Thursday, December 07, 2006

16/09/1385 پنجشنبه






نظر شما در مورد 16 آذر امسال چیست ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

در بزرگداشت ۱۶ آذر برگزار شد
تجمع دانشجويي «دانشگاه زنده است
سرمایه
سرمايهمراسم بزرگداشت روز دانشجو ديروز با حضور صدها دانشجو در دانشگاه تهران برگزار شد.در اين تجمع اعتراضي كه بعدازظهر ديروز به دعوت دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) با عنوان «دانشگاه زنده است» برپا شد، طيف‌ها و گرايش‌هاي مختلف دانشجويي خواست‌ها و مطالبات خود را بيان كردند.آنان كه روبه‌روي دانشكدهء فني دانشگاه تهران - محل شهادت دانشجويان جان باخته در حوادث سال 1332 - تجمع كرده بودند، پلاكاردهاي متعددي در دست داشتند كه روي برخي از آن‌ها نوشته شده بود:«دانشگاه پادگان نيست»، «زنداني سياسي آزاد بايد گردد»، «آزادي و برابري»، «تبعيض جنسيتي ملغي بايد گردد»، «ما خواهان آزادي بيان و تشكل‌هاي مستقل هستيم»، «جنبش دانشجويي از مطالبات كارگران حمايت مي‌كند»، «هرگونه دخالت خارجي در تعيين سرنوشت مردم ايران محكوم است» و ... .چند سخنران نيز كه عمدتاً از فعالان دانشجويي بودند به طرح و بررسي مسايل مبتلابه جنبش دانشجويي و تحليل مسايل كنوني جامعهء ايران پرداختند و دانشجويان را به هشياري و اتحاد و واكنش مناسب نسبت به رويدادها و وقايع جاري فراخواندند.همچنين سخنرانان از مشكلاتي كه فراروي دانشجويان فعال سياسي به ويژه دانشجويان ستاره‌دار در برخورداري از حق تحصيل وجود دارد، انتقاد كردند.در خاتمهء اين مراسم، دانشجويان نخست به سمت در جنوبي و سپس در غربي دانشگاه حركت كردند كه نيروي انتظامي مستقر در محل، از خروج آنان از دانشگاه ممانعت كرد.تجمع ياد شده كه از ساعت 12 ظهر ديروز آغاز شده بود سرانجام حوالي ساعت 16 بعد از ظهر پايان يافت
دانشگاه، حوزه نيست
تجمع دانشجويان در تبريز - چهارشنبه 15 آذر 1385 [2006.12.06]
روز آنلاین
فرهاد داوري
"كسي كه باد مي كارد توفان درو مي كند". اين جمله روي پلاكاردي كه در دست يكي از دانشجويان قرار داشت نوشته شده بود. پلاكاردهاي ديگري نيز وجود داشت كه روي همه آنها شعار ها و جملاتي از اين دست نوشته بود.
دانشجويان دانشگاه سهند تبريز ديروز سه شنبه پاسداشت 16 آذر ماه، روز دانشجو را به اعتراض و نقد مديريت دانشگاه تبديل كردند و اين همه از آن رو بود كه طي يك سال گذشته در دانشگاه سهند تبريز اتفاقاتي رخ داده كه در شان يك دانشگاه نبوده است.
در پي تعليق انجمن اسلامي دانشگاه سهند تبريز كه تنها تشكل صنفي در اين دانشگاه بود، دانشجويان در اقدامي كاملا خودجوش و بدون هماهنگي قبلي ديروز ظهر در سالن"DC" دانشكده شيمي به اعتراض وتجمع پرداختند؛ آن هم در پاسداشت روز ملي دانشجو.
اين تجمع كه بدون اعلام قبلي و بدون هر گونه سازماندهي برگزار شد با استقبال بسيار زياد دانشجويان روبرو گرديد، به نحوي كه بخش عظيمي از دانشجويان در آن مشارکت کردند.
در اين تجمع چند تن از فعالين دانشجويي به صحبت پرداختند و پيرامون تغيير مديريت دانشگاه در طول دو سال گذشته و همچنين فشار هاي وارده بر دانشجويان و محروميت دانشجويان ستاره دار از تحصيل سخن گفتند.
در همين ارتباط يكي از دانشجويان دانشگاه سهند در گفت و گو با روز گفت: "اين تجمع بدون اطلاع قبلي بود به گونه اي كه بسيج دانشگاه و حراست و مديريت نيز كاملا يكه خوردند. آنان اصلا انتظار چنين تجمعي را نداشتند. اما بايد بدانند وقتي چنين فشارهايي وجود دارد، اين نوع تجمع ها هم بدون هماهنگي، اما از سر درد مشترك، شدني است".
وي در ادامه گفت: "حضور حراست در اين تجمع به علت همان بي خبري چندان زياد نبود اما به هر حال عده اي حضور داشتند و از حرف ها يادداشت برمي داشتند".
وي در مورد برنامه احتمالي در روز 16 آذر گفت: "ما اصلا برنامه اي در دانشگاه نداريم . در واقع تا كنون كسي اعلام نكرده كه قرار است برنامه اي برگزار شود.به گمان من به علت فشار ها و تعليق ها شايد تجمعي هم نداشته باشيم. آن تجمع ها با مجوز برگزار مي شد، که حالا حتما با دادن آن مخالفت مي شود؛ اما مديريت بايد انتظار تجمعات ناگهاني را داشته باشد. غريزه دانشجو را كه نمي توان از او گرفت".
وي در مورد شعار هاي مطرح شده گفت: "دانشجو يان در اين تجمع شعارهايي همچون انقلاب فرهنگي نه، دانشگاه حوزه نيست، دانشگاه زنده است، مرگ بر ديكتاتور و... مي دادند".
وي در مورد تعليق هاي دانشجويان دانشگاه سهند تبريز نيز گفت: "در چند ماه اخير حدود 20 فعال دانشجويي به كميته انضباطي احضار و حكم گرفته اند".
وي در پايان با تاكيد بر اينكه احتمال چنين تجمع هايي باز هم وجود دارد گفت: "تجمع ديروز دانشجويان كه حدود يك ساعت طول كشيد در ساعت 2 عصر با خواندن سرود يار دبستاني من به پايان رسيد

اعتصاب" ايران صدرا" دربوشهر همچنان ادامه دارد
مديريت اين واحد از پرداخت حقوق كارگران ناتوان است
تهران- خبرگزاري كار ايران
اعتصاب
800
تن از كارگران شركت" ايران صدرا"ي بوشهر كه در اعتراض به تعويق افتادن حقوق و ديگر مزاياي قانوني از نخستين ساعات صبح امروز آغاز شده همچنان ادامه دارد.به گزارش ايلنا, "عيسي محمد كمالي" دبير اجرايي خانه كارگر بوشهر علت اعتراض و اعتصاب ناگهاني كارگران" ايران صدراي" بوشهر را سياست هاي غلط وزارت كار در مقابل تشكل هاي كارگري دانست . وي با اشاره به نقش سياستگذاري خانه كارگر در پيگيري مطالبات صنفي كارگران" ايران صدرا " تصريح كرد : اگر مدير كل كار بوشهر در مصاحبه ها و مكاتبات خود با رسانه ها و نهادهاي اداري استان خانه كارگر را حزب سياسي نمي ناميد و همكاري با آنرا ممنوع نمي كرد امروز كارگران ايران صدرا درآستانه انتخابات شوراها و خبرگان اعتصاب نمي كردند.وي يادآور شد : مجموعه ايران صدرا از مدتي پيش به دليل عدم همكاري نهادهاي مسوول دولتي در واگذاري پروژه ها به اين شركت با بحران نيروي انساني مواجه شده وا كنون از پرداخت مطالبات كارگران عاجز است . گفت وگو: مريم لطيفي

نماينده کارگران شهريار: مديريت" فدك" در شهريار70 كارگر رسمي را اخراج كرد؟

نبود آب شرب،بهانه اي براي اخراج كارگران
تهران- خبرگزاري كار ايران
دبير اجرايي خانه كارگر شهريار از اخراج 70 كارگر رسمي شركت" فدك" طي 3 ماه گذشته خبر داد . "حسين باقريان" در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري ايلنا, با اشاره به اشتغال 280 كارگر در اين واحد دامي افزود : تا پايان سال گذشته 21 كارگر قراردادي اين واحد از كار اخراج شدند . وي با اشاره به اين كه" فدك" از شركتهاي وابسته به بنياد تعاون سپاه مي باشد، گفت‌‏: مديريت اين واحد از كارگران رسمي خواسته تا براي ادامه فعاليت خود در اين واحد قرار داد امضا كنند اما كارگران رسمي از اين كار خودداري مي كنند . اين مقام كارگري اظهار داشت : مديريت اين واحد حدود 12 كارگر قراردادي جديد را به كار گرفته است . او با اشاره به فعاليت اين واحد در زمينه پرواربندي , تربيت اسب و جوجه كشي گفت‌‏: مديريت اين واحد به بهانه نداشتن آب شرب اقدام به اخراج كارگران كرده است . "باقريان" با اشاره به شكايت كارگران اين واحد به اداره كار گفت : اداره كار راي بازگشت به كار اين كارگران را صادر كرده است اما با اعتراض كارفرما پرونده اين كارگران به هيات حل ا ختلاف ارجاع شده است
فراخوان زندانیان سیاسی به تجمع مقابل دفتر سازمان ملل
ایرانپرس نیوز
شماری از زندانیان سیاسی ایران بمناسبت 10 دسامبر روز جهانی حقوق بشر بیانیه ای صادر کرده اند که در آن از جمله آمده است ما زندانیان سیاسی و محبوس در زندان های رژیم ضمن گرامی داشت این روز بزرگ و فرخنده، طی فراخوانی از تمامی گروه ها، تشکل ها و اقشار مختلف مردم بخصوص دانشجویان، کارگران، زنان و روزنامه نگاران دعوت می نماییم تا با گردهمایی و تجمع در روز جهانی حقوق بشر (10 دسامبر برابر با 19 آذرماه) در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران، علیه نقص سیستماتیک، مستمر و گسترده حقوق بشر در ایران اعتراض کنند. با صدای رسا اعلام نمائید ما ایرانیان از حقوق حقه و مسلم خویش که در اعلامیه جهانی حقوق بشر و دیگر میثاق های بین المللی مندرج میباشد دست نخواهیم کشید و در ایستادگی و پایداری برای احقاق حقوق بنیادین خود پای خواهیم فشرد، همچنان که در یکصد سال گذشته از آغاز انقلاب مشروطه تا کنون با مقاومت ها و جانفشانی های بسیار بر حقوق مسلم خویش که مهمترین آنها حاکمیت قانون، حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش، برابری زن و مرد، انتخابات آزاد، آزادی مطبوعات و آزادی احزاب و تشکل های غیردولتی و مستقل می باشند، اصرار ورزیده و برای بدست آوردن حقوق خویش اندکی مسامحه نخواهیم کرد.
ما زندانیان سیاسی توجه مجامع و نهادهای مدافع حقوق بشر علی الخصوص شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به وضعیت اسفبار و دهشتناک نقض حقوق بشر در ایران که در ابعاد وسیع در مورد دانشجویان و استادان دانشگاه ، کارگران، زندانیان سیاسی، روزنامه نگاران، نویسندگان و دگراندیشان صورت می گیرد، جلب مینمائیم و خواستار واکنش عملی و شایسته از سوی شورای حقوق بشر و تعیین ناظر دائمی حقوق بشر در ایران می باشیم .
پایدار وطن همیشه
1- بهروز جاوید تهرانی
2- علیرضا کرمی خیر آبادی
3- جعفر اقدامی
4- مهرداد لهراسبی
5- یاسر مجیدی
6- حیدر نوری
16/9/85
بيانيه کانون نويسندگان ايران در باره‌ احکام مراسم اول ماه مه سقز
پیک ایران
آزادگان، مردم شريف ايران
نزديک به سه سال است که پرونده ی هفت تن از شرکت کنندگان در مراسم اول ماه مه ، روز جهانی کارگر ( ۱۳۸۳ ) در شهر سقز از دادگاهی به دادگاهی ديگر حواله می شود. پس از آن که دادگاه تجديد نظر رای به برائت آنان صادر کرد، اخيرا دادگاه ديگری تشکيل شده و احکام جديدی برای متهمين صادر کرده است. در پی صدور احکام تازه ، محسن حکيمی عضو کانون نويسندگان ايران و فعال کارگری به دو سال زندان و نيز فعالان کارگری محمود صالحی به چهارسال ، جلال حسينی و برهان ديدارگر هريک به دوسال زندان محکوم شده اند. کانون نويسندگان ايران ضمن اعتراض شديد به دستگيری ، تشکيل پرونده و نحوه رسيدگی به اين پرونده ها ، خواهان لغو فوری اين احکام ظالمانه است و هم‌چنان بر آزادی هر نوع تشکل پای می فشارد.
کانون نويسندگان ايران ۱۴ / ۹ / ۱۳۸۵

گزارشي از كودكان خياباني در اصفهان
سنگ‌فرش‌هاي خيابان، خانه من است
آنها مجبورنددعاهاي مختلف بفروشند يا آدامس و بادكنك و يا حتي مواد مخدر يا مشروبات الكلي فرقي ندارد، باز هم سرنوشت آن‌ها با يكديگر تفاوتي ندارد، شبيه هم رفتار مي‌كنند و آداب زندگي در خيابان را به خوبي فرا گرفتند، خيابان با تمام سنگفرش‌هايش همدم شبانه‌روزي آنهاست.در خيابان‌هاي اصفهان به سادگي مي‌توان دختران خردسالي را ديد كه از ترس آزار و اذيت‌هاي جنسي، لباس پسرانه برتن دارند، موهايشان كوتاه است و جرا\ت ندارند تا النگو به دست كنند و يا احساس دخترانه داشته باشند، همهء آن‌ها مي‌ترسند از آن‌كه دسترنج ناچيزشان توسط اشرار خياباني و زورگيران غارت شود.سعيد صادقي، معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استان اصفهان، كودكان خياباني را افرادي مي‌داند كه در سنين زير 18 سال (مرحله رشد و تكامل ذهني و جسمي) از تحصيل بازمانده‌اند. او مي‌گويد:«دوري از محيط درس و مدرسه و سرانجام كاهش اطلاعات و آگاهي‌هاي لازم كه كودك و نوجوان در محيط مدرسه ياد مي‌گيرد باعث افت روابط اجتماعي و آسيب‌هاي جدي براي او مي‌شود.»وي مي‌افزايد:«كودك در اين شرايط در ارتباط با گروه همسالان خود دچار ناهنجاري‌ها و اختلالات شديد از جمله افسردگي همراه با كج‌خلقي و دوقطبي شدن مي‌شود.صادقي معتقد است: «حتي نوع پوشش اين كودكان و الگوهاي رفتاري آن‌ها به دليل اين كه خيابان جايگاهشان مي‌شود، تغيير مي‌كند.»در عين حال با بررسي وضع فرهنگي چنين خانواده‌هايي به سادگي مي‌توان دريافت كه پريشان و نابساماني فراوان در خانواده‌هاي كودكان خياباني از سه عامل مهم فقر، طلاق و اعتياد سرچشمه مي‌گيرد.در اين ميان، اعتياد به سيگار در ميان خانواده‌هاي اين كودكان امري رايج و طبيعي است و اكثر سرپرستان اين دسته از كودكان به مواد مخدري همچون ترياك، حشيش و هرويين مبتلا و معتادند و يا به خاطر خريد و فروش مواد مخدر در زندان به سر مي‌برند. البته پديدهء طلاق نيز در افزايش تعداد كودكان خياباني تاثير به سزايي نهاده و آمار طلاق و يا متاركهء بين والدين، در شيوع اين پديده كاملاً موثر بوده است. علاوه بر آن، مشكل جمعيت زياد اين خانواده‌ها نيز مزيد بر علت شده به نحوي كه تعداد فرزندان در بيش‌تر خانواده‌هاي اين كودكان بيش از چهار فرزند و گاه حتي ده نفر است.از طرفي، عدم امنيت اقتصادي و جنسي كودكان خياباني تا حدي است كه بعضي از آن‌ها مي‌گويند كه مزاحمان و اشرار خياباني پس از غارت درآمد روزانهء آنان، بارها به چاقو و يا زور متوسل شده و آنان را به اذيت و آزار تهديد كرده‌اند و به همين دليل، مي‌توان دريافت كه چرا دختران دستفروش، لباس‌هاي پسرانه برتن مي‌كنند.زهره اكبري مددكار اجتماعي است، او مي‌گويد:«در گفت‌وگو با يك دختر 14 ساله اهل زابل كه به فروش آدامس و دعا در شهر اصفهان مشغول بوده، دخترك اقرار كرده كه بعد از پنج، شش سالي كه به اين كار مشغول بوده، هنوز هم به اندازهء يك پسر، امنيت نداشته و در طول اين مدت بارها مورد تهديد قرار گرفته‌است.»معاون اجتماعي سازمان بهزيستي اصفهان در اين رابطه مي‌گويد:«بسياري از اين كودكان چون مأوايي به جز خيابان ندارند مورد آزارهاي جسمي، جنسي، تحقير و سرزنش توسط افراد ناباب قرار مي‌گيرند كه خود مي‌تواند باعث بروز مشكلات رواني و اجتماعي براي آن‌ها شود.»وي مي‌افزايد:«حضور مداوم اين كودكان در خيابان و عدم ارتباط كافي با خانواده‌هايشان باعث مي‌شود كه هويت آن‌ها دچار مشكل شده و به تدريج با افرادي بزرگسال كه خود دچار آسيب شده‌اند به جاي همسالان خود رفت و آمد كنند.»صادقي با اشاره به اين كه در بيش‌تر مواقع، فقر و وضع نامناسب اقتصادي، باعث رها شدن اين كودكان به خيابان مي‌شود، مي‌گويد:«در چنين شرايطي است كه والدين اين كودكان، خواسته و ناخواسته آنان را وادار مي‌كنند كه به دستفروشي در خيابان‌ها بپردازند تا درآمد آن‌ها كه روزانه بين 1000 تا 2000 تومان است بخشي از نيازهاي روزمرهء خانواده را جبران كند.»وي مي‌افزايد:«به دليل ويژگي‌هاي خاص سني اين كودكان، آن‌ها به سرعت در پديده‌هاي آسيب‌زا مثل خريد و فروش مواد مخدر و سوءمصرف آن و ... نيز گرفتار مي‌شوند.از سوي ديگر، ظهور باندهاي مختلف و اشتغال كودكان خياباني كه به مديريت عده‌اي سودجو صورت مي‌گيرد، باعث شده تا پارك‌ها و مناطق پررفت وآمد شهر اصفهان نسبت به امكانات و قدرت اين گروه‌ها تقسيم‌بندي شوند.جواد 16 ساله نوجواني كه از صبح تا شب به قول خودش در خيابان كاسبي مي‌كند، مي‌گويد:«هركدام از پارك‌هاي اصفهان در اختيار چندين نفر قرار گرفته و محدوده‌هاي مشخصي براي فعاليت افراد هر باند يا گروه وجود دارد كه در صورت ورود يك كودك جديد يا متعلق به باندهاي ديگر، از فعاليت او جلوگيري مي‌شود.»در اين ميان، يك سوال مهم مطرح مي‌شود:«چرا روءساي اين باندها هيچ‌گاه دستگير نمي‌شوند؟كتمان حقايق توسط اين كودكان برخورد مراجع قضايي را مشكل‌تر مي‌كند با توجه به اين كه فعاليت‌هاي بهزيستي براي كنترل چنين پديده‌اي مفيد است اما هنوز هم ناكافي است.»زهره اكبري مددكار اجتماعي، معتقد است; بهزيستي جهت كاريابي مددجويان بي‌سرپرست و يا بدسرپرست، موظف است تا زمينه‌هاي اشتغال را فراهم سازد. وي مي‌افزايد:«سازمان بهزيستي همچنين براي بازگرداندن و ترخيص كودكان خياباني نيز به دعوت از خانواده و اخذ تعهد از آن‌ها تدابير لازم را انجام مي‌دهد اما هنوز هم كافي نيست چون اگر تقويم روزانهء خود را ورق بزنيم آمارهايي از وضع كودكان خياباني در اهواز و بندرعباس تا مشهد و تبريز و ... به ياد مي‌آوريم وضعيت اسفبار كودكاني كه در حومهء سوزان كارون يا در گوشهء يخ بسته‌اي در خيابان‌هاي تبريز با خاطرات كودكانهء خود وداع مي‌كنند و فريادي كه هيچ‌وقت شنيده نمي‌شود با سكوت هميشگي پيوند مي‌خورد.معاون اجتماعي سازمان بهزيستي اصفهان، آمار پذيرش كودكان خياباني توسط سازمان بهزيستي را در سال گذشته «569 كودك» مي‌داند و مي‌گويد:«حدود 60 درصد از اين افراد را ماموران شهرداري از سطح خيابان‌ها جمع‌آوري كرده‌اند.»وي مي‌افزايد:«وظيفهء جمع‌آوري اين كودكان برعهدهء شهرداري، نيروي انتظامي، قوهء قضاييه است و يا به نحوي خود معرف هستند كه توسط تيم تخصصي روان‌پزشك، پزشك، پرستار، روان‌شناس، مددكار اجتماعي، كارشناس حقوقي و كارشناس تربيتي خدمات‌رساني مي‌شوند.»صادقي معتقد است; «مهم‌ترين هدف اين مركز تا حد امكان بازگرداندن كودك به خانواده يا بستگان سببي و نسبي وي است و اگر اين موارد امكان‌پذير نباشد به مراكز بهزيستي يا ساير ارگان‌ها ارجاع داده مي‌شوند
درخواست ممنوعیت بیکینی برای زنان ایرانی در آنتالیا
رادیو فردا
ايران بنا به‌ خواست ترکيه‌ وعده‌ داده‌ پرواز هواپيمايی جمهوری اسلامی به‌ شهر توريستی آنتاليا از سر گرفته‌ شود.رسانه های ترکيه روز پنج شنبه گزارش داده اند که مقامات ايرانی گفته ‌اند، درصورتی که‌ گردشگران زن ايرانی از شنا در کنار سواحل آنتاليا منع شوند، در هتل هايی که‌ جمهوری اسلامی تعيين می کند اقامت کنند و نيز حجاب را رعايت کنند، پرواز به‌ آنتاليا از سر گرفته‌ می شود
زنده باد مبارزات كارگران علیه بیكار سازی
كارگران نساجی بروجرد در ادامه یك ماه مبارزه به بخشی از خواسته های خود دست یافتند

روزنه
طبق گزارشی كه فعالین كارگری از كارخانه نساجی بروجرد برای حزب ارسال كرده اند، ٣٠٠ نفر از كارگران این كارخانه پس از یك ماه مبارزه پیگیر توانستند به بخشی از خواسته های خود دست یابند. این كارگران كه بطور متوالی در اعتراض به بیكارسازی در میدان رازان شهر، محل تجمع كارگران بیكار، تجمع میكردند، هفته گذشته موفق شدند كارفرما را مجبور به عقب نشینی كنند و بازگشت به كار صد تن از كارگران و تمدید بیمه ١٧ نفر از ٧٦ كارگری كه بیمه های آنها باطل اعلام شده بود را به او تحمیل كنند. اما كارگران مصمم هستند تا تحقق همه خواسته هایشان به اعتراضات خود ادامه دهند.
لازم به يادآوري است كه كارگران اين كارخانه از ٦ ماه قبل با مساله بيكارسازی و تهديد به اخراج و فشارهای مختلف از سوی كارفرما روبرو بوده اند. بخشی از آنان كه تحت پوشش بيمه بودند و قرار بود بعد از ٥ سال بازنشستگی بگيرند، يكباره دفترچه بيمه آنها تمديد نشد و بلاتكليف ماندند و ساير کارگران نيز تهديد به اخراج شدند.
یك واقعه مهم در طول اجتماعات كارگران اخراجی نساجی بروجرد حمایت كارگران شاغل از كارگران اخراجی و حضور هر روزه در میان آنان بود. بدين ترتيب هر روز جمعيت اعتراضی بزرگی در وسط شهر برپا ميشد. بطوريكه فرمانداری شهر بارها به آنها اعلام كرده بود كه اجازه تجمع در وسط شهر را ندارند و باید در مقابل كارخانه خود جمع شوند. اما كارگران پاسخ داده بودند كه ما در وسط شهر تجمع ميکنيم تا همه مردم را از وضعیت خود مطلع و حمايت آنان را جلب کنیم. اين تجمعات بطور مكرر بر پا شده و اعتراض ادامه يافت تا اينكه در ١٨ آبان تعداد ٧٠ نفر از كارگران از كار اخراج شدند. همچنين كارگراني كه دفترچه بيمه آنها تمديد نشده بود و بلاتكليف بودند نيز تهديد شده بودند كه در صورت شركت در تجمع اعتراضی از كار بيكار خواهند شد. اما تهديد کارفرما موثر واقع نشد و پس از اخراج كارگران هر روز در ميدان رازان جمع شده و خواهان بازگشت به كار خود شدند.
کارگران در تجمع روز ١٢ آذر خود در میدان اصلی شهر بروجرد بیانیه ای صادر کردند که خلاصه آن به شرح زیر است:
١- اعتراضات کارگران همچنان ادامه خواهد داشت تا اینکه کلیه کارگران به سر کار خود برگردند.
٢- بیمه کسانی که باطل اعلام شده است باید تمدید گردد.
٣- کلیه کارگران باید از امنیت شغلی برخوردار باشند.
این بیانیه در ساعت ده و نیم صبح روز ١٢ آذر در میدان اصلی شهر قرائت شد.
مبارزه پیگیر، جلب حمایت كارگران شاغل و گسترش مبارزه به جامعه اهرمهایی بودند كه موجبات پیروزیهایی برای كارگران شدند. این جهت گیری را باید با ایجاد مجمع عمومی كارگری و اتحاد كارگران شاغل و بیكار تداوم و گسترش داد.
زنده باد مبارزات کارگران علیه بیکارسازی
زنده باد همبستگی کارگران
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ آذر ١٣٨٥، ۵ دسامبر ٢٠٠٦


اطلاعيه شماره يک
اخراج پناهندگان ايرانى را متوقف کنيد

ساختمان دفتر مرکزى اداره مهاجرت سوئد در استکهلم به
اشغال فعالين فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى درآمد!
روزنه
در ادامه اعتراض به سياستهاى ضد انسانى پناهنده پذيرى دولت سوئد و در آستانه تحصن سه روزه پناهندگان ايرانى که به فراخوان فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى در استکهلم برپا شده است٬ صبح امروز سه شنبه ۵ دسامبر دفتر مرکزى اداره مهاجرت سوئد در استکهلم را به مدت يک ساعت به اشغال خود در آوردند.
فعالين فدراسيون با سردادن شعارهاى کوبنده عليه قوانين ضد پناهندگى دولت سوئد٬ با در دست داشتن باندرولهاى بزرگى که روى آن نوشته شده بود "اخراج پناهندگان ايرانى را متوقف کنيد " و تصاويرى از اجراى احکام اعدام در ملاء عام در ايران را نشان مى داد وارد دفتر مرکزى اداره مهاجرت شدند!

انديشه عليشاهى دبير واحد فدراسيون دراستکهلم٬ در سخنرانى مهيجى به زبان سوئدى٬ بيحقوقى سياسى و اجتماعى مردم ايران را دليل اصلى پناهندگى ايرانيان دانست و با اشاره به رفتار غير انسانى حکومت ضد بشرى جمهورى اسلامى از جمله: زندان٬ شکنجه٬ اعدام و سنگسار در ايران٬ حق پناهندگى را حق همه کسانى که از جهنم اسلامى ايران ميگريزند دانست. در ادامه دبيرفدراسيون به افشاى سياست غير انسانى و ناعادلانه دولت سوئد در قبال پناهندگان ايرانى پرداخت و اين سياست را بشدت محکوم کرد.
فعالين فدراسيون درحاليکه شعارهايى به زبان سوئدى در محکوميت دولت ايران و سوئد را فرياد مى زدند در نقاط مختلف سالن اصلى اداره مهاجرت که درآن ساعت مملواز پناهنجويان از کشورهاى مختلف بود تجمع کردند۔ از جمله شعارها :" سوئد اخراج مى کند ٬ ايران اعدام مى کند " ٬ " حق پناهندگى ٬ حق مسلم ما است". به افشاگرى پرداختند و همزمان رسانه هاى گروهى را در جريان حرکت اعتراضى خود قرار دادند۔

مسئولين اداره مهاجرت شتابزده خود را به سالن اصلى و محل تجمع رساندند و خواهان مذاکره فورى و مستقيم با فعالين فدراسيون شدند۔
دبير فدراسيون به نمايندگى از جمع معترضين به مسئولين اداره مهاجرت گوشزد کرد به تمام دنيا خواهيم گفت که شما با ما چه کرديد! اين حرکت دراعتراض به رفتارهاى بيشرمانه و قوانين ضد انسانى صورت گرفته است که آشکارا هست و نيست پناهجويان را به باد فنا داده است! سپس مطالبات اساسى پناهجويان ايرانى که توقف فورى ديپورت٬ بازگشايى کليه پرونده هاى پناهجويان ايرانى و نا امن اعلام کردن کشور ايران درادامه با تحصن سه روزه ادامه خواهد يافت!
مسئولين اداره مهاجرت که خود را قافلگير شده مى ديدند٬ متعهد شدند مطالبات و خواسته هاى اعتراضات را سريعا منعکس کنند.
اين آکسيون اعترضى که به مدت يک ساعت ادامه داشت ازطريق راديوهاى ايرانى به اطلاع ايرانيان مقيم استکهلم رسانده شد.

همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى – استکهلم
پنجم دسامبر ٢٠٠٦


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;