Wednesday, October 25, 2006

2/08/1385 سه شنبه




چه راهكارهايي پيش روي جنبش دانشجويي وجود دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

جمهوری اسلامی فعالیتهای غنی سازی اورانیوم را گسترش می دهد
ایران پرس نیوز
خبرگزاری رویتر به نقل از دیپلماتهای مستقر در وین که در جریان تحولات مربوط به فعالیتهای هسته ای جمهوری اسلامی قرار دارند، گزارش داد که رژیم تهران بدون توجه به هشدار شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر اعمال تحریمهای بین المللی، دومین آبشار دستگاههای سانتریفیوژ خود را در یکی از تاسیسات هسته ای راه اندازی کرده است.
به گفته این منبع، این دومین آبشاری است که با 164 دستگاه سانتریفیوژ بهم پیوسته توسط رژیم تهران فعال می شود. روش بهم پیوسته دستگاههای سانتریفوژ بشکل آبشار برای بالابردن سطح توانایی در زمینه غنی سازی اورانیوم بکار می رود.
همین منابع گفتند آبشار دوم در اوائل ماه اکتبر راه اندازی شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از دیپلماتها نوشت رژیم تهران با راه اندازی مجموعه جدیدی از دستگاههای سانتریفوژ در حال گسترش برنامه غنی سازی اورانیوم است.
رژیم تهران از اعلام خبر راه اندازی دومین آبشار دستگاههای سانتریقوژ خودداری کرده است، اما احمدی نژاد روز گذشته طی سخنانی در شهرری گفته بود "اگر کشورهای غربی فکر می کنند که با اعمال فشار، جمهوری اسلامی از برنامه های هسته ای خود دست می کشد، سخت در اشتباه اند."
در واکنش به خبر فعال شدن دومین آبشار سانتریفیوژها جهت غنی سازی اورانیوم در یکی از تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ابراز نگرانی اظهار داشت این همان فعالیتی است که همیشه از آن نگران بودیم.
شان مک کورمک گفت ادامه چنین فعالیتهايی برای جامعه جهانی بسیار خطرناک است، چرا که به معنای آغاز تولید اورانیوم غنی شده و یا دست کم دستیابی به دانش تولید آن با غلظت بالا است که نهایتا می تواند به تولید سلاح هسته ای منجر شود.
در این میان علی لاریجانی، دبیر شورایعالی امنیت جمهوری اسلامی طی سخنانی با اشاره به پیش نویس قطعنامه تحریم در شورای امنیت سازمان ملل متحد، کشورهای اروپايی را مورد تهدید قرار داد و گفت "اگر کشورهای اروپایی به اقدامات رادیکال دست بزنند، ما در شرایط جدیدی قرار خواهیم گرفت و با توجه به اقدام آنها، تصمیم گیری خواهیم کرد."
وی در واکنش به اظهارات وزیر دفاع فرانسه که گفته بود، "...البته در مذاکره با رژیم تهران بسته نشده است"، گفت "اگر اروپايیها بر این باورند که می توانند هم ماجراجويی کنند و هم مذاکره را ادامه دهند، اشتباه می کنند."
خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی نوشت دبیرکل آینده سازمان ملل متحد طی سخنانی برنامه های هسته ای رژیم تهران را تهدیدی برای پیمان بین المللی منع گسترش سلاحهای اتمی دانست.
آقای بان کی مون که بزودی جانشین کوفی عنان می شود، طی یک سخنرانی به مناسبت شصت و یکمین سالگرد تاسیس سازمان ملل گفت رژیم تهران تاکنون درخواست های شورای امنیت مبنی بر توقف تمامی فعالیتهای مربوط به غنی سازی اورانیوم را نادیده گرفته است و به نظر می رسد که راه برای حل مسالمت آمیز این مسئله، پر پیچ و خم باشد.
در همین حال روزنانه روسی کامرسانت در باره سفر کوتاه کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا به مسکو که روز شنبه گذشته انجام گرفت، نوشت هدف اصلی از این دیدار تلاش برای تشدید فشار بر کره شمالی اعلام شده بود، اما این تنها مسئله اصلی در دستور کار وزیر خارجه آمریکا نبود. خانم رایس در مسکو گفتگوهای فشرده ايی نیز در باره رژیم تهران انجام داد.
این روزنامه نوشت قرار است این موضوع (بحران رژیم تهران) بهمراه سایر مسائل بطور نهایی در دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در جریان نشست سران سازمان همکاریهای اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام حل شوند.
فاجعه خانمانسوز اعتیاد در ایران تحت حاکمیت آخوندها
خبرگزاری حکومتی آریا: با اجراى طرح تست اعتياد در بين رانندگان وسايل نقليه عمومى مشخص شد 58 درصد رانندگان کاميون هاى تست شده معتاد بودند. سرپرست پليس راه نيروى انتظامى با اعلام اين خبر، افزود: با اجراى طرح جامع انضباط ترافيکى و کاهش تصادفات از 5 هزار و 468 راننده وسايل نقليه عمومى تست اعتياد گرفته شد و رانندگان معتاد به مقامات قضايى معرفى و دفترچه آنها ضبط و بايگانى شد.
وى اضافه کرد: طرح تست اعتياد رانندگان وسايل نقليه عمومى در 27 استان کشور با همکارى بهدارى کل ناجا اجرا شد.
سرهنگ هاشمى تصريح کرد: در اين طرح از دو هزار و 609 راننده اتوبوس تست اعتياد گرفته شد که در مرحله اول 773 نفر يعنى 6/27 جواب تست آنها مثبت و در مرحله دوم 338 نفر مورد تست قرار گرفتند که 13 درصد آنها معتاد بودند.
وى افزود: طى اين مدت از 2هزار و 859 نفر از رانندگان كاميون نيز تست اعتياد گرفته شد كه 1073 نفر از آنها در مرحله اول و 539 نفر نيز در مرحله دوم معتاد شناخته شدند.
سرپرست پليس راه كشور خاطرنشان كرد: رانندگان معتاد پس از اخذ دفترچه كار به مراجع قضايى معرفى شده‌اند.
آخرین آمار زندان ها و زندانیان در رژيـم اسلامی
آبان 1385- 23 اکتبر ۲۰۰6 - خبرگزاری حکومتی ایسنـا
دکتر پرويز افشار، معاون سلامت، اصلاح و تربيت سازمان زندانها، اعلام کرد و گفت: در 228 زندان در حال حاضر 144000نفر زندانی در زندانها بسر می برند. وی ميزان رفت و آمد سالانه به زندانها را حدود 650000 نفر ارزيابی کرد.
اولاد بیشتر – ساعت کار کمتــر
آبان 1385- 23 اکتبر ۲۰۰6 - خبرگزاری حکومتی ایسنـا
خانم ها، نيمه‌وقت كار كنند، ولى حقوق كامل بگيرند
پاسدار احمدی نژاد، گفت: اين‌كه مي‌گويند دو بچه كافى است، من با اين امر مخالف هستم. كشور ما داراى ظرفيت‌هاى فراوانى است. ظرفيت دارد كه فرزندان زيادى در آن رشد پيدا كنند، حتى ظرفيت حضور 120 ميليون نفر را نيز داراست. اين غربي‌ها خود دچار مشكل هستند و چون رشد جمعيت‌شان منفى است، از اين امر نگران هستند ! و مي‌ترسند كه جمعيت ما زياد شود و ما بر آنها غلبه كنيم!
من در اين‌جا اعلام مي‌كنم: "دولت اين آمادگى را دارد كه طبق لايحه‌اى، اين زمينه را فراهم كند كه ساعت كار زنان متاهل نسبت به تعداد فرزندانى كه دارند كاسته شود".
سامان دهی مــد و لباس قانونی شد
آبان 1385- 23 اکتبر ۲۰۰6 - خبرگزاری حکومتی ایـرنـا
لایهء طرح 11 ماده ای سامان دهی مـد و لباس تصویب شد!؟
نمايندگان‌ مافیای رژيـم، در مسجد شوراي اسلامي، باتصويب نهايي طرح "ساماندهي مد و لباس"، تمامي دستگاه‌هاي دولتي را مكلف كردند تا از بودجه سنواتي رديف‌هاي خدماتي - رفاهي خود، جهت تشويق تقاضاي پارچه و لباس منطبق با الگوهاي ايراني – اسلامي، تسهيلات خريد پارچه و لباس‌هاي مذكور را در اختيار كاركنان خود قرار دهند.
نامه ارائه شده توسط کمیته مرکزی گزینش سازمان سنجش به دانشجویان ستاره دار
پیک ایران
خبرنامه اميرکبير : جناب وزیر علوم که اخیرا اعلام نموده اند، هیچ دانشجویی برای ورود به دوره کارشناسی ارشد توسط گزینش سازمان سنجش و یا وزارت اطلاعات و …. رد نشده است،چه توضیحی در مورد این نامه که به دانشجویان سه ستاره داده شده است دارند.خبرنامه امیرکبیر به زودی مدارک بیشتری در این زمینه جهت اطلاع عموم منتشر خواهد نمود.
ضرب و شتم يک دانشجوي ايراني در پاريس
گزارش دريافتی : يک دانشجوي عضو انجمن اسلامي دانشجويان پاريس توسط يکي از پرسنل سفارت ايران در پاريس مورد ضرب و شتم قرار گرفت. عباس زارع خليلي دانشجويان هنر دوره دکتري دانشگاه سوربن به دليل تهيه فيلمي از تحرکات عوامل سفارت مذکور در نشست سالانه اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان در اروپا مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفت بصورتي که بيني وي شکست و آثار کبودي زير چشم وي مشهود مي باشد.
اخيرا عوامل گروههاي فشار و وابستگان طيف فکري مصباح يزدي در ميان دانشجويان ايراني در پاريس نفوذ کرده و در تلاش براي بهم زدن اتحاد در ميان دانشجويان هستند.
مهدي ج ضارب و از کارمندان سفارت ايران داماد يکي از مسئولان بلند پايه وزارت امور خارجه است که با استفاده از نفوذ پدر خانم خود دست به ضرب و شتم افراد مي زند .
دانشجويان ايراني بزودي تصميم دارند در واکنش به اين اهانت گروههاي فشار دست به تحصن و اعتراضات گسترده اي بزنند.
اعضاي گروه فشار در پاريس به تحريک عوامل اطلاعاتي سفارت در تلاش هستند خط رعب و تهديد را دنبال کنند اما اکثريت دانشجويان عضو مخالف تحرکات ايشان هستند.
ايران: مانور مشترک آمريکا تحريک آميز است
بی بی سی : يک منبع آگاه در وزارت خارجه ايران مانورهای مشترک آمريکا و چند کشور ساحلی خليج فارس را مخاطره آميز و هدف از برگزاری آن را بحران آفرينی توصيف کرده است.
روز سه شنبه، 24 اکتبر، خبرگزاری دولتی ايران - ايرنا - به نقل از اين منبع آگاه، که نخواسته نام وی فاش شود، گزارش کرد که مانورهای مشترک هفته آينده ايالات متحده، بحرين و کويت "دارای اغراض سياسی و امنيتی خاص"، تحريک آميز و مشکوک است.
به گزارش ايرنا، اين منبع وزارت خارجه اين مانورها را در راستای تقويت امنيت و ثبات منطقه خليج فارس ارزيابی نکرده و در عوض، هدف از اجرای آن را "تضعيف توسعه اقتتصادی و تجاری و بحران آفرينی بيشتر آمريکا در منطقه" دانسته است.
به نظر وی، تقويت امنيت منطقه مستلزم اتکای به منابع بومی، تقويت همکاری امنيتی و سياسی کشورهای گروه موسوم به 2+6 شامل اعضای شورای همکاری های خليج فارس، ايران و عراق و همچنين "بی توجهی به سياست های جنگ افروزانه نو محافظه کاران آمريکا" است.
اين منبع آگاه افزوده است که اقدام آمريکا در حمله به عراق و افغانستان و تحولات اخير لبنان باعث شده تا، به گفته وی، مقامات آمريکايی به تدريج ناکامی دهه 1970 در ويتنام را تجربه کنند.
وی اظهار نظر کرده که اين وضعيت باعث ناخرسندی رای دهندگان آمريکايی و تضعيف موقعيت حزب جمهوريخواه آمريکا در انتخابات آينده شده و هدف دولت اين کشور از مانورهای هفته آينده اين است که با ايجاد اختلاف در ميان کشورهای منطقه، موقعيت اسرائيل تقويت شود و شانس اين حزب در انتخابات بهبود يابد.
ارزيابی سپاه
روز يکشنبه اين هفته نيز سرلشگر پاسدار يحيی رحيم صفوی، فرمانده کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در اشاره به مانور مشترک آمريکا، بريتانيا، فرانسه، کويت و بحرين و آنچه که حضور بيکانگان در مرزهای مشترک کشورهای همسايه ايران می خواند، گفت که نيروهای مسلح جمهوری اسلامی تحرکات دشمن در منطقه را زير نظر دارند.
وی گفت که ارتش و سپاه پاسداران استراتژی بازدارندگی و دفاع همه جانبه را دنبال می کنند.
بحرين و کويت از جمله کشورهايی هستند که جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا، آنها را "متحدان غير عضو ناتو" خوانده است و بر همين اساس، از برخی امتيازات در روابط نظامی با ايالات متحده برخوردار هستند.
همچنين، از سال 1996، دفاتر فرماندهی ناوگان پنجم ايالات متحده در منامه، پايتخت بحرين، قرار دارد.
خبرنگار بی بی سی در تهران می گويد که مانورهای هفته آينده شامل تمرين عمليات توقف و بازرسی کشتی های مظنون به حمل جنگ افزارهای کشتار جمعی و موشک نيز خواهد بود.
اين تمرين ها در حالی برنامه ريزی شده که ايالات متحده خواستار وضع تحريم های بينن المللی عليه ايران در زمينه همکاری و فروش تجهيزات موشکی است هر چند مشخص نيست که قطعنامه احتمالی شورای امنيت شامل بازرسی کشتی های به مقصد ايران نيز باشد.
ایر ان دومین آبشار سانتریفیوژ خود را جهت غنی سازی اورانیوم فعال کرد
مسکو، 2 آبان، خبرگزاری «نووستی» : خبرگزاری «رویتر» به نقل از دیپلمات هایی که در مذاکرات مسئله هسته ای ایران شرکت می کنند گزارش داد که ایران بدون توجه به امکان تحریمات از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد دومین آبشار سانتریفیوژهای خود را در کارخانه تحقیقاتی سوخت هسته ای براه انداخت.
این دیپلمات ها گفتند که در ایران آبشاری مرکب از 164 سانتریفیوژ پیوسته هسته ای براه انداخته شده که توانایی غنی سازی اورانیوم هم برای اهداف صلح آمیز و هم برای ایجاد بمب هسته ای را دارد.
یکی از این دیپلمات ها که در جریان مذاکرات برنامه هسته ای ایران می باشد به خبرگزاری اطلاع داد که ایران باید راه زیادی را برای ایجاد سلاح هسته ای طی کند.
یک مقام آگاه نزدیک به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: "آبشار دوم در اوائل این ماه به کار انداخته شده اما آنها فعلا بدون تزریق اورانیوم کار می کنند. بعبارت دیگر فعلا آنها به اصطلاح در حال آب بندی شدن می باشند".
مقامات ایرانی این اخبار را تاکنون تفسیر نکرده اند اما "محمود احمدی نژاد" رییس جمهور ایران روز دوشنبه اعلام کرد که کشورهای غربی اگر فکر می کنند که ایران از برنامه های خود تحت فشارهای سیاسی از سوی غرب منصرف می شود در اشتباهند.
"شون مک کورمک" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که نمی تواند این خبر را تایید کند اما به هراس واشنگتن در رابطه با اینکه ایران به سوی تولید صنعتی سوخت هسته ای گام برمی دارد اشاره کرد.
وی تاکید کرد: "این آن چیزی است که به اندازه کافی برای دیگر کشورهای جهان خطرناک می باشد چرا که به معنای آغاز تولیدات و یا حداقل داشتن امکان تولید اورانیوم با در صد بالای غنی سازی در اندازه های بالاست و در نتیجه ایجاد مواد مورد نیازبرای تولید سلاح هسته ای".
محمدرضا رحیمی راد عضو سابق انجمن دانشجویان جمهوری‌خواه
گزارشگران
ایشان با حکم شعبه یک دادگاه انقلاب و شعبه 102 دادگاه عمومی شهرستان یزد به پرداخت10 میلیون ریال جزای نقدی بدل از شش ماه حبس و 30 ضربه شلاق محکوم شد.
این فعال دانشجویی به اتهام آنچه که از آن با عنوان "توهین به مقام رهبری" و "توهین به نگهبان دانشگاه" نام برده شد محکوم شده است.
وی به خبرنگار ادوار نیوز گفت: این پرونده در جریان اعتصاب غذای سال گذشته شماری از اعضای انجمن دانشجویان جمهوری خواه و زمانی که به دعوت انجمن در دانشگاه یزد حضور یافتم برای من گشوده شد.
انجمن دانشجویان جمهوری‌خواه دانشگاه یزد در آخرین ماه‌های دولت اصلاحات توسط هیات نظارت این دانشگاه منحل اعلام شد.
به گفته این فعال دانشجویی بر اساس آنچه که در دادنامه به آن تصریح شده، یکی از استنادات احکام قضایی مزبور شکایت سرپرست سابق دانشگاه یزد دکتر نظام‌الدین مکیان بوده است.
این فعال دانشجویی گفت: در ایام بازداشت و زمانی که من پی‌گیر پرونده بودم از برخی کانال‌های غیررسمی به من اعلام شد سرپرست سابق دانشگاه پی‌گیر بازداشت و محکومیت من است و با صدور احکام صادر شده و استناد به شکایت وی، معلوم شد این امر چندان دور از واقعیت نبوده است.
عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با توجه به تکذیب اتهامات انتسابی و این که هیچگونه دلیلی برای اثبات اتهامات وجود نداشت تنها انتظار صدور رای برائت از دادگاه داشتیم اما متاسفانه این امر محقق نشد.
رحیمی راد ادامه داد: با توجه به آن‌که اتهامات وارده را بی‌اساس می‌دانم و مرتکب جرمی نشده‌ام در مهلت قانونی در یکی از محاکم قضایی تجدیدنظر خواهی می‌کنم.
این فعال دانشجویی ابراز امیدواری کرد با توجه به محتویات پرونده و اصل 37 قانون اساسی که اصل را بر برائت می‌داند دادگاه تجدیدنظر دادنامه را نقض و رای بر برائت وی صادر کند.
محمد استکی سخنگوی وقت این تشکل دانشجویی نیز اظهار داشت: دو شاهد معرفی شده برای شهادت علیه رحیمی راد، نگهبانان دانشگاه بودند که یکی از آن‌ها در مورد اتهام وی دائر بر توهین به مقام رهبری شهادت نداد و نگهبان دیگر نیز چون علیه وی دعوی دنیوی دارد شهادتش نمی تواند پذیرفته شود.
وی احکام قضایی مزبور را غیر قابل انتظار دانست و گفت: حضور پررنگ رییس دانشگاه منتسب به دولت اصلاحات در فرایند صدور چنین احکامی به عنوان شاکی، حتی اگر با هدف تسویه حساب با برخی دانشجویان و جریان‌های دانشجویی نباشد به هیچ وجه قابل دفاع نیست و نقطه تاریکی در عملکرد ایشان محسوب می‌شود.
استکی تاکید کرد: اتخاذ تاکتیک‌ها و استراتژهای غلط توسط اصلاح‌طلبان در کنار عملکردهای غیر قابل توجیهی از این دست، زمینه رویگردانی هرچه بیشتر فعالان دانشجویی از آنان را فراهم آورد.
وی گفت: زمانی که برخی مدیران منتسب به اصلاح‌طلبان زمینه برخوردهای خشنی مانند شلاق با فعالان دانشجویی را فراهم می‌کنند قاعدتاً نباید انتظار تعامل از آنان داشته باشند.
استکی تصریح کرد: توسعه سیاسی و تشکیل جبهه دموکراسی و حقوق بشر با فرستادن فعالان دانشجویان زیر شلاق همخوانی ندارد و انتظار ما از دوستان اصلاح‌طلب این است که در خصوص چنین مواردی موضع‌گیری کنند .
گزارش تکمیلی از درگیری خونین در زندان مخوف گوهر دشت
تاریخ : 30/7/85
شماره : 146 – 85
به نام آزادی
گزارش تکمیلی از درگیری خونین در زندان مخوف گوهر دشت
اطلاعیه شماره 2
بنا بر گزارشات تکمیلی رسیده از زندان مخوف گوهر دشت در پی قصد انتقال آقای مهرداد لهراسبی به نقطه نامعلومی اعتراض زندانیان سیاسی گوهرد دشت را بر انگیخت .
ریس زندان و حفاظت اطلاعات طی یک برنامه از قبل طراحی شده محمد مغنیان (ریس بند 2، فرعی5) و برات راه چمنی همراه با 50 تن از پاسداران و زندانیان عادی ( که توسط ریس زندان تحریک شده بودند ) و مسلح به چوب چاقو و شیشه بودند به زندانیان سیاسی حمله کردند . در این حمله وحشیانه زندانیان دچار جراحات شدیدی گردیدند .
آقای بهروز جاوید تهرانی تعدادی از دندان هایش شکسته و از ناحیه لب حدود 15 بخیه خورده است و نیمی از چهره او کبود گردیده است و قادر به خوردن غذا نیست که همچنان در بند نگهداری می شود .
آقای افشین بایمانی از ناحیه صورت و شکم مجروح گردید و سایر زندانیان نیز جراحاتی برداشتند.
لازم به یاد آوریست بهروز جاوید تهرانی جزئیات قتل ولی الله فیض مهدوی را طی یک اطلاعیه در اختیار رسانه ها قرار داده بود به همین جهت حفاظت زندان پیشتر او را تهدید کرده بود همچنین تهدیدات حسین زاده ( ریس دادگاه انقلاب شهریار کرج ) حاکی از یک طرح از پیش تایین شده علیه جان زندانیان سیاسی گوهر دشت می باشد .
فعالان حقوق بشر در ایران به کلیه سازمان های حقوق بشری در مورد حذف فیزیکی زندانیان سیاسی هشدار جدی می دهد و خواهان اقدامات عاجل برای نجات جان زندانیان سیاسی می باشد .
مقاومت در برابرحجاب اجباری
از چادر تا مقنعه، روسری، شال و تل
1385-07-25 نویسنده
مینا سعدادی
اعمال حجاب اجباری در ایران ، همواره با مقاومت زنان همراه بوده است. حتی اعمال فشار و زور ، طی 26 سا ل گذشته نیز کارساز نبوده است. این مقاومت و بی تفاوتی نسبت به مقررات، به حدی رسیده است که رژیم علنا به شکست خود در برخورد به مساله حجاب اعتراف می کند. ستار هدایت خواه نماینده دنا در مجلس ، اخیرا در این رابطه از شکست رژیم در پیشبرد و اعمال حجاب اجباری گفت و اعتراف کرد که "جمهوری اسلامی روش صحیحی را برای جا انداختن حجاب پیش نگرفته است. " وی سیاست های جمهوری اسلامی را ناموفق دانست و گفت: " ما بعد از انقلاب، زنان ایران را که 50 سال پیش براثر حاکمیت رژیم پهلوی به بی حجابی عادت کرده بودند، به یکباره مجبور به استفاده از چادر، مانتو، مقنعه و شلوار کردیم." وی در بخش دیگر ادامه داد: " وقتی حجاب اجباری شد، ابتدا در اثر فضای اول انقلاب، بسیاری از زنان نسبت به این مساله تمکین کردند ولی پس از مدتی چادرها کنار گذاشته شد، مقنعه به روسری و روسری به شال های کوچک معروف به تل تبدیل شد.
" هدایت خواه در این اظهارات از بن بستی که رژیم در زمینه حجاب اجباری با آن روبروست سخن گفت. بن بستی که در نتیجه مقاومت گسترده زنان علیه نقض ابتدایی ترین حقوق شان ، یعنی آزادی انتخاب پوشش، صورت گرفته و می گیرد. علاوه بر این، انصار حزب الله نیز که ید طولائی در اعمال فشار و سرکوب زنان برای تحمیل حجاب اجباری داشته، اخیرا در ارگان خود به نام "یالثارات الحسین" با لحنی گلایه آمیز، از شکست مقابله با زنان به اصطلاح صحبت می کند و از این که تهدیدات و تذکرات این ارگان دیگر خریداری ندارد لب به شکوه می گشاید .
در این مطلب، انصار حزب الله ضمن اشاره به جو گسترده اعتراضی در جامعه و بی تفاوتی زنان به بگیر و ببندها ، می گوید: " در مورد حجاب خفه می شویم". مقاومت گسترده زنان علیه حجاب اجباری و گستردگی این پدیده ، به جایی رسیده است که جمهوری اسلامی و عوامل سرکوب زنان را وادار به اعتراف به شکست کرده است. گرچه هنوز در ادارات، دانشگاه ها و مراکز دولتی، حجاب اجباری با انواع تهدیدات، اعمال می شود ، اما در کوچه و خیابان مقابله و مقاومت در برابر آن بیش از پیش در جریان است. مقاومتی که مهار کردنی نیست.
نامه اعتراضی دبیر كشورى اتحادیه کارگران حمل و نقل و عمومى انگلستان در حمایت از فعالین کارگری سقز
٢٣ اكتبر ٢٠٠٦
آقای محمود احمدی نژاد
رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران
آدرس الكترونيكى: dr-ahmadinejad@president.ir
فاكس: ٩٨٢١٦٤٩٥٨٨٠
رونوشت: محمدرضا البرزى، سفير جمهورى اسلامى ايران در دفتر ژنو سازمان ملل mission.iran@ties.itu.int
رونوشت: info@workers-iran.org
رونوشت: مارتين ماير

من این نامه را بعنوان اعتراض شدید خود نسبت به ادامه ايذا و اذیت فعالين کارگرى سقز برایتان ارسال می دارم.
بنا بر آخرین خبرها، آقای برهان دیوارگر به دوسال زندان محکوم شده و محمود صالحی رئیس سابق انجمن صنفى کارگران خباز در سقز در تاریخ 16-10-2006 به داگاه فراخوانده شده، جلال حسینی در تاریخ 18-10-2006 و محسن حکیمی در تاریخ 1 -11-2006 .
حق سازماندهى و برپایی جشن روز جهانی کارگران یکی از ابتدایی ترین حقوق كارگرى و دموکراتیک است و هیچگاه و تحت هيچ شرايطى نبایستی بعنوان یک جرم شناخته شود و مورد پیگرد قرار گیرد.
دستگیری و متهم ساختن فعالین کارگری بخاطر برپایی جشن اول ماه مه و ديگر امور سازمانيابى کارگری بطور مشخص بی حرمتی به بنيانى ترين حقوق شناخته شده کارگران است.
من قویآ از شما درخواست می کنم که در این مورد اقدام فوری بعمل آورید تا مطمئن شوید که تمامی اتهامات علیه فعالین کارگری نام برده شد، بدون قید و شرط و بدون پیگیری مجدد برطرف شود.
جننى فورمباى
دبیر كشورى اتحادیه کارگران حمل و نقل و عمومى انگلستان
Jennie Formby National Secretary TGWU
مارتين ماير; عضو شوراى اجرايى اتحاديه كارگران حمل و نقل و عمومى انگلستان نيز همزمان طى نامه اعتراضى مشابه اى اعتراض خود را نسبت به ايذا و اذيت فعالين كارگرى سقز اعلام نمود٠
ترجمه و تكثير از: اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
داستان تعقيب و گريز يک دانشجو
نمي دانم از من چه مي خواهند .
دانا شهسواري
dana.shahsavari@gmail.com

۱ آبان ۱۳۸۵
"هومن كاظميان، دانشجوي دانشگاه تهران و عضو دفتر تحكيم وحدت بازداشت شد". اين خبري بود كه چند روز در محافل دانشجويي تهران پيچيد، اما پي گيري هاي خبرنگار "روز" حاكي از اين است كه كاظميان بازداشت نشده، بلكه به علت آنچه "تهديد و تعقيب" عده اي ناشناس نام نهاده، خود را مخفي كرده است.
وي در اين مورد در گفت و گو با خبرنگار "روز" گفت: "صبح سه شنبه هفته قبل بعد از تماسهاي مكرري كه چند روز ادامه داشت عده اي به خانه ام ريختند و چون در را باز نكردم از ديوار بالا رفته و داخل حياط آمدند اما موفق نشدند در ورودي ساختمان را باز كنند. من در داخل بودم اما آنها پس از آمدن به حياط فكر كردند كسي در خانه نيست، به همين علت بيرون رفتند."
وي در ادامه افزود: "بعد هم بيرون خانه اتومبيلي با دو نفر بصورت نامحسوس نگهباني مي دادند و خانه ام تا 24 ساعت در حالي كه من از پنجره آنها را مي ديدم تحت نظر بود."
هومن كاظميان اضافه كرد: "من نمي توانستم در داخل خانه كاري انجام بدهم. مي ترسيدم متوجه حضور من شوند. امكان تلفن زدن و چراغ روشن كردن و نيز بازو بسته كردن در را نداشتم.از پشت برخي از حرفهاي آنها به گوش مي رسيد. در همان ابتدا كه در حياط بودند متوجه شدم كه تلفن و موبايل من تحت كنترل است. به همين علت سيم كارت موبايل را به سرعت دور انداختم."
اين دانشجوي دفتر تحكيم وحدت در ادامه گفت: "صبح روز بعد وقتي باران شديد مي باريد و به نظر مي رسيد كه مراقبان خانه هم رفته اند، از خانه بيرون و نزد دوستانم رفتم اما به محض جدا شدن از دوستانم يك پژوي 405 يشمي رنگ كه تعقيب مان مي كردبه طرف من آمد. من هم به سرعت مسيرم را عوض كردم و به كوچه اي رفتم و به سرعت متواري شدم. در راه دو بار چنين مساله اي رخ داد و من متوجه شدم كه مرا تعقيب مي كنند."
اين دانشجو افزود: "در مقابل خانه مادرم هم آنها به شكل كاملا آشكاري حضور داشتند و معلوم بود قصد بردن من را دارند، اما البته به صورت غير رسمي."
وي در ادامه در خصوص اتهامي كه متوجه اوست گفت: "اصلا من از اتهامي خبر ندارم و علت مخفي شدنم هم اين است كه نمي دانم اينها کيستند که به طور غير رسمي دنبال من هستند. اين مساله شك من را برانگيخته است."
وي افزود:" حتي نمي دانم از سوي چه نهادي تحت تعقيب قرار دارم. البته به نظر خودم نمي توانند از سوي وزارت اطلاعات باشند چون ماموران وزارت اطلاعات هم اين گونه عمل نمي كنند و هم اينكه تجربه هاي قبلي ثابت كرده كه اطلاعاتي ها با قدرت عمل مي كنند و خود را محق جلوه مي دهند."
وي در انتها ضمن تاكيد بر اينكه تلفن بستگان و دوستان نزديكم تحت كنترل است گفت: "تهديدي هاي تلفني آنها هم از چند روز قبل تر
با تلفني بود كه شماره نمي انداخت و من نمي دانم از كجا و كدام منطقه تماس گرفته اند

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;