Sunday, November 05, 2006

14/08/1385 یکشنبه






نظر یکی از خوانندگان در مورد مصاحبه شیوا محبوبی در جریان
اعتراض حزب کمونیست کارگری علیه حضور خاتمی در انگلستان
ر. ک
با تشكر از اخبار و مطالب ارسالي شما
من كاملا به گفته دبير تشكليلات حزب كمونيست كارگري در انگليس كه در خبر ارسالي بود ايمان دارم و از روي شواهد و قرائن بسياري ميتوان متوجه شد كه دولت‌هاي غربي كاملا به حفظ نظام جمهوري اسلامي اعتقاد دارند و از خود مردم ايران در اين زمينه پيشي گرفته اند. و در بسياري از تحليل هاي منطبق بر عقل ميتوان حدس زد كه خود آنها باعث به وجود آمدن اين نظام در ايران بوده اند
با تشكري دوباره
نظر شما در این رابطه چیست؟
بنظر شما جنبش دانشجويي در چه موقعيتي قرار دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
sjk_news@yahoo.com
اطلاعيه شماره 5

اعتصاب كارگران كشت و صنعت كارون ششمين روز خودرا پشت سر گذاشت

اعتصاب كارگران كشت و صنعت كارون شوشتر كه از روز شنبه ٦ آبان شروع شده ديروز جمعه ١٢ آبان نيز ادامه داشت. بخش بهره برداري همچنان تعطيل است. كارگران ني بركه با شروع اعتصاب و تل انبار شدن ني ها كار را تعطيل كرده و به شهرهاي خود بازگشته بودند هنوز بازنگشته اند. مديريت در اولين اقدام خود پاداش كارگران ني بر را كه ٣٠٠٠ نفر هستند پرداخت كرد تا مانع پيوستن رسمي آنها به اعتصاب شود. با توجه به اينكه كار اين ني برها به صورت دستي انجام ميگيرد، راضي نگاهداشتن آنها براي شركت بسيار كليدي است. در رابطه با كارگران درون كارخانه كه در اعتصاب بسر ميبرند مديريت وعده پرداخت پاداش ها در روز پنجشنبه ١١ آبان را داده بود اما عملا هنوز طلب كارگران پرداخت نشده است. دستمزد ماه مهر هم كه ميبايست دهم آبان پرداخت ميشد به تعويق افتاده است. به كارگران گفته شده كه به سر كار بروند و پاداش ها و دستمزدشان امروز شنبه پرداخت ميشود. كارگران ميگويند تا گرفتن دستمزد به سر كار نخواهند رفت.
بخش حمل و نقل هر روز كارگران را از سر محلات به محل كار منتقل ميكنند ولي كارگران در محل شركت تجمع ميكنند اما دست به كار نميزنند. توليد عملا بطور كامل تعطيل است. مدير شركت جرات حضور در محل را ندارد. و كارگران به محض حضور وي در محل او را هو ميكنند.

اشاره كنيم كه در شركت كشت و صنعت كارون شوشتر كارگران در سه شيفت كاري كار ميكنند: شيفت صبح از ساعت ٦ صبح تا ٣ عصر، شيفت عصر ٣ عصر تا ١١ شب و شيفت شب ١١ شب تا ٦ صبح. سطح دستمزد در اين مجتمع بسيار پايين است. دستمزد رسمي بين ١٠٠ هزار تومان تا ١٧٠ هزار تومان است. كارگران با اضافه كاري در بهترين حالت دريافتي خود را به ٣٠٠ هزار تومان ميرسانند كه كفاف مخارج زندگي شان را بهيچوجه نميدهد. مديريت در طول اين چند سال تلاش كرده است كه كارگران معترض را اخراج يا بازنشسته پيش از موعد كند. در اين شركت قبلا حدود ١٣٠٠٠ كارگر كار ميكردند اكنون حدود ٨٠٠٠ نفر در اين شركت بصورت رسمي و يا فصلي كار ميكنند.

حزب كمونيست كارگري ايران همه كارگران و مردم را به حمايت از كارگران كشت و صنعت كارون شوشتر فرا ميخواند. طليهاي كارگران بايد تماما پرداخت شود، شرايط كار غير استاندارد بايد با نظارت نمايندگان كارگران عوض شود. دستمزدها بايد چندين برابر افزايش يابد.

زنده باداتحاد و همبستگي طبقاتي كارگران
پیروز باد اعتصاب کارگران کشت و صنعت کارون شوشتر
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونيست كارگري ايران
١٣ آبان ١٣٨٥ – ٤ نوامبر ٢٠٠٦

مخالفتهای عمومی مردم اسلامیها را در استرالیا به عقب نشینی واداشت

مردم بدرستی خشم و عصبانیت خود در قبال نظر تحقیر امیز و توهین کننده هلالی اخوند و یکی از سران اسلامی سیدنی را فریاد زدند. ارسلان ناظری عضو حزب کمونیست کارگری ایران می گوید که عموم مردم در استرالیا اسلامیها را به مصاف طلبیدند.

در حقیقت فشار از طرف مردم ازادیخواه و معترض جامعه سران جریانات اسلامی چه از داخل و چه از خارج سازمانهای مختلف اسلامی را مجبور کرده است که عمومی ظاهر شوند و بگویند" که ما از این بیشتر از پس این بر نمی اییم که هلالی را مثل یک شخص روابط عمومی ابقا کنیم". تمام سران جریانات اسلامی همان نظری را در قبال زن دارند که هلالی دارد و این همان برخوردی است که اسلام در قبال زن دارد.

سران اسلامی می گویند که " او لطمات زیادی را به ما وارد کرده است" سران اسلامی نگرانند از اینکه تمام جنبش اسلامی و موجودیت ان درجامعه به خطر افتاده است و برای همین است که سران اسلامی یکی پس از دیگری ظاهر شدند که کل اسلام را نجات دهند.

واضح است که این به هیچ وجهه فقط مستله هلالی مثل یک شخص نیست که این موضع ارتجاعی و متنفر را در قبال مردم اتخاذ کرده باشد. ناظری عضو واحد استرالیای حزب کمونیست کارگری ایران گفت که موضع هلالی یک حمله اشکار جنبش اسلامی به ازادیهای فردی و اجتماعی زنان در جامعه است و این لازم است که برای همیشه پاسخش را بگیرد.

سخنان توهین امیز هلالی همان چیزی است که همپالگیهای او در جمهوری جنایتکار اسلامی ایران از تریبونهای نماز جمعه نعره می زنند. مردم ایران روزانه با چنین تحقیر و بی حقوقی اجتماعی روبرو بوده و مشغول مبارزه هستند.

بگذارید یکی از فاکتورهایی که موجب تقویت گروهای اسلامی مرتجع درسالهای اخیر در غر ب و مشخصا در استرالیا شده است را برشماریم. ایده " نسبیت فرهنگی" دولتهای غربی عموما و مشخصا برنامه" چند فرهنگی دولت استرالیا" با گروهای اسلامی کنار امده وا از طریق اعطای بودجه های هنگفت به مساجد و غیره انان را مجهزتر می نمایند.

تا انجا که به جوامع و مردم ان از جمله مردم استرالیا بر می گردد ناظری عضو حزب کمونیست کارگری ایران در استرالیا می گوید مردم باید بر اساس شان و مقام انسانی شان در جامعه بوسیله دولت استرالیا مورد ارزش واقع شوند نه با مذهب ملیت فرهنگ رنگ پوست و زبان مادری شان.

برای شکست گروهای اسلامی باید هم دولت فدرال استرالیا و هم دولت استان نیوسات ولس را تحت فشار گذاشت تا تمام حمایتهای مالی خودشان را از گروهای اسلامی قطع کرده و همه مدارس اسلامی و مذهبی را تعطیل و تدریس اسلام قران و مذهب را در مدارس حذف نماید در عین حالیکه حجاب و ختنه را برای کودکان ممنوع کند و حجاب در مراکز کار و اماکن عمومی را ممنوع نماید و اعمال فشار به کودکان برای پذیرش مذهب را ممنوع اعلام کند.

بیاییم ما مردم استرالیا تا با با مخالفت و اعتراضات عمومی هر چه بیشتر دست مذهب و اسلام را از شتونات اجتماعی خود کوتاه کنیم.


برای مصاحبه و کنفرانس مطبوعاتی لطفا با ناظری با شماره 0411553152 تماس حاصل نمایید

حرکت های اعتراضی در هفته ای که گذشت
ایران پرس نیوز
برگزاری نشست اعتراض به سلب حق تحصيل از دانشجويان فعال سياسی
ادوارنيوز: نشست اعتراضی با عنوان اعتراض به سلب حق آزادانه تحصيل براى دانشجويان منتقد سياسى دانشگاه‌‏ها در سازمان دانش آموختگان ايران اسلامى برگزار مي‌‏شود.
7
آبان 1385
تجمع دانشجويان دانشگاه تربيت معلم سبزوار در اعتراض به ناامنى دانشجويان در شهر و ربوده شدن يك دانشجوى دختر
خبرنامه اميرکبير
ظهر شنبه دانشگاه تربيت معلم سبزوار صحنه تجمع و راهپيمايى دانشجويان بود. در اين تجمع كه به صورت خودجوش برگزار شد، دانشجويان شعارهاى - نيروى انتظامى خجالت خجالت، دانشجو به پا خيز از حرمتت دفاع كن نيروى انتظامى امنيت امنيت و …- سر مى دادند. سپس دانشجويان اقدام به راهپيمايى در سطح دانشگاه كردند.
7
آبان 1385

250
نفر از دانشجويان پزشكى دانشگاه علوم پزشكى تحصن كردند
ايلنا: صبح امروز حدود 200 تا 250 نفر از دانشجويان سال‌‏هاى پنج تا هفت پزشكى دانشگاه علوم پزشكى شيراز در اعتراض به نحوه آموزش پزشكى تحصن كردند.
اين دانشجويان كه در حياط دانشكده پزشكى دانشگاه علوم پزشكى جمع شده بودند, خواستار آموزش مدون پزشكى بوده و معتقدند ؛ دانشگاه بيشتر به دنبال ارائه خدمات درمانى توسط اين دانشجويان به بيماران است و آموزش مدون و جامع ارائه نمي‌‏دهد.
براساس اين گزارش ، روز گذشته دانشجويان سال‌‏هاى شش و هفت پزشكى ، در اعتراض به نحوه آموزش پزشكى از حضور در بيمارستان‌‏هاى تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكى شيراز خوددارى كرده و از امروز نيز دانشجويان سال پنجم پزشكى بيمارستان‌‏هاى مذكور حضور نخواهند يافت.
7
آبان 1385
تجمع اعتراض آميز كارگران شركت" توسعه صنايع پزشكى"
ايلنا: با انحلال احتمالى شركت" توسعه صنايع پزشكى" وابسته به وزارت بهداشت بيش از 200 تن از كارگران شاغل در سه واحد زير مجموعه اين شركت در آستانه اخراج قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار گروه كارگرى ايلنا, اين كارگران در سه واحد توليدى ابزار جراحى دستى , واحد ساخت تخت‌‏هاى بيمارستانى امين‌‏آباد و واحد توليد البسته بيمارستانى در تهران شاغل هستند.
7
آبان 1385
تجمع اعتراض آميز كارگران نساجي" شاهو" در سنندج
جمعي از كارگران واحد ريسندگي" شاهو" در سنندج از ديروز در محل واحد تحصن كرده‌‏اند.
به گزارش خبرنگار ايلنا, از مركز سنندج 30 تن از كارگران اين واحد در اعتراض به احتمال اخراج خود و عدم پرداخت مطالبات صنفي اشان دست به تحصن زده و خواستار رسيدگي مسوولان شدند.
در اين واحد نساجي 70 نفر شاغل هستند.
7
آبان 1385
تجمع جمعی از كارگران كارخانجات شهرري مقابل مجلس
حدود 100 نفر از كارگران كارخانجات شهرري در اعتراض به پيش‌نويس قانون كار مقابل مجلس تجمع كردند.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يكي از تجمع‌كنندگان، گفت: اعتراض ما به پيش‌نويس قانون كار و ماده‌ي 27 آن است كه با حذف اين ماده اخراج كارگر به طور مطلق به دست كارفرما داده مي‌شود بدون قائل شدن حق و حقوق كارگر.
اين شخص ادامه داد: همچنين در پيش‌نويس قانون كار، كارگاه‌هاي زير 10 نفر را از برخي از بندهاي قانون كار معاف كرده‌اند و باز هم افراد و حقوقق كارگر به طور مطلق به طور مطلق به كارفرما داده شده است.
اين تجمع‌كنندگان پلاكاردهايي با مضمون‌هاي زير در دست داشتند: «اصلاح قانون كار، اخراج كارگران قراردادي است»،«كميسيون صنايع، قانون كار را رها كن فكري به حال ما كن»، «حذف ماده‌ي 27، حذف شوراهاي ماست»، «قانون كار ايران يادگار امام است» و «مجلس به ما عيدي داد، يك نان آجري داد».
تحصن کتابداران کتابخانه های کشور
سه شنبه نهم آبان ۱۳۸۵ برابر با سی و يکم اکتبر ۲۰۰۶
كتابداران نهادهاي كتابخانه‌‏هاي كشور از ساعات ابتدايي صبح ،طبق قرار قبلي براي رسيدن به حقوق خود تحصن كردند.
به گزارش ايلنا, از ساعات ابتدايي صبح، كتابداران نهادهاي كتابخانه‌‏هاي كشور مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تحصن كردند و خواستار احقاق حقوق خود شدند كه در اين ميان مسوولان حراست وزارت‌‏خانه از ورود خبرنگاران و انعكاس اين برنامه جلوگيري مي كردند كه بنا بر خواست كتابداران كه اگر خبرنگاران را راه ندهيد، ما براي تجمع به نمازخانه نمي‌‏رويم و همچنان در حياط مي مانيم،درنهايت پس از گذشت يك ساعت اجازه ورود خبرنگاران را صادر كردند.
تحصن کارگران شركت رادياتورسازی ايران
يك مقام آگاه كارگري گفت‌‏: كارگران شركت" رادياتورسازي ايران" واقع در غرب تهران از ساعت 12 ظهر امروز در اعتراض به وضعيت حقوق خود , در محل كارخانه تحصن آرام بر پا مي كنند.
به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا, اين مقام مطلع گفت : كارگران در اعتراض به قطع مزاياي خود كه از آذرماه سال گذشته رخ داده , تحصن خواهند كرد.
وي با اشاره به اينكه مديريت شركت از ابتداي سال جاري تا كنون 300 تن از كارگران قراردادي خود را اخراج كرده است , تصريح كرد‌‏: با بخشنامه اصلاح دستمزد 85, مديريت شركت حداقل دستمزد كارگران را 150 هزار تومان تعيين كرده و در پاسخ به اعتراض كارگران مي‌‏گويد هر كسي اعتراض كند , اخراج است.
نهم آبان 1385
تجمع كارگران در مقابل مجلس در اعتراض به تغيير قانون كار
جمعي از كارگران واحدهاي مختلف توليدي در اعتراض به احتمال تغيير قانون كار فعلي، در مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.
به گزارش خبرنگار امور مجلس «شبكه خبر دانشجو»، صبح امروز جمعي از كارگران خانه كارگر، ايران خودرو، بازنشستگان كفش ملي و صنايع پزشكي با اجتماع در مقابل مجلس شوراي اسلامي خواستار آن شدند كه تغيير قانون كار فعلي از دستور كار كميسيون صنايع و معادن مجلس خارج شود. نهم آبان ۱۳۸۵
تجمع دانشجويی در اعتراض به کيفيت نامطلوب غذايی
ايسنا: دانشجويان موسسه آموزش عالى غيرانتفاعى خيام در اعتراض به کيفيت نامطلوب و گران شدن ژتون غذايى دانشگاه ظهر روز پنجشنبه تجمع کردند.
به گزارش ايسنا ـ منطقه خراسان، اين تجمع با حضور بيش از 120 دانشجو در اعتراض به کيفيت نامطلوب غذا و افزايش قيمت ژتون از 300 به 350 تومان در مقابل سلف سرويس برگزار شد.
12
آبان 1385
دانشجويان دانشگاه چمران : از موضع خود كه دموكراسي‌خواهي و آزادي‌طلبي است پا پس نمي‌كشيم
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد چمران اهواز با صدور بيانيه‌اي درباره‌ي لغو مجوز برنامه تريبون آزاد«اتحاد، مبارزه، پيروزي» در اين دانشگاه، اعلام كرد: هيچ وقت از موضع خود كه همانا دموكراسي‌خواهي و آزادي‌طلبي است پا پس نكشيده و همچنان سعي در حفاظت از منافع سياسي و صنفي دانشجويان مي‌كنيم.
دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس تحصن كردند
صبح امروز دانشجويان ورودي سال 85 دانشگاه تربيت مدرس به علت كمبود خوابگاه در مقابل ساختمان مركزي اين دانشگاه تحصن كردند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، اين دانشجويان كه تعدادشان به 50 تا 60 نفر مي‌‏رسد؛ خواستار جوابگويي رييس دانشگاه هستند.
بر اساس اين گزارش يكي از متحصنان در گفت و گو با خبرنگار ايلنا افزود: رتبه ورودي‌‏هاي دانشگاه تربيت مدرس اكثرا تك رقمي است و در دفترچه اعلام شده به تدريج خوابگاه به دانشجويان واگذار مي‌‏شود؛ ولي هنوز مشخص نيست كه اين واگذاري چند ماه بعد است.
وي با بيان اين مطلب كه دانشجويان سال‌‏هاي قبل نيز هنوز خوابگاه ندارند، گفت: توجيه مسوولان اين است كه دانشجويان سال‌‏هاي قبل كه از پايان‌‏نامه‌‏شان دفاع كرده‌‏اند، از خوابگاه خارج شوند تا دانشجويان جديد جايگزين آنان شوند.
اين دانشجوي متحصن افزود: اين در حالي است كه هنوز مشخص نيست كه چه زماني به طول انجامد تا دانشجويان سال‌‏هاي قبل از خوابگاه خارج شوند.
وي افزود: در حال حاضر دكتر يادگاري، معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه در جمع دانشجويان حاضر شده و قول رفع مشكلات دانشجويان را داده است.
در حال حاضر دانشجويان به تعداد 20 تا 30 نفر در سالن تلويزيون خوابگاه و نمازخانه اسكان داده شده و در انتظار تخليه خوابگاه هستند.
يك دانشجوي دانشگاه تهران به دو ترم محروميت از تحصيل محكوم شد
مرجع تجديدنظر كميته انظباطي دانشگاه تهران، محكوميت دو ترم محروميت از تحصيل يك دانشجوي دانشگاه تهران را به دو ترم محروميت از تحصيل كه يك ترم آن به حالت تعليق درآمده است، كاهش داد.
هوشنگ پوربابايي، وكيل مدافع فريد هاشمي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اعلام اين مطلب، گفت: موكلم پيش از اين از سوي مرجع بدوي كميته انضباطي دانشگاه تهران به اتهام ايجاد بلوا و آشوب در خصوص حوادث خرداد ماه سال جاري در كوي دانشگاه (اعتراض به بازنشستگي پيش از موعد اساتيد دانشگاه) به دو ترم محروميت از تحصيل محكوم شد كه با اعتراض ما پرونده وي به مرجع تجديدنظر اين كميته ارجاع شد.
وي افزود: مرجع تجديدنظر كميته انضباطي دانشگاه تهران نيز پس از بررسي اعتراض ما، محكوميت مزبور را به يك ترم محروميت از تحصيل و يك ترم تعليق محروميت از تحصيل كاهش داد. به اين ترتيب موكلم قادر به ادامه تحصيل در دوره روزانه دانشگاه تهران نيست و بايد در دوره شبانه مشغول به ادامه تحصيل شود.
وكيل مدافع فريد هاشمي تصريح كرد: با اعتراض ما نسبت به حكم تجديدنظر، پرونده جهت رسيدگي به كميته مستقر در وزارت علوم ارجاع شد. ضمن اينكه ما براي نقض اين حكم و اخذ دستور وقت براي الزام دانشگاه نسبت به ثبت‌‏نام موكلم شكايتي را به ديوان عدالت اداري تقديم‌‏ مي‌‏كنيم.
تجمع مربيان بهداشت مدارس مقابل مجلس
جمعي از مربيان بهداشت مدارس در اعتراض به برنامه‌‏ريزي غلط دولت در مقابل مجلس‌‏هفتم تجمع نمودند
به گزارش خبرنگار پارلماني" ايلنا" در اين تجمع كه حدود 50 نفر از مربيان بهداشت مدارس حضور داشتند، پارچه نوشته‌‏هايي كه بر روي آن نوشته شده بود" نگذاريد فارغ‌‏التحصيلان بهداشت مدارس در پيچ و خم سياست‌‏گذاري و برنامه‌‏ريزي غلط ضايع گردند" و" تجمع مربيان بهداشت مدارس در اعتراض به برنامه‌‏ريزي غلط دولت" در دست داشتند.
شعارهاي اين تجمع‌‏كنندگان "دولت عدالت‌‏محور بايد جوابگو باشد"، "اي دولت پاسخگو عدالت كو"، " دولت عدالت‌‏پيشه اين عدالت نمي‌‏شه" بود.
تاييد كشته و زخمي شدن 2 كارگر در حمله نيروی انتظامی به کارگران بندر ديلم
پیک ایران
نماينده كارگران استان بوشهر ضمن تاييد خبر كشته و زخمي شدن 2 كارگر در گمركات بندر ديلم , گفت‌‏: اطلاعات دقيقي راجع به حادثه نداريم , اما بحث قاچاق كالا كاملا منتفي است و قربانيان اين حادثه جزء كارگران منطقه هستند .
"عيسي محمد كمالي" در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري ايلنا, تصريح كرد : در جريان درگيري نيروي انتظامي راننده به نام" حقيقت" كشته شد و كارگر بخش تخليه و بارگيري بنام" عبدالحسين خواجه" مجروح شده است .
وي گفت: در انتظارتوضيحات نيروي انتظامي هستيم.
اعتراض نماينده بوشهر نسبت به برخورد غيرمنطقي نيروي انتظامي با كارگران بندر ديلم
خبرگزاري فارس: شكر الله عطارزاده نماينده بوشهر در نامه‌اي سرگشاده به وزير كشور به برخورد خشن و غيرمنطقي نيروي انتظامي نسبت به كارگران شاغل در گمرك بندر ديلم اعتراض كرد.
به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس عطارزاده در اين نامه آورده است:لازم مي‌دانم داغدار و عزادار شدن مردم يك شهر مرزي جنوب را كه جزو وفاداراترين مرزبانان اين كشور مي‌باشند به خاطر مرگ فجيع يكي از كارگران و زخمي شدن چند شهروند در كنار گمرك ديلم به حضرتعالي كه مسئوليت نيروي انتظامي را بعهده داريد تسليت عرض نمايم.
در ادامه اين نامه آمده است: تسليت از اين لحاظ كه با انتصاب فرماندهي بي‌تدبير براي استان بوشهر امنيت مردم شهرهاي مختلف استان مخدوش و با لجبازي ايشان براي انتصاب فرماندهي مسئله‌دار براي شهرستان ديلم و مخالفت اينجانب به عنوان نماينده مردم و اظهار نظر روشن استاندار و معاونت سياسي امنيتي استانداري بوشهر مبني بر عدم بكارگيري ايشان در اين شهر بيش از سه ماه، شهري بدون فرمانده مي‌ماند و نهايتاً در روز روشن و در منظر ديدگان مردم و با عنوان مبارزه با قاچاق كه هيچگونه واقعيتي ندارد، كارگران و رانندگان شاغل در اداره گمرك به رگبار گلوله بسته مي‌شوند و كارگر مستضعفي بنام مرحوم «باروني حقيقت» با اصابت گلوله به مغزش بلافاصله جان باخته و تعداد ديگري زخمي مي‌گردند.
عطارزاده در اين نامه آورده است: تشنج و ناآرامي و هيجانات روحي ناشي از قتل يك كارگر بي‌گناه تمامي دامنه شهر را از روز شنبه تا پاسي از شب فرا مي‌گيرد و موجبات بدبيني مردم نسبت به عملكرد مسئولين نظام را فراهم مي‌سازد.
در ادامه اين نامه آمده است:آقاي وزير محترم آيا اين است تعامل و رفتار انساني با مردم؟ چه كسي جواب بي‌تدبيري و لجبازي فرماندهي انتظامي بوشهر را با سرنوشت مردم يك شهر خواهد داد؟
اينجانب با ابراز همدردي با بازماندگان مرحوم «حقيقت» و دلجويي از زخمي شدگان حادثه 13/1/85 ديلم مصرانه از حضرتعالي خواستار عزل مصطفي نژاد فرماندهي انتظامي بوشهر و پيگيري مجازات و قصاص درجه‌دار خاطي نيروي انتظامي در برخورد خشن و غيرمنطقي حادثه مذكور مي‌باشم.
در پايان نامه عطارزاده به وزير كشور آمده است:پيگيري اينگونه رفتارهاي غيرمردمي كمترين خواسته نمايندگان استان بوشهر مي‌باشد.
رئیس کنگره کار کانادا در نامه ای به خامنه ای سرکوب کارگران توسط دولت ایران را محکوم کرد
3
نوامبر 2006
علی خامنه ای
رهبر جمهوری اسلامی ایران
جماران – تهران – ایران
آیت الله گرامی
به نمایندگی از سوی بیش از سه میلیون کارگر زن و مرد وابسته به کنگره کار کانادا (سی ال سی) به شما نامه می نویسم تا به شدیترین وجه ممکن عملکرد دولت شما را نسبت به کارگران ایران و حقوق انسانی آنان محکوم کنم.
در 19 اُکتُبر 2006 خبرنامه کنفدراسیون جهانی اتحادیه های آزاد کارگری ( آی سی اف تی یو ) از قول علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر که یک نهاد وابسته به دولت می باشد گزارش داد: "نزدیک به دویست هزار نفر کارگر در کارخانه ها ماه ها است که هیچ گونه دستمزدی دریافت نکرده اند... بعضی از این کارگران 50 ماه است که منتظر پرداخت دستمزد خود هستند." آقای محجوب گفت که مجلس باید موضوع دستمزدهای معوقه را در لایحه بودجه مورد بررسی قرار دهد. به گفته ایشان حدود 5 / 18 درصد از جمعیت 70 میلیونی ایران در زیر خط فقر به سر می برند.
در دو سال گذشته، علی رغم سرکوب های دولت شما، ما شاهد هزار اعتراض در محل های کار در بخشهای مختلف بوده ایم.
این کارگران با شجاعت تمام از حقوق خود دفاع کرده اند و جامعه بین المللی از مبارزات آنها حمایت می کند. هر اقدام کارگران با عکس العمل خشن نیروهای انتظامی روبرو گردیده و به اخراج، زندان و شکنجه کارگران منجر شده است. ما اطلاع داریم که پُلیس ضد شورش هر روز کارگرانی را که برای دفاع از حقوق اولیه خود تجمع می کنند، مورد حمله قرار می دهد.
اتهامات علیه کارگران گوناگون است: تبلیغ علیه جمهوری اسلامی در محیط کار، انجام مصاحبه با رادیوهای معاند و ضد انقلابی، سازماندهی تجمع، همکاری با گروه های اُپُوزیسیون و اخلال در امنیت ملی از طریق ارتباط با کشورهای خارجی.
شماری از کارگران مورد اتهام قرار گرفته و با ضمانت مالی آزاد شده اند و منتظر محاکمه خود هستند و شمار بیشتری بی آنکه اتهام آنان اعلام شده باشد در زندان بسر می برند.
این سرکوب ها فقط به کارگران محدود نمی شود بلکه اعضاء خانواده آنان را نیز در بر می گیرد. از جمله فرزندان خرد سال و افراد مُسنی که از کارگران حمایت می کنند نیز مورد اذیت و آزار، توهین و ضرب و شتم قرار می گیرند. در موارد زیادی اعضای خانواده کارگران زندانی شده اند.
تداوم اذیت و آزاراعضای سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و نیز7 نفراز فعالین کارگری شهرستان سقز که در خطر زندان بسر می برند، نمونه ایست از شرایطی که دولت و نهادهای امنیتی برای کارگران ایجاد کرده اند.
نقض حقوق اتحادیه ای کارگران ایران مرتبآ توسط کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری و نیز عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر، گزارش گران بدون مرز، انجمن بین امللی قلم و بین الملل آزادی بیان و مراوده و سایر نهادهای بین المللی ثبت و ضبط شده است. علی رغم وعده های وزارت کاربه سازمان هایی مانند کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری و سازمان جهانی کار، وزارت خانه فوق به هیچ یک از شکایت های ما رسیدگی نکرده است.
بعنوان رهبرجمهوری اسلامی ایران، شما می دانید که حق همکاری میان اتحادیه ها در جهان، از جمله یکی از بنیان های اصول همبستگی اتحادیه ای است و تحت اصل آزادی تشکل از آن حمایت می شود. همان گونه که ما مکررآ به اطلاع نهادهای مربوطه رسانده ایم، دولت ایران به دلیل عضویتش در سازمان جهانی کار موظف است این اصل را محترم بشمارد.
بیست و هفتمین سالگرد انقلاب 1357 بزودی فرا می رسد. اصول اساسی آن انقلاب و اهداف اعلام شده اش، برقراری دموکراسی، آزادی، عدالت و برابری بود. این اصول برای کارگران متحقق نشده است. انقلاب بجای رهایی کارگران از فلاکت، به سرکوب بی رحمانه و مداوم آنها منجر شده است.
ما به همراه جنبش بین المللی کارگری به حمایت خود از اتحادیه های مستقل ادامه خواهیم داد و شرایط مربوط به حقوق کارگران ایران را همچنان زیر نظر خواهیم داشت.من از شما درخواست می کنم که اقدامات فوری جهت رعایت استانداردهای بین المللی را به عمل آورده و سرکوب کارگرانی که به فعالیت اتحادیه ای می پردازند را پایان دهید.
با احترام:
ک .و . جورجتی :رئیس کنگره کار کانادا
رونوشت به:
CLC Officers
CLC Executive Committee
Guy Ryder, General Secretary,ICFTU
David Cockroft, General Secretary ITF
Neil Keamey, General Secretary ITGLWF
The Honourable, Peter Mackay. Minister of Foreign Affairs
The Honourable, Jean- Pierre Blackburn, Minister of Labour
Ahmadinejad, President of Iran
Iran Minister of Labour and Social Affairs
Embassy of Iran in Ottawa
ترجمه و تکثیراز: اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
iinfo@workers.iran.org
alliance@workers-iran.org
دادگاهی سه شهروند بوکانی ، موکریان خسرو کــردپور، روزنامه نگار ، کردستان
ایران پرس نیوز
www.mukrian.blogsky.com
khosrow_kurdpoor@yahoo.com
Tel: 00989188737683
فردا دوشنبه 15 آبان ماه سال جاری ، جلسۀ رسیدگی به اتهامات سه شهروند بوکانی به نام های آوات قریشی ، دارا قریشی و ابوبکر باپیری در شعبۀ دوم دادگاه انقلاب اسلامی شهر مهاباد برگزار می شود .
گفتنی است اتهام نامبردگان که در اواخر سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در بوکان دستگیر و روانۀ زندان شده بودند ، همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون عنوان شده است .
گزارشگران بدون مرز : ٢٤ ساعت عليه سانسور بر روی اينترنت
پیک ایران
٢٤ ساعت عليه سانسور بر روی اينترنت
با بسيج همگاني سانسور را به عقب برانيم
ما همگان را فرا مي خوانيم که از روز ٧ نوامبر (١٦ آبان) ساعت ١١ تا چهارشنبه ٨ نوامبر (١٧ آبان) با پيوستن به ما بر روی سايت گزارشگران بدون مرز عليه سانسور مبارزه کنند .
هم اکنون در سراسر جهان ٦٠ وب نگار معترض فقط برای آنکه بر روی اينترنت عقيده خود را بيان کرده اند، در زندان بسر مي برند . آنچه که در بسياری از کشورهای جهان امری آسان و آزاد محسوب مي شود در ١٣ کشور جهان ممنوع است. در چين در مصر و در تونس ابراز عقيده در وبلاگ و يا بر روی سايت مي تواند به زنداني شدن منجر گردد. برای نپذيرفتن سانسور و حساس کردن افکار عمومي گزارشگران بدون مرز برای اولين بار دعوت به تظاهراتي بزرگ بر روِی اينترنت مي کند
٢٤ ساعت عليه سانسور بر روی اينترنت
ما و همگان، کاربران، وبلاگ نويسان، روزنامه نگاران، دانشجويان و... را دعوت مي کنيم با يک کليک ساده سانسور را محکوم کنند.
چگونه در اين تظاهرات بزرگ شرکت کنيم
از روز سه شنبه ٧ نوامبر (١٦ آبان) ساعت ١١ تا چهارشنبه ٨ نوامبر (١٧ آبان) همان ساعت، سايت گزارشگران بدون مرز www.rsf.org به اين امر اختصاص مي يابد.
تظاهرات اينترنتي : با اتصال به سايت گزارشگران بدون مرز ١٣ دشمن اينترنت در جهان را شناسايي کنيد و بر روی نقشه ای (فلش) کليک کنيد تا نقاط سياه شبکه وب را از سانسور پاک کنيد. هر کليک شکل ديگری از نقشه ی جهان را عرضه خواهد کرد. هدف اين است که شبکه اينترنت در ٢٤ ساعت به کشورهایي که آنراسانسور مي کنند راه يابد. همه ی آرا شمارش مي شوند و به گزارشگران بدون مرز اجازه مي دهد با تواني بيشتر اقدامات کشورهايي که فضای آزاد وب را سانسور مي کنند، افشا کند.

پيامي برای جری يانگ
(Jerry Yang) بنيانگذار ياهو ارسال کنيد
با بازديد از سايت گزارشگران بدون مرز همه کاربران جهان اين امکان را مي يابند که با کاميپوتر خود برای جری يانگ (Jerry Yang) بنيانگذار ياهو پيامي ارسال کنند. گزارشگران بدون مرز متعهد مي شود که اين پيام را به دست ايشان برساند.
چرا ياهو : برای آنکه اين شرکت اولين موسسه ای است که موتور جستجو گر خود را برای خوش آمد مقامات چيني سانسور کرده است. با پليس که معترضان و گزارشگران مستقل را دستگير و به زندان محکوم مي کند همکاری دارد. برای مثال روزنامه نگار چيني شي تا او بر پايه گزارشاتي که شرکت ياهو در اختيار پليس نهاد به ١٠ سال زندان محکوم شده است. اين شرکت ميزباني آدرس الکترونيکي روزنامه نگار را برعهده داشت. محکوم کردن ياهو محکوم کردن همه ی شرکت های بين المللي ست که به اينگونه اقدامات دست مي زنند و از سوی گزارشگران بدون مرز افشا شده اند.
وبلاگ خود را بر روی
rsfblog
بسازيد
گزارشگران بدون مرز سکوی وبلاگ خود را راه اندازی مي کند. با ساختن وبلاگ خود بر روی www.rsfblog.org
گزارشگران بدون مرز را در حمايت از کاربراني که برای ابراز عقيده خود با ممنوعيت ها مبارزه مي کنند، ياری کنيد. هر هفته "جهان از نگاه وبلاگ" نقطه نظرات وبلاگ نويسان جهان ا در باره ی يک موضوع را منتشر مي کند
بي‏حجابي برخوردي مقابله جويانه با حكومت اسلامي
ايران اکونوميست
‏نتايج يك آمارگيري در تابستان 1380:«مطالعه ميداني انجام شده در سطح شهر تهران در تابستان 1380 نشان مي‏دهد حدود 54% از زنان تهراني داراي پوشش كمتر يا غير اسلامي و غيرقانوني در معابر عمومي هستند!» و افزايش آمار بدحجابي حتي در ‏ شهرستان هاي كوچك كشور! بخشي از بدحجابي‏ها كه در واقع نوعي بي‏حجابي است، ‏به برخوردهاي مقابله جويانه با حكومت اسلامي و دين تبديل شده است.
نيكلاس كريسف، ‏خبرنگار مجله نيويورك تايمز در مقاله‏اي كه حاصل سفر او به شيراز است، ‏مي‏نويسد
«زنان و دختراني كه اگر بدون پوشش مناسب اسلامي از خانه خارج شوند به زندان خواهند افتاد، ‏اين روزها از لباس‏هايي استفاده مي‏كنند كه نه تنها جذابيت‏هاي آنها را خفه نمي‏كند، ‏كه آنها را برجسته‏تر هم مي‏كند.» ؛ زنان و دختراني كه «مانتوهاي چاك‏دار و تنگ» مي‏پوشند و روسري‏هاي آنها «بيشتر شبيه هد بند است تا پوششي براي پنهان كردن موهاي رنگ شده‏شان» ، اين جوانان، ‏متولدين اوايل دهه شصت بعد از انقلاب هستند كه‏امروز مي‏خواهند بسياري از قوانين و آداب را تغيير دهند!
كريسف، ‏با لحني طعنه‏آميز خطاب به رهبران ديني ما مي‏گويد كه بايد مواظف باشند، ‏زيرا در پوشش زنان ايراني نه تنها هيچ اثري از اسلامي بودن نيست كه به نوعي وهن عقايد مذهبي نيز محسوب مي‏شود!؟
راه‌اندازي خبرگزاري از سوي دستگاه‌هاي دولتي ممنوع شد
پیک ایران
هيات نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي راه‌اندازي هرگونه خبرگزاري از سوي دستگاه‌هاي دولتي را ممنوع كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دبيرخانه هيات نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي، در نشست اين هيات كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و كليه اعضا حضور داشتند، مقرر شد با توجه به وظايف و ماموريت‌هاي خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) دستگاه‌هاي دولتي براي انعكاس و پوشش اخبار فعاليت‌هاي خود از طريق اين خبرگزاري اقدام كنند.
هيات در اين نشست همچنين ضمن بررسي برخي تقاضاها براي راه اندازي خبرگزاري، با توجه به احراز شرايط موردنظر هيات از جمله تخصصي و خصوصي بودن با راه‌اندازي 2 خبرگزاري «آريا» به مديرعاملي امير محبيان و «رسا» به مديرعاملي محمد مهدي محققي موافقت كرد.
چهارمين اقدام به خودكشي در ايستگاههاي مترو تهران
چهارمين اقدام به خودكشي در ايستگاههاي متروي پايتخت بعد از ظهر امروز رخ داد.
به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، اين حادثه تلخ مقارن ساعت 14:9 امروز، چهاردهم آبان ماه جلوي چشمان حاضران در ايستگاه آزادي كه منتظر ورود قطار بودند، به وقوع پيوست.
اقدام كننده به خودكشي در ملأعام، اين بار نيز پسر جواني بود كه حين رسيدن قطار شهري به ايستگاه مترو آزادي، خود را به زير آن پرتاب كرد.
اين در حالي بود كه با حضور به موقع ماموران آتش‌نشاني، اورژانس و عوامل كلانتري ستارخان در ايستگاه، با توجه به اين كه اين پسر هنوز در قيد حيات بود، وي بلافاصله به بيمارستان حضرت رسول‌اكرم (ص) در ستارخان منتقل شد.
از آنجا كه در تحقيقات اوليه، هيچ مدرك شناسايي جهت احراز هويت اين اقدام كننده به دست نيامده، پيگيري‌هاي پليسي در اين باره به بهبود حال اين پسر موكول شده است.
شپش ! مشکل 6% دانش آموزان مدارس کشور
خبرگزاري حکومتی مهــر
گلایول اردلان، مسئول اداره سلامت جوانان و مدارس معاونت سلامت وزارت بهداشت، گفت: سوء مصرف مواد مخدر ، سلامت روانی و اجتماعی در مدارس نیز از جمله مسائلی است که در برنامه های سال جاری در نظر گرفته شده است!؟
مشکلاتی نظیر وجود شپش در مدارس وابسته به فقر فرهنگی و اقتصادی است ، در سال جاری پوشش 100 در صدی غربالگری برای 5 میلیون دانش آموز ابتدایی در زمینه بیماری هایی نظیر شپش داشته ایم که بین 4 تا 6% این مشکل را داشته اند و راه درمانی آن تامین شامپوی های \"پرمترین\" است! مشکلاتی نظیر شپش در دانش آموزان معضلی است که به بهداشت فردی(؟) افراد مربوط می شود!
کمی هم لبخند بزنيد / سرکار خانم گلایول اردلان می گوید: « تحقیقات نشان داده که پوشش خدمات بیمه ای در کشورهایی نظیر آمریکا فقط 14% است در صورتی که ایران حداقل از این لحاظ مشکل خاصی ندارد چون بیش از 80% دانش آموزان کشور دارای پوشش خدمات درمانی بیمه ای هستند! »
ساخت دیوار بتونی در اطراف سفارت انگلستان در تهران
ایران پرس نیوز
سفارت انگلستان در تهران برای جلوگیری از حملات احتمالی ایادی رژیم اسلامی، اقدام به ساخت دیوار بتونی در اطراف باغ قلهک که متعلق به این سفارتخانه است، کرده است.
لازم به ذکر است که رژیم جمهوری اسلامی هرگاه در زمینه فعالیتهای مشکوک هسته ای یا حمایت از تروریسم از سوی کشورهای غربی از جمله انگلستان مورد فشار قرار می گیرد، با اعزام اراذل و اوباش تحت امر خود به مقابل سفارتخانه ها و تهاجم با سنگ و چوب و پرتاب کوکتل مولوتف و گاه با تیراندازی، به تهدید و شانتاژ می پردازد.
صدام حسین به اعدام و معاون او به حبس ابد محکوم شدند
دادگاه جنايی عراق صدام حسین، دیکتاتور سابق این کشور را به اتهام دست داشتن در قتل عام مردم عراق به اعدام محکوم کرده است.
دادگاه جنايی عراق همچنین طاها یاسین رمضان، معاون صدام حسین را به حبس ابد محکوم نمود.
دادستان ویژه برای یاسین رمضان نیز درخواست حکم اعدام کرده بود.
سه تن دیگر از دستیاران صدام حسین نیز به 15 سال زندان و یک مسئول محلی حزب سابق بعث عراق نیز تبرئه شده است.
(تصویر بالا دستیاران دیکتاتور سابق عراق را هنگام ورود به دادگاه نشان می دهد)
سانسور وضعيت فاجعه‌بار زنان افغانستانی از سوي رسانه‌هاي آمريكايي
پیک ایران
در حالي كه زنان افغاني از بهداشت، تحصيلات و آزادي دور هستند، رسانه‌هاي آمريكايي اين اخبار را سانسور مي‌كنند.
به گزارش خبرگزاری زنان ایران "ایونا" ؛ هر روزه در رسانه‌هاي آمريكايي موضوعاتي در مورد زنان افغانستان نوشته مي‌شود و وضعيت آنها بررسي مي‌شود ولي بيشتر اين اخبار غير واقعي است.
اخبار رسانه هاي امريكايي بيشتر به اين مطالب اشاره دارند كه وضعيت زنان افغان به شدت بهبود يافته است و تبعيض در مورد آنان از بين رفته ولي اين در حالي كه وضعيت زنان افغاني تغيير چنداني نسبت به قبل از اشغال اين كشور، نكرده است.
به گزارش سرویس بین الملل ایونا ، در گزارش منتشرشده توسط خبرگزاري هاي اسلامي به اين مطلب اشاره شده است كه زنان افغاني همچنان در محروميت و زجر به سر مي‌برند، نزديك 80 درصد آنها به زور مجبور به ازدواج مي‌شوند و بيشتر آنها همچنان بي‌سواد و يا كم‌سواد هستند.همچنين آمار جنايت و قتل هاي خانوادگي نيز بسيار بالا است و وضعيت بهداشت و درمان و بخصوص وضعيت زايمان زنان افغان بسيار فاجعه‌بار است به طوري كه در هر 40 دقيقه، يك زن بر اثر زايمان نادرست و كمبود امكانات از بين مي‌رود


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com





No comments:

 
direction:rtl;