Sunday, December 03, 2006

11/09/1385 شنبه




نظر شما در مورد بیانیه 16 آذر امسال چیست ؟


لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


تجمع دانشجويان پلي‌‏تكنيك مانع حضور وزير علوم بر سر كلاس درس شد
تهران- خبرگزاري كار ايران
تجمع دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير (پلي‌‏تكنيك تهران) در اعتراض به مسائل اين دانشگاه، مانع حضور وزير علوم بر سر كلاس درس صبح امروز خود شد.
علي عزيزي، عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشگاه اميركبير با اعلام اين خبر به خبرنگار "ايلنا"، گفت: صبح امروز دانشجويان اميركبير با حضور و تجمع در دانشكده رياضي اين دانشگاه به «سه‌‏ستاره شدن دانشجويان پلي تكنيك و حل نشدن مشكل آنها تاكنون»، «تخريب ساختمان انجمن اسلامي» و «ممنوع‌‏الورود شدن سه دانشجو به اين دانشگاه» اعتراض كردند كه اين تجمع باعث شد وزير علوم -كه در دانشگاه پلي‌‏تكنيك تدريس داشت- نتواند بر سر كلاس خود حاضر شود.
وي افزود: زماني كه مسوولان خود را به پاسخگويي در برابر دانشجويان موظف نمي‌‏دانند، مسلم است كه آنها نيز به سمت برخورد متقابل روي مي‌‏آورند.
عزيزي تصريح كرد: جا دارد مديران اقداماتي انجام ندهند كه باعث شود فضاي دانشگاه به سمت تقابل بين مديريت و دانشجو پيش برود.
بحران دردانشگاه يزد در پي بروز بيماري مشكوك ميان دانشجويان
خبرنامه امیرکبیر
بيش از۴۰۰ نفر از دانشجويان دانشگاه يزد براثر غذاى ناسالم دانشگاه مسوم شده و تعدادى از آنها در قرنطينه بسر می‌برند. مسمويت دانشجويان به تعطيلى خوابگاه دختران انجاميده است. اكنون كل سلف سرويس‌هاى خوابگاههاى دختران دانشجو تخليه و قرنطينه شده است و دانشگاه به حالت نيمه تعطيل درآمده است.
دختران دانشجو ابتدا تشنج شديد داشته‌ و به دنبال آن به اسهال، استفراغ خونى و استخوان درد شديد مبتلا شده اند. مسئولان هنوز علت اين حادثه را اعلام نكرده‌اند. پيش از اين رئيس‌ مرکز بهداشت‌ استان‌ يزد در اين خصوص گفته بود‌: تعدادي‌ از دانشجويان‌ دختر دانشگاه‌ يزد دو شب‌ قبل‌ بعلت‌ دل‌ درد، اسهال‌ و استفراغ‌ به‌ بيمارستان‌ شاه‌ ولي‌ اعزام‌ شدند که‌ تعدادي‌ بصورت‌ سرپايي‌ مداوا و بقيه‌ بستري‌ شدند. تعداد اين‌ بيماران‌ امروز(ديروز) به‌ ۴۰۰ نفر رسيد که‌ ۲۰۰ نفر آنان‌ به‌ بيمارستان‌ شهيدصدوقي‌ و بقيه‌ به‌ بيمارستان‌ شاه‌ ولي‌ اعزام‌ شدند.
طبق گزارشاتى كه از يزد رسيده حال برخى از دانشجويان مبتلا شده وخيم است بطوريكه آنها هم‌اكنون در قرنطينه بسر می‌برند. علت بيمارى دانشجويان از سوى بيمارستان شهيد صديقى يزد مورد بررسى است و قرار است فردا - شنبه - نتيجه آزمايشات اعلام شود.
امرالهي، معاونت دانشجويي دانشگاه يزد، در اين رابطه گفت: از يکشنبه شب گذشته ۲ نفر از دانشجويان خوابگاه دختران دچار ناراحتی با علائم تب و لرز، سرگيجه و استخوان درد و در نهايت اسهال شده بودند که به بيمارستان منتقل شدند.
وی اضافه کرد: آمار دانشجويان مبتلا روز به روز افزايش می يافت به طوری که در شب دوم ۸ نفر دچار بيماری شدند و شب سوم نيز ۱۰۰ نفر از دانشجويان به بيمارستان منتقل شدند.
وی با بيان اينکه يک هزار و ۹۰۰ نفر در خوابگاه دختران دانشگاه يزد سکونت دارند،
افزود: اين ايام مقارن با امتحانات ميان ترم دانشجويان است و با توجه به اينکه يک هزار نفر از دانشجويان دختر خوابگاهی دانشگاه را ترک کرده اند و ضمن اينکه امکان سرايت به دانشجويان ديگر نيز وجود دارد، تصميم گرفته شد امتحانات ميان ترم يک هفته به تعويق بيافتد.
امرالهی ادامه داد: کلاس ها تشکيل می شود زيرا در خوابگاه پسران هيچ گونه مشکلی ايجاد نشده است. هيچ گونه غيبتی برای پسران دانشگاه يزد موجه نيست زيرا هيچ کونه علائمی در آنها ديده نشده اما غيبت دختران به مدت يک هفته موجه است.
اظهارات معاونت دانشجويي دانشگاه يزد در حالي عنوان مي شود كه به گفته دانشجويان اين دانشگاه ۶ نفر از دانشجويان پسر دانشگاه يزد نيز به بيماري مذكور مبتلا شده اند. از آن جا كه اين بيماري مسري تشخيص داده شده است، تصميم مسئولين دانشگاه يزد در خصوص عدم تعطيلي كلاس ها نگراني دانشجويان اين دانشگاه را به همراه داشته است.
حکم تبعید شاهین نیا صادر شد
روزنه
هاشم شاهین نیا در سال ۷۸ برای نخستین بار دستگیر شد و به ۲ سال و نیم زندان را متحمل شد و در سال ۸۱ بصورت مشروط آزاد شد . وی سال ۸۴ در تجمعی که برای تحریم انتخابات برگزار شده بود دستگیر شد و به ۵ سال زندان در تبعید محکوم شد و به سبب مشروط بودن آزادیش ۲ سال و نیم گذشته را نیز باید دوباره متحمل شود . وی نسبت به حکمی که برایش صادر شده بود اعتراض کرده بود و ۳ روز پیش ۷/۹/۱۳۸۵ جواب اعتراضش آماده و حکم تبعیدش به او ابلاغ شده است و محل تبعید او شهرستان بوشهر اعلام شده است.
از آنجایی که جمهوری اسلامی می خواهد بر روی زندانیان سیاسی فشار مضاعفی وارد کند حکم های سنگینی برای آنها صادر می کند و در این راستا ممکن است با پرونده سازی هایی که می کنند همچین سرنوشتی برای کیوان رفیعی و کیانوش سنجری نیز رقم بخورد .
۱۰/۹/۱۳۸۵
کارکنان مترو تهران روز یکشنبه دست به تجمع اعتراضی میزنند
به هر شکل که میتوانید از آنها حمایت کنید.
روزنه
کارگران و کارکنان مترو تهران که مجموعا ٣٢٠٠ نفر میباشند تصمیم گرفتند روز یکشنبه ١٢ آذر ساعت دو بعدازظهر در مقابل مترو ایستگاه امام خمینی دست به تجمع اعتراضی بزنند. اعتراض کارگران و کارکنان مترو به تصمیم مدیران شرکت است که قصد دارند امور مترو را به پیمانکاران واگذار کنند. کارکنان مترو میدانند که با انتقال امور شرکت به پیمانکاران، استخدامی رسمی آنها از بین خواهد رفت و به کارگران پیمانی و موقت تبدیل خواهند شد و امنیت شغلی آنها از بین خواهد رفت.
در سالهای گذشته از جمله از طریق انتقال شرکت ها و کارخانجات به پیمانکاران، میلیونها کارگر از استخدام رسمی به کارگران پیمانی تبدیل شده اند و بتدریج بسیاری از آنها کار خود را از دست داده اند. و یا دائما مورد تهدید بیکاری قرار داشته و به بردگان تماما بیحقوق تبدیل شده اند.
حزب کمونیست کارگری از خواست و اعتراض بحق کارگران و کارکنان مترو تهران حمایت میکند و از همه مراکز کارگری، از دانشجویان و بخشهای مختلف مردم میخواهد به هرشکل که میتوانند از این مبارزه حمایت کنند. مبارزه کارکنان متروی تهران، سنگری است که میتوان بدور آن جمع شد و صف قدرتمندی از همبستگی کارگری شکل داد. این فرصت را نباید از دست داد. توجه همه فعالین و پیشروان کارگری را به این مساله جلب میکنیم.
مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ آذرماه ١٣٨٥، ١ دسامبر ٢٠٠٦

اعتراض شورای عمومی کنگره اتحادیه های انگلیس (تی یو سی) به جمهوری اسلامی
در رابطه با ربودن و آزار مجدد منصور اسانلو دبیر سندیکای کارگران شرکت واحد

روزنه
عالیجناب دکتر محمود احمدی نژاد
پرزیدنت جمهوری اسلامی ایران
کاخ ریاست جمهوری
خیابان فلسطین, تقاطع آذربایجان
تهران, ایران
جمهوری اسلامی ایران
پرزیدنت عزیز, احمدی نژاد
منصور اسانلو
من به نیابت از شورای عمومی کنگره اتحادیه ها که نزدیک به 4/6 میلیون اعضای اتحادیه در انگلستان را نمایندگی میکند این نامه را مینویسم تا نگرانی عمیق خود را در مورد خبر ربودن آقای منصور اسانلو, پرزیدنت سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه که در تاریخ 19 نوامبر اتفاق افتاد, ابراز دارم. ما باخبر شده ایم که آقای اسانلو با زور و بدون هیچ گونه حکم جلب در خیابان فرجام, در شرق تهران بوسیله مأموران مسلح لباس شخصی ناشناس دستگیر شده است. طبق گزارش رسیده, هنگامیکه وی علت دستگیری خود را جویا میشود, مأمورین مبادرت به تیراندازی هوایی مینمایند. ما بر این باوریم که خانواده و دوستان ایشان از محل نگهداری وی اطلاعی ندارند. طبق اطلاعات ما, آقای منصور اسانلو قرار بود که در 20 ژانویه 2007به همراه تنی چند از اعضاء اتحادیه, برای جوابگویی به اتهاماتی که به ایشان در ارتباط با فعالیت های کارگران اتوبوسرانی در تاریخ دسامبر 2005 وارد شده بود, در دادگاه حضور یابند. به نظر میرسد که ربودن وی, نمونه ای از اذیت و آزار مداومی است که آقای اسانلو و دوستان اتحادیه ای ایشان, پس از اعتصاب با آن روبرو هستند. این اذیت و آزار در مورد شخص آقای اسانلو, پس از آزادی با وثیقه از حبس 8 ماهه در زندان اوین, هنوز هم ادامه دارد.
در حال حاضر, کمیته جهانی سازمان های کار برای آزادی تشکل (پرونده شماره 2508) در حال رسیدگی به سرکوب کارگران شرکت واحد است. ایران مقاوله نامه های 87 و 98 سازمان جهانی کار, که دال بر آزادی تشکل میباشد را هنوز امضاء نکرده است. با این وجود, ایران به دلیل عضو بودن در سازمان جهانی کار – آی ال او – موظف است آنها را حمایت کرده و ارتقاء بخشد و با نیت خوب, به اصل آزادی تشکل احترام بگذارد. حق سازماندهی تشکل مستقل برای همه کارگران و پیوستن به آن جهت دفاع از منافع خود, بدون هیچگونه کسب مجوز قبلی از دولت, یکی از بزرگترین این اصول میباشد.
شورای عمومی تی یو سی از دولت و مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران درخواست میکند که فورا محل نگهداری آقای اسانلو را اعلام کرده, او را از آزاری که بوسیله دستگیرکنندگانش متوجه وی می باشد, محافظت نموده و آزادی و برگشت او را به آغوش خانواده وی تضمین نمایند. دادگاهی بی طرف برای رسیدگی به ربودن وی تشکیل شود و نتیجه دادگاه برای اطلاع عموم منتشر گردد و آنهایی که مسئول دستور ربودن و انجام این عمل بودند, به دست عدالت سپرده شوند.
بسیار ممنون خواهم شد که در جواب, از محل نگهداری و وضعیت آقای اسانلو مرا باخبر سازید. امیدوارم که خبر آزادی فوری ایشان را بشنوم.
من یک نسخه از این نامه را به عالیجناب مارگارت بکث, نماینده مجلس و وزیر امور خارجه و امور کامن ولس در انگلیس, به جناب جوآن سوماویا, رئیس کل آی ال او, به سفیر انگلیس در تهران و همچنین به سفارت ایران در انگلیس ارسال مینمایم.
با احترامات فائقه
برندان باربر
دبیرکل شورای عمومی کنگره اتحادیه های انگلیس (تی یو سی)
ترجمه و تکثیر : سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی
Email: Syndicavahed@gmail.com


همکاران گرامی : لطفا تکثیر و توزیع شود



به اطلاع علاقمندان ميرسانيم
انجمن هنر در تبعيد، پنجمین جشنواره مستقل سينماي ايران در تبعيد را بمدت چهار روز: از پانزدهم تا هجدهم مارس دوهزار و هفت، در پاريس برگزار مي كند


روزنه


از فيلمسازان علاقمند به شركت در اين جشنواره خواهشمنديم براي دريافت اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي
16 20 42 45 01 / 07 68 12 09 06 (پاريس) و يا بوسيله اي ميل به آدرس
artenexil@free.frتماس بگيرند. آخرين مهلت براي شركت در جشنواره شانزدهم ماه دسامبردوهزار وشش است.
بیاد فادیمه شاهیندال و بیاد تمام زنان و دخترانی که قربانی قتلهای ناموسی شده اند
روزنه
امسال هم مثل هر سال و در گرامیداشت پنجمین سال مرگ فادیمه که بدست پدرش کشته شد ، فستیوال گل میخک سفید برگزار مکنیم.
زمان 15 تا 20 ژانویه 2007
برنامه های فستیوال عبارتند از :
روز پانزدهم با سخنرانی در مورد وضعیت زنان در سوئد فستیوال کار خود را آغاز میکند.
از ساعت 18 تا 20 بزبان فارسی
روزهای ١٦ و ١٨ برپایی میز های اطلاعاتی در مرکز شهر در برنوس پارکن از ساعت 15 تا 18
جمعه ١٩ ژانویه برگزاری سمینار یک روزه که همراه با نمایشگاه عکس- سخنرانی - تاتر و بحث خواهد بود در موزه شهر برگزار خواهد شد
شنبه 20 ژانویه طبق معمول هر سال همایشی در میدان گوستاو آدولف از ساعت 13تا 15 همراه با موزیک – سخنرانی و در پایان گلهای میخک سفید را در گرامیداشت فادیمه و تمامی کسانی که قرابانی خشونتهای ناموسی شده اند و نیز در حمایت از برابری زن و مرد در کانال شهر میاندازیم
کمپین بین المللی دفاع از حقوق زنان در ایران
تشکل گل میخک سفید (بیاد فادیمه شاهیندال)
کودکان مقدمند در گوتنبرگ

کوفی عنان: از مرزهای لبنان سلاح وارد کشور می شود
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کوفی عنان، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت گفته است مرزهای لبنان بخوبی کنترل نمی شود و از ماه سپتامبر گذشته تا کنون 13 مورد کشف سلاحهای غیرقانونی در جنوب لبنان گزارش شده است.
کوفی عنان در گزارش 8 صفحه ای خود به شورای امنیت نوشته است ارتش لبنان از امکانات و تجهیزات لازم برای کنترل از مرزهای این کشور برخوردار نیست.
دبیرکل سازمان ملل همچنین گفته است براساس گزارش نماینده ویژه این سازمان در خاورمیانه، قاچاق سلاح به داخل لبنان از مرز سوریه همچنان ادامه دارد.
هفته نامه تایم چاپ آمریکا نیز اخیرا به نقل از دیپلماتهای غربی نوشته بود رژیم تهران از طریق مرز سوریه همچنان برای حزب الله سلاح و مهمات ارسال می کند.
قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل، ارسال هرگونه سلاح برای نیروهای شبه نظامی در لبنان از جمله حزب الله را ممنوع کرده است.
در این قطعنامه از جمله آمده است شورای امنیت خواهان کنترل کامل مرزهای لبنان و دیگر ورودی های این كشور به منظور جلوگیری از ورود سلاح یا موارد مرتبط به لبنان بدون اجازه دولت است و از نیروهای UNIFIL (نیروهای حافظ صلح در لبنان) می خواهد با دولت لبنان در این زمینه همکاری کنند. شورای امنیت از تمام كشورها می خواهد اقدامات ضروری را به منظور جلوگیری از مواردی كه در زیر به آنها اشاره می شود، به انجام رسانند:
الف - فروش یا عرضه سلاح یا تجهیزات نظامی از جمله سلاح و مهمات خودروهای نظامی و تجهیزات، تجهیزات شبه نظامی و قطعات یدكی به هر فرد یا هویتی در لبنان.
ب - هرگونه آموزش فنی یا كمكهای مرتبط با ساخت و استفاده موارد ذكر شده در بخش الف به هر فرد یا هویتی در لبنان. این ممنوعیت ها شامل دولت لبنان یا UNIFIL نمی شود
نخست‌وزير لبنان تهران و دمشق را مسئول آشوب‌هاى كشورش دانست
ایرانپرس نیوز
به گزارش رادیو آلمان، نخست ‌وزير لبنان رژیمهای تهران و دمشق را مسئول اعتراضات خيابانى عليه دولت خود دانست. فواد سينيوره نيز همچون آمريكا مخالفان دولت را به تلاش براى انجام كودتا متهم كرد.
سخنگوى وزارت امور خارجه‌ى آمريكا در این باره گفت، حزب‌الله و متحدانش سعى دارند تا لبنان را بى‌ثبات كنند.
ديروز جمعه صدهاهزار تن از مردم لبنان در پى فراخوان حزب‌الله به خيابان‌ها ريخته و عليه دولت لبنان تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان پايتخت اعلام كردند كه تا كناره‌گيرى دولت تحت حمايت لبنان در خيابان‌هاى مركزى بيروت خواهند ماند.
امروز شنبه وزير امور خارجه‌ى آلمان فرانك‌والتر اشتاين‌ماير با نخست‌وزير لبنان ديدار و گفتگو خواهد كرد.
جنبلاط: خامنه ای می خواهد لبنان را به هرج و مرج بکشاند.
به گزارش منابع خبری در بیروت، ولید جنبلاط، رهبر دروزیهای لبنان و یکی از رهبران اصلی جبهه مخالفان سوریه در لبنان طی کنفرانسی مطبوعاتی با اعتراض به اقدام حزب الله برای برپايی تظاهرات خیابانی گفت به نظر میرسد حسن نصرالله و معلمش خامنه ای می خواهند لبنان را به هرج و مرج بکشانند.
ولید جنبلاط با حمله به رژیمهای تهران و دمشق گفت می خواهند یک دولت غیرقانونی بر سر کار بیاورند، این یک کودتا است، ما دولت دست نشانده ایرانی – سوری در لبنان نمی خواهیم.
رهبر دروزیهای لبنان گفت می خواهند امنیت و ثبات را در لبنان بهم بریزند. خامنه ای که وارث خمینی است، یک ماه پیش با ظاهری صوفیانه در حالیكه در كنارش یک كلاشینكوف بود (سخنرانی در نماز جمعه) می گفت باید طرح آمریکا در لبنان را به شکست کشاند و دولت لبنان را سرنگون كرد. این یعنی اینکه می خواهند کشور را به هرج و مرج بکشانند و مانع از برگزاری دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری شوند.
در همین حال کوندالیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا نیز از دخالت جمهوری اسلامی و رژیم سوریه در لبنان ابراز نگرانی کرد.
خانم رایس که با تلویزیون NBC آمریکا مصاحبه می کرد، جمهوری اسلامی را عامل بی ثباتی در منطقه دانست و گفت یكی از نگرانیهای ما اکنون حمله رژیم تهران و گروه حزب الله به دولت منتخب فواد سینیورا در لبنان است.
وزیر امور خارجه آمریکا افزود رژیمهای تهران و دمشق از فرصتهایی كه به آنها داده شده بود، استفاده نكردند و هیچ كدام از آنها تمایلی به تغییر رفتار و تبدیل شدن به یک عامل باثبات در منطقه از خود نشان نداده اند.
سولانا: حماس‌ فرصت‌ لغو تحريمها را از دست‌ داد
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه، خاوير سولانا، مسئول‌ سياست‌ خارجی‌ اتحاديه‌ اروپا امروز گفت گروه حماس‌ فرصتی‌ را که‌ برای‌ لغو تحريمهای‌ مالی‌ و سياسی حکومت خودگردان‌ فلسطينی‌ در اختیار داشت، از دست‌ داد‌.
سولانا پس‌ از ديدار با محمود عباس، رئیس حکومت خودگردان فلسطینی ‌در غزه و يک‌ روز پس‌ از اعلام‌ او مبنی‌ بر قطع گفتگو با حماس‌ در باره‌ تشکيل‌ دولت‌ وحدت‌ ملی‌ گفت پيشنهادی‌ که حماس از سوی محمود عباس‌ دريافت‌ کرده بود، پیشنهاد سخاوتمندانه‌ ای بود‌.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود پيشنهاد محمود عباس می توانست‌ بسياری‌ از مشکلاتی‌ را که‌ فلسطينيان‌ با آن‌ مواجه‌ هستند، حل‌ وفصل‌ کند، اما متاسفانه‌ حماس آن را نپذیرفت.
یادآوری می شود پس از هفته ها بحث و گفتگو روز گذشته محمود عباس‌ اعلام کرد که حماس خواهان دولت وحدت ملی نیست و ادامه گفتگو با آنها بی فایده است.محمود عباس قرار است امروز با وزرای امور خارجه آلمان و اتریش نیز در غزه دیدار و گفتگو کند




برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;