Thursday, November 30, 2006

09/09/1385 پنجشنبه




بنظر شما 16 آذر امسال چگونه برگزار خواهد شد ؟


لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد




فضای دانشگاه فردوسی مشهد دوباره متشنج شد
خبرنامه امیرکبیر
اواخر شب گذشته دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به وقایع چند روز اخیر تجمعی اعتراض آمیز در خوابگاه های دانشگاه برگزار کردند . این فضای ملتهب که از چند روز قبل در اعتراض به درگذشت سه دانشجوی دانشگاه های کشور در کمتر از یک هفته، حکم محرومیت از خوابگاه حسین نجفی دانشجوی متحصن دانشگاه ، صدور احکام انضباطی برای چند فعال دانشجویی و برخورد با ۷ نشریه دانشجویی از سوی کمیته ی انضباطی دانشگاه آغاز شده است ظهر روز چهارشنبه با برگزاری تظاهراتی از سوی دانشجویان در محوطه ی دانشگاه به اوج خود رسید . در این تظاهرات که حدود پانصد نفر از دانشجویان در آن شرکت داشتند دانشجویان با حضور در محل تحصن حسین نجفی خواستار لغو کامل حکم وی شدند . در این تظاهرات دانشجویان با صدور بیانیه ای گروه های فشار درون و بیرون دانشگاه را مسوول وقوع حوادث اخیر دانستند و اعلام کردند به حرکت خود تا دستیابی کامل به مطالباتشان ادامه خواهند داد . دانشجویان همچنین خواستار پاسخگویی مسوولان نسبت به درگذشت سه دانشجوی دانشگاه های کشور شدند
اراده دانشجويان وقتي در کار باشد، خودشان در صحنه مي‌ايستند و به خواست‌شان جامه عمل مي‌پوشانند
خبرنامه امیرکبیر
در روزهاى شنبه و يكشنبه گذشته، دانشجويان دانشگاه اميركبير در اعتراض به ممنوع‌الورود شدن چند دانشجو به اين دانشگاه، تجمعى اعتراضى آرامى را شكل دادند كه با دخالت انتظامات مواجه و به ضرب و شتم دانشجويان منجر شد.
در ارتباط با همين موضوع و نيز اعمال فشارهاى گوناگون بر دانشجويان طى ماه‌هاى اخير، امروز در محل دفتر سازمان دانش‌آموختگان ايران «ادوار تحكيم وحدت» مصاحبه‌اى مطبوعاتى برگزار شد كه در آن ۳ دانشجوى ممنوع الورود به دانشگاه صنعتى اميركبير، على عزيزى، عباس حكيم‌زاده و مجيد توكلى نسبت به حكم صادره از سوى مديريت دانشگاه اعتراض كردند.
على عزيزى نايب رييس انجمن اسلامى دانشجويان دانشگاه اميركبير، در رابطه با حركت اعتراضى دانشجويان اين دانشگاه و نيز كنفرانس مطبوعاتى امروز، به پرسش‌هاى ما پاسخ داده است.
مصاحبه‌گر: بهنام باوندپور
آقاي عزيزي، ممکن است بفرماييد تجمع دانشجويان دانشگاه اميرکبير در روزهاي شنبه و يکشنبه گذشته که در اعتراض به ممنوع‌الورود شدن شما و دوتن ديگر از دانشجويان شکل گرفت، چه نتيجه‌اي داشت؟
على عزيزى: تجمعي که دانشجويان شکل دادند، يک هدف داشتند و قصدشان اين بود که به مديريت دانشگاه بفهمانند که اراده‌ي دانشجويان وقتي در کار باشد و دانشجويان درخواستي داشته باشند و عمل نشود، خودشان در صحنه مي‌ايستند و به خواست‌شان جامه عمل مي‌پوشانند. اين يک پيامي بود براي مديريت دانشگاه در روزهاي شنبه و يکشنبه که مديريت دانشگاه احساس نکند آنچه پشت ميزش تصميم مي‌گيرد مي‌تواند اجرا بکند.
آقاي عزيزي، علت اصلي ممنوع‌الورود شدن شما و آقايان حکيم‌زاده و توکلي به دانشگاه چه مواردي عنوان شده؟
على عزيزى: بعضي از نکات هست که ما بارها به آن اعتراض کرديم و آنها را حقوق بديهي و اوليه خودمان مي‌دانيم. از جمله اين نکات اين است، انجمن اسلامي دانشجويان که غيرقانوني خوانده شد و ساختمان آن توسط مديريت دانشگاه تخريب شد، اين کار يک کار غيرقانوني بود که ما به آن اعتراض کرديم. يعني با توجه به همين ظرفيت‌هاي قانون اساسي موجود و همين آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها مديريت دانشگاه حق نداشت بخاطر ايراد در يک انتخابات بيايد آن تشکل دانشجويي را غيرقانوني اعلام بکند و ساختمان آن را تخريب بکند. ما به اينها اعتراض کرديم و پاي خواسته‌هاي خود و دانشجويان ايستاديم، با فعاليت‌هايي که مي‌کرديم، با فعاليت‌هاي روشنگرانه‌اي که مي‌کرديم، با نشريات دانشجويي که منتشر مي‌کرديم. همه‌ي اينها دست به دست هم داد تا اينکه دانشگاه سرانجام از آنجا که ديد پروژه‌ي محدود کردن فضاي دانشگاه را نمي‌تواند اجرا بکند، پس آسانترين راهي که ديد اينکه ما را به دانشگاه ممنوع‌الورود بکند، شايد در ملک شخصي‌اش بتواند احساس آرامش بکند.
آيا قانونا مي‌شود از ورود دانشجويي، فرضا مثل شما كه يک ترم از تحصيل از محروم شده، به دانشگاه جلوگيري کرد؟
على عزيزى: واقعيت‌اش اين است که هيچ دستورالعملي و هيچ آيين‌نامه‌اي وجود ندارد که براساس آن رييس دانشگاه ورود دانشجويان را به دانشگاه ممنوع بکند، چون دانشگاه تنها محل سرکلاس رفتن نيست، دانشگاه محلي‌ست که پروژه‌هاي تحقيقاتي و عملي در آن انجام مي‌شود و اينها مشمول زمان نمي‌توانند بشوند و به دستور رييس دانشگاه نمي‌توان اينها را متوقف کرد. من خودم الان درگير يک پروژه‌ي تحقيقاتي هستم که اين پروژه به دليل ممانعت از ورود من به دانشگاه و در پي‌اش عدم توان من براي پيگيري‌ آن متاسفانه انجام آن متوقف شده. مديريت دانشگاه فقط و فقط بخاطر فعاليت‌هايي که ما مي‌کنيم، اينکه خواسته‌هاي دانشجويان را پيگيري مي کنيم و به مديريت دانشگاه انتقاد مي کنيم، تصميم مي‌گيرد ورود ما را به دانشگاه ممنوع بکند.
آقاي عزيزي، امروز در مصاحبه مطبوعاتي شما و همفکرانتان در دفتر «ادوار تحكيم وحدت» مطرح شده که کميته انضباطي در تماس با خانواده‌ي دانشجويان و اعمال فشار رواني بر آنها، دانشجويان را تهديد به اخراج مي‌کند. ممکن است نمونه‌هايي را بر بشمريد که کميته انضباطي چگونه اين کار را انجام مي‌دهد؟
على عزيزى: کميته انضباطي مي‌آيد سوءاستفاده مي‌کند از بي‌اطلاعي خانواده‌ها نسبت به آيين‌نامه‌ها و قوانين موجود،‌ و با کاربرد الفاظ دوگانه و مبهم در آنها ايجاد ترس مي‌کند. بعنوان مثال، به آنها مي‌گويد دانشجوي شما يا پسر شما در دانشگاه فعاليت مي‌کند و يا در دانشگاه حضور دارد، مخل نظم شده، اخلالگر شده و به دنبال ايجاد يک شورش است. يا اينکه به آنها مي‌گويد، آنها از دانشگاه اخراج شده‌اند و اين «آنها از دانشگاه اخراج شده‌اند» را استناد مي‌کند به اينکه من گفتم يک ترم از دانشگاه محروم بشوند. يعني عملا بجاي اينکه بگويد وضعيت تحصيلي‌شان معلق شده‌، مي‌گويد آنها اخراج شده‌اند و يا اينکه مي‌گويد، اين کارها را بخواهند ادامه بدهند، قطعا دانشگاه آنها را اخراج مي‌کند. حکم پيش از عمل براي آنها صادر مي‌کند و به آنها مي‌گويد تصميم با دانشگاه‌ست و آنچه دانشگاه بگويد همان است. و اکثر خانواده‌ها بخاطر اينکه اطلاع ندارند از اين مسايل، خب، اين بار رواني شديدي براي آنها مي‌شود.
در کنفرانس مطبوعاتي امروز، همچنين مطرح شده که حضور و انتصاب دکتر رهايي به مقام رياست دانشگاه، آغاز فصل جديدي از برخورد به فعالان دانشجويي بوده. ممکن است بفرماييد چه مسايلي شما را به اين نتيجه رسانده؟
على عزيزى: جناب دکتر رهايي از وقتي شدند رييس دانشگاه، اصلا رويه و نوع نگاه آنها به دانشگاه و فعاليت‌هاي دانشجويي تغيير کرده. ولي اين فقط مشمول فعاليت‌هاي سياسي نشده، فعاليت‌هاي دانشجويي وقتي مورد تهديد و محدوديت قرار گرفت، اينها بچه‌ها را به اين نتايج رساند که اين فصل نويني در فعاليت‌هاي دانشجويي‌ست. چون علاوه بر فعاليت‌هاي سياسي که در پيکان برخورد شديد مديريت دانشگاه قرار گرفته، فعاليت‌هاي صنفي که هيچ رنگ و بوي سياسي ندارد و صرفا در محدوده‌ي صنف دانشجو مطرح مي‌شود يا فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري که اينها اصلا هيچ پيکان مخالفت يا اعتراضي به دانشگاه ندارد و يکسري فعاليت‌هاي نرم که در چارچوبهاي فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري مي‌گنجد، متاسفانه مديريت دانشگاه اينها را هم برنمي‌تابد، و از طرف ديگر ديده مي‌شود که برخي نهادها که هميشه عامل تهديد فضاي دانشگاه بوده‌اند، بودجه‌هايشان چندين برابر مي‌شود و همه‌گونه امکانات در اختيارشان قرار مي‌گيرد، براي اينکه در دانشگاه فعاليت کنند.
منبع: صداي آلمان

جای 16 آذر دانشگاه است نه امامزاده
روزنه

دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت محمد هاشمي امروز فرموده اند: "در جلسه‌ي شوراي مركزي (در روز جمعه گذشته)، وضعيت دانشگاه‌ها و برنامه‌هاي 16آذر مورد بررسي قرار گرفت و بنا بر اين شد كه شوراي مركزي تحكيم روز دانشجو بر مزار شهداي 16آذر در امامزاده عبدالله حضور پيدا كنند."
فقط آخوندها میتوانند اینطور بامزه باشند و خود را به خریت بزنند. آقایان اگر شما با همه امکانات و پول و حمایت که از جمهوری اسلامی دارید، حتی یک ذره هم نزد کسی اعتبار داشتید، با این تصمیم مشعشع تان از دست میدهید! از یکطرف علیه دولت برادر تیر خلاص زن احمدی نژاد هارت و پورت میکنند و از طرف دیگر بطور مضحکی در خدمت او درمی آیند! آنهم چطور، با شعار مسخره بچه ها بریم امامزاده! آری اینها میخواهند 16 آذری که علیه امام و امام زاده و حکومت اش است را به امامزاده ببرند!
خودشان میدانند که دارند جوک میگویند. میدانند که این درخواست امام زمان و این تصمیم شان با تمسخر و تنفر آدم های روی زمین روبرو خواهد شد. اما چاره دیگری ندارند. شاید مجبورشان کرده اند که خودشان را مضحکه و تحقیر کنند. اما این بهای "انجمن اسلامی بودن" و در کنار جمهوری اسلامی ایستادن است. تازه هم نیست. مضحکه شدن و مورد نفرت عالم قرار گرفتن سهم کسانی است که در دوره انقلاب کنار ضد انقلاب می ایستند.
اما از لحاظ معنی سیاسی نمی شود یک ذره هم به این آقازاده های بیچاره رحم کرد. همانطور که احمدی نژاد جمهوری اسلامی میخواهد "زلزله مصنوعی" و "مانور مبارزه با اوباش" راه بیندازد تا مگر مقابل 16 آذر بایستد، تحکیم وحدت جمهوری اسلامی دارد تلاش میکند تا اصلا کل 16 آذر را یکجا به قبرستان روانه کند. این تلاش ولو مضحک اما باید جواب محکمی از طرف دانشجویان بگیرد. از حالا تا 16 آذر فرصت هست تا هرکجا کسی از این حضرات را پیدا کردید، توی دانشگاه و توی خیابان و توی چت و روی اینترنت دستشان بیندازید و نفرت و بیزاری خود را به ایشان اعلام کنید.
16 آذر جایش معلوم است. دانشگاه و جلوی دانشگاه. در وسط شهر. این تلاش مذبوحانه تحکیم وحدت فرصت خوبی است تا جنب و جوش وسیعتری بوجود آورد و صف گسترده تر و رادیکالتری را برای یک 16 آذر سوسیالیستی، دخالتگر، علیه جمهوری اسلامی و جنگ و تحریم و برای آزادی و برابری گرد آوریم.

سازمان جوانان کمونیست
دوشنبه 27 نوامبر 2006، 6 آذر 85

--
www.cyoiran.com






www.leaflet-javanan.blogspot.com

حمله با چوب و دشنه به زندانیان سیاسی زندان رجايی شهر کرج
ایران پرس نیوز
به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته محمود مغنیان، رئیس بند زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج (رجايی شهر) امیرحسین حشمت ساران را تهدید به مرگ کرد و خطاب به سایر زندانیان این جملات را به کار برد "اگر دست من بود من شماها را میکشتم" و در ادامه تهدیداتش اضافه کرد "شما چون علیه جمهوری اسلامی هستید دشمن خدا میشید من این جنایتکارها را به شما ترجیح میدهم و از آنها حمایت می کنم و نمی گذارم برات راه چمنی را از بند انتقال دهند" ( لازم به یادآوریست برات راه چمنی همان فردی است که به بهروز جاوید تهرانی حمله نمود و باعث گردید که صورت او آسیب جدی ببیند).
چند ساعتی از تهدید محمود مغنیان نگذشته بود که با طرح قبلی و بدستور مسئولین قضایی و زندان طرح حمله به زندانیان سیاسی توسط محمود مغنیان حدود ساعت 15 دیروز به اجرا گذاشته شد. سردمدار دیگر این حمله برات راه چمنی وکیل بند و تعدادی از زندانیان عادی و خطرناک بوده اند. آنها به چوب و دشنه مسلح بوده اند که به بند زندانیان سیاسی حمله کردند و در ضمن شعارهایی مانند مرگ بر منافق علیه زندانیان سیاسی سر می دادند.
دو تن از زندانیان سیاسی امیر حسین حشمت ساران و علیرضا کرمی خیرآبادی دچار ناراحتی های قلبی هستند و ناراحتی آنها شدت یافته است. مسئولین زندان از درمان آنها خودداری می کنند. وضعیت این زندانیان وخیم است و به خاطر قطع دارو با خطر جدی مواجه هستند.
همچنین بهروز جاوید تهرانی که در اثر حمله مامورین زندان از ناحیه صورت دچار آسیب جدی گردیده بود و مسئولین بهداری زندان از درمان او خودداری نمودند زخم های او دچار عفونت گردیده و به خاطر قطع امکانات درمانی از او و سایر همبندیانش خطر جدی متوجه جان این زندانی است.
لازم به یادآوریست اکثر کادر فعلی زندان گوهر دشت از افرادی هستند که در دهه 60 احکام اعدام را اجرا میکردند و محمود مغنیان یکی از افراد قصی القلبی است که در شکنجه و اجرای احکام اعدام تعداد زیادی از زندانیان سیاسی دهه 60 نقش مستقیم داشته است.
فعالان حقوق بشر در ایران از تمامی سازمان های مدافع حقوق بشر استمداد می طلبد برای نجات جان این زندانیان اقدام فوری به عمل آورند

بیانیه سازمان عفو بین الملل
روزنه

تاریخ: ۲۹ نوامبر ۲۰۰۶
شماره ایندکس: AI Index: MDE 13/129/2006

موضوع: ایران - منصور اسانلو، رئیس هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

منصور اسانلو، رئیس هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانس تهران و حومه روز نوزده نوامبر مجددا دستگیر شد. وی در زندان اوین نگه داری می شود و بنا به گزارش رسیده به وکیل دسترسی نداشته است. بنا به گزارش رسیده، وی برای ناراحتی جدی چشم خود کمک های درمانی دریافت نکرده است.

منصور اسانلو نوزده نوامبر توسط ماموران امنیتی که گفته می شود لباس شحصی بتن داشته اند، در خارج از منزلش دستگیر شد. محل بازداشت وی در ابتدا مشخص نبود. قبل از دستگیری برای حضور در شعبه چهار دادگاه ویژه کارکنان دولت در تاریخ ۲۰ نوامبر احضاریه دریافت کرده بود.

منصوراسانلو، در تاریخ ۲۶ نوامبر در شعبه چهارده دادگاه انقلاب برای بررسی مقدماتی توسط دادستان حاضر شد. اتهامات مشخصی در دادگاه علیه وی اقامه نشد. بنا به گزارش رسیده، وکیل وی در دادگاه حضور نداشت.

وزیر دادگستری و سخنگوی قو قضائیه چند روز بعد از دستگیری اسانلو اعلام کرد که برای وی احضاريه و حکم جلب صادر شده بود، چون خود را به مقامات زندان معرفی نکرد دستگیر شد. هرچند، وکیل وی اعلام کرد منصور اسانلو احضاریه ای برای برگشت به زندان دریافت نکرد. وی تنها احضاریه برای حضور در دادگاه برای روز ۲۰ نوامبر دریافت کرده بود.

منصور اسانلو در بند ۲۰۹ زندان اوین نگه داری می شود. خانواده وی توانستند وی را در زندان ملاقات کنند، و همسر وی روز بیست نوامبر، زمانی که در جلسه دادگاه حصور یافته بود توانست با وی صحبت کند. اسانلو از ناراحتی جدی چشم رنج می برد. چشم وی چند روز قبل از دستگیری مورد عمل جراحی قرار گرفته بود و زمانی که دستگیر شد هنوز پانسمان به چشم داشت. وی به درستی نمی بیند و گفته می شود که در زندان به مراقبت پزشکی و درمانی دسترسی ندارد.

منصور اسانلو از جمله دوارده نفر از اعضای سندیکا بود که در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۰۵ توسط پلیس در منازلشان دستگیر شدند، ظاهرا در ارتباط با فعالیت های مسالمت آمیز اتحادیه شان. وی در تاریخ ۹ اوت ۲۰۰۶ به دنبال پرداخت وثیقه صد و پنچاه میلیون تومانی(تقریبا معادل صدو شصت و سه هزار دلار) آزاد شد. گفته می شد که وی در انتطار محاکمه به اتهام جرائمی بود که ماهیت آنها دقیقا مشخص نبود، اما ممکن است حاوی اتهاماتی از قبیل"تبلیغ علیه نطام" از طریق پخش اطلاعیه و مصاحبه با ایستگاه های رادیوئی دولت های خارچی"، اقدام به برهم زدن امنیت داخلی کشور"از طریق ایجاد رابطه با گروهای معارض مخالف و کشورهای بیگانه، باشد.

چنانچه وی فقط در ارتباط با تمرین مسالمت آمیز حق شناخته شده بین المللی خود، تشکیل و پیوستن به اتحادیه یا آزادی بیان دستگیر شده باشد، زندانی عقیدتی محسوب می شود و باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود.

اقداماتی که توصیه می شود: لطفا درخواست های خود را هرجه سریعتر به فارسی، عربی، انگلیسی و یا زبان مورد تکلم خود ارسال نمائید:

- سئوال کنید چرا منصور اسانلو دوباره در تاریخ نوزده نوامبر دستگیر شد و با چه اتهاماتی مواجه است.
- بخواهید که منصور اسانلو هرچه سریعتر و به طور منظم به وکلای خود دسترسی بیابد و به طور منطم با خانواده خود در ارتباط باشد.
- نگرانی خود را در این باره که گفته می شود منصور اسانلو مراقبت پزشکی و درمان لازم را برای مداوای چشم خود دریافت نمی کند، اظهار نمائید، و بخواهید که وی هرچه سریعتر به درمان پزشکی لازم دسترسی پیدا کند.
- به مقامات تعهدات آنها را در خصوص ICCPR, Article 22 (1) یادآوری نمائید که حق تشکیل و پیوستن به اتحادیه را تامین می نماید.

درخواست به

رهبر جمهوری اسلامی
علی خامنه ای، دفتر رهبری
قم ، خیابان شهدا، جمهوری اسلامی ایران
آیمیل: info@leader.ir OR istiftaa@wilayah.org
فکس: +98 251 774 2228

وزیر اطلاعات
غلامحسین محسنی اژه ای
ایران، تهران، وزارت اطلاعات، خیابان نگارستان دوم، خیابان پاسداران
ایمیل:
iranprobe@iranprobe.com

رونوشت به:
رئیس جمهور، محمود احمدی نژاد
ایران، تهران، ریاست جمهوری، خیابان فلسطین، چهارراه آدربایجان
ایمیل:
dr-ahmadinejad@president.ir

و برای نمایندگی جمهوری اسلامی در کشورهای محل زندگی تان.

لطفا چنانچه درخواست های خود را بعد از ده ژانویه ۲۰۰۷ ارسال می کنید، با دبیرخانه سازمان عفو بین الملل یا شعبه عفو بین الملل در کشورتان تماس بگیرید.


ترجمه و تکثیر: امور بین الملل کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید



نامه اعترضى بزرگترين اتحاديه كارگرى كانادا به رئيس جمهورى اسلامى ايران
جهت آزادى اسانلو و لغو احكام فعالين كارگرى سقز

روزنه
٢٤ نوامبر ٢٠٠٦

آقای محمود احمدی نژاد
رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران

موضوع: آزادى فورى اسانلو! لغو احكام زندان عليه رهبران كارگرى سقز!

به نمايندگى از طرف پانصدهزار عضو(CUPE) در سرتاسر كانادا ما نگرانی عميق خود را نسبت به دستگیری مجدد و خشونت آميز و غيرقابل توجيه آقاى منصور اسانلو رئیس هیات مدیره سنديكاى كارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران وحومه ابراز میداريم٠

آقای اسانلو توسط نیروهای لباس شخصی که حتى از نشان دادن کارت هویت خود و حكم جلب امتناع ورزیدند، هنگامی که همراه با دونفر دیگر از اعضاى هیات مدیره سندیکا در روز يكشنبه ١٩ نوامبر ٢٠٠٦عازم رفتن به اداره کار شرق تهران بودند، دستگير شد. مامورین آقای اسانلو و ابراهيم مددی نايب رئيس سندیکا را مورد مورد خشونت جسمانى و كلامى قرار داده و یکی از آنها ضمن اینکه اسلحه خود را بطرف آقای مددی نشانه گرفت یک تیر هوایی شلیک کرده است. در نهایت مامورین با زور و خشونت منصور اسانلو را بدرون اتومبيلى که از قبل منتظر بود گذاشته و از آن محل دور شدند.

آقای اسانلو که در هفته گذشته عمل جراحی چشم داشتند و هنگام دستگيرى چشم ايشان پانسمان بوده است، قرار بود در روز 20-11-2006 در دادگاه حضور بهم رساند٠ آقای اسانلو در دسامبر ٢٠٠٥ بدنبال حركت اعترضى اعضاى سندیکایش دستگیر شده بود٠وى پس از تحمل نزدیک به 8 ماه حبس در زندان اوین تهران با قرار وثیقه ١٥٠ ميليون تومان (معادل 165 هزار دلار آمریکا) آزاد شد.

علاوه بر اين، بنا بر آخرين اخبار رسيده، محمود صالحی، رئیس سابق انجمن صنفى کارگران خباز در سقز و يكى از بنيانگذاران كميته هماهنگى براى ايجاد تشكل كارگرى، به چهار سال زندان محكوم شده است٠ جلال حسينى، فعال كارگرى در شهر سقز و عضو هيئت اجرايى كميته هماهنگى براى ايجاد تشكل كارگرى در غرب ايران، به دو سال حبس محكوم شده است٠ برهان دیوارگر، فعال كارگرى ديگرى كه در اول مه ٢٠٠٤ دستگير شده بود، پيش از اين به دوسال زندان محکوم شده بود٠ دستگيريهاى اوليه و آخرين اتهامات عليه اين فعالين كارگرى در رابطه با تلاش آنها جهت شركت در روز جهانى كارگر ٢٠٠٤ در سقز بوده اند٠

ما نسبت به اين دستگیریها و احكام زندان سخت عصبانى هستيم٠ چنین اعمالى نشان ميدهند که دولت شما ابتدايى ترين حقوق كارگرى مانند آزادى تشكل و حق بزرگداشت روز کارگر را نقض كرده است٠

ما از شما قويا مى خواهيم که فورآ و بدون هیچ قید و شرطی منصور اسانلو را آزاد کنید و سریآ اقداماتی صورت دهيد تا تمامی احکام صادره علیه فعالین کارگری فوق بدون قيد و شرط و پیگیری مجدد لغو گردند.

با احترام،
پال مويست (Paul Moist)،
رئيس كشورى
(اتحاديه كارگران خدمات عمومى كانادا)
كلاد جنه روكس (Claude Généreux)،
دبير و خزانه دار كشورى

رونوشت به:
محمد رضا البرزی، سفیر هیات دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در ژنو
info@workers-iran.org


alliance@workers-iran.org /
فريد پرتوى، اتحاديه خدمات عمومى كانادا، لوكال ٤٧٧٢
استان مارشال
آنتونى پيزينو
كميته عدالت جهانى
استيو بنيديكت، كنگره كار كانادا
نرم افزار تازه برای مقابله با سانسور اینترنتی آخوندی
ایران پرس نیوز
سانسور اینترنت در برخی از کشورها از جمله در ایران تحت حاکمیت آخوندها مانع از دسترسی مردم به اطلاعلات آزاد شده است. به گزارش بی بی سی، پژوهشگران می گویند نرم افزار تازه ای برای مقابله با سانسور اینترنت توسط دولت ها ساخته اند که امکان دسترسی آزاد کاربران به اینترنت را فراهم می کند.
این برنامه مجانی به شهروندان کشورهایی که اینترنت در آنها محدود شده است اجازه می دهد که بدون نگرانی از سانسور اینترنت از آن بهره ببرند.
دانشگاه تورنتو این نرم افزار را "سایفون" (Psiphon) نامیده است که روز اول دسامبر عرضه خواهد کرد.
سانسور اینترنت در سالهای اخیر به مساله ای رو به گسترش بدل شده است و دولت های چندین کشور به دلیل فیلتر کردن دسترسی به سایت های اینترنتی بدنام شده اند.
گزارشگران بدون مرز که یک سازمان مدافع حقوق بشر است، اخیرا فهرستی از سیزده کشور جهان را که معتقد است به سرکوب آزادی بیان در اینترنت می پردازند منتشر کرده است که شامل ایران، سوریه، چین و ویتنام نیز می شود.
ولی پژوهشگران آزمایشگاه سیتی زن دانشگاه تورنتو معتقدند که این نرم افزار امکان دسترسی به اینترنت و مقابله با سانسور را می دهد.
سایفون از طریق همیاری شبکه ای کار می کند، یک کاربر در کشوری که اینترنت در آن آزاد است می تواند این برنامه را روی کامپیوترش دانلود کند و آن را برای کاربر دیگری از طریق اینترنت قابل دسترسی کند.
به این ترتیب کاربر کشوری که در آن اینترنت سانسور می شود می تواند با همان پس ورد و از طریق پروکسی سروری که در این شبکه ارتباطی تعبیه شده است به راحتی وارد اینترنت شود.
طراحان سایفون می گویند این برنامه همچنین مانع از ردیابی کاربران توسط ای اس پی ها (شرکت های عرضه کننده خدمات اينترنتی) می شود زیرا آنها تنها می توانند تشخیص دهند که کامپیوتری به کامپیوتر دیگری متصل شده است و از یافتن این که این کاربر از چه سایت هایی بازدید کرده است، ناتوان هستند.
با این حال به استفاده کنندگان احتمالی این نرم افزار هشدار داده شده است که نادیده گرفتن و دور زدن فیلترینگ و سانسور ممکن است (درکشورهای متبوعه) نقض قانون محسوب شود و از همین رو کاربران ترغیب شده اند که پیامدهای احتمالی این کار را در نظر داشته باشند.
نسخه آزمایشی این برنامه در تابستان مورد آزمون قرار گرفت و نسخه نهایی روز اول دسامبر عرضه خواهد شد

حمايت بریتانیایی ها از منع روبنده
بی بی سی
بر اساس یک نظر سنجی، یک سوم مردم بریتانیا از منع استفاده از روبنده مسلمانان در اماکن عمومی حمایت می کنند
در این نظرسنجی که توسط مرکز بازاریابی ارتباطات(ICM) برای بی بی سی صورت گرفته است، شش نفر از هر ده نفر با ممنوعیت روبنده در فرودگاه ها وباجه های کنترل گذرنامه موافق بوده اند.
گروه های اسلامی می گویند این یافته ها ممکن است بازتاب نارضایتی مردم از استفاده از روبنده به دلیل تصویر منفی که رسانه ها ازآن نشان داده اند، باشد.
در اکتبر گذشته جک استرا، رهبر فراکسيون اکثريت در مجلس عوام بريتانيا گفت که از موکلان زن خود درخواست کرده است که در هنگام ملاقات با وی روبنده خود را بردارند.
این سخنان بحث های دامنه داری دراین کشور برانگیخت.
در این مطالعه از یک نمونه 1004 نفری که نمایانگر جامعه بریتانیا محسوب می شوند پرسیده شده بود که آیا آنها ازممنوعیت دولتی استفاده از روبنده توسط زنان مسلمان که صورت آنها را در اماکن عمومی می پوشاند، پشیبانی می کنند
؟
حدود سی و سه درصد از پاسخگویان گفته اند که از این ممنوعیت پشتیبانی خواهند کرد و پنجاه و شش درصد نیز گفته اند که مخالف آن هستند و فقط کمتر از ده درصد دیگر گفته اند که نمی دانند.
در پاسخ به سوال دیگری که نظر آنان را در باره ممنوعیت روبنده در شرایط خاص پرسیده شده بود، شصت و یک درصد از ممنوعیت در فرودگاه ها در هنگام کنترل پاسپورت، پنجاه و سه درصد در دادگاه ها و پنجاه و سه درصد در مدارس پشتیبانی کرده اند.

دیدار رسمی هیئت نمایندگی مجلس رژیم از سوئد
روزنه


اخبرا رورنامه سوئدی "سونسکا داگبلادت" طی انتشار مصاحبه ای که با الهام امین زاده، نماینده مجلس رژیم انجام داده، از دیدار هیئتی به سرپرستی او از سوئد خبر داد. در باره دیدار نمانیدگان مجلس رژیم از سوئد، اعلام شده که این گروه با پیام دوستی به چند کشور اروپائی سفر می کند و قرار است از وضعیت و پیشرفت حقوق بشر و آزادی هائی که با گلوله و زندان در ایران پاسخ می گیرند، بگوید. ظاهرا این دیدار توسط نماینده حزب میانه رو حاکم که اخیر در ائتلاف با سه گروه دست راستی دیگر در انتخابات سوئد پیروز شدند و قدرت دولتی را به دست گرفتند، برنامه ریزی شده است. او چند ماه پیش برای دیدار با کارگزاران رژیم به ایران سفر کرده بود. اگرچه دیدار نمایندگان رژیم جنایت کار جمهوری اسلامی از سوئد به دنبال بند و بست های حکومتهای اروپائی با جانیان حاکم بر ایران صورت می گیرد و چهره واقعی آنها که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند را نشان می دهد، اما کاهش چشم گیر فعالیت نیروهای سیاسی مترقی و چپ در یکی دو سال اخیر به ویژه در استکهلم را نیز باید به عنوان یکی از اساسی ترین عوامل ایجاد زمینه لازم برای چنین مراودات آشکار و علنی مورد توجه قرار داد. پراکندگی در صف نیروهای چپ و مترقی، سرخوردگی و کنار کشیدن بخشی از فعالان سیاسی از فعالیت های سیاسی و اجتماعی، بی اعتنائی مردم خارج نشین نسبت به سرکوب مردم در داخل و وقایعی که در ایران می گذرد، همه و همه بستر مناسبی هستند برای ایجاد چنین مراوادات نامانوسی که تنها با هدف طولانی کردن عمر ننگین رژیم و در نتیجه ادامه سرکوب های سیاسی و اجتماعی انجام می گیرد. کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)-واحد سوئد طی ارسال نامه ای به وزارت امورخارجه سوئد در تاریخ سه شنبه، ۲۸ نوامبر ۲۰۰۶، اعتراض شدیدالحن خود نسبت به دعوت از هیئت نمایندگی رژیم را اعلام داشته و آن را محکوم نمود. کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)- واحد سوئد، همه نیروها و فعالان سیاسی چپ و مترقی را برای سازمان دادن یک اقدام اعتراضی بزرگ در روز ده دسامیر، روز جهانی حقوق بشر و هشتمین سال قتل های زنجیره ای، سرکوب و زندانی کردن فعالان کارگری و دانشجوئی فرا می خواند.


کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)- واحد سوئد۲۸ نوامبر
خروج موقت طرفداران صدر از دولت عراق
بی بی سی
یک گروه سیاسی درعراق که از مقتدی صدر روحانی شیعه عراقی حمایت می کند می گوید شرکت خود در پارلمان و دولت عراق را به حال تعلیق درمی آورد.
30 عضو پارلمان و نیز 5 وزیر کابینه عراق که به این گروه تعلق دارند در اعتراض به دیدار امروز نوری مالکی نخست وزیر عراق با جورج بوش، رئیس جمهوری آمریکا این تصمیم را گرفته اند.
انتظار می رود آقای مالکی و پرزیدنت بوش به اتفاق ملک عبدالله پادشاه اردن، درباره بهبود وضعیت امنیتی عراق در عمان پایتخت اردن مذاکره کنند.
عراق اخیرا صحنه برخی از شدیدترین خشونت ها از هنگام اشغال عراق توسط نیروهای به رهبری آمریکا در سال 2003بوده است.
خبرنگار بی بی سی در اردن می گوید انتظار می رود جورج بوش حمایت علنی خود از نوری مالکی را اعلام کند ولی در مذاکرات خصوصی وی را یک بار دیگر تحت فشار قرار خواهد داد تا علیه نیروهای مسلح شیعه عراقی دست به کار شود.
درگيری های فرقه ای بين گروه های تندرو سنی و شيعه در ماه های اخير صدها کشته برجای گذاشته و گفته می شود که در بسياری موارد، قتل سنيان و اقدامات تلافی جويانه عليه آنان به دست شبه نظاميان شيعه صورت می گيرد.
آقای مالکی از شخصيت های شيعه عراق است اما کوشيده است نظر گروه های سياسی و مذهبی سنی را برای مشارکت در دولت وحدت ملی جلب کند
کارت قرمز فيلمی از محاکمات شهلا جاهد
ایران پرس نیوز
کميته بين المللی عليه اعدام
روز شنبه در شهر آمستردام ٬ فيلم محاکمات شهلا جاهد با نام کارت قرمز که جزو ١۵ فيلم برگزيده در فستيوال هلند است٬ به نمايش در مي آيد. برنامه فستيوال فيلم در آمستردام شنبه دوم دسامبر ساعت ١۰ صبح بهمراه کنفرانس مطبوعاتي ٬ در مورد کارت قرمز خواهد بود. فعالين کميته عليه اعدام در اين برنامه حضور خواهند داشت و در مورد شهلا جاهد و کمپين جهاني و بزرگي که جان شهلا را نجات داده و مشتاقان زيادي را به ديدن فيلم او ميکشاند٬ صحبت خواهند کرد.
شهلا امروز يک شخصيت سرشناس است و زندگي و سرنوشت او مورد توجه ميليونها نفر در دنيا است.
کميته بين المللي عليه اعدام ٬ جلب توجه عمومي به سرنوشت محکومين به اعدام در ايران و مبارزاتي که به نجات جان انسانها منجر ميشود را بسيار مهم دانسته و مفتخر است که در رساندن صداي زنان و مردان در اعماق جامعه به گوش جهانيان نقش جديي را بازي کرده است.
با ما به آمستردام بياييد و در مورد شهلا جاهد و کمپيني که دنيا را متوجه قتل عمد دولتي در ايران کرده و اعتراضاتي که جان شهلا را نجات داده است٬ سخن بگوييد

همه آزادیخواهان جهان باید در مقابل این قاتلان بایستند
ایران پرس نیوز
اعلام کمپین نجات رافق تقی و سمیر صداقت اوغلو
آیت الله محمد فاضل لنکرانی در قم فتوای قتل رافق تقی و سمیر صداقت اوغلو را داده است. به این فتواي قتل و دستور جنایت از سوی مقامات حکومت اسلامی بر علیه نویسندگان و منتقد ین مذهب در آذربایجان٬ وسیعا اعتراض کنید!
رافق تقی نویسنده روزنامه صنعت در شهر باکو در آذربایجان در تاریخ 15 نوامبر مطلبی با عنوان "ما و اروپا" نوشته است. او در این مقاله به انتقاد از مذهب و پیغمبر اسلام پرداخته و قران و اسلام و پیغمبر را طرفدار خشونت و جنگ طلب و ضد حقوق انسانی دانسته است.
بلافاصله بعد از چاپ این نقد٬ سران حکومت اسلامی به تقلا افتاده و با سازمان دادن تظاهراتهای فرمایشی و تجمعاتی در تهران و تبریز و اردبیل در مقابل سفارت آذربایجان در تهران و با اعمال فشار به دولت آذربایجان٬ خواهان دستگیری و قتل نویسنده و سردبیر نشریه و معذرت خواهی دولت آذربایجان از "مسلمانان" شده اند.
روز چهارشنبه 29 نوامبر 2006 ٬ محمد فاضل لنکرانی یکی از آخوندهای موثر در حکومت اسلامی٬ بیشرمانه٬ فتوای قتل این دو نفر را داده است.
این يک نمونه از رفتار سران حکومت سیاسی با منتقدین و مخالفین مذهب است. جمهوری اسلامی ایران رسما و علنا به باندهای تروریست اسلامی دستور داده است که هر جا دستشان به این دو نفر رسید٬ آنها را بکشند.
این چهره کریه و جنایتکار جنبش اسلام سیاسی است. اینها با قتل و فتوا و سنگسار و اعدام و شلاق روی کار آمده و با همین جنایات به حیات خود ادامه میدهند. جنبشی و جریانی که حتی در مقابل کاریکاتور و نقد تاب تحمل نداشته و فورا دستور خونریزی صادر میکند٬ باید مورد بیشترین اعتراضات و انزجار بین المللی قرار گیرد و محکوم شود. نباید به مشتی آخوند و مرتجع در ایران و یا در هر نقطه دیگر اجازه داد این چنین دستور قتل و خونریزی صادر کند.
همه نهادهاي مدافع حقوق انساني٬ همه روشنفکران و همه مردم آزادیخواه باید در مقابل این قاتلان بایستند و اجازه ندهند که آزادی بیان این چنین سلاخی شود. ما باید به میدان بیاییم و از سکولاریسم و جدایی مذهب از دولت ٬ از حق نقد و انتقاد و از آزادی بی قید و شرط بیان دفاع کنیم.
اسلام سیاسی جنبش سیاه و عقب مانده و ضد انسانی و ضد زن است. این جنبش میخواهد سایه سیاه خود را بر همه دنیا بگستراند. این اوضاع غیر قابل ادامه دادن است. به این جنبش ضد انسانی و قرون وسطایی نباید تمکین کرد. در مقابل جبهه ارتجاعی و ضد انسانی اسلام سیاسی٬ جبهه انسانیت و آزادی باید محکم بایستاد. از دستاوردهای بشریت متمدن باید متحدانه دفاع کرد!
نجات رافق تقی و سمیر صداقت اوغلو٬ وظیفه انسانیت متمدن و جبهه اعتراض به اسلام سیاسی در سطح بین المللی است.
با امضا این طومار اعتراضی و با دفاع از آزادی بیان باید جبهه جهانی علیه اسلام سیاسی در مقابل فتوای قتل و کشتار قد علم کند.
از این مطالبات حمایت کنید.1- آزادی بدون قید و شرط بیان حق هر انسانی است.2- فتوای قتل این نویسندگان محکوم است3- آیت الله محمد لنکرانی باید به جرم تحريک به جنایت و فتوای قتل دستگیر و مجازات شود.4- دولت آذربایجان به دلیل نقض آزادی بیان و زندانی کردن این نویسندگان منتقد باید محکوم شود.5- رافق تقی و سمیر صداقت اوغلو باید فورأ آزاد شوند 6- حکومت اسلامی ایران که بانی و مرکز اشاعه فتواهای این چنینی است " قبلأ نيز خمینی فتوای قتل سلمان رشدی را داده است"٬ باید محکوم و در سطح جهانی منزوی شود.
کمپین نجات رافق تقی و سمیر صداقت اوغلو
مینا احدی منتقد اسلام سیاسی و مسئول کمیته بین المللی علیه اعدام و سنگسار


30


نوامبر 2006






تلفن تماس: 00491775692413

تنها با گسترش مبارزه علیه سنگسار میتوان رژیم اسلامی را وادار به عقب نشینی کرد

روزنه
جمهوری اسلامی به دست و پا افتاده است. تحت فشار است. فشارهای بین المللی و داخلی بر جمهوری اسلامی موجبات هذیان گویی قوه قضائیه را پیرامون مجازات سنگسار فراهم نموده است. جمال کریمی راد سخنگوی قوه قضاییه و وزیر دادگستری حکومت اسلامی، منکر اجرای مجازات سنگسار توسط حکومت اسلامی شده و حتی مدعی شده است که "اثبات این جرم بسیار سخت است."؟! دیدنی است. میگوید چنین احکامی در محاکم بدوی کشور به دلیل سخت بودن ادله اثباتی و با سلیقه شخصی قاضی محل صادر شده اما طبق دستور آیت‌الله شاهرودی مبنی بر توقف اجرای سنگساراز دی‌ماه ۱۳۸۱ اجرا نشده است.

این ادعای جمال کریمی راد در شرایطی صورت میگیرد که رژیم آدمکشان اسلامی صبح روز ١٧ ‏اردیبشهت ١٣٨٥ دو نفر به نامهای محبوبه م. و عباس ح. را در بهشت رضای ‏مشهد سنگسار کرده است. سنگسار وحشی ترین شکل اعدام است. باید جلوی این عمل ضد انسانی گرفته شود. کمپین بین المللی علیه سنگسار تاکنون موفق شده است کمپین موٽری را در این راستا به پیش ببرد. سازمان آزادی زن نیز در همین راستا به مبارزه خود علیه سنگسار، لغو رسمی مجازات سنگسار قاطعانه ادامه خواهد داد.

اکنون که رژیم بی آبرو تر از همیشه شده است باید فشار را دو چندان کرد. نباید به رژیم مهلت داد. نباید وارد پروسه های چک و چانه زدن با رژیم اسلامی شد. باید فشار سیاسی را تشدید کرد تا سنگسار از کل قوانین موجود رسما حذف شود. لغو سنگسار از قانون قضایی گامی در جهت مبارزه برای سرنگونی رژیم سنگسار در جامعه است. رژیم اسلامی اصلاح پذیر نیست. باید سرنگون شود.

اما برخی جریانات "اصلاح طلب" از جمله "قانون بی سنگسار" که هدف خود را حذف قانون سنگسار از قوانین رژیم اسلامی اعلام کرده اند، ساده انگارانه خواهان تشکیل کمیسیون حقیقت یاب برای جمع آوری اسناد و شواهد در مورد اٽبات اجرای احکام سنگسار در حکومت اسلامی هستند. مسلما جمع آوری هرگونه اطلاعات در زمینه جنایت رژیم اسلامی امری لازم و ضروری است. بخشی از پروسه تکمیل پرونده های جنایی سران رژیم به جرم جنایت علیه مردم است. اما تلاش برای اٽبات اجرای حکم سنگسار به خود آمران و عاملان اجرای این قوانین ضد انسانی دیگر توهم پراکنی نسبت به رژیم اسلامی است. مردم بعد از تحمل ۲۸ سال حاکمیت اسلامی به قوانین جزایی جمهوری اسلامی مبنی بر قوانین شریعه آگاهی کامل دارند. خوب می دانند که احکام سنگسار نه فقط در محاکم بدوی صادر نشده، بلکه توسط دیوان عالی کشور نیز تأیید و اجرا شده است. بعلاوه مسئول هر جنایتی در هر سطحی کلیت رژیم اسلامی است.

تنها یک مبارزه رادیکال و همه جانبه رژیم اسلامی را وادار به عقب نشینی خواهد کرد. مبارزه ای که بدون سازش و توهم علیه تمامی حاکمیت اسلامی به پیش برده شود. سازمان آزادی زن یک ستون چنین مبارزه ای است. هر کس که خواهان لغو مجازات شنیع سنگسار و اعدام است باید به این مبارزه بپیوندند.
زنده باد آزادی و برابری
زنده باد آزادی زن
۸


آذر ۸۵
www.azadizan.com
کميته بين المللي عليه سنگسار

لغو احکام سنگسار پنج نفر در هفته گذشته در ايران
روزنه
جمهوري اسلامي ايران ديگر جرات سنگسار هيچ فردي را نخواهد داشت

جنبش جهاني عليه سنگسار و انزجار و نفرت مردم در ايران و در دنيا عليه سنگسار
عامل پس راندن حکومت جنايت اسلامي است!

سنگسار وحشيانه و قرون وسطايي است و يک ابزار مهم اسلام سياسي و باندهاي تروريست اسلامي براي ايجاد وحشت در جامعه و براي در قدرت ماندن است.
حکومت اسلامي ايران بزرگترين جنايتکار عليه بشريت در اين مورد است و بيشترين احکام سنگسار در ايران در دو دهه اخير اعلام واجرا شده است.
صدها زن و مرد ٬ بدلايل پوچ و واهي و بدليل دخالت جمهوري اسلامي ايران در خصوصي ترين مسائل مردم و در روابط جنسي آنها٬ با پرتاب سنگ زجر کش شده اند.
فقط يک مورد سنگسار کافي است تا اين جانيان در دادگاه هاي بين المللي محاکمه و بدليل اين جنايات غير قابل توصيف مجازات شوند.

هفته گذشته ٬ در ايران جان پنج نفر از سنگسار نجات يافت. پريسا اکبري و نجف اکبري ٬ از سنگسار نجات يافتند. حکومت اسلامي اينها را به تحمل ۹۹ ضربه شلاق و نجف اکبري را به پنج سال تبعيد محکوم کرد.
همين احکام شلاق زدن و تبعيد هم بايد با اعتراض عمومي روبرو شود. و بايد کاري کرد که جمهوري اسلامي جرات شلاق زدن به مردم را پيدا نکند.
در عين حال هفته گذشته اعلام شد که احکام سنگسار صغري مولايي ٬ اعظم خنجري و زهرا رضايي هم نقض شده است.
اکنون ۸ نفر در زندانهاي ايران منتظر اجراي حکم سنگسار هستند. سخنگوي حکومت اسلامي در هفته گذشته از عدم اجراي احکام سنگسار در ايران حرف زد. اين حرفي است که تا کنون چند بار از دهن کريمي راد بيرون آمده است.
پس از ديدار کميسيون پاتن از ايران و اعتراض اتحاديه اروپا به سنگسار٬ باز هم مقامات حکومتي از نبود سنگسار در ايران حرف زدند.
اين حرفها فقط يک چيز را اثبات ميکند٬ جمهوري اسلامي ايران زير فشار نفرت و انزجار عمومي عليه اين رفتار جنايتکارانه و اين سبعيت اسلامي است و مجبور است هر از چند گاهي سخنگوي خود را بفرستد تا "غلط کردم" حکومت اسلامي را جار بزند.
کميته بين المللي عليه سنگسار اعلام ميکند که ما نخواهيم گذاشت اين دستگاه جنايت بيش از اين قرباني بگيرد. ما نخواهيم گذاشت هيچ فردي را در ايران سنگسار کنند. سران حکومت اسلامي ايران بايد بجرم جنايت عليه بشريت دستگير و محاکمه شوند.
سنگسار جنايت عليه بشريت است و بايد فورا در ايران و در همه جا ممنوع شود. قانون وحشيانه قصاص و سنگسار بايد در همه جا ممنوع شود.

کميته بين المللي عليه سنگسار
٢۸


نوامبر ٢۰۰۶


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم


No comments:

 
direction:rtl;