Sunday, November 26, 2006

5/09/1385 یکشنبه








بنظر شما 16 آذر امسال چگونه برگزار خواهد شد ؟

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
sjk_news@yahoo.com
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست http://www.cyoiran.com/


روز جهانی منع خشونت علیه
زنان

گزارشگران
بيست وپنج نوامبر، برابر با پنجم آذر، ازسوی سازمان ملل متحد روز بين المللى منع اعمال خشونت بر زنان و دختران نام گرفته است.
خشونت به اشكال مختلف در جوامع و فرهنگ هاى متفاوت و بدون ارتباط مستقیم با درجات تحصيلى و شرايط اقتصادى چه در خانواده و فضاهای خصوصی و چه در فضاهای عمومی از جمله محل کار، عليه زنان اعمال مى گردد.
كتک و آزار جسمى زنان و دختران درخانه توسط همسرو يا همراه زندگى، برادر، پدر و يا دیگر مردان خانواده و فامیل، آزارهای جنسى و تجاوز حتى در محدوده زناشويى، اجبار به بارداری، ختنه ( تخریب عمدی ارگان زنانه)، تهديد به قتل، تحقير وفحاشى، بى توجهى و بى مهرى، انتقادهای بی پایه و اساس دائمى و در نتیجه پايين آوردن اعتماد به نفس، محدوديت خروج از خانه، ايجاد مانع در ادامه تحصيل و کسب مهارتهای حرفه‌ای، ایجاد مانع برای داشتن شغل و در نتیجه استقلال مالی ، طرد از خانه و محل زندگى و ازدواج اجبارى از نمونه هاى اعمال خشونت به زنان در خانواده و محيط زندگى آنان است
در محيطهای عمومی نيز زنان تحت بی حرمتی و اعمال خشونت قرار مى گيرند. به عنوان نمونه می توان از آن تجاوز، تبعیض، تحقير و مزاحمتهای جنسى در محيطهای آموزشی و یا كاری، عدم برابرى دردريافت حقوق و پاداش و رتبه، پوشش اجباری، دستگيرى و اعدام (انواع آن، از جمله سنگسار) به دليل داشتن رابطه جنسى خارج از ازدواج، ربودن و خود فروشى اجبارى و حتی خريد و فروش زنان و دختران وغيرو را نام برد.
تأمل ، تعمق و بررسی عواقب و نتايج روحى و روانى ناشى از اعمال خشونت بر زنان و دختران وتأثيرات برجاى مانده در زندگى شان، خود موضوع ديگرى است که در محدوده کارشناسان امور تربیتی و روانشناسان و روانکاوان میگنجد.
همیشه در بازگوئی آنچه که بر زنان میرود این سؤال مطرح میگردد كه مردانى نيز وجود دارند كه مورد اين اجحافات چه در اجتماع و چه در محيط خانه قرار مى گيرند. در جواب باید گفت اما خشونت در ابعاد وسيع آن در مورد زنان دیده میشود و در اغلب موارد هم قوانين نوشته شده و قواعد نانوشتهء اجتماعى، سنتى ومذهبى در جهت دفاع از مردان عمل مى كنند. در گزارش های مربوط به خشونت در خانواده معمولا زنان و کودکان به عنوان قربانيان اصلی، و مردان به عنوان افراد خاطی قيد می شوند. بنابر آمار جهانی حدود ٩٠ درصد از قربانيان خشونت خانگی زنان و حدود ١٠ درصد مردان هستند. به ويژه موارد مرگ آور و خطرناک آن، از سوی مردان عليه دختران و زنان خانواده صورت می گيرد. همچنين مردانی که مورد خشونت زنان قرار گرفته‌اند پس ازجدائی با تهديد جانی مواجه نيستند، اما دوران پس از جدائی برای زنان میتواند بسيار خطرناک باشد.

سال گذشته دبیر کل سازمان ملل متحد کوفی عنان، در پیام سالانه خود به این مناسبت تاکید کرد که نتایج تحقیقاتی که به درخواست این سازمان انجام گرفته ثابت می کند که مسأله خشونت علیه زنان در تمامی قاره و کشورها بدون توجه به نژاد، طبقه اجتماعی، قومیت و مذهب صورت می گیرد و بیش از هر عامل دیگری بنیان خانواده ها را برهم می ریزد.
موردی که در سالهای اخیر بالاخره از زوایای تاریک زندگی زنان بیرون آمده و خوشبختانه مورد بحث و مطالعه قرار گرفته، قتل هاى ناموسى است
متأسفانه تا بحال در بسيارى از كشورهاى جهان قاتلان اين نوع جنايات بدون محاكمه و مجازاتی آزادانه به روال زندگى خود ادامه داده و حتی در مواردی به عنوان فردی غیور مورد تشویق قرار گرفته‌اند
اما در سالیان گذشته سازمان ملل و بسیاری از سازمانهای فمینیستی و مدافع حقوق زنان و حقوق بشر توجه جهانيان را به قتلهای زنانى متوجه ساخته‌اند كه به نام حفظ آبرو و حيثيت خانوادگى و اغلب توسط پدر، همسر، برادر و يا مردان دیگر خانواده و فامیل، قبیله و حتی محله انجام گرفته و همچنان میگیرند. بنا به گزارش سازمان جمعيت جهانى وابسته به سازمان ملل متحد، سالانه بيش از۵۰۰۰ دختر جوان در حدود ۱۴ كشور جهان و از جمله ايران، قربانى اين نوع قتل هستند.
برای نمونه میتوان به گزارش کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان (AIHRC ) نگاه کرد که به رشد قتلهای ناموسی در این کشور اشاره میکند، در گزارش این سازمان ٤٧ مورد در سال گذشته ثبت گردیده شده، و به دنبال آن اضافه قید شده است که این ارقام تعداد واقعی اینگونه قتلها را بازگو نمیکنند و ارقام واقعی صد برابر آنی است که آشکار و یا ثبت میشوند.
در اینجا قابل دکر است که وقوع قتل هاى ناموسى تنها مختص به كشورهاى اسلامى نیست و حتی در کشورهای اروپایی و آمریکائی شمالی ( بخصوص در خانواده هاى مهاجر) و یا در آمریکای جنوبی هم شاهد آن ولی در مقیاس کوچکتر بوده و هستیم.
امری که در کشوری مانند ایران به طور خاص با آن روبرو میباشیم، فرهنگ و قوانین قضایی حاکم براین جوامع است. به گونه‌ای که از یک سو این قربانی است که از جانب اطرافیان و جامعه مورد مؤاخذه و شماتت قرار میگیرد، و از سوی دیگر قوانین ضد زن تا جائی پیش میروند که حتی در مواردی خاطی را رها کرده و قربانی را به محاکمه میکشانند. و این بزرگترین دلیل و عامل برای بازگو نکردن این جنایات و انعکاس پیدا نکردن آنها در جامعه میباشد.
فمینیستها، روانشناسان، حقوقدانان و جامعه‌شناسان مدافعین حقوق زنان همواره این نظریهء هرگز اثبات نشده را، که قربانیان خشونت خود « خواستار» و عامل برانگیزنده اعمال خشونت هستند، رد و نفی کرده‌اند. آنها همواره تاکید کرده اند که اعمال خشونت و مورد مجازات قرار نگرفتن فاعل آن، یکی از مهم ترین ابزار در وابسته کردن و مطیع بار آوردن زنان است

پلی تکنيک صحنه درگيری و اعتراض دانشجويان
خبرنامه امیرکبیر
امروز سه تن از
اعضای انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه اميرکبير در اعتراض به ممنوع الورود شدن و
دريافت حکم منع موقت از تحصيل جلوی درب دانشگاه تحصن کردند. علی عزيزی، نايب دبير
انجمن، عباس حکيم زاده، عضو شورای مرکزی و مديرمسئول نشريه واژه نو و مجيد توکلی،
عضو شورای عمومی انجمن و مديرمسئول نشريه خط صفر، در اعتراض به عملکرد غيرقانونی
مديريت دانشگاه در خصوص صدور احکام سنگين انضباطی برای دانشجويان و همچنين ممنوع
الورود نمودن ايشان به دانشگاه ساعت
۱۰
صبح جلوی درب دانشگاه و مقابل دفتر
انتظامات دست به تحصن اعتراض آميز زدند.
گفتنی است بلافاصله پس از شروع تحصن توسط اين سه عضو انجمن، انتظامات دانشگاه از ايشان خواست به تحصن خود پايان دهند. مسئول انتظامات دانشگاه اميرکبير تهديد کرد در صورتی که اين افراد بخواهند به تحصن خود ادامه دهند از نيروهای انتظامات دانشگاه خواهد خواست ايشان را به زور از دانشگاه بيرون کنند. مسئول انتظامات تهديد کرد با خبر کردن نيروی انتظامی خواهد خواست دانشجويان معترض را دستگير کنند.
ادامه تحصن عزيزی، حکيم زاده و توکلی موجب شد دانشجويان پلی تکنيک در اطراف محل تحصن ايشان به صورت خودجوش تجمع کنند. انتظامات دانشگاه از بيم اين که با ازدياد جمعيت، کنترل اوضاع از دستش خارج شود، با حمله به جمع متحصنين خواست ايشان را از دانشگاه بيرون کند. دانشجويان معترض با ايجاد ديوار انسانی دورتادور دانشجويان متحصن مانع از آن شدند که انتظامات دانشگاه به هدف خود برسد. در جريان حمله به جمع معترض، بعضی از نيروهای انتظامات اقدام به ضرب و شتم چند تن از دانشجويان کردند.
انتظامات پس از آن که موفق نشد دانشجويان را متفرق کرده و به اين تحصن خاتمه دهد، اقدام به پاره کردن پلاکاردهايی نمود که در اطراف محل تحصن نصب شده بود. اين اقدام انتظامات با اعتراض شديد دانشجويان مواجه شد. در پاسخ به اين اقدام انتظامات که به دستور رياست دانشگاه انجام شد، جمع ۵۰ نفره دانشجويان تصميم گرفتند در اقدامی نمادين سه دانشجوی ممنوع الورود را به صحن دانشگاه ببرند. اين حرکت با ممانعت و برخورد شديد انتظامات مواجه شد و برای دقايقی صحن دانشگاه اميرکبير شاهد اغتشاش و زد و خورد شديد دانشجويان و انتظامات دانشگاه بود. اين حرکت موجب شد جمع زيادی از دانشجويان و اساتيد دانشگاه را به صحن دانشگاه بکشاند. شدت برخورد انتظامات دانشگاه با دانشجويان تا حدی بود که يکی از دانشجويان به بيمارستان منتقل شد و انگشت يکی ديگر از دانشجويان معترض در اين درگيری به شدت آسيب ديد. پس از زد و خورد شديد نيروی های انتظامات دانشگاه با دانشجويان و پس از آن که ايشان بار ديگر موفق نشدند با جمع ۲۰۰ نفره معترضين مقابله کنند، دانشجويان تجمع اعتراض آميزی در صحن دانشگاه و با حضور سه دانشجوی ممنوع الورود شده، ترتيب دادند.
لازم به ذکر است عطايی پور، معاونت دانشجويی دانشگاه، که به صورت اتفاقی در همين لحظه از صحن دانشگاه عبور می کرد با مواجه شدن با جمع دانشجويان سعی نمود به سرعت از ميان دانشجويان عبور نمايد. دانشجويان از وی خواستند در خصوص اقدامات مسئولين دانشگاه، به دانشجويان پاسخ دهد، اما وی با امتناع از پاسخگويی به دانشجويان، با اعتراض شديد ايشان مواجه شد.
در اين تجمع عباس حکيم زاده، يکی از دانشجويان ممنوع الورود شده، گفت: بنده مديرمسئول نشريه واژه نو هستم و آقای توکلی مدير مسئول نشريه خط صفر که هر دوی ما به علت انتشار مواضع انتقادی مان نسبت به مديريت دانشگاه و دولت احمدی نژاد حکم منع از تحصيل دريافت کرديم و به دانشگاه ممنوع الورود شده ايم. حکيم زاده در ادامه با اشاره به اين که کليه تخلفات نشريات بايستی در کميته ناظر بر نشريات رسيدگی شده و کميته انضباطی حق ندارد در خصوص انتشار نشريات برای دانشجويان محدوديتی ايجاد نمايد، اظهار داشت: اما مديريت دانشگاه در اقدامی غيرقانونی برای خفه کردن صدای مخالفين و منتقدين اقدام به تسويه حساب با اين دانشجويان در کميته انضباطی نموده است. حکيم زاده در پايان گفت: ما امروز با کمک و پشتوانه دانشجويان دانشگاه و به پشتوانه اراده دانشجويان داخل دانشگاه آمديم تا به مديريت دانشگاه اثبات کنيم که اينجا پلی تکنيک، قلب تپنده جنبش دانشجويی است، اينجا دانشجو است که حرف اول و آخر را می زند و اگر مديريت دانشگاه نخواهد به رای و نظر دانشجويان احترام گذارد دانشجويان رای خود را بر وی تحميل خواهند کرد.
در ادامه علی عزيزی، نايب دبير انجمن اسلامی، که پس از شکايت از بسيج دانشگاه به قوه قضاييه در خصوص «اراذل و اوباش» خواندن وی و ديگر اعضای انجمن توسط بسيج، حکم تعليق از تحصيل دريافت نموده اقدام به سخنرانی برای دانشجويان حاظر در اين جمع کرد. عزيزی در سخنان خود گفت ما تاکنون بارها خواستيم با مديريت دانشگاه مذاکره کنيم و در مذاکرات خود از وی خواسته ايم تا انجمن اسلامی دانشجويان را به رسميت بشناسد و اقدامات غيرقانونی خود را اصلاح کند. اما وی با امتناع از اين امر اقدام به صدور احکام سنگين انضباطی برای اعضای انجمن کرده است. عزيزی در ادامه با اشاره به انتخابات شورای صنفی که قرار است هفته آينده در پلی تکنيک برگزار شود، افزود: مديريت دانشگاه قصد دارد همان برخوردی که با انجمن اسلامی در خردادماه کرد، اکنون در خصوص شوراهای صنفی انجام دهد. عزيزی با اشاره به اين که دانشگاه اعلام کرده شوراهای صنفی فعلی را به رسميت نمی شناسد و بايستی مديريت دانشگاه انتخابات را با کانديداهايی که خودش صلاح می داند برگزار نمايد، گفت: با اين اقدام مديريت دانشگاه قصد دارد افرادی همسو با خود را به شوراهای صنفی بفرستد و شوراها که مانند انجمن اسلامی همواره نهادی مدافع و پشتيبان مطالبات بوده اند را از بين ببرد. عزيزی در پايان با اشاره به قتل يکی از دانشجويان در سبزوار به دست يک بسيجی گفت: ما تا امروز صبر کرديم و به مديريت دانشگاه فرصت داديم تا رويه غيرقانونی خود را تغيير دهد. اما اکنون آذرماه است، ماه فرياد زدن مظلوميت دانشجو، و در اين ماه ما قصد داريم عليه تمام ظلم هايی که اين روزها بر دانشجو می رود اعتراض نماييم.
در ادامه تجمع مجيد توکلی، علی صابری و سامان خسروی طی سخنانی اعتراض خود را نسبت به روند غيرقانونی مديريت دانشگاه اعلام کردند. همچنين در طول اين تجمع بيانيه انجمن اسلامی در اعتراض به قتل مرحوم توحيد غفارزاده، دانشجوی دانشگاه آزاد سبزوار به دست يکی از دانشجويان بسيجی، در دانشگاه پخش شد.
لازم به ذکر است در طول اين تجمع خودجوش دانشجويان پلی تکنيک، حضور نيروهای امنيتی در اطراف دانشگاه چشمگير بود

اعتراض در دانشگاه اميركبير
صاحب قلم
در پي حكم تعليق سه تن از دانشجويان فعال انجمن اسلامي و مدير مسؤول نشريات دانشجويي تعدادي از دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير صبح ديروز مقابل در اصلي دانشگاه پلي‌تكنيك تجمع و تحصن كردند. اين تحصن كه از ساعت 30/10 صبح شروع شد و تا ساعت يك بعدازظهر ادامه داشت منجر به درگيري بين دانشجويان و انتظامات دانشگاه شد. عباس حكيم‌زاده، عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشگاه اميركبير با بيان اين مطلب افزود: دانشگاه از 15 مهر حكم منع موقت از تحصيل من و دو تن از دانشجويان عضو انجمن اسلامي دانشگاه به نام‌هاي علي عزيزي و مجيد توكلي را صادر كرده و از روز گذشته هم به طور ناگهاني اعلام كردند ممنوع الورود شده‌ايم. اين دانشجويان در حالي كه جلوي در اصلي تحصن كردند با حمايت دانشجويان ديگر وارد دانشگاه شدند كه اين ورود بي‌مجوز منجر به درگيري بين آنها و انتظامات شده و به ادعاي اعضاي انجمن اسلامي در اين درگيري‌ها يك دانشجو زخمي و به بيمارستان منتقل شد. گفتني است در ادامه، دانشجويان با تحصن در صحن دانشگاه خواستار احقاق حقوق اين سه دانشجو شدند. حكيم‌زاده در جمع دانشجويان معترض اظهار داشت: دانشگاه اين بار بعد از انجمن اسلامي قصد حذف شوراي صنفي را دارد و شوراي صنفي را غير قانوني اعلام كرده است. وي افزود: در طول يك سال گذشته شوراي صنفي با حمايت دانشگاه شكل گرفت و به فعاليت مي‌پرداخت ولي اكنون خود آنها خواستار برگزاري انتخابات زودهنگام شوراي صنفي بازهم توسط دانشگاه شده‌اند كه سعي دارند با برگزاري يك انتخابات تشريفاتي دانشجويان را از يك حق مسلم كه همان انتخابات آزاد است محروم كنند. حكيم‌زاده، حكم منع از تحصيل خود را غيرقانوني اعلام كرد و گفت: در قانون آمده است تخلفات نشريات بايد در كميته ناظر برنشريات بررسي شود و كميته انضباطي به هيچ عنواني حق ندارد در اين زمينه مداخله و يا حتي حكمي را صادر كند. در پايان اين دانشجويان در حالي كه خواستار احقاق حقوق خود بودند از رياست دانشگاه خواستند براي تنوير افكار عمومي در دانشگاه مستندات خود را براي متهم كردن اين افراد ارائه دهد. شايان ذكر است، اين دانشجويان اتهامات وارده به خود را بدون سند و كذب اعلام كردند
احضار 6 عضو اصلی انجمن سبزوار به کمیته انضباطی در پی اعتراضات دانشجویی به قتل دانشجوی سبزواری
ادوارنیوز: در پی اعتراضات و تجمعات هفته ی گذشته در دانشگاه تربیت معلم سبزواردر اعتراض به قتل یک دانشجو شش عضو اصلی انجمن اسلامی دانشجویان با نام های,احمد نورحسینی وسعید قربانیان و کاظم حسین زاده و حسن سهیلی فرد و,,اصغرمحمد زاده ,ومریم مهرآذر احضاریه ی کمیته ی انضباطی,را دریافت کرده اند حسن سهیلی فرد نایب دبیر انجمن اسلامی این دانشگاه با اعلام این خبر به خبرنگار ادوارنیوز گفت: این در حالیست که پرونده ی چهار تن از آنها پیرامون تجمع ماه گذشته در آستانه ی صدور حکم قرار دارد . این احضاریه های مکرر خبر از عزم جزم مسوو لین دانشگاه در سر کوب حرکت ها ی دانشجویی می دهد. وی خاطرنشان کرد: اما مسوولین دانشگاه باید بدانند که دانشجویان در دفاع از حقوق خود عزمیقاطع دا رندو تا پایان این راه خواهند رفتو صدور احکام انضباطی در مقابل خواسته های قانونی آنان چیزی جزنمایاندن چهره ی مستبدانه ی صادرکنندگان و حامیان آ نان برایشان به ارمغان نخواهد آورد. امروز حاکمیت قصد دارد تا با حذف اندیشه ها و نهاد های مستقل در دانشگاه ها زمینه را برای یکه تازی افراد و نهاد هایی که حتی وجودشان در دانشگاه ها محل سوال است فراهم کند اما چشم بیدار دانشجویاناجازه تحقق آن را نخواهد داد
تجمع دانشجویی و تعطیلی کلاسها در دانشگاه علامه در پی مرگ یک دانشجوی این دانشگاه
ایران پرس نیوز
در پی درگذشت یک دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی در دانشکده مدیریت این دانشگاه کلیه کلاسهای این دانشکده تعطیل شد.
دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با تعطیلی کلاسهای صبح و بعد از ظهر امروز با تحصن در محل آمفی تئاتر و برگزاری تریبون آزاد خواستار حضور و پاسخگویی حجت الاسلام شریعتی رییس این دانشگاه شدند.
دانشجویان اعلام کرده اند در صورت عدم پاسخگویی مسئولین فردا هم در کلاسهای درس حاضر نخواهند شد
افزایش اعتراضات و تعطیلی مجدد کلاسها در دانشگاه لرستان
ایران پرس نیوز

در پی اعتراضات هفته گذشته دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان نسبت به عملکرد بد رییس انتصابی این دانشگاه و عدم توجه مسئولان وزارت علوم به این امر دانشجویان و اساتید این دانشگاه اعتراضات خود را از سر گرفتند و بنابر اخبار رسیده کلاسهای دیروز و امروز این دانشگاه تعطیل بوده و فردا نیز اساتید و دانشجویان در دانشکده علوم پایه تجمع خواهند کرد
يك دانشجوي دانشگاه اصفهان يك هفته پس از خودكشي ناموفق به هوش آمد
پیک ایران
يك دانشجوي رشته حسابداري دانشگاه اصفهان كه جمعه هفته گذشته در اقدامي ناموفق دست به خودكشي زده بود، پس از يك هفته بيهوشي، روز گذشته به هوش آمد. به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، بنا بر اظهارات مادر اين دانشجو به هويت «ع ــ د»، وي دو هفته پيش با خوردن تعداد زيادي قرص آرامبخش اقدام به خودكشي كرده بود، اما خوشبختانه مشكل خاصي برايش به وجود نيامد. در اين ميان دوستان و خانواده اين دانشجو، حكم محروميت وي از يك ترم تحصيلي را انگيزه‌اي براي خودكشي وي اعلام كرده‌اند. مصرف تعداد زياد قرص، كبد و كليه‌هاي اين جوان را با مشكل جدي مواجه كرد، اما در حال حاضر با تلاش پزشكان، وضعيت جسماني او رو به بهبودي است
آخرين خبر ارسالی به روزنه در مورد منصور اصانلو، رييس سنديكاي شركت واحد اتوبوسراني
منصور اصانلو، رييس سنديكاي شركت واحد اتوبوسراني امروز در شعبه 14 بازپرسي دادسراي انقلاب تهران حاضر شد. اين فعال كارگري امروز براي انجام تحقيقات از زندان اوين به شعبه 14 بازپرسي دادسراي انقلاب تهران منتقل شد و در جلسه بازپرسي شركت كرد.وي روز 28 آبان ماه سال جاري بازداشت و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.به گفته مقامات قضايي، بازداشت منصور اصانلو به دليل عدم حضور وي در دادگاه بوده است.اين فعال كارگري پيش از اين نيز روز اول دي ماه سال 84 و به دنبال ناآرامي‌‏هاي شركت واحد و اعتراض كارگران آن به عملكرد شركت واحد بازداشت شده بود كه پس از تحمل هفت ماه بازداشت موقت، با تأمين قرار وثيقه 150 ميليون توماني آزاد شد
٢۶
ایران پرس نیوز
شعبۀ 109 دادگاه جزایی کرمانشاه ، یک فعال کارگری به نام جوانمیرمرادی ــ رئیس انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه ــ را احضار نمود .
نامبرده که چندی پیش به اتهام شرکت در راهپیمایی روز جهانی کارگر در شهر کرمانشاه بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده بود ، روز پنجم دی ماه 85 در شعبۀ 109 دادگاه جزایی کرمانشاه ، دادگاهی خواهد شد .
ارجاع پرونده شهلا جاهد برای سومین بار به شورای تجدید نظر
به گزارش کمیته بین المللی علیه اعدام، پرونده شهلا جاهد برای بررسی مجدد به شورای تجدید نظر ارسال شده است. این پرونده برای سومین بار در اختیار پنج قاضی قرار گرفته و شاهرودی اعلام کرده است٬ این پنج نفر باید با دقت بیشتری پرونده را بررسی کنند.
علت اینکه پرونده شهلا جاهد برای بار سوم٬ و برای پنج قاضی باز پس فرستاده میشود تا تحقیقات جدی تری را در مورد این پرونده انجام دهند٬ فقط و فقط اعتراضات گسترده مردم در ایران و در دنیا به حکم اعدام شهلا جاهد است.
شهلا و بسیاری از زندانیان محکوم به اعدام ٬ از افکار عمومی بین المللی و از نهادهای مدافع حقوق بشر درخواست کرده اند که به این اوضاع غیر انسانی و به این بلاتکلیفی و زجرکش شدن اعتراض کنند.
نامه اعتراضی چندین زن محکوم به اعدام و فریاد استمداد خانواده های این زندانیان ٬ نمونه دیگری از دادخواست و کیفرخواست این قربانیان بر علیه وضعیت دردناکی است که با آن دست و پنجه نرم میکنند.
کمیته بین المللی علیه اعدام عقب نشینی جدید حکومت اسلامی در این پرونده را به رسمیت شناخته و اعلام میکند که باید کاری بکنیم که حکم اعدام شهلا جاهد ملغی شده و حکومت اسلامی ایران بطور قطعی در این مورد زانو بزند. حکم اعدام شهلا جاهد باید فورا ملغی شود

بدار آويختن يک نفر در ملاء عام در کرمان
ایران پرس نیوز
گزارش دریافتی: امروز صبح ۵ آذر در میدان خواجوی کرمان فردی را بنام محمد رفیعی بجرم اتهامات واهی چون تیر اندازی به مامور دولت و بر هم زدن نظم عمومی و ... در ملاءعام بدار آویختند. نامبرده که ۲ سال در زندان بسر میبرده و وی را از زندان کرمان به زندان جیرفت منتقل کرده بودند شب گذشته بدون اطلاع خانواده وی به کرمان منتقل و با وجود نداشتن شاکی خصوصی و عدم اعلام حکم به وی و خانواده اش بدار آویخته شد
گزارش تکاندهنده نظامي ارشد آمريكا: رامسفلد دستور شكنجه‌هاي وحشيانه را صادر مي‌كرد
خبرگزاري انتخاب : سرتيپ جانيس كارپينسكي فرمانده سابق بازداشتگاههاي تحت كنترل آمريكا در عراق، فاش كرد: "دونالد رامسفلد" وزير دفاع سابق آمريكا مستقيما" دستور وحشيانه‌ترين شكنجه زندانيان در زندان "ابوغريب" را صادر مي‌كرد
بدار آويختن يک نفر در ملاء عام در کرمان
ایران پرس نیوز
گزارش دریافتی: امروز صبح ۵ آذر در میدان خواجوی کرمان فردی را بنام محمد رفیعی بجرم اتهامات واهی چون تیر اندازی به مامور دولت و بر هم زدن نظم عمومی و ... در ملاءعام بدار آویختند. نامبرده که ۲ سال در زندان بسر میبرده و وی را از زندان کرمان به زندان جیرفت منتقل کرده بودند شب گذشته بدون اطلاع خانواده وی به کرمان منتقل و با وجود نداشتن شاکی خصوصی و عدم اعلام حکم به وی و خانواده اش بدار آویخته شد
گزارش تکاندهنده نظامي ارشد آمريكا: رامسفلد دستور شكنجه‌هاي وحشيانه را صادر مي‌كرد
خبرگزاري انتخاب : سرتيپ جانيس كارپينسكي فرمانده سابق بازداشتگاههاي تحت كنترل آمريكا در عراق، فاش كرد: "دونالد رامسفلد" وزير دفاع سابق آمريكا مستقيما" دستور وحشيانه‌ترين شكنجه زندانيان در زندان "ابوغريب" را صادر مي‌كرد
فعالیتهای حزب کمونیست کارگری ایران در مورد رویداد های مختلف
اعترضات دانشجویی از سبزوار تا تهران گسترش میابد

امروز ٤ آذرماه دانشگاه های پلی تکنیک و علامه طباطبایی در تهران شاهد اعتراض گسترده دانشجویان بودند. سه نفر از دانشجویان ممنوع الورد به دانشگاه در اعتراض به این حکم در مقابل درب دانشگاه پلی تکنیک تحصن کردند. این تحصن با استقبال گسترده دانشجویان دانشگاه مواجه شد. علی عزیزی، عباس حکیم زاده، و مجید توکلی دانشجویان متحصن علیرغم مخالفت و مقاومت شدید نیروهای نظامی مستقر در دانشگاه، توسط جمعی از دانشجویان به داخل دانشگاه برده شدند. ورود این دانشجویان به دانشگاه باعث پیوستن اساتید و سایر دانشجویان حاضر در دانشگاه به جمع معترضین شد به طوری که تعداد دانشجویان و اساتید معترض به 200 نفر می رسید. برای سرکوب دانشجویان علیرضا رهایی رئیس دانشگاه پلی تکنیک، دستور حمله به دانشجویان را به صورت تلفنی به انتظامات دانشگاه ابلاغ کرد ولی تعداد زیاد دانشجویان معترض توان سرکوب را از نیروهای انتظامی دانشگاه گرفته بود و نتوانستند دانشجویان معترض را پراکنده کنند. در ادامه نیروهای انتظامی دانشگاه به دانشجویان حمله کرده و تعدادی از دانشجویان را توسط سلاح سرد مجروح کردند به طوری که یکی از دانشجویان به بیمارستان منتقل است. در جریان این درگیری ها حضور گسترده نیروهای امنیتی در اطراف دانشگاه محسوس بود .گفتنی است بیانیه دانشجویان پلی تکنیک درمحکومیت قتل توحید غفارزاده توسط یک بسیجی، در این تحصن در میان دانشجویان توزیع شد.

دانشگاه پلی تکنیک صحنه اعتراض و درگیری دانشجویان و نیروهای انتظامی بود

دانشجویان دانشگاه علامه در اعتراض به کمبود امکانات که منجر به درگذشت یک دانشجو شد تحصن کردند


دانشگاه علامه طباطبایی نیز امروز شاهد اعتراض گسترده دانشجویان بود. امروز شفیع رضایتی دانشجوی این دانشگاه بر اثر سکته قلبی و کمبود امکانات پزشکی در این دانشگاه درگذشت. این در حالی ست که همکلاسی های شفیع می خواستند او را به بیمارستان که در فاصله نزدیکی از دانشگاه قرار دارد منتقل کنند ولی مسئولان دانشگاه دستور دادند کسی به او دست نزند و باید تا رسیدن آمبولانس صبر کنند که به خاطر تاخیر 50 دقیقه ای آمبولانس متاسفانه شفیع درگذشت. دانشجویان این دانشگاه و سایر دانشگاه های ایران به وضعیت وخیم خدمات دانشگاهی اعتراض دارند که همواره ازطرف مسئولان دانشگاه ها سرکوب و دانشجویان معترض از تحصیل محروم می شوند.

طی روز های گذشته دانشگاه های ایران شاهد مرگ دو دانشجو بودند که یکی به ضرب چاقو مستقیما توسط اوبش بسیجی کشته شد و دیگری قربانی بی توجهی و بی امکاناتی موجود در دانشگاه ها شد. امکاناتی که هر بار دانشجویان خواستار آن شدند توسط نیروهای شبه نظامی حراست و بسیج سرکوب شدند. دانشگاه ها نیز مانند کارخانه ها دیگر مکان های امنی محسوب نمی شوند و آمار مرگ و میر دانشجویان روز به روز بالا می رود. از آزاده وظیفه دوست تا توحید غفارزاده و شفیع رضایتی و دهها دانشجوی دیگری که جان خود را از دست داده اند همه و همه قربانبان حکومت اسلامی و حضور اوباشش در دانشگاه ها هستند.

سازمان جوانان کمونیست بار دیگر بر اتحاد و یکپارچگی مبارزات دانشحویی تاکید می کند و از همه دانشجویان و جوانان می خواهد به اعتراضات دانشجویان پلی تکنیک و علامه بپیوندند و در آستانه 16 آذر به نا امنی، آپارتاید جنسی ،حضور بسیج و حراست و نهاد های مذهبی، اخراج اساتید سکولار و احکام اخراج و تعلیق از تحصیل دانشجویان، اعتراضات خود را هر چه گسترده تر کنند.بسیج باید از دانشگاه برود و این اعتراض هماهنگ و یکپارچه دانشجویان را می طلبد.
زنده باد اتحاد دانشجویی
زنده باد شانزده آذر
آزادی برابری حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
سازمان جوانان کمونیست
4 آذر 85، 25 نوامبر2006
--
www.cyoiran.com






















اعتصاب کارگران پتروشیمی کارون با موفقیت پایان یافت

بنا به گزارشی که به حزب کمونیست کارگری رسیده است، ١٥٠ نفر از کارگران شرکت توسعه شبکه های صنعتی ایران ( آی آی ان دی ) در مجتمع پتروشیمی کارون، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر از روز اول آذرماه دست به اعتصاب زدند. اعتصاب در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای آنها بود. کارگران اعلام کردند تا رسیدن به خواست خود به سر کارشان برنخواهند گشت.

کارگران با پافشاری بر خواست خود پس از سه روز اعتصاب کارفرما را مجبور کردند دستمزد ماههای مرداد و شهریور را پرداخت کند و بدینترتیب روز سوم آذر به اعتصاب پایان دادند و کار را از سر گرفتند. کارگران تهدید کردند چنانچه باز هم با سیاست عدم پرداخت دستمزد مواجه شوند دست به اعتصاب خواهند زد. موفقیت کارگران روحیه همبستگی و اتحاد را در میان آنان تقویت کرده و انعکاس وسیعی در میان سایر کارگران شاغل در مجتمع پتروشیمی کارون و سایر مجتمع های منطقه داشته است.


حزب کمونیست کارگری ایران
٢٥ نوامبر ٢٠٠٦، ٤ آذرماه ١٣٨٦

زندانيان سياسي در گوهر دشت دست به اعتصاب غذا زدند


طبق گزارشی که به حزب رسیده است، زندانيان سياسي در زندان گوهردشت در اعتراض به وضعيت وخيم خود از امروز ٤ آذرماه دست به اعتصاب غذا زده اند. اين موضوع موجبات نگراني خانواده زندانيان را فراهم كرده است.

زندان گوهردشت که به نام زندان رجائي شهر کرج شناخته مي شود، به زندانیان عادی اختصاص دارد و به گفته مقامات قضائي شامل زندانیانی میشود که به قتل و شرارت متهم هستند. اما تعدادي از زندانيان سياسي هم در این زندان نگهداری میشوند. از جمله زندانيان سیاسی در این زندان مهرداد لهراسبي، غلامرضا كرمي خير آبادي، امير حسين حشمت ساران، افشين بايماني، جعفر اقدامي و بهروز جاويد تهراني هستند. شنبه ٢٩ مهر بود كه با برنامه اي از پيش طرح ريزي شده گروهي از مجرمان خطرناك در زنداني رجايي شهر با در دست داشتن چاقو، چوب و شيشه به بهروز جاويد تهراني، افشين بايماني و جعفر اقدامي حمله كردند و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و يكي از دندانهاي بهروز جاويد تهراني بر اثر پرتاب ظرف شیشه ای شکست و دو دندان او لق شد. در اين حمله محمد مغنيان رئيس بند ٢ فرعي ٥ زندان كه از نزديك شاهد ماجرا بود هيچ اقدامي انجام نداد و پس از گذشت مدتي از درگيري تازه آژير هاي زندان به صدا در آمد و يكي از مسئولان زندان به نام خادم به محل آمد و تنها نظاره گر اين درگيري شد. اين درگيري ظاهرا با يك درگيري نمايشي بين وكيل بند و افشين بايماني شروع شد و به گفته زندانيان نوعي تصفيه حساب با اين زندانيان بود كه بعد از مرگ اكبر محمدی برای وی در زندان مراسم يادبود گذاشته بودند. همین اوباشان بودند که در آبان ماه به زندان اوین فرستاده شدند و در روز ٢٢ آبان زندانیان سیاسی در بند ٢٠٩ اوین را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

حزب کمونیست کارگری از همه مردم آزادیخواه میخواهد تا نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی دست به اعتراض بزنند و خانواده های زندانیان را تنها نگذارند. بویژه زندانیان سیاسی در گوهردشت و بند ٢٠٩ اوین باید مورد حمایت فوری و همه جانبه قرار گیرند. در آستانه ١٦ آذر خواست آزادی فوری و بی قید و شرط زندانیان سیاسی باید بر پرچم اعتراضات دانشجویان نقش ببندد. فشار بر زندانیان سیاسی فشار بر کل جامعه است. فشار بر دانشجویان و کارگران و مردم معترض است. حربه زندانی کردن مردم حق طلب را باید از رژیم گرفت. زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٥ نوامبر ٢٠٠٦، ٤ آذر ١٣٨٦


فراخوان به تظاهرات

16







آذر روز آزادی و برابری روز اعتراض به جمهوری اسلامی

16 آذر در راه است . کمیته آلمان حزب کمونیست کارگری ایران در حمایت از مبارزات دانشجویان و مردم بر علیه جمهوری اسلامی, در حمایت از مبارزه بری آزادی و برابری و در محکومیت سیاستهای سرکوبگرانه و ضد انسانی جمهوری اسلامی ,در محکومیت احکام ضد انسانی اعدام و سنگسار, برای آزادی همه زندانیان سیاسی, برای برچیده شدن نیروهای سرکوبگر رژیم در دانشگاهها , روز پنجشنبه 7 دسامبر تظاهراتی را در شهرهای هامبورگ و فرانکفورت فراخوان داده است.

ما از همه آزادیخواهان, ا زهمه مخالفان جمهوری اسلامی , احزاب و جریانات و سازمانهای مدافع حقوق بشر و مخالف سرکوب , اعدام و سنگسار در جامعه آلمان را فرا می خوانیم که در این اعتراضات شرکت نموده و با حمایت خود از مبارزات دانشجویان و مردم ایران علیه جمهوری اسلامی ایران، همبستگی خود را با این مبارزات اعلام نمایند.
ما خواهان:

آزادی فوری وبدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی
شناسایی و معرفی عاملین وسازماندهندگان قتل دو دانشجو
برچیده شدن بسیج دانشجویی و همه نیروهای سرکوبگر حکومت از دانشگاهها
ممنوعیت حجاب و منع جداسازی و آپارتاید جنسی,
غیر مذهبی کردن دانشگاهها, ممنوعیت اخراج و لغو احکام انضباطی
هستیم.

هامبورگ پنجشنبه7 دسامبر ساعت 4 بعد از ظهر
روبروی کنسولگری جمهوری اسلامی
U-Bahn Lattenkamp Bebelallee
تلفن تماس در هامبورگ حبیب نصوحی 33798080178-
تلفن تماس در برمن سیامك مكی 01606234246


فرانکفورت پنجشنبه 7 دسامبر ساعت 3 بعد از ظهر
روبروی کنسولگری جمهوری اسلامی
Raimondstr. 90 (Dornbusch)
تلفن تماس در فرنکفورت 1835994 / 0171

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – آلمان

4آذر 1385 25 نوامبر 20060049-160-6234246 email:moshokohi@yahoo.de

No comments:

 
direction:rtl;