Saturday, November 11, 2006

20/08/1385 شنبه


بنظر شما جنبش دانشجويي در چه موقعيتي قرار دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
sjk_news@yahoo.com
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
بیانیه دانشجویان معترض در دانشگاه علامه طباطبایی
ادوارنیوز : در پی تجمع صنفی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران ، متن بیانیه دانشجويان معترض به مشکلات صنفي و رفاهی این دانشگاه برای ادوارنیوز ارسال شده است.
متن این بیانیه به این شرح است :
ما زنده به آنيم كه آرام نگيريم موجيم كه آسودگي ما عدم ماست
به دنبال اعتراضات دانشجويان كه در خوابگاه سلامت (خوابگاه دختران) ، خوابگاه طرشت(خوابگاه پسران) و اعتراض چهارشنبه هفته ي پيش اتفاق افتاد امروز نيز ما براي نيازهاي صنفي و آزادي هاي اجتماعي و فرهنگي مان در دانشگاه ، در اين مكان به اعتراض برخواسته ايم.آقاي شريعتي ،اين بار مستقيماً شما را مورد خطاب قرار داده و مي پرسيم چرا امور صنفي دانشجويان با چنين وضع مفتضحي ارائه مي شود ؟ اين چه وضع سرويس هاي حمل و نقل است ؟ اين چه وضع امور رفاهي است ؟ چرا جو دانشگاه روز به روز پادگاني تر مي شود ؟ چرا با تبعيض بين دانشجوهايتان برخورد مي كنيد ، به بسيج در دانشكده ي حقوق اتاق مي دهيد در حالي كه به شوراي صنفي و انجمن اسلامي دانشكده ي حقوق و علوم سياسي اتاق نداده ايد؟ با چه برهاني افرادي را به دلايل واهي به حراست مي كشيد و ارعاب ايجاد مي كنيد ؟
اين را با صداي بلند مي گوييم : آقاي شريعتي اينجا پادگان نيست .
1 . طي يك هفته ي گذشته حدود ده دانشجو به دلايلي همچون برگزاري تحصن هاي اعتراض آميزِ كه براي امور صنفي برگزار شده بود به حراست دانشگاه فرا خوانده شده اند. اعتراض حق هر فردي است . قانون اساسي نيز در اصل بيست و هفتم اعتصاب و راهپيمايي را از حقوق افراد مي داند . پس چرا دانشجويان را به اين علت كه اعتراض مي كنند به حراست مي كشيد . اين كار شما مخالف اصول حقوق بشر و قانون اساسي است. اين جمع ضمن محكوم كردن اين عمل غير قانوني و غير منطقي رفع اتهام تمامي دانشجويان را از رياست دانشگاه خواستار است.
2- مشكلات صنفي فراواني گريبانگير دانشجويان خوابگاهي است كه بيان تمامي آنها ناممكن مي نمايد اما به اختصار گوشه اي از اين مشكلات را بيان مي كنيم : وضعيت نامطلوب سرويس هاي رفت و آمد،كيفيت غذا،عدم راه اندازي سايت، نبود يخچال، عدم دسترسي به تلفن، كمبود ميز و صندلي در سالن مطالعه، نبود بهداري در خوابگاه ،برخورد نامناسب مسئولين با دانشجويان و اسكان بيش از ظرفيت دانشجويان در اتاق ها.
بدقولي مسئولين در انجام وعده هاي خود در خوابگاهها نيز با نيامدن آقاي كارگر - معاون دانشجويي دانشگاه علامه- به خوابگاه طرشت كه قرار بود شنبه به اين خوابگاه بيايد كامل تر شد.
3- مشكلات صنفي فراواني در دانشگاه وجود دارد :
* سلف دانشگاه در وضعيتي نامناسب و اسفناك است. محيط كارگاهي سلف، ايجاد آلودگي بسيار كرده است. دانشجويان بايد هر روزه ميان گردوغبار و تكه هاي آجر به صرف غذا بپردازند. اين محيط در شاْن دانشجو و دانشگاه نيست.
* همچنين با اينكه يك ماه و نيم از آغاز سال تحصيلي مي گذرد، سايت دانشكده ها راه اندازي نشده است.
* همچنين كتابخانه هاي دو دانشكده ي حقوق و علوم ساسي و روانشناسي با تأخير راه اندازي شد كه هنوز نواقص عمده و اساسي در آنها به چشم مي خورد.
*آب اين دو دانشكده بوي نفت مي دهد به اندازه اي كه آشياميدنِ آن را براي دانشجويان ناممكن كرده است.
* كيفيت غذا هر روز بدتر از روز قبل مي شود. گويا اصلا هيچ نظارتي در اين مورد وجود ندارد . * دانشجويان تهراني همواره در رفت و آمد به دانشگاه با مشكل مواجه اند.قرار دادن سرويس هايي در نقاط و ميادين مهم شهر مي تواند از اين مشكل بكاهد. در حالي كه مسئولين در حل اين مشكل نيز كاملاً بي تفاوت هستند.
4-تحديد آزادي هاي آكادميك و ايجاد فضاي پادگاني در دانشگاه نيز روز به روز بيشتر مشاهده مي شود.
*امنيت شغلي براي استادان امري ضروري و اساسي است. از بين بردن اين امنيت به هر عنواني چون بازنشستگي يا هر نام ديگر، خيانت به دانش و دانشگاه مي باشد و رياست دانشگاه بايد جوابگوي اين عملكرد نادرست باشد .
* برخورد توهين آميز نگهباني و انتظامات با دختران دانشجو به هيچ نحوي شايسته نيست.اينكه با سليقه ي شخصي خودمان ، دانشجويان را به بدحجابي متهم كنيم با هيچ منطقي جز منطق اسلامِ طالبان سازگار نيست. تنها نتيجه ي موجود گسترش رياپروري و ايجاد دغدغه هاي فكري براي دختران دانشجوست كه نكند امروز نيز مرا به بدحجابي متهم كنند. اين بي امنيتي فكري نتيجه سياست اشتباه مديريت دانشگاه است و ايشان بايد جوابگو باشند.
* پليسي شدن دانشگاه، امري بديهي و مشهود است كه ما از ابتداي سال تحصيلي شاهد آن هستيم. دربان هايي كه به بي سيم مجهز هستند، ايجاد مشكل براي دانشجويان هنگام ورود به دانشكده ها به بهانه ي نداشتن كارت دانشجويي ، ايجاد رعب از طريق فراخواندن افراد به حراست و تهديد به مجازات هاي سنگين از اين جمله اند . مسئولين امنيتي دانشگاه بايد پاسخگو باشند كه چرا دانشجويان به دلايل واهي به حراست فراخوانده شده و تهديد مي شوند ؟ اين منطق خشونت بار و ارعاب انگيز حراست محكوم است و مسئولين حراست بايد پاسخگوي اين مسائل باشند.
5- ايجاد محدوديت براي تشكل هاي دانشجويي و تبعيض ميان آنها كاملاً امر مشهودي است.با ايجاد محدوديت براي انجمن اسلامي و غير قانوني اعلام كردن اين تشكل و حذف بسياري از فعالين دانشجويي و محروم كردن آنها از فعاليت سياسي، جو تشكل هاي دانشگاه در اختيار عده ي معدودي قرار گرفته است.همچنين با ايجاد محدوديت براي شوراهاي صنفي، امور صنفي دانشجويان بدون پيگر و مدافع مانده و در اكثر مواقع پايمال مي شود.اين تراژدي دردانشكده ي حقوق و علوم سياسي بسيار غم انگيز تر است .علاوه بر دادن اتاق به بسيج، ما شاهد فعاليت اين تشكل به اصطلاح دانشجويي بوديم در حالي كه انجمن اسلامي و شوراي صنفي هيچ مكاني را در اختيار ندارند و موانع اساسي براي فعاليت هايشان ايجاد مي شود. ما ضمن محكوم كردن تك تريبوني كردن دانشگاه اعلام مي داريم خواستارانجمن اسلامي ، شوراي صنفي و همچنين برخوردي برابر و غير تبعيض آميز ميان دانشجويان و تشكل هاي دانشجويي هستيم.
ما دانشجويان به وضع صنفي و اجتماعي خويش معترضيم. اعتراض حق هر انساني است . اين حق را با ايجاد رعب و وحشت نمي توان از بين برد و تاريخ دليل روشني بر مدعاي ماست. ما با بيان مشكلات، خواستار حل فوري اين امور هستيم . عدم پاسخگويي به اين نيازهاي صنفي دانشجويان نشانه ي بي مسئوليتي مديريت دانشگاه در قبال دانشجويان است.
آقاي شريعتي طپيدن هاي دلها ناله شد آهسته آهسته رساتر چون شود اين ناله ها،فرياد مي گردد

يك استاد دانشگاه:نبايد مانع از برگزاري تجمعات صنفي كارگران شداصلاح قانون كار بايد با نظرات شركاي اجتماعي صورت گيرد
تهران- خبرگزاري كار ايران

يك استاد دانشگاه گفت: اصل 27 قانون اساسي برگزاري تجمع را آزاد دانسته و تفاوتي ميان كارگران , فرهنگيان و ساير اقشار قايل نشده است آن چه مهم است اين كه تجمع مسلحانه نبوده و مغايرت با موازين اسلام نباشد .به گزارش ايلنا, دكتر" علي فايقي" گفت: اگر تجمع و راهپيمايي به صورت خود جوش باشد نيازي به مجوز ندارد اما اگر قرار باشد گروه يا حزبي راهپيمايي را برگزار كند بايد از كميسيون ماده 10 احزاب مجوز گرفته و مقامات استانداري را در جريان قرار دهد . وي تجمع كارگران رادر راستاي احقاق حق آنان دانست و گفت : استيفاي حقوق كارگران امري صنفي است اما گاهي مشاهده مي شود كه شعارها رنگ و بوي سياسي مي گيرد و همين امر باعث مي شود كه بر يك تجمع كارگري انگ سياسي بزنند . وي از اينكه عده اي از مسوولان اجازه اعتراض هاي كارگري را نمي دهند، انتقاد كرد و گفت : نبايد مانع از اعتراضات صنفي كارگران شد وبايد حرف آنان را شنيد.اين استاد دانشگاه گفت : از نظر فقه اسلامي عقد يك طرفه باطل است و بايد عقود با رضايت طرفين باشد و چون تعيين روابط كار و تصميم بر سرنوشت كار به همه گروههاي درگير كارگر و كارفرما ارتباط دارد نمي توان بدون نظر آنان تصميم گيري كرد . "فايقي" وزارت كار و مجلس را مكلف به نظرخواهي از كارگران و كارفرمايان در مورد اصلاح قانون كار يا مواردي از اين دست دانست
تداوم بازداشت احمد باطبی در بند 209
ایران پرس نیوز
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
احمد باطبی دانشجوی زندانی، با گذشت بیش از 3 ماه از زمان بازداشت خود همچنان در بند 209 زندان اوین در وضعیت بلاتکلیفی به سر میبرد. باطبی که چندی پیش با سپردن وثیقه 120 میلیونی به مدت 48 ساعت به مرخصی آمده بود، پس از بازگشت به زندان، بار دیگر به بند امنیتی زندان اوین انتقال یافت.
سمیه بینات همسر احمد باطبی که هفته گذشته با وی دیدار داشت، وضعیت جسمی احمد باطبی را نامناسب توصیف کرد و نسبت به عدم پایبندی مسئولین به وعده های داده شده در خصوص آزادی دانشجویان زندانی اعتراض کرد. وی همچنین گفت : با وجود زندانی بودن باطبی، دادگاه انقلاب هنوز وثیقه وی را آزاد نکرده است.
احمد باطبی که حدود 2 ماه و نیم دیگر با پشت سر گذاشتن نیمی از دوران حبس 15 ساله اش، مشمول حق استفاده از آزادی مشروط خواهد شد، در روندی خلاف قانون در دوران مرخصی به اتهام متواری بودن بازداشت و در عوض انتقال به بند عمومی زندان، به سلول انفرادی منتقل شد.
همچنین وزارت اطلاعات، در طی چند روز اخیر و در پی مصاحبه های " سمیه بینات "؛ وی را تهدید کرده است که در صورت ادامه این روند؛ او را نیز بازداشت خواهد کرد.
این در حالی است که درخواست احمد باطبی برای انتقال یافتن به بند 350( بند زندانیان سیاسی) تاکنون هیچ واکنشی از سوی مسئولین زندان به همراه نداشته است و وی همچنان در بند 122 بازداشتگاه 209( نیمه عمومی) به همراه زندانیان دیگری چون سعید ماسوری، رضا ملک، دکتر علیرضا ساسانی و .. به سر میبرد و تاکنون امکان ملاقات با وکیل خود را نیز به دست نیاورده است.
لازم به یادآوری است احمد باطبی در تاریخ 7 مرداد ماه، 2 روز پیش از درگذشت اکبر محمدی در حالی که در مرخصی استعلاجی به سر میبرد در منزلش در تهران بازداشت شد. وی پس از دستگیری به مدت 20 روز در اعتصاب غذا به سر برد.
انتقال یک زندانی سیاسی به مکان نامعلوم
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
عسگر اکبرزاده زندانی سیاسی که پیش از این در زندان اردبیل نگهداری میشده است، در طی روزهای گذشته از این زندان به مکان نامعلومی که گفته میشود یکی از بازداشتگاههای وزارت اطلاعات در این شهر باشد منتقل گشته است.
بر اساس خبررسیده از زندان اردبیل؛ تاکنون تلاش خانواده ی اکبرزاده برای بدست آوردن خبری از محل نگهداری وی بی نتیجه مانده است و در حالی که مسئولین زندان اعلام کرده اند وزارت اطلاعات او را تحویل گرفته، اطلاعات از این موضوع ابراز بی اطلاعی میکنند.
خانواده این زندانی سیاسی که علی رغم پیگیریهای مکرر از تمامی دستگاههای قضایی موفق به کسب اطلاعی اززندانی خود نشده اند، احتمال میدهند که وزارت اطلاعات قصد از بین بردن او را داشته باشد.
گفتنی است سایر همبندیان اکبرزاده نیز نسبت به شرایط وی به شدت ابراز نگرانی کرده اند

حذف مطالب اعضای انجمن اسلامی دانشجویان از نشریات دانشجویی بخاطر انتقاد از مصباح
بار دیگر انتظامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دستور مدیریت دانشگاه، تلاشی مضاعف را در جمع آوری یک نشریه دانشجویی بنام “خط صفر” بکار گرفته است. انتظامات دانشگاه دلیل جمع آوری این نشریه را درج مطلبی به قلم علی صابری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه عنوان کرده است.
مطلب فوق الذکر که با عنوان “بنیانگذاری حکومت جدید” منتشر شده است، در اصل جوابیه ای به مطلب درج شده در نشریه بسیج بوده که بسیج در آن نشریه به بیان نظرات مصباح یزدی، (پدرخوانده جریان نومحافظه کار) در مورد حکومت اسلامی پرداخته است.
بنیانگذاری حکومت جدید” در نشریه دانشجویی “خط صفر” در واقع بیان ایراداتی به نظریات مصباح یزدی بوده است و همچنین یکسری سوالات را نیز در مورد ولایت فقیه و حکومت اسلامی کرده است.
لازم به ذکر است که مدیریت دانشگاه با بهانه قرار دادن عنوان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان که ذیل نام نویسنده مطلب آورده شده است، قصد جمع آوری این نشریه را داشته است. همچنین چندی پیش مدیریت دانشگاه از نشریه دانشجویی “آفتاب” و “سپیده” به دلیل درج مطالبی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان شکایت کرده بود.
گفتنی است مدیریت دانشگاه، ضمن تلاش برای جلوگیری از انتشار مطالب اعضای انجمن اسلامی دانشجویان و محو اسامی اعضای شورای مرکزی آن در نشریات دانشجویی در چند وقت اخیر، از ایجاد روند انتقادی به نظریات مصباح یزدی، فرد اول پشت پرده دولت احمدی نژاد جلوگیری نموده است.
قابل توجه است، مصباح یزدی و همفکران او که به تازگی لیست “نخبگان حوزه و دانشگاه” را برای انتخابات مجلس خبرگان ارائه کرده اند، در تلاش اند با راه اندازی گفتمانهای یکطرفه و مونولوگ در دانشگاهها، با تحمیل نظرات خود را به جوامع دانشگاهی، خود را صاحب پایگاه در دانشگاه جلوه دهند.در پایان لازم به ذکر است که این بار نیز به دلیل مقاومت دانشجویان و ترس مدیریت دانشگاه از شکل گیری اعتراضی دوباره، انتظامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر از جمع آوری نشریه دانشجویی “خط صفر” منصرف شد
انتقال یک زندانی سیاسی به مکان نامعلوم
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
عسگر اکبرزاده زندانی سیاسی که پیش از این در زندان اردبیل نگهداری میشده است، در طی روزهای گذشته از این زندان به مکان نامعلومی که گفته میشود یکی از بازداشتگاههای وزارت اطلاعات در این شهر باشد منتقل گشته است.
بر اساس خبررسیده از زندان اردبیل؛ تاکنون تلاش خانواده ی اکبرزاده برای بدست آوردن خبری از محل نگهداری وی بی نتیجه مانده است و در حالی که مسئولین زندان اعلام کرده اند وزارت اطلاعات او را تحویل گرفته، اطلاعات از این موضوع ابراز بی اطلاعی میکنند.
خانواده این زندانی سیاسی که علی رغم پیگیریهای مکرر از تمامی دستگاههای قضایی موفق به کسب اطلاعی اززندانی خود نشده اند، احتمال میدهند که وزارت اطلاعات قصد از بین بردن او را داشته باشد.گفتنی است سایر همبندیان اکبرزاده نیز نسبت به شرایط وی به شدت ابراز نگرانی کرده اند
انفجار بمب در اهواز
ساعاتی پیش یک بمب صوتی در اهواز منفجر شد . به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، حدود ساعت 15 دقیقه بامداد امروز یک بمب صوتی در منطقه کیانپارس این شهر منفجر شد .
بر اساس این گزارش انفجار این بمب که در مقابل مجتمع هفت طبقه ارم اتفاق افتاد باعث شکسته شدن حدود 80 درصد شیشه های این مجتمع گردید و خسارات جانی در بر نداشت.
عبدالعزیز فدعمی فرماندار و رئیس شورای تامین اهواز ضمن تایید خبر اعلام کرد مشخصات بمب و انگیزه های این بمب گذاری در دست بررسی است

اعتراض كارگران "آرمكو" ساوه به افزايش ساعات اضافه كاري؛
كارگران اين واحد هفته اي 45 ساعت اضافه كاري مي كنند
اراك- خبرگزاري كار ايرانجمعي از كارگران رسمي و با سابقه شركت" رادياتور آرمكو" واقع در شهر صنعتي ساوه ( كاوه ) در اعتراض به افزايش ساعات كاري در خانه كارگر اين تشكيلات تجمع كردند . اين كارگران در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، اظهار داشتند: كارفرما در روزهاي كاري هفته جاري 44 ساعت 45 ساعت كار براي آنان مقرر داشته و پنج‌‏شنبه ها نيز آنان بايد از ساعت 7:30 تا 12 كار كنند . آنان افزودند: با اين احتساب آنان در طول ماه 22 ساعت كار اضافه دارند كه به دليل سختي شرايط كار خواستار حذف اين مدت از ساعت كاري هستند . به گفته آنان در پي واگذاري اين شركت به بخش خصوصي مديريت به تدريج كارگران قراردادي را جايگزين كارگران رسمي كرده و با اين اقدام مي خواهد آنان را از كار بيكار كند

حسن صادقي:تا 2 سال ديگر نهادهاي مدني مستقل نخواهيم داشت
سازمان بين المللي كار عملكرد وزارت كار را زير ذره بين ببرد
تبريز- خبرگزاري كار ايرانمقام ارشد كارگري گفت:متاسفانه وقتي سخن از خصوصي سازي در ايران پيش مي آيد آن را در چنبره حذف قوانين حمايتي از جمله قانون كارو تامين اجتماعي قلمداد مي كنيم."حسن صادقي" در دومين روز از برگزاري كارگاه آموزشي" بهينه سازي راهبردهاي تشكلات كارگري در مواجهه با جهاني سازي وخصوصي سازي" در تبريز، افزود: قوانين كار و تامين اجتماعي در ايران به عنوان موانع اصلي رشد و توسعه اقتصادي مطرح شده و بايد در نظر داشت كه اين نظريات به دور از هرگونه پايه علمي است.وي گفت: در كشورهاي هم سطح و هم تراز با اقتصاد ايران مانند هند، مالزي و چين خصوصي سازي با تقويت قوانين حمايتي رشد كرده است."حسن صادقي "افزود: براي اجراي خصوصي سازي در كنار تقويت قوانين حمايتي ، بايد بستر شكل گيري نهادهاي مدني و صنفي مستقل فراهم باشد.وي افزود: وزارت كار و امور اجتماعي با شدت به دنبال حذف نهادهاي مدني مستقل بوده و حاضر نيست وجود تشكلات آزاد را برخود بتابد.وي گفت: اگر اين روند ادامه يابد قطعا ظرف دو سال آينده چيزي به نام نهادهاي مدني مستقل در ايران نخواهيم داشت
كارگران" ايران الكتريك" و "پرسان" رشت كفن پوش به تهران مي آيند
نماينده
كارگران استان گيلان گفت : كارگران" ايران الكتريك" رشت تهديد كرده اند كه اگر به
وضعيت آنها رسيدگي نشود هفته آينده پاي پياده و كفن پوش راهي تهران خواهند شد . "محمد يعقوبي" در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري ايلنا, بااشاره به مشكلاتي
مالي اين شركت طي 3 سال گذشته افزود : مشكلات اين واحد از زمان واگذاري به بخش
خصوصي آغاز شد .وي مالك قبلي اين واحد را بانك صنعت ومعدن دانست و گفت : اين
واحد در گذشته يك هزار و 850 كارگر داشت و پس از واگذاري ، تعداد كارگران به 500
نفر كاهشيافت . دبير اجرايي خانه كارگر استان گيلان با اشاره به قرار داشتن
اين شركت در محدوده شهر رشت گفت : مديريت" ايران الكتريك " رشت به بهانه انتقال اين
واحد به شهر صنعتي رشت، كارخانه را تعطيل كرد.او افزود : به كارگران اين واحد
18
ماه بيمه بيكاري پرداخت شد اما پس از اين مدت كارگران متوجه شدند كه مديريت
اقدامي براي جابجايي اين واحد انجام نداده است وتنها هدفش تغيير كاربري آن به
مسكوني مي باشد . اين مقام كارگري با اشاره به مراجعات مكرر كارگر اين واحد به
دستگاه هاي مسئول در تهران گفت: اين مراجعات نتيجه اي در برنداشته است.يعقوبي
با اشاره به ديدار رئيس جمهور با كارگران به مناسبت روز جهاني كارگر گفت : در اين
ديدار دكتر احمدي نژاد دستور داد تا اين واحد به بانك صنعت و معدن عودت داده شود
وتكليف كارگران روشن شود اماتا كنون اقدامي صورت نگرفته است."يعقوبي" شركت
" پرسان" رشت را نيز از جمله واحدهاي بحران زده استان گيلان اعلام كرد و گفت : اين
واحد نيز پس از واگذاري دچار بحران شد . وي با اشاره به اشتغال 500 كارگر پيش
از واگذاري گفت : اين واحد 5 سال است كه به بخش خصوصي واگذار شده و در اين مدت
مالكيت آن چند دست چرخيده است . دبير اجرايي خانه كارگر گيلان آخرين مالك اين
واحد را كارگران دانست و گفت : در عيد نوروز امسال مديريت واحد را يك هفته تعطيل
كرد و يك ميليارد تومان محصولات شركت را از انبارها خارج كرد كه پس از بازگشايي
كارخانه كارگران متوجه شدند نه محصولي در شركت وجوددارد و نه مواد اوليه اي .نماينده كارگران استان گيلان بااشاره به تعطيلي اين واحد گفت : از فروردين تا
كنون هيچ حقوقي به كارگران پرداخت نشده است."يعقوبي" با اشاره به طلب 5 تا 8
ميليون توماني كارگران اين واحد گفت : كارگران با مراجعه به خانه كارگر گيلان تاكيد
كرده اند كه چنانچه به مشكلاتشان رسيدگي نشود راهي تهران شده و در مقابل نهاد رياست
جمهوري تحصن خواهند كرد
نماينده كارگران گيلان: كارگران" نخ ناز "36 ماه بيمه بيكاري گرفتند و واحد بازگشايي نشد
وقتي يك مصالح فروش مدير واحد نساجي مي شود؟
تهران- خبرگزاري كار ايران
نماينده كارگران استان گيلان بااشاره به پرداخت 18 تا 36 ماه بيمه بيكاري به كارگران شركت" نخ ناز" گفت‌‏: كارگران اين واحد نساجي بلاتكليفند .
"محمد يعقوبي" در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري ايلنا, با اشاره به مالكيت بانك صنعت و معدن بر اين واحد گفت‌‏: از 3 سال پيش اين واحد به بخش خصوصي واگذار شده و 600 كارگر آن به 140 نفر كاهش يافته است . وي مديريت" نخ ناز" را فردي مصالح فروش معرفي كرد و گفت‌‏: اين شخص هيچ گونه تخصصي در زمينه صنعت نساجي ندارد . اين مقام كارگري با اشاره به پرداخت 300 ميليون تومان تسهيلات استاني براي بازگشايي اين واحد طرف 2 سال گذشته افزود : كارفرما مدعي شد كه اين مبلغ از وي به سرقت رفته است كه به همين دليل كارفرما به 6 ماه زندان محكوم شد.دبير اجرايي خانه كارگر استان گيلان زمين" نخ‌‏ناز" را براي كشاورزي مرغوب دانست و گفت‌‏: مالك اين كارخانه به دنبال فروش اين واحد است او با اشاره به تعطيلي اين واحد گفت‌‏: با شكايت كارگران اداره كار سالانه 2 ماه حقوق و مزايا به كارگران اختصاص داد كه مطالبات كارگران در مجموع 600 ميليون تومان مي‌‏شود . "يعقوبي" افزود‌‏: قوه قضاييه راي به پرداخت حقوق و مزاياي كارگران داده است اما مشكلات كارگران همچنان باقي است.اين مقام تاكيد كرد‌‏: كارگران نخ ناز خواهان پرداخت حق و حقوق خود هستند و ديگر اميدي به بازگشايي مجدد واحد ندارند
اعتراض كارگران "آرمكو" ساوه به افزايش ساعات اضافه كاري؛كارگران اين واحد هفته اي 45 ساعت اضافه كاري مي كنند
اراك- خبرگزاري كار ايرانجمعي از كارگران رسمي و با سابقه شركت" رادياتور آرمكو" واقع در شهر صنعتي ساوه ( كاوه ) در اعتراض به افزايش ساعات كاري در خانه كارگر اين تشكيلات تجمع كردند . اين كارگران در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، اظهار داشتند: كارفرما در روزهاي كاري هفته جاري 44 ساعت 45 ساعت كار براي آنان مقرر داشته و پنج‌‏شنبه ها نيز آنان بايد از ساعت 7:30 تا 12 كار كنند . آنان افزودند: با اين احتساب آنان در طول ماه 22 ساعت كار اضافه دارند كه به دليل سختي شرايط كار خواستار حذف اين مدت از ساعت كاري هستند . به گفته آنان در پي واگذاري اين شركت به بخش خصوصي مديريت به تدريج كارگران قراردادي را جايگزين كارگران رسمي كرده و با اين اقدام مي خواهد آنان را از كار بيكار كند

حسن صادقي:تا 2 سال ديگر نهادهاي مدني مستقل نخواهيم داشتسازمان بين المللي كار عملكرد وزارت كار را زير ذره بين ببرد
تبريز- خبرگزاري كار ايرانمقام ارشد كارگري گفت:متاسفانه وقتي سخن از خصوصي سازي در ايران پيش مي آيد آن را در چنبره حذف قوانين حمايتي از جمله قانون كارو تامين اجتماعي قلمداد مي كنيم."حسن صادقي" در دومين روز از برگزاري كارگاه آموزشي" بهينه سازي راهبردهاي تشكلات كارگري در مواجهه با جهاني سازي وخصوصي سازي" در تبريز، افزود: قوانين كار و تامين اجتماعي در ايران به عنوان موانع اصلي رشد و توسعه اقتصادي مطرح شده و بايد در نظر داشت كه اين نظريات به دور از هرگونه پايه علمي است.وي گفت: در كشورهاي هم سطح و هم تراز با اقتصاد ايران مانند هند، مالزي و چين خصوصي سازي با تقويت قوانين حمايتي رشد كرده است."حسن صادقي "افزود: براي اجراي خصوصي سازي در كنار تقويت قوانين حمايتي ، بايد بستر شكل گيري نهادهاي مدني و صنفي مستقل فراهم باشد.وي افزود: وزارت كار و امور اجتماعي با شدت به دنبال حذف نهادهاي مدني مستقل بوده و حاضر نيست وجود تشكلات آزاد را برخود بتابد.وي گفت: اگر اين روند ادامه يابد قطعا ظرف دو سال آينده چيزي به نام نهادهاي مدني مستقل در ايران نخواهيم داشت
كارگران: می گوئیم گرسنه ایم به كجا پناه ببریم؟
خبرگزاری حکومتی ایلنا: 25 شهريور ماه 85 است و كارگران واحد نساجي" مخمل و ابريشم" كاشان مقابل كارخانه تجمع كرده اند؛ علت تجمع را جويا مي شويم و آنان مي گويند‌‏, حقوق ما را نمي‌‏دهند ,كارخانه مواد اوليه ندارد و از كار خبري نيست .
كارگري مي‌‏گويد : چند روز است كه تحصن مي كنيم و از مسوولان كمك مي‌‏خواهيم , اما دريغ از كمك ! هيچ‌‏كس مشكل ما كارگران را درك نمي‌‏كند مي گوييم چند ماه حقوق نگرفته‌ ايم و آنان مي گويند صبر كنيد! مواد اوليه كه آمد كار شروع مي شود و حقوقتان را پرداخت مي‌‏كنيم و مي‌‏گوييم گرسنه‌‏ايم و آنان مي گويند چه كنيم؟
كارگري مي‌‏گويد: وعده دادند كه وام مي دهيم تا كارخانه از توليد جا نماند , مديرمان بدكار نمي‌‏كند, فقط مشكل اين است كه مواد اوليه نداريم.
او مي‌‏گويد : حتما بايد خيابان ها را ببنديم تا مسوولان متوجه شوند كه در كنار گوششان عده اي گرسنه هستند !
و كارگري مي گويد : كاري نكنند كه كارگران به تهران بيايند و در مقابل دستگاههاي دولتي تحصن كنند و آن وقت...
و آن يكي مي‌‏گويد : يعني اگر بياييم, مشكلات ما حل مي‌‏شود؟!
اوايل آبان ماه است و در ميدان بهارستان از مقابل مجلس خانه ملت عبور مي‌‏كنم, ظاهرا عده اي تجمع كرده‌‏اند و شعار مي‌‏دهند‌.‏
كارگري مي‌‏گفت‌‏: با اصلاح قانون كار مي‌‏خواهند دخل كارگران را بياورند و آن يكي مي‌‏گفت‌‏: نمي گذاريم كه قانون كار را اصلاح كنند‌‏, گفتم , اصلاح يعني چه؟ و كارگري گفت‌‏: مي خواهند قانون كار را تغيير دهند تا كارگران راحت و بدون دردسر اخراج شوند و هر چي كارفرما گفت‌‏: همان باشد , كارگران در حال شعار دادن بودند كه ماموران سر مي رسندو تجمع كنندگان را پراكنده مي كنندو...
فرداي آن روز در روزنامه ها خواندم كه نماينده‌‏اي به تجمع كارگران در مقابل مجلس اعتراض كرده و خواهان برخورد نيروهاي امنيتي با آنان شده! او گفته بود كه قانون كار بايد اصلاح شود و اين كار به نفع كارگران و صنعت است .
من كه مانده بودم سرانجام اصلاح قانون كار به نفع كارگران است و يا ضرر آنان و همان صفحه خواندم كه نماينده اي از طرف كارگران گفته : كارگران اعتراض نكنند چه كنند او تاكيد كرده بود كه با اصلاح قانون كار , طومار كارگران پيچيده مي شود . و من به ياد حرف كارگران مخمل و ابريشم كاشان مي افتم كه به تهران خواهيم آمد تا مسوولان به فريادمان برسند!! و سپس آنچه در ميدان بهارستان ديدم را به ياد مي آورم .
براستي كارگران به كجا بروند كه كسي حرفشان را بشنود و به جاي تهديد , در انديشه حل مشكلات آنان باشد آخر آنان خسته شده اند ؛ اين مطلب را يك كارگر كاشاني مي گفت و همين حرف را كارگري كه در تهران در مقابل مجلس شعار مي داد , تكرار كرد من كه نمي‌‏دانم اصلاح قانون كار خوب است يا بد آن چه مي دانم اين است كه بايد به فرياد كارگران برسيم
ايران از اسراييل به دبيركل و شوراي امنيت شكايت كرد
ايرنا : ايران، از اسرائيل بخاطر تهديدهاي پي درپي ، به دبيركل سازمان ملل و شوراي امنيت شكايت كرده و خواسته است با اين تهديدات كه "نشانه‌اي از خوي تجاوزگرانه و تروريسم دولتي" توصيف شده، برخورد كنند. دكتر "محمد جواد ظريف" سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل عصر جمعه به وقت محلي، اين نامه را در اختيار كوفي عنان و شوراي امنيت قرار داد. اين نامه به زنجيره‌اي از تهديدات مقام‌هاي نظامي و سياسي و مطالب رسانه‌هاي اسراييل عليه ايران، مستند شده است. تازه‌ترين اين تهديدهاي اسراييل كه با ياري آمريكا و انگليس، زرادخانه اتمي عظيمي در اختيار دارد، روز جمعه از طرف "افرائيم سنه" معاون وزير دفاع آن رژيم مطرح شد. نامه سفير و نماينده ايران در سازمان ملل با اشاره به تهديد "سنه" و ديگر مقام‌هاي اسراييلي از جمله "اولمرت تاكيد دارد اينگونه اظهارات و تهديدات غيرقانوني و مضحك را بايد بعنوان نشاني از سياست‌هاي جنايت‌آميز و نيز نيات اسرائيل دانست و سازمان ملل موظف به برخورد با اين تهديدات گستاخانه است. ايران در اين نامه اشاره دارد: متاسفانه بي‌عملي شوراي امنيت در برخورد با جنايات مستمر و نيز سياست‌ها و اقدامات تروريستي رژيم اسراييل و بي‌كيفري غيرقابل قبولي كه اين رژيم در سازمان ملل از آن بهره مي‌برد رژيم مزبور را در ادامه جنايات خود و بي‌توجهي به بديهي‌ترين اصول حقوق بين‌الملل و منشور ملل متحد گستاخ نموده است. ظريف در اين نامه نوشته است كه گستاخي اسرائيل به حدي است كه توسل به زور و تجاوز و نيز ارتكاب جنايات جنگي و تروريسم دولتي بصورت سياست و اقدامي هميشگي و معمولي براي اين رژيم تجاوزگر درآمده و گستاخانه و آشكارا اعضاي سازمان ملل را تهديد به استفاده از زور مي‌كند. سفير ايران در سازمان ملل افزوده است: شوراي امنيت بايد به مسووليت خود در برخورد با اينگونه اظهارات، سياست‌ها و نيز اقدامات تروريستي رژيم اسراييل عمل و حداقل به عنوان نخستين قدم در اين زمينه سريعا نسبت به محكوم نمودن اظهارات مقامات رژيم اسراييل عليه تهران اقدام كند
دیدبان حقوق بشر تجدیدنظر در حکم اعدام متهمان به بمب گذاری سال گذشته در خوزستان را خواستار شد
در پی صدور حکم اعدام برای متهمان به بمب‌گذاری در خوزستان در سال گذشته، سازمان دیدبان حقوق بشر از مسئولان قوه قضائیه خواست از اجرای این احکام خودداری کنند. این سازمان به نقل از فعالان حقوق بشر یادآور شد که محاکم این متهمان بدون حضور ناظران بی‌طرف، به صورت غیرعلنی برگزار شد و با معیارهای جهانی همخوانی ندارد. دو روز پیش عباس جعفری دولت‌آبادی، مسئول قوه قضائیه خوزستان اعلام کرد که دیوان عالی جمهوری اسلامی حکم اعدام این عده را تائید کرده است


افزايش 30 درصدي مبتلايان به سوء تغذيه حاد در ايران
خبرگزاری حکومتی فارس: سازمان جهاني خواروبار و كشاورزي (فائو) اعلام كرد: جمعيت افراد مبتلا به سوء تغذيه حاد در ايران با افزايش 30 درصدي طي ده سال گذشته به 7/2 ميليون نفر رسيده است. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از گزارش اخير فائو با عنوان «ناامني‌غذايي در جهان»، ايران پس از يمن داراي بيشترين جمعيت مبتلايان به سوء تغذيه حاد درخاورميانه و شمال آفريقا است.
1/7 ميليون نفراز جمعيت 19 ميليون نفري يمن از سوء تغذيه حاد رنج مي‌برند . افراد مبتلا به سوء تغذيه در يمن 37 درصد از كل جمعيت اين كشور را تشكيل مي‌دهند.
بر اساس اين گزارش ايران پس از يمن بيشترين جمعيت افراد مبتلا به سوءتغذيه حاد را در خاورميانه و شمال آفريقا درخود جاي داده است
تعداد افراد مبتلا به اين بيماري در ايران بالغ بر 7/2 ميليون نفر معادل چهاردرصد كل جمعيت اين كشور است
فائو در ادامه گزارش خود به رشد 30 درصدي مبتلايان به سوء تغذيه حاد در ايران طي ده سال گذشته اشاره كرد و آورده است: درحالي كه در دهه 1990 تعداد افراد مبتلا به سوءتغذيه در ايران 1/2 ميليون نفر بود، در سال‌هاي ابتدايي هزاره سوم اين رقم به 7/2
ميليون نفر رسيده است.
بدين ترتيب طي ده سال 600 هزار نفر بر جمعيت مبتلايان به سوء تغذيه درايران افزوده شده است
درعين حال نسبت ميان افراد مبتلا به سوءتغذيه درسال‌هاي جاري به تعداد جمعيت تغييري نداشته و در همان سطح چهار درصد باقي مانده است.
تعداد افراد مبتلا به سوء تغذيه حاد در برخي ديگر از كشورهاي خاورميانه و شمال افريقا به اين شرح است: اردن 400 هزار نفر، كويت 100 هزار نفر، لبنان 100 هزار نفر، عربستان 900 هزار نفر، سوريه 600 هزار نفر، تركيه دو ميليون نفر، امارات 100 هزار نفر، الجزاير 5/1 ميليون نفر ، مصر 4/2 ميليون نفر، ليبي 0، مراكش 9/1 ميليون نفر و تونس 100 هزار نفر


گردهمایی همجنس گرایان در اسرائیل سرانجام امروز جمعه برگزار می شود
. بر سر برگزاری این مراسم از بیش از یک سال پیش در این کشور اعتراض های شدیدی در جریان بود و رهبران ادیان یکتاپرست نیز خواهان لغو آن در بیت المقدس بودند. اما در پی حوادث امنیتی روزهای اخیر و نگرانی اسرائیلی ها از وقوع عملیات انتقام جویانه انتحاری فلسطینی ها، این مراسم در ابعاد بسیار کوچکتری برگزار می شود. تهدید سازمان های فلسطینی به انتقام گیری از اسرائیلی ها در پی قتل هجده فلسطینی در حادثه روز چهارشنبه در بیت حنون در غزه موجب شد جوانان عضو خانه موسوم به «منزل باز» موافقت کنند که به جای برگزاری راهپیمایی و کارناوالی بزرگ در خیابان های اورشلیم به یک گردهمایی چندساعته در یک استادیوم بسنده کنند. همجنس گرایان از مدتها قبل اعلام کرده بودند پس از کارناوال های شادی آور سال های اخیر در دیگر شهرهای اسرائیل، نوبت آن است که این کارناوال در اورشلیم برگزار شود

در ميان انبوهي از خبرهاي تلخ و نگران
‎كننده مربوط به خشونت و جنگ و كشتار كه امروز از خاورميانه به گوش مي
‎رسد، باز اين زنان هستند كه با ابتكارات انساني، حركات مدني، حيات
‎بخش و صلح
‎جويانه
‎ي خود، ما را به آينده اين منطقه پرآشوب و خونبار اميدوار مي
‎كنند. روزي مي
‎شنويم كه عده
‎اي از زنان فلسطيني، اسرائيلي و لبناني دور هم جمع شده
‎اند و تلاش دارند با مذاكره و تعامل و ابتكارات تازه، راه حلي منصفانه و عملي براي پايان بخشيدن به جنگ
‎هاي طولاني بين جوامع خود بيابند. روزي ديگر مي
‎شنويم كه عده
‎اي از زنان شجاع و آگاه افغان به
‎رغم احياء قدرت طالبان
‎ها در گوشه و كنار افغانستان و به
‎رغم تداوم افكار و فرهنگ طالباني، و حضور نظامي نيروهاي خارجي، اميدوارانه در تلاش هستند با داير كردن مدارس، كارگاه
‎هاي آموزشي، انتشار مجله و برنامه
‎هاي راديويي، دريچه
‎هايي به
‎سوي زندگي سالم و توام با آرامش و آزادي را به روي مردم بگشايند. روز ديگر خبردار مي
‎شويم كه عده
‎اي از زنان عراقي مي
‎خواهند در ميان شعله
‎هاي آتش و خشم و خون برخاسته از ويراني و اشغال نظامي و تعصبات مذهبي و كشتارهاي فرقه
‎اي (و ناامني و بيكاري به
‎خصوص براي زنان)، يك برنامه تلويزيوني راه
‎اندازي كنند كه بلندگوي نداي حق
‎طلبانه
‎ي زنان در عراق و ساير جوامع ستمديده خاورميانه باشد. اين زنان از رشد فزاينده
‎ي نيروهاي واپسگراي خشونت
‎طلب در عراق به وحشت افتاده
‎اند و مي
‎بينند كه عراق نيز چون عربستان، سودان، افغانستان و تاحدي ايران، به عرصه استيلاي بنيادگرايان مذهبي تبديل مي
‎شود كه تلاش دارند قبل از هرچيز به نام شريعت و مذهب، حقوق زنان را پايمال كنند و قوانين خانواده در عراق را (كه به
‎طور نسبي از پيشرفته
‎ترين قوانين در منطقه بود) حتا به سطح وضعيت جوامع عشيره
‎اي و قبيله
‎اي پيشامدرن به عقب برگردانند
پرونده هسته اي در يك نگاه
( رييس شوراي راهبردي روابط خارجي، سيدكمال خرازي: ايران بناي خروج از ان.پي.تي را ندارد.
) دبير شوراي عالي امنيت ملي علي لاريجاني در گفت‌وگوي ويژهء خبري شبكهء دوم سيماي جمهوري اسلامي ايران، شايعهء كناره‌گيري از مسووليت پروندهء هسته‌اي را تكذيب كرد.
) وزيرامورخارجه روسيه; سرگئي لاوروف: سفر منوچهر متكي به مسكو بنا به درخواست ايران به تعليق افتاد.
) معاون وزير جنگ اسراييل، افريم اسنه: تحريم عليه ايران كارآيي نخواهد داشت.
) نمايندهء روسيه در سازمان ملل، ويتالي چوركين: مسكو اميدوار است ديدار دبير شوراي عالي امنيت ايران از روسيه منجر به حل موضوع هسته‌اي ايران شود.
) نمايندهء آمريكا در سازمان ملل، جان بولتون: پنج عضو دايم شوراي امنيت دربارهء پيش‌نويس قطعنامهء اروپا اختلاف نظر دارند.
) معاون وزير خارجهء روسيه، سرگئي كيسلياك: هدف اصلاحات ارايه شده از سوي مسكو تداوم مذاكره با ايران است.
) رييس شركت اتم استروي اكسپورت، سرگئي شماتكو: خبر تاخير در بهره‌برداري از نيروگاه بوشهر بي‌پايه و اساس است.
) معاون وزير دفاع آمريكا، پيتر رودمن: ايران تهديدي براي واشنگتن و متحدان عرب آن است

تعداد بیکاران کشور به مرز 3
میلیون نفر رسیده است

ایسکانیوز- مرکــز پــژوهشهای
مجــلس شــورای اســلامی تعداد بیکاران کشور در ســال جاری (1385) را حدود 3 میلیون
نفر اعلام کرد
تظاھرات بزرگ و سراسرى در دفاع از حق پناھندگى
و حق اقامت در آلمان
مکان : شھر نورنبرگ مقابل محل برگزارى کنفرانس وزيران داخلھ استانھاى آلمان در مورد حق اقامت و پناھندگى
زمان : روز پنجشنبھ ١٦ نوامبر ٢٠٠٦ از ساعت ٤و نيم بعد از ظھر
حرکت اتوبوسھا از شھرھاى فرانکفورت ھاناو ووتزلار ساعت ١ بعد ازظھر
`
Frankfurt: Abfahrt 13:30 Ernst-Reuter Schule Hammarskjöldring 17a 60439 Frankfurt/M. U-bahnstation Nordwestzentrum, Linie U1
Kontakt: Aitak Barani & Philipp Kissel
Tel: 069/260 931 90
http://us.f529.mail.yahoo.com/ym/Compose?To=AitakBarani@web.de http://us.f529.mail.yahoo.com/ym/Compose?To=philippkissel@web.de

Hanau: Abfahrt 13:00 DGB-Haus Am Freiheitsplatz 6 63450 Hanau Kontakt: Diakonische Flüchtlingshilfe Tel: 06181/184 369 http://us.f529.mail.yahoo.com/ym/Compose?To=df.hanau@gmx.de Wetzlar: Abfahrt 12:00 Busbahnhof Wetzlar Willy-Brandt-Plaz 1 35576 Wetzlar Kontakt: Joachim Schaefer tel.:06441 / 44 58 06 http://us.f529.mail.yahoo.com/ym/Compose?To=schaefer@dom-wetzlar.de

حمایت از سکولاریسم در مراسم تدفين اجويت
بی بی سی
هزاران نفر در آنکارا، پایتخت ترکیه در مراسم تدفین بولنت اجویت، نخست وزیر پیشین این کشور، شعارهایی در دفاع از سکولاریسم سر داده و خواهان آن شده اند که کشورشان کماکان سکولار باقی بماند.
بولنت اجويت، نخست وزير پيشين، که به مدت پنج دهه در صحنه سياسی اين کشور حضور داشت، يکشنبه گذشته در سن 81 سالگی درگذشت. او از سياستمداران چپگرای ترکيه و پنج بار نخست وزير اين کشور بود.
برای مراسم تدفین آقای اجویت، دست کم ده هزار نيروی امنيتی در خيابان های آنکارا مستقر شدند.
آقای اجويت بيش از هر چيز در ارتباط با ورود نيروهای ترکيه به جزيره قبرس در سال 1974شهرت دارد که دستور آن را صادر کرد. نيروهای ترکيه با هدف حمايت از ترک های قبرس و در پی کودتايی که تحت حمايت دولت نظامی يونان در اين جزيره رخ داد، وارد آن شدند.
بسياری از مردم ترکيه، بولنت اجويت را به همين دليل قهرمان می دانند.
آقای اجويت همچنين در زمانی که اتحاديه اروپا پذيرفت که تقاضای پيوستن ترکيه به اين اتحاديه را بررسی کند و نيز زمانی که عبدالله اوجالان، رهبر جدايی طلبان کرد ترکيه دستگير شد، نخست وزير اين کشور بود.
اما آخرين سال های نخست وزيری ترکيه با بيماری وی و نيز وخيم شدن وضعيت اقتصادی ترکيه همراه بود.
حزب آقای اجويت در انتخابات 2002 متحمل شکست سختی شد و قدرت را به دولت کنونی ترکيه واگذار کرد.
بولنت اجويت که رهبر حزب سوسياليست بود، همواره از نظامی غيردينی در ترکيه دفاع و در برابر اسلام گرايان مقاومت کرد.
وی يک روزنامه نگار و شاعر بلندپايه تلقی می شد و در پی کودتای 1980 ارتش ترکيه، به زندان افتاد.
در پی ايجاد تغيير در يک قانون طی اين هفته، قرار شد که آقای اجويت در گورستانی به خاک سپرده شود که بنيانگذاران جمهوری ترکيه در آن به خاک سپرده شده اند.
گفته می شود ممکن است مراسم تدفين اين سياستمدار سکولار ترکيه به اعتراضی عليه دولت فعلی تبديل شود که در اسلام سياسی ريشه دارد.


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;