Monday, January 08, 2007

18/10/1385 دوشنبه





8

مارس ، روز جهانی زن را چگونه روزی میدانید؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


آزادی موقت یک زندانی سیاسی در ایران
ایران پرس نیوز
رادیو فردا: کيانوش سنجری وبلاگ نويس و از فعالان حقوق بشر که حدود دو ماه پيش در تهران بازداشت شده بود، به تازگی از زندان آزاد شده است. آقای سنجری گفت که پس از تحمل ۷۰ روز حبس با قرار وثيقه آزاد شد. وی گفت در بند ۲۰۹ اوين زندانی بود.
فعالان حقوق بشر بارها از اوضاع زندانيان در اين بازداشتگاه امنيتی ابراز نگرانی کرده اند و گفته اند که بند ۲۰۹ تحت کنترل سازمان زندان ها نيست.
کيانوش سنجری در چند سال گذشته چندين بار به خاطر فعاليت های دانشجويی خود ، دفاع از حقوق زندانيان سياسی و نيز ابراز عقايد انتقاديش زندانی شده است. وی زمانی که در سال ۱۳۷۸ در جريان اعتراض های دانشجويی بازداشت شد ، تنها ۱۷ سال داشت .
آقای سنجری که اين بار روز۱۶ مهرماه روانه زندان شد می گويد: « مامورين هنگام بازداشت و بازجويی با او بدرفتاری کردند.»
وی گفت که در نخستين جلسه بازجويی، بازجو چندين سيلی بسيار شديد به صورت وی زد و گفت که وی جزو کسانی است که قرار است اعدام شوند. وی می گويد هدف از اين رفتار، اعمال فشار بر اوبود.
گرچه کيانوش سنجری می گويد بدليل «محدوديت هايی» که برايش وجود دارد نمی تواند تمامی جزئيات و حقايق اين دوره ااز بازداشت خود را بيان کند. وی می گويد «هنوز آزاد، آزاد نيستم.»
بازداشت و حبس کيانوش سنجری باعث نگرانی نهادهای مدافع حقوق بشر بين المللی از جمله سازمان عفو بين الملل و همچنين نهادهای داخلی شده بود که همگی خواستار آزادی وی شده بودند .
آقای سنجری که يک ماه و نيم را در سلول انفرادی گذراند، می گويد: نگهداری افراد در زندان انفرادی، در حاليکه با دنيای خارج هيچگونه تماسی ندارند، از بدترين شکنجه ها به شمار می رود.
وی می گويد:« سلول انفرادی که با روح و روان آدم ها سر جنگ دارد ، می تواند غير انسانی ترين شکنجه سفيد برای انسان هايی مانند من باشد که فقط و فقط به جرم پيگيری حقوق شهروندی خود و مردم جامعه، بازداشت می شوند.»
کيانوش سنجری می گويد اميدواراست روزی برسد که کسی به جرم ابرازمسالمت آميز عقايد خود، روانه سلول انفرادی نشود .
اتهامات عليه کيانوش سنجری مشخص نيست و تاريخ برگزاری دادگاه برای رسيدگی به پرونده او نيز هنوز اعلام نشده است.
وی با اشاره به سوالاتی که در جلسات بازجويی مطرح شده بود می گويد: احساس کرده که مطالب وبلاگش و بازتاب آن در سايت های خبری باعث ايجاد حساسيت شده است. مراسم يادبود برای اکبر محمدی از فعالان دانشجويی که بدنبال اعتصاب غذا در زندان اوين فوت کرد و نيز خبرهايی درباره اوضاع زندانيان سياسی از حمله مطالبی است که آقای سنجری در وبلاگ خود منتشر می کرد .
حدود يک ماه پيش سازمان ملل از نقض حقوق بشر در ايران از جمله بازداشت و آزار و اذيت منتقدين و فعالان سياسی و نيز دانشجويان و وبلاگ نويسان ابراز نگرانی کرد و خواستار رعايت حقوق بشر توسط تهران شد .
تجمع كارگران شهرداري در آبادان؛حقوق و برخي مطالبات كارگران پرداخت نشده است
اهواز- خبرگزاري كار ايرانكارگران شهرداري آبادان روز يكشنبه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و برخي از مطالبات خود , در مقابل ساختمان شهرداري تجمع كردند . به گزارش" ايلنا", از مركز آبادان‌‏, تجمع كنندگان خواستار توجه مسوولان شهرداري به مشكلات خود شدند.گفتني است‌‏ كه شهردار آبادان پس از انتخابات شوراي شهر استعفا كرده و هم اكنون شهرداري اين شهر به صورت سرپرستي اداره مي شود .
رئيس اتحاديه کارگران قراردادي و پيمانکاري:حداقل عيدي كارگران قراردادي 360 هزار تومان است
ایلنارئيس اتحاديه كارگران قراردادي و پيمانكاري تعيين حداقل 300 هزار تومان به عنوان عيدي كارگران را اقدامي غير قانوني دانست و گفت‌‏: با توجه به حداقل حقوق 180 هزار تومان كارگران قراردادي ميزان عيدي اين كارگران بايد حداقل 2 برابر اين ميزان يعني 360 هزار تومان باشد . "رجبعلي شهسواري" در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري" ايلنا"‌‏, افزود : چنانچه وزارت كار بخشنامه اصلاحيه دستمزد 85 در مورد تعيين دستمزد كارگران قراردادي بر اساس توافق كارگر و كارفرما را قبول دارد، بايد تكليف عيدي اين گروه از كارگران را مشخص كرده ومانع از بروز تنش هاي احتمالي در واحدهاي صنعتي شود.او درخصوص عدم تخصيص اعتبار لازم براي ترميم حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي در بودجه متمم 85 گفت‌‏: در اين زمينه سازمان تامين‌‏اجتماعي و وزارت رفاه را مقصر مي دانيم .
روسیه، جمهوری اسلامی را نیمه کاره رها کرد!
ایران پرس نیوز
به گزارش سایت حکومتی آفتاب، نایب رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته است "گام بعدی جمهوری اسلامی برای مقابله با کشورهایی که علیه ما تصمیمات خصمانه می‌گیرند از جمله روسیه، قطع روابط و مناسبات تجاری، اقتصادی و سیاسی با آنها است."محمد نبی رودکی با انتقاد از سیاست‌های مسکو افزود‌ "روسیه کشوری است که حمایت‌های خود را از کشورها نیمه ‌کاره رها می‌ کند و ما به این رفتار، سیاست از پشت خنجر زدن می‌گوییم."
وی گفت "جمهوری اسلامی با روسیه و کشورهایی که تصمیمات خصمانه‌ای بر علیه ما اتخاذ می‌کنند، دارای روابط اقتصادی است و اگر آنان به این رفتار خود ادامه دهند،‌ در روابط اقتصادی – سیاسی خویش با این کشورها تجدیدنظر خواهیم کرد."
اظهارات رودکی در حالی بیان می‌شود که علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت مجلس تاکید کرد که "جمهوری اسلامی در آینده از روسیه انتظار بیشتری دارد و می‌خواهد مسکو در دوره‌های بعد از قدرت قانونی خود در شورای امنیت برای مقابله با آمریکا استفاده کند."
رودکی گفت "ما راهی که آغاز کرده ‌ایم را ادامه خواهیم داد. در باقی مانده فرصت یک ماهه نیز به رایزنی و فعالیت دیپلماسی خویش با سایر کشورها ادامه می دهیم."
دونده بحرینی تابعیت خود را از دست داد
رادیو فردا
دولت بحرین، روز یکشنبه، هفتم ژانویه، اعلام کرد که ازمشیر سالم جواهر، دونده بحرینی کنیایی تبار، به دلیل شرکت در مسابقه ماراتن اسراییل، سلب تابعیت کرده است.
به گزارش رویترز، یکی از مقامات ورزشی بحرین دلیل سلب تابعیت از این دونده ماراتن را، شرکت وی در مسابقه ای، در چهارم ژانویه، در اسرائیل دانست.
مشیر سالم جواهر هنوز درباره این موضوع اظهار نظر نکرده است. وی در سال ۲۰۰۲ تابعیت بحرینی گرفت.
انجمن ورزشکاران بحرین نیز اعلام کرد که نام مشیر سالم جواهر را از لیست ورزشکاران بحرین خط زده است.
این ورزشکار در مسابقات آسیایی ۲۰۰۶ در قطر، موفق به کسب مدال نقره برای کشور بحرین شد.
محمد عبدل جلال رئیس انجمن ورزشکاران بحرین در مصاحبه ای با رویترز گفت شرکت در مسابقه در اسرائیل خارج از قوانین این انجمن است.
رئیس انجمن ورزشکاران بحرین افزود که اگر مشیر سالم جواهر دلیلی برای شرکت در این مسابقه ارائه دهد شاید بتوان دوباره این مساله را بررسی کرد.
وی افزود:« شرکت در مسابقات، در کشوری که از سوی ما بایکوت شده است، خلاف قوانین ما است.»
بسیاری از کشورهای عربی، ورزشکاران خود را، از شرکت در مسابقات ورزشی در اسرائیل منع می کنند.
در دفاع از حقوق کودکان و زنان و مقابله با جريانات مرتجع اسلامى و مردسالار
بیانیه مطبوعاتی
روزنه
جنبش دفاع از حقوق زنان و دختران در خانواده های اسلام زده و محیط های مذهبی و مردسالار در جامعه سوئد وارد فاز تازه ای شده است. سیاست مماشات جویانه دولت با جریانات مرتجع و مذهبی که منجر به قربانی شدن زنان و دختران می شود٬ به شدت زیر ضرب انتقاده بوده است. در برابر کل جريانات مرتجع، عقب مانده، و نان به نرخ روز خور، صف آزادى خواهى و برابرى طلبى و سکولاريسم به ميدان آمده است. صفی که از جامعه سکولار و آزادى و اختيار و انتخاب شهروندان مستقل از محل تولد و يا محيط زندگى آنها دفاع ميکند. اين صف کودکان را فداى عقايد والدينشان نميکند٬ زنان را به خدمتکار جنسى و شهروند درجه دو تقليل نميدهد٬ برعکس؛ حقوق جهانشمول و شهروندى را مبناى حرکت جامعه و نهادهاى اجتماعى ميداند و با هر گونه سلب حقوق زنان و کودکان در محیط های اسلام زده و خانواده های مذهبی و مردسالار مبارزه ميکند. اين صف از آزادى مذهب و بى مذهبى و آزادى پوشش و آزادى بيان قاطعانه دفاع ميکند و در عين حال اجازه نميدهد که بنام اين حقوق مسلم شهروندان حقوق بخشى از جامعه قربانى شود.
نيامکو صابونی وزير جديد بهم پيوستگى سوئد از ممنوعیت مدارس مذهبی و ممنوعیت حجاب برای کودکان سخن گفته است. اعلام این خواستها از جانب وی با حملات سازمانهاى اسلامى مواجه شده است. ميگويند اين حرفها باعث ايجاد "اسلاموفوبى" ميشود! تصور کنيد کسانى به ديدرو و ولتر و انقلابيون فرانسه ميگفتند نقد و مبارزه شما با حقوق ويژه و ارتجاعى مسيحيت "کريستينوفوبى" را دامن ميزند!؟ هر کسى با عقل متوسط به اين استدلال ميخنديد. چرا حقوق برابر راسيسم ايجاد ميکند اما قربانى کردن حقوق و زندگى زنان و کودکان و مهاجرين راسيسم ايجاد نميکند؟
از نظر ما اکنون زمان آن فرارسیده است که خواستهایی که تاکنون در دفاع از حقوق زنان و دختران در محيطهاى مذهبی و مردسالار مطرح شده است٬ عملی شود و رسمیت قانونی پیدا کند.
ما و سازمانهاى متبوعمان سالهاست که براى تحقق اين حقوق و منجمله حق آموزش و پرورش سکولار برای کودکان مبارزه کرده ايم . از نظر ما مبناى حقوق نه مليت است نه مذهب و نه پیشینه مهاجرت و نه عقايد فردی و نه جنسیت. هر توجیه و بهانه ای که ناقض برابری کامل حقوق فردی و مدنی افراد باشد از نظر ما اکیدا مردود است. از نظر ما بسیار ضروری است که قوانین جدیدی تصویب شود که در برگیرنده خواستهای زیر باشد:
۱- بسته شدن مدارس مذهبى و ممنوعیت هر نوع تیلیغات مذهبی که متوجه کودکان است.
۲- ممنوعيت حجاب براى کودکان. ممنوعیت حمل حجاب و سمبلهاى مذهبى در محيطهاى آموزشی
۳- متوقف کردن هرگونه سوبسيد و کمک دولتى به موسسات، نهادها و سازمانهاى مذهبى
۴- ممنوعيت هرگونه تخفيف و با هرتوجيهى در مجازات کسانى که به اذيت و آزار و قتل دختران و زنان دست ميزنند. تحقیقات دقیق و ویژه در مورد "خودکشی" دختران جوان در محیط های مذهبی و مردسالار
مهین علیپور – مسئول سازمان آزادی زن و کمیته دفاع از حقوق زنان ایران در شهر استکهلم
فریده آرمان مسئول کمیته دفاع از حقوق زنان ایران در شهر مالمو
افسانه وحدت – سردبیر نشریه "کودکان مقدمند" به زبان سوئدی
....................................................................................



PRESSMEDDELANDE
December 2006

Försvara kvinnors och barns rättigheter!
Stå upp emot bakåtsträvande religiösa och patriarkala rörelser!
Försvaret av kvinnors och barns rättigheter i religiösa och patriarkala familjer har blivit starkare på sistone. Regeringens eftergift gentemot de bakåtsträvande och patriarkala strömningar som har krävt så många offer bland kvinnor och flickor har fått kraftig kritik.
Det finns idag en växande aktiv front av människor som försvarar ett sekulärt samhälle där alla medborgare har rätt till självbestämmande oavsett var de är födda eller bor. Denna allt starkare front ser medborgarnas universella rättigheter som en förutsättning för samhällets utveckling och tillåter inte att en del av befolkningen – kvinnor och barn – diskrimineras och förtrycks.
Den är emot alla sorters förtryck - som vi vet förekommer - av kvinnors och barns rättigheter i av islam styrda religiösa och patriarkala familjer. Medborgerliga rättigheter religionsfrihet liksom religionslöshet och yttrandefrihet är lagstadgade - de går inte att kompromissa med. Att prioritera föräldrars tro framför barnens väl är lika lite förhandlingsbart liksom att kvinnor nyttjas som sexslavar och betraktas som en andraklassens medborgare.
Nyamko Sabouni, ny integrationsminister, har som enskild riksdagsledamot talat om stängning av religiösa skolor och visat förståelse för förbud mot beslöjande av barn. Hennes åsikter har bemötts av hård kritik ifrån islamiska organisationer som menar att sådana uttalanden skapar en ”islamofobi” i samhället!?
Tänk om någon skulle ha sagt till 1700-talets Denis Diderot, Voltaire och andra franska revolutionärer att deras kritik mot kristendomens särskilda och bakåtsträvande rättigheter skapade en ”kristianofobi”!
Varje människa med sunt förnuft har svårt att hålla sig för skratt åt detta förbryllande resonemang om det inte vore att det är så i grunden allvarligt. För vad kan skapa mer rasism än dessa uttalandena från islamiska organisationer som ju går ut på ett försakande av vissa barns, kvinnors och invandrares möjligheter att få de rättigheter andra i samhället åtnjuter i ett demokratiskt , jämlikt samhälle.
Vi anser nu att det är dags att uppfylla dessa självklara krav genom en lag som försvarar kvinnors och flickors rättigheter i religiösa och patriarkala miljöer.
Vi och våra organisationer har i många år kämpat för förverkligandet av dessa rättigheter bl a alla barns rätt att få gå i en sekulär skola. En persons rättigheter får inte vara avhängiga dennes nationalitet, religion, bakgrund, tro eller kön. Alla undanflykter, framförda för att motstätta sig allas lika rätt inför lagen, är oacceptabla för oss.
Det är nödvändigt att nya lagar stiftas:
1.Som stänger konfessionella skolor och förbjuder all religiös propaganda riktad till barn.
2.Som förbjuder att man beslöjar barn, bär slöja och andra religiösa symboler i skolan.
3.Som avskaffar alla bidrag och subventioner till religiösa institutioner.
4.Som förbjuder att religiös eller traditionell övertygelse betraktas som förmildrande omständigheter vid fastställande av straff för dem som misshandlat eller dödat kvinnor. Som kräver speciella och särskilt noggranna undersökningar kring påstådda självmord begångna av unga flickor i religiösa och patriarkala miljöer .
1. Mahin Alipour (ordförande för kommittén för försvaret av Iranska kvinnors rättigheter (KFK-www.Irandwr.orgI) och ordförande för ”Woman Liberation” (www.azadizan.com) i Stockholm- 070 77 77 313
2. Farideh Arman lokal ordförande för kommittén för försvaret av Iranska kvinnors rättigheter (KFKI)
3. Afsaneh Vahdat Redaktör för tidningen Barnen Först på Svenska.
برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی
اخبار و اتفاقات ایران وجهان را
ما به شما منتقل می کنیم

مرکزپخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
fax:004631899613
در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل
هستندبرای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال
کنیم

sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;