Wednesday, November 29, 2006

7/09/1385 دوشنبه

بنظر شما 16 آذر امسال چگونه برگزار خواهد شد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
فضای دانشگاه علامه همچنان ناآرام است
تحکیم نیوز
دانشکده مدیریت دانشگاه علامه دومین روز التهاب را از سر می گذراند. به گزارش خبرنگار تحکیم نیوزدانشجویان این دانشکده در اعتراض به فوت یک دانشجو همچنان در اعتراض به سر برده و از حضور بر سر کلاس های درس خودداری می کنند
در پی مرگ یک دانشجو
فضای دانشگاه علامه همچنان ناآرام است
دانشکده مدیریت دانشگاه علامه دومین روز التهاب را از سر می گذراند. به گزارش خبرنگار تحکیم نیوزدانشجویان این دانشکده در اعتراض به فوت یک دانشجو همچنان در اعتراض به سر برده و از حضور بر سر کلاس های درس خودداری می کنند . بنا بر این گزارش برای دومین روز پیاپی دانشجویان با تعطیلی کلاسهای درس خواهان پاسخگویی حجت الاسلام شریعتی ریاست دانشگاه در قبال بی مبالاتی مسئولین دانشگاه در قبال جان دانشجویان هستند و مسوولین این دانشگاه همچنان از پاسخگویی به این خواسته دانشجویان طفره می روند. در یک اقدام بهت انگیز حتی منکر دیر رسیدن خدمات پزشکی وعدم رسیدگی گشته و مرگ این دانشجو را نه براساس سهل انگاری که به صورت آنی توصیف کرده اند.
همه اینها در حالی است که صبح امروزمسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه به دانشجویان وعده داده بوده که تا بعد از ظهر امروز رئیس این دانشگاه در میان آنها حاضر خواهد شد در صورتی که دانشجویان از انتقاد به رئیس این دانشگاه خودداری کنند ولی بدلیل جو ملتهب این دانشکده در نهایت این وعده به روزسه شنبه این هفته موکول شده است . دانشجویان این دانشکده اعلام کرده اند تا زمانیکه رئیس دانشگاه در میان آنان حاضر نشود حاضر به حضور بر سر کلاس های درس نخواهند بود .
خبر دیگر اینکه امروز به چند تن از فعالین دانشجویی این دانشکده از جمله دبیر انجمن اسلامی اجازه حضور در دانشکده داده نمی شده است ، پس از ورود ایشان نیز به آنها فشار آورده شده است که از دانشکده خارج شوند .
گفتنی است پس از قتل دانشجوی تربیت معلم سبزوار و مرگ دانشجوی علم و صنعت بر سر کلاس تربیت بدنی این سومین مرگی است که در طی 5 روز اخیر بر اثر سهل انگاری مسئولین در دانشگاه ها رخ می دهد


برخورد مديريت دانشگاه علامه با اعتراضات دانشجويي
روزنا: با گذشت يک روز از مرگ دانشجوي دانشگاه علامه طباطبايي در کلاس درس ،مديريت اين دانشگاه به جاي پاسخگويي نسبت به چرايي وقوع اين حادثه ، تمامي تلاش خود براي جلوگيري از اعتراض دانشجويان اين دانشگاه به کار بسته است.
از صبح امروز نيروهاي انتظامات بيانيه اعتراضي انجمن اسلامي اين دانشگاه و خبر درگذشت اين دانشجو را از سطح دانشگاه جمع آوري کرده اند.
همچنين شنيده مي شود حراست اين دانشگاه با ارسال نامه اي به آموزش دانشگاه علامه طباطبايي اعلام کرده است که کلاسهاي بعد از ظهر امروز اين دانشگاه بايد به هر شکل ممکن تشکيل گردد اين درحالي است که دانشجويان هنوز نسبت به سوء مديريت مسئولان دانشگاه که منجر به فوت اين دانشجو در کلاس درس شده است اعتراض دارند و از حضور در کلاس هاي درس ممانعت مي کنند
امروز برای روز دوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک) شاهد اعتراضات دانشجویان بود.
خبرنامه امیرکبیر
علی عزیزی، عباس حکیم زاده و مجید توکلی سه دانشجویی که به دستور دکتر علیرضا رهایی، ریاست دانشگاه امیرکبیر، ممنوع الورود شده اند؛ علیرغم اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در اطراف دانشگاه بار دیگر موفق شدند با حمایت بی نظیر دانشجویان این دانشگاه وارد دانشگاه شده و به تجمع اعتراضی دانشجویان بپیوندند. گفتنی است تجمع امروز دانشجویان پلی تکنیک در اعتراض به مرگ سه دانشجو در عرض کمتر از 10 روز برگزار شد.

مرحوم توحید غفارزاده، دانشجوی دانشگاه آزاد سبزوار هفته گذشته به دست یکی از دانشجویان بسیجی کشته شد. مرحوم مشکات راد نیز یک روز بعد از این حادثه در استخر دانشگاه علم و صنعت دچار حادثه شد و مراجعه دیرهنگام غریق نجات موجب از دست رفتن جان یک دانشجوی دیگر شد. دیروز نیز شفیع رضایتی دانشجوی حسابداری دانشگاه علامه دچار سکته قلبی شد و مراجعه با تاخیر 50 دقیقه ای آمبولانس موجب مرگ سومین دانشجو در یک هفته اخیر شد.

اعتراض دانشجویان پلی تکنیک از آن جهت اوج گرفت که مسئولین وزارت علوم در موضع گیری های عجیبی دانشجوی مقتول در سبزوار را عامل ایجاد مزاحمت قلمداد کرده و عنوان کرده بودند دانشجوی بسیجی به وظیفه و اعتقاداتش عمل کرده است. این در حالی بود که عالی ترین مقامات کشوری در خصوص ضرب و شتم یک دانشجو در آمریکا موضع گیری کرده و این اقدام را محکوم کرده بودند.

در ابتدای تجمع امروز در پلی تکنیک دانشجویان ابتدا در کنار حجله ای که به مناسبت مرگ این سه دانشجو برپا شده بود تجمع کردند. علی عزیزی، نایب دبیر انجمن اسلامی در ابتدا با اشاره به این که حجله همواره نماد عزاداری و گرامیداشت یاد درگذشتگان در ایران بوده است، گفت: ما امروز این حجله را به یاد سه دانشجوی از دست رفته بر پا کرده ایم و امروز اینجا جمع شده ایم تا یاد این سه عزیز را گرامی بداریم. عزیزی در ادامه با اعتراض شدید نسبت به مقامات مسئول در مجموعه دانشگاه ها و وزارت علوم عنوان کرد: امروز جایگاه و منزلت دانشجو در ایران تا حدی تنزل یافته و تضعیف شده که حاکمیت دیگر حتی به جان دانشجویان رحم نمی کند. دیروز شاهد مرگ عزت ابراهیم نژاد، اکبر محمدی در حوادث کوی دانشگاه بودیم و امروز شاهد مرگ سه دانشجو در عرض کمتر از یک هفته هستیم. واقعه ای سهمناک و حزن انگیزی که واکنش درخوری از سوی مقامات نداشته است.

در ادامه تجمع عباس حکیم زاده، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی، در سخنان خود در این تجمع گفت: جای تعجب و تاسف است که دانشجویان سبزواری دو هفته پیش به علت عدم وجود امنیت در این دانشگاه تحصن مسالمت آمیز ترتیب دادند اما رئیس دانشگاه تربیت معلم با احضار دانشجویان متحصن به کمیته انضباطی با ایشان برخورد کرد. اکنون نیز پس از قتل یک دانشجو، بار دیگر مدیریت این دانشگاه دانشجویان را به کمیته انضباطی فراخوانده تا با گرامیداشت یاد دانشجوی مقتول نیز برخود نماید. حکیم زاده در ادامه با انتقاد از عملکرد مدیریت دانشگاه امیرکبیر گفت: مدیریت دانشگاه به جای این که رای و نظر دانشجویان را بپذیرد و به آن احترام بگذارد ترجیح داده تا با امنیتی کردن دانشگاه جلوی انتقاد و اعتراض دانشجو را بگیرد. امری که هیچ گاه در پلی تکنیک اجرا شده و بعد از این هم با حضور دانشجویان اجرا نخواهد شد. حکیم زاده در ادامه با انتقاد نسبت به روندی که مدیریت دانشگاه در خصوص انتخابات شورای صنفی در پیش گرفته گفت: دکتر رهایی قصد دارد همان برخوردی که با انجمن اسلامی انجام داد با شوراها نیز انجام دهد و بدین ترتیب کلیه نهادهای دانشجویی را در پلی تکنیک تعطیل کند. اما همان طور که ما تا اینجا نشان دادیم علیرغم خواست و اراده مدیریت، خوشبختانه انجمن فعال تر از هر سال در صحنه دانشگاه و کشور حضور دارد، خواب خفه کردن شوراهای صنفی نیز خوابی آشفته و تعبیرناشدنی است.

مازیار کریمی، دبیر شورای صنفی دانشگاه، در ادامه این تجمع با اعلام این مسئله که شورای صنفی از حقوق حقه دانشجویان کوتاه نمی آید و اجازه نخواهد داد تا مدیریت خواست خود را بر رای دانشجویان تحمیل نماید، گفت: ما فردا از دکتر عطایی پور، معاونت دانشجویی دانشگاه، خواسته ایم در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان شرکت کند و انتظار داریم ایشان در مقابل محدودیت هایی که برای شوراهای صنفی ایجاد کرده اند پاسخگو باشند. دبیر شورای صنفی پلی تکنیک از کلیه دانشجویان دعوت کرد تا در جلسه پرسش و پاسخ فردا حضور یابند.

در پایان نامه سه دانشجوی ممنوع الورود شده به دانشگاه، که خطاب به دانشجویان پلی تکنیک نوشته شده بود قرائت شد.

لازم به ذکر است با توجه به حوادثی که دیروز در دانشگاه امیرکبیر اتفاق افتاد، به دستور دکتر رهایی امروز به شدت به نیروهای انتظامات دانشگاه افزوده شده بود و نیروهای انتظامات حتی در خیابان های اطراف دانشگاه نیز مشغول گشت زنی بودند. در تجمع اعتراض آمیز امروز در پلی تکنیک دانشجویانی که دیروز به سبب برخورد وحشیانه انتظامات مجروح شده بودند حاضر بودند. گفتنی است بابک زمانیان که از ناحیه پا به شدت آسیب دیده بود، با پای باندپیچی شده در این تجمع حاضر شده بود.
سيطره نظاميان بر دانشگاه: "پادگان تربيت مدرس"
ایران پرس نیوز
روساي نظامي- امنيتي دانشگاه تربيت مدرس عزم خود را جزم كرده اند تا دانشگاه تربيت مدرس را بر اساس اهداف اوليه بنيانگذاران آن، به “پادگان تربيت مدرس” تبديل كنند؛ سربازخانه اي كه در آن استاد و دانشجو بايد به ساز مقام هاي عاليه برقصند و ازهيچ عنصر نامطلوب و عنصر دگرانديشي اثري نباشد

همسر منصور اصانلو با وي ديدار كرد
امیر کبیر
همسر منصور اصانلو روز يك‌‏شنبه در محل شعبه ۱۴ بازپرسي دادسراي انقلاب تهران با همسر خود ملاقات كرد.
به گزارش خبرنگار “ايلنا”، همسر رييس سنديكاي شركت واحد اتوبوسراني روز گذشته در محل شعبه مزبور حاضر و ضمن ملاقات با همسر خود در خصوص پرونده اصانلو با بازپرس پرونده گفت‌‏وگو كرد.
بازپرس شعبه ۱۴ دادسراي انقلاب تهران در حال حاضر در حال انجام تحقيقات مقدماتي در خصوص اين پرونده است و قرار است تا پايان هفته جاري در خصوص وضعيت اصانلو، اتخاذ تصميم كند.
روز گذشته همچنين اين فعال كارگري كه از زندان اوين به دادسراي انقلاب تهران منتقل شده بود در شعبه مزبور حاضر و تحقيقات لازم از وي به عمل آمد.
منصور اصانلو روز ۲۸ آبان ماه سال جاري بازداشت و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.
به گفته مقامات قضايي، بازداشت منصور اصانلو به دليل عدم حضور وي در دادگاه بوده است.
اين فعال كارگري پيش از اين نيز روز اول دي ماه سال ۸۴ و به دنبال ناآرامي‌‏هاي شركت واحد و اعتراض كارگران آن به عملكرد شركت واحد بازداشت شده بود كه پس از تحمل هفت ماه بازداشت موقت، با تأمين قرار وثيقه ۱۵۰ ميليون توماني آزاد شد


گازگرفتگي 19 دانش‌آموز مدرسه‌اي در جنت‌آباد
صاحب قلم
صبح ديروز حدود 19 نفر از دانش‌آموزان مدرسه شهيد كاظمي واقع در جنت آباد شمالي، دچار گازگرفتگي شدند.
ساعت 30/10 صبح ديروز به دليل نقص فني در شوفاژ‌خانه مدرسه و بازگشت گاز مونوكسيد كربن به داخل كلاس‌ها ، تعدادي از دانش آموزان كلاس چهارم و پنجم دچار گازگرفتگي شدند.
با حضور ماموران سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران، نيروهاي امداد و نجات و اورژانس به محل حادثه، دانش آموزان حادثه ديده را به وسيله هليكوپترهاي امداد و نجات و آمبولانس به بيمارستان‌هاي شريعتي، ميلاد، پيامبر و حضرت رسول منتقل كردند.
اين حادثه تلفات جاني نداشته است.
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني تهران، علت حادثه را ناقص سوزي شوفاژخانه و نشت گاز از آن محل به داخل كلاس‌هاي درس اعلام كرد.
فتح‌اله تيموري، سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني تهران درباره نحوه امدادرساني به اين حادثه اظهار كرد: مقارن ساعت 39/10، روز يكشنبه پنجم آذر ماه، ستاد فرماندهي آتش‌نشاني از طريق اورژانس تهران مطلع شد، تعدادي از دانش‌آموزان دبستان پسرانه شهيد كاظمي دچار گازگرفتگي شده‌اند، از اين رو بلافاصله ماموران ايستگاه 55 و نجات 3 سازمان به موقعيت حادثه در خيابان جنت‌آباد شمالي عزيمت كردند.
وي افزود: امدادگران به محض حضور در اين مدرسه، عمليات امداد و نجات دانش‌آموزان گرفتار شده كه در بررسي‌هاي اوليه 15 تا 20 تن بودند، را آغاز كردند.
به گفته تيموري، اين در حالي بود كه با رسيدن عوامل اورژانس در محل و انجام معاينات لازم، مشخص شد كه تعدادي از دانش‌آموزان حادثه‌ديده به دليل تاثير پذيرفتن از گاز نشت مرده نياز به مداوا و انتقال به بيمارستان دارند.
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني تهران با بيان اين كه در پي انتقال مصدومان به مراكز درماني در كوتاه‌ترين زمان، اقدامات اوليه ايمن سازي محل آغاز شد، خاطرنشان كرد: در پي ايمن‌سازي محل و انجام بررسي‌هاي اوليه از علت وقوع حادثه مشخص شد: اين حادثه به علت ناقص سوزي شوفاژخانه و نشت گاز از آن محل به داخل كلاس‌هاي درس رخ داد.
وي با اشاره به اينكه اين حادثه به دليل وجود مشكل در قسمتي از شوفاژخانه رخ داده است، گفت: بر اين اساس به تمامي شهروندان توصيه مي‌شود، در صورتي كه در مجتمع‌هاي مسكوني داراي شوفاژخانه سكونت دارند، حتما به مناسب و سالم بودن وسايل و قطعات آن توجه كنند.
تيموري افزود: مسير عبور دود و متصل بودن دودكش به پشت‌بام با فاصله 80 سانتي‌متري از پشت بام جهت جلوگيري از انتقال گازهاي سمي به داخل ساختمان و همچنين كلاهك داشتن آن بسيار ضروري است.
اين اتفاق در حالي رخ داد كه هفته گذشته گازگرفتگي سه نفر قرباني داشت.
روز جمعه مردي به نام حسين‌علي به علت استفاده از بخاري غيراستاندارد دچار گازگرفتگي شد.
جسد زوج جواني نيز بر اثر گازگرفتگي در مهرآباد جنوبي تهران كشف شد


یک فعال كارگري به تحمل دو سال حبس محكوم شد
تهران- خبرگزاري كار ايران

شعبه اول دادگاه انقلاب سقز، محسن حكيمي، از بازداشت‌‏شدگان مراسم روز جهاني كارگر سال 83 در شهرستان سقز را به تحمل دو سال حبس تعزيري محكوم كرد.

محمد شريف، وكيل مدافع اين فعال كارگري و عضو كانون نويسندگان ايران در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اعلام اين مطلب، گفت: حكم محكوميت موكلم درحالي صادر شده است كه وي در برگزاري مراسم مزبور هيچ‌‏ نقشي نداشته و صرفاً جهت سخنراني به اين مراسم دعوت شده بود و بديهي است كه قانوني بودن يا غيرقانوني بودن مراسم، ارتباطي به سخنران مدعو ندارد.
وي افزود: شعبه اول دادگاه انقلاب سقز پيش از اين حكيمي را به دليل شركت در اين مراسم به تحمل دو سال حبس محكوم كرده بود كه دادگاه تجديدنظر حكم صادره را به لحاظ عدم برگزاري مراسم مزبور و نيز عدم انجام سخنراني موكل، نقض و رأي بر برائت حكيمي صادر كرد. با اين حال، دادگاه انقلاب سقز مجدداً اين عضو كانون نويسندگان را به لحاظ همان عمل و با يك عنوان اتهامي ديگر محاكمه و به دو سال حبس محكوم كرد.
شريف تصريح كرد: اين حكم قطعي نيست و بنده مجدداً به حكم صادره اعتراض خواهم كرد.
وكيل مدافع بازداشت‌‏شدگان تجمع روز جهاني كارگر سال 83 در شهرستان سقز ضمن انتقاد از اطاله دادرسي در اين پرونده‌‏ها، گفت: محاكمات راجع به اين پرونده نزديك به دو سال است كه در جريان رسيدگي است و بنده براي رسيدگي به اين پرونده ناچار شده‌‏ام كه بيش از 15 بار به شهرستان سقز مسافرت كنم كه موارد متعددي از جلسات دادگاه به دلايلي از قبيل عدم حضور قاضي و برخي دلايل ديگر تشكيل نشده است

و
اگذاري" مترو" به پيمانکاران؛
شاغلان" مترو" يك شنبه در تهران تجمع اعتراض آميز برپا مي كنند

تهران- خبرگزاري كار ايران

در پي تصميم مديران شركت مترو براي واگذاري امور مترو به پيمانكاران , شاغلان اين شركت اعلام كردند كه ساعت 14 روز يكشنبه 12 آذر در مقابل متروي ايستگاه امام خميني ( ره ) تجمع اعتراض آميز برپا خواهند كرد .

به گزارش ايلنا, يك مقام آگاه با اشاره به اشتغال 3200 نفر در بخشهاي مختلف مترو گفت‌‏: مديران مترو قصد دارند كه بخشهاي مختلف اين شركت را زير نظر سه شركت پيمانكاري ببرند و با عنوان ساماندهي شاغلان , آنان را بي سرو سامان نمايند .
اين مقام آگاه كه خواست نام او ذكر نشود‌‏, گفت‌‏: بيشتر شاغلان مترو استخدامي هستند و با اجراي اين طرح , پيماني خواهند شد و از تضييع حقوق خويش بيمناك هستند

نماينده كارگران پاكدشت گفت‌‏: مديريت پيشين شركت" كيك و كلوچه صفاجو" به علت بدهي سنگين مجبور شد واحد را به نصف قيمت

بفروشد


ایران پرس نیوز
"عباس سالاري" در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري ايلنا, با اشاره به اشتغال 200 كارگر در اين واحد گفت‌‏: قيمت واقعي كارخانه كيك و كلوچه "صفاجو" 5 ميليارد تومان است اما مديريت اين واحد آن را 3 ميليارد تومان فروخته است.
وي گفت‌‏: كارفرماي جديد اين واحد قصد دارد كارگران استخدامي را اخراج و كارگر قراردادي جذب كند .
دبير اجرايي خانه كارگر پاكدشت با اشاره به اين كه كارفرما تمايل به جذب كارگران خانم و مجرد دارد گفت‌‏: هدف كارفرما عدم پرداخت حق اولاد به كارگران است!
او تاكيد كرد : تا زماني كه در كارهاي مستمر كارگران قراردادي به كار گرفته شوند، مشكل حل نخواهد شد و حقوق نيروي كار تضييع خواهد شد

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان اردبیل
ایران پرس نیوز
زندانیان سیاسی بند ۷ زندان مرکزی اردبیل در یک تماس تلفنی اعلام داشتند که از امروز دوشنبه ۶/۹/۸۵ برای همبستگی با زندانیان سیاسی گوهردشت کرج و اعتراض به شرایط مشابه موجود در زندان اردبیلُ به مدت ۳ روز دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
اسامی زندانیان سیاسی اعتصابی در بند ۷ زندان مرکزی اردبیل به شرح زیر است:
۱. عباس لسانی
۲. اصغر اکبرزاده
۳. بهروز علی زاده
۴. ودود سعادتی
لازم به تذکر است که آقای اصغر اکبرزاده که به مدت ۱۳ روز مفقود گشته بودُ در هفته گذشته به بند ۷ زندان مرکزی اردبیل باز گردانده شد و اظهار داشت که این مدت را در بازداشتگاه اطلاعات اردبیل و در سلول انفرادی گذرانده است.
گزارشاتی از روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در پاریس- آلمان- هلند
پیک ایران
گزارشی از روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در پاریس
امروز شنبه 25 نوامبر تظاهراتی به مناسبت روز جهانی خشونت علیه زنان در پاریس به ابتکار «کلکتیو سراسری برای حقوق زنان» در پاریس برگزار شد، تظاهراتی با شرکت جمع وسیع و رنگارنگی از فعالین زنان و سیاسی در فرانسه. پرچم های رنگارنگ و غیرمعمول، رنگی زنانه به تظاهرات داده بود و نشان از جمعیت غالب در این تظاهرات سه هزار نفره بود. از گرایشات رادیکالی نظیر «کلکتیو طوفان لزبین ها»، «علیه خشونت مردان»، «فمینیست های رادیکال غیر مختلط»، و جمعیت های گوناگونی که علیه خشونت علیه زنان و خشونت خانگی و یا با تبعیضات علیه زنان مهاجر مبارزه می کنند تا گرایشاتی نظیر «اتحاد زنان برای دموکراسی» که هدفشان بیشتر موفقیت زنان در مدارج بالای اجتماعی سیاسی است در راهپیمائی شرکت داشتند. گروه مهاجرین «بدون مدرک شناسائی» نیز که همیشه بخش پر سر و صدا و سر زنده اعتراضات سیاسی اجتماعی در فرانسه هستند نیز با صف تظاهرات بودند و در شعارها و اطلاعیه هاشان از خشونت چند بٌعدی که زنان مهاجر و غیرقانونی تحمل می کنند می گفتند. احزاب و گروه های سیاسی از مبارزین «ضد سرمایه داری»، «اتک»، تا لیگ کمونیست های انقلابی و سندیکای کارگری ث ژ ت و حزب سوسیالیست نیز با پرچم هاشان در صف دیده می شدند.
شعارها و نوشته های پرچم ها نشان از گونه گونی گرایشات بود: زن جوانی یک پرچم پوست پلنگی حمل می کرد که یک ستاره ساتن صورتی بر آن می درخشید. چند زن میانسال دو پرچم در کنار هم حمل می کردند روی یکی نوشته بود «خشونت خانگی هر روز سه زن را می کشد» و دیگری «فمینیسم تا بحال کسی را نکشته است». گروهی از زنان یکی از محلات فقیر و خارجی نشین شمال پاریس پرچم زیبائی را با جهل تکه درست کرده بودند که زنان را به مقابله با خشونت فرا می خواند و شماره تلفن کلکتیو خودشان را که به زنان فراری از خانه کمک می کند روی پرچم دوخته بودند. دو مرد نقابدار با لباس های کارنوال مانند عکس زنی با چشم های کبود را بر پلاکاردشان چسبانده بودند و زیر آن نوشته بودند «هر سه روز یک بار جنایتی صورت می گیرد، جانمان از مردهای ماچو به لب رسید». پرچم دیگر خشونت پلیسی علیه زنان را محکوم میکرد. گروهی از زنان بودند که اشعار ترانه ها و سرود های انقلابی را با محتوای فمینیستی تغییر داده بودند، از جمله کارهای این گروه که «کلتیو خواندن برای برابری» نام دارد، انترناسیونال زنان بود.
امسال روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در فرانسه در بحبوحه شروع کارزار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برگزار می شود و این مسئله همچون تمامی مسائل سیاسی روز، در مبارزه زنان منعکس شد. از یک طرف احزاب سیاسی پارلمانتاریستی که تصمیم گرفته بودند از این راهپیمائی حمایت کنند، اساسا با تعداد بسیار کم و فقط برای خالی نبودن عریضه و برای پخش تراکت های انتخاباتی شان شرکت کرده بودند. و این در شرایطی است کارنامه فرانسه در زمینه خشونت علیه زنان فلاکت بار است. از هر ده زن یکی قربانی خشونت خانگی است، هر سه روز یک زن زیر ضربات همسرش جان می سپارد، سالانه 48000 زن مورد تجاوز قرار می گیرند....
ولی این فقط یک طرف قضیه بود، طرف دیگر و تاسف بارتر قضیه عدم شرکت برخی از گروه های زنان در تظاهرات بود. گروه هائی که هرچند برخی شان در مبارزه با خشونت خانگی و محلی علیه زنان تحتانی شکل گرفته اند، به خاطر ساخت پاخت با گرایشات راست درون حاکمیت خود را از همراهی با زنان دیگری که علیه خشونت به میدان آمده بودند کنار کشیدند. یعنی به جای اتحاد زنانه برای مبارزه با خشونتی که از پایه های اصلی مردسالاری است و زنان از هر قشر و طبقه ای را در چنگال خود دارد، درگیر بازی های قدرت مردسالاران حاکم شدند.
ما جمعی از فعالین کارزار در پاریس و کمیته ضد سنگسار هم در این راهپیمائی شرکت کردیم (اعلامیه ای هم به مناسبت این روز تهیه کرده بودیم که تا حد امکان پخش شد و به زبان فرانسه و فارسی در سایت ها قابل دسترس است). کوشیدیم در این روز شانه به شانه زنان جهان صدای خود را بر علیه خشونت بلند کنیم، با زنانی که از قبل می شناختیم تجدید عهد کنیم، با زنان دیگری آشنا شویم. همگی می دانستیم که ستم بر زن مسئله ای جهانی است، هر چند در کشورهای مختلف به طرق مختلف اعمال می شود و در کشورهایی مثل ایران کیفیتا خشن تر است. همگی می دانستیم که مبارزه زنان علیه نابرابری نیز مبارزه ای جهانی است. مسئله ای که باید بیشتر به آن بپردازیم، آموختنی آگاهانه تر از تجارب هم و نزدیک تر کردن این مبارزات به هم و تبدیلشان به جریان قدرتمند است. راه حل نهائی کار امروز و فردا نیست ولی همصدائی های امروز راه را برای کنش های فکری و عملی کارسازتر بعدی باز میکند.
25 نوامبر 2006
سپیده همراز (sepideh-hamraz@hotmail.com)
سفر ما به شهر کلن برای شرکت در تظاهرات ضد خشونت بر زنان
از هفته پیش مرخصی گرفتیم برای روز جمعه و شنبه . هول هولکی روز جمعه خودمان را به خانه رسانیدم ساکی آماده کردیم. تا با امکانی ارزان خود را به شهر کلن بر سانیم. امسال تظاهرات بزرگی در شهر کلن به مناسبات روز جهانی مبارزه علیه خشونت بر زن برگزار می شد و این بار تصمیم گرفتیم با دوستان آلمانی به زنان کلن ملحق شویم تا فریاد اعتراض مان هر چه رساتر شود.
و اخگر تلفن زد، پلاکاردها یادت نره، نه یادم نرفت و متاسفانه همان مطالب سال پیش هست احتیاجی به "به روز کردن" ندارد. هنوز کبری باید اعدام شود کمی دیرتر کمی زودتر، لیلا هم باید سنگسار شود و ... هنوز در روی همان پاشنه می چرخد، پاشنه سرکوب و ستم بر زنان
اعلامیه ها را بردیم. همه فارسی و انگلیسی بود. همیشه در آخرین لحظه ترجمه می شود. باور کنید آلمانی زبان سختی است و آن قدر اختلاف فرهنگی هست که ابتدا باید بلحاظ فرهنگی متن را ترجمه کنیم. اما خوب دلمان قرص است دوستی مسئولیت ترجمه را بر عهده گرفته که آنقدر تعهد به مبارزه برای رهایی زنان دارد که اگر سنگ از آسمان ببارد او کار خود را خواهد کرد.
و در آخرین لحظه در ماشینی که بطرف کلن می رفت همه چیز همراهم بود بجز تلفن دوست ایرانی که قرار بود شب را در خانه او بیتوته کنیم. مهم نیست دوست و اشنا پیدا خواهیم کرد. زنان با یکدیگر خیلی زود پیوند دوستی می بندند و شب در خیابان نخواهیم ماند.
صبح روز بعد هنوز اعلامیه آلمانی نداشتیم. اما روز خوبی بود چقدر چهره های مهربان آشنا دیدم. زنانی که لحظه ای فرصت مبارزه علیه بی حقوقی زنان را از دست نمی دهند و بقولی وقتی روز اعتراض و پیکار است، آب هم دستشان باشد زمین می گذارند. زنانی هستند که دیگر تحمل شان از این مناسبات مردسالارانه به سر رسیده است. نه اینکه فقط به خودشان ستم می شود نه ، فقط آن نیست رنج میلیونها زن همینطوری هر لحظه جلو چشمشان رژه می رود. آخر این زنها خیلی دور نیستند، مادر، خواهر یا خاله یا دوست نزدیک و همه اینها هر روز در تصاویر و خبرهای ناگوار سرکوب زنان در سراسر جهان جان می گیرد.
مگر می شود در مقابل این سرکوب و جنایت میلیونی بی تفاوت بود و خود نگران کشیدن گلیم خود ار آب بود. سرکوبی که دامنه اش هر روز وسیعتر میشود و صابون آن کم و زیاد به تن همه زنان مالیده می شود.
همینطوری زنگ کی زذیم تا مترجم را پیدا کنیم و بالاخره در شهر "غریب" بک اینترنت کافه پیدا کردیم چون کمتر از نیم ساعت به شروع تظاهرات مانده اعلامیه آلمانی برایمان فرستاده شد و چه خوب که اخگر بود. باور کنید نمی دانم چرا هیچوقت نتوانسته ام بدون کمک کسی مطالب فرستاده شده را پیاده کنم. خوب اخگر اعلامیه را پیاده کرد و تکثیر کردیم تا حرف های مان را به خواهران آلمانی زبان مان بگوییم.
تظاهرات شروع شد. من و اخگر باید هم پلاکارد را در دست می گرفتیم که رویش نوشته شود: " لغو کلیه قوانین نابرابر و مجارات های اسلامی علیه زنان" و هم اعلامیه پخش می کردیم. اعلامیه بسیار زیبا و پر قدرتی را امسال سازمان زنان هشت مارس بمناسبت خشونت بر زنان منتشر کرده بود. حرفهایی از دل میلیونها زن بر کاغذی کوچک نقش بسته بود. کلامی که جان داشتند جان وروح عاصی میلیوها زن .
بالاخره ما را بر سکوی "خطابه" فرا خواندند. رفقا و دوستان آلمانی اعلام کردند که مایلند اطلاعیه زنان هشت مارس به آلمانی خوانده شود. آنها گفتند این اطلاعیه کاملتر و ساده تر همه نکات لازم را در مورد خشونت بر زنان گفته است. پس پس از معرفی خودمان، دوست آلمانی به زبانی شیوا و سرشار از احساس اطلاعیه را خواند:
زنجیره خشونت علیه زنان، به قدمت هزاران سال و به درازی همه مرزهای جهان
Die Gewalt gegen Frauen ist über ein Tausend Jahre alt und kennt keine Grenzen!
Violence Against Women is Thousands of years old and Reaches across All Borders
27 نوامبر 2006 – جمعی از فعالین کارزار زنان در برمن

گزارشی از روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در هلند – رتردام
شنبه 25 نوامبر آکسیونی به مناسبت روز جهانی خشونت علیه زنان در هلند شهر روتردام از طرف جمعی از گروههای فعال جنبش زنان با نام کمیته ضد خشونت علیه زنان برگزار شد.
با وجود بدی هوا و بادهای شدید که مانع از چسباندن عکسها و شعارها می شد بیش از صدها نفر شرکت کردند. هم چنین جمعی از فعالین زنان کرد و ترک از آلمان نیز در این آکسیون شرکت داشتند. که بیشتر آنها زنان و دختران جوان بودند.
شعارهایی در رابطه با خشونت علیه زنان بر روی پرچم ها و پلاکها نوشته شده بود و شعار مرکزی این آکسیون نه به خشونت و نه به تحت فشار گذاشتن و سوءاستفاده از زنان بسیار بزرگ در ابتدای صف به چشم می خورد. بعلاوه شعار جهانی عاری از خشونت علیه زنان از شعارهایی بود که بسیار برجسته بر روی پلاکاردی بزرگ نقش بسته بود.
پیامهای مختلفی به زبان هلندی از طرف دختر جوانی قرائت شد، از جمله در رابطه با چگونگی بوجود آمدن روز جهانی خشونت علیه زنان و خشو نت خانگی و خشونت دولتی قرائت شد و این که زنان در خانه و اجتماع مورد خشونت قرار می گیردند زنان مبارز انقلابی هم توسط دولت مورد خشونت قرار می گیرند آنها مورد شکنجه ، تجاوز قرار می گیرند و و بعضی ها هم به همین دلیل دست به خودکشی می زنند. در قرن 21 هم چنان زنان در خانه، اجتماع تحت آزار و خشونت قرار می گیرند.
شعارها و نوشته های و عکسها بیان کننده مخالفت با هر شکلی از خشونت و ستم بر زنان را نشان می داد. از خشونت خانگی گرفته تا خشونت دولتی که هر دو با هم گره خورده است. گروهی از زنان اشعار، ترانه و سرود های انقلابی را با محتوای فمینیستی به زبان کردی می خواندند از جمله شعار انترناسیونال زنان سر می دادند.
نه به خشونت علیه زنان!
نه به ابتدایی ترین اشکال خشونت جنسی و تبعیض جنسی !
زنده باد مبارزه برای آزادی و برابری!
زنده با همبستگی جهانی!
جمعی از فعالین "کارزار مبارزه علیه قوانین نابرابر و مجازات های اسلامیعلیه زنان" و "سازمان زنان هشت مارس ،ایرانی، افغانستانی) در هلند از برگزار کنند کنندگان این آکسیون بودند. همچنین اعلامیه ای سازمان زنان هشت مارس در مورد خشونت بر زنان به زبان هلندی خوانده شد و همین اطلاعیه به زبان انگلیسی و هلندی در بین مردم پخش شد. در این مراسم عکسهایی از زنان که مورد خشونت خشونت دولتی و خشونت خانگی دواقع شده اند و همچنین تصاویری از کبرا رحمانپور و شهلا جاهد در معرض نماشای عابران قراتر گرفت. و بسیاری از شرکت کنندگان در این آکسیون از طریق امضاء مخالفت خود را با حکم اعدام این زنان در ایران اعلام کردند.
نقطه حضور زنان از ملیت های گوناگون با گروههای سنی متفاوت نشان می داد که ستم بر زن مرز سنی، ملی، نمی شناسد. مراسم با رقص کردی به پایان رسید. و بار دیگر با زنانی که از قبل می شناختیم، تجدید عهد کردیم و با زنان دیگری پیوند دوستی بستیم. همچنین آنان از پیشنهاد ما برای برگزاری متحدانه روز جهانی زنان 8مارس 2007 استقبال کردند.
27 نوامبر 2006
جمعی از فعالین کارزار مبارزه علیه لغو کلیه قوانین نابرابر و مجازات های اسلامی علیه زنان در هلند


گروگانگیری با نارنجک و سلاح کمری در مدرسه ای در تهران
ایران پرس نیوز
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مرد مسلح صبح امروز در مدرسه ای در تهران، دانش آموزان این مدرسه را به گروگان گرفته است. مرد گروگانگیر با شلیک گلوله وارد مدرسه شده و دانش آموزان را در یکی از کلاسها جمع کرده است.
این مرد مسلح حدودا 35 ساله است و چهار نارنجک و دو سلاح کمری بهمراه دارد.
مدرسه مزبور فلق نام دارد و در خیابان ولیعصر واقع است.
به گفته نیروهای انتظامی، فرد گروگانگیر گفته است که با قوه قضائیه مشکل دارد و می خواهد با مقامات دولتی گفتگو کند.
این فرد مدارکی در دست دارد و با نشان دادن مدارک به ماموران گفته است اگر به مشکل او رسیدگی نشود، خود را با نارنجک خواهد کشت.
گزارشهای تکمیلی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید


سقوط هواپيماي آنتونف سپاه در فرودگاه مهرآباد
بازتاب
هواپيماي آنتونف 74 روسي متعلق به نيروي هوايي سپاه كه به مقصد شيراز و بندر عباس در حال پرواز بود ساعت 7 صبح امروز در فرودگاه مهرآباد تهران سقوط كرد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، اين هواپيمای نظامی كه حامل ‪ ۳۲‬تن از پرسنل سپاه و ‪ ۶‬خدمه بوده و بنا بر اظهارات مقامات مسئول ماموريت نظامي نداشته، هنگام تيك‌آف كردن در انتهاي باند آتش گرفته و سقوط كرد. که بر پايه آخرين گزارش ها و اعلام رسمي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سي وشش تن از سرنشينان آن كشته و دو نفر زنده مانده اند. خلبان اين هواپيما، سيد حسن بطحائي يكي از بهترين خلبانان نيروي هوايي سپاه پاسداران بوده است كه خود نيز در اين حادثه به شهادت رسيد.

بنا بر اين گزارش، هواپيماي آنتونف به مقصد شيراز ـ بندرعباس حوالي ساعت 7 بامداد امروز، به علت از كار افتادن يكي از دو موتور هواپيما، در منطقه مسیل رودخانه کن واقع در انتهاي باند فرودگاه سقوط کرد. اين نوع از هواپيماها، داراي ظرفيت ‪۵۰‬ نفر سرنشين هستند كه تعداد سرنشينان اين هواپيما ‪ ۳۲‬نفر اعلام شده‌است. و بنا بر اظهارات برخي منابع آگاه، اين هواپيما در حال انجام ماموريت نظامي عادي بوده و حامل هيچ يك از فرماندهان سپاه نبوده است.

سردار سرلشكر صفوي فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که آیا همه سرنشینان هواپیما عازم ماموریت بوده اند، اظهار داشت: به دلیل دقیق نبودن اطلاعات، مصلحت نیست در این باره چیز بیشتری بگویم و تنها می‌دانم که 2 نفر از کل سرنشینان زنده مانده‌اند. وي همچنين، هر گونه گمانه‌زنی در خصوص علت سقوط هواپیما را قبل از تکمیل اطلاعات و بررسی‌ها ناصحیح دانست.

گفتني است كه بررسي‌ها براي مشخص شدن اينكه، علي جهان و شهرام روزبهاني، دو سرنشين زنده مانده از اين حادثه، جزء سرنشينان اين پرواز بوده‌اند، يا از كساني كه در بيرون از هواپيما و بر روي باند در حال حركت بوده‌اند، همچنان ادامه دارد. و بر پايه اظهارات جانشين پايگاه هوايي قدر سپاه پاسداران جعبه سياه هواپيما هم اكنون باز شده و كميسيوني براي پيگيري علت حادثه تشكيل شده است
زندانی سیاسی سابق ایرانی از زندان ترکیه آزاد شد
ایران پرس نیوز
به گزارش کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)، فیروز داودی، زندانی سیاسی سابق که یک سال پیش توسط پلیس ترکیه دستگیر و زندانی شده بود، آزاد گردید.
پلیس ترکیه در ماه اکبتر گذشته تلاش کرد او را به جمهوری اسلامی تحویل دهد، اما در اثر فشارهای گسترده در داخل و خارج ترکیه ناچار شد وی را به زندان استانبول باز گرداند.
فیروز داودی برای آزادی خود از زندان ترکیه دست به اعتصاب غذا زده بود و حال وی بعد از یک هفته رو به وخامت گذاشت. وزارت داخله ترکیه روز پنجشنبه ۲۳ نوامبر به وی اعلام کرد به زودی آزاد و به یکی از مناطق دورافتاده ترکیه تبعید خواهد شد.
کمیسیاریای عالی پناهندگی سازمان ملل( یو ان) هم چنان از بازگشائی پرونده وی و خانواده اش خودداری می کند.
فعالیت برای ایجاد فشار به یو ان برای بازگشائی پرونده این خانواده ادامه خواهد یافت
رييس جمهوری عراق وارد تهران شد
ایران پرس نیوز
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا، "جلال طالباني" رييس جمهوري عراق دوشنبه شب وارد تهران شد. وزیر امور خارجه و دو عضو مجلس نمايندگان عراق طالبانی را در سفر به تهران همراهي مي‌كنند.
طالباني در مدت اقامت خود در تهران با مقامات جمهوري اسلامي ديدار و در مورد مسایل کشورش با آنها گفتگو خواهد کرد.
ایالات متحده آمریکا، رژیم تهران را به دخالت در امور داخلی عراق و حمایت از نیروهای شبه نظامی شیعه متهم می کند.
دولت انگلستان نیز امروز رفتار رژیم تهران در قبال عراق را غیرقابل قبول دانست.
مقامات آمریکايی می گویند رژیم تهران به گروه های شورشی شیعه كه به عراقیان سنی و همچنین نیروهای ائتلاف حمله میكنند، كمک می رساند و تجهیزات نظامی در اختیار آنها قرار می دهد. این اقدامات باید متوقف شوند.
جلال طالبانی هفته گذشته پس از دیدار با زلمای خلیل زاد، سفیر آمریکا در عراق با انتشار بیانیه ای بر ضرورت خلع سلاح فوری نیروهای شبه نظامی به منظور ایجاد ثبات در عراق تاكید كرده بود
محرومیت فوتبال ایران، موقتا لغو شد
پیک ایران

به گزارش راديو فردا با لغو موقت محروميت بين المللی فوتبال ايران، تيم فوتبال اميد ايران در پانزدهمين دوره بازی های آسيايی حضور خواهد داشت.
فدراسيون بين المللی فوتبال، فيفا، به دليل آنچه «دخالت دولت در ورزش» خوانده بود، فدراسيون فوتبال ايران را از هرگونه فعاليت بين المللی منع کرده بود که بر اساس اين ممنوعيت، تيم فوتبال اميد ايران، بخت حضور در بازی های آسيايی را از دست می داد.
تيم فوتبال اميد ايران در سالهای ۱۹۷۲، ۱۹۹۰، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ ، به مقام قهرمانی بازی های آسيايی دست پيدا کرده است.
به گزارش خبرگزاری ها در بيانيه ای که برگزارکنندگان بازی های آسيايی پيش رو صادر کردند، آمده است: «با توجه به لغو موقت محروميت فوتبال ايران توسط فيفا، تيم فوتبال ايران می تواند در رقابت های پانزدهمين دوره مسابقات آسيايی شرکت کند.»
روز يکشنبه، سازمان تريبت بدنی جمهوری اسلامی ايران نيز با صدور بيانيه ای ديگر، اعلام کرده بود که در پی تلاشهای مقامهای فدراسيون فوتبال ايران و وزارت امورخارجه، مشکل محروميت فوتبال ايران حل شده است اما همزمان برای حل مشکل غيبت ايران به عنوان يکی از سرگروهها، مقامات برگزارکننده بازی های آسيايی، بار ديگر قرعه کشی گروه بندی رقابت های فوتبال را برگزار کردند و در گروه D ، عراق به جای ايران به عنوان سرگروه انتخاب شد، اما با توجه به تحولات تازه، عراق بار ديگر به گروه E رقابت ها باز می گردد و ايران در گروه D سرگروه خواهد بود.
در مرحله نهايی رقابت های فوتبال در پانزدهمين دوره بازی های آسيايی که در قطر برگزار می شود، ۲۴ تيم در شش گروه چهار تيمی با هم رقابت خواهند کرد.
مراسم افتتاحيه اين رقابت ها در روز جمعه، در دوحه، پايتخت کشور قطر برگزار خواهد
شد



برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و

جهان را، ما به شما منتقل می کنیم





مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست

Communist youth organization(sjk)

آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست http://www.cyoiran.com/

http://sjk-news.blogspot.com

http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist

http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join

http://daneshgah-16azar.blogspot.com

communist.youth@gmail.com

sjk_news@yahoo.com

fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند

برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com


 

No comments:

 
direction:rtl;