Wednesday, October 25, 2006

3/08/1385 چهارشنبه


چه راهكارهايي پيش روي جنبش دانشجويي وجود دارد ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
ایران پرس نیوز
شکنجه در بند 209 : سگ روسی را به جان زندانی برهنه می اندازند
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
رضا ملک کارشناس بررسی وزارت اطلاعات که به اتهام انتشار جزوه ای 80 صفحه ای در رابطه با پرونده ی قتلهای زنجیره ای و افشای اسناد مربوط به آن، بازداشت شده بود در بند نیمه عمومی 122 بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات، ششمین سال حبس خود را پشت سر میگذارد. وی علی رغم اینکه از سوی دادگاه به 12 سال زندان محکوم شده است، اما با گذشت حدود نیمی از دوران حبس خود همچنان در بند امنیتی زندان اوین نگهداری میشود و از انتقالش به بند عمومی زندان خودداری شده است.
رضا ملک هم اکنون در اعتراض به وضعیت نامشخص خود و عدم امکان دسترسی به وکیل و محروم بودن از کلیه حقوق انسانی، به مدت 1 سال و نیم است که از رفتن به هواخوری خودداری کرده است.
همچنین به دلیل بی توجهی مسئولین بند 209 و عدم رسیدگی پزشکی ؛ وی اکثر دندانهای خود را در دوران حبس ازدست داده است بطوریکه قادر به خوردن غذا به صورت طبیعی نیست ، تغذیه وی در حال حاضر به گونه ای است که نان را در آب تر کرده و سپس استفاده میکند و برای خوردن میوه جات ناچار به رنده کردن آنها میباشد و از مصرف بسیاری از مواد غذایی نیز ناتوان است.
وی در طول دوران بازداشت خود در بند 209 دچار انواع بیماریها از جمله میگرن و کاهش بینایی شده است. عدم توجه مسئولین زندان تا حدی است که حتی از دادن عینک به او نیز خودداری میکنند و رضا ملک از تکه های شکسته عینک سایر زندانیان برای خود وسیله دید فراهم نموده است.
در این حال رضا ملک به مدت 3 سال است که از ملاقات با دو فرزندش محروم میباشد.
ملک پیش از این در نامه ای سرگشاده خطاب به مجامع و سازمانهای مدافع حقوق بشر از شکنجه های شدید روحی و روانی وارده برخود در طول دوران بازداشت پرده برداشته و محافل حقوق بشری را در مورد وضعیت خود به استمداد طلبیده بود.
رضا ملک در این نامه تکان دهنده به مواردی از شکنجه های وارده بر خود اشاره کرد که از آن جمله میتوان به شکنجه ی مهندسی اشاره کرد که وی را به صورت کاملا برهنه در اتاقی به همراه یک سگ تربیت شده ی روسی می اندازند تا در اثر شدت وحشت مجبور به اعتراف شود ، همچنین به گفته ی او مامورین بارها تلاش کرده اند که از طریق قرصهای روان گردان از وی اعتراف بگیرند.
رضا ملک همچنین در نامه ی خود خواستار آن شده بود که شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل وکالت وی را به عهده گیرد. با این حال تاکنون هیچ گونه واکنشی از جانب خانم عبادی و یا سایر وکلا برای قبول پرونده ی وی انجام نگرفته است.
اعتصاب غذای یک دانشجو در زندان اردبیل
بنا به گزارش دریافتی، ودود سعادتی از دانشجویان فعال شهر اردبیل از چند روز پیش در اعتراض به انتقال خود به بند معتادین در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.
وی که در جریان تظاهرات ضدحکومتی خردادماه گذشته دستگیر شده بود، اخیرا به بند نامتناسب با اتهام خود منتقل شده و در اعتراض به این کار مسئولین زندان اعلام اعتصاب غذا کرده است.
پیش از این نیز زندانیان سیاسی در اردبیل را به بند معتادین انتقال داده بودند که در هر مورد اعتصاب یا اعتراض شدید زندانیان را بدنبال داشته است

اطلاعیه شماری از زندانیان سیاسی زندان رجايی شهر کرج
شماری از زندانیان سیاسی زندان رجايی شهر کرج با انتشار اطلاعیه ای نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی بند مخوف 209 زندان اوین ( بازداشتگاه مستقل وزارت اطلاعات) ابراز نگرانی کردند.
در این اطلاعیه از جمله آمده است وضعیت زندانیان سیاسی بند 209 زندان اوین روز به روز به وخامت گرائیده و شکنجه های روحی و جسمی فراوانی بر آنان اعمال می شود. مزدوران و گماشتگان امنیتی و سربازان گمنام ضحاک زمان رهبر غیرمنتخب و انتصابی و غاصب حق حاکمیت مردم که یکی از آنها حاج سعید شیخان (سر بازجو تیم بازجویی در بند 209 )، عباس ستوده و همچنین متهمین قتهای زنجیره ای از جمله سعید ( مهرداد) عالی خانی، مظفر تهرانی ( از ضاربین زهرا کاظمی ) و تعدادی دیگر که همگی نقش فعال و گسترده در آزار و اذیت زندانیان سیاسی دارند، شرایط را به گونه ای وحشتناک و غیر قابل تحمل نموده اند که اخبار واصله حاکی از ِآن است که تعدادی از دانشجویان و فعالین حقوق بشری به خاطر فشارها و شکنجه های روحی و جسمی در اعتصاب غذا بوده و در وضعیت نامناسبی بسر می برند. ما زندانیان سیاسی زندان رجائی شهر کرج با توجه به شرایط اسفبار و غیرانسانی حاکم بر بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات از تمامی مجامع حقوق بشری استمداد طلبیده و تقاضای پیگیری و رسیدگی فوری نسبت به نقض مکرر حقوق انسانی زندانیان نامبرده را داشته و تقاضا داریم گزارشگرانی از جانب شورای حقوق بشر برای رسیدگی به وضعیت ناگوار این زندانیان فرستاده شوند ، همچنین خواستار انتقال این زندانیان به بند 350 زندان اوین می باشیم.
امیر حسین حشمت ساران غلام رضا کرمی خیر ابادی افشین با یمانی مهرداد لهراسبی جعفر اقدامی بهروز جاوید تهرانی
آخوند مکارم شیرازی: "تنبيه بدنى زن حكم جراحى يک بيمار را دارد"
از سایت آخوند مکارم شیرازی یکی از مراجع حکومتی
سؤال
آيا صحيح است كه در قرآن مجيد اجازه داده شده كه اگر زن از حقوق زناشويى سرباز زند، او را تنبيه بدنى نمايند؟
پاسخ
جاى ترديد نيست كه اسلام خدمات پرارزشى به جامعه زنان عالم كرده و حقّ بزرگى به گردن آنها دارد، حتّى آن دسته از نويسندگان تاريخ تمدّن غربى كه نظر خوشى به اسلام ندارد، مانند «كرين برينتون» و «جان كريستوفر» و «روبرت لى وولف» در كتاب تاريخ تمدّن غرب و مبانى آن در شرق، صريحاً اعتراف مى كنند كه نهضت اسلام كمك مؤثرى به بهبود حال زنان نموده و قرآن مجيد نيز دستورهاى مؤكّدى در اين باره صادر كرده است; نمونه آن، آيه شريفه «وَ عَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»(1) و «و هُنَّ لِبَاس لَكُمْ وَ اَنْتُمْ لِبَاس لَهُنَّ»(2) مى باشد.
در بيانات پيشوايان اسلام بقدرى درباره خوشرفتارى با زنان تأكيد شده كه فرموده اند در برابر آنها حتّى ترشرويى نكنيد: «لا يُقْبَحُ لَها وَجْهاً»
همچنين زنان را موظّف كرده كه با نهايت مهربانى و خوشرفتارى با شوهران خود رفتار نمايند.
امّا در مورد تنبيه خفيف بدنى زنانى كه حاضر به اداى حقّ زناشويى نيستند، دستور صريح قرآن اين است كه شوهر نخست از طريق پند و اندرز، سپس با جدا كردن بستر خويش و قهر كردن وارد گردد; اگر هيچ وسيله اى مؤثّرنشد، در اين صورت مى تواند از تنبيه خفيف بدنى استفاده كند و بديهى است كه اين موضوع، يك موضوع كاملا استثنايى و در حقيقت حكم جرّاحى يك بيمار را دارد كه مخصوص موارد ضرورت است.
حتّى اگر شوهر نيز از انجام حقوق زناشويى سرباز زند و راهى براى وادار ساختن او به انجام اين حقوق، جز تنبيه بدنى نباشد، حكومت اسلامى حق دارد او را تنبيه بدنى نمايد.
اين نكته لازم به يادآورى است كه در بعضى از زنان - طبق نظريّه روان شناسان - همواره يك حالت «مازوخيسم» (آزار خواهى) وجود دارد كه گاهى به عللى تشديد مى گردد و به صورت يك بحران روانى بروز مى كند; در اين گونه موارد بحرانى و استثنايى، تنبيه ملايم در تسكين روحى آنها مؤثّر است.
به اين نكته نيز بايد توجّه داشت كه تنبيه مزبور نبايد طورى باشد كه موجب مجروح شدن يا حتّى سياه و كبوده و سرخ شدن بدن گردد.
عملیات "چند لایه" آغاز شده است
منصور امان
ولی فقیه جمهوری اسلامی با ادبیاتی مُشابه اندرزهای خود پیش از برگُماری آقای محمود احمدی نژاد به مقام ریاست جمهوری، باندهای درونی حکومت را از تخریب یکدیگر پرهیز داده و خواهان برگُزاری "انتخابات بی حرف و حاشیه" شُده است.
آیت الله خامنه ای در نمایش عید فطر، با بی طرف جلوه دادن خویش در نزاع جناحها، سناریویی را روی صحنه بُرده است که پیش از این، به گونه موفقیت آمیزی در جریان انتخابات ریاست جمهوری کارگردانی کرده بود. وی در همان حال که به رفسنجانی و کروبی اطمینان می داد از جناح خاصی پُشتیبانی نمی کُند، فعالانه تمام نیروهای تحت امر خویش را به ویژه در پهنه نظامی و امنیتی به کار گرفت تا - آنگونه که پاسدار ذوالقدر بعدها اعتراف کرد – در یک "عملیات چند لایه"، رُقبای خویش را با رسوایی از میدان بیرون بیاندازد.
"عملیات چند لایه" ولی فقیه با هدف جلوگیری از تصرُف یا افزایش نفوذ باندهای رقیب در مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی و همچنین پُر کردن صندلیهای این دو نهاد از گُماشتگان خود، از هم اکنون آغاز شُده است. هنگامی که آقای خامنه ای، اعضای باندهای قُدرت را به تقسیم عادلانه کُرسیها و پنجه نکشیدن به روی یکدیگر فرا می خواند، همه - حتی آقایان رفسنجانی و کروبی - می دانند که این به چه معناست. "آقا" کار خود را می کُند و پاسدارها ذوالقدر و حجازی نیز وظیفه شان را انجام می دهند.
ولی فقیه "تخریب یکدیگر" را نکوهش می کُند و آنها - آنگونه که آدینه پیش در نماز جُمعه روی داد – علیه رهبران باندهای رقیب اعلامیه و شبنامه پخش می کنند. آیت الله خامنه ای به طور موکد خواستار عدم دخالت دولت در انتخابات می شود و همزمان کاخ ریاست جمهوری با انبوهی از مُشاوران و روزی خوران، به ستاد انتخاباتی "حامیان" دولت تبدیل می شود. وی "نظامیان" را از دخالت در انتخابات برحذر می دارد، در حالی که اکثریت اُستانداران، فرمانداران و مسوولین وزارت کشور دولت گُماشته او را سرکردگان سپاه و بسیج تشکیل می دهند.
از این زاویه، سُخنان کدخُدامنشانه آقای خامنه ای در روز سه شنبه، دست کم برای برخی از شنوندگان وی که صابون پُز فراجناحی "رهبر" به تنشان خورده، نمی بایست اطمینان دهنده و آرامش بخش بوده باشد. همزمان، این نیز قطعی است، تا هنگامی که آقای خامنه ای اجازه می یابد بدون اعتراض و ایستادگی جدی، این خیمه شب بازی را به طور فصلی روی صحنه ببرد، برای مُنتظرالوعده ها نیز از این نمد کُلاهی فراهم نخواهد شُد.
پیک ایران
رضا ملک که به اتهام انتشار جزوه ای 80 صفحه ای در رابطه با پرونده ی قتلهای زنجیره ای و افشای اسناد مربوط به آن بازداشت شده بود بعد از 6 سال هنوز در بند 209 بسر ميبرد
کمیته دانشجویی گزاشگران حقوق بشر : رضا ملک کارشناس بررسی وزارت اطلاعات که به اتهام انتشار جزوه ای 80 صفحه ای در رابطه با پرونده ی قتلهای زنجیره ای و افشای اسناد مربوط به آن، بازداشت شده بود در بند نیمه عمومی 122 بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات، ششمین سال حبس خود را پشت سر میگذارد. وی علی رغم اینکه از سوی دادگاه به 12 سال زندان محکوم شده است، اما با گذشت حدود نیمی از دوران حبس خود همچنان در بند امنیتی زندان اوین نگهداری میشود و از انتقالش به بند عمومی زندان خودداری شده است. رضا ملک هم اکنون در اعتراض به وضعیت نامشخص خود و عدم امکان دسترسی به وکیل و محروم بودن از کلیه حقوق انسانی، به مدت 1 سال و نیم است که از رفتن به هواخوری خودداری کرده است.همچنین به دلیل بی توجهی مسئولین بند 209 و عدم رسیدگی پزشکی ؛ وی اکثر دندانهای خود را در دوران حبس ازدست داده است بطوریکه قادر به خوردن غذا به صورت طبیعی نیست ، تغذیه وی در حال حاضر به گونه ای است که نان را در آب تر کرده و سپس استفاده میکند و برای خوردن میوه جات ناچار به رنده کردن آنها میباشد و از مصرف بسیاری از مواد غذایی نیز ناتوان است.وی در طول دوران بازداشت خود در بند 209 دچار انواع بیماریها از جمله میگرن و کاهش بینایی شده است. عدم توجه مسئولین زندان تا حدی است که حتی از دادن عینک به او نیز خودداری میکنند و رضا ملک از تکه های شکسته عینک سایر زندانیان برای خود وسیله دید فراهم نموده است.در این حال رضا ملک به مدت 3 سال است که از ملاقات با دو فرزندش محروم میباشد. ملک پیش از این در نامه ای سرگشاده خطاب به مجامع و سازمانهای مدافع حقوق بشر از شکنجه های شدید روحی و روانی وارده برخود در طول دوران بازداشت پرده برداشته و محافل حقوق بشری را در مورد وضعیت خود به استمداد طلبیده بود.رضا ملک در این نامه تکان دهنده به مواردی از شکنجه های وارده بر خود اشاره کرد که از آن جمله میتوان به شکنجه ی مهندسی اشاره کرد که وی را به صورت کاملا برهنه در اتاقی به همراه یک سگ تربیت شده ی روسی می اندازند تا در اثر شدت وحشت مجبور به اعتراف شود ، همچنین به گفته ی او مامورین بارها تلاش کرده اند که از طریق قرصهای روان گردان از وی اعتراف بگیرند.رضا ملک همچنین در نامه ی خود خواستار آن شده بود که شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل وکالت وی را به عهده گیرد. با این حال تاکنون هیچ گونه واکنشی از جانب خانم عبادی و یا سایر وکلا برای قبول پرونده ی وی انجام نگرفته است

در خصوص بازجويان بند 209 زندان اوين و اعتراض به شرايط اسفبار و غیر انسانی حاکم بر اين بازداشتگاه وزارت اطلاعات
به نام آزادیبه نام سعادت ملت ایران و با درود به جان باختگان راه آزادی ایران اخیرا مطلع شدیم که وضعیت زندانیان سیاسی بند 209 ( بازداشتگاه مستقل وزارت اطلاعات مستقر در اوین )روز به روز به وخامت گرائیده و شکنجه های روحی و جسمی فراوانی بر آنان اعمال می شود که از جمله این زندانیان، دکتر سعید ماسوری ، رضا مکیان ملک ( از پرسنل رده بالائی وزارت اطلاعات و افشا کننده قتل های زنجیره ای ) اقای بروجردی و یارانش ، و تعدادی از طرفداران اقای فولاد وند ، همچنین بسیاری از فعالین سیاسی و دانشجوئی و کارگری و حقوق بشری می باشند . مزدوران و گماشتگان امنیتی و سربازان گمنام ضحاک زمان رهبر غیر منتخب و انتصابی و غاصب حق حاکمیت مردم که یکی از انها حاج سعید شیخان ( سر بازجو تیم بازجویی در بند209 ) عباس ستوده همچنین متهمین قتهای زنجیره ای از جمله سعید ( مهرداد) عالی خانی مظفر تهرانی ( از ضاربین زهرا کاظمی ) و تعدادی دیگر که همگی نقش فعال و گسترده در آزار و اذیت زندانیان سیاسی دارند ، شرایط را به گونه ای وحشتناک و غیر قابل تحمل نموده اند که اخبار واصله حاکی از ِآن است که تعدادی از دانشجویان و فعالین حقوق بشری به خاطر فشار ها و شکنجه های روحی و جسمی در اعتصاب غذا بوده و در وضعیت نامناسبی بسر می برند .بازداشتگاه 209 که زندان در زندان می باشد گوی سبقت را در شکنجه و آزار و اذیت زندانیان را از زندان ابو غریب و گوانتانامو ربوده است . لذا ما زندانیان سیاسی زندان رجائی شهر کرج با توجه به شرایط اسفبار و غیر انسانی حاکم بر بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات از تمامی مجامع حقوق بشری استمداد طلبیده و تقاضای پیگیری و رسیدگی عاجل و فوری نسبت به نقض مکرر حقوق انسانی زندانیان نامبرده را داشته و تقاضا داریم گزارشگرانی از جانب شورای حقوق بشر برای رسیدگی به وضعیت ناگوار این زندانیان فرستاده شوند ، همچنین خواستار انتقال این زندانیان به بند 350 زندان اوین می باشیم .1. امیر حسین حشمت ساران (دبیر کل جبهه اتحاد ملی ) 2. غلام رضا کرمی خیر ابادی 3. افشین با یمانی4. مهرداد لهراسبی 5. جعفر اقدامی 6. بهروز جاوید تهرانی
زندان رجائی شهر کرج ( گوهر دشت ) 30 / 7/ 1385 پاینده ایران نابود باد استبداد حاکم بر ایران
يك مقام مسوول : تزريق گاز در آبشار دوم سانتريفيوژ غني‌سازي اورانيوم ايران اين هفته انجام مي‌شود
يك مقام مسوول با تاييد راه‌اندازي آبشار دوم سانتريفيوژ غني‌سازي اورانيوم در هفته گذشته، تصريح كرد كه اين هفته تزريق گاز در آن انجام مي‌شود. وي در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي هسته‌اي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به اظهارات اخير محمد البرادعي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌ درباره راه‌اندازي آبشار دوم سانتريفيوژ جديد ايران در اواسط هفته آينده اظهار كرد: آبشار دوم ايران دو هفته پيش نصب شده است و در هفته جاري در آن تزريق گاز صورت مي‌گيرد. وي درباره اظهارات البرادعي گفت: اين اظهارات نوعي خبر‌سازي از سوي مديركل آژانس است. اين مقام مسوول ادامه داد: به زودي پس از تزريق گاز، محصول آبشار دوم سانتريفيوژ را به دست خواهيم آورد. محمد البرادعي در اظهاراتي در روز‌هاي گذشته اعلام كرده بود آزمايش تجهيزات جديد غني‌سازي در ايران مورد تاييد قرار گرفته و آبشار دوم سانتريفيوژ در ايران نصب و آماده راه‌اندازي است. البرادعي هم‌چنين اظهار كرده بود كه آبشار دوم توانايي و ظرفيت ايران را در تاسيسات تحقيقات و توسعه دو برابر مي‌كند. به گفته وي هنوز هيچ گونه اورانيومي‌ در اين سيستم وارد نشده و اواسط هفته آينده اين آبشار آماده راه‌اندازي است.
موج نارضايتی مردم از تعطيلی غيرمنتظره
روی پیام گیر روزنامــه هـای حکومتی
3 آبان 1385 – 25 اکتبر 2006
روی پیامگیــر بازتاب
بررسي اين پيام‌ها كه از سوي يك جامعه آماري نسبتا نخبه ارسال شده است، نشان مي ‌دهد كه تنها 4 درصد آنان از اين تصميم دولت استقبال كرده‌اند!
دولت درابتداي سال جاري بدون اطلاع قبلي تغييرساعت تابستاني کشور را لغو نمود وپي آمد آن طبق اعلام وزارت نيرو حداقل خسارت ميلياردي از عدم صرفي جوئي درمصرف برق گرديد . در ابتداي مهر ماه بودن کار کارشناسي اقدام به تغير ساعت شروع بکار بانکها نمود که پي آمد آن بر همگان آشکار است.اينک نيز بدون اطلاع اقدام به تعطيلات سه روزه عيد فطر نمود که پي آمد آن نيز مشخص خواهد بود. بهتر است قبل از تصميمات عجولانه نظرات کارشناسي در نظر گرفته شود!..........تعطيلات غير منتظره و بدون برنامه ريزي همه را غافلگير کرد از هر کس سوال کردم چندان خوشحال نبود بعضي ها هم خيلي عصباني بودند!..........اي كاش به جاي اين جور تعطيل كردن ها؛ هيئت دولت دو تا جلسة خالصانه براي رسيدگي و تدبير براي كاهش فاصلهء طبقاتي و بيداد فقروفاقه در لاية بزرگي از جامعه ايران تشكيل مي دادند!؟..........با سلام وآرزوي قبولي طاعات و عباداتانصافا اين تعطيلي بي مورد همه را شوكه كرد كاش از قبل اعلام شده بود تا لا اقل برنامه ريزي ميكرديم!..........اينگونه تعطيلي ها فقط بدرد مرفهين بيدرد مي خورد كه با خوشحالي به ويلاهاي شمالشان ميروند و نه بحال قشر متوسط و محروم جز دردسر و زحمت و كسالت هيچ چيز ديگر نيست!.........اگرچه شركت كه اينجانب در آن شاغل هستم امروز و فردا فعال خواهد بود ولي راندمان كار به علت تعطيلي بخش عمده مملكت بسيار پايين است. اين تصميم دولت به هيچ وجه از نظر تيم ما پذيرفتني نبود.اميدوارم در مسايل ديگر كشور اين گونه تصميم گيري نشود!..........آفرين به اين دولت خدمتگزار كه با اين تعطيلات نشان داد كه شعار (ما مي توانيم) چه مفهومي دارد و واقعا مردم را به سوي تلاش و آباداني مملكت تشويق مي كند!..........آيا دولت مردان ما ميدانند با اين تعطيلي ناگهاني و خارج از برنامه چه خساراتي به مردم و بخش خصوصي وارد نموده اند؟آيا ميدانند فقط قبوض تلفني كه تا آخر همين هفته مهلت داشته و ديگر بموقع قابل پرداخت نيست چه تعداد تلفن را قطع نموده و براي وصل مجدد چه خسارت مالي و زماني متوجه ملت ميشود؟..........آيا ميدانيد اين تعطيلي خلق الساعه فقط براي كارمنداني دولتي كه نود درصدشان اصلا كار مفيد ندارند قابل استفاده است؟..........هيئت محترم و عزيز دولت: شمابه عنوان يك مجموعه كارشناس و دكتر و مهندس آيا به برنامه ريزي اعتقاد داريد؟ آيا اعتقاد داريد كه مردم (امت) تحت حكومت شما بايد بتوانند براي پس فردايشان برنامه ريزي كنند؟ اگر داريد كه قطعا داريد- پس چرا با بي برنامگي مملكت را براي دو روز تعطيل رسمي مي كنيد؟..........عاجزانه خواهش ميكنم از تصميمات هيئتي و كارشناسي نشده و بعضا احساسي دست برداريد و كمر همت به برنامه ريزي براي به كار گرفتن همگان به منظور جلوگيري از پس رفت كشور ببنديد.با تقديم احترام - رسول جليلي..........خدا بيامرزد اين مملكت را كه هر بار به بهانه هاي بچه گانه به تعطيلي كشانده مي شود و عين بچه مدرسه اي ها كلي هم خوشحال مي شويم .واقعا از خودمان بايد خجالت بكشيم وقتي كشوري مثل ژاپن اعلام مي كند : اگر برق براي مدت كوتاهي در اين كشور قطع شود اين كشور دچار ضررهاي جبران ناپذيري مي شود.آنوقت در كشور ما به دلايل اينچنيني 4 روز كل مملكت به تعطيلي كشانده ميشود و انگار كه نه انگار. فقط مي توانم بگويم همه چيزمان شبيه همه چيزمان است.............آخه اين چه مملكتيه؟؟؟كمي هم به فكر برنامه ريزي شهروندان باشيد!اگه قرار بود تعطيل اعلام بشه چرا از ابتداي هفته اطلاع رساني نكردند؟..........خواستم يادآوري کنم که با اذعان به درک اينکه رئيس جمهور محترم نظر بسيار مثبتي در اين اعلام تعطيلي داشته اند، ولي هستند کساني که هزار و يک گرفتاري اداري دارند که اين تعطيلي ناگهاني مي تواند لطمه بسيار زيادي به آنها وارد کند!!!..........تعطيلي 4 روز متوالي نشان از بي ثباتي مملكت است!..........با تبريک اين عيد مبارک به همه ي هموطنان و مسلمانان جهان، اميدوارم تعطيلي هاي اعلام شده از سوي هيئت دولت فاتحه ي تعطيلات نوروز را نخواند... بعيد مي دانم!..........با توجه به بالا بودن راندمان کاري در کشورمان، پايين بودن نرخ تورم ، بالا بودن درآمد ناخالص ملي و همچنين کمبود تعطيلات در طول سال اين تعطيلات را به هيات دولت و مردم سختکوش ايران تبريک عرض مي کنم!..........واقعا براي کشوري که در حال توسعه است اين تعطيلات سم مهلک است. عجيب است در يک جا صحبت از کاستن تعطيلات است و در جاي ديگر بدون برنامه و اعلام از قبل شايد فقط براي مردم فريبي اعلام تعطيلي مي شود چند ماه پيش مطبوعات نوشتند که بعضي کشورها با کاستن مقدار کمي از تعطيلات فلان مقدار بر درآمد سرانه هشان افزوده اند. به نظر مي رسد در کشور ما با کاستن از کار درآمدها افزوده مي شود!..........به راستي بر چه مبنايي آقايان دو روز كاري مهم را تعطيل كردند. مگر مشكل اقتصاد اين مملكت با تعطيلي هاي بي مورد حل ميشود مگر گرداندن اين مملكت مثل كلاس درس است كه با يك تعطيلي اب از اب هم تكان نخورد. كارخانجات ما كسبه ما مردم ما وهمه وهمه بدهي و وام دارند وبايستس با فعاليت وكوشش جواب بدهي خود را بدهند. براي مثال يك راننده تريلر كه ماهيانه نزديك 2 ميليون قسط خودروش را بدهد يا يك روز تعطيلي براي يك كارخانه چه خسارتي بر بدنه آنها وارد مي شود...........در اين 2 روز تعطيلي بيجا و ناهماهنگ سيل مردم به مسافرت ميرود ايا پليس راه امادگي انراداشت اورژانس و بيمارستانها چطور. نيروي پليس براي حفاظت شهرها در اين چند روز چه ميكند ايا ميتواند نيروهايش را جمع كند وامنيت مردم را حفظ نمايد و.............به اين ميگن عيدي به مردم از جيب كارفرماي بيچاره. من يكي كه راضي نيستم. من يك كارگاه كوچك دارم و بايد چك اول هفته بعد رو با كار اين دو روز پاس كنم. البته دولت ميلياردر كه اين چيزها رو نمي فهمه!بعد هم آيا نمي شد از قبل اين تعطيلي رو اعلام كرد تا همه برنامه ريزي ها به هم نخورد؟..........
روی پیامگیــر انتخاب
قحطی در چالوسمن از چالوس برای شما میل میزنم .خواستم پیام من را به دکتر احمدی نژاد برسانید.اینجا واقعا قحطی زده شده و نیاز به کمک رسانی داره بعضی از پمپ ها بنزین تموم کردند و ماشینها ساعتها در صف میمانند و گویا شایعه است بنزین به چالوس نرسیده است!برخی نانوایی ها هم نان ندارند چون آرد تمام شده و تمهیدات تابستان که تا ساعت 10 شب نان موجود بود اندیشیده نشده است همچنین خیلی ها پول تمام کرده اند و بانکها تعطیل هستند و اکثر دستگاههای خود پرداز هم یا وصل نیستند یا پول ندارند و کارمندان هم به علت تعطیلی سیستم ها را ساپورت نمیکنند!خلاصه بعد از زلزله رودبار من همچین شرایط را هرگز ندیده بودم؛ به خاطر چنین رویداد و عملکردهای ضعیفی به خدا پناه میبریم!..........این آقا مزاح میفرمایند. وقتی رییس جمهور میفرمایند ظرفیت کشور رقم ناقابل یکصدوبیست میلیون نفرمی باشد، یعنی شهر چالوس حالاحالاها دچار کمبود و قحطی نمیشه...آره قربونش برم .............چرا دولت، چهارشنبه و پنجشنبه را تعطیل رسمی اعلام کرد؟؟؟یک کاسب، می گوید: در سال های گذشته، دولت های وقت در چنین روزهایی تنها مدارس را تعطیل می کردند، اما من هنوز نفهمده ام که چرا دولت، چهارنشبه و پنجشنبه را تعطیل رسمی اعلام کرد. اصلاً چرا باید بانک ها، مراکز تجاری ، بازار و ... تعطیل باشند؟!شاید تنها گروهی که از این تصمیم دولت بسیار خرسند شده اند، پسر بچه هایی باشند که به مدرسه می روند.اما دولت می توانست فقط مدارس را تعطیل کند!..........یک دانشجو، می گوید: متاسفانه اعلام این خبر بیش از آن که باعث رضایت مردم شود، آنها را ناراحت و حتی عصبانی کرده است!!! ایران کشوری است که در بسیاری از نقاط دنیا، به عنوان کشور تعطیلات مطرح است. کشوری که سالیانه بیش از دو ماه تعطیل است! در اوج بدبینی می توان گفت که متاسفانه این تصمیم بوی عوامفریبی می دهد که البته با نارضایتی مردم هم روبه رو شده است!..........آیا فکر می کنید راه خودکفایی و رفاه و افزایش جمعیت و تولید و کاهش بیکاری، از راه افزایش تعطیلات و کاهش تولیدات می گذرد!..........این تعطیلات پیوسته و چند روزه، بسیاری را تنبل کرده و به تنبلی و تعطیلات و کار نکردن و حقوق گرفتن، عادت می دهد!!! آیا دولت نهم می تواند که برای عید فطر سال آینده، به گونه ای دیگر جز امسال تصمیم بگیرد؟..........کشوری که دارای فاصله عمیق طبقاتی و قشر پرجمعیتی از فقیران و محرومان و بیکاران می باشد، افزایش جمعیت و تعطیلات را هم نیاز دارد، تا به جمعیت فقیران و محرومان و بیکاران و ورشکستگان، مدام اضافه گردد!؟..........اميدوارم روزي به اين نتيجه نرسم كه دوت نهم قصد دارد عيد نوروز را به اين روش كم رنگ كند و اعياد ما را به اعياد مذهبي تبديل كند. ماه رمضان ماه مباركي است و عيد فطر هم عيد بزرگي است و دقيقا به همين دليل است كه نبايد از آن به عنوان دستاويزي براي تصفيه حساب با سنت هاي ملي و فرهنگ كشور عزيزمان ايران استفاده شود...........فقط مي توان گفت متاسفيم براي کسانی كه اينگونه عجولانه و بدون كارشناسي تصميم مي گيرد . از وقتي دولت عوض شده از اين مسائل زياد ديدهايم . مثل : كارت هوشمند و ساعت اول سال و ... و اين هم يكي ديگه . حتما بعدي تعطيلات نوروز به 48 ساعت است!روزبه..........والله چی بگم آقای احمدی نژاد همیشه گفته است که کارهای شوک آور میکند. باید کم کم عادت کنیم و از این شوک ها شوکه نشویم و آنرا تحمل کنیم تا شاید به امید خدا روزی این نفت ملعون تمام شود و کارهای این مملکت روی فرمول و اسلوب و قواعد انجام گیرد و کار دیمی و انگلی حذف و کارهای سازنده جایگزین آن ها شوند. د.ک...........با سلاماین تازه اول راه است. به قول شاعر که میگه: سالی که نکوست از بهارش پیداست!


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://sjk-news.blogspot.com
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com




No comments:

 
direction:rtl;