Thursday, January 11, 2007

21/10/1385 پنجشنبه




8
مارس ، روز جهانی زن را چگونه روزی میدانید؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


سمینار "خشونت علیه زنان بخاطر دفاع از ناموس"
روزنه
برای ساختن افکارعمومی بنفع دختران و زنان مورد خشونت و تاثیرمثبت و ایجاد تغییر در خانواده ها.
برای تغییر وضعیت بنفع دخترانی که در شرایط نبود آزادی و عدالت زندگی میکنند
و
بیاد فادیمه شاهیندال که قربانی مبارزه برای زندگی انسانی شد . 5 سال پس از قتل وی ما هنوز از خود میپرسیم که.....
خشونت برای دفاع از ناموس چیست ؟
قربانیان این این نوع خشونت چه افرادی هستند ؟
این فرهنگ زن ستیز را چگونه باید عوض کرد ؟
چگونه میتوان به این خانواده ها اطلاعات داد و باعث تغییر این فرهنگ شد ؟
چه انتظاراتی میتوان از مقامات دولتی و مسئولین در جامعه داشت ؟
و راه حل چیست ؟
ما باید یک مبارزه قوی علیه این فرهنگ زن ستیز از طریق خود خانواده ها ، جوانان ، افراد و تشکلهای مدافع حقوق برابر برای انسانها بسازیم . این مبارزه باید تاثیرات خود را بطور وسیع در جامعه گداشته و ارگانهای موثر دولتی را وادار کند که وضع ر ا بنفع این دختران تغییر دهند .
ما قلبا سعی میکنیم که از طریق این سمینارها و بحث ها کمک به ساختن افکار بنفع این مبارزه کنیم .
ما نمیخواهیم که دیگر دخترانی را درجامعه ببینیم که در شر ایط نبود آزادی و عدالت زندگی میکنند.
ما از طریق این سمینارها به ر یشه کن کردن این فرهنگ کمک خواهیم کرد
در این سمینار برای ایجاد بحث های مناسب و موثر بطور فعال شرکت کنید
زمان – جمعه 19 ژانویه 2007 از ساعت 22- 18
مکان – شیستا ترف طبقه بالا سالن نوریه
برنامه – قسمت اول
دبات از ساعت 20.30 – 18 بزبان فارسی میباشد وسمینار وقت کافی در اختیار شرکت کنندگان خواهد گذاشت. این دبات بین سه پدرو مادر وسه جوان صورت میگیرد که بطور صریح به اصل مشکل میپردازند.
گرداننده دبات وبیانگر هدف سمینار – مهین علیپور
قسمت دوم
تاتر راجع به موضوع سمینار
در کنار سمینار نمایشگاه عکس و میز کتاب موجود میباشد .
شرکت در این سمینار رایگان است. زبان این سمینار بفارسی است
برگزارکننده – کمپین دفاع از حقوق زنان ایرانی – واحد استکهلم
تلفن تماس – مهین علیپور 313 7777 070


جنبش بین المللی دفاع از نازنین فاتحی جمهوری اسلامی را عقب نشاند
روزنه
پیکت اعتراضی سازمان ازادی زن در اعتراض به اعدام در سوئد.
جلسه دادگاه نازنین فاتحی درشعبه 74 دادگاه کیفری با تاخیری دو ساعته در روز 20 دی 85 تشکیل شد. وکلای نازنین اظهار امیدواری کرده اند که حکم اعدام او تا چند روز دیگر لغو شود.
نازنین در دفاع از خود و خواهر زاده اش مرد جوانی را به قتل رسانده است. همه این حقیقت را پذیرفته بودند و به این خاطر یک جنبش گسترده بین المللی برای دفاع او سازمان یافت. جمهوری اسلامی اما قصد اعدام او را داشت. نازنین وقتی به اعدام محکوم شد فقط 17 سال داشت. هم اکنون زنان و دختران ناشناس بیشماری در زندانهای جمهوری اسلامی در صف اعدام هستند. اما در این میان به همت مردم آزادیخواه، سازمان های مدافع حقوق زن و جریان های مدافع حقوق بشر تعدادی از این زنان و دختران جوان به چهره های بین المللی تبدیل گشتند. نازنین فاتحی یکی از این زنان جوان است.
سازمان آزادی زن این پیروزی را به همه انسانهای آزادیخواه و مخالف اعدام در جهان تبریک میگوید. این پیروزی، نتیجه اقدامات بين المللي براي نجات جان محکومين به اعدام در ايران است. امضای شما انسانهایی که هرگز نازنین را ندیده بودید، در لیست جمع آوری امضاءها علیه جمهوری اسلامی، تبدیل به دریایی شد از خشم نفرت هزارها انسان مخالف عمل شنیع اعدام.
باید بخاطر داشت که با نجات نازنین مبارزه ما پایان نمی یابد. زندگی دلارا، شهلا، ملکه و کبری همچنان در خطر است. باید تا روز آزادی این زنان و دختران جوان به این مبارزه ادامه داد. اینها قربانیان جامعه اسلام زده در ایران هستند. باید مبارزه علیه اعدام ها در ایران و برای لغو حکم اعدام را قاطعانه و خستگی ناپذیر ادامه دهیم.
سازمان آزادی زن همچون گذشته از همه امکانات خود استفاده می کند تا جلوی قتلهای دولتی و سنگسار را در جمهوری اسلامی بگیرد. ما نباید اجازه دهیم کسی را به چوبه دار آویزان کنند و یا تا کمر در زمین فرو کنند و با سنگ به او حمله ور شوند. باید آمران و عاملان رژیم اسلامی را در دادگاه های مردمی محاکمه کرد. باید به این مبارزه اشکالی جهانی تر بخشید و خواهان لغو اعدام و سنگسار در سراسر جهان شد.
اعدام قتل عمد دولتی است!
ستم بر زن موقوف!
زنده باد آزادی زن!
سازمان آزادی زن
www.azadizan.com

20 دی85
مرگ كارگر اعتصابی شرکت ” پوشینه بافت ” قزوین بر اثر ضربات باتوم ماموران ضد شورش
رسانه خبری
كارگران شركت نساجي" پوشينه بافت" قزوين که ظهرروز چهارشنبه ۲۰ دیماه ۱۳۸۵ در مقابل ساختمان نهاد رياست جمهوري تجمع کرده بودند خبر دادند که درجریان تجمع اعتراضی هفته گذشته يكي از كارگران " پوشینه بافت " قزوین بر اثر ضربات باتوم ماموران ضد شورش کشته شده است.
خبر نگار خبرگزاری ایلنا( مریم بابلی) در مورد تجمع کارگران در مقابل نهاد ریاست جمهوری خبر زیررا تهیه کرده است:
"دهها تن از كارگران شركت نساجي" پوشينه بافت" قزوين مقارن ظهر امروز با تجمع در مقابل نهاد رياست جمهوري خواستار رسيدگي مسوولان به مشكلات خود شده و اعلام كردند‌‏: كارفرماي اين شركت ۷ ماه حقوق كارگران را پرداخت نكرده است .
به گزارش خبرنگار گروه كارگري" ايلنا" اين كارگران گفتند : ۴۵۰ شاغل در اين واحد با مشكلات عديده اي از جمله قطع سرويس اياب وذهاب و لحاظ نكردن سابقه كار آنان در تامين اجتماعي مواجه هستند به گونه اي كه ۷ ماهي كه حقوق اشان پرداخت نشده ارسال ليست بيمه كارگران نيز با مشكل مواجه شده است .
كارگران با اشاره به سفر رئيس جمهور به استان قزوين در تابستان اظهار داشتند‌‏: در اين سفر رييس جمهور به استاندار دستور داد تا وضعيت شركت پوشينه بافت روشن شود كه تاكنون چنين نشده و كارگران در بلاتكليفي به سر مي برند.
كارگران "پوشينه بافت" قزوين كه تعداد آنان بالغ بر ۱۵۰ نفر بود، گفتند‌‏: استانداري قزوين با تجمع هاي كارگري به شدت برخورد مي كند.
آنان مدعي شدندكه در تجمع هفته گذشته يكي از كارگران اين واحد بر اثر ضربات باتوم ماموران ضد شورش جانش را از دست داد.
آنان خواستار پاسخگويي استاندارقزوين شده و تاكيد كردند: توليد در "پوشينه بافت" ادامه دارد وكارخانه در ۳ شيفت كار مي كند و ما براي اين كه به توليد لطمه وارد نشود به نمايندگي از طرف كارگران اين جا آمده ايم تا مشكلات را باز گوييم .
كارگران" پوشينه بافت" اظهار داشتند: كارفرماي اين واحد مي گويد كه از قزوين تا تهران همه را آبستن كرده است و كسي نمي تواند عليه او كاري انجام دهد .
اين كارگران گفتند :‌‏ ما خواستار تعيين تكليف نهايي شركت پوشينه بافت هستيم زيرا مشخص نيست كه صاحب واقعي اين واحد كيست و تكليف كارگران چيست"
تجمع کارگران اخراجی نساجی کردستان٬ شاهو و الومین در سنندج
روزنه
امروز سه شنبه ۱۹ ديماە ساعت 9 صبح بیش از 70 نفر از کارگران اخراجي نساجی کردستان٬ کارخانه شاهو و الومین در مقابل اداره کار تجمع کردند.
کارگران اخراجی این مراکز تولیدی که بارها در مقابل استانداری اداره کار٬ تامين اجتماعي و... تجمع اعتراضي داشتە اند ﻫنوز جواب خواست بازگشت بە کار نگرفتە اند.
کارگران اين مراکز در اعتراض بە بی حقوقی که به آنها تحمیل شده است بارﻫا دست به اعتراض زده و خواهان رسیدگی به خواستهای خود شدەاند. اما تاکنون کافرما با ﻫمکاري استانداری و اداره کار٬ کارگران را با وعده های پوچ سر دواندە اند.
اخیرا مقامات دولتی استان کردستان برای بي اثر کردن این اعتراضات و جلوگیری از گسترش این تجمعات تعهد کردە اند کە به کارگران اخراجی نساجي و آلومين وام بدﻫند. ابتدا اعلام کردند 5 میلیون و اکنون ميگويند 10 میلیون تومان ميبردازند کە کارگران با پروژە ﻫاي خود اشتغالي سرگرم شوند.
تلاش دولت و کارفرما اين است کە کارگران از حق بازگشت به کار خود صرفنظر کنند . در ضمن بە کارگران گفتە شدە بعد از دريافت وام بايد ماﻫانە 300 ﻫزار تومان قسط وام را باز پرداخت کنند. کارگران اين را قبول نکردە اند. کارگران اعلام کردە اند خواست آنﻫا بازگشت بە کار است.
یکی از کارگران در تجمع امروز اعلام کرد: تا جوان بودیم شیره جان ما را کشیدید بعد از 27 سال کار٬ امروز می خواهید جانمان را بگیرد. او تاکيد کرد ما حقما را ميخواﻫيم چیزی جز حقمان را نخواستە ايم کە با نيروي مسلح و اطلاعات ما را محاصرە کردە ايد.
سە نفر از نمایندگان کارگران علی عباسی٬ رامین قربه ای و شیث امانی امروز طی مذاکراتی با عباسی رئیس اداره کار٬ صادقی از حراست و نمايندگان اداره کار و استانداری و اطلاعات خواست بازگشت بە کار کارگران را مطرح کردند. مسئولین دولتي و کارفرما تحت هیچ شرایطی تن به بازگشت به کار کارگران نداده اند. در اين مذاکرات قرار شد وام 10 میلیونی از یک وام 3 ساله به 7 ساله تبدیل شود. مسولين دولتي متعهد شدند طي نامه ای اين توافقات را بە مقامات وزارت کار در تهران اطلاع دهند و در صورت توافق اين وام ۷ ساله پرداخت شود. کارگران اعلام کردند اگر تا يک هفتە ديگر اين توافقات عملي نشود آنها تجمعات اعتراضي خود را از سر خواهند گرفت.
در اين مذاکرات توافق شد کە کارگران شاهو بعد از اتمام دوران بیکاری کە حقوق بيکاري دريافت ميکنند همگی حکم بازگشت به کار را بگیرند و مجددا سر کار برگردند.
در مورد کارگران اخراجي نساجي و آلومين قرار است وام بە آنها برداخت شود. قرار شده است وامي کە بە کارگران آلومین پرداخت ميشود يک کارگاه توليدي راە اندازي کنند و تولیدات این کارگاە توسط کارخانه آلومین خریداری شود.
کارگران به هیچ کدام از این تعهدات اعتمادی ندارند و ميگويند مسلە وام و... سياستي است برای پراکندە کردن ما کارگران. يکي از کارگران اعلام کرد کە: این طرح کاملا اگاهانە است و ما از اين ترفند مطلع هستيم. کارگران همانجا اعلام کردند اگر تا روز دوشنبه همه این تعهدات جواب مثبت نگیرد مجددا در مقابل اداره کار تجمع خواهند کرد. تجمع حدود ساعت 12 بە وقت محلي پايان يافت.
صمد احمدي- سنندج
باز تکثير از: کميتە کردستان حزب کمونيست کارگري ايران
19 ديماە 1385- 9 ژانويە
نماينده سقز و بانه:نان هم در استان کردستان جيره‌بندي شد
پیک ایران
كارگزاران : پس از اخباري كه در خصوص قطعي گاز در استان‌هاي غربي منتشر شد نماينده سقز و بانه از جيره‌بندي نان و بنزين در استان كردستان خبر داد و گفت: با وجود مرتفع شدن مشكل گاز، ولي در مورد ساير مواد سوختي همچنان با مشكل مواجهيم، به‌طوري كه بنزين به صورت جيره‌بندي به مردم داده مي‌شود. فخرالدين حيدري افزود: سرانه پايين مربوط به سوبسيد شير و نان موجب بروز برخي اغتشاش‌ها در استان كردستان شده است. در اين حال كريم افشاريان فرماندار سقز هرگونه اغتشاش و ناآرامي ناشي از جيره‌بندي نان، بنزين و گازوييل را كذب محض خواند و در خصوص جيره‌بندي بنزين گفت: اين جيره‌بندي به معناي محدوديت نبوده بلكه جلوگيري از اسراف و تبذير است. همزمان با اظهارات، تعدادي ديگر از نمايندگان مجلس هم نسبت به گراني انتقاد كرده و حل مشكلات اقتصادي مردم را خواستار شدند. چندي پيش مجلس شوراي اسلامي كميته‌اي براي بررسي علل افزايش قيمت‌ها تشكيل داده بود اما هنوز گزارشي از عملكرد اين كميته منتشر نشده است.
زندان و شكنجه گاههای ويژه، تحت پوشش واحدهای مسكونی
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، سهراب سليمانی، رئیس سازمان زندانهای جمهوری اسلامی در تهران گفته است "بمنظور جلوگيری از ورود به زندان کسانی که دوره محکوميت آنان کم است و يا به موجب صدور قرارهای موقت، برای مدت کوتاهی بازداشت شده اند، بزودی بازداشتگاه هايی که هر يک گنجايشی نزديک به سیصد نفر را دارند، در سطح استان تهران ساخته می شود."
این کارگزار امنیتی رژیم مدعی شد "اين بازداشتگاه ها بيشتر شبيه يک منزل مسکونی است و شباهت کمی به يک زندان با تعريف های معمول و رايج دارد."
ایجاد این بازداشتگاهها كه به فهرست بلندبالای زندانهای مخفی جمهوری اسلامی اضافه می شود، گام ديگری در راستای تشديد سركوب آزادیخواهان است و دست شکنجه گران رژيم را برای اعمال شكنجه های هرچه وحشيانه تر عليه زندانيان در خانه های امن باز می گذارد.
سرکوب روزنامه نگاران در ایران: اطلاعیه گزارشگران بدون مرز
ایرانپرس نیوز
سازمان گزارشگران بدون مرز با صدور اطلاعیه ای به تشدید سرکوب روزنامه نگاران در ایران اعتراض کرد و از جمهوری اسلامی خواست به دستگيری های خودسرانه و اقدامات تهدید آميز عليه آنها خاتمه دهد.
اطلاعیه گزارشگران بدون مرز: گزارشگران بدون مرز خواهان آزادی علي فرحبخش و کاوه جوانمرد است و از مسئولان جمهوری اسلامي مي خواهد به دستگيری های خودسرانه و اقدامات تهدید آميز عليه دست اندرکاران رسانه ها در سراسر ايران پايان دهند.
از تهران تا سنندج اعمال فشار و تهديد روزنامه نگاران ادامه دارد. روزنامه نگاراني که جرات مي کنند از سياست های دولت رئيس جمهور احمدی نژاد انتقاد کنند به همه ی القاب و جرايم متهم مي شوند از "جاسوسي"، " اقدام عليه امنيت ملي" تا "طرح مسائل قومي- نژادي به نيت تجزيه طلبانه " و ... جمهوری اسلامي به هر بهانه متوسل مي شود تا آنچه از رسانه های سرکوب شده باقي مانده، در سکوت منجمد شوند.
علي فرحبخش روزنامه نگار و کارشناس اقتصادی، همکار بسياری از روزنامه های اصلاح طلب از جمله ياس نو، شرق، سرمايه، ٦ آذرماه در تهران دستگير شده است. اين روزنامه نگار که برای شرکت در نشست سازمان های غير دولتي در باره رسانه ها به بانکوک سفر کرده بود، به هنگام بازگشت به کشور روانه زندان شد. دستگيری وی به مدت چهل روز از سوی مقامات مسئول جمهوری اسلامي پنهان نگاه داشته شد و تنها بعد از انتشار اين خبر توسط انجمن صنفي روزنامه نگاران به تائيد آن پرداختند. يکشنبه ١٧ دی ماه سهراب سليماني رئيس زندانهای تهران اعلام کرد که علي فرحبخش در زندان اوين بسر مي برد اما هيچ توضيحي در باره وضعيت بازداشت و اتهامات ايشان نداد.
در آبانماه سال جاری نيز ٢١ روزنامه نگار که برای دوره ای آموزشي به هلند سفر کرده بودند، به هنگام بازگشت در فرودگاه تهران چندين ساعت بازداشت توسط ماموران اطلاعاتي مورد بازجويي قرار گرفتند، وسايل شخصي آنها مانند کامپيوتر، دفترچه های ياداشت، سي دی و.. از سوی اين ماموان مصادره شد. تعدادی از اين روزنامه نگاران بعد از اين واقعه نيز از سوی نهاد های قضايي- امنيتي احضار و يا مورد تهديد قرار گرفته اند.
سرکوب مطبوعات در کردستان: سفر رئيس جمهور احمدی نژاد و محمد حسين صفار هرندی وزير فرهنگ و ارشاد اسلاميدر آبان ماه سال جاری به استان کردستان، آغازگر تشديد سرکوب عليه مطبوعات و روزنامه نگاران محلي بود. چندين نشريه از جمله دو هفته نامه آوای وقت و کژيوه، توقيف و تعدادی از روزنامه نگاران دستگير شدند. از جمله اتهامات اين روزنامه نگاران" اقدام عليه امنيت ملي و طرح مسائل قومي- نژادي به نيت تجزيه طلبانه است." از سوی ديگر در آذرماه روزنامه نگاران هفته نامه ديدگاه در پي تهديد ها و اعمال فشار مقامات امنيتي – قضايي تصميم به توقف انتشار نشريه خود گرفتند.
هفته نامه کرفتو نمونه ای واضح از تهاجم به روزنامه نگاران کردستان است. ٢٥ آذر ماه آکو کردنسب روزنامه نگار اين هقته نامه به هنگام تهيه گزارش از انتخابات شوراها و مجلس خبرگان در شعبه اخذ رایي در سنندج دستگير شد. اتهامات اين روزنامه نگار اعلام نشد، وی در اواسط دی ماه با سپردن وثيقه آزاد شد. همکارش کاوه جوانمرد که در روز ٢٦ آذر ماه در منزلش دستگير شده بود تا امروز در محلي نامعلوم توسط نهادهای امنيتي در بازادشت بسر مي برد. ٢٨ آذر ماه ليلا مدني مدير مسئول اين هفته نامه به دادگاه احضار و پس از بازجويي و تفهيم اتهام با سپردن وثيقه تا برگزاری دادگاه آزاد شد. ايرج عبادی سردبير کرفتو نيز در اين مدت به دادگاه احضار شده مورد بازجويي قرار گرفته است.
حكم اخراج و دیپورت برای 5 پناهجو
ایرانپرس نیوز
پنج پناهجوي ايراني به نامهاي علي عالم زاده، ابوالفضل آجرلو، مجتبي وطن پور، عليرضا رنجبر و پژمان پيران با دريافت حكم اخراج از تركيه، در آستانه دپورت به ايران قرار گرفتند.
پنج پناهجوي ايراني به نامهاي علي عالم زاده، ابوالفضل آجرلو، مجتبي وطن پور، عليرضا رنجبر و پژمان پيران با دريافت حكم اخراج از تركيه، در آستانه دپورت به ايران قرار گرفته اند. علي عالم زاده كه پيش تر درايران زنداني بوده، و ابوالفضل آجرلو و مجتبي وطن پور عضو يك گروه سياسي مخالف دولت ايران هستند.
نامبردگان اخيرا از سوي دستگاه پليس امنيتي تركيه (MIT ) براي خروج و ترك سريع تركيه، تحت فشار قرار گرفته اند. شايان ذكر است اين 5 ايراني در سالهاي گذشته به عنوان پناهجو خود را به کمیساریای عالی پناهندگان در شهر وان معرفی کرده بودند

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

1 comment:

Anonymous said...

8
مارس
روز جهانی زن. روزی برای نه گفتن به آپارتاید جنسی وتمام قوانین ضد زن و در راس همه آنها قوانین اسلامی!برای پایان دادن به حجاب!به سنگسار!به قتلهای ناموسی!برای پایان دادن به مدارس مذهبی!برای پاک کردن سیطره اسلام ،مرد سالاری وزن ستیزی از زندگی تمام انساهای روی زمین و مردم!وبرای خلاصی بشر از نظام کثیف سرمایه داری که بستر رشد همگی اینهاست!
مینا امانی

 
direction:rtl;