Tuesday, October 17, 2006

24/07/1385


چرا كارگران و دانشجويان سركوب مي‌شوند ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

دانشجويان دانشگاه اميركبير در اعتراض به ادامه بازداشت كيوان انصاري تجمع كردند
دانشجويان دانشگاه اميركبير با تجمع در صحن اين دانشگاه، خواستار آزادي «كيوان انصاري»، عضو سابق شوراي مركزي انجمن اسلامي اين دانشگاه شدند.
علي عزيزي، عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي منتخب دانشجويان دانشگاه اميركبير با اعلام اين خبر به خبرنگار "ايلنا"، گفت: اين تجمع يك ساعته با حضور تعدادي از دانشجويان دانشگاه اميركبير برگزار شد كه طي آن تجمع‌‏كنندگان با شعارهاي «زنداني سياسي آزاد بايد گردد»، «انجمن منتخب حمايتت مي‌‏كنيم» و «انجمن بسيجي ملغي بايد گردد» از عدم پيگيري وضعيت كيوان انصاري از سوي مديريت دانشگاه و فضاي حاكم بر دانشگاه انتقاد كردند.
وي با بيان اينكه در اين تجمع تعدادي از اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي در سخنراني‌‏هايي به تشريح فضاي كنوني دانشگاه پرداختند كردند، گفت: همچنين دانشجويان حاضر خواستار لغو مجوز تشكل جديدي كه خود را انجمن اسلامي دانشگاه اميركبير مي‌‏خواند، شدند.
نايب انحمن اسلامي دانشگاه اميركبير با اشاره به ارائه مجوز براي برگزاري برنامه‌‏اي از سوي اين تشكل كه قرار است فردا در آمفي‌‏تئاتر مركزي دانشگاه اميركبير برگزار شود، گفت: دانشجويان خواستار جلوگيري مديريت دانشگاه از برگزاري اين برنامه هستند و هشدار دادند در صورتي كه اين برنامه برگزار شود، خود دانشجويان با حضور در محل برنامه مانع از برگزاري آن مي‌‏شوند.
وي ادامه داد: همچنين يكي از خبرنگاران حاضر در اين تجمع كه قصد داشت از مراسم عكس‌‏برداري كند، با مخالفت حراست مواجه شد و زماني كه مي‌‏خواست محل تجمع را ترك كند، با فريادهاي «دزد دزد» وي را متوقف و پس از آن مدتي كه وي را در يك اتاق نگه داشتند و از وي سؤال‌‏هايي كردند، رهايش كردند.
عزيزي افزود: در پايان اين تجمع بيانيه انجمن اسلامي در اعتراض به تداوم بازداشت كيوان انصاري قرائت شد .
رحیمی راد عضو انجمن دانشجویان جمهوریخواه یزد به شلاق و جزای نقدی محکوم شد
ادوارنیوز: محمدرضا رحیمی راد عضو سابق انجمن دانشجویان جمهوری‌خواه با حکم شعبه یک دادگاه انقلاب و شعبه 102 دادگاه عمومی شهرستان یزد به پرداخت10 میلیون ریال جزای نقدی بدل از شش ماه حبس و 30 ضربه شلاق محکوم شد.
این فعال دانشجویی به اتهام آنچه که از آن با عنوان "توهین به مقام رهبری" و "توهین به نگهبان دانشگاه" نام برده شد محکوم شده است.
وی به خبرنگار ادوار نیوز گفت: این پرونده در جریان اعتصاب غذای سال گذشته شماری از اعضای انجمن دانشجویان جمهوری خواه و زمانی که به دعوت انجمن در دانشگاه یزد حضور یافتم برای من گشوده شد.
انجمن دانشجویان جمهوری‌خواه دانشگاه یزد در آخرین ماه‌های دولت اصلاحات توسط هیات نظارت این دانشگاه منحل اعلام شد.
به گفته این فعال دانشجویی بر اساس آنچه که در دادنامه به آن تصریح شده، یکی از استنادات احکام قضایی مزبور شکایت سرپرست سابق دانشگاه یزد دکتر نظام‌الدین مکیان بوده است.
این فعال دانشجویی گفت: در ایام بازداشت و زمانی که من پی‌گیر پرونده بودم از برخی کانال‌های غیررسمی به من اعلام شد سرپرست سابق دانشگاه پی‌گیر بازداشت و محکومیت من است و با صدور احکام صادر شده و استناد به شکایت وی، معلوم شد این امر چندان دور از واقعیت نبوده است.
عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با توجه به تکذیب اتهامات انتسابی و این که هیچگونه دلیلی برای اثبات اتهامات وجود نداشت تنها انتظار صدور رای برائت از دادگاه داشتیم اما متاسفانه این امر محقق نشد.
رحیمی راد ادامه داد: با توجه به آن‌که اتهامات وارده را بی‌اساس می‌دانم و مرتکب جرمی نشده‌ام در مهلت قانونی در یکی از محاکم قضایی تجدیدنظر خواهی می‌کنم.
این فعال دانشجویی ابراز امیدواری کرد با توجه به محتویات پرونده و اصل 37 قانون اساسی که اصل را بر برائت می‌داند دادگاه تجدیدنظر دادنامه را نقض و رای بر برائت وی صادر کند.
محمد استکی سخنگوی وقت این تشکل دانشجویی نیز اظهار داشت: دو شاهد معرفی شده برای شهادت علیه رحیمی راد، نگهبانان دانشگاه بودند که یکی از آن‌ها در مورد اتهام وی دائر بر توهین به مقام رهبری شهادت نداد و نگهبان دیگر نیز چون علیه وی دعوی دنیوی دارد شهادتش نمی تواند پذیرفته شود.
وی احکام قضایی مزبور را غیر قابل انتظار دانست و گفت: حضور پررنگ رییس دانشگاه منتسب به دولت اصلاحات در فرایند صدور چنین احکامی به عنوان شاکی، حتی اگر با هدف تسویه حساب با برخی دانشجویان و جریان‌های دانشجویی نباشد به هیچ وجه قابل دفاع نیست و نقطه تاریکی در عملکرد ایشان محسوب می‌شود.
استکی تاکید کرد: اتخاذ تاکتیک‌ها و استراتژهای غلط توسط اصلاح‌طلبان در کنار عملکردهای غیر قابل توجیهی از این دست، زمینه رویگردانی هرچه بیشتر فعالان دانشجویی از آنان را فراهم آورد.
وی گفت: زمانی که برخی مدیران منتسب به اصلاح‌طلبان زمینه برخوردهای خشنی مانند شلاق با فعالان دانشجویی را فراهم می‌کنند قاعدتاً نباید انتظار تعامل از آنان داشته باشند.
استکی تصریح کرد: توسعه سیاسی و تشکیل جبهه دموکراسی و حقوق بشر با فرستادن فعالان دانشجویان زیر شلاق همخوانی ندارد و انتظار
ما از دوستان اصلاح‌طلب این است که در خصوص چنین مواردی موضع‌گیری کنند
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت : حاضريم مدارك رد صلاحيت 15 پذيرفته‌‏شده در آزمون كارشناسي ارشد را اعلام كنيم
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت گفت: «متأسفيم كه با وجود انتشار كارنامه‌‏هاي پذيرفته‌‏شدگان در آزمون كارشناسي‌‏ارشد در رسانه‌‏ها، باز هم مسوولان وزارت علوم و نمايندگان مجلس هفتم دليل عدم پذيرش اين دانشجويان را مردودي علمي اعلام مي‌‏كنند.»
«علي نيكونسبتي»، عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اشاره به اظهارات رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هفتم مبني بر مردود علمي بودن دانشجويان سه ستاره، گفت: «اين اظهارات در حالي است كه ابتدا وجود دانشجويان سه ستاره به شدت تكذيب مي‌‏شد، بعد پذيرفتند كه چنين دانشجوياني وجود دارد اما گفتند اين موضوع ارتباطي به فعاليت‌‏‏هاي سياسي دانشجويي ندارد.»
وي با بيان اينكه «دروغ‌‏گويي به شاخصه اصلي برخي اصولگرايان تبديل شده است»، گفت: «ما اسامي و كارنامه اين افراد را داريم. كارنامه اين دانشجويان نشان مي‌‏دهد آنها حائز رتبه علمي شده‌‏اند اما صلاحيت عمومي آنها رد شده است.»
نيكونسبتي افزود: «چرا در حالي كه كارنامه اين افراد و نامه‌‏هاي رد صلاحيتشان با امضاي آقاي نوربخش، رييس هيات گزينش استاد و دانشجو وجود دارد، باز هم برخي در اين روزهاي عزيز ماه رمضان و شب‌‏هاي قدر به اين راحتي دروغ مي‌‏گويند.»
وي با تاكيد بر اينكه «اصولگرايان اگر هنوز اعتقادي به اصولگرايي دارند، بايد مقابل اين دروغ‌‏گويي‌‏ها واكنش نشان دهند»، گفت: «ما حاضريم اسامي و مدارك رد صلاحيت 15 نفر از دانشجوياني را كه رتبه علمي كسب كردند، ارايه كنيم.»
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت تصريح‌‏كرد: «اين برخوردها در جهت ايجاد رعب و وحشت است تا دانشجويان را از انتقاد از اعمال بي‌‏تدبيرانه وزارت علوم و دولت نهم باز دارند.»
وي افزود: «در روزهاي آينده
اسناد و مداركي درباره اقدامات غيرقانوني وزارت علوم با همراهي برخي نهادها همچنين همراهي نمايندگان اصولگرا با اين روند ارائه مي‌‏كنيم .
تجمع كارگران شركت گردباف مقابل استانداري يزد
‌ ‌صبح امروز جمعي از كارگران شركت نساجي گردباف يزد در اعتراض به دريافت نكردن حقوق سه ماهه خود در مقابل استانداري يزد تجمع كردند.
به گزارش ايسنا منطقه يزد در اين تجمع كارگران در پارچه نوشته‌هاي خود خواستاركمك ازطرف استاندار شده و از وي طلب ياري كردند.
اين تجمع كه حدود سه ساعت طول كشيد پس از صحبت عبداللهي ـ مشاور استاندار يزد ـ به نمايندگي از استاندار و قول مساعدت استانداري در زمينه حل اين مشكل پايان يافت .
همبستگی و حمایت بین المللی گسترده با جنبش آزادی زن در ایران
سازمان آزادی زن در کنفرانس بین المللی در دوسلدورف، آلمان روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه ۱۳ تا ۱۵ اکتبر یک کنفرانس بین المللی وسیع در دفاع از حقوق زنان در شهر دوسلدرف، آلمان به ابتکار شورای زنان مبارز برگزار شد۔ این هفتمین کنفرانسی است که این سازمان تاکنون برگزار کرده است۔ این کنفرانس با استقبالی وسیع روبرو شد۔ طی سه روز حدود ۵۰۰۰ نفر در این کنفرانس شرکت کردند۔ نسرین رمضانعلی ار طرف سازمان آزادی زن با سازماندهندگان کنفرانس از نزدیک همکاری داشت۔
روز جمعه به گشت و گذار به کشورهای مختلف اختصاص داشت۔ در این روز ۱۳۰۰ نفر در کنفرانس حضور داشتند۔ نمایندگانی از ۱۵ کشور در مورد وضعیت زنان در هر کشور سخنرانی کردند۔ نمایندگانی از کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین، اروپا و خاورمیانه۔ سازمان آزادی زن بعنوان سخنگوی جنبش آزادی زن در ایران در این کنفرانس شرکت داشت۔ آذر ماجدی در مورد جنبش مقاومت زنان در ایران صحبت کرد۔ از نقش نسل جدید در به مصاف طلبیدن جمهوری اسلامی با کلیه قوانین، ارزشها و ایدئولوژی ارتجاعی اسلامی و از مبارزه علیه آپارتاید و حجاب اسلامی سخن گفت۔ سخنرانی آذر بارها با کف زدن های حاضرین قطع شد۔ آذر ماجدی در انتها شرکت کنندگان را به حمایت ار جنبش آزادی زن فراخواند و اعلام کرد که سازمان آزادی زن قطعنامه ای در محکومیت آپارتاید جنسی تهیه کرده است و قصد دارد تا ۸ مارس حمایت هزاران نفر را به آن جلب کند و یک جنبش وسیع در محکومیت آپارتاید جنسی براه اندازد۔ در همین هنگام نسرین رمضانعلی و شهلا خباز زاده با طوماری با طرح سمبلیک زنی که در حجاب اسیر است روی سن آمدند۔ آذر ماجدی از حاضرین خواست که حمایت خود را از این قطعنامه با کف زدن ابراز کنند و سپس این طومار را امضا کنند۔ این فراخوان آذر ماجدی با کف زدن های ممتد حاضرین مورد استقبال قرار گرفت۔ حین سخنرانی اسلاید شویی که توسط شهلا نوری تهیه شده بود از اعتراضات، مقاومت و درگیری زنان با جمهوری اسلامی نمایش داده شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت۔ در پایان دو نفر از برگزارکنندگان درخواست کردند که از سخنرانی آذر ماجدی و اسلاید شو در سفری که به هند برای شرکت در کنفرانسی دارند استفاده کنند۔ طی سه روز کنفرانس صدها نفر طومار سازمان آزادی زن در محکومیت آپارتاید جنسی را امضا کردند۔
روز شنبه به کارگاه ها در مورد مسائل مختلف اختصاص داشت۔ در این روز مینا احدی، از طرف کمیته علیه سنگسار، ابتدا در سالن عمومی کارگاه خود در مورد وضعیت زنان و اسلام سیاسی را معرفی کرد و سپس در کارگاه در این زمینه سخنرانی کرد و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ گفت۔ سخنان مینا احدی بارها با کف زدن های شرکت کنندگان در کارگاه قطع شد۔ این جلسه با استقبال بسیاری روبرو شد۔
نسرین رمضانعلی در کارگاه خاورمیانه در آتش شرکت داشت۔ نسرین رمضانعلی در مورد سیاست های دو قطب تروریستی و نقش جبهه سوم صحبت کرد۔ سخنان نسرین بویژه در مورد جبهه سوم با استقبال بسیار روبرو شد۔ نسرین رمضانعلی مفاد بیانیه جبهه سوم را بعتوان قطعنامه ای در این جلسه قرائت کرد و به تائید شرکت کنندگان رساند۔
روز یکشنبه به گزارش مسئولین پانل های مختلف اختصاص داشت که مینا احدی گزارشی به حضار ارائه داد۔ در این روز ۱۷۰۰ نفر در کنفرانس شرکت داشتند۔ مینا احدی همچنین قطعنامه ای در محکومیت سنگسار را به تصویب حضار رساند۔ وی همچنین بار دیگر قطعنامه محکومیت آپارتاید جنسی را به اطلاع حضار رساند که به تائید حضار رسید۔ نسرین رمضانعلی قطعنامه دفاع از جبهه سوم را به اطلاع حاضرین رساند که با استقبال گرم و گسترده حاضرین روبرو شد۔ این قطعنامه با کف زدن های ممتد به تصویب حاضرین رسید۔
طی این سه روز صدها نفر از میز اطلاعاتی سازمان آزادی زن و کمیته علیه سنگسار دیدن کردند و با فعالین سازمان آزادی زن، شهلا خباززاده، سهیلا خسروی، رابعه آستا، میترا زینال، شیرین حسینی، اعظم زندی، علی مرادی، نیاز قائدی، حسن آقایاری، ژیلا هرجابی صحبت کردند۔ بازدید کنندگان با علاقه و کنجکاوی بسیار در مورد وضعیت زنان و جنبش آزادی زن و سازمان آزادی زن سوال میکردند۔ صدها نفر طومار محکومیت آپارتاید جنسی را امضا کردند۔ مقادیری نیز کمک مالی جمع شد۔ رادیو فردا طی مصاحبه هایی با آذر ماجدی و مینا احدی - و تلویزیون انترناسیونال و برای آزادی زن طی گفتگو با نسرین رمضانعلی، مینا احدی و آذر ماجدی گزارش این کنفرانس را وسیعا منعکس کردند.
سازمان آزادی زن با افتخار اعلام میکند که توانست طی این سه روز صدای حق طلبانه زنان در ایران و جنبش آزادی زن را به گوش هزاران نفر برساند و حمایت و همبستگی فعال آنها را جلب کند۔ فعالیت های سازمان آزادی زن با استقبال گرم شرکت کنندگان روبرو شد۔ ضمنا طی صحبتی که آذر ماجدی و نسرین رمضانعلی با "مونیکا گتنا اینگه" مبتکر این کنفرانس داشتند قرار شد که این دو سازمان همکاری نزدیکی برای سازماندهی یک کنفرانس بین المللی آلترناتیو زنان در سال ۲۰۱۰ در ونزوئلا داشته باشند۔
زنده باد آزادی زن!
زنده باد آزادی و برابری!
سازمان آزادی زن
۱۶ اکتبر ۲۰۰۶
afsanehvahdat@yahoo.se
براى متوقف کردن احکام اعدام همکارى جهانى لازم است
افسانه وحدت ، فعال جنبش بين المللى عليه اعدام۔
دوشنبه ۱۰ اکتبر روز جهانى عليه اعدام بود۔ به همين مناسبت سازمان عفو بين الملل در استکهلم سمينارى برگزار کرد۔ از من بعنوان فعال کميته بين المللي عليه اعدام دعوت شده بود که در باره اعدام در ايران بخصوص اعدام کودکان سخنرانى کنم۔
شب هنگام فرصت داشتم که به فردا٬ دوشنبه فکر کنم٬ براى دفاع از دهها کودک و زنى که درخطر اعدام فورى اند٬ براى آنها که حتى نامشان هم به بيرون درز نکرده٬ براى خانواده هايى که منتظرند تا درخارج کشور بشود کارى کرد و طناب نفرت مرگ را از گردن عزيزانشان با هر اتهام و جرمى که دارند٬ درآورد۔ انگار نگاههاى عاجز دختر نوجوان فاطمه حقيقت پژوه٬ با چشمان اشکبار پدر کبرى رحمانپور٬ چهر دردمند شهلا جاهد و ۔ ۔ ۔ درهم مى پيچيد٬ و هجوم تند احساسى دردناک و لجوج که بر باريکه اى از مرگ و هستى در کشمکش هستند را فراهم ميکرد۔ تمامى شب را با ياد آنها سپرى کردم٬ دهها بار خودم را به جاى همه آنها گذاشتم و ناباورانه احساس کردم اينها چقدر ساکتند! چقدر کم فرياد زده اند۔ چقدر کم از حق حياتشان دفاع کرده اند۔
به ياد لحظاتى افتادم٬ که در کنار ديگرانى که همه آنها شتابان مى کوشند تا اين روزها به مدد تلاشهاى بين المللى درمحافل و نهادهاى انساندوست و مدافع حقوق بشر٬ بشود کارى کرد۔ ارابه مرگ را از حرکت باز نگهداشت٬ طناب دار را از دستهاى کريه جلاد گرفت و به عمر مرگ و کشتار خاتمه داد۔
برايم شرکت درسمينار عليه اعدام اهميت داشت٬ هم اينکه اولين بارى بود که در چنين کنفرانسى شرکت ميکردم و هم از آنرو که سخن گفتن از مرگ اصلا کار آسانى نيست۔ پس بايد از همه وقتم استفاد کنم و فقط از ارزش زندگى بگويم تا کراهت مرگ و کشتار و اعدام دو چندان نمايان شود۔
با تمامى سوداها٬ شب تمام شد و خودش را به دست حوادث روز سپرد۔ منهم تمامى يادداشتهايم را به کنارى گذاشتم و تنها قلب پر دردم را با خودم برداشتم که در کنفرانس فقط و فقط آنرا مبنا قرار دهم۔
سالن کنفرانس را درمرکز شهر استکهلم پيدا کردم۔ فکر کنم اولين کسى بودم که به محل رسيده بودم۔ تک٬ تک افراد مى آمدند۔ طبيعى بود که هر که مى آيد مخالف جان ستانى از انسانهاست واين پيشاپيش حس احترامى را به فردى که نمى شناسم٬ ايجاد مىکرد۔
راس ساعت مقرر جلسه رسميت يافت۔ فضا بسيار صميمى و دوستانه بود۔ چهره ها دوست داشتنى و بى تکلف بودند۔ احساس نمى شد که جايگاه پانل با ديگر حاضرين درسالن فاصله اى دارد٬ به شکلى دل انگيز همه بر اين باورند که کشتار انسانها بدست دولتها قتل عمد دولتى است و اين قوت قلب بزرگى است۔
سخنرانانى از کشورهاى مختلف دراين سمينار شرکت کرده بودند که احکام اعدام در آنها کماکان از سوى آن دولتها صادر مى گردد۔ و هر کدام تم سخنرانى ويژه خود را داشتند۔
خانم رز مارى اسک در مورد کشور نيجريه و قوانين شريعه حاکم بر اين کشور صحبت کرد۔ از بيحقوقي زنان و قانونن قصاص که در اين کشور اجرا ميشود و اينکه سنگسار جزو قوانين جارى اين کشور است سخن گفت۔
سخنران ديگرى در باره اعدام در کشور چين و اينکه دولت چين چه شيوه هائي بکار ميبرد که اعدامها برايش ارزان تمام شود! سخن گفت۔
مهين عليپور از کمپين دفاع از حقوق زنان در ايران از موارد بيحقوقى زنان و ويژگىاعدام زنان درايران بعنوان يک مسئله مهم اجتماعى سخن گفت و اعلام کرد که متن سخنانش را به زودى چاپ خواهد کرد۔
وقتى نوبت من شد همان کارى را کردم که قلبم مى گفت٬ ياددشاتهاى درونم را خوندم! صحبتم را با بخشي از نامه کبرى رحمان پور آغاز کردم براى آنکه فرياد کبرا يک لحظه مرا امان نمى دهد٬ براى اينکه تمامى روز و شب مرا بهم گره زده است۔ تمامى آن کلمات انگار از قلب من و از دهان کبراى جارى مى شود!
گفتم فرياد استمداد کبري ازکشوري ميايد که در آن اسلام سياسي حقوق اوليه مردم را به وحشيانه ترين شکلي زير پا ميگذارد٬ از کشورى که مردمش حق انتخاب لباس خود را ندارند٬ زنان مجبورند بر طبق قوانين اسلام حجاب داشته باشند و زيبائي هاي بدنشان را از نگاه مردان بپوشانند۔ اگر زنان حجابشان را رعايت نکنند شلاق و زندان در انتظارشان است۔ در ايران مردم به جرم داشتن نظر مخالف شکنجه و اعدام ميشوند۔
در ايران اسلامي کودکان به شديدترين وجهي مجازات ميشوند چرا که بنا به قوانين اسلام يک دختر ۹ ساله زن محسوب ميشود و يک پسر ۱۵ ساله مرد٬ که اين با کنوانسيون حقوق کودکان آشکارا در تضاد است۔ به همين دليل کساني که به نام زن يا مرد "عاقل و بالغ" اعدام ميشوند طبق معيار جهان متمدن کودک اند۔ ايران بالاترين تعداد کودکان اعدامي در دنيا را دارد۔ سپس ادامه دادم: در خبر ها ميشنويم که کسي در ايران به ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است ولي آيا هيچوقت تصور کرده ايد اين در عمل يعني چه؟ در همين لحظه همان کارى را کردم که خودم مى کنم؛
از حاضرين خواستم لحظه اي خود را به جاي دختر بچه اي بگذارند که مثلا حجاب خود را "خوب" رعايت نکرده۔ او را به نيمکتي مي بندند۔ با اولين ضربه شلاق فريادش به آسمان مي رسد٬ با دومين ضربه اشک اش در مي آيد۔ ضربات زيادي لازم نيست تا خون از بدنش جاري شود ولي آيا اين باعث مي شود که جلاد از ادامه شکنجه دست بردارد؟ گفتم مجازات رابطه جنسي خارج از ازدواج در ايران سنگسار است۔ همين امروز هشت زن محکوم به اين مجازات غير انساني و وحشيانه در زندان هاي جمهوري اسلامي در انتظار سنگسار به سر مي برند۔ آيا به کسي که سنگسار مي شود فکر کرده ايد؟
من فکر کرده ام!
وقتي که ژيلاى ۱۴ ساله را مي خواستند سنگسار کنند۔ احساس مي کردم خودم را تا سينه در زمين چال کرده اند و به سر و رويم از هر سو سنگ پرتاب مي کنند۔ حس مي کردم چشمانم متلاشي ميشود٬ ديگر اعضاي صورتم يکي پس از ديگري آش و لاش مي شوند۔ چطور ميتوانيم ساکت باشيم وقتي خبر سنگسار و اعدام در جائي ميشنويم؟ چطور ميتوان بي تفاوت بود وقتي چنين وحشيگريهاي قرون وسطايي اي در بخشي از جهان صورت ميگيرد؟
حاضرين به شدت تحت تاثير قرار گرفته بودند۔ در ادامه به سياست مماشات دول غربي با اسلام سياسي اشاره کردم و اينکه چگونه منافع سياسى و استراتژيک دولتها٬ باعث ميشود دفاع از حقوق بشرشان به شعاري بي محتوي تبديل شود و نيز اشاره کردم چگونه مردم آزاديخواه سکولار و متمدن جهان ميتوانند بر سياست هاي مماشات طلبانه دولت خود اثر بگذارند و اينکه پارلمان اروپا و سازمان ملل هم از ترس کدر شدن رابطه با ايران عملا فشاري به دولت ايران نمي‌آورند ۔
در ادامه من در مورد شيوه استثنائي کار کميته عليه اعدام توضيحاتي دادم۔ اينکه چگونه ما مي‌توانيم با زندانيان ارتباط بگيريم و تا حدو زيادى از اعدامها در ايران با خبر شويم ، خبرو عکس محکوم به اعدام را به سرعت پخش کنيم٬ خبر را جهانى کنيم۔ با خانواده و وکيل اعدامي تماس بگيريم و به اين ترتيب جان بسياري را از مرگ نجات دهيم۔
در پايان از همه حاضرين که مثل خود من اشک درچشماناشان بود خواستم که اين جلسه را به يک اتحاد و هماهنگى جدى براى انجام کارى و نه فقط سخنرانى بدل کنيم۔ تاکيد کردم که من و شما براى انجام کارى که همانامتوقف کردن احکام اعدام در هر گوشه دنياست به اين کنفرانس آمده ايم۔ اگر الان شبکه خود را تقويت نکنيم وقت و انرژى زيادى را از دست داده ايم۔
جلسه با پرسش و پاسخ و بحث و گفتگو و تاکيد به همکارى همه جانبه براى فشار آوردن بر دولتها٬ در فضايى صميمى و دوستانه خاتمه يافت۔


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com




No comments:

 
direction:rtl;