب به كتابهاي درسي براي رسيدن به آن تلاش كرد

سيناى ۱۸ ساله در چندقدمى چوبه‌ی دار
موضوع اعدام افراد زير ۱۸ سال در ايران هر از گاهى با شنيدن خبر يك اعدام يا يك حكم در حال اجرا، تازه مى‌شود هرچند كه با پذيرش كنوانسيون حقوق كودك از سوى ايران در سال ۱۳۷۳ قاعدتن بايد اين موضوع منتفي شده باشد. «سينا پايمرد» نوجوان ديگرى است كه در ۱۶ سالگى مرتكب قتل شده و اكنون در ۱۸ سالگى در آستانه اعدام است
روز ۲۹ شهريور سال ۱۳۸۵ است، بعد از دو سال انتظار، سينا دو هفته‌ای است كه ۱۸ ساله شده و بالغ و رسيده براى اعدام. او را پاى چوبه‌ی دار مى‌برند. به عنوان آخرين درخواست تقاضا مى‌كند نى‌اش را بياورند تا آخرين نفس‌هايش را در آن بدمد. نواى نى، دل خانواده مقتول را به رحم مى آورد اما تنها براى ۲ ماه. اينك اين ۲ ماه نيز سپرى شده و گويا ديگر هيچ نوايى قادر نيست تا حال سينا را حكايت كند. سينا پايمرد در آستانه اعدام است
دو سال پيش در يك نزاع، نوجوان ديگرى را به قتل رساند. پزشك معالجش مى‌گويد قبل از ارتكاب جرم، سينا تحت نظر او بوده و بيمارى‌اش را جنون ادوارى تشخيص داده است. اما در حاليكه طبق ماده ۴۹ قانون مجازات اسلامى، جنون، رافع مسئوليت كيفرى است، تقاضاى وكيل او براى اعاده دادرسى و بررسى مجدد پرونده، مورد قبوال واقع نشده است. استناد به اينكه سينا در زمان ارتكاب جرم تنها ۱۶ سال داشته و طبق قوانين بين المللى، كودك محسوب مى‌شده و بدون مسئوليت كيفرى، در قوانين ايران راه به جايى نمى‌برد
نسرين ستوده، وكيل مدافع سينا در اين مورد توضيح مى‌دهد:
«متأسفانه عليرغم آنكه به موجب ميثاق حقوق مدنى – سياسى و همچنين كنوانسيون حقوق كودك كه ايران به هردوى آنان پيوسته، صدور حكم اعدام براى كسانى كه در زمان ارتكاب جرم كمتر از ۱۸ سال داشته‌اند، ممنوع است اما قوانين داخلى ايران با اين تعهدات بين‌المللى منطبق نشده و به همين دليل دختران از ۹ سال تمام قمرى و پسران از ۱۵ سال تمام قمرى داراى مسئوليت كيفرى كامل همانند يك فرد بزرگسال هستند.»
انجمن دفاع از حقوق كودك، چندى پيش در نامه‌اى به رئيس قوه قضائيه از وی خواسته بود، از اجراى حكم اعدام سينا جلوگيرى كند و يا با تعليق حكم، زمان بيشترى را برای جلب رضايت خانواده مقتول در اختيار اين انجمن قرار دهد ولى متأسفانه تا به حال هيچ جوابى به اين نامه داده نشده است.
در حالى كه مبلغ ديه مرد در ايران ۲۷ ميليون تومان است، خانواده مقتول تقاضاى ۱۵۰ ميليون تومان از پدر سينا كرده‌اند و او نمى‌داند كه هديه به اين بزرگى را براى جشن ۱۸ سالگى فرزندش از كجا تهيه كند.
در حال حاضر بيش از ۳۰ كودك در ايران منتظرند تا ۱۸ سالگى‌شان را پاى چوبه دار جشن بگيرند. همچنين طبق گزارش سازمان ديده بان حقوق بشر، در ۵ سال اخير ۱۵ نفر كه در زمان ارتكاب جرم زير ۱۸ سال بوده اند بعد از رسيدن به ۱۸ سالگى اعدام شده‌اند.
سينا فرصت زيادى ندارد، تنها كافى است خانواده مقتول يكبار ديگر تقاضاى اجراى حكم كنند. آن وقت سينا را پاى چوبه دار مى‌برند و يك نام ديگر به ليست اعدام ۱۸ ساله هاى ايران اضافه مى‌شود

حق پناهندگى براى زنان خشونت ديده
چشمها را بر خشونتى كه زنان مى‌بينند نبنديم

دویچه ووله
در بسيارى از كشورهاى دنيا زنان زير پيگردند، شكنجه مى‌‌شوند، مورد تجاوز قرار می‌گيرند و در پى اعمال خشونت نقص عضو پيدا مي‌كنند - چون زن‌اند. اگر چه كنوانسيون ژنو مصوبه ۲۸ ژوييه ۱۹۵۱ به كسانى كه مجبور به ترك وطن‌ خود می‌شوند، قول مى‌دهد كه بتوانند در كشورى ديگر پناه جويند، اما واقعيت در مورد زنانى كه به خاطر زن بودن خشونت ديده‌اند، چيز ديگرى است.
تنها كشور كاناداست كه به زنانى كه متحمل تبعيض و خشونت بوده‌اند حق پناهندگى می‌دهد. در كانادا، براى نمونه، ازدواج اجباری، استثمار جنسى و ختنه زنان می‌توانند دلايل كافى براى قبول درخواست پناهندگى باشند. هنوز بسيارى از كشورهاى جهان هستند كه چنين دلايلى را براى دادن پناهندگى نمی‌پذيرند. تلاش بسيارى از سازمانهاى مدافع حقوق پناهندگان و حقوق زنان اين است كه اين وضعيت را تغيير دهند.
بتازگى سمينارى در پاريس با شركت استادان رشته مطالعات زنان دانشگاههاى كشورهاى مختلف برگزار شد. هدف اين سمينار بحث در باره لزوم ايجاد آگاهى در اين مورد بود كه در سراسر جهان مردان با زنان هر كارى كه می‌خواهند می‌كنند و اين وضعيت بايد تغيير كند. ژروم والو، استاد دانشگاه سوربون پاريس از سازماندهندگان اين سمينار بود. ژروم والو در باره خشونتى كه بر زنان اعمال می‌شود و حق آنان براى پناهنده شدن در كشورى ديگر گفت:
”خشونتهايى كه بر زنان اعمال می‌شوند شبيه به هم هستند، مثل ختنه كردنشان، ازدواج اجباری، نگهدارى آنان به صورت برده و فحشاى اجباری. يا اينكه حقوق و آزاديهاى زنان را از آنها می‌گيرند، حقوقى كه در بسيارى از اسناد بين‌‌المللى به عنوان حقوق پايه‌اى تغييرناپذير به رسميت شناخته شده‌اند. در بسيارى از كشورها، در بسيارى از فرهنگها، حتى در فرهنگ خود ما، ميليونها زن هستند كه به اين صورت قربانى خشونتهاى خاصى هستند كه بر زنان اعمال می‌شود. اما بندرت كسى می‌داند كه در واقع اين حق زنان است كه تقاضاى پناهندگى بدهند و به عنوان زنانى كه زير پيگردند درخواست حمايت كنند.“
ژروم والو می‌داند كه در حقيقت به درد خاص زنان توجه چندانى نمی‌شود. افزون بر اين در اروپا مدام شمار پناهجويان بيشتر می‌شود و شمار كسانى كه تقاضاى پناهندگی‌شان پذيرفته می‌شود كمتر. به گفته جين فريدمن استاد دانشگاه ساوث هامپتون و يكى ديگر از سازمان‌دهندگان سمينار پاريس اين مسأله باعث شده كه علاقه زيادى براى توجه به حقوق زنان پناهجو وجود نداشته باشد. جين فريدمن می‌گويد:
”به طور كلى زنان نيمى از جمعيت آوارگان جهان را تشكيل می‌دهند. اما تعداد زنانى كه موفق می‌شوند به اروپا بيايند و تقاضاى پناهندگى بدهند بسيار كمتر از مردان است. تنها ۳۰ درصد پناهجويان در اروپا زن هستند. اين نشان می‌دهد كه براى زنان، در مقايسه با مردان، بسيار دشوارتر است كه پول لازم را براى سفر و پناهنده شدن در كشورى ديگر تهيه كنند. و در ميان معدود زنانى هم كه می‌توانند تقاضاى پناهندگى بدهند، تنها تعداد بسيار كمى هستند كه تقاضايشان قبول می‌شود. براى مقامات دولتى فرقى نمی‌كند كه پناهجو زن باشد يا مرد. و نمونه‌هاى كمى داريم كه زنى پناهندگی‌اش قبول شده باشد چون قربانى خشونتهايى بوده كه به طور خاص بر زنان اعمال می‌شود. روشن است كه شيوه تفكر قانونگذاران و كسانى كه پرونده پناهجويان زير دستشان است بايد تغيير كند همه شركت كنندگان در سمينار پاريس براين نظر بودند كه در باره موضوع ”زنان و پناهندگی“ كار پژوهشى و علمى زيادى انجام نگرفته است. در اين مورد بسيار كم تحقيق شده است كه زنان همه كشورهاى دنيا روزانه از چه فشارها و اجبارهايى رنج می‌كشند. و نيز در اين مورد كه چه چيز زنان را مجبور به فرار و آوارگى می‌كند. در نتيجه امكان مطرح كردن اين موضوع در رسانه‌ها و تبديل آن به بحثى در پهنه همگانى محدود است. تنها چند سالى است كه سازمانهاى حقوق بشر و انجمنهايى كه در رابطه با حقوق پناهندگى كار می‌كنند گروههايى هم براى بررسى وضعيت زنان تشكيل داده‌اند.
خشونت عليه زنان را اغلب جدى نمی‌گيرند و با اين استدلال كه اين خشونت زاده فرهنگ و آداب و رسوم است، آن را بی‌ضرر جلوه می‌دهند. نمونه بارز آن جنگ است كه زنان نخستين قربانيان آن هستند؛ چنانچه صدهاهزار زن در سودان در منطقه دارفور قربانى جنگ شده‌اند. حقوقدان و پژوهشگر امريكايى مرى دويچ-شنايدر می‌گويد:
”سازمان ملل متحد می‌گويد: اگر ما فقط ۲ درصد پولهايى را كه سازمان ملل سالانه خرج می‌كند تا به جنگها خاتمه دهد، خرج جلوگيرى از جنگ كنيم، می‌توانيم مانع وقوع يك تا دو جنگ در سال بشويم. به نظر من اگر ما زنان در اين كار شركت كنيم و خطرات جنگ را بشناسيم و مذاكرات براى جلوگيرى از جنگ را انجام بدهيم و طرحهاى مربوط به صلح را باجرا دربياوريم می‌توانيم جلوى چند جنگ ديگر را هم بگيريم.“
تعداد جنگها كه كمتر باشد، تعداد آوارگان و پناهجويان هم كمتر می‌شود. سازمان ملل در كنفرانس جهانى زنان در سال ۱۹۹۵ در پكن اعلام كرده بود كه بايد در همه سطوح جامعه به زنان حقوقى برابر با مردان داد. به گفته مرى دويچ اشنايدر اگر به اين پيشنهاد سازمان ملل توجه می‌شد، با اين همه خشونتى كه بر زنان اعمال می‌شود روبرو نبوديم. اما در اين جهت تلاشى نشد، و وسايل مالى براى پيشبرد اين كار در اختيار گذاشته نشد و اراده سياسی‌اى هم وجود نداشت كه بخواهد به طور جدى برابرحقوقى زنان را متحقق كند
حکم جلب بین المللی: دادستان آرژانتينی را به مرگ تهدید کردند
ایرانپرس نیوز
عوامل جمهوری اسلامی، آلبرتو نیسمان، دادستان فدرال آرژانتين را به خاطر درخواست حكم جلب بين المللی برای آخوند هاشمی رفسنجانی و شمار ديگری از مقامات رژیم به مرگ تهدید کردند.
روزنامه كلارين چاپ بوینس آيرس به نقل از دادستان آرژانتینی نوشته است که چندين بار از طریق تلفن توسط افراد ناشناس، خود و خانواده اش تهدید به مرگ شده اند.
این دادستان آرژانتینی حدود یک ماه پیش از دستگاه قضايی کشورش خواسته بود حکم جلب بین المللی رفسنجانی و چند تن دیگر از مقامات جمهوری اسلامی را به دلیل دست داشتن در بمب گذاری کانون همیاری یهودیان در سال 1994 در بوینس آیرس، صادر کند.
در پی این درخواست دستگاه قضايی آرژانتین حکم جلب 8 تن از مقامات و کارگزاران وقت جمهوری اسلامی از جمله رفسنجانی را به اتهام جنايت عليه بشريت صادر کرده و برای پیگیری به وزارت امور خارجه آرژانتین و پلیس بین الملل (انترپل) ابلاغ نموده است.
یادآوری می شود در بمب گذاری بوینس آیرس 85 نفر کشته و 300 تن دیگر مجروح شدند


درگیری مردم سنندج با نیروهای انتظامی
روزنه
امروز9 آذر 1385 حوالی ساعت 7 بعد از ظهر در خیابان 6 بهمن جوانان با نیورهای انتظامی درگیر شدند. جوانان نیروی انتظامی را هو کردند. نیروهای انتظامی از ترس تعرض مردم نیروی کمکی خواستند و چندین ماشین نیروی کمکی به محل آمدند. خیابان را نیروهای انتظامی مسدود کردند. اما جوانان بر شدت درگیری افزودند.در این درگیری جوانان تعدادی از نیروهای انتظامی را گوش مالی دادند و آنها را ناچار به ترک محل کردند.

به دنبال این حرکت جوانان با احساس غرور و قدرت از زبونی و ترس نیروهای انتظامی حرف میزدند. کمیته کردستان حزب همه مردم و جوانان را فرامیخواند که اجازه ندهند نیروهای مسلح رژیم در زندگی آنها دخالت کنند. باید تلاش کرد این مزدوران به لانه های خود بخزند زیرا مردم و جوانان شهر بدون حضور آنها زندگی آرامتری را خواهند داشت.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
9


آذر1385- 30نوامبر2006
اطلاعيه شماره ٢

از اعتراض متحدانه زندانیان سیاسی دفاع کنیم

زندانیان سیاسی در چندین زندان دست به اعتصاب غذا زدند
روزنه
جمهوری اسلامی از ترس اعتراضات بین المللی و اعتراض بخشهای مختلف مردم در داخل کشور، براحتی نمیتواند زندانیان سیاسی را شکنجه و اعدام کند و به طرق دیگری متوسل شده است. مشتی اوباش و چاقوکش را که به قتل و شرارت متهمند، از زندانهای دیگر به داخل زندانهای سیاسی برده و به جان زندانیان سیاسی انداخته است که آنها را مورد ضرب و شتم قرار دهند.

در هفته های گذشته اوباش جمهوری اسلامی در گوهردشت و اوین بجان زندانیان سیاسی افتادند و تعدادی از آنها را بیرحمانه زدند و مجروح کردند. در اعتراض به این رفتار وحشیانه که منجر به زخمی شدن و بستری شدن تعدادی از زندانیان سیاسی گردید، اعتراض در زندانهای مختلف کشور به اشکال مختلف شروع شد. از جمله در زندانهای گوهردشت کرج، بیرجند، سمنان و اردبیل، تعدادی از زندانیان سیاسی اعتصاب غذای محدودی را شروع کرده اند که همچنان ادامه دارد. از جمله آقایان عباس لساني، اصغر اکبرزاده، بهروز علي زاده، ودود سعادتي، ياسر مجيدي، حيدر نوري، بهروز جاويدتهراني، مهرداد لهراسبي، جعفر قدامي و عليرضا کرمي خير آبادي، هم اکنون در اعتصاب غذا بسر میبرند. در تعدادی دیگر از زندانها نیز، زندانیان سیاسی به نشانه همبستگی اعلام کرده اند که روز جمعه از گرفتن غذا خودداری خواهند کرد تا بدینطریق همبستگی خود را با این اعتراضات نشان دهند.

در زندانهای حکومت اسلامی، فعالین جنبش های اعتراضی، دانشجویان معترض، رهبران کارگری، فعالین احزاب و سازمانهای سیاسی اپوزیسیون، زنان آزادیخواه و معترض، وکلا و روشنفکران منتقد حکومت اسیر هستند که بجرم دفاع از حقوق انسانی خود، به جرم مبارزه علیه شرایط نکبت باری که به آنها تحمیل شده است و بجرم اعتراض به حکومت سرکوبگر اسلامی دستگیر میشوند و زیر شکنجه و یا خطر اعدام قرار میگیرند.

حزب کمونیست کارگری، از مبارزات برحق زندانیان سیاسی دفاع کرده و از همگان دعوت میکند که از این مبارزات فعالانه حمایت کنند و شعار آزادی فوری و بی قید و شرط زندانیان سیاسی را همه جا برافرازند. حزب از همه نهادهای مدافع حقوق انسان و سازمانهای کارگری در سطح جهان میخواهد فشار به جمهوری اسلامی را بخاطر اعمال جنایتکارانه اش علیه زندانیان سیاسی و دستگیری و تهدید فعالین جنبش های اعتراضی تشدید کنند و خواهان آزادی فوری زندانیان سیاسی و پایان دادن به دستگیری و تهدید و اذیت و آزار فعالین این جنبش ها شوند.

زندانیان سیاسی فورا و بی قید و شرط باید آزاد شوند
مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٣٠ نوامبر ٢٠٠٦، ٩ آذر ١٣٨٥


یورش نیروهای انتظامی اتحادیه میهنی
به فعالین سیاسی در کردستان عراق را محکوم میکنیم
روزنه
طبق اطلاعیه ای که از حزب کمونیست کارگری چپ عراق منتشر شده است، شنبه شب ٢٤ نوامبر ٢٠٠٦ بیش از ١٥ نفر از نیروهای مسلح و سرکوبگر آسایش سلیمانیه وابسته به اتحادیه میهنی با سر و روی پوشیده و ملبس به نیروی آسایش این شهر، تعدادی از کادرها و اعضای حزب کمونیست کارگری چپ عراق را در فروشگاهی در شهر سلیمانیه، مورد یورش قرار دادند.

از جمله کسانی که در این یورش وحشیانه مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند رفقا ریبین فاروق عضو کمیته مرکزی و کاوان عمر کادر حزب کمونیست کارگری چپ عراق و سه نفر دیگر از همراهانشان بودند. حدود دو ساعت و نیم فعالین سیاسی نامبرده به شکل وحشیانه ای مورد ضرب و شتم و اهانت قرار گرفتند.

رفتار نیروی انتظامی اتحادیه میهنی در عین حال که رفتار سرکوبگرانه و ضدمردمی این حکومت را نشان میدهد در عین حال زبونی آنها را نیز به نمایش میگذارد. حزبی که با نیروی مسلح و زندان و دم و دستگاه خود دارد حکومت میکند اما در عین حال چنان از خشم و انزجار مردم وحشت دارد که نیروهای انتظامی اش با سر و روی پوشیده مخالفین سیاسی را سرکوب میکند.

سرکوب مخالفین سیاسی و فعالین چپ درعراق پدیده تازه ای نیست. جریانات ناسیونالیست کرد حاکم بر کردستان عراق از سال 1991 تا کنون بارها کمونیست ها و مخالفین سیاسی را مورد یورش قرار داده و تعدادی از آنها را به قتل رسانده اند و تعداد بیشتری را هم مورد اذیت و آزار قرار داده اند. حکومتی ضدمردمی، سرکوبگر، ارتجاعی و عقب مانده که همان سیاستهای سرکوبگرانه دولت صدام علیه مردم را به نمایش میگذارد.

حزب کمونیست کارگری ایران رفتار سرکوبگرانه نیروی انتظامی اتحادیه میهنی علیه فعالین سیاسی را شدیدا محکوم میکند و خواهان دستگیری و محاکمه علنی آمران و عاملان این سرکوب و پاسخگوئی اتحادیه میهنی میباشد.

حزب کمونیست کارگری از مردم آزادیخواه در کردستان عراق میخواهد که اتحادیه میهنی را بدلیل این اقدامات سرکوبگرانه محکوم کنند و خواهان آزادیهای بی قید و شرط سیاسی و بیان و عقیده شوند. حزب کمونیست کارگری ایران همراه با حزب کمونیست کارگری چپ عراق از همه احزاب و سازمانهای سیاسی و جریانات آزادیخواه میخواهد که در مقابل این اقدامات سرکوبگرانه که در عین حال زنگ خطری علیه هرنوع فعالیت سیاسی مخالف این حکومت است قاطعانه بایستند و آنرا محکوم کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران
١ دسامبر ٢٠٠٦، ١٠ آذر ١٣٨٥

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

Thursday, November 30, 2006

09/09/1385 پنجشنبه




بنظر شما 16 آذر امسال چگونه برگزار خواهد شد ؟


لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد




فضای دانشگاه فردوسی مشهد دوباره متشنج شد
خبرنامه امیرکبیر
اواخر شب گذشته دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به وقایع چند روز اخیر تجمعی اعتراض آمیز در خوابگاه های دانشگاه برگزار کردند . این فضای ملتهب که از چند روز قبل در اعتراض به درگذشت سه دانشجوی دانشگاه های کشور در کمتر از یک هفته، حکم محرومیت از خوابگاه حسین نجفی دانشجوی متحصن دانشگاه ، صدور احکام انضباطی برای چند فعال دانشجویی و برخورد با ۷ نشریه دانشجویی از سوی کمیته ی انضباطی دانشگاه آغاز شده است ظهر روز چهارشنبه با برگزاری تظاهراتی از سوی دانشجویان در محوطه ی دانشگاه به اوج خود رسید . در این تظاهرات که حدود پانصد نفر از دانشجویان در آن شرکت داشتند دانشجویان با حضور در محل تحصن حسین نجفی خواستار لغو کامل حکم وی شدند . در این تظاهرات دانشجویان با صدور بیانیه ای گروه های فشار درون و بیرون دانشگاه را مسوول وقوع حوادث اخیر دانستند و اعلام کردند به حرکت خود تا دستیابی کامل به مطالباتشان ادامه خواهند داد . دانشجویان همچنین خواستار پاسخگویی مسوولان نسبت به درگذشت سه دانشجوی دانشگاه های کشور شدند
اراده دانشجويان وقتي در کار باشد، خودشان در صحنه مي‌ايستند و به خواست‌شان جامه عمل مي‌پوشانند
خبرنامه امیرکبیر
در روزهاى شنبه و يكشنبه گذشته، دانشجويان دانشگاه اميركبير در اعتراض به ممنوع‌الورود شدن چند دانشجو به اين دانشگاه، تجمعى اعتراضى آرامى را شكل دادند كه با دخالت انتظامات مواجه و به ضرب و شتم دانشجويان منجر شد.
در ارتباط با همين موضوع و نيز اعمال فشارهاى گوناگون بر دانشجويان طى ماه‌هاى اخير، امروز در محل دفتر سازمان دانش‌آموختگان ايران «ادوار تحكيم وحدت» مصاحبه‌اى مطبوعاتى برگزار شد كه در آن ۳ دانشجوى ممنوع الورود به دانشگاه صنعتى اميركبير، على عزيزى، عباس حكيم‌زاده و مجيد توكلى نسبت به حكم صادره از سوى مديريت دانشگاه اعتراض كردند.
على عزيزى نايب رييس انجمن اسلامى دانشجويان دانشگاه اميركبير، در رابطه با حركت اعتراضى دانشجويان اين دانشگاه و نيز كنفرانس مطبوعاتى امروز، به پرسش‌هاى ما پاسخ داده است.
مصاحبه‌گر: بهنام باوندپور
آقاي عزيزي، ممکن است بفرماييد تجمع دانشجويان دانشگاه اميرکبير در روزهاي شنبه و يکشنبه گذشته که در اعتراض به ممنوع‌الورود شدن شما و دوتن ديگر از دانشجويان شکل گرفت، چه نتيجه‌اي داشت؟
على عزيزى: تجمعي که دانشجويان شکل دادند، يک هدف داشتند و قصدشان اين بود که به مديريت دانشگاه بفهمانند که اراده‌ي دانشجويان وقتي در کار باشد و دانشجويان درخواستي داشته باشند و عمل نشود، خودشان در صحنه مي‌ايستند و به خواست‌شان جامه عمل مي‌پوشانند. اين يک پيامي بود براي مديريت دانشگاه در روزهاي شنبه و يکشنبه که مديريت دانشگاه احساس نکند آنچه پشت ميزش تصميم مي‌گيرد مي‌تواند اجرا بکند.
آقاي عزيزي، علت اصلي ممنوع‌الورود شدن شما و آقايان حکيم‌زاده و توکلي به دانشگاه چه مواردي عنوان شده؟
على عزيزى: بعضي از نکات هست که ما بارها به آن اعتراض کرديم و آنها را حقوق بديهي و اوليه خودمان مي‌دانيم. از جمله اين نکات اين است، انجمن اسلامي دانشجويان که غيرقانوني خوانده شد و ساختمان آن توسط مديريت دانشگاه تخريب شد، اين کار يک کار غيرقانوني بود که ما به آن اعتراض کرديم. يعني با توجه به همين ظرفيت‌هاي قانون اساسي موجود و همين آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها مديريت دانشگاه حق نداشت بخاطر ايراد در يک انتخابات بيايد آن تشکل دانشجويي را غيرقانوني اعلام بکند و ساختمان آن را تخريب بکند. ما به اينها اعتراض کرديم و پاي خواسته‌هاي خود و دانشجويان ايستاديم، با فعاليت‌هايي که مي‌کرديم، با فعاليت‌هاي روشنگرانه‌اي که مي‌کرديم، با نشريات دانشجويي که منتشر مي‌کرديم. همه‌ي اينها دست به دست هم داد تا اينکه دانشگاه سرانجام از آنجا که ديد پروژه‌ي محدود کردن فضاي دانشگاه را نمي‌تواند اجرا بکند، پس آسانترين راهي که ديد اينکه ما را به دانشگاه ممنوع‌الورود بکند، شايد در ملک شخصي‌اش بتواند احساس آرامش بکند.
آيا قانونا مي‌شود از ورود دانشجويي، فرضا مثل شما كه يک ترم از تحصيل از محروم شده، به دانشگاه جلوگيري کرد؟
على عزيزى: واقعيت‌اش اين است که هيچ دستورالعملي و هيچ آيين‌نامه‌اي وجود ندارد که براساس آن رييس دانشگاه ورود دانشجويان را به دانشگاه ممنوع بکند، چون دانشگاه تنها محل سرکلاس رفتن نيست، دانشگاه محلي‌ست که پروژه‌هاي تحقيقاتي و عملي در آن انجام مي‌شود و اينها مشمول زمان نمي‌توانند بشوند و به دستور رييس دانشگاه نمي‌توان اينها را متوقف کرد. من خودم الان درگير يک پروژه‌ي تحقيقاتي هستم که اين پروژه به دليل ممانعت از ورود من به دانشگاه و در پي‌اش عدم توان من براي پيگيري‌ آن متاسفانه انجام آن متوقف شده. مديريت دانشگاه فقط و فقط بخاطر فعاليت‌هايي که ما مي‌کنيم، اينکه خواسته‌هاي دانشجويان را پيگيري مي کنيم و به مديريت دانشگاه انتقاد مي کنيم، تصميم مي‌گيرد ورود ما را به دانشگاه ممنوع بکند.
آقاي عزيزي، امروز در مصاحبه مطبوعاتي شما و همفکرانتان در دفتر «ادوار تحكيم وحدت» مطرح شده که کميته انضباطي در تماس با خانواده‌ي دانشجويان و اعمال فشار رواني بر آنها، دانشجويان را تهديد به اخراج مي‌کند. ممکن است نمونه‌هايي را بر بشمريد که کميته انضباطي چگونه اين کار را انجام مي‌دهد؟
على عزيزى: کميته انضباطي مي‌آيد سوءاستفاده مي‌کند از بي‌اطلاعي خانواده‌ها نسبت به آيين‌نامه‌ها و قوانين موجود،‌ و با کاربرد الفاظ دوگانه و مبهم در آنها ايجاد ترس مي‌کند. بعنوان مثال، به آنها مي‌گويد دانشجوي شما يا پسر شما در دانشگاه فعاليت مي‌کند و يا در دانشگاه حضور دارد، مخل نظم شده، اخلالگر شده و به دنبال ايجاد يک شورش است. يا اينکه به آنها مي‌گويد، آنها از دانشگاه اخراج شده‌اند و اين «آنها از دانشگاه اخراج شده‌اند» را استناد مي‌کند به اينکه من گفتم يک ترم از دانشگاه محروم بشوند. يعني عملا بجاي اينکه بگويد وضعيت تحصيلي‌شان معلق شده‌، مي‌گويد آنها اخراج شده‌اند و يا اينکه مي‌گويد، اين کارها را بخواهند ادامه بدهند، قطعا دانشگاه آنها را اخراج مي‌کند. حکم پيش از عمل براي آنها صادر مي‌کند و به آنها مي‌گويد تصميم با دانشگاه‌ست و آنچه دانشگاه بگويد همان است. و اکثر خانواده‌ها بخاطر اينکه اطلاع ندارند از اين مسايل، خب، اين بار رواني شديدي براي آنها مي‌شود.
در کنفرانس مطبوعاتي امروز، همچنين مطرح شده که حضور و انتصاب دکتر رهايي به مقام رياست دانشگاه، آغاز فصل جديدي از برخورد به فعالان دانشجويي بوده. ممکن است بفرماييد چه مسايلي شما را به اين نتيجه رسانده؟
على عزيزى: جناب دکتر رهايي از وقتي شدند رييس دانشگاه، اصلا رويه و نوع نگاه آنها به دانشگاه و فعاليت‌هاي دانشجويي تغيير کرده. ولي اين فقط مشمول فعاليت‌هاي سياسي نشده، فعاليت‌هاي دانشجويي وقتي مورد تهديد و محدوديت قرار گرفت، اينها بچه‌ها را به اين نتايج رساند که اين فصل نويني در فعاليت‌هاي دانشجويي‌ست. چون علاوه بر فعاليت‌هاي سياسي که در پيکان برخورد شديد مديريت دانشگاه قرار گرفته، فعاليت‌هاي صنفي که هيچ رنگ و بوي سياسي ندارد و صرفا در محدوده‌ي صنف دانشجو مطرح مي‌شود يا فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري که اينها اصلا هيچ پيکان مخالفت يا اعتراضي به دانشگاه ندارد و يکسري فعاليت‌هاي نرم که در چارچوبهاي فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري مي‌گنجد، متاسفانه مديريت دانشگاه اينها را هم برنمي‌تابد، و از طرف ديگر ديده مي‌شود که برخي نهادها که هميشه عامل تهديد فضاي دانشگاه بوده‌اند، بودجه‌هايشان چندين برابر مي‌شود و همه‌گونه امکانات در اختيارشان قرار مي‌گيرد، براي اينکه در دانشگاه فعاليت کنند.
منبع: صداي آلمان

جای 16 آذر دانشگاه است نه امامزاده
روزنه

دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت محمد هاشمي امروز فرموده اند: "در جلسه‌ي شوراي مركزي (در روز جمعه گذشته)، وضعيت دانشگاه‌ها و برنامه‌هاي 16آذر مورد بررسي قرار گرفت و بنا بر اين شد كه شوراي مركزي تحكيم روز دانشجو بر مزار شهداي 16آذر در امامزاده عبدالله حضور پيدا كنند."
فقط آخوندها میتوانند اینطور بامزه باشند و خود را به خریت بزنند. آقایان اگر شما با همه امکانات و پول و حمایت که از جمهوری اسلامی دارید، حتی یک ذره هم نزد کسی اعتبار داشتید، با این تصمیم مشعشع تان از دست میدهید! از یکطرف علیه دولت برادر تیر خلاص زن احمدی نژاد هارت و پورت میکنند و از طرف دیگر بطور مضحکی در خدمت او درمی آیند! آنهم چطور، با شعار مسخره بچه ها بریم امامزاده! آری اینها میخواهند 16 آذری که علیه امام و امام زاده و حکومت اش است را به امامزاده ببرند!
خودشان میدانند که دارند جوک میگویند. میدانند که این درخواست امام زمان و این تصمیم شان با تمسخر و تنفر آدم های روی زمین روبرو خواهد شد. اما چاره دیگری ندارند. شاید مجبورشان کرده اند که خودشان را مضحکه و تحقیر کنند. اما این بهای "انجمن اسلامی بودن" و در کنار جمهوری اسلامی ایستادن است. تازه هم نیست. مضحکه شدن و مورد نفرت عالم قرار گرفتن سهم کسانی است که در دوره انقلاب کنار ضد انقلاب می ایستند.
اما از لحاظ معنی سیاسی نمی شود یک ذره هم به این آقازاده های بیچاره رحم کرد. همانطور که احمدی نژاد جمهوری اسلامی میخواهد "زلزله مصنوعی" و "مانور مبارزه با اوباش" راه بیندازد تا مگر مقابل 16 آذر بایستد، تحکیم وحدت جمهوری اسلامی دارد تلاش میکند تا اصلا کل 16 آذر را یکجا به قبرستان روانه کند. این تلاش ولو مضحک اما باید جواب محکمی از طرف دانشجویان بگیرد. از حالا تا 16 آذر فرصت هست تا هرکجا کسی از این حضرات را پیدا کردید، توی دانشگاه و توی خیابان و توی چت و روی اینترنت دستشان بیندازید و نفرت و بیزاری خود را به ایشان اعلام کنید.
16 آذر جایش معلوم است. دانشگاه و جلوی دانشگاه. در وسط شهر. این تلاش مذبوحانه تحکیم وحدت فرصت خوبی است تا جنب و جوش وسیعتری بوجود آورد و صف گسترده تر و رادیکالتری را برای یک 16 آذر سوسیالیستی، دخالتگر، علیه جمهوری اسلامی و جنگ و تحریم و برای آزادی و برابری گرد آوریم.

سازمان جوانان کمونیست
دوشنبه 27 نوامبر 2006، 6 آذر 85

--
www.cyoiran.com






www.leaflet-javanan.blogspot.com

حمله با چوب و دشنه به زندانیان سیاسی زندان رجايی شهر کرج
ایران پرس نیوز
به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته محمود مغنیان، رئیس بند زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج (رجايی شهر) امیرحسین حشمت ساران را تهدید به مرگ کرد و خطاب به سایر زندانیان این جملات را به کار برد "اگر دست من بود من شماها را میکشتم" و در ادامه تهدیداتش اضافه کرد "شما چون علیه جمهوری اسلامی هستید دشمن خدا میشید من این جنایتکارها را به شما ترجیح میدهم و از آنها حمایت می کنم و نمی گذارم برات راه چمنی را از بند انتقال دهند" ( لازم به یادآوریست برات راه چمنی همان فردی است که به بهروز جاوید تهرانی حمله نمود و باعث گردید که صورت او آسیب جدی ببیند).
چند ساعتی از تهدید محمود مغنیان نگذشته بود که با طرح قبلی و بدستور مسئولین قضایی و زندان طرح حمله به زندانیان سیاسی توسط محمود مغنیان حدود ساعت 15 دیروز به اجرا گذاشته شد. سردمدار دیگر این حمله برات راه چمنی وکیل بند و تعدادی از زندانیان عادی و خطرناک بوده اند. آنها به چوب و دشنه مسلح بوده اند که به بند زندانیان سیاسی حمله کردند و در ضمن شعارهایی مانند مرگ بر منافق علیه زندانیان سیاسی سر می دادند.
دو تن از زندانیان سیاسی امیر حسین حشمت ساران و علیرضا کرمی خیرآبادی دچار ناراحتی های قلبی هستند و ناراحتی آنها شدت یافته است. مسئولین زندان از درمان آنها خودداری می کنند. وضعیت این زندانیان وخیم است و به خاطر قطع دارو با خطر جدی مواجه هستند.
همچنین بهروز جاوید تهرانی که در اثر حمله مامورین زندان از ناحیه صورت دچار آسیب جدی گردیده بود و مسئولین بهداری زندان از درمان او خودداری نمودند زخم های او دچار عفونت گردیده و به خاطر قطع امکانات درمانی از او و سایر همبندیانش خطر جدی متوجه جان این زندانی است.
لازم به یادآوریست اکثر کادر فعلی زندان گوهر دشت از افرادی هستند که در دهه 60 احکام اعدام را اجرا میکردند و محمود مغنیان یکی از افراد قصی القلبی است که در شکنجه و اجرای احکام اعدام تعداد زیادی از زندانیان سیاسی دهه 60 نقش مستقیم داشته است.
فعالان حقوق بشر در ایران از تمامی سازمان های مدافع حقوق بشر استمداد می طلبد برای نجات جان این زندانیان اقدام فوری به عمل آورند

بیانیه سازمان عفو بین الملل
روزنه

تاریخ: ۲۹ نوامبر ۲۰۰۶
شماره ایندکس: AI Index: MDE 13/129/2006

موضوع: ایران - منصور اسانلو، رئیس هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

منصور اسانلو، رئیس هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانس تهران و حومه روز نوزده نوامبر مجددا دستگیر شد. وی در زندان اوین نگه داری می شود و بنا به گزارش رسیده به وکیل دسترسی نداشته است. بنا به گزارش رسیده، وی برای ناراحتی جدی چشم خود کمک های درمانی دریافت نکرده است.

منصور اسانلو نوزده نوامبر توسط ماموران امنیتی که گفته می شود لباس شحصی بتن داشته اند، در خارج از منزلش دستگیر شد. محل بازداشت وی در ابتدا مشخص نبود. قبل از دستگیری برای حضور در شعبه چهار دادگاه ویژه کارکنان دولت در تاریخ ۲۰ نوامبر احضاریه دریافت کرده بود.

منصوراسانلو، در تاریخ ۲۶ نوامبر در شعبه چهارده دادگاه انقلاب برای بررسی مقدماتی توسط دادستان حاضر شد. اتهامات مشخصی در دادگاه علیه وی اقامه نشد. بنا به گزارش رسیده، وکیل وی در دادگاه حضور نداشت.

وزیر دادگستری و سخنگوی قو قضائیه چند روز بعد از دستگیری اسانلو اعلام کرد که برای وی احضاريه و حکم جلب صادر شده بود، چون خود را به مقامات زندان معرفی نکرد دستگیر شد. هرچند، وکیل وی اعلام کرد منصور اسانلو احضاریه ای برای برگشت به زندان دریافت نکرد. وی تنها احضاریه برای حضور در دادگاه برای روز ۲۰ نوامبر دریافت کرده بود.

منصور اسانلو در بند ۲۰۹ زندان اوین نگه داری می شود. خانواده وی توانستند وی را در زندان ملاقات کنند، و همسر وی روز بیست نوامبر، زمانی که در جلسه دادگاه حصور یافته بود توانست با وی صحبت کند. اسانلو از ناراحتی جدی چشم رنج می برد. چشم وی چند روز قبل از دستگیری مورد عمل جراحی قرار گرفته بود و زمانی که دستگیر شد هنوز پانسمان به چشم داشت. وی به درستی نمی بیند و گفته می شود که در زندان به مراقبت پزشکی و درمانی دسترسی ندارد.

منصور اسانلو از جمله دوارده نفر از اعضای سندیکا بود که در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۰۵ توسط پلیس در منازلشان دستگیر شدند، ظاهرا در ارتباط با فعالیت های مسالمت آمیز اتحادیه شان. وی در تاریخ ۹ اوت ۲۰۰۶ به دنبال پرداخت وثیقه صد و پنچاه میلیون تومانی(تقریبا معادل صدو شصت و سه هزار دلار) آزاد شد. گفته می شد که وی در انتطار محاکمه به اتهام جرائمی بود که ماهیت آنها دقیقا مشخص نبود، اما ممکن است حاوی اتهاماتی از قبیل"تبلیغ علیه نطام" از طریق پخش اطلاعیه و مصاحبه با ایستگاه های رادیوئی دولت های خارچی"، اقدام به برهم زدن امنیت داخلی کشور"از طریق ایجاد رابطه با گروهای معارض مخالف و کشورهای بیگانه، باشد.

چنانچه وی فقط در ارتباط با تمرین مسالمت آمیز حق شناخته شده بین المللی خود، تشکیل و پیوستن به اتحادیه یا آزادی بیان دستگیر شده باشد، زندانی عقیدتی محسوب می شود و باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود.

اقداماتی که توصیه می شود: لطفا درخواست های خود را هرجه سریعتر به فارسی، عربی، انگلیسی و یا زبان مورد تکلم خود ارسال نمائید:

- سئوال کنید چرا منصور اسانلو دوباره در تاریخ نوزده نوامبر دستگیر شد و با چه اتهاماتی مواجه است.
- بخواهید که منصور اسانلو هرچه سریعتر و به طور منظم به وکلای خود دسترسی بیابد و به طور منطم با خانواده خود در ارتباط باشد.
- نگرانی خود را در این باره که گفته می شود منصور اسانلو مراقبت پزشکی و درمان لازم را برای مداوای چشم خود دریافت نمی کند، اظهار نمائید، و بخواهید که وی هرچه سریعتر به درمان پزشکی لازم دسترسی پیدا کند.
- به مقامات تعهدات آنها را در خصوص ICCPR, Article 22 (1) یادآوری نمائید که حق تشکیل و پیوستن به اتحادیه را تامین می نماید.

درخواست به

رهبر جمهوری اسلامی
علی خامنه ای، دفتر رهبری
قم ، خیابان شهدا، جمهوری اسلامی ایران
آیمیل: info@leader.ir OR istiftaa@wilayah.org
فکس: +98 251 774 2228

وزیر اطلاعات
غلامحسین محسنی اژه ای
ایران، تهران، وزارت اطلاعات، خیابان نگارستان دوم، خیابان پاسداران
ایمیل:
iranprobe@iranprobe.com

رونوشت به:
رئیس جمهور، محمود احمدی نژاد
ایران، تهران، ریاست جمهوری، خیابان فلسطین، چهارراه آدربایجان
ایمیل:
dr-ahmadinejad@president.ir

و برای نمایندگی جمهوری اسلامی در کشورهای محل زندگی تان.

لطفا چنانچه درخواست های خود را بعد از ده ژانویه ۲۰۰۷ ارسال می کنید، با دبیرخانه سازمان عفو بین الملل یا شعبه عفو بین الملل در کشورتان تماس بگیرید.


ترجمه و تکثیر: امور بین الملل کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید



نامه اعترضى بزرگترين اتحاديه كارگرى كانادا به رئيس جمهورى اسلامى ايران
جهت آزادى اسانلو و لغو احكام فعالين كارگرى سقز

روزنه
٢٤ نوامبر ٢٠٠٦

آقای محمود احمدی نژاد
رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران

موضوع: آزادى فورى اسانلو! لغو احكام زندان عليه رهبران كارگرى سقز!

به نمايندگى از طرف پانصدهزار عضو(CUPE) در سرتاسر كانادا ما نگرانی عميق خود را نسبت به دستگیری مجدد و خشونت آميز و غيرقابل توجيه آقاى منصور اسانلو رئیس هیات مدیره سنديكاى كارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران وحومه ابراز میداريم٠

آقای اسانلو توسط نیروهای لباس شخصی که حتى از نشان دادن کارت هویت خود و حكم جلب امتناع ورزیدند، هنگامی که همراه با دونفر دیگر از اعضاى هیات مدیره سندیکا در روز يكشنبه ١٩ نوامبر ٢٠٠٦عازم رفتن به اداره کار شرق تهران بودند، دستگير شد. مامورین آقای اسانلو و ابراهيم مددی نايب رئيس سندیکا را مورد مورد خشونت جسمانى و كلامى قرار داده و یکی از آنها ضمن اینکه اسلحه خود را بطرف آقای مددی نشانه گرفت یک تیر هوایی شلیک کرده است. در نهایت مامورین با زور و خشونت منصور اسانلو را بدرون اتومبيلى که از قبل منتظر بود گذاشته و از آن محل دور شدند.

آقای اسانلو که در هفته گذشته عمل جراحی چشم داشتند و هنگام دستگيرى چشم ايشان پانسمان بوده است، قرار بود در روز 20-11-2006 در دادگاه حضور بهم رساند٠ آقای اسانلو در دسامبر ٢٠٠٥ بدنبال حركت اعترضى اعضاى سندیکایش دستگیر شده بود٠وى پس از تحمل نزدیک به 8 ماه حبس در زندان اوین تهران با قرار وثیقه ١٥٠ ميليون تومان (معادل 165 هزار دلار آمریکا) آزاد شد.

علاوه بر اين، بنا بر آخرين اخبار رسيده، محمود صالحی، رئیس سابق انجمن صنفى کارگران خباز در سقز و يكى از بنيانگذاران كميته هماهنگى براى ايجاد تشكل كارگرى، به چهار سال زندان محكوم شده است٠ جلال حسينى، فعال كارگرى در شهر سقز و عضو هيئت اجرايى كميته هماهنگى براى ايجاد تشكل كارگرى در غرب ايران، به دو سال حبس محكوم شده است٠ برهان دیوارگر، فعال كارگرى ديگرى كه در اول مه ٢٠٠٤ دستگير شده بود، پيش از اين به دوسال زندان محکوم شده بود٠ دستگيريهاى اوليه و آخرين اتهامات عليه اين فعالين كارگرى در رابطه با تلاش آنها جهت شركت در روز جهانى كارگر ٢٠٠٤ در سقز بوده اند٠

ما نسبت به اين دستگیریها و احكام زندان سخت عصبانى هستيم٠ چنین اعمالى نشان ميدهند که دولت شما ابتدايى ترين حقوق كارگرى مانند آزادى تشكل و حق بزرگداشت روز کارگر را نقض كرده است٠

ما از شما قويا مى خواهيم که فورآ و بدون هیچ قید و شرطی منصور اسانلو را آزاد کنید و سریآ اقداماتی صورت دهيد تا تمامی احکام صادره علیه فعالین کارگری فوق بدون قيد و شرط و پیگیری مجدد لغو گردند.

با احترام،
پال مويست (Paul Moist)،
رئيس كشورى
(اتحاديه كارگران خدمات عمومى كانادا)
كلاد جنه روكس (Claude Généreux)،
دبير و خزانه دار كشورى

رونوشت به:
محمد رضا البرزی، سفیر هیات دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در ژنو
info@workers-iran.org


alliance@workers-iran.org /
فريد پرتوى، اتحاديه خدمات عمومى كانادا، لوكال ٤٧٧٢
استان مارشال
آنتونى پيزينو
كميته عدالت جهانى
استيو بنيديكت، كنگره كار كانادا
نرم افزار تازه برای مقابله با سانسور اینترنتی آخوندی
ایران پرس نیوز
سانسور اینترنت در برخی از کشورها از جمله در ایران تحت حاکمیت آخوندها مانع از دسترسی مردم به اطلاعلات آزاد شده است. به گزارش بی بی سی، پژوهشگران می گویند نرم افزار تازه ای برای مقابله با سانسور اینترنت توسط دولت ها ساخته اند که امکان دسترسی آزاد کاربران به اینترنت را فراهم می کند.
این برنامه مجانی به شهروندان کشورهایی که اینترنت در آنها محدود شده است اجازه می دهد که بدون نگرانی از سانسور اینترنت از آن بهره ببرند.
دانشگاه تورنتو این نرم افزار را "سایفون" (Psiphon) نامیده است که روز اول دسامبر عرضه خواهد کرد.
سانسور اینترنت در سالهای اخیر به مساله ای رو به گسترش بدل شده است و دولت های چندین کشور به دلیل فیلتر کردن دسترسی به سایت های اینترنتی بدنام شده اند.
گزارشگران بدون مرز که یک سازمان مدافع حقوق بشر است، اخیرا فهرستی از سیزده کشور جهان را که معتقد است به سرکوب آزادی بیان در اینترنت می پردازند منتشر کرده است که شامل ایران، سوریه، چین و ویتنام نیز می شود.
ولی پژوهشگران آزمایشگاه سیتی زن دانشگاه تورنتو معتقدند که این نرم افزار امکان دسترسی به اینترنت و مقابله با سانسور را می دهد.
سایفون از طریق همیاری شبکه ای کار می کند، یک کاربر در کشوری که اینترنت در آن آزاد است می تواند این برنامه را روی کامپیوترش دانلود کند و آن را برای کاربر دیگری از طریق اینترنت قابل دسترسی کند.
به این ترتیب کاربر کشوری که در آن اینترنت سانسور می شود می تواند با همان پس ورد و از طریق پروکسی سروری که در این شبکه ارتباطی تعبیه شده است به راحتی وارد اینترنت شود.
طراحان سایفون می گویند این برنامه همچنین مانع از ردیابی کاربران توسط ای اس پی ها (شرکت های عرضه کننده خدمات اينترنتی) می شود زیرا آنها تنها می توانند تشخیص دهند که کامپیوتری به کامپیوتر دیگری متصل شده است و از یافتن این که این کاربر از چه سایت هایی بازدید کرده است، ناتوان هستند.
با این حال به استفاده کنندگان احتمالی این نرم افزار هشدار داده شده است که نادیده گرفتن و دور زدن فیلترینگ و سانسور ممکن است (درکشورهای متبوعه) نقض قانون محسوب شود و از همین رو کاربران ترغیب شده اند که پیامدهای احتمالی این کار را در نظر داشته باشند.
نسخه آزمایشی این برنامه در تابستان مورد آزمون قرار گرفت و نسخه نهایی روز اول دسامبر عرضه خواهد شد

حمايت بریتانیایی ها از منع روبنده
بی بی سی
بر اساس یک نظر سنجی، یک سوم مردم بریتانیا از منع استفاده از روبنده مسلمانان در اماکن عمومی حمایت می کنند
در این نظرسنجی که توسط مرکز بازاریابی ارتباطات(ICM) برای بی بی سی صورت گرفته است، شش نفر از هر ده نفر با ممنوعیت روبنده در فرودگاه ها وباجه های کنترل گذرنامه موافق بوده اند.
گروه های اسلامی می گویند این یافته ها ممکن است بازتاب نارضایتی مردم از استفاده از روبنده به دلیل تصویر منفی که رسانه ها ازآن نشان داده اند، باشد.
در اکتبر گذشته جک استرا، رهبر فراکسيون اکثريت در مجلس عوام بريتانيا گفت که از موکلان زن خود درخواست کرده است که در هنگام ملاقات با وی روبنده خود را بردارند.
این سخنان بحث های دامنه داری دراین کشور برانگیخت.
در این مطالعه از یک نمونه 1004 نفری که نمایانگر جامعه بریتانیا محسوب می شوند پرسیده شده بود که آیا آنها ازممنوعیت دولتی استفاده از روبنده توسط زنان مسلمان که صورت آنها را در اماکن عمومی می پوشاند، پشیبانی می کنند
؟
حدود سی و سه درصد از پاسخگویان گفته اند که از این ممنوعیت پشتیبانی خواهند کرد و پنجاه و شش درصد نیز گفته اند که مخالف آن هستند و فقط کمتر از ده درصد دیگر گفته اند که نمی دانند.
در پاسخ به سوال دیگری که نظر آنان را در باره ممنوعیت روبنده در شرایط خاص پرسیده شده بود، شصت و یک درصد از ممنوعیت در فرودگاه ها در هنگام کنترل پاسپورت، پنجاه و سه درصد در دادگاه ها و پنجاه و سه درصد در مدارس پشتیبانی کرده اند.

دیدار رسمی هیئت نمایندگی مجلس رژیم از سوئد
روزنه


اخبرا رورنامه سوئدی "سونسکا داگبلادت" طی انتشار مصاحبه ای که با الهام امین زاده، نماینده مجلس رژیم انجام داده، از دیدار هیئتی به سرپرستی او از سوئد خبر داد. در باره دیدار نمانیدگان مجلس رژیم از سوئد، اعلام شده که این گروه با پیام دوستی به چند کشور اروپائی سفر می کند و قرار است از وضعیت و پیشرفت حقوق بشر و آزادی هائی که با گلوله و زندان در ایران پاسخ می گیرند، بگوید. ظاهرا این دیدار توسط نماینده حزب میانه رو حاکم که اخیر در ائتلاف با سه گروه دست راستی دیگر در انتخابات سوئد پیروز شدند و قدرت دولتی را به دست گرفتند، برنامه ریزی شده است. او چند ماه پیش برای دیدار با کارگزاران رژیم به ایران سفر کرده بود. اگرچه دیدار نمایندگان رژیم جنایت کار جمهوری اسلامی از سوئد به دنبال بند و بست های حکومتهای اروپائی با جانیان حاکم بر ایران صورت می گیرد و چهره واقعی آنها که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند را نشان می دهد، اما کاهش چشم گیر فعالیت نیروهای سیاسی مترقی و چپ در یکی دو سال اخیر به ویژه در استکهلم را نیز باید به عنوان یکی از اساسی ترین عوامل ایجاد زمینه لازم برای چنین مراودات آشکار و علنی مورد توجه قرار داد. پراکندگی در صف نیروهای چپ و مترقی، سرخوردگی و کنار کشیدن بخشی از فعالان سیاسی از فعالیت های سیاسی و اجتماعی، بی اعتنائی مردم خارج نشین نسبت به سرکوب مردم در داخل و وقایعی که در ایران می گذرد، همه و همه بستر مناسبی هستند برای ایجاد چنین مراوادات نامانوسی که تنها با هدف طولانی کردن عمر ننگین رژیم و در نتیجه ادامه سرکوب های سیاسی و اجتماعی انجام می گیرد. کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)-واحد سوئد طی ارسال نامه ای به وزارت امورخارجه سوئد در تاریخ سه شنبه، ۲۸ نوامبر ۲۰۰۶، اعتراض شدیدالحن خود نسبت به دعوت از هیئت نمایندگی رژیم را اعلام داشته و آن را محکوم نمود. کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)- واحد سوئد، همه نیروها و فعالان سیاسی چپ و مترقی را برای سازمان دادن یک اقدام اعتراضی بزرگ در روز ده دسامیر، روز جهانی حقوق بشر و هشتمین سال قتل های زنجیره ای، سرکوب و زندانی کردن فعالان کارگری و دانشجوئی فرا می خواند.


کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)- واحد سوئد۲۸ نوامبر
خروج موقت طرفداران صدر از دولت عراق
بی بی سی
یک گروه سیاسی درعراق که از مقتدی صدر روحانی شیعه عراقی حمایت می کند می گوید شرکت خود در پارلمان و دولت عراق را به حال تعلیق درمی آورد.
30 عضو پارلمان و نیز 5 وزیر کابینه عراق که به این گروه تعلق دارند در اعتراض به دیدار امروز نوری مالکی نخست وزیر عراق با جورج بوش، رئیس جمهوری آمریکا این تصمیم را گرفته اند.
انتظار می رود آقای مالکی و پرزیدنت بوش به اتفاق ملک عبدالله پادشاه اردن، درباره بهبود وضعیت امنیتی عراق در عمان پایتخت اردن مذاکره کنند.
عراق اخیرا صحنه برخی از شدیدترین خشونت ها از هنگام اشغال عراق توسط نیروهای به رهبری آمریکا در سال 2003بوده است.
خبرنگار بی بی سی در اردن می گوید انتظار می رود جورج بوش حمایت علنی خود از نوری مالکی را اعلام کند ولی در مذاکرات خصوصی وی را یک بار دیگر تحت فشار قرار خواهد داد تا علیه نیروهای مسلح شیعه عراقی دست به کار شود.
درگيری های فرقه ای بين گروه های تندرو سنی و شيعه در ماه های اخير صدها کشته برجای گذاشته و گفته می شود که در بسياری موارد، قتل سنيان و اقدامات تلافی جويانه عليه آنان به دست شبه نظاميان شيعه صورت می گيرد.
آقای مالکی از شخصيت های شيعه عراق است اما کوشيده است نظر گروه های سياسی و مذهبی سنی را برای مشارکت در دولت وحدت ملی جلب کند
کارت قرمز فيلمی از محاکمات شهلا جاهد
ایران پرس نیوز
کميته بين المللی عليه اعدام
روز شنبه در شهر آمستردام ٬ فيلم محاکمات شهلا جاهد با نام کارت قرمز که جزو ١۵ فيلم برگزيده در فستيوال هلند است٬ به نمايش در مي آيد. برنامه فستيوال فيلم در آمستردام شنبه دوم دسامبر ساعت ١۰ صبح بهمراه کنفرانس مطبوعاتي ٬ در مورد کارت قرمز خواهد بود. فعالين کميته عليه اعدام در اين برنامه حضور خواهند داشت و در مورد شهلا جاهد و کمپين جهاني و بزرگي که جان شهلا را نجات داده و مشتاقان زيادي را به ديدن فيلم او ميکشاند٬ صحبت خواهند کرد.
شهلا امروز يک شخصيت سرشناس است و زندگي و سرنوشت او مورد توجه ميليونها نفر در دنيا است.
کميته بين المللي عليه اعدام ٬ جلب توجه عمومي به سرنوشت محکومين به اعدام در ايران و مبارزاتي که به نجات جان انسانها منجر ميشود را بسيار مهم دانسته و مفتخر است که در رساندن صداي زنان و مردان در اعماق جامعه به گوش جهانيان نقش جديي را بازي کرده است.
با ما به آمستردام بياييد و در مورد شهلا جاهد و کمپيني که دنيا را متوجه قتل عمد دولتي در ايران کرده و اعتراضاتي که جان شهلا را نجات داده است٬ سخن بگوييد

همه آزادیخواهان جهان باید در مقابل این قاتلان بایستند
ایران پرس نیوز
اعلام کمپین نجات رافق تقی و سمیر صداقت اوغلو
آیت الله محمد فاضل لنکرانی در قم فتوای قتل رافق تقی و سمیر صداقت اوغلو را داده است. به این فتواي قتل و دستور جنایت از سوی مقامات حکومت اسلامی بر علیه نویسندگان و منتقد ین مذهب در آذربایجان٬ وسیعا اعتراض کنید!
رافق تقی نویسنده روزنامه صنعت در شهر باکو در آذربایجان در تاریخ 15 نوامبر مطلبی با عنوان "ما و اروپا" نوشته است. او در این مقاله به انتقاد از مذهب و پیغمبر اسلام پرداخته و قران و اسلام و پیغمبر را طرفدار خشونت و جنگ طلب و ضد حقوق انسانی دانسته است.
بلافاصله بعد از چاپ این نقد٬ سران حکومت اسلامی به تقلا افتاده و با سازمان دادن تظاهراتهای فرمایشی و تجمعاتی در تهران و تبریز و اردبیل در مقابل سفارت آذربایجان در تهران و با اعمال فشار به دولت آذربایجان٬ خواهان دستگیری و قتل نویسنده و سردبیر نشریه و معذرت خواهی دولت آذربایجان از "مسلمانان" شده اند.
روز چهارشنبه 29 نوامبر 2006 ٬ محمد فاضل لنکرانی یکی از آخوندهای موثر در حکومت اسلامی٬ بیشرمانه٬ فتوای قتل این دو نفر را داده است.
این يک نمونه از رفتار سران حکومت سیاسی با منتقدین و مخالفین مذهب است. جمهوری اسلامی ایران رسما و علنا به باندهای تروریست اسلامی دستور داده است که هر جا دستشان به این دو نفر رسید٬ آنها را بکشند.
این چهره کریه و جنایتکار جنبش اسلام سیاسی است. اینها با قتل و فتوا و سنگسار و اعدام و شلاق روی کار آمده و با همین جنایات به حیات خود ادامه میدهند. جنبشی و جریانی که حتی در مقابل کاریکاتور و نقد تاب تحمل نداشته و فورا دستور خونریزی صادر میکند٬ باید مورد بیشترین اعتراضات و انزجار بین المللی قرار گیرد و محکوم شود. نباید به مشتی آخوند و مرتجع در ایران و یا در هر نقطه دیگر اجازه داد این چنین دستور قتل و خونریزی صادر کند.
همه نهادهاي مدافع حقوق انساني٬ همه روشنفکران و همه مردم آزادیخواه باید در مقابل این قاتلان بایستند و اجازه ندهند که آزادی بیان این چنین سلاخی شود. ما باید به میدان بیاییم و از سکولاریسم و جدایی مذهب از دولت ٬ از حق نقد و انتقاد و از آزادی بی قید و شرط بیان دفاع کنیم.
اسلام سیاسی جنبش سیاه و عقب مانده و ضد انسانی و ضد زن است. این جنبش میخواهد سایه سیاه خود را بر همه دنیا بگستراند. این اوضاع غیر قابل ادامه دادن است. به این جنبش ضد انسانی و قرون وسطایی نباید تمکین کرد. در مقابل جبهه ارتجاعی و ضد انسانی اسلام سیاسی٬ جبهه انسانیت و آزادی باید محکم بایستاد. از دستاوردهای بشریت متمدن باید متحدانه دفاع کرد!
نجات رافق تقی و سمیر صداقت اوغلو٬ وظیفه انسانیت متمدن و جبهه اعتراض به اسلام سیاسی در سطح بین المللی است.
با امضا این طومار اعتراضی و با دفاع از آزادی بیان باید جبهه جهانی علیه اسلام سیاسی در مقابل فتوای قتل و کشتار قد علم کند.
از این مطالبات حمایت کنید.1- آزادی بدون قید و شرط بیان حق هر انسانی است.2- فتوای قتل این نویسندگان محکوم است3- آیت الله محمد لنکرانی باید به جرم تحريک به جنایت و فتوای قتل دستگیر و مجازات شود.4- دولت آذربایجان به دلیل نقض آزادی بیان و زندانی کردن این نویسندگان منتقد باید محکوم شود.5- رافق تقی و سمیر صداقت اوغلو باید فورأ آزاد شوند 6- حکومت اسلامی ایران که بانی و مرکز اشاعه فتواهای این چنینی است " قبلأ نيز خمینی فتوای قتل سلمان رشدی را داده است"٬ باید محکوم و در سطح جهانی منزوی شود.
کمپین نجات رافق تقی و سمیر صداقت اوغلو
مینا احدی منتقد اسلام سیاسی و مسئول کمیته بین المللی علیه اعدام و سنگسار


30


نوامبر 2006






تلفن تماس: 00491775692413

تنها با گسترش مبارزه علیه سنگسار میتوان رژیم اسلامی را وادار به عقب نشینی کرد

روزنه
جمهوری اسلامی به دست و پا افتاده است. تحت فشار است. فشارهای بین المللی و داخلی بر جمهوری اسلامی موجبات هذیان گویی قوه قضائیه را پیرامون مجازات سنگسار فراهم نموده است. جمال کریمی راد سخنگوی قوه قضاییه و وزیر دادگستری حکومت اسلامی، منکر اجرای مجازات سنگسار توسط حکومت اسلامی شده و حتی مدعی شده است که "اثبات این جرم بسیار سخت است."؟! دیدنی است. میگوید چنین احکامی در محاکم بدوی کشور به دلیل سخت بودن ادله اثباتی و با سلیقه شخصی قاضی محل صادر شده اما طبق دستور آیت‌الله شاهرودی مبنی بر توقف اجرای سنگساراز دی‌ماه ۱۳۸۱ اجرا نشده است.

این ادعای جمال کریمی راد در شرایطی صورت میگیرد که رژیم آدمکشان اسلامی صبح روز ١٧ ‏اردیبشهت ١٣٨٥ دو نفر به نامهای محبوبه م. و عباس ح. را در بهشت رضای ‏مشهد سنگسار کرده است. سنگسار وحشی ترین شکل اعدام است. باید جلوی این عمل ضد انسانی گرفته شود. کمپین بین المللی علیه سنگسار تاکنون موفق شده است کمپین موٽری را در این راستا به پیش ببرد. سازمان آزادی زن نیز در همین راستا به مبارزه خود علیه سنگسار، لغو رسمی مجازات سنگسار قاطعانه ادامه خواهد داد.

اکنون که رژیم بی آبرو تر از همیشه شده است باید فشار را دو چندان کرد. نباید به رژیم مهلت داد. نباید وارد پروسه های چک و چانه زدن با رژیم اسلامی شد. باید فشار سیاسی را تشدید کرد تا سنگسار از کل قوانین موجود رسما حذف شود. لغو سنگسار از قانون قضایی گامی در جهت مبارزه برای سرنگونی رژیم سنگسار در جامعه است. رژیم اسلامی اصلاح پذیر نیست. باید سرنگون شود.

اما برخی جریانات "اصلاح طلب" از جمله "قانون بی سنگسار" که هدف خود را حذف قانون سنگسار از قوانین رژیم اسلامی اعلام کرده اند، ساده انگارانه خواهان تشکیل کمیسیون حقیقت یاب برای جمع آوری اسناد و شواهد در مورد اٽبات اجرای احکام سنگسار در حکومت اسلامی هستند. مسلما جمع آوری هرگونه اطلاعات در زمینه جنایت رژیم اسلامی امری لازم و ضروری است. بخشی از پروسه تکمیل پرونده های جنایی سران رژیم به جرم جنایت علیه مردم است. اما تلاش برای اٽبات اجرای حکم سنگسار به خود آمران و عاملان اجرای این قوانین ضد انسانی دیگر توهم پراکنی نسبت به رژیم اسلامی است. مردم بعد از تحمل ۲۸ سال حاکمیت اسلامی به قوانین جزایی جمهوری اسلامی مبنی بر قوانین شریعه آگاهی کامل دارند. خوب می دانند که احکام سنگسار نه فقط در محاکم بدوی صادر نشده، بلکه توسط دیوان عالی کشور نیز تأیید و اجرا شده است. بعلاوه مسئول هر جنایتی در هر سطحی کلیت رژیم اسلامی است.

تنها یک مبارزه رادیکال و همه جانبه رژیم اسلامی را وادار به عقب نشینی خواهد کرد. مبارزه ای که بدون سازش و توهم علیه تمامی حاکمیت اسلامی به پیش برده شود. سازمان آزادی زن یک ستون چنین مبارزه ای است. هر کس که خواهان لغو مجازات شنیع سنگسار و اعدام است باید به این مبارزه بپیوندند.
زنده باد آزادی و برابری
زنده باد آزادی زن
۸


آذر ۸۵
www.azadizan.com
کميته بين المللي عليه سنگسار

لغو احکام سنگسار پنج نفر در هفته گذشته در ايران
روزنه
جمهوري اسلامي ايران ديگر جرات سنگسار هيچ فردي را نخواهد داشت

جنبش جهاني عليه سنگسار و انزجار و نفرت مردم در ايران و در دنيا عليه سنگسار
عامل پس راندن حکومت جنايت اسلامي است!

سنگسار وحشيانه و قرون وسطايي است و يک ابزار مهم اسلام سياسي و باندهاي تروريست اسلامي براي ايجاد وحشت در جامعه و براي در قدرت ماندن است.
حکومت اسلامي ايران بزرگترين جنايتکار عليه بشريت در اين مورد است و بيشترين احکام سنگسار در ايران در دو دهه اخير اعلام واجرا شده است.
صدها زن و مرد ٬ بدلايل پوچ و واهي و بدليل دخالت جمهوري اسلامي ايران در خصوصي ترين مسائل مردم و در روابط جنسي آنها٬ با پرتاب سنگ زجر کش شده اند.
فقط يک مورد سنگسار کافي است تا اين جانيان در دادگاه هاي بين المللي محاکمه و بدليل اين جنايات غير قابل توصيف مجازات شوند.

هفته گذشته ٬ در ايران جان پنج نفر از سنگسار نجات يافت. پريسا اکبري و نجف اکبري ٬ از سنگسار نجات يافتند. حکومت اسلامي اينها را به تحمل ۹۹ ضربه شلاق و نجف اکبري را به پنج سال تبعيد محکوم کرد.
همين احکام شلاق زدن و تبعيد هم بايد با اعتراض عمومي روبرو شود. و بايد کاري کرد که جمهوري اسلامي جرات شلاق زدن به مردم را پيدا نکند.
در عين حال هفته گذشته اعلام شد که احکام سنگسار صغري مولايي ٬ اعظم خنجري و زهرا رضايي هم نقض شده است.
اکنون ۸ نفر در زندانهاي ايران منتظر اجراي حکم سنگسار هستند. سخنگوي حکومت اسلامي در هفته گذشته از عدم اجراي احکام سنگسار در ايران حرف زد. اين حرفي است که تا کنون چند بار از دهن کريمي راد بيرون آمده است.
پس از ديدار کميسيون پاتن از ايران و اعتراض اتحاديه اروپا به سنگسار٬ باز هم مقامات حکومتي از نبود سنگسار در ايران حرف زدند.
اين حرفها فقط يک چيز را اثبات ميکند٬ جمهوري اسلامي ايران زير فشار نفرت و انزجار عمومي عليه اين رفتار جنايتکارانه و اين سبعيت اسلامي است و مجبور است هر از چند گاهي سخنگوي خود را بفرستد تا "غلط کردم" حکومت اسلامي را جار بزند.
کميته بين المللي عليه سنگسار اعلام ميکند که ما نخواهيم گذاشت اين دستگاه جنايت بيش از اين قرباني بگيرد. ما نخواهيم گذاشت هيچ فردي را در ايران سنگسار کنند. سران حکومت اسلامي ايران بايد بجرم جنايت عليه بشريت دستگير و محاکمه شوند.
سنگسار جنايت عليه بشريت است و بايد فورا در ايران و در همه جا ممنوع شود. قانون وحشيانه قصاص و سنگسار بايد در همه جا ممنوع شود.

کميته بين المللي عليه سنگسار
٢۸


نوامبر ٢۰۰۶


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم


Wednesday, November 29, 2006

08/09/1385 چها رشنبه







بنظر شما 16 آذر امسال چگونه برگزار خواهد شد ؟



لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد




با هم به استقبال ۱۶
آذر برویم

ما امضا کنندگان بیانیه
زیر متحدا به استقبال ۱۶ اذر می رویم. ما نمیخواهیم ۱۶ آذر را در پراکندگی و تفرقه
و جدا از هم برگزار کنیم. ۱۶ آذر باید به یک روز اعتراض همگانی علیه وضعیت ضد
انسانی موجود تبدیل شود. ۱۶ آذر روز "نه" به وضع موجود، روز برافراشتن پرچم زندگی و
انسانیت و رفع تبعیض است.ما از تمامی دانشجویان فعال و آزادیخواه مراکز
مختلف دانشگاهی کشور، از تمامی اساتید مدافع حقوق انسانی و سکولار، از فعالین
کارگری، از پیشروان آزادی زنان و از تمامی مردم شریف می خواهیم در ۱۶ اذر امسال در
کنار ما باشند. امسال ۱۶ آذر باید در تمامی مراکز علمی برگزار شود
۱6
آذر فقط روز دانشجو نیست. روز اعتراض و بیان گسترده خواستهای همه است. در ۱۶
آذر در کنار ما باشید. همراه ما اعلام کنید که یک زندگی شاد و انسانی و برابر و
مرفه میخواهید. ما شایسته یک زندگی انسانی هستیم .دانشجویان مبارز، مردم
شریف و ازادیخواه ما این بیانیه را امضا کردیم و از همه شما محافل و شبکه های فعال
دانشجویی و کارگری و مدافع حقوق زنان میخواهیم این بیانیه را امضا کنید و به پرچم
اعتراض خود در ۱۶ آذر تبدیل کنید.بیانیه ۱۶ آذر ۱۳۸۵ما دانشجویان
خواهان جامعه ای آزاد و برابر و مرفه برای همگان هستیم!ذاین پرچم آینده است. پرچم زندگی
است. پرچم انسانیت است! دشانزده آذر روز ماست٬ روز اعتراض است. روز
همبستگی و آزادیخواهی است. روز برابری طلبی است. روز اعلام كیفر خواست ما علیه
شرایط فلاكتبار و درد آور كنونی است. روز اعلام مطالبات ما برای یك زندگی انسانی
است. ۱۶ آذر روز اعلام سراسری نخواستن و نپذیرفتن است.امسال در شرایطی به
۱۶
اذر نزدیك میشویم كه دولت احمدی نژاد در راس نظام حاكم تهاجم گسترده ای را علیه
دانشجو٬ كارگر و زنان در جامعه سازمان داده است. اعدامها گسترش یافته است. بسیاری
از عزیزان ما در خطر اعدام قرار دارند. بسیاری از هم دوره ای های ما را اخراج كرده
اند. تعدادی بسیاری را دستگیر كرده اند. اكبر محمدی و فیض مهدوی در زندانها كشته
شده اند. احمد باطبی دو باره زندانی شده است. حتی برخی از روزنامه های ”خودیها“ را
هم توقیف كرده اند. از طرف دیگر خطر جنگ بر بالای سر جامعه قرار داده شده است. چشم
انداز حمله نظامی و بمباران یك خطر جدی و دهشتناكی است كه جامعه ما را تهدید میكند
. ناوگانهای آمریكایی در منطقه خلیج فارس مانور میدهند. در سوی دیگرنظام حاكم به
استقبال این شرایط میرود و در حال شعله ور كردن كانونهای بحرانی در منطقه است. از
قرار جنگ و ویرانی مردم ”بركت“ است!؟در چنین شرایط دهشتناك داخلی و خارجی
ما دانشجویان اعلام میكنیم كه جامعه گوشت دم توپ نیست كه قربانی جنگ و حمله نظامی و
عملیات تروریستی شود. جنگ جامعه را دهها سال به عقب میراند. ما از جنگ و ترور و بمب
اتم و سلاحهای كشتار دسته جمعی در دست هر كسی بیزاریم. ما جهانی میخواهیم خالی از
سلاحهای كشتار دسته جمعی.ما نمیخواهیم در جامعه ای زندگی كنیم كه آزادی
سركوب میشود. مطبوعات توقیف میشوند. تشكل و تحزب جرم قضایی تعریف میشود. و افراد
بخاطر متشكل بودن و عقیده داشتن و انتشار عقایدشان زندانی و شكنجه میشوند. ما از
اعدام بیزاریم. اعدام قتل عمد دولتی است. ما از شكنجه و سنگسار متنفریم. ما اعلام
میكنیم كه آزادی بی قید و شرط بیان و عقیده٬ آزادی مطبوعات٬ آزادی تجمع٬ تشكل و
تحزب حق انكار ناپذیر افراد جامعه است. احدی نباید بخاطر عقیده و ابراز بیان و
فعالیت سیاسی دستگیر و زندانی شود. همه زندانیان سیاسی فورا و بدون قید و شرط باید
آزاد شوند.ما از اینكه زنان و مردان در جامعه از هم جدا نگهداشته میشوند
٬ منزجریم. آپارتاید جنسی به همان اندازه آپارتاید نژادی زشت و كریه است. ما اعلام
میكنیم كه زن بودن جرم نیست. زن و مرد باید بدون قید و شرط برابر و ازاد باشند. ما
خواهان آزادی پوشش و آزادی زن هستیم.ما از هر گونه تبعیض و ستم بر مبنای
جنسیت و ملیت و مذهب و تابعیت بیزاریم. برابری انسانها مرز و جنسیت و قومیت و مذهب
نمیشناسد. ما از اینکه مهاجرین و کارگران افغانستانی ساکن ایران اینگونه مورد حمله
و تهاجم قرار گرفته اند، بیزاریم. ما سیاست پاکسازی قومی دولت را محکوم میکنیم
. کارگران افغانستانی مسبب بیکاری میلیونی در ایران نیستند. بیکاری محصول نظام
اقتصادی سرمایه داری حاکم بر جامعه است. هر گونه ستم و تبعیض علیه این انسانهای
زحمتکش باید فورا متوقف شود.ما از اینكه اكثریت عظیم مردم روز به روز فقیر
تر و محروم تر میشوند٬ بیزاریم. ایران كشوری غنی و ثروتمند است. اما فقر و فلاكت
همه جامعه را در چنگال خود به اسارت گرفته است. حقوق كارگران و كارمندان و معلمان و
پرستاران ناچیزند. حتی كفاف یك زندگی بخور و نمیر را هم نمیدهند. حتی همین
دستمزدهای ناچیز را بعضا ماهها پرداخت نمیكنند. بیكاری٬ اعتیاد٬ تن فروشی و فحشا
بیداد میكند. كار كودكان معصوم ابعاد گسترده و فاجعه آمیزی بخود گرفته است. این چه
جامعه ای است؟ كلیه فروشی به یك شیوه تامین نیازهای زندگی
تبدیل شده است. ما زندگی زیر
خط فقر و در شرایط فلاكتبار كنونی را نمیپذیریم. ما بیكاری و تن فروشی و اعتیاد و
بی خانمانی را تحمل نمیكنیم. این شرایط غیر انسانی باید دگرگون شود.ما
دانشجویان اعلام میكنیم كه هر فردی باید از ضروریات زندگی متعارف٬ مسكن٬ و بهداشت
آموزش مناسب در جامعه برخوردار باشد. هر فردی باید حق فراغت و تفریح و آسایش داشته
باشد. همگان باید از سلامتی و بهداشت و حق درمان برخوردار باشند. استفاده از
امكانات آموزشی حق همگان است. ما خواهان یك زندگی انسانی برای همگان هستیم. ما از
نظامی كه هدف فعالیت اقتصادیش تولید سود برای اقلیت صاحب سرمایه است٬ بیزاریم
. فعالیت اقتصادی باید در خدمت رفع نیازمندیهای گسترده و متنوع مردم
باشد.مردم آزادیخواه : به ما بپیوندیدذما دانشجویان خواهان جامعه ای هستیم كه
همگان در آن آزاد و برابر باشند. مرفه باشند. شاد و سلامت باشند. خنده و شادی بر
چهره شان موج بزند. اٽری از ستم و تبعیض نباشد.ما همه شما مردمی را كه از
چنین شرایطی خسته و بیزارند فرا میخوانیم كه در
كنار ما باشید. به ما بپیوندید
. پرچم ما پرچم آزادی و برابری و رفاه و رفع تبعیض و ستم است. پرچم ضدیت با جنگ و
ترور و سركوب و اعدام است. پرچم انسانیت است. این پرچم آینده است. پرچم زندگی
است.
جمعی از
دانشجویان فردوسی مشهد
جمعی از دانشگاه تربیت معلم سبزوار
جمعی از دانشگاه
آزاد زنجان
جمعی از دانشگاه آزاد سنندج
جمعی از دانشگاه علامه طباطبایی
جمعی از دانشگاه امیر کبیر تهران
جمعی از دانشگاه ازاد شیراز
جمعی از
دانشگاه علوم سیاسی اصفهان
جمعی از دانشگاه هنر اصفهان
جمعی از دانشگاه
کردستان
جمعی از دانشگاه علوم پزشکی سنندج
جمعی از دانشجویان دانشگاه سهند تبریز
جمعی از دانشجویان دانشگاه ازاد ماکو
جمعی از دانشجویان تعلیقی و
اخراجی
در کشور
جمعی از دانشجویان یزد
جمعی از دانشجویان کرمانشاه
جمعی از
دانشجویان علم و صنعت بهشهر
جمعی از دانشگاه رازی کرمانشاه
جمعی از دانشجویان
علم و صنعت اراک



بار دگر، شانزدهم آذر
باربد کیوان

گزارشگران

روز دانشجو، روز جنبش و همبستگي، روز اعتراض و مقاومت، روز فرياد رساي آرمان و انديشه، در راه است. در اين روز، آزادي تريبون و تجمع و تظاهرات را از هيچ مقام و مرجع و نهادي تقاضا نمي كنيم. اين حق بي چون و چراي ماست، به اجرايش مي گذاريم. هر سال حاكمان به ترفند و نيرنگي مي كوشند صداي شانزده آذر را در گلو خفه كنند. هر سال به شكلي حكومت نظاميشان را به صحن دانشگاه مي كشانند. هر سال بهانه اي براي تعطيل دانشگاه مي آورند تا به خيال خود جنبش را تعطيل كنند. امسال در برابر هر بهانه و ترفند و نيرنگي مي ايستيم. مي خواهند نيروهاي سركوب را تحت عنوان برگزاري نمايشگاه در دانشگاه ها مستقر كنند، قاطعانه به اين كار اعتراض مي كنيم. به عقب نشيني مجبورشان مي كنيم. مي خواهند شمشير تعليق و اخراج و دستگيري را بالاي سر دانشجويان آزاديخواه آويزان نگاه دارند، همين تهديدها و اقدامات را به موضوع مبارزه تبديل مي كنيم و عليه اش مي رزميم. مي خواهند مثل هميشه تبليغات رسانه اي راه بيندازند كه "آمريكا در دانشگاه توطئه مي كند"، دروغ هايشان را افشا مي كنيم و به همه نشان مي دهيم كه چه كساني 27 سال است منافع سياسي و اقتصادي سرمايه داري جهاني را چاكرانه به پيش مي برند و دم از "مبارزه با استكبار مي زنند". نشان مي دهيم كه چه كساني كارگزار سياستهاي خانمان برانداز و ضد كارگري و ضد مردمي صندوق بين المللي پول و بانك جهاني هستند. نشان مي دهيم كه چه كساني براي چوب حراج زدن بر باقيمانده منابع و ثروتهاي كشور و به روز سياه نشاندن زحمتكشان، پشت درهاي بسته سازمان تجارت جهاني عجز و لابه مي كنند. نشان مي دهيم كه همه دعواهاي به اصطلاح ضد آمريكايي امروزشان براي اينست كه قدرتهاي امپرياليستي تاريخ مصرفشان را تمديد كنند. نشان مي دهيم كه "حق مسلم" مورد نظر اينها، ژاندارمي امپرياليسم در منطقه است. همان حقي كه رژيم سلطنتي گذشته هم متعلق به خود مي دانست.
جنبش دانشجويي، شانزده آذر امسال را به صداي راه سوم، سياست سوم، قطب سوم تبديل مي كند. ديكتاتورها و تاريك انديشان حاكم از يك طرف، و آمريكا و متحدانش از طرف ديگر، صحنه سياسي را طوري چيده اند كه گويي مردم يا بايد به سلطه حاكمان تن دهند و يا خواهان مداخله و تجاوزگري امپرياليسم باشند. جنبش دانشجويي در شانزدهم آذر پيام روشن سياسي خود را به گوش جامعه مي رساند كه نه اين و نه آن! نه بد و نه بدتر! ما نه به حاكميت بهره كشي، استبداد، خرافه، ستم طبقاتي و جنسيتي و ملي و مذهبي گردن مي گذاريم، نه فريب وعده دمكراسي كساني را مي خوريم كه جهنم عراق و افغانستان را بر پا كرده اند. مي توان و بايد براي هموار كردن راهي ديگر، براي ساختن قطبي ديگر، براي رسيدن به يك آينده نوين و متفاوت، يك دنياي نوين و متفاوت، مبارزه كرد و پيروز شد. دست يافتن به اقتصاد، سياست و فرهنگي نوين و متفاوت كه راه نابودي هر شكل از استثمار و ستم را بگشايد، روياي ماست. اما رويايي ممكن و دست يافتني كه به نيروي آگاهي و اراده توده هاي مردم صورت واقعيت مي يابد.
شانزدهم آذر يك فرصت مبارزاتي است و يك مناسبت مبارزاتي. از 16 آذر 1332 چند نسل گذشته است. نه نظام سياسي موجود آن نظام است و نه نيروهاي سياسي حاضر در صحنه آن نيروها. ولي ندای آن مبارزه همچنان طنین انداز است. در آن روز، دانشجويان مبارز با ايده ها و گرايشات سياسي متفاوت در برابر رژيم كودتايي شاه و اربابان آمريكايي اش تظاهرات كردند. اين تظاهرات كه در اعتراض به سفر ريچارد نيكسون معاون رئيس جمهور وقت آمريكا به ايران بر پا شد، خصلت ضد ارتجاعي ـ ضد امپرياليستي جنبش دانشجويي را به نمايش مي گذاشت. اين خصلت جنبش امروز نيز هست. اين رسالت ما دانشجويان مبارز و آزاديخواه، و مشخصا دانشجويان چپ است كه آگاهي، عمق و گستردگي بيشتري به مبارزات امروز ببخشيم. رشته هاي پيوند ميان جنبش دانشجويي را با جنبش كارگري، جنبش زنان، جنبش معلمان، و جنبش عمومي توده هاي مردم ببافيم و محكم كنيم. شعارها و منافع اساسي اين جنبشها را در مبارزات خود منعكس كنيم. در مبارزات قشرها و طبقات تحت ستم شركت كنيم و آنان را به همبستگي با مبارزات خود فرا بخوانيم. با تفكرات و عملكردهاي مردسالارانه و تبعيضات جنسيتي در صفوف خود مبارزه كنيم. با علم و خردورزي به مصاف خرافه و جهل برويم. از چالش هاي فكري نهراسيم و فضاي آزاد و سر زنده اي براي تبادل و تقابل ايده ها و گرايشات چپ و دمكراتيك در جنبش دانشجويي ايجاد كنيم.
شانزدهم آذر مناسبت و فرصت خوبي است براي تلاش كردن و پيش رفتن در همه اين عرصه ها
احضار میثم قهوه چیان به کمیته انضباطی
خبرنامه امیر کبیر
میثم قهوه چیان عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان علامه طباطبائی به کمیته
انضباطی این دانشگاه احضار شد
به گزارش خبرنگار ادوارنیوز، براساس احضاریه کمیته انضباطی، قهوه چیان باید روز
شنبه یازدهم آذرماه به کمیته انضباطی مراجعه نماید.
احضار این فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تهران در حالی است که دانشجویان
دانشکده های مختلف این دانشگاه طی هفته های گذشته اعتراضات مکرری را نسبت به وضعیت
این دانشگاه سامان داده بودند

اعتصاب غذای کيوان رفيعی در بند 209
پیک ایران
فعالان حقوق بشر در ایران : بنا بر گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین آقای کیوان رفیعی سومین اعتصاب غذای خود را آغاز کرد . آقای رفیعی بیش از 160 روز در سلول های انفرادی بند 209 زندان اوین تحت فشار ها و تهدیدات شکنجه های روحی و جسمی قرار دارد او در طول مدت بازداشت غیر قانونی و در اعتراض به ادامه این روند به ناچار دوبار دست به اعتصاب غذای خشک زده است . و در پی شکنجه های جسمی و روحی دچار بیماری های چون عفونت روده ، عفونت لثه ، درد مفاصل ، ناراحتی های پوستی شده است . آقای رفیعی در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و نگهداری بیش از 160 روز در سلول انفرادی ، عدم ملاقات با وکیل و عدم اجازه حضور وی در دادگاه های پیشین ، برگزاری غیر علنی دادگاه بدون حضور هیئت منصفه ، محاکمه و تفهیم اتهام غیر قانونی در دو بازپرسی قبلی و حتی محروم بودن از کاغذ و قلم برای نوشتن دفاعیات خود ، سومین اعتصاب غذای خود را از روز چهارشنبه 8/9/85



آغاز و تا تاریخ 15/9/85 ادامه خواهد داد

معاون پارلماني رييس‌جمهور
مرجع تصميم‌گيري در خصوص هيات امناي دانشگاه آزاد شوراي عالي انقلاب فرهنگي است
ايلنا-معاون پارلماني رييس‌جمهور، در واكنش به اقدام عبدالله جاسبي، رييس دانشگاه آزاد در معرفي پنج عضو جديد براي هيات امناي اين دانشگاه، گفت:«مرجع تصميم‌گيري در اين خصوص شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.»
سيداحمدموسوي، معاون پارلماني و حقوقي رييس‌جمهور،در جمع خبرنگارن پارلماني در پاسخ به سوالي در مورد معرفي پنج عضو جديد براي عضويت در هيات امناي دانشگاه آزاد از سوي جاسبي،گفت:«آنچه رييس‌جمهور در اين زمينه گفته،در چارچوب قانون اساسي بوده و دولت هيچ اقدامي فراتر از قانون انجام نداده است.»
تعدادي از نمايندگان با امضاي طومار از مديريت دانشگاه آزاد حمايت كردند
در همين حال،سيدنظام‌مولاهويزه، عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس‌‌هفتم از نامه تعدادي از نمايندگان مجلس به مقام معظم رهبري در حمايت از مديريت دانشگاه آزاد اسلامي خبر داد.
سيدنظام مولاهويزه در حاشيهء جلسهء علني روز سه‌شنبهء مجلس در گفت‌‌وگو با خبرنگاران پارلماني افزود:«تعدادي از نمايندگان مجلس با امضاي طومار و تقديم آن به مقام معظم رهبري از مديريت دانشگاه آزاد اسلامي حمايت كردند.»


كارگران "لامپ فارس" حكم توقيف اموال شركت را گرفتند!18 ماه مزاياي كارگران پرداخت نشده است
تهران- خبرگزاري كار ايرانيك نماينده كارگري گفت:كارگران" لامپ فارس" براي دريافت مطالبات معوقه خود با حكم مراجع قضايي توليدات موجود در انبار شركت را توقيف كردند . به گزارش ايلنا," رسول كنور تبريزي" , رييس كانون شوراهاي اسلامي كار استان فارس تصريح كرد :100 تن از كارگران اين واحد از 18 ماه گذشته بابت مزاياي پرداخت نشده وطرح طبقه بندي مشاغل از كارفرما طلبكار بودند . وي تصريح كرد : به دليل عدم پرداخت مزايا توسط مديريت، با پيگيري شوراي اسلامي كار حكم توقيف موجودي انبار واحد صادر شد

کميته بحران زندانيان سياسی نسبت به ادامه سرکوبها عليه روزنامه نگاران هشدار می دهد



بدنبال افزايش فشارها عليه روزنامه نگاران در آذربايجان سه نفر از روزنامه نگاران اين استان جليل مقدسی، امين موحدی، و سعيد سينه دار به عنوان رهبران حرکت چهارم خرداد به پرداخت جريمه های سنگين و ضربه های شلاق محکوم شدند. همچنين نشريه وراوی توقيف شد.
در گفتگويی با خبرنگار بخش فارسی صدای امريکا، آقای امير حسين موحدی، سخنگوی درون مرزی کميته بحران زندانيان سياسی در ايران، پس از بر شمردن اين موارد نقض آزادی مطبوعات و تجاوز به حريم روزنامه نگاران، به توصيف شرايط زندانيان سياسی پرداخت و اطلاع داد که با به وخامت گرائيدن وضعيت احمد باطبی در زندان کميته بحران زندانيان سياسی در ايران گزارش ويژه ای را به سازمان عفو بين الملل ارسال کرده است


شهرداري اعلام كرد
اخراج پيمانكاران در صورت به كارگيري كارگران افغاني در شهرداري

فارس-مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران گفت:«به پيمانكاران شهرداري تهران ابلاغ شده است در صورتي كه تا پايان آذرماه كارگران افغاني هنوز در شهرداري تهران مشغول به فعاليت باشند،خود پيمانكار هم از شهرداري اخراج خواهد شد.»محسن صادقيان با اشاره به اين‌كه بايد تا پايان آذرماه تمامي كارگران خارجي از شهرداري اخراج ‌شوند،افزود: «تاكنون 25 درصد از اين كارگران از شهرداري تهران اخراج شده‌اند.»وي با بيان اين‌كه تا پايان آذرماه تمامي زباله‌هاي شهر تهران به صورت مكانيزه جمع آوري خواهد شد،ادامه داد: «در بخش جمع‌آوري زباله به صورت مكانيزه اصلاً كارگر افغاني وجود ندارد و تمامي كارگراني كه در اين بخش كار مي‌كنند، ايراني هستند.»مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران خاطرنشان كرد: «كارگران افغاني بيش‌تر در مركز دفن زباله‌ها در كهريزك، پاكيزه‌‌سازي شهر، بازيافت زباله و نگهداري فضاي سبز مشغول به فعاليت هستند
جمع آوري ماهواره‌ها كماكان ادامه داردامروز - شهر آرا
ساكنان شهرآرا امروز با حضور مامورين نيروي انتظامي براي جمع آوري ماهواره‌ها مواجه شدند.
به گزارش خبرنگاراجتماعي ايرانيوز، جمع آوري ماهواره‌ها كه از چندي قبل توسط معاونت مبارزه با مفاسد اجتماعي آغاز شده بود امروز نيز با حضور مامورين نيروي انتظامي در پشت بام‌ها و منازل ساكنان كوچه‌هاي اطراف شهر آرا ٬از ابتداي پل گيشا تا ستار خان٬ پيگيري شد
انفجار چهار بمب در خط راه آهن ایران و پاکستان
ایران پرس نیوز
سایت حکومتی بازتاب: با انفجار چهار بمب در خطوط آهن پاكستان به ايران در شب گذشته، ارتباط ريلي دو كشور موقتا قطع گرديد.
به گزارش فارس به نقل از «آسوشيتد‌پرس»، اواخر شب گذشته چهار بمب به فاصله چند دقيقه در مسير خط آهن پاكستان به ايران منفجر شدند كه در نتيجه به خطوط ريلي خساراتي وارد آمد.
اين انفجارها هيچ تلفات جاني در بر نداشته و در لحظه انفجار هيچ قطاري از محل حادثه در حال عبور نبوده است.
بر اساس اين گزارش، شورشيان ايالتي پاكستان خواهان دريافت حق ترانزيت از خطوط آهن ارتباطي ميان پاكستان و ايران هستند و براي رسيدن به اين هدف بارها اين خطوط را منفجر كرده‌اند
انگليس، فرانسه و آلمان پيش‌‏نويس قطعنامه تحريم سازمان ملل متحد عليه ايران را تدوين كردند
پیک ایران



سخنگوي وزارت خارجه فرانسه، از تدوين پيش‌‏نويس قطعنامه تحريم ايران خبر داد. به گزارش"ايلنا" ژان باپتيست ماتي سه‌‏شنبه در پاريس گفت: انگليس،‌‏ فرانسه و آلمان پيش‌‏نويس قطعنامه سازمان ملل متحد را تدوين كردند كه هدفش اعمال تحريم‌‏هاي احتمالي عليه ايران است.به گزارش خبرگزاري فرانسه، باپتيست ماتي افزود: به اميد اينكه نگراني‌‏هاي همه طرف‌‏ها مورد توجه قرار گرفته باشد، پيشنهادات سه كشور به روسيه، چين و آمريكا ارسال شد.وي تاكيد كرد: فلسفه كلي پيش‌‏نويس قطعنامه هدف قراردادن برنامه‌‏هاي موشكي و هسته‌‏اي ايران و همچنين نهادهايي و افراد مسوول برنامه هسته‌‏اي اين كشور است.باپتيست ماتي با تاكيد بر لزوم احتياط در اين موضوع گفت: اگر مسكو، پكن و واشنگتن با پيش‌‏نويس قطعنامه موافقت كنند، موضوع به شوراي امنيت سازمان ملل متحد باز مي‌‏گردد.وي افزود: تماس‌‏ها در چارچوب شوراي امنيت و نيز كشورهاي 1+5 در حال انجام است






برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

07/09/1385 سه شنبه


بنظر شما 16 آذر امسال چگونه برگزار خواهد شد ؟

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


بيانيه دانشجویان پيرامون قتل دانشجوی دانشگاه آزاد سبزوار
ایران پرس نیوز
ادوار نیوز: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت معلم سبزوار پيرامون قتل دانشجوي دانشگاه آزاد سبزوار بیانیه ای صادر کرد.
متن این بیانیه به این شرح است :
وقايع هفته اخير شهر سبزوار علاوه بر بازتاب جهاني، با واكنش سراسر ابهام­آلود و ضد ونقيض مسوولان جمهوري اسلامي روبرو شد.
قتل يك دانشجوي دانشگاه آزاد واحد سبزوار توسط دانشجوي دانشگاه تربيت معلم سبزوار كه منتسب به بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت معلم سبزوار مي­باشد، از سوي محافل مدافع حقوق بشر و فعالان سياسي به مثابه زنگ خطري بود كه از يك سال پيش مدام گوشزد مي­شد و آن قدرت يافتن نهاد شبه نظامي بسيج در داخل دانشگاه­ها و امنيتي شدن فضاي دانشگاه بود. از سويي ديگر مسوولان حكومتي در اظهارنظرهاي خود در اولين اقدام سعي در پاك كردن دامن بسيج نمودند و انتساب قاتل به بسيج دانشجويي را مردود شمردند و "قاتل" را دچار عدم تعادل روحي دانستند. مسوول حراست دانشگاه تربيت معلم سبزوار كه خود در شب حادثه در جمع دانشجويان انگيزه قاتل را عمل به اعتقادات خود دانسته بود، بعداً در مصاحبه با ايسنا (85/8/29 كد خبر 16984-8508) قتل دانشجوي دانشگاه آزاد را حاصل يك مشاجره لفظي دانسته و اعلام كرده كه قاتل هيچ انگيزه اعتقادي نداشته است.
معاون حقوقي و پارلماني وزير علوم در گفتگو با ايسنا (85/8/29 كد خبر 16245-8508) آنچنان از واقعيت فاصله مي­گيرد كه ضمن شخصي كردن موضوع درگيري ، مقتول را مزاحمي مي­خواند كه "براي يك دختر مشهدي" ايجاد مزاحمت كرده است و قاتل در "دفاع از دانشجوي دختر" با وي درگير شده­است كه "متاسفانه با استفاده از چاقو منجر به قتل دانشجوي دانشگاه آزاد سبزوار مي­شود".
از سويي ديگر رييس دانشگاه تربيت معلم سبزوار تنها يك روز پس از اين حادثه با طرح عدم سلامت رواني قاتل و استناد به گفته­ي دوستان قاتل مبني بر مصرف قرص آرام بخش سعي در بيمار جلوه دادن قاتل مي­نمايد بدون اينكه متوجه اين نكته باشد كه ايشان به عنوان مدرس ادبيات فارسي هيچ صلاحيتي براي تشخيص سلامت رواني قاتل ندارد و پزشك قانوني نيز به عنوان مرجع ذيصلاح علمي، چنين چيزي را تا كنون طرح يا رد نكرده است. همچنين مقام نامبرده ضمن تكذيب عضويت قاتل در بسيج دانشجويي، روحيات و اخلاقيات وي را ناهمخوان با اين تشكل مي­داند. در خصوص موارد ذكر شده بايد متذكر شويم كه:
1- قاتل هيچ خصومت شخصي با مقتول نداشته است و پيش از اين نيز هيچ سابقه آشنايي بين اين اين دو ديده نشده است. مقتول با نامزد خود در ايستگاه اختصاصي دانشگاه تربيت معلم سبزوار مشغول صحبت بوده­اند. قاتل پيش از اين چند بار دختر همراه مقتول را "امر به معروف و نهي از منكر" نموده بود كه در شب حادثه پس از سوال در خصوص نسبت مقتول و نامزدش بدون درنگ چاقو را در قلب مقتول فرو مي­برد. قاتل داراي سلامت رواني است. اما پيش از اين نيز چندين بار تذكرشفاهي ودرگيري در راه اجراي "امر به معروف ونهي از منكر" را داشته است. قاتل سال گذشته در دفاع از زوج دانشجويي (به نام ش-ه) اقدام به چاقوكشي براي دانشجوي ديگري نموده بود كه اتفاقاً محل درگيري سال قبل، محل قتل امسال است.آن درگيري با سكوت مسوولان همراه بود تا ضارب ديروز،قاتل امروز شود.
2- قاتل پس از درگيري با نشان دادن "كارت فعال بسيج دانشجويي"، عملاً بسيجي بودن خود را نشان مي دهد.
اين گفته­ي رئيس دانشگاه كه "روحيات نامبرده ناهمخوان با بسيج است" طنزي بيش نيست. اگر رئيس محترم دانشگاه نگاهي به گذشته -تنها در همين دانشگاه- بيندازند خواهند ديد كه در دي ماه سال 1377 نيز "عضوشوراي فرماندهي بسيج دانشگاه" به همراه سه تن ديگر از همرزمان و همفكرانش دفتر انجمن اسلامي دانشگاه را به آتش كشيدند و اقدام به آدم ربايي نمودند. آن روز نيز پس از رسوايي سركردگان و عاملان آن واقعه مسوولان سعي در تطهير دامن بسيج داشتند و اصرار داشتند كه اقدام تروريستي عضو شوراي فرماندهي بسيج دانشگاه اقدامي كاملاً شخصي بوده است. معدوم كردن پرونده يك فرد در بسيج كاري بسيار آسان است. اگر مسوولان مي­گفتند كه نامبرده از دستورات فرماندهي بسيج تخطي نموده است بهتر از آن بود كه بخواهند موضوعي كاملا روشن را پنهان نگاه دارند.
3- در چند ماه پيش اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت معلم سبزوار نسبت به اقدامات خشونت آميز و آزادي ستيز افراد منتسب به محافل قدرت در دانشگاه هشدار داده بودند و با برگزاري تحصن و تجمع خواستار برخورد با اين افراد بودند ولي مسوولان را خواب غفلت ربوده بود و به جاي جدي گرفتن هشدار دانشجويان، با اعضاي انجمن برخورد نموده و تمامي ايشان را به كميته انظباطي احضار نموده­اند.
4- روزنامه كيهان درتاريخ 30 آبان در گزارشي سراسر كذب و دروغ به "مسايل غير اخلاقي" به عنوان علت قتل اشاره نموده است. كيهان به درگيري قاتل با اعضاي بسيج، درگيري قبلي قاتل و مقتول، هشدار دانشجويان متعهد! نسبت به رواج بي بند و باري و سوء استفاده رسانه­هاي ضد انقلاب اشاره كرده است. همچنين به تجمع دانشجويان در پاسخ به رسانه­هاي خارجي اشاره نموده است. اين در حالي است كه در دانشگاه تربيت معلم سبزوار و دانشگاه آزاد سبزوار هيچ تجمعي در پاسخ به رسانه­هاي خارجي صورت نگرفته است.
در 28 و 29 آبان نزديك به پانصد تن از دانشجويان در اعتراض به فضاي ناامن دانشگاه و شهر سبزوار و سوءمديريت مسوولان تجمع كردند. بر خلاف نظر مدير كل حراست وزارت علوم و فرماندار سبزوار فضاي دانشگاه­هاي ايران و سبزوار ناامن­تر از آن چيزي است كه آنان مي پندارند. در همين دو هفته اخير سه دانشجو از دانشگاه­هاي كشور فوت نمودند كه در دو مورد از آنها نبود امكانات و سوء مديريت علت اصلي اين حوادث است. فيلم­هاي تجمع اخير موجود است و سبب روسياهي مدعيان اين اخبار كذب است.
5- يك هفته پس از اين حادثه تلخ ، شاهد شروع برخوردهاي امنيتي و قضايي با اعضاي فعال انجمن اسلامي دانشجويان مي­باشيم. جرم اين دانشجويان اين است كه با اطلاع رساني موضوع، به فضاي امنيتي و پليسي دانشگاه­ها در قبال فعالان دانشجويي و ناامني اجتماعي دانشگاه و شهر اعتراض كرده­اند. اين برخوردها باعث فراموشي قتل يك انسان نمي­شود و تنها متعصبان را جري مي­كند تا با پشتوانه قضايي به سركوب و سربه نيست كردن كساني بينديشند كه مانند آنها نمي­انديشند و مانند آنها رفتار نمي­كنند.
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت معلم سبزوار
نشست خبری دانشجویان ممنوع الورود به پلی تکنیک
ادوارنیوز: سه دانشجوی ممنوع الورود به دانشگاه امیرکبیر در روز سه شنبه با برگزاری مصاحبه مطبوعاتی در دفتر ادوار تحکیم وحدت، نسبت به حکم صادره از سوی مدیریت دانشگاه اعتراض کردند. در ابتدا علی عزیزی، گزارشی از وقایع اخیر دانشگاه و اتفاقات روی داده را در چند ماه اخیر توضیح داد. وی با بازخوانی پرونده برگزاری انتخابات 2800 نفره این تشکل در خردادماه آنرا دموکراتیک ترین و پرشورترین انتخابات برگزار شده در چند وقت اخیر در دانشگاه ها بر شمرد. نائب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه با بیان تخلفات صورت گرفته مدیریت دانشگاه در آن انتخابات عنوان نمود: "هیات نظارت پس از دخالت در روند اجرای انتخابات، کل آنرا بدون تشکیل هیات منصفه دانشگاه رد نموده و بعد از آن اقدام به غیرقانونی خواندن کل تشکل انجمن اسلامی نمود." عزیزی در ادامه افزود: " ساختمان انجمن اسلامی که نماد 40 سال مبارزات دانشجویی بر علیه استبداد بود بدستور مدیریت دانشگاه و به مسئولیت رئیس امور اداری دانشگاه که از اعضای حزب آبادگران است و با همکاری مسئول حراست در تعطیلات تابستان کاملا تخریب شد. وی گفت: در دانشگاه ما همه نهادهای سیاسی در اختیار تنها صد نفر از دانشجویان همفکر مدیریت است و 2800 نفر از دانشجویانی که در انتخابات انجمن اسلامی شرکت کرده اند در این تشکلها هیچ حقی ندارند. عباس حکیم زاده عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان پلی تکنیک نیز در این نشست خبری گفت: در دانشگاه امیرکبیر ما شاهد همکاری بسیج و کمیته انضباطی در برخورد با فعالان دانشجویی هستیم که این مساله تاکنون از سوی مسئولان دانشگاه تکذیب نشده است. وی با غیر قانونی خواندن عملکرد کمیته انضباطی گفت: یکی از تخلفات عمده کمیته انضباطی در اختیار قرار دادن دفاعیات دانشجویان احضار شده به نهادهای غیر مرتبط است و وقتی دانشجویان نسبت به این امر اعتراض می کنند با احضار مجدد به کمیته انضباطی و تهدید به تشدید حکم مواجه می شوند. حکیم زاده همچنین گفت: هیچ یک از اعضای کمیته انضباطی حاضر نیستند هویتشان افشا شود و این در حالی است که در سالهای پیش حتی در نشریات نیز اسامی اعضای کمیته اعلام می شد. وی گفت: مطابق تصریح آئین نامه دانشجویان حق دارند که برای دفاع از خود در کمیته انضباطی حاضر شوند و چنانچه اتهامات آنها سیاسی باشد بایستی هیات منصفه نیز حضور داشته باشد که متاسفانه هیچ یک از این حقوق برای دانشجویان در نظر گرفته نمی شود و جالب آنکه حتی خود مسئولان نیز از این موارد قانونی اطلاع دقیقی ندارند. حکیم زاده یکی دیگر از موارد عملکرد غیرقانونی کمیته انضباطی دانشگاه صنعتی امیرکبیر را رسیدگی به تخلفات نشریات دانشجویی دانست و گفت: رسیدگی به تخلفات نشریات بر عهده کمیته ناظر بر نشریات است و نمی توان بدلیل مطالب نشریه با اعضای آن برخورد کرد. در حالیکه کمیته انضباطی بدون ارائه هیچگونه دلیلی با فعالان نشریات برخورد می کند و با تماس با خانواده ها و اعمال فشار روانی به آنها، این دانشجویان را تهدید به اخراج می کند. در این نشست خبری مجید توکلی، قائم مقام سیاسی انجمن اسلامی و مدیر مسئول نشریه دانشجویی "خط صفر" در اظهاراتی یکدست شدن حاکمیت را دلیل صدور چنین احکام شدیدی دانست و گفت: تنوع نظرات اعضای سابق کمیته های انضباطی و شوراهای ناظر بر فعالیتهای دانشجویی در سالهای گذشته موجب صدور احکام معتدلتری می شد، اما گویا در حال حاضر اصولا جلسه ای برای رسیدگی به اتهامات وارده بر دانشجویان تشکیل نمی شود. وی در ادامه با اشاره به اینکه حضور و انتصاب دکتر رهایی به ریاست دانشگاه آغاز فصل جدیدی از برخورد با فعالان دانشجویی بوده است گفت: در این مدت 12 نشریه توقیف شدند، تعدادی از مدیر مسئولان از ادامه فعالیت منع شدند، هزینه های فعالیت نشریات پرداخت نمی شود و نشریات با تفکر انتقادی نسبت به مدیریت دانشگاه توسط ماموران انتظامات و حراست از سطح دانشگاه جمع آوری می شود، محدودیت های حضور فعالان دانشجویی وسیاسی در کانونهای فوق برنامه افزایش یافته است و این در حالی است که تماسهای تهدید آمیز با خانواده دانشجویان ابعاد جدیدی یافته است. توکلی همچنین گفت: از تابستان امسال 41 نفر از دانشجویان به کمیته انضباطی احضار شدند، 15 نفر از آنان به یک ترم تعلیق، 3 نفر به دو ترم تعلیق و 6 نفر به توبیخ و یا محرومیت از امکانات رفاهی دانشگاه محکوم شدند ، 74 مورد فایل آموزشی دانشجویان عضو انجمن اسلامی نیز در ابتدای سال تحصیلی بسته شد و باید بر این تعداد 2 دانشجوی اخراجی و 2 نفر در آستانه اخراج را افزود. وی با اشاره به جریان تخریب ساختمان انجمن اسلامی در تابستان گفت: در جریان آن اتفاق جدای از مصادره اموال انجمن بسیاری از اموال خصوصی و شخصی دانشجویان نیز ضبط شده است که هیچ یک از مسئولان در این رابطه پاسخگو نبوده اند.
توکلی برخورد روز شنبه ماموران انتظامات دانشگاه را که منجر به ضرب و شتم شدید چند تن از دانشجویان شد را نتیجه ی تعلیمات تابستانه آن ها توسط نیروهای انتظلمی دانست. علی عزیزی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به مرگ سه دانشجو در هفته های اخیر عملکرد وزارت علوم در این زمینه را غیر قابل قبول دانست و گفت: مشئولان وزارت علوم با انحراف خبری این موضوع قصد دارند از بار اقدام یک بسیجی شانه خالی کنند. وی گفت: این حادثه نتیجه عملکرد مسئولانی است که این گونه دست این افراد را در محیط دانشگاه باز گذاشته اند و در نهایت به جای محاکمه قاتل مقتول را متهم می کنند و مقامات وزارت علوم باید متوجه هزینه سنگین این گونه اقدامات خود باشند. نائب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان پلی تکنیک گفت: در برابر اعتراضات دانشجویان دانشگاه از کمیته انضباطی به عنوان یک ابزار سرکوب استفاده می کند و در این راه از همکاری بسیج دانشجویی برخوردار است به شکلی که بلا فاصله پس از شکایت من از بسیج دانشگاه ازورود من به محیط دانشگاه جلوگیری شد. عزیزی با نشان دادن تصاویر مرتبط با تحصن روز شنبه دانشجویان ممنوع الورود افزود در اعتراض به ممنوع الورود کردن چند تن از دانشجویان تحصن آرامی را در برابر درب ورودی دانشگاه برگزار کردیم که با دخالت انتظامات به ضرب و شتم دانشجویان منجر شد که حتی چند نفر از آن ها به بیمارستان فرستاده شدند و البته با حمایت سایر دانشجویان این ماموران موفق به تحویل ما به نیروی انتظامی نشدند. این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پلی تکنیک گفت: در نامه هایی که به خانواده های فعالان دانشجویی ارسال می شود به اتهام شورش در محیط دانشگاه به خانواده ها هشدار داده می شود که فرزندتان از دانشگاه اخراج خواهد شد. به طور نمونه در مدت 6 ماه 6 نامه از سوی دانشگاه با همین مضمون به خانواده من ارسال شده است. وی همچنین گفت: در هیچ جای قانون مجازات ممنوع الورود شدن وجود ندارد و چنین اقدامی نشان دهنده تفکر مسئولان دانشگاه نسبت به محیط دانشگاه است که آن را ملک شخصی خود می دانند و ما حق شکایت از عملکرد غیر قانونی مسئولین دانشگاه برای خود محفوظ می دانیم. عباس حکیم زاده نیز در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: حکم صادره برای من مبنی بر منع از تحصیل به دلیل فعالیت های دانشجویی و فعالیت در نشریه دانشجویی واژه نو بوده است که در آن انتقادات صریحی را به مدیریت دانشگاه وارد کرده ایم. وی با اشاره به ریاست دکتر رهایی در 10 سال پیش گفت: در آن زمان نیز دانشجویا ن انجمنی با حضور در اتاق دکتر رهایی وی را از ریاست برکنار کردند و ایشان به گمان این که در انتخابات 76 رقیب خاتمی پیروز می شود از ریاست دانشگاه رفت تا با قدرت بیشتری برگردد و به دانشچویان هجمه کند. و اکنون پس از 10 سال دست تقدیر در زمان دولت احمدی نژاد دکتر رهایی را به دانشگاه پلی تکنیک باز گردانده است. عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پلی تکنیک با اشاره به فشارهای روز افزون بر فعالان دانشجویی گفت در این مدت تماس های تلفنی ما کنترل می شود و بلافاصله به مامنتقل و پرونده سازی می شود.
وی همچنین افزود جو دانشگاه پلی تکنیک به گونه است که با برخوردهای قهری سازگاری ندارد و دانشجویان از حق خود دفاع خواهند کرد. وی همچنین گفت: انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنیک همچون گذشته منشا مشروعیت فعالیت های خود را تنها رای دانشجویان می داند و در این زمینه نیازی به تائید مقامات دانشگاه ندارد. مجید توکلی نیز در اظهاراتی محکومیت خود را نتیجه انتقاد صریح از عملکرد مسئولین دانشگاه و مقامات وزارت علوم و دولت نهم در نشریات دانشجویی دانست و گفت: پس از انتقادات فراوان از دولت نهم و وزیر علوم حکم اولیه من صادر گردید که صدور این حکم در طول 8 روز حکایت از مسیری غیر عادی دارد ولی اصرار بر ادامه کار و گزارش نشریه ما در مورد عملکرد دکتر رهایی که در طول 136 روز کاری 204 مورد محدودیت برای دانشجویان به بار آورده بود موجب شد تا در روندی کاملا غیر قانونی در طول 6 روز حکم من قطعی و من به دانشگاه ممنوع الورود شوم. در پایان این مراسم بابک زمانیان نیز که در جریان اعتراضات چند روز گذشته از ناحیه پا دچار ضرب دیدگی شده است به حکم اخیر خود که یک ترم تعلیق تحصیل است، اشاره کرد و در اظهاراتی به انتقاد از عملکرد مسئولین دانشگاه و حراست پرداخت
صدور حکم بازنشستگی برای 53 استاد دانشگاه علم و صنعت
ادوارنیوز: در اقدامی بی سابقه پنجاه و سه نفر از اساتید دانشگاه علم و صنعت تهران با صدور حکم بازنشستگی مواجه شدند .
امیرحسین بهروز، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت با اعلام این خبر به خبرنگار ادوارنیوز گفت: امروز از طریق یکی از اساتید مطلع شدیم که متاسفانه مسئولان دانشگاه در یک اقدام غیرعادی برای 53 تن از اساتید که اکثرا دارای وزن علمی بالا هستند حکم بازنشستگی صادر کرده اند .
بهروز ضمن محکومیت این اقدام از سوی انجمن اسلامی این دانشگاه با اشاره به اینکه دکتر احمدی نژاد از اساتید این دانشگاه بوده است و ارتباط ویژه ای با مسئولان جدید این دانشگاه دارد، از چنین اقدامات مداخله گرایانه و غیر منطقی از سوی دولت و وزارت علوم ابراز تاسف کرد

بيانيه شماره ۱ کميته دفاع از حق تحصيل
خبرنامه امیر کبیر
بيانيه شماره ۱ کميته دفاع از حق تحصيل وابسته به انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميرکبير
حق تحصيل در دانشگاه براي همه شهروندان به عنوان يکي از بديهي ترين حقوق شهروندي در همه کشورها پذيرقته شده است. حتي در حکومتهاي غير دموکراتيک امروز دنيا نيز فردي را به دليل بيان اعتقادات و انتقاد از هيات حاکم از تحصيل محروم نمي نمايند.در سال جاري و همزمان با ظهور دولت نهم دانشجويان کشور شاهد تغييراتي در روند پذيرش و برخورد با دانشجو در دانشگاههاي کشور مي باشند که يادآور تجربه تلخ و شکست خورده دهه ۶۰ ايران مي باشد. هسته هاي گزينش عقيدتي و سياسي مجددا فعال شده اند و شرط تاييد صلاحيت عمومي توسط اين هيات ها علاوه بر قبولي در آزمون علمي به شرايط ورود به دانشگاه در مقاطع کارشناسي ارشد و دکترا اضافه شده است.مواردي که تا کنون منجر به محروميت دائمي و يا موقت از تحصيل توسط وزارت علوم شده است به شرح زير مي باشد:۱)دوره کارشناسي: بسياري از فعالين دانشجويي در دانشگاههاي کشور ازسوي کميته هاي انضباطي و به دلايل واهي به محروميت موقت از تحصيل محکوم شده اند. احکام کميته انضباطي در حالي از سوي مسئولين وزارت علوم قانوني تلقي مي شود که بسياري از آنها توسط اساتيد دانشگاهها و وکلاي دادگستري کشور غير قانوني دانسته شده است. به عنوان نمونه فقط در دانشگاه اميرکبير ۳۰ دانشجو حکم يک ترم محروميت از تحصيل دريافت نموده اند. از سوي ديگر در حالي که مشکلات آموزشي به عنوان بهانه اي براي اخراج برخي از فعالين دانشجويي مطرح مي شود، موارد مشابه اين مشکلات براي ديگر دانشجويان در کميسيون موارد خاص دانشگاه حل شده است، ولي در مورد فعالين دانشجويي حتي اجازه مطرح شدن پرونده در کميسيون داده نشده است.۲)کارشناسي ارشد: وزارت علوم با همکاري وزارت اطلاعات اقدام به تقسيم بندي دانشجويان به ستاره دار و بدون ستاره نموده است و براي دانشجويان ستاره دار متناسب با تعداد ستاره هايي که براي آنها در نظر گرفته است(۱تا۳) محروميت هايي ايجاد نموده است.ثبت نام دانشجويان يک ستاره مشروط به اخذ تعهد بوده است، تعداد اين دانشجويان بسيار زياد است به گونه اي که صرفا در دانشگاه اميرکبير ۸۳ دانشجوي يک ستاره در مقطع ارشد وجود دارد.دانشجويان ۲ ستاره ابتدا امکان ثبت نام نداشتند و ثبت نام آنها مشروط به نظر مثبت وزارت اطلاعات در مورد ادامه تحصيل ايشان بوده است. پس از ۲ يا ۳ هفته تاخير، وزارت علوم علي رغم اينکه ابتدا اصل موضوع را تکذيب مي کرد در اثر فشار عمومي جامعه دانشگاهي، مطبوعات و خبرگزاري ها ناچار به تاييد اين موضوع و نهايتا ثبت نام دانشجويان در دانشگاه شد. اگر چه به اين دانشجويان اعلام شد که هر زمان وزارت علوم تشخيص دهد فردي صلاحيت عمومي ادامه تحصيل ندارد، مي توان وي را از دانشگاه اخراج نمايد و به قيد چنين تعهدي دانشجويان ۲ ستاره ثبت نام شدند.دانشجويان ۳ ستاره علي رغم قبولي در دانشگاه (مطابق کارنامه ارسالي از سازمان سنجش) نامشان در روزنامه پذيرفته شدگان اعلام نشد. در کارنامه اين افراد در مقابل رشته اي که قبول شده اند کد ۲ به نشان عدم داشتن صلاحيت عمومي درج شده است. وزير علوم با وجود اين همه سند و مدرک و نيز نامه اي که سازمان سنجش به اين افراد داده است، وجود چنين دانشجوياني را تکذيب مي کند. با وجود آنکه ديوان عدالت اداري حکم ثبت نام اين دانشجويان را داده است، وزارت علوم در اقدامي بي شرمانه و غيرقانوني از اين کار سرباز مي زند.۳ )دکترا: در مقطع دکترا در سال جديد هيچ کدام از دانشجويان پذيرفته شده در سال جاري ثبت نام قطعي نشده اند و ثبت نام قطعي آنها منوط به انجام تحقيقات محلي وتاييد صلاحيت آنان از سوي هيات تحقيق مي باشد.در اين تحقيقات شخصي ترين اعتقادات افراد از جمله ميزان پايبندي آنان به مسائل مذهبي، اعتقاد به جمهوري اسلامي، مسئله حجاب براي دختران و … مورد بررسي قرار گرفته است.در اين مورد اتفاق ناشايست ديگري که رخ داده است، لغو بورس تحصيلي و اخراج برخي از دانشجويان دکترا که فعاليت سياسي انتقاد آميز داشته اند مي باشد. اين در حالي است که اين دانشجويان در حال اتمام دکتراي خود بوده اند و رزومه علمي آنان بسار پربارتر از زاهدي، وزير علوم کنوني مي باشد.۴)ممنوع الورود نمودن افراد به دانشگاه: يکي از بي شرمانه ترين اقداماتي که در دوران اخير صورت گرفته است ممنوع الورود نمودن برخي دانشجويان و فارغ التحصيلان عضو انجمن اسلامي مي باشد. تنها در دانشگاه اميرکبير ۳ دانشجو و تعدادي زيادي از فارغ التحصيلان عضو انجمن اسلامي بر خلاف قوانين دانشگاه، توسط مديريت دانشگاه ممنوع الورود اعلام شده اند.موراد فوق شايد تنها بخشي از مسائلي است که در دوران دولت نهم اتفاق افتاده است. به منظور اعتراض به موارد فوق و نيز اطلاع رساني و کار سازمان يافته در اين زمينه،کميته دفاع از حق تحصيل وابسته به انجمن اسلامي دانشجويان پلي تکنيک تهران، اعلام موجوديت نموده و فعاليت رسمي خود را آغاز مي کند.اين کميته ايجاد محروميت تحصيلي براي دانشجويان را مصداق بارز ظلم دانسته و از تمام ظرفيت هاي موجود، از جمله دادخواهي به مراجع داخلي و بين المللي و نيز اعتراضات دانشجويي گسترده براي اعتراض به اين مسئله استفاده خواهد نمود.
کميته دفاع از حق تحصيلات انجمن اسلامي دانشجويانپلي تکنيک تهران
كارگران" لاميران" مدير عامل را اخراج كردند!مديريت، مطالبات معوق كارگران را پردا خت نمي كند
تهران- خبرگزاري كار ايرانكارگران خشمگين" لاميران" در جنوب شرقي تهران دقايقي پيش در اعتراض به عملكرد مدير عامل اين واحد , او را از شركت اخراج كردند!به گزارش خبرنگار ايلنا‌‏, يك نماينده كارگري در اين واحد گفت : بيش از 200 تن از كارگران واحد صرفا با دستمزد 150 تا 200 هزار تومان زندگي مي‌‏كنند و هيچ‌‏گونه مزايايي از طرف مديريت به آنان پرداخت نمي‌‏شود . او گفت‌‏: بارها مراتب اعتراض كارگران را به وضعيت شركت و موضوع حقوق به اطلاع مديريت عامل رسانده ايم اما ايشان مي‌‏گويند صرفا به مجمع عمومي پاسخ خواهم داد و ازپاسخ به نمايندگان كارگري طفره مي رود . او ميزان مطالبات معوق كارگران را 150 تا 200 هزار تومان ا علام كرد و گفت‌‏: مديريت شركت مي‌‏گويد توان پرداخت مطالبات را ندارم و بدهي 70 ميليارد ريالي اين شركت را يكي از دلايل عدم پرداخت مطالبات كارگران عنوان مي‌‏كند . اين نماينده كارگري تاكيد كرد‌‏: مسوولان اداره كار شهرستان ري در جريان مشكلات ما هستند و تا زماني كه مديريت در خصوص پرداخت مطالبات معوق كارگران , تعهد ندهد , از ورود وي و همكارانش به شركت جلوگيري خواهيم كرد . او گفت:براي همكاري با خانه كارگر شهرستان ري از طرف اداره كار و ديگر دستگاه ها تحت فشار بوديم و به همين دليل ارتباط خود را با تشكيلات خانه كارگر قطع كرده ايم


اعتراض به محكوميت 18 ماه زندان یک فعال سیاسی در اردبیل
ایران پرس نیوز
وكيل مدافع عباس لساني، از بازداشت‌‏شدگان حوادث خرداد ماه اردبيل اعلام كرد كه در لايحه‌‏اي به شعبه تشخيص ديوان عالي كشور، نسبت به محكوميت 18 ماه حبس موكلش اعتراض خواهد كرد.
محمدرضا فقيهي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اعلام اين مطلب، گفت: با توجه به اينكه مهلت ما براي اعتراض به اين رأي فردا به پايان مي‌‏رسد، صبح فردا در شعبه تشخيص ديوان عالي كشور حاضر و اعتراضيه خود را به ثبت خواهم رساند.
وي افزود: پس از اينكه شعبه 105 دادگاه عمومي جزايي اردبيل لساني را به تحمل 16 ماه حبس تعزيري و 50 ضربه شلاق محكوم كرد، نسبت به اين رأي اعتراض كرديم كه اين پرونده با اعتراض ما به دادگاه تجديدنظر استان اردبيل ارجاع شد اما متأسفانه دادگاه تجديدنظر، تقاضاي دادستان عمومي و انقلاب اردبيل مبني بر تشديد مجازات موكلم از بابت اتهام شركت در اخلال در نظم، آسايش و آرامش عمومي را -كه پيش از اين براي اين اتهام 10 ماه حبس تعيين‌‏شده بود- مورد پذيرش قرار داد و در نهايت مجازات موكلم در اين اتهام را از 10 ماه به 12 ماه حبس و در مجموع از 16 ماه حبس به 18 ماه حبس و نيز تحمل 50 ضربه شلاق افزايش داد

آخرین خبر از پوریا نژاد ویسی - زندانی سیاسی
ایران پرس نیوز
وبلاگ خبری آسمان نیوز: گزارشهای رسیده از زندان اوین حاکیست که پوریا نژاد ویسی از بند ۳۵۰ زندان اوین به سالن یک بند ۷ زندان منتقل گشته است.
در اخبار گذشته گزارش شده بود که پوریا نژاد ویسی در شرایط بد جسمانی بسر می برد و پزشکان مغز و اعصاب بیمارستان تجریش تائید کرده بودند که حالت تهوع، سر دردهای مداوم، از دست دادن بینایی و قدرت عضلات وی ناشی از شکنجه هایی است که در بند ۲۰۹ اطلاعات بر او وارد آمده بود.
گفته می شود که این زندانی سیاسی با بدترین شرایط جسمانی در زندان اوین بسر می برد
قتل يک جوان دیگر در مهاباد بدست ماموران حکومتی
ایران پرس نیوز
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
مهاباد: يك شهروند جوان به نام " طلحه احمدي" در روستاي قم قلعه در حومه مهاباد به قتل رسيده و جسد نامبرده به خانواده وي تحويل داده نشده است.
روز يكشنبه 5 آذرماه يك جوان 22 ساله به نام "طلحه احمدي" فرزند قاسم اهل روستاي قم قلعه از سوي نيروهاي پايگاه انتظامي درياس مهاباد هدف تيراندازي قرار گرفت و در دم كشته شد كه جسد نامبرده تاكنون تحويل خانواده وي نگرديده است.
علت قتل اين جوان نامشخص است. از سويي پدر و برادر مقتول به نام هاي قاسم و بهروز به دليل فعاليت هاي سياسي از مدتي قبل دستگير و زنداني شده اند
اعلام حمايت زندانيان سياسي زندان هاي اوين، اصفهان،بندرعباس،آذربايجان و اهواز از زندانيان سياسي رجايي شهر
پیک ایران
پيمان پاك مهر . روزنامه نگار در تبريز

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر:زندانيان سياسي زندان هاي اوين،اصفهان،بندرعباس،آذربايجان و اهواز با صدور اطلاعيه اي از زندانيان سياسي در زندان رجايي شهر اعلام حمايت كرده اند.
متن كامل اين اطلاعيه با عنوان "به حمايت از زندانيان سياسي به پا خيزيد" در زير آمده است:
"شنيده شده است كه زندانيان سياسي رجايي شهر به خاطر فشارهاي فزاينده و روز افزون مسيولين زندان دست به اعتصاب غذا يك هفته اي زده اند، البته اين فشارها و اين سركوب ها سه دهه در حال اجراست و به نام دادگاه هاي امنيتي به دور از چشم مردم و بدون نظارت نهادهاي حقوقي داخلي و بين المللي و مستقل از اراده حكومت بدون حضور وكيل و هيات منصفه، شهروندان آزادي خواه و حق طلب را به اتهام اقدام عليه امنيت ، محاربه ،‌جاسوسي و انواع اتهامات واهي به احكام سنگيني از جمله اعدام ،‌ابد ،حبس سنگين ،‌تبعيد و محكوميت هاي اجتماعي محكوم مي كنند و از طرفي ، آن ها بعضا در كنار مجرمين خطرناك نگهداري و تحت فشارهاي روحي قرار مي دهند.
ما زندانيان امضا كننده اين بيانيه به حمايت از زندانيان سياسي رجايي شهر روز جمعه به صورت نمادين از گرفتن غذا امتناع كرده و ساعت 8 شامگاه همان روز ، به ياد زنده يادان اكبر محمدي، و ولي الله فيض مهدوي و تمام عزيزانمان از جمله احمد باطبي،‌كوروش زعيم،كيانوش سنجري ، كيوان رفيعي،‌سعيد ماسوري و تمام زندانيان سياسي كه در {...} زندان هاي رژيم گرفتارند يك دقيقه سكوت و سرودن يار دبستاني اجرا مي كنيم.
از تمامي آزادي خواهان و مدافعان حقوق بشر مي خواهيم، با همراهي ما از اين عزيزان حمايت كنند."
زندانيان سياسي زندان هاي اوين، اصفهان،بندرعباس،اهواز،‌آذربايجان
خالد حرداني،خليل شالچي،هاشم شاهين نيا،ماشالله عباس زاده، عباس عسگري زاده،شاهين آريانژاد،محمد رضا خوانساري،عبدالله سعيدي،ابراهيم مومني،شهرام پورمنصوري،عبدالرضا رجبي،بابك دادبخش،قرهنگ پورمنصوري،محمد ابراهيمي،روح الله كبيري،محمد مهربان پور،ناصرخيراللهي،محمد نيكبخت،ازنان بيانات ،محسن باپيري
بیانیه کمپین قانون بی سنگسار درباره اظهارات سخنگوی قوه قضاییه
گزارشگران
اظهارات آقای جمال کریمی راد، سخنگوی قوه قضاییه و وزیر دادگستری در نشست خبری سه شنبه، 30 آبان 85 نخستین واکنش رسمی مقامات قضایی ایران به خواسته هایی است که در قالب کمپین بین المللی قانون بی سنگسار مطرح شده است.
این اظهارات نشان می‌دهد که موضع رسمی قوه قضائیه انكار مجازات سنگسار بوده كه با توجه به دستور آیت‌الله شاهرودی مبنی بر توقف اجرای سنگسار در دی‌ماه 1381 مي توان اميد داشت كه نگاه غالب در دستگاه قضايي كشور نيز موافق اين مجازات نيست. فعالان کمپین قانون بی سنگسار، ضروری می‌دانند که با اشاره به مواردی که برخلاف دستور ریاست قوه قضائیه، سنگسار اجرا شده ، یا با مجازات اعدام جایگزین شده است، بر ضرورت تغییر قانون درجهت حذف سنگسار به عنوان یک مجازات تاکید ورزند.


1) علیرغم انکار مقامات قضایی و پارلمانی ایران مبنی بر اجرای مجازات سنگسار در ایران، شواهد و اسناد غیرقابل انکاری در دست است که نشان می دهد صبح روز 17 اردیبشهت 1385 (امسال) دو نفر به نامهای محبوبه، م. و عباس، ح. در بهشت رضای مشهد سنگسار شده اند. همچنین زنی به نام معصومه، محکوم به رجم، مرداد ماه امسال پس از انتقال از زندان رجایی شهر به زندان اوین، در یک اتاق در بسته حلق آویز شده است. زن دیگری نیز در اسفند ماه سال گذشته به جرم زنای محصنه در قزوین در ملاء عام به دار آویخته شده است.
مقامات قضایی ایران نیک می دانند که طبق قواعد فقهی حاکم بر قوانین مجازات ایران، تبدیل حدود به مجازاتهای دیگر جایز نیست و عمل مقامات اجرای احکام در اعدام زنان به جای جاری کردن حکم رجم، خلاف مسلم قانون است.

2) بخشی از اظهارات سخنگوی قوه قضاییه به این موضوع اختصاص یافته که ممکن است برخی از محاکم بدوی احکام رجم را صادر کنند اما به دلیل سخت بودن ادله اثباتی، چنین احکامی هیچگاه تایید و قطعی نمی شوند. این بخش از اظهارات ایشان از سه زاویه قابل نقد و نقض است:

الف- با وجود سخت بودن ظاهری اثبات زنا ( لزوم وجود چهار شاهد مرد عادل یا چهار بار اقرار متهمم)، قانونگذار در ماده 105 قانون مجازات اسلامی دست قاضی را باز گذاشته که بدون وجود هیچیک از این ادله و تنها و تنها با استناد به علم خود که یک امر سلیقه ای و شخصی است، حکم رجم صادر کند. همانطور که پیش از این وکلای پنج تن از زنان محکوم به سنگسار در نامه خود به رییس قوه قضاییه یادآور شده اند، اکثریت قریب به اتفاق این زنان با استناد به علم قاضی به سنگسار محکوم شده اند. بنابراین سخت بودن اثبات جرم زنای محصنه در برابر سهل بودن استناد به علم قاضی کاملا بی اثر می شود.

ب‌- در باره دومین بخش اظهارات ایشان که احکام رجم هیچگاه قطعی نمی شوند، لازم است جهت اطلاع مقامات ارشد قوه قضاییه، یاد آوری شود که هم اکنون حداقل سه تن از زنان محکوم به سنگسار (اشرف کلهری، کبری، ن. و خیریه، و.) حکم قطعی و لازم الاجرا در پرونده خود دارند که نه تنها توسط دادگاههای بدوی تهران، تبریز و بهبهان صادر شده بلکه به تایید دیوان عالی کشور نیز رسیده و کاملا قطعی شده است. حکم سنگسار (رجم) حاجیه اسماعیلوند نیز نه تنها به تایید دیوان عالی کشور رسیده بود بلکه قرار بود در شهریور ماه 1383 اجرا شود و حتی زمان دقیق و مکان اجرای آن به همه مقامات و اشخاص ذیربط ابلاغ شده بود که در آخرین روزها به دستور رییس قوه قضاییه متوقف شد و هنوز هم ( تا زمان نوشتن اين بيانيه) قاضي پرونده با وجود انكار پي در پي اين زن، حكم برائتش را صادر نكرده است. حکم رجم ایران، الف نیز پس از صدور توسط دادگاه بدوی شهرستان لالی، به تایید دیوان عالی کشور نیز رسیده است.

ج ) صدور این حکم کلی که ممکن است احکام سنگسار توسط دادگاههای بدوی صادر شوند ولی هیچوقت قطعی نخواهند شد، واجد اشکالات حقوقی فراوان است. اول اینکه چگونه ممکن است با این اطمینان از نقض همه احکام سنگسار صادره از دادگاههای بدوی توسط دادگاههای تجدید نظر و دیوان عالی کشور مطمئن بود، آن هم در حالی که طبق قوانین موجود قضات مکلفند در صورت وجود شرایط قانونی، احکام رجم را نیز مثل سایر مجازاتهای مندرج در قوانین، تایید کنند؟ آیا دستوری مبنی بر نقض احکام رجم صادره در مراحل تجدید نظر و فرجام وجود دارد که سرچشمه صدور چنین حکم کلی با اطمینان است؟ آیا مقامات قضایی می توانند از قضات بخواهند که خلاف قانونی که مجازات زنای محصنه را رجم می داند حکم دهند؟ آیا می توان از قاضی انتظار داشت که خلاف اصل 170 قانون اساسی عمل کند و بخشنامه خلاف قانون را به اجرا بگذارد؟ آیا در اظهارات سخنگوی قوه قضاییه معانی نقض کننده اصل استقلال قضات مستتر و پنهان نیست؟چرا باید برای عدم اجرای مجازات رجم به جای تغییر قانون که اصولی ترین ومستقیم ترین مسیر است ، به راه های پیچیده ای که می تواند تناقضات قضایی را افزایش دهد متوسل شد؟

3) سخنگوی قوه قضاییه در صحبتهای خود به صراحت گفته اند: "حکم سنگسار تاکنون در ایران اجرا نشده است." صرفنظر از وجود شواهد غیر قابل انکار از اجرای احکام سنگسار در طول 28 سال گذشته که چنین ادعایی را غیر قابل باور می سازد، نخستین پرسش هر شنونده ای در قبال چنین جمله ای این خواهد بود: اگر بپذیریم که حکم سنگسار تاکنون در ایران اجرا نشده است، پس چرا بر وجود این مجازات در قوانین چنین اصرار ورزیده می شود؟ اگر 28 سال است که مجازاتی که نه تنها در لایحه حدود و قصاص مصوب 1362 بلکه در قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 (آزمایشی) که در مرداد ماه امسال مجددا برای یک سال دیگر تمدید شده است مفصلا و مشروحا ذکر شده بلکه در آیین نامه اجرای احکام اعدام، قصاص، صلب و رجم نیز جزیات اجرایی آن آمده است اجرا نشده است، چه لزومی داد چنین قانون متروک و منسوخی که همه مقامات ایرانی از صدر تا ذیل سعی در انکار و پنهان نگه داشتن آن دارند، همچنان 42 ماده از قوانین جزایی ایران را به خود اختصاص دهد؟


فعالان کمپین بین المللی قانون بی سنگسار، ضمن اینکه بار دیگر بر خواست خود یعنی حذف قطعی، فوری و غیر قابل بازگشت سنگسار از قوانین جزایی ایران تاکید می کنند، خواستار تشکیل یک کمیسیون حقیقت یاب مستقل، متشکل از معتمدان اجتماعی و حقوقی با ماموریت جمع آوری اسناد و شواهد در مورد اجرای مجازاتهای سنگسار و همچنین اعدام زنانی که به رجم محکوم شده بودند هستند.
گزارش کمسیون حقیقت یاب مستقل می تواند ابعاد اجرای مجازاتهای سنگسار و رویه های متضاد و متناقض دستگاه قضایی در معرض داوری عموم که بهترین داورانند، قرار دهد.
نیزاین نهاد با ارائه گزارش خود به مقامات مسئول می تواند مقدمات غیر قانونی کردن مجازات سنگسار توسط کلیه مسئولانی که در قوه قضائیه و پارلمان هستند را فراهم کند و راهی برای برون رفت از وضعیت تعلیق و ابهام در مورد مجازات سنگسار در جمهوری اسلامی، فراروی فعالان جنبش زنان و طرفداران حقوق بشر قرار دهد

دیپلمات ایرانی در برابر قاضی آرژانتینی شهادت می دهد
پیک ایران
راديو فردا : یکی از دیپلمات های وزارت امور خارجه ایران قرار است روز سه شنبه ، هفتم آذر ماه ، به پرسش های « رودولفو کانی کبا کورال Rodolfo Canicoba Corral » قاضی پرونده بمب گذاری مرگبار در مرکز یهودیان بوینس آیرس ، پاسخ دهد.این قاضی آرژانتینی جمهوری اسلامی ایران را به مشارکت در این بمب گذاری متهم کرده و برای شماری از مقامهای ایران از جمله ، اکبر هاشمی رفسنجانی ، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، حکم بازداشت بین المللی صادر کرده است. این نخستین بار است که محسن بهاروند ، بلندپایه ترین دیپلمات جمهوری اسلامی در آرژانتین - که کارداری سفارت تهران در بوینس آیرس را نیز بر عهده دارد - به پرسش های قاضی کورال پاسخ می دهد.آقای بهاروند چندی پیش اعلام کرده بود که مدارک و شواهدی دال بر بی گناهی ایران در بمب گذاری در" آمیا" AMIA مرکز خیریه یهودیان در بو ینس آیرس در اختیار ایران است. در این بمب گذاری که دوازده سال پیش روی داد ، هشتاد و پنج تن کشته و سیصد تن مجروح شدند. قاضی کورال هجدهم آبان ماه سال جاری ، شماری از مقام های جمهوری اسلامی را متهم به مشارکت در این بمب گذاری کرد و برای آن ها از جمله برای اکبر هاشمی رفسنجانی – علی فلاحیان و علی اکبر ولایتی که در آن هنگام به ترتیب رییس جمهوری ، وزیر اطلاعات و وزیر خارجه ایران بودند ، حکم جلب بین الملی صادر کرد. جمهوری اسلامی نیز در واکنش به این اقدام ، برای قاضی کورال و دیگر مسوولان رسیدگی به این پرونده، حکم بازداشت صادر کرد. با این حال محسن بهاروند ، وابسته اقتصادی و کاردار سفارت جمهوری اسلامی در آرژانتین به خبرنگاران گفت که تهران برای گفت و گو درباره پرونده بمب گذاری در "آمیا" آماده است تا اختلاف بر سر آن از راه مذاکره رفع شود. به گزارش رسانه های بین المللی ، آمادگی آقای بهاروند برای حضور در برابر قاضی کورال به نوعی تلاش برای رفع بحران شدید و روزافزون در روابط بوینس آیرس و تهران تعبیر شده است. همزمان خبرگزاری فرانسه می نویسد: « به اعضای انجمنی از خویشاوندان قربانیان بمب گذاری در آمیا اجازه داده شده که در جلسه ادای شهادت محسن بهاروند در برابر قاضی کورال حضور داشته باشند.» به گفته وکلای مدافع خانواده قربانیان این حادثه ، حزب الله لبنان با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران این بمب گذاری را سازمان داده است


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

 
direction:rtl;