Sunday, October 15, 2006

22/07/1385


چرا كارگران و دانشجويان سركوب مي‌شوند ؟

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

برگزاری تجمع اعتراض آمیز دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر
از خبرنامه امیرکبیر
برگزاری تجمع اعتراض آمیز دانشجویان پلی تکنیکی در اعتراض به بازداشت دکتر کیوان انصاری
تجمع اعتراض آمیز دانشجویان پلی تکنیکی در اعتراض به بازداشت دکتر کیوان انصاری دوشنبه ۲۴ مهرماه برگزار می شود.
این تجمع که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود، در اعتراض به گذشت ۳ هفته از بازداشت عضو جامعه دانشگاهی پلی تکنیک تهران و نامشخص بودن وضعیت وی می باشد.
همچنین عدم پیگیری مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای آزادی وی از دیگر خواسته های دانشجویان معترض می باشد.
گفتنی است که دکتر کيوان انصاري صبح روز سه شنبه ۲۷ شهريور در مقابل منزلش توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شد. نحوه بازداشت وی و عدم ارايه حکم قضايي، نوعي آدم ربايي را تداعی می کند. همچنین تا کنون علت بازداشت نيز روشن نشده است و ظاهرا در ادامه بازجويي ها قرار است ساخته شود.
کيوان انصاري، دانش آموخته دکتراي مهندسي پليمر از دانشگاه صنعتي اميرکبير و از فعالان پيشين دانشجويي است. از سوابق وي مي‌توان به نايب دبيري انجمن اسلامي دانشجويان و رييس فراکسيون مدرن دفتر تحکيم اشاره کرد.
لازم به ذکر است که پيگيري هاي خانواده وي جهت مشخص شدن وضعيت او نيز به نتيجه اي نرسيده و مسوولان زندان اوين گفته اند نام وي در ليست زندانيان اوين ثبت نشده است.
اعتصاب غذا در دانشکده‌ی فنی
دانشجویان دانشکده‌ی فنی دانشگاه مازندران (بابل) شب سه‌شنبه در یک اعتصاب غذای همگانی، مطالبات پشت‌گوش‌انداخته‌شده‌شان را از مسئولین دانشگاه خواستار شدند. در این اعتصاب غذا که اکثر قریب‌به‌اتفاق دانشجویان در آن شرکت داشتند، دانشجویان در اقدامی هماهنگ ظرف‌های غذایشان را تا درب دفتر رئیس دانشکده قطار کردند.
بیانیه‌ی اعتصاب به شرح زیر است :
من اعتراض می‌کنم، پس هستم...
ما دانشجویان دانشکده‌ی فنی دانشگاه مازندران مجبوریم در قرن بیست‌ویکم برای ساده‌ترین حقوق انسانی‌مان دست به اعتصاب غذا بزنیم. وضعیت امور صنفی در سطح دانشگاه به‌شدت در بن‌بست قرار دارد و آن‌چه ما دانشجویان را مجبور به اعتراض می‌کند، بی‌کفایتی مسئولین دانشگاه و به‌ویژه شخص آقای باباییان، ریاست انتصابی دانشگاه مازندران می‌باشد. ما به‌وسیله‌ی این بیانیه اعلام می‌کنیم که هیچ‌کس نمی‌تواند ما را از حقوق اولیه‌مان به سود خودش بازدارد. ظاهراْ عده‌ای از یاد برده‌اند که در دانشگاه، این مسئولین هستند که بایستی توسط دانشجویان کنترل شوند و نه برعکس! ما خواهان توضیح جدی وضعیتی هستیم که در کمترجای دنیا برای دانشجویان وجود دارد. بدین‌وسیله پاره‌ای از این خواسته‌ها را یادآوری می‌کنیم و حق هرگونه واکنش بعدی را نسبت به ترتیب‌اثر ندادن مسئولین برای خود محفوظ نگه می‌داریم.
۱. وضعیت نامطلوب کنترل عبور و مرور در خوابگاه‌ها باید توسط مسئولین ذی‌ربط بهبود یابد. هر دانشجو حق دارد در مکان زندگی خود آزادانه در هر زمانی و به نحو دلخواه رفت‌وآمد کرده و احدی نباید اجازه‌ی ایجاد اختلال در این امر را به خود بدهد. خوابگاه نیز مثل دانشگاه خانه‌ی دانشجوست و نه محل عرض اندام و قدرت‌نمایی مسئولین.
۲. غذایی که در سلف‌سرویس دانشگاه ارائه می‌شود، بسیار نامطبوع بوده و مدارک مستندی وجود دارد که نشان می‌دهند علی‌رقم تلاش بی‌وقفه‌ی کارگران سلف جهت پخت غذای مناسب، مساعدتی از سوی مسئولین اعمال نمی‌گردد.
۳. اگر کارگران سلف نسبت به وضعیت اسفبار حقوقی و انسانی‌شان اعتراضی نمی‌کنند، صرفاْ به دلیل این است که از‌دست‌دادن شغلشان را مساوی با درماندگی ابدی می‌بینند. آیا دانشگاهی که هر ترم این‌همه دانشجوی ورودی شبانه دارد نمی‌تواند اندکی نیز به وضعیت خدمتگزاران دانشگاه رسیدگی کند؟
۴. دوربین‌هایی که در جای‌جای دانشگاه نصب شده‌اند، نمونه‌ی بارز نقض حقوق دانشجویان و حریم خصوصی‌شان می‌باشد. دانشجویان دانشکده‌ی فنی بدین‌وسیله این عمل غیرانسانی حراست دانشگاه را محکوم می‌نمایند. این قبیل قوانین محدودکننده همیشه در این دانشگاه به‌چشم می‌خورده است و از دیگر نمونه‌های آن می‌توان به برخوردهای امنیتی و انضباطی با دانشجویانی که - به قولی - مشکل حجاب دارند اشاره کرد. رئیس حراست دانشکده‌ی فنی بهتر است اول فکری به حال [...] بکند تا مقنعه‌ای که به اجبار به سر دانشجویی کرده‌اند!
۵. وضعیت تشکل‌های دانشجویی دیرزمانی است که در اغما به‌سر می‌برد. اقدام به گزینش تشکل‌ها و بستن نشریات چیزی نیست که به مذاق روحیه‌ی آزادی‌خواهانه‌ی دانشجویان خوش بیاید. عدم حضور تفکرهای مستقل در سطح دانشگاه که مطلوب مسئولین است، نقطه‌ی شروع سرکوب‌های شدید‌تر قلمداد می‌گردد؛ اما آیا «دیگران» از یاد برده‌اند که در نهایت این شعور «آزاد» دانشجو است که حکم‌رانی می‌کند؟
۶. دانشجویان دانشکده‌ی فنی حق خود می‌دانند که مطالباتشان را با تنها روشی که کارآمد می‌شناسند پیگیری نمایند. لازم به گفتن نیست که اوج‌گیری این‌گونه اعتراضات در سطح دانشگاه مازندران در وحله‌ی نخست به زیان مسئولین دانشگاه می‌باشد.
دانشجویان دانشکده‌ی فنی دانشگاه مازندران ۱۳۸۵/۷/۱۷
لازم به ذکر است که در جریان اعتصاب، عده‌ای عناصر بسیجی یا وابسته به بسیج دانشکده سعی در مختل‌کردن نظم اعتراضات و به‌دست‌گیری (!!!) رهبری آن را داشتند. این دانشجویان در حالی که خود را معترض نشان می‌دادند، سعی در به‌هم‌زدن جو دانشجویی را داشتند و اعلام کردند که «دانشجویان باید با بند چهارم این بیانیه مخالفت کنند! این بیانیه سیاسی است و خواست دانشجویان نیست!!!»
اعضای انجمن‌اسلامی دانشکده برای توضیح به دفتر حراست دانشکده خواسته شدند و آنان از سوی این نهاد شروع‌کننده‌ی اعتصاب غذا عنوان شدند در حالی که اعضای انجمن اسلامی معلق دانشگاه تأکید دارند که این اعتراضات، خواسته‌های دانشجویان مستقل خوابگاهی و غیرخوابگاهی بوده است.
درضمن بر اساس آخرین اخبار رسیده در دو روز اخیر، مسئولین دانشگاه پس از اعتصاب غذا دستور تعدیل برخی قانون‌های منع عبور و مرور در خوابگاه را دادند.
بازداشت يك روزنامه نگار بوشهري
ستاد خبري مرز پرگهر : حسين شاكري روزنامه نگار بوشهري روز پنجشنبه بدنبال حضور در دادگاه و پس از تفهيم اتهام و تشخيص قاضي دادسرا مجرم شناخته شده و قرار وثيقه 100 ميليون ريالي جهت وي صادر شد كه به علت ضيق وقت، و عدم انجام تشريفات اداري در جهت ارائه وثيقه به ناچار وي بازداشت و راهي زندان شد تا با ارائه تضمين مورد نظز دادگاه در وقت اداري روزشنبه از زندان رهايي يابد، تا در آينده تكليف وي در دادگاه مطبوعات و با حضور هئيت منصفه مشخص گردد.
شكايت وي مربوط به مقالاتي است كه در هفته نامه پيام جنوب به چاپ رسانده است و اتهام وي تحريك و تشويش اذهان عمومي است. عليرضا شيركاني مدير مسئول اين هفته نامه نيز دوشنبه همين هفته تفهيم اتهام خواهد شد.
بند 209 زندان اوین، شکنجه گاه زندانیان سیاسی
فعالان حقوق بشر در ایران
طی سالهای اخیر بسیاری از مردان و زنان آزادیخواه و مبارز در بند 209 زندان اوین تحت شکنجه های طاقت فرسا و قرون وسطائی قرار گرفتند و تعداد زیادی از آنها زیر شکنجه جان باختند. همچنین تعداد زیادی از آنان از این بند روانه جوخه های تیرباران و حلق آویز شدند. بسیاری از فعالین سیاسی پس از دستگیری از نقاط مختلف کشور به آنجا منتقل می شوند و در سلول های انفرادی و تحت بازجویی های مستمر که توام با شکنجه های جسمی و روحی است، قرار می گیرند.
بند 209 زندان اوین تحت نظارت مستقیم وزارت اطلاعات قرار دارد و هیچ گونه نظارتی بر آن انجام نمی گیرد و بازجویان وزارت اطلاعات مجاز به استفاده از هر گونه شکنجه علیه زندانیان سیاسی در این بند می باشند.
از جمله زندانیان این بند در حال حاضر:
مهندس موسوی خوئینی
دکتر سعید ماسوری
کیوان رفیعی
احمد باطبی
کیانوش سنجری
بروجردی
دکتر کیوان انصاری
ابوالفضل جهاندار
خیرالله درخشندی
مازن شاهد قتل زهرا کاظمی
عبدالله المنصوری تبعه هلند که توسط دولت سوریه به ایران استرداد شده است
و تعداد زیادی از هواداران آیت الله بروجردی هستند.
برخی از شیوه های شکنجه که در این بند بکار می رود عبارتند از:
شکنجه های روحی علیه زندانیان سیاسی که تحت نظارت فردی به نام سعید شیخان (معروف به سربازجوی طلایی وزارت اطلاعات در این بند
شکنجه های جسمی که اکثرا توسط شکنجه گری به نام ستوده همراه با تعداد دیگری از بازجوها انجام میگیرد
قرار دادن زندانیان سیاسی برای مدتی در سلول های انفرای با پابند و دستبند
عدم اجازه به زندانی برای استفاده از دستشویی
بازجویی های مستمر از زندانی که اکثرا در نیمه های شب انجام می شود
اعمال فشار بر زندانی برای گرفتن توبه نامه
در اثر شکنجه های جسمی اکثر زندانیان دچار بیماری های مختلفی هستند، از جمله آنها بیماری پوستی، گوارشی، درد مفاصل و غیره ...
استفاده از بیماری زندانی برای تحت فشار قرار دادن آنها
مورد اهانت قرار دادن زندانی
قرار دادن زندانی در کنار زندانیان شرور که در آن بند قرار دارند و عاملین وزارت اطلاعات هستند که با زندانیان سیاسی درگیری فیزیکی ایجاد می کنند و در پاره ای از گزارشات زندانیان را به مرگ تهدید می کنند.
بلاتکلیف قرار دادن زندانی در سلول های انفرادی به مدت طولانی و شکنجه های دیگر ...
فشارها و جنگ روانی که علیه خانواده زندانیان سیاسی بکار برده می شود:
اظهار بی اطلاعی از دستگیری زندانی برای ایجاد نگرانی در خانواده
برخورد های اهانت آمیز و تحقیر کننده با خانواده زندانی
بی خبر نگه داشتن خانواده از وضعیت و شرایط زندانی
ملاقات با محدودیت زمانی و در حضور بازجوها
علاوه بر حضور بازجو در زمان ملاقات مکالمات آنها ضبط می شود
اعمال فشار بر خانواده برای جلوگیری کردن از انتقال اخبار و شرایط زندانی به رسانه ها
دادن وعده و وعید های غیر واقعی به خانواده زندانی
اعمال فشار و تهدید برای ممانعت از گرفتن وکیل برای زندانی و موارد متعدد دیگر ...
بند 209 زندان اوین از مخوف ترین بندهای زندان اوین بشمار می رود. در آنجا شرایط وحشتناکی علیه زندانیان سیاسی و امنیتی حاکم است، لذا از تمامی سازمان های حقوق بشری و انسان دوست و فعالین آن می خواهیم که برای اعتراض به شکنجه هايی که در این بند علیه زندانیان سیاسی اعمال می شود، دست به اقدامات جهانی بزنند و خواهان اعزام یک هیات بین المللی برای تحت نظارت قراردادن مستمر این بند شوند.
نگرانی نسبت به وضعیت کیانوش سنجری
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
بنا بر گزارشهای رسیده در طی چند روز گذشته نیمی از بازداشت شدگان ناآرامی های شنبه شب در تهران از زندان اوین آزاد گشته اند. این افراد که عموما نقشی در این تجمع نداشته و تنها به عنوان تماشاچی در آنجا حضور داشته اند، پس از آزادی از برخوردهای شدید صورت گرفته با بازداشت شدگان خبر داده و اعلام کردند دستگیرشدگان از کمبود غذا و امکانات بهداشتی در زندان رنج میبرند.
گزارش دیگری از زندان اوین حاکی است که یکی از افراد بازداشت شده در جریان این ناآرامی، به دلیل شدت جراحات وارده، ساعت ۱۵:۳۰ روز سه شنبه ۱۸ مهر ماه در بهداری بند ۲۰۹ جان باخت. هنوز صحت این خبر از سوی منبع دیگری تایید نشده است.
در این حال با وجود گذشت یک هفته از دستگیری آیت الله بروجردی و سرکوب تجمع هواداران وی، از سرنوشت کیانوش سنجری وبلاگ نویس و عضو جبهه متحد دانشجویی که در جریان این تجمع بازداشت شده بود، اطلاعی در دست نیست. این در حالی است که روزنامه "رسالت" ارگان رسمی حکومت در قسمتی از خبر خود در مورد ناآرامی شنبه شب آورده است "در اين آشوب‌طلبى يک عنصر سابقه‌دار به نام کيانوش که در آشوب‌طلبى‌هاى سال 78 کوى دانشگاه نقش موثر داشت، بازداشت شده است."
منابع آگاه احتمال میدهند اشاره روزنامه رسالت به بازداشت کیانوش سنجری حاکی از این است که وزارت اطلاعات قصد پرونده سازی علیه وی را دارد. این روزنامه پیش از این در مورد اعترافات دکتر رامین جهانبگلو نیز خبر داده بود.
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر نگرانی خود را نسبت به شکنجه و آزار و اذیت افراد بازداشت شده در جریان این تجمع اعلام داشته و خواهان روشن شدن هر چه سریعتر وضعیت بازداشت شدگان و برگزاری دادگاههای عادلانه برای آنان است. این کمیته همچنین مراتب نگرانی خود را نسبت به شرایط نگهداری و وضعیت سلامتی کیانوش سنجری (که دیروز نیز شایعاتی مبنی بر منتقل شدن وی به بیمارستان انتشار یافت) بیان میکند. و خواهان توجه تمامی نهادها و مدافعین حقوق بشر به شرایط نابسامان این افراد در زندان مشهور اوین است.
محكوميت شرکت استات‌ اويل به دلیل پرداخت رشوه به رفسنجانی
به گزارش حکومتی بازتاب، با پايان يافتن تحقيقات يك ساله وزارت دادگستري و كميسيون امنيت و مبادلات آمريكا، شركت نفتی نروژی استات‌ اويل محكوم به پرداخت سنگين‌ ترين جريمه‌هاي تجارت خارجي آمريكا به اتهام دادن رشوه به مهدی رفسنجانی شد.
خبرگزاري بلومبرگ نوشت شركت «استات اويل»، بزرگ‌ترين شركت نفتي نروژ، با پرداخت 21 ميليون دلار جريمه به خاطر دادن رشوه براي بستن قرارداد با ايران موافقت كرد. پرداخت رشوه برخلاف قانون آمريكاست.
«استات اويل»، مسئوليت اين رشوه را بر عهده گرفته و امروز در بيانيه‌اي در اسلو، اعلام كرد كه همه عواقب اين كار را پذيرفته و اعلام كرده كه كنترل داخلي خوبي نداشته است.
جريمه «استات اويل»، جزو سنگين‌ترين جريمه‌هايي است كه به خاطر نقض قانون خارجي رشوه آمريكا از سوي دولت آمريكا اعمال شده است؛ قانوني كه با هدف جلوگيري از پرداخت رشوه براي بستن قراردادهاي خارجي بسته شده است. تحقيقات انجام گرفته در مورد «استات اويل» در سال 2003، باعث استعفا و بركناري بسياري از مقامات اين شركت شد.
شركت در بيانيه خود گفته است كه اين پرداخت‌ها در سال‌هاي 2002 و 2003 به یک مقام جمهوری اسلامی (فرزند رفسنجانی) انجام شده تا از نفوذ خود براي اختصاص قرارداد فازهاي 6، 7 و 8 ميدان گازي پارس جنوبي به «استات اويل» استفاده كند.
اين نتيجه پس از دو سال تحقيق توسط كميته امنيت و تبادل ارز (SEC) وزارت دادگستري آمريكا به دست آمده است.
به اين ترتيب، «استات اويل» موافقت كرد كه 5/10 ميليون دلار جريمه را به وزارت دادگستري و 5/10 ميليون دلار ديگر را به «SEC» بپردازد. اين شركت همچنين بايد مبلغي را نيز براي جريمه به دولت نروژ پرداخت كند.
اين شركت همچنين در ژوئن 2004 به همين دليل توسط دولت نروژ به پرداخت سه ميليون دلار جريمه محكوم شده بود.
«استات اويل» در سال 2001 دفتري را در تهران تأسيس و دو سال پيش نيز به عنوان پيمانكار بخشي از پروژه ميدان گازي پارس جنوبي، بزرگ‌ترين ميدان گاز طبيعي بدون نفت جهان، آغاز به كار كرد.
«استات اويل» اعلام كرده كه آنها راهنمايي‌ها را از مهدي هاشمي رفسنجاني، رئيس يكي از بخش‌هاي شركت ملي نفت ايران دريافت كرده‌اند كه يك شركت مشاور به نام «Horton investment» هم به مديريت فردي به نام عباس يزدي در اين روند نقش داشته است.
شركت مبلغ 2/5 ميليون دلار را در دو نوبت به حساب بانكي شركت «هورتون» در «Turk and Caicos» يك كلوني انگليسي در درياي كارائيب واريز كرده است.
سخنگوي شركت گفت: «ما پرداخت اين رشوه‌ها را در سال 2002 و 2003 تأييد مي‌كنيم».
«اولا مورتن آنا استاد» گفت: «رفسنجاني و هورتون دو طرف اصلي ما در ايران بودند».
از لابلای خبرگزاریهــای حکـومتی
مهر ۱۳۸۵ - 13 اکتبر ۲۰۰۶ – خبرگزاری حکومتـی ايسنا
کـرمـان ، و 50 هــزار خانوار کپرنشین!
دکتر شجاعي، مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان کرمان، گفت: " بحران خشکسالى امسال در استان کرمان دامنگير حدود 40 تا 50 هزار خانـوار شده که بيشتر آنها افراد کپرنشين و حاشيه‌نشين هستند".
در منطقهء کويـری کرمان 780 روستـا آب برای نوشیدن ندارنــد!!!
دکتر شجاعی می گوید: "بحث آبرسانى به 780 روستا در حال انجام است تا اين روستاها از آب شيرين و کافى برخوردار شوند"
مهر ۱۳۸۵ - 13 اکتبر ۲۰۰۶ – خبرگزاری حکومتـی ايسنا
9
میلیون دانش آموز از رفتن به مدرسه محرومنــد
حبيب‌الله بوربور، معاون عمرانى وزير آموزش و پرورش، اعتراف می کنــد: " 4 ميليون دانش‌آموز در 27 هزار مدرسه دو نوبته درس مي‌خوانند و در اين شرايط 9ميليون دانش‌آموز از عدالت آموزشى (بخوانید رفتن به مدرسه) محرومند."
"اگر با روند كنونى ( اختصاص 4 ميليارد دلار از صندوق ذخيره ارزی ) پيش برويم تا 4 سال آينده تنها مي‌توانيم مدارس را نوسازى و مقاوم سازى كنيم كه با اين وجود باز 34 درصد مدارس كشور دو نوبته باقى مي‌مانند."
خيرين مدرسه ساز كشور تعهد ساخت مدرسه ... و احداث فضاي آموزشي در بيروت با 350 هزار دلار اعتبار را برعهده گرفتند!؟
مهر ۱۳۸۵ - 13 اکتبر ۲۰۰۶ – سایت آخوندی رسا
آخونــدهـای چـادری
اعزام بيش از چهل مبلغه (بخوانید مـلا چادری) ديني به مراکز آموزشي استان گلستان
آخـونده زهرا علاء الدين، مسؤول فرهنگي مدرسه علميه الزهرا (س) گرگان، گفت: ": هم‌زمان با ماه رمضان و براي تبليغ احكام و معارف الاهي، بيش از چهل نفر از خواهران طلبه اين مدرسه به مراکز آموزشي استان گلستان اعزام شدند."
برگزاري جلسه‌هاي تفسير قرآن، بيان احکام و معارف اسلامي، اقامه نماز جماعت و قرائت قرآن از برنامه‌هاي همه روزه مبلغان اعزامي است! حوزه فعالیت بانوان مبلغه: « نهادها، دانشگاه‌ها، مدارس، زنـدان‌ها و جلسه‌هاي خـانگــی است! »
مهر ۱۳۸۵- 11 اکتبر ۲۰۰۶ - خبرگزاری حکومتـی فارس
آمپول هاي تقلبي سقط جنين
عطايي، مشاور معاون غذا و داروي وزارت بهداشت، می گویــد: " «پروستاگلاندين- ای2 - آمپول سقط جنین» که فرمول و كشور سازنده اين آمپول ها به هيچ وجه مشخص نيست اما بسياري از آنها تقلبي است و حتي احتمال اين كه با آب جوي پر شده باشد بسيار است، اين آمپول و داروهاي غيرمجاز در مراكز غيرمجاز و زيرزميني به فروش مي رسد، بارها در مورد فروش و عرضه داروهاي غيرمجاز، تقلبي، تاريخ مصرف گذشته در مراكز زيرزميني و غيرمجاز هشدار داده شده است، افزايش مرگ و مير مادران در اثر استفاده از اين آمپول ها «پروستاگلاندين- ای2 - آمپول سقط جنین» يك واقعيت است!؟
مهر ۱۳۸۵ - 13 اکتبر ۲۰۰۶ – خبرگزاری حکومتـی ايسنا
ساماندهی کارتن خواب ها!؟
دكتر محمد نفريه، مديركل بهزيستي استان تهران اعلام كرد: "در 6 ماهه اول سال جاري (از میان هــزاران نفــر کارتن خواب تهرانی) 300 كارتن خواب ساماندهي شدند."
در طول سه سال اجراي طرح جمع‌آوري و ساماندهي بي‌خانمانها در
«« سال 82 حدود 400 ، 83 حدود 200 و در سال 84 حدود 208 »» كارتن‌خواب، (جمعاً 800 نفر در 3 سال) ساماندهي شدند!؟
(( آمار های خود رژیم در مورد خیابان خواب ها (کارتن خواب ها) ، میلیونی است و آقای دکتر به زیستی گزارش از ساماندهی 900 کارتن خواب طی 4 سال گذشته می دهــد!؟ در صورتیکه آمار 18 هـزار کارگر فصلی بی سرپناه فقط در تهران، در فروردین ماه سال جاری توسط خبرگزاری حکومتی ایلنـا حکایت می کنـد!!! فراموش نکنید ایران فقط تهــران نیست. ))
گـــردآورنــــده: مــزدک کاسپین
caspianmazdak@yahoo.com
مـردم چــه مـی گـوینـد؟
روی پیام گیر روزنامــه هـای حکومتی
مهـر 1385 - 13 اکتبـر 2006
- در مورد فرزند زنانی که با افغانی ها ازدواج کرده اند، آیا کسی توجه کرده که فقیرترین و بدبخت ترین خانواده ها بودن که راضی شدند دختر دلبندشان را به مردان افغانی که مسلما! غیر قانونی وارد کشور شده ان هم بطور غیر رسمی ازدواج کنند. آیا فرزندانی که حاصل جهل و فقر و نداری مادران خود هستند گناهی کرده اند که نباید شناسنامه داشته و به مدرسه بروند!؟؟؟
- مجلس شوراي اسلامي اخيرا قانوني به تصويب رسانده مبني بر اينكه كليه شهرونداني كه داراي سند مالكيت هستند در صورت معامله مي بايستي مجدداً به يكي از اداره هاي ثبت اسناد و املاك مراجعه نمايند، تا صحت مالكيت آنان احراز شود اين قانون به منزله آن است كه تمام اسناد مالكيت در دست مردم جعلي است مگر اينكه خلاف آن ثابت شود در حالي كه بايد برعكس باشد يعني اينكه صحت تمام اسناد مالكيت در دست مردم محرز است مگر اينكه خلاف آن ثابت شود!؟
محسني
- بنياد شهيد 12ميليون تومان وام به خانواده شهدا مي دهد. با اين پول نمي توان در تهران و حتي شهرستان ها خانه خريد. چرا كه ما نقدينگي خوبي نداريم كه به كمك اين وام بتوانيم خانه بخريم!!!
فرزند شهيد
- از وقتي كه كارخانه هشتم سيمان تهران در منطقه امين آباد راه اندازي شده آلودگي هواي اين منطقه دوبرابر شده است.
اين آلودگي مشكلات زيادي را براي مردم به وجود آورده است. براساس قوانين حفظ محيط زيست، كارخانه هاي صنعتي بايد در شعاع 120كيلومتري تهران تاسيس شوند. با اين وجود معلوم نيست كه بر چه اساسي به اين كارخانه اجازه تاسيس در اين منطقه داده اند!؟
صارمي
ابراز وحشت رژیم از پیامدهای اعمال تحریمهای بین المللی
سایت حکومتی انتخاب در شماره امروز خود طی مطلبی تحت عنوان 'شرایط دشوار برای تعامل با غرب'، نسبت به اعمال تحریمهای بین المللی علیه جمهوری اسلامی و پیامدهای آن ابراز وحشت کرد و به سران رژیم هشدار داد.
این سایت حکومتی نوشت "نیکلاس برنز (معاون وزارت امور خارجه آمریکا) به خبرگزاری فرانسه می گوید ما به دنبال قطعنامه تحريمی هستيم که هزينه آنچه ايرانی ها در زمينه هسته‌‏ای انجام می ‏دهند را به آنها نشان دهد."
سایت انتخاب می نویسد "این سخنان حاکی از آنست که آنان در تقابل موضوع ایران به دلیل دست نیافتن به آراء مشترک، از فرصت بدست آمده و اقدام عجولانه یا بقولی غیر مسئولانه مقامات پیونگ یانگ به دنبال نتیجه مطلوب خویش می گردند. شاید پس از آزمایش اتمی کره شمالی باید اطمینان حاصل نمود که سیاست مداران کرملین نیز به بلوک کشورهای انگلیس، آمریکا، آلمان و فرانسه افزوده گشته اند، که اگر این حدس به حقیقت نزدیک باشد آنگاه باید مقامات چین را نیز به ایشان افزود. قطعا از اوضاع اخیر سودی نسیب ایران نمی گردد، گرچه عدم توانایی آنان از بستن دروازه های تجاری بر روی ایران تکرار مکررات است اما باید توجه داشت که کشور در شرایط فعلی توان چنداني براي تعامل ندارد. چنانکه مشاهده میشود واردات کشور به گونه ای روز افزون در حال افزایش است، تورم به وجود آمده ناشی از همین فرایند، استفاده مداوم از صندوق ذخیره ی ارزی، کسری بودجه و تصویب متممی برای خرید بنزین ناشی از عدم اجرای طرح سهمیه بندی بنزین که قرار بود از ماه شهریور امسال جاری شود، هرگونه ریسک پذیری در این تنش را بسیار خطر ساز نشان میدهد، یحتمل نیروهای ایمپاسانت اجتماعی (آراء خاموش) در نتیجه ی تحریم، آرامش نسبی خود را نیز از دست میدهند و اوضاع دیگر به میل دولتمردان ما رقم نمی خورد. هرچند ایرانیان مردمان شرایط سختند و با آن سازگار ولی در این روزها که گرانی و تورم و شعارهای فارغ از عمل بر آنان فشار روز افزون دارد، نشاید که مردم را در جبهه ای دیگر درگیر نمائیم. فعالیت های اخیر کشورهای غربی علیه ایران به نحو خطرناکی رو به افزایش است روز چهارشنبه دفتری برای دموکراسی در شیخ نشین امارات رسما آغاز به کار کرد تا در جهت نیل به اهداف جهان نگری آمریکایی عمل کند و مسبب آگاهی کاذب میان اقشار مردم شود. رزمناوهای آیزن هاور و اینتر پرایز بلا دلیل در خلیج فارس و دریای عمان در حال موضع گیری نیستند و این هشداری است که به فردای ایران مربوط است."
آمريكا موتورهاي توربيني ايرباس به ايران صادر مي كند
روزنامه ورلد تريبون اعلام كرد آمريكا تعداد محدودي موتورهاي توربيني هواپيماهاي ايرباس را در اختيار ايران قرار خواهد داد. اين كشور همچنين اطلاعات فني مربوط به تعمير و نگهداري هواپيماهاي مسافربري را در اختيار كشورمان قرار خواهد داد.
به گزارش فارس، روزنامه ورلد تريبون در ادامه نوشت: اقدام دولت بوش در موافقت با صدور قطعات يدكي هواپيما به ايران در حالي است كه مقامهاي كاخ سفيد تلاش وسيعي را براي اعمال تحريمهاي تجاري بر ضد تهران آغاز كرده اند.
وزارت خارجه آمريكا اين اقدام را تلاش براي ارتقاي سطح امنيت پروازي در ايران اعلام كرده است.
سين مك كورمك سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در اين باره گفت: آمريكا تعداد محدودي موتورهاي توربيني هواپيماهاي ايرباس را در اختيار ايران قرار خواهد داد . آمريكا همچنين اطلاعات فني مربوط به تعمير و نگهداري هواپيماهاي مسافربري را در اختيار جمهوري اسلامي قرار مي دهد .
وي افزود: آمريكا تنها به درخواست سازمان بين المللي هواپيمايي، قطعات يدكي را در اختيار ايران قرار مي دهد.
بر اين اساس، آمريكا قطعات مربوط به موتور هواپيما را مستقيما به ايران صادر نخواهد كرد بلكه اين قطعات به يك كشور ثالث صادر خواهد شد و عمليات تعمير هواپيماهاي ايراني در آن كشور انجام خواهد شد . روسيه و يا اوكراين به احتمال زياد كشور ثالث مورد نظر خواهند بود
برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;