Thursday, December 07, 2006

15/09/1385 چهارشنبه










نظر شما در مورد بیانیه 16 آذر امسال چیست ؟


لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


دانشجویان مازندران هم به صف16آذرسرخ پیوستند
روزنه
بعد از اجتماع دانشجویان دانشگاه سهند تبریز از مازندران خبر میرسد که دیروز دانشجویان دانشگاه مازندران نیز در اجتماعی ۷۰۰ نفره و علیرغم حضور سنگین نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مراسم با شکوهی برگزار کردند و بر شعارهایی چون "آزادی برابری برای همه"، "یک زمین، یک نژاد" تاکید کردند. مشروح گزارش این تجمع که در وبلاگ خبرنامه فعالین دانشگاه مازندران آمده، بدین قرار است
گزارش تجمع ۱۶ آذر در دانشگاه مازندران

مراسم بزرگداشت روز دانشجو امروز (سه‌شنبه ۱۴ آذر) در پردیس مرکزی دانشگاه مازندران (بابلسر) برگزار شد. در این تجمع که بسیار باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد، حدود ۷۰۰ نفر از فعالین دانشگاه مازندران (بابل، بابلسر، ساری) شرکت کردند. این تجمع از دو لحاظ با تجمعات دانشجویی سال‌های گذشته متفاوت بود: اول رنگ و بوی آن که کاملاْ متمایل به چپ بود (هرچند طیف وسیعی از دانشجویان در تریبون آزاد آن سخنرانی کردند) و دوم برگزاری آن توسط فعالین مستقل دانشجویی.
این مراسم با خواندن سرود و شعارهای صنفی و سیاسی آغاز شده و پس از یک راهپیمایی، رو‌به‌روی سردر دانشکده‌ی علوم انسانی و اجتماعی تریبون آزادی برگزار شد. در این تریبون آزاد به انتقاد از سیاست‌های دولت مهرورزی و کلیت جمهوری اسلامی در قبال زندانیان سیاسی، دانشجویان توبیخ‌شده و ستاره‌دار، وضعیت تشکل‌های مستقل دانشجویی و ... پرداخته شد. لازم به ذکر است که در این روز حضور نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در داخل و خارج از دانشگاه بسیار چشمگیر بود اما دانشجویان با درک این موقعیت که با این تعداد از تجمع‌کنندگان کاری از دست مسئولین حراست (که به‌شخصه در کنار تجمع‌کنندگان حضور داشتند!) ساخته نیست، بسیار پرشور در صحنه حاضر شدند. در آغاز تجمع یکی از گماشتگان حراست که در حال فیلمبرداری از تجمع بود، با تهدیدها و شعارهای دانشجویان مجبور به ترک مکان تجمع شد.
تعدادی از شعارهایی که روی پلاکاردهای این تجمع به چشم می‌خورد عبارت بود از: دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد، سه دانشجو در سه هفته شرمتان کجا رفته، یک زمین یک نژاد، آزادی برابری برای همه، رهایی زن رهایی جامعه است، اعدام جزای هیچ گناهی نیست، دانشجو کارگر اتحاد اتحاد، There Is Alternative، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، ما در راه رهایی چیزی جز زنجیرهایمان برای از دست دادن نداریم و ....

سازمان جوانان کمونیست دست همه فعالین 16 آذر سرخ را به گرمی میفشارد. هم اکنون که این اطلاعیه منتشر میشود، در تهران نیز دانشجویان در حال تدارک اجتماع امروز خود هستند. تا همینجا میتوان بروشنی دید که چگونه مارش 16 آذر رو به پیشروی است و جواب محکمی به همه تلاش های رژیم برای متوقف کردن آن داده است.

گسترده باد اعتراضات و اتحاد سراسری دانشجویان
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری

سازمان جوانان کمونیست
15



آذر 1385، 6 دسامبر 2006

گزارشي از مراسم امروز به مناسبت 16آذر در تهران
روزنهاز آغاز صبح حركت به طرف دانشگاه محسوس بود. نيروي انتظامي همه جا مستقر است. خيابان ١٦ آذر و فخر رازي و ١٢ فروردين و تمامي خيابانهاي اطراف دانشگاه پر از نيروهاي انتظامي و ضد شورش است. در محل وصال شيرازي و انقلاب موتورسوارهاي ضد شورش مستقر شده اند. اما دانشجويان با برنامه قبلي با پلاكاردهايشان در محل جمع شده اند. اول صبح تمامي دربهاي دانشگاه بسته و مقابل آن نيروي انتظامي و امنيتي ايستاده بود. دانشجويان را تنها با ارائه كارت به داخل دانشگاه راه ميدادند. كنترل شديدي بود. ساعت حدود ١٢ ظهر دانشجويان در مقابل درب اصلي دانشكده فني تجمع كرده و با شعار حراست درو واكن پشت درب اصلي ١٦ آذر جمع شدند و بعد از نيمساعت درب را شكستند و جمعيتي حدود ٥٠٠ -٦٠٠ نفر دانشجو و مردم ديگر وارد دانشگاه شدند. جمعيت به بيش از هزار نفر ميرسيد. شعار دانشجو ميميرد ذلت نميپذيرد. دانشجو كارگر اتحاد اتحاد بالا گرفت. دانشجويان بطرف دانشكده فني دانشگاه تهران حركت كردند و در حال راهپيمايي شعار ميدادند زنداني سياسي آزاد بايد گردد٬ وزير بي كفايت استعفا استعفا ٬ دانشجو ميميرد ذلت نميپذيرد. جمعيت هر لحظه بيشتر شده و صداي شعارها بلند تر ميشد. بيانيه دانشگاه پادگان نيست همه جا پخش شده بود. ما نيز آرم جبهه سوم را در ميان جمعيت پخش كرديم. چند نفري دور آن جمع شده و در مورد آن صحبت ميكردند. شعار زنداني سياسي آزاد بايد گردد زرافشان اسانلو آزاد بايد گردد٬ ستاره دانشجو مدال افتخار است٬ مرگ بر ديكتاتور٬ مرگ بر استبداد٬ ديوارهاي استبداد فرو خواهد ريخت٬ تشكل كارگري ايجاد بايد گردد ٬ رهايي جامعه رهايي زنان است٬ يا سوسياليسم يا بربريت٬ از مبارزات كارگران سنديكاي شركت واحد حمايت ميكنيم ٬ آزادي بيان و تشكل شعارهايي بود كه سرداديم وبا علاقه تكرار ميشد. كاش شما هم آنجا بوديد و باهم اين شعارها را تكرار ميكرديم. اين تجمع هنوز ادامه دارد. البته تعدادي از دانشجويان دستگير و سوار اتوبوس كرده و از محل بردند.
خبرنگار شما ليلا

آخرين گزارشها از تجمع امروز دانشجويان
پیک ایران
تا ساعت ۳۰/۱۴
وبلاگ 15 آذر : در ادامه سخنرانی ها چند تن دیگر از دانشجویان حول و حوش مسائل صنفی و سیاسی دانشگاه ها صحبت کردند از جمله سعید حبیبی از فعالین چپ دانشجویی در سخنانی ضمن اشاره به فضای کنونی استبداد حاکم بر جامعه و فضای نظامی خارجی بر این نکته تاکید کرد که اکنون باید در دو جبهه ی استبداد داخلی و امپریالیسم خارجی مبارزه کرد و هچنان که استبداد و خفقان داخلی را به چالش باید کشید باید جلوی خطر حمله نظامی خارجی و تحریم های اقتصادی که مردم عادی را تحت فشار مضاعف قرار می دهد مقاومت و مبارزه کرد.در پایان گویا پیام ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی می خواست خوانده شود که با اعتراض شدید تمامی دانشجویان حاضر در تجمع روبرو شد و دانشجویان حاضر در تجمع با سر دادن شعار و اعتراض اجازه ندادند پیام دبیر کل نهضت آزادی خوانده شود و مشی سازشکارانه این تشکل را محکوم کردند.بعد از پایان سخنرانی ها دانشجویان با در دست گرفتن پلاکارد هایی که شعار های شان بر آن نقش بسته بود با سر دادن شعار های خود خصوصا :دانشجو دانشجو حمایت حمایتدانشجو کارگر اتحاد اتحادآزادی مساوات تحریم انتخاباتدانشگاه پادگان نیستفاشیستا حیا کند دانشگاهو رها کنیدمرگ بر دیکتاتور
به سمت سردر اصلی دانشگاه تهران حرکت کرده اند. اکنون داشجویان در حال حرکت به سمت سردر اصلی دانگاه تهران هستند و گویا حراست تمام تلاش خود را می کند که دانشجویان به سر در نرسند اما دانشجویان شدیدا مقاومت می کنند و قصد دارند به سردر برسند!تا ساعت ۳۰/۱۳ : سخنرانی ها ادامه دارد. علی رضا نیکو نسبتی از فعالین دفتر تحکیم که صبح امروز هنگام ورود به دانشگاه توسط نیرو های حراست مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود در سخنانی عملکرد نا مناسب وزارت علوم را نکوهش کرد و در مورد دانشجویان ستاره دار و فضای امنتی برای دانشجویان فعال سیاسی و صنفی صحبت کرد. پس از ایشان آقای تقی رحمانی از فعالین سیاسی در سخنانی به لزوم اتحاد بین تمامی دانشجویان و جنبش ها در مقابل استبداد حاضر سخنانی ایراد کردند. پس از ایشان نیز یکی از دانشجویان فعال کرد به نام سهراب کریمی بیانه دانشجویان کرد دانشگاه تهران را که در آن اشاره به فضای سرکوب شدید در کردستان شده بود و همچنین در مورد دانشجویان فعال کرد که از تحصیل مرحوم شده اند بود خواند و ضمن اعلام حمایت از خواست تمامی دانشجویان دانشگاه ها خواست های دانشجویان کرد را نیز بیان کرد. پس از ایشان بهزاد باقری بیانیه ای را از طرف فعالین چپ دانشگاه های تهران خواند که در آن ضمن حمایت از خواست دانشجویان مبنی بر حق آزدی بیان و حق تشکل های مستقل دانشجویی به مسائل صنفی ـ سیاسی دانشگاه خصوصا تفکیک جنسیتی که ظلم به زنان دانشجو است اشاره شده بود. همچین در بخش دیگری از این بیانیه بر لزوم اتحاد استرتژیک بین جنبش های دانشجویی ـ کارگری و زنان صحبت شده بود . همچنین در این بیانه آمده بود که تمامی زندانیان سیاسی خصوصا ناصر زرافشان وکیل خانواده های قربانیان قتل ها زنجیره ای و منصور اسانلو رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگری تاکید شده بود. و در نهایت از مبارزات آزادی خواهانه و برابری طلبانه جنبش دانشجویی جنبش طبقه کارگر و جنبش زنان حمایت شده بود.شعار هایی که در این زمان سر داده شد:دانشجو می میرد ذلت نمی پذیردمرگ بر استدادمرگ بر دیکتاتورستاره دانشجو مدال افتخار استآزادی مساوات تحریم انتخاباتاسالنو زرافشان آزاد باید گرددزندانی سیاسی آزاد باید گردددانشجو کارگر اتحاد اتحادهمچنین شعار هایی به زبان کردی از طرف دانشجویان کرد سر داده شدپلاکارد هایی نیز با مضامین مختلف در میان انشجویان به چشم می خورد از جمله:زر افشان ـ اسالنو آزاد باید گردد۳ خودکشی ۲ مرگ ۱ قتل این است دانشگاهآزادی بیان و تشکل مستقلدیوار های استبداد فرو خواهد ریختیا سوسیالیسم یا بربریترهایی جامعه رهایی نان استتشکل کارگری ایجاد باید گرداز مبارزات کارگران سندیکا شرکت واحد حمایت می کنیمستاره ها را به آسمان باز گردانید نه کارنامه دانشجویان

دانشجویان مبارز: مرگ بر استبداد، مرگ بر دیکتاتور
ایرانپرس نیوز
برغم تدابیر امنیتی بی سابقه و طرحها و اقدامات سرکوبگرانه رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی برای ممانعت از اعتراض دانشجویان بمناسبت 16 آذر، دانشجویان دلیر و آگاه ایران با اعتراضات امروز خود نشان دادند که دانشگاه همچنان زنده است و علیه استبداد مذهبی می خروشد.
بنا به گزارشهای دریافتی، امروز در آستانه 16 آذر بیش از 4 هزار تن از دانشجویان دلیر دانشگاه تهران با شعارهای مرگ بر استبداد و مرگ بر دیکتاتور با گله هايی از ماموران سرکوبگر جمهوری اسلامی درگیر شدند.
شمار ماموران اطلاعاتی و امنیتی رژیم تنها در اطراف دانشگاه بیش از 5 هزار نفر گزارش شده است.
دانشجویان که از اختناق و سرکوب در دانشگاهها به خشم آمده اند، در حالیکه با ماموران حکومتی درگیر شده بودند، درب دانشگاه در مقابل دانشکده فنی را شکستند و وارد دانشگاه شدند.
ماموران سرکوبگر جمهوری اسلامی که از صبح امروز تمامی مناطق اطراف دانشگاه را به محاصره در آورده بودند، دانشجویان را تهدید می کردند که اگر به تجمع و اعتراض خود ادامه دهند، دستگیر خواهند شد. اما دانشجویان مبارز بی اعتنا به این تهدیدات، هر لحظه بر دامنه اعتراض خود می افزودند.
دانشجویان پس از خواندن سرود یار دبستانی به سردادن شعارهای ضدحکومتی پرداختند:
مرگ بر استبداد
مرگ بر دیکتاتور
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
ستاره دانشجو، مدال افتخار است
آزادی مساوات، تحریم انتخابات
دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد
گزارشهای دریافتی از سایر شهرهای ایران نیز حاکیست که دانشجویان دلیر دست به تظاهرات و اعتراض علیه جمهوری اسلامی زدند.
در شهر کرمان بیش از 500 دانشجو، در شهرکرد بیش از 400 دانشجو و در شهرهای زاهدان و بندرعباس نیز صدها دانشجو تظاهرات ضدحکومتی برگزار کردند.
روز گذشته نیز در دانشگاههای تبریز، زنجان، قم و کرج و مازندارن تظاهرات مشابهی برگزار شد.
دانشجويان دانشگاه سهند تبريز با شعار دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد، دست به اعتراض زدند.
دانشجويان همچنين شعار مي دادند من اگر برخيزم تو اگر برخيزي همه بر مي خيزند .
دانشجویان كه سرود يار دبستاني را به طور دستجمعي مي خواندند، عليه سركوب و اختناق در دانشگاهها اعتراض کردند.
در كرج نيز دانشجويان دانشگاه تربيت معلم تحصن كردند. اين تحصن در اعتراض به تصميم وزارت علوم براي محروم كردن دو تن از دانشجويان اين دانشگاه صورت گرفت.
دانشجويان معترض كه در مقابل محل كار گروه جامعه شناسي دانشگاه تجمع كرده بودند، می گفتند اعتراض آنها عليه استبداد فرهنگي موجود در دانشگاههاي كشور است. آنها خواهان برگشت بدون قيد و شرط دانشجويان محروم شده از تحصيل به كلاسهاي درس شدند.
در دانشگاه سراسری قم نیز دانشجویان تحصن اعتراضی برگزار کردند.
دانشجویان معترض گفتند بیش از 70 درصد از اساتید دانشگاه سراسری قم، استاد سربازانی هستند كه برای اولین بار كار تدریس را شروع كرده ‏اند و تجربه و سواد كافی ندارند . دانشجویان اعلام کردند تا زمانی كه به اعتراضشان رسیدگی نشود، دست از تحصن بر نخواهند داشت.
در دانشگاه مازندران نیز فعالان دانشجويي اين دانشگاه در دانشكده علوم انساني تجمع کردند که این گردهمايی با تنش ‏هايي همراه شد.
یکی از دانشجویان با اعلام اين خبر گفت در اين مراسم كه روز سه‌‏شنبه با حضور بيش از ۷۰۰ دانشجو برگزار شد، حضور نيروهاي انتظامات به طرز چشمگيري افزايش يافته بود و اين نيروها كارت برخي دانشجويان را ضبط كردند.
تدابیر شدید امنیتی در اطراف دانشگاه
به گزارش ادوارنیوز، در پی فراخوان برای حضور دانشجویان در دانشگاه تهران نیروهای انتظامی و امنیتی از صبح امروز تدابیر شدید امنیتی را در اطراف دانشگاه تهران به اجرا در آورده اند.
نیروهای پلیس ضد شورش با محاصره دانشگاه تهران از نزدیک شدن دانشجویان به دانشگاه جلوگیری می کنند این در حالی است که تعداد زیادی از دانشجویان در داخل دانشگاه تهران تجمع کرده اند.
بنا به گفته شاهدان عینی نیروهای انتظامی و یگان ضد شورش در خیابانهای طالقانی فلسطین و ضلع جنوبی میدان انقلاب مستقر شده اند.
آخرین گزارشها حاکی است دانشجویان از داخل دانشگاه با یورش به درب قفل شده دانشگاه تهران در خیابان 16 آذر این در را شکسته اند و بدین شکل دانشجویان بیرون از دانشگاه نیز به دانشجویان تجمع کننده پیوسته و مراسم با 1 ساعت تاخیر آغاز شده است.
همچنین صبح امروز عوامل انتظامات دانشگاه تهران علی نیکو نسبتی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را هنگام ورود به این دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار دادند که نهایتا وی با حمایت دانشجویان موفق به ورود به دانشگاه شد.
یک نماینده مجلس رژیم: "مزدوران آمريكا حق تحصيل ندارند"
خبرنامه امیرکبیر: "چه كسي گفته همه حق تحصيل دارند؟ چه كسي گفته تحصيل حق همگاني است؟ چه كسي گفته شما فعالان دانشجويي بايد تحصيل كنيد؟ مزدوران آمريكا حق تحصيل ندارند، تمام فعالان دانشجويي مزدور آمريكا هستند".
اين بخشي از صحبت هاي كوچك زاده، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي بود. وي كه صبح ديروز در حال ورود به مجلس شوراي اسلامي به تحصن دانشجويان ستاره دار در مقابل مجلس برخورده بود، با گفتن چنين سخناني و با حالتي بسيار عصباني به ميان دانشجويان رفت.
وي در ادامه وقتي متوجه حضور خبرنگار پارلماني خبرگزاري شد كه در حال نوشتن اظهارات او بود، با خشونت به او گفت: “تو به چه حقي حرفهاي مرا مي نويسي؟”
خبرنگار كه مي خواست از درگيري بپرهيزد، سعي كرد از مهلكه دور شود اما كوچك زاده با دنبال كردن او از نيروهاي امنيتي خواست او را دستگير کنند. و به هر حال خبرنگار متوقف و برگه هاي خبر نويسي وي ضبط شد. اين برخورد صبح ديروز زماني رخ داد كه حدود بيست تن از دانشجويان ستاره دار ممنوع از تحصيل در مقابل مجلس تحصن كرده بودند.
در اين تجمع كه همزمان با شروع جلسه علني مجلس آغاز شده بود، دانشجويان نسبت به عدم ثبت نام خود در مراكز آموزش عالي به دليل فعاليت سياسي در دانشگاه و عضويت در انجمن‌‏هاي دانشجويي، اعتراض كردند.
دانشجويان معترض تهران : ادامه تحصيل حق مسلم ماست
دانشجويان معترض که از آنها بعنوان دانشجویان ستاره دار نام برده می شود، پلاكاردهايي با خود حمل می کردند كه روي آن نوشته شده بود ادامة تحصيل حق مسلم ماست
آخرین خبر از تجمع در دانشگاه تهران
ایرانپرس نیوز
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
تجمع دانشجویان به مناسبت 16 آذر ماه که قرار بود ساعت 12 ظهر امروز در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شود، علی رغم حضورپررنگ نیروهای امنیتی و انتظامی در خیابانهای منتهی به دانشگاه ، از ساعتی پیش آغاز شده است.
بنا بر گزارشات رسیده، عده ای از دانشجویان با تجمع در مقابل دانشکده فنی اقدام به برگزاری مراسم کرده اند، و تعداد زیادی نیز در پشت درهای دانشگاه در خیابان 16 آذر با ممانعت حراست دانشگاه برای ورود،مواجه شده اند.
دانشجویان معترض پس از دقایقی گفتگو با حراست و عدم نتیجه گیری، درب ورودی در خیابان 16 آذر را شکسته و وارد دانشگاه شدند. با این حال نیروهای امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و از ورود تعداد کثیری نیز جلوگیری کرده اند.
گفته میشود تاکنون درگیری مشهودی بین نیروهای انتظامی و دانشجویان و مردم حاضر در محل روی نداده است و نیروی انتظامی در حال متفرق کردن افراد حاضر در مقابل دانشگاه است.
در دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز مراسم روز دانشجو، هم اکنون با سخنرانی تقی رحمانی دنبال میشود.
همچنین به گزارش ادوار نیوز، مامورین انتظامات دانشگاه صبح امروز علی نیکو نسبتی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
روز گذشته نیز اداره اطلاعات با احضار بهروز کریمی زاده و مرتضی اصلاحچی،تهدید کرده بود که در صورت سخنرانی در مراسم ۱۶
آذر با آنها برخورد خواهد شد.
آخرین خبرها حاکی است حضور نیروهای لباس شخصی و یگان ضد شورش در اطراف دانشگاه، بسیار چشمگیر میباشد
خط ارتباط تلفن موبیل در اطراف دانشگاه تهران قطع شده است
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، صبح امروز اطراف دانشگاه تهران مملو از نیروهای امنیتی بود. به گفته شاهدان عینی از ساعات اولیه صبح در کلیه خیابان های منتهی به دانشگاه تهران حضور نیروهای امنیتی بیسیم به دست کاملا مشهود بود. همچنین انتظامات دانشگاه تهران با کنترل شدید کارت دانشجویی دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند، اجازه ورود به افراد غیردانشجو و همچنین دانشجویان دیگر دانشگاه ها را نمی داد. اما با این وجود گزارش ها حکایت از حضور بیش از ۸۰۰ نفر از دانشجویان پیش از آغاز این مراسم مقابل دانشکده فنی دارد. گفتنی است جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و خواجه نصیر در مقابل درب ۱۶ آذر دانشگاه تهران تجمع کرده بودند اما انتظامات دانشگاه تهران مانع ورود ایشان به دانشگاه شده بود. به همین علت دانشجویانی که داخل دانشگاه تجمع کرده بودند با حضور مقابل این درب دانشگاه خواستار ورود این دانشجویان به دانشگاه شدند، اما ممانعت انتظامات با این امر سبب شد فشار جمعیت از دو سوی این در، باعث شکسته شدن در شود. در پی این امر دانشجویانی که موفق نشده بودند وارد دانشگاه تهران شوند، به جمعیت حاضر در داخل دانشگاه پیوستند و جمعیت مجددا به سمت دانشکده فنی حرکت کرد. گفتنی است از صبح امروز برخی از دانشجویان دیگر دانشگاه های تهران که قصد داشتند در این تجمع حاضر شوند، با گرفتن کارت دوستانشان در دانشگاه تهران قصد داشتند وارد دانشگاه شوند. اما انتظامات دانشگاه تهران بعضی از این کارت ها را ضبط نمود و مانع ورود این دانشجویان به دانشگاه شد. شعارهایی که توسط جمعیت سر داده می شود عمدتا شعار «مرگ بر استبداد»، «مرگ بر دیکتاتور»، «وزیر بی لیاقت، استعفا استعفا» است. گفته می شود محدوده دانشگاه تهران به لحاظ آنتن دهی تلفن همراه کاملا کور شده و امکان تماس تلفنی با دانشجویان و افرادی که داخل و یا اطراف دانشگاه هستند، وجود ندارد یا به سختی امکان پذیر است
به دست اندرکاران ١٦ آذر از نوع دیگر
"شبح لنین" استوار گام برمیدارد
رفقا! فعالین ١٦ آذر سرخ و گسترده و سوسیالیستی
آنچه که به مناسبت ١٦ آذر امروز و دیروز در تهران، تبریز و بابلسر اتفاق افتاد، بسیار غرور انگیز است. ما نه فقط همه تلاشها و تمهیدات جمهوری اسلامی و سوپاپ اطمینان هایش را بر هم زدیم، نه فقط ١٦ آذری گسترده تر و رادیکالتر و سرخ تر از هر زمان برپا کردیم، بلکه توازن قوای سیاسی را به نفع مردم، به نفع انقلاب، آزادی و برابری و علیه جمهوری اسلامی برهم زدیم. این "شبح لنین" است که با گام های استوار پیش میرود. تاثیری که ١٦ آذر امسال (گرچه هنوز کاملا تمام نشده) بر مبارزات سیاسی در جامعه خواهد داشت فوق العاده خواهد بود. این ١٦ آذر وسیع و گسترده و سوسیالیستی فقط جواب بگیر و ببندهایی که جمهوری اسلامی از ماهها جلوتر علیه فعالین دانشجویی برپا کرد نبود، جواب حملات رژیم وحشی سرمایه داران به کارگران و دستگیری و زندان کردن آنها نیز بود. جواب داندان شکنی به ضرب و شتم زندانیان سیاسی در زندانها بود. جواب به بگیر و ببندهایی که جمهوری اسلامی علیه زنان راه انداخته نیز بود. تمامی شعارهای چپ و آزادی خواهانه و برابری طلبانه در پلاکادرها سرخ به اهتزاز درآمد. این جواب کل جامعه به رژیم اسلامی بود که ما محکم و استوار ایستاده ایم و عزم جزم کرده ایم تا شما جانیان اسلامی سرمایه را سرنگون کنیم و سرنوشت خود را بدست بگیریم. ١٦ آذر ٨٥ قدرت نمایی جنبش سوسیالیستی و چپ جامعه علیه بربریت حاکم بود، و به نوبه خود جواب تمام آیه یاس خوانها و "نه نمیشه" ها را میدهد و صف مبارزه برای رهایی از شر جمهوری اسلامی و صف انقلاب کارگری را تقویت خواهد کرد. رفقا! از طرف تمامی اعضاء و فعالین سازمان جوانان کمونیست که دوش به دوش شما در تمام این لحظات پرشکوه فعالانه حضور داشتند به تک تک شما خسته نباشید میگوییم، در آغوشتان میگیریم و دستتان را به گرمی میفشاریم. با چنین ١٦ آذری سوسیالیستی و گسترده دور دیگری از مبارزه برای سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و تلاش برای ساختن دنیایی بهتر آغاز میشود. ١٦ آذر نشان داد که چگونه میتوان علیرغم ماشین هولناک سرکوب جمهوری اسلامی حرکتی وسیع و سراسری را تدارک کرد و سازمان داد و به عمل درآورد. نشان داد که چگونه ما کمونیست ها، ما چپ ها و رادیکال ها میتوانیم در صف مقدم قرار گیریم، متحد کنیم و توده وسیعتری را به زیر پرچم خود آوریم. نشان داد که ما میتوانیم آزادی خواهی و برابری طلبی مفرط و سوسیالیستی خود را در ابعاد وسیع در سطح جامعه مطرح کنیم. اما رفقا این تازه فقط یک شروع است. هنوز خیلی کارها در پیش است و قطعا با جمعبندی درس ها و تجارب ١٦ آذر ٨٥، پرقدرت تر و تاثیر گذارتر در صفی متحدتر در کنارهم پیش خواهیم رفت
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد انقلاب سوسیالیستی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
سازمان جوانان کمونیست
١٥ آذر ٨٥، 6 دسامبر 2006

تجمع اعتراضی کارگران در بوشهر و قزوین
ایرانپرس نیوز
تجمع اعتراض آميز كارگران شركت" قوه پارس" در قزوين ؛
دهها كارگر بلاتكليف شركت" قوه پارس" قزوين ديروزبا تجمع درمقابل استانداري خواستار رسيدگي به مشكلات اين شركت و وضعيت حقوقي خود شدند .
به گزارش ايلنا, يك مقام آگاه كارگري در استان قزوين با اعلام اين مطلب تصريح كرد : پس از يكساعت تجمع كارگري، مسوولان استانداري با نمايندگان كارگران معترض مذاكره كرده و وعده دادند كه تا روز يكشنبه آينده به مشكلات اين شركت رسيدگي شود.
لازم به ذكر است , شركت قوه پارس از بهمن 84 فعاليت خود را متوقف كرده و 120 بازنشسته و 70 كارگر شاغل اين واحد بلاتكليف هستند.
تجمع اعتراض آميز 800 كارگر در بوشهر؛
كارگران" ايران صدرا""كار خود را با اعتراض آغاز كردند
نماينده كارگران استان بوشهر از اعتراض كارگران كشتي سازي" ايران صدرا" خبر داد .
به گزارش ايلنا," عيسي محمد كمالي"دليل اين حركت اعتراضي كارگران رامشكلات مربوط به حقوق و مزاياي نقدي , غير نقدي و بن دانست .
دبير اجرايي خانه كارگر بوشهر از حضور نماينده فرمانداري در جمع 800 نفري كارگران معترض" ايران صدرا" وتلاش وي براي پايان دادن به اعتراضات كارگري خبر داد

نامه کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری به احمدی نژاد
ایرانپرس نیوز
آقای محمود احمدی نژادریاست جمهوری اسلامی ایرانریاست جمهوریخیابان فلسطین، تقاطع آذربایجان، تهران، جمهوری اسلامی ایران
فاکس: 982166495880
13

آذرماه 1385
محمود صالحی به چهار سال زندان محکوم شد
آقای رئیس جمهورمن از طرف کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (آی تی یو سی)، بنمایندگی از 307 سازمان وابسته با 168 میلیون کارگر عضو در 154 کشور حکم زندان صادر شده را برای محمود صالحی؛ رئیس سابق اتحادیه کارگران نانوایی شهر سقز، جلال حسینی، محسن حکیمی و برهان دیوانگر بخاطر تلاششان در برگزاری روز اول ماه می سال 2004 بشدت محکوم می کنم.
به کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری اطلاع داده شد که در تاریخ 11 نوامبر 2006 محمود صالحی به اتهام تجمع در توطئه علیه امنیت ملی طبق ماده 610 قانون مجازات اسلامی توسط دادگاه انقلاب سقز به 4 سال زندان محکوم شد.
جلال حسینی و محسن حکیمی هر کدام به اتهام مشابهی به دو سال زندان در تاریخ های 11 و 27 نوامبر 2006 محکوم شدند. محمد عبدی پور که پرونده اش با همان اتهام به دادگاه انقلاب سقز ارجاع شده بود تبرئه شد. در 17 اکتبر 2006 برهان دیوانگر که در سازماندهی جشن اول ماه می 2004 مشارکت داشت به 2 سوال زندان محکوم شد.
تلاش در برگزاری جشن اول ماه می یک فعالیت مشروع و بحق اتحادیه های کارگری است و کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری همه این احکام زندان را به شدیدترین لحن محکوم می کند.
کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری و یکی دیگر از سازمانهای وابسته قبلی به آن بنام کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری بارها برایتان نامه نوشته اند و الزامات شما را در احترام به اصل آزادی تشکل ها به دلیل عضویت در سازمان جهانی کار یادآور شده اند.
جناب رئیس جمهوربا نظر به این اجبار و الزام کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری به شما تاکید می کند که تضمین کنید که این احکام لغو می شوند و همچنین ایران از اصل ازادی تشکلها در آینده تبعیت خواهد کرد.ارادتمندگای رایدر
عراق: گزارش گروه بکر-همیلتون به کاخ سفید ارایه شد
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، گروه ارزیابی وضعیت عراق گزارش خود را به رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید ارایه داد. پرزیدنت بوش در نخستین واکنش علنی خود به این گزارش گفت ما با هر ایده و پیشنهادی که در این گزارش آمده، احتمالا موافق نخواهیم بود و خیلی از نمایندگان کنگره نیز با تمام پیشنهادات موافق نیستند.
خبرگزاری فرانسه نوشت این گزارش نتیجه 8 ماه تحقیقات یک گروه ارزیابی 10 نفره است که از 5 نماینده حزب جمهوریخواه و 5 نماینده حزب دموکرات آمریکا تشکیل شده است. رهبری این گروه را جیمز بکر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و لی همیلتون، یکی از نمایندگان سابق حزب دموکرات این کشور بر عهده دارند.
به گزارش منابع خبری در واشنگتن، در گزارش گروه ارزیابی وضعیت عراق از جمله به خروج تدریجی نیروهای آمریکايی از عراق و سپردن قدرت به نیروهای عراقی و همچنین درخواست همکاری از سوی آمریکا از کشورهای همسایه عراق از جمله رژیمهای تهران و دمشق اشاره شده است.
گروه ارزیابی وضعیت عراق در گزارش خود خواهان برگزاری یک کنفرانس منطقه ای برای حل بحران عراق شده است و به رئیس جمهور آمریکا توصیه می کند در صورت عدم موفقیت دولت نوری المالکی در حل مسایل امنیتی، آمریکا کمکهای خود را به دولت او کاهش دهد.
هفته نامه نیوزویک در آخرین شماره خود نوشت به احتمال قوی رئیس جمهوری آمریکا، برخی از نقطه نظرات این گروه را نخواهد پذیرفت.
گزارش گروه ارزیابی وضعیت عراق درست در فردای جلسه استماع ربرت گیتس، وزیر جدید دفاع آمریکا در سنای این کشور ارایه می شود.
آقای گیتس روز گذشته در سخنانی که ایراد کرد، از جمله به احتمال برقراری تماس با رژیم تهران برای گفتگو در باره عراق پرداخت و گفت نظرات وی مبنی بر لزوم برقراری رابطه با رژیم تهران مربوط به سال 2004 میلادی است و از آن تاریخ به بعد سیاست رژیم تهران تغییر کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در این جلسه استماع نسبت به شانس به نتیجه رسیدن گفتگو با رژیم تهران ابراز بدبینی کرد و گفت گرچه با ایجاد یک کانال ارتباطی با رژیم تهران مخالفتی ندارد، اما با توجه به رفتار آنها در قبال ایالات متحده آمریکا، نسبت به اینکه گفتگو با رژیم تهران به نتیجه ای منجر شود، خوشبین نیست.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در همین زمینه نوشت ربرت گیتس در بخشی از سخنان خود در باره دخالت رژیم تهران در عراق گفت هم اکنون رژیم تهران مشغول دخالت در امور داخلی عراق است و شرایط به گونه ای است که می ‌تواند اقدامات بیشتری برای صدمه زدن به تلاش‌ های آمریکا در عراق انجام دهد.
وی در مورد لبنان نیز گفت رژیم تهران همچنین می ‌تواند با استفاده از نفوذ خود بر روی حزب‌ الله لبنان، این کشور را بی ‌ثبات ‌تر کند.
آسوشیتدپرس نوشت گیتس در مورد فعالیتهای هسته ای رژیم تهران نیز گفت این تلاشها برای دستیابی به سلاح اتمی صورت می گیرد و در پاسخ به سوال‌ سناتورهای آمریکایی در باره تهدید هسته‌ ای رژیم تهران و اظهارات احمدی ‌نژاد در مورد حذف اسرائیل از نقشه جهان نیز گفت تهدیدات رژیم تهران بسیار جدی است و اگر به سلاح هسته ‌ای دست یابد، هیچ‌ کس نمی ‌تواند تضمین دهد که از آن علیه اسرائیل استفاده نخواهد کرد. ربرت گیتس در مورد گزینه های آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی نیز گفت گرچه با اقدام نظامی علیه رژیم تهران مخالف است، اما گزینه نظامی همچنان روی میز رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و چنانچه امنیت ایالات متحده مورد تهدید قرار گیرد، بعنوان آخرین گزینه با آن مخالفتی نخواهد داشت و افزود در هرحال تصمیم نهايی در این باره با رئیس جمهوری آمریکا است.
گفتگو و امتیاز دادن به رژیمهای تهران و دمشق بی حاصل استهفته نامه اكونوميست چاپ انگلستان در آخرین شماره خود هرگونه مذاكره و امتياز دادن به رژيمهای تهران و دمشق را بي حاصل دانست و نوشت یكی از دلایلی كه در این زمینه باعث نگرانی است، اين است كه اهداف و منافع رژيمهای تهران و دمشق کاملا با منافع آمريكا در منطقه در تضاد است. برای مثال رژيم تهران در پی سلاح اتمی است و می خواهد آمريكا در عراق ناكام بماند.
این نشریه نوشت آمریکا پیش از انجام هرگونه گفتگو با رژیمهای تهران و دمشق بايد بداند كه در واقع بر سر چی می خواهد با آنها گفتگو یا بهتر است بگوئیم معامله كند. آيا باید بپذیریم در ازای همکاری رژیم تهران در عراق، چنین حکومتی اتمی شود؟ یا بايد لبنان را تقديم بشار اسد كنيم؟ مسلم است كه نه. پس داشتن انتظار بيش از حد از رژیمهای تهران و دمشق، يک اشتباه است.
روزنامه مصری الاهرام نیز در همین زمینه با عنوان 'فتنه بزرگ در عراق شعله ور شده است'، نوشت رژيم تهران عراق را به صحنه جنگ با آمريكا تبديل كرده است. اين رژيم ميخواهد از طريق عراق حتی با کشورهای عربی نیز تسويه حساب کند.
اين روزنامه نوشت رژيم تهران از نظر سياسی، اقتصادی و نظامی، بی ثباتی و نا آرامی در عراق را به نفع خود می داند.
انتقال سنگرهای دفاعی به عمق خاورمیانه
روزنامه حکومتی ایران متعلق به دولت احمدی نژاد در یادداشت سیاسی خود صراحتا به دخالت جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه اعتراف کرد و از آن بعنوان "انتقال سنگرهای دفاعی جمهوری اسلامی به عمق خاورمیانه" نام می برد.این روزنامه نوشت "در حوزه موارد استراتژیک مربوط به جمهوری اسلامی، مفهموم جدیدی در حال تولد است و آن فرامرزی شدن ژئوپلیتیک قدرت ما است. به این معنی که سیاست خارجی جمهوری اسلامی مدتی است که به خارج از مرزها منتقل شده است. در واقع این، انتقال سنگرهای دفاعی جمهوری اسلامی به عمق منطقه خاورمیانه است. همین عنصر قدرت، ما را از تبعات رویارويی با دشمنان در امان نگه داشته است. این سیاست مزایای بیشماری را برای ما در بر داشته است. افغانستان، عراق و لبنان، نمایشگر یک صحنه از این واقعیت است


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;