Thursday, November 02, 2006

11/08/1385 پنجشنبه


براي مقابله با هجوم به دانشجويان و اساتيد دانشگاه ٬ چه اقداماتي مي‌توان انجام داد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
ایران پرس نیوز
اعدام 8 نفر تنها طی یک هفته در شهر زاهدان
رژیم ضدبشری جمهوری اسلامی تنها طی یک هفته 8 نفر را در شهر زاهدان در ملاعام بدار آویخته است.
صبح روز گذشته 2 نفر به نامهای هادی دریاکش ناروئی و عزیزالله نجاریان در زاهدان اعدام شدند. بدین ترتیب تعداد افرادی که طی یک هفته در زاهدان در ملاعام اعدام می شوند، به 8 نفر می رسد.
رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی روز دوشنبه گذشته نیز 6 تن دیگر را در زاهدان در ملاعام بدارآویخته بود.
اتهام همه اعدام شدگان "برهم زدن امنیت کشور" اعلام شده است.
وضعیت نگران کننده زندانیان سیاسی اردبیل
بنا به گزارشهای دریافتی، زندانیان سیاسی شهر اردبیل در وضعیت نگران کننده ای بسر می برند. یکی از آنان به نام عباس لسانی به بند هفت ویژه معتادین منتقل شده است.
با توجه به بیماریهای شایع در میان این گونه زندانیان، خانواده این زندانی سیاسی نسبت به سلامت وی ابراز نگرانی می کنند.
همچنین از دو روز پیش عسگر اکبرزاده، یکی دیگر از فعالین سیاسی زندانی به اداره اطلاعات شهر اردبیل منتقل شده و تا کنون به زندان بازنگشته است.

تجمع دانشجويي در دانشگاه علامه طباطبايي
نوشته شده : چهارشنبه ۱۰م آبان ۱۳۸۵ @ ۶:۱۱ ب.ظ، در رسته های : خبر، دانشگاه
توسط : خبرنامه امیرکبیر ، دنبال کردن نظرات به صورت RSS
دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي ظهر امروز اقدام به تجمع و راهپيمايي در صحن اين دانشگاه کردند .
به دنبال عدم پاسخگويي مسئولان دانشگاه علامه طباطبايي و در اعتراض به مسائل و مشکلات صنفي اين دانشگاه ، دانشجويان دانشکده هاي حقوق و علوم سياسي و روان شناسي که از ابتداي امسال به مجتمع جديد دانشگاه در دهکده المپيک انتقال يافته اند، ظهر امروز با تشکيل تجمعي و صرف غذا در مقابل ساختمان نيمه کاره غذاخوري دانشگاه ، به سوي ساختمان مرکزي دانشگاه راهپيمايي و ضمن سر دادن شعار « رياست پاسخگو ، حق مسلم ماست»، با تجمع در برابر اين ساختمان خواستار حضور شريعتي، رييس دانشگاه علامه طباطبايي در ميان دانشجويان و پاسخگويي نسبت به اعتراضات دانشجويي که طي روزهاي قبل در خوابگاه هاي سلامت و طرشت جريان داشته است، شدند.
دانشجويان در بيانه اي که توسط يکي از آنها قرائت شد ، ساختمان نيمه کاره و محيط کارگاهي غذاخوري دانشگاه که منجر به آلودگي غذاي دانشجويان شده است ، فضاي امنيتي و پليسي حاکم بر جو دانشگاه که از مهرماه امسال ايجاد شده است ، ايجاد مشکل و تعرض به دختران دانشجو به بهانه بدحجابي از سوي ماموران حراست ، اعمال محدوديت بر فعاليت هاي تشکل هاي دانشجويي به ويژه انجمن اسلامي و شوراي صنفي ، عدم تشکيل ۱۸ ماه کميته ناظر بر نشريات و عدم صدور مجوز نشريات دانشجويي و وضعيت نامطلوب امکانات رفاهي در خوابگاه ها را از جمله موارد اعتراضات خود بر شمردند و خواستار پاسخگويي هرچه سريعتر مسئولان نسبت به اين مشکلات شدند .
در اين تجمع همچنين يکي از دانشجويان در سخناني نسبت به موج جديد اعمال محدوديت نسبت به اساتيد دگرانديش در دانشکده حقوق و علوم سياسي اين دانشگاه انتقاد کرد و از تلاش برخي نهادها براي اخراج تعدادي از اساتيد به ويژه «دکتر مرتضي مرديها» خبر داد که با شعارهاي دانشجويان در حمايت از دکتر مرديها، استاد علوم سياسي ، اين دانشگاه همراه شد .
دانشجويان همچنين نگراني خود را نسبت به احضار فله اي دانشجويان معترض در خوابگاه ها طي روزهاي گذشته به کميته انضباطي اعلام کردند .
در پايان اين تجمع دانشجويان با اعلام اين که تنها خواستار حضور رييس دانشگاه و پاسخگويي شخص وي هستند، اعلام کردند در هفته آينده نيز به اعتراضات خود در خوابگاه ها و صحن دانشگاه ادامه خواهند داد .
همچنين گزارش ديگري از اين دانشگاه حاكي است كه دانشگاه علامه از آغاز سال تحصيلي جديد فضاي به شدت امنيتي اي را تجربه مي کند. پس از برکناري فضاحت بار رئيس حراست پيشين که فساد اخلاقي اش يک آبروريزي بزرگ براي دانشگاه به بار آورد و روي کار آمدن رئيس حراست جديد با نظارت مستقيم رئيس دانشگاه کنترل شديدي بر نوع پوشش و رفتار دانشجويان اعمال مي شود. اين مسئله به گونه ايست که شخص رئيس دانشگاه در مواقع بيکاري به همراه افراد حراست در صحن دانشگاه مي گردد و دانشجوياني که از نظرش مشکل دار باشند براي توبيخ به حراست برده مي شوند. اين کنترل توسط افراد بي سيم به دست حراست که دائما در حال گردش در محوطه دانشگاه اند به صورت شديد تري اعمال مي شود.
همچنين دانشجويان بساري به خاطر مسائل سياسي به حراست احضار شده اند وتعدادي نيز توسط وزارت اطلاعات بازجوئي شده اند و همگي به شدت تهديد شده اند تا چيزي از احضارشان به کسي نگويند. دانشجوياني نيز که به خاطر مسائل صنفي اعتراض داشته اند بلافاصله به کميته انضباطي احضار شده اند. به گونه اي که پس از اعتراضاتي که در طول ماه گذشته در خوابگاههاي سروستان سلامت و طرشت صورت گرفته بيش از ۲۰ نفر از دانشجويان به کميته انضباطي احضار شده اند و همگي تهديد شده اند که اگر يک بار ديگر نسبت به مسائل صنفي اعتراض کنند به صورت غيابي حکم دو ترم تعليق براي آنها صادر خواهد شد. اين برخورد شديد دانشگاه با اعتراضات صنفي به خاطر مشکلات بي شمار دانشجويان وضعيت اسف بار و غير قابل تحمل دانشجويان (به خصوص دانشجويان خوابگاهي) است چرا که مسئولين دانشگاه بيم دارند که اين اعتراضات دامنه دار تر شود و دانشجويان بيشتري وارد اعتراضات صنفي شوند که مرتبا در خوابگاههاي مختلف سر برمي آورد و تبديل به معضلي براي دانشگاه شده است.
وضعيت فرهنگي و سياسي دانشگاه علامه نيز به شدت بحراني است. دانشگاه به صورت نامحسوسي در صدد پاکسازي انجمن هاي علمي، کانون هاي فرهنگي و شوراي صنفي است تا با جايگزين کردن نيروهاي خود با منتخب دانشجويان تشکلهاي مطيعي در سطح دانشگاه ايجاد کند. پيرامون انجمن اسلامي نيز شايعات بسياري در جريان است. اما آنچه که مسلم است اين است که دانشگاه با دستور نهادهاي خارج از دانشگاه در تلاش ست تا انجمن اسلامي را غيرقانوني اعلام کرده و با تشکيل انجمن بسيجي اقدام به حذف كامل انجمن اسلامي از سطح دانشگاه علامه نمايد. از زبان يکي از مسئولين دانشگاه شنيده شده است که وزارت علوم در تلاش است به هر نحو ممکن انجمن دانشگاه علامه را به عنوان آخرين ضلع مثلث انجمن هاي مشکل دار (پس از دانشگاه هاي تهران و امير کبير) تعطيل کند همچنين به گوش مي رسد که براي تعدادي از مسئولين انجمن اسلامي پرونده سازي شده است تا پس از تعطيل شدن انجمن اين دانشجويان محاکمه شوند.
26
روز از دستگیری کیانوش سنجری گذشت
کارزار آزادی کیانوش سنجری: با خبر شدیم مادر کیانوش سنجری در حال نوشتن نامه ای به ریاست قوه قضاییه است. مادر سنجری با ابراز نگرانی از وضعیت فرزندش دیروز برای چندمین بار به زندان اوین مراجعه کرد و بار دیگر موفق به دیدار کیانوش نشد.
سازمان عفو بین الملل نیز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد کیانوش سنجری وبلاگ نویس و فعال حقوق بشری در هفتم اکتبر در حین ارسال گزارش از درگیری های مقابل منزل آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی بازداشت شده است .
عفو بین الملل با تاکید بر اینکه مشخص نیست سنجری در چه مکانی نگهداری می شود نگرانی شدید خود را در مورد وضعیت نامناسب احتمالی وخطر شکنجه شدن وی اعلام کرد.
عفو بین الملل می افزاید سنجری بارها بازداشت شده است و زمانی که 17 سال بیشتر نداشت در جریان تجمعی در جولای 1999 که در اعتراض به توقیف روزنامه سلام برپا شده بود بازداشت و ماه ها در سلول انفرادی نگهداری شد.
وكيل دو دانشجوي بازداشت‌‏شده ۱۸ تير ۷۸ خواستار آزادي موكلانش شد
نوشته شده : چهارشنبه ۱۰م آبان ۱۳۸۵ @ ۲:۰۰ ب.ظ، در رسته های : خبر، سیاسی، دانشگاه
توسط : خبرنامه امیرکبیر ، دنبال کردن نظرات به صورت RSS
محمدرضا فقيهي در گفت‌‏وگو با خبرنگار “ايلنا”، با اعلام اين مطلب، گفت: عصر روز سه‌‏شنبه چندين مأمور در محل كار موكلم حاضر و اقدام به بازداشت وي كردند. بنده احتمال مي‌‏دهم بازداشت لساني به دنبال تأييد زودهنگام حكم ۱۶ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق وي از سوي دادگاه تجديدنظر استان اردبيل باشد.
وي كه وكالت مهرداد لهراسبي و عباس دلدار از بازداشت‌‏شدگان حوادث ۱۸ تير سال ۷۸ را نيز برعهده دارد، با بيان اينكه موكلانش نزديك به نيمي از محكوميتشان را سپري كرده‌‏اند، گفت: موكلانم پيش از اين از سوي دادگاه بدوي به اعدام محكوم شدند كه اين حكم در نهايت با دو درجه تخفيف به ۱۵ سال حبس تقليل يافت. هم‌‏اكنون نيز لهراسبي و دلدار به دليل اينكه حدود ۷۴ ماه حبس از محكوميت را تحمل كرده‌‏اند، مشمول استفاده از آزادي مشروط هستند.
فقيهي افزود: به همين لحاظ در نامه‌‏اي به دبيرخانه قوه قضاييه و نهاد نظارت ويژه قضايي خواستار اعمال ماده ۲ قانون وظايف و اختيارات رييس قوه قضائيه شديم كه به نظر مي‌‏رسد تا ۲۰ روز آينده تكليف اين درخواست ما مشخص شود.
پیک ایران
سخنرانی خاتمی در لندن در ميان تظاهرات مخالفان
بی بی سی : محمد خاتمی، رئيس جمهور سابق ايران، طی يک سخنرانی در لندن که در ميان اعتراض مخالفان جمهوری اسلامی انجام شد گفته است که تلاش های آمريکا برای تحميل دمکراسی سبک غربی بر خاور ميانه ايراد دارد زيرا دمکراسی چيزی نيست که بتوان آن را صادر کرد.در جريان سخنرانی آقای خاتمی در "چتِم هاوس"، يک موسسه مطالعات خارجی در مرکز لندن، بيش از يکصد تظاهرکننده مخالف جمهوری اسلامی در اطراف اين ساختمان تجمع کردند.این تظاهرکنندگان از گروه های مختلف از جمله حزب کمونیست کارگری، سلطنت طلبان، مجاهدین خلق، اتحادیه پناهندگان ایرانی بریتانیا و حزب دمکراتیک خلق الاحواز بودند و به زبان های فارسی و انگلیسی علیه جمهوری اسلامی شعار می دادند و تصاویری از زندانیان سیاسی، اعدام شدگان و ماکت های هجو آمیز رهبران جمهوری اسلامی را در دست داشتند.در هر قسمت تظاهرکنندگان پرچم های مختلفی در دست داشتند: پرچم های سرخ، پرچم شیر خورشید، آرم سازمان مجاهدین خلق و یا پرچمی شبیه پرچم سابق عراق و با وجود سرمای هوا ضمن اعتراضات پر سرو صدا به حضور خاتمی، رهگذران را نیز دعوت به توقف و گفتگو در باره جمهوری اسلامی ایران می کردند.آقای خاتمی که سرگرم ديدار از بريتانياست در سخنرانی خود در چتم هاوس گفت که تجارب يک کشور را نمی توان به يک منطقه ديگر جغرافيايی با فرهنگ و شرايط مختلف تعميم داد.رئيس جمهور سابق ايران گفت دخالت نظامی آمريکا باعث ريشه کنی تروريسم يا حتی مانع آن نشده بلکه به اشکال تازه آن در خاور ميانه دامن زده است.آقای خاتمی گفت: "يکی از بزرگترين لطيفه های آقای بوش اين است که می گويد قصد صدور دمکراسی را دارد. دمکراسی چيزی نيست که بتوان صادر کرد يا به کسی داد."وی اظهار داشت که هرچند بذر دمکراسی در غرب کاشته شده اما در شرق و در جهان اسلام، به خاطر شرايط متفاوت، به شکل مختلفی رشد و نمو خواهد کرد.جورج بوش، رئيس جمهور آمريکا، هر چند گستراندن دمکراسی در خاور ميانه را از ارکان سياست خارجی خود قرار داده اما می گويد که هر کشور براساس معيارهايش دمکراسی خاص خود را خواهد ساخت. وی تاکيد کرده است که خواهان صدور نمونه عينی دمکراسی از نوع آمريکايی به خاور ميانه نيست.آقای خاتمی با اشاره به اينکه ايران حامی و پشتيبان دولت های نوپای عراق و افغانستان است، گفت او معتقد است که اقدامات آمريکا در منطقه اشتباهی پرهزينه بوده و باعث تشديد تروريسم شده است.محمد خاتمی سياستمدار اصلاح طلب است که از سال 1997 تا 2005 رئيس جمهور ايران بود، نخستين مقام ارشد ايرانی از زمان انقلاب اسلامی است که از بريتانيا ديدن می کند.معترضان سفر آقای خاتمی به بريتانيا از جمله او را به خاطر آنچه سرکوب مخالفان در دوران رياست جمهوری اش می دانند مسئول می شناسند.به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، آقای خاتمی در سخنرانی خود در مورد کارنامه حقوق بشر ايران گفت که شکنجه قابل قبول نيست و ايران در دوران رياست جمهوری او به دمکراسی نزديکتر شده است.به گزارش خبرگزاری فرانسه وی در مورد ادعاهای مربوط به نقش خود در "سرکوب ها" گفت: "بدرفتاری هايی در برخی موارد روی داده که من در موقعيتی نبودم که بتوانم کاری در مورد آنها بکنم."وی گفت ايران برخلاف برخی کشورهای خاور ميانه، که از آنها نام نبرد، در زمينه حقوق زنان پيشرو بوده اما اذعان داشت که راه "خيلی خيلی درازی" تا رسيدن به دمکراسی باقی مانده است.
تظاهراتتظاهرکنندگان که به شدت توسط پلیس مهار شده بودند، از رسانه های غربی و به ویژه بخش فارسی بی بی سی در باره عدم توجه به خواسته ها و اعتراضات مخالفان حضور خاتمی در بریتانیا اعتراض داشتند.شیوا محبوبی دبیر کل شاخه بریتانیای حزب کمونیست کارگری در باره علت تظاهرات علیه خاتمی به سایت فارسی بی بی سی گفت: در دوران حاکمیت خاتمی تظاهرات دانشجویان سرکوب شد و حدود دویست نفر در ایران اعدام شده اند، حقوق همجنس گرایان و اقلیت ها نادیده گرفته شد و مقررات اسلامی سبب آزار مردم شد.به گفته خانم محبوبی تفاوتی بین خاتمی و پیونشه نیست و باید دستگاه قضایی بریتانیا با خاتمی نیز همچون وی رفتار می کرد.دبیر تشکیلات حزب کمونیست کارگری ایران در بریتانیا معتقد است که اعتبار دادن به خاتمی برای آن است که دولت های غربی خواستار حفظ نظام جمهوری اسلامی هستند.مخالفان جمهوری اسلامی که شب گذشته در برابر چتم هاوس گرد آمده بودند می گویند که اعتراض آنان به حضور رئیس جمهور پیشین ایران در بریتانیا و اعطای دکترای افتخاری به وی توسط دانشگاه سنت آندروز، حمایت هایی را نیز از سوی جامعه بریتانیا جلب کرده است.معترضان به حضور خاتمی درخواست می کردند که همانند دادخواستی که هنگام حضور پینوشه در بریتانیا ارائه شد، خاتمی نیز بازداشت شود.آقای صفا عین اللهی که می گوید یکی از دو ایرانی است که علیه خاتمی به پلیس شکایت کرده و خواستار بازداشت وی شده است می گوید: دادخواست وی علیه خاتمی در اداره پلیس به دلیل فقدان مدارک لازم رد شده است اما وی معتقد است که مدارک لازم و مستدل به پلیس ارائه کرده است.آقای عین اللهی "دست های پشت پرده" را مانع از رسیدگی به شکایت خود می داند و می گوید که شکایت خود را به دادگاه عالی اتحادیه اروپا خواهد برد.یکی از تظاهرکنندگان وابسته به جبهه الاحواز (يک گروه جدائی طلب که خواهان جدائی خوزستان از ايران ميباشد - پ ا ) می گوید: ما به این دلیل علیه خاتمی در اینجا تظاهرات می کنیم که در زمان ریاست جمهوری او نامه وی برای "پاکسازی نژادی" قوم عرب منتشر و منجر به تظاهراتی شد که به کشته شدن مردم انجامید.در آوريل سال 2005 نامه ای منسوب به محمد علی ابطحی، رييس دفتر محمد خاتمی در زمان رياست جمهوری او، منتشر شد که در آن از "کاهش دادن سکنه عرب در استان خوزستان و انتقال اقوام ديگر ايرانی به اين منطقه" سخن به ميان آمده بود. آقای ابطحی و ديگر مقامات جمهوری اسلامی وجود آن نامه ای را قويا تکذيب کردند و آن را جعلی خواندند ولی اهالی عرب اهواز چنان از احتمال وجود چنين طرح های پنهانی به خشم آمده بودند که به خيابانها ريختند و تظاهرات گسترده ای به راه انداختند. در آن تظاهرات که دخالت نيروی انتظامی را به دنبال داشت تعدادی کشته شدند.تظاهرکننده وابسته به جبهه الاحواز در لندن معتقد است که مسئولیت سال گذشته حوادث استان خوزستان با رئیس جمهور وقت ایران بوده است و خاتمی باید در این باره پاسخگو باشد.برخی از شرکت کنندگان در این تظاهرات از بخش فارسی بی بی سی نسبت به عدم پوشش اخبار مخالفان جمهوری اسلامی گله داشتند و معتقد بودند که این رسانه در این زمینه بی طرف نیست.تظاهرات مخالفان جمهوری اسلامی در برابر چتم هاوس ساعتی پس از خروج خاتمی از در عقبی سالن ادامه داشت و برخی از تظاهر کنندگان وعده می دادند که به تظاهرات خود علیه خاتمی و یا هریک از دولتمردان جمهوری اسلامی که به بریتانیا سفر کند، ادامه خواهند داد.
بخشنامه محدوديت اينترنت پر سرعت ، مورد تجديد نظر قرار مي‌گيرد
ايرنا : مدير روابط عمومي سازمان‌تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي وزارت‌ارتباطات، از تجديد نظر در بخشنامه اين وزارت مبني بر محدويت در ارايه اينترنت پر سرعت ( ‪ )ADSLخبر داد. " حسام‌الدين عرب زاده " روز پنجشنبه به ايرنا، گفت: همانطور كه قبلا اعلام شده بود بخشنامه جديد وزارت ارتباطات موقتي است و بزودي در آن تجديد نظر خواهد شد. وي تصريح كرد: هنوز تاريخي براي اعمال تجديد نظر در اين بخشنامه مشخص نشده است. عرب زاده يادآوري كرد: اجراي بخشنامه ممنوعيت ارايه اينترنت پرسرعت با ظرفيت بيش از ‪ ۱۲۸كيلوبيت بر ثانيه در زمان حاضر به قوت خود باقي است و بر اساس اعلام وزير ارتباطات، شركت‌هايي كه نياز به پهناي باند بيش از اين دارند مي‌توانند تقاضاي خود را به وزارت خانه اعلام كنند. وي درباره اخبار منتشر شده مبني‌بر لغو شدن بخشنامه‌جديد وزارت ارتباطات اظهار بي‌اطلاعي كرد. اين در حالي است كه سايت " جامعه تحليلي خبري الف " در يكي از اخبار خود به لغو شدن دستور محدوديت ‪ ADSLاشاره كرده بود. در سايت خبري الف آمده است: " به دنبال دستور سازمان تنظيم مقررات به سرويس‌دهنده‌هاي اينترنت مبني بر محدوديت ارائه اينترنت پرسرعت به عموم، زمينه‌هاي‌لغو اين محدوديت در وزارت ارتباطات فراهم شده‌است و وزير ارتباطات به زودي ناموفق بودن اين طرح را اعلام خواهد كرد." سايت الف، به نقل از يك منبع" مطلع" آورده است: " زمينه‌هاي تجديد نظر در دستور فوق در وزارت ‪ ICTفراهم شده است و با اعلام وزير ارتباطات مبني بر حجم‌محدود استفاده از موارد غيراخلاقي در مقايسه با كليت جامعه كاربران اينترنت ايران كه بر كمتراز ‪ ۵درصد بالغ مي‌شود، سليماني دستور پيشين را لغو خواهد كرد. ابلاغ بخشنامه محدوديت در ارايه اينترنت پر سرعت واكنشها و انتقادات فراواني را در طي سه هفته گذشته در سطح ملي و بين‌المللي به همراه داشته است.


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com









No comments:

 
direction:rtl;