Sunday, January 07, 2007

17/10/1385 یکشنبه








8
مارس ، روز جهانی زن را چگونه روزی میدانید؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

احكام سنگين انضباطي در آستانه امتحانات اين بار براي دانشجويان سنندج
خبر نامه امیرکبیر
كميته انضباطي دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج، هشت دانشجوي اين دانشگاه را به
محرووميت از تحصيل يا توبيخ كتبي محكوم كرد.
بر اساس احكام كميته انضباطي دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج،‌‏ «سوران حسيني
مديرمسؤول گاهنامه «هاوري» و مسؤول «كميته مطبوعات اتحاديه دموكراتيك دانشجويان
كرد» به دو ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات از نيم‌‏سال اول ۸۵-۸۶ و تغيير محل
تحصيل(تبعيد)؛ «كاوه رحماني»، عضو هيأت تحريريه گاهنامه هاوري و عضو تشكل هاوري به
يك ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات از نيم‌‏سال اول ۸۵-۸۶ و تغيير محل
تحصيل(تبعيد)؛ «پيمان نعمتي»، عضو شوراي مركزي تشكل هاوري به يك ترم تعليق از تحصيل
با احتساب سنوات از نيم‌‏سال اول ۸۵-۸۶ و تغيير محل تحصيل(تبعيد)؛ «احسان احمدي
، عضو تشكل هاوري به يك ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات از نيم‌‏سال اول ۸۵-۸۶
و تغيير محل تحصيل(تبعيد)؛ «آكو قيصري»،‌‏ سردبير گاهنامه هاوري به يك ترم تعليق از تحصيل
با احتساب سنوات از نيم‌‏سال اول ۸۵-۸۶ و تغيير محل تحصيل(تبعيد)؛ «كورش
مُرّب»، مسوول روابط عمومي تشكل هاوري به توبيخ كتبي و درج در پرونده؛ «ياسر گلي
»، فعال دانشجويي به توبيخ كتبي و درج در پرونده و
«خسرو الهي» فعال دانشجويي به توبيخ كتبي و درج در پرونده محكوم شدند.
اتهام اين افراد شركت در تجمع غيرقانوني ۲۳ آذر ماه، تحريك دانشجويان به تجمع
غيرقانوني و اخلال در نظم عمومي دانشگاه كه منجر به ايجاد آشوب و اغتشاش در سطح
دانشگاه شد، عنوان شده است.
اين احكام بدون برگزاري جلسه كميته انضباطي يا محاكمه صادر شده است. همچنين
تمامي اين دانشجويان ترم آخر خود را سپري كرده و در آستانه فارغ‌‏التحصيلي
هستند.
تجمع ۲۳ آذر ماه در اعتراض به سياست‌‏ها در قبال دانشگاه، توقيف نشريات،
كانون‌‏ها و انجمن‌‏ها و بازداشت فعالان دانشجويي انجام شد كه پس از برگزاري آن
تشكل سياسي- اسلامي هاوري، به عنوان تنها تشكل دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج، از
خواسته‌‏هاي حاضران در تجمع حمايت كرد.
داشتن جامعه‌‏اي آزاد و برابر و بدون تبعيض، پافشاري بر حق بديهي آزادي بيان،
انديشه و مطبوعات، حمايت از دانشجويان ستاره‌‏دار و لغو احكام صادر شده براي آنها،
آزادي بي‌‏قيد و شرط زندانيان سياسي و لغو احكام صادر شده براي همه فعالان دانشجويي
در تجمع بود.
اعتراض دانشجويان به وضعيت نامطلوب دانشگاه شهيد چمران
اعتماد
سروش هاشم پور پاشاکي؛ روز چهارشنبه هفته گذشته وزير علوم در جريان بازديد استاني دولت از استان خوزستان، به دانشگاه شهيد چمران اهواز رفته بود و در جمع دانشجويان نيز حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفت. در اين نشست دکتر نوري موگهي رئيس دانشگاه چمران و مسوولان دانشگاه نيز حضور داشتند و البته پس از انجام پرسش و پاسخ چندان از سوالاتي که از وزير علوم شد خشنود نبودند.بيشتر سوالات و اعتراضات دانشجويان شهيد چمران درباره وضعيت نامطلوب علمي، صنفي، فرهنگي و سياسي دانشگاه بود. حدود 10 دختر و پسر که به طور جداگانه براي پرسش شفاهي ثبت نام کرده بودند توانستند پشت تريبون بيايند و مسائل خود را مطرح کنند.در انتهاي جلسه نيز يکي از دانشجويان سخناني را به زبان آورد که اعتراض دانشجويان را در پي داشت و چند دقيقه يي جلسه را متشنج کرد. از کل جلسه پرسش و پاسخ و صحنه هاي اعتراض دانشجويان نيز فيلمبرداري مي شد.برخي از دانشجويان معتقد بودند که پاسخ هاي وزير علوم آنها را راضي نکرده است.اولين دانشجويي که سوال خود را مطرح کرد با تشريح وضعيت متين مشکين بحث دانشجويان سه ستاره و محروم از تحصيل را پيش کشيد. سوال دانشجوي دوم صرفاً معطوف به وضعيت اين دانشجويان بود.وزير علوم در پاسخ گفت؛ «من نمي دانم سه ستاره يعني چه؟» پرسش کننده براي او و دانشجويان وضعيت 17 دانشجوي معروف را توضيح داد. وزير در پاسخ گفت که «دانشجوي سه ستاره اساساً نداريم.»اين پاسخ زاهدي اعتراض دانشجويان حاضر را به دنبال داشت. اطرافيان دانشجويي که کارنامه يک دانشجوي سه ستاره را در دست داشت نيز مانع از رفتن او به سمت وزير شدند.وزير گفت؛ «اينهايي که ثبت نام نشده اند فرم درخواست تجديدنظر پر نکرده اند.» دانشجوي ديگري با فرياد گفت؛ «کپي فرم درخواست تجديدنظر يکي از نزديکانم را دارم.» وزير در پاسخ به او گفت؛ «مراجع ديگر تعيين مي کنند که اين دانشجويان به دانشگاه بيايند يا نيايند. مراجعي که مطابق دستورالعمل شوراي عالي انقلاب فرهنگي که معادل قانون و لازم الاجرا است، رفتار مي کنند.» دانشجويان گفتند؛ «مراجع را معرفي کنيد.» وزير گفت؛ «من فراقانوني حرف نمي زنم.» دانشجويان مصرانه خواستار اين بودند که وزير مرجع قانوني را اعلام کند.دانشجويي به وضعيت اسفناک خوابگاه ها اشاره کرد و وزير در پاسخ گفت؛ «خوابگاه چهار هزار و 500 متري براي شما به شکل مجتمع در دست احداث است و مطابق گزارش معاونت دانشجويي شما در جلسه امروز صبح 50 درصد پيشرفت داشته و لابد در سه ماه آينده هم تمام مي شود.»دانشجوي ديگري در ارتباط با غذاهاي سلف دانشگاه اعتراض کرد و وضعيت آنها را بسيار نامطلوب خواند و وزير در پاسخ گفت؛ «من معمولاً در سلف دانشجويان غذا مي خورم و شام هم نمي خورم. امروز هم که ناهار نخوردم و شام هم احتمالاً نمي خورم.» در اين هنگام صداي تعارف «شام در خدمتيم» از جمع بلند شد. دانشجويي نيز به سمت سن رفت و شام شب قبل دانشجويان را که کتلت بود از جيب خود درآورد و روي ميز وزير قرار داد و گفت؛ «آيا شما يا رئيس و معاون دانشجويي دانشگاه مي توانيد اين را بخوريد.» در ادامه دبير انجمن علمي در صحبت هاي خود به حرف مسوولان دانشگاه اشاره کرد که گفته اند دانشگاه شهيد چمران 13 ميليارد کسري بودجه دارد. وزير در پاسخ او گفت؛ «راست نگفته اند
روز چهارشنبه دختر جواني در حالي كه غرق در خون بود به بيمارستان شهيد مدرس تهران منتقل شد
خبرگزاری سلام-دختر دانشجويي شامگاه چهارشنبه در پل مديريت تهران به طرز مشكوكي به قتل رسيد.ساعت 22:30 روز چهارشنبه دختر جواني در حالي كه غرق در خون بود به بيمارستان شهيد مدرس تهران منتقل شد. پس از انتقال دختر جوان به بيمارستان پزشكان تلاش براي نجات جان او را آغاز كردند اما پس از دقايقي به خاطر جراحات و خونريزي شديد دختر مجروح جان سپرد. با مرگ دختر جوان موضوع به مأموران پليس اطلاع داده شد و گروهي از كارآگاهان ويژه قتل پليس آگاهي براي بررسي موضوع در بيمارستان حاضر شدند. در تحقيقات اوليه مشخص شد، دختر 23 ساله سونا نام داشته و در تهران مشغول به تحصيل بوده است. سونا ساعتي قبل در حالي كه داراي خونريزي شديد بود از سوي پسر جواني به بيمارستان منتقل شده بود. كارآگاهان در ادامه از پسر جوان به نام آرين بازجويي كردند. آرين در تحقيقات اظهار داشت: من همكلاسي سونا در دانشگاه هستم. ساعت 9 شب سونا با تلفن همراه من تماس گرفت و خواست به كمكش بروم. سونا به سختي حرف مي‌زد و تنها توانست بگويد زير پل مديريت است. سريع خودم را به محلي كه سونا آن جا بود، رساندم و با بدن نيمه جان هم كلاسي‌ام روبه‌رو شدم. بلافاصله سونا را به بيمارستان مدرس رساندم، اما او جان سپرد. با دستور ولي‌الله حسيني بازپرس كشيك قتل تهران جسد براي تشخيص علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني منتقل شد. همچنين آرين به عنوان تنها مظنون اين جنايت بازداشت شد. پزشك جنايي نيز در نظريه اوليه خود اصابت جسم تيز به كتف چپ و مهره‌هاي مقتول و خونريزي داخلي را علت مرگ دختر دانشجو اعلام كرده است. سرهنگ مهدي احمدي، رئيس مركز اطلاع‌رساني نيروي انتظامي تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس، در اين رابطه گفت: در حال حاضر متهم و پرونده براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان دايره دهم پليس آگهي تهران قرار گرفته است و مأموران به صورت ويژه در حال رسيدگي به آن براي كشف راز اين قتل هستند
به احضار، تعلیق و تبعید دانشجویان سنندج اعتراض کنیم
روزنه
در ادامه فشار های وارده به دانشجو ها در ایران دانشگاه آزاد سنندج ٨ نفر از دانشجویان این دانشگاه را به تعلیق از تحصیل و تبعید محکوم کرد این دانشجویان به جرم اعتراض به فضای خفقان آور دانشگاه ها و دستگیری دانشجویان و برای حق تشکل های آزاد دانشجویی محکوم شده اند.

جمهوری اسلامی تلاش می کند چهره مقتدر از دست رفته اش را با سرکوب دانشجویان به دست آورد. اقتداری که دانشجویان پلی تکنیک با هو کردن شش لول بندش در دانشگاه و جوانان کرمانشاه در شهر، دانشجویان مازندران و سنندج و تبریز و ... با اعتراضات خود نابود کردند. جمهوری اسلامی با این فشارهای مذبوحانه مثل وب سایت بسیج دانشجویی پلی تکنیک هیچ کاری نمی تواند از پیش ببرد اگر اعتراضات دانشجویی را گسترده و هماهنگ کنیم و به هر احضار و تعلیق در هر دانشگاه اعتراضات را در تمام دانشگاه ها سازمان دهیم. تنها راه مقابله با سرکوب و حمله های جمهوری اسلامی تعرض متقابل از طرف جامعه است. جمهوری اسلامی تاب تحمل تهاجم ما را ندارد.

٨ مارس نزدیک است . باید این روز را به روز گسترده ترین اعتراضات علیه جمهوری اسلامی با محوریت اعتراض به زن ستیزی حکومت اسلامی و خواست محوری برچیدن حجاب تبدیل کرد. ٨ مارس تنها روز اعتراض زنانه نیست، روز اعتراض همگانی علیه حکومت آپارتاید جنسی است. ٨ مارس امسال را باید به روز لغو حجاب تبدیل کنیم.

سازمان جوانان کمونیست خواهان رفع تعلیق و تبعید دانشجویان است و از دانشجویان سراسر کشور می خواهد به این احکام اعتراض کنند. کمیته های انضباطی برای همه دانشجویان مشکل ساز است و رفع این مشکل عمل هماهنگ دانشجویان را می طلبد. وقت آن رسیده که برای انحلال کمیته های انضباطی اقدام کنیم. انحلال این نهاد ها باید به یکی از خواسته های مشخص و یکی از شعار جنبش دانشجویی تبدیل شود.

مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادی برابری حکومت کارگری
سازمان جوانان کمونیست
١٦ دی ٨٥ ٦ ژانویه ٢٠٠٧
www.cyoiran.com
www.leaflet-javanan.blogspot.com

قاچاق زنان و دختران در اروپا
تحقيقات سازمان بين‌المللي كار "
‪ "ILO
نشان مي‌دهد كه سالانه
‪ ۲ميليون نفر در سراسر جهان قاچاق مي‌شوند كه اكثر آنان را زنان و كودكان تشكيل مي دهند
پیک ایرن
به دنبال يك شغل خوب با درآمدي عالي هستيد؟ سفر را دوست داريد و به يك زندگي بهتر اميدواريد؟ اگر پاسخ به اين سووالات مثبت باشد، پاسخگو طعمه مناسبي براي شبكه قاچاق انسان اروپا است.
تحقيقات نشان مي‌دهد كه زنان و كودكان، افرادي كه به علت بي‌پولي قادر به ادامه تحصيل نيستند و نيز جواناني كه همواره در روياي زندگي بسيار بهتري درخارج از كشور هستند به راحتي به چنين سووالاتي كه از سوي جويندگان آدمهاي مناسب براي قاچاق جستجو مي‌شوند، پاسخ مثبت مي‌دهند.
بسياري از اين افراد در اولين گام به آگهي‌هاي دروغين استخدامي كه معمولا نخستين مرحله براي شناسايي طعمه‌هاي مورد نياز اين شبكه‌ها است و در آن به متقاضيان وعده كار، پول و فرصتهاي تحصيلي در خارج از كشور داده مي‌شود پاسخ مناسب مي‌دهند.
سازمان ملل معتقد است كه قاچاق انسان پس از قاچاق سلاح و مواد مخدر سومين تجارت كثيف ولي پرسود در دنيا است.
تحقيقات سازمان بين‌المللي كار
"ILO
نشان مي‌دهد كه سالانه
‪ ۲ميليون نفر در سراسر جهان قاچاق مي‌شوند كه اكثر آنان را زنان و كودكان تشكيل مي دهند
بر اساس اين تحقيقات اين عده عمدتا در دو گروه كار اجباري و بهره كشي جنسي به كار گرفته مي‌شوند كه سود سالانه حاصل از فعاليت اين گروه براي دست اندركاران به ترتيب ‪ ۳۲بيليون دلار و ‪ ۲۸بيليون دلار در سال است.
سازمان بين‌المللي كار مي‌گويد كه ‪ ۹۸درصد از قربانيان كار اجباري زنان و دختران هستند كه سالانه ‪ ۵۰۰هزار نفر به تعداد آنان اضافه مي‌شود.
اروپا يكي از مقاصدي است كه راه اكثر شبكه‌هاي قاچاق به كشورهاي آن ختم مي شود و بسياري از كشورهاي آن يا به مقصد قاچاق تبديل شده‌اند و يا به خاستگاه و محل ترانزيت آن.
تحقيقات سازمان امنيت و همكاري اروپا نشان مي‌دهد كه تعدادي از كشورهاي اروپاي شرقي و از جمله روماني، بلغارستان به شدت با اين معضل دست به گريبان هستند.
روماني: يكي از راه‌هاي انتقال قاچاق زنان و كودكان كه به اختصار "قربانيان" ناميده مي‌شوند از اين كشور است، قربانيان عمدتا از روماني به ايتاليا، چك، كوزوو، مجارستان، لهستان، فرانسه، ايرلند، هلند، اسپانيا، تركيه، كانادا، آفريقاي جنوبي، يونان، فلسطين اشغالي، آمريكا و آلمان منتقل مي شوند.
زنان و كودكاني كه از طريق روماني منتقل مي‌شوند عمدتا از كشورهاي اوكراين و مولداوي هستند.
مستندات نشان مي‌دهد كه بعد از فروپاشي نظام كمونيستي در اين كشور و سهولت رفت و آمد بين كشورهاي جدا شده از شوروي سابق، اين كشور را در مسيري مناسب براي هرزه نگاري و فحشاي كودكان و نيز قاچاق انسان قرار داده است.
‪ ۵۵درصد از قربانيان قاچاق انسان در اين كشور بين ‪ ۱۳تا ‪ ۲۰سال سن دارند و سازمان بين‌المللي مهاجرت مي‌گويد كه اغلب اين افراد با و عده‌هاي دروغين درباره كار و يا حتي ازدواج به دام شبكه‌هاي قاچاق مي‌افتند.
درآمد سرانه پايين در اين كشور كه حدود ‪ ۱۵۰يورو در ماه است و زندگي بيش از ‪ ۴۰درصد از مردم زير خط فقر وضعيتي خاص را در اين كشور رقم زده است.
تحقيقات مجموعه‌اي از سازمانهاي منطقه‌اي و بين‌المللي نشان مي‌دهد كه شبكه مافياي قاچاق انسان در روماني عمدتا كودكان را براي دزدي‌هاي خياباني در كشورهاي اروپاي غربي به كار مي‌گيرند.
و در همين زمينه خانواده‌هاي فقير در يك منطقه اين كشور كه بيش از ‪۷۰ درصد مردم آن بيكارند كودكان خود را در ازاي ‪ ۱۶۰دلار براي سه ماه در اختيار اين شبكه‌ها قرار مي‌دهند.
يك گزارش مشترك يونيسف، ديده بان حقوق بشر و سازمان امنيت و همكاري اروپا مي‌گويد كه تعداد زيادي از كودكان "كولي" رومانيايي از اين كشور براي گدايي به بلگراد برده مي‌شوند و سفارت روماني در اين كشور نيز "به اين موضوع اهميتي نمي‌دهد".
صربستان : صربستان به دليل موقعيت جغرافيايي خود به عنوان محلي‌مناسب براي انتقال قربانيان استفاده مي‌شود و از طريق اين كشور قربانيان به به كشورهاي اروپاي غربي و نيز يونان، آلباني، مونته‌نگرو و كوزوو انتقال داده‌مي شوند.
همچنين بسياري از شبكه‌هاي قاچاق، زنان را از مولداوي به اين مكان انتقال مي‌دهند و آنان را به شبكه‌هاي آلبانيايي مي‌فروشند.
مستندات نشان مي‌دهد كه يك شاخه اصلي قاچاق انسان از مسيرهاي اوكراين، مجارستان و روماني به مقصد بلگراد و كوزوو است.
سازمان بين‌المللي مهاجرت در اين زمينه برآورد مي‌كند كه سالانه بيش از ‪ ۲۵۰هزار زن از منطقه بالكان از اين طريق قاچاق مي‌شوند.
حقيقات سازمان ملل نيز نشان مي‌دهد كه مسير منتهي به مونته نگرو يكي از سه حوزه اصلي قاچاق انسان در جهان است
قاچاقچيان در اين منطقه كه ميزان بيكاري در آن بسيار بالاست از انتقال و فروش زنان و دختران ميليونها دلار منفعت به دست مي‌آورند
آلباني: كشور مركزي براي انتقال كودكان و زناني است كه به قصد بهره كشي جنسي قاچاق مي‌شوند.
تحقيقات نشان مي‌دهد كه كودكان آلبانيايي به ويژه پسران براي كار اجباري، گدايي خرده فروشي مواد مخدر و شيشه شويي‌هاي خياباني به كشورهاي اروپاي غربي و به ويژه يونان و ايتاليا قاچاق مي‌شوند.
اين تحقيقات نشان مي‌دهد كه طي سال ‪ ۲۰۰۴ميلادي ‪ ۳۰هزار نفر از زنان در مکانهای فروش سکس در اروپا را زنان آلبانيايي تشكيل مي‌داده‌اند كه اين رقم برابر با يك درصد از جمعيت اين كشور است
اجرای حکم صد ضربه شلاق در ملاعام در بهشهر
ایران پرس نیوز
به گزارش خبرگزاری حکومتی البرز، دستگاه قضايی رژیم اسلامی مردی را در شهرستان بهشهر به صد ضربه شلاق محکوم کرد و حکم صادره در ملاعام به اجرا گذاشته شد.
سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر بارها با محکوم کردن این گونه مجازاتهای قرون وسطايی، از رژیم جمهوری اسلامی درخواست کرده اند مجازاتهای غیرانسانی نظیر احکام شلاق را متوقف کند.
چندی پیش جوانی که به تحمل ضربات شلاق محکوم شده بود، پس از اجرای حکم، جان خود را از دست داد.
نامه وکيل يک متهم به رئيس قوه قضائيه اجراي حکم اشرف را متوقف کنيد
اعتماد
زن جواني که به اعدام محکوم اما اجراي حکم وي از سوي رئيس قوه قضائيه متوقف شده بود هم اکنون بار ديگر در آستانه مرگ قرار گرفته است.به گزارش خبرنگار ما شادي صدر وکيل مدافع اين زن که اشرف نام دارد روز گذشته با ارسال نامه يي به دفتر رئيس قوه قضائيه بار ديگر خواستار بخشش اين زن شد. در اين نامه آمده است؛ اشرف زني است که از سال پيش دور از 4 فرزند خود در زندان اوين در انتظار اجراي حکم اعدام به سر مي برد . صدر با اشاره به اينکه پيش از اين يک شاهرودي دستور توقيف اجراي حکم اعدام اشرف را متوقف کرده بود بار ديگر از رئيس قوه قضائيه خواست تا مانع اجراي حکم اين زن شود
نرخ بيکاري جوانان به 7/18 درصد رسيد
اعتماد
روابط عمومي مرکز آمار ايران اعلام کرد شاخص کل بهاي کالاها و خدمات مصرفي خانوارهاي شهري در تيرماه 1385، نسبت به تيرماه سال قبل 12 درصد افزايش نشان مي دهد. اين شاخص براي خانوارهاي روستايي در فصل تابستان 1385 نسبت به فصل تابستان سال قبل 8/12 درصد افزايش داشته است.همچنين درآمدهاي مالياتي در اين زمان معادل 39382 ميليارد ريال بوده است که نسبت به فصل مشابه در سال قبل 5/27 درصد افزايش داشته است.تعداد ازدواج هاي ثبت شده نيز با 232259 رويداد و تعداد طلاق با 24818 رويداد، در تابستان 85 به ترتيب 8/0 و 16 درصد افزايش را در مقايسه با فصل مشابه در سال قبل نشان مي دهند.شايان ذکر است نرخ بيکاري جوانان 29 - 15ساله در فصل تابستان 1385 در حدود 7/18 درصد بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل از 8/0 درصد کاهش برخوردار بوده است.براساس اين گزارش، در تابستان امسال تعداد 9 هزار و 928 هزار تلفن همراه مشغول به کار در کشور وجود داشت که نسبت به سال قبل 7/41 درصد رشد داشته است. همچنين ميزان توليد اتومبيل سواري در تابستان سال جاري 258 هزار دستگاه اعلام شد.در سه ماهه تابستان ده ميليون تن کالاي غيرنفتي در بندرهاي کشور تخليه شد که نسبت به فصل مشابه سال گذشته 4/6 درصد افزايش نشان مي دهد
دو گزارش از سنندج
روزنه
ايلنا اعلام کرده است مديريت نساجي كردستان از سال 83، با اجراي طرح تغيير ساختار اين واحد 400 تن از كارگران را تحت پوشش بيمه بيكاري قرار داده (يا دقيقتر بايد گفت اخراج کرده است) قبلا نساجي کردستان بيش از 650 كارگر درآن شاغل بودند. اينك نزديك به سه سال از زمان آغاز طرح تغيير ساختار اين واحد بزرگ نساجي مي گذرد و زمان دريافت بيمه بيكاري حدود 400 كارگر به مرور در حال پايان است و اين در حالي است كه تغيير ساختار واحد عملي نشده و كارفرماي واحد هم از پذيرش كارگران بلاتكليف خودداري مي كند. بنابراين گزارش 200 تن از كارگران مذكور مدت زمان دريافت بيمه بيكاري اشان پايان يافته و خواستار روشن شدن تكليف خود هستند.
به همين دليل 100 تن از كارگران بلاتكليف اين واحد نساجي با تجمع در مقابل ساختمان مركزي اداره كل كار كردستان‌‏, ضمن اعتراض به عدم تغيير ساختار واحد از وضعيت نابسامان خود انتقاد كردند.
يك فعال كارگري گفته است‌‏: از مجموع 400 كارگر اخراجي اين واحد , 100 نفر جهت دريافت وام 10 ميليون توماني معرفي شده اند و 300 كارگر ديگر بلاتكليف هستند .
* * *
احکام سنگین و بازداشت فعالان دانشجویی در سنندج همچنان ادامه دارد. اسامی تعداد دیگري از دانشجویان و احکام صادره برای آنان به شرح زیر است:
1- سوران حسینی 2 ترم تعلیق از تحصیل 2- کامران رحمانی 1 ترم تعلیق از تحصیل 3- پیمان نعمتی 1 ترم تعلیق از تحصیل 4- آکو قیصری 1 ترم تعلیق از تحصیل 5- احسان احمدی 1 ترم تعلیق از تحصیل 6- خسرو الهی توبیخ و درج در پرونده 7- کوروش مرب توبیخ و درج در پرونده 8- یاسر گلی توبیخ و درج در پرونده. لازم به ذکر است که دانشچویانی که حکم تعلیق از تحصیل برایشان صادر شده است، بعد از پایان محکومیت حق ادامه ی تحصیل در دانشگاه فعلي را نداشته و به دانشگاههای دیگر تبعید میشوند.

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران
5
ژانويه 2007
نه بمب، نه تحريم، نه جنگ، نه خفقان و سرکوب
گاز، نان، کار، رفاه، آزادى و برابرى ميخواهيم

قطع گاز در سرماى شديد ايران گسترده است. خرم آباد٬ چهار محال٬ آذربايجان٬ سمنان٬ همدان٬ بيرجند٬ شهرهای مختلف کردستان٬ همينطور کارخانجات و کارگاههاى متعدد٬ بيمارستانها٬ ادارات٬ مدارس و محلات فقير نشين در نقاط مختلف ايران با کمبود سوخت و گاز و وسائل گرمائى در زمستان شديد ايران مواجه هستند و سرماخوردگى و بيماريهانى عفونى اولين نتايج اين وضعيت است. سرماى شديد صدمات زيادى به سيستم آب و فاضلاب در برخى شهرها زده است. صحبت از قطع برق است. مردم عصبانى اند و اعتراض در جامعه موج ميزند. مسئولان رژيم اسلامى مرتبا وعده ميدهند اما وضعيت تغييرى نکرده و کمبود گاز و قطع برق ممکن است تهران را هم دربربگيرد.
در هفته اخير مردم در شهرهاى کردستان با قطع گاز براى روزهاى متوالى روبرو بودند. روز سيزدهم ديماه تجمع صدها نفره مردم سقز در مقابل فرماندارى بسرعت به تظاهرات هزار نفره و درگيرى با نيروهاى رژيم اسلامى منجر شد. يورش نيروهاي سرکوب به مردم با واکنش محکم معترضين روبرو شد. مردم معترض شیشه های بانکها را خرد کردند٬ چند ماشين نيروهاى سرکوب را مورد تعرض قرار دادند و فرماندار و معاونش را گوشمالى دادند، به ساختمان شوراى اسلامي شهر يورش بردند و با اعضاى اين شورا درگير شدند. مردم سقز از جانباختن سه کودک و نوجوان بدليل آتش سوزى که ناشى از کمبود گاز و استفاده از نفت بود٬ بشدت خشمگين بودند. پاسخ رژیم خانه گردی و دستگیری حدود صدنفر از مردم بود. بنا به اخبار عناصر رژيم اسلامى٬ در حاليکه مردم با کمبود سوخت در سرماى شديد و زير بيست درجه مواجه هستند٬ در مرز عراق نفت را به قيمت بالا ميفروشند. در اعتراض به اين چپاول مزدوران رژيم مردم مريوان دست به اعتراض زدند و با نيروهاى سرکوبگر درگير شدند. بيمارستانها و بيماران٬ محلات٬ ادارات و منازل در سرماى شديد با نبود گاز و نفت مواجهند. صفهاى طويل مردم براى تهيه نفت در شهرهاى مختلف شروع شده است
مردم
ايران کشورى است که روى درياى نفت و گاز خوابيده است. مردم بدرست دولت را مسئول این وضعیت میدانند و خشم و نفرتشان متوجه حکومت است. حکومت بايد سرنگون شود. جمهورى اسلامى و نظام سرمايه دارى مسبب تمام مشقات گريبانگير مردم است. اين وضعيت را قبول نکنيد و متحدانه اعتراض کنيد. رژيم اسلامى و نهادهاى دولتى را زير فشار مستمر قرار دهيد. براى آزادى دستگيرشدگان دست به اقدام متحد بزنيد. در مقابل مراکز دولتى دست به تجمع بزنيد. در محلات متشکل شويد. در محله تان مجمع عمومى تشکيل دهيد و در باره قدمهاى اعتراض و اقداماتی که بايد صورت گيرد تصميم گيرى کنيد. نمايندگانتان را تعيين کنيد، مسئله را به رسانه ها بکشيد و حمايت بخشهاى مختلف جامعه را از مبارزات خود جلب کنيد. جمهورى اسلامى در مقابل اراده متحد شما تنها يک راه دارد؛ عقب نشينى
حزب کمونيست کارگرى، کارگران و مردم را به اعتراض يکپارچه عليه رژيم اسلامى فراميخواند. حزب رژيم سرکوبگر و ارتجاعى جمهورى اسلامى را که عليه اعتراض برحق مردم تنها باطوم و زندان و شکنجه ميشناسد، قويا محکوم ميکند. حزب پيشروان کارگرى، فعالين سوسياليست و کمونيست و آزاديخواه را به دخالت فعال براى سازماندهى گسترده اعتراضات مردم در سطوح مختلف و مقابله با رژيم اسلامى فراميخواند
سرنگون باد جمهورى اسلامى
آزادى، برابرى، حکومت کارگرى
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونيست کارگرى ايران
۱۶
ديماه ۱۳۸۵- ۶ ژانويه ۲۰۰۶
9
هزار كارتن‌خواب در گرمخانه
تهران امروز
نزديك به 9 هزار نفر كارتن خواب در گرم خانه هاي تهران توسط شهرداري اسكان يافته اند
گروه اجتماعي- بيش از نيمي از اين كارتن خواب ها را متكديان باسواد تشكيل مي دهند كه از ميان آنها 10 درصدشان تحصيلات بالاي ديپلم دارند.اين خبري بود كه روز گذشته معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در روند بازديد خبرنگاران از گرمخانه‌هاي تهران اعلام كرد. ميزان سطح سواد و تحصيلات متكديان از جمله آماري بود كه به سادگي در ميان ساير آمار و ارقام ارائه شده از سوي احمد نوريان گم شد.به گفته نوريان از حدود 9هزار متكدي جمع‌آوري شده، 24 درصد آنها داراي تحصيلات مقطع ابتدايي، 19 درصد متوسطه و 10 درصد ديپلم به بالا هستند. از اين تعداد نيز 7 هزار و 342 نفر مرد و 1020 نفر زن و 635 نفر كودك هستند كه سالانه معادل 2 ميليارد تومان در اين زمينه براي آنها هزينه مي‌شود.همچنين اعلام شده است در بين متكديان جمع آوري شده 373 نفر از اتباع بيگانه بوده كه از چندي قبل با شروع موج جديدي از ورود اتباع بيگانه تحت عنوان مسافرت و زيارت، روند تكدي بيگانگان نيز شروع شده است.در حال حاضر يك هزار و 364 نفر از متكديان سابقه‌دار به زندان يا مراكز بازپروري تحويل داده شده‌اند.با ارائه آمار و ارقام متكديان جمع‌آوري شده در 10 ماهه گذشته تهران و مشخص شدن باسواد بودن نيمي از اين متكديان، به نظر مي‌رسد ضرورت تحليل و ارزيابي حضور افراد تحصيلكرده در ميان متكديان با نگاه جدي‌تري دنبال شود.دكتر موسي عنبري، جامعه‌شناس و عضو هيات علمي دانشگاه تهران تكدي‌گري را در كشور ما بيشتر در محدوده بحث‌ها و نظريه‌هاي مطبوعاتي دانسته و با يادآوري تعريف تكدي‌گري به خصوص در گذشته، معتقد است: امروزه تكدي‌گري معناي گدايي را ندارد و اگر در گذشته يك مفهوم اقتصادي بود فقط شامل حال كساني مي‌شد كه نيازمند نان شب، حداقل پوشش و بيش از نيمي از اين كارتن خواب ها را متكديان باسواد تشكيل مي دهند كه از ميان آنها 10 درصدشان تحصيلات بالاي ديپلم دارند.اين خبري بود كه روز گذشته معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در روند بازديد خبرنگاران از گرمخانه‌هاي تهران اعلام كرد. ميزان سطح سواد و تحصيلات متكديان از جمله آماري بود كه به سادگي در ميان ساير آمار و ارقام ارائه شده از سوي احمد نوريان گم شد.به گفته نوريان از حدود 9هزار متكدي جمع‌آوري شده، 24 درصد آنها داراي تحصيلات مقطع ابتدايي، 19 درصد متوسطه و 10 درصد ديپلم به بالا هستند. از اين تعداد نيز 7 هزار و 342 نفر مرد و 1020 نفر زن و 635 نفر كودك هستند كه سالانه معادل 2 ميليارد تومان در اين زمينه براي آنها هزينه مي‌شود.همچنين اعلام شده است در بين متكديان جمع آوري شده 373 نفر از اتباع بيگانه بوده كه از چندي قبل با شروع موج جديدي از ورود اتباع بيگانه تحت عنوان مسافرت و زيارت، روند تكدي بيگانگان نيز شروع شده است.در حال حاضر يك هزار و 364 نفر از متكديان سابقه‌دار به زندان يا مراكز بازپروري تحويل داده شده‌اند.با ارائه آمار و ارقام متكديان جمع‌آوري شده در 10 ماهه گذشته تهران و مشخص شدن باسواد بودن نيمي از اين متكديان، به نظر مي‌رسد ضرورت تحليل و ارزيابي حضور افراد تحصيلكرده در ميان متكديان با نگاه جدي‌تري دنبال شود.دكتر موسي عنبري، جامعه‌شناس و عضو هيات علمي دانشگاه تهران تكدي‌گري را در كشور ما بيشتر در محدوده بحث‌ها و نظريه‌هاي مطبوعاتي دانسته و با يادآوري تعريف تكدي‌گري به خصوص در گذشته، معتقد است: امروزه تكدي‌گري معناي گدايي را ندارد و اگر در گذشته يك مفهوم اقتصادي بود فقط شامل حال كساني مي‌شد كه نيازمند نان شب، حداقل پوشش و سرپناه بودند.به گفته اين جامعه‌شناس امروز در تهران ديگر تكدي‌گري يك مفهوم اقتصادي نيست كه اگر فقط مفهوم اقتصادي باشد نيروي انتظامي نمي‌تواند با آن مقابله كند، بلكه در صورت اجتماعي و فرهنگي بودن اين اتفاق مي‌توان از نيروي انتظامي درخواست مداخله داشت.دكتر عنبري كلان بودن شهر تهران را دليلي براي گمنامي افراد و سهولت تكدي‌گري در اين شهر دانسته و تاكيد دارد: در اين شرايط آبرو و شأن و منزلت معنا نداشته و به سادگي تبديل به يك شغل مي‌شود.درخواست ماهيانه،‌ نواختن آهنگ در خيابان و شيريني گرفتن در سازمان‌ها از جمله تكدي‌گري‌هاي مدرن در دنياي امروز است كه اگر قرار باشد همه متكديان را جمع‌آوري كنند بايد اين افراد را هم تحت پوشش قرار دهند.اين جامعه‌شناس درباره سطح تحصيلات متكديان و باسواد بودن آنها تاكيد مي‌كند: اين اتفاق بايد مورد تحقيق جدي قرار گيرد به طوري كه اگر از اين گروه پرسيده شود چرا اين افراد با وجود داشتن تحصيلات در شهر خود گدايي مي‌كنند، جوابشان قابل تامل و بررسي است.وي مشكلات موجود در امر مقابله با تكدي‌گري را نبود درك درست از تكدي‌گري مي‌داند.در مقابل دكتر ناصر قاسم‌آزاد، روانشناس، شغل را بخشي از هويت فرد دانسته و معتقد است: شغل و ميزان كارآمد بودن آن در جامعه هويت شخصي انسان را تشكيل مي‌دهد.به گفته اين روانشناس در يك شغل سالم رابطه‌اي بين مجري و كارفرما برقرار مي‌شود كه برونداد آن ميزان درآمدي است كه فرد به دست مي‌آورد. در جوامعي كه اين نياز هويتي افراد پاسخ داده نشود با توجه به ظرفيت اشتغال نسبت به نيروي كار موجه، مي‌توانيم شاهد رشد مشاغل كاذب از جمله تكدي‌گري در جامعه باشيم.دكتر قاسم آزاد با اشاره به اين مطلب كه اگر فرد از مجاري صحيح به كسب درآمد در جامعه نپردازد به ناچار براي پاسخگويي به نيازهاي طبيعي خود به سراغ مشاغلي مثل تكدي‌گري مي‌رود، تاكيد كرد: اگرچه تكدي‌گري يك بزه اجتماعي است اما بايد به كاستي‌ها و نبود امنيت شغلي و ظرفيت‌هاي اشتغال در جامعه پرداخت

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی
اخبار و اتفاقات
ایران وجهان را،
ما به شما منتقل می کنیم

مرکزپخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
fax:004631899613
در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل
هستندبرای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال
کنیم
sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;