Tuesday, January 02, 2007

11/10/1385 دوشنبه


نظر شما در مورد وظایف ما بعد از 16 آذر امسال چیست ؟

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
صدور حكم برای 9 دانشجوی دانشگاه تربيت معلم سبزوار
ایران پرس نیوز
خبرگزاری حکومتی ایسنا: يكي از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم سبزوار خبر داد: براي 9 نفر از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم سبزوار كه در تجمعات دانشگاه شركت كرده بودند، حكم دو ترم تعليق يا يك ترم تعليق صادر شد.
احمد نورحسيني اظهار داشت: بعد از احكام صادر شده از سوي كميته انضباطي و در پي قتل يكي از دانشجويان در سبزوار برخي از دانشجويان از معاونت دانشجويي فرهنگي دانشگاه كه رييس كميته انضباطي نيز هست شكايت كردند و وي نيز مدعي شده است كه يكي از دانشجويان متحصن در تاريخ 27/8/85 نفوذي آمريكا بوده و از طرف آنها ساپورت مي‌شود.
****احضار و صدور حكم براي يكي از دانشجويان دانشگاه سهند تبريز
يكي از دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز گفت كه به علت عكس گرفتن در تجمع دانشجويي به كميته انضباطي احضار و حكمش صادر شده است.
كامبيز فربد تصريح كرد: بنده به علت عكس گرفتن از تجمع دانشجويان به كميته انضباطي احضار شدم و مرا متهم به فرستادن عكس به سايت‌هاي خبري كردند، در صورتي كه من چنين كاري انجام نداده بودم. بعد از احضار شدن من به كميته انضباطي حكم تذكر كتبي بدون درج در پرونده براي من صادر شد.
***محكوميت دبير شوراي صنفي دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي به دوترم منع موقت از تحصيل
يكي از اعضاي شوراي صنفي دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي تصريح كرد: در پي احضار سليمان محمدي به كميته انضباطي و دفاع ايشان طي 2 جلسه از اتهامات نسبت داده شده، وي با حكم بدوي كميته انضباطي به دو ترم منع موقت از تحصيل با احتساب در سنوات محكوم شد.
وي افزود: اتهامات وي اخلال در نظم دانشگاه، جعل امضاي اساتيد و اخلال در نظم خوابگاه بوده است.
اين فعال دانشجويي همچنين از صدور حكم يك ترم منع موقت از تحصيل براي دو دانشجويي اين دانشگاه به اتهام اخلال در نظم خوابگاه خبر داد.
وي افزود: اين دانشجويان نسبت به احكام صادره تجديدنظرخواهي مي‌كنند.
***محروميت يك ماهه انجمن دو دانشكده دانشگاه سيستان وبلوچستان از برگزاري سخنراني، تجمع و تحصن
انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده‌هاي ادبيات و مهندسي دانشگاه سيستان و بلوچستان از برگزاري مراسم سخنراني، تجمع و تحصن به مدت يك ماه محروم شدند.
مقداد بريماني، دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده مهندسي دانشگاه سيستان و بلوچستان با بيان اينكه اين حكم براي هر دو انجمن دانشكده ادبيات و مهندسي به دليل انجام تخلفات مشابه صادر شده است، گفت: در اين حكم كه روز گذشته به صورت كتبي از سوي هيات نظارت اين دانشگاه به انجمن ابلاغ شده، آمده است كه به دليل انجام تخلفاتي از جمله برگزاري تجمعات بدون مجوز در تاريخ 30 ارديبهشت و 15 و 16 آذر امسال و ايجاد مزاحمت براي فعاليت‌هاي آموزشي و نشر برخي مطالبات خلاف واقع طبق بند 3 ماده 18 آيين‌نامه تشكل‌هاي اسلامي به محروميت يك ماهه از حق انجام فعاليت‌هاي صورت گرفته در تجمعات فوق الذكر محكوم شده است.
وي ادامه داد: اين حكم با توجه به اعلام تخلف از سوي هيات منصفه و با تخفيف صادر شده است.
احكام سنگين كميته انضباطي براي 7 نفر از دانشجويان دانشگاه علامه
پیک ایران
خبرنامه اميركبير: کميته انضباطی دانشگاه علامه طباطبايی در آستانه پايان نيمسال تحصيلی برای 7 نفر از دانشجويان اين دانشگاه که اغلب آنها دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبايی هستند احكام سنگين انضباطي صادر کرد. يک نفر از دانشجويان به 2 ترم تعليق، 2 نفر به يک ترم تعليق و 2 مورد نيز مشمول اخطار کتبی به همراه درج در پرونده شده اند. 2 تن از دختران خوابگاهی دانشگاه علامه طباطبايی نيز با نظر کميته انضباطی به اخراج از خوابگاه محکوم شده اند.گفتني است سليمان محمدي، دبير شوراي صنفي دانشكده علوم اجتماعي به دو ترم محروميت از تحصيل با احتساب سنوات و سميرا دشتبان و مرضيه محمودي به يك ترم محروميت از تحصيل محكوم شدند.دانشگاه اتهامات سليمان محمدي را اخلال در نظم خوابگاه، اخلال در نظم دانشگاه و جعل امضاي اساتيد و اتهامات دشتيان و محمودي را اخلال در نظم خوابگاه عنوان كرده است. هنوز علت اصلي صدور احكام سنگين كميته انضباطي دانشگاه علامه براي دانشجويان اعلام نشده است. اخيرا احكام انضباطي سنگين براي دانشجويان معمولا به علت شركت افراد در اعتراضات دانشجويي صادر مي گردد. ولي اين موارد در احكام و موارد اتهامي عنوان نمي شود و مسئولين دانشگاه ها سعي مي كنند با انتساب اتهامات واهي به فعالين دانشجويي، مانند اخلال در نظم خوابگاه و...، براي اين دانشجويان اعمال محدوديت نمايند. در همين رابطه محمد خرم، دبير شوراي صنفي دانشجويان دانشگاه علامه، با بيان اينکه دبير شورای صنفی يکی از دانشکده های اين دانشگاه در ميان حکم خوردگان کميته انضباطی قرار دارد، گفت: تخلفات مطروحه در خصوص فعاليت اعضای شورای صنفی بايد به هيئت نظارت بر شورای صنفی ارجاع شود و رسيدگی به تخلفات آنها در کميته انضباطی، مظهر تخلف از قوانين موجود است. اين فعال دانشجويی در خصوص پيگيری احکام کميته انضباطی دانشجويانی که عضو شورای صنفی نيستند، گفت: حق و وظيفه شورای صنفی پيگيری حقوق صنفي تمام دانشجويان است.معاون دانشجويي دانشگاه علامه در خصوص صدور احكام سنگين كميته انضباطي براي دانشجويان اين دانشگاه گفت: احکام صادر شده پديده تعجب آوری نيست. موارد اخلاقی و رفتاری که برخی از دانشجويان در دانشکده يا خوابگاه در طول يک ترم داشته اند، جمع شده و حکم کميته انضباطی برای آنها صادر شده است. غلامعلي كارگر با بيان اين مطلب افزود: ترم جاری کمترين احکام از کميته انضباطی دانشگاه علامه طباطبايی صادر شده است و احکام متناسب با تخلفاتی که افراد در دانشکده يا خوابگاه انجام داده اند بر طبق قانون صادر می شوند.
يک دانشجوی دانشگاه اروميه به حبس تعليقی محکوم شد
پیک ایران
ايلنا:قاضی شعبه نهم دادگاه انقلاب اروميه، رسول جعفری، دانشجوی دانشگاه اروميه را به شش ماه حبس تعليقی محکوم کرد. محمدعلی دادخواه، وکيل مدافع اين دانشجو در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، اتهام موکلش را همکاری با برخی گروهک‌‏ها و اقدام عليه امنيت ملی عنوان کرد و گفت: قاضی پرونده پس از برگزاری دادگاه، موکلم را به تحمل شش ماه حبس که به حالت دو سال به حالت تعليق درمی‌‏آيد، محکوم کرد. وی ابراز اميدواری کرد که با توجه به عدم سوء نيت موکلش، دادگاه تجديدنظر رأی بر برائت جعفری دهد.
از یکم تا دهم ژانویه دست در دست هم برای نجات نازنين فاتحی
ایران پرس نیوز
٢۰ دي ماه٬ برابر با ١۰ ژانويه جلسه بررسي نهايي و دادگاه تصميم گيري در مورد نازنين فاتحي است. کمپين نجات نازنين از امروز اول ژانويه ٬ تا ده روز ديگر مجموعه اقداماتي را براي جلب توجه هر چه بيشتر افکار عمومي و براي نجات نازنين در دستور گذاشته است.
از همگان دعوت ميکنيم که کمک کنند در اين ده روز٬ يکبار ديگر توجه ها را به قتل عمد دولتي در ايران جلب کرده٬ و به اعدام کودکان و نوجوانان در ايران اعتراض کرده و جان نازنين جوان را نجات دهيم.
نازنين فاتحي متهم است ٬ در جريان دفاع از خود يک جوان را به قتل رسانده است. او که اکنون هيجده ساله است٬ به اعدام محکوم شده و ممکن است جمهوري اسلامي ايران او را اعدام کند.
براي نجات جان نازنين ٬ کمپين جهاني و گسترده اي از سوي نازنين افشين جم در کانادا و کميته بين المللي عليه اعدام به پيش برده ميشود. اين کمپيني گسترده و جهاني است که با جمع آوري بيش از ٢٣۰ هزار امضا و با جلب توجه افکار عمومي تا همين امروز فشار زيادي را بر عليه حکومت اسلامي ايران اعمال کرده است.
از امروز قرار است در شبکه هاي مهم خبري فيلم مستند کوتاهي در مورد نازنين و فعاليتهاي جهاني ما براي نجات جان او به نمايش گذاشته شود و ملاقات و مذاکره با نهادهاي بين المللي و انجام مصاحبه و تماس با نمايندگان پارلمانها و اتحاديه اروپا و همچنين برگزاري ميتينگ و پيکت از جمله اقداماتي است که ما در دستور گذاشته ايم.
کميته بين المللي عليه اعدام از همگان دعوت ميکند٬ در اين ده روز کاري کنند تا جمهوري اسلامي ايران مجبور شود حکم اعدام نازنين را رسما لغو کرده و نازنين را آزاد کند.
به ما کمک کنيد دست در دست هم جان نازنين را از مرگ نجات داده و حکومت اسلامي را به عقب نشيني وادار کنيم!
کميته بين المللي عليه اعدام١ ژانويه ٢۰۰۷
رسيدگي به پرونده كارگران تعليق از كار شركت واحد آغاز شد
ایران پرس نیوز
با دستور "حاجي قاسمي" رييس سازمان كار و امور اجتماعي استان تهران، رسيدگي به دادخواست كارگران تعليقي شركت واحد آغاز شد .
به گزارش ايلنا, اين كارگران كه حدود 50 نفر هستند از سال گذشته به دنبال نا آرامي‌‏ها و اعتراضات كارگري در شركت واحد تعليق از كار شده اند .
ابراهيم مددي نماينده كارگران تعليقي شركت واحد در اين رابطه گفت‌‏: بعد از 11 ماه پيگيري صبح امروز سازمان كار و امور اجتماعي استان تهران به پرونده نخستين گروه از كارگران تعليقي رسيدگي كرد.
وي افزود‌‏: قرار است سازمان كار و امور اجتماعي استان تهران طرف روزهاي 11 تا 23 دي ماه به پرونده كارگران تعليقي شركت واحد رسيدگي كند .
كارگران اخراجي نساجي كردستان امروز تجمع كردند
پیک ایران
كارگران اخراجي نساجي كردستان صبح امروز با تجمع در مقابل ساختمان اداره كل كار استان خواستار رسيدگي مسوولان به مشكلات خود شدند . به گزارش ايلنا, در اين تجمع كه حدود 200 تن از كارگران اخراجي حضور داشتند , آنان مراتب اعتراض خود را به اقدام مديريت شركت و عدم توجه مسوولان اعلام كردند
سه نفر دیگر به اتهام "اقدام عليه امنيت ملی" به اعدام محكوم شدند
ایران پرس نیوز
دادگاه انقلاب اسلامی ماهشهر، سه نفر را به اتهام "اقدام عليه امنيت ملی" به اعدام محكوم كرده است.
اسامی این سه نفر «ح-ع»، «ا-م» و «ح-ه» اعلام شده است.
پرونده آنها قرار است به ديوان عالی جمهوری اسلامی ارجاع شود.
دو هفته پیش نیز سه نفر دیگر در شهر اهواز به همین اتهام بدار آویخته شدند.
در شهرهای استان سیستان و بلوچستان نیز دستگاه قضايی رژیم اسلامی، مخالفین حکومت را به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت کشور اعدام می کند.

پرتاب مواد آتش زا به سوی پارکینگ پلیس آگاهی تهران
ایران پرس نیوز
خبرگزاری حکومتی فارس: رضا جعفري معاون دادستان تهران خبر داد ساعت 3 و 10 دقيقه بامداد روز شنبه هفته جاري افرادي پاركينگ پايگاه ششم پليس آگاهي تهران را آتش زدند.
وي افزود: افراد ناشناس با آتش زدن يك چهار ليتري بنزين آن را به داخل پاركينگ اداره آگاهي پرتاب كرده بودند.
جعفری گفت بر اثر اين آتش‌سوزي، دو خودروي پيكان سازماني در ميان شعله‌هاي آتش سوختند.
به گفته وی، تحقيقات براي دستگيري عاملان آتش‌سوزي از سوي ماموران اداره پنجم پليس آگاهي تهران آغاز شده است.
خروج پنج قطار از ريل در ایران ظرف یکماه
ایران پرس نیوز
خبرگزاری حکومتی انتخاب : 5 واگن از يك قطار بارى از ريل آهن تهران - اهواز خارج شد. اين پنجمين حادثه مشابه در يك ماه گذشته است. در ۴ حادثه گذشته، ۲۲ واگن ۳ قطار بارى و يك قطار مسافربرى از ريل خارج شده بودند. به اعتقاد كارشناسان، فرسودگى ناوگان و شبكه ريلى كشور از مهمترين علل اين حوادث بوده است.
همچنين كارشناسان معتقدند كه واگن هاى بارى و مسافرى كه در شبكه ريلى كشور تردد مى كنند، قديمى اند و از خدمات فنى و پشتيبانى لازم برخوردار نيستند.
محمد سعيدنژاد، مديرعامل راه آهن جمهورى اسلامى، در پاسخ به علل حوادث اخير راه آهن بيان كرد: هر حادثه اى كه اتفاق مى افتد داراى علت خاصى است و نمى توان يك علت را براى حوادث اخير در نظر گرفت. مثلاً درسومين حادثه اخير از خط خارج شدن چند واگن در مسير جنوب و واژگون شدن آن در تونل «ميله مثلث» يكى از واگن ها كنده شده بود.
خارج شدن ۵ قطار از ريل در يك ماه گذشته زنگ خطرى است براى تسريع در پروژه هاى بهسازى خطوط ريلى كشور. به همين دليل نيز بايد برخى واگن هاى بارى و مسافرى هرچه زودتر از شبكه خارج شوند، چرا كه يك اتفاق در يك قطار مسافرى مى تواند فاجعه اى به بزرگى حادثه قطار نيشابور داشته باشد. اگر مسئولان راه آهن اعلام مى كنند كه در چند سال گذشته در راه آهن شاهد تلفات جانى نبوده ايم، اتفاقات اخير زنگ هشدارى براى آنها است؛ زيرا راه آهن نبايد به آمار تلفات حوادث جاده اى و هوايى در كشور بيفزايد

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com




No comments:

 
direction:rtl;