Tuesday, November 07, 2006

16/08/1385 سه شنبه



بنظر شما جنبش دانشجويي در چه موقعيتي قرار دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
sjk_news@yahoo.com
هجومی بی سابقه علیه جنبش دانشجویی
اعلام انحلال رسمي سه تشكل اصلاح طلب دانشگاه يزد


بر اساس اخبار منتشره ، هيئت نظارت بر تشکلهای دانشگاه يزد ، سه انجمن اصلاح طلب پيرو خط امام ، جمهوريخواه و توسعه اسلامي را منحل شده اعلام كرد .
شنيده ها حاكي است كه در صورت جلسه هيئت نظارت اين دانشگاه ، دليل اصلي انحلال انجمن دانشجويان جمهوريخواه ، ايرادات وارده در تغيير نام انجمن دانشجويان پيرو خط امام به اين عنوان بوده است . و اين در حالي است كه هيئت نظارت اين دانشگاه قبلا طي صورت جلسه اي مصوبات تغيير نام انجمن دانشجويان پيرو خط امام را مورد تصويب قرار داده بود . همچنين دلايل انحلال انجمن دانشجويان پيرو خط امام دانشگاه يزد نيز ، عدم برگزاري انتخابات و مجمع عمومي در موعد مقرر بوده است كه علت اين امر نيز تاخير و اهمال هيئت نظارت دانشگاه در مشخص كردن وضعيت حقوقي اين تشكل بوده است .
به اعتقاد بسياري از فعالين دانشجويي دانشگاه يزد ، هيئت نظارت اين دانشگاه به جاي آنكه با حل مسائل حقوقي تشكل هاي مذكور (كه خود عامل آن بوده است ) راه را براي ادامه ي فعاليت هايشان هموار كند ، با سوء استفاده از شرايط حاكم بر كل كشور ، به جاي حل مساله به پاك كردن صورت مساله پرداخته است كه اين امر بر خلاف قانون و اخلاق سياسي مي باشد .
از ابتدای گماشته شدن دکتر میبدی رییس دانشگاه یزد بر سمت فوق، فشارهاي آشكار ونهان بسياري بر دانشجويان فعال اين دانشگاه وارد شده است.احضار فله اي دانشجويان پس از تجمع صنفي ابتداي سال نمونه اي از اين فشارهاست.گفته مي شود ميبدي، گماشته دانشگاه يزد با احضار دانشجويان به دفتر خويش آنان را تهديد به اخراج و تعليق نموده تا مگر دانشجويان را به سكوت وادارد.وي كه خود را عنصري اطلاعاتي خوانده با ذكر خاطرات خويش از كردستان چون اسير گرفتن با سر نيزه و سرهاي بريده، به زعم خويش وضعيت دشمنان كنوني را سخره گرفته وبرخورد با آن را ساده خوانده است. وي كه سخنان طنزگونه اش در دانشگاه بسار معروف است چندي پيش در پي برگزاري جلسه پرسش و پاسخي ضمن تهديد علني دانشجويان فعال و معترض با اشاره به وضعيت تشكلهاي اصلاح طلب و حمله به آنها گفت:"اجازه نخواهم داد اين دانشگاه عرصه اپوزيسيون غرب و اپوزيسيون خارج از دنيا گردد."
ميبدي به منظور خويش از "اپوزيسيون غرب و خارج از دنيا" اشاره اي نكرد.
وي كه ارادت خاصي به فرمانده خويش- محمود احمدي نژاد- دارد همگام با سياستهاي پوپوليستي او در تابستان اقدام به تجهيز خوابگاه ها ، سلف سرويس و نماي ظاهري دانشگاه يزد پرداخت تا چهره مثبتي از خويش به نمايش گزارد. اما از سوي ديگر كليه فعاليتهاي فرهنگي،هنري و سياسي مخالف با تفكر خويش وهمفكرانش را مسدود كرد.
گفته مي شود تجمع صنفي گذشته كه در هفته دوم بازگشايي دانشگاه كه به رغم تمامي اقدامات عوام پسندانه گماشته دانشگاه يزد روي داد سبب خشم شديد وي گشته است.وي تجمع ياد شده را سياسي، كار افرادي خاص و وابسته به اپوزيسيون خارج از دنيا دانسته است.
وضعيت نشريات دانشگاه يزد نيز تفاوت چندني با تشكلها ندارد.پس از توقيف فله اي نشريات دانشگاه يزد ،در آخرين خبرها آمده بود كه مدير مسوول نشريه اصلاح طلب ديگري به نام زمستان به علت توهين به پيامبر و اسلام به كميته انضباطي فراخوانده شده است.
شنيده هااز آخرين تحركات دكتر ميبدي كه ظاهرا آكادمي را با پادگان و خط مقدم اشتباه گرفته است، احضار يكي ديگر از دانشجويان فعال دختر حاضر در تجمع و تهديد شديد وي بوده است.ظاهرا به وي گفته شده است در صورت ادامه فعاليتهايش نه تنها از خوابگاه اخراج خواهد شد بلكه با خانواده وي تماس گرفته شده و تعليق نيز خواهد شد.
دانشجويان فعال دانشگاه يزد هم اكنون تحت شديدترين فعاليتهاي آشكار ونهان به فعاليتهاي خويش ادامه مي دهند
شوراي هماهنگي دانشجويان جمهوريخواه دانشگاه يزد
سنجری: می خواهند مرا بکشند / کیانوش به شدت شکنجه می شود
ایران پرس نیوز
کارزار آزادی کیانوش سنجری: یک منبع موثق در بازداشتگاه 209 اعلام کرد که کیانوش سنجری به شدت شکنجه می شود و هر روز هنگام بازجویی وی را کتک می زنند. این منبع اعلام کرد سنجری دیروز هنگام ملاقات با مادرش به شدت تحت فشار بوده تا صحبتی نکند و گفت سنجری را به شدت ضرب وشتم کرده اند و قصد جان او را دارند .
کارزار آزادی کیانوش سنجری با اطمینان اعلام می کند سنجری به شدت شکنجه شده و همچنان تحت فشار فراوان قرار دارد. این رفتار نشان دهنده ی وضعیت نگران کننده کیانوش می باشد و ما تاکید می کنیم وزارت اطلاعات قصد دارد کیانوش سنجری را زیر شکنجه از بین ببرد.
منبع مطلع در بازداشتگاه 209 که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد آیت الله بروجردی نیز به شدت شکنجه می شود و وی به دلیل شکنجه ی فراوان دیگر تعادل جسمی ندارد و دچار مشکلات حاد شده است.
خانواده سنجری با شنیدن این خبر اعلام کردند برای او وکیل مدافع خواهند گرفت.
سنجری هر روز زیر مشت و لگد بازجویان قرار دارد و فریادهای او که اعلام می کنند می خواهند مرا بکشند تمام بند را در سکوت فرو می برد.
به تمامی فعالین حقوق بشر در سراسر دنیا اعلام می کنیم باید اتحادی برای دفاع از زندانیان سیاسی به وجود آوریم و این گونه رفتارها با زندانی سیاسی را محکوم کنیم . ما اعلام می کنیم دیگر فرصتی نخواهیم داد تا در بازداشتگاه ها هر چه آنچه که می خواهند بر سر زندانیان سیاسی آورند و به زودی نسبت به این عمل واکنش نشان خواهیم داد.
از تمامی فعالین حقوق بشر برای این مهم کمک می خواهیم .
دو خبر از محرومیت دانشجویان از ادامه تحصیل
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
حکم دو ترم محرومیت از تحصیل "زینب پیغمبرزاده" دانشجوی دانشگاه تهران که با اعتراض وی مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته بود، بار دیگر تایید شد.
این دانشجوی دانشگاه تهران به اتهام توهین به شئونات اسلامی و استفاده از روسری ( تحت عنوان عدم رعایت پوشش اسلامی) ،شرکت در تجمعات اردیبهشت و خردادماه و به خصوص تجمع کوی دختران فاطمیه که تجمعی کاملا صنفی بوده ( که از جمله مطالبات دانشجویان در این تجمع تغییر ساعت ورود و خروج ( 8:30) و ایجاد امکانات رفاهی در خوابگاه و..بوده است) از سوی کمیته انضباطی محکوم شده است.
زینب پیغمبر زاده ، پس از عدم نتیجه گیری وتایید حکم محرومیت وی، اعلام کرد که به دیوان عدالت ادارای شکایت خواهد کرد . گفتنی است هم اکنون محمد علی دادخواه وکالت وی را بر عهده دارد.
همچنین حکم محرومیت از تحصیل پیمان عارف دانشجوی کارشناسی ارشدعلوم سیاسی که سال گذشته با دستور مستقیم وزارت اطلاعات صورت گرفته بود، پس از شکایت وی به دیوان عدالت اداری از سوی این دیوان لغو شده اعلام گشت، با این حال کمیسیون گزینش وزارت علوم دراقدامی عجیب از دریافت و اجرای این حکم خودداری نموده است
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
Student committee of
human right reporters
شماره ۱۶3-2006
تاریخ16 /8/1385

کیوان رفیعی فعال حقوق بشر که در 18 تیر ماه به دلایلی نامعلوم در مقابل دانشگاه تهران بازداشت شده بود، در ملاقاتی که حدود دو هفته پیش با خانواده اش در بند 209 زندان اوین داشت، اعلام کرد که وزارت اطلاعات درحال پرونده سازی علیه وی است و در وضعیت بلاتکلیفی به سرمیبرد.
وی که در حال پشت سرگذاشتن چهارمین ماه بازداشت خود است، همچنان در بند انفرادی بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات نگهداری میشود. این در حالی است که مطابق قانون تا دو روز دیگر و پس از به پایان رسیدن مدت بازداشت موقت وی( که مطابق قانون حداکثر4 ماه میباشد) دادگاه انقلاب و وزارت اطلاعات موظف است وضعیت نهایی وی را روشن کند.
پیش از این تعدادی از زندانیان آزاد شده از بند 209، نسبت به شرایط کیوان رفیعی به شدت ابراز نگرانی کرده بودند.همچنین رفیعی که درطی مدت بازداشتش دو بار دست به اعتصاب غذا زده بود، در ملاقات با خانواده اش از پایان اعتصاب اخیرخود خبر داد.لازم به ذکر است کیوان رفیعی پس از گذشت 4 ماه، هنوز موفق به دیدار با وکیل خود نگشته است
تشدید سرکوب و اعدام در شهرهای استان سیستان و بلوچستان
بنا به گزارشهای دریافتی، رژیم ضدبشری جمهوری اسلامی سرکوب و اعدام مخالفین حکومت در استان سیستان و بلوچستان را تشدید کرده و تنها طی 5 ماه گذشته بیش از 240 نفر را با برچسب هايی نظیر "شرور، آدمربا و قاچاقچی" در شهرهای مختلف این استان اعدام و یا در درگیریهای مختلف به قتل رسانده است. تنها طی هفته گذشته هشت نفر در زاهدان، دو نفر در ایرانشهر و یک نفر نیز در شهر زابل در ملاعام اعدام شدند.
اعدام شش نفر دیگر در زاهدان
سایت خبری رادیو آلمان در شماره روز گذشته خود طی گزارشی نوشت "امروز در شهر زاهدان شش نفر از اعضاى گروه شورشى «جند الله» بجرم ربودن توريستهاى آلمانى، هلندى و ايرلندى در سال ۲۰۰۳ ميلادى و همچنين به آتش كشيدن يك خوردروى پليس در ملاعام به دار آويخته شدند. در ايرانشهر نيز دو نفر بجرم قاچاق مواد مخدر و حمله به محافظان محمود احمدى نژاد اعدام شدند

مصادره خانه مادری یک فعال حقوق بشر
بنا به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه انقلاب خانه مادری حمید کارگر از فعالین حقوق بشر در اصفهان را مصادره کرده است. این فعال حقوق بشر اخیرا در شیراز دستگیر شده است.
حمید کارگر پیش از این نیز توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بود که با قید وثیقه آزاد گردید. ماموران از او تعهد گرفته بودند که در صورت دستگیری مجدد، خانه مادری وی مصادره خواهد شد.
لازم به یادآوریست که پدر حمید کارگر در جریان قتل های زنجیره ای مفقود شده است.
دادگاه انقلاب با گرفتن تنها سر پناه این خانواده فشار مضاعف دیگری را بر آنها وارد کرده و در آغاز فصل سرما آنها را در شرایط بغایت غیرانسانی قرار داده است.
حمید کارگر بهمراه بهادر دره شوری اخیرا توسط ماموران وزارت اطلاعات در فرودگاه شیراز دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل گردید. خانواده این دو از وضعیت آنها هیچ اطلاعی در دست ندارند

یک روزنامه نگار در کرج روانه زندان شد
خبرگزاری حکومتی البرز: یک روزنامه نگار کرجی امروز به حکم دادیار زندان رجایی شهر روانه زندان شد.
یک منبع مطلع در دادگستری کرج با اعلام این مطلب گفت "م .ط" دارای 16 مورد محکومیت قطعی کیفری داشته که از این تعداد 9 مورد آن منجر به زندان شده است.
وی گفت وی از اسفندماه 83 تاکنون از زندان متواری بوده که دادیار زندان آگهی جلب وی را نیز به این اتهام صادرکرده است.
در پی مشاجره وی با فردی دیگر شعبه 22 وی را احضار مینماید که با حکم صادره از سوی دادیار زندان وی دستگیر و روانه زندان میشود
تازه ترین محدودیت های اعمال شده بر فعالین مدنی درغرب کشور
متن کامل مصاحبۀ صدای آمریکا با خسرو کــردپور روزنامه نگار، در رابطه با تازه ترین محدودیت های اعمال شده بر فعالین مدنی درغرب کشور
آقای کـــردپور لطفاً ما را در جریان تازه ترین محدودیت های اعمال شده بر فعالان مدنی در غرب کشور قرار دهید.خسروکردپور: باید خدمت شنوندگان گرامی عرض کنم در تهران غریب سجادی دانشجوی رشته علوم اجتماعی دانشگاه تربیت معلم تهران، که در آزمون کارشناسی ارشد، در رشته علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران پذیرفته شده بود مجاز به ثبت نام نشد.
در گفتگویی که با غریب سجادی داشتم وی ضمن تایید این خبر اعلام نمود: سازمان سنجش به خاطر فعالیت های دوران کارشناسی از گزینش و ثبت نام من خودداری نموده است و تلاش اینجانب برای حل این مشکل از طریق مراجع قانونی نتیجه ای نداشته است. لازم به ذکر است که غریب سجادی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران و صاحب امتیاز نشریه دانشجویی کردی – فارسی ولات بوده است.
همچنین در سنندج، مدیر مسئول هفته نامه سیروان، به دلیل چاپ مطلبی انتقادی در رابطه با تاخیر سفر هیأت دولت به استان کردستان برکنار شد. گفتنی است که پیشتر و با آغاز به کار دولت نهم این هفته نامه شاهد تغییر و تحولاتی در کادر مدیریتی خود بود، بدینصورت که آقای جلال جلالی زاده مدیر مسئول هفته نامه از سمت خود برکنار و آقای احمد نژاد به جای ایشان منصوب شدند .
از سوی دیگرشعبۀ دوم دادگاه انقلاب اسلامی سنندج، پنج شهروند سنندجی به نام های آکو حبیبی، صدیق فتحی، محمد قادری ، مسعود عرب زاده و وهاب محمد رضایی را هر یک به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد. لازم به ذکر است که این حکم به استناد مادۀ 610 قانون مجازات اسلامی و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، از طریق شرکت در ناآرامیهای تابستان سال گذشتۀ سنندج ، صادر شده است.
همچنین دادگاه انقلاب اسلامی شهر مهاباد ، طی چند روز گذشته 5 شهروند بوکانی به نام های محمدامین سلیمیان ، آزاد سلیمیان ، اسماعیل سلیمیان ، خضرسعید نژاد و خالد قادری را احضار نمود. لازم به ذکر است که نامبردگان چندی پیش به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون ، بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده بودند .
در ارومیه نیز در چند روز گذشته جلسۀ رسیدگی به اتهامات محمدرضا خادم شمس ــ مدیر مسئول هفته نامۀ صدای ارومیه ــ در شعبۀ اول دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه برگزار شد .
دراین جلسه که با حضور 6 تن از اعضای هیأت منصفۀ مطبوعات و مدیر مسئول صدای ارومیه به عنوان متهم پرونده تشکیل شده بود ، محمد رضا خادم شمس ، پس از قرائت اتهامات وارده توسط قاضی پرونده ، به دفاع از خود پرداخت .
فعالیت علیه نظام و امنیت کشور از طریق انتشار برخی مطالب در نشریه، از جمله اتهامات قرائت شده توسط قاضی پرونده بود .
شایان ذکراست که هفته نامۀ صدای ارومیه نشریه ای سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی می باشد که تا کنون 346 شماره از آن دراستان آذربایجان غربی منتشر شده است .
دستگیری یکی دیگر از فعالین سیاسی در شهرستان مرند
بنا به گزارش دریافتی، مهندس علی حسن زاده مرزیباد، یکی از فعالین سیاسی در مرند آذربایجان عصر روز گذشته هنگام بازگشت به منزل خود توسط ماموران اداره اطلاعات دستگیر شد.
ماموران وزارت اطلاعات ظهر همان روز به منزل این فعال سیاسی یورش برده و کلیه لوازم و کیس کامپیوتر او را با خود بردند.
تا کنون هیچ اطلاعی از محل نگهداری علی حسن زاده در دست نیست.
لازم به ذکر است که دستگیری این فعال سیاسی دومین بازداشت طی یک هفته گذشته در شهرستان مرند است.
روز دوشنبه گذشته نیز ماموران اداره اطلاعات این شهرستان یک فعال سیاسی دیگر به نام اکبر پورعبدالله را دستگیر کرده و تحت بازجويی و شکنجه قرار دادند.
تاریخ : 15/8/85
شماره : 158- 85
به نام آزادی
بنا بر گزارشات رسیده چندین هفته پس از بازداشت حمید کارگر و بهادر دره شوری توسط وزارت اطلاعات در فرودگاه شیراز همچنان خانواده وی در بی اطلاعی کامل از وضعیت ایشان بسر می برند
آقای حمید کارگر از فعالین حقوق بشری در اصفهان می باشد که در حین سفر در فرودگاه شیراز همراه با آقای بهادر دره شوری دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد .
آقای حمید کارگر پیش از این چندین بار از سوی مامورین وزارت اطلاعات بازداشت گردیده که با قید وثیقه آزاد شده بود و از او تعهد گرفته بودند که در صورت دستگیری مجدد خانه مادری وی مصادره خواهد گردید.
در حیرت کامل ، خانواده ای که درد فقدان همسرش و دستگیری فرزندش را با خود حمل می کرد دادگاه انقلاب با گرفتن تنها سر پناه این خانواده فشار مضاعف دیگری را بر آنها وارد نمود و با آغاز فصل سرما این خانواده را در شرایط بغایت غیر انسانی قرار داد .
لازم به یادآوریست پدر آقای حمید کارگر در جریان قتل های زنجیره ای مفقود شده است و خانواده وی نگران تکرار مجدد آن از سوی وزارت اطلاعات است .
فعالان حقوق بشر در ایران اینگونه اعمال ضد انسانی را محکوم می کند و از تمامی سازمان های حقوق بشری و انسان دوست می خواهد نسبت به اینگونه اعمال قرون وسطایی اعتراض نمایند
Human Rights Activists in Iran
Hra.Iran@Gmail.Com
http://www.hra-iran.blogfa.com/
Tel: 0031620720193
اسامی ِ زندانیان ِ سیاسی ِ گمنام در بند 12 زندان مرکزی ارومیه
گزارشگران
اخیراً حکومت مطلقه مذهبی از نگهداریِ زندانیان سیاسی در دو زندان اوین بند 350 و گوهردشت کرج فرعی ِ 5 بند 2 که شهرت جهانی یافته و به زیر زره بین مجامع حقوق بشری داخل و خارج از کشور رفته اند خودداری کرده و زندانیان سیاسی را به زندان هایِ شهرستان ها و نقاط دور دست ایران می فرستد و با محدود کردن ِ امکان تماس با خارج از زندان ، از اطلاع رسانی درباره ی آنها و شرایط نگهداری شان جلوگیری به عمل می آورد. سلام دمکرات با اولین تلاش های ِ خود توانسته است که لیستی از زندانیان سیاسی نگاه داری شده در بند 12 زندان مرکزی ارومیه به دست آورد. منابع اطلاع رسانی سلام دمکرات شرایط زندان ارومیه را "بسیار وحشتناک" توصیف کرده اند. با اینکه در آن زندان تفکیکِ جرایم اجرا می گردد اما به صورتی که گزارش داده شده، رفتار با این زندانیان بسیار خشن ، همراه تهدید وبی احترامی می باشد و در صورتِ هرگونه اعتراضی، ایشان را به اداره ی اطلاعات تحویل داده و به انفرادی منتقل می کنند ملاقات با خانواده درهر یکماه یکبار صورت می گیرد و فقط هفته ای 5 دقیقه فرصت تماس تلفنی دارند. از گروه های ِ حقوق بشری ِ داخلی و خارجی تقاضا داریم تا با ثبت نام این عده در دفاتر خود و گزارش به مجامع رسمی ، فشار بیشتری بر حکومت اسلامی وارد آورند تا شاید در نتیجه ی این فشارها شرایط نگاهداری ایشان انسانی تر گردد. (سلام دمکرات)

1- سعید کنگر- محکومیت اعدام با یک درجه تخفیف حبس ابد – عضو سازمان مجاهدین تاریخ دستگیری 10/6/79
2- عثمان مصطفی پور – نام پدر حسین –محکوم به 25 سال عضو حزب دمکرات کردستان تاریخ دستگیری 12/3/70
3- محمد نظری – نام پدر حمدالله –حکم اعدام با یک درجه تخفیف ابد ازحزب دمکرات کردستان تاریخ دستگیری سال 70
4- خالد استاد قادری – نام پدر شریف محکومیت 20 سال عضو حزب دمکرات کردستان تاریخ دستگیری 20/ 8/84
5- محسن باپیری- محکومیت 3 سال عضو انجمن پادشاهی – تاریخ دستگیری 84
6- خالد فریدونی –نام پدر رسول- حکم اعدام با یک درجه تخفیف ابد- ازحزب دمکرات کردستان تاریخ دستگیری 25/6/79
7- عمر تقی پور – نام پدر رسول- حکم اعدام با یک درجه تخفیف ابد – ازحزب دمکرات کردستان تاریخ دستگیری 10/6/79
8- عزیز محمد جانی –نام پدر رحمت الله – محکوم به 20 سال با یک درجه تخفیف 15 سال- ازحزب دمکرات کردستان تاریخ دستگیری سال 70
9- اسد امینی – نام پدر ایرج – محکومیت 3 سال ازحزب کومله – تاریخ دستگیری سال 84
10- فرهاد میرزائی – اسم پدر عبدالله – محکومیت 9 سال از القا عده
11- امیر شریفی- یکسال و شش ماه – دانشجو – القاعده
12- سعید کریمی- نام پدر رستم –محکومیت شش سال – ازاعضای سازمان مجاهدین – متهم به جاسوسی سیا –تاریخ دستگیری سال 84
13- کریم معروف – نام پدر معروف- تابعیت عراقی – محکوم به اعدام با یک درجه تخفیف ابد- متهم به جاسوسی
14- حمزه بنی شجاع- نام پدر حمزه- محکوم به اعدام با یک درجه تخفیف ابد- ازسازمان مجاهدین تاریخ دستگیری سال 80
15- ابراهیم خرمدین –نام پدر عبدالکریم –محکوم به 23 سال ازحزب دمکرات کردستان –تاریخ دستگیری سال 69
16- حسن محمودی –نام پدر ابراهیم محکوم به اعدام با یک دو درجه تخفیف 13 سال- ازگروه همبستگی انقلابیون –تاریخ دستگیری سال 78
17- عزیز صادقی –نام پدرحسن – محکومیت ابد ازحزب دمکرات کردستان
18- سید طاهر عبدالله پور- محکوم به اعدام با یک درجه تخفیف ابد- ازحزب دمکرات کردستان
19- مهدی باهله- نام پدر یدالله محکومیت اعدام با یک درجه تخفیف ابد- عضو کومله تاریخ دستگیری سال 84
20- وهاب خیری- محکومیت سه سال – ازحزب دمکرات کردستان تاریخ دستگیری سال 84
21- جعفرملائکه –نام پدررسول- محکومیت هفت سال ازحزب دمکرات کردستان تاریخ دستگیری سال 79
22-ایوب حقیقی- نام پدررحمان-محکومیت شش سال – هوادارحزب دمکرات کردستان
23- رضا آب زری – از گروه پژاک – تاریخ دستگیری سال 85- موقعیت بلاتکلیف
24- انور خضری- نام پدر خضر –محکومیت 10 سال –تاریخ بازدداشت سال 83
25-ایوب هزور- ازحزب دمکرات کردستان محکومیت شش سال : وی محکومیت خود را طی نموده است لاکن درهفتمین سال اسارت بسر می برد وتاکنون آز آزادی وی خبری نیست
26- سید کریم حسینی ازحزب دمکرات – ازمدت آزادی وی گذشته است لاکن هنوز دراسا رت بسرمیبرد.
24- مظفر نصرالدین ( هویت عراقی) محکومیت شش ساله خود را طی کرده و وارد هفتمین سال اسارت شده وآزاد نشده است.
27- حمید عبدی از سازمان پ- ک – ک – با یک سال حکم محکومیت
28- بشیر عبد الله از کشور سوریه- یک هفته است که وارد اعتصاب غذا گشته است و توسط اطلاعات به مکان نا معلومی انتقال یافته است.
29- جواد عباسی –دبیر تاریخ – ایشان بخاطر تظاهرات درارومیه بازدداشت شده وبدون اطلاع هم بندان وخانواده اززندان خارج شده واطلاعی ازوی نیست.
30- بخش علی – نام پدر محمدی- صوفی ای علی الله – محکومیت اعدام همراه با پنج سال حبس – تاریخ دستگیری سال 83
31--سهند محمدی- صوفی ای علی الله- اعدام همراه با پنج سال حبس -
32- مهدی قاسم زاده – صوفی ای علی الله - نام پدر قباد –اعدام خمراه با پنج سال حبس
33- اباعبدالله – صوفی ای علی الله - نام پدرباقرزاده- اعدام همراه با پنج سال حبس
34- سیروس آقا ئیان – صوفی ای علی الله - نام پدر قباد – اعدام همراه با پنج سال حبس
ضرب و شتم یک شهروند جوان بانه ای
مرکز اطلاع رسانی
گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
گزارش 451
بانه؛ یک شهروند جوان به نام "رضا کمالی" توسط نیروهای امنیتی دستگیر و پس از ضرب و شتم و بازجویی آزاد شد.
روز یک شنبه 7 آبانماه یک شهروند جوان بانه ای به نام "رضا کمالی" در حوالی منزل خود توسط نیروهای امنیتی دستگیر و پس از انتقال به مرکز امنیتی مورد ضرب و شتم و تحت بازجویی قرار گرفت. گفته می شود "رضا کمالی" مظنون به فعالیت تبلیغی برای احزاب کرد بوده است. نامبرده پس از بازداشت کوتاه مدت آزاد شده است.
بازداشت یک شهروند کرد
مرکز اطلاع رسانی
گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
گزارش 453
بانه؛ یک شهروند کرد به نام " آرام عبدالهی" به اتهام ارتباط با احزاب کرد دستگیر شده و بیش از یک ماه است در بازداشت به سر می برد.
یک هنرمند کرد بانه ای به نام "آرام عبدالهی" از یک ماه پیش توسط نیروهای امنیتی دستگیر و زندانی شده است. گفته می شود نامبرده به اتهام ارتباط با احزاب کرد بازداشت شده و تاکنون تلاش خانواده برای آزادی ایشان بی نتیجه بوده است.


یک فعال مسائل زنان به دادسرای انقلاب احضار شد
ایران پرس نیوز
فريبا داودي مهاجر، فعال مسائل زنان به شعبه 14 بازپرسي دادسراي انقلاب تهران احضار شد. به گزارش خبرنگار "ايلنا"، بر اساس احضاريه‌‏اي كه براي اين فعال مسائل زنان ارسال شده، وي ضمن حضور در شعبه مزبور به سوالات بازپرس پرونده پاسخ خواهد داد.
اين احضاريه زماني براي داودي مهاجر ارسال شده بود كه وي در يك سفر آموزشي در كابل به سر مي‌‏برد اما داودي مهاجر براي پاسخگويي به سوالات بازپرس پرونده به ايران بازگشته است.
اتهام اين فعال مسائل زنان در برگه احضاريه ذكر نشده است.
داودي مهاجر پيش از اين يك‌‏بار در شعبه 14 بازپرسي دادسراي انقلاب مورد بازجويي قرار گرفته است. شعبه 14 بازپرسي دادسراي انقلاب همان شعبه‌‏اي است كه برخي فعالان مسائل زنان را در ارتباط با تجمع روز 22 خرداد احضار كرده بود
احضار فريبا داوودي مهاجر، دبير انجمن روزنامه‌نگاران جوان به دادگاه
پیک ایرانفريبا داوودي مهاجر، دبير انجمن روزنامه‌نگاران جوان به شعبه‌ي 14 بازپرسي دادگاه انقلاب احضار شد. به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته‌ي نزديكان داوودي مهاجر، وي در زمان دريافت احضاريه، جهت سفر آموزشي در كابل به‌سر مي‌برد كه براي پاسخگويي به ايران بازگشت. داوودي مهاجر پيش از اين در تاريخ 22 خردادماه 85 از سوي شعبه‌ي 14 بازپرسي احضار شده بود كه بنا به گفته‌ي وكيل مدافع وي، دبير انجمن روزنامه‌نگاران جوان در احضار 22 خرداد تا ساعت 20:30 به پرسش‌هاي مطرح شده از سوي بازپرس دادگاه انقلاب پاسخ داد و در نهايت با قرار التزام آزاد شد
وضعيت بحرانى بيمارستان های دولتى در ایران
روزنامه حکومتی خراسـان: مسئولين وزارت بهداشت اعلام کردند بيمارستان هاى دولتى وارد مرحله بحرانى شدند. 600 بيمارستان از 800 بيمارستان دولتى در حال حاضر در وضعيت بحرانى قرار دارند و تعداد بسيارى نيز به نوعى در حالت نيمه تعطيل به سر مى برند.
دكتر حيدرپور مخبر كميسيون بهداشت و درمان، می گويـد بر اساس گزارش هاى رسيده بدهى 700 ميليارد تومانى بيمارستان هاى دولتى تا پايان سال به 1200 ميليارد تومان افزايش مى يابد. تا پايان سال بسيارى از بيمارستان ها از پذيرش بيمار ناتوان خواهند بود و كيفيت ارائه خدمات درمانى در اين بيمارستان ها به شدت افت كرده است. از ابتداى آذرماه تعداد بسيارى از بيمارستان ها تعطيل مى شوند.
رئيس بخش عفونى يكى از بيمارستان هاى تهران گفت در حال حاضر بسيارى از بيمارستان ها براى تهيه مواد اوليه غذاى بيماران بدهكارند چه رسد به دارو و تجهيزات پزشكى. بيمارستان هاى دولتى با 700 ميليارد تومان بدهى وارد مرحله بحرانى شدند.
دكتر امين لو، معاون وزير بهداشت می گوید بيمارستان هاى دولتى هم اكنون به دليل اتمام اعتبارات عمومى از اعتبارات اختصاصي، كه بايد صرف خريد دارو و تجهيزات پزشكى مورد نياز بيمارستان ها شود، براى پرداخت حقوق كاركنان و يا برخى از هزينه های ضرورى استفاده مى كنند. به همين دليل وضعيت دارو و تجهيزات پزشكى مورد نياز با نابسامانى روبروست و در برخى از بيمارستان هاى دولتي، بيماران و همراهانشان مجبور به تهيه دارو و لوازم مورد نياز هستند. از آذر ماه شاهد تعطيلى بيمارستان هاى دولتى خواهيم بود و آن وقت نمى توان پاسخگوى بيماران و مردم بود.
دكتر مردانى، رئيس بخش عفونى يكى از بيمارستان هاى تهران، می گويــد: متأسفانه در سال هاى اخير سهم مردم در بخش درمان و سلامت ناديده گرفته شده است. از آبان ماه تعداد بسيارى از بيمارستان ها كه پيش بينى مى شد 600 بيمارستان از 800 بيمارستان دولتى باشد در معرض تعطيلى قرار گرفته كه متاسفانه اين امر به دليل بى توجهى مسئولان اتفاق افتاده است

صدام حسين به اعدام محکوم شد

صدام حسين ديکتاتور منفور عراق در دادگاهي فرمایشی در عراق به اعدام محکوم شد. بلافاصله بعد از پخش خبر محکوميت صدام و برادرش همراه یک نفر دیگر از همکاران او به اعدام٬ اظهار نظر در اين مورد از سوي نهادها و دولتها و يا مردم آغاز شده است.
صحنه هاي سازماندهی شده بوسیله احزاب اسلامی و قومی و جشن و شادي در کردستان عراق و يا برخي از شهرهاي عراق٬ بهمراه ابراز خوشحالي بوش و همکارانش از اين حکم٬ بهمراه ابراز خوشحالي برخي از مقامات دولتي در انگليس و يا آلمان٬ و... همه باهم ٬ سياستي و روشي را نمايندگي ميکرد و ميکند که عمق جنایت پیشگی این سیاستمداران را برملا کرد.
تبليغات مشمئزکننده و ابراز خوشحالي از صدور حکم اعدام این سه نفر٬ جز دفاع از قتل عمد دولتي و زمينه سازي براي قتل و اعدام هزاران نفر در عراق نيست. اين سخنان ٬ يک عقب گرد در دنيا را نمايندگي ميکند که بايد با شديدترين اعتراضات در دنيا روبرو شود.
صدام جنايتکار منفوري بود. دادگاه فرمایشی و سفارشی بوش و همکاران محلی اش هر چيز ديگري بود جز تريبونال رسيدگي به زخمهاي عميقي که بر پیکر جامعه عراق ایجاد شده است. صدام و حکومتش بر پيکر جامعه و بر زندگي ميليونها نفر زخمهای عمیقی ايجاد کرده بود. مردمي که عزيزانشان به دست حکومت صدام اعدام شده اند٬ مردمي که سالهاي سال زندگيشان را در سياه چالهاي مخوف اين حکومت سپري کرده اند٬ مردمي که حکومت صدام خانه هايشان را بر سرشان خراب کرده و روستاهايشان را آتش ميزد٬ مردم قرباني بمبهای شیمیایی در حلبچه و مردم زجر کشیده در بغداد و بصره و... همگي انتظار داشتند در مورد ابعاد جنايات اين حکومت٬ چگونگي فعاليت اين سيستم مخوف٬ روابط آنها با دولتهاي ديگر و از جمله امريکا٬ و در مورد جزييات جنايات اين ديکتاتور مخوف ببينند و بشنوند و جامعه از تکرار آن جنایت مصون بماند.
اما این امر اتفاق نیفتاد و بجای آن یک شو سیاسی را سازمان دادند. دادگاه صدام يک دادگاه سياسي بود. برپا دارندگان اين دادگاه خود بزرگترين جانيان علیه بشریت هستند و در همان عراق زندگي مردم را صدها برابر بدتر از قبل کرده اند. دولت امريکا که اين شو را رهبري ميکرد٬ خود يکي از بزرگترين جنايتکاران عليه بشريت و عليه مردم در عراق است. سياست اين دولت و سناريوي سياهي که ايجاد کرده است٬ روي دوران صدام حسين را سفيد کرده است.
اعلام حکم اعدام بر عليه سه نفر از سران حکومت بعث٬ يک عقب گرد ديگر در اين کشور بود. اعدام صدام حسين ٬ يعني اعلام رسميت قتل عمد دولتي در عراق و يعني زمينه سازي براي اجراي احکام اعدام عليه صدها و هزاران نفر دیگر در آن کشور.
کميته بين المللي عليه اعدام٬ اعلام احکام اعدام بر عليه صدام حسين و دو نفر از هم پرونده ايهاي او را محکوم کرده و خواهان لغو مجازات اعدام در عراق و در همه جاي دنيا و در همه دادگاههاي بين المللي است. ما ابراز خوشحالي مقامات دولتي در کشورهاي مختلف از اين حکم را محکوم ميکنيم و خواهان لغو حکم اعدام این سه نفر هستیم.

کميته بين المللي عليه اعدام
۶ نوامبر ٢۰۰۶
www.adpi.net
00491775692413

کمیته بین المللی علیه سنگسار


در مورد"کمپین قانون بی سنگسار"

اخیرا کمپینی در ایران آغاز بکار کرده است که هدف خود را لغو قانون وحشیانه سنگسار اعلام کرده است. تعدادی از شخصیتها و نهادهای داخل ایران از جمله امضا کنندگان و یا فراخوان دهندگان این کمپین هستند.
کمیته بین المللی علیه سنگسار این حرکت را مثبت ارزیابی کرده و آنرا گامی دیگر در جهت اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران میداند. این حرکت یکی دیگر از نتایج پیشروی جنبش جهانی علیه قوانین وحشیانه سنگسار در دنیا و همچنین یک نمونه دیگر از پیشروی جنبش ما در جامعه و هژمونی جنبش چپ در ایران است. گرایشاتی که تا کنون به اجبار یا مصلحت سکوت کرده و در مورد این شنیع ترین رفتار با زنان و مردان حرفی نمیزدند٬ اکنون جلو آمده و با وضوح علیه سنگسار حرف زده و خواهان ملغی شدن قانون سنگسار میشوند٬ این جای خوشحالی است.

سنگسار رفتاری قرون وسطایی و وحشیانه است که برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه و برای دفاع از موجودیت حکومتهای ترور و وحشت اسلامی و یا اعمال نفوذ باندهای اسلامی در مناطقی از جهان اعلام و اجرا میشود. مبارزه بر علیه این سبعیت غیر قابل تصور٬ به قدمت اجرای اولین احکام سنگسار در ایران و به قدمت روی کار آمدن حکومت اسلامی است. مردم و نهادهای مدافع حقوق انسانی و در راس آنها کميته بين الملي عليه سنگسار در ایران و در دنیا بر علیه این وحشیگری انزجار آور سالهای طولانی از مبارزه را پشت سر دارند.

فعالین حرکت مزبور در ایران همچنانکه در مصاحبه شادی صدر یکی از فراخوان دهندگان این کمپین به آن اذعان شده است٬ متاسفانه در مورد سنگسار در ایران و بر علیه آن تا کنون کمتر حرفی زده و فعالیت چندانی نیز انجام نداده اند. اگر چه تعدادی از اینها همچون شیرین عبادی٬ امکانات فراوانی برای اظهار نظر در این مورد داشته اند. اکنون که تعدادی از این فعالين پا به این میدان گذاشته و فعالیت برای لغو قانون سنگسار در ایران را پیش میبرند٬ یک گام به پیش است و میتواند جمهوری اسلامی ایران را زیر فشار بیشتری برای لغو قانون وحشیانه سنگسار قرار دهد.
فعالین "کمپین قانون بی سنگسار" امروز دیگر باید متوجه شده باشند که این قانون وحشیانه به جنبش سیاه اسلام سیاسی و به جایگاه زنان در مذهب اسلام ربط دارد و دیگر در این مورد ابدا نمیتوان از عدم تناقض اسلام با حقوق زنان و یا رافت و عطوفت اسلام حرفی به میان آورد.

سنگسار وحشیانه و قرون وسطایی است . قربانیان آن اساسا زنانی هستند که رابطه جنسی خارج از ازدواج داشته و یا متهم به آن هستند. سکس امری است خصوصی. هیچ کسی و هیچ نهادی و دولتی نمیتواند در مورد آن قانون و مقررات تعیین کند. ولی مذهب اسلام ٬ سکس آزاد و برابر را برای زنان حرام دانسته و زن را وسیله خدمات دادن به مردان تعریف کرده است و زنان را مایملک مردان میداند. حجاب اسلامی٬ جدا سازی جنسی و آپارتاید جنسی و بی حرمتی مداوم و تحقیر و توهین به زنان جزیی از جوهره این مذهب و همه مذاهب است.

بعد از قدرت گرفتن اسلام سیاسی در منطقه خاورمیانه و بعد از روی کار آمدن حکومت اسلامی در ایران٬ سبعیت علیه زنان گسترش یافت و به یک امر روزمره تبدیل شد و تا کنون در طول دوره حکومت اسلامی و همچنین در دوران حکومت خاتمی "اصلاح طلب"٬ صدها زن و مرد در ایران سنگسار شده اند.
مبارزه علیه سنگسار یک جبهه مهم مبارزه علیه اسلام سیاسی و علیه حکومتهای اسلامی بوده و هست. در این مبارزه تا امروز جای بسیاری از فعالین٬ نهادها ٬ شخصیتها و احزاب خالی بوده است. بویژه در ایران و در بین فعالین و یا نهادهایی که خود را فعالین اصلاح قانون و فعال " جنبش زنان" میدانند تا کنون فعالیتی و کوششی و مبارزه ای بر علیه این وحشیگری غیر قابل توصیف را شاهد نبوده ایم.

کمیته بین المللی علیه سنگسار و جنبش مدافع جهانشمولی حقوق انسان باید برای دفاع از جان هر تک نفر و برای دامن زدن به یک جنبش گسترده اجتماعی علیه سنگسار ٬ به جنگ گرایشات سیاسی و جنبش های اجتماعی معینی میرفت. گرایشات و جنبش هایی در ایران و در دنیا که بدلایل منافع مادی خود٬ مبلغ بی تفاوتی و بی توجهی به این معضل و دامن زدن به یک پاسیویسم و لاقیدی در مورد این جنایت بزرگ علیه بشریت در این قرن٬ بوده اند. پاسخ و نقد ما به تزهای پست مدرنیستی٬ نسبیت فرهنگی و یا تقسیم دنیا به اسلامی و غیر اسلامی٬ پاسخ ما به تزهای رنگارنگ دولتهای غربی و مدافعین سرسخت آنها در موسسات "شرق شناسی" و "اسلام شناسی"٬ پس زدن جریاناتی که جهانشمولی حقوق انسانی را زیر سوال برده بودند٬ و همچنین پاسخ به جنبشی که توهم رفرم در اسلام و حکومتهای اسلامی را پراکنده میکرد و از عدم تناقض اسلام با حقوق زنان و یا تفاوت حقوق " زن مسلمان" با دیگران دفاع میکرد٬ یک بخش مهم و غول آسای کار ما بوده است.

با وجود تمام ناملایمات و سد و موانع این راه٬ فعالیتهای گسترده و جهانی ما موفقیتهای گسترده و سمپاتی میلیونی بخود جلب کرد٬ این فعالیتها سد مدیا را شکست و فشار عظیمی را روی نهادهای بین المللی و از جمله اتحادیه اروپا اعمال کرد. کمیسیون پاتن که از سوی اتحادیه اروپا به ایران رفت و با شاهرودی و مقامات حکومت اسلامی نشست داشت٬ قبل از سفر به ایران ٬ در شهر بروکسل با ما نشست داشت. اعضا این کمیسیون خواهان علنی نشدن این نشست بودند٬ چرا که از جمهوری اسلامی و " حساسیت" آن به این نشست مشترک بیمناک بودند. بعد از این سفر٬ شاهرودی تحت فشار بین المللی مجبور شد اعلام کند که سنگسار در ایران " متوقف" میشود و احکام اعلام شده اجرا نمیشود و احکام جدید هم اعلام نمیشود.
اما یکسال بعد اولین حکم بر علیه یک نوجوان 14 ساله در مریوان ژیلا ایزدی اعلام شد. و وقتی که در فاصله کوتاهی متوجه شدند که یک جنبش جهانی گسترده علیه حکومت اسلامی و فشار به اتحادیه اروپا و سازمان ملل راه افتاد٬ حکومت اسلامی عقب نشست و حکم ملغی شد.
تا کنون و در طول 5 سال گذشته ٬ جنبش جهانی علیه سنگسار باعث نجات جان دهها نفر در ایران و پاکستان و سودان و نیجریه و افغانستان شده است. این جنبش در عین حال یک جبهه وسیع از مدافعين حقوق انساني ایجاد کرده است که حکومتها و باندهای تروریست اسلامی را به حساب بردن از این جنبش وادار کرده است. کمیته بین المللی علیه سنگسار که در این جبهه جهانی و در این مبارزه ٬ نقش سازمانده و پیشروی را ایفا کرده است٬ از طرف دولتها و نهادها و اتحادیه اروپا و مردم در ابعادی وسیع به رسمیت شناخته شده است. اين کميته متشکل از 200 سازمان٬ نهاد و شخصيت بين المللي است.
روز 11 جولای روز سنگسار مریم ایوبی میرود که بعنوان روز جهانی علیه سنگسار در دنيا به رسمیت شناخته شود و تا کنون دهها سازمان و نهاد مدافع حقوق انسانی آن را امضا کرده اند.

یکی از تبعات حرکت جهانی و جنبش وسیع علیه قوانین سنگسار این است که زمینه اعلام موجودیت کمپین ها و فعالیتهایی از نوع "کمپین قانون بی سنگسار" در ایران را فراهم کرده است و فعالین آن میتوانند بر سکوی این دستاوردها کمپین شان را پیش ببرند. ما خرسندیم که این کمپین میتواند گوشه ای از یک جنبش جهانی و وسیع علیه سنگسار باشد. مبارزه علیه سنگسار با مبارزه علیه اسلام سیاسی و علیه قوانین و مقررات و سنتهای ضد زن اسلامی عجین شده است. به این مبارزه باید پیوست و برای عقب راندن باندهای ترور اسلامی و حکومتهای زن ستیز و ضد انسانی اسلامی باید با تمام قوا به میدان آمد. دنیا نباید به یک مورد دیگر از سنگسار عادت کند. سنگسار را باید فورا و قانونا در همه جا ممنوع کرد!

مینا احدی هماهنگ کننده کمیته بین المللی علیه سنگسار
6 نوامبر 2006
http://www.stopstoningnow.myphotos.cc/

تلفن تماس: 00491775692413
minaahadi@aol.com

حکم اعدام صدام حسين
سنگ بناى جنايت و قتل عمد دولتی در عراق

روز يکشنبه ٥ نوامبر رسانه هاى دست راستی جهان با شور و شعف از حکم اعدام صدام حسين و برادر ناتنى اش خبر دادند. این حکم را بعنوان "اجراى عدالت" از زبان قربانيان حکومت جنايتکار صدام به مردم جهان فروختند و گفتند که مردم در عراق بجز در مناطق "سنى نشين" جشن گرفتند! تصويرى که از مردم عراق به دنيا مخابره شد، تصويرى انتقام جو، کينه توز، طرفدار دولت و ارتش آمريکا بود!

ماهيت رژيم صدام و عملکردش براى اکثريت مردم دنيا و از جمله اکثريت مردم عراق روشن است. براى مردم شرافتمند و آزاديخواه صدام و خامنه اى و طالبان و بوش به يک اندازه جنايتکاراند و همگی شايسته نشستن بر صندلى متهم در پيشگاه عدالت. اما نه اين دادگاه فرمايشى صلاحيت دارد، نه مردم عراق را نمايندگى ميکند، نه نهادى مستقل است و نه با اعدام صدام حسين و چند تن از اعضای دولت سابق عراق "عدالت" اجرا شده است. بويژه همزمانى این حکم با انتخابات مياندوره اى آمريکا، اهداف سياسى چنين نمايشى را بیشتر بر ملا ميکند. اين دادگاه بيشتر شبيه يک سفارش دولت آمريکا در متن رقابتهاى انتخاباتى و تلاشى براى خنثى کردن نارضايتى مردم آمريکا از سياستهاى بوش بود که تنها در ماه گذشته دستکم صد جنازه تحويل آمريکائيان داده است.

صدام حسين و سایر همدستان جنایتکارش بايد روزى توسط دادگاهى عادلانه و بيطرف و با حق کامل دفاع از خود پرونده اشان ورق ميخورد. اما صدور حکم اعدام براى آنها توسط اين دادگاه فرمايشى، جدا از بهره برداريهاى سياسى، مجازات اعدام در عراق را ابقا ميکند و همین به تنهائى نشان ميدهد که "پروژه آزادى مردم عراق" قرار است بر چه مبنائى ساخته شود. صدور حکم اعدام صدام و برادر او ادامه سياست حمله به عراق، نابودى جامعه عراق، نابودى مدنيت و زندگى مردم، رها کردن نيروهاى فوق ارتجاعى و تحکيم و ابقای خشونت و قتل دولتى در عراق است. اين دادگاه به تنهائى سند ورشکستگى سياسى و اخلاقى دولت آمريکا و موتئلفينش و حاميان "راه حل هاى" پنتاگونى در اپوزيسيون ايران را بر ملا ميکند.

حزب کمونيست کارگرى مخالف سرسخت مجازات اعدام است و براى الغاى مجازات اعدام در سطح جهان مبارزه ميکند. اعدام اسرای جنگى تنها نشان بربريت و جنايت پيشگى نظامى است که بقاى خود را در تکرار جنايت ميبيند. نگرش انسانى و مخالفت با اعدام ويژه روزهاى آفتابى نيست، برعکس در زمانى بايد دقيقا اجرا شود که جنايتکاران بر صندلى متهم نشسته اند. دفاع از حرمت انسانى و حيات انسانى يک شعار تو خالى و شيک نيست، بايد در مورد جنايتکاران نيز اجرا شود. ابقاى مجازات اعدام هميشه توجيه اش "مصون کردن جامعه از جرم و جنايت" بوده است، اما و در دنياى واقعى، ابزار اصلى طبقات حاکم براى سرکوب مخالفين و نفى فيزيکى مخالفين قدرت فائقه بوده است. اعدام صدام و برادر او سر سوزنى مشقات و آلام مردم عراق را تخفيف نخواهد داد، به ابعاد جنايت و قلدرى و ترور و کينه و انتقام خواهد افزود. اجراى اين حکم نه فقط جامعه عراق را وارد يک دور ديگر نفرت و کينه قومى و مذهبى خواهد کرد، بلکه با نام "مردم عراق" و "اجراى عدالت"، چوبه دار و قانون اعدام شهروندان و مخالفين دولت دست ساز پنتاگون را رسميت خواهد داد.

حزب کمونيست کارگرى در پيشاپيش جنبش راديکال و انقلابى و سوسياليستى مردم ايران براى سرنگونى جمهورى اسلامى و برپائى جامعه اى مبارزه ميکند که مبانى و ريشه هاى خشونت و بردگى و نفى حيات فيزيکى را الغا ميکند. ما و مردم در فرداى پيروزى، جنايتکاران را در دادگاههاى عادلانه محاکمه خواهيم کرد اما آنها را اعدام نخواهيم کرد. حکومت کارگرى در بيانيه پيروزيش در همان روز اول الغای مجازات اعدام را به دنيا اعلام ميکند. عدالت و آزادى هيچوقت با اعدام و کشتار جنايتکاران متحقق نشده است، بايد زمينه اجتماعى بى عدالتى و جنايت را خشکاند. حزب کمونيست کارگرى مردم ايران و آزاديخواهان جهان را به تلاش گسترده براى الغای مجازات اعدام در سراسر دنيا فرا ميخواند. در مقابل رياکارى و جنايتکارى سران نظم نوين و جشن گرفتن "آزادى مردم" با چوبه دار، بايد جنبش سوسياليستى بيش از پيش بر نفى مجازات اعدام و الغاى مجازات اعدام و محکوم کردن اين قوانين جنايتکارانه دولتها تاکيد بگذارد.

حزب کمونيست کارگرى ايران
۶
نوامبر ۲۰۰۶ – ۱۵ آبان ۱۳۸۵



برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com





No comments:

 
direction:rtl;