Thursday, October 19, 2006

27/07/1385


چرا كارگران و دانشجويان سركوب مي‌شوند ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

تحصن صنفی در دانشگاه زابل به علت عدم پاسخگویی مسئو لین د انشگاه به مطالبات دانشجویی
شب گذشته حوالی ساعت ۸ شب تحصن صنفی در دانشگاه زابل صورت گرفت . عدم امنیت خواهران دانشجو غذای نا مناسب سلف که موجب بیماری شده
sociteyfordemocracy.blogfa.comوضعیت نامناسب آموزشی، خوابگا ه های مخروبه و نامناسب و اساتید غیر مجرب از دلايل تحصن دانشجويان بود .در این تحصن گروههای فشار بومی به ضرب وشتم دانشجویان پرداخته و بعد از آن نیروهای امنیتی وارد عمل شده وتهدید را شروع کردند.
هومن كاظميان از فعالين دانشجوئي امروز درمنزل شخصي خود بازداشت شد .
كارگران «گردباف» یزد هر 4 ماه يكبار حقوق مي گيرند؟
نماينده كارگران نساجي " گردباف" يزد گفت: با وجود تلاشها و پيگيري هاي سهامدار عمده اين شركت، بدون تامين‌‏ اعتبار مالي و سرمايه گذاري، بحران اين مجموعه پايان نمي‌‏يابد .
به گزارش ايلنا, "حسين خريد فروشان "گفت‌‏: به دليل بحران هاي مالي ، 120 كارگر اين واحد ظرف6 سال گذشته حقوق و مزاياي خود را با يك تا 2 ماه تاخير دريافت مي كردند كه اخيرا اين تاخير تا 4 ماه افزايش يافته است .
وي تصريح كرد : به دنبال مراجعات مكرر كارگران به استانداري و در خواست آنان براي ملاقات با استاندار كه هيچگاه عملي نشده مقرر شده يك وام 700 ميليون توماني از محل تسهيلات دولتي بصورت گردش در سرمايه براي پرداخت مطالبات كارگران و اجراي طرحهاي توسعه پرداخت شود .
وي افزود‌‏: بيشتر كارگران اين شركت نزديك به 2 دهه سابقه كار دارند اما هنوز بن هاي سال 83 آنها پرداخت نشده است .
چند خبر از كردستان
به خانه یک فعال سیاسی درسقز نارنجک پرتاب شد .
منزل کاوه غفاری از فعالان سیاسی و مدنی شهر سقز با نارنجک مورد حمله قرار گرفت.‏
روز سه شنبه ۶ تیرماه منزل کاوه غفاری فرزند عمر از بازداشت شدگان سال گذشته شهر سقز، واقع در ‏محله کریم آباد از سوی فرد یا افرادی ناشناس با نارنجک مورد حمله قرار گرفت. در جریان انفجار نارنجک ‏پرتاب شده کسی آسیب ندید، اما خساراتی به منزل نامبرده وارده شده است.
هدف از این حمله و هویت ‏حمله کنندگان تاکنون مشخص نشده است.‏
وی را مورد ضرب و ‏شتم قرار دادند و با ضربات قنداق تفنگ چهار دنده او را شکستند
وی در جریان یورش ماموران امنیتی و انتظامی برای دستگیری ‏فرزندش" حسین پرکایی" مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ماموران با ضربات قنداق تفنگ چهار دنده پهلوی سمت راست او را ‏شکستند.
این زن سالخورده به دلیل ‏هراس از آسیب رساندن ماموران به فرزندش تاکنون از افشای خشونت پلیس خودداری کرده بود.
حسین ‏پرکایی به اتهام به اقدام بر علیه امنیت داخلی مدتی را در بازداشت بوده و هم اکنون با قرار وثیقه ۵۰ ‏میلیون تومان، موقتا آزاد شده است. ‏
بازداشت سه ماهه یک شهروند اهل خوی
یک جوان اهل شهر خوی به نام" علی حسینی" فرزند سراج الدین سه ماه پیش به اتهام ارتباط با یک حزب ‏سیاسی کرد در شهر بانه دستگر و زندانی شده است.
نامبرده طی این مدت در بانه و سقز زندانی بوده و ‏تاکنون نیز دادگاهی نشده است. وی روز ۶ تیرماه با تودیع وثیقه ۲۰ میلیون تومانی تا زمان ‏دادگاهی موقتا آزاد شد.‏
فشار پلیس برخانواده یک محکوم به زندان
یک فعال سیاسی به نام افشین مروتی فرزند محمد اهل شهر سقز که به اتهام اقدام برعلیه امنیت داخلی و همکاری با احزاب ‏کرد مخالف، اخیرا از سوی دادگاه انقلاب اسلامی سقز به یک سال زندان و دو سال تبعید به دیواندره، ‏محکوم شده بود، اکنون ناپدید شده است.
گزارشها حاکیست خانواده وی جهت تسلیم و معرفی نامبرده، تحت ‏فشار پلیس قرار گرفته است.
گفته می شود افشین مروتی در زمان بازداشت موقت مورد شکنجه قرار ‏گرفته و یک پای وی نیز شدیدا صدمه دیده است .
محاکمه مجدد محمود صالحى و جلال حسينى فعالين سرشناس جنبش کارگرى ايران توسط بيدادگاه رژيم جمهورى اسلامى را قاطعانه محکوم کنيم!
محمود صالحى، فعال سرشناس جنبش کارگرى و از سازماندهندگان اول ماه مه 1383 سقز مجددا و اينبار به "جرم" واهى "اجتماع و تبانيى براى اقدام عليه امنيت کشور" در تاريخ 26 مهرماه 1385 برابر 16 اکتبر 2006 توسط بيدادگاه شهرستان سقز مورد محاکمه قرار گرفت. اتهامات مطرح شده در دادگاه توسط آقاى محمد شريف وکيل مدافع محمود صالحى کاملا رد شده و خواستار تبرئه او گرديد.
همچنين جلال حسينى، فعالين شناخته شده کارگرى ايران و يکى ديگر از سازماندهندگان اول ماه مه 1383 سقز نيز امروز چهارشنبه 28 مهرماه 1385 برابر 18 اکتبر 2006 همانند محمود صالحى و بر مبناى همان اتهامات بىاساس در بيدادگاه سقز محاکمه شد. اتهامات طرح شده در دادگاه از جانب خانم مهشيد محدود وکيل مدافع جلال حسينى رد شده و خواهان رفع اتهام و آزادى کامل وى شد.
وکلاى مدافع جلال حسينى و محمود صالحى، از حق طبيعى آنها در مورد برگزارى اول ماه مه به عنوان حقوق بينالمللى کارگران دفاع کرده و خواستار رفع اتهام و آزادى واقعى آنها شدند.
زنان و مردان کارگر! سازمانهاى کارگرى! مردم آزاديخواه!
محمود صالحى و جلال حسينى منتظر احکام بیدادگاهى جمهورى اسلامى هستند. محسن حکيمى، در تاريخ 1 نوامبر 2006 به دادگاه احضار شده است. برهان ديوارگر، در غياب خود به 2 سال زندان محکوم شده است٬ پرونده دادگاهى تعدادى از فعالين کارگرى سنديکاى شرکت واحد هنوز بسته نشده است و ...
دفاع از آزادى و حقوق انسانى اين فعالين کارگرى و مبارزه براى برسميت شناخته شدن حقوق دمکراتيک و بينالمللى کارگران در ايران مسئوليت مشترک همه ما است. صداى اعتراض و مبارزه کارگران ايران را هر يک از ما به سهم خود٬ بايد به گوش جهانيان برسانيم.
محاکمه اين فعالين کارگرى در دادگاههاى تفتيش عقايد رژيم جمهورى اسلامى را باید قاطعانه محکوم کرد. و کمپين اعتراضی عليه رژيم جمهورى اسلامى و همبستگى بين المللى با کارگران ايران و فعالين و رهبران آن را هر چه بیشتر گسترده تر کنیم و خواهان آزادى بدون قيد و شرط آنها باشیم.
حق آزادی تشکل مستقل کارگرى٬ اعتصاب، برگزارى اول ماه مه و اجتماعات کارگرى و آزادی بیان حق مسلم همه کارگران ايران و دیگر جنبشهای حق طلب است
زنده باد همبستگى جهانى کارگران
سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران!
زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری!
کميته خارج کشور حزب کمونيست ايران
18 اکتبر 2006
Abroad Committee of Communist party of Iran
Box70445, 107 25 Stockholm-Sweden
www.cpiran.org E-mail: kkh@cpiran.org

نمایشگاه نقاشی دختری که باد آرزوهایش را برد
زندانی رنگها می دانید یعنی چه؟ یعنی من.
من که از چهار سالگی، زندگی ام را با رنگها تقسیم کرده بودم، در آستانه ۱۷ سالگی آنها را گم کردم. سرخ کبود را به جای لاجوردی گرفتم و جای آسمانی، خاکستری پاشیدم. من رنگها را گم کردم و اینک تنها چهره ای که هر روز در برابرم دیده می گشاید، دیوار است.
من دل آرا دارابی، ۲۰ ساله، متهم به قتل، محکوم به اعدام، سه سال است که با رنگها و فرمها و واژه ها از خودم دفاع می کنم. این نقاشی ها سوگندی است به جرمی ناکرده. تا مگر رنگها مرا به زندگی بازم گردانند. از پشت دیوارها به شما که به دیدن نقاشی هایم آمده اید سلام و خیر مقدم می گویم .
افتتاح: جمعه ۲۸ مهرماه ۱۳۸۵ از ساعت ۴ الی ۸ بعد از ظهر
سایر روزها: ۱۶ تا ۲۰ ، این نمایشگاه تا ۴ آبان برقرار است
نشانی: دروس، شهید کماسایی، شماره ۴۲، گالری گلستان، تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹

قاتلان پيرمرد بابلي فردا اعدام مي‌شوند
خبرگزاري فارس: دادستان شهرستان بابل اعلام كرد: دو قاتل كه پيرمردي را در سال 1382 در منزلش به قتل رسانده بودند فردا مجازات مي‌شوند
فضل‌الله وكيلي‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل عنوان كرد: قاتلان پيرمرد بابلي كه محمد و الله‌وردي نام دارند به قصد سرقت وارد منزل مقتول شده و پس از درگيري او را كشته و همسرش را بيهوش كردند.
وي اظهار داشت: پس از تشكيل پرونده قضايي و پيگيري موضوع، قاتلان دستگير و به ارتكاب قتل اعتراف نمودند.
وكيلي‌راد خاطرنشان كرد: حكم اعدام قاتلان توسط ديوان عالي كشور تاييد و فردا ساعت 6 صبح در پاركينگ كلانتري 13 شهرستان بابل اجرا مي‌شود .
بلواي جديد حجاب زنان در انگلستان
مترجم: نيلوفر مهديان
جك استراو وزير خارجهء پيشين انگليس، اخيرا" اعلام كرد كه ترجيح مي‌دهد زنان مسلمان صورت خود را با روبند يا نقاب نپوشانند. او البته اين را به عنوان يك پيشنهاد مطرح كرد و گفت كه پوشيدن روبند ارتباط اجتماعي را دشوار مي‌سازد. به عقيدهء او حركت‌هاي صورت نقش مهمي ‌در ارتباط ميان افراد دارد و بخشي از اين ارتباط در فرصت‌هاي تصادفي در محافل عمومي‌ مثل خيابان شكل مي‌گيرد كه با پوشيدن روبند مختل مي‌شود. او گفت كه پوشيدن روبند نشانهء جدايي گروه‌ها و رشد اجتماعات موازي است و اين خطرناك است. او همچنين گفت كه وقتي اين مساله را با زنان مسلماني كه خود روبند مي‌پوشيدند مطرح كرده متوجه شده كه آن‌ها اين كار را صرفائ يك بيان مذهبي از سوي خود مي‌بينند و به عنوان يك عمل ارتباطي به آن نمي‌نگرند.
جك استراو هم اكنون نمايندهء پارلمان از حوزهء انتخاباتي بلكبرن است كه 25 تا 30 درصد ساكنان آن را مسلمانان تشكيل مي‌دهند. اظهارات او واكنش‌هاي متفاوتي را در ميان جامعهء مسلمان بريتانيا برانگيخته است. كميسيون حقوق بشر اسلامي ‌اين اظهارات را «حيرت‌آور» خواند و جك استراو را به تبعيض متهم ساخت. «سازمان حمايت از حجاب» در بريتانيا نيز اعلام كرد كه سخنان «نفرت‌انگيز» جك استراو از عدم درك عميق او نشأت مي‌گيرد. اما دكتر داوود عبدالله از شوراي مسلمانان بريتانيا گفت كه مي‌تواند ناراحتي و نگراني جك استراو را درك كند و زنان در پوشيدن حجاب مختارند. بارونس ادين از حزب كارگر نيز گفت كه طرح اين مبحث لازم بود، اما نه به شكلي كه جك استراو آن را مطرح كرد. او گفت كه وقتي جك استراو حجاب را «نشانهء جدايي» معرفي مي‌كند، تلويحائ از ضعف دولت در مشاركت دادن زنان مسلمان كه بخش مهمي‌ از جامعهء انگليس را تشكيل مي‌دهند، پرده بر مي‌دارد. اليور لتوين از سياستمداران محافظه كار نيز اعلام كرد: «اين كه به مردم بگوييم چه لباسي بپوشند، سياستي خطرناك است.» يك روحاني مسلمان نيز گفت كه «اكنون انتقاد و سركوب مسلمانان به يك ورزش ملي تبديل شده و من از جك استراو انتظار آن را نداشتم.»
هم اكنون در مورد شدت رعايت پوشش اسلامي ‌در ميان زنان مسلمان اختلاف فاحشي ديده مي‌شود. حجابي كه بيش‌تر زنان مسلمان رعايت مي‌كنند، روسري است كه عمدتائ موها و گردن آن‌ها را مي‌پوشاند. اما روبند يا نقاب، صورت را نيز به همراه تمام بدن مي‌پوشاند و حتي گاهي چشم‌ها نيز پيدا نيست. اين نوع حجاب البته كم‌تر ديده مي‌شود، اما در سال‌هاي اخير رواج بيش‌تري يافته است و منظور جك استراو نيز همين نوع حجاب بود. ميان روحانيون مسلمان بر سر اين كه پوشيدن نقاب و روبند اجباري است يا اين كه زنان مي‌توانند آن را انتخاب كنند همواره بحث بوده است.
مطرح شدن اين بحث نشان از شكاف‌هاي عميقي در جامعهء بريتانيا دارد و آن اين كه آيا اين جامعه هم چنان مي‌تواند به هويت چندفرهنگي خود متعهد بماند. در چند دههء گذشته، بريتانيا همواره به عنوان يك جامعه حامي ‌تفاوت‌هاي فرهنگي و حتي تشويق كنندهء آن‌ها، در جهان شناخته شده است. دولت بريتانيا از اقدامات گروه‌هاي فرهنگي متفاوت در اجراي رسوم خود، به عنوان مثال، مدارس و اماكن مذهبي، حمايت مي‌كرد. اسناد رسمي ‌به چندين زبان ترجمه مي‌شد. قوانين همواره به گونه‌اي تصويب مي‌شد كه حق اقليت‌هاي مذهبي، قومي‌ و نژادي رعايت و از تبعيض جلوگيري شود. اما اكنون اين سوال مطرح شده است كه آيا سياست‌هاي دولت به جدايي ميان گروه‌ها دامن زده است و لازم است اقداماتي در جهت يكپارچگي بيش‌تر اجتماعي صورت گيرد؟ اين بحث‌ها به‌ويژه بعد از حادثهء بمب‌گذاري‌هاي لندن شدت يافت و حمايت از جامعهء چندفرهنگي زير سوال رفت. بعد از حملات تروريستي، سياستمداران انگليسي از خود مي‌پرسند كه آيا عدم تلاش براي ساختن هويتي واحد براي ملت بريتانيا و سياست‌هاي چندفرهنگي، به پيدايش گروه‌هاي اجتماعي جدا و بيگانه از هم منجر نشده است؟ ديويد كامرون، رهبر محافظه‌كاران، چندي پيش از محله‌هاي خاص سكونت مسلمانان ياد كرد و گفت: «آنچه باعث نگراني من مي‌شود اين است كه ما اجازه داده‌ايم اجتماعاتي تشكيل شود كه به طور موازي در جامعه به سر مي‌برند. افراد اين گروه‌ها با زمينه‌هاي فرهنگي متفاوت، در طول زندگي يكديگر را نمي‌بينند، با هم حرف نمي‌زنند و به خانه‌هاي هم نمي‌روند.»
بنابراين، حرف‌هاي جك استراو در جامعهء بريتانيا تازگي ندارد، با اين تفاوت كه او به طرز آشكارتري حجاب را نشانه رفته است. حجاب اكنون به نمادي از فرهنگ اسلامي‌ تبديل شده و براي بسياري از زنان، به منزلهء وفاداري آن‌ها به دين و اعتقاداتشان و براي برخي حتي پيام آور رهايي است. نكتهء ديگري كه در اظهارات جك استراو برجسته است، اين است كه او حجاب را از زاويهء ارتباطي مطرح كرده و گفته است كه حجاب افراطي رابطهء زنان با جامعه را مختل مي‌سازد.
اظهارات جك استراو آخرين اقدام از سلسله اقداماتي است كه در سال‌هاي گذشته عليه مسالهء حجاب در نقاط مختلف دنيا صورت گرفته است. مساله‌اي كه با آزادي مذهبي و برابري زنان، مغايرت دارد.
در فرانسه در سال 2004 قانوني تصويب شد كه ورود دختران و زنان با حجاب را به محيط‌هاي آموزشي ممنوع مي‌كرد. اين اقدام در جامعه‌اي كه بر اساس سكولاريسم بنا شده بود، مخالفت‌هايي را برانگيخت. با اين حال، در مدارس مسلمانان و در سطوحي از دانشگاه كه نمايش اعتقادات مذهبي بلامانع است، زنان مسلمان مي‌توانند حجاب خود را حفظ كنند.
در تركيه، 80 سال است كه مردم تحت قوانين سكولار زندگي مي‌كنند و با وجود آن كه 65 درصد زنان باحجابند ورود دختران و زنان باحجاب به مدارس و دانشگاه‌ها و فضاهاي شهري ديگر مانند اماكن دولتي ممنوع است. در سال 2005 دادگاه اروپايي حقوق بشر اين منع را قانوني و معتبر اعلام كرد.
در انگلستان قانوني براي منع حجاب وجود ندارد، اما مدارس آزاد هستند كه پوشش استاندارد خود را انتخاب كنند. با اين حال هنگامي ‌كه يك دختر مدرسه‌اي به خاطر پوشش كامل اسلامي‌ (كه از سر تا پا و حتي دست‌هايش را پوشانده بود) از مدرسه اخراج شد و به دادگاه بريتانيا شكايت كرد، دادگاه به نفع مقامات مدرسه راي داد، زيرا اجازهء پوشيدن روپوش و شلوار و روسري را به او داده بودند.
در آلمان در سال 2003، دادگاه به نفع زن معلمي‌كه با روسري به مدرسه رفته بود راي داد، اما اعلام كرد كه ايالت‌ها مي‌توانند در صورت تمايل، قوانين جداگانه‌اي در مورد نوع لباس وضع كنند. هم اكنون دست‌كم در چهار ايالت آلمان پوشيدن روسري براي معلمان ممنوع است و حتي در يك ايالت، تمام كاركنان زن دولت مشمول قانون مشابهي هستند.
در ايتاليا در سال 2004، مقامات محلي در شمال كشور، قوانين قبلي خود را در مورد منع گذاشتن ماسك بر صورت، دوباره احيا كردند، تا مانع زنان مسلمان در پوشيدن روبند شوند. همين امسال، پارلمان ايتاليا هرگونه پوششي كه موجب استتار اعضاي بدن شود، از جمله روبند، را اقدامي‌توهين آميز به ساير شهروندان، اعلام كرد.
در يكي از شهرهاي بلژيك در مرز آن با لهستان نيز پوشيدن روبند يا هر چيز ديگري كه سبب استتار اعضاي بدن به جز چشم‌ها شود، ممنوع اعلام شده است.
منبع: بي بي سي
دولت آلمان عقب نشینی میکند
يك پيروزى درخشان و تاريخى براي جنبش پناهندگى

200 هزار پناهجوی دولدونگ (دارای پاس " تحمل") ٬ اقامت خواهند گرفت.
مبارزات گسترده پناهجویان و سازمانهای مدافع حقوق پناهندگی به ثمر می نشیند!
دولت آلمان بعد از مبارزات گسترده پناهجویان و سازمانهای مدافع حقوق پناهندگی ٬ بالاخره مجبور میشود٬ برای دادن حق اقامت به 200 هزار
پناهنده دارای پاس تحمل٬ سخن از پاسخ مثبت بزند. در این روزها در آلمان صحبت از پذیرش پناهجویان دارای پاس تحمل است. گفته میشود در هفته های آتی بخش زیادی از خانواده هایی که فرزندان آنها در آلمان درس خوانده اند٬ اقامت خواهند گرفت. همچنین افراد مجردی که بنا به گفته مقامات در جامعه ادغام شده و زبان آلمانی را یاد گرفته اند٬ اقامت خواهند گرفت.
مبارزه برای پذیرش اقامت بیش از 190 هزار پناهجوی دارای پاس تحمل ٬ یک مبارزه پر فراز و نشیب و طولانی است. سه سال قبل٬ وزرای داخله ایالتهای مختلف آلمان٬ جلسه داشته و در حول و حوش این جلسه در مورد سرنوشت این پناهجویان صحبت کرده و همواره بر علیه پناهجویان رجز میخواندند. در آن روزها صحبت از بیرون انداختن همه این پناهجویان بود.
به یمن اعتراضات متحدانه پناهجویان و مردم در آلمان و به یمن حضور یک ایتلاف بزرگ مدافع حقوق پناهندگی ٬ الان صحبت از پذیرش این افراد و شرایط پذیرش و چگونگی انجام پروسه پذیرفتن پناهندگی این افراد است.
طبعا برای اجرای این وعده ها کماکان باید هوشیار بود و باید کاری کرد که دولت همه این 200 هزار نفر را فورا پذیرفته و امکان زندگی نرمال را برای این افراد فراهم کند. در آلمان بیش از ده سال است که هزاران پناهنده با پاس تحمل زندگی میکنند. کلمه Duldung" برای هزران نفر٬ مترادف با زندگی در ناامنی و خطر دیپورت٬ نداشتن حق کار و زندگی در آلمان و به تدریج افسردگی و خطر خودکشی و شرایط وحشتناک برای زندگی کردن است.
طبق آمار خود دولت٬ بیش از 140 هزار نفر٬ پنج سال است که با پاس تحمل زندگی میکنند و 5000 نفر بیش از ده سال است که در چنین شرایطی بسر میبرند.
اکنون بعد از ماهها مبارزه و تلاش دولت آلمان عقب نشینی میکند. .
یکبار دیگر این اصل مهم اثبات میشود که برای عقب راندن حکومتها و به شکست کشاندن سیاستهای ضد پناهندگی٬ باید به خیابان رفت.
باید اعتراض کرد و این اعتراضات هر چه متحدانه تر و قدرتمندتر٬ شانس پیروزی ما در آن بیشتر است.
در مورد دور جدید مبارزات پناهندگان و مردم آلمان علیه سیاستهای ضد پناهندگی باید به چند نکته تاکید کرد.
کنوانسیون مدافع حقوق پناهندگی شامل چندین نهاد مدافع حقوق انسانی و حقوق پناهندگی واقعا در این دوره نقش مثبتی بازی کرد. اتحاد مبارزاتی بین پناهجویان و اتحادیه های کارگری٬ سازمانهای آلمانی ضد راسیست و ضد فاشیست و نهادهای مترقی توانست پایه یک اتحاد گسترده را فراهم کند. این جمع٬ در بسیاری از حرکات پناهندگی و از جمله در مقابله با دیپورت پناهندگان بسیار فعال بوده و در موارد زیادی میتینگها و حرکات مبارزاتی وسیعی را سازمان میداد. فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی یکی از سازمانهای فعال در این جمع و یک پایه پیشبرد مبارزات و اعتراضات در سراسر آلمان بود.
یک جنبه دیگر فعالیت دوره اخیر ما٬ توسل جستن به افکار عمومی در آلمان بود. امسال بسیاری از مطبوعات اخبار فعالیتهای این کوالسیون را پخش کرده و بارها و بارها مصاحبه هایی با فعالین سرشناس مدافع حقوق پناهندگی انجام میدادند. مصاحبه ها و سخنرانیهای فعالین فدراسیون و دبیر آن در مطبوعات آلمانی انعکاس زیادی در طول دو سال اخیر داشته است.
یک موضوع دیگر موقعیت کودکان پناهجو بود ٬ که همواره مورد توجه افکار عمومی در آلمان بود و اعتراضات گسترده ای به رفتار غیر انسانی با کودکان پناهنده در بین مردم آلمان وجود داشت که باعث حضور تعداد هر چه بیشتری در میتینگها میشد.
در آخرین تظاهراتها در آلمان٬ در روز 7 اکتبر هزاران نفر به خیابان آمده و بر علیه سیاستهای ضد پناهندگی دولت شعار دادند. همه اینها باعث شد وزرای داخله اکنون از نحوه عقب نشینی و چگونگی و میزان آن حرف بزنند.
فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی این موفقیت را به همه فعالین مدافع حقوق پناهندگی و همچنین به پناهجویان تبریک میگوید و اعلام میکند که برای عملی کردن این وعده ها باید هوشیار بود و باید کاری کرد که دولت آلمان مجبور به اجرای این وعده ها شود. .
همبستگی – فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی – آلمان
تلفن تماس: 00491777408440
تغيير موضع هلند در مورد ايرانيان همجنسگرا
وزير مهاجرت هلند از موضع قبلی خود در مورد اخراج مهاجران غيرقانونی عقب نشينی کرده و اعلام کرده که مهاجران غيرقانونی ايرانی که همجسنگرا باشند از هلند اخراج نخواهند شد و زمان اخراج مهاجران غيرقانونی ايرانی که به مسيحيت تغيير مذهب داده اند نيز تا اواسط بهار سال آينده به تعويق می افتد.
همجنسگرايی يا تغيير مذهب از جمله دلائلی است که برخی از ايرانيان برای درخواست پناهندگی در کشورهای عضو اتحاديه اروپا همچون هلند مطرح می کنند اما اين دلائل هنگامی پذيرفته می شود که فرد متقاضی شواهد و مدارکی ارائه کند که نشان دهد او به دليل همجنسگرا بودن يا تغيير مذهب در ايران تحت پيگرد يا آزار قرار گرفته است.
همجسنگرايی در ايران جرم محسوب می شود و در صورت اثبات در دادگاه می تواند برای مردان مجازات اعدام و برای زنان مجازات شلاق را به همراه داشته باشد اما طی سالهای اخير که رسانه ها و گروههای مدافع حقوق بشر موارد اعدام در ايران را با دقت دنبال و گزارش می کنند، موردی که دادگاه فردی را به جرم همجنسگرا بودن به اعدام محکوم کرده باشد گزارش نشده است.
ريتا وردونک وزير مهاجرت هلند تابستان سال گذشته نامه ای به مجلس اين کشور نوشت و اعلام کرد که تحقيقات وزارت خارجه هلند نشان می دهد زندگی و فعاليت در جامعه ايرانی برای مردان و زنان همجنسگرا تا زمانی که همجنسگرايی خود را آشکار نکرده باشند ناممکن نيست و بنابر اين، آن دسته از مهاجران غيرقانونی ايرانی که همجنسگرايی را دليل درخواست پناهندگی خود عنوان کرده باشند اگر دليلی برای تحت پيگرد يا آزار قرار گرفتن در ايران عرضه نکنند از هلند اخراج خواهند شد.
نامه وزير مهاجرت هلند مخالفتهايی در مجلس هلند برانگيخت، بويژه اينکه اين نامه با اعدام دو جوان ايرانی در شهر مشهد همزمان شد که به جرم تجاوز به پسربچه ای سيزده ساله در ملأ عام به دار آويخته شدند.برخی گروههای مدافع حقوق بشر در خارج از ايران دليل اعدام اين دو جوان را همجنسگرا بودن آنان عنوان کردند اما وزير مهاجرت هلند اعلام کرد که دولت ايران مشخص کرده که دليل اعدام دو جوان مشهدی، تجاوز به عنف بوده نه صرفاً همجنسگرايی
برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;