Monday, December 04, 2006

13/09/1385 دوشنبه







نظر شما در مورد بیانیه 16 آذر امسال چیست ؟




لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد




دانشجويان محروم از حق تحصيل فردا در مقابل مجلس تجمع مي‌‏كنند
پیک ایران
دانشجويان محروم از تحصيل و ردصلاحيت‌‏شده در گزينش آزمون كارشناسي ارشد، فردا در مقابل مجلس تجمع مي‌‏كنند. روزبه كريمي، عضو كميته دفاع از دانشجويان محروم از حق تحصيل با اعلام اين خبر به خبرنگار "ايلنا"، گفت: صبح روز سه‌‏شنبه دانشجويان محروم از حق تحصيل با تجمع در مقابل مجلس، به اقدامات وزارت علوم در ردصلاحيت دانشجويان اعتراض مي‌‏كنند.وي با اشاره به تجمع دانشجوياني كه در كارنامه كارشناسي ارشد آنها كد 2 خورده در مقابل وزارت علوم و ارائه نامه اعتراضي دانشجويان به وزير براي پيگيري وضعيت‌‏شان، گفت: در پيگيري‌‏هايي كه داشتيم، مشخص نيست اين نامه دست چه كسي است. مسوولان دفتر وزير مي‌‏‏گويند ما نامه را به دبيرخانه منتقل كرديم و مسوول دبيرخانه هم گفته است كه اين نامه گم شده است و اگر مي‌‏خواهيد كار دنبال شود، نامه ديگري بدهيد.كريمي همچنين با اشاره به اظهارات وزير مبني بر اينكه هيچ دانشجوي سه‌‏ستاره‌‏اي وجود ندارد، گفت: شايد دانشجويي با عنوان سه ستاره نداشته باشيم اما وجود چندين دانشجوي محروم از حق تحصيل و ردصلاحيت‌‏شده در آزمون كارشناسي ارشد با درج كد 2 در كارنامه واقعيت دارد و آقاي وزير نمي‌‏تواند نامه‌‏هايي را كه به دست اين دانشجويان رسيده است، انكار كند.وي افزود: امروز نيز محمدعلي دادخواه، وكيل دانشجويان محروم از حق تحصيل و شهريار مشيري، نماينده مجلس كه موضوع اين دانشجويان را پيگيري مي‌‏كنند، در دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران سخنراني مي‌‏كنند

دانشجويان دانشگاه تربيت معلم فردا تحصن
مي‌‏كنند

پیک ایران
دانشجويان دانشگاه تربيت معلم تهران در اعتراض به وضعيت دانشجويان محروم از حق تحصيل و ردصلاحيت‌‏شده در آزمون كارشناسي ارشد تحصن مي‌‏كنند.غريب سجادي، از دانشجويان ردصلاحيت‌‏شده كه دانشجوي دانشگاه تربيت معلم بود با اعلام اين خبر به خبرنگار "ايلنا"، گفت: اين تحصن ساعت 30/9 فردا سه‌‏شنبه در مقابل گروه جامعه‌‏شناسي دانشگاه تربيت معلم در كرج برگزار مي‌‏شود
پوستر پیش بسوی 16 آذر: دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد
زمان: چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ ـ ساعت ۱۲ ظهرمکان : میدان انقلاب- دانشگاه تهران ـ مقابل سر در دانشکده فنی( ورود به دانشگاه تهران از درب ۱۶ آذر )
- از همه آزادیخواهان دعوت می کنیم در این روز شرکت کنند -
ایرانپرس نیوز

سالگرد 16 آذر: دانشجو می ميرد، ذلت نمی پذيرد
ایرانپرس نیوز
امسال در حالی سالگرد ۱۶ آذر ماه فرا می رسد که هنوز تعدادی از دانشجویان در زندان های امنیتی به سر می برند و تعدادی در آستانه زندانی شدن قرار دارند.
احمد باطبی دانشجوی زندانی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در وضعیت بدی به سر می برد و خانواده او بعد از ملاقات در زندان، وضعیت سلامتی او را نگران کننده توصیف کرده اند.
کیانوش سنجری هنوز در سلول انفرادی بند ۲۰۹ است و تعدادی از فعالان دانشجویی مانند خیرالله درخشندی، ابولفضل جهاندار و کیوان انصاری نیز شرایط مشابهی در زندان دارند.
از طرفی دیگر برای تعداد زیادی از دانشجویان حکم های سنگین زندان و محرومیت از تحصیل صادر شده و روند احضار و تحت فشار گذاشتن دانشجویان نیز پایانی ندارد.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی از عموم هموطنان درخواست می کند در اعتراض به تداوم زندانی شدن دانشجویان، در روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه راس ساعت ۱۲ ظهر در تجمع «دانشگاه زنده است» در برابر دانشکده فنی دانشگاه تهران شرکت نمایند و خواهان آزادی دانشجویان زندانی شوند.
انجمن جوانان وبلاگ نویس نیز با انتشار اطلاعیه ای بمناسبت سالگرد 16 آذر نوشت بار ديگر روز 16 آذر كه يادآور روز تاريخي حركتها و خيزشهاي دانشجويي است فرا ميرسد و در اين روز به سنت هر ساله فرياد آزادی سر خواهيم داد و ميدانيم كه امسال بدليل شرايط متحول بين المللي و منطقه اي فرياد ما را جامعه بين المللي رساتر از سالهای گذشته خواهد شنيد.
نظام حاكم در واپسين دوره حيات خود از طرفي تحت فشار جامعه بين المللي به لحاظ نقض شديد حقوق بشر، اقدام براي ساخت سلاح اتمي و از طرف ديگر بدليل سركوب فزاينده جوانان و زنان ميهنمان، مورد اعتراض همگان قرار گرفته است.
مستبدین حاکم با” ستاره دار كردن”! دانشجويان معترض و يا اخراج و محروميت دانشجويان از ادامه تحصيل و تحت فشار قرار دادن وبلاگ نويسان آزاده و نويسندگان و روزنامه نگاران ميخواهند به خيال خود فضاي ملتهب و طوفاني جامعه را آرام كنند. حال آنكه آتش زير خاكستر هر روز شعله ور تر ميشود و جوانان آزاده حاضر به سر فرود آوردن در مقابل استبداد مذهبي نخواهند بود .
بنابر اين با بي اعتنايي به همه شيوه ها و روش هاي اعمال فشار از عموم هم سنگران دانشجو و جوانان آزاده دعوت ميكنيم كه 16 آذر امسال با حضور گسترده و پر شور خود در تجمعات اعتراضي به خصوص با توجه به انتخابات نمايشي خبرگان فرياد نه به استبداد مذهبي سردهند و در اين روز به حاكمان ولايت و جامعه بين المللي خواهيم گفت دانشجو مي ميرد، ذلت نمي پذيرد
اعلام حمایت از تجمع 16 آذر/ کارزار آزادی کیانوش سنجری
ایرانپرس نیوز
امسال در حالی 16 آذر را آغاز می کنیم که کیانوش سنجری وبلاگنویس شجاع ایرانی در سلول انفرادی است، احمد باطبی دانشجوی زندانی و نماد قیام افتخار آمیز 18 تیر در بازداشتگاه 209 نگهداری می شود.
همه ساله در این زمان آزادیخواهان در مقابل درب دانشگاه تهران جمع می شوند و فریاد آزادی خواهانه سر می دهند. کارزار آزادی کیانوش سنجری با اعلام حمایت از تجمع امسال در مقابل سر در دانشکده فنی دانشگاه تهران از تمامی حامیان کارزار دعوت می کند در روز 15 آذر ماه ساعت 12 بعداز ظهر در این مکان حضور به هم رسانند.
از تمامی عزیزانی که در این تجمع شرکت می کنند تقاضا داریم به سر دادن شعار های آزادی خواهانه بپردازند و خواهان آزادی زندانیان سیاسی شوند.
شعار ما در این تجمع:
زندانی سیاسی آزاد باید گردددانشجو می میرد ذلت نمی پذیردباطبی و سنجری آزاد باید گردند
ما خطاب به سازمان های حقوق بشری اعلام می کنیم مردم ایران خواهان آزادی زندانیان سیاسی هستند و نظام حاکمه بر ایران با نقض مسلم حقوق بشر در صدد از بین بردن آنهاست .
با اعلام نگرانی شدید نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی تاکید می کنیم در این تجمع در اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی حضور خواهیم داشت و همراه با مردم ایران شعار آزادی سر خواهیم داد.
بار دیگر تمامی مردم ایران و حامیان کارزار را به حضور گسترده در این تجمع دعوت می کنیم.
کارزار آزادی کیانوش سنجری 12/04/2006


زمینه سازی برخورد با فعالین دانشجویی توسط نماینده رهبری در دانشگاه ها
خبرنامه امیرکبیر
رييس نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها، تصريح كرد: هيچ محيطي
مانند دانشگاه به طلبه‌ي فاضل و مخلصي كه زبان تبليغ براي جوانان را بشناسد، نياز
ندارد. محمديان، كه در جلسه مجمع فضلا و طلاب استان
تهران در مدرسه عالي دارالشفاء قم سخن مي‌گفت با بيان اين مطلب، اظهار داشت: عطش و
نياز به معنويت در جوانان به ويژه دانشجويان موج مي‌زند و اگر اين نياز با معارف
ديني پاسخ داده نشود، عرفان‌هاي كاذب آن را به انحراف مي‌كشند.رييس نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها، همچنين دانشگاه را بهترين
مكان‌هاي تبليغي براي روحانيون توصيف كرد و افزود: دشمن بيشترين سرمايه‌گذاري خود
را در دانشگاه‌ها انجام داده است، به طوري كه برخي تشكل‌هاي دانشگاهي كه يك روزي
پرچم مبارزه با استكبار را در دست داشتند، تبديل به پيشگامان سجده كردن در مقابل
آمريكا شده‌اند.وي
افزود: افرادي چون افشاري و عطري كه به دنبال رهبري جنبش دانشجويي در ايران بودند،
به پارلمان آمريكا رفتند و امروز در پنتاگون مشغول مشاوره دادن براي براندازي
جمهوري اسلامي هستند.گفتنی است علی
افشاری و اکبر عطری بارها اعلام کرده اند صرفا برای ادامه تحصیل از کشور خارج شده
اند و هر گونه همکاری با دولت آمریکا را تکذیب کرده اند.به نظر می رسد این اظهارات کذب نماینده رهبری به نوعی
زمینه چینی و پرونده سازی برای برخورد با فعالین دانشجویی باشد. پیش از این نیز
بسیاری از فعالین دانشجویی به اتهام ارتباط با بیگانگان دستگیر شده و در زندان تحت
فشار قرار گرفتند اما پس از مدتی بدون آن که نیروهای امنیتی بتوانند این اتهام را
در خصوص این افراد ثابت کنند از زندان آزاد شدند.محمدیان با بيان اينكه، از ۷۵۰
دانشگاه كشور تنها ۱۵۰ دانشگاه داراي دفتر نهاد نمايندگي ولي فقيه است، گفت: بيشتر
دانشگاه‌هاي بزرگ كشور داراي اين دفتر هستند، اما دانشگاه‌هايي چون پيام‌نور، جامع
علمي – كاربردي و مراكز تربيت معلم، فاقد اين دفتر هستند كه بايد با حمايت حوزه،
اين خلا پر شود. لازم به ذکر است بسیاری از محدودیت ها و
احکام انضباطی برای فعالین دانشجویی در دانشگاه ها در سال های اخیر با حمایت
مسئولین نهاد رهبری به نتیجه رسیده است. محمدیان چندی پیش طی اظهاراتی خواستار
برخورد شدید انضباطی با نحوه پوشش و آرایش دانشجویان در دانشگاه ها شده بود

حمايت دانشجويان دانشگاه فرانکفورت از مبارزات دانشجويان در ايران
روزنه
مجمع عمومی دانشگاه فرانکفورت در آلمان از مبارزات دانشجويان و مردم ايران حمايت کرد - قطعنامه ای در دفاع از مبارزات دانشجویان و مردم ایران و در محکومیت جمهوری اسلامی تصویب تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان

به دانشجویان دانشگاه فرانکفورت

زنده باد 16 آذر سرخ و بین المللی

همسنگران ما در دانشگاه فرانکفورت


از طریق کمیته بین المللی علیه سنگسار و رفقایمان شهناز مرتب و مینا احدی مطلع شدیم که شما در مجمع عمومی 500 نفره تان در 30 نوامبر 2006 دست به اقدامی زده اید که در تاریخ اعتراضات دانشجویی به یاد خواهد ماند. شما تصمیم گرفته اید تا در حمایت از مبارزات دانشجویان و مردم ایران علیه جمهوری اسلامی و برای آزادی و برابری، قاطعانه به میدان بیایید. شما کمیته ای در همبستگی با مردم ایران ایجاد کرده اید و در مبارزه علیه سنگسار و اعدام و اختناق اسلامی، در مبارزه علیه آپارتاید جنسی و بی حقوقی بی حد و مرز زنان و مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و غیره، فعالانه در کنار ما هستید. این اقدامی است که ما مدتها ست در انتظار آن بودیم. میزان خوشحالی ما زاید الوصف است. و بخود اجازه میدهیم که به نمایندگی از جانب دانشجویان و جوانان ایران و از طرف همه مردم ایران دست شما را به گرمی بفشاریم.

همسنگران و دوستان عزیز فرانکفورتی

نبرد ما و شما برای رهایی و سعادت انسان است. همه ما علیه سرمایه داری و مصائبی گوناگونی که برای بشریت ایجاد کرده در حال نبرد و تلاش برای تغییر دنیا هستیم. جمهوری اسلامی و تروریسم اسلامی اش فقط تنها یک جلوه بربریتی است که بر جهان حاکم است. میلیتاریسم دول غربی به سرکردگی آمریکا و حمایت فعال دولتهایی نظیر دولت آلمان، وجه دیگر دنیای ضد بشری است که برای ما ساخته اند. ما علیه همه اینها اعلان جنگ داده ایم و خوشحالیم که اکنون شما در دانشگاه فرانکفورت فعالانه تر از هر وقت دیگر به کمک ما شتافته اید. ما بسیار خوشحالیم که شما فراخوان داده اید که در روز 7 دسامبر روز اعتراض دانشجویان ایران به جلو کنسولگری جمهوری اسلامی می آیید تا فریاد مشترکمان علیه یکی از وحشی ترین رژیم های دنیا را به گوش مردم جهان برسانیم. جهت اطلاعتان رژیم اسلامی اعلام کرده که قصد دارد دست به اقداماتی نظیر ایجاد زلزله های مصنوعی بزند و همچینین طیف وسیعی از فعالان کارگری را دستگیر کرده و در زندانها به زندانیان سیاسی وحشیانه حمله برده تا مگر با ایجاد فضای رعب و وحشت جلوی 16 آذر را بگیرد. اما ما اطمینان داریم که 16 آذر امسال رادیکال تر و آزادیخواهانه تر، نسانی تر و سوسیالیستی تر از همیشه جلوی جمهوری اسلامی خواهد ایستاد. و اقدام شما کمک موثری به این مبارزه ما است.

به امید همبستگی بین المللی هرچه گسترده تر دانشجویان و جوانان و مردم جهان برای یک دنیای آزاد و برابر دستتان را به گرمی میفشاریم و خواهان ارتباطی هرچه گسترده با شما هستیم.

سازمان جوانان کمونیست
سوم دسامبر 2006

تجمع كارگران اخراجي نساجي اكباتان در مقابل استانداري همدان
پیک ایران
جمعي از كارگران اخراجي نساجي اكباتان صبح امروز در مقابل استانداري همدان تجمع
كردند . به گزارش ايلنا‌‏, از مركز همدان 150 تن از كارگران بخش ريسندگي نساجي
اكباتان چندي پيش به عنوان تغيير ساختار اين بخش تعديل و تحت پوشش بيمه بيكاري قرار
گرفتند كه تا كنون مقرري دريافت نكرده اند . كارگران معترض گفتند كه 350 كارگر
در بخشهاي رنگرزي، بافندگي و ريسندگي نساجي اكباتان فعال بودند كه سال گذشته 100 تن
از كارگران بخش بافندگي به بهانه تغيير خط توليد‌‏, تعديل و از كار خود اخراج شدند
. آنان گفتند كه در حال حاضر فقط بخش رنگرزي اين واحد نساجي فعال است . يك مقام
آگاه مدعي شد كه مديريت كارخانه براي تجهيز و افزايش ميزان توليد واحد, 40 ميليارد
ريال تسهيلات دريافت كرده كه به رغم خريد دستگاههاي توليد , اقدام به اخراج كارگران
مي‌‏كند

سکس ویدئو : دومین زن دستگیر شد
مصاحبه با مينا احدي مسئول كميته ضد سنگسار

روزنامه بیست دقیقه –سوئیس
دوم دسامبر
ترجمه :سایت خبرگاه
روزنه
زهرا ابراهیمی هنرپیشه این را رد میکند که هنرپیشه فیلم ویدئویی سکسی باشد که صدها نسخه آن به فروش رفته است. اکنون دادستان کل جمهوری اسلامی دومین زن را در این رابطه دستگیر کرده است. او نیز درخطر مرگ با سنگسار قراردارد. روزنامه بیست دقیقه با مسئول " کمیته بین المللی ضد سنگساری " مینا احدی در باره جدیدترین روندها در این جریان گفتگوئی داشته است


بیست دقیقه : خانم احدی الان مساله جنجال ابراهیمی در چه نقطه ای قرار دارد ؟
مینا احدی : موضوع بسیار جدی است . دادستان کل (قربانعلی دری نجف آبادی ) تحقیقات را بدست گرفته است . ابراهیمی این را رد میکند که زنی است که در ویدئو کلیپ دیده میشود . اما نامزد قبلی او بدون هیچ شکی کاملا در تصویر شناسائی شده است . اما مدت کمی پیش یک زن دیگر در این رابطه دستگیر شده است او بیست وچهار ساله است واسم او سکینه است.
بیست دقیقه : آیا او زنی است که در ویدئوکلیپ میباشد؟
احدی: هردوزن بسیار به یکدیگر شباهت دارندسکینه با سن بیست ودوسالگی از خانه فرار کرده است .در روزنامه های متفاوت ادعا میشود که او برای ویدئو پول دریافت کرده است . نامزد سابق ابراهیمی میتواند این ویدئو را بدلیل انتقام ساخته باشد.
بیست دقیقه : آیا در ایران اغلب پیش میاید که دختران از خانه فرار کنند؟
احدی : دختران زیادی در خیابان زندگی میکنند. آنها از خانه فرار کرده اند چون هیچ گونه چشم اندازی برای خود ندارند ویا اینکه دختر بودن خود را ازدست داده اند ، انچه که باعث مشگل بزرگی میشود. آنها درخیابان از حفاظتی برخوردار نیستند وبسیاری از آنها مورد تجاوز قرار میگیرند واغلب دستگیر میشودند وسه تا چهارماه نگه داشته میشوند.
بیست دقیقه : نظر افکار عمومی مردم ایران درباره سنگسار چیست ؟
احدی: در این بین بسیاری علیه سنگسار میباشند حتی علیه مجازات مرگ که برای جرائم کوچک داده میشود.
ذر آغاز بعداز انقلاب هزار ونهصدو هفتاد ونه زمانی که مجازات بربریت سنگسار اجرا شد برای یک سنگسار بسیار سر وصدا وراه میانداختند. بسیاری به محل –سنگسار – میرفتند و در آنجا به عارضه روحی از این بیرحمی گرفتار میشدند.
بیست دقیقه :آیا در ایران هنوز سنگسار اجرا میشود؟
احدی : به عنوان مجازات همچنان برقرار است اما در عمل بندرت اجرا میشود-همچنین بخاطر فشار اروپا
آخرین سنگسار سه ماه پیش در مشهد اجرا شد – درشب و مخفی .
در رابطه با یک مرد ویک زن بود. آنها به حالت زنده به مرده شور خانه آورده شدند ودر آنجا شسته شده وبا کفن پوشانده شدند . وبعد به قبرستان آورده شده و سنگسار شدند.
بیست دقیقه : درواقع آنها را در قبرشان عملا سنگسار کردند؟
مینا احدی :بله
بیست دقیقه : یک سنگسار چگونه انجام میگیرد؟ چه کسی سنگ را پرتاب میکند؟
احدی :در تئوری بایستی که سنگسار بطور علنی انجام گیرد برای ایجاد ترس. درصف اول پلیس ها وپاسداران قرار دارند و در صف های بعدی برای مثال کسانی که با خود رو سنگ با خود آورده اند وبعد بقیه . یک ملا اولین سنگ را پرتاب میکند. اما در این اواخر سنگسار در نزدیکی زندانها انجام میگیرد ودر شب ومخفی.
بیست دقیقه :چه کسانی قربانی این بیرحمی دستگاه قضائی میشوند؟
احدی: یک نمونه آن زنی استکه با شانزده سالگی به اجبار ازدواج کرده بود و دارای دو فرزند بود واز طرف شوهرش به خود فروشی مجبور شده بود (شوهر او نفرات مرد را به خانه میبرده است) . اوبدلیل رابطه جنسی غیر مشروع دستگیر وبه سنگسار محکوم میشود. او هنوز درزندان بسر میبرد.
بیست دقیقه : خانم احدی با تشکر از شما بخاطر مصاحبه
مصاحبه کننده : دانی هوبر
فتوای قتل: کمپين نجات دو روزنامه نگار جمهوری آذربایجان
ایرانپرس نیوز
یکی از مراجع حکومتی در قم فتواي قتل دو روزنامه نگار در جمهوری آذربایجان را صادر کرده است. در پاسخ به يک سوال در مورد نحوه برخورد به نويسنده مقاله ای که پيغمبر اسلام را مورد نقد قرار داده است٬ آخوند مرتجع فاضل لنکراني ميگويد "اگر مسلمانزاده باشد، به دليل ارتداد (برگشتن از دين اسلام) و اگر کافر باشد به دليل توهين به پيامبر اسلام بايد به قتل برسد و قتل او بر هر کسی که به وی دسترسی داشته باشد لازم است. قتل کسي که اين مطلب را به چاپ رسانده است نیز واجب است."
کمپين نجات رافق تقي و سمير صداقت اوغلو در دومین اطلاعیه خود از جمله نوشته است بدين ترتيب در روز روشن٬ يک ملاي مرتجع و يکي از افراد با نفوذ در حکومت جنايت اسلامي دستور خونريزي صادر ميکند و سپس مشغول کارهاي روزمره خود ميشود. به اين رفتار وقيحانه حکومت اسلامي و به اين دستور به جنايت در روز روشن بايد فورا و وسيعا و در سطح بين المللي اعتراض کرد. گذشت دوراني که خميني جلاد و سر دسته اين باندهاي ترور و وحشت در دنيا٬ دستور قتل سلمان رشدي را داد و در دنيا کمتر اعتراضي به اين رفتار وحشيانه شد. امروز ديگر دنيا چهره تبهکار و جنايت پيشه اين جنبش سياه و کثيف را مي شناسد. اسلام سياسي با قتل و ترور و با سنگسار و اعدام و با بستن دهانها و حمله به حقوق فردي و مدني شناخته شده است. دنيا به عينه ديده است که هر جا که اين باندهاي ترور و وحشت به قدرت رسيده اند٬ از حقوق انسانها٬ حقوق زن و کودک و حقوق جوانان و حقوق انساني مردم اثري نمي ماند. اينها از شادي و رقص و رنگ و آرامش منزجرند. جغدهاي شومي هستند که هر جا که به قدرت ميرسند٬ مرگ٬ سياهي ٬ قتل و نيستي و سکوت قبرستاني را مسلط ميکنند. به اين جنبش ارتجاعي بايد اعتراض کرد. ما نخواهيم گذاشت به راحتي اين جنايتکاران خون بريزند و حکومت کنند.
طومار اعتراض به اين فتوا را امضا کنيد
http://www.petitiononline.com/FATWA/petition.html
بازگشت اجباری بازنشستگان به کار در نتیجه فقر در ایران
شهرزاد نیوز: بازنشستگان در ایران به دلیل فقر و عدم توانائی در تامین معیشت خود مجبور به بازگشت به کار هستند. دولت قبلا وعده داده بود که برای جبران کسری در آمد ماهانه بازنشستگان، ماهانه مبلغی را به آنها پرداخت نماید، اما پس از چندی اعلام کرد که به دلیل نبود اعتبار قادر به این امر نیست. به این ترتیب، بازنشستگان برای تامین زندگی خود ناچارند حتی پس از بازنشستگی به اشتغال روی آورند. علی اکبر خبازها، رئیس کانون بازنشستگان خواهان اشتغال مجدد بازنشستگان برای تامین هزینه ها شد. این در حالی است که معمولا نهادهای صنفی جهت برآورده کردن منافع و حقوق اعضا خود می باشند. اما در این مورد کانون بازنشستگان، بار گران هزینه های زندگی برای بازنشستگان را که عمری در کار و زحمت گذارده اند، قرار می دهد. این عملا به معنای افزایش غیر رسمی سن بازنشستگی است




برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

1 comment:

Anonymous said...

سلام دوست عزیز
ممنون و متشکر که در وبلاگ ندای آزادی نظر دادید.
امیدوارم که در راهی که پیش رو دارید ، موفق و پیروز باشید.
شما را لینک کردم.
به امید آزادی ایران و ایرانیان
زنده باد آزادی اندیشه و قلم

 
direction:rtl;