Tuesday, November 07, 2006

15/08/1385 دوشنبه








بنظر شما جنبش دانشجويي در چه موقعيتي قرار دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
sjk_news@yahoo.com
دانشگاه غيرسياسي شده و كاردانشجو فعاليت سياسي نيست
خبرگزاري حکومتی ایسنا
صادق زيباكلام، استاد دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران‌، می گويد:
« دانشجو بايد درس بخواند. فعاليت سياسي كار احزاب و تشكل‌هاي سياسي است.فعاليت سياسي دانشجويان در جامعه‌ي ما در گذشته حالت استثنائي بوده است؛ چرا كه حاكميت استبدادي و ديكتاتوري مانع از آن مي‌شده است كه احزاب و تشكل‌هاي سياسي فعاليت كنند و عملا تنها جايي كه امكان فعاليت سياسي در آن بود مخفيانه در خوابگاه و كوي و دانشگاه بوده است. به همين دليل دانشگاه در ايران كارويژه ي ثانويه‌اي به عنوان فعاليت سياسي پيدا مي‌كند. اما كار دانشگاه فعاليت سياسي نيست ، كار دانشگاه علم جويي است! جنبش دانشجويي از اين هم كمرنگ‌تر خواهد شد و این سرخوردگي ايجاد شده فقط محدود به دانشجويان نيست! اساسا بايد گفت تعصب و عرق فعاليت سياسي از بين رفته است! احزاب سياسي هنوز توقع دارند دانشگاه نقشي به نفع آنها ايفا كند. اما بايد كسي به آنها بگويد"خداوند عزت روزيتان را جاي ديگر حواله كند!" و"از دانشگاه آبي برايتان گرم نمي‌شود! ". بايد برويد مثل احزاب تشكل‌هاي سياسي در جوامع غربي نيرويتان را ازجاي ديگري بگيريد. دانشگاه غيرسياسي شده است!؟ اسلام به عنوان يك ايدئولوژي غالب، ايدئولوژي است كه اگر پياده شود همه‌ي مشكلات و مسايل جامعه را حل مي‌كند
شعار نويسی مردم روی اسکناس ها
خبرگزاري حکومتی مهــر
"طي هفته گذشته بانک مرکزي در اطلاعيه اي از مردم درخواست کرده بود که از درج و چاپ هرگونه نوشته اي بر روي اسکناس‌ها خودداري کنند، زيرا اين کار برخلاف قوانين است و باعث تضييع سرمايه‌هاي ملي کشور مي‌گردد. برخي افراد با چاپ زرين اسامي و نگارش تبريکات به مناسبت اعياد مذهبي و ملي و مراسم و مناسبت‌هاي مختلف بر روي آن موجب مخدوش کردن اين سند ملي مي‌گردند. بانک مرکزي سالانه براي خروج و جمع‌آوري 700 ميليون برگ اسکناس فرسوده از سيستم گردش پولي کشور و چاپ مجدد آن 12 ميليارد تومان هزينه مي‌کند."
اعتصاب کارگران کشت و صنعت کارون شوشتر با موفقیت پایان یافت
اطلاعیه شماره ٦
طبق گزارشی که امروزیکشنبه ١٤ آبانماه به حزب رسیده است، روز شنبه ١٣ آبانماه حسابداری های بخش های مختلف کشت و صنعت کارون شوشتر اعلام کردند که پرداخت حق پاداش تولید کارگران و کارکنان شرکت از یکشنبه بطور قطع پرداخت میشود و بدینطریق اعتصاب رزمنده ٣٠٠٠ نفر از کارگران و کارکنان این شرکت از شیفت عصر شنبه پایان یافت و پرداخت پول از ساعت یک بعدازظهر یکشنبه ١٤ آبانماه شروع شد. بدینطریق اعتصاب متحد و یکپارچه کارگران و کارکنان کشت و صنعت کارون شوشتر پس از هشت روز با موفقیت پایان یافت. نبوی مدیر عامل شرکت و میرزاپور قائم مقام او همچنین روز شنبه به کارگران اعلام کردند که دستمزد مهرماه را که بر اساس توافق باید تا دهم آبان ماه پرداخت میشد تا روز چهارشنبه این هفته بی کم و کاست بپردازند.
با عقب نشینی مدیرعامل و پایان یافتن اعتصاب، کارگران و کارکنان کارخانه کار را شروع کردند و نی بران نیز به سر کار برگشتند. کارگران و کارکنان شرکت اما همچنان بر خواست پرداخت بموقع دستمزدها، اخراج و محاکمه مدیرعامل و همدستان او و پایان دادن به تبعیضات اصرار دارند.
حزب کمونیست کارگری، به کارگران و کارکنان کشت و صنعت کارون شوشتر که با اعتصاب طولانی و رزمنده خود توطئه های دولت و مدیرعامل و سایر همدستانش را خنثی کردند و آنها را تسلیم خواست خود کردند درود میفرستد و آنها را به تداوم مبارزه برای تحقق سایر خواستهای خود فرامیخواند.
زنده باد اتحاد و همبستگي طبقاتي كارگران
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب كمونيست كارگري ايران
١٤ آبان ١٣٨٥ –٥ نوامبر ٢٠٠٦

مانور مقابله با ناآرامی های اجتماعی در مناطق کردنشین
ایران پرس نیوز
گزارش دریافتی: رزمایش بسیجیان و سپاه‌ پاسداران رژیم اسلامی در بوکان پس از چهار روز عملیات رزمی و شیوه‌های سرکوب پایان یافت. روز شنبه‌ 4/11/2006 مانور گسترده‌ای در شهر کردنشین بوکان و حومه‌ی آن با شرکت نیروهای بسیج و سپاه پاسداران پایان یافت. سرهنگ خسرو عابدی فرمانده‌ی سپاه رژیم هدف این مانور را سرکوب هرگونه‌ حرکت اعتراضی مردمی و مقابله‌ با نیروهای مسلح کرد مخالف حکومت اسلامی عنوان کرد. این مانور با حضور بیش از 1000 پاسدار و بسیج انجام شد .
اعدام ها بدون وقفه ادامه دارد !؟
خبرگزاري امنیتی – پادگانی رجــا
اعدام عامل به شهادت رساندن دو محافظ احمدي‌نژاد در ايرانشهر، به گزارش روابط عمومي دادگستري استان سيستان و بلوچستان، حكم اعدام محمد آسكاني فرزند جان محمد صبح امروز يكشنبه در ملاء عام به اجرا درآمد، اعدام اين فرد شرور در پي مبارزه جدي و بي‌امان با اخلالگران در نظم و امنيت عمومي و اشرار و به اتهام راهبندي مسلحانه و به شهادت رساندن محافظين رئيس‌جمهوري صورت گرفت، همراه با اجراي حكم اين مجرم، حكم يك مجرم ديگر به نام نجيب‌اله قيومي فرزند بسم‌الله نيز به جرم قاچاق مواد مخدر از نوع هروئين، صبحگاه امروز در شهرستان ايرانشهر اجرا شد!
ييش نويس ييشنهادي آيين نامه صندوق همياري(قسمت كمك به اعضاء
«مقدمه»
جلسه صندوق همياري براي نحوه تقسيم كمك هاي سنديكا به اعضاء به دستور هيئت مديره سنديكا در تاريخ6/6/1385با حضور هفت نفرازاعضاء هئيت مديره به شرح زيرتشكيل شد:
1. منصور اسالو رئيس هيئت مديره
2. ابراهيم مددي نائب رئيس
3. ناصر غلامي دبير
4. داوود رضوي خزانه دار
5. منصور حيات غيبي تشكيلات
6. رضا شهابي امورصنفي رانندگان
7. حسن كريمي صندوق همياري
تصميمات فوق توسط اعضاء حاضربعنوان يارامترهاي نحوه امكان دريافت و ميزان كمك ها به شرح زير اتخاذ گرديد
1. ميزان يايبندي به اساسنامه سنديكا وتلاش براي رسيدن به اهداف سنديكا (ييگيري و حضورمستمر- مطالعه- انضباط- مسئوليت يذيري و تائيد هيئت مديره)
2. اخراج بودن عضو
3. مستاجر بودن
4. امكان نداشتن اشتغال
5. تعدادعائله
6. ميزان دريافتي هاي قبلي
7. وضعيت اشتغال همسريا فرزندان
8. بيماري يا شرايط غير عادي
9. عضو هيئت مديره بودن به صورت فعال
10. دوري راه (موقعيت جغرافياي)
11. عدم استعمال دخانيات (قبل ازورود به جلسه تا بعدازخروج از جلسه
ريئس هيئت مديره سنديكا شركت واحد
اتوبوسراني تهران و حومه
منصوراسالو
اتحادیه بین‌المللی سندیکاهاITUC تشکلی جدید در سطح جهان
گزارشگران
روز چهارشنبه (اول نوامبر) نمايندگان ۳۶۰ تشكل كارگرى از ۱۵۰ كشور جهان براى بنيانگذارى اتحاديه‌ى بين‌المللى سنديكاها ITUC) ) در وين گردهم آمدند. در اين كنگره‌ى مؤسسان که سه روز به طول انجامید «اتحاديه‌ى بين‌المللى سنديكاهاى آزاد» (ICFTU) با بیش از ۱۵۰ ميليون عضو(گرایش سوسیال دمکرات) و «اتحاديه‌ى جهانى کار» (WCL) با ۲۶ ميليون عضو (گرایش دمکرات مسیحی) شرکت داشتند.
در این ارگان جدید به جز این دو اتحادیه‌ بین‌المللی، ۸ اتحادیه ملی که تاکنون در سطح بین‌المللی حضور نداشته‌اند نیز شرکت داشتند. هدف از تشكيل اتحاديه‌ى بين‌المللى جديد تأثيرگذارى بيشتر بر روند جهانى‌شدن و تقویت اتحادیه‌ی بین‌المللی کارگری در برخورد با چالش‌های پیش رو می‌باشد.
این اتحادیه بین‌المللی پس از آن شکل گرفت که در بیست و هفتمین کنگره «اتحاديه‌ى جهانى کار» WCL و نوزدهمین کنگره «اتحادیه‌ بین‌المللی سندیکاهای آزاد» (ICFTU) که هر دو در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۶ در وین تشکیل شد اعضای شرکت کننده در این کنگره‌ها رأی به انحلال اتحادیه‌های خود دادند.
پیش‌تر در خلال برگزاری کنگرهICFTU در میازاکی در سال ۲۰۰۴ تصمیم گرفته شده بود که ICFTU برای هماهنگ شدن و برخورداری از قدرت چانه‌زنی بیشتر در پروسه‌ی تقویت جنبش کارگری در سطح بین‌المللی شرکت کند.
ضرورت یک مبارزه هماهنگ در سطح جهانی چیزی است که اعضا و رهبران این اتحادیه‌ها را به سمت وحدت و یکپارچگی سوق داده است. «گاى رايدر» Guy Ryder دبیرکل «اتحادیه بین‌المللی سندیکاها» (ITUC) در ارتباط با تشکیل نهاد جدید چنین می‌‌‌گوید: «در حالی که اقتصاد، جهانی شده است مزدبگیران (کارگران و کارمندان) نیز باید جهانی شوند.... تشکل جدید به این منظور ایجاد شده که در فضای اقتصادی که بیشتر بازنده خلق می‌کند تا برنده یک بازیگر کلیدی باقی بمانیم. ...پیوند، اتحادیه‌های بین‌المللی برای نمایندگی مؤثر و دفاع از حقوق و منافع کارگران و کارمندان در اقتصاد جهانی، حیاتی است. ... ایجاد تشکل جدید ظرفیت جنبش سندیکایی را در سطح ملی و بین‌المللی تحکیم بخشیده و نفوذ بیشتری روی کمپانی‌ها، دولت‌ها و مؤسسات مالی و تجاری در سطح بین‌المللی خواهد داشت.» او در سخنرانی خود که در کنگره تشکیل این اتحادیه در وین ایراد شد، همچنین گفت: «کنگره‌ای كه امروز در آن شركت داريم، يك رويداد تاريخى است. تشكل جديد نماينده حقیقی‌ كارگران و کارمندان و متحدترين اتحاديه‌ى سنديكايى در تاريخ خواهد بود. ... طى ده سال گذشته روشن شد كه نبایستی به چند دستگی در میان اتحادیه‌های ملی ادامه داد، اتحاديه‌هايى كه اعتقاد عميق به نمايندگى دمكراتيك و مستقل كارگران و كارمندان دارند. ما به يك جنبش گسترده‌ى سنديكايى در سطح بين‌المللى نيازمنديم كه بتواند به چالش‌هاى رو به گسترش روند جهانى‌شدن پاسخ دهد.»
از جمله سخنرانان دیگر کنگره، رودلف هونستورفر رهبر اتحاديه‌ى كارگرى اتريش در ارتباط با ضرورت تشکیل اتحادیه جدید گفت: «اقتصاد مدت‌هاست كه جهانى شده و حال اين كارگران و كارمندان هستند كه بايد جهانى شوند».او همچنین اضافه کرد: «ما شبكه‌ى سنديكاها و اتحاديه‌ها را در سطح جهان به يكديگر پيوند می‌دهیم تا بتوانيم با يكديگر و بطور متحد وارد عمل شویم.»
ویلی تیس دبیرکل اتحادیه جهانی کار WCL و همچنین خوان سوماویا Juan Somavia دبیر کل سازمان بین‌المللی کار ILO از جمله سخنرانان این کنگره بودند.
در این کنگره خانم Sharan Burrow یک معلم سابق و رئیس شورای سندیکاهای استرالیاAustralian Council of Trade Unions به عنوان رئیس و مایکل سومر Michael Sommer یک متخصص علوم سیاسی و عضو سندیکای پست آلمان German Post Trade Union که عضو اتحادیه سندیکاهای آلمانGerman Confederation of Trade Unions است، به عنوان معاون «اتحادیه بین‌المللی سنندیکاها» انتخاب شدند. دبیرکلی اتحادیه جدید به گای رایدر Guy Ryder یک سندیکالیست با تجربه که پیش از این پست دبیر بین‌المللی و دبیرکلی «اتحادیه بین‌المللی سندیکاهای آزاد» را به عهده داشت، رسید. وی یکی از اعضای قدیمی و ارشد سندیکای انگلیس بود و در خط مقدم بسیاری از تلاش‌های بین‌المللی برای حقوق کارگران و علیه کار کودکان شرکت داشته است.
ICFTU و WCL به عنوان دو اتحادیه بزرگ بین‌المللی در طول سالیان گذشته همکاری نزدیکی با سازمان بین‌المللی کار داشته و دارای رتبه مشورتی اکوساک(شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل) بودند و همچنین ارتباطاتی با صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، سازمان تجات جهانی داشتند. در طول سالیان گذشته هدف اصلی این اتحادیه‌ها احترام و حمایت از حقوق سندیکایی‌، حذف کار اجباری، کار کودکان و تقویت و اجرای استانداردهای بین‌المللی در زمینه حقوق کار بوده است.
تا کنون اتحادیه‌های بین‌المللی سندیکایی مرکب از سه گرایش عمده زیر بودند.
۱- اتحادیه جهانی کار World Confederation of Labour (WCL) در سال ۱۹۲۰ با نام «اتحادیه بین‌المللی سندیکاهای مسیحی» International Federation of Christian Trade Union در ارتباط با احزاب دمکرات مسیحی اروپایی به وجود آمد. در دهه ۱۹۳۰ هنگامی که اعضای آن در کشورهای آلمان، اتریش و ایتالیا سرکوب شدند فعالیت‌های آن با وقفه دچار شد و پس از پایان جنگ دوم جهانی بسیاری از اعضای خود در اروپای شرقی را از دست داد. این اتحادیه در سال ۱۹۶۸ نام خود را به WCL تغییر داد. در طی دوران پس از جنگ بیشتر اعضای آن را سندیکاهای کشورهای جهان سوم تشکیل می‌دادند.
۲- اتحادیه جهانی سندیکاها World Federation of Trade Unions (WFTU)در اکتبر ۱۹۴۵ و پس از جنگ جهانی دوم به منظور پیوند دادن به سندیکاها و تشکیل یک سازمان واحد سندیکایی در سراسر دنیا تشکیل شد. پس از آن که در سال ۱۹۴۹ تعدادی از سندیکاهای کشورهای غربی آن را ترک کرده و اتحادیه بین‌المللی سندیکاهای آزاد را تشکیل دادند، این اتحادیه در برگیرنده‌ی سندیکاهایی که در کشورهای سوسیالیستی فعالیت می‌کردند، شد. اما پس از مدتی سندیکاهای کشورهای یوگسلاوی و چین که دولت‌هایشان دارای تفاوت‌های ایدئولوژیک با اتحاد جماهیر شوروی بودند از آن خارج شدند.
در طی بیست سال گذشته این اتحادیه به خاطر زوال اردوگاه شرق و فروپاشی دولت‌های سوسیالیستی در اتحاد شوروی و اروپای شرقی اهمیت خود را از دست داده و بسیاری از سنندیکاهای عضو آن به عضویت ICFTU در آمدند. این اتحادیه در حاضر به دنبال تلاش جهت ایجاد اتحادیه‌های سندیکایی منطقه‌ای در جهان سوم برای مبارزه علیه امپریالیسم، راسیسم، فقر و استثمار کارگران توسط سرمایه داری می‌باشد تا در سایه‌ی آن به دفاع از حق استخدام کامل، تأمین اجتماعی، حمایت‌های بهداشتی و حقوق سندیکایی بپردازد. اتحادیه جهانی سندیکاها نیز از رتبه مشورتی سازمان ملل، سازمان بین‌المللی کار، فائو، یونسکو و دیگر آژانس‌های سازمان ملل برخوردار است.
۳- اتحادیه بین‌المللی سندیکاهای آزاد (ICFTU) International Confederation of Free Trade Unions در سال ۱۹۴۹ طی انشعابی در اتحادیه جهانی سندیکاها World Federation of Trade Unions (WFTU) و به خاطر دفاع از طرح مارشال در اروپا به وجود آمد. این اتحادیه به مدت ۶ دهه بزرگترین سندیکای بین‌المللی بود.
از این به بعد در عرصه بین‌المللی تنها اتحادیه بین‌المللی سندیکاها International Trade Union Confederation ((ITUC و اتحادیه جهانی سندیکاها World Federation of Trade Unions (WFTU) وجود خواهند داشت.
سندیکاهای کارگران چینی که به تنهایی به اندازه نهاد جدید عضو دارند حضور فعالی در عرصه‌ی جهانی ندارند و بالطبع نمی‌توانند از قدرت خود در سطح‌ بین‌المللی به نحو احسن استفاده کنند.
ایرج مصداقی
علت رفع فيلتر برخي سايت‌ها از شب گذشته
ايران اكونوميست : با پايان مهلت استفاده از سيستم فيلترينگ آلماني در ايران، از بعدازظهر ديروز، اشتباهات بسياري در فيلترينگ كشور به وجود آمده است.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، تا بعدازظهر ديروز، سيستم فيلترينگ مورد استفاده شركت فناوري اطلاعات (ديتا) آلماني بود كه حق استفاده (licence) آن بعدازظهر ديروز، بنا بر قرارداد قبلي، پايان‌ پذيرفته است.
به همين خاطر، شركت «ديتا» به صورت آزمايشي، پيشنهاد سه شركت فيلترينگ داخلي را پذيرفته و از سيستم‌هاي داخلي براي فيلترينگ سايت‌هاي غيرمجاز استفاده كرده است.
از همين رو، با وجود آن‌كه سيستم آلماني براي فيلتر برخي سايت‌ها از جمله سايت‌هاي مستهجن به صورت هوشمند و از دفتر آلمان، فعال بوده است، سيستم داخلي به صورت هوشمند، اقدام به فيلترينگ نكرده و بايد كارشناسان داخلي به صورت دستي و غيرهوشمند، اطلاعات مربوطه را براي فيلتر كردن سايت‌ها به اين سيستم جديد معرفي و وارد كنند و همين امر، موجب اشتباهات متعددي، به ويژه در ابتداي آغاز به كار اين سيستم خواهد شد.
گفتني است، از بعدازظهر ديروز، فيلترينگ برخي سايت‌ها از جمله «بي.بي.سي» فارسي برداشته شده بود كه ناشي از سيستم جديد فيلترينگ بوده و ابلاغيه‌اي براي رفع فيلترينگ از «بي.بي.سي» يا برخي سايت‌هاي ديگر صادر نشده است.
برخورد غیرانسانی پلیس هلند با پناهجویان آواره ایرانی
ایران پرس نیوز
شهرزاد نیوز: شنبه 4 نوامبر بیش از 5 هزار نفر در مقابل پارلمان هلند گرد آمدند تا به اعتراض علیه سیاست های ضد پناهندگی دولت هلند و اخراج یک گروه 26 هزار نفره برخیزند. این برنامه که با فراخوان و حمایت گروه های مختلف مدافع حقوق پناهندگی و احزاب سیاسی برگزار شده بود با دعوت از چهره های سرشناس و هنرمند هلندی توانسته بود، هزاران نفر را جلب کند که بخش بزرگی از آنان را جوانان هلندی تشکیل می دادند.
در این روز با اجرای برنامه های مختلف هنری و سخنرانی های کوتاه نویسندگان، روزنامه نگاران، نمایندگان احزاب پارلمانی، هنرمندان هلندی و دهها پناهجو، خواست "عفو عمومی" 26 هزار پناهجو بارها و بارها تکرار شد.
پناهجویان از رفتار غیرانسانی و وحشیانه پلیس هلند گفتند. "علی" پناهجوی ایرانی که در کنار همسر و فرزندش روی سن قرار گرفته بود، گفت: " نیمه شب پلیس با چند سگ به اتاقمان ریخت، ما را از خواب بیدار، دستگیر و روانه بازداشتگاه کرد. سرانجام پس از 3 روز معلوم شد که اشتباهی پیش آمده و مرا با فرد دیگری اشتباه گرفته اند." وی گفت کودک 2 ساله اش در اثر این ماجرا دچار کابوس های فراوان شده و هم اکنون تحت نظر روانپزشک قرار دارد.
"سارا"، پناهجوی دیگر ایرانی که از سال 2000 در پروسه پناهندگی به سر می برد، از واقعه مشابهی گفت. او نیز دستگیر و به مدت 3 روز در بازداشتگاه "تر آپل" در بازداشت به سر برده است.
26 هزار متقاضی پناهندگی که در آستانه اخراج قرار دارند، سال های متمادی در بدترین شرایط روحی و رفاهی قرار دارند و برخی دیگر با اخراج از کمپ های پناهندگی، بلاتکلیف در خیابان ها آواره شده اند. نداشتن سر پناه و پول توجیبی و حداقلی برای امرار معاش، در موارد متعددی منجر به کشیده شدن زنان به فحشا شده است. تاکنون پرده از ناپدید شدن صدها دختر جوان از کمپ های پناهندگی برداشته شده که در دام باندهای فحشا افتاده اند.
وجود چنین برخوردهای غیر انسانی، آنهم پس از به سر بردن سال ها انتظار در پروسه پناهندگی، انزجار شدیدی را در افکار عمومی هلند به وجود آورده است. اعتراض افکار عمومی هلند علیه دولت دست راستی این کشور ( ائتلاف دمکرات مسیحی ها و لیبرال ها) طی 2 سال گذشته از یک سو و نزدیک شدن انتخابات پارلمان هلند از سوی دیگر، موجب برجسته شدن مجدد وضعیت 26 هزار پناهجو شده است. احزاب اپوزیسیون در پارلمان هلند، با این که در برنامه انتخاباتی خود صحبتی از تغییر سیاست های ضد پناهندگی نمی کنند، اما برای کسب آرای بیشتر، خواهان راه حل موقتی برای پایان دادن به وضعیت 26 هزار نفر شده اند. پناهجویانی که در آستانه اخراج از هلند قرار دارند، فریاد بر آوردند: "ما اینجا می مانیم."
رشد آمار طلاق در امارات به دنبال افزايش خشونت عليه زنان
پیک ایران
به دنبال افزايش خشونت عليه زنان در امارات، آمار طلاق در اين كشور رو به افزايش است.
به گزارش سرويس «زنان» ايسنا روزنامه البيان، چاپ امارات، كتك‌كاري زنان در خانواده‌هاي اماراتي را امري عادي و يكي از عادتهاي مردان دانست و اعلام كرد: اين درحاليست كه با افزايش ضرب و شتم زنان در خانواده‌هاي اماراتي در سال جاري، ميزان طلاق نيز در اين كشور افزايش يافته است.
‌گفتني است كه روز گذشته بيش از 41 زن بدليل ضرب و شتم با مراجعه به دادگاه شهر «رأس‌الخيمه» از همسران خود شكايت و از دادگاه درخواست طلاق كردند.
آنها ضرب و شتم بي‌مورد همسران، بداخلاقي و فشار روحي وارده از خشونت آنها را عمده‌ترين دليل شكايت عليه همسران خود بيان كرده‌اند.
ايران اقدامات مخفيانه خود را براى تحت‌نظرگيرى بهائيان شدّت مى‌بخشد
روزنه
نيويورک، ۲ نوامبر ۲۰۰۶
وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران در اقدامی شوم به مقامات سراسر کشور دستور داده است که عملیات تحت‌نظرگیری بهائیان، به ویژه کنترل فعالیت‌هاى اجتماعى آنان را شدّت بخشند.
وزارت کشور از مقامات استانداری‌های سراسر کشور خواسته است که پرسشنامه مفصلی در باره شرایط و فعالیت‌های بهائیان، از جمله چگونگی «وضع مالی»، «تعامل اجتماعى» و «ارتباط آنان با محافل خارجی» را تکمیل نمايند.
دستور اخیر وزارت کشور جمهوری اسلامی در این زمینه درنامه‌ای به تاریخ ۱۹ اوت ۲۰۰۶، خطاب به معاونان امور سیاسی امنیتی استاندارى‌های ایران ابلاغ شد.
این نامه که متن آن اخیراً در اختیار جامعۀ بین‌المللی بهائی قرار گرفته، از معاونان امور سیاسی امنیتی استانداری‌ها میخواهد که به دستگاه‌هاى مربوطه دستور دهند با «ظرافت و حساسيت رفتارهاى اجتماعی بهائیان را کنترل و مديريت نمايند».
این نامه تازه‌ترین سند از سلسله اسناد و مدارک تهدیدآمیزی است که از تلاش مخفیانه دولت جمهوری اسلامی برای شناسائی و تحت‌نظرگیری بهائیان در سراسر ایران پرده بر میدارد.
خانم بانی دوگال، نمایندۀ ارشد جامعه بین‌المللی بهائی در سازمان ملل متحد میگوید: «آشکار شدن این نامۀ جدید بر وخامت وضع بهائیان ایران تأکید دارد.»
خانم بانی دوگال افزود: «بعلاوه، این نامه مؤید آن است که دولت جمهوری اسلامی ایران بهائیان آن کشور را هدف قرار داده و قصد دارد درعملیاتی مخفیانه فعالیت‌های آنان را تحت نظر بگیرد. این نامه همچنین برای نخستین بار ماهیت اطلاعاتی را که دولت در صدد جمع‌آوری آن است، فاش ميسازد، چه در سطح افراد جامعه و چه در سطح کل جامعۀ بهائی- اطلاعاتی که در اکثر جوامع، خصوصی و بسیار حساس تلقی میشود.»
خانم دوگال در ادامه گفت: «این نامه همچنین حاوی اطلاعاتى غلط و گمراه کننده است. برای مثال نامه خواستار جمع‌آوری اطلاعات در بارۀ فعالیت‌های سیاسی-اجتماعى بهائیان است، حال آنکه مقامات جمهوری اسلامی به خوبی میدانند که بهائیان فعالیت‌هایشان بکلّی غیرسیاسی است زيرا در آثار مقدس بهائی بر اهمیت عدم دخالت در امور سیاسی و همچنین عدم توسل به خشونت تأکید بسيار شده است.
نامۀ مورخ ۱۹ اوت دولت جمهوری اسلامی خطاب به معاونان امور سیاسی امنیتی استانداری‌ها در پی نامۀ محرمانۀ دیگری فاش میشود که در ۲۹ اکتبر ۲۰۰۵ توسط فرماندهی ستاد کلّ نیروهای مسلّح ایران برای واحدهای گوناگون سپاه پاسداران انقلاب و نیروهای انتظامی ارسال گردید و متن آن اوایل سال جاری در اختیار عموم قرار گرفت. در آن نامه از این نهادها خواسته شده بود که بهائیان را در سراسر ایران شناسائی کرده و فعالیت‌های آنان را زیر نظر بگیرند.
خبر مربوط به نامۀ مورخ ۲۹ اکتبر ۲۰۰۵ نخستین بار در ماه مارس ۲۰۰۶ از سوی خانم اسما جهانگیر، گزارشگر ویژۀ سازمان ملل متحد در زمینه آزادی دین یا عقیده منتشر شد و نگرانی شدید گروه‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر را بر انگیخت. خانم جهانگیر خود ابراز نگرانی کرد که «اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق چنین نظارت‌هائی مبنائی برای افزایش ایذاء و آزار و تبعیض علیه اعضاء جامعه بهائی ایران قرار گیرد.»
نامه دیگری به تاریخ ۲ می ۲۰۰۶ فاش ساخت که دولت جمهوری اسلامی تا چه حد دست اندر کار اِعمال چنین نظارت‌هائی در سطوح محلی است. این نامه که از طرف مجمع امورصنفی، تولیدی، خدمات فنی کرمانشاه خطاب به اتحادیه صنف باطری‌سازان نوشته شده از این اتحادیه میخواهد که صورت اسامی آنچه را که «فرقۀ بهائیت تحت پوشش آن اتحادیه» توصیف شده در اختیار آن مجمع قرار دهند.
برخی از ناظران تلاش دولت جمهوری اسلامی را برای شناسائی و تحت‌نظرگیری بهائیان با وضعی که یهودیان در آغاز عصر نازی‌ها با آن روبرو بودند، برابر دانسته‌اند. برای مثال، در ماه آوریل اتحادیه رفع تهمت و افترا گفت که دستورات صادره در نامۀ ۲۹ اکتبر۲۰۰۵ «یادآور اقداماتی است که علیه یهودیان در اروپا صورت گرفت و گامی است بس خطرناک به سوی وضع قوانینی به سبک قوانين نورمبرگ.» در ماه‌های اخیر مقامات جمهوری اسلامی به بازداشت و زندانی ساختن بهائیان در سراسر ایران ادامه داده و با پیروی از سیاست بازداشت و آزادسازی مکرر افراد، جامعه بهائی را عامداً ا تحت آزار و ستم قرار داده‌اند.
در دو سال گذشته ۱۲۹ بهائی درسراسر ایران بازداشت شده‌اند. گرچه این عده پس از سپردن وجه الضمان‌های سنگین، که اکثراً شامل پرداخت مبالغ هنگفتی پول نقد، سپردن وثیقه ملکی یا جواز کسب بود، آزادی خود را باز یافتند اما همچنان در انتظار محاکمه بسر میبرند.

http://www.bahai.org/persian/persecution/newsreleases/
02-11-06
قتل عام مردم نوار غزه توسط ارتش
اسرائيل محکوم است
ارتش سرکوبگر اسرائيل مجددا در چند روز گذشته به بهانه عمليات موشک پراکنى حماس به شهرهاى بيت الحيه، جباليه، رفح، و بويژه بيت حانون از زمين و هوا يورش برده و به قتل عام مردم بى دفاع فلسطين دست زده است. در حملات اخير که از چهارشنبه آغاز شده تا امروز يکشنبه حداقل چهل و دو نفر جانشان را از دست داده اند. کودکان و زنان از جمله قربانيان اين تهاجم تروريستى اند.
حماس يك جريان ارتجاعی و تروریست اسلامی در فلسطین است که سر سوزنى به مبارزه عادلانه مردم فلسطين عليه اشغالگرى دولت اسرائيل ربط ندارد و با سياستهاى خود به مشقات مردم فلسطين مى افزايد. در طرف مقابل تروريسم لجام گسيخته دولتى اسرائيل قرار دارد که سابقه چند دهه کشتار و تعدى به مردم فلسطين دارد و سياستهايش در منطقه متکى به تروريسم و ارعاب و مجازات جمعى است. راست افراطى و مذهبى در اسرائيل و فلسطين، هر دو، عليه اتحاد و همزيستى مردم فلسطين و اسرائيل، عليه اتحاد کارگران دو کشور، عليه صلح و روند مذاکرات صلح و ايجاد دو دولت متساوى الحقوق فلسطين و اسرائيل اند. تروریسم دولتی اسرائیل و تروریسم اسلامی هر کدام به تروريسم و کشتار طرف مقابل زمينه و توجيه ميدهد.
حزب کمونيست کارگرى ايران کشتار مردم بيگناه فلسطين توسط ارتش جنایتکار اسرائيل را قويا محکوم ميکند. حزب کمونيست کارگرى تلاش ميکند جريانات پيشرو و افکار عمومى مردم جهان را براى تحت فشار گذاشتن آمريکا و اسرائيل براى برسميت شناسى دولت مستقل و متساوى الحقوق فلسطينی بسيج کند. حزب كمونيست كارگري در عين حال خود را عليه قطب ديگر اين توحش يعني جريانات مرتجع و تروريست اسلامي در منطقه ميداند و آنها را مانعي جدي در راه رسيدن مردم منطقه به صلح و زندگي اي به دور از جنگ و كشتار و آوارگي مي بيند. پايان دادن به كشتار مردم منطقه اكنون بيش از هرچيز به دخالت فعالانه مردم آزادیخواه جهان علیه هر دو قطب ترور و ارتجاع گره خورده است.
امروز احياى مذاکرات صلح در گرو مبارزه اى جهانى براى برسميت شناسى حقوق مردم فلسطين و عقب راندن نيروهاي دست راستی و و افراطی و مذهبی در هردو سوی کشمکش است. دفاع از حل عادلانه و فورى مسئله فلسطين بيش از هر زمان وظيفه نيروهاى سکولار و پيشرو و سوسياليست و کمونيست است. حزب کمونيست کارگرى از هر تلاشى در اين راستا حمايت ميکند و توجه سياسى و عملى نيروهاى آزاديخواه و پيشرو جهان را به اين مسئله حياتى در منطقه خاورميانه جلب ميکند.
حزب کمونيست کارگرى ايران
٥ نوامبر ٢٠٠٦ – ١٤ آبان ١٣٨٥

در جریان مسابقه فوتبال بین تیمهای پرسپولیس و استقلال، ماموران سرکوبگر نیروی انتطامی به جوانان معترض حمله کرده و 10 تن از آنان را دستگیر کردند

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;