Thursday, January 04, 2007

14/10/1385 پنجشنبه





نظر شما در مورد وظایف ما بعد از 16 آذر امسال چیست ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

آدرس جديد سايت جوانان كمونيست
http://www.cyoiran.com


دونفر در سنندج به خاطر اعتراضات تابستان گذشته دستگير و زنداني شدند
روزنه
دو نفر به نامهاي شاهو سليمي 21 ساله دانشجوي دانشگاه آزاد و بهزاد الوندي 17 ساله که قبلا به جرم شرکت در اعتراضات تابستان 1384 در سنندج بازداشت شده بودند، احکام اوليه شان 2 سال حبس بود. در دادگاه تجديد نظر اين احکام به 3 ماه زندان و 500 هزار تومان جريمه نقدي تبديل شد و به زندان سنندج انتقال داده شدند. بر اساس خبري که به کميته کردستان حزب رسيده است، جمهوري اسلامي بسياري از دستگير شدگان پارسال را اخيرﺃ محاکمه و به زندان برده است و اين روند همچنان ادامه دارد. بر اساس خبري که از زندان سنندج به کميته کردستان حزب رسيده است تعداد زيادي از زندانيان سياسي به دلايل مختلف در اين زندان بسر ميبرند. تعدادي از اين زندانيان همچنان تحت محاکمه هستند و جان تعدادي هم در خطر است.
اين اقدامات سرکوبگرانه باعث انزجار و نفرت عميقتر مردم شده است. کميته کردستان حزب ضمن محکوم کردن اين سياستهاي سرکوبگرانه جمهوري اسلامي از همه مردم سنندج ميخواهد که براي آزادي همه زندانيان سياسي به ميدان بيايند. نبايد اجازه داد جمهوري اسلامي فعالين و مبارزين سياسي را به زندان ببرد. زندانيان سياسي اولين توقعشان اين است که براي آزادي آنها جامعه بايد کاري انجام بدهد. عزيزان ما نبايد زنداني بشوند. فعاليني که به زندان افتاده اند تنها جرمشان نقد اين حکومت و دفاع از حقوق مردم بوده است. بايد اين انسانهاي در بند را از چنگ رريم اسلامي رها کنيم.

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران
13
دي 1385- 3 رانويه 2007
توبيخ چهار تن از فعالين دانشجويی دانشگاه جندی شاپور اهواز به بهانه برهم زدن نظم
گزارشگران
خبرگزاری حکومتی ايسنا : دبير شوراى انضباطى دانشجويان دانشگاه علوم پزشكى جندي‌شاپور اهواز اعلام كرد: احكام صادره براى برخى اعضاى انجمن دانشجويان دانشگاه علوم پزشكى اهواز در رابطه با تخلفات متعدد مربوط به عدم رعايت شئون دانشجويى و بر اساس شكايات خصوصى افراد عليه آنان از سوى كميته‌ى بدوى انضباطى صادر شده كه قابل تجديد نظر است. وی افزود: صدور احكام ارتباطى با فعاليت‌هاى دانشجويى و عضويت اين افراد در تشكل فوق ندارد. پيش از اين دبير سابق انجمن اسلامى دانشجويان دانشگاه علوم پزشكى اهواز به ايسنا خبر داده بود كه چهار عضو شوراى عمومى اين انجمن به كميته انضباطى احضار و براى سه عضو شوراى مركزى انجمن نيز حكم توبيخ كتبى با درج در پرونده صادر شد. ميثم پاكروان به ايسنا گفت: حكم توبيخ سه عضو شوراى مركزى به اتهام برهم زدن نظم دانشگاه و خوابگاه صادر شده و از سوى ديگر چهار عضو شوراى عمومى نيز به دليل شكايت يكى از مسوولان دانشكده مبنى بر بر هم زدن نظم به كميته انضباطى احضار شدند.

با وجود وعده مسئولان؛ بودجه متمم 85 آمد, مستمري بازنشستگان افزايش نيافت اعتراض گسترده بازنشستگان تامين اجتماعي به دولت

تهران- خبرگزاري كار ايران
برخلاف سال هاي گذشته, مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي در سال جاري افزايش نيافت و اين در حالي است كه بازنشستگان لشگري و كشوري از اين افزايش بهره‌‏مند شدند كه اين موضوع موجب اعتراضات گسترده بازنشستگان تامين اجتماعي شد.به دنبال اين اعتراضات, مسئولان تامين اجتماعي وعده دادند كه موضوع افزايش مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي در بودجه متمم سال 85 لحاظ خواهد شد.در روزهاي گذشته خبر ارائه لايحه بودجه متمم 85 به مجلس در مطبوعات و رسانه‌‏ها منعكس شد, اما بنابر گزارش‌‏هاي موجود, عليرغم پيشنهاد تامين اجتماعي, دولت اعتباري را براي افزايش مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي پيش‌‏بيني نكرده است.به گزارش خبرنگاران" ايلنا", عدم پيش‌‏بيني اعتبارات لازم براي افزايش مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي در بودجه متمم سال 85 با اعتراضات گسترده بازنشستگان مواجه شد.يك مقام ارشد كارگري با اعتراض به رفتار تبعيض آميز دولت در قبال بازنشستگان كشوري و تامين اجتماعي, گفت: از مجلس انتظار داريم كه دولت را مكلف به افزايش مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي نمايد."حسن صادقي" اين گونه برخوردها را موجب دلسردي بازنشستگان تامين اجتماعي عنوان كرد و گفت: چنانچه بحث افزايش مستمري كارگران بازنشستگان تحقق نيابد, بازنشستگان در آينده اي نزديك تجمع‌‏هاي اعتراض آميز برپا خواهند كرد."تركاشوند" يكي از نمايندگان بازنشستگان شهرستان ري گفت: اين موضوع موجب اعتراض 40 هزار بازنشسته شهرستان ري شده و تعجب مي كنيم كه دولت با ما چنين رفتاري انجام مي دهد."عيد علي كريمي", نماينده كارگران قزوين نيز گفت: از دولت عدالت گستر و مهرورز احمدي نژاد انتظار چنين رفتاري را نداشتيم.جمع زيادي از بازنشستگان تامين اجتماعي نيز در تماس با خبرنگاران" ايلنا" ضمن انتقاد از عدم افزايش مستمري خود در بودجه متمم 85 خواستار عنايت ويژه مجلس براي رفع اين معضل شدند.گزارش: الهام و آرزو آدينه
شانس بزرگ شهلا جاهد و کبرا رحمانپور
یکقدم تا آزادی

روزنه
پرونده شهلا جاهد و کبرا رحمانپور بار دیگر به جریان افتاد. روزنامه اعتماد ضمن گزارش این خبر می نویسد که رئيس قوه قضاييه با صدور حکم بررسی مجدد پرونده کبرا در واقع دستور توقف اجرای حکم اعدام وی را صادر کرده است. این روزنامه بطور ضمنی می افزاید هدف رئيس قوه قضاييه نجات این دو زن از رفتن به پای چوبه دار است. همچنین این روزنامه بطور سربسته یکی از دلایل متوقف شدن مکرر اجرای حکم اعدام کبرا را واکنش افکار عمومی ذکر می کند. اما این افکار عمومی بطور واضع و روشن می داند که یک جنبش همه گیر علیه اعدام که در رآس آن کمیته بین المللی علیه اعدام و ضد سنگسار است که باعث شده است ، ماشین آدمکشی قوه قضاييه اینگونه به گل بنشیند
مردم شریف و ضد اعدام و سنگسار
این فرصت مناسبی است که یکبار دیگر در تلاشی وسیع و همگانی، دست در دست هم کبرا و شهلا را برای همیشه از خطر اعدام رها کنیم. باید در طول تحقیقات مجدد از تمام امکانات بین المللی، داخلی استفاده کنیم و شرایط را هر چه بیشتر برای جمهوری اسلامی و قوه قضاييه اش سختر و تنگتر کینم. چشم امید شهلا و کبرا به شما و ما انسانهایی است که اعدام و سنگسار را عملی ضد انسانی و و حشیانه می دانیم. انسانهایی که در کنار قربانیان جامعه علیه مسببین فقر و جنایت در جامعه ایستاده اند. انسانهایی که از خبر صدور هر حکم اعدام و سنگسار، تنشان می لرزد و قلبشان به درد می آید. انسانهایی که خواهان جامعه ای بدون زندان، شکنجه، اعدام هستند. انسانهایی که خواهان جامعه ای بدون فقر، گرسنگی، بیکاری، بی مسکنی هستند. این آن جامعه ای است که کبراها و شهلاها می توانند سرفراز و برابر در رفاه ، آزادی و آسایش زندگی کنند. این خواست انسانی ما برحق و قابل اجرا است وقتی که دست در دست هم برای کبراها و شهلاها مبارزه و تلاش می کنیم
کميته بين المللي عليه اعدام
www.adpi.net
تلفن تماس: ۰۰۴۹١۷۷۵۶۹٢۴١٣

اولين راننده زن در اتوبوسراني تهران
ایران پرس نیوز
نخستین راننده زن اتوبوس از صبح امروز در مسير ميادين امام حسين ـ انقلاب مشغول به کار شد.
به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه هدف از اجراي اين طرح را گسترش استفاده از حمل و نقل عمومي، سهولت در رفت و آمد و امنيت اجتماعي بانوان عنوان کرد.
محمد احمدي بافنده گفت: اتوبوسي که اين راننده زن شرکت واحد در آن به کار گرفته شده، صرفا مختص بانوان بوده و در قالب بخش خصوصي فعاليت مي‌کند.
وي افزود: کرايه اين اتوبوس ويژه بانوان با راننده زن 1000 ريال بوده و در خط ميدان امام حسين (ع) ـ ميدان انقلاب تردد مي‌کند.
دستگیری دهها نفر به بهانه "بدحجابی" در اصفهان
ایران پرس نیوز
مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان اصفهان: مرحله ديگري از طرح امنيت اجتماعي به منظور بالا بردن ضريب امنيت در شهر اصفهان اجرا شد. در راستاي مبارزه با مظاهر علني فساد طي هفته گذشته، 54 نفر از افراد بدحجاب دستگير شدند و به بيش از 201
نفر تذكر داده شد. (در فرهنگ آخوندی، تذکر یعنی بازجويی خیابانی
همچنين از چند واحد صنفي، 24 دستگاه رسيور، 100 پايه نصب، 125 دستگاه كنترل رسيور و 600 قطعه فيش رابط كشف و ضبط شد و متصديان مربوط همراه با پرونده متشكله تحويل مراجع قضايي شدند
فاجعه اي انساني در راه است
بحران قطع گاز در غرب کشور
روز آنلاین
سامان رسول پور
همزمان با کاهش شديد دما در مناطق مختلف ايران،غرب کشور در ده روز گذشته با بحران قطع يا افت فشارجريان گاز مواجه شده است. بخش عمده اي از شهرهاي استانهاي لرستان، آذربايجان غربي وکردستان در زير سرماي سخت با مشکل تهيه سوخت روبرو هستند و زندگي روزمره براي اهالي اين مناطق با مشکلات فراواني همراه شده است.
اين در حالي است که دماي شهر سقز به ۲۹درجه زير صفر رسيده است. اين موج سرما به گفته سازمان هواشناسي کشور در شهرهاي مهاباد، بوکان، بانه، سردشت و... نيزکم سابقه بوده است.
قطع گاز در اين شهرها مردم را به تهيه سوخت جايگزين سوق داده و وسايل گرمازاي غير استاندارد نفت سوز رونق زيادي گرفته که استفاده از اين وسايل منجر به کشته شدن ۳ کودک يک خانواده با نامهاي آرام، آسو و دلنيا بهرامي بر اثرانفجار بخاري نفتي در شهر سقز شده است.
مسئولين شهري از روزهاي نخست آغاز بحران گاز، افت فشار را ناشي از برودت هوا عنوان کرده اند. به گفته فرماندار سقز تمام نيروها در سطح شهر و کشور براي رفع اين بحران بسيج شده اند. وي همچنين خاطر نشان ساخته که: "عدم پيش بيني هاي لازم در خطوط لوله سراسري گاز نيز در بروز مشکل کنوني بي تاثير نبوده و به همين خاطر نياز به اصلاح و بازبيني در خطوطي که گاز منطقه را تامين ميکنند احساس مي شود ".
تاثير زود هنگام اين بحران بر قيمت سوخت هاي ديگري مانند نفت وگازوئيل و همچنين کليه وسايل گرما زاي برقي و سوختي به دسترسي آسان مردم به اين وسايل لطمه زده است. تلفن ادارات گاز در اين مناطق شاهد تماس هاي بي شمار شهروندان و اعتراض به شرايط موجود است. به گفته يک شهروند مهابادي خطوط تلفن مراکز مربوطه و مسئولين مرتبط پاسخگو نبوده و در بيشتر ساعات اشغال مي باشد.
از سوي ديگر فرمانداري ها گاهاناظر تجمع شهروندان معترض هستند که در اين بين به گزارش سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان تجمع اعتراضي جمعي از مردم شهر سقز در مقابل ساختمان شوراي شهر و فرمانداري به خشونت گراييد. تجمع کنندگان که خواهان امداد رساني سريع مسئولان شده بودند با برخورد نيروهاي انتظامي و امنيتي روبرو شدند که در نتيجه آن قسمتي از ساختمان فرمانداري به آتش کشيده شد و تعدادي از معترضين مورد ضرب و شتم نيروهاي حاضر قرار گرفتند.
لازم به ذکر است که در زمستان دو سال گذشته نيزدر غرب کشور شرايط مشابهي به وجود آمده بود. به هرحال گزارشات رسيده حاکي از وخامت اوضاع دارد و برخي از سازمان ها هشدار داده اند که در صورت نرساندن سوخت به مردم فاجعه اي انساني در انتظار شهرهايي است که سرماي پايين صفر درجه دارند.
من را از مرگ نجات دهيد خواهش مي کنم
پیک ایران
نوجوان 17ساله يي که براي نجات از چوبه دار چشم انتظار کمک هاي مردم است روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار ما که براي ملاقات او به کانون اصلاح و تربيت رفته بود ماجراي قتل جوان 20ساله را تشريح کرد.
حمزه 17ساله 12 مردادماه سال گذشته در پي نزاع با جوان 20ساله يي به نام مهدي وي را با ضربه چاقو مجروح کرد و مهدي هم پس از 7 ماه در بيمارستان جان خود را از دست داد.
با مرگ مهدي، حمزه به اتهام قتل محاکمه و به قصاص محکوم شد. اما محمد فارسي رئيس شعبه سوم دادسراي اطفال تلاش خود را براي نجات نوجوان 17ساله که مرتکب قتل ناخواسته شده بود به کار گرفت و توانست اولياي دم مقتول را راضي کند تا با دريافت ديه از قصاص حمزه صرف نظر کنند اما اکنون خانواده اين نوجوان توانايي پرداخت ديه را ندارند و قاضي فارسي از مردم خواسته است به حمزه کمک کنند و جان وي را نجات دهند.
حمزه روز گذشته در کانون اصلاح و تربيت به سوالات خبرنگار ما درباره اين حادثه پاسخ داد و گفت؛ جرم من ضرب و جرح است نه قتل. من هنوز باور ندارم که مسووليت مرگ مهدي به عهده من است. قبول دارم که با چاقو به گردن و سينه اش زدم اما او تا 7 ماه پس از آن در بيمارستان زنده بود. اگر حالا فوت شده از کم کاري ديگران است و من تقصيري ندارم. ولي خانواده مهدي مرا مقصر اصلي مي دانند. نوجوان 17ساله درباره خواسته اولياي دم مقتول گفت؛ آنها اول خواستار قصاص بودند اما حالا به پرداخت ديه رضايت داده اند.
قاضي دادگاه به خانواده ام گفته که ديه 26 ميليون است اما خانواده مقتول از ما 60 ميليون مي خواهند. پدر من يک کارگر ساده است. ما از فراهم کردن 26 ميليون ناتوان هستيم. چه برسد به 60 ميليون.
اين نوجوان متهم به قتل افزود؛ من واقعاً از مرگ وي متاسف هستم ولي باور کنيد قصد نداشتم او را بکشم. زمان حادثه من از مقابل خانه مهدي رد مي شدم که با هم درگيري لفظي پيدا کرديم و او و اقوامش به من حمله کردند. من مي خواستم از خودم دفاع کنم که ناگهان ديدم چاقويي روي زمين افتاده است. آن را برداشتم و به مهدي ضربه زدم. اصلاً فکر نمي کردم چنين اتفاقي بيفتد و در آن شرايط اصلاً قدرت تصميم گيري نداشتم. حمزه در پايان از افرادي که توانايي مالي دارند درخواست کرد تا با کمک به وي او را از مرگ نجات دهند. بنابراين گزارش هم اکنون تلاش هاي قاضي فارسي و واحد مددکاري کانون اصلاح و تربيت براي فراهم کردن ديه مقتول ادامه دارد.
اعدام صدام هم ٬ مثل هر اعدام دیگری محكوم است
روزنه
بامداد روز شنبه٣٠ دسامبر٬ صدام حسین دیكتاتورمعروف ٬ بطور شتابزده ٬ توسط ماموران دولتی دست نشانده به دارآویخته شد٠ در اینكه صدام جنایتكاری بود همچون سران جمهوری اسلامی و بوش و بلركه باید محاكمه می شد ٬ جای بحثی نیست ٠ اما از یك سواعدام پاسخ هیچ جنایتی نیست و خود جنایت دیگری است كه توسط دولتها انجام می گیرد ٠ از سوی دیگر دستگاهی كه صدام را محاكمه كرد به خاطر اینكه خود از جنایتكاران تشكیل شده و با جنایتكاران دیگرهمدست است ٬ صلاحیت محاكمه ی جنایتكار دیگری را ندارد ٠
اعدام صدام یك فرصت تاریخی را نیز از بین برد ؛ و آن فرصت محاكمه ی صدام در یك تریبیونال بین المللی بود كه می توانست گذشته ازروشن كردن ابعاد جنایات او ٬ نقش دولتهای غربی و دیگر همپالگیهایش را در جنایاتی كه او انجام داد در برابر افكار عمومی مردم جهان قراردهد ٠
كانون خاوران اعدام را قتل عمد ومیراث دوران بربریت انسان می داند و اعدام صدام را مثل هر اعدام دیگری محكوم می كند ٠
كانون خاوران
www.khavaran.com
ده فیلم برتر سال ۲۰۰۶، به انتخاب منتقدين آسوشيتد پرس
فیروزه خطیبی (لس آنجلس
منتقدين سينمايی خبرگزاری آسوشيتد پرس، فهرستی از بهترين فيلم های انتخابی خود را در سال ۲۰۰۶ منتشر ساختند.فيلم های انتخاب شده در اين فهرست اغلب با گزينش مهمترين جوايز سينمايی هاليوود از جمله «اسکار» و «اسپيريت آواردز» همخوانی دارد.بنا بر آرای اين منتقدين سينمايی، سال ۲۰۰۶ يکی ازپربارترين سال های اخير برای سينمای هاليوود به شمار می رود و در صدر فهرست ده فيلم برجسته نیز نام فيلم «پنز لابيرنت» يا «تودرتوی پيچيده» کاری از گيلرمو دل تورو، کارگردان اسپانيايی تبار قرار گرفته است. این فيلم با استفاده از جنبه های اسطوره ای فرهنگ های مختلف جهان و خلق يک فضای خيالی کم نظير، داستان دختر بچه ای است که با ورود به يک بيشه باستانی و تخيلی، از شرايط تاريک زندگی تحت رژيم فاشيستی دوران فرانکو، در اسپانيای سال ۱۹۴۴ می گريزد. فيلم «ملکه» ساخته استفن فيرز و با شرکت هلن ميرن بازيگر برجسته تاتر و سينمای بريتانيا که نقش پرچالش ملکه انگلستان در روزهای پس از مرگ پرنسس دايانا را بازی می کند، به عنوان دومين فيلم برجسته سال اين فهرست برگزيده شده است. از هم کنون برخی صاحب نظران پيش بينی می کنند که خانم ميرن، جايزه اسکار بهترين بازيگر زن سال را نيز برای بازی در اين فيلم از آن خود سازد.فيلم بعدی، فيلم مستقل و کمدی تراژدی «ليتل ميس سان شاين» ساخته جاناتان ديتون و ولری فريس است که داستان سفر گروهی يک خانواده ازهم پاشيده آمريکايی است که در صدندند تا دختر کوچک خود را به يک مسابقه ملکه زيبايی کودکان برسانند. اين فيلم با شرکت تونی کلت و استيو کرل و شخصيت های نزديک به واقعی آن مورد توجه شديد تماشاگران قرار گرفت.فيلم «يونايتد ۹۳» چهارمين فيلم انتخابی فهرست، درباره عمليات قهرمانانه و ضد تروريستی مسافرين هواپيمايی که در روز يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در حومه فيلادلفيا سقوط کرد است که در آن، کارگردان «پال گرينگراس» با شيوه ای مستند گونه و با استفاده از هنرپيشه های ناشناس، تصاویری دیدنی از آخرين دقايق زندگی مسافرين پرواز شماره ۹۳ يونايتد را در اختيار تماشاگر می گذارد.«ديز آو گلوری» يا روزهای شکوهمند، ساخته «رشيد بوشارب»، ماجرای از خود گذشتگی های نيروهای آفريقای شمالی برای نجات فرانسه از چنگال نازی های آلمان هيتلری است که در عوض فرانسه آن را با دهها سال تبعيض نژادی و اجحاف به اين شهروندان بازپرداخت می کند. دو فيلم بعدی فهرست فيلمهای برجسته سال ۲۰۰۶ ، «ما را از شيطان برهانيد»، مستندی درباره سواستفاده های جنسی از نوجوانان در کليساهای کاتوليک و فيلم «نامه هايی از ايوو جيما»، فيلمی از وقايع نبرد خونين ايووجيما، به زبان ژاپنی و ساخته کلينت ايستوود کارگردان و بازيگر برجسته هاليوود است که فيلم «پرچم پدران ما» ساخته ديگر او درباره جنگ جهانی دوم نيز هشتمين فيلم انتخابی اين فهرست محسوب می شود.فيلم مستند «حقيقت ناجور» با شرکت ال گور، معاون سابق رييس جمهور آمريکا، درباره شرايط جوی کره زمين نهمين فيلم انتخابی فهرست و دهمين فيلم انتخابی نيز «چيلدرن آو من» يا «بچه های بشريت» ساخته آلفونسو کوران يک فيلم آينده نگر است که در آن بخاطرشيوع آفت «عدم باروری» موجوديت بشريت به خطر می افتد

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی ، اخبار و اتفاقات ایران و جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://www.sjk-news.blogspot.comبراي ديدن اخبار از سايت روبرو ديدن كنيد
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
www.cyoiran.com
Email :
communist.youth@gmail.com
sjk.news@gmail.com
sjk_news@yahoo.com نظرات خود را به اين آدرس براي ما بفرستيد
fax : 004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال كنيم
با ما همكاري كنيد و از محيط اطرافتان اخبار را براي ما بفرستيد

No comments:

 
direction:rtl;