Tuesday, December 26, 2006

04/10/1385 دوشنبه


نظر شما در مورد وظایف ما بعد از 16 آذر امسال چیست ؟

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
احضار ۸ نفر از فعالین دانشگاه مازندران به کمیته انضباطی
ایرانپرس نیوز
خبرنامه امیرکبیر: در طی ترم تحصیلی جاری، ۸ نفر از فعالین دانشگاه مازندران به کمیته‌ی انضباطی احضار شدند. گیتا آذری، دبیر اسبق کانون دختران به اتهام نشر عقاید چپ. بیژن صباغ، سردبیر نشریه‌ی معلق طوفان به اتهام نشر عقاید کمونیستی و پخش نشریات دانشجویی چپ در دانشگاه مازندران. آرش پاکزاد و سعید یعقوبی‌نژاد به اتهام توهین به حراست و نهاد بسیج در جریان تجمع روز ۱۶ آذر. عده‌ای نیز تنها به دلیل همراهی با اعضای انجمن اسلامی دانشکده‌ی فنی و فروش نشریه‌ی طوفان به کمیته‌ی انضباطی احضار شدند.
در دانشکده‌ی فنی، فضا به ‌شدت در حال امنیتی شدن است…. با ادامه‌ی اعتراضاتی شبیه به تجمع ۱۶ آذر در مازندران، قطعا مسئولین دانشگاهی مجبور به عقب‌ نشینی خواهند شد.
دستگيري 35 دختر و پسر درحال رقص در يك رستوران در شهريار
شهريار ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : به گزارش سپاه ناحيه مقاومت بسيج شهريار مركز اجرايي امر به معروف و نهي از منكر شهريار يك پارتي مختلط پسران و دختران كه به صورت غيرقانوني و بدون حفظ كردن شئونات اسلامي به رقص و پايكوبي با موسيقي در يكي از رستورانهاي (خصوصي ) با نام نارنجستان در محدوده شهرك جعفريه شهريار درحال برگزاري بود شناسايي كردند و طبق هماهنگي و اخذ مجوز از دادستان محترم شهرستان شهريار و شهر ملارد حكم ورود به رستوران صادر شد و با رعايت شئونات اسلامي پس از وارد شدن به اين مكان 18 دختر و 17 پسر به حالت نيمه عريان مشاهده شد كه تحت عنوان جشن تولد درحال اجراي برنامه موسيقي و رقص و پايكوبي هستند در اين عمليات كه با گزارش مردمي انجام گرفت تعدادي مشروبات الكلي و آلات موسيقي كشف و ضبط گرديد و به همراه متهمان با تنظيم پرونده تحويل مراجع قضايي گرديد.
در اعتراض به بخشنامه گمرك در ايجاد محدوديت ترخيص كالا ، ترخيص كاران گمرك خرمشهر دست از كار كشيدند
خبرگزاري فارس: در اعتراض به بخشنامه گمرك ايران در ايجاد محدوديت ترخيص كالا در بندر خرمشهر ترخيص كاران، برخي تجار و حق‌العمل كاران شاغل در گمرك و بندر خرمشهر امروز دست از كار كشيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرمشهر، معترضين با خشم بسيار در حالي‌كه در محوطه گمرك خرمشهر طوماري را عليه اقدامات نا عادلانه گمرك ايران امضاء مي‌كردند به‌صورت دسته جمعي به مقابل فرمانداري خرمشهر رفته و در آنجا دست به تجمع زدند.
معترضين از مسئولان فرمانداري خرمشهر خواستند بعنوان نماينده دولت به مقامات ارشد كشور و دولت اطلاع دهند كه پيامد بخشنامه گمرك ايران دور جديد فقر و بيكاري گسترده در شهري است كه هنوز نيمي از آن بازسازي نشده و بالاترين نرخ بيكاري كشور را دارد.
سالروز اولین اعتصاب کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
ایرانپرس نیوز
چهارم ديماه سالروز اولين اعتصاب باشكوه و تاريخی كارگران شريف شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه بر همه كارگران و سنديكا خواهان و پايداران در راه حق گرامي باد.
با اميد به گسترش روز افزون صلح در همه جهان
سنديكاي كارگران شركت واحد
اتوبوسراني تهران و حومه
4 / 10 / 1385
هلهله شیطان از اختلاط زن و مرد در اتوبوسها
ایرانپرس نیوز
روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی: "انقلاب كرديم با خون دل جان بر كف يكه و تنها در مقابل عمال دوران ايستاديم براي اينكه اسلام را حفظ كنيم نگذاريم مسلمان بودنمان را زير سئوال ببرند گفتيم كشورمان را مهياي ظهور مي كنيم مردمانمان را الگوي مسلمانان جهان مي كنيم. گفتيم در زمان علي نبوديم اما دوره مان را علي گونه مي كنيم فكرمان را علي پسند مي كنيم زندگيمان را علي وار مي كنيم گفتيم كشور شيعه مذهب را با شاه و آمريكا و انگليس بي دين چه كار با كشف حجاب و اوج فحشا چه كار آرمانمان را در طبق اخلاص گذاشتيم و رو به آينده بسم الله گفتيم و لاحول و لاقوه الا بالله .
روزهاي سختي را گذرانديم زنان و مرداني را از دست داديم كه مادر زمان ديگر مانند آنها را نزائيد شهيد همت ها و شهيد آويني ها چمران ها مطهري ها بهشتي ها باهنرها و خيلي هاي ديگر. پرپر شدن گل هاي نوشكفته اي را ديديم كه هنوز كه هنوز است به ياد فهميده ها خون مي گرييم .
با همه اين اوصاف چه يافتيم بعد از بيست و چند سال كشور اسلامي بعد از آن همه سختي و ويراني و مرگ و اسارت نتيجه چه شد به كجا رسيديم. به امروزي كه دور شدن از آرمانهاي مقدس ديروزمان قدم به قدم شكل مي گيرد و تقليد و تقلب كوركورانه مان به اوج رسيده آن هم تقليد رد شده ها امتحان پس داده ها و اشتباه ها. مي گويند براي رفاه مردم است شعار مي دهند و خودشان را گول مي زنند اتوبوس هاي مختلط كجايش براي رفاه مردم است بر فرض محال كه رفاهي هم باشد به چه قيمتي و به چه عوضي و به چه دستاوردي.
ايستگاه هاي اول كه سوار مي شوي تقدم نشستن با خانمهاست بعد به حرمت مردان مسن اين حق تقدم به اشتراك گذاشته مي شود و مردان كجكي و معذب گوشه صندلي كنار خانم ها مي نشينند بعد كم كم جو تغيير مي كند. آرامش طلبي عزيزي به حفظ حرمت هاي اسلامي مي چربد. محيط دوستانه و صميمي مي شود و همه خواهر و برادري و حتي گاهي محرم تر كنار هم مي نشينند. اواسط مسير كه اتوبوس شلوغ مي شود وضعيت هم به هم ريخته تر مي شود و همه به پاس صد تومان كرايه اي كه داده اند حق مسلم خود مي دانند كه جايي براي نشستن داشته باشند و فرقي نمي كند بغل دستي آنها خانم باشد يا آقا جوان باشد يا مسن … بوي عطر زنانه و مردانه فضا را پر مي كند و شيطان و دارودسته اش هلهله كنان توي گوش هر پير و جواني زمزمه مي كند…"
با اين وضعيت اتوبوس هايمان ما مسلمانان همان پيامبري هستيم كه وقتي زنان مدينه خواستار شركت در نماز جماعت شدند براي كاهش تماس دري مخصوص براي آنان قرار داد و استفاده مردان را از آن ممنوع ساخت . حضرتي كه حربه تاخر و تقدم را نيز به كار برد و بعد از نماز از جاي برنمي خاست تا زنان از مسجد خارج شوند زيرا عادت مردان اين بود كه تا رسول الله (ص ) از جا برنخاسته بودند از مسجد خارج نمي شدند به اين ترتيب زنان در معرض ديد نامحرم هم قرار نمي گرفتند چه رسد به اختلاط با آنان و پهلو به پهلو و شانه به شانه آنان نشستن و ايستادن آنهم در خيابان هاي تهراني كه ترافيك و دست اندازهايش هر دقيقه ترمزي بي وقفه و بي محابا مي طلبد.
با اين سقوط قدم به قدم بايد نگران بود. تهران و آدم هايش مي خواهند به كجا برسند. اختلاط زن و مرد را در ادارات دولتي و غيردولتي گفتيم چون براي آباداني و پيشبرد هدفهاي مقدس جمهوري اسلامي است ايرادي ندارد. امروز هم اتوبوس هاي مختلط را مي گوييم براي رفاه مردم است !!
شمايي كه سنگ رفاه مردم را به سينه مي زنيد التماس مي كنيم كمي هم آينده نگر باشيد و گذشته نگر. امروز را نبينيد كه اتوبوسهايتان تميز است و صندلي هايش سالم و مردم را نبينيد كه دست و پا شكسته بعضي حرمت ها را نگه مي دارند دو سال بعد را هم ببينيد كه نه اتوبوس سالمي مانده و نه انسان سالمي !
و ديروز را ببينيد كه براي خارج شدن از زير يوغ استثمار و استعمار چه شهيدهايي كه از دست داديم و چه نازنين هايي كه زير بار اسارت خرد شدند. و ما امروز جوابشان را اينطور مي دهيم با عذرهاي بدتر از گناهمان و به نام رفاه مردم زير پايه هاي آرمانهاي مقدس شان را كه روزي آرمانهاي مقدس ما هم بود ذره ذره خالي مي كنيم و زمينه مي شويم براي سقوطي مرگبار.
مردم جوانان زنان و مردان وامصيبتا به آنهايي كه مي بينند و سكوت مي كنند و وااسفا به آنهايي كه مي توانند جلوي خيلي چيزها را بگيرند اما كاري نمي كنند.
شهيدان ! خوشا به سعادت شما كه رفتيد و نمانديد و نديديد و دعا كنيد براي مادران و همسران و پدراني كه مي بينند و خار در چشم و استخوان در گلو تحمل مي كنند و كسي به ذره ذره آب شدنشان اهميت نمي دهد.
بیانیه زندانیان سیاسی زندان گوهر دشت کرج
ایرانپرس نیوز
فعالان حقوق بشر در ایران
انتقال بهروز جاوید تهرانی به سلول انفرادی
به نام سعادت ملت ایران و با درود به جانباختگان راه آزادی
در راستای اعمال فشار و سرکوب زندانیان سیاسی زندان گوهر دشت (رجایی شهر کرج ) آقای بهروز جاوید تهرانی که در مورخه 30 آذر ماه در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت دهان خود که در یک درگیری در پی حمله برخی زندانیان عادی و شرور دو دندانش را از دست داده و لبش نیز 12 بخیه از داخل و بیرون خورده بود خواستار پاسخگویی مسئولین زندان گردید و علی رغم قولی که مسئولین زندان قبلا در پی اعتصاب غذای یک هفته ای زندانیان سیاسی به او داده بودند نسبت به وضعیت ایشان بی اعتنایی و بی توجهی نمودند که آقای بهروز جاوید تهرانی به این خلاف وعده اعتراض شدید می کند و علی محمدی معاون زندان طی دستوری به دلیل اعتراض به حقی که آقای جاوید تهرانی نسبت به رفتار غیر منصفانه آنها کرده بود ایشان را توسط ماموران با ضرب و شتم برای مدت 20 روز به سلول انفرادی انتقال میدهند
ما زندانیان سیاسی زندان گوهر دشت (رجایی شهر کرج ) ضمن محکوم نمودن اینگونه برخورد های غیر قانونی و ددمنشانه خواستار توجه و پیگیری نهاد ها و مدافعان حقوق بشر نسبت به وضع حقوق زندانیان سیاسی در ایران علی الخصوص زندان گوهر دشت ( رجایی شهر کرج ) می باشیم
پایدار وطن همیشه
زندانیان سیاسی گوهر دشت ( رجایی شهر کرج
3/10/85
وجود یک صد بازداشتگاه غيرقانونی در ایران تایید شد
ایرانپرس نیوز
خبرنامه امیرکبیر: علی اکبر یساقی، رييس سازمان زندان های ایران، در تازه ترین اظهار نظر خود، سخنان قبلی اش در باره «وجود بازداشتگاه های خارج از اختيار سازمان زندان ها» را تاييد کرد. وی با با اشاره به اينکه «از اين واقعيت ها در جامعه خيلی وجود دارد و جای شگفتی نيست»، گفت: «صحيح است که طبق قانون نبايد بازداشتگاهی بدون نظارت سازمان زندان ها وجود داشته باشد، اما اينکه آيا قانون اجرا می شود، جای تامل دارد.»
یساقی گفته است:« تاکنون در زمينه ايجاد بازداشتگاه های امنيتی سليقه ای عمل می شد، يعنی از يک سو قانون بوده که بازداشتگاه امنيتی نبايد وجود داشته باشد، و از سويی توافقنامه هايی در گذشته برای اداره آنها امضا شده بود.»
رييس سازمان زندان های کشور چندی پيش در گفت و گويی با خبرگزاری ها تعداد بازداشتگاه های اختصاصی و خارج از نظارت اين سازمان را «يک صد بازداشتگاه» عنوان کرده بود.
وی در گفت و گوی اخير خود با تاکيد بر اينکه در درون سيستم ها بايد واحدها و بازداشتگاه های امنيتی برای کسانی که مرتکبان جرم عليه امنيت داخلی و خارجی نظام مي شوند، وجود داشته باشد، گفت: «بالاخره آنجايی که عليه امنيت داخلی و خارجی جمهوری اسلامی، کسی مرتکب جرم می شود، بايد شرايط خاص داشته باشد.»
وی همچنين درباره اقدامات سازمان زندان ها برای ساماندهی وضع بازداشتگاه های خارج از نظارت سازمان زندان ها، گفت:« آيين نامه نحوه اداره بازداشتگاه های امنيتی تهيه و در جلسه شورای قضايی مطرح ، بحث و نهايی شده است.»
به گفته يساقی، اين آيين نامه هم اکنون در مقام تنفيذ از سوی رييس قوه قضاييه است، و در صورت تنفيذ، مبنای چگونگی اداره و تاسيس بازداشتگاه های امنيتی خواهد شد.
رييس سازمان زندان های جمهوری اسلامی، درعين حال بر تداوم محدويت های بازداشتگاه های امنيتی نسبت به بازداشتگاه های عمومی تاکيد کرده و گفته که اين محدوديت ها ادامه خواهد داشت.
وی در تشرح جزييات «آيين نامه طراحی شده برای بازداشتگاه های امنيتی»، گفت که بر اساس اين آیين نامه «بازداشتگاه های امنيتی تا حد امکان بايد خارج از محيط زندان باشد يا اگر داخل زندان است، کاملا بند جداگانه ای داشته باشد.»
در اين آیين نامه تاکيد شده است که صلاحيت امنيتی کارکنان اين بندها نيز بايد به تاييد مقامات امنيتی ذيصلاح برسد که بايد يا از داخل سازمان زندان ها يا به طور مشترک از داخل نهادهای امنيتی و سازمان زندان ها ولی با گزينش خاص انتخاب شوند.
به گفته علی اکبر يساقی، در صورت اجرای آیين نامه جديد بازداشتگاه های امنيتی، تمام افرادی که در بازداشتگاه های عمومی می توانند تردد کنند، داخل بازداشتگاه های امنيتی نمی توانند تردد کنند و نظامات امنيتی خاصی را خواهند داشت. با اين حال او تاکيد کرد که «اين نظامات شفاف است.»
به گفته رييس سازمان زندان ها، با تصویب آيين نامه مذکور، تاسيس هر بازداشتگاه امنيتی زير نظر سازمان زندان ها خواهد بود، ولی اين بازداشتگاه ها محدوديت هايی هم دارند که بازداشتگاه های عمومی آن محدوديت ها را ندارند.
يساقی، «صدور احکام رييس و کارکنان اين بازداشتگاه ها»، «بازرسی رييس سازمان زندان ها»، و«مکلف شدن دادستان ها برای بازديد دو يا سه بار در ماه از بازداشتگاه ها» را از جمله تدابير پيش بينی شده برای نظارت و کنترل بازداشتگاه ها در آيين نامه جديد بازداشتگاه ها عنوان کرده است.
وی همچنين تاکيد کرد که که نهادهای متولی بازداشتگاه های امنيتی مکلف خواهند بود علاوه بر رعايت آيين نامه در صورت درخواست سازمان زندان ها اسامی اشخاصی را که در بازداشت می برند، به اين سازمان اعلام کنند.
وجود بازداشتگاه های خارج از نظارت در هفته های اخير بار ديگر به يکی از نگرانی های مدافعان حقوق بشر در ايران تبديل شده است، تا جايی که چندی پيش به نمايندگان فراکسيون اقليت مجلس نيز اجازه بازديد از بازداشتگاه ۲۰۹ اوين داده نشد. اين بازداشتگاه در اختيار وزارت اطلاعات قرار دارد و به گفته نمايندگان فراکسيون اقليت مجلس، « خبرهایی از نقض صريح حقوق شهروندی و فشار بر متهمان در آن گزارش شده است.»
رييس سازمان زندان ها نيز در گفت و گوی اخير خود حاضر نشد در باره بند ۲۰۹ و نحوه نظارت بر اين بند اظهار نظر کند. به گفته يساقی، تنها اقدام سازمان زندان ها در صورت مشاهده نقض حقوق شهروندی و برخوردهای غير قانونی در بازداشتگاه ها اين است که موارد را به مقامات بالاتر گزارش می کند. وی در اين مورد تنها اعلام کرد که «ترجيح می دهم فعلا به اين سوال پاسخ ندهم.»
رييس سازمان زندان ها در باره اظهارات برخی بازداشت شدگان مبنی بر اينکه در ساعات غير اداری و چند بار در طول روز مورد بازجويی قرار می گرفتند، گفت:«در پذيرش و اعزام زندانيان آيين نامه حاکم است و در آن مشخص شده که بازجويان در چه ساعت هايی بيايند و در چه ساعت هايی پذيرش نداريم، اما موارد خاص هم پيش می آيد که دادستان دستورات خاصی را دارد.»
وی با بيان اينکه در برخی جرايم جاسوسی و امنيتی شرايط ايجاب می کند که زندانی در هر ساعتی مورد بازجويی قرار گيرد، تاکيد کرد:«در چنين شرايطی ما نمی توانيم مانع شويم.»
به رغم تاکيد رييس قوه قضايیه در دو سال اخير بر رعايت حقوق شهروندی در جريان بازداشت موقت و بازجويی از متهمان، و تصويب قانون حقوق شهروندی، رييس سازمان زندان ها می گويد که «ما در حوزه بازجويی ها هيچ مسئوليتی نداريم.» به گفته آقای يساقی، تنها اقدام سازمان زندان ها در صورت مشاهده نقض حقوق شهروندی و برخوردهای غير قانونی در بازداشتگاه ها اين است که موارد را به مقامات بالاتر گزارش کند.
نخستين گزارش های رسمی از وجود بازداشتگاه های غير قابل نظارت، در سال های ۸۱ و ۸۲ توسط هيئت بازرسی از زندان های مجلس ششم به رياست علی اکبر
موسوی خوئينی انتشار يافت و پس از آن نيز عباسعلی عليزاده، مديرکل وقت دادگستری تهران در تابستان سال ۸۴ بخش هايی از گزارش هيئت نظارت بر حقوق
شهروندی قوه قضاييه را در اختيار خبرگزاری ها گذاشت.
در آن گزارش، وجود موارد بارز نقض حقوق شهروندی، وجود سلول های انفرادی يک متری، شکنجه، ضرب و شتم، ممانعت بازجويان از اختيار کردن وکيل توسط متهمان، عدم حضور قاضی ناظر زندان، دو مديريتی بودن بازداشتگاه ها، و تبعيض آشکار در داخل زندان از جمله موارد مشاهده شده در بازرسی از زندان ها و بازداشتگاه ها عنوان شده بود.
اعدام بیش از بیست و پنج نفر تنها طی یک هفته در ایران
ایرانپرس نیوز
با اعدام شش تن دیگر در روز شنبه در زندان اوین و سه نفر دیگر در شهر زاهدان که روز گذشته به اتهام "محاربه" در ملاعام بدار آویخته شدند، شمار افرادی که تنها طی یک هفته بدست رژیم جمهوری اسلامی اعدام گردیدند، به بیش از بیست و پنج نفر رسیده است.
شش تن از اعدام شدگان در شهرهای اهواز و زاهدان به اتهام "اقدام علیه امنیت کشور" در ملاعام حلق آویز شدند.
خبرگزاری حکومتی ایسنا امروز از اعدام دو تن دیگر در استان سیستان و بلوچستان خبر داده است. اتهام این دو نیز که يوسف -ح و پردل-ب نام داشتند، "محاربه و اقدام مسلحانه" اعلام شده است.
در همین مدت رژیم اسلامی حکم اعدام دست کم سیزده تن دیگر را از جمله در شهرهای تهران و زاهدان صادر کرده است
واكنش جمهوری اسلامی به دستگیری ماموران خود در عراق
ایرانپرس نیوز
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نسبت به دستگیری ماموران خود در عراق واکنش نشان داد و سفیر سوئیس در تهران را احضار کرد. سوئیس حافظ منافع ایالات متحده در ایران است.
به گزارش رسانه های خبری رژیم، سخنگوى وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گفته است "بازداشت دو ايرانى به دست نظاميان آمريکايى در عراق،‌ با هيچ ضابطه بين المللى سازگار نيست و پيامدهاى ناخوشايندى خواهد داشت."
وی گفته است "دو ايرانى که به دعوت جلال طالبانى رييس جمهورى عراق به اين کشور رفته بودند در استراحتگاه متعلق به وى،‌ به دست نظاميان آمريکايى بازداشت شدند و همانطور كه در بيانيه رييس جمهورى عراق آمده است اين افراد به دعوت دولت عراق براى همكارى و کمک به آنان اعزام شده بودند و دولت عراق مسوول آزادى اين اشخاص است و اشغالگران عراق هم بايد بر اساس مقررات بين المللى پاسخگو باشند. همچنين سفير سوييس در تهران به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی احضار و اقدام خلاف عرف ديپلماتيک نيروهاى آمريكايى، توسط وى به سران کاخ سفيد منعكس شده است.
تجمع کارگران نساجی کردستان و شاهو در مقابل اداره کار سنندج
روزنه
بر اساس خبر رسیده روز یکشنبه 3 دی ماه کارگران شاهو و دوشنبه 4 دي ماه 1385 کارگران نساجی کردستان یک بار دیگر در مقابل اداره کار سنندج تجمع کردند. این چندمین بار است که در یک ماه اخیر کارگران نساجیهای کردستان و دیگر کارخانه های این شهر در اعتراض به سیاست اخراج سازی و برای دریافت بیمه بیکاری در مقابل ادارات دولتی تجمع میکنند.
روز 4 دی ماه بيش از 100 نفر از كارگران اخراجی کارخانه نساجي كردستان در اعتراض به ادامه بيكاري و قطع بيمه بيكاري خود در مقابل اداره كار سنندج تجمع كردند. كارگران اخراجی با وجود اینکه بارها با مقامات دولتی به مذاکره نشسته اند اما تا کنون هیچ جوابی به مطالبات آنها داده نشده است. در جریان هر حرکت و تجمع اعتراضی کارگران، مقامات دولتی و سرمایه داران با وعده و وعید سعی میکنند در صفوف کارگران تفرقه ایجاد کنند. حدود يك ماه پيش در جریان سفر احمدی نژاد به سنندج کارگران چندین مرکز کارگری در مقابل استانداری برای همین مطالبات تجمع کردند و مقامات دولتی قول دادند به آنها رسیدگی کنند. اما از آن تاریخ تا کنون هیچ اقدامی در جهت عملی شدن مطالبات کارگران انجام نگرفته است.
همچنانکه دیروز به اطلاع رساندیم در کارخانه ریسندگی پرریس در سنندج روز 1 دی ماه دو نفر دیگر از کارگران معترض اخراج شدند و اخراج سازیها همچنان ادامه دارد. بنابراین، سیاست اخراج سازی در همه مراکز کارگری شدت بیشتری گرفته است. بویژه در مورد کارگران فعال و معترض این سیاست ضد کارگری ابعاد تازه ای پیدا کرده است. خیل بیکاران هر روز ابعادی وسیعتر به خود میگیرد و دولت و سرمایه داران هم خود را موظف به جوابگویی نمیدانند.
تنها راه مقابله با این سیاستهای ضد کارگری اعتراض و اتحاد مراکز کارگری است. کارگران دیگر مراکز کارگری میتوانند نمایندگان خود را برای هماهنگی یک حرکت دسته جمعی انتخاب کنند. نمایندگان و سخنگویان کارگران مراکز مختلف کارگری راهی بجز سازمان دادن یک حرکت قدرت مند ندارند. اعتراضات پراکنده و تک کارخانه ای در سنندج علیرغم تداوم آن تا کنون نتوانسته است دولت و سرمایه داران را وادار به پذیرش مطالبات بر حق کارگران کند.با توجه به مجموعه فاکتورهای موجود در جامعه اکنون وقت آن رسیده است که اقدامات جدی تری را در دستور گذاشت.
حزب کمونیست کارگری ایران ضمن محکوم کردن سیاستهای ضد کارگری جمهوری اسلامی و سرمایه داران حاکم، همه کارگران را به حرکتی متحدانه فرا میخواند. دولت و سرمایه داران را باید به عقب راند. این کار فقط با اتحاد کارگری در زیر یک چتر واحد ممکن است.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
4

دیماه 1385- 25 دسامبر 2006
اخراج كارگران معترض شركت ريسندگي" پرريس" سنندج ادامه دارد
روزنه
در پي اعتصاب 4 شهريور ماه1385 كارگران ريسندگي" پرريس" سنندج و اخراج يكي از نمايندگان كارگران این شرکت به اسم بهزاد سهرابی, روند اخراج كارگران اين واحد همچنان ادامه دارد .
در تاریخ 30 مهر ماه 1385 چهار نفر دیگر از كارگران این شرکت به نام هاي فواد سهرابي , رحمت الله سهرابي , فرهاد رضايي, و مرادي اخراج شدند .
بر اساس گزارش رسیده اول دي ماه نيز دو نفر دیگر از کارگران این کارخانه به اسامی" مهوش وكيلي" كارگر مكانيك و" حبيب الله خدارحمي" نماينده كارگران این شركت از بخش تاسيسات اخراج شدند.
بنابر این در طول سه ماهه اخير 7 تن از كارگران ريسندگي" پرريس" اخراج شده اند. این روند اخراج سازی بر اساس تهدیدهای کارفرمای این کارخانه همچنان ادامه دارد. کارگران باید در مقابل این سیاست ضدکارگری بایستند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران٬ ضمن محکوم کردن اخراج و بیکار سازی کارگران پرریس٬ دیگر بخشهای کارگری را فرامیخواند که علیه این اخراج سازیها متحدانه بایستند. این یک تعرض آشکار به فعالین کارگری و کارگران معترض است. کارگران پرریس باید به دفاع از همکاران اخراجی خود به میدان بیایند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
3

دی 1385- 24دسامبر2006
تعدادی از مراکز کارگری خواهان لغو محاکمه جوانمیر مرادی شدند
روزنه
جوانمیر مرادی رئیس انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه و عضو هیئت موسس اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار قرار است روز ٥ دیماه به جرم برگزاری اول مه محاکمه شود. در اعتراض به این سرکوبگری تعدادی از مراکز کارگری و جمعهائی از کارگران مراکز مختلف طی اطلاعیه مشترکی خواهان لغو فوری و بی قید و شرط محاکمه جوانمیر شده اند.
هیئت موسس اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار، کارگران نساجی کردستان، کارگران ریسندگی شاهو، کارگران آلومین، جمعی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، جمعی از کارگران ایران خودرو، جمعی از کارگران پرریس و انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه در اطلاعیه مشترک خود از جمله گفته اند: "اینگونه سیاستهای ضد کارگری راه به جایی نخواهد برد و همانگونه که تا کنون کارگران ایران در مراکز مختلف کارگری همچون نساجیها و شرکت واحد و ... نشان داده اند، در مقابل چنین سیاستهایی تسلیم نخواهند شد و مصممانه تر و متحدانه تر از همیشه، دفاع از حقوق انسانیشان را تداوم خواهند بخشید."
حزب کمونیست کارگری اقدام سرکوبگرانه جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم میکند و اقدام مراکز کارگری در حمایت از جوانمیر مرادی را نمونه ای درخشان از همبستگی کارگری میداند و همه مراکز کارگری، دانشجویان، جوانان، زنان و بخشهای مختلف مردم را به پیوستن به این حرکت فرامیخواند.
حزب از سازمانهای کارگری در سراسر جهان میخواهد اقدام جمهوری اسلامی در اذیت و آزار فعالین کارگری را محکوم کنند، و خواهان لغو بی قید و شرط محاکمه جوانمیر مرادی شوند.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد همبستگی کارگری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٤ دسامبر ٢٠٠٦، ٣ دیماه ١٣٨٥

ضمیمه اطلاعیه مراکز کارگری
ما خواهان لغو فوری و بی قید و شرط محاکمه جوانمیر مرادی هستیم
جوانمیر مرادی رئیس انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه و عضو هیئت موسس اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار به جرم برگزاری مراسم اول ماه مه امسال در کرمانشاه، روز 5/10/1385 در دادگاه شعبه 109 جزایی این شهر به محاکمه کشیده خواهد شد.
محاکمه جوانمیر مرادی به جرم برگزاری مراسم اول ماه مه به دنبال محکومیت فعالین کارگری در شهر سقز در تداوم سیاستهای سرکوبگرانه ایست که هدف از آن تحمیل بردگی مطلق بر کارگران است.
محاکمه کارگران به جرم برگزاری مراسم اول ماه مه در آستانه قرن بیست و یک و در شرایطی که این روز، دهها سال است در نقاط مختلف جهان به رسمیت شناخته شده، چیزی جز اعمال قوانین عهد بربریت بر علیه تولید کنند گان ثروت در جامعه نیست. بدیهی است که اینگونه سیاستهای ضد کارگری راه به جایی نخواهد برد و همانگونه که تا کنون کارگران ایران در مراکز مختلف کارگری همچون نساجیها و شرکت واحد و ... نشان داده اند، در مقابل چنین سیاستهایی تسلیم نخواهند شد و مصممانه تر و متحدانه تر از همیشه، دفاع از حقوق انسانیشان را تداوم خواهند بخشید.
ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن محکوم کردن محاکمه جوانمیر مرادی، خواهان لغو فوری و بی قید و شرط این محاکمه هستیم و بدینوسیله از همه کارگران و تشکلهای کارگری در ایران و سراسر جهان میخواهیم تا با تمام توانشان خواهان لغو فوری محاکمه جوانمیر مرادی و بر چیده شدن دائمی چنین دادگاههایی بشوند.
هیئت موسس اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار
کارگران نساجی کردستان
کارگران ریسندگی شاهو
کارگران آلومین
جمعی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
جمعی از کارگران ایران خودرو
جمعی از کارگران پرریس
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

سوم دیماه ١٣٨٥


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست

http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;