Monday, October 16, 2006

23/07/1385



چرا كارگران و دانشجويان سركوب مي‌شوند ؟

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

احمد باطبی آزاد شد
ایران پرس نیوز
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
احمد باطبی دانشجوی زندانی که در تاریخ ۷ مرداد ماه در منزلش در تهران توسط مامورین اطلاعات بازداشت شده بود، پس از تحمل ۷۹ روز انفرادی ساعت ۱۰ صبح امروز با سپردن قرار وثیقه ۱۲۰ میلیونی از زندان اوین آزاد شد.
احمد باطبی متهم ردیف اول کوی دانشگاه ابتدا از سوی دادگاه به اعدام و سپس با دو درجه تخفیف به ۱۵ سال حبس محکوم شد.
وی که برای درمان بیماریهای خود به مرخصی استعلاجی فرستاده شده بود ، ۲ روز پیش از درگذشت اکبر محمدی در زندان در پی اعتصاب غذای ۹ روزه اش، دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم هشدار داد: سفره‌هاي آب زيرزميني قم در معرفي آلودگي است
روشنگری
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم افزايش درصد نيترات در سفره‌هاي آب زيرزميني را نگران كننده دانست.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، مهندس حسن رضوي، با اشاره به استفاده مردم شهر قم از چاه‌ها و دفع فاضلاب خانگي افزود: با توجه به اين كه چاه‌هاي آب موجود در سطح شهر در مجاورت چاه‌هاي جذبي است، افزايش نيترات در سفره‌هاي آب زيرزميني شهر قم به وضعيت بحراني و خطرناك نزديك مي‌شود.
وي، دفع فاضلاب‌هاي خانگي و صنعتي و بيمارستاني به چاه‌هاي جذبي و استفاده از كودهاي شيميايي مسموم دفع آفات نباتي را عمده‌ترين منابع آلاينده آب عنوان كرده و بهترين راه جمع‌آوري فاضلاب شهري را استفاده از شبكه‌ي انتقال فاضلاب عنوان كرد.
وي افزود: در حال حاضر بيش از 35 درصد آب مصرفي شهروندان قمي از منابع سفره‌هاي زيرزميني و چاه‌هاي آب موجود در سطح شهر تأمين مي‌شود.
مدير عامل شركت‌ آب و فاضلاب به هزينه‌هاي كلان احداث و توسعه شبكه فاضلاب در شهر قم اشاره كرد: تا كنون بيش از 30 ميليارد تومان براي احداث شبكه‌هاي اصلي و فرعي فاضلاب هزينه شده است، اما متأسفانه استقبال خوبي از خريد انتشعاب توسط شهروندان صورت نگرفته است.
وي افزود در حال حاضر تنها 6.5 درصد مشتركان آب در قم، از مزاياي شبكه فاضلاب استفاده مي‌كنند.

قائم مقام تشكيلات دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) استعفا كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران – تهران
سرويس: سياسي
دبير اين تشكيلات:
استعفاي بيات بايد در شوراي عمومي تصويب
در پي استعفاي قائم مقام تشكيلات دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) از سمت خود، دبير اين تشكيلات از بررسي اين استعفا در شوراي مركزي تحكيم خبر داد.
محمد هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي استعفاي قائم مقام تشكيلات دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه)، اظهار داشت: دلايل استعفاي مجتبي بيات امروز در جلسه‌ي شوراي مركزي تحكيم بررسي شد اما هنوز از سوي شوراي عمومي پذيرفته نشده است.
وي افزود: براي پذيرش استعفاي اين عضو شوراي مركزي تحكيم بايد در اسرع وقت جلسه‌ي شوراي عمومي تشكيل شود تا اين شورا استعفاي وي را تصويب كند.
دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه)، گفت: دلايل مجتبي بيات براي استعفا از شوراي مركزي كاملا شخصي بوده و وي علي‌رغم تمايل به همكاري با مجموعه و سابقه‌ي همكاري سازنده با تحكيم، توان ادامه‌ي فعاليت در مجموعه را نداشته است.
به گزارش ايسنا، مجتبي بيات، عضو شوراي مركزي و قائم مقام تشكيلات دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) از استعفاي خود از اين سمت خبر داد.
در نامه‌ي مجتبي بيات خطاب به محمد هاشمي دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) آمده است: «بدينوسيله اينجانب مجتبي بيات استعفاي خود را از عضويت در شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت اعلام مي‌دارم. اميدوارست با عنايت به حسن نظر جنابعالي اين استعفاء در اسرع وقت در دستور كار جلسه‌ي شوراي مركزي قرار گيرد. باعث خرسندي اينجانب خواهد شد اگر اعضاي محترم شوراي مركزي و شوراي عمومي اتحاديه با درايت خويش ضمن پذيرش درخواست استعفاي اينجانب زمينه‌ي پويايي مجموعه‌ي پرافتخار دفتر تحكيم وحدت را بيش از پيش مهيا سازند. بي‌شك دوران عضويت اينجانب در شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت برگي ماندگار در تاريخ حيات اينجانب خواهد بود، زيرا افتخار همكاري با مجموعه‌اي صادق، مستقل و صميمي سعادتي بود كه كمتر تكرارشدني است. آرزومندم در فضاي آزاد متأثر از ايران آزاد و در آينده‌اي نزديك به تشريح دقيق دلايل استعفاي خود در اين برهه‌ي حساس بپردازم.
خوشحالم در زماني با مجموعه‌ي انجمن‌هاي اسلامي و دفتر تحكيم وحدت خداحافظي مي‌كنم كه اطمينان از ايفاي رسالت خطير جنبش دانشجويي آزاديخواه ايران به واسطه‌ي ثبات قدم و پايداري دوستانم، مايه‌ي نااميدي دشمنان ميهن و ملت از به انحراف كشاندن انجمن‌هاي اسلامي و دفتر تحكيم وحدت بوده است. در پناه پناه‌پذير بزرگ استوار و آزاديخواه بمانيد.»
مجتبي بيات در نشست تكميلي انتخابات سال گذشته‌ي دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) از دانشگاه تهران كانديدا شده و از سوي شوراي عمومي اتحاديه به عنوان عضو شوراي مركزي انتخاب شده بود.
اسکات ریتر : آمریکا در قبال ایران در وضعیت حمله به سر می برد و برنامه سه ساله عراق، برای ایران نیز در حال اجراست
پیک ایران
alef.ir :
اسکات ریتر، طی دو مصاحبه جداگانه که دیروز و پریروز با سی.ان.ان و فاکس انجام داد هشدار داد، آمریکا در قبال ایران در وضعیت حمله به سر می برد و برنامه سه ساله عراق، برای ایران نیز در حال اجراست و مراحل نهایی خود را می گذراند.
وی که عضو گروه بازرسی های برنامه سلاح های کشتار جمعی عراق نیز بوده است اظهار داشت، شرایط فعلی، دقیقا و به طور خطرناکی مشابه وضعیتی است که طی سه سال از 2000 تا 2003 در مورد عراق تکرار شد و در نهایت به حمله ختم شد.به گزارش الف، وی که در مصاحبه با ولف بریتزر، مجری برنامه "اتاق وضعیت" سی.ان.ان شرکت کرده بود، اذعان داشت هیچ دلیل مشخصی برای اثبات این نکته که ایران یک برنامه سلاح های اتمی را دنبال می کند وجود ندارد و اطلاعات غلط مي رود که اشتباه عراق را در مورد ایران نیز تکرار کند. وی افزود ایران مدعی است تحت قوانین منع متعارف هسته ای فعالیت می کند و نمی تواند شرایط و قوانین استثنایی را در مورد خودش بپذیرد و غرب در مقابل ادعا می کنند که ایران از این قوانین سوء استفاده می کند. مجری برنامه به صفحاتی از کتاب جدید ریتر اشاره کرد که در آن گفته شده است هرگونه عملیات نظامی در مورد ایران به طور حتم با شکست مواجه خواهد شد و از او پرسید که اصلا نیازی به حمله نظامی نیست و حمله هوایی، موشک های کروز، بمب های بزرگ و گزینه های دیگری هم هستند، چرا که گزینه زمینی برای مقابله با کشوری که شصت میلیون جمعیت دارد مناسب نیست. ریتر در پاسخ با اظهار این نکته که صد درصد از موضوع حمله مطلع است، ادامه داد، آنها در حال تهیه برنامه این کار هستند. البته که حمله زمینی اولین اقدام نخواهد بود اما آمریکا برای ادامه کار ناچار به حمله زمینی است و بمباران تنها فاز آغاز کننده کار خواهد بود. آنها این کار را با هدف نابودی نابودی تاسیسات نظامی و هسته ای در گام اول و سپس بی ثبات کردن کشور برای تغییر رژیم انجام خواهند داد. ریتر در مصاحبه با ارایلی (مجری فاشیست فاکس نیوز) نیز با تکرار همین ادعاها و در پاسخ به اظهارات شیطنت آمیز و ضد ایرانی ارایلی اضافه کرد، مردم ایران بر خلاف اقلیت خاص، آمریکا دوست ترین مردم منطقه هستند و دولت آمریکا باید از این نکته استفاده لازم را ببرد. وی ادامه داد حمله تنها راه نیست و بوش به جای حمله باید دیپلماسی را سرمشق خود قرار دهد. فیلم مصاحبه ریتر با سی.ان.ان را می توانید از باکس زیر مشاهده کنید.
فعاليتهای ايران در بازسازی لبنان
بی بی سی : خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارشی از فعاليتهای ايران در بازسازی اماکن عمومی لبنان داده که طی حمله اسرائيل به اين کشور ويران شدند يا آسيب ديدند.
آن گونه که از گزارش اين خبرگزاری برمی آيد، با اينکه اقدامات دولت ايران در بازسازی لبنان عمدتاً بر مناطق شيعه نشين اين کشور متمرکز است اما بخشی از اين اقدامات را بازسازی اماکن دينی اهل سنت و حتی مسيحيان تشکيل می دادند.
هيئتی از ايران برای نطارت بر اين بازسازی به لبنان اعزام شده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از حسام خوشنويس که رياست اين هيئت را به عهده دارد خبر داده که ايران شصت مدرسه را در محل شيعه نشين جنوب بيروت، موسوم به "الضاحية الجنوبية" و چهل مدرسه را در دره بقاع بازسازی می کند و برای بازسازی يکصد مدرسه ديگر نيز اعلام آمادگی کرده است.
به گفته آقای خوشنويس، ايران همچنين در حال بازسازی چهار بيمارستان در دره بقاع، پنج بيمارستان در حومه جنوبی بيروت و ‪ دهبيمارستان در جنوب لبنان است که بازسازی شش بيمارستان تاکنون به پايان رسيده است.
وی همچنين گفته که بازسازی و نوسازی ‪ سیمسجد، حسينيه، مصلی و ديگر اماکن مذهبی در استان بقاع ، ‪ بيستمرکز دينی در حومه جنوبی بيروت و پنجاه مرکز در جنوب لبنان نيز به دست ايران در حال اجراست و بازسازی مراکز دينی منحصر به شيعيان نمی شود بلکه اهل سنت و مسيحيان را نيز در بر می گيرد.
آن گونه که آقای خوشنويس گفته، ايران بازسازی چندين جاده اصلی و راههای فرعی 150 روستا و همچنين بازسازی ‪ .يازده پل را نيز به عهده گرفته است
به گفته وی، هزينه ای که فعاليتهای ايران برای بازسازی لبنان در بر دارد بين ‪ ۳۵تا پنجاه ميليون دلار برآورد شده است.
سه ماه پيش به دنبال ربوده شدن يک سرباز اسرائيلی به دست چريکهای گروه شيعی حزب الله لبنان، خاک اين کشور هدف حمله شديد ارتش اسرائيل قرار گرفت و ده هزار سرباز اسرائيلی مناطق جنوبی لبنان را بيش از يک ماه به اشغال خود درآوردند.
حمله اسرائيل خسارات گسترده ای به لبنان وارد کرد و تلفات غيرنظامی فراوانی برای اين کشور به بارآورد.
طی دوران حمله به اسرائيل، ايران از لبنان و حزب الله حمايت کرد اما در عين حال تأکيد ورزيد که حمايتش از حزب الله تنها در حد پشتيبانی معنوی و سياسی است.
ايران طی سالهای پس از از انقلاب حضور چشمگيری در عرصه های مختلف سياسی، اقتصادی و اجتماعی لبنان دارد و نهادهای مختلف ايرانی در لبنان فعالند.
غير از ايران برخی از کشورهای عربی نيز مستقيماً در بازسازی لبنان فعاليت می کنند.

شريف : لايحه‌ي اعتراضيه به حكم محكوميت ديوارگر ثبت شد
وكيل مدافع ديوارگر، گفت: لايحه‌ي اعتراضيه به حكم محكوميت برهان ديوارگر صادره از سوي شعبه‌ي اول دادگاه انقلاب اسلامي به ثبت رسيد.
محمد شريف در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: اين پرونده جهت رسيدگي به اعتراض به حكم محكوميت، علي‌الاصول بايد به شعبه‌ي تجديدنظر استان كردستان ارسال شود.
به گفته‌ي وي فردا (23/7/85) جلسه‌ي رسيدگي به پرونده محمود صالحي متهم رديف اول پرونده تجمع 11 ارديبهشت سقز در سال 83 در شعبه‌ي يكم دادگاه انقلاب اسلامي سقز برگزار خواهد شد.
شريف گفت: روز گذشته با پدر دكتر كيوان انصاري، دبير اسبق انجمن اسلامي دانشگاه امير كبير در مورد پرونده فرزندش و چگونگي دفاع از وي در دفتر كانون مدافعان حقوق بشر مذاكرات لازم به عمل آمد.

نامه يک زندانی از زندان رجائی شهر : يک سال از ترور ناجوانمردانه پسر بزرگم امید کرمی خیر ابادی به دست سپاه گذشت
به نام آزادی
به نام خداوند هستی آفرین
یک سال از ترور ناجوانمردانه پسر بزرگم امید کرمی خیر ابادی در مورخه 25/7/1385 برابر با 17 اکتبر 2005 بدست جلادان سیاه دل گذشت ومن را همچنان پشت میله های زندان نگه داشته اند و مرخصی نمی دهند تا بر سر مزارش بروم وچون در مزار او اشک نریخته ام هنوز هم مرگ او برایم تازگی دارد . من نمیدانم این سیه دلان که ادعای اقتدار دارند چه ترسی از خارج شدن من از زندان دارند که علیرغم اینکه دارای چندین بیماری اساسی هستم ونیاز شدید به مداوا در بیمارستانهای مجهز را دارم ونیز با توجه به ازدواج دختر بزرگم ،ترور برادرم عبدالرضا کرمی خیر ابادی در کشور نروژو ترور پسرعزیزم امید کرمی خیرابادی حاضر نشده اند طبق قانونی که خودشان وضع کرده اند و طبق اصول انسانی به من مرخصی بدهند ،الان هم در استانه سالگرد مرگ توام با شکنجه پسرم هستم. از دادن مرخصی که حق مسلم من میباشد خودداری میکنند .من از هموطنان عزیزم خاصه انهایی که ساکن شاهین شهر اصفهان هستند ،علل خصوص کسانی که مثل من داغ فرزند دیده اند تقاضا دارم به قبرستان این شهر رفته واز سوی من یک شاخه گل روی قبر امیدم بگذارند، و به او بگویند پدرت همیشه به یاد تو هست و کارش مدام گریه کردن است ونیز به او بگویند همان کسانی که تو و عمویت عبدالرضا را ترور کرده اند قصد کشتن مرا هم داشته اند و تاکنون 3 بار به جانم سوء قصد کرده اند وهنوز هم از روی عناد به من مرخصی نمیدهند تا به دیدارت بیایم .اما همیشه با سوز دل از خدا میخواهم تا امید کسانی را که با تو وعمویت این معامله را کردن از انها بگیرد و داغ امیدها یشان را روی دل سیاهشان بگذارد . خون من از خون پسرم و برادرم و جوانان به خون غلتیده ایران رنگین تر نیست ،من هم از مرگ هراسی ندارم حتی اگر موفق بشوند مرا هم بکشند قدر مسلم از چنگ ملت ایران ، انها را گریزی نیست .
ننگ بر رژیمی که به مساحت یک مملکت ،زندان وبه اندازه یک ملت ، اپوزیسیون دارد .
علی رضا کرمی خیرابادی 22/7/1385 زندان رجایی شهر کرج بند 5 فرعی
فعالان جقوق بشر در ايران
بازجويي از يك دختر 14 ساله‌ي آمريكايي به خاطر كامنت‌هاي ضد بوش
نيروهاي امنيتي مصر از يك دانش‌آموز 14 ساله‌ي آمريكايي به دليل اعلام اظهار نظرهاي مخالفش عليه بوش در يك گفت‌وگوي اينترنتي، بازجويي كردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) روزنامه‌ي ساكرامنتو بي -‌چاپ آمريكا- نوشت: عناصر سازمان اطلاعات آمريكا و وزارت امنيت داخلي اين كشور با حضور در مدرسه‌ي دخترانه‌ي ماكلاچي در ساكرامنتوي كاليفرنيا از جوليا ولسون، دانش‌آموز 14 ساله‌ي آمريكايي بازجويي كردند.
براساس اين گزارش اين بازجويي‌ها به دليل بيان اظهار نظرهاي مخالف (كامنت‌هاي ضد بوش) جوليا در يك سايت اينترنتي گفت و گوي مردمي كه جوانان آمريكايي علاقه‌ي زيادي به اين سايت دارند، صورت گرفته است.
اين دانش‌آموز ‌آمريكايي هم‌چنين كاريكاتورهايي را در اين سايت به نمايش گذاشته بود كه در آن چاقويي به سوي جورج بوش، رييس‌جمهور ‌آمريكا نشانه گرفته شده و در بالاي اين تصوير نوشته شده است:‌ بوش را بكشيد.
وي همچنين در گفت و گو با اين روزنامه‌ي آمريكايي تاكيد كرد‌: من با تمام وجود با سياست بوش مخالف هستم ولي قصد كشتن او و يا آزار رساندن به او را ندارم و مي‌توانم بگويم كه فقط او را دوست ندارم.
پدر اين دانش‌آموز آمريكايي نيز تاكيد كرد كه عناصر امنيتي در برخورد با فرزندش زياده‌روي كرده‌اند.
وي افزود: آن‌ها درخصوص اهداف و اقدامات دختر من مبالغه و اغراق كرده‌اند .
«این دادگاه ها دادگاه نیست. دادگاه باید گوش زن را بکشد تا بیاید سرخانه و زندگی‌اش»
اخبار روز: فریبا داوودی مهاجر
این جمله و جملاتی از این دست مدتی است که در برنامه به اصطلاح «الفبای مهربانی» از اول ماه رمضان تاکنون از رسانه ملی پخش می‌شود و مردانی را نشان می‌دهد که پشت میله های زندان، گریان، مستاصل و یا آواره در راهروهای دادگاههای حمایت از خانواده از مهریه و نفقه و زنانی که تمکین نمی‌کنند و بچه های خود را رها کرده اند ، به امان آماده‌اند. مردانی که همگی حتی در زندان به همسران خود عشق می‌ورزند و زنانی که بی‌رحمانه مهریه های سنگین را به اجراء گذاشته و شوهران را زندانی کرده اند. زنانی که ترک خانه و خانواده گفته و به تعبیر یکی از مصاحبه شوندگان بغض در گلو: «بد شده‌اند، ‌بد» !
عجب تراژدی دردناکی است قصه های هر شب الفبای مهربانی و پخش آن در یکی از ساعات پربیننده صدا و سیما، آن هم بعد از افطار که معمولا همه ا عضاء خانواده بیننده تلویزیون هستند. البته تنها یک برنامه از زنانی که مشکل دارند، در این میان پخش می شود که مقابل آن همه تبلیغات یکطرفه زن ستیز که با عجز و ناله یک مرد به پایان می‌رسد، محو می شود.
اشتباه نشود! منظورم موافقت و تائید مهریه بالا یا به زندان رفتن مردان نیست که مردان نیز تاوان حقوق نابرابر و قوانین غلط را می‌پردازند.
هدف پرده برداشتن از ساخت برنامه هایی است که هدفمند و یکسویه و آگاهانه منزلت و شخصیت زنان را نشانه رفته اند. در قالب سریال ها، تبلیغات تجاری، مناظره ها و سخنرانی ها زنان را مادی، تجملاتی، کم عقل، کم طاقت و بی‌ظرفیت، حسود، ریاکار، منتظر شوهر، همیشه در مطبخ، وابسته و حتی نماد شیطان نشان می‌دهد و مردان را آینده نگر، عقلایی، منصف، عاشق، قاضی و تاجر و کارخانه دار، معتدل و صبور و خلاصه انسانی پر از صفت های خوب به تصویر می کشد.
صدا و سیمای ملی این کشور به کجا می‌رود؟ به دنبال چه اهدافی است؟ از زنان چه وظایف و چه نقش هایی می‌خواهد؟ ترسیم این چهره از زن در جامعه با چه اهداف و منافعی صورت می‌گیرد؟
این مدل از زنان و درونی کردن این خصایص در جامعه که به وسیله تبلیغات در حافظه کوتاه مدت و بلند مدت مردم می نشیند با چه مقاصدی انجام می‌شود، آن هم در شرایطی که دولت شعار توسعه پایدار و همه جانبه می‌دهد .
آیا در برنامه ای به نام «الفبای مهربانی» تبلیغ این همه نفرت و شک و کینه که سرمنشاء آن زنان هستند به راستی موجب استحکام خانواده و یا تنزل مهریه می‌شود یا بذر نفاق و توهم توطئه را از همان ابتدا میان دختران و پسران جوان پراکنده می‌کند.
زهی خیال باطل اگر بدون اصلاح قوانین یکسویه که به نفع مردان است بتوانیم عشق و مهربانی و صداقت را در خانواده ها جاری کنیم.
به راستی از آمار بالای طلاق، خشونت خانگی، نزاع و عداوت یک چرای ساده در ذهن ما شکل نگرفته است و آیا صدا و سیما وظیفه ندارد به جای پرداختن به معلول، علت این معضلات اجتماعی را روشن کند؟ به رابطه این معضلات با قوانینی که حق طلاق را با مرد می‌داند بپردازد؟ به گونه ای که مرد می‌تواند هر زمانی که بخواهد زن را طلاق دهد و چنانچه زن درخواست طلاق نماید باید به دهها دلیل تمسک کرده و سال ها در پی اثبات ادعای خود در دادگاهها دوندگی کند. آیا در چنین شرایطی مهریه به کمک او نمی‌آید تا حق طلاق را با مهریه معامله و جانش را نجات دهد و یا در مقابل حضانت فرزند، مهریه‌اش را ببخشد یا برای رهایی از خشونتی که پشت درهای بسته صورت می‌گیرد و قابل اثبات در هزارتوی قوانین نیست، از سلاح مهریه استفاده کند یا در زمانی که پس از سال ها زندگی و از دست رفتن جوانی، سایه شوم هوو را به دلیل قانون تعدد زوجات احساس می‌کند، بتواند با مهریه‌اش سقفی بالای سرش دست و پا کند. آن هم در شرایطی که به دلیل مشروط شدن حق کار به اجازه همسر، دارای استقلال اقتصادی نیست و درآمدی از خود ندارد و سالها کار خانگی‌اش ندیده گرفته شده است.
این بار در مقابل تمامی حقوقی که قانون به مردان اعطا کرده است، داشتن مهریه چنین بر رسانه ملی گران آمده که هر شب بر آن اشک ریخته و به قانون می‌تازد، ولی اگر زنان درخواست تغییر قوانین را داشته باشد یا در پی انقلاب مخملین هستند یا در پی نفی ضروریات دین.
آیا صدا و سیمای محترم تاکنون از قتل های ناموسی که در گوشه و کنار این کشور صورت می‌گیرد نیز برنامه تهیه کرده است. از برادران و پدران و همسرانی که به دلیل شک، غیرت و یا حفظ آبرو زنان را می‌کشند و چون اغلب صاحب خون هستند از مجازات فرار می‌کنند.
آیا از زنانی که آتش را بر زندگی ترجیح می‌دهند و از ترس ازدواج اجباری یا خشونت خودسوزی می‌کنند گزارشی به مردم ارائه کرده است. آیا از زنانی که به وسیله شوهران و یا پدران خود فروخته می‌شوند حرفی به میان آورده و در همین زندان ها دوربین خود را رو به روی آنها گرفته است. زنانی که پس از فروش به ولگردی، روسپی‌گری، اعتیاد و انواع آسیب های اجتماعی دچار و در نهایت روانه زندان می‌شوند.
آیا از دخترکانی که در کودکی مورد تجاوز محارم قرار می‌گیرند و یا در پروسه ترافیک و قاچاق زنان تقدیم شیخ‌های عرب می‌شوند تنها یک کلام گفته است و یا با زنانی که طعم ترس، اجبار، ناسزا، قهر، تحقیر، تجاوز، محروم کردن از دیدار والدین و بسیاری از موارد دیگر را احساس کرده‌اند مصاحبه کرده است؟
سلاح زنان کلت کمری نیست که مجری برنامه بالا می‌گیرد و با مهریه مقایسه می‌کند. مهریه سلاح زنان برای روانه کردن مردان به زندان هم نیست آنهم در شرایطی که به لحاظ آماری نمی‌توان به دلیل بودن چند مرد در زندان راجع به همه زنان قضاوت کرد.
مهریه امروز تنها وسیله‌ای است که شاید و فقط شاید زنان بتوانند به بخشی از حقوق از دست رفته خود دست یابند.
اگر جناب مجری کمی از نگرش یکسویه خود می کاست و زنانی را می‌دید که با تمام مشکلات مالی، آواره و بی پناه، تبعیض را در دادگاه تجربه کرده و با مهریه‌ها و نفقه های قسطی و اندک، آسیب دیده از خشونت هایی که نمی‌توانند اثبات کنند، مجروح از تهمت‌هایی که تحمل می‌کنند، دور از فرزندان در فقدان یک نظام حمایتی، باز هم سعی در یک زندگی شرافتمندانه دارند، مورد هجوم این همه نقد که البته خیرخواهانه است و خود بر آن اعتراف دارد، قرار نمی‌گرفت.
اما پس از اینهمه باید گفت که مردان نیز قربانی این قوانین نابرابرند! باید بدانند که هرگز عشق واقعی در یک رابطه نابرابر و نگاه از بالا وسلسله مراتبی که زن را جنس دوم می‌داند، ایجاد نمی‌شود. شاید زنان به شکل تاریخی نقش هایی را آموخته باشند و حتی باور کرده باشند که مدیران خانه هستند و یا معشوقه های که باید همواره تکمین کنند و ابزار خدمت رسانی باشند. اما تا زمانی که قانون، ریاست خانواده را از خصایص مرد می داند قطعاً یکی رئیس است و دیگری مرئوس، یکی دستور می‌دهد و دیگری اطاعت می‌کند. یکی نفقه می‌پردازد و دیگری در مقابل دریافت این پول تمکین جنسی می‌کند، یکی سرپرست است و دیگری گوش به فرمان.
واقعیت این است و باقی ادعایی بیش نیست و شاید هم هندوانه هایی باشند که برای تداوم این وضعیت زیر بغل زنان گذاشته می‌شود.
باید بدانید وزیر هم که باشیم یا وکیل مجلس، پزشک و یا محقق، برای رفتن به یک سفر ولو علمی و تحقیقاتی نیاز به امضاء همسر داریم.
حالا مختاریم! می‌توانیم همچنان مدیر خانه هایمان باقی بمانیم و دیگر هیچ!
خودسوزی» روش‌ بيش‌ از 50درصد خودكشي‌ها؛خودكشي‌، دومين‌ عامل‌ مرگ‌ ومير در ايران‌ است‌
اعتماد: يك‌ روانشناس‌ دومين‌ علت‌ مرگ‌ و ميرها در كشورمان‌ را «خودكشي‌» اعلام‌ كرد و گفت‌: اهميت‌ اين‌ موضوع‌ زماني‌ محرز مي‌شود كه‌ بدانيم‌ قربانيان‌ اصلي‌ اين‌ نوع‌ مرگ‌، زنان‌ هستند.
دكتر حسن‌زاده‌ در كارگاهي‌ كه‌ به‌ مناسبت‌ روز جهاني‌ بهداشت‌ روان‌ در موسسه‌ تحقيقات‌، بازتواني‌ و بهبود زندگي‌ زنان‌ برگزار شد، خاطرنشان‌ كرد: آمار خودكشي‌ زنان‌ در جهان‌ 15 در هر 100 هزار نفر و اين‌ آمار در انگلستان‌ 2 در 100 هزار و در هندوستان‌ 148 در هر 100 هزار نفر گزارش‌ شده‌ است‌.
وي‌ هندوستان‌ را پايتخت‌ خودكشي‌ زنان‌ در جهان‌ و بعد از آن‌ بيشترين‌ آمار خودكشي‌ زنان‌ را متعلق‌ به‌ چين‌ دانست‌ و گفت‌: در ايران‌ بيش‌ از 50 درصد خودكشي‌ها، به‌ روش‌ خودسوزي‌ است‌.
اين‌ روانشناس‌ عوامل‌ اجتماعي‌، فرهنگي‌، اقتصادي‌ و زيست‌شناسي‌ را در افزايش‌ خودكشي‌ تاؤيرگذار خواند و تصريح‌ كرد: با توجه‌ به‌ عوامل‌ اجتماعي‌، هر چه‌ تغييرات‌ در جامعه‌ بيشتر باشد و يا بر اساس‌ عوامل‌ فرهنگي‌، سنتها و باورهاي‌ مردسالارانه‌ در جامعه‌ شدت‌ بگيرد، آمار خودكشي‌ نيز افزايش‌ مي‌يابد.
وي‌ دو طبقه‌ بسيار مرفه‌ و فقرا را بيشتر در معرض‌ اقدام‌ به‌ خودكشي‌ دانست‌ و بيان‌ كرد: بايد توجه‌ داشت‌ خودكشي‌ از منظر زيست‌شناختي‌ داراي‌ ژن‌ مستقلي‌ است‌ كه‌ حتي‌ از بيماريهاي‌ رواني‌ نيز جداگانه‌ عمل‌ مي‌كند.
حسن‌ زاده‌ با بيان‌ اين‌ كه‌ خودكشي‌ پديده‌ فراگيري‌ است‌ كه‌ مورد غفلت‌ واقع‌ شده‌ است‌، ادامه‌ داد: 70 درصد كساني‌ كه‌ خودكشي‌ كرده‌اند، قبل‌ از اين‌ اقدام‌ به‌ پزشك‌ مراجعه‌ كرده‌ ولي‌ در ادامه‌ جدي‌ گرفته‌ نشده‌اند.همچنين‌ 90 درصد كساني‌ كه‌ خودكشي‌ مي‌كنند، دچار يك‌ جنون‌ آني‌ مي‌شوند و 80 درصد كساني‌ كه‌ خودسوزي‌ كرده‌ و سپس‌ نجات‌ مي‌يابند، از اقدام‌ خود پشيمان‌ مي‌شوند.
به‌ گفته‌ وي‌ گرچه‌ آمار كساني‌ كه‌ در جهان‌ خودكشي‌ كرده‌اند، زياد است‌أ اما آمار اقدام‌كنندگان‌ به‌ خودكشي‌ 10 تا 20 درصد آن‌ است‌أ ضمن‌ اين‌ كه‌ از هر 6 فرد افسرده‌ يك‌ نفر اقدام‌ به‌ خودكشي‌ مي‌كند.
دكتر حسن‌زاده‌ علايم‌ هشدار دهنده‌ فرد در معرض‌ خودكشي‌ را كم‌ حرفي‌، گوشه‌گيري‌، بيان‌ حرفهاي‌ مايوس‌كننده‌ و گفتن‌ جملاتي‌ نظير اين‌ كه‌ «كاهش‌ مي‌مردم‌» يا «آخرش‌ كه‌ چي‌?» دانست‌ و تاكيد كرد: در مواجهه‌ با اين‌ افراد نبايد نصيحت‌ كردأ چرا كه‌ اين‌ فرد دچار نزديك‌بيني‌ رواني‌ هستند و دايره‌ ديد آن‌ نسبت‌ به‌ مسائل‌ اطراف‌ محدود و تنگ‌ شده‌ است‌.
وي‌ با بيان‌ اين‌ كه‌ خودكشي‌، هيچ‌ درماني‌ با قرص‌ و آمپول‌ ندارد، خاطرنشان‌ كرد: ايمان‌ به‌ خدا، وجود كودك‌ در منزل‌ و حمايتهاي‌ اجتماعي‌ عوامل‌ مهم‌ حفاظت‌كننده‌ در برابر خودكشي‌ هستند.
حسن‌ زاده‌ با اشاره‌ به‌ درج‌ خبرهاي‌ خودكشي‌ در رسانه‌ها بيان‌ كرد: اين‌ گونه‌ خبرها نبايد در صفحه‌ اول‌ روزنامه‌ با تيترهاي‌ تحريك‌آميز درج‌ شود و در آن‌ به‌ جزييات‌ فرد اقدام‌ كننده‌ به‌ خودكشي‌ و نحوه‌ اقدام‌ آن‌ نيز پرداخته‌ شود.
دكتر ضيايي‌، رييس‌ موسسه‌ تحقيقات‌، بازتواني‌ و بهبود زندگي‌ زنان‌ نيز با بيان‌ اين‌ كه‌ در سال‌ 2005، يك‌ ميليون‌ نفر در دنيا بر اؤر خودكشي‌ جان‌ خود را از دست‌ دادند، گفت‌: در هر40 ؤانيه‌ يك‌ نفر در دنيا خودكشي‌ مي‌كند.
به‌ گفته‌ وي‌، آمار خودكشي‌ها، به‌ حدي‌ جدي‌ است‌ كه‌ حتي‌ در مقابل‌ مرگهاي‌ سالانه‌ ناشي‌ از قتل‌ )500 نفر در دنيا( بيشتر است‌.
وي‌ با اشاره‌ به‌ پيش‌بيني‌ سازمان‌ بهداشت‌ جهاني‌ مبني‌ بر اين‌ كه‌ آمار خودكشي‌ در سالهاي‌ آينده‌ از مرز يك‌ ميليون‌ نفر در سال‌ به‌ 5\1 ميليون‌ نفر خواهد رسيد، بيان‌ كرد: زنان‌ متاهل‌، مردان‌ مجرد و بالاي‌ 30 سال‌ و افراد بين‌ 15 تا 44 سال‌ جزو گروههاي‌ اجتماعي‌ هستند كه‌ بيشترين‌ اقدام‌ به‌ خودكشي‌ را دارندأ از سوي‌ ديگر در حال‌ حاضر بسياري‌ از آمارهاي‌ پزشكي‌ قانوني‌ نشان‌ مي‌دهد كه‌ تعداد خودكشي‌ها در جوانان‌ نيز قابل‌ توجه‌ است‌أ چرا كه‌ قدرت‌ مقابله‌ با مشكلات‌ در آنها بسيار كم‌ به‌ نظر مي‌رسد.
رييس‌ موسسه‌ تحقيقات‌، بازتواني‌ و بهبود زندگي‌ زنان‌ با بيان‌ اين‌ كه‌ اقدام‌ به‌ خودكشي‌، تنها محدود به‌ بيماران‌ رواني‌ نيست‌، افزود: تنها 25 تا 30 درصد بيماران‌ رواني‌ اقدام‌ به‌ خودكشي‌ مي‌كنند و نكته‌ قابل‌ توجه‌ اين‌ است‌ كه‌ بدانيم‌ درصد قابل‌ توجه‌ اين‌ افراد بيماري‌ رواني‌ ندارند.وي‌ با اشاره‌ به‌ آمار خودكشي‌ يا خودسوزي‌ زنان‌ در كشورمان‌ گفت‌: در سه‌ استان‌ كرمانشاه‌، كردستان‌ و كهگيلويه‌ و بوير احمد، درصد خودكشي‌ زنان‌ به‌ 38 درصد مي‌رسد و بعد از آنها استان‌هاي‌ بوشهر و خوزستان‌ داراي‌ آمار قابل‌ توجهي‌ در اين‌ زمينه‌ هستند.ضيايي‌، اصلي‌ترين‌ علت‌ اين‌ خودكشي‌ها و خودسوزي‌ها را خشونتهاي‌ خانگي‌ عليه‌ زنان‌ اعلام‌ و بيان‌ كرد: در مناطق‌ عشايري‌ و سنت‌نشين‌ كه‌ باورها و اعتقادات‌ نادرست‌، بيش‌ از ساير مناطق‌ حاكم‌ است‌، ميزان‌ خودكشي‌ها بيشتر گزارش‌ شده‌ است‌
برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;