Friday, November 10, 2006

19/08/1385 جمعه





چرا كارگران و دانشجويان سركوب مي‌شوند ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
sjk_news@yahoo.com
فقط در تهران 500 دانشجو در زندان بسر می برند
رژیم ضدبشری جمهوری اسلامی اعتراف کرد تنها در زندانها و شکنجه گاههای تهران، 500 دانشجو زندانی هستند.
سهراب سلیمانی، مدیرکل زندانهای استان تهران که با خبرگزاری حکومتی ایسنا مصاحبه می کرد، به اسامی این دانشجویان و مشخصات و اتهام آنان اشاره ای نکرده است.
وی همچنین گفت "در حال حاضر در زندانهای استان تهران در 3 محل زنان نگهداری می شوند که حدود 900 نفر زندانی زن داریم. از این تعداد 513 در زندان اوین هستند."
احضار دو دانشجوي دانشكده‌ي فني دانشگاه مازندران به كميته‌ي انضباطي
دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران از احضار دو دانشجوي دانشكده‌ي فني اين دانشگاه به كميته‌ي انضباطي خبر داد. سعيد يعقوبي‌نژاد به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: «پس از لغو مجوز نشريه انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده‌ي فني، اعضاي سابق انجمن اسلامي حدود 300 نشريه‌ي موجود در آرشيو انجمن اسلامي را به صورت رايگان در اختيار دانشجويان قرار دادند كه با ممانعت حراست دانشگاه روبرو شدند.» وي افزود: «در حال حاضر دو دانشجوي دانشكده‌ي فني دانشگاه مازندران به كميته‌ي انضباطي احضار و تعهد كتبي دادند.» يعقوبي‌نژاد نسبت به آنچه فضاي امنيتي در دانشگاه مازندران مي‌خواند، انتقاد كرد.
اخبار
تازه‌ای از پاك سازی اساتيد در دانشگاه
تربيت مدرس


در پی تشديد برنامه پاك سازی اساتيد دگرانديش از دانشگاه تربيت مدرس، اين مركز علمی در سال جديد تحصيلی به كانون اصلی خبر در دانشگاه‌های ايران تبديل شده است. بر اساس گزارش‌های دريافتی، موج پاك‌سازی‌ها در پی ضيافت افطار مقام رهبری برای اساتيد دانشگاه‌ها آغاز شد. آن گونه كه مردم از طريق اخبار، به ويژه پخش تلويزيونی اين برنامه مطلع شدند، در اين ضيافت، فرهاد دانشجو (رئيس انتصابی دانشگاه تربيت مدرس) در نقش مجری برنامه به ايفای وظيفه پرداخت.
وی پس از اين جلسه رسمی مورد تفقد ويژه قرار گرفت و در همانجا امريه‌ی سركوب اساتيد دگرانديش را شخصا استماع كرد. از سوی ديگر، اقامه نماز عيد فطر توسط محسن كديور در مكانی دورتر از مصلای تهران كه در آن آيت‌الله خامنه‌ای به اقامی نماز پرداخته بود، خشم مقام‌های عاليرتبه كشور را برانگيخت و بهانه‌ی مناسبی برای تشديد عمليات موردنظر به دست آن‌ها داد. علت اين امر استقبال گسترده‌ای و فزاينده‌ای بود كه اقشار مختلف فرهنگی و سياسی به ويژه روشنفكران و دانشجويان از برگزاری نماز عيد سعيد فطر در مكانی به جز مصلای تهران به عمل آوردند.
در پی اين ماجرا رضا اكبريان رئيس انتصابی دانشكده علوم انسانی دانشگاه تربيت مدرس با هماهنگی با اصغر حجازی رئيس دفتر رهبری در نخستين قدم سعيد حجاريان را از شورای تخصصی گروه علوم سياسی و محسن كديور را از شورای تخصصی گروه فلسفه و آقاجری را از مديريت گروه تاريخ كنار گذاشت. به دنبال واكنش دانشجويان و اساتيد دانشگاه در قبال اين اقدام و تكذيب اظهارات دانشجو، رئيس دانشگاه تربيت مدرس، از سوی اساتيد گروه فلسفه و علوم سياسی وی از پاسخگوئی به انتقادات جدی وارد شده از سوی كديور باز ماند، لذا برای جبران مافات سازمان بسيج دانشجوئی دانشگاه را به كمك فراخواند و مسئول واحد خواهران سازمان بسيج دانشجوئی دانشگاه را به سمت فرماندهی سازمان بسيج دانشجوئی دانشگاه تربيت مدرس منصوب كرد تا در نخستين ماموريتش بيانيه مورد نظر مقامات مافوق عليه اساتيد دگرانديش را صادر كند.
پس از شكايت رسمی كديور از تخلفات متعدد رؤسای دانشكده و دانشگاه به "هیأت انتظامی اعضای هیأت علمی دانشگاه" و به جريان افتادن آن در مجرای حقوقی، در اقدامی بی‌سابقه محمدتقی احمدی رئيس و صادق آئينه‌وند نائب رئيس هيات انتظامی دانشگاه عزل شدند و مسلمی نائينی فرمانده سازمان بسيج اساتيد دانشگاه با حفظ سمت به رياست جديد هیأت انتظامی اعضای هیأت علمی دانشگاه تربيت مدرس منصوب شد. با عزل اعضای معتدل و نصب اعضای جديد تندرو و شبه‌نظامی، پيش‌بينی می‌شود اين هیأت سرنوشتی همچون دادستانی تهران داشته باشد.
در شرايطی كه شورای تخصصی گروه فلسفه بيش از يك ماه است تشكيل جلسه نداده است، تأخير در بررسی و تصويب طرح تحقيق پايان نامه دانشجويان، نارضايتی و اعتراض‌هايی را در سطح گروه و دانشكده در پی داشته است. گفته می شود ميرحسين موسوی عضو هیأت امنای دانشگاه تربيت مدرس، در اعتراض به دور جديد سركوب اساتيد دگرانديش، قصد استعفا از سمت خود را دارد. اين در شرايطی است كه تعدادی از اساتيد دانشگاه تربيت مدرس بر اين باورند كه بهتر است مهندس موسوی به جای استعفا دادن ، همچنان در سمت خود به عنوان عضو هيآت امنای دانشگاه باقی مانده و به مخالفت جدی با روند سركوب پرداخته و به اعمال اين روش‌ها اعتراض كند.
بر اساس روند چند هفته‌ی گذشته ، و ديگر تحولات سياسی و دانشجويی در ايران در حاكميت جريان موسوم به حزب پادگانی، پيش‌بينی می‌شود كه دور جديد انقلاب فرهنگی و پاك سازی دانشگاه‌ها از اساتيد دگرانديش ليبرال و سكولار با شدت و گستردگی بيشتری در اين دانشگاه و ديگر مراكز آموزش عالی ادامه پيدا كند.

محكوميت حبس یک روزنامه نگار در زنجان تاييد شد
شعبه سوم دادگاه تجديدنظر استان زنجان، محكوميت يك سال حبس رضا عباسي، عضو سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه زنجان را تأييد كرد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، اين روزنامه‌‏نگار زنجاني پيش از اين از سوي شعبه اول دادگاه انقلاب زنجان به اتهام تبليغ عليه نظام و اهانت به رهبري به تحمل يك سال حبس تعزيري محكوم شده بود كه اين پرونده با اعتراض وكيل مدافع عباسي به شعبه سوم دادگاه تجديدنظر استان زنجان ارجاع شد. اين شعبه نيز پس از رسيدگي به اين پرونده، محكوميت اين عضو سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه زنجان را عيناً تأييد كرد.نیروی انتظامی و گشت ویژه بههمراه خواهر های بسیجی اصفهانچند روزی است که دوباره درخیابان چهارباغ عباسی حضورخود را با ماشین های گشت ویژه ومبارزه با مفاسد اجتماعی اعلامکردند.در ابتدای میدان انقلاب ،آمادگاه ، شیخ بهایی ، دروازهدولت و …حضور داشتند و تماممسیر تحت نظارت نیرو های گشتبود. هر دختر یا پسری که لباسشبا احکام حجاب ج.ا مطابقت نداشت(مانتوی کوتاه و تنگ ، شلوارکوتاه ، روسری کوتاه و…) را یاوادار به دادن تعهد و ثبتمشخصات میکردند و یا مجبور بهسوار شدن به ماشینهای ویژه ، کهمشخص نیست این افراد به چهمکانی منتقل میشوند و یا چهبلایی به سرشان می آورند.ایناوضاع معمولا" تا ساعت حدودا" 8شب ادامه دارد.یکی از کارهای خنده دار(وواقعا" مؤثر!!!)خواهران زینب بعداز گرفتن تعهد ، دادن کارت هاییبود که روی آنها از مزایای حجابنوشته شده بود و از افراد بیحجاب می خواستند که آنها راخوانده ، رعایت کنند و بهدوستانشان هم بدهند.جالب اینجاست که خود این حکومتصراحتا" اعتراف کرده در تماماین 27 سال تلاشهایش برایگذاشتن حجاب بر سر مردم به بنبست رسیده و طرح لباس های ملیهم راه به جایی نبرد.لباس مسئله ای کاملا" خصوصی استو به سلیقه ی انسانها مربوط میشود و هیچ قانون و حکومتی حقدخالت در نوع لباس افراد نداردو دخالت در آن و وادار کردن بهخصوص زنان به داشتن حجاب تعرضبه ابتدایی ترین حقوق آنهامحسوب می شود .

نماینده مجلس شورای اسلامی خواهان تشدید سرکوب بهائیان شد
شهرزاد نیوز: بهائیان از جمله اقلیت های غیررسمی مذهبی هستند که از بدو انقلاب 57 مورد پیگرد و سرکوب قرار داشته اند. بسیاری از آنها دستگیر و زندان شدند و بالاجبار به اسلام گرویدند تا از مرگ نجات پیدا کنند. علاوه بر آن، بخش وسیعی از بهائیان از حقوق اولیه ای چون تحصیل و اشتغال نیز محرومند.
اخیرا مجلس شورای اسلامی نیز، علنا بر تشدید فشار و سرکوب بهائیان تاکید کرد و خواهان مبارزه با بهائیان شد. ستار هدایت خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خواهان "برخورد جدی با بهائیان" شد. وی از مقامات و دستگاه های قضایی خواست که در مقابله با بهائیان کوتاهی نکنند و مانع حضور و فعالیت آنها گردند.
در یک سال گذشته و پس از روی کار آمدن کابینه احمدی نژاد، این فشارها و تضییقات علیه بهائیان دوچندان شده است.
خبر شناسائی و حمله به خانه و کسب و کار آنها به کرات منعکس شده است.
یکی از این موارد به قرار زیر است:
فرشاد. ت، یک بهائی 32 ساله که با دو تن از اقوام خود و برای امرارمعاش، با پس انداز و قرض و وام، یک مغازه سلمانی باز کرده بودند، می گوید : "تازه کسب و کارمان راه افتاده بود که به مغازه ما حمله شد، در و پنجره آن را شکستند و بر در و دیوار نوشته بودند که چون بهائیان نجس اند، نباید مشاغلی مانند سلمانی داشته باشند که با مو و دست خیس سر و کار دارند. چرا که مشتری نیز در اثر تماس، نجس می گردد."
فرشاد می گوید که علاوه بر از دست دادن مشتری ها، هیچ فریاد رسی هم ندارند که بتوانند شکایتی کنند و احیانا ادعای خسارتی کنند
جلسه بازپرسي فريبا داودي در دادسراي انقلاب تهران برگزار مي‌‏شود
جلسه بازپرسي رسيدگي به پرونده فريبا داودي مهاجر، فعال مسائل زنان صبح فردا (شنبه) در شعبه 14 بازپرسي دادسراي انقلاب تهران برگزار مي‌‏شود. به گزارش خبرنگار‌‏ "ايلنا"، فريبا داودي مهاجر صبح فردا با حضوردر شعبه مزبور به سوالات بازپرس پرونده پاسخ خواهد داد.اتهامات داودي مهاجر در اين پرونده در برگه احضاريه ارسال شده براي وي ذكر نشده است.اين فعال مسائل زنان پيش از اين نيز به شعبه 14 بازپرسي دادسراي انقلاب تهران حاضر و ضمن تفهيم اتهام به سوالات بازپرس پرونده پاسخ داد.لازم به ذكر است؛ شعبه 14 بازپرسي دادسراي انقلاب همان شعبه‌‏اي است كه برخي فعالان مسائل زنان را در ارتباط با تجمع روز 22
خرداد احضار كرده بود

بازداشت یک عضو سازمان "ر.م.م.ک"
گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان : پیرانشهر - " غفور محمدی "عضو سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به‌ همراه " کژال محمدی"،" لیلاخرازی" و" عزیز عبدالهی" بازداشت شدند. غفور محمدی عضو سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان(RMMK) به‌ همراه همسرش"کژال محمدی" روز سه‌شنبه‌ 16 آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی شهر پیرانشهر بازداشت شد. گفته‌ میشود‌ دو نفر دیگر از همراهان آقای محمدی به‌ نامهای " عزیز عبداللهی " و " لیلا خرازی" نیز بازداشت شده‌اند. لازم به‌ ذکر است تاکنون علت بازداشت عضو سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و همراهانش مشخص نگردیده‌ است.
600
هزار نفر هر سال وارد زندانها می شوند
رئیس سازمان زندانها گفت: ورودی زندان در سال حدود 600 هزار نفر است که بی سرپرست ماندن این تعداد خانواده تبعات مخربی را برای فرزندان، خود فرد و جامعه به همراه دارد. به گزارش خبرگزاری مهر،علی اکبر یساقی صبح امروز در گردهمایی مدیران ستادی، استانی و دبیران استانی ستاد سیاستگذاری و برنامه ریزی کاهش استفاده از مجازات زندان که در محل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور برگزار شد ، زندان زدایی را یکی از اولویت های مهم سازمان زندانها دانست و افزود : باید در کشور فضایی ایجاد شود تا به سمت استفاده کمتر از مجازات زندان حرکت کنیم.وی افزود : ساخت زندانهای جدید و بازسازی زندانهای فرسوده، آموزش مستمر نیروی انسانی، طبقه بندی زندانیان از دیگر اولویت های سازمان زندانها است
انتقاد احمدی نژاد از نامه متکی به مقامات عالیرتبه نظام
سايت ناگفته ها : برخورد رییس جمهور با مقامات ارشد دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور،ابهاماتی را در خصوص هماهنگی سیاست خارجی دولت نهم با سیاست های کلان نظام به وجود آورده است.خبرنگار «ناگفته ها» مطلع گردید چندی پیش ،منوچهر متکی،وزیر امور خارجه طی نامه ای به یکی از مقامات عالیرتبه نظام درخواست نمود تا به خاطر تاثیر گذاری برخی افراد و نهادهای خارج از وزارت امور خارجه ، جایگاه این وزارتخانه در پیشبرد مسایل مربوط به سیاست خارجی کشور و به ویژه پرونده هسته ای مشخص گردد.این مقام عالیرتبه نیز در پاسخ بر کارکرد خطیر وزارت امور خارجه و محوریت نظرات کارشناسانه دستگاه رسمی دیپلماسی کشور تأکید کردند.اقدام متکی در نگارش نامه به یکی از مقامات عالیرتبه نظام که بدون اطلاع دکتر احمدی نژاد صورت پذیرفته بود،واکنش شدید رییس جمهور را به دنبال داشت.احمدی نژاد با احضار و پذیرش متکی پس از حدود دو ساعت انتظار پشت دفتر خود،نسبت به استفساریه متکی از یکی از مقامات عالیرتبه نظام قبل از هماهنگی با خود انتقاد کرده و به وزیر امور خارجه هشدار داده است در صورت بروز دوباره چنین مسایلی ،وی را عزل خواهد کرد

ادامه سفرهای خارجی آخوند شیاد
خبرگزاری حکومتی فارس: "حجت‌الاسلام محمد خاتمي فردا به ترکیه سفر مي‌كند تا در نشست پاياني گروه بلندپايه ائتلاف تمدن‌ها شركت كند. موسسه بين‌المللي گفتگوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها اعلام کرد گروه 18 نفره ائتلاف تمدن‌ها كه حجت‌الاسلام خاتمي نيز از سوي دبيركل سازمان ملل متحد به عضويت آن در آ‌مده قرار است در نشست استانبول، نتايج يكسال فعاليت ائتلاف تمدن‌ها را در زمينه ارائه طرحي براي كاهش خشونت‌ها در سطح جهان و تقويت ايده گفتگوي تمدن‌ها جمع‌بندي كند. هدف اين گروه چنانكه كوفي عنان دبيركل سازمان ملل بارها اعلام كرده پيشبرد ايده گفتگوي تمدن‌ها، پركردن شكاف‌ها، زدودن پيشداوري‌ها، سوء تفاهم‌ها و سوء‌برداشت‌هايي است كه به گفته او خطري بالقوه براي صلح جهاني ايجاد كرده است
لایحه حمایت از نیروهای مخالف جمهوری اسلامی در پارلمان سوئد
یک نماینده پارلمان سوئد لایحه ای را ارایه داده است که در آن درخواست شده وزیران دولت سوئد از سفر به ایران خودداری کرده و امکانات سفارت سوئد در تهران در اختیار نیروهای مخالف جمهوری اسلامی قرار داده شود. برای خواندن کامل این گزارش به سایت خبری زیر مراجعه کنید:
http://www.stockholmian.com/news/persiska/2006/11november/019_encrypt.htm
اخبار مربوط به حزب کمونیست کارگری در تحولات سیاسی اجتماعی
حکم دستگیری
هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی، علی فلاحیان و چند تن دیگر از مسئولین رژیم اسلامی
صادر شد!


اخیرا یکی از قضات دادگاه فدرال آرژانتین حکم دستگیری علی اکبر هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی، علی فلاحیان، احمد وحیدی، محسن ربانی، احمد رضا اصغری و هادی سلیمانپور را به اتهام مسئولیت انفجار در "مرکز همیاری اسرائیل و آرژانتین" در طی آن ۸۵ نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی شدند، صادر کرد.

این انفجار در سال ۱۹۹۴ در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی صورت گرفت. این حکم اکنون به پلیس بین المللی جهت دستگیری افراد مذبور ابلاغ شده است.

جنایت صورت گرفته در آرژانتین تنها گوشه کوچکی از جنایت هر روزه ای است که سران رژیم اسلامی علیه مردم در ایران مرتکب شده اند. دستگیری و محاکمه سران رژیم اسلامی به جرم جنایت هر روزه علیه مردم خواست محوری ماست. ما برای دستگیری و محاکمه تمامی این جنایتکاران مبارزه و تلاش میکنیم. این خواست عادلانه مردم آزادیخواه در ایران است. بشریت را باید از شر این موجودات کریه مصون داشت!

"مرکز پیگرد سران رژیم اسلامی به جرم جنایت علیه مردم" از تمامی قربانیان و شاکیان رژیم اسلامی میخواهد که با مراجعه به سایت http://www.wantedbypeople.com/ و تنظیم دادخواست خود به ما در جهت جمع آوری دادخواست علیه سران رژیم کمک کنند.

مرکز پیگرد سران رژیم به جرم جنایت علیه مردم
علی جوادی
۹
نوامبر ۲۰۰۶
عليه احکام بيدادگاههاى رژيم اسلامى در خوزستان

بنا به اظهارات جعفرى دولت آبادى رئيس کل دادگسترى خوزستان در روز پنجشنبه٬ ده نفر به اعدام محکوم شدند. این ده نفر متهمند که به در بمب گذاری سال گذشته در خوزستان نقش داشته اند. اين احکام توسط "ديوان عالى کشور" تائيد و بزودى در ملاء عام اجرا خواهد شد. نه نفر ديگر نيز به حبس يا تبعيد محکوم شدند.

رژيم اسلامى در رويدداهاى خوزستان بيش از سى نفر از مردم را قتل عام کرد. تلاش کرد با تحريک قومى و راسيستى عليه مردم عرب زبان، اعتراض برحق مردم حاشيه نشين را که عليه فقر و فقدان آب و برق شوريده بودند، تماما به جريانات ارتجاعى و قوم پرست و "وابسته به بيگانه" منتسب کند. اگر کسى قرار است محاکمه شود نه مردم معترض بلکه عاملان سرکوب و کسانى هستند که دستور تير دادند. کسانى که زن و کودک و دانش آموز را به گلوله بستند و اين اعتراضات را بخون کشيدند. بيدادگاههاى رژيم درست مانند کليت اين رژيم سرسوزنى از نظر مردم ايران مشروعيت ندارند و به طريق اولى احکام اين نهادهاى آدمکش و ارتجاعى پشيزى ارزش ندارد. اين اعدامها در تداوم گسترش خشونت و سرکوب و جنايت سازمان يافته دولتى عليه شهروندان جامعه است. اين احکام قرار است قدرقدرتى رژيم اسلامى را به رخ مردم معترض بکشد و فردا در هر گوشه ايران تکرار شود. اين احکام قرار است بندهاى اختناق را سفت کند.

حزب کمونيست کارگرى رژيم اسلامى و بيدادگاههايش و اين احکام ضد بشرى را قويا محکوم ميکند و براى متوقف کردن و عقب راندن رژيم وسيعا تلاش خواهد کرد. مردم آزاديخواه در ايران و جهان را بايد عليه رژيم اسلامى و اين جنايات شوراند. رژيمى که سرانش به جرم ترور و جنايت توسط پليس بين المللى تحت تعقيب هستند، رژيمى که بجز زبان قتل و ترور و بمب گذارى روشى ديگر براى بقاى حکومتش در پيش ندارد، چنين رژيمى صلاحيت ندارد کمترين پرونده اى را بررسى کند.

مجازات اعدام بايد الغا شود. جامعه اى که اعدام ميکند جامعه مريضى است، خشونت را با خشونت و قتل را با قتل پاسخ ميدهد، و چرخه آدمکشى و از جمله امتياز شنيع قتل دولتى را ابقا ميکند. مردم ايران خواهان نفى مجازات اعدام اند و گام اول در به کرسى نشاندن اين خواست را جارو کردن رژيم اعدام و سنگسار و شکنجه و ترور ميدانند. اما همين امروز بايد براى الغای اين احکام ضد بشرى بپا خاست و مانع اجراى آن شد.

حزب کمونيست کارگرى از کليه سازمانها و نهادهاى بين المللى بشر دوست و جنبش مخالفين مجازات اعدام دعوت ميکند عليه اين احکام ضد بشرى و ارتجاعى رژيم اسلامى با تمام قدرت وارد عمل شوند. لغو اين احکام و کليه احکام اعدام، لغو مجازات اعدام بعنوان قتل عمد دولتى، محکوميت رژيم و بيدادگاههايش، و محاکمه دست اندرکاران سرکوب مردم در اعتراضات خوزستان خواست مردم آزاديخواه ايران است.

سرنگون باد جمهورى اسلامى
آزادى، برابرى، حکومت کارگرى
زنده باد جمهورى سوسياليستى

حزب کمونيست کارگرى ايران
۱۹
آبان ۱٣٨۵ - ۱۰ نوامبر ۲۰۰۶

تظاهرات بر علیه "کنفرانس اسلام" برگزار شد

روز پنجشنبه 9 نوامبر به فراخوان کمیته آلمان حزب کمونیست کارگری ایران تظاهراتی بر علیه“ کنفرانس اسلام" که از طرف دولت آلمان سازماندهی شده بود در شهر نورنبرگ برگزار شد. این تظاهرات در اعتراض یه سیاستهای دولت آلمان در مماشات و همسویی با احزاب و جریانات اسلامی و تحرکات اخیر این جریانات ارتجاعی و در محکومیت آن بود. از حدود یک هفته پیش چندین گروه آلمانی ضمن اعلام حمایت از فراخوان حزب, در این تظاهرات حضور پیدا کردند.
لازم به ياد آوري است ک خبر اين آکسيون وسيعا در آلمان پخش شده بود و يک روز قبل از اين تظاهرات راديو محلي نورنبرگ به اسم راديو "زت" با مينا احدي در مورد اين تظاهرات و اهداف آن مصاحبه کرد.

تظاهرات راس ساعت 12 با سردادن شعارهایی بر علیه دولت آلمان و سیاستهای ارتجاعی اش در حمایت از احزاب اسلامی و بر علیه "کنفرانس اسلام" که در جریان بود,شروع شد. محوطه برگزاری تظاهرات با پرچم های حزب و شعارهایی بر علیه اسلام سیاسی و در محکومیت سیاست های ارتجاعی هر دو طرف مزین شده بود که توجه مردم را به خود جلب کرده بود.

تظاهرات با سخنرانی های پرشور مینا احدی و نسرین رمضانعلی از اعضای دفتر سیاسی و مجید اصلی عضو کمیته آلمان و در میان طنین شعارهای کوبنده تظاهر کنندگان ادامه یافت.
سخنرانان با اشاره به سیاستهای مماشات جویانه و حمایتی دولت آلمان از احزاب و ضمن محکوم نمودن سیاست مماشات و همکاري دولت آلمان با این باندها به افشاگری بر علیه این سیاستهای دولت آلمان پرداختند.

در ادامه این تظاهرات آندریاس از گروه چپ آلمانی به نام "تئوری انتقادی" ضمن قرائت اطلاعیه حمایتی این گروه در افشا و محکومیت سیاستهای دولت آلمان , حمایتش از فعالیتها و مبارزات حزب بر علیه اسلام سیاسی را اعلام نمود.
سخنرانی ها و طنین شعارهای تظاهر کنندگان, برگزار کنندگان کنفرانس و شرکت کنندگان آن را که تحت حفاظت پلیس برگزار می شد, متوجه تظاهرات بر علیه اين کنفرانس نمود. گروه دفاع از حقوق مهاجرین به نام کاروان که نمایندگی دهها سازمان پناهندگی را دارد از این تظاهرات حمایت کرده و فعالین آن در صف تظاهرات شرکت داشتند. تظاهرات تا ساعت دو و نیم ادامه داشت.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان
18
آبان 1385 9 نوامبر 2006

رژیم اسلامی اجتماع کارگران و رانندگان اداره گمرک در بندر دیلم را به گلوله بست
یک نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند

نماینده مجلس اسلامی به جنایت رژیم در به رگبار بستن کارگران و رانندگان اداره گمرگ بند دیلم اعتراف کرد. بنا به خبر خبرگزاری ایسنا شكرالله عطارزاده در نامه ای به پورمحمدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی اقرار کرد که نیروهای امنیتی رژیم کارگران و رانندگان شاغل در اداره گمرک بند دیلم را در روز روشن به گلوله بسته اند. در اثر تیراندازی مامورین رژیم کارگری بنام باروني حقيقت جان باخت و شماری نیز زخمی شدند. پس از انجام این جنایت وحشیانه توسط نیروهای جمهوری اسلامی روز شنبه ۱۳ آبانماه شهر تا پاسی از نیمه شب ناآرام بود و مردم بند دیلم اعتراض و خشم خود را نسبت به این جنایت رژیم ابراز می داشتند. تیراندازی به کارگران با برچسب وقیحانه مبارزه با قاچاق صورت گرفته است!

ما ضمن محکوم کردن شدید جنایت جمهوری اسلامی٬ جانباختن باروني حقيقت را به خانواده و بستگانش از صمیم قلب تسلیت می گوییم. ما همه کارگران را فرا می خوانیم که نسبت به این جنایت رژیم صدای اعتراض خود را بلند کنند و با صدور قطعنامه و بیانیه آنرا شدیدا محکوم کنند. هر جنایت و اقدام سرکوبگرانه رژیم باید با اعتراض عمومی کارگران و مردم روبرو شود. باید با اعتراض و مبارزه خود کاری کنیم که جمهوری اسلانی به خود اجازه سرکوب و یا دست درازی به اعتراضات کارگران و مردم به ستوه آمده را ندهد. حکومت اسلامى بايد بفهمد که کارگران شليک به رفقايشان را تحمل نميکنند. ما کليه نهادها و سازمانهاى مترقى و مردم آزاديخواه در ايران را فرا ميخوانيم که در دفاع از حقوق طبقه کارگر و براى محکوميت اين جنايت نامه ها و طومارهاى اعتراضى خود را به سران رژيم ارسال کنند. جمهورى اسلامى از خاتون آباد تا بندر دیلم و هر گوشه ديگر ايران، قاتل کارگران و مردم محروم است و بايد به نيروى کارگران و مردم آزاديخواه سرنگون شود. شليک به کارگران و مردم محروم خاتون آباد بايد پاسخى محکم بگيرد.
مرگ بر جمهوري اسلامي
زنده باد آزادي برابري حكومت كارگري

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷
آبان ١٣٨٥، ۸ نوامبر ٢٠٠٦


شيرين عبادی در بنياد كورير در هامبورگ
"مردم ايران هنوز آماده پذيرش امر جدايی دين از دولت نيستند!"
ی
ک رکن سیاست ارتجاعی دوم خرداد تلاش برای به سازش کشاندن، کنترل و شکست جنبش آزادیخواهانه و برابری طلبانه مردم بود. این سیاست شکست خورد. نتوانستند مردم را در تکاپو برای سرنگونی رژیم اسلامی و برقراری یک نظام آزاد و برابر و سکولار و مرفه در ابتدای راه متوقف کنند. نتوانستند هیولای اسلام را با "اصلاحات حکومتی" بخورد مردم دهند. اما از قرار خانم شیرین عبادی همچنان سرسختانه این سیاست ارتجاعی را دنبال میکند. ادعای پوچ ایشان مبنی بر اینکه "مردم ایران هنوز آماده پذیرش امر جدایی دین از دولت نیستند" یک جنبه از این تلاشهای ارتجاعی است.
خانم شیرین عبادی میگوید "مردم ایران آماده نیستند" تا شاید ایشان و امٽال ایشان بتوانند مبارزات سکولاریستی و سرنگونی طلبانه مردم را حاشیه ای و کنترل کنند. مردم "آماده نیستند" روی دیگر سکه تبلیغات ارتجاعی جناح راست رژیم و دار و دسته های اوباش اسلامی است که مدعی اند حکومت سیاه اسلامی حکومتی برخاسته از تمایلات سیاسی مردم است، حکومت مردم است، مبتنی بر خواست مردم است!؟ باور نکردنی است! زنان و مردم آزادیخواه از همان ابتدای استقرار حکومت اوباش اسلامی علیه آن جنگیده اند. از همان اولین ۸ مارس 1375۷، که بیش از چند روز از قدرت گیری خمینی و بازرگان نمیگذشت، زنان در مقابل این حکومت و حکم سیاه "یا روسری یا تو سری" ایستادند. مردم خواهان یک حکومت سکولار، آزاد و برابر هستند. تنها کافی است دو روز، فقط دو روز، دار و دسته های چاقو کش اسلامی و نیروهای انتظامی و سرکوبگر را از خیابانها جمع کنند تا معلوم شود که "مردم آماده" چه تحولی هستند! خانم عبادی میکوشد اهداف خود را به جای خواست و امیال سیاسی مردم به خورد جامعه جهانی دهد. نمیتوانند!
نه ! خانم عبادی! مردمی که از فقر و گرسنگی در کنار خیابانهای شهرهای بزرگ شب را به صبح میرسانند، زنانی که در اثر خشونتهای ناشی از 28 سال آپارتاید جنسی، دچار بیماریهای افسردگی دراز مدت شده اند، کودکانی که از دوران دبستان به اعتیاد رو می آورند، کارگرانی که روزانه به اعتصابهای جمعی می پیوندند و دانشجویانی که اعتراضات خیابانی را سازمان میدهند، هیچکدام حکومت اسلامی را نمی خواهند. از حکومت مذهبی بیزارند. سازمان آزادی زن اعلام میکند که یک شرط پایه ای تحقق خواستهای برحق زنان سرنگونی حکومت اسلامی و جدایی دین از دولت و آموزش و پرورش است.
زنده باد سکولاریسم! زنده باد آزادی زن!
سازمان آزادی زن
۸
نوامبر ۲۰۰۶، www.azadizan.com

حکم دستگیری
هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی، علی فلاحیان و چند تن دیگر از مسئولین رژیم اسلامی
صادر شد
!


اخیرا یکی از قضات دادگاه فدرال آرژانتین حکم دستگیری علی اکبر هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی، علی فلاحیان، احمد وحیدی، محسن ربانی، احمد رضا اصغری و هادی سلیمانپور را به اتهام مسئولیت انفجار در "مرکز همیاری اسرائیل و آرژانتین" در طی آن ۸۵ نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی شدند، صادر کرد.

این انفجار در سال ۱۹۹۴ در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی صورت گرفت. این حکم اکنون به پلیس بین المللی جهت دستگیری افراد مذبور ابلاغ شده است.

جنایت صورت گرفته در آرژانتین تنها گوشه کوچکی از جنایت هر روزه ای است که سران رژیم اسلامی علیه مردم در ایران مرتکب شده اند. دستگیری و محاکمه سران رژیم اسلامی به جرم جنایت هر روزه علیه مردم خواست محوری ماست. ما برای دستگیری و محاکمه تمامی این جنایتکاران مبارزه و تلاش میکنیم. این خواست عادلانه مردم آزادیخواه در ایران است. بشریت را باید از شر این موجودات کریه مصون داشت!

"مرکز پیگرد سران رژیم اسلامی به جرم جنایت علیه مردم" از تمامی قربانیان و شاکیان رژیم اسلامی میخواهد که با مراجعه به سایت http://www.wantedbypeople.com/ و تنظیم دادخواست خود به ما در جهت جمع آوری دادخواست علیه سران رژیم کمک کنند.

مرکز پیگرد سران رژیم به جرم جنایت علیه مردم
علی جوادی
۹
نوامبر ۲۰۰۶

خلاصه برنامه و نکاتی در باره پلاتفرم بین المللی علیه ایزلاسیون

در پی پرسش هایی که در مورد پلاتفرم بین المللی علیه ایزولاسیون به دست ما رسیده است، مطلب زیر برای آشنایی بیشتر با این پلاتفرم آماده شده است. در قسمت پایانی، برنامه امسال کنفرانس درشهر آتن (یونان) ترجمه شده است.
گفتگوهای زندان: http://www.dialogt.org/
برای تماس و اطلاعات بیشتر لطفا با dialogt@web.de تماس بگیرید.

***

اولین جلسه (کنفرانس) پلاتفرم بین المللی علیه ایزلاسیون توسط فعالین چپ از ترکیه در سال 2002 برگزار شد و در روند خود با همکاری و هماهنگی بسیاری از گروه های مدافع زندانیان سیاسی و سازمانهای چپ دیگر کشورهای جهان به کار خود تا به امروز ادامه داده است. همانگونه که در متن دعوت نامه امسال آمده است، پلاتفرم بین المللی علیه ایزلاسیون تاکنون 4 بار از سال 2002 به صورت سالیانه برگزار شده است. شرکت کنندگان در این جلسات عمدتا زندانیان سیاسی سابق، روشنفکران، هنرمندان مبارز، کمیته های همبستگی با زندانیان سیاسی، تشکل های خانواده های زندانیان سیاسی و نهادهای حقوق بشر هستند. علاوه بر آن سازمان های انقلابی، سوسیالیست، آنارشیست، تروتسکیست، غیرپارلمانی از این نشست ها حمایت می کنند.
دعوت نامه و نیز پلاتفرم حاصل همکاری گروه­های کاری از کشورهای مختلف است که زندانیان سیاسی سابق و فعالین چپ ایران نیز به سهم خود تلاش در بازتاب سرکوب ها و وضعیت مبارزه اجتماعی و طبقاتی در ایران در این جلسات بین المللی دارند. بدیهی است که تدارک و حضور فعال تر اپوزیسیون چپ ایران در جلسات تدارکی، نقش مهمی در بازتاب درست از وضعیت سرکوبگری های رژیم جمهوری اسلامی در سطح نیروهای پیشرو جهان دارد. تجربه گفتکوهای زندان در نشست های مختلف بین المللی و از جمله جلسات اخیر نشان می دهد که مرز بندی دقیق با رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی و نیز روند سیاست های امپریالیستی، برای ترسیم چهره درست از سیاست های اپوزیسیون چپ ایران حائز اهمیت بسیار است و محکومیت رژیم در این گونه مجامع بدون حضور فعال و سازنده نیروهای پیشرو قابل تصور نیست.

در سال 2003، سمپوزیوم بین المللی برعلیه ایزولاسیون، در شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد که در این سمپوزیوم هیئتی از زندانیان سیاسی سابق ایران نیز به تشریح وضعیت داخلی و بین المللی مبارزه سیاسی و انقلابی در ایران پرداختند. متن کامل سخنرانی ارائه شده از سوی هیئت ایرانی درسمپوزیوم با عنوان «چپ در خاورمیانه: چشم اندازهای رهایی» (سیاوش محمودی و همایون ایوانی) در لینک زیر در دسترس است: http://www.dialogt.org/Akhbar/chap&khawarmianeh.pdf
در این سمپوزیوم سه روزه (19 تا 21 دسامبر 2003) موارد زیر به بحث گذاشته شد:
- زندانیان سیاسی و مقاومت در زندان: دلایل تاریخی، معنای استراتژیک و موقعیت مبارزه طبقاتی
- دلایل کاربرد زندان های انفرادی: کاربرد قوانین رفتاری، عوامفریبی تحت عنوان بازپروری (ارشاد)، فشار سیاسی و تخریب هویت اپوزیسیون
- کاربردهای عملی زندان های انفرادی: زندان های "نوع F " (ترکیه)، واحدهای کنترل (آمریکا)، FIES (اسپانیا)، اشتام هایم (آلمان) و... (در مورد باسک و ترکیه به خلاصه­ای از ترجمه کتاب Tondar در لینک زیر مراجعه کنید:
http://www.dialogt.org/image/zendan_international/tondar_baskenland.htm )
- دلایل ملی و بین المللی مقاومت در زندان: از روش های قرون وسطی تا جهانی سازی انفرادی در دوره کنونی
- ابعاد حقوقی، انسانی، پزشکی و سیاسی کاربرد زندان­های انفرادی
- و...
سخنرانی ها هم زمان به زبان های انگلیسی، ایتالیایی، ترکی، آلمانی، اسپانیایی و روسی ترجمه می شد.

***


خلاصه برنامه پلاتفرم بین المللی علیه ایزلاسیون از 15 تا 18 دسامبر 2006
آتن – یونان

جمعه 15 دسامبر

* افتتاحیه کنفرانس از طرف پلاتفرم بین المللی علیه ایزلاسیون، گزارش درباره کنفرانس سال گذشته، معرفی شرکت کنندگان و بررسی برنامه کنفرانس.

* سمینار درباره ایزلاسیون زندانیان سیاسی – چگونه مبارزه مشترک را ادامه بدهیم؟ –
همراه با خانواده های زندانیان ، انجمن های مدافع زندانیان و زندانیان سیاسی سابق

* سمینار درباره دادگاههای سیاسی و جنایی – چگونه ما می تونیم از حقوق سیاسی خود دفاع کنیم؟
همراه با کارشناسان حقوق بین المللی، وکلای دمکرات و وکلای انجمن ها و فعالین در دادگاهها...

* برنامه فرهنگی، - کنسرت برای آینده و امید مردم
– موزیک مردمی و اعتراضی، شعر و مهمانان مخصوص بین المللی... و سلف سرویس.

* سخنان کوتاهی از Angela Davis,Noam Chomsky, ونمایندکان کوبایی و فلسطینی...

* موزیک توسط: گروه­های موزیک Grup Yorum,Greek music,Arabic music (همزمان با کنسرت، شعرخوانی برای زندانیان سیاسی تدارک دیده شده است)

شنبه 16 دسامبر:
* سمینار درباره مبارزه علیه جنگ جهانی

* همراه با Noam Chomsky, Haj Ali, (یا یک شخصیت دیگر که معرفه خشونت اشغالگران باشد)، درباره حقوق بشر در عراق ( Cihan Keskek )...

* سمینار درباره US – ”anti- terror war ” و آینده حقوق اجتماعی و سیاسی در اروپا.

* جلسه درباره network همبستگی با زندانیان سیاسی

* همراه با وکلای دمکرات،انجمن های مدافع زندانیانی که یک برنامه سالیانه و عملی در حمایت از زندانیان و فعالین سیاسی در دادگاهها دارند.

* کنسرت بین المللی

* موزیک توسط: گروه های موزیک، Irish folk (Pol Mcadaim),Grup Yorum ,ile Grup Sevcan,Basque folk music

یکشنبه 17 دسامبر:
* جلسه گروه کاری برای تهیه قطعنامه پایانی

* بررسی قطعنامه و معرفی تقویم فعالیتها در سال 2007
دوشنبه 18 دسامبر:
* کنفرانس مطبوعاتی
* در ضمن: ملاقات با نمایندگان پارلمان یونان و پارلمان اروپا، سازمانهای غیر دولتی، اتحادیه های کارگری و غیره، برای حمایت از قطعنامه جمعی و فعالیت هایمان
برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;