Saturday, October 28, 2006

5/08/1385 جمعه







چه راهكارهايي پيش روي جنبش دانشجويي وجود دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) و اسامي شش دانشجوي3 ستاره ديگر
پیک ایران
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه)، اسامي شش دانشجويي ديگر را كه به گفته وي عليرغم قبولي در آزمون علمي كارشناسي ارشد، فاقد صلاحيت عمومي ادامه تحصيل شناخته شده‌اند را اعلام كرد.
علي نيكونسبتي در گفت‌و‌گو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با ابراز اين عقيده كه «ستاره دار شدن اين دانشجويان به دليل فعاليت منتقدانه آنها در دوران دانشجويي و فعاليت در انجمن‌هاي اسلامي، كانون‌هاي فرهنگي و نشريات دانشجويي بوده است»، گفت:« ما براي اثبات كذب بودن سخنان برخي مسوولان وزارت علوم در كنفرانس خبري پيشين اسامي حنان عزيزي، سيامك كريمي، ياشار قاجار، زهرا جاني پور و محسن فاتحي را به عنوان دانشجويان سه ستاره اعلام كرديم كه با وجود كسب رتبه علمي به دليل فعاليت منتقدانه نسبت به مسوولان دولت و مديران دانشگاه در دوره كارشناسي نتوانستند در دوره كارشناسي ارشد ثبت نام كنند و كارنامه‌هاي آنها به صراحت نشان مي‌داد آنها حائز رتبه علمي شده‌اند. علاوه بر آن اسامي مهدي اميني‌زاده، حامد حسن‌دوست و پيمان عارف را اعلام كرديم كه يا ثبت نام نشدند يا در سال گذشته صلاحيت آنها رد شده است.»
اين فعال دانشجويي تصريح كرد:« كليه دانشجويان دو ستاره با اخذ تعهد و به صورت مشروط ثبت‌نام شده‌اند در حالي كه بسياري از اين دانشجويان فاقد هرگونه حكم از كميته انضباطي يا دادگاه بوده‌اند و به نظر مي‌رسد اخذ تعهد براي جلوگيري از فعاليت منتقدانه آنها است.»
نيكونسبتي، گفت:« اين اسامي به خوبي كذب بودن اظهارات برخي مسوولان را نشان مي‌دهد و بر خلاف اظهارات آن‌ها اين افراد نه تنها داراي مشكل حاد امنيتي نيستند بلكه بسياري از آنها فاقد حكم از كميته انظباطي و دادگاه هستند و هيچكدام نيز ازسوي دادگاه ذيصلاحي از ادامه تحصيل محروم نشده‌اند.»
اين فعال دانشجويي در ادامه با بيان اينكه « مردم ايران به فرهنگ چند هزار ساله خود كه پر از صفحات زرين علم آموزي است و شيعيان به اينكه كه حتي منكران خدا نيز در زمان امامان شيعه حق حضور در كلاس‌هاي درس آن بزرگواران را داشته‌اند، افتخار مي‌كنند» گفت:« به خوبي نمايان است كه رفتار مغاير با فرهنگ ايراني، اسلامي و قانون اساسي از سوي برخي مسوولان وزارت علوم حتي باعث محكوميت در مراجع بين‌المللي شده است.»
نيكونسبتي گفت:« ما دليل اين رفتار خصمانه را ترس از شكل‌گيري حركت اصلاحي ديگري در دانشگاه‌ها مي‌دانيم. در واقع هجوم به دانشجويان و انجمن‌هاي اسلامي از آن جهت است كه آنها در گذشته پيشگام حركت اصلاحي بوده‌اند و در حال حاضر نيز منتقد هستند.»
نيكونسبتي در پايان اسامي شش دانشجويي ديگر را كه به گفته وي عليرغم قبولي در آزمون علمي كارشناسي ارشد، فاقد صلاحيت عمومي ادامه تحصيل شناخته شده‌اند را به شرح زير اعلام كرد:« روزبه رياضي مقدم، عضو سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير، غريب سجادي، عضو انجمن اسلامي دانشگاه تربيت معلم، سعيد اردشيري، عضو انجمن اسلامي دانشگاه باهنر كرمان، شورش مرادي، دانشجوي دانشگاه كردستان، سالار ساكت، عضو كانون فرهنگي دانشگاه كردستان و علي ذات علي فرد، عضو انجمن اسلامي دانشگاه علم و صنعت.»
دادگاه سه دانشجوي دانشگاه يزد برگزار شد
جلسه رسيدگي به اتهامات نويد غلامي، بهروز خالقي و مرتضي برش‌‏جان از دانشجويان دانشگاه يزد در شعبه پنجم دادگاه تجديدنظر استان يزد برگزار شد.
هوشنگ پوربابايي، وكيل مدافع اين دانشجويان دانشگاه يزد در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، اتهامات موكلانش را فعاليت تبليغي عليه نظام عنوان كرد و گفت: موكلانم در دادگاه بدوي به تحمل شش ماه حبس تعزيري محكوم شده بودند كه با اعتراض ما پرونده جهت رسيدگي به دادگاه تجديدنظر استان يزد ارجاع شد كه دادگاه رسيدگي به تجديدنظرخواهي اين پرونده نيز تشكيل شد.
وي افزود: علي‌‏رغم عدم حضور نماينده دادستان در جلسه دادگاه، ما به صورت ماهوي به دفاع از موكلان و نيز به رد دلايل ذكر شده در كيفرخواست پرداختيم. دلايل موجود در كيفرخواست و نيز رأي دادگاه بدوي مبتني بر اقارير متهمان پرونده بود كه ما نيز به اقارير موكلان در پرونده اشاره كرديم كه هيچ اقراري داير بر فعاليت تبليغي عليه نظام در آن وجود نداشت.
پوربابايي تصريح كرد: اقرار دوم ذكر شده در كيفرخواست مربوط به گزارش اداره اطلاعات استان يزد بود كه صرف‌‏نظر از ضد و نقيض بودن اين گزارش، در اعلام اسامي متهمان، فعاليت‌‏هاي موكلانم به صراحت در آن ذكر نشده است. يكي ديگر از دلايل صدور كيفرخواست و صدور رأي بدوي نيز عدم حضور مرتضي‌‏ برش‌‏جان در مرحله بازپرسي و دادگاه ذكر شده بود كه ما نيز اعلام كرديم كه ادله اثبات دعوي در قانون به صراحت مشخص شده و به صرف عدم حضور متهم، نمي‌‏توان براي وي قرار مجرميت و نيز رأي عليه او صادر كرد.
وكيل مدافع اين سه دانشجوي دانشگاه يزد ادامه داد: در ماهيت امر دفاع نيز اعلام كرديم كه وفق ماده 500 قانون مجازات اسلامي، فعاليت تبليغي عليه نظام داراي شرايط و اركاني است كه فعاليت عليه كليت نظام و قصد براندازي كل نظام به نفع گروه‌‏ها و موسساتي كه قصد براندازي باشد را شامل مي‌‏شود و اگر اين سه ركن در جرمي محرز نباشد، مي‌‏توان فردي را مشمول ماده مزبور دانست. ضمن اينكه صدور يك بيانيه صرفاً انتقادي عليه يكي از نهادهاي نظام به نام شوراي نگهبان، نمي‌‏تواند مصداق براندازي باشد و عقل سليم هم اين انتقاد را به نفع نظام مي‌‏داند نه به ضرر آن، به همين خاطر تقاضاي صدور حكم برائت موكلان را در جلسه دادگاه خواستار شديم.
جلسه محاكمه چهار وبلاگنويس، ميرابراهيمي، معماريان، رفيع‌‏زاده و غلام‌‏تميمي فردا برگزار مي‌‏شود
جلسه رسيدگي به اتهامات روزبه ميرابراهيمي، اميد معماريان، شهرام رفيع‌‏زاده و جواد غلام‌‏تميمي، از وبلاگ‌‏نويسان روزنامه‌‏نگار صبح فردا در شعبه 1059 دادگاه عمومي تهران برگزار مي‌‏شود.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، وكلاي مدافع اين چهار وبلاگ‌‏نويس روزنامه‌‏نگار صبح فردا با حضور در شعبه مزبور به دفاع از اتهامات انتسابي موكلان خود داير بر "مشاركت در تشكيل گروه‌ و جمعيت‌‏ در داخل كشور با هدف برهم زدن امنيت كشور"، "عضويت در جمعيت‌‏هايي كه در داخل و خارج كشور كه با هدف برهم زدن امنيت كشور فعاليت مي‌‏كنند"، "فعاليت تبليغي عليه نظام"، "نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي از طريق نگارش در روزنامه‌‏ها و سايت‌‏هاي غيرقانوني مثل امروز و گويا" و "مصاحبه با راديوهاي بيگانه" مي‌‏پردازند.
پرونده ميرابراهيمي، معماريان، رفيع‌‏زاده و غلام‌‏تميمي پيش از اين در شعبه دوم بازپرسي دادسراي ناحيه 9 عمومي و انقلاب تهران (ناحيه فرودگاه) مطرح بود كه براي اين پرونده‌‏ها قرار مجرميت صادر و با صدور كيفرخواست به شعبه 1059 دادگاه عمومي تهران ارجاع شده است.
اين چهار وبلاگ‌‏نويس روزنامه‌‏نگار، سال 83 به مدت چند ماه در بازداشت موقت به‌‏سر بردند و سپس با تأمين قرار وثيقه آزاد شدند.
پرونده موسوم به سايت‌‏هاي اينترنتي، چندين متهم داشت كه برخي از اين متهمان در مرحله دادسرا با قرار منع پيگرد مواجه شدند و تنها پرونده چهار تن از اين وبلاگ‌‏نويسان به نام‌‏هاي روزبه ميرابراهيمي، اميد معماريان، شهرام رفيع‌‏زاده و جواد غلام‌‏تميمي با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به دادگاه ارجاع شد كه دادگاه اين پرونده نيز پس از دو سال روز ششم آبان ماه سال جاري در شعبه 1059 دادگاه عمومي تهران تشكيل مي‌‏شود.
برگزاری دادگاه ابراهیم رشیدی در ارومیه
اورمونیوز : دادگاه ابراهیم رشیدی (ساوالان) فعال سیاسی آذربایجان هفته گذشته در شعبه یکم داگاه انقالاب اورمیه به ریاست قاضی درویشی برگزار گردید. در این جلسه قاضی با برشمردن اتهامات این فعال سیاسی از وی خواست که در برابر اتهامات از خود دفاع کند. وی نیز که بدون حضور وکیل در دادگاه حضور یافته بود با رد اتهامات به دفاع از خود پرداخت. رای دادگاه این فعال سیاسی هفته آینده اعلام خواهد شد. هم چنین برای دستگیرشدگان روز یکم مهرمکاه در اورمیه احضاریه ای از سوی دادگاه انقلاب اورمیه رسیده است. در این احضاری از آنان خواسته شده به اتهام همکاری با گروهک های تجزیه طلب خارج از کشور در آذرماه سال جاری در جلسه دادگاه حضور یابند.
قتل و شکنجه زندانیان رویه رژیم است، عادی و سیاسی نمی شناسد
ایران پرس نیوز
جعفر پویه
شکنجه و بدرفتاری در رژیم جمهوری اسلامی آنچنان نهادینه شده است که هر نهاد و یا ارگانی که دستگیری افراد را جز وظایف خود تعریف می کند، به آن دست می زند. در این راه بعضی از ارگانها همچون پلیس و اداره آگاهی گوی سبقت را از بقیه ربوده اند. در این مراکز که به ظاهر وظیفه تامین امنیت شهروندان را به عهده دارند، گاه شکنجه به حدی است که به مرگ و یا نقص عضو افراد دستگیر شده منجر می شود.
طبق آخرین اخبار منتشر شده، اداره آگاهی شهرستان مسجد سلیمان فردی را به اتهام نگهداری مشروبات الکلی و جعل سند دستگیر کرده و آنچنان وی را تحت شکنجه قرار داده که منجر به قطع هر دو دست او شده است.
به نوشته سایت "ادوار نیوز"، این شخص مدت 8 سال به اتهام سیاسی در زندان بسر برده است. یعنی، فرد مذکور از زندانیان سیاسی آزاد شده است که به جرم نگهداری مشروبات الکلی دستگیر می شود و آنقدر او را شکنجه می کنند که هر دو دست خود را از دست بدهد. به بیان دیگر، کار ناتمام دادستانی رژیم را اداره آگاهی تمام می کند و او را به اتهامی واهی زجرکش می کنند. این درحالی است که به نوشته سایتهای خبری رژیم، در چند روز گذشته دو جوان که به جرم کیف قاپی دستگیر شده بودند، در بازداشتگاه آگاهی تهران یکی پس از دیگری خودکشی می کنند. به ظاهر ماموران رژیم این دو جوان را آنقدر تحت شکنجه قرار می دهند که جان می بازند و پس از آن تحت عنوان خودکشی
آنها، خود را بیگناه جلوه می دهند. این همان شیوه ای است که رژیم در برابر قتل زنده یادان اکبر محمدی و فیض مهدوی به کار برده است.

همزمان از زندان گوهردشت (رجايی شهر کرج) نیز خبر می رسد که جانیان و اوباشان رژیم به زندانیان سیاسی در فرعی 5 یورش می برند و به پس از ضرب و شتم، آنان را تهدید به قتل می کنند. به گزارش بهروز جاوید تهرانی از این زندان که خطاب به همه آزادیخواهان و مجامع بین المللی نوشته است، جان زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت در خطر است و هر آن امکان دارد که جلادان اوباش حکومتی اقدام به قتل آنان بنمایند.
دستگیریهای خودسرانه و بدون دلیل، شکنجه و قتل زندانیان کار روزانه سرکوبگران رژیم جمهوری اسلامی شده است. شکنجه و قتل از زندانیان سیاسی عبور کرده و زندانیان عادی را نیز در بر گرفته است. دستگیری زندانیان سیاسی آزاد شده به جرمهای واهی همچون نگهداری مشروبات الکلی و شکنجه آنان تا سرحد مرگ در شکنجه گاههای غیر رسمی، ادامه دارد.
باید به این اعمال ضد انسانی و بربریت جلادان حکومتی اعتراض کرد. تنها در یک اعتراض همگانی علیه تمامیت رژیم ولایت فقیه، بدون در نظر گرفتن وابستگی سیاسی و یا اتهامهای بی پایه حکومتی علیه دستگیر شدگان می شود چهره دژخیمان را افشا کرد. شکنجه و قتل زندانیان غیرسیاسی نیز غیرانسانی است و باید به آن اعتراض کرد. حکومت ولایت فقیه با جدا کردن متهمین و مجاز شمردن خود در قتل و شکنجه و اعدام آنها، شیوه دادرسی عهد جاهلیت را به کار می بندد. به این بی عدالتی و اوباش گری باید پایان داد. اعتراض همگانی ما می تواند آدمکشان حکومتی را به عقب نشینی وا دارد. این اعتراض به هر اندازه و به هر شیوه ای که باشد موثر است.
احضار 5 شهروند بوکانی به دادگاه انقلاب
موکریان
خسرو کــردپور، روزنامه نگار ، کردستان
دادگاه انقلاب اسلامی شهر مهاباد ، 5 شهروند بوکانی به نام های محمدامین سلیمیان ، آزاد سلیمیان ، اسماعیل سلیمیان ، خضرسعید نژاد و خالد قادری را احضار نمود .
نامبردگان که چندی پیش به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون ، بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده بودند ، روز 8 آبان ماه سال جاری در شعبۀ دوم دادگاه انقلاب اسلامی شهر مهاباد ، دادگاهی خواهند شد .
چند خبر از روزنامه‌هاي داخل ايران
كارفرمايان ساوه اي براي اشتغال نيروي كار سفته 100 ميليون ريالي مي گيرند
آبان 1385- 26 اکتبر ۲۰۰6 – خبرگزاری حکومتی ایلنا
مهدي زماني نوري، دبير اجرايي خانه كارگرساوه، گفت: برخي از كارفرمايان منطقه با توسل به قراردادهاي موقت كار و انعقاد قراردهاي سفيد امضا, نيروي كار را از حداقل ها محروم مي كنند و همچنین برخي از كارفرمايان پا را فراتر گذاشته و به منظور فرار از تعهدات قانوني اقدام به اخذ غير قانوني 10 ميليون تومان سفته از كارگران جهت اشتغال بكار موقت در كارخانجات منطقه مي نمايند تا كارگران از مراجعه به دستگاه قضايي خودداري كنند!
فقط 5 درصد دانشجویان بورسيه به كشور باز می گردند
1385- 26 اکتبر ۲۰۰6 – روزنامهء حکومتی ج.ا
دانشجویان بورسیه ای به ایران باز نمی گردند، بررسى ها نشان مى دهد از مجموع دانشجويانى كه مدت بورس تحصيلى آنها تا ۸۳ به اتمام رسيده ۷% به كشور بازنگشته اند، ۲۳% درحال تحصيل هستند و حدود ۵% به كشور مراجعت كرده اند!
داستان يک پسـر تـن فـروش: ماه رمضان کاسبی ما سکه بود
ایمیل ارسالی از مزدک. ک
غم انگيزتر از نوشته هاى يک زن تن فروش هم هست و آن هم يادداشتى است کــه می خوانيد. يادداشت يكى از همان ها كه شنيده ايد تعدادشان در تهران روز به روز بيشتر ميشود و تمام شهر را گرفته اند. همه از اينها به عنوان معضل اجتماعى صحبت ميكنند اما كسى پاى دردشان نمى نشيند. انگار اينها طاعون دارند. بعضى از قسمت هاى اين نوشته سانسور شد. اگر قرارست كه گريه كنيد و اگر قرارست كه خشم بگيريد بر كسانى كه اين وضعيت را به جامعه ايران تحميل كردند. ولى به هر حال بايد با واقعيت آشنا شويد.
واقعيت برهنــه
خيلى ميترسيدم. اونا ميتونستن آبروى منو ببرن، من تو اون مدت با بسيجى هاى زيادى دوست شده بودم. خيلى هاشون آدمايى بودن كه من به عنوان يه دوست واقعاً به اونا افتخار ميكردم. اونا ادعايى نداشتن ولى از همه بهتر بودن ولى اينهايى كه اين دفعه من باهاشون صميمى شده بودم و گولشونو خورده بودم آدمايى بودن كه فقط ادعاى ديندارى ميكردن و باعث شدن من از تموم بسيجى ها زده بشم. اونا خوب نبودن. اونا دنبال گول زدن امثال من بودند. پارك رفتن هاى من شدت پيدا كرده بود. ديگه صبح تا شبم رو دنبال تن فروشى بودم. آدمى شده بودم كه هيچ كس برام مهم نبود. دوست داشتم ايدز بگيرم و به همه منتقل كنم. براى همين نود درصد سكسهام بدون كاندوم بود. خودم براى خودم بى ارزش شده بودم. همش تو فكر پايان دادن به اين زندگى نكبت بار بودم. اكبر كه اولين مشترى من بود هفته اى يك بار با من سكس ميكرد. بيشتر مشترى هام رو اون برام پيدا ميكرد. بعضى وقتها زنگ ميزد و تلفن چند نفر رو مى داد و مى گفت اينهارو امروز برو. محسن هم شبا منو با ماشينش مى برد براى كار. تقريباً روزى بالاى شش بار رد ميكردم. پنج شنبه ها كه از چند روز قبلش رزرو ميشد. هفته اى نبود كه تو پارتى و مهمونى گى ها نباشم. ولى با تمام اين ها خيلى افسرده شده بودم. تا تنها ميشدم ياد سرگذشت خودم مى افتادم. فكر ميكردم كه من چقدر بدبخت هستم. چرا من هميشه بايد اسباب لذت ديگران باشم. چرا من هيچ وقت نبايد از رابطه با يه مرد لذت ببرم. من بات نبودم. به خاطر تن فروشى بات شدم. و بات هم ماندم. من هميشه

آرزو داشتم يك رابطه دو طرفه داشته باشم. ولى خودم دنياى خودمو نابود كرده بودم. ياد حرفاى يكى از دوستاى بسيجيم افتادم. يكيشون كه هنوز با من دوسته و منو خيلى راهنمايى ميكرد. ولى حيف كه قدرشو ندونستم. اون ميگفت: پسر تو خودتو گم كردى. تو چرا اجازه مى دى باهات هر كارى بكنن. فقط به خاطر پول؟ من بهش ميگفتم براى پول نيست، من عادت كرده ام. اون مى گفت اونا تو رو خيلى خار و پست ميكنن. بعد برام يه مثال زد. گفت سنگ توالت چقدر بى ارزشه؟ مى بينى همه روش همه كار مى كنن. شده محل تخليه كثافت هاى آدما. ميگفت نذار ازت مثل سنگ توالت استفاده كنن. ميگفت نذار لذات حيوانى خودشونو رو تو تخليه كنن و بذارن برن. حد اقل با يكى دوست بشو كه لذات انسانيشو با تو شريك بشه. من بهش ميخنديدم. و بى اعتنا بودم... .
تكمله
ماه رمضان هست...
شباى تاريكى و گريه رسيده...
شباى خاموشى ستاره ها
شباى بهشت زهرا رفتن من و بچه ها
ماه رمضان رسيده
شبايى كه ذره ذرش برام خاطره است
مسجد ارك و فلافل هاى خوشمزش
افطارى خوردن تو هيأت و جيم زدن قبل از همه
ماه رمضان آمده ...
شباى زولبيا و باميه سيگار و دود قبل از سحر
شباى حسرت يك جرعه عرق
ماه رمضان برام قشنگه... هميشه برام قشنگ بوده. اين ماه رو خيلى دوست دارم. هر چند كه بد ترين خاطراتم رو از همين ماه رمضان داشتم. آخه اون موقع ها كه بيزنس ميكردم تو همين ماه رمضان بود كه اوج بيزنس من ميشد. نميدونم چرا؟ اما ماه رمضان كه مى شد كاسبى ما هم سكه ميشد. حالا يا فقط برا من اينجورى بوده يا برا همه... ، اينو نميدونم...، ماه رمضان بيزنس از ظهر شروع ميشد و تا ساعت چهار صبح ادامه داشت شام با يكى بوديم. نزديك افطار با يكى، سحر با يكى، نيمه شب با يكى، هر ساعت با يكى. همه جور آدم پيدا ميشد. بيشتر سكس هامون هم تو حموم بود. آخه ماه رمضان حمام هاى محله ما تا صبح باز هستند!
البته نمى گم همشون بد بودند. خب به هر حال آدم كه بيزنس ميكنه بعضى وقتا هم با كسائى هست كه براش قشنگ هست اما چه فايده كه همه به چشم يه روسپى و كاسب به آدم نگاه ميكنن. به هر حال رمضان آمده و من در دنيايى از خاطرات غوطه ور هستم... . از خاطرات خيلى دور و خيلى نزديک... . من يك پسر تن فروشم
اسكن اجباری انگشتان براي تمامي متقاضيان ويزای ورود به انگليس
به نقل از على مستعلى زاده، نیمروز لندن
پیک ایران
سايت سفارت انگليس در تهران : دولت بريتانيا به منظور حفظ هويت افراد، تسهيل ورود به بريتانيا در آينده و مبارزه با جعل ويزا يا سوء استفاده از نظام مهاجرت و پناهندگي آن كشور به عنوان بخشي از يك فرايند جهاني تعيين هويت ، سيستم گرد آوري اطلاعات بيومتريك ( اسكن از انگشتان) را معرفي مي كند.
از 17مهر 1385لازم است تمامي متقاضيان ويزاكه پنج سال يا بيشتردارند، بدون در نظر گرفتن تابعيتشان به منظور تهيه اسكن از انگشتان درخواست ويزاي خود را شخصا"ا به سفارت بريتانيا ارائه كنند.
به منظور جلوگيري ازايجاد صفهاي طولاني، از متقاضيان درخواست مي شود به صورت آنلاين براي ويزاي بريتانيا اقدام كنند. متقاضيان مي توانند براي ارائه مدارك و تهيه اسكن انگشتان از سفارت درخواست وقت ملاقات كنند .
لازم است از تمام متقاضيان ويزا، به غير از كودكان زير پنج سال اسكن از انگشتان تهيه شود. با اين وجود ممكن است براي متقاضياني كه به دلايل پزشكي قابل قبول، قادر به تهيه اسكن نيستند، استثناء قا ئل شويم.
اسكن از انگشتان با استفاده از يك اسكنر الكترونيك و بدون استفاده از هيچگونه جوهر،مايع يا ماده شيميايي از تمامي متقاضيان تهيه مي شود و انجام آن حدود 2 دقيقه به طول مي انجاميد. در صورت خودداري از تهيه اسكن از انگشتان، درخواست ويزاي متقاضيان به جريان نخواهد افتاد.
لازم است تمامي متقاضيان پيش از حضور در سفارت از عدم وجود هر گونه نقش ( مثلا" حنا) ، خالكوبي و يا جراحت بر روي انگشتان خود اطمينان حاصل كنند.چرا كه اين موارد ميتوانند امكان ارائه اسكن قابل قبول را از آنان سلب كنند. تا زماني كه متقاضيان قادر به ارائه اسكن قابل قبول از انگشتان نباشند، درخواست ويزاي آنان به جريان نخواهد افتاد.
در آستانه سالگرد خشونت ها در حومه پاریس، چهار اتوبوس به آتش کشیده شد
راديو فردا : طی دو روز گذشته در آستانه سالگرد رویدادهای خشونتبار نوامبر 2005، دسته های پنج تا بیست نفری در چند شهر اطراف پاریس، با حمله به گروه های گشتی پلیس و آتش زدن چهار اتوبوس در طول دوشب، تحریم مامورین انتظامی و ایجاد رعب و هراس تلاش کردند فضایی پرتنش بوجود آورند و محیط را برای شعله ور ساختن آتش خشونت های جدیدی آماده کنند. در حالی که مقامات فرانسه سعیشان بر این است با حفظ آرامش و در دست داشتن کنترل موقعیت، بهانه ای برای آغاز خشونت ها به دست جوانان ندهند. در آتش سوزی های دو روز اخیر، مشتی از جوانان خشونت طلب در دسته های هشت نفری وارد اتوبوس های شهری شدند و با پخش مواد آتشزا اتوبوس ها را به آتش کشیدند. در یکی از موارد سه جوان با اسلحه کمری راننده اتوبوس را که در مقام مقاومت برآمده بود، مورد تهدید قرار دادند. در این میان برخلاف سال گذشته که رسانه های خبری آشوب های مناطق مختلف را زیر پوشش وسیع سرتاسری قرار دادند، امسال برای پیشگیری از تشویق جوانان، در شدت بخشیدن به تحریکات نخستین خود، تصمیم گرفته اند به یک پوشش خبری ساده و عمومی اکتفا کنند

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;