Saturday, January 06, 2007

15/10/1385 جمعه




نظر شما در مورد وظایف ما بعد از 16 آذر امسال چیست ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

http://www.cyoiran.com

صدور احکام سنگین علیه دانشجویان دانشگاه آزاد سنندج
ایرانپرس نیوز
قلع و قمع دانشجويان دانشگاه آزاد واحد سنندج
بعد از گذشت كمتر از يك ماه از تحصن آرام دانشجويان دانشگاه آزاد واحد سنندج، خبر از قلع و قمع گسترده‌ي تعدادي از دانشجويان اين دانشگاه مي‌رسد.
طبق گفته‌هاي غير رسمي و اعلام‌هاي شفاهي به تعدادي از دانشجويان اين دانشگاه؛ حاكي از صدور احكام سنگين در كميته‌ي انضباطي براي اين دانشجويان است.
به گفته‌ي يكي از دانشجويان كه نخواست نامش فاش شود؛ تعدادي از دانشجويان به احكامي از توبيخ و درج در پرونده گرفته تا دو ترم تعليق از تحصيل محكوم شده‌اند. اين در حالي است كه يكي از دانشجويان اين دانشگاه اينك در بازداشت به سر مي‌برد.
شايان ذكر است به دليل موقعيت حساس دانشگاه آزاد واحد سنندج، هرگونه حركتي در اين دانشگاه با برخورد شديد مسئولين همراه است
آخرین وضعیت کیوان رفیعی
ایرانپرس نیوز
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
کیوان رفیعی، فعال حقوق بشر ، که در روز 18 تیر ماه مقابل دانشگاه تهران بازداشت شده بود، ششمین ماه بازداشت خود را در سلول انفرادی پشت سر میگذارد. به گفته خانواده ی رفیعی، چندی پیش جلسه رسیدگی به اتهامات وی در شعبه 13 دادگاه انقلاب به ریاست "قاضی سادات" در حالی برگزار شد، که دادگاه اجازه حضور وکیل وی را صادر نکرد.
همچنین کیوان رفیعی میگوید، جلسه دادگاه بدون حضور نماینده دادستان برگزار شد، و قاضی دادگاه، خود متن کیفر خواست دادستان را قرائت کرد، این در حالی است که برگزاری جلسه دادگاه به صورت غیرعلنی و بدون حضور نماینده دادستان غیر قانونی میباشد.
همچنین اتهامات وارده به او ، تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت و تشویش اذهان عمومی عنوان شده است.
رفیعی که همچنان در شرایط بلاتکلیفی در سلول انفرادی نگهداری میشود، در ملاقات با خانواده اش عنوان نموده است، هم اکنون و پس از گذشت 6 ماه، وزارت اطلاعات به جای انتقال وی به بندعمومی تنها به دادن روزنامه به وی اکتفا نموده است و با وجود تاکید دادگاه مبنی بر انتقال وی به بند عمومی، از این کار خودداری میکند
اظهارات يک دانشجوی محروم از تحصيل‌
ایرانپرس نیوز
خبرگزاری حکومتی ایسنا: سيامك كريمي، يک دانشجوي منع تحصيل شده در مقطع كارشناسي ارشد با اشاره به سخنراني اخير وزير علوم و تأكيد وي بر اينكه منع تحصيل برخي دانشجويان طبق مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و خارج از چارچوب نيست، گفت «با اين دليل مي‌خواهند توجيه كنند، درحالي كه مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد گزينش دانشجويان نيز منع تحصيل آنها را مربوط به معاندان و پرورش‌دهندگان تفكرات الحادي مي‌داند كه طبق قانون عضويت در گروه‌هاي الحادي و معاند يا كمك مالي و معنوي به آنها مشمول اين مسأله مي‌شود كه اثبات آن هم نياز به حكم از دادگاه‌ها دارد.»
اين فعال دانشجويي ‌اظهار داشت: «وزير علوم معتقد است كه دانشجويان موسوم به ستاره‌دار بزرگنمايي رسانه‌ها هستند، آيا محروميت 17 نفر به دليل پايبندي به تفكري خاص به خودي خود بزرگ نيست؟ اين در حاليست كه بخش‌هاي خبري صدا و سيما منع تحصيل بانوان محجبه در برخي كشورها را تقبيح مي‌كنند و آن را بارها و بارها به تصوير مي‌كشند، منع تحصيل برخي دانشجويان هم شبيه به اين مساله است.»
وي گفت: «شعار وزير علوم آكادمي دانايي‌محور است، در حاليكه وقتي ما بين دانشجويان منع تحصيل‌شده رتبه‌هاي دو علوم سياسي و هفده حقوق بشر را داريم مصداق اين شعار آكادمي‌اي است كه از نظر سياسي عقيم است.»
اين عضو سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه بوعلي سينا همدان در پايان يادآور شد: «مطرح شده كه ما نسبت به حكم تجديدنظرخواهي نكرده‌ايم، در حالي‌كه تمام ما 17 نفر چندين بار خواستار تجديدنظر شديم و نامه‌ها و شكواييه‌هاي مختلفي را از تاريخ هشتم شهريور به بعد براي كميسيون گزينش، دبيرخانه‌ي وزارت علوم و كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نوشتیم
جرائم زنان بعد از انقلاب 13 برابر شده است
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری ايلنا, حسين ذوالفقاري, جانشين فرمانده نيروي انتظامي, در همايش علمي - كاربردي پليس زن و امنيت عمومي, گفت: در حال حاضر، 5/3 درصد زندانيان كشور را زنان تشكيل مي‌‏دهند و در جرائمي مانند جرائم اقتصادي, مواد مخدر, سرقت و ... محدوديت‌‏هاي سني و جنسي كاهش يافته است.
وي با اشاره به استفاده ابزاري از زنان در وقوع برخي جرائم خاطرنشان كرد: با توجه به خلاهاي موجود در برخي بخش‌‏ها از جمله نبود زنان در ايست ‌‏بازرسي‌‏ها زمينه ارتكاب برخي جرائم از جمله قاچاق سلاح و مواد مخدر توسط زنان فراهم شده بود.
ذوالفقاري افزود: با توجه به گسترش جرائم نوين و شرايط امروز جامعه به كارگيري زنان در موضوع تامين امنيت يك ضرورت محسوب مي‌‏شود.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي, با تاكيد بر اينكه روزانه 500 هزار تماس بدون واسطه بين مردم و پليس برقرار مي‌‏شود، گفت: به موضوع پليس و پليس زن در كشور بايد توجه ويژه صورت گيرد، زيرا براساس آمارهاي موجود هر ماه 15 ميليون نفر با پليس در ارتباط بوده و تحت تاثير اقدامات پليس هستند.
ذوالفقاري با اشاره به اينكه بسترهاي انجام وظايف و تكاليف براي زنان جامعه به نحو شايسته فراهم نشده است, گفت: بايد براي زنان جامعه با توجه به ضروريات, ويژگي‌‏ها و خصوصيات خاص آنان برنامه‌‏ريزي كرده و زمينه فعاليت اجتماعي آنان را فراهم كنيم.
به گفته وي, نيروي انتظامي يكي از محيط‌‏هاي مناسب و امن براي فعاليت زنان محسوب مي‌‏شود.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي افزود: سرعت, دقت و سلامت زنان شاغل در نيروي انتظامي بسيار بالاتر از جمعيت مردان است و تخلفات اين قشر بسيار كم و محدود است.
وي يادآور شد: در يك سال و نيم اخير حتي يك زن به كميسيون‌‏هاي رسيدگي به تخلفات فرا خوانده نشده است.
ذوالفقاري تصريح كرد: در جوامع غربي ذهنيتي منفي در ارتباط با حضور زنان در سطح جامعه وجود دارد و نبايد چنين ديدگاه و ذهنيتي در جامعه ما وجود داشته باشد.
وي با تاكيد بر لزوم پوشش مناسب زنان در عرصه اجتماعي، گفت: حجاب و پوشش مناسب نبايد به عنوان مانعي براي حضور زنان در عرصه اجتماعي قلمداد شود.
وي خاطرنشان كرد: همه بزرگان و صاحب‌‏نظران بر اين موضوع تاكيد دارند كه وظيفه اوليه و اساسي زن همسرداري و مادري است و حضور زن در عرصه اجتماع نبايد به وظيفه اصلي آنان خدشه وارد كند
تجمع 100 کارگر اخراجي نساجي کردستان

طرح تغيير ساختار نساجي كردستان بلاي جان 400 كارگر؟! تكليف كارگران اين واحد توليدي چيست؟
سنندج- خبرگزاري كار ايرانگزارش : اقبال رضايي- سنندج مديريت نساجي كردستان از سال 83، با اجراي طرح تغيير ساختار اين واحد 400 تن از كارگران را تحت پوشش بيمه بيكاري قرار داد . به گزارش خبرنگار" ايلنا" از مركز سنندج، آن زمان بيش از 650 كارگر در اين واحد نساجي شاغل بودند . اينك نزديك به سه سال از زمان آغاز طرح تغيير ساختار اين واحد بزرگ نساجي مي گذرد و زمان دريافت بيمه بيكاري حدود 400 كارگر به مرور در حال پايان است و اين در حالي است كه تغيير ساختار واحد عملي نشده و كارفرماي واحد هم از پذيرش كارگران بلاتكليف خودداري مي كند.بنابراين گزارش 200 تن از كارگران مذكور مدت زمان دريافت بيمه بيكاري اشان پايان يافته و خواستار روشن شدن تكليف خود هستند.در اين ارتباط 100 تن از كارگران بلاتكليف اين واحد نساجي با تجمع در مقابل ساختمان مركزي اداره كل كار كردستان‌‏, ضمن اعتراض به عدم تغيير ساختار واحد از وضعيت نابسامان خود انتقاد كردند . يك فعال كارگري گفت‌‏: از مجموع 400 كارگر اخراجي اين واحد , 100 نفر جهت دريافت وام 10 ميليون توماني به صندوق مهر امام رضا ( ع ) معرفي شده اند و 300 كارگر ديگر بلاتكليف هستند
مديريت "سيمين بافت" در آستانه اشرفيه 28 كارگرش را اخراج كرد
رشت- خبرگزاري كار ايران

مديريت شركت نساجي" سيمين بافت" در آستانه اشرفيه به دليل كاهش توليد , 28 تن از كارگران رسمي خود را اخراج كرد‌‏!به گزارش" ايلنا", از مركز رشت , كارگران اخراجي با ارايه شكايتي به اداره كار آستانه اشرفيه خواستار بازگشت به كار خود شده اند . بنابراين گزارش , هيات تشخيص اداره كار آستانه اشرفيه اخراج كارگران را تاييد كرد و اعلام نمود كه كارگران با شركت تسويه حساب نمايند كه با اعتراض نماينده كارگران، پرونده به هيات حل اختلاف لاهيجان ارجاع گرديده تا حكم نهايي در اين مرجع صادر شود . شايان ذكر است , كه توليدي سيمين بافت در كيلومتر 2 جاده "لشت نشاء" واقع شده است.در اين واحد نساجي پارچه خام پنبه اي توليد مي شود
دبير اجرايي خانه کارگر شهرستان ري : 40 هزار بازنشسته شهرستان ري در تجمع بزرگ بازنشستگان شركت مي كنند
تهران- خبرگزاري كار ايران

دبير اجرايي خانه كارگر شهرستان ري با انتقاد شديد از عدم تخصيص اعتبارات لازم براي ترميم مستمري بازنشستگان تامين‌‏اجتماعي در بودجه متمم 85 , گفت‌‏: چنانچه تجمع بزرگ بازنشستگان كشور در مقابل مجلس برگزار شود‌‏, 40 هزار بازنشسته شهرستان ري حضوري فعال در اين تجمع اعتراض آميز خواهند داشت . "تركاشوند" با اعتراض بازنشستگان شهرستان ري به تبعيض در پرداخت ها گفت‌‏: دولت عدالت گستر و مهرورز احمدي نژاد‌‏, استارت اين تبعيض را زد و امروز شاهديم كه بازنشستگان كشوري و لشكري علاوه بر دريافت 200 هزار تومان حداقل مستمري , حق عائله مندي آنان تا 3 برابر افزايش مي يابد . اين مقام مسوول در امور كارگران و بازنشستگان ري , عملكرد و زير رفاه در اين مورد را ضعيف دانست و گفت‌‏: عجيب است كه ايشان تا زماني كه رئيس‌‏ كميسيون اجتماعي مجلس بودند , دم از حمايت از كارگر و بازنشسته مي زدند و اينك كه وزير رفاه شده اند‌‏, حامي دولت و بازنشستگان كشوري و لشكري شده اند
خبری از دانش آموزانی که در مرودشت در آتش سوختند
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا، رييس بيمارستان سوانح سوختگي شيراز از قطع ۱۰انگشت يكی از دانش آموزان سانحه آتش سوزي مدرسه درودزن استان فارس خبر داد.
دكتر علي‌اكبر محمدي گفت تعداد دانش‌آموزان سانحه ديده هشت نفر بود كه پوست صورت هفت نفر آنان به طور كامل در آتش سوخته بود
به‌گفته وي، زيبايي صورت اين دانش آموزان ‪ ۱۰۰درصد جراحت برداشته و صدمه ديده است
محمدي اظهارداشت: هشت نفر دانش آموزان از قسمت دو دست دچار سوختگي شديد شده بودند كه پيوند پوست در دو دست آنان انجام شد.
وي گفت: ‪ ۱۰انگشت يكي از دانش آموزان و پنج انگشت ديگر دانش آموز اين سانحه به طور كامل قطع شده است
یادآوری می شود هشت نفر از دانش آموزان يك مدرسه ‌درمنطقه درودزن ‌از توابع شهرستان مرودشت، اوايل دي ماه جاري به دليل واژگون شدن چراغ علاء‌الدين درون كلاس، دچار سوختگي شدند.
مرودشت در ‪ ۴۵ كيلومتري شمال شيراز واقع شده است
احتمال قطع گسترده گاز در ایران
ایرانپرس نیوز
خبرگزاری حکومتی انتخاب : به دنبال ادامه موج سرما در کشور و مشکلات ناشی از آن بویژه برای تامین گازمصرفی، شركت گاز جمهوری اسلامی در اطلاعیه ای نسبت به احتمال قطع گسترده گاز در برخی از نقاط ايران از جمله تهران، پايتخت، هشدار داده است.
دراین میان بر اساس گزارشها مردم بویژه درمناطق سردسیرشمال غرب ایران با مشکلات فراوانی روبرو شده اند.
همين گزارشها حاکيست که شهر سقز که بیشترین قطعی گاز را داشته است، در روزهای اخير صحنۀ اعتراض های گستردۀ مردمی بوده است
اطلاعيه مطبوعاتی کميته بين المللی عليه اعدام
ایرانپرس نیوز
دادگاه نازنين فاتحی روز ١۰ ژانويه است
دادگاه نهايي رسيدگي به پرونده نازنين فاتحي در تهران روز ١۰ ژانويه برگزار ميشود. نازنين وقتي ١۷ ساله بوده٬ در شهر کرج٬ مورد تعرض سه جوان قرار گرفته و در جريان دفاع از خود و دختر برادرش سميه که ١۶ ساله بوده٬ متهم است که يکي از اين جوانان را به قتل رسانده است.
کمپين گسترده اي از سوي کميته بين المللي عليه اعدام و نازنين افشين جم در کانادا براي نجات جان نازنين فاتحي در جريان است. از روز ١ تا ١۰ ژانويه ٬ کمپين نجات نازنين در صدد است با انجام مجموعه برنامه هايي يکبار ديگر توجه ها را به موقعيت نازنين٬ به اعدام کودکان و نوجوانان در ايران و اعدام در ايران جلب کرده و کاري کند تا جان نازنين بدليل اعتراضات بين المللي و اعتراض مردم در ايران نجات يابد.
کبرا رحمانپور و شهلا جاهد در آستانه نجات از اعدام
طبق اخباري که به کميته بين المللي عليه اعدام رسيده٬ حکومت اسلامي ايران در آستانه زانو زدن در مقابل اعتراضات گسترده بين المللي و اعتراض مردم در ايران بر عليه احکام اعدام کبرا رحمانپور و شهلا جاهد است.
کبرا هفت سال است که به اتهام قتل مادر شوهرش در زندان است و محکوم به اعدام. کبرا در يک خانه ٬ بعنوان خدمتکار کار ميکرده که مورد تجاوز مردي قرار ميگيرد که از پدرش نيز بزرگتر بوده است. بعد از شکايت کبرا از اين تجاوز٬ مردي که به او تجاوز کرده از کبرا ميخواهد با او ازدواج کند و کبرا بعد از ازدواج با اين مرد بارها مورد آزار قرار گرفته و سپس در يک روز بعد از حمله مادر شوهرش به او با چاقو در جريان دفاع از خود مادر شوهرش به قتل ميرسد. و کبرا همان روز دستگير و چند روز بعد به اعدام محکوم ميشود. کمپين نجات کبرا يکي از بزرگترين و موفقترين فعاليتها در مبارزه عليه اعدام بوده است. مقامات حکومت اسلامي گفته اند که ۹۰ در صد مردم ايران مخالف اين حکم اعدام هستند و اکنون ميخواهند عقب نشيني کرده و حکم اعدام را زير فشار اعتراضات لغو کنند.
شهلا جاهد هم که به اتهام قتل در زندان است٬ در دنيا يک چهره معروف است. فيلم دادگاههاي او در چندين سينما در هلند نمايش داده شده و به عنوان فيلم مستند جوايزي نيز گرفت. کمپين نجات شهلا در دنيا توجه هاي زيادي را به موقعيت زنان در ايران و قتل عمد دولتي جلب کرد. اکنون شايعه لغو حکم اعدام او در ميان است و ممکن است رژيم اسلامي در اينمورد نيز مجبور به عقب نشيني شود.
دلارا دارابی٬ نقاش و پيانيست و شاعر در آستانه اعدام
دلارا ١۹ سال دارد و به اتهام قتل در زندان است. او به اعدام محکوم شده است. او هنرمند است و نمايشگاه نقاشي هاي او در تهران مورد توجه زيادي قرار گرفت.
اکنون خانواده دلارا از همگان ميخواهند کمک کنند جان دلاراي جوان نجات يابد. همچنين پدر دلارا ميخواهد که او به زندان ديگري منتقل شود. چرا که در زندان رشت مورد اذيت و آزار زيادي است.
حمزه ١۷ ساله به اعدام محکوم شد.
حمزه فقط ١۷ سال سن دارد. او در جريان يک نزاع با دوستش مهدي ٢۰ ساله ٬ با چاقو به او حمله کرده و مهدي بعد از هفت ماه اخيرا در بيمارستاني در تهران درگذشت. جمهوري اسلامي ايران حمزه را به اتهام قتل به اعدام محکوم کرده است. و جان حمزه در خطر است. کميته بين المللي عليه اعدام با خانواده و وکلاي اين محکومين به اعدام در ارتباط دائمي است و ميکوشد جان اين افراد را نجات دهد
کميته بين المللي عليه اعدام از همگان ميخواهد کمک کنند جان اين افراد را نجات دهيم
کميته بين المللي عليه اعدام۵ ژانويه ٢۰۰۷
ستم بر زن موقوف
به پیشواز روز جهانی زن برویم

تبعیض و ستم علیه زنان یک مشخصه و ویژگی کٽیف دنیای امروز است. زنان در اکٽر جوامع در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و خانواده تحت ستم قرار دارند. نابرابرند. زنان حتی از همان حقوق محقر و ناچیز مردان هم برخوردار نیستند. حتی در جوامع مدرن و پیشرفته تر، نابرابری زن و مرد یک رکن نظام سیاسی حاکم است.

اما ستم بر زنان در کشورهای از نظر اقتصادی عقب افتاده تر و در جوامع مذهب زده و اسلامی به آشکارترین و زمخت ترین اشکال ضد انسانی خود نمایی میکند. مرد سالاری و بی حقوقی زن در این جوامع بیداد میکند. آپارتاید جنسی، تقسیم جامعه به زن و مرد، تحمیل حجاب بر زنان، تبعیض جنسی آشکار، تحقیر و توهین و خشونت هر روزه به حرمت و شان زن یکی از ارکان پایه ای این نظامها است.

امروز جوامع سرمایه داری معاصر نفس ستم بر زن را تکامل بخشیده و به یک رکن مناسبات اقتصادی و اجتماعی جوامع موجود تبدیل کرده است. بقای عقاید و آراء ضد زن، تداوم تعصب و مردسالاری، تبعیض بر مبنای جنسیت ریشه در مناسبات نابرابر و طبقاتی در جوامع کنونی دارد. برای نابودی ریشه ای ستم بر زن در عین حال باید به نفس نابرابری در جامعه تعرض کرد.

اما نفس بی حقوقی و ستم بر زن همواره مورد تعرض جنبش های مدافع حقوق زنان، سوسیالیستهای کارگری و انسانهای برابری طلب در جامعه بوده است. ۸ مارس به اعتبار تعرض این جنبشها به روز جهانی زن تبدیل شد.

باید به استقبال ۸ مارس رفت! ۸ مارس روز جهانی زن است. روز اعتراض بشریت متمدن و آزادیخواه به ستم بر زن است. روز تلاش برای پایان بخشیدن به این نابرابری عظیم و ضد انسانی در جامعه است.

امسال در حالی به استقبال ٨ مارس، روز جهانی زن، در ایران می رویم که بروزات متعدد جنبش آزادی زن در سال گذشته مهر خود را بر بخشی از اعتراضات جامعه کوبید. اما این کافی نیست. این جنبش باید همگانی شود. باید تعرضی تر در صحنه سیاسی جامعه ابراز وجود کند. جامعه باید در ۸ مارس شاهد یک تحرک گسترده در مبارزه برای آزادی زن و برابری بی قید و شرط زن و مرد در جامعه باشد. ۸ مارس باید به یک روز اعتراضی به زن ستیزی بی حد و حصر حکومت اسلامی تبدیل شود. روز نه به حجاب. روز نه به آپارتاید جنسی. روز نه به مردسالاری. روز نه به تمامی قوانین زن ستیز. آزادی زن یک شخاص آزادی انسان در جامعه است.

سازمان آزادی زن برای حاکم کردن این سیاستهای بر جنبش مدافع حقوق زنان در جامعه تلاش میکند. ما معتقدیم که نیروهای متعدد حقوق برابر زن و مرد در جامعه باید به گرد شعار"ستم بر زن موقوف" جمع شوند. خواست برابری کامل و بی قید و شرط زن و مرد در حقوق مدنی و فردی و لغو فوری کلیه قوانین و مقرراتی که ناقض این اصل است، باید در محور مطالبات جامعه در این روز قرار گیرد.

حکومت مذهبی باعٽ و بانی شدیدترین ستمها بر زنان در جامعه است. هر گونه سازش و مصالحه با این رژیم زن ستیز از نقطه نظر ما قویا محکوم است. هر گونه توسل به "آخوند میانه رو" برای پیشبرد مطالبات زنان یک سیاست ارتجاعی و شکست خورده است. هر گونه بخش بخش کردن اسلام به خوب و بد. سیاستی عمیقا ضد زن و ارتجاعی است.

ما از تمامی فعالین جنبش آزادی زن، از تمامی نیروهای سوسیالیست و برابری طلب، از فعالین کارگری میخواهیم که به استقبال ۸ مارس روز جهانی زن بروند
مرگ بر آپارتاید جنسی
زنده باد آزادی بدون قید و شرط زن و مرد
حجاب نه
ستم بر زن موقوف
سازمان آزادی زن
۴ ژانویه ۲۰۰۷

بيش از صد نفر در جريان تظاهرات سقز دستگير شدند
روزنه
بر اساس گزارشي که به کميته کردستان حزب رسيده است روز 13 ديماه در جريان تظاهرات مردم سقز در اعتراض به قطع گاز بيش از صد نفر بازداشت شده اند. روز 13 ديماه مردم و بويژه جوانان به تعدادي از مراکز دولتي از جمله ساختمان فرمانداري و شوراي شهر و بانکها حمله کردند و چندين ماشين نيروهاي انتظامي و شهرداري را در هم شکستند.
در جريان اين تظاهرات و بعد از آن نيروهاي انتظامي در ميادين و خيابانهاي شهر تعدادي از جوانان را دستگير کردند. همچنين نيروهاي سرکوبگر براي ايجاد ترس در بين مردم از ساعت 7 بعد ازظهر خانه گردي را آغاز کردند و تعداد ديگري را بازداشت کردند. در مجموع بيش از 100 نفر از مردم در جريان اين حمله وحشيانه دستگير و به جاهاي نامعلومي برده شده اند.

همچنانکه قبلا به اطلاع عموم رسانديم بعد از چندين روز قطع گاز در سرماي زمستان مردم شهرهاي کردستان با مشکلات زيستي زيادي مواجه شده اند. سرماي شديد و قطع گاز باعث گراني نفت هم شده است. امروز 14 دي ماه خبر رسيد که علاوه بر شهرهاي بانه، سقز، مريوان و... در محلات حاشيه شهر سنندج هم گاز قطع شده است. در سرماي شديد اين مناطق قطع گاز باعث مشکلات و خشم و اعتراض در ميان مردم شده است.

مردم به درست جمهوري اسلامي را مسبب همه اين مشکلات ميدانند و دراعتراض به اين وضعيت به مراکز رژيم تعرض کرده و خواهان رسيدگي به اين اوضاع ميشوند . کميته کردستان حزب همه مردم را فرا ميخواند که در اعتراض به اين وضعيت در مقابل ادارات دولتي تجمع کرده وخواهان رفع فوري اين مشکلات شوند. جمهوري اسلامي ايران در مقابل اين اعتراضات بحق مردم، به سياست هميشگي سرکوب دست زده و با حمله به منازل بيش از صد نفر را دستگير کرده است. کميته کردستان حزب کمونيست کارکري ايران، سياست سرکوبگرانه حکومت اسلامي را بشدت محکوم کرده و خواهان اعتراض همگان به حکومت اسلامي است. مردم بايد فوري و بلافاصله خواهان آزادي همه دستگير شدگان شوند. جمهوري اسلامي نميتواند مردم را در سخت ترين شرايط زيستي قرار دهد و اعتراض آنها به اين وضعيت را نيز با سرکوب جواب بدهد. مردم براي رهايي از اين زندگي مشقت بار راهي بجز سرنگوني اين رژيم ندارند.

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران
14

ديماه 1385- 4 ژانويه 2007
راه اندازی کلانتری مخصوص زنان
ایران پرس نیوز
خبرگزاری حکومتی مهر: جانشین نیروی انتظامی گفت با توجه به شرایط جامعه و حضور زنان در عرصه های اجتماع ، در آینده این امر ضرورت پیدا می کند که کلانتری زن در کشور راه اندازی شود.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را زن تشکیل می دهد بنابراین طبیعی است که برای این جمعیت ساز و کار و پیش بینی لازم اتخاذ شود.
حسین ذوالفقاری در همایش علمی کاربردی پلیس زن و توسعه امنیت عمومی که روز پنج شنبه در دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد، به تاریخچه پوشش حجاب اشاره کرد و گفت: با بررسی سوابق تاریخی حجاب متوجه می شویم که با آمدن دین اسلام بحث حجاب قوت گرفت.

گزارشي از شهرهاي مريوان و سنندج
روزنه
براي پنجمين روز متوالي، بدليل قطع گاز در شهر مريوان مردم بدون سوخت در سرماي زير 20 درجه با مشکلات زيستي زيادي روبرو شده اند. در حالي که صفهاي طولاني در مراکز توزيع نفت در جريان است، سهميه هر خانواده براي يک ماه 300ليتر نفت تعيين شده است.

کميته سوخت و تعدادي از مزدوران رژيم در اين شهر، نفت را در مرز عراق به قيمت چندين برابر به فروش ميرسانند، مردم در اعتراض به اين سوء استفاده مقامات دولتي و مزدوران رژيم در محله "کوره موسوي" روزهاي سه شنبه و چهارشنبه با نيروهاي انتظامي درگير شدند.

امروز نيروهاي انتظامي در شهر مريوان براي جلوگيري از تجمع مردم در مراکز توزيع نفت و ترس از اعتراضات مردم، خانه به خانه سهميه نفت در ميان مردم توزيع ميکنند.اما با اين حال هنوز صفهاي طولاني براي خريد نفت در سطح شهر ديده مي شود.هفته گذشته در مريوان بيمارستان سينا به مدت دو روز هيچ امکانات گرمايي نداشته است و مريضهايي که در اين بيمارستان بستري بودند مجبور شدند از طريق خانواده هاي خود وسائل گرما را تهيه کنند. تعدادي از اين مريضها بدليل نبود امکانات گرماي و شدت سرما دچار سرما خوردگي وعفونت سينه و بيماريهاي مختلف شده اند.

يكهفته پيش در بيمارستان ابن سيناي مريوان به علت كمبود وسايل گرما دو روز تمام شوفاژها ار كار افتاده و تمام بيماراني که بستري بودند دچار مشكل سرما و ساير عوارض ‎آن شدند. يکي از بيماران اين بيمارستان که ناچار شده از شدت سرما به خانه خود مراجعه کند ميگويد: از كار افتادن شوفاژها وفضاي سرد بيمارستان با سرماي 20 درجه زير صفر اين شهر بيماران را دچار امراض ديگري کرده و نگراني خانواده ها را شدت بخشيده است.
سنندج
با وجود سرمای 18 درجه زیر صفر گاز مناطق مختلفی از شهر سنندج قطع شده است.
طی دیروز و امروز به خاطر سرمای شدید و برودت هوا گاز مناطق حاشیه ای شهر سنندج از جمله "کانی کوزله، عباس آباد و فرجه و مناطق دیگري از شهر" قطع شده است و مردم در سرمای شدید و بدون امکانات گرم کردن منازل زندگی می کنند.
قطع گاز ابتدا از برخی ادارات دولتی شروع شد و اکنون مناطق حاشیه ای شهر که همگی از اقشار کم درآمد و فقیر جامعه هستند، گاز قطع است. احتمال قطع گاز در همه شهرها و کل اين مناطق هست. دولت تا کنون هيچ اقدامي انجام نداده است.
کميته کردستان حزب از همه مردم ميخواهد که با تجمع در مقابل مراکز دولتي آنها را ناچار کنند که براي تامين گرما براي مردم اقدامات لازم را انجام بدهند. مردم بايد از اعتراض به حق مردم سقز حمايت کنند و خواهان آزادي فوري همه دستگيرشدگان اين شهر و همه زندانيان سياسي شوند.

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران
14

ديماه 1385- 4 ژانويه 2007

اولين موفقيت و پيروزى مهم فدراسيون در سال جديد

زندان اديرنه به زودى بسته خواهد شد
٤ تن از پناهجويان ايرانى در زندان اديرنه جواب قبولى ريافت كردند

روزنه
به دنبال كمپين بين المللى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى و انعكاس وسيع و گسترده شرايط غيرانسانى زندان اديرنه اخيرا اطلاع يافتيم كه مقامات تركيه به زندانيان مقيم زندان اديرنه اعلام كرد ه اند كه اين زندان بزودى بسته خواهد شد و كليه زندانيان را به زندان ديگرى در شهر اديرنه انتقال خواهند. مقامات تركيه اعلام داشته اند علت اين انتقال فرسودگى و شرايط بد زندان ميباشد و در زندان جديد استانداردهاي بالاترى وجود دارد.

همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايراني به محض اطلاع از شرايط غيرقابل تحمل زندان اديرنه كمپينى را آغاز كرد. گزارش وضعيت زندان اديرنه و شرايط پناهجويان همراه با مطالبه آزادي فوري پناهجويان زنداني و بهبود شرايط زيستى پناهجويان براى صدها سازمان و نهاد مدافع حقوق انساني و پناهندگى در سراسر جهان ارسال شد. همچنين گزارش اين زندان همراه با وضعيت تعدادي از پناهجويان ايرانى براي كميسارياي پناهندگان سازمان ملل، وزارت كشور و وزارت امور خارجه تركيه و ساير سازمان هاي دولتي و بين المللى ارسال شده و خواهان دخالت فورى كميسارياي پناهندگان سازمان ملل در برسميت شناختن حق پناهندگى تعدادي از پناهجويان ايراني و آزادي فورى آنها از زندان شديم. در واكنش به اين كمپين مقامات دولت تركيه تصميم به بستن اين زندان و آزادي تعدادي از پناهجويان از اين زندان گرفته اند. همچنين ٤ تن از پناهجويان ايرانى كه در كمپين فدراسيون خواهان پذيرش فوري حق پناهندگى آنها شده بوديم همگى در فاصله كمى جواب گرفته و بزودى از زندان آزاد ميشوند.

اين پيشروى و موفقيت تا همينجا گام بزرگى براي جنبش دفاع از حقوق انساني و پناهندگى است. اما اين كمپين به فعاليتهاي خود تا رسيدن به مطالبات خود و آزادي كليه پناهجويان زندانى ادامه خواهد داشت. فدراسيون سراسرى پناهندگان ايراني همچنين با دقت وضعيت زندان جديد را نيز دنبال خواهد كرد. و هر گونه تعرض و تحميل بي حقوقى به پناهجويان و زندانيان را افشا خواهد كرد.

همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى ضمن تبريك به كليه اين پناهجويان و كليه سازمان ها، نهادها و كسانيكه در اين كمپين ما را ياري رساندند بار ديگر اعلام ميكند كه تنها اتحاد و همبستگى بين المللى جبهه مدافعان حقوق انساني و پناهندگى است كه ميتواند مشقات را از چهره انسانها بزدايد و شرايط بهتري را به آنها اهدا كند.

همبستگى – فدراسيون سراسرى پناهندگان ايراني
٥ ژانويه ٢٠٠٧

حکم دیپورت چهار پناهجوی سیاسی در ترکیه
ایرانپرس نیوز
تبعیدیان سیاسی در شهر وان – ترکیه
بنا بر اطلاعات رسیده آقای سید علی عالم زاده مسئول اول حزب مشروطه در کشور ترکیه از سوی سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه (میت ) احضار و حکم دیپورت دریافت نموده است .
در پی قراردادهای امنیتی که بین دو کشور ایران و ترکیه که در اواخر سال 2006 تجدید شد ، سازمان اطلاعات ترکیه با اجیر کردن برخی از بریده مزدوران رژیم ایران و عناصر سست سعی در کنترل پناهندگان سیاسی و کسانی که بر علیه رژیم ایران فعالیت می کنند را دارد.
در همین راستا آقای علی عالم زاده (مسئول حزب مشروطه در ترکیه و زندانی سیاسی سابق ) ، ابوالفضل آجرلو ( عضو حزب مشروطه و زندانی سیاسی سابق ) ، مجتبی وطن پور نادرانی ( عضو حزب مشروطه و زندانی سیاسی سابق ) و علیرضا رنجبر ( فعال سیاسی ) پس احضار و بازجویی های متعدد روز گذشته از سوی پلیس ترکیه حکم دیپورت دریافت کردند.
لازم به ذکر است آقای علی عالم زاده از زندانیان سیاسی سابق در رژیم جمهوری اسلامی می باشد که به دلیل تهدیدات و فشارهای وزارت اطلاعات ایران در سال 2005 خود را به کمیساریای عالی پناهندگان در شهر وان معرفی کرده است . او در پی تاسیس شاخه حزب مشروطه در ترکیه و شرکت در اعتصابات در پی مرگ اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی بارها احضار و بازجویی شده است
لذا به همین جهت از کلیه فعالین سیاسی و حقوق بشری و انسان های آزادی خواه می خواهیم با ارسال فکس و ایمیل به کمیساریای عالی پناهندگان ، سفارت ها و کنسولگری های کشور ترکیه اعتراض خود را به دیپورت این عزیزان نشان دهند و از استرداد ایشان به ایران جلوگیری کنند.
تبعیدیان سیاسی در شهر وان – ترکیه
2007-01-05
Van.city.ir@gmail.com
آدرس و تلفن های شعب آنکارا و وان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل:
Adress:
Field office in Van
Istasyon Mah. Terminal 1.sok
Hayirlar Cad. No: 40/2
Van
Telephone : (432) 223 5306
Telefax : (432) 223 3244
E-mail:turva@unhcr.ch
2231300
Address:
Branch Oficce in Turkey
Sancak Mah. 212.sok 12.cad
06550 Ankara
Mailing Address:
P.O.Box PK 5. 06551 Ankara
Telefax: (312) 441 1738
Telephone: (312) 441 1696
E-mail:turan@unhcr.ch
لطفاً ما را از اقدامات خود با خبر کنید، کلیه افراد یاد شده پناهنده در شهر وان ترکیه هستند



برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی ، اخبار و اتفاقات ایران و جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست

Communist youth organization(sjk)
http://www.sjk-news.blogspot.comبراي ديدن اخبار از سايت روبرو ديدن كنيد
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
www.cyoiran.com
Email
communist.youth@gmail.com
sjk.news@gmail.com
sjk_news@yahoo.com نظرات خود را به اين آدرس براي ما بفرستيد
fax : 004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال كنيم
با ما همكاري كنيد و از محيط اطرافتان اخبار را براي ما بفرستيد

No comments:

 
direction:rtl;