Monday, December 04, 2006

12/09/1385 یکشنبه




نظر شما در مورد بیانیه 16 آذر امسال چیست ؟


لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


دانشگاه پادگان نیست
گزارشگران
جنبشهاي بزرگ جهان ،‌ پيروزمندي هاي خود را پيش از هر امر ديگر ،‌ از درك نقادانه ي تجربه اي كسب مي كنند كه در تاريخ زنده ي مبارزه اشان ،‌ هر لحظه آن را پشت سر مي گذارند .
انتظار بازگشت جنبش دانشجويي ايران به مسير پاكوفته ‌« اصلاحات »‌ و تكرار پروژه ي شكست خورده ي «‌ دنباله روي از اميدواران به مراجع قدرت »‌ ،‌ نفي مغرضانه و آگاهانه ي تك تك امكانات نويافته ي پيروزي اين جنبش در حركت به سوي خواسته هاي بر حق آن است .
گسست جنبش دانشجويي از «‌ فلسفه و جنبش سياسي موسوم به اصلاح طلبي » ،‌ جز محصول درك نقادانه امروز جنبش از همان تجربه ي منتهي به شكست «‌ اصلاحات »‌ چيز ديگري نيست . اين گسست ، گشايش دريچه ي اميدي ست كه استقلال جنبش دانشجويي از دستگاه قدرت و ايستادن آن بر پاهاي آزموده ي خود را نويد مي دهد .
آگاهي جنبش از اين حقيقت كه او عضو پوينده و متكاملي از اندامواره (‌ارگانيسم )‌ روبه رشد جامعه ايران بوده و از اين رو در ارتباط و هم سرنوشتي ارگانيك با ديگر جنبش هاي مترقي اين جامعه است ،‌هم اكنون دانشگاه و دانشجويان را از قالب تنگ يك صنف سياسي معترض به در آورده و آنرا به جنبشي اجتماعي و همبسته ي ناگزير مبارزات پيگير كارگران ،‌ زنان ، جوانان و ديگر گروهها و اقشار تحت ستم جامعه تبديل كرده است . سياسي گري امروزي جنبش دانشجويي ،‌ به همين سبب مي بايست از عضويت اكتيو اجتماعي و دخالتگري پيگيرانه او در هر امر كوچك و بزرگ جامعه ايران نشأت گيرد .
امسال 16 آذر روزي ست كه دانشگاه هاي سراسر كشور رو به جامعه ايستاده و تداوم مبارزه اشان براي دستيابي به جامعه اي آزاد و برابر براي همه گان را به يكايك مردم اعلام مي كنند . تجربه ي كنوني جنبش دانشجويي ،‌ در كنار تجربه ي مبارزات سرسختانه ي طبقه ي كارگر و جنبش آزادي خواهانه ي زنان ايران ،‌ محصول آگاهي اين جنبشها از اين حقيقت است كه «‌ دست يابي به مطالبات بر حق مردم تنها به نيروي اتحاد مردمي و بريدن قاطعانه از هرگونه دخالت از بالا و يا از خارج ممكن است »‌ .
با در نظر گرفتن چنين حقايقي ست كه امروز جنبش دانشجويي اعلام مي كند كه خواسته هاي خود را نه از طريق متوسل شدن به درگاه مراجع قدرت داخلي و خارجي ،‌ بلكه با اصرار قاطعانه دانشجويان بر اتكا به نيرو و اراده ي آگاهانه ي خود مردم ايران به شرح زير دنبال مي كند :
1 - جنبش دانشجويي به زندگي در جامعه اي اميد دارد كه در آن فرد فرد انسانها از آزادي هاي سياسي – اجتماعي خود ( ‌به عنوان حق طبيعي افراد بشر )‌ بهره مند بوده و در آن از تمامي امكانات و ثروتهاي جامعه به طور برابر برخوردار باشند . تنها در چنين جامعه اي ست كه امكان اعتلاي استعدادهاي نهان جامعه فراهم مي آيد . جنبش بر اين باور است كه دست يافتن به چنين جامعه اي جز از طريق اتحاد مستحكم آن با ديگر جنبشهاي روبه جلوي جامعه به ويژه جنبش طبقه كارگر و جنبش زنان غير ممكن است . با در نظر قرار دادن اين افق متعالي ست كه ديگر خواسته هاي دانشجويان به صورت لوازم و شروط اوليه رسيدن به چنين جامعه اي ،‌ در ادامه مطرح مي شود .
2 - جنبش خواستار حذف فضاي شبه نظامي دانشگاه ها – به همراه تمامي علايم و عواقب آن از قبيل احكام انضباطي سنگين و پوشش اجباري دختران دانشجو (‌ به عنوان نمونه اي از تبعيض و تفكيك جنسي ) ، اخراج اساتید ، طرح ستاره دار کردن دانشجویان ، ثبت نام مشروط دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، تفکیک جنسی سرویس ها و بوفه های دانشکده ها – در تمام دانشگاه هاي كشوربوده و ضمنا ً‌ به جد خواستار محاكمه ي عاملان قتل دانشجوي سبزواري مي باشد .
3 – ‌ آزادي فعاليت تشكلها و نشريات مستقل دانشجويي ، مصون از هر گونه تيغ سانسور – را حق گذشت ناپذير دانشجويان دانسته و در مسير تحقق اين خواسته پيگيرانه تلاش خواهد كرد .
4 – با توجه به عملکرد ضعیف وزارت علوم ، خواستار برکناری فوری وزیر علوم و رؤسای انتصابی دانشگاه ها می باشد .
5 - با پافشاري بر حق بديهي آزادي بيان ،‌ خواستار لغو تمامي احكام قضايي مربوط با فعالين سياسي كشور و آزادي زندانيان سياسي – به ویژه دکتر زرافشان وکیل پرونده ی قتلهای زنجیره ای - مي باشد .
6 - از كوچكترين مطالبات و مبارزات طبقه ي كارگر ايران قویا ً دفاع كرده و خود را متحد استراتژيك جنبش كارگري ايران مي داند و از آزادي تشكيل سنديكا و تشكلهاي آزاد و مستقل كارگري و نیز حق اعتصاب کارگران قاطعانه حمايت مي كند . خواستار لغو اصلاحیه ی قانون کار بوده و ضمنا ً پيگيرانه خواهان آزادي آقاي منصور اسانلو – رئيس هيأت مديره ي سنديكاي اتوبوس راني تهران - و باز گرداندن ايشان و همكاران شان به محيط كار مي باشد .
7– قويا ً‌خواستار برابري مطلق زنان و مردان در عرصه ي حقوقي ، سياسي و اجتماعي و رفع هرگونه تبعيض جنسي بر عليه زنان مي باشد .
8 – جنبش با هر گونه دخالت خارجي – اعم از اشكال نظامي يا الگوي فرساينده ي تحريمهاي سياسي و اقتصادي – در سرنوشت مردم ايران به جد مخالف بوده و اعلام مي كند كه نتايج چنين اقداماتي تنها فلاكت و سيه روزي هرچه بيشتر مردم اين كشور را به همراه خواهد داشت . اين سيه روزي با فراهم شدن شرايط براي سربرآوردن خطرناك ترين نيروهاي تبهكار جامعه با قوت هر چه تمام تر بازتوليد خواهد شد .
دانشگاه امروز سنگري براي پاسداري از حقوق و آزادي هاي مردم ايران است . بقاي اين سنگر و گسترش دامنه ي فتوحات آن تنها در پرتو اتحاد جنبشهاي بر آمده از بطن همين «‌ مردم »‌ ممكن خواهد بود . به همين سبب جنبش دانشجويي نيروهاي مترقي بالقوه و بالفعل موجود در جامعه را به اتحاد با يكديگر براي رسيدن به خواسته ها و مطالبات همسويه اشان فرا مي خواند .
در همین راستا ، در تاریخ چهار شنبه ، 15 آذر از ساعت 12 ظهر ، تجمع بزرگ دانشجویان تهران در مقابل دانشکده ی فنی دانشگاه تهران برگزار می شود . همه ی دانشجویان و آزادی خواهان جامعه را به شرکت در این تجمع فرا می خوانیم .
جمعی از دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه های ایران
تجمع اعتراضی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تهران
ایرانپرس نیوز
دفتر تحكيم وحدت از دانشجويان, استادان و فعالان سياسي و مدني ايران دعوت كرد تا در تجمع اعتراض‌‏آميز اين تشكل با عنوان «دانشگاه زنده است» شركت كنند.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، اين تجمع به مناسبت روز دانشجو و در اعتراض به سلب حق تحصيل و تدريس، تعرض به حريم دانشجويان، سلب حق فعاليت‌‏هاي صنفي و سياسي تشكل‌‏هاي دانشجويي و صدور احكام سنگين كميته‌‏هاي انضباطي برگزار مي‌‏شود.
تجمع «دانشگاه زنده است» ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه، پانزدهم آذرماه در دانشگاه تهران مقابل سر در دانشكده فنی برگزار مي‌‏شود.
نشريه دانشجويی «زمستان» در دانشگاه يزد توقيف شد
خبرنامه امیرکبیر: نشريه دانشجويي «زمستان» در دانشگاه يزد به علت توهين به مقدسات توقيف شد.
به گزارش خبرنگار ايسنا - منطقه يزد، نشريه‌ي زمستان دانشگاه يزد در دومين شماره‌ي خود به مدير مسوولي نيلوفر باغبان، ‌به علت چاپ مقاله‌اي تحت عنوان «شكستن بت بزرگ» كه در آن به پاره‌اي از شبهات ديني پرداخته شده بود، با حكم كميته‌ي ناظر بر نشريات به دليل توهين به مقدسات توقيف شد.
كميته‌ي ناظر بر نشريات،‌ مديرمسوول اين نشريه را از مديرمسوولي تا پايان دوران تحصيل محروم كرد.
کمیته تحقیق برای بررسی پرونده قتل اکبر محمدی به اوین رفت.
ایرانپرس نیوز
خبرنامه امیرکبیر: دو تن از کارشناسان دایره قتل آگاهی تهران که یکی از آنها به نام ” سرگرد علیرضا کرمی ” بود، صبح روز شنبه مورخ ۱۱/۹/۸۵ به سالن سیاسی اندرزگاه ۳۵۰ اوین آمدند تا جزئیات بیشتری از مرگ اکبر محمدی را دریابند.
مسئولین زندان که این دو عضو کمیته تحقیق را شدیداً تحت کنترل داشتند، به اتاق زنده یاد محمدی بردند که با توجه به اعضای جدید اتاق که از فرآیند اعتصاب و مرگ مشکوک اکبر محمدی بی اطلاع بودند اتاق را ترک کردند در این راستا مسئولین زندان از بیم مواجهه و افشای حقایق قتل اکبر محمدی از سوی سایر زندانیان بهیچ اتاق دیگری مراجعه نکردند. ولی آقای خالد هردانی و دکتر ناصر زرافشان با مراجعه به کمیته تحقیق از آنها خواستند به نقطه نظر آنها توجه شود، کمیته بعد از استماع نظرات خالد هردانی و دکتر ناصر زرافشان ، تحقیقات خود را نیمه کاره به روز دیگری موکول کردند.
لازم به توضیح است که قتلهای مشکوک زندانیان سیاسی در زندان با مرگ زهرا کاظمی، اکبر محمدی، و بدیع ا… فیض مهدوی روبه افزایش است و این در حالی است که مجامع جهانی و بویژه اتحادیه اروپا با سرعت و سبقت درگیر معاملات اقتصادی با جمهوری اسلامی است.
دبیر انجمن معلمان استان کردستان به دو سال تبعید محکوم شد
ایرانپرس نیوز
پیمان نودینیان دبیر انجمن معلمان استان کردستان وعضو هیئت مدیره کانون دفاع از حقوق کودکان به دوسال تبعید محکوم شد.
روز 11/9/85 طی حکمی که از سوی شعبه اول شورای عالی تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری صادر و به آقای پیمان نودینیان ابلاغ گردید ایشان محکوم و مجبور به ترک جغرافیای محل زندگی وخدمت می باشد و به دو سال تبعید در استان زنجان محکوم شده است.
لازم به ذکر است که پیمان نودینیان بدلیل فعالیتهای مدنی و صنفی تابستان سال جاری به 5 سال تبعید در استان کهگیلویه و بویراحمد محکوم گردیده بود که پس از اعتراض به حکم بدوی سرانجام به دو سال تبعید به استان زنجان تغییر یافته است و حکم صادره قطعی و از روز دریافت آن لازم الجرا می باشد.
انجمن دفاع اززندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران نگرانی شدید خود را از اعمال فشارهای ناروا و ایجاد محدویت بر فعالان مدنی و صنفی اعلام نموده و محکوم می کند و ازهمه فعالان مدنی ، صنفی، سازمانها و نهادهای مدافع حقوق بشر می خواهد که نسبت به این گونه اقدامات دستگاههای امنیتی ودولتی در ایران اعتراض کنند.
انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران
ad.hoqoqbashar@gmail.com11/9/1385
2


دسامبر 2006
پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان رجايی شهر
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
اعتصاب غذای یک هفته ای زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر کرج که از هفته گذشته آغاز شده بود، امروز پایان یافت.
زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر هفته ی گذشته و در پی حمله گارد ویژه زندان ، اعتصاب غذای خود را آغاز کردند؛ این اعتصاب غذا که به مدت یک هفته اعلام شده بود به دلیل اعتراض به شرایط نامناسب زندان رجایی شهر و عدم وجود امنیت جانی در این زندان صورت گرفت.
همچنین از سایر زندانهای ایران خبر میرسد، زندانیان اعتصاب کننده در زندانهای بیرجند و سمنان پس از یک هفته، و در زندان اردبیل و ارومیه پس از 3 روز به اعتصاب غذای محدود خود پایان داده اند.
با این حال زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر، اعلام کرده اند علی رغم بی توجهی مسئولین زندان به وضعیت زندانیان اعتصابی و مطالبات آنان، همچنان بر خواسته های خود پایفشاری میکنند
دستگیری دو تن دیگر از اعضای سندیکای شرکت واحد در تهران
از وضعیت یک زندانی سیاسی در اوین اطلاعی در دست نیست
ایرانپرس نیوز
به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ 24 آبان 85 حمله ای به زندانیان سیاسی زندان اوین توسط حیدرلو ریس بند 350 و با همکاری فرد شروری به نام اسماعیل افتخاری (از مسئولین سابق سپاه پاسداران) به اجرا گذاشته شد.
مهاجمان با میله آهنی زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در جریان این حمله هاشم شاهی نیا به شدت مجروح شد و مسئولین زندان از درمان او خودداری کردند.
همچنین در پی حمله به زندانیان سیاسی، سعید شاه قلعه به نقطه نامعلومی منتقل گردید و از آن تاریخ تا کنون از وضعیت و شرایط نگهداری او اطلاعی در دست نیست.
فعالان حقوق بشر در ایران از وضعیت نا معلوم سعید شاه قلعه اعلام نگرانی می کند و از سازمان های حقوق بشری برای روش شدن وضعیت او استمداد می طلبد
وحشت جمهوری اسلامی از حرکتهای اعتراضی مردم به جان آمده
ایرانپرس نیوز
فردین ارژنگی، دادستان رژیم در استان اردبیل به وحشت جمهوری اسلامی از حرکتهای اعتراضی مردم آن منطقه اذعان کرد و گفت "حوادث خرداد ماه در اردبيل، این استان را كه از مناطق سبز از لحاظ امنيت در سراسر كشور بوده، با چالش جدي مواجه كرده و لزوم توجه كارشناسي به موضوع را بيش از پيش ضروري ساخت."
وی گفت "آخرين وضعيت رسيدگي به پرونده‌‏هاي اغتشاشات كه اغلب با موضوعات اخلال در نظم و آسايش عمومي و تبليغ عليه نظام و معاونت در تخريب و تحريق اموال عمومي و خصوصي در حوزه‌‏هاي قضايي مطرح شده، تعداد 80 مورد پرونده است كه حكم همه آنها قطعي و آماده اجرا است."
دادستان جنایتکار رژیم که در جلسه ستاد مبارزه با جرايم خاص استان اردبيل سخن می گفت، جوانان به جان آمده را "اراذل و اوباش" خواند و گفت "با هماهنگي‌‏هاي به عمل آمده شناسنامه‌‏دار كردن 100 نفر از اراذل و اوباش در اردبيل در دستور كار است كه به زودي تكميل خواهد شد.
سایت اینترپل (پلیس بین الملل) در ایران فیلتر شد
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، سایت اینترپل (پليس بين‌ الملل) در ايران فيلتر شده است. اينترپل سازمان پليس بين ‌الملل است كه در دستگيرى متهمان به پليس كشورهاى مختلف كمک می ‌كند.
سایت اینترپل پس از آن فیلتر شد که دادستان ارشد آرژانتینی اعلام کرد رفسنجانی و شماری دیگری از مقامات جمهوری اسلامی که برای آنها حکم جلب بین المللی صادر شده است، خود را به دستگاه قضايی آرژانتین معرفی نکرده و در نتیجه فراری محسوب می شوند.
دستگاه قضايی آرژانتین از پلیس بین الملل خواسته بود این افراد را که متهم به دست داشتن در عملیات بمب گذاری مرکز یهودیان بوینس آیرس در سال 1994 هستند، دستگیر کند.
كاربران اینترنت در ایران به هنگام ورود به سايت اینترپا با پيام "مشترک گرامى دسترسى به اين سايت امكان پذير نمی ‌باشد " مواجه می ‌شوند.
پلیس بين ‌الملل ‌از سال 1923 میلادی فعاليت خود را آغاز كرده و در حال حاضر در‪ 186 كشور جهان از جمله ايران فعالیت دارد.دفتر مرکزی اینترپل در شهر ليون فرانسه واقع است


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

1 comment:

Anonymous said...

سلام دوست عزیز
ممنون که در وبلاگ ندای آزادی نظر دادید. شمارا لینک کردم.
امیدوارم که در راهی که پیش رو دارید موفق و پیروز باشید.

 
direction:rtl;