Friday, December 08, 2006

17/09/1385 جمعه



نظر شما در مورد 16 آذر امسال چیست ؟


لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

تجمع روز 16 آذر در دانشگاه فردوسی مشهد
روزنه
تریبون آزادی از ساعت 12 در امفی تئاتر کانون فرهنگی دانشگاه فردوسی برگزار شد
سخنرانان در این تجمع که تا ساعت 14 ادامه داشت مسائل مختلفی از جمله برخورد انتظامات با دانشجویان، آزادی پوشش، اتحاد دانشجویان با جنبش کارگری و جنبش زنان، آزادی مطبوعات، و وضعیت نامناسب خوابگاها و دخالت انتظامات در روابط خصوصی دانشجوها صحبت کردند.
در شروع این تریبون آزاد درگیری مختصر با انتظامات که قصد جداسازی دانشجویان دختر و پسر داشت ایجاد شد که با عقب نشستن انتظامات پایان پذیرفت.
حدود 400 نفری که در این تجمع شرکت کرده بودند با در دست داشتن پلاکاردها مختلف "آزادی برابری" آزادی مساوات تحریم انتخابات" مرگ بر استبداد" آسانلو و زرافشان باید آزاد شوند، جنبش زنان، جنبش کارگری، جنبش دانشجوی اتحاد اتحاد" دانشگاه پادگان نیست" این تجمع را با قرائت بیانیه زیر به پایان رساندند.
متن بیانیه:
بیانیه دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت روز دانشجو
جنبشهاي بزرگ جهان ،‌ پيروزمندي هاي خود را پيش از هر امر ديگر ،‌ از درك نقادانه ي تجربه اي كسب مي كنند كه در تاريخ زنده ي مبارزه اشان ،‌ هر لحظه آن را پشت سر مي گذارند .
انتظار بازگشت جنبش دانشجويي ايران به مسير پاكوفته ‌« اصلاحات »‌ و تكرار پروژه ي شكست خورده ي «‌ دنباله روي از اميدواران به مراجع قدرت »‌ ،‌ نفي مغرضانه و آگاهانه ي تك تك امكانات نويافته ي پيروزي اين جنبش در حركت به سوي خواسته هاي بر حق آن است .
گسست جنبش دانشجويي از «‌ فلسفه و جنبش سياسي موسوم به اصلاح طلبي » ،‌ جز محصول درك نقادانه امروز جنبش از همان تجربه ي منتهي به شكست «‌ اصلاحات »‌ چيز ديگري نيست . اين گسست ، گشايش دريچه ي اميدي ست كه استقلال جنبش دانشجويي از دستگاه قدرت و ايستادن آن بر پاهاي آزموده ي خود را نويد مي دهد .
آگاهي جنبش از اين حقيقت كه او عضو پوينده و متكاملي از اندامواره (‌ارگانيسم )‌ روبه رشد جامعه ايران بوده و از اين رو در ارتباط و هم سرنوشتي ارگانيك با ديگر جنبش هاي مترقي اين جامعه است ،‌هم اكنون دانشگاه و دانشجويان را از قالب تنگ يك صنف سياسي معترض به در آورده و آنرا به جنبشي اجتماعي و همبسته ي ناگزير مبارزات پيگير كارگران ،‌ زنان ، جوانان و ديگر گروهها و اقشار تحت ستم جامعه تبديل كرده است . سياسي گري امروزي جنبش دانشجويي ،‌ به همين سبب مي بايست از عضويت اكتيو اجتماعي و دخالتگري پيگيرانه او در هر امر كوچك و بزرگ جامعه ايران نشأت گيرد .
امسال 16 آذر روزي ست كه دانشگاه هاي سراسر كشور رو به جامعه ايستاده و تداوم مبارزه اشان براي دستيابي به جامعه اي آزاد و برابر براي همه گان را به يكايك مردم اعلام مي كنند . تجربه ي كنوني جنبش دانشجويي ،‌ در كنار تجربه ي مبارزات سرسختانه ي طبقه ي كارگر و جنبش آزادي خواهانه ي زنان ايران ،‌ محصول آگاهي اين جنبشها از اين حقيقت است كه «‌ دست يابي به مطالبات بر حق مردم تنها به نيروي اتحاد مردمي و بريدن قاطعانه از هرگونه دخالت از بالا و يا از خارج ممكن است »‌ .
با در نظر گرفتن چنين حقايقي ست كه امروز جنبش دانشجويي اعلام مي كند كه خواسته هاي خود را نه از طريق متوسل شدن به درگاه مراجع قدرت داخلي و خارجي ،‌ بلكه با اصرار قاطعانه دانشجويان بر اتكا به نيرو و اراده ي آگاهانه ي خود مردم ايران به شرح زير دنبال مي كند :
1 - جنبش دانشجويي به زندگي در جامعه اي اميد دارد كه در آن فرد فرد انسانها از آزادي هاي سياسي – اجتماعي خود ( ‌به عنوان حق طبيعي افراد بشر )‌ بهره مند بوده و در آن از تمامي امكانات و ثروتهاي جامعه به طور برابر برخوردار باشند . تنها در چنين جامعه اي ست كه امكان اعتلاي استعدادهاي نهان جامعه فراهم مي آيد . جنبش بر اين باور است كه دست يافتن به چنين جامعه اي جز از طريق اتحاد مستحكم آن با ديگر جنبشهاي روبه جلوي جامعه به ويژه جنبش طبقه كارگر و جنبش زنان غير ممكن است . با در نظر قرار دادن اين افق متعالي ست كه ديگر خواسته هاي دانشجويان به صورت لوازم و شروط اوليه رسيدن به چنين جامعه اي ،‌ در ادامه مطرح مي شود .
2 - جنبش خواستار حذف فضاي شبه نظامي دانشگاه ها – به همراه تمامي علايم و عواقب آن از قبيل احكام انضباطي سنگين و پوشش اجباري دختران دانشجو (‌ به عنوان نمونه اي از تبعيض و تفكيك جنسي ) ، اخراج اساتید ، طرح ستاره دار کردن دانشجویان ، ثبت نام مشروط دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، تفکیک جنسی سرویس ها و بوفه های دانشکده ها – در تمام دانشگاه هاي كشوربوده و ضمنا ً‌ به جد خواستار محاكمه ي عاملان قتل دانشجوي سبزواري مي باشد .
3 – ‌ آزادي فعاليت تشكلها و نشريات مستقل دانشجويي ، مصون از هر گونه تيغ سانسور – را حق گذشت ناپذير دانشجويان دانسته و در مسير تحقق اين خواسته پيگيرانه تلاش خواهد كرد .
4 – با توجه به عملکرد ضعیف وزارت علوم ، خواستار برکناری فوری وزیر علوم و رؤسای انتصابی دانشگاه ها می باشد .
5 - با پافشاري بر حق بديهي آزادي بيان ،‌ خواستار لغو تمامي احكام قضايي مربوط با فعالين سياسي كشور و آزادي زندانيان سياسي – به ویژه دکتر زرافشان وکیل پرونده ی قتلهای زنجیره ای - مي باشد .
6 - از كوچكترين مطالبات و مبارزات طبقه ي كارگر ايران قویا ً دفاع كرده و خود را متحد استراتژيك جنبش كارگري ايران مي داند و از آزادي تشكيل سنديكا و تشكلهاي آزاد و مستقل كارگري و نیز حق اعتصاب کارگران قاطعانه حمايت مي كند . خواستار لغو اصلاحیه ی قانون کار بوده و ضمنا ً پيگيرانه خواهان آزادي آقاي منصور اسانلو – رئيس هيأت مديره ي سنديكاي اتوبوس راني تهران - و باز گرداندن ايشان و همكاران شان به محيط كار مي باشد .
7– قويا ً‌خواستار برابري مطلق زنان و مردان در عرصه ي حقوقي ، سياسي و اجتماعي و رفع هرگونه تبعيض جنسي بر عليه زنان مي باشد .
8 – جنبش با هر گونه دخالت خارجي – اعم از اشكال نظامي يا الگوي فرساينده ي تحريمهاي سياسي و اقتصادي – در سرنوشت مردم ايران به جد مخالف بوده و اعلام مي كند كه نتايج چنين اقداماتي تنها فلاكت و سيه روزي هرچه بيشتر مردم اين كشور را به همراه خواهد داشت . اين سيه روزي با فراهم شدن شرايط براي سربرآوردن خطرناك ترين نيروهاي تبهكار جامعه با قوت هر چه تمام تر بازتوليد خواهد شد .
دانشگاه امروز سنگري براي پاسداري از حقوق و آزادي هاي مردم ايران است . بقاي اين سنگر و گسترش دامنه ي فتوحات آن تنها در پرتو اتحاد جنبشهاي بر آمده از بطن همين «‌ مردم »‌ ممكن خواهد بود . به همين سبب جنبش دانشجويي نيروهاي مترقي بالقوه و بالفعل موجود در جامعه را به اتحاد با يكديگر براي رسيدن به خواسته ها و مطالبات همسويه اشان فرا مي خواند.
مشهد 16 آذر 85

گزارش گردهمائی دانشجویان دانشگاه تهران برای نشریه دانشجوئی بذر: جنبش دانشجويي متحد جنبش كارگري و جنبش زنان است
روزنه
برگ زرين ديگري در تاريخ سرخ جنبش دانشجويي ايران
امروز، به مناسبت روز دانشجو دانشگاه تهران بار ديگر شاهد حماسه اي مهم در تاريخ پر فراز و نشيب خود بود.
امروز، به مناسبت 16 آذر، در و ديوار هاي دانشگاه، در هاي آهنين دانشگاه، با فريادها و خشم و مشت هاي گره كرده دانشجويان آزاديخواه به لرزه در آمدند ودرهم شکسته شدند.
اگر چه از چند روز قبل با احضار هاي متعدد فعالين چپ دانشجويي و حتي خانواده هاي آنها به وزارت اطلاعات سعي در ايجاد رعب و وحشت و ممانعت از برگزاري مراسم كردند، اما بر خلاف انتظار مزدوران رژيم، مراسم هر چه با شكوهتر بر گزار شد.از ساعتهاي آغازين صبح امروز اكثر فعالين چپ دانشجويي در دانشگاه حضور يافتند و در تدارك برنامه با يكديگر همكاري کردند. از چند روز قبل با انتشار بيانيه روز دانشجو تحت عنوان (( دانشگاه پادگان نيست )) و همچنين انتشار و توزيع تراكت هاي مخصوص برنامه 16 آذر در دانشگاههاي مختلف، خوابگاههاي دانشجويي و همچنين سايتها و وبلاگهاي گوناگون ، اطلاع رساني شده بود. البته لازم به ذكر است كه پوستر بزرگ برنامه در خيابانهاي اطراف دانشگاه نيز با تلاش رفقاي دانشجو بر در و ديوارها مزین شده بود.
برنامه راس ساعت 12 با برافراشتن پلاكاردهاي سرخ رفقاي چپ و حركت از دانشكده حقوق به سمت دانشكده فني اغاز شد. پلاكاردها شامل شعارهای زیر بود:

آزادي ، برابری
جنبش دانشجويي متحد جنبش كارگري و جنبش زنان است
تبعيض جنسي ملغي بايد گردد"
هر گونه دخالت خارجي در تعيين سر نوشت مردم ايران محكوم است
ستاره ستيزد و شب گريزد وصبح روشن آيد
از آسمان دانشگاه گر تير و فتنه بارد جنبش ادامه دارد
در راه آزادي چيزي جز زنجير هايمان براي از دست دادن نداريم
تصميم ما بر اين است كه از زندگي بد بيشتر از مرگ بهراسيم
ما از مبارزات و مطالبات طبقه كارگر حمايت مي كنيم
دانشجو، كارگر، اتحاد اتحاد

برنامه همزمان با مراسم دفتر تحكيم وحدت بود و بار ديگر ليبرالها و اپورتونيستها و مدعيان دروغین دموكراسي و ازادي كوشيدند تا بتوانند مهر خود را بر حركت و حماسه امروز ثبت كنند. اما باز هم مي گوييم و براي بارها و بارها كه زهي خيال باطل!امروز مبارزه دانشجویان انقلابی و چپ نشان از شکل گیری دو باره یک خط انقلابی در دانشگاه بود و دانشجويان چپ ثابت کردند كه دوران ليبراليسم و وعده های دروغین دمکراسی و آزادی به سر آمده است.
بعد از تجمع در مقابل دانشكده فني و پخش سرود به ياد ماندني "يار دبستاني من" به دليل بسته شدن درهاي دانشگاه و پشت در ماندن دانشجويان زيادي همگي به سمت درب خيابان 16 آذر حركت كرده و با دادن شعارهاي" دانشجو ميميرد ، ذلت نمي پذيرد"، "مرگ بر استبداد"، "مرگ بر ديكتاتور" با يكديگر همصدا و متحد شدند .با رسيدن به جلوي در همگي به سمت در هجوم برده و بالاخره درب آهنين را شكستند و بقيه دانشجويان و بعضا مردم عادي نيز به داخل دانشگاه آمدند . دوباره همگي به سمت دانشكده فني بر گشتند. ابتدا يكي از سخنرانان دفتر تحكيم وحدت سخنراني كرد. سپس يكي از مهمانانشان كه تقي رحماني بود دعوت به سخنراني شد. سخنان او حوصله همه را سر برد. و بعد از او نيز باز هم سخنراني ديگر، از تحكيم وحدتي ها به صحنه آمد. ظاهرا تمام عزمشان را جزم كرده بودند تا برنامه را به نام خودشان تمام كنند و مجالي به فعالين چپ و كمونيست براي اجراي برنامه هايشان ندهند. باز هم بايد با پوز خند به آنها بگوييم زهي خيال باطل!
بعد از 4-5 سخنران تحكيم وحدت، يكي از فعالين بيانيه جنبش چپ دانشجويي را خواند که با استقبال و فریادهای پرشور دانشجویان روبرو شد. لازم به توضيح است كه دانشجويان كرد دانشگاههاي تهران نيز به صورت جداگانه و همراه با حمل پلاكادهايي در ابتداي مراسم به جمع پیوستند.
در لابلای سخنرانيهاي متعدد نيز مدام شعار هاي مختلفي مانند:

آزادي ، مساوات تحريم انتخابات
دانشجو، كارگر ، اتحاد اتحاد
زنداني سياسي آزاد بايد گردد
اسانلو ، زرافشان آزاد بايد گردند

سر داده شد و در محکومیت قتل دانشجوي سبزواري، شعارهائی مبنی بر خونخواهی به گوش می رسید.بعد از خواندن بيانيه دانشجويان چپ باز هم سخنرانان تحكيم به روي صحنه آمدند كه با اعتراض دانشجويان چپ روبرو شدند. در انتها مجری برنامه اعلام کرد که می خواهد پیام ابراهیم يزدي دبير کل نهضت آزادي به مناسبت روز دانشجو را بخواند که، با اعتراض شديد و یکپارچه دانشجويان چپ مواجه شد و با سر دادن شعارهاي:

مزدور برو گمشو
يزدي برو گمشو"
حكومت زور نمي خوايم ، دولت مزدور نمي خوايم

مانع از خواندن پیام او شدند. در اين بين نيز چند تن از دانشجويان ليبرال و باصطلاح دموكراسي خواه با دشنام و بي حرمتي به چند تن از دانشجويان چپ و حتي درگيري فيزيكي سعي در متشنج كردن جو مراسم داشتند و شايد هم مي خواستند با اين كار مراسم را همانجا به اتمام برسانند تا همه چيز باصطلاح با خوبي و خوشي و همانطور كه برنامه ريزي كرده بودند به پايان برسانند. اما همگي با حركت به سوي سر در دانشگاه تهران، البته بر خلاف ميل دفتر تحكيمي ها كه از ادامه حركت با بقيه نيز منصرف شدند، به مراسم جاني ديگر بخشيدند. دانشجویان در حين حركت با مشتهاي گره كرده و كوبنده و پای كوبان شعار مي دادند:
"محمود احمدي نژاد ، عامل تبعيض و فساد"
مرگ بر استبداد
مرگ بر ديكتاتور
حكومت زور نمي خوايم دولت مزدور نمي خوايم

بس از رسيدن به سر در دانشگاه دانشجويان چپ در حاليكه پلاكاردهاي سرخشان را حمل مي كردند از ميله ها بالا رفتند و پلاكاردها را به سمت خيابان گرفتند. .نيروي انتظامي و ديگر نيروهاي امنيتي در جلوي در ايستاده بودند و با قرار دادن يكدستگاه اتوبوس در جلوي درب دانشگاه مانع از مطلع شدن و ايستادن مردم مي شدند .اما فریادها آنقدر كوبنده و رسا بود
كه هيچ مانعي جلودار آن نبود . با تمام قدرت فرياد زده شد:

آزادي ، مساوات تحريم انتخابات
مردم چرا نشستين ، ايران شده فلسطين
اي مردم با غيرت ، حمايت حمايت
پليس به اين بي غيرتي هرگز نديده ملتي
جمهوري اسلامي فانوس رو به باد است
پينوشه ، پينوشه ايران شيلي نمي شه

سر در دانشگاه با غرشهاي كوبنده دانشجويان به لرزه در آمد. سپس همگي دوباره به سمت درب خيابان 16 آذر حركت كردند و يكصدا و كوبنده شعار مي دادند و سرود مي خواندند. پس از رسيدن به جلوي درب كه آنجا هم مملو از مامورين و نيروهاي ويژه و كماندوها بود دست در دست يكديگر و پا كوبان فرياد زدند:

توپ ، تانك ، بسيجي ديگر اثر ندارد
محمود احمدي نژاد، عامل تبعيض و فساد
بسيجي حيا كن دانشگاه رو رها كن

و با اشاره به سوي كماندوها و گارد ويژه فرياد زدند: "مزدور برو گمشو"
قابل ذكر است كه در آن ساعت خيابان 16 آذر بسيار شلوغ و پر تردد بود و دانشجويان توانستند فرياد رساي خود را هر چه بلند تر به گوش مردم برسانند. در اين بين نيز به جز افرادي كه با دوربينها و موبايلهاي شخصي شان عكس و فيلم مي گرفتند، تعدادي نيز از رسانه هاي مختلف آمده بودند. سرانجام مراسم در ساعت 15 به پايان رسيد. بار ديگر جنبش چپ دانشجويي توانست قدرت خود را نشان دهد و نشان دهد که خواسته هاي آنها صنفي نمي باشد و آنها خواهان آزادي و برابري در همه عرصه های جامعه مي باشند كه تحقق اين امر با دخالت قدرتهای خارجي و هر تغيير سازشكارانه ديگر ممكن نيست. ما خواهان ريشه كن شدن كليت اين نظام استبدادي و ارتجاعي هستيم. و در اين راه از هيچ تلاش و مبارزه اي چشم پوشی نخواهيم كرد. تا جان در بدن داريم مبارزه سرخمان را ادامه مي دهيم. پس:

برپاخیز، از جا كن، بناي كاخ دشمن
15 آذر 1385
دروغ پراکنی اخبار ۲۰:۳۰ و سایت های ایسنا و فارس نیوز درباره تجمع بزرگ دانشجویان در دانشگاه تهران
خبرنامه امیرکبیر
روز گذشته پس از مراسم پرشکوه ۱۶ آذر در دانشگاه تهران، صدا و سیما و سایت های
حکومتی اخباری را به دروغ بیان کردند.
بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه ۲ که هنرمندی عالی در تحریف اخبار و دروغ گویی دارد، ادعا
کرد که تعدادی دانشجو با بی نظمی و آشوب جو دانشگاه تهران و بیرون دانشگاه را به هم
زده اند. مجری خبر ادعا کرد که دانشجویان، خبرنگار اخبار ۲۰:۳۰ را کتک زده اند و وی
روانه بیمارستان شده است. وی ادعا کرد دانشجویان بدون داشتن مجوز در دانشگاه تجمع
کرده اند.
در حالیکه حدود ۲۰۰۰ نفر از دانشجویان در اعتراض به گسترش فشار روز افزون بر
دانشجویان و به مناسبت گرامیداشت روز ۱۶ آذر در دانشگاه تهران تجمع کردند، اخبار
۲۰:۳۰
سعی کرد تعداد دانشجویان را اندک شمرده و آنها را به عنوان آشوب طلب معرفی
کند.
سایت ایسنا هم سعی کرد کرد با ظرافت این مراسم را کوچک جلوه دهد و تعداد شرکت
کنندگان در این مراسم را ۳۰۰ نفر عنوان کرد. این سایت سعی کرد اخبار را به گونه ای
عنوان کند که ظاهرا دانشجویان خود با یکدیگر مشکل داشته اند و نتوانسته اند مراسم
را به خوبی برگزار نمایند.
سایت حکومتی فارس نیوز نیز دانشجویان را با عنوان “تعدادي از دانشجويان طيف
افراطي شاخه ملي‌گرا” نام برد و تعداد دانشجویان را ۲۰۰ نفر عنوان کرد

وضعیت وخیم کیانوش سنجری و احمد باطبی در بازداشتگاه 209
ایرانپرس نیوز
کارزار آزادی کیانوش سنجری
امروز 16 آذر برابر با شصتمین روز بازداشت کیانوش سنجری فعال حقوق بشری در ایران است . از آنجا که نقض حقوق انسان ها به مساله ای عادی نزد سران رژیم جمهوری اسلامی تبدیل شده است، ما با تاکید بر حمایت از زندانیان سیاسی حمایت خود را از تجمع روز جهانی حقوق بشر(10 دسامبر) در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران اعلام می کنیم.
کیانوش سنجری امروز در حالی دو ماه است که در بازداشت وزارت اطلاعات به سر می برد که همچنان از دیدار آزادانه با خانواده اش محروم است و با وکلای مدافع خود نیز ملاقاتی نداشته است.
.احمد باطبی دانشجوی زندانی قیام افتخار 18 تیر همچنان در بازداشتگاه امنیتی 209 بدون دلیل بازداشت است.
بنا بر گزارشی که پزشک معالج وی منتشر کرده است وی دچار مشکلات حاد جسمی شده است و از بیماری کمر، کلیه ، پوست به شدت رنج می برد.
احمد باطبی در شرایطی در بند 209 نگهداری می شود که مسئولین قوه قضاییه هیچ پاسخی برای افکار عمومی جامعه ایران نداشته و ندارند و تنها اظهار نظرشان در مورد احمد توسط کریمی راد به این قرار بود که او به دلیل عدم مراجعه به زندان بعد از اتمام دوران مرخصی بازداشت شده است .
اظهارات کریمی راد کاملا کذب است چون احمد باطبی در آن دوران به دلیل بیماری در مرخصی استعلاجی به سر می برد و اصولا بازگرداندن وی به زندان هیچ توجیهی ندارد. حال اگر صحبت کریمی راد صحیح هم باشد پس به چه دلیل باطبی را به بند سیاسی منتقل نمی کند و وی را بازداشتگاه امنیتی نگاه داشته اند؟ما اعلام می کنیم با توجه وضعیت وخیم احمد هر لحظه امکان حملات شدید عصبی در وی وجود دارد و اگر مشکلی از این بابت برای وی به وجود آید مسئولیت آن بر عهده ی وزارت اطلاعات است و قوه قضاییه است.
کیانوش سنجری نیز همچنان تحت شدید ترین فشارهای روحی و جسمی قرار دارد و بنا بر گزارشات رسیده به شدت ضعیف شده است.
ما به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام می کنیم به چه دلیل به وزیر اطلاعات اعتراض نمی کنید و پاسخ وی را نمی خواهید که چرا اجازه ملاقات نمایندگان از بند 209 صادر نمی شود. چگونه است که نسبت وضعیت زندانیان سیاسی در زندان اوین بی تفاوت هستید؟ آیا انسانی در میان سران نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد؟
تاکید می کنیم در صورتی که احمد کیانوش سنجری و احمد باطبی هر چه سریعتر آزاد نشوند در هر فرصتی علیه این بیداد و نقض حقوق بشر در ایران به پا خواهیم خواست.
در این راستا بار دیگر از تمامی فعالین سیاسی و حقوق بشری در سراسر دنیا برای آزادی این دو زندانی در بند کمک می خواهیم.
کارزار آزادی کیانوش سنجری


http://sos-sanjari.blogspot.com/12/07/2006
اطلاعيه شماره پنج کمپين نجات رافق تقی و سمير صداقت اوغلو
ایرانپرس نیوز
پنج نفر ديگر از نويسندگان و هنرمندان در جمهوري آذربايجان رويگردانی خود از اسلام را اعلام کردند.
جنبش رويگردانی از اسلام همچنان ادامه دارد
پنج تن دیگر از نویسندگان و هنرمندان جمهوری آذربایجان در ابراز همبستگی با رافیق تقی نویسنده مقاله "اروپا و ما" رويگرداني خود از دین اسلام را اعلام کردند.
بر اساس گزارش خبرگزاری توران که روز پنجشنبه ۷ دسامبر در روزنامه های اکسپرس و 525 منتشر شده است، این افراد فتوای آیت الله فاضل لنکرانی مبنی بر محکوم بودن نویسنده و منتشر کننده مقاله اروپا و ما به مرگ را دليل اعلام دست کشيدن خود از اسلام اعلام کرده اند.
روزنامه اکسپرس عنوان اصلی خود را به این موضوع اختصاص داده و نوشته است: "بازگشت از دین ادامه دارد."
این روزنامه اسامی هنرمندان و نويسندگان را به این ترتیب اعلام کرده است: ایلقار جهانگیراف ، دارنده لقب دولتی هنرمند حرفه ای ( امکدار آرتیست) / آیدین خان ، نویسنده / میرمهدی آقا اوغلو داستان نویس / یاشار اسن نقاش / دنیز گوچپینار نوازنده ترکیه ای .
روزنامه اکسپرس یادآوری کرده است که پیش از این نیز یک عده از نویسندگان ( روزنامه نگار) جمهوري آذربايجان به همین علت رويگرداني خود از اسلام را اعلام کرده بودند.
روزنامه 525 چاپ باکو نیز همین خبر را با عنوان "یک گروه از کارکنان فرهنگی از دین اسلام خارج شدند" به چاپ رسانده است.
طی هفته های اخیر نشریاتی از قبیل " آلما " / " خلق جبهه سی " / اولایلار چاپ باکو نیز به اعتراض و نقد شديد دین اسلام و و فتواي قتل رافق تقي و سمير صداقت اوغلو از طرف فاضل لنکرانی و بنی فضل پرداخته و به طور آشکاری مطالب انتقادي شديد اللحني را در قالب طنز و سایر مطالب در خصوص احکام انسان ستيزانه اسلامی از جمله فتوا منتشر کرده اند .
روزنامه هاي چاپ آذربايجان و باکو اين حرکت را بسيار مهم ارزيابي کرده و آن را شروعي بر خروج وسيعتر مردم از دين اسلام ارزيابي ميکنند. فتواي قتل دو نويسنده بدليل نوشتن يک مطلب انتقادي و تبليغات کرکننده و هيستريک جمهوري اسلامي ايران عليه اين دو نفر٬ و صدور فتواي قتل از سوي حکومت اسلامي ايران٬ موجي از اعتراض و انتقاد را در رسانه هاي متعدد آذربايجان دامن زده است. هنرمندان زيادي در اعتراض به اين سياست ضد انساني٬ رسما و علنا دست کشيدن خود از اسلام را در رسانه ها اعلام ميکنند. اين يک حرکت بسيار مهم در کشورهاي اسلام زده است.
کمپين نجات رافق تقي ضمن اعلام شادباش بدليل اين حرکت مهم و شجاعانه دست همه اين هنرمندان را به گرمي ميفشارد و از همگان دعوت ميکند به اين حرکت مهم بپيوندند!
جمعي از كارگران، كارتن خواب هاي كوچه هاي بازار تهران هستند
پیک ایران
حبيب‌‏زاده, با تاكيد بر اينكه اشتغال در تهران تبديل به يك معضل اساسي شده, گفت: جمع كثيري از كارگران صنوف مختلف, كارتن‌‏خواب‌‏هاي كوچه‌‏هاي بازار تهران هستند. به گزارش خبرنگار ايلنا, افشين حبيب‌‏زاده, عضو ائتلاف اصلاح‌‏طلبان در انتخابات شوراي شهر تهران، در جمع وبلاگ‌‏نويسان, تصريح كرد: هيچ‌‏گونه راه‌‏حل اساسي و كاربردي براي حل معضل اشتغال در تهران ارائه نشده است. وي با اشاره به اينكه اصلاح‌‏طلبان براي حل مشكل مسكن اقشار آسيب‌‏پذير و كم درآمد در تهران راه‌‏حل‌‏هاي متفاوتي دارند, گفت: ما معتقديم احياي بافت‌‏هاي فرسوده به عنوان يك راه‌‏حل, فرصت مناسبي براي تبديل واحدهاي يك طبقه به آپارتمان‌‏هاي بلندمرتبه و در قالب طرح جامع و تفضيلي شهر تهران است. به اعتقاد كانديداي دور سوم انتخابات شوراي شهر تهران, اين كار نياز به اعتبارات داخلي و سرمايه‌‏هاي خارجي دارد، ولي غير ممكن نيست. وي، از ساخت مسكن‌‏هاي اجاره‌‏اي به عنوان راهكار ديگر حل مشكل مسكن دانست و گفت: ساخت اين واحدها علاوه بر اينكه مشكل مسكن اقشار آسيب‌‏پذير را حل مي‌‏كند, مي‌‏تواند به تنظيم بازار اجاره مسكن در شهر تهران كمك كند و حتي مي‌‏توان از آن به عنوان تامين كننده بخشي از منابع مالي شهرداري نيز استفاده كرد. حبيب‌‏زاده گفت: يكي ديگر از محورهاي برنامه اصلاح‌‏طلبان پرداخت عوارض متناسب با بهره‌‏مندي از امكانات شهري است تا طبقات شهري كه از امكانات كمتري برخوردار هستند, به همان ميزان عوارض بپردازند. به گفته عضو ائتلاف اصلاح‌‏طلبان, اين موضوع مورد تاييد و حمايت بخش قابل توجهي از اقشار مرفه نيز است و آنان نيز پرداخت عوارض متناسب با بهره‌‏مندي از آن را به عنوان يك اصل مي‌‏پذيرند. وي با تاكيد بر اينكه توزيع برابر امكانات شهري در دستور كار اصلاح‌‏طلبان قرار دارد, گفت: معتقديم بايد شرايطي فراهم شود تا طبقات مختلف شهري احساس تبعيض نكنند و مشي ما رفع تبعيض و آثار آن از جامعه شهري است
سرکوب جنبش کارگری و جنبش دانشجوئی توسط نظام جمهوری اسلامی را محکوم می کنیم
گزارشگران
اختناق، سانسور، سرکوب توسط نظام جمهوری اسلامی بار دیگر تشدید یافته است و این در شرایطی است که شکاف هایی طبقاتی موجود که ماحصل اجتناب ناپذیر مناسبات تولیدی حاکم بر جامعه ایران است هر روز عمیق تر و وسیع تر شده و آسیب های اجتماعی ناشی از آن از جمله فقر، اعتیاد، ایدز و تن فروشی ابعاد گسترده تری می یابد و هزاران انسان را به کام تباهی و مرگ می کشاند. جمهوری اسلامی همچون گذشته راه کار را تشدید سرکوب اعتراضات و دستگیری و سرکوب فعالان جنبش های اجتماعی یافته تا بدین گونه با ایجاد رعب و وحشت از سازمان یابی گروهای اجتماعی و پیگیری آنها و مبارزاتشان جهت دستیابی به مطالباتشان جلوگیری نماید.

دستگیری منصور اسانلو ضرب و شتم ابراهیم مددی از فعالان جنبش کارگری شرکت واحد به قتل رساندن توحید غفارزاده توسط دانشجویان بسیجی، درگیری نیروهای انتظامی با مردم در منطقه مریوان، جلوگیری از ورود دانشجویان دانشگاه امیرکبیر،... همگی بیانگر تشدید سرکوبی است که بی تردید تحولات سیاسی در منطقه خاورمیانه و به ویژه عراق که منجر به افزایش قدرت نیروهای ارتجاعی و بنیادگرا گشته است سهم بسزائی دارد.

از سوئی دیگر امپریالیسم جهانی به رغم شکست درجنگ و اشغال نظالی عراق . همچنان ميان تغيير رژيم ايران از راه تحريم اقتصادی - حمله نظامی ویا مذاکره با جناحهايی ازاين حاکميت ارتجاعی در ترديد است. در همین حال رهبران دولتهای امپرياليستی با وقاحت مدعی «دفاع از حقوق مدنی شهروندان ايرانی از جمله حق پيوستن کارگران به سنديکا» نيز هستند . اما کارگران و زحمتکشان ايران به خوبی ميدانند که به رغم این ادعاها «راه حلهای» امپرياليستی نتيجه ای جز تشديد فقر و بدبختی و بی حقوقی برای آنها نخواهد داشت. 

کارزار مبارزه برای لغو کلیه قوانین نابرابر و مجازات اسلامی علیه زنان با اعتقاد به همبستگی کلیه جنبش های اجتماعی در جهت سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی ودست یابی به جامعه ای عاری از هر گونه ستم و استثمار، سرکوب و بازداشت فعالان جنبش کارگری و دانشچوئی را مجکوم می کند و خواهان آزادی دستگیر شدگان ، لغو فوری و بی قید و شرط احکام صادر شده علیه محسن حکیمی، محمود صالحی ، جلال حسینی و دیگر فعالین جنبش کارکری و رفع ممنوعیت رفت و آمد دانشجویان است.


کارزار مبارزه برای لغو کلیه قوانین نا برابر و مجازات های اسلامی علیه زنان
دسامبر 2006
جان لنون صدای صلح طلبی جهانی
رادیوفردا
ده سال پيش از مرگ، جان لنون، خواننده جاودان گروه بيتل‌ها، در پاسخ به اين پرسش که اگر ناگهان بميری، دوست داری از تو چگونه ياد شود، گفت: «به عنوان يک صلح‌دوست بزرگ».
لنون می گويد «دست يابی به صلح، هدف بزرگ ماست.» اما شيوه هايی که او برای دستيابی به صلح پيشنهاد می کرد، با مبارزه سنتی برای صلح بسيار متفاوت بود.
«برای دست يافتن به صلح، بايد به شيوه های صلح آميز دست زد».
جان لنون می گوید برای دست یافتن به صلح، باید شیوه های صلح آمیزی را پیشه کرد: «به طور نمادين، به جای شکستن شيشه مغازه‌ها، مثلا ميگذاريم موهايمان برای صلح بلند شود. حتی اگر کارگری موهايش را نزند، به نحوی برای صلح مبارزه کرده است. برای همين است که می‌گوييم برای صلح موهايت را بلند کن، يا برای صلح از رختخواب بيرون نيا. ..می‌دانيد.. کارهايی از اين قبيل که چيزی را هم خراب نمی‌کند.»
چهار ترانه جان لنون که منتقدان فرهنگ پاپ آن را بزرگترين تبليغ برای صلح جهانی توصيف می‌کنند، از اين قرارند:
«عشق همه آن چيزی است که به آن نياز داری» Love is All You Need «کريسمس مبارک، اگر بخواهی جنگ تمام شده»، Imagine يا «تصور کن» و «به صلح يک شانس ديگر بدهيم» Give Peace A Chance.
تنها در سال‌های آخر عمرش بود که جان لنون اعتراف کرد شعر ترانه «خيال کن» را، از کتاب تصويری‌ به نام گريپ فروت، که همسر ژاپنی هنرمندش، يوکو اونو آن را نگارش کرده بود، گرفته بود.
با این حال ترانه Imagine اکنون به نحوی به امضای جان لنون تبديل شده است: «خيال کن که بهشتی در کار نباشد- خيالش که آسان است...»
جان لنون: «در واقع اين ترانه را بايد «لنون اونو» بدانيم. شعر و مفهوم اين ترانه از يوکو گرفته شده. اما آن‌وقت‌ها من يک مقدار خودخواه بودم، و اسم يوکو را نبردم. ايده اين ترانه از کتاب گريپ فروت گرفته شده. توی اين کتاب، بارها آمده: اين را تصور کن، آن را تصور کن، اما، به هر حال، حالا سهم يوکو را از اين ترانه يادآور می شوم. با اين که خيلی وقت پيش بايد اين کار را می‌کردم.»
جان لنون و همسرش یوکو اونو در پاریس ۱۹۶۹
هشتم ماه دسامبر، بيست و ششمين سالگرد قتل جان لنون، به هنگام مرگ، تنها ۴۰ سال داشت. در روز هشتم دسامبر سال ۱۹۸۰، مردی به نام مارک ديويد چنتنن، او را جلو در آپارتمانش، در نيويورک از پا درآورد.
اکنون، پس از گذشت ۲۶ سال، لنون همچنان صدای جهانی صلح‌طلبی و مبارزه با جنگ شناخته می شود.
«تصور کن» ترانه ای از جان لنون
خيال کن که بهشتی در کار نباشد- خيالش که آسان است،
که جهنمی زير پايمان نباشد، و بالای سرمان فقط آسمان باشد،
خيال کن که مردم همه در امروز زندگی کنند.
خيال کن که مرزو بومی درکار نباشد- خيالش که مشکل نيست،
که هيچ چيزی نباشد که برايش بکشی يا کشته شوی، که مذهب هم نباشد،
خيال کن که زندگی همه مردم در صلح بگذرد،
شايد بگويی خيالبافم، اما من تنها نيستم،
و کاش تو هم روزی به ما بپيوندی، و دنيا متحد شود.
خيال کن که مالکيتی در کار نباشد – که گمان نکنم بتوانی،
که نه به آز نياز باشد و نه گرسنگی باشد، که انسان ها برادروار باشند،
خيال کن که همه جهان برای همه مردمان باشد،
شايد بگويی خيالبافم، اما من تنها نيستم،
وکاش روزی تو هم به ما بپيوندی، و دنيا متحد زندگی کند

فرانسه: وضعیت حقوق بشر در ایران همچنان یک موضوع اصلی است
ایرانپرس نیوز
ترجمه نامه وزیر امور خارجه فرانسه در پاسخ به نامه س ژ ت
وزارت امور خارجه فرانسه
پاریس - 28 نوامبر 2006
به آقای ژان فرانسوا کوربه
مسول فعالیت های اروپا و مدیترانه ی کنفدراسیون عمومی کارگران – س ژ ت
آقای کوربه
نامه ی شما مورخ 11 اکتبر، که بابت آن ازتان تشکر می کنم، کاملا نظر مرا جلب کرد.
من نیز مانند شما به طور خاصی از بابت دست اندازی مقامات ایرانی به آزادی های سندیکایی وبویژه تصمیم گیری های متعدد درباره ی ممنوع ساختن اعتصابات، که اغلب به خاطر ملاحظات مربوط به امنیت ملی است، نگران هستم.
اعتصاب رانندگان اتوبوس که شما در نامه تان به آن اشاره می کنید واکنش های زیادی را از سوی مقامات ایرانی برانگیخته است ( بازداشت ها، اقدامات ارعابی نسبت به خانواده ها ی اعتصابی، تعلیق از کار). مورد منصور اسانلو، ریس سندیکای رانندگان اتوبوس برای دفاتر تحت نظر من [در وزارت امور خارجه] موردی شناخته شده است. آقای اسانلو، که از دسامبر 2005 تا اوت 2006 در بازداشت بسر می برد و بعد از پرداخت 170.000 یورو ضمانت آزاد شد ه بود بار دیگر در تاریخ 19 نوامبر بازداشت شده است.
این دست اندازی به آزادی های سندیکایی به ویژه ی به این دلیل نگران کننده است که ایران قراردادهای چند طرفه ای را که این آزادی ها را به رسمیت می شناسد امضاء کرده است، به خصوص
- عهدنامه ی بین المللی مربوط به حقوق مدنی و سیاسی و ماده ی 22 آن درباره ی حق تشکیل و عضویت در سندیکا : - تعهد نامه بین المللی مرتبط به حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ماده ی 8 آن که به حق تشکیل و عضویت در سندیکا، حقوق سندیکایی برای متشکل شدن به صورت فدراسیون، حقوق سندیکاها برای فعالیت آزادانه و حق اعتصاب مربوط است.
در چنین شرایطی مقامات فرانسه اهمیت زیادی به این می دهند که نگرانی های خویش را از طرق مختلف در این باره ابراز دارند. در این باره به خصوص از سال 2003 تا به حال دولت فرانسه هر ساله به صورت اقدام مشترک برای تهیه ی قطعنامه ای پیرامون وضعیت حقوق بشر در ایران در چارچوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد عمل می کند و نیز نقش فعالی در بیانیه ها و اقدامات اتحادیه ی اروپا و تصمیم هایی که باید در سطح ملی اتخاذ شود ایفاء می کند.
وضعیت حقوق بشر در ایران همچنان یک موضوع اصلی در موضع گیری های مقامات فرانسوی در قبال این کشور خواهد بود. مطمئن باشید که من نسبت به مواردی که به طور خاص در نامه ی خود از آن یاد کرده اید توجه خواهم داشت.
با بهترین احترامات
فیلیپ دوستبلازی(امضاء وزیر امور خارجه ی فرانسه)
سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

حکومتهای سیاه دشمن اینترنت در جهان
ایرانپرس نیوز
13

حکومت سیاه دشمن اینترنت در جهان: جمهوری اسلامی، سوریه، بلاروس، چین، کوبا، کره شمالی، ویتنام، ازبکستان، ترکمنستان، بیرمانی، تونس، مصر و عربستان

"سوسياليسم يا بربريت"

انتخابى گريز ناپذير!

روزنه
امروز چهارشنبه پانزدهم آذر، دانشگاه تهران پيام مهمى به جهان مخابره کرد. اين پيام صريح، روشن، قابل فهم و انسان محور است. در اين پيام آينده ترسيم ميشود و شکل دادن به اين آينده به انتخاب و تلاش آگاهانه گره ميخورد. دو راهى "يا سوسياليسم يا بربريت"، يک حقيقت انکار ناپذير و قابل مشاهده دنياى امروز است. امروز بربريت سرمايه دارى در قاموس دولتها و جريانات ميليتاريست و تروريست در دنيا بشريت را در چنگال مصائب جنگ و آوارگى و فقر و بيکارى و نژاد پرستى و مذهب و قوم پرستى به اسارت گرفته است. پاسخ اين دنياى وارونه و ضد انسانى و بيرحم تنها ميتواند سوسياليسم باشد. پاسخ اين بربريت مدرن سرمايه فقط ميتواند انقلاب کارگرى و سوسياليسمى باشد که انسان را در محور حرکت خود قرار دهد.

امروز دانشجويان و نسل آزاد انديش و سوسياليست در ايران مکان شايسته خود را در تاريخ اعتراضات پيشرو جهان ثبت کردند. در تهران و شهرهاى ديگر صدائى متحد و با اعتماد بنفس قد علم کرد و راه حل آزاديخواهانه خود را در مقابل کل جامعه قرار داد. اين شعارها که امروز در تهران اختناق زده تکرار شد مثل بلور شفاف است؛" آزادى و برابرى"، "رهائى زنان رهائى جامعه است"، "سوسياليسم يا بربريت"، "ما جز زنجيرهايمان چيزى براى از دست دادن نداريم"، "مردم نان ميخواهند نه بمب"، "زندانى سياسى آزاد بايد گردد"، "ما متحد استراتژيک جنبش کارگرى و جنبش زنان هستيم"، "دانشجو کارگر اتحاد اتحاد"، "دانشگاه پادگان نیست" و "مرگ بر استبداد"، از آن جمله اند. اين پلاتفرم آزادى جامعه است، پلاتفرم نفى حکومت مذهبى است، پلاتفرم نفى جنگ و ميليتاريسم است، پلاتفرم نفى تبعيض و نابرابرى است، پلاتفرم آزادى سياسى و حق و عدالت و سوسياليسم آنست. اين پلاتفرم توهم ندارد و به راه حلهاى نيم پز و خاکسترى دل نبسته است، اين پلاتفرم جامعه را در مقابل انتخابى روشن و انسانى قرار ميدهد؛ براى نفى بربريت بايد سوسياليسم را بپا کرد و سوسياليسم پرچم مقابله با بربريت است!

روزهای ١٤ و ١٥ آذر دانشجويان در تهران و تبریز و مازندران مردم ايران و بشريت را نمايندگى کردند و در مقابل جریانات اسلامي و قوم پرست و ناسيوناليست و در مقابل سرمايه دارى پرچم روشنی بلند کردند. دانشجويان با تاکيد بر رهائى اجتماعى از بربريت سرمايه دارى و با برافراشتن پرچم سوسياليسم بر زخمهاى طبقه کارگر و مردم محروم مرهم نهادند و کل جامعه را به این راه حل فراخوان دادند. اين افقى ديگر، راه حلى ديگر، جنبشى ديگر و آينده اى ديگر است. يک آينده بهتر!

حزب کمونيست کارگرى به برگزارکنندگان و دست اندرکاران مراسمهاى پرشکوه ١٤ و ١٥ آذر درود ميفرستد و به اين عزم و اراده انقلابى و آزاديخواهانه ارج مينهد! اما بايد بر سکوى پرافتخار و سرخ شانزده آذر براى نجات يک جامعه هفتاد ميليونى خيز برداشت و جنبش سوسياليسم را در هر کوچه و خيابان و دانشگاه و کارخانه سازمان داد! بايد جامعه را حول افق سوسياليسم بسيج کرد! بايد رژيم اسلامى بعنوان يک سنگر مهم بربريت و تروريسم اسلامى در خاورميانه و جهان را با قدرت جنبش سوسياليستى شکست داد! طبقه کارگر و پيشروان سوسياليست طبقه کارگر، زنان و مردان آزاديخواه، جوانان پرشور و خواهان عدالت و آزادی بايد متحد شوند و پرچم جنبش انقلابى و سوسياليستى و برابرى طلبانه را برافرازند. اين تنها راه نجات مردم ايران و نقطه آغاز تحولات بنيادى در منطقه و جهان خواهد بود.

زنده باد پرچمداران آزادى و برابرى و سوسياليسم در دانشگاه های ایران
سرنگون باد جمهورى اسلامى
زنده باد جمهورى سوسياليستى

حزب کمونيست کارگرى ايران
۱۵


آذر ۱۳۸۵- ۶ دسامبر ۲۰۰۶

مقابل بیكار سازیها باید مقاومت وسیع سازمان داد
روزنه
١٥٩ نفر از كارگران اخراجي نساجی اكباتان در اعتراض به بیكارسازی خود و عدم دریافت مقرری ایام بیكاری صبح روز ١٣ آذر در مقابل استانداری اين شهر تجمع كردند. بنا به گزارشهای رسیده كارگران بخش ريسندگی "نساجی اكباتان" چندی پيش به عنوان تغيير ساختار اين بخش اخراج و تحت پوشش بيمه بيكاری قرار گرفتند ولی تا كنون هيچ پولی به آنها پرداخت نشده است. بنا به همين گزارش در اين كارخانه ٣٥٠ كارگر در بخشهای رنگرزی، بافندگی و ريسندگی به كار اشتغال داشتند كه تنها در سال گذشته ١٠٠ نفر از كارگران بخش بافندگی به بهانه تغيير خط توليد‌‏، از كار اخراج شدند و در حال حاضر تنها كارگران بخش رنگرزی مشغول به كار هستند.
در قزوین نیز دهها كارگر بلاتكليف شركت "قوه پارس" روز ١٤ آذر با تجمع در مقابل استانداری در اعتراض به بیكارسازی خود خواستار رسيدگي به وضعيت حقوقي خود شدند. پس از يكساعت تجمع كارگران، مسئولان استانداری با نمايندگان كارگران معترض مذاكره كرده و وعده دادند كه تا روز يكشنبه آينده به مشكلات اين شركت رسيدگي شود. لازم به ذكر است، شركت قوه پارس از بهمن ٨٤ فعاليت خود را متوقف كرده و ١٢٠ بازنشسته و ٧٠ كارگر شاغل اين واحد بلاتكليف هستند.
همچنین مدیریت شركت "فدك" در شهریار نیز ٧٠ كارگر رسمی این مركز را در طول سه ماه گذشته اخراج كرد و این در حالی است كه در پایان سال گذشته ٢١ كارگر قرار دادی نیز اخراج شده بودند. بهانه كارفرما كمبود آب آشامیدنی است. شركت فدك كه در زمینه پرواربندی، تربیت اسب و جوجه كشی كار میكند ٢٨٠ كاركن دارد. شكایات كارگران نسبت به این بیكارسازیها به دستگاههای دولتی تا حال نتیجه نداده است.
توحش سرمایه داری تحت حاكمیت جمهوری اسلامی علیه كارگران و هست و نیست آنان عنان گسیخته است. دولت و كارفرمایان با بیكار سازی و یا عدم پرداخت دستمزدها كارگران را در ابعاد میلیونی از هستی ساقط كرده و حتی از پرداخت بیمه های بیكاری بسیار ناچیز كه شامل بخش كوچكی از كارگران بیكار میگردد نیز دریغ میكنند چنان كه كارگران بیكار مشمول آن باید با چنگ و دندان از دولت این حق را بگیرند.
مقابل اخراج و بیكارسازیها باید مقاومت وسیعی را سازمان داد. باید همه كارگران، چه شاغل و چه بیكار را در این مبارزه متحد كرد و به میدان آورد. باید كل جامعه را از خانواده های کارگران و معلمین و پرستاران گرفته تا دانشجویان و دانش آموزان را به صف حمایت خود كشاند و نگذاشت كارفرمایان و دولت با اخراج و یا عدم پرداخت دستمزدها زندگی كارگران را بیش از این تباه سازند. باید از كارگران نساجی اكباتان همدان حمایت وسیع به عمل آورد تا هر چه سریعتر به خواسته های برحق خویش دست یابند. باید با خواست بیمه بیكاری مكفی و بیمه های درمانی كامل برای همه كارگران بیكار به میدان آمد تا سد محكمی در مقابل تعرض دولت و سرمایه داران به سطح زندگی و معیشت كارگران ایجاد كرد.
ممنوعیت اخراج و بیمه بیكاری مكفی خواست همه كارگران است
زنده باد اتحاد و مبارزه كارگران بر علیه بیكارسازی
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ آذر ١٣٨٥، ۵ دسامبر ٢٠٠٦

پیام عبدالله اسدی بمناسبت تحصن موفقیت آمیز پناهجویان ایرانی در استکهلم
درود بر شما که مشعل انسانیت و دفاع از حق پناهندگی را در برابر سیاست های ضد پناهندگی دولت سوئد برافراشته کردید
روزنه
در دل ظلمت و سیاهی ای که سیاست های ضد انسانی پناهنده پذیری دولت سوئد برای پناهندگان بوجوده آورده است٬ تحصن با شکوه پناهندگان ایرانی در استکهلم که سه روز بطول انجامید٬ پاسخ محکمی بود که زیر پاگذاشتن حق مسلم پناهندگی را از جانب دولتمردان سوئد به مصاف می طلبید. این تحصن پاسخ متخدانه ای بود به توافقات سه جانبه اداره مهاجرت٬ وزارت امورخارجه و پلیس سوئد که تصمیم گرفته اند نزدیک به ۱۰۰۰ پناهنده ایرانی را اخراج کنند. ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد! این پاسخی بود که پناهندگان بر آن اصرار داشتند و عهد بستند که نیروی مبارزه خود را ضامن اجرای آن کنند. در حالی که وزیرجدید مهاجرت سوئد مانند سلف خود با بی شرمی تمام برای پناهندگان مخفی خط و نشان می کشد٬ این تحصن هشداری بود به مقامات دولت سوئد که ما مرعوب نخواهیم شد. در صحنه می مانیم و با قوای متحد و متشکل خود و با حمایت صف وسیعی از انسانهای آزادیخواه٬ شما را در برابر حق خواهی و انسانیت به زانو درخواهیم آورد.

پناهجویان٬ اعضا و فعالین فدراسیون و همه کسانی که در تحصن سه روزه استکهلم شرکت کردید٬ درود بر شما! درود بر شما که یکبار دیگر راه را به همه نشان دادید. اتحاد٬ تشکل و اعتراض! ما در مقابل سیاستهای ضد انسانی دولت سوئد در زمینه پناهندگی راه دیگری جز این نداریم. این برای ما در فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی در سوئد جای غرور است که به ظرف اعتراض و مبارزه پناهجویان تبدیل شده ایم. من اعتقاد راسخ دارم که با توسل به سلاح تشکلی که از آن همه ماست خواهیم توانست که با اعتماد به نفس و با گردنی برافراشته همه سختی ها و بی عدالتی ها در حق پناهندگان را به عقب برانیم. من همه پناهجویان را فرا می خوانم که به فدراسیون بپیوندند و صف متحد دفاع از حق پناهندگی را هر چه بیشتر نیرومند سازند. دستتانتان را برای کار بزرگی که انجام دادید به گرمی می فشارم.

عبدالله اسدی
دبیر همبستگی، فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی در سوئد
تلفن تماس :۰۷۳۷۱۷۸۸۱۹
۶


دسامبر ۲۰۰۶


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;