Saturday, December 30, 2006

09/10/1385 شنبه


نظر شما در مورد وظایف ما بعد از 16 آذر امسال چیست ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

اس.جی.کی نیوز در آستانه سال ٢٠٠٧ آرزوى روزهاى خوشى را براى تمامى بازديدكنندگان خود دارد و

سال جديد را به همه شادباش ميگويد


شکایت احمدنورحسینی دانشجوی دانشگاه تربیت معلم سبزوار ازمعاون دانشجویی این دانشگاه به دلیل نفوذی آمریکا خواندن دانشجویان توسط این معاونت


ادوارنیوز: در پی قتل مرحوم توحید غفارزاده در سبزوار و حواشی آن ، سید احمد نور حسینی دانشجوی رشته شیمی دانشگاه تربیت معلم سبزوار از معاون دانشجویی این دانشگاه شکایت کرد.

معاون دانشجویی این دانشگاه در کلاس درس خود و همچنین در جلسه کمیته انضباطی که برای برخورد با اعتراضات دانشجویی بعد از قتل توحید غفارزاده تشکیل شده بوده است، مدعی شده است یکی از دانشجویان شرکت کننده در تحصن دانشجویی اعتراض آمیز دانشگاه تربیت معلم سبزوار، نفوذی آمریکا بوده و از طرف بیگانگان ساپورت مالی می شود به گونه ای که برای این شخص موبایل هم خریده اند و این شخص نفوذی هم اکنون دانشجو است و تمامی برنامه های اعتراضی زیر سر این دانشجوست.

احمد نورحسینی در گفتگو با ادوارنیوز با اعلام این مطلب گفت: معاون دانشجویی که رییس کمیته انضباطی هم هست این اتهامات را بدون ذکر نام این دانشجوو یا ارائه مدرک در کلاس درس و همچنین در جلسه کمیته انضباطی اینجانب که منجر به صدور حکم دو ترم تعلیق برای بنده شد، مطرح کرده است.

نورحسینی با توهین آمیز دانستن سخنان معاون دانشجویی گفت: با تمامی احترامی که برای آزادی بیان قائل هستم ، از هرگونه تهمت زنی و افترا بیزارم بنابراین معاون دانشجویی باید بگوید که کدام دانشجو عامل امریکا است و از طرف آنها ساپورت می شود و چه مدارکی برای این تهمتها در دست دارد؟

نورحسینی ادامه داد: چگونه شخصی که بدین شکل به دانشجویان تهمت می زند و این سخنان را در کلاس درس و در برابر سایر دانشجویان مطرح می کند می تواند به عنوان رییس کمیته انضباطی به شکل بیطرفانه به تخلفات دانشجویان رسیدگی کند؟

عضو شورای مرکزی انجمن تعلیق شده سبزوار گفت: فضای دانشگاه توسط برخی افراد و گروهها مسموم شده است به گونه ای که برخی تشکلهای دانشگاه از جمله جامعه اسلامی دانشجویان با انتشار و تکثیر بیانیه ای در دانشگاه، گروهی از دانشجویان را متهم به بی دینی و بی اخلاقی کردند که اعضای انجمن اسلامی برای دفاع از حیثیت دانشجو، از این تشکل شکایت کرده اند و خواستار رسیدگی هیئت نظارت و همچنین کمیته انضباطی اساتید نسبت به این تهمتها هستند چراکه دانشگاه محیطی پاک برای رشد سیاسی و فرهنگی جامعه است و نباید با افکار مسموم به محیطی اینچنینی تبدیل گردد.
نورحسینی با اشاره به فشارهای فراوان وارده به دانشجویان معترض به قتل توحید غفارزاده گفت: تعداد زیادی از دانشجویان به کمیته انضباطی احضار شده و با احکام مختلفی از تعلیق تا توبیخ مواجه شده اند اما مسئولان باید بدانند که دانشگاه و دانشجو با اینگونه برخوردها ساکت نخواهد گردید و تجربه یک سال اخیر برخورد شدید وزارت علوم با دانشجویان و خاموش نشدن شعله اعتراضات دانشجویان این امر را اثبات کرده است

شهرام قوامی نویسنده رمان "سهیلا و بیربا" شب یلدا در منزلش دستگیر شده است

روزنه
بعد از دستگیری آقای قوامی هیچ کسی از سرنوشت او خبر نداشت. روز پنچ شنبه 7 دیماه وی را به بند عمومی زندان سنندج انتقال داده و او را در بند عمومی زندان دیده اند.

*****
هنوز هیچ خبری از وضعیت کاوه جوانمردی که قبلأ بازداشت شده بود در دست نیست خانواده کاوه و وکیل او هنوز درجریان وضعیت پرونده او نیستند. کاوه جوانمردی پارسال در جریان خیزش شهرهای کردستان دستگیر شده بود ولی مدتی را در زندان بود و سپس با قید وثیقه آزاد شده بود تا به پرونده وی رسیدگی شود. اما به دنبال این وقایع ماه گذشته حکم دادگستری به وی ابلاغ شد و اکنون در زندان بسر میبرد.

صمد احمدی- سنندج

وضعیت کارگران پرریس باز هم اخراج کارگران قراردادی

روزنه
2 نفر دیگر از کارگران پرریس اخراج شدند و در حال حاضر 57 کارگر با قراردادهای 1 تا 2 ماه مشغول به کار هستند. کارفرمای این کارخانه به کارگران اعلام کرده است هر کسی اعتراض بکند وی را اخراج خواهد کرد و نیروی تازه و جوان و با دستمزد کمتر هم حاضر به کار هستند.

کارگران قرادادی که با قراردادهای یک ماه تا 3 ماه استخدام هستند دارای هیچ حق و حقوقی نیستند. کارگرانی که از زمان شروع به کار این کارخانه در اینجا کار کرده اند٬ اکنون اخراج شده اند. تعدادی از این کارگران اخراجی بعد از 5 سال کار سخت و زیان آور حقوقی به آنها تعلق نمی گیرد. نیروی تازه نفش جوان و با دستمزد کمتر حاضر به کار هستند این پاسخ کارفرما بوده است. کارگران اخراجی بین 150 تا 180 هزارتومان دستمزد گرفته اند اما با توجه به وجود ارتش بیکاراران و فقر بیش از حد٬ زنانی را استخدادم کردند با دستمزد ماهانه 100تا 120 هزارتومان. با این وجود هیچ مزایای مثل بیمه بیکاری بیمه درمانی حق شیف حق اضافه کاری و... به آنها تعلق نمی گیرد . کارفرماتاکید کرده است که اگر این کارگران نیز اعتراض کنند خراج میشوند.!

یکی از کارگران پرریس می گویید تف به این قانون کار این قانون کار با بندها و تبصره هایش ما کارگران را هم از هم جدا می کند. کارگر رسمی٬ کارگر قراردادی٬ کارگر با 10 سال سابقه کار٬ کارگر با 20 سال سابقه کار٬ کارگر مجرد ٬ کارگر متاهل٬ کارگر حرفه ای٬ کارگر ساده و... اینها تنها گوشه ای از معضلات کارگران است. اما یک چیز مشخص است همه کارگر هستند و نیروی عظیمی که زندگی را برای قانونگذاران زیبا و لذت بخش می کنند. بخش عظیمی که زندگی را برای بخش کوچکی پر از نعماتی می کنند اما برای خود این کارگران تنها وعده زندگی بعد از مرگ می دهند .

یکی از کارگران پرریس میگوید: اخیرأ 7 نفر از همکاران ما را اخراج کردند و می دانیم این کدام سیاست است. این همان سیاستی است که نمی خواهد دست ما در دست هم باشیم٬ این ماه 7 نفر ماه اینده 8 نفر و هر روز تعدادی دیگری و صدای ما را می خواهند اینجوری خفه کنند. میخواهند از اتحاد ما جلوگیری کنند زیرا تنها سلاح ما اتحاد ما است. اما این شانس را با مبارزه خودمان نمی خواهیم به کافرما بدهیم ما از اخراج همکاران چندین ساله خود بشدت عصبانی هستیم ما از اینکه فردا هم به خیل این ارتش خواهیم پیوست شکی نداریم. اما راهی بجز مبارزه و اعتراض برای ما وجود ندارد.این کارگر در پایان میگوید: مردم شهر سنندج و مردم ایران ما نمی خواهیم فرزندانمان گرسنه بمانند ما را حمایت کنید .

صمد احمدی- سنندج

استرس و فقر شديد ناشي از جنگ، جان زنان باردار را در عراق تهديد مي‌كند

پیک ایران

پزشكان و متخصصان در عراق هشدار دادند :استرس و سوء تغذيه ناشي از جنگ، جان زنان باردار و نوزادان آنها را در اين كشور تهديد مي‌كند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) هر ماه تعداد زيادي از زنان باردار در حالي كه با مشكلات و بيماري‌هايي كه زندگي آنها را تهديد مي‌كند دست به گريبان هستند، در بيمارستان‌هاي عراق بستري مي‌شوند.

دكتر مايادا يوسف، متخصص زنان در بيمارستاني در بغداد معتقد است: زنان باردار در اين كشور به دليل ناامني و فقر شديد كه دستاورد جنگ با آمريكا براي مردم عراق است، بيمار مي‌شوند و جان آنها در معرض خطر قرار دارد.

دكتر يوسف در اين رابطه با بيان مطلب فوق خاطر نشان كرد: ناامني در اين كشور، زنان را وادار مي‌كند در تمام طول مدت بارداري در منزل بمانند و تنها زماني به پزشك مراجعه كنند كه يا به شدت بيمار هستند و يا زمان وضع حمل آنها نزديك است و اين وضعيت براي سلامت مادر و فرزند بسيار خطرناك است.

در عين حال يونيسف (صندوق كودكان سازمان ملل) در آمار اخير خود در اين زمينه آورده است : نرخ مرگ و مير در هنگام وضع حمل طي پانزده سال اخير به ميزان قابل توجهي افزايش پيدا كرده است.

در سال 1989 ، از هر 100 هزار زن عراقي 117 زن در طول دوران بارداري يا هنگام وضع حمل مي‌مردند در حالي كه اين رقم در حال حاضر تا 65 درصد افزايش يافته است.

به گفته نمايندگان اين سازمان در عراق،‌ در حال حاضر تعداد مرگ و مير ناشي از بارداري در اين كشور بسيار بيشتر از ساير كشورهاي همسايه آن است.

بسياري از زنان در اين كشور در فضاهايي نوزاد خود را به دنيا مي‌آورند كه هيچ گونه تجهيزاتي از جمله تجهيزات اورژانسي وجود ندارد.

در برخي از موارد نيز مراجعه به بيمارستان آخرين راه‌حل است و علت اين امر نا‌امني، وجود مقررات منع رفت و آمد، بسته بودن مسيرها و ترس از اعمال متجاوزانه و خشونت‌بار است.

به گفته اين متخصص زنان، در برخي از مناطق اين كشور متخصصان ماهر و منابع و تداركات پزشكي براي شرايط اورژانسي و مراقبت‌هاي مامايي وجود ندارد.

وزارت بهداشت عراق نيز در همين رابطه اعلام كرده است : بيمارستان‌هاي اين كشور فاقد تجهيزات ضروري براي مراقبت‌هاي مامايي و داروهاي لازم براي زنان باردار از جمله آهن و فوليك اسيد هستند.

مسوولان وزارت بهداشت اين كشور دراين‌باره اظهار داشتند : سرمايه‌گذاري ضعيف و ناچيز در بخش بهداشت به شدت بر روي سلامت مادران و كودكان در اين كشور تاثير منفي برجاي گذاشته است

دولت وجوه دریافتی برای بازسازی بم را منتشر کند
ایرانپرس نیوز

خبرنامه امیرکبیر: مدیر عامل انجمن غیردولتی حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی، در سالروز زلزله بم از نهادهای دولتی یا وابسته به دولت خواسته است که برای تنویر افکار عمومی و شفافیت عملکرد، همهء وجوه دريافتي از داخل و خارج كشور همچنين اجناس و هداياي دريافتي اعم از دارويي، پزشكي، تجهيزاتي و غيره را با اعلام محل مصرف و هزينه‌هاي عملياتي منتشر كنند.

خسرو منصوریان در نامه ای که متن کامل آن در روزنامه سرمایه با عنوان ” یک پرسش از دولت” منتشر شده است، در توضیح این پیشنهاد آورده است : « همچون بسیاری از NGO های ایرانی که در بم حضور داشته و دارند و قانونا به صورت شفاف و مبسوط به مردم کشور خود و مقامهای مسئول و ذیربط بیلان مالی و گزارش عملکرد، ارائه می کنند، پيشنهاد مي‌شود دولت و نهادهاي وابسته به آن نيز براي تنوير افكار عمومي و شفافيت عملكرد، همهء وجوه دريافتي از داخل و خارج كشور همچنين اجناس و هداياي دريافتي اعم از دارويي، پزشكي، تجهيزاتي و غيره را با اعلام محل مصرف و هزينه‌هاي عملياتي منتشر كنند. از آن مهم‌تر بهتر است مردم بدانند كه غير از اين موارد دولت چه ميزان از بودجهء عمومي كشور را در بم هزينه كرده و به چه مصارفي رسانده است؟ باشد كه در ديگر مواقع مردم ايران و جهان به استناد حسن عملكرد مسوولان دولتي ايران بهتر و بيش‌تر از گذشته همكاري و معاضدت با ما را در دستور كار قرار دهند.»

مدیر عامل انجمن احیای ارزشها، که خود از روزهای نخست پس از زلزله در بم حضور داشته و اینک نیز از فعالان ان.جی.اویی حاضر در بم محسوب می شود، فهرستی از سازمان‌هاي غيردولتي ( NGO ) بین المللی ارائه داده که بخش عمده ای از بازسازی بم را به عهده داشته اند و تاکید کرده است که سازمان‌هاي غيردولتي، به عنوان تشكيلاتي مستقل در تمام كشورهاي جهان با امكانات فراوان مردمي، اين فرصت را به وجود مي‌آورند كه دولتيان حركت‌هاي خود را همپاي سازمان‌هاي بين‌المللي منطقه‌اي و ملي سازمان داده و ارتباط كاري نزديك با مردم كشورهاي هم‌تراز و نيز جامعهء بين‌الملل را سامان دهند. فهرست نهادهای بین المللی که در بم حاضر بوده اند به شرح زیر است

ACF اسپانيا، اكت هلند
، ADF تركيه
، ADRA آلمان
، AID لهستان،
ASB آلمان
،سازمان مساعدت بين‌المللي
CARITAS ايتاليا،
ARITAS سوييس،
COICA سازمان جهاني معلولان فرانسه،
موسسهء كمك آلمان،
AVMEDICA آلمان،
IBC تركيه
، سازمان صميمي NL ،
DIAKOMIE آلمان
، ۲GT آلمان
، موسسهء بين‌المللي IFRC ،
موسسهء IRAC
انگلستان، موسسهء امداد RELIFE
، MDM فرانسه،
MDM اسپانيا،
MEDAIR سوييس،
MERCY CORP آمريكا،
MERLIN انگلستان،
MUSLM AID انگلستان، موسسهء خيريه _NICCO ،
GPERATION MERLU سوئد،
OXFAM انگلستان،
PEACE WINDS ژاپن،
PEOPLE IN NEED چك‌اسلواكي
، موسسهء RFLIEF INTFRNATIONAL ،
موسسهء بين‌المللي آينده،
SAD سوييس،
SVA اسپانيا
، موسسهء بين‌المللي
SAVE THE CHILDREN انگلستان
، موسسهء بين‌المللي مدرسه‌سازي SPF
،موسسه بين‌المللي آموزش STL ،
TDH سوييس
، موسسهء خيريه TAV چين،
برنامهء توسعه‌اي سازمان ملل UNDP ،
برنامهء كودكان سازمان ملل UNICEF
سازمان بهداشت جهاني WHO WORLD RELIFE
آمريكا، سازمان جهاني امدادرساني، WORLD VISION ژاپن،
WORLD VISION
آمريكا، پزشكان بدون مرز، صليب‌سرخ ايتاليا، صليب‌سرخ انگليس، صليب‌سرخ آلمان، صليب‌سرخ اسپانيا
، صليب‌سرخ دانمارك، صليب‌سرخ ژاپن، صليب‌سرخ فرانسه، صليب‌سرخ كره، صليب‌سرخ ‌هنگ‌كنگ و صليب‌سرخ ‌هلند.

منصوریان با اشاره به اینکه زمان آن رسیده است که بر کارنامه عملکرد دولت در مورد بم مروری داشته باشیم، می گوید : « به نظر نگارندهء اين سطور، كمتر كسي است كه در كشوراين سوال را از خود و يا ديگران نپرسيده باشد كه آن همه كمك‌ها كه از طرف ساير كشورهاي جهان براي مردم زلزله‌زدهء بم ارسال شد، چه شد؟

ايران در هفته‌اى كه گذشت
د.یچه وله

نخستين روز هفته گذشته در ايران با قطعنامه تحريم شوراى امنيت سازمان ملل آغاز شد. شامگاه شنبه سرانجام اعضاى دايم شوراى امنيت و ساير كشورهاى عضو به اتفاق آراء راى به قطعنامه‌اى دادند كه محدوديت‌هاى بازرگانى و تداركاتى فراوانى براى ايران در عرصه فناورى هسته‌اى ايجاد مى‌كند.

اين قطعنامه اگر چه دور از انتظار نبود، اما واكنش‌هاى داخلى وسيعى به دنبال داشت. رييس جمهور احمدى نژاد، قطعنامه شوراى امنيت را ورق پاره‌اى بيش نخواند. روزنامه كيهان از جمله به مسئولان توصيه كرد با اقدامی قاطعانه كشورهاى موسوم به ۵ بعلاوه ۱ را از كرده پشيمان كنند. چهار روز پس از تصويب قطعنامه، مجلس ايران با تصويب لايحه‌اى از دولت خواست همكارى با آژانس بين المللي انرژي اتمى را بر پايه منافع جمهوری اسلامی مورد بررسى قرار دهد و كار پروژه‌های اتمى ايران را سرعت بخشد. اين لايحه بلافاصله مورد تاييد شورای نگهبان واقع شد.

در حاليكه بحث مناقشه هسته‌ای در ايران خطوط قرمز و محدوديت‌هاى امنيتى جدى دارد و كمتر نظر مخالفى به صورت آشكار يا مكتوب مشاهده می‌شود، شمارى از شخصيت‌هاى سياسى و ملى ايران چون دكتر باوند، دكتر پيمان، مهندس سحابى، يا دكتر ورجاوند دست به صدور بيانيه‌اى زير عنوان ”پيرامون حق مسلم ايران“ زدند و اشاره كردند كه مردم ايران به جز فناورى هسته‌اى، حقوق مسلم ديگري نيز دارند. امضا كنندگان اين بيانيه به حاكميت هشدار دادند كه تداوم سياست كنونى‌اش می‌تواند پيامدهای سنگينى براى منافع مردم ايران در بر داشته باشد.

نبايد فراموش كرد كه كمترين هزينه اين قطعنامه، تشنج شديد در فضاى كسب و كار و اقتصاد ايران خواهد بود كه مدتهاست از عدم اطمينان و سرمايه گذارى خارجي رنج مى‌برد. شوراى نگهبان مصوبه پارلمان ايران را كه بر اساس آن نامزدهاى نمايندگى مجلس می‌بايست از مدرك تحصيلى فوق ليسانس برخوردار باشند، رد كرد. طبق طرح نمايندگان مجلس، نامزدهاى نمايندگى از اين پس بايد واجد پنج سال سابقه اجرايى و مدرك تحصيلي فوق ليسانس باشند با اين استثنا كه نمايندگان فعلى يا سابق مجلس مشمول چنين قاعده‌اى نشوند.

اين مصوبه هفته گذشته در مجلس شوراى اسلامى تصويب شده و انتقادها و تعجب بسيارى ناظران و صاحب نظران را برانگيخته بود. در خود مجلس نيز بودند نمايندگانى كه آن را حتى طرحى در راستاى مادام العمر كردن نمايندگان كنونىمجلس يا مسدود كردن راههاى رقابت انتخاباتى خواندند. شوراى نگهبان ضمن مخالفت با شرط فوق ليسانس داشتن كانديداها، الزام پنج سال كار اجرايى را رد نكرده است. بسيارى تحليلگران می‌گويند ساخت سياسى و دايره قدرت و مديريت اجرايى در ايران دايره‌اى بسته است و نيروهاى تحول‌خواه به دليل بيرون ماندن از اين دايره، نمى‌توانند به راحتى واجد اين پنج سال سابقه اجرايى شوند و اين خود مانعى است بر ساير موانع مانند التزام به ولايت فقيه، اسلام و قانون اساسى كه رقابت‌هاى نمايندگى مجلس هر چه محدودتر شود.

دستگيرى دو ديپلمات ايرانى در عراق توسط نيروهاى آمريكايى مستقر در اين كشور منجر به اعتراض شديد دولت‌هاى ايران و عراق شد. روز جمعه هشتم دى ماه تلويزيون دولتى ايران گزارش داد كه اين دو در ساعات بامدادين اين روز آزاد شده اند.اين در حاليست كه ارتش امريكا روز پنجشنبه اعلام كرد آنها دو نظامى بلند پايه بوده اند كه قصد عمليات خرابكارانه عليه نيروهاى آمريكايى را داشته اند و در قاچاق سلاح و مهمات به گروههاى رزمنده عراقي نيز سهيم بوده اند.

برف شديد و سرما، برخی از مناطق کشور از جمله استان های گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان را فرا گرفت. مدارس در بسيارى نقاط تعطیل، فرودگاه‌ها بسته و راه‌های مواصلاتی مسدود شدند. اين برف سنگين ناشى از ورود يك جبهه هواى سرد از شرق مديترانه اعلام شده است. از طرف ديگر سواحل خليج فارس نيز شاهد توفان و آسيب ديدگى پنجاه قايق ماهيگيرى در بندربوشهر بودند.

شامگاه پنجشنبه هفتم ديماه وزير دادگسترى و سخنگوى قوه قضاييه ايران، جمال كريمی راد در پى يك تصادف رانندگى در جاده تهران اصفهان جان خود را از دست داد. كريمى راد هنگام مرگ ۵۰ سال سن داشت و در حالى كه قبلا از سوى آيت الله شاهرودى به سمت سخنگوى قوه قضاييه منصوب شده بود، در مرداد سال ۸۴ از سوى محمود احمدى نژاد براى تصدى وزارت دادگسترى پيشنهاد شد

تحصن 15 ساعته مسافران در داخل هواپیما درفرودگاه مهرآباد
پیک ایران

عصرایران : مسافران پرواز شماره 277 تهران - ارومیه، 15 ساعت داخل هواپیما ماندند.

به گزارش عصرايران ، قرار بود هواپیمای مذکور ساعت 15 و 25 دقیقه، فرودگاه مهرآباد را به مقصد ارومیه ترک کند و مسافران نیز در موعد مقرر سوار هواپیما شدند ولی خبری از پرواز نشد.

بر اساس این گزارش، مسئوولان پرواز تا ساعت 22 مدام به مسافران وعده می دادند که پرواز به زودی انجام خواهد شد ولی سرانجام به آنها گفتند که هواپیما، قادر به بلند شدن از باند فرودگاه نیست و مسافران باید هواپیما را ترک کنند.

پس از این اعلام دیرهنگام، مسافران در مقابل تقاضای ترک هواپیما مقاومت کردند. آنها معتقد بودند اگر هواپیما را ترک کنند، مسئولان فرودگاه، از دادن هواپیمای جایگزین خودداری خواهند کرد. بنابراین مسافران که تعدادشان حدود یکصد نفر بود، اعلام کردند که تا مهیا شدن هواپیمای جایگزین در هواپیما خواهند ماند.

این خواسته، با بی توجهی مسئولان مواجه شده ولی مسافران همچنان بر موضع خویش پافشاری کردند و از هواپیما پیاده نشدند، زیرا در صورت ترک هواپیما در آن زمان، امکان اینکه حتی با اتوبوس نیز به مقصد بروند وجود نداشت.

سرانجام در پی این تحصن 15 ساعته درون هواپیما، مسئولان هواپیمایی در ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد اعلام کردند که یک پرواز اضطراری برای ساعت 6 و 30 دقیقه برای آنها در نظر گرفته اند.

این گزارش می افزاید: از آنجا که مسافران به گفته های مسئولان پرواز اعتمادی نداشتند، درباره ادعای آنان به وسیله تلفن همراه از چند منبع پرس و جو کردند و پس از اطمینان از وجود هواپیمای اضطراری، هواپیما را ترک کردند.

جالب توجه اینکه هواپیمای اضطراری به شماره 3377 نیز با یک ساعت تاخیر پرواز کرد تا شاهکار سازمان هواپیمایی کشوری در ارائه خدمات به مسافران، تکمیل شود
اطلاعیه روابط عمومی کانون دفاع از حقوق کودکان
ایرانپرس نیوز
سازمان مردمی کانون دفاع از حقوق کودکان به منظور جلب توجه احاد جامعه به رعایت حقوق و تلاش برای ایجاد روحیه شاد اقدام به برگزاری جشن بزرگ آدم برفی ها و فستیوال شادی و فعالیت های هنری میکند. لذا از عموم مردم دعوت میکنیم در این فستیوال شرکت کنند.
مکان : سنندج - پارک جنگلی آبیدر-امیریه
زمان : یکشنبه 10 دی 1385
ساعت 1 الی 5 بعد از ظهر
روابط عمومی کانون دفاع از حقوق کودکان
دیکتاتور سابق عراق سحرگاه امروز اعدام شد
ایرانپرس نیوز

به گزارش منابع خبری در بغداد، صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق سحرگاه امروز اعدام شد. اعدام‌ صدام‌ حسین در ساختمان سازمان‌ اطلاعات‌ نظامی‌ در منطقه‌ کاظميه‌ بغداد صورت‌ گرفته‌ است‌.

به گفته مشاور امنیت ملی عراق، برادر ناتنی صدام و همچنین رئیس دادگاه انقلاب رژیم پیشین عراق پس از عید قربان اعدام خواهند شد.

اعدام صدام حسین با حضور تمام‌ شهود و چند مقام‌ عراقی‌ از جمله‌ دادستان‌ دادگاه عالی جنايی عراق‌ انجام‌ گرفت.

یکی از وکلای‌ صدام‌ حسین گفته است جسد دیکتاتور سابق عراق‌ به‌ خارج‌ از اين‌ کشور منتقل‌ خواهد شد.

به گفته وی، انتخاب‌ مکان‌ دفن‌ صدام‌ حسین با خانواده‌ ديکتاتور سابق‌ عراق‌ است‌.

يکی‌ از وکلای‌ صدام‌ در انتظار دريافت‌ جنازه‌ ديکتاتور سابق‌ عراق‌ بسر می‌ برد.

ساعاتی پیش از اعدام صدام‌ حسین، دولت‌ عراق‌ و مسئولان‌ آمريکايی‌ نشست‌ ويژه‌ امنيتی‌ برگزار کردند.

در اين‌ نشست‌ امنیتی تصميماتی‌ اتخاذ شده که‌ از جمله‌ می‌ توان‌ به‌ محصور شدن‌ کامل‌ شهر تکريت‌ (محل تولد صدام حسین) به‌ مدت‌ چهار روز و منع کامل آمد و شد در اين‌ منطقه‌ اشاره‌ کرد.

همچنین نیروهای آمریکايی و عراقی برای مقابله با تشدید ناآرامی ها به حال آماده باش در آمده اند
اعدام صدام حسین را بشدت محکوم میکنیم
روزنه
سحرگاه روز شنبه 30 ماه دسامبر 2006 صدام حسین اعدام شد. صحنه اعدام او در حالی که طناب دار به گردنش انداخته میشد ٬ را در تلویزیونها نشان دادند.
اعدام قتل عمد است و در هر نقطه از دنیا و بر علیه هر فردی محکوم است. اعدام صدام حسین٬ در عین حال با منافع و اهداف خاصی اجرا شد.
صدام حسین یک دیکتاتور و یک جنایتکار بود. در طول سالیان سال حکومت این فرد و حزب بعث در عراق٬ هزاران نفر بدلایل متعدد٬ به جوخه اعدام سپرده شدند. هزاران نفر در زندانها و سیاهچالهای وحشتناک دوران حکومت او زجرکش شدند. در طول حکومت صدام حسین در عراق٬ خفقان و وحشتی در جامعه حاکم بود٬ که تصور آن برای بسیاری مشکل است. صدام دستور بمباران شیمیایی مردم در حلبچه را داد و باعث و بانی قتل وحشیانه هزاران کودک و زن و مرد بود که دنیا را متحیر کرد.
اما دادگاه فرمایشی که از طرف امریکا و دولت فعلی در عراق سازمان داده شد٬ هیچگاه به مردم امکان اینرا نداد که از همه ابعاد جنایات صدام مطلع شوند و این امکان را از مردم عراق گرفت که با برگزاری یک تریبونال بین المللی٬ همه ابعاد و همه جزییات و همه نیروهای درگیر در اعمال ستم و دیکتاتوری بر علیه مردم را افشا کنند. برگزاری این دادگاه فرمایشی از سوی سازمان عفو بین الملل هم به رسمیت شناخته نشد و این دادگاه از سوی بسیاری از نهادهای بین المللی و مدافع حقوق انسانی بدلیل اعمال نفوذ آمریکا و سیاسی بودن آن و نبود کمترین استاندارد یک تریبونال صالح به رسمیت شناخته نشد.
امروز صدام حسین اعدام شد و زمینه اجرای احکام اعدام گسترده تر در عراق فراهم شد.
اعدام صدام حسین هیچ درجه از دادخواهی و رسیدگی به انزجار مردم از این دیکتاتور را نمایندگی نکرد. اعدام صدام حسین فقط به درگیریها و خونریزیها در عراق تداوم بخشیده و اعدام را در عراق رسمیت بیشتری میدهد. اعدام صدام حسین یک اقدام انتقام جویانه و با اهداف سیاسی بود. اجرای این حکم هیچ ربطی به عدالتخواهی نداشت و به منظور اجرای عدالت هم نبود. این رفتار فقط به گسترش توحش و خونریزی در عراق تداوم بیشتری خواهد بخشید و مردم در عراق مهمترین قربانیان آن خواهند بود.
اعدام قتل عمد دولتها است و اصولأ هیچ ربطی به اجرای عدالت ندارد. اجرای این حکم وحشیانه تنها اعلام برتری تعدادی از دیکتاتورها بر یک دیکتاتور ساخته دست خود آنها بود.
کمیته بین المللی علیه اعدام٬ قتل عمد دولتی را در هر جا و بر علیه هر فردی محکوم میکند. ما اعدام صدام حسین را به شدت محکوم کرده و خواهان لغو قطعی احکام اعدام در همه جای دنیا هستیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام
30 دسامبر 2006
www.adpi.net
تلفن تماس: 00491775692413
عفو بين‌ الملل‌ از اعدام‌ صدام‌ حسین ابراز تاسف کرد
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، سازمان عفو بين‌ الملل‌ از اعدام‌ صدام‌ حسين ابراز تاسف کرد و گفت اعدام او فرصت پاسخگويی در مورد جنایاتی را که مرتکب شده بود، از بین برد.
این سازمان‌ بین المللی مدافع حقوق‌ بشر با تاکید بر مخالفت با حکم اعدام، اعلام کرد روند رسیدگی به پرونده صدام حسین از شفافیت لازم برخوردار نبوده و محاکمه‌ او نقص های‌ زيادی داشته است. عفو بین الملل خاطر نشان ساخت هر متهمی، حتی دیکتاتور سابق عراق حق‌ دارد از محاکمه‌ ای‌ عادلانه‌ برخوردار باشد
ديکتاتورها عبرت نمی گيرند
رادیوفردا

نوشته زير نامه ای است از مژگان، يکی از خوانندگان وبسايت راديو فردا در تهران. مژگان در نامه ای که امروز صبح و پس از انتشار خبر اعدام صدام حسين نوشته، به اين موضوع از زاويه ای ديگر نگريسته است. اين نامه با کمی ويرايش منتشر می شود.

ديکتاتورها عبرت نمی گيرند. تنها نگاهی به سالی که اکنون به پايانش رسيده ايم، نشان می دهد هزاره سوم ميلادی هم، چيزی جز تکرار تاريخ نيست. دست کم، آغاز هزاره سوم، چيزی جز ادامه قرن بيستم و داستان ديکتاتورهايش نبوده است.

در سال ۲۰۰۶، اسلوبودان ميلوشويچ در زندان و در حالی که به جنايت عليه بشريت متهم بود، مرد و پينوشه در عزلت و تنهايی زندگی اش به سر رسيد و سرآخر، صدام حسين، از طناب داری آويزان شد که خود بارها به گردن شهروندان عراقی، هموطنانش، انداخته بود.

من، شخصا آرزوی مرگ هيچ کس را نمی کنم، شايد به خاطر اينکه ديده ام مجازات مرگ چقدر سايه گسترده و ديرپايی دارد. می دانم اعدام صدام، تسليتی است برای پدر و مادرم و همه پدران و مادران و همسران و فرزندان جانباختگان جنگ. اما برای عمويم چه؟

ديکتاتورها، عبرت نمی گيرند، نه از تاريخ، نه از سرنوشت همتايان خود. آنها هميشه خود را متفاوت می پندارند؛ خود را، کردار خود، رسالت خود را؛ اما برای شهروندان، با وجود همه اين تفاوت هايی که با نام دين، ايدئولوژی، ميهن، وظيفه، ماموريت و ... از هم جدا می شوند، ديکتاتورها شبيه هم هستند؛ در سلب آزادی ها، در نقض حقوق شهروندان، در به تباهی کشاندن کشور، در نابودی آدم ها و در ساختن آينده ای مبهم برای هموطنان خود.

در قرن بيستم، کم نبودند ديکتاتورهايی که سرانجام کارشان به زندان و اعدام و فرار و مرگ در بيرون از کشورشان انجاميد؛ اما هيچ کدام از آنها، نخواستند و يا نتوانستند تصور کنند که آنچه اکنون برای ديگری پيش آمده، می تواند روزی به سرنوشت خود آنها بدل شود.

و اين داستانی است که همچنان نوشته می شود؛ يعنی اعدام صدام هم به معنای اعدام ديکتاتوری نيست. با آنکه، صدام در بين اين ديکتاتورها، حداقل از نظر جغرافيايی نزديک ترين به ايوان مداين بوده است، اما گويا کسی ايوان مداين را آينه عبرت نمی بيند. کاخ ها و قدرت ها آينه نيستند، حتی اگر ويرانه باشند.

برای من اما، اعدام صدام معناهای ديگری هم دارد. من ايرانی، مستقيم از صدام آسيب ديده ام و کينه اش را به دل دارم. من برادرم را حدود ۲۰ سال پيش، يا دقيق تر

بگويم در بهمن ۱۳۶۵ از دست دادم. او در جنوب و در جنگ با عراق شهيد شد.

حالا در آستانه ۲۰ سالگی نبودن آن جوان ۲۲ ساله، خبر اعدام کسی را می شنويم که عامل تيره بختی خانواده ما بود. پدر و مادرم، هر دو در غم فرزندشان، خميده شدند و خيلی زود، معنای زندگی برايشان عوض شد.

در تمام چند روز گذشته، آنها بی تاب تر از هر کس، گوش و چشم به راديو و تلويزيون دوخته بودند تا فقط يک خبر را بشنوند: اعدام صدام را. آنها امروز خوشحال بودند. آن قدر که در اين بيست سال کمتر يا شايد هرگز به اين خوشحالی نديده بودمشان، مگر جز روزی که صدام سقوط کرد و بعد که بازداشت شد.

در قرن بيستم، کم نبودند ديکتاتورهايی که سرانجام کارشان به زندان و اعدام و فرار و مرگ در بيرون از کشورشان انجاميد؛ اما هيچ کدام از آنها، نخواستند و يا نتوانستند تصور کنند که آنچه اکنون برای ديگری پيش آمده، می تواند روزی به سرنوشت خود آنها بدل شود.

اما صدام تنها عامل سياه بختی خانواده ما نبوده است. پسر عموی من، ۲۵ سال پيش کشته شد. يعنی اعدام شد. عمويم هنوز هم می گويد او فدای خط خوشش شد. اما دوستانش می گويند، سری پرشور هم داشت.

او در همان سال های اول پس از انقلاب اسلامی، به يکی از گروه های چپ پيوست و بعد خيلی زود با انبوهی اعلاميه بازداشت شد و بعد، اعدام شد. همين. او هيچ کاری نکرده بود. فقط بحث کرده بود، کتاب خوانده بود و اعلاميه نوشته يا بازنويسی کرده و پخش کرده بود. و به خاطر همين ها هم اعدام شد.

پدر و مادر او خميده شدند و مادرش هم خيلی تاب دوری پسرش را نياورد، مخصوصا که چند بار که به سر مزار پسرش رفت، سنگ قبرش را شکسته ديد.

من از آن سال های دور، خاطره ای گنگ دارم. اما جوانی خودم، دانشگاهم، زن بودنم و ايرانی بودنم، در همه اين سال ها، دليلی بوده برای دشوار زيستن، برای محروم شدن از حقوقی طبيعی و بديهی، برای اينکه هرگز نتوانم آزادی را احساس کنم.

من، شخصا آرزوی مرگ هيچ کس را نمی کنم، شايد به خاطر اينکه ديده ام مجازات مرگ چقدر سايه گسترده و ديرپايی دارد. می دانم اعدام صدام، تسليتی است برای پدر و مادرم و همه پدران و مادران و همسران و فرزندان جانباختگان جنگ. اما برای عمويم چه؟

وقتی صبح خبر اعدام صدام را شنيدم، فقط يک آرزو کردم: ای کاش به جای صدام و صدام ها، روزی ديکتاتوری اعدام شود
جزئيات‌ اعدام‌ صدام‌ حسین از زبان‌ یک مقام عراقی‌
ایرانپرس نیوز
سایت حکومتی فردا: مشاورامنيت‌ ملي‌ عراق‌ در گفتگويي‌ اختصاصي‌ با شبکه‌ تلويزيوني‌ العربيه‌ تاکيد کرد صدام‌ توسط نيروهاي‌ ائتلاف‌ به‌ مکان‌ اعدام‌ انتقال‌ يافت‌ و در آنجا به‌ نيروهاي‌ عراقي‌ تحويل‌ داده‌ شد.
موفق‌ الربيعي‌ گفت‌ صدام‌ در حالي‌ به‌ محل‌ اعدام‌ آورده‌ شد که‌ دستهايش‌ بسته‌ بود و قراني‌ در دست‌ داشت‌ و پس‌ از قرائت‌ حکم‌ اعدام‌ به‌ پاي‌ طناب‌ دار برده‌ شد.
ربيعي‌ گفت‌ صدام‌ قبل‌ از رفتن‌ به‌ پاي‌ چوبه‌ دار حرفهاي‌ مهملي‌ زد و با قراردادن‌ کيسه‌ سياه‌ بر روي‌ صورت‌ خود مخالفت‌ کرد. ‌مشاجراتي‌ هنگام‌ بردن‌ صدام‌ به‌ پاي‌ چوبه‌ دار به‌ وجود آمد و به‌ نظر مي‌ رسيد اين‌ مرد بسيار بسيار شکننده‌ و ضعيف‌ و بي‌ جان‌ شده‌ بود بگونه‌ اي‌ که‌ تصور آن‌ مشکل‌ بود.
ربيعي‌ گفت‌ اين‌ دوره‌ به‌ مثابه‌ پايان‌ سي‌ وپنج‌ سال‌ ظلم‌ و جنايت‌ و ديکتاتوري‌ است‌ و ملت‌ عراق‌ اکنون‌ در آستانه‌ ورود به‌ مرحله‌ جديد يعني‌ مرحله‌ آشتي‌ و وحدت‌ ملي‌، وحدت، تحمل‌ آرای‌ ديگران‌ و زندگي‌ تمامي‌ طيف هاي‌ عراقي‌ در کنار يکديگر است.
ربيعي‌ در پاسخ‌ به‌ اين‌ پرسش‌ که‌ آيا جسد صدام‌ به‌ مکان‌ نامعلومي‌ منتقل‌ خواهد شد يا اينکه‌ به‌ درخواست‌ دخترش‌ رغد مبني‌ بر انتقال‌ جسدش‌ به‌ يمن‌ توجه‌ خواهد شد، گفت: چندين‌ گزينه‌ وجود دارد. مثلا ممکن‌ است‌ به‌ بستگان‌، نزديکان، خانواده‌ يا عشيره‌ اش‌ تحويل‌ داده‌ شود و آنها نيز تحت‌ حمايت‌ نيروهاي‌ مسلح‌ عراقي‌ در مکاني‌ مورد توافق‌ او را دفن‌ کنند.
وی‌ گفت‌ اعدام‌ برزان‌ تکريتي‌ برادر ناتني‌ صدام‌ و عواد البندر رئيس‌ دادگاههاي‌ عراق‌ در دوران‌ صدام‌ به‌ پس‌ از عيد قربان‌ موکول‌ شد.
مشاور امنيت‌ ملي‌ عراق‌ درباره‌ طه‌ ياسين‌ رمضان‌ گفت‌ ما طرفهاي‌ اجرايي‌ هستيم و در کار قوه‌ قضاييه‌ دخالتي‌ نمي‌ کنيم‌ و اگر شما اجازه‌ بدهيد من‌ به‌ اين پرسش‌ پاسخ‌ نمي‌ دهم‌ و هرگونه‌ حکمي‌ از قبيل‌ حبس‌ ابد يا اعدام‌ صادر شود ما آن را اجرا خواهيم‌ کرد.

مرگ آفريننده کارتون های محبوب
رادیوفردا

فیروزه خطیبی (لس آنجلس)

جوزف باربرا يکی از دو هنرمندی که کارتون های معروفی چون عصر حجر،تام و جری و اسکوبی دوو را خلق کردند، روز چهارشنبه در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

جوزف باربرا و همکار هنری او ويليام هانا در مدت زمان کوتاهی پس از خلق دو شخصيت محبوب کارتونی «تام و جری» - ماجرای جنگ و جدال های يک موش و گربه مصور- برای استوديوی متروگلدوين ماير به آن چنان موفقيتی دست يافتند که در اوايل دهه پنجاه ميلادی کمپانی مستقل خود را در هاليوود پايه گذاری کردند.

نتيجه اين همکاری در طول سال ها خلق محبوب ترين شخصيت های خيالی يا «سوپر استار» های کارتونی چون «اسکوبی دوو» و «يوگی و دوستان» بود که امروز جزو جدا نشدنی فرهنگ پاپ آمريکا محسوب می شوند.

جوزف باربرا در جوانی و پس از راهيابی به مجله های مخصوص نشر کارتون کم کم به دنيای سينما و تلويزيون هاليوود راه پيدا کرد.

در سال ۱۹۳۷ جوزف باربرا در استوديوی متروگلدوين ماير با ويليام هانا آشنا شد و همکاری خود را با او آغاز کرد.

نتيجه اين همکاری، خلق دو شخصيت موش و گربه به نام های تام و جری است . طی اين همکاری هفده ساله، صدها کارتون تام و جری توسط اين دو هنرمند ساخته شد و آنها چهارده بار نامزد دريافت جايزه اسکار شدند و هفت بار اين جايزه را از آن خود کردند.

با تاسيس کمپانی «هانا باربرا» آقای جوزف باربرا و همکار هنری او ويليام هانا، دست به ساختن کارتون های عصر حجر زدند. در طول چند دهه پس از آن شرکت «هانا باربرا»، بيش از ۳۰۰ قطعه مختلف و ۳۰۰۰ برنامه نيم ساعته کارتونی برای تلويزيون توليد کردند.

ماجراهای «فرد فلينتستون» و دوست صميمی اش «بارنی روبل» به محبوبيت چشم گيری دست يافت و اين محبوبيت به سرعت به کشورها و فرهنگ های ديگر نيز سرايت کرد

بيش از نيم قرن است که مردم در سراسر جهان از تماشای آثار کارتونی جوزف باربرا و ويليام هانا لذت می برند و فيلم های کارتونی آنها هم چنان در کشورهای مختلف و به زبان های زنده دنيا به نمايش در مِی آيد.

در پنجاه سال گذشته اغلب کارتون های «هانا باربرا» در ايران نيز به نمايش درآمده و تصاويری از شخصيت های کارتونی آن ها را ميليون ها نفر در سراسر جهان از طريق چاپ روی تی شرت و محصولات ديگر خريداری می کنند.

شرکت "هانا باربرا" در سال ۱۹۶۰ کارتون «عصر حجر» را به عنوان يک برنامه خانودگی برای تلويزيون تهيه کرد.

ماجراهای «فرد فلينتستون» و دوست صميمی اش «بارنی روبل» بلافاصله به محبوبيت چشم گيری در ميان تماشاگران تلويزيونی دست يافت و اين محبوبيت به سرعت به کشورها و فرهنگ های ديگر نيز سرايت کرد.

جوزف باربرا علاوه بر دريافت جوايز اسکار توانست به همراهی ويليام هانا هشت جايزه «امی» که اسکاری برای تجليل از برنامه های تلويزيونی محسوب می شود نيز دريافت کند.

جوزف باربرا تا روزهای آخر زندگی در خانه مسکونی خود در لس آنجلس به کاری که برای آن آفريده شده بود يعنی کشيدن و خلق کارتون ادامه داد

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم


sjk_news@yahoo.com









No comments:

 
direction:rtl;