Saturday, November 04, 2006

13/08/1385 شنبه


به نظر شما جنبش داشجویی در چه موقعیتی به سر می برد؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
این جوابی قاطع و دندان شکن میخواهد
جمهوری اسلامی اعلام کرده که میخواهد طی چند ماه آتی صدها هزار نفر را از کشور اخراج کند. اینها "کارگران افغانی"، "کارگران خارجی" و "غیر قانونی" نامیده میشوند. عمدتا زحمتکش ترین بخش طبقه کارگر که سالهاست با سخت ترین کارها ثروت می آفرینند و خود از ابتدایی ترین امکانات (مثلا تحصیل بچه هایشان) محروم اند. حکومت ایران با اتکاء به فاشیسم ضد افغان (که خود مبلغ پیگیر آنست) میکوشد با ایجاد تفرقه قومی و حمله با "کارگران خارجی" کل جامعه را مرعوب کند. این رژیم یک روز اعدام و سنگسار راه می اندازد، روز دیگر به زنان حمله میکند و امروز اخراج کارگران مهاجر را بهانه قرار داده تا شاید خود را نجات دهد.
حمله به کارگران مهاجر حمله به همه ما است. باید با گسترده ترین موج برگشت بویژه از سوی جوانان و دانشجویان پاسخ بگیرد. باید همه یکصدا فریاد بزنیم که حقوق کامل شهروندی حق مسلم هرکسی است که در آنجا کار و زندگی میکند.
سازمان جوانان کمونیست از تمام مردم دنیا بویژه از دانشجویان و سازمانهای جوانان در همه کشورها میخواهد تا همراه با ما جمهوری اسلامی را محکوم کنند. ما همه دانشجویان را فرا میخوانیم تا با فعال کردن وبلاگ ها ، با صدور بیانیه ها و اطلاعیه ها، با برپایی سخنرانی، اجتماعات و پیکت های اعتراضی در محیط دانشگاه، و شرکت در تظاهرات در دفاع از کارگران و مهاجرین افغانستانی، نشان بدهند که در صف اول اعتراض به جمهوری اسلامی و فاشیسم قرار دارند. سال گذشته در اجتماع روز دانشجو (در قطعنامه 20 آذر) دانشجویان علیه هرگونه تفرقه قومی و از "رجوع به انسان" سخن گفتند. امسال در آستانه 16 آذر با دفاع قاطعانه از حقوق کامل شهروندی برای کارگران و مهاجرین افغان باید قصد حکومت برای مرعوب کردن جامعه را به ضد خود تبدیل کنیم، و عرصه ای برای تعرض آزادی و برابری و عقب راندن فاشیسم و ناسیونالیسم و تدارک 16 آذری هرچه گسترده و سوسیالیستی فراهم کنیم.

سرنگون باد جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری
13
آبان 85 ،4 نوامبر 2006
اطلاعيه شماره ٥

اعتصاب كارگران كشت و صنعت كارون ششمين روز خودرا پشت سر گذاشت

اعتصاب كارگران كشت و صنعت كارون شوشتر كه از روز شنبه ٦ آبان شروع شده ديروز جمعه ١٢ آبان نيز ادامه داشت. بخش بهره برداري همچنان تعطيل است. كارگران ني بركه با شروع اعتصاب و تل انبار شدن ني ها كار را تعطيل كرده و به شهرهاي خود بازگشته بودند هنوز بازنگشته اند. مديريت در اولين اقدام خود پاداش كارگران ني بر را كه ٣٠٠٠ نفر هستند پرداخت كرد تا مانع پيوستن رسمي آنها به اعتصاب شود. با توجه به اينكه كار اين ني برها به صورت دستي انجام ميگيرد، راضي نگاهداشتن آنها براي شركت بسيار كليدي است. در رابطه با كارگران درون كارخانه كه در اعتصاب بسر ميبرند مديريت وعده پرداخت پاداش ها در روز پنجشنبه ١١ آبان را داده بود اما عملا هنوز طلب كارگران پرداخت نشده است. دستمزد ماه مهر هم كه ميبايست دهم آبان پرداخت ميشد به تعويق افتاده است. به كارگران گفته شده كه به سر كار بروند و پاداش ها و دستمزدشان امروز شنبه پرداخت ميشود. كارگران ميگويند تا گرفتن دستمزد به سر كار نخواهند رفت.
بخش حمل و نقل هر روز كارگران را از سر محلات به محل كار منتقل ميكنند ولي كارگران در محل شركت تجمع ميكنند اما دست به كار نميزنند. توليد عملا بطور كامل تعطيل است. مدير شركت جرات حضور در محل را ندارد. و كارگران به محض حضور وي در محل او را هو ميكنند.

اشاره كنيم كه در شركت كشت و صنعت كارون شوشتر كارگران در سه شيفت كاري كار ميكنند: شيفت صبح از ساعت ٦ صبح تا ٣ عصر، شيفت عصر ٣ عصر تا ١١ شب و شيفت شب ١١ شب تا ٦ صبح. سطح دستمزد در اين مجتمع بسيار پايين است. دستمزد رسمي بين ١٠٠ هزار تومان تا ١٧٠ هزار تومان است. كارگران با اضافه كاري در بهترين حالت دريافتي خود را به ٣٠٠ هزار تومان ميرسانند كه كفاف مخارج زندگي شان را بهيچوجه نميدهد. مديريت در طول اين چند سال تلاش كرده است كه كارگران معترض را اخراج يا بازنشسته پيش از موعد كند. در اين شركت قبلا حدود ١٣٠٠٠ كارگر كار ميكردند اكنون حدود ٨٠٠٠ نفر در اين شركت بصورت رسمي و يا فصلي كار ميكنند.

حزب كمونيست كارگري ايران همه كارگران و مردم را به حمايت از كارگران كشت و صنعت كارون شوشتر فرا ميخواند. طليهاي كارگران بايد تماما پرداخت شود، شرايط كار غير استاندارد بايد با نظارت نمايندگان كارگران عوض شود. دستمزدها بايد چندين برابر افزايش يابد.

زنده باداتحاد و همبستگي طبقاتي كارگران
پیروز باد اعتصاب کارگران کشت و صنعت کارون شوشتر
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونيست كارگري ايران
١٣ آبان ١٣٨٥ – ٤ نوامبر ٢٠٠٦
پیک ایران
توبيخ كتبي دو دانشجوي دانشگاه تهران از سوي كميته‌ انضباطي* دانشجويان دانشگاه چمران : از موضع خود كه دموكراسي‌خواهي و آزادي‌طلبي است پا پس نمي‌كشيم
توبيخ كتبي دو دانشجوي دانشگاه تهران از سوي كميته‌ انضباطي
يك عضو سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران باحكم بدوي كميته‌ي انضباطي اين دانشگاه به توبيخ كتبي همراه با درج در پرونده محكوم شد. وحيد عابديني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهارداشت: هفتم مهر به كميته‌ي انضباطي احضار شده بودم و امروز حكمم از سوي اين كميته صادر شده است كه براساس آن اتهام من شركت در تجمعات غيرقانوني و اخلال در نظم دانشگاه عنوان شده است. عابديني افزود: اين حكم مربوط به تجمعات خردادماه دانشگاه تهران در اعتراض به بازنشستگي و اخراج برخي استادان بوده است و متاسفانه مسوولان دانشگاه، اين تجمعات را غيرقانوني مي‌دانستند و بر اساس آن حكم صادر كردند. وي اضافه كرد: احمد خداداد، دانشجوي دانشكده ادبيات، نيز با اتهام اخلال در نظم دانشگاه به توبيخ كتبي و درج در پرونده محكوم شده كه اتهام وي نيز مربوط به اعتراض به بازنشستگي برخي استادان بوده است. -------------------------------------------- دانشجويان دانشگاه چمران : از موضع خود كه دموكراسي‌خواهي و آزادي‌طلبي است پا پس نمي‌كشيم انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد چمران اهواز با صدور بيانيه‌اي درباره‌ي لغو مجوز برنامه تريبون آزاد«اتحاد، مبارزه، پيروزي» در اين دانشگاه، اعلام كرد: هيچ وقت از موضع خود كه همانا دموكراسي‌خواهي و آزادي‌طلبي است پا پس نكشيده و همچنان سعي در حفاظت از منافع سياسي و صنفي دانشجويان مي‌كنيم. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين بيانيه است: 1- روند پنجاه و چند ساله جنبش دانشجويي ثابت مي‌كند كه هر بار برخورد نه تنها اين جنبش مقدس را از پا نينداخت بلكه آبديده‌تر ساخت كه هميشه در طول تاريخش به عنوان نيروي سرنوشت ساز در تحولات اجتماعي و سياسي مقتدرانه مطرح باشد. در ادامه اين بيانيه آمده است؛ " چسباندن وصله هتك حرمت به برگزاركنندگان برنامه تريبون آزاد آن هم توسط تشكلي با اعضايي انتصابي و فحاشي عليه انجمن اسلامي دانشجويان در نشريه اين تشكل نه تنها چيزي را عوض نكرد و ما را از موضع خود عقب نراند كه مثل هميشه باز سندي بر حقانيت راه تشكل آزادانديش ما بود و ما را در راه خود استوارتر ساخت، اما متاسفانه مسوولان اين دانشگاه همين پچ‌پچ مرتجعان را دستاويز قرار داده و تريبون آزادي كه قرار بود به مناسبت سالروز 13 آبان در اين دانشگاه برگزار شود را لغو مجوز كردند. ...اكنون انجمن اسلامي دانشجويان گرچه شايد نتواند برنامه‌هاي خود را در اين دانشگاه برگزار كند و مثل تمام طول تاريخش راه براي فعاليت‌هاي آزاديخواهانه‌اش هموار نباشد ولي هيچ وقت از موضع خود كه همانا دموكراسي‌خواهي و آزادي‌طلبي است پا پس نكشيد"
سيف‌زاده: پرونده«سلطاني» رفع نقص شد // صدور حكم برائت چندتن از دانشجويان يزدي را خواستار شدم
وكيل مدافع چند تن از دانشجويان يزدي، خواستار صدور حكم برائت از دادگاه تجديد نظر شده است. محمد سيف زاده، وكيل مدافع چند تن از دانشجويان يزدي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به پرونده موكلانش گفت: در شعبه 5 دادگاه تجديد نظر يزد حاضر و حكم برائت دانشجويان را خواستار شده‌ام. وي كه وكالت عبدالفتاح سلطاني را نيز به عهده دارد، در خصوص آخرين وضعيت اين پرونده گفت: نقص موجود در پرونده موكلم برطرف شده و بايد پرونده را در دادگاه تجديد نظر پيگيري كنيم.
ایران پرس نیوز
صدور حکم دو سال حبس تعلیقی برای یک عضو سازمان دانش آموختگان
ادوارنیوز: شعبه یک دادگاه انقلاب استان همدان به ریاست قاضی خزایی مرتضی حسین زاده عضو اسبق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاههای بوعلی سینا و علوم پزشکی همدان را در رابطه با اعتراضات دوره دانشجویی به دو سال حبس که به مدت چهار سال تعلیق می باشد محکوم نمود .
اتهامات نامبرده
۱.توهین به رهبری
۲.اقدام علیه امنیت ملی
و
۳.تشکیل گروه جهت اغتشاش بوده است که بر اساس این اتهام حکم فوق برای ایشان صادره شده است
مرتضی حسین زاده دانش آموخته گیاه پزشکی از دانشگاه بوعلی سینا ی همدان است که در حال حاضر عضو سازمان دانش آموختگان دوار تحکیم وحدت شعبه استان همدان می باشد.
صالح نيک‌بخت: محروميت برخي دانشجويان از تحصيل به نام دانشجويان ستاره‌دار محروميت آنها از حقوق طبيعي‌شان است
سخنگوي انجمن حمايت از حقوق زندانيان خبر داد: سه نفر از دانشجويان دانشگاه کردستان با توجه به قبولي در کنکور سراسري کارشناسي ارشد در مرحله گزينش رد شدند که برخي از وکلاي دادگستري آمادگي خود را براي برعهده گرفتن وکالت آنان اعلام کردند.
صالح نيک‌بخت در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: سه نفر از دانشجويان دانشگاه کردستان به اسامي سالار ساکت، شورش مرادي و قريب سجادي که در کنکور سراسري کارشناسي ارشد دانشگاه‌هاي دولتي با نمرات خوب در امتحانات کتبي پذيرفته شده‌اند، در مرحله گزينش رد شدند. اين دانشجويان در حال حاضر پيگير وضعيت تحصيلي خود هستند و چون زنداني نيستند موضوع آنها از حوزه فعاليت انجمن حمايت از حقوق زندانيان خارج مي‌شود.
نيک‌بخت بيان کرد: چند نفر از وکلاي دادگستري اعلام آمادگي کردند که با توجه به اينکه حق تحصيل از حقوق پذيرفته شده در قانون اساسي کشور است و هيچ‌کس را نمي‌توان از حقوق ذاتي خود محروم کرد، آماده هستند که وکالت اين دانشجويان را در مراجع قضايي صالحه (ديوان عدالت اداري) برعهده بگيرند.
وي گفت: علاوه بر نامبردگان، آسو صالح دانشجوي دانشگاه کردستان نيز به اتهام شرکت و سخنراني در تحصن ارديبهشت ماه اين دانشگاه به شش ماه محروميت از تحصيل محکوم شده است که اميدوارم مقامات آموزشي به عواقب اين‌گونه اقدامات توجه کرده و در سراسر کشور جلوي اين اقدامات گرفته شود.
نيک‌بخت ابراز عقيده کرد: هريک از دانشجوياني که به نام دانشجويان ستاره‌دار از ادامه تحصيل محروم شده‌اند، از حقوق طبيعي و ذاتي خود محروم شده و اميدواريم ديوان عدالت اداري با توجه به اقتدار قانوني که دارد مانع اين‌گونه تصميمات غيرقانوني شود.
سعید درخشندی به بند عمومی ۲۰۹ منتقل شد
سعید درخشندی فعال دانشجویی که در تاریخ ۲۹ مرداد ماه گذشته بازداشت شده و در بند ۲۰۹ اوین به سر می برد به بند عمومی زندان ۲۰۹ منتقل شد.
والدین سعید درخشنده با اعلام این خبر به خبرنگار ادوارنیوز گفتند: در پی ملاقات هفته گذشته شان با درخشنده وی اعلام داشته است که به بند عمومی منتقل شده استایشان ضمن ابراز نگرانی مجدد نسبت به وضعیت سلامت فرزندشان از مسئولین درخواست کردند با توجه به گذشت بیش از ۷۰ روز از بازداشت سعید( خیر الله) درخشندی امکان تبدیل قرار بازداشت وی را فراهم سازند.
سعید( خیر الله) درخشندی از فعالان دانشجویی دانشگاه یزد که دارای مدرک فوق لیسانس از دانشگاه مفید قم می باشد اواخر مرداد ماه بازداشت شده و در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد.
گزارشگران
آخرین اخبار از زندانیان سیاسی آذربایجان
ظهر دهم آبان ماموران دادستانی اردبیل بدون هیچ توضیحی عباس لسانی را دستگیر و به زندان منتقل کردند.متعاقب آن ساعتی پیش لسانی با خانواده اش تماس گرفت و از اجرای حکم اخیر دادگاه خبر داد. وی گفت:پس از انتقال به زندان ماموران از قطعی شدن حکم خبر دادند و آنرا ابلاغ کردند. قاضی تجدید نظر دو ماه مدت زندان را اضافه کرده است و مدت حبس از ۱۰ ماه و شش ماه به یکسال و شش ماه افزایش یافته است و از امروز اجرا می شود. عباس لسانی در حالی تشریفات انتقال به بند را پشت سر گذاشت که حکم سریعتر از مدت معمول رسیدگی و قطعی شده است و هنوز هیچ منبع و مرجع قضایی توضیحی در این مورد ارائه نداده است. وی اکنون
به بند ۷ ویژه معتادین منتقل شده است.با توجه به بیماریهای شایع در میان این گونه زندانیان و مسائل خاص ایشان خانواده لسانی نسبت به سلامت وی ابراز نگرانی می کنند.همچنین از دو روز پیش عسگر اکبرزاده دیگر فعال آذربایجانی به اداره اطلاعات اردبیل منتقل شده و تا امروز به زندان مراجعت داده نشده است.
اكبر آزاد روزنامه نگار و فعال حقوق آذربایجانیها نیز روز دوشنبه (8 آبان) به زندان اهر منتقل شد. اكبر آزاد در سال 1383 در محل قلعه بابك دستگير و دادگاه انقلاب كليبر وی را به 1 سال حبس تعزيري محكوم کرد که بعدا به 4 ماه كاهش يافت گفتنی است اكبر آزاد از اعضاي هيئت تحريريه مجله وارليق بوده است.

ایران پرس نیوز
حکم 5 سال زندان برای یک معلم در سقز
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
سقز؛ دادگاه تجدید نظر استان، حکم 5 حبس برای یک شهروند کرد به نام" طاهر علی پور" را، به اتهام اقدام علیه امنیت داخلی، تایید کرد.نامبرده که معلم و دانشجو نیز میباشد، متهم است به شرکت در اعتراضات خیابانی و اقدام علیه امنیت داخلی.
یادآور میگردد طاهر علی پور در جریان حوادث تابستان سال گذشته در شهر سقز دستگیر ومدتی رادر باز داشت به سر برد. پس از آن دادگاه انقلاب نامبرده را به 5 سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.
دو جوان در بانه به اتهام فعالیت سیاسی احضار و بازداشت شدند
طی روزهای اخیردو شهروند بانه ای به نامهای" صلاح انوری" و"صلاح یزدان پناه" به اداره اطلاعات شهر بانه احضارشده و پس از بازجویی مدتی را در بازداشت به سر بردند.
نامبردگان به اتهام فعالیت سیاسی و ارتباط با احزاب کرد مورد بازجویی ماموران امنیتی قرار گرفته اند.
گفته می شود صلاح انوری بدلیل فشار نیروهای امنیتی و احضارهای مکرر، ناچار به ترک شهر بانه شده است.
سنندج ؛ دست اندر کاران هفته‌نامه توقيف شده‌ "آسو" «ئاسو» بار ديگر به دادگاه احضار شدند
در دو احضاريه‌ جداگانه "حسين احمدي‌نياز" مدير مسئول، و "جليل آزاديخواه" سردبير، براي روز 25 آبان و "عدنان حسن‌پور" عضو شوراي نويسندگان و "صديق مينايي" خبرنگار هفته نامه آسو، براي روز 25 آذرماه به دادگاه کیفری سنندج احضار شدند. اتهامات اين روزنامه‌نگاران اقدام بر عليه امنيت ملي و انتشار مطالب تفرقه‌افكنانه اعلام شده است.
شایان ذکر است به دليل عدم حضور قاضي، دادگاهی این روزنامه‌نگاران در 27شهريور ماه گذشته برگزار نشده بود.
یادآور میگردد هفته‌نامه آسو «ئاسو» پس از اعتراضات وسيع مدنی مردم كردستان ايران، به حكم مراجع قضايي استان كردستان در مرداد 1384 توقيف و چهار تن از دست‌اندركاران آن دستگير و سپس با تودیع تامین قرار وثيقه‌ به طور موقت آزاد شده اند.
بازداشت و شکنجه یک فعال سیاسی در مرند
بنا به گزارش دریافتی، یک فعال سیاسی در مرند به نام 'اکبر پورعبدالله' روز دوشنبه گذشته توسط ماموران اداره اطلاعات این شهرستان دستگیر شده و تحت بازجويی و شکنجه قرار دارد.
این گزارش حاکیست ماموران ادره اطلاعات پس از شکنجه این فعال سیاسی، لباس خون آلود او را به خانواده اش تحویل داده اند.
اکبر پور عبدالله هنگام دیوار نویسی در مرند دستگیر شده است.
وضعیت شمار زیادی از بازداشت شد‌گان بوکان هنوز مشخص نیست
گزارش دریافتی از بوکان: دو نفر از بازداشت شده‌گان اخیر بوکانی به‌ نامهای حسین گردشی و جعفر گردشی با قرار وثیقه‌ی 16ملیون تومان از طرف دادگاه‌ انقلاب مهاباد ازاد شدند. یادآری میشود که‌ نامبردگان و تعداد دیگری از بازداشت شده‌گان بوکانی از چندی پیش توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات به‌ اتهام همکاری با احزاب کرد مخالف رژیم اسلامی دستگیر شده‌اند و وضعیت تعدادی از آنها هنوز هم نامشخص است.
خبرگزاري حکومتی مهــراعلام رسمی سانسورامـريــهء وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به مطبوعات ! این امريــه به فیلتريـنگ و سانسور جنبه رسمی می دهد.علاءالدین ظهوريـان، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام کرد: «مطبوعات ملزم هستند از اخبار و اطلاعات تارنماهایی استفاده کنند که هویت فرستنده پیام مشخص و قانونی(؟) باشد!»نشریات مسئول درج اخبار منتشر شده از سایت های خبری در نشریه مطبوعه خود می باشند!؟اداره کل مطبوعات فهرستی از خبرگزاریهای مورد تایید (رژيـم) را برای درج اخبار به خبرنگاران ابلاغ کرده است.
"اگر یکی کنار خیابان بمیرد، می گویند فعال سیاسی بوده است"
محمدجواد لاریجانی یکی از دست اندرکاران اصلی قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز گذشته طی سخنانی در نمایش جمعه تهران در واکنش به اعتراضات بین المللی نسبت به نقض وحشیانه حقوق بشر در ایران از جمله گفت "مسلمین در کشورهای غربی در مضیقه هستند و دختران مسلمان از مدارس به خاطر داشتن حجاب اخراج می شوند درحالیکه همین کشورها علیه ما بیانیه می دهند و اگر شخصی در گوشه خیابان بمیرد، می گویند یکی از فعالان سیاسی توسط نیروهای امنیتی کشته شده است."
وی در ادامه گفت "اگر یک قاچاقچی اعدام شود نیز همین را می گویند. غربی ها یک روز به دفاع از ترک زبانان تبریز و روز دیگر به دفاع از دراویش، به حمایت از هم جنس بازی و دفاع از زنان علیه ما بیانیه می دهند، هر روز در عراق و افغانستان قتل عام می شوند، ولی اگر یک افیونی در خیابان های تهران بمیرد، می گویند آن را کشته اند."
لاریجانی گفت "جمهوری اسلامی تعلق خاص خود را طبق معارف دینی و تعلیمات دینی به مساله حقوق بشر دارد. باید آگاه باشیم، هدف این مباحث دشمن، جنگ با شریعت اسلامی است و جز این نیست و نباید اشتباه کنیم."
پیشینه جنایت بار احمدی نژاد، تاريخچه انقلاب اسلامی است
هفته نامه كامرسانت چاپ روسیه در آخرین شماره خود گزارشی در مورد پاسدار احمدی نژاد و پیشینه جنایت بار او منتشر کرده و از جمله نوشته است با خواندن خاطرات زندگی او اين تصور پيش می آيد كه سرگذشت وی، تاريخچه انقلاب اسلامی است.
این هفته نامه روسی احمدی نژاد را ضد آمريكايی ترين مقام دولتی در ميان رهبران حکومتهای عرب و مسلمان توصیف کرده می نویسد احمدی نژاد به عنوان يک رهبر اسلامگرای افراطی و کسی که غرب را تهدید می کند، در جهان شهرت گرفته است.
هفته نامه کامرسانت با اشاره به برخی منابع غربی نوشت احمدی نژاد مقصر اصلی برهم خوردن روابط رژیم تهران با جامعه بين المللی است. انكار هولوكاست (قتل عام یهودیان در جنگ جهانی دوم) از سوی احمدی نژاد ضربه محكمی به روابط كشورهای اروپايی با رژیم تهران بود كه چنين اقدامی را جرم می دانند.
این هفته نامه سپس به پیشینه جنایت بار رئیس جمهور رژیم اسلامی پرداخته می نویسد احمدی نژاد در سال 79 میلادی در اشغال سفارت آمريكا در تهران و گروگانگیری کارمندان سفارت شركت داشت. احمدی نژاد پس از شرکت در جنگ ایران و عراق به سپاه پاسداران پیوست و در واحدهای مختلف ارتش ایدئولوژیک جمهوری اسلامی (سپاه) مشغول به خدمت شد.
هفته نامه کامرسانت نوشت احمدی نژاد حدود یکسال و نیم پیش در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید. پيروزی وی برای جهانیان و بسياری از ايرانيان غيرمنتظره بود.
پیک ایران
'تشديد فعاليت های ايران برای نظارت بر بهائيان'

نعيم سبحانی دفتر بی بی سی، واشنگتن نماينده جامعه بين المللی بهائيان در سازمان ملل متحد از تشديد فعاليت های دولت ايران برای تحت ‌نظر گرفتن بهائيان اين کشور خبر داده است. نماينده بهائيان می گويد وزارت کشور جمهوری اسلامی با صدور بخشنامه ای محرمانه از مقامات استانداری ‌ها خواسته که پرسشنامۀ مفصلی درباره شرايط و فعاليت‌های بهائيان را تکميل کنند. اين خبر موجب نگرانی شديد کميسيون آزادی های بين المللی دينی آمريکا شده است. در متن سندی که توسط دفتر جامعه بين المللی بهائيان در سازمان ملل متحد منتشر شده وزارت کشور ايران از فرمانداری های سراسر کشور خواسته بهائيان تحت کنترل قرار گيرند.در اين بخشنامه آمده برخی از افراد بهائی تحت پوشش فعاليت های اجتماعی و اقتصادی به ترويج عقايد خود اقدام می کنند و وزارت کشور از سازمان های مربوطه خواسته که با ظرافت رفتارهای آنان را کنترل و مهار کنند.بر اساس اين سند، وزارت کشور در روز 28 مرداد امسال معاونان سياسی-امنيتی استاندارى‌ های سراسر کشور را مامور تکميل پرسشنامۀ مفصلی درباره شرايط و فعاليت‌های بهائيان، از جمله "وضع مالی"، "تعامل اجتماعى" و "ارتباط آنان با محافل خارجی" کرده است.بانی دوگال نماينده بهائيان در مقر دائم سازمان ملل متحد در نيويورک می گويد حدود يک هفته پيش اين سند را دريافت کرده و از اصالت آن اطمينان کامل دارد: "اين سومين سند محرمانه درباره تحت نظر گرفتن بهائيان است که ما دريافت کرده ايم و من درباره صحت آن ترديد ندارم. اين نامه محرمانه بود ولی در اختيار مقامات فرمانداری ها در سراسر کشور قرار گرفت و یکی از آنان آنرا فاش کرده."خانم دوگال می افزاید در گذشته بارها مراتب نگرانی جامعه بين المللی بهائيان را به اطلاع دفتر نمايندگی دولت ايران در اين سازمان رسانده وی هيچگاه پاسخی دريافت نکرده است.انتشار نامه محرمانه ای که نماينده بهائيان به وزارت کشور نسبت داده موجب نگرانی شديد کميسيون آزادی های بين المللی دينی آمريکا شده است. دوايت بشير، يکی از کارشناسان اين سازمان که به وزارت امور خارجه اين کشور وابسته است می گويد: "به نظر می رسد که نهادهای مختلف در داخل حکومت ايران به طور سازمان يافته در حال جمع آوری اطلاعات درباره افراد بهايی هستند. اين می تواند به نقض شديدتر آزادی های دينی بهائيان بيانجامد. اوايل سال ميلادی جاری هم يک مقام سازمان ملل متحد سند مشابهی را افشا کرد."آقای بشير به گزارش اسما جهانگير نماينده ويژه کميسيون حقوق بشر سازمان ملل در امور اديان يا عقايد اشاره می کند. خانم جهانگير با انتشار نامه ستاد فرماندهی کل نيروهای مسلح ايران به وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و نيروی انتظامی درباره برنامه اين ارگان ها برای جمع آوری اطلاعات مربوط به بهائيان ابراز نگرانی کرده بود.مجلس نمايندگان آمريکا ماه گذشته ميلادی با صدور قطعنامه ای اين نوع برخوردها را محکوم کرد.پيش نویس قطعنامه مشابهی هم در دستور کار سنای آمريکاست که قرار است پس از انتخابات مياندوره ای در دستور کار اين مجلس قرار گيرد.
اطلاعیه خبری
بنا بر اخبار رسیده از مقرسازمان ملل متحد، ، دولت کانادا در روز 2 نوامبر قطعنامه ای جهت محکوميت نقض حقوق بشر در ايران به كميته‌ سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد پيشنهاد کرده است.

برای مبارزه پیگیر علیه سنگسار کمپین خود را به تلاش کمیته بین المللی علیه سنگسار متصل کنید

مهرنوش موسوی


مبارزه علیه سنکسار یک مبارزه و یک مقاومت سیاسی و اجتماعی به قدمت رژیم اسلامی است. مبارزه متشکل علیه سنگسار اما با نام کمونیسم کارگری، ادعانامه علیه اعدام توسط منصور حکمت و بویژه با تلاش مینا احدی گره خورده است. الان اگر در سراسر دنیا کسی بخواهد در باره تاریخ مبارزه علیه سنگسار حرفی بزند نمیتواند از کمیته بین المللی علیه سنگسار و مجاهدات و تلاشهای وسیع بین المللی این کمیته حرف نزند، و یا دچار بلاهت و کوته نظری سیاسی شده آن را نادیده بگیرد.
کمپینی که اخیرا در ایران به راه افتاده است را البته باید به فال نیک گرفت. ولو اینکه مدافعین این کمپین، هدف سیاسی خود را برخلاف اینکه اعلام میکنند، در عين حال آشتی دادن اسلام و حقوق بشر، تعدیل قوانین اسلامی و قابل تحمل کردن آن گذاشته باشند. ما از اینکه برپادارندگان امروز این کمپین به جای وقت صرف کردن در ستاد تبلیغات خاتمی و تلاش کردن برای توجیه حجاب و بحث در باره ترجیح این یا آن رنگ مناسب مقنعه و مانتو به صرافت این افتاده اند که ولو به شیوه مخملی برای لغو سنگسار کاری بکنند استقبال میکنیم و توصیه میکنیم اگر جدا تصمیم گرفته اند بالاخره با زبان خواست مردم ولو با لهجه دوم خردادی حرف بزنند به صف این مبارزه تماما تسلیم شده و تلاش و سنن آن را مبنا قرار دهند. به این خاطر اولا سایه تقدس "خارج و داخل" را از روی این تلاشی که هنوز شروع نکرده بردارند. شخصا نمیدانم چرا دوم خردادیها همیشه برای توجیه سیاستهای خود فورا "داخل" بودن را سنگری برای مشروعیت خود میکنند. بویژه در این دوره که بیشترین تلاشهایشان و اعتصابات و رفت و آمدهایشان حول و حوش کنگره آمریکاست!
ثانیا این مبارزه همیشه در داخل کشور آن موقع که اين دوستان دنبال توجيه حکومت سنگسار اسلامي بودند، قوی و سازمانیافته بوده است. در جریان سنگسار مریم ایوبی این مردم بودند که با پرتاب سنگ به پاسداران تلاش کردند آنها را فراری بدهند. کمیته بین المللی علیه سنگسار سازماندهنده بسیاری از اين کمپینها با دخالت فعالین جنبش در ایران و خارج ايران بوده است. چنانچه در خارج کشور نیز کمپینهای موفقی را به پیش برده است.
ثانیا اینکه قانون سنگسار را مردم نتوانستند کاملا الغا بکنند از جمله به خاطر مانع دوم خرداد بود. دوم خرداد برای این حکومت و قوانینش فرصت خرید. فرصتی که ما فعالین حقوق زن صرف عقب راندن سایه شیرین عبادیها، مهرانگیزکارها، فائزه رفسنجانیها، و.... کردیم برای اینکه نگذاریم تفسیر اینها از اسلام مترقی و اصلاح طلب، این تفسیر که گویا اصلا حق مردم ایران است که سنگسار شوند چون خودشان عقب مانده هستند دست بالا پیدا کند، باعث شد که مردم و ما برای به زیر کشیدن این قوانین با مانع دوم خرداد و الیت مدافع آن مواجه شویم. جوهر نوشته جات اعضای این کمپین روی سایت خودشان خشک نشده است که دارند دم از منفعت دولت اسلامی میزنند و مردم را به آیت الله شبستری حواله میدهند.
ثالثا بجاست از این عده بپرسیم که چرا این دوستان برای حمایت از این رئیس دولت و آن آخوند منفور در داخل ایران و آن سناتور آمریکایی و این مسئول اینترپرایز در واشنگتن هیچ گونه ملاحظه ایی ندارند ولی همیشه برای اعلام حمایت خود از کمونیستها و چپها، از کمپین ها و کارزارهایی که باجی به کسی نمیدهند خجالت میکشند و دهها ملاحظه و مصالحه دارند؟ آیا این عجیب نیست که کسی که اسم خودش را فعال حقوق زن گذاشته است از خاتمی دفاع بکند ولی از مبارزه برحق و مشروع مردم علیه سنگسار و کمیته بین المللی ما که بسیار از هیجان امروز این جریانات قدمت و سلامتش بیشتر است دفاع نکند و خود را به کوچه علی "راست" بزند؟! آیا واقعا کسی هست که این بلاهت سیاسی را داشته باشد که گویا اعتراض انسانی مردم با پرچم چپ قابل دور زدن و نادیده گرفته شدن است؟ آن هم از طرف کسانی که برای مورد قبول واقع شدن پشیمانیشان در باره مجاهداتی که در راه این حکومت کردند به مردم نه طلبکار که بدهکارند.
تازه در مبارزه امروز خود هم به کرات اعلام کند که به قول خانم مهرانگیز کار "سنگ بزرگ نشانه نزدن است" که منظور مقابله با کل قوانین مجازات اسلامی است و تاکید را روی این میگذارند که میخواهند سنگسار از همین قوانین موجود حذف شود. قوانینی که در بند پایین تر آن به چشم در آوردن اشاره شده است.
من از همه کسانی که در مبارزه علیه سنگسار و اعدام مصمم هستند میخواهم که مصمم و با غرور همچنان در راستای تلاشهای کمیته بین المللی علیه سنگسار به مبارزه پرداخته و همینجا از مینا احدی به عنوان مسئول این کمیته میخواهم با انتشار یک نامه علنی و سرگشاده ضمن حمایت از هرگونه تلاش و کمپین بر علیه سنگسار و یاداوری و نقد چاله هایی که هم اکنون تعدادی از برپادارندگان کمپین فعلی بر سر راه این مبارزه کنده اند، از این دوستان بخواهد تا آنها بدون لکنت زبان برای پیروز شدن در مبارزه خود از کمیته بین المللی علیه سنگسار حمایت واز نفوذ و محبوبیتش و تجارب و ارتباطاتش کمپین خودشان را محروم نکنند. از آنها بخواهد که دست از این رفتار سکتاریستی تيپيک اصلاح طلبانه و دوم خردادي برداشته و اگر میخواهند مردم را با این کمپین همراه کنند اعتبار افراد خوشنامی را ضمیمه این حرکت بکنند که به خاطر ایستادگیشان در مقابل حکومت اسلامی، اعتراض و اقداماتشان مورد شک و تردید نیستند و مردم به آنها اعتماد دارند.
مبارزه علیه سنگسار و اعدام و علیه کل قوانین اسلامی یک مبارزه وسیع اجتماعی است. حمایت از تلاشهای فعالین این عرصه به تحقق اهداف آن کمک میکند

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;