Wednesday, January 10, 2007

20/10/1385 چهارشنبه




8
مارس ، روز جهانی زن را چگونه روزی میدانید؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

بيانيه اعتراضي دانشجويان دانشگاه آزاد نسبت به احكام تعليقي و توبيخي صادر شده
روزنه
دانشجويان در تاريخ مبارزات دانشجويي خود شاهد فراز و نشيب‌هايي در راه رسيدن به آزادي و برقراري جامعه‌اي دمكراتيك بوده‌اند و همواره با ديد انتقادي به حاكميت خواسته‌هاي توده‌هاي مردم را نمايندگي كرده‌اند. و در اين راه از هيچ تلاشي فروگذار نبوده‌اند و اكنون نيز با تمام توان خود در اعتراض به وضع موجود در دانشگاهها در مبارزه‌اي پيگير و نفس‌گير هستند.
ما دانشجويان دانشگاه آزاد سنندج نيز بنا به رسالت خود از هجوم و تعرض همه جانبه نسبت به فعالان دانشجويايي و سياسي كشور در تجمع اعتراضي روز 23 آذر ماه 85 دانشگاه آزاد سنندج مراتب اعتراض خود را به گوش همگان رسانديم.
در اين راستا بعد از گذشت حدود يكماه از اين واقعه، روز شنبه 16 دي ماه 8 نفر فعالان تشكل دانشجويي هاوري طي احكامي سنگين و بي‌سابقه از طرف كميته انظباطي اين دانشگاه از 2 ترم تعليق و تبعيد به دانشگاه ديگر تا توبيخ كتبي و درج پرونده به شرح زير ابلاغ شد
1- سوران حسيني: 2ترم تعليق و با احتساب سنواب و تغيير محل تحصيل
2- پيمان نعمتي : 1ترم تعليق و با احتساب سنواب و تغيير محل تحصيل
3- احسان احمدي: 1ترم تعليق و با احتساب سنواب و تغيير محل تحصيل
4- ئاكو قيصري: 1ترم تعليق و با احتساب سنواب و تغيير محل تحصيل
5- كامران رحماني: 1ترم تعليق و با احتساب سنواب و تغيير محل تحصيل
6- خسرو الهي: توبيخ كتبي و درج در پرونده
7- ياسر گلي: توبيخ كتبي و درج در پرونده
8- كورش مرب : توبيخ كتبي و درج در پرونده
لذا ما دانشجويان محكوم به تعليق و توبيخ اعتراض خود را نسبته به احكام صادره كه بدون هيچ گونه حق دفاعي، از طرف كميته انظباطي دانشگاه بوده را محكوم مي‌كنيم و از تمامي فعالان دانشجويي و سياسي و مدافعان حقوق بشر مي‌خواهيم كه در برابر اين تعرض بي‌سابقه ساكت نمانند و مراتب اعتراض خود را نسبت به محكوم كردن اين احكام ابراز دارند
دانشجويان محكوم به تعليق و توبيخ
دانشگاه آزاد سنندج

دانشگاه مملو از فرياد اعتراض مرگ بر ديكتاتور بود
ایرانپرس نیوز
سایت ادوارنیوز: متن زیر ترجمه گزارشی است که در تلویزیون بی بی سی پخش شده است. به گفته دانشجويان ايراني با توجه به بازنشسته کردن اجباري اساتيد دانشگاه و تهديد دانشجويان فعال سياسي به اخراج، "دومين انقلاب فرهنگي" در حال شكل گيری است. دانشجويان معترض اند كه افکار جامعه بين المللی با پرداختن به مساله هسته اي از توجه به وخيم تر شدن اوضاع حقوق بشر در ايران باز مانده است.
خشم و نفرت دانشجويان در ديدار محمود احمدي نژاد از دانشگاه امير كبير در 12دسامبر(20آذر) جلوه اي بيسابقه يافت. تصاويري كه با تلفن همراه گرفته شده حاكي از خشم دانشجوياني است كه بر ضد رئيس جمهور شعار داده و او را به عدم شايستگي متهم كرده و نماد بد اقبالي مي دانستند.آنها در حالي كه به نشان تمسخر تصوير احمدي نژادرا به صورت وارونه در دست گرفته بودند آن را به آتش كشيدند.
روز پيش از ديدار رئيس جمهورنیز دانشگاه مملو از فرياد اعتراض "مرگ بر ديكتاتور" دانشجويان بود. تلوزيون ايران تنها چند ثانيه از اغتشاش را نشان داد. آقاي احمدي نژاد در روزهاي بعد آن را نشان جسارت در بيان دانسته اطهار داشت: "اين اعتراض نشان داد در مقايسه امروز با روزهاي دانشجويي من در دوره شاه آزادي بيان وجود دارد"
در آستانه رياست جمهوری احمدي نژاد دانشگاه ها آرام بود اما تلاش او براي ممانعت دانشجويان ازشركت در مسائل سياسي آنها را بیشتر به مخالفت وادار كرده است.
علي نيكو نسبتي اظهار داشت: "آنها با اعمال فشار سعي دارند دانشجويان را تهديد كنند.آنها مي خواهند ما را بترساننداز اينكه اگر از نظر سياسي فعال باشيم دچار مشكل خواهيم شد."
بر طبق گزارش اعضاي فعال دانشجويي 181دانشجو نامه هايي دريافت كرده اند كه در آن به آنها اخطار مي شود درگير سياست نشوند. اين در حالي است كه 28 ارگان دانشجويي در طي يكسال گذشته بسته شده است.
مهدي امينی زاده كه به خاطر فعاليتهاي سياسي از ادامه ي تحصيل دركارشناسي ارشد رشته ي علوم سياسي محروم شده است مي گويد:" آنها مرا تهديد كردند چنانچه با رسانه ها گفتگو كنم چه بسا اتفاقات بدتري در انتظارم خواهد بود.اما سكوت ما به آنها امكان بهتري مي دهد كه همين بلا را سر بقيه هم بياورند."
آقاي امینی زاده دو بار دستگير شده وهنوز اتهامات ديگري بر عليه او وجود دارد. او كسي است كه در ايران به عنوان دانشجوي سه ستاره شناخته شده است.يعني به خاطر فعاليتهاي سياسي همراه نام او سه نشان وجود دارد،اتهامي كه براي محروميت او از دانشگاه كافي است.
محمد غريب سجادي كه او هم جزو دانشجويان ستاره دار است مي گويد:"كار ما مخالفت با نظام نيست قانون اساسي به ما حق تحصيل داده است."
اما احمدي نژاد منكر آن است كه دولت در صدد تصفييه دانشجويان است. به گفته ي او در دانشگاه ها فضاي باز سياسي ايجاد شده است. او با اشاره به در خواست هاي دانشجويان دريك فضاي باز سياسي گفت:"گوش دولت آماده ي شنيدن درخواست ها و نظرات دانشجويان است".
همين رئيس جمهور براي اولين باراز آغاز انقلاب تا كنون يك روحاني را به سمت رياست دانشگاه تهران انتخاب كرده است آنهم دانشگاهي كه از نظر اعتبار وشركت در فعاليتهاي سياسي رتبه ي اول را در ميان دانشگاه هاي كشور داراست.
آقاي احمدي نژاد به خبرنگاران گفت كه رئيس دانشگاه بايد با دانشجويان رفتاري دوستانه داشته باشد از نزديك با آنها در ارتباط باشد و به خوابگاه هاي آنها سر بزند در غير اين صورت منصب او به شخص ديگري محول خواهد شد.
اولين بار كه رئيس جديد وارد دانشگاه شد دانشجويان با برداشتن عمامه ي او اعتراض خود را نشان دادندکه اين اقدام براي يك روحاني كمال بي حرمتي محسوب میگردد.
آيت الله عميد زنجاني بعد از اين واقعه گفت:"اگر به خوبي از من محافظت نمي شد مراخفه كرده بودندو حتي احتمال داشت جنايتي مثل قتل هم اتفاق بيفتد." با اين همه اظهار داشت:" دانشجويان حق اعتراض دارند".
رئيس دانشگاه منكر 17 تجمع دانشجويي در طي يك سال گذشته است. او مي گويد به غير از اعتراضي كه در هنگام ورود او به دانشگاه رخ داد تنها يك تجمع در روز دانشجو در 6 دسامبر(15آذر) اتفاق افتاد كه به ادعاي او در آن حد اكثر40 نفر شركت داشتند.
اما تصاويرتجمع 6دسامبر(15آذر) حاكي از جمعيتي بیشتر بود. همچنين تصاويري موجود است كه با تلفن همراه از يك راهپيمايي در تابستان گذشته گرفته شده و نيز عکس هایی که تصویر دانشجويان از انتصاب يك روحاني به رياست دانشگاه را نشان مي دهدوزیر آن نوشته است:" اينجا همايش مذهبي نيست اينجا دانشگاه است."
اما مسئله تنها دانشجويان نيستند اساتيد نيز با مشكل مواجه شده اند.رئيس جديد دانشگاه به اجبار 45 نفر از استادان را از دانشگاه تهران اخراج كرد. او گفت سن اين اساتيد بيش ازسن بازنشتگي بود. حال آنكه آنها از رئيس دانشگاه جوان ترند.
آيت الله عميد زنجاني گفت:" بيشتر اين اساتيد نمي توانستند بعد از 30 سال تدريس در دانشگاه در حد يك استاد با شرايط تام كار كنند. همچنين فعاليت خاصي نمي كردند تا موقعيت خود را بهبود بخشند."
عبدالله مومني يكي ازاعضاي فعال دانشجويي مي گويد:"به نظر مي رسد اين عمل آغاز طرح تصفيه ای باشدتا دولت خودرا ازشر آن دسته از روشنفكران سكولاري كه بادولت مخالفت مي كنند خلاص كند". به اعتقاد او پاكسازي زماني آغاز شد كه احمدي نژاد از لزوم حذف انديشه هاي ليبرالي و سكولاريستي از دانشگاه ها سخن گفت.
دانشجويان معترض اند كه افکارجامعه بين المللی با پرداختن به مساله هسته اي از توجه به وخيم تر شدن اوضاع حقوق بشر در ايران باز مانده است.
آقاي نکو نسبتي اظهار داشت : "جمهوري اسلامي از روي قصد توجه جامعه ي جهاني را به مسا له ي هسته اي و نيز حمله ي اسرائيل معطوف ساخته و همين امر باعث بي توجهي به حقوق بشر در ايران شده است".
به اعتقاد او" چه بسا مقامات ايران مساله ي بحران هسته اي ايران را حل كنند ولي از سوي ديگر تمام اعتراضات داخلي خود را سركوب نمايند
اتهام دکتر حسام فیروزی، "اقدام علیه امنیت کشور" است
ایرانپرس نیوز
وكيل مدافع حسام ‌‏فيروزي، پزشك احمد باطبي اعلام كرد كه موكلش از بند 209 زندان اوين به بند عمومي 350 منتقل شده است.
خليل بهراميان در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اعلام اين مطلب، در خصوص وضعيت پرونده موكلش گفت: موكلم پيش از اين به دادسراي انقلاب تهران احضار شده بود كه پس از مراجعه به اين دادسرا، بازداشت و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.
وي با بيان اينكه پرونده موكلش در شعبه هفتم بازپرسي دادسراي انقلاب تهران مطرح است، اتهامات موكلش را «اقدام عليه امنيت كشور» و «مخفي كردن زنداني فراري (احمد باطبي)» عنوان كرد
پس از نزدیک به 8 سال زندان عباس دلدار، از زندانیان 18 تير آزاد شد
ایرانپرس نیوز
وكيل مدافع عباس دلدار، از بازداشت‌‏شدگان 18 تير 78 از آزادي موكلش خبر داد. محمدرضا فقيهي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اعلام اين مطلب، گفت: با موافقت شعبه ششم دادگاه انقلاب تهران با تقاضاي آزادي مشروط موكلم، وي پس از تحمل هفت سال و شش ماه حبس از مجموع 15 سال محكوميت خود، از زندان آزاد شد.
عباس دلدار كه در جريان حوادث كوي دانشگاه تهران در سال 78 به همراه عده‌‏اي ديگر از دانشجويان بازداشت شده بود، پيش از اين به اتهام «تبليغ عليه نظام» و «اقدام عليه امنيت ملي» به تحمل 15 سال حبس محكوم شده بود كه پس از تحمل بيش از نيمي از محكوميت خود مشمول آزادي مشروط شده و از زندان آزاد شد
دادگاه نازنين فاتحی، دختر جوان محکوم به اعدام، تشکيل شد
ایرانپرس نیوز
به گزارش کميته بين المللي عليه اعدام، دادگاه نازنين فاتحي راس ساعت ده و نيم صبح روز ٢۰ دي ماه در تهران تشکيل شد. اکنون در شعبه ۷۴ دادگاه مرکز٬ در مورد مرگ و يا زندگي نازنين تصميم گيري ميشود.
نازنين فاتحي دختر يک خانواده زحمتکش در جنوب شهر کرج است. او در يک بعد از ظهر ماه مارس٬ بهمراه سميه دختر برادرش براي خريد به شهر رفته بود که مورد تعرض سه جوان قرار ميگيرد و در جريان دفاع از خود و سميه ٬ متاسفانه يک نفر را به قتل ميرساند. او در يک دادگاه حکومتي فورا به جرم قتل عمد به اعدام محکوم ميشود. در آن هنگام نازنين ١۷ سال داشت.
اکنون که نازنين جوان در دادگاهي وحشتناک و بدون رعايت کمترين استاندارد ٬ و با ترس و وحشت از اعدام٬ به سوالات قاضي پرونده پاسخ ميدهد٬ نفسها در سينه حبس شده است. آيا نازنين نجات مي يابد؟
ما به محض اطلاع از نتيجه دادگاه همگان را در جريان آخرين اخبار قرار خواهيم داد
به همه عزيزاني که در اقصي نقاط دنيا به کمپين نجات نازنين کمک ميکنند و براي نجات نازنين ميکوشند درود ميفرستيم و دست تک تک اين عزيزان را به گرمي مي فشاريم
دادگاه نازنين در تهران برگزار شد٬ حکومت اسلامي عقب نشست
قضات دادگاه اعلام کردند که نازنين "قتل عمد" مرتکب نشده و ادعاهاي شهود قبلي پرونده غلط است
وکلاي پرونده اميدوارند در چند روز آتي حکم اعدام نازنين رسما ملغي شود
کميته بين المللي عليه اعدام لحظاتي پيش خبرپايان يافتن دادگاه نهايي رسيدگي به پرونده نازنين فاتحي را دريافت کرد
اين دادگاه صبح امروز چهارشنبه ٢۰ دي ماه با دو ساعت تاخیر در تهران برگزار شد. در اين دادگاه تعدادي از مردم علاقمند به اين موضوع و معترضين به حکم اعدام نازنين حضور داشتند
نازنين فاتحي دفاع از خود را به عهده دو وکيلي گذاشت که اين پرونده را به عهده گرفته اند. بعد از دفاعيات وکلا و پس از مباحثات مفصل در اين مورد، چهار قاضي راي دادند که نازنين قتل عمدی مرتکب نشده است و وکلاي پرونده اميدوارند که حکم اعدام رسما در چند روز آينده لغو شود و نازنين از اين کابوس نجات يابد
کميته بين المللي عليه اعدام، دادگاه امروز نازنین فاتحی را یک عقب نشینی برای رژیم و یک پیشروی برای همه فعالین نجات نازنین میداند و به صدها هزار نفری که برای نجات نازنین با امضای قطعنامه و یا به به اشکال مختلف تلاش کرده اند تبریک میگوید. کمیته علیه اعدام تلاش خود را برای تبرئه کامل نازنین و آزادی او ادامه خواهد داد. کمیته علیه اعدام همچنین تلاش برای نجات کبرا و دلارا و دیگر محکومین به اعدام و لغو مجازات اعدام بطور کلی را گسترش خواهد داد
جزئیات بیشتر مربوط به دادگاه نازنین را در اطلاعیه های بعدی به اطلاع عموم خواهیم رساند
کميته بين المللي علیه اعدام
١۰ ژانويه ٢۰۰۷
www.adpi.net
00491775692413

پرونده‌ي «شهلا جاهد» به ديوان عالي كشور ارجاع شد
پیک ایران
وكيل مدافع شهلا جاهد، گفت: پرونده‌ي موكلم براي رسيدگي مجدد به ديوان عالي كشور ارجاع شد. عبدالصمد خرمشاهي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: پرونده‌ي موكلم در راستاي اعمال ماده‌ي 2 قانون نحوه‌ي اختيارات رييس قوه‌ي قضاييه پس از بررسي‌هاي لازم جهت رسيدگي مجدد براي سومين بار به ديوان عالي كشور ارجاع شد. وي گفت: پرونده‌ي شهلا جاهد به شعبه‌ي سوم تشخيص ديوان عالي كشور جهت رسيدگي مجدد ارسال شده است. خرمشاهي افزود: موكلم از سال 81 تاكنون در زندان به سر مي‌برد
نان، بنزين و گازوئيل در استان كردستان جيره ‌‏بندی شد
ایرانپرس نیوز
نماينده رزیم از شهر سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي، از جيره‌‏بندي نان در استان كردستان خبرداد. فخرالدين حيدري, درگفت ‌‏و گو با ايلنا,افزود: در مورد قطعي گاز نيز هرچند مشكل رفع شده است ؛ ولي در مورد ساير مواد سوختي همچنان با مشكل روبه‌‏رو هستيم، به طوري كه بنزين به صورت جيره‌‏بندي به مردم داده مي‌‏شود.
حيدري, ادامه داد: به شكر خدا پس از مذاكرات صورت گرفته در حال حاضر مشكل قطع گاز منطقه مرتفع شده است ؛ ولي در استان‌ ‏كردستان مشكل در خصوص ساير منابع سوختي نظير بنزين و گازوئيل همچنان وجود دارد.
وي اعلام كرد: قبل از آن‌‏كه قانوني براي سهميه‌‏بندي بنزين در كشور مصوب شود، در استان‌‏كردستان متاسفانه شاهد جيره‌‏بندي بنزين و گازوئيل در فصل سرما هستيم.
نماينده سقز و بانه در مجلس‌‏ شوراي اسلامي, تاكيد كرد: اكثر ماشين‌‏هاي عمومي در حال حاضر به واسطه جيره‌‏بندي بنزين، امكان خدمات‌‏رساني به مردم را در حد مطلوب ندارند و عبور و مرور در اين استان به سختي صورت مي‌‏گيرد.
وي اظهارداشت: البته ما از كميته سوخت استان براي افزايش سهميه خودروها درخواست كرده‌‏ايم.
حيدري تصريح كرد: ‌‏علاوه بر مشكل سوخت با مشكل ديگري روبه‌‏رو هستيم كه آن هم كوپني‌‏ شدن و جيره‌‏بندي نان است.
نماينده سقز و بانه در مجلس, افزود: در شهرستان بانه علي‌‏رغم پيگيري‌‏هاي صورت گرفته متاسفانه هر خانوار به تعداد مشخص نان دريافت مي‌‏كند و در صورت احتياج به نان بيشتر مجبورند نان را با نرخ آزاد از نانوايي‌‏ها خريداري كنند.
حيدري اضافه كرد: متاسفانه تاكنون علي‌‏رغم تذكراتي كه بنده به وزير بازرگاني داده‌‏ام، مساله نان مورد بي‌‏توجهي قرار گرفته است و بنده قطعا اين موضوع را در خصوص قوت‌‏لايموت مردم پي‌‏گيري خواهم كرد.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس, بيان كرد: در استان كردستان همچنين سرانه مربوط به سوبسيد شير و نان كمتر از ساير استان‌‏هاست و در اين استان نيز سهم سقز و بانه از مابقي شهرستان‌‏ها كمتر است.
وي افزود: اين سرانه پايين و اعمال جيره‌‏بندي در خصوص اقلام مورد نياز مردم خود موجب برخي اغتشاشات در استان كردستان شده است ؛ لذا بايد سريعا اين مشكلات مرتفع شود, تا مورد سوءاستفاده گروه‌‏هاي مختلف قرار نگيرد
سه تن دیگر امروز در زاهدان در ملاعام بدار آویخته شدند
ایرانپرس نیوز
رژیم اسلامی امروز سه تن دیگر را در شهر زاهدان در ملاعام بدار آویخت. این سه نفر با اسامی ‌محمد – ش، چنگیز–ن و علی– ب با حکم دادگاه انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان به اعدام محکوم شده بودند و حکم صادره صبح امروز در میدان کارگر زاهدان به اجرا گذاشته شد.
اتهام این افراد "اخلال در امنیت عمومی و قاچاق اسلحه" عنوان شده است
رژیم جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات مردم استان سیستان و بلوچستان، شمار زیادی از نیروهای نظامی خود را به آن منطقه اعزام کرده است.
به گفته منابع محلی، رژیم اسلامی تنها طی چند ماه گذشته حدود 200 نفر را با برچسب هايی نظیر "قاچاقچی و گروگانگیر" در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان بدار آویخته است
مصاحبه ها و حضور رسانه ای مریم نمازی
روزنه
کمیته
‎ی ارتباطات بین
‎الملل حزب کمونیست کارگری ایران
ترجمه: آرش سرخ
10
دسامبر2006
مریم نمازی در برنامه
‎ی "نظر نسل بعدی در مورد قلب و روح" از سرویس جهانی بی بی سی حاضر شد تا به سوالات چندین جوان در مورد مذهب و سکولاریسم پاسخ دهد. این برنامه در یکشنبه 10 دسامبر در سراسر دنیا پخش شد. این برنامه در تمام طول هفته در این آدرس قابل دسترس است
http://www.bbc.co.uk/worldservice/programmes/heart_and_soul.shtml
بریل واژمن در برنامه
‎ی رادیویی خود, آخرین مرد عصبانی, با مریم نمازی مصاحبه کرد. این برنامه ساعت 9 و 40 دقیقه
‎ی صبح سه شنبه 7 دسامبر از رادیو مونترال پخش شد و در مورد گروه تحقیق عراق, پیشنهادهای این گروه در مورد به میدان کشیدن رژیم اسلامی ایران, نظم نوین جهانی و سکولاریسم بود
مجله
‎ی دی ان آ مریم را به عنوان یکی از جنجال‌آفرین‌ترین افراد سال 2006 انتخاب کرد. دی ان آ پرفروش
‎ترین مجله
‎ی استرالیا برای هم
‎جنس
‎گرایان است. قسمتی از مقاله در این آدرس قابل دسترسی است
http://www.dnamagazine.com.au/articles/news.asp?news_id=1167
در روزنامه‌ی "استرالیان"‌ مقاله‌ای به عنوان "حق زنان برای برابری" در روز 29 نوامبر 2006 چاپ شد که قسمتی از آن بدین گونه است: "بعضی زنان با پیشینه‌ی مسلمان معتقدند که اسلام و حقوق بشر ضد و نقیض هستند. مریم نمازی, فعال حقوق بشر مقیم بریتانیا, اخیرا گفته است: "بحث در مورد مسئله‌ی حقوق زنان در چارچوب اسلامی نسخه‌ای برای سکون و انفعال در برابر ستمی است که میلیون‌ها زن در بریتانیا, خاورمیانه و هر جای دیگری در حال جدال و مقاومت در برابر آن هستند. هر جا که آن‌ها (اسلامیست‌ها) قدرت دارند, زن بودن جرم است
نمازی از شخصیت‌های چپ است. او مدیر کمیته‌ی ارتباطات بین‌الملل حزب کمونیست کارگری ایران است و به عنوان سکولاریست سال بریتانیا شناخته شده است. اما او اشاره می‌کند که چپ, مدافع سنتی حقوق بشر, عموما در مورد ستمی که بر زنان مسلمان می‌رود ساکت است. دلیل این است که اسلام سیاسی به عنوان آنتی امپریالیست شناخته می‌شود, راسیسم را بسیار بدتر از سکسیسم می‌دانند و اقلیت‌ها به طور اتوماتیک مورد حمایت قرار می‌گیرند. (بعضا در اقلیت؛ اسلامیسم قوی‌ترین و رشدیابنده‌ترین ایدئولوژی جهان است). لیبرال‌های خیراندیش می‌گویند تغییر باید از درون بیاید. عجیب است که کسی چنین نظری در مورد نظام آپارتاید آفریقای جنوبی نداشت
کارلو پونتی تهيه کننده معروف سينما درگذشت
رادیوفردا
کارلو پونتی، تهيه کننده مشهور سينما وهمسر سوفيا لورن، بازيگر ايتاليايی شب چهارشنبه در سن ۹۴ سالگی درگذشت
به گفته خانواده وی ، آقای پونتی از مشکلات ريوی رنج می برد
پونتی در ۱۱ دسامبر سال ۱۹۲۱ در ايالت لومباردی ايتاليا به دنيا آمد و در دانشگاه ميلان تحصيل کرد
او از سال ۱۹۴۱ وارد دنيای سينما شد و تهيه کنندگی بيش از ۱۴۰ فيلم را عهده دار بود که از معروفترين آنها می توان به فيلم « جاده» اثر فدريکو فلينی (۱۹۵۴)، « دکتر ژيواگو» به کارگردانی ديويد لين (۱۹۶۵) و « آگرانديسمان» ساخته مايکل آنجلو آنتونيونی ( ۱۹۶۶) اشاره کرد
وی سوفيا لورن را برای بازی در سينما کشف کرد و زمانی که لورن ۲۲ ساله بود با هم ازدواج کردند. آنها صاحب دو پسر شدند که يکی از آنها، کارلو پونتی جونيور، رهبر سمفونی سان برناردينو و ادواردو پونتی، کارگردان سينما است

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com






No comments:

 
direction:rtl;