Thursday, October 19, 2006

26/07/1385







چرا كارگران و دانشجويان سركوب مي‌شوند ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

خانه گردی و فشار و دستگیری کارگران در سنندج ادامه دارد
منزل يكي از كارگران شركت ريسندگي" پرريس" سنندج توسط نيروهاي حفاظت اطلاعات مورد بازرسي قرار گرفت . به دنبال اعتراضات کارگران شرکت پرریس در شهر سنندج کارگران و فعالین کارگری این کارخانه مرتب تحت فشار و تهدید نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم بوده اند. بر اساس اخبار منتشر شده ماموران حفاظت اطلاعات؛ منزل يكي از كارگران شركت "پرريس " سنندج به اسم شريف سائدپناه را بازرسي و او را به دادگستری سنندج اعزام کردند.
" شريف سائدپناه" كه در شهريور ماه سال جاري همراه با جمعي از كارگران شركت پرريس مقابل اداره كار و امور اجتماعي استان كردستان تحصن كرده بود، منزلش در25 مهر توسط نيروهاي حفاظت اطلاعات مورد بازرسي قرار گرفت . در پي بازرسي از منزل نامبرده كيس كامپيوتر و دست نوشته هاي وي در خصوص شركت پرريس همراه با يك دستگاه ماهواره ضبط شده و به او اخطار داده شد كه به اداره حفاظت اطلاعات مراجعه كند . اين كارگر صبح امروز 26 مهر ماه به حفاظت اطلاعات سنندج مراجعه و سپس به دادگستري سنندج اعزام شد.
کمیته کردستان حزب همه کارگران و مردم سنندج را فرامیخواند که به حمایت از این کارگر برخیزند و حمله به منزل او را محکوم و خواهان آزادی او و بازگرداندن همه وسایل متعلق به این خانواده شوند.
این اولین بار نیست که مزدوران رژیم اسلامی کارگران را بازداشت و تحت فشار قرار میدهند. قبلأ کارگران شاهو٬ نساجی کردستا٬ آلومین و... هم با این سیاست سرکوبگرانه روبرو بوده اند باید این تعرض بیشرمانه نیروهای رژیم اسلامی با جواب قاطع مردم روبرو شود.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
26 مهر 1385- 18 اکتبر 2006

مقاومت در برابر حجاب اجباری: از چادر تا مقنعه، روسری، شال و تل
شهرزاد نیوز: اعمال حجاب اجباری در ایران، همواره با مقاومت زنان همراه بوده است. حتی اعمال فشار و زور، طی 26 سال گذشته نیز کارساز نبوده است. این مقاومت و بی تفاوتی نسبت به مقررات، به حدی رسیده است که رژیم علنا به شکست خود در برخورد به مساله حجاب اعتراف می کند.
ستار هدایت خواه نماینده دنا در مجلس، اخیرا در این رابطه از شکست رژیم در پیشبرد و اعمال حجاب اجباری گفت و اعتراف کرد که "جمهوری اسلامی روش صحیحی را برای جا انداختن حجاب پیش نگرفته است. "
وی سیاست های جمهوری اسلامی را ناموفق دانست و گفت: " ما بعد از انقلاب، زنان ایران را که 50 سال پیش براثر حاکمیت رژیم پهلوی به بی حجابی عادت کرده بودند، به یکباره مجبور به استفاده از چادر، مانتو، مقنعه و شلوار کردیم. وقتی حجاب اجباری شد، ابتدا در اثر فضای اول انقلاب، بسیاری از زنان نسبت به این مساله تمکین کردند ولی پس از مدتی چادرها کنار گذاشته شد، مقنعه به روسری و روسری به شال های کوچک معروف به تل تبدیل شد."
هدایت خواه در این اظهارات از بن بستی که رژیم در زمینه حجاب اجباری با آن روبروست سخن گفت. بن بستی که در نتیجه مقاومت گسترده زنان علیه نقض ابتدایی ترین حقوق شان ، یعنی آزادی انتخاب پوشش، صورت گرفته و می گیرد.
علاوه بر این، انصار حزب الله نیز که ید طولائی در اعمال فشار و سرکوب زنان برای تحمیل حجاب اجباری داشته، اخیرا در ارگان خود به نام "یالثارات الحسین" با لحنی گلایه آمیز، از شکست مقابله با زنان به اصطلاح صحبت می کند و از این که تهدیدات و تذکرات این ارگان دیگر خریداری ندارد لب به شکوه می گشاید . در این مطلب، انصار حزب الله ضمن اشاره به جو گسترده اعتراضی در جامعه و بی تفاوتی زنان به بگیر و ببندها، می گوید: " در مورد حجاب خفه می شویم".
مقاومت گسترده زنان علیه حجاب اجباری و گستردگی این پدیده ، به جایی رسیده است که جمهوری اسلامی و عوامل سرکوب زنان را وادار به اعتراف به شکست کرده است. گرچه هنوز در ادارات، دانشگاه ها و مراکز دولتی، حجاب اجباری با انواع تهدیدات، اعمال می شود ، اما در کوچه و خیابان مقابله و مقاومت در برابر آن بیش از پیش در جریان است. مقاومتی که مهار کردنی نیست.
انتقال مهرداد لهراسبی به بهداری زندان گوهردشت
به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، مهرداد لهراسبی، زندانی سیاسی زندان گوهردشت کرج به دلیل وخامت بیماریهای جسمی به بهداری زندان منتقل شد.
وی که در 18 تیرماه 78 دستگیر و به اعدام و سپس به 15 سال زندان محکوم شده بود، در اثر شکنجه های جسمی و روحی، دچار ناراحتی های زیادی شده و باید در بیرون از زندان تحت درمان قرار گیرد.
روز گذشته حال مهرداد لهراسبی رو به وخامت گرائید و مسئولین زندان با بی توجهی سعی داشتند امکانات محدود درمانی زندان را نیز از او دریغ کنند، اما در پی اعتراض سایر زندانیان، مسئولین زندان مجبور شدند او را به بهداری زندان منتقل نمایند.
لازم به ذکر است که امکانات محدود بهداری زندان قادر به درمان بیماری حاد این زندانی سیاسی نیست.
دادگاه انقلاب وثیقه سنگینی برای آزادی موقت مهرداد لهراسبی تعیین کرده و خانواده او قادر به تهیه آن نیست. مسئولین زندان و دادگاه انقلاب سعی دارند با بی توجهی به بیماری های این زندانی سیاسی، او را به صورت تدریجی از بین ببرند .
فعالان حقوق بشر در ایران ضمن هشدار به مجامع حقوق بشری نسبت به تکرار این شرایط که تا کنون دوبار منجر به مرگ زندانیان شده است، خواهان اقدام فوری جهت آزادی مهرداد لهراسبی برای درمان بیماری خود در خارج از زندان می باشد.
دستگیری هومن کاظمیان
از سایت کانون اشتراک
هومن کاظمیان ، روشنفکر فمینیست و فعال جنبش دانشجویی ، صبح امروز 25/7/85 در منزل خود توسط نیروهای امنیتی دستگیر گشت. در طی این سال این برای چندمین بار است که به اشکال مختلف توسط نیروهای امنیتی دستگیر یا ربوده شده است.هنوز مشخص نگشته است که وی توسط کدام دسته از نیروهای امنیتی و با چه هدفی دستگیر شده است .
احمد باطبی به زندان بازگشت
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
احمد باطبی دانشجوی زندانی که روز یکشنبه با سپردن قرار وثیقه 120 میلیونی به مدت 48 ساعت به مرخصی آمده بود، به زندان بازگردانده شد.
باطبی روز 7 مرداد ماه در حالی که در مرخصی استعلاجی به سر میبرد در منزلش بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل گشته بود، وی در این مدت دو ماه در انفرادی نگهداری شد .
لازم به یادآوری است احمد باطبی هم اکنون بیش از ۷ سال است که در زندان نگهداری میشود. وی به اتهام بالا بردن پیراهنی خونین در جریان تظاهرات بزرگ دانشجویی در تیرماه ۱۳۷۸ بازداشت و به اعدام محکوم شد .
احضار و تهدید یک زندانی سیاسی
بنا بر گزارشهای رسیده از زندان گوهردشت، امیر حسین حشمت ساران از سوی فردی به نام حسینی، یکی از قاضی های دادگاه انقلاب کرج احضار و مورد تهدید قرار گرفته است.
او با لحنی تهدیدآمیز حشمت ساران را مورد بازخواست قرار داده و به وی گفته است چرا شما اخبار وضعیت زندانیان را به بیرون می دهید، اگر اخبار زندان را به بیرون منتقل کنید پوست شما ها را خواهیم کند.
قوه قضائیه در جدیدترین اقدامات خود قصد دارد از انتقال اخبار زندانیان سیاسی به بیرون جلوگیری کند. این اقدامات سیستماتیک نشان از موج جدید پرونده سازی و فشار علیه زندانیان سیاسی است که از سوی رژیم در دستور کار مقامات زندان قرار گرفته است.
قطعنامه نخستین مجمع عمومی انجمن اسلامی منتخب دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر صادر شد
خبرنامه اميرکبير : امروز در دانشگاه پلی تکنیک شاهد حضور گامهای سنگین ملامت گویانی هستیم که جز آنچه می گویند بر نمی تابند و چون آنچه می خواهند نمی گویند.
زور، زر و تزویر دوباره در پیوندی شوم سور عذای آزادی ما را به شادی نشسته اند.
ما دانشجویان پلی تکنیک بدینوسیله انزجار خود را از اقدامات خلاف شرع، عرف و قانون ریاست دانشگاه و نهادهای امنیتی ابراز می داریم و اعلام می کنیم که هیچ تشکل و نهادی را جز انجمن اسلامی منتخب دانشجویان با سابقه ۴۷ ساله به عنوان نماینده خود در دانشگاه نمی شناسیم.
و از غاصبان انجمن که به ناحق بر کرسی این تشکل مبارز تکیه داده اند و چونان اهریمن، نگین سلیمان بر دست نهاده اند مصرانه می خواهیم که چهره رسوای خویش را بیش از پیش در جمع دانشجویان آزاده پلی تکنیک رسوا نسازند
منزل يكي از كارگران شركت "پرريس " سنندج توسط ماموران حفاظت اطلاعات بازرسي شد
منزل يكي از كارگران شركت ريسندگي" پرريس" سنندج توسط نيروهاي حفاظت اطلاعات مورد بازرسي قرار گرفت .
به گزارش ايلنااز مركز سنندج، منزل" شريف سائدپناه" كه در شهريور ماه سال جاري همراه با جمعي از كارگران شركت پرريس مقابل اداره كار و امور اجتماعي استان كردستان تحصن كرده بود، منزلش در25 مهر توسط نيروهاي حفاظت اطلاعات مورد بازرسي قرار گرفت .
در پي بازرسي از منزل نامبرده كيس كامپيوتر و دست نوشته هاي وي در خصوص شركت پرريس همراه با يك دستگاه ماهواره ضبط شده و به او اخطار داده شد كه به اداره حفاظت اطلاعات مراجعه كند .
اين كارگر صبح امروز به حفاظت اطلاعات سنندج مراجعه و سپس به دادگستري سنندج اعزام شد .
حیدرقلی سلطانی آزاد شد
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
حیدرقلی سلطانی حقوقدان ۷۵ ساله که در شهریور ماه ۱۳۸۴ بازداشت شده بود، ساعتی پیش به دلیل عدم تحمل کیفر؛ از زندان آزاد شد.
سلطانی که ازهواداران قدیم حزب توده میباشد و دارای سوابق طولانی مبارزه است، پیش از این بنا بر نظریه پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل حبس میبایست از زندان آزاد میگردید، اما نظريه كميسيون پزشكي كه از طرف اداره پزشكي قانوني در تاريخ ۲۳/۳/۸۵ براي شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامي ارسال گرديد؛ تعمداً از بين برده شد.
وی تاکنون 7 بار در سالهای 57،58،60،63،64،79،81 بازداشت و از 1 تا 16 ماه حبس را تحمل نموده بود که درتمامی موارد با قرار وثیقه یا کفالت اززندان آزاد گشت.
حیدرقلی سلطانی که به اتهام اقدام علیه امنیت کشور ازسال 58 بارها بازداشت شده بود، پیش از این مدعی شده بود که پرونده سازی علیه اوتوطئه ای ازطرف حجت الاسلام جوادی آملی و وزارت اطلاعات میباشد به همین دلیل؛ وی در ادیبهشت ماه سال جاری،در نامه هایی سرگشاده نسبت به وزارت اطلاعات و جوادی آملی اعلام جرم نمود .
اعتراض کارگران بیکار در لرستان
24 مهر ۱۳۸۵ - 16 اکتبر ۲۰۰۶ – روزنامهء پادگانی کیهان
خرم آباد - كاركنان يخچالسازي لرستان در اعتراض به ادامه تعطيلي اين واحد توليدي در مقابل
استانداري لرستان اجتماع كردند، با واگذاري رانتي اين واحد توليدي به بخش خصوصي، در سال 83 خريدار به جاي ادامه فعاليت آن، مبادرت به توقف توليد و بيكار كردن حدود 300 نفر از كاركنان اين واحد توليدي كرد!
اجتماع كنندگان كه حدود 200 نفر بودند، گفتند: حدود دو سال بيكاري موجب تحميل فشار شديد اقتصادي و بروز مشكلات عديده روحي، رواني و خانوادگي براي آنان شده است!
24 مهر ۱۳۸۵ - 16 اکتبر ۲۰۰۶ – روزنامهء بیت رهبری
بيش از 10 هزار دانش آموز بازمانده از تحصيـل
قدرت رحيمي، نماينده آموزش و پرورش استان بوشهر، گفت : هم اينك 10 هزار و 200 دانش اموز واجب التعليم بازمانده از تحصيل در اين استان وجود دارد!؟
نامه اعتراضی در حمایت از رهبران کارگر در سقز
آفای محمود احمدی نژاد رئیس جمهور،جمهوری اسلامی ایران
من این نامه را دربیان محکوم کردن سرکوب ممتد فعالین کارگران سقز می نویسم. طبق آخرین اخبار،آقای برهان دیوانگر به 2 سال زندان محکوم شده است و محمود صالحی ریئس سابق انجمن کارگران خباز در سقز،در تاریخ 16 اکتبر به دادگاه اظهار شده است، جلال حسینی در 18 اکتبر سال 2006 و محسن حکمیی در 1 نوامبر 2006 به دادگاه اظهار شده اند.
حق سازماندهی و برگزاری جشن جهانی روز کارگران حق ابتدایی و دمکراتیک کارگران است و تحت هیچ شرایطی نباید بعنوان قانون شکنی تلقی گردد. دستگیری و متهم کردن فعالین کارگری بخاطر شرکت کردن در روز اول ماه مه یا دیگر سازماندهی های کارگری نقض واضح حقوق پایه ایی کارگران است.
من، قویا از شما می خواهم که سریعا اقدام کرده و تضمین بکنید که اتهامات علیه فعالین کارگری بیقید وشریط و بدون واکنش مجدد لغو گردد.
هنس ینسن
رئیس فدارسیون
سراسری کارگران دانمارک
Protest Letter in Support of the Saqez Labour Leaders
16.10.2006
Att: Mr. Mahmoud Ahmadjinejad,
President of the Islamic Republic of Iran

I am writing this letter to express
my condemnation regarding the continued persecution of Saqez labour
activists. According to the latest news, Mr. Borhan Divargar has been
sentenced to two years imprisonment, and Mahmoud Salehi, former President
of the Bakery Workers’ Association in Saqez, is scheduled to appear
for a court hearing on October 16, 2006, Jalal Hosseini on October 18,
2006 and Mohsen Hakimi on November 1st, 2006.
The right to organize and celebrate
International Workers’ Day is an integral aspect of workers' and democratic
rights and should under no circumstances be considered as an offence
of any kind.
Arresting and charging labour activists
for participating in May Day or other labour organizing efforts is a
clear violation of worker’s most basic rights.
I strongly urge you to take immediate
measures to ensure that all charges against the above labour activists
are unconditionally dropped without any further repercussions.

pp. Hans Jensen
President of the Danish Confederation
of Trade Unions
16.10.2006
چند گزارش از سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
احضار 4 روزنامه نگار کرد به دادگاه
سنندج؛ "حسین احمدی نیاز"، "جلیل آزادی خواه"، "عدنان حسن پور" و " صدیق مینایی" از گردانندگان هفته نامه" آسو" به دادگاه احضار شدند.
چهار عضو از گردانندگان هفته نامه" آسو" به نامهای" حسین احمدی نیاز" مدیر مسئول،" جلیل آزادیخواه" سردبیر،" عدنان حسن پور" عضو شورای نویسندگان و" صدیق مینایی" خبرنگار هفته نامه مذکور برای روز 27 مهرماه به دادگاه سنندج فراخوانده شده اند. نامبردگان که به اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغات تجزیه طلبانه متهم گردیده اند، جلسه اول دادگاهی شان در 8 شهریور ماه گذشته، بدون حضور وکیل برگزار شد. یادآور میگردد روزنامه کردی و فارسی آسو در پی اعتراضات مدنی مردم کردستان در تابستان سال گذشته توقیف گردید.
احضار و دادگاهی دو شهروند در سقز
سقز؛ "لقمان مهری" فعال حقوق بشر به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت و "محمود صالحی" فعال کارگری دادگاهی شد.
روز جمعه گذشته" لقمان مهری" به اداره اطلاعات سقز فراخوانده شد و در آنجا تحت بازجویی قرار گرفت. همکاری با سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان موضوع احضار و بازجویی نامبرده بوده است. از سویی محمود صالحی از فعالان کارگری که برای 24 مهرماه به دادگاه احضار شده بود، در این روز دادگاهی گردید. نامبرده در رابطه با مراسم روز جهانی کارگر در سه سال پیش در سقز، احضار و دادگاهی شده است.
مجروح شدن یک شهروند در سردشت
سردشت؛ در حمله نیروی انتظامی به مردم در بازار مرزی" قاسم رش" یک شهروند کرد به نام" خضر سلیمانی مجروح شد.
یک شهروند کرد به نام "خضر سلیمانی" فرزند حسین اهل روستای "کانی زرد" بر اثر اصابت گلوله ماموران نیروی انتظامی در بازارچه مرزی" قاسم رش" مجروح شد. نامبرده از ناحیه لگن مجروح و به دلیل شدت جراحات ابتدا به بیمارستان سردشت و سپس به بیمارستان ارومیه منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفته است. گفته می شود روز دوشنبه نیروهای انتظامی با حمله به بازار مرزی "قاسمه رش" کالاهای تعدادی از کسبه را توقیف کرده اند .
هر دم از اين باغ بری ميرسد! سردار سرلشگرسپاه، آقاي دكترمحسن رضائي وزيرنفت ميشود.
اكو نيوز
در خبرآمده بود، محسن رضائي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام جايگزين مهندس سيد كاظم وزيري هامانه شده و در آتيه نزديك بمجلس شوراي اسلامي معرفي خواهد شد. بنا براين گزارش نيز دكتر پرويز داوودي از سمت معاون اولي رئيس جمهوري كنار رفته و بعنوان رئيس كل جديد بانك مركزي رژيم منصوب خواهد شد.
اين گزارش بنقل از منابع آگاه و نزديك به گردونه قدرت حكايت دارد كه: معاون اجرائي احمدي نژاد نيز پس ازانحلال سازمان مديريت و برنامه ريزي (( سازمان برنامه وبودجه سابق)) و ادغام اين سازمان با حدود شصت سال قدمت كه وظيفه مطالعاتي و برنامه ريزي كشور را بعهده داشته درمعاونت اجرائي رئيس جمهوري، عهده دار مسئوليت جديد خواهد بود.
نظر: آنطور كه از مجموعه اقدامات دولت اصولگرا برمييا يد، چنين بنظر ميرسد كه سرداران سپاه بعد از تصا حب مراكز قدرت در دو قوه مقننه و مجريه، مصمم هستند تا با چنگ اندازي به اركان اقتصادي و نهادهاي برنامه ريزي كشور ويران شده، مابقي شالوده هاي اقتصادي كشوررا نيز نابود و تتمه ثروتهاي مملكت را بغارت و يغما ببرند.
ايران – تهران
الف – بيقرار 25/7/85
برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;