Sunday, October 22, 2006

29/07/1385 شنبه


چه راهكارهايي پيش روي جنبش دانشجويي وجود دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
دستگيري حميد كارگر و بهادر دره شوري
سلام و با ارزوي روزهاي خوب و خوش در اينده اي نزديك

با كمال تاسف حميد كارگر و بهادر شوري كه جهت ملاقات و ديدار عادي چند تن از قشقائيها ي مقيم شيراز
پنجشنبه بعد ازظهر بيست و هفتم مهرماه هشتادو پنج كه به اين شهر سفر كرده بودند
بلافاصله توسط عوامل لباس شخصي بدون دليل اين دو دانشجوي اخراجي ر ا بازداشت و به محلي نامعلوم منتقل كردند
و هنگامي خانواده انها براي بدست اوردن خبر از عزيزانشان به اطلاعات ان استان سفر كرده اند
متاسفانه هيچ اطلاعي از مكان و علت بازداشت شدگان تاكنون به انها نداده
و فقط بدانها گفته شده محل را ترك كرده و بزودي امكان برقراري تماس تلفني را ميان شما و انها را فراهم خواهيم كرد
معهذا تقاضامنديم خواست خانواده هاي انها را جهت روشن شدن مكان و علت بازداشت و امكان برقراري هر چه زودتر تماس و يا ملاقات ميان افراد مذكور و خانواده ها ي انها را از طريق رسانه ها به شوراي مدافع حقوق بشر و به اطلاع افكار عمومي برسانيد
فراخوان چهار سازمان مدافع حقوق بشر برای نجات زندانیان بند 209
فعالان حقوق بشر در ایران
در پی فشارهای سیستماتیک و طاقت فرسا علیه زندانیان سیاسی بند 209 زندان اوین که موجب نگرانی فعالین حقوق بشری در ایران و جهان شده است، چهار سازمان مدافع حقوق بشر در یک اقدام هماهنگ کمپینی را برگزار کرده اند و از تمامی فعالین سیاسی، زنان، دانشجویی، کارگران و سایر اقشار جامعه در داخل و خارج از کشور می خواهند که با حمایت خود از این زندانیان سیاسی، گامی برای نجات جان آنان بردارند.
سازمان های مدافع حقوق بشر که نام آنها در زیر آمده است، این کمپین را برگزار کرده اند:
1- فعالان حقوق بشر در ایران
2- کمیته دفاع از حقوق بشر شمال غرب ایران
3- سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
4- سازمان حقوق بشر اهواز
متن نامه ای که به نهادها و سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر ارسال شده به قرار زیر است:
استمداد از سازمان های حقوق بشری
دبیر کل سازمان ملل متحد
شورای حقوق بشر
عفو بین الملل
دیده بان حقوق بشر
بازداشتگاه 209 زندان اوین یکی از بندهای زندان اوین است. این بند تحت کنترل وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی قرار دارد و بجز مامورین وزارت اطلاعات هیچ ارگان دیگری بر آن نظارت ندارد.
در سالهای گذشته تعداد زیادی از زندانیان این بند در زیر شکنجه جان باختند . و همچنین تعداد زیادی از آنها از این بند روانه جوخه های تیرباران و حلق آویز شدند در حال حاضر صدها زندانی در این بند وجود دارند و وزارت اطلاعات اجازه نمی دهد که اسامی این افراد در لیست زندانیان قرار گیرد .
اکثر زندانیان در این بند در سلول های انفرادی و دائما تحت بازجوی ها که توام با شکنجه های روحی و جسمی می باشد بسر می برند ، خانواده این زندانیان به ندرت از شرایط و وضعیت آنها مطلع می شوند و در اکثر مواقع زندانیان با پا بند و دست بند و چشم بند در این بند نگهداری می شوند ، اکثرا از امکانات درمانی محروم هستند و مدتهای طولانی در سلول های انفرادی و در حالت بلاتکلیفی قرار دارند، زندانی و خانواده اش از علت دستگیری زندانی با خبر نیستند. در این بند زندانیان از هیچ امکانات حقوقی بر خوردار نیستند از جمله وکیل و حتی قوانین رژیم جمهوری اسلامی نیز در آنجا اجرا نمی شود.
زندانیانی که در این بند هستند از فعالان سیاسی ، حقوق بشری ، دانشجویی ، کارگری و سایر اقشار جامعه می باشند .
اسامی برخی از این زندانیان عبارتند از :
آقایان مهندس موسوی خوئینی ها ، دکتر سعید ماسوری ، احمد باطبی ، کیوان رفیعی ، کیانوش سنجری ، دکتر کیوان انصاری ، ابولفضل جهاندار ، خیرالله درخشندی ، عبدالله المنصوری ، آیت الله کاظمی بروجردی ، بسیاری از طرفداران آیت الله بروجردی و زندانیان گمنامی که از شهرستان ها به این بند منتقل می شوند .
لذا به همین جهت ما امضا کنندگان این نامه از دبیر کل سازمان ملل ، شورای حقوق بشر سازمان ملل ، عفو بین الملل ، دیده بان حقوق بشر می خواهیم یک هیات بین المللی برای نظارت و تهیه گزارش از این بند به ایران اعزام کند .
1- فعالان حقوق بشر در ایران
2- کمیته دفاع از حقوق بشر شمال غرب ایران
3- سازمان حقوق بشر کردستان
4- سازمان حقوق بشر اهواز
لطفا امضا ها با اسامی واقعی و یا مستعار به شکل کامل باشد.
بعد از امضا ایمیلی به شما ارسال می شود بر روی لینک ارسالی کلیک کنید تا تایید شود.
http://www.petitiononline.com/evin209/petition.htmlبرای امضا به لینک زیر مراجعه کنید

تجمع جمعي از دانشجويان خوابگاهي دانشگاه صنعتي اميركبير به كيفيت غذا
جمعي از دانشجويان خوابگاهي دانشگاه صنعتي اميركبير شب گذشته در اعتراض به كيفيت نامناسب غذا در مقابل درب دانشگاه تجمع كردند.
مهدي سعيدي پور، عضو شوراي صنفي دانشگاه صنعتي اميركبير با اعلام اين خبر به خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: شب گذشته حدود 150 نفر از دانشجويان خوابگاهي دانشگاه در اعتراض به كيفيت نامناسب غذا در مقابل درب دانشگاه تجمع كرده و خواستار پاسخگويي مسئولين شدند ولي انتظامات درهاي دانشگاه را بر روي اين دسته از دانشجويان باز نكرد.
وي افزود: اظهارات مسوول تغذيه دانشجويي دانشگاه نيز دانشجويان معترض را قانع نكرد.
سعيدي پور در خاتمه گفت:‌ در حال حاضر قرار است تا اعضاي شوراي صنفي دانشگاه به نمايندگي از دانشجويان معترض مشكل كيفيت غذا را با معاون دانشجويي دانشگاه مطرح و پيگيري كنند .
دادخواه: دو دانشجو سه‌شنبه در دادگاه انقلاب محاكمه مي‌شوند
وكيل مدافع دو دانشجو از محاكمه‌ي موكلانش در دادگاه انقلاب تهران خبر داد.
محمدعلي دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: وكالت محمدعلي داورپناه و اميد بصير كه هردو دانشجو هستند را پذيرفته‌ام و روز سه‌شنبه هفته جاري (‌٢/٨/٨٥)ساعت ‌١٠ صبح در جلسه‌ي محاكمه، موكلانم حضور خواهند داشت.
وي با بيان اين‌كه اين دو دانشجو در حال حاضر با قرار وثيقه آزاد هستند، گفت: داورپناه و بصير به اتهام اقدام عليه امنيت و نشر اكاذيب در شعبه‌ي هفتم دادگاه انقلاب تهران محاكمه خواهند شد.
جو سازی عوامل امنیتی بسیج علیه کیوان انصاری
از خبرنامه امیرکبیر
پس از مدت ها بی خبری از وضعيت دانشجوی دکتری، کيوان انصاری و نامشخص بودن اتهام و نهاد بازداشت کننده وی، يک نشريه دانشجويي وابسته به بسيج دانشگاه صنعتی اميرکبير به نام “آرمان” در شماره ۱۵ خود، با ادبياتی مشابه روزنامه کيهان، اتهامات کيوان انصاری را “جاسوسی” و “ارتباط سازمان يافته با شبکه های معاند کشور” اعلام کرد.
اهميت انتشار اين خبر در اين نشريه دانشجويي از آن جهت است که گردانندگان اين نشريه “حميدرضا افراشته” و “محمد شجاعيان” از عوامل امنيتی می باشند.
حميدرضا افراشته از عوامل امنيتی بسيج در دانشگاه اميرکبير بوده و رابطه خانوادگی با محمود احمدی نژاد دارد. او همچنين از گردانندگان اصلی سايت امنيتی “نوسازی” است.
محمد شجاعيان نيز از گردانندگان اين سايت امنيتی می باشد، همچنين بسياری از عکس ها و تصاوير جنبش خردادماه پلی تکنيک تهران که توسط اين فرد تهيه می شده است، بارها در بازجويي از ياشار قاجار (دبير سابق انجمن اسلامی دانشجويان پلی تکنيک تهران) و عابد توانچه مورد استفاده قرار گرفته است.
متن خبر منتشر شده در نشريه دانشجويي- امنيتی آرمان به شرح زیر است:
تجمع آشوب طلبان برای آزادی يک جاسوس!!!
غوغاسالارانی که در خردادماه گذشته از طرف دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير ترد شده بودند، بار ديگر مورد بی اعتنايي دانشجويان پلی تکنيک قرار گرفتند.
غوغاسالاران دوشنبه پس از ۲ روز تبليغات گسترده برای برگزاری تجمع اعتراض ميز در حمايت از کيوان انصاری راد با عدم استقبال دانشجويان پلی تکنيک و عدم همراهی آنان با خود شدند.
اين عده آشوب طلب که با بی اعتنايي دانشجويان روبرو شده بودند با شروع سر و صدا و شعار دادن و راهپيمايي در صحن دانشگاه سعی در همراه کردن دانشجويان با خود کردند ولی از آنجايي که دانشجويان پلی تکنيک در خردادماه گذشته به ماهيت “غوغا زيست” آنها پی برده بودند با بی اعتنايي مجدد نسبت به آنان عملاً با آنها مخالفت کردند.
لازم به ذکر است که کيوان انصاری راد به دليل ارتباط سازمان يافته با شبکه های معاند کشور در بازداشت به سر می برد .

نگرانی نسبت به وضعیت کیوان رفیعی
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
کیوان رفیعی فعال حقوق بشر که در روز 18 تیر ماه در مقابل دانشگاه تهران بازداشت شده بود، با گذشت بیش از 3 ماه همچنان در بند 209 زندان اوین در سلول انفرادی به سر میبرد.
بنا بر گزارشهای رسیده از زندان اوین؛ کیوان رفیعی در این مدت تنها 2 بار با خانواده اش دیدار داشته است که این ملاقاتها با حضور مامور انجام شده است. همچنین بنا بر اخبار موثق از درون زندان، رفیعی به شدت تحت فشار قرار دارد.
کیوان رفیعی که در اعتراض به برخوردهای صورت گرفته با خود از حدود 3 هفته پیش دست به اعتصاب غذا زده بود، همچنان در اعتصاب به سر میبرد. این در حالی است که با توجه به شرایط خاص بند 209 و عدم امکان درز هر گونه اخبار از این بند به خارج از زندان، هیچ گونه خبری مبنی بر سلامتی وی در دست نیست. تعدادی از زندانیان سیاسی که به تازگی از این بند آزاد شده اند؛ نسبت به وضعیت سلامتی وی ابراز نگرانی کرده و خواهان توجه هرچه بیشتر مجامع و نهادهای حقوق بشری به وضعیت نگهداری ایشان در بند 209 شده اند.
کیوان رفیعی پیش از این نیز از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به 2 سال حبس تعلقی محکوم شده بود. لازم به ذکر است پرونده ی وی هم اکنون در شعبه 14 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی راسخ ، تحت رسیدگی است .
ادامه یورش ماموران به منازل مردم برای جمع آوری آنتن های ماهواره ای
سایت حکومتی ایرانیوز: جمع آوري ماهواره‌ها كه از چندي قبل توسط معاونت مبارزه با مفاسد اجتماعي نیروی انتظامی آغاز شده بود امروز نيز با حضور مامورين در پشت بام‌ها و منازل ساكنان كوچه‌هاي اطراف ميدان گلها ٬ بلوار گلها و خيابان مرداد پيگيري شد. ساكنان بلوار گلها امروز با حضور مامورين نيروي انتظامي براي جمع آوري آنتن های ماهواره‌ ای مواجه شدند .
مردي با ادعاي فساد اخلاقي،همسرش را خفه كرد
مردي كه متهم است، همسرش را به بهانه فساد اخلاقي و خيانت با روسري خفه و به لوله حمام منزل آويزان كرده بود، در پي كشف جسد با ضد و نقيض گويي‌هايش لو رفت.
به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، بيست و پنجم مهر ماه سال جاري، در پي مرگ مشكوك زن جواني در حوزه استحفاظي كلانتري شهرستان «ايذه» و اطلاع موضوع به معاونت آگاهي شهرستان، بلافاصله ماموران پليس جهت بررسي موضوع به محل كشف جسد اعزام شدند.
بدين ترتيب به محض حضور ماموران آگاهي در موقعيت مورد نظر و انجام بازديدهاي اوليه مشخص شد: جسد متعلق به زني 28 ساله به هويت معلوم است.
بر اين اساس پرونده‌اي در همين زمينه تشكيل شد و همسر متوفي به هويت «ح ــ م» 34 ساله به دليل حضور در محل حادثه به عنوان مظنون اصلي به آگاهي انتقال يافت و در بازجويي‌هاي پليسي اظهار كرد: همسرم صبح روز 25 مهر ماه از منزل خارج شد و ديگر بازنگشت، از اين رو به كلانتري مراجعه كرده و ماموران را در جريان موضوع قرار دادم.
اظهارات همسر متوفي در حالي بود كه پيش از اين به همسايه‌ها گفته بود، همسرم داخل حمام خودكشي كرده است.
بر اين اساس «ح ـ م» به دليل ضد و نقض گويي‌هايش مجددا به آگاهي احضار شد و اين بار در جريان بازجويي‌هاي فني، زماني كه تمامي مدارك را عليه خود ‌ديد، سرانجام اقرار كرد: همسرم فساد اخلاقي داشت و به من خيانت كرده بود، از اين رو شبانه در اقدامي ناگهاني، زماني كه در منزل بوديم، روسري وي را برداشتم و به دور گردنش انداخته و آنقدر فشار دادم تا جان باخت. پس از اين بود كه جسد او را به لوله شير آب حمام آويزان كردم تا مرگ وي بر اثر خودكشي جلوه كند.
به گزارش ايسنا متهم ادامه داد: فرداي آن روز بود كه به كلانتري مراجعه و وانمود كردم، از همسرم بي‌اطلاعم و وي ناپديد شده است.
بدين ترتيب با اعترافات به دست آمده از متهم، پرونده تكميل و «ح ـ م» با قرار وثيقه روانه زندان شد
معاوضه دختری یازده ساله با سگ در قندوز
گزارش دریافتی از کابل: صنوبر دختر یازده ساله بیوه زنی توسط زورمندان محلی در ولسوالی علی آباد ولایت قندوز ربوده شده و با سگ جنگی معامله گردیده است.
مسوولان حقوق بشر و شورای ولایتی قندوز میگویند که در این قضیه مسوولان محلی ولسوالی مسوول بوده و آنها از پیگیری این رویداد عاجز مانده اند. ولی والی قندوز می گوید که در این زمینه طی مدت زمان کمی فعالیت های موثر را انجام خواهد داد .
چند خبر از روزنامه‌‌هاي داخل ايران
افسردگى زنان آذربايجانـی
28 مهر ۱۳۸۵ - 20 اکتبر ۲۰۰6 - خبرگزاری حکومتی ایـلنـا
دكتر احمد كوشا، معاون دانشگاه علوم پزشكى تبريز، اعلام کــرد:
ميزان افسردگى زنان آذربايجان شرقى 4/5 برابر متوسط كشورى است!
راه حل پیشنهادی آقای دکتر برای خانم های افسردهء استان آذربایجان: "توجه به ارزش‌‏هاى ديني، اخلاقى و اتكا به خداوند مي‌‏تواند ناراحتي‌‏هاى روانى را تا حدود زيادى پيشگيرى كرده و ضريب ايمنى روحى و روانى زنان را افزايش دهد!!! ضمن آن كه بايد از تفريح سالم جمعى و ورزش نيز برخوردار بود".
اینترنت با سرعت لاک پشتی در ایران دائمی است
28 مهر ۱۳۸۵ - 20 اکتبر ۲۰۰6 - خبرگزاری حکومتی ایسنـا
ممنوعيت ارايه‌ي پهناي باند بالاتر از 128 كيلوبيت بر ثانيه به اماكن شخصي و عمومي !؟
محمد سليماني، وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات، اعلام کرد: كاهش پهناي باند براي مشتريان خانگي مشكلي ايجاد نمي‌كند، چراكه با بررسي‌هاي انجام شده، كاربران خانگي نيازي بيشتر از اين رقم ندارنـد!؟
اين كه مقطعي است يا نيست، فعلا به شكل آزمايشي مطرح شده و ممكن است مقطعي نيز نباشد و اگر با جواب خوبي همراه بود، به همين شكل باقي مي‌ماند و دليلي به تغيير ندارد .
رواج قتل های ناموسی
28 مهر ۱۳۸۵ - 20 اکتبر ۲۰۰6 - خبرگزاری حکومتی ایسنـا
آذربایجان – سلماس: مادري به دنبال سكوت دخترش براي توضيح در خصوص رفتارهاي مشكوكش او را کُشت! و در روستا قتل دخترک را خودسوزی شایع کردند.
مادر و برادر اين دختر 20 ساله پس از خفه كردنش، جسد او را در طويله منزلشان به آتش كشيدند و جسدش را در قبرستان روستاي سينجي به خاك سپرده‌اند .
انفجار ديروز خرمشهر ناشي از پاكسازي زمين هاي مين بود
28 مهر ۱۳۸۵ - 20 اکتبر ۲۰۰6 - روزنامه پادگانی – امنیتی کیهان
بردبار، مدير روابط عمومي فرمانداري استان خوزستان، گفت:
انفجار در زمين هايي صورت گرفته است كه در زمان جنگ تحت اشغال دشمن بوده و اين مكان ها مين گذاري شده بود و دولت در حال پاكسازي اين زمين هاست!
اولين موضوعي كه استانداري خوزستان در حال پيگيري است آزادسازي زمين هايي است كه در زمان جنگ جزء پادگان ها بودند و الان شرايط عوض شده و بايد اين زمين ها به بخش خصوصي و مردم واگذار (فروخته) شونـد، انفجارهاي صورت گرفته براي پاكسازي زمين هايي است كه در زمان جنگ دشمن مين گذاري كرده بود و مسئوليت اين انفجارها را دولت به عهده مي گيرد.
(( استاندار دارد زمین ها را آماده برای فروش می کند!؟
صورتحساب 250 هـزار تومنی تلفن و مــرگ دخترک روستائی
28 مهر ۱۳۸۵ - 20 اکتبر ۲۰۰6 - روزنامه پادگانی – امنیتی کیهان
تبریز – آذرشهـر / پــدری پس از دیدن قبض تلفن 250هزار توماني، دختر 15ساله خود را آن قدر كتك زد كه منجربه مرگ وي شد!؟
صمد فرامرزي، رئيس مركز اطلاع رساني پليس آذربايجان شرقي گفت:
اين دختر روستايي كه اطراف آذرشهر سكونت داشت، «معصومه» نام دارد و پس از كتك خوردن درحين انتقال به بيمارستان تبريز جان خود را از دست داد.
پدر دختر بنام «كريم» با شلنگ و چوب، دختر خود را مورد ضرب و شتم قرارداده بود.وي علت اين كار را افزايش هزينه مكالمه تلفن خانواده از 1000 تومان به 250هزارتومان، عنوان كرده است.
سقوط تعداد دختران دبیرسنتانی نسبت به پسران
28 مهر ۱۳۸۵ - 20 اکتبر ۲۰۰6 - جمهوری اسلامی
ورودي دختران پايه اول متوسطه 105 هزار نفر كمتر از پسران است!؟
مهدي ناصري، مديركل دفتر آموزش و پرورش نظري و پيش دانشگاهي اعلام كرد: بر اساس پيش بيني هاي انجام شده تعداد ورودي هاي دانش آموزان پايه اول متوسطه در سال تحصيلي 86 ـ 85 يك ميليون و 437 هزار نفر و تعداد پسران 105 هزار نفر بيشتر از دختران بوده است!
در مجموع 771 هزار پسر و 666 هزار دختر دانش آموزدر سال تحصيلي جاري به پايه اول متوسطه راه يافته اند، اختلاف ميان تعداد ورودي هاي پايه اول متوسطه و سوم راهنمايي به دليل ترك تحصيل ازدواج و شاغل شدن دختران دانش آموز است، كاسته شدن از تعداد دانش آموزان دختر بيشتر در مناطق روستايي و به دلائلي نظير، دوري دبيرستان دخترانه، ناتواني اقتصادي و نان آوري دختران در رشته هايي مانند قاليبافي و همچنين ازدواج بوده است .

چند گزارش از سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان


بازداشت دو شهروند دیگر در قروه و دهگلان
قروه ؛ در پی بازداشت 4 معلم روستایی در حومه سنندج یک معلم و یک شهروند دیگر در قروه بازداشت شده اند.
در پی بازداشت 4 معلم در سنندج و توابع آن به نامهای اقبال جوانمردی، اسعد خانی، کورش رنجبر و ثریا قاسمی، نیروهای امنیتی در اقدامي تازه معلم ديگري را در روستاي "شانه ور" از توابع شهرستان قروه دستگیر و به مكان نا معلومي انتقال داده اند، از نام فرد مورد نظر و علت بازداشت وی تا کنون اطلاعي به دست نیامده است. اين درحاليست كه از وضعيت چهار معلمي كه پیش از این و به همين صورت توسط امنیتی دستگیر شده بودند، تاکنون هيچگونه اطلاعی بدست نیامده است. در همین رابطه روز پنجشنبه 27 مهر ماه "زاهد رنجبر" برادر كوچكتر يكي از معلمين دستگیر شده به نام "كورش رنجبر" بازداشت شده است.
شهروند محکوم به حبس، به دادگاه احضار شد
بانه؛ یک شهروند محکوم به زندان به نام" هدایت خسرو زاده"، به اتهام درگیری با نیروی انتظامی به دادگاه فرا خوانده شد.
یک شهروند بانه ای به نام" هدایت خسرو زاده" که پیشتر به حبس محکوم شده بود ، به اتهام در گیری با نیروی انتظامی به دادسرای بانه احضار شد. نامبرده که اخیرا" به اتهام فعالیت سیاسی توسط دادگاه انقلاب سقز به 6 ماه حبس محکوم شده است، بموجب احضاریه ای جدید برای 18 آذر ماه به دادسرای عمومی و انقلاب بانه فراخوانده شده است. گفته می شود اتهام درگیری "هدایت خسرو زاده" با پلیس، در ارتباط با اعتراض نامبرده به ضرب و شتم یک نوجوان توسط نیروی انتظامی بوده است.
بازخواست از کودکان در مدارس
سردشت؛ کودکان شرکت کننده در مراسم روز جهانی کودک در شهر سردشت و والدین آنان به مدارس فراخوانده شده و مورد بازخواست قرار گرفته اند.
تعداد کثیری از کودکان شهر سردشت که بنا به دعوت انجمنها و کانونهای مدنی در مراسم روز جهانی کودک شرکت نموده بودند، اخیرا" در برخی مدارس شناسایی شده و مورد بازخواست و توبیخ قرار گرفته اند. گفته می شود در همین رابطه دفاتر یک موسسه فرهنگی به نام" تیروژ " از برگزار کنندگان مراسم روز جهانی کودک در سردشت، چند بار مورد بازرسی ماموران گرفته است
شکنجه های روحی و جسمی کیانوش سنجری در بند 209 اوین
کمپین آزادی برای کیانوش سنجری
http://sos-sanjari.blogspot.comطبق اخبار دریافتی، کیانوش سنجری در بند 209 زندان اوین تحت آزار و اذیت قرار دارد. مامورین بند حتی از دادن پتوی اضافه به وی خودداری می کنند و دائما به وی تاکید می کنند این بار از دستمان فرار نمی کنی! در طول روز چندین بار وی را به بهانه بازجویی از سلول انفرادی خارج می کنند و تحت آزار و اذیت قرار میدهند. کمپین آزادی کیانوش سنجری ضمن محکوم کردن اینگونه رفتارها با یک زندانی سیاسی خواهان آزادی هر چه سریعتر کیانوش سنجری است. از تمامی فعالین حقوق بشر در جهان برای آزادی وی کمک می خواهیم.
به کمپین آزادی برای کیانوش سنجری بپیوندید:

تازه ترین محدودیتهای اعمال شده بر فعالان مدنی در غرب کشور
متن کامل مصاحبۀ صدای آمریکا با خسرو کــردپور روزنامه نگار، در رابطه با تازه ترین محدودیت های اعمال شده بر فعالان مدنی در غرب کشور
آقای کردپور لطفاً ما را در جریان جزئیات محدودیتهای اعمال شده بر فعالان مدنی در غرب کشور قرار دهید.
خسروکردپور : باید خدمت شنوندگان گرامی عرض کنم، در اردبیل ، شعبۀ 105 دادگاه عمومی جزایی این شهر، عباس لسانی از بازداشت شدگان حوادث خرداد ماه اردبیل را ، به تحمل 16ماه حبس و 50 ضربه شلاق محکوم کرد .
وکیل مدافع عباس لسانی ، اتهام نامبرده را " اخلال در نظم ، آسایش و آرامش عمومی " از طریق شرکت در تجمع و راهپیماییٍ ششم خرداد ماه سال جاری دراردبیل و" معاونت در تخریب و تحریق عمدی اموال عمومی ، دولتی و خصوصی " از طریق تحریک و تشویق افراد و برانگیختن احساسات تجمع کنندگان ، عنوان کرد .
لازم به ذکر است که عباس لسانی پیش از این ، در جریان تجمعات خرداد ماه اردبیل ، در پی چاپ کاریکاتور روزنامه ایران ، با زداشت و پس ازتحمل چند ماه حبس با قرار وثیقه آزاد شد .
همچنین در تبریز طی روزهای گذشته ، حامد توفیق و بهنام زالی از دانشجویان دانشگاه تبریز به کمیتۀ انظباطی این دانشگاه احضار شدند ، که دراین احضاریه هیچگونه توضیحی در خصوص دلیل احضار آنها داده نشده است .
در سقز نیز، جلسه رسیدگی به اتهامات محمود صالحی ، متهم ردیف اول پرونده تجمع 11 اردیبهشت ــ روز جهانی کارگرــ در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز برگزار و آخرین دفاعیات اخذ شد . وکیل مدافع محمود صالحی در گفتگویی ، اتهام موکلش را اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم ، موضوع مادۀ 610 قانون مجازات اسلامی عنوان کرد و افزود : موکلم پیش از این نیز در خصوص همین تجمع ، محاکمه وتوسط شعبۀ مزبور، به تحمل 5 سال حبس تعزیری محکوم شده بود ، که این حکم از سوی شعبۀ هفتم دادگاه تجدید نظر استان نقض و حکم برائت صادر شد . وی ادامه داد : موکلم در حال حاضر نیز به لحاظ همان عمل و به اتهام دیگری تحت محاکمه قرار گرفته است .

همچنین در سنندج ، هفتۀ گذشته سه تن از اعضای هیأت تحریریۀ هفته نامۀ روژهه لات ، به نام های فرهاد امين‌پور ــ دبیر بخش فارسی ــ ، رضا عليپورــ دبیر بخش کردی ــ و سامان سليمانی ــ مدیر داخلی ــ در محل این هفته نامه بازداشت و روانۀ زندان شدند.
عبدا... سهرابی مدیر مسئول و صاحب امتیاز این نشریه ، ضمن اظهار بی اطلاعی از اتهام بازداشت شدگان ، اعلام کرد که تلاشهای وی برای کسب خبر ازعلت بازداشت این افراد ، تاکنون بی نتیجه مانده است . وی در ادامه اظهار داشت : تحریریۀ این هفته نامه هیچ فعالیتی غیر از فعالیتهای فرهنگی و مطبوعاتی نداشته است .
شایان ذکر است که هفته نامۀ روژهه لات به دو زبان کردی و فارسی منتشر می شود و تاکنون 65 شماره از آن به چاپ رسیده است
مانا نیستانی از ایران خارج شد
ادوارنیوز: مانا نیستانی کاریکاتوریست ، که به دلیل ترسیم کاریکاتوری در روزنامه ایران در خرداد ماه بازداشت شده بود در مدت مرخصی از کشور خارج شده است.علیرضا اوایی رییس دادگستری استان تهران در گفتگو با ایسنا این خبر را تایید کرد


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com


No comments:

 
direction:rtl;