Wednesday, October 11, 2006

18/07/1385



آيا بنظر شما جامعه‌اي كه در آن زندگي مي‌كنيم ، در مقابل ما انسانها و افراد تشكيل دهنده آن مسئول است ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد







استثمار وحشیانه کارگران و تخریب محیط زیست در آذربایجان
گزارش دریافتی: طبق اطلاعات رسیده از شرکت کاوه سودای مراغه این شرکت همچنان به استعمار مردم آذربایجان وآلوده کردن شدید محیط زیست منطقه جنوب آذربایجان شرقی ادامه می دهد. طبق اطلاعات موثق کلیه کارکنان این شرکت در اثر تماس با مواد قلیایی پوست بدنشان در معرض نابودی قرار دارد و حتی دستگاههای انگشت نگاری که جهت حضور و غیاب کارگران در نگهبانی و درب ورودی این کارخانه نصب گردیده است قادر به شناسایی اثر انگشت این کارگران به دلیل از بین رفتن پوست دستشان نیست. این وضعیت در بخشهای 520 و 600 و بخش بسته بندی به حالت اسفناکی است. شرکت کلیه کارگران خود را به حالت پیمانی استخدام می کند و6 ماه یکبار اقدام به گرفتن نمونه های آزمایش خون و غیره از کارگرانش می کند و این نمونه ها را در آزمایشگاه مخصوص در خود کارخانه تجزیه و تحلیل می کند. شرکت هر3 ماه یکبار قراردادها را تمدید می کند و در صورت ابتلا کارگران به بیماریهای گوناگون در اثر تماس با این مواد اقدام به اخراج کارگران با دستور حاج آقا صادقی و مهندس حسنی مینماید. اکثر کارگران این کارخانه پس از مدتی کار در بخشهای مختلف کارخانه دچار بیماریهای ریوی می شوند و در خلط آنها خون مشاهده میگردد و دائما در حال سرفه هستند. کارگرانی که در 3 بخش فوق الذکر در حال کار هستند رنگ موهایشان به زردی گراییده است. اخیرا نیز یک نفر از کارگران این شرکت که اهل روستای ورجوی بود به دلیل سرطان کبد در گذشت. نتیجه آزمایشهای اخیر نشان می دهد که تمامی کارگران این مجموعه دچار بیماریهای کبدی گشته اند و دو تن از این کارگران با مراجعه به پزشک گواهی از کارافتادگی به دلیل کار در این مجموعه را گرفته اند که مسئولان شرکت بالاخص پس از اطلاع از این موضوع هر دو این کارگران را اخراج و پزشک معالج را تهدید به لغو نمودن پروانه نظام پزشکی اش به کمک مافیای اقتصادی پشتیبان خود کردند. لازم به ذکر است شرکت فوق قصد دارد طی سه ماه آینده کارخانه ای جهت تولید شیشه به نام سهند فروت در کنار سایت شرکت کاوه سودا احداث کند که باعث آلودگی لیزری و رادیوآکتیوی منطقه خواهد گردید. این شرکت با پشتیبانی نماینده خودفروخته مراغه سید مصطفی سید هاشمی همچنان به تاراج منابع طبیعی مراغه و تخریب محیط زیست آذربایجان می پردازد و پسابهای این کارخانه باعث از بین رفتن زمینهای کشاورزی در روستاهای ورجوی، قره ناز، خنه ئه، خوجه میر و بسیاری از روستاهای مراغه و بناب گردیده است و علیرغم اعتراضات مردم این مناطق به این امر این کارخانه و مسئولین آن که مهره ای کوچک از مافیای اقتصادی جمهوری اسلامی هستند همچنان به تاراج و تخریب آذربایجان ادامه میدهند .
موج جدیدی از قتل های زنجیره ای زنان در ایران
شهرزاد نیوز : قتلگاه زنان تن فروش، این بار در هشتگرد کرج است. اخیرا با کشف جسد یک زن در باغی در هشتگرد کرج، پرده از سلسله جنایات علیه زنان تن فروش برداشته شد. پس از پی گیری و تحقیق، معلوم شد که زن مقتول ، بعد از تجاوز کشته شده بود. در پی گیری این ماجرا، کاشف به عمل امد که عاملین این قتل ، باندی هستند که موارد دیگری از قتل را انجام داده اند. این باند با تعقیب زنان تن فروش، با آنها قرار ملاقات می گذارند، آنها را به دام می اندازند، پس از تجاوز ، آنها را به قتل می رسانند و جسدشان را در جایی چال می کنند و یا در مواردی در چاه های آب منازل روستائی می انداختند.
همین سه چهار سال پیش بود که سعید حنائی ، طی چندین ماه به قتل 16 زن دست زده بود. 16 زنی که به علت فقر و بدبختی و فشارهای اجتماعی و اقتصادی به فحشا کشیده شده بودند، نخست توسط حنائی در مشهد شناسائی می شدند ، مورد تجاوز قرار می گرفتند و سپس به قتل می رسیدند .
همکاری نزدیک بسیج با کمیته انضباطی در دانشگاه امیرکبیر
از خبرنامه امیرکبیر
پس از احضار بيش از ۳۰ نفر از فعالين دانشجويي و اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان به كميته انضباطي در تابستان گذشته و اخذ دفاعيات اين دانشجويان و يا بعضا بازجويي و تفتيش عقايد افراد احضار شده، مدتي پيش مطلع شديم كه برخي از بسيجيان از متن دفاعيات دانشجويان‏، كه طبق شيوه نامه اجرايي انضباطي بايستي محرمانه تلقي شود، اطلاع كامل دارند.
در تبصره ۵ از ماده ۱ شيوه نامه انضباطي دانشجويان آمده است: «…اعضاي شورا و كاركنان دبيرخانه شوراي انضباطي مجاز به تجسس در زندگي خصوصي دانشجويان نبوده و موظفند كليه اطلاعات مربوط به تخلف دانشجو را محرمانه تلقي نموده و از افشاي آن…خودداري نمايند. در صورت تخلف هر يك از اعضا يا كاركنان، موضوع از طريق شوراي تجديدنظر يا شوراي مركزي انضباطي قابل پيگيري است.»
يكي از دانشجويان احضار شده به كميته انضباطي كه خواست نامش فاش نشود به خبرنگار نشریه دانشجویی واژه گفت يكي از بسيجيان با اطلاع از محتواي دفاعيات وي، اقدام به تمسخر و كنايه زدن به وي در خصوص دفاعياتش نموده است.
گفتني است عطايي پور، رئيس شوراي انضباطي بدوي و دبير شوراي تجديدنظر، پس از شكايت دانشجويان مبني بر تفتيش عقايد از سوي كارمندان دبيرخانه با سر باز زدن از رسيدگي به اين مسئله از ايشان خواست مدرك قابل استناد ارائه نمايند. حال آن كه دبيرخانه كميته انضباطي، از دانشجويان به صورت فردي مصاحبه به عمل مي آورد و پذيرش همراه با دانشجوي احضار شده جلوگيري مي نمايد.
جالب آن كه بسياري از عناوين اتهامي دانشجويان احضار شده را گزارش ها و عكس هاي گرفته شده توسط بسيجيان تشكيل مي دادند و در كمال تعجب‏ مسئولين اين كميته در پاسخ به درخواست دانشجويان احضار شده مبني بر ارائه مستندات در خصوص عناوين اتهامي، شهادت افراد «متدين» و «قابل اعتماد» را مستندات عنوان اتهامي مي كردند. گفتني است كميته انضباطي با افشا نمودن دفاعيات دانشجويان، در برابر تخلف آشكار ديگري از شيوه نامه انضباطي قرار دارد.
جالب آن که پس از فاش شدن این خبر توسط نشریه واژه در دانشگاه امیرکبیر، چند نفر از دانشجویان که دفاعیاتشان توسط بسیج افشا شده بود، مجددا به این کمیته احضار شدند و در آن کمیته تهدید شدند که احکامشان تشدید خواهد شد .
نگهداری احمد باطبی در سلول انفرادی نقض قانون است .
احمد باطبی دانشجوی زندانی که از دستگیری مجدد او در ۷ مردادماه امسال بیش از ۲ ماه می گذرد همچنان در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین نگهداری می شود.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، روز ۱۱ مهرماه، دکتر حسام فيروزي، پزشک معالج احمد باطبي توسط ماموران اطلاعات دستگیر و به بند ۲۰۹ منتقل شد. در آنجا بازجویان وزارت اطلاعات به دکتر فیروزی خبر آزادی موقت احمد باطبی را برای روز شنبه به مدت 48 ساعت دادند. این موضوع مورد تایید همسر باطبي نيز قرار گرفت. چرا که ماموران اطلاعات در طی تماس تلفنی با او درخواست کرده بودند تا با تهیه وثیقه ۴۰ میلیون تومانی به دادگاه انقلاب مراجعه نماید.
خانواده احمد باطبي، صبح روز گذشته پس از آنکه توانستند وثيقه 40 ميليون توماني را به دادگاه انقلاب توديع کنند، دادگاه قرار وثيقه را 100 ميليون تومان اعلام کرد تا بازداشت باطبي تداوم داشته باشد. این در حالی است که چنین امکانی برای همسر احمد باطبي وجود ندارد و از این رو بازداشت اش تداوم خواهد داشت.
مقامات قوه قضائیه با کارشکني در آزادي موقت احمد باطبي از زندان اوين، نشان می دهند که علاقه ای به آزادی او ندارند و باطبی همچنان باید در سلول انفرادی بند امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات به سر برد.
اصولا قوانین جمهوری اسلامی و آنچه به سازمان زندان ها و آئین دادرسی کیفری محدود می شود، چنین اجازه ای را به وزارت اطلاعات و قوه قضائیه نمی دهد که احمد باطبی را در بند ۲۰۹ در بازداشت نگهدارند. او باید هر چه سریعتر از زندان آزاد و یا حداقل به بند عمومی منتقل شود.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی برخوردهای صورت گرفته با احمد باطبی را غیرقانونی می داند و از مقامات قضائی و امنیتی می خواهد تا قوانین را در مورد او به اجرا بگذارند .
دستگیری چند روزنامه نگار کرد
بنا به گزارش خبرنگار سايت دانشجويان كرد، اعضای هيئت تحريريه‌ ی هفته ‌نامه‌ ی روژهه‌لات، امروز بعدازظهر بازداشت شده‌اند.
در پي تماس تلفني با عبدالله سهرابي، صاحب‌ امتياز و مديرمسئول اين هفته‌نامه، اظهار داشت: بنده نيز اين خبر را شنيده‌ام و احتمالاً اعضاي هيئت تحريريه‌ يعني آقايان فرهاد امين‌پور، رضا عليپور و سامان سليماني بازداشت شده ‌اند. اما ايشان از چرا و چگونگي بازداشت اين افراد هيچ‌ اطلاعي نداشت.
شايان ذكر است روژهه‌لات به‌ صورت دو هفته يكبار و به دو زبان كردي و فارسي منتشر مي‌شود .
زلاندنو پناهجوی ایرانی را به جهنم جمهوری اسلامی باز می گرداند .
خبرگزاری حکومتی آریا: دولت زلاند نو بر آنست که یک پناهنده ایرانی را که به خاطر پناهندگی، دینش را تغییر داده است، به ایران بازگرداند. وی که حسین یادگاری نام دارد مدتهاست که از ایران خارج شده و از دولت زلاند نو تقاضای پناهندگی کرده است. درخواست پناهنگی وی پذیرفته نشده و او هم اکنون در بازداشت بسر می برد.
طبق قوانین زلاند نو دولت آن کشور باید برای این پناهجوی ایرانی که نامش را به توماس تغییر داده است، پاسپورت جمهوری اسلامی بگیرد و او را روانه کشورش سازد. اما یادگاری تاکنون از امضای مدارک مربوط به گذرنامه خودداری کرده است.
به گفته یک مقام اداره مهاجرت زلاند نو تا زمانی که این پناهجوی ایرانی از امضای مدارک خودداری کند، بازداشت او ادامه خواهد داشت .
Search Code گوگل بر روی ايران بسته شد .
واحد مرکزی خبر جمهوری اسلامی: گوگل سرويس Search Code خود را بر روي كاربران ايراني بست.
Search Code گوگل يكي از فني ترين سرويس هاي سايت گوگل است كه براي برنامه نويسان جهان طراحي شده است. اين ابزار چندي پيش توسط google راه اندازي شد.
كاربران ايراني به تازگي هنگام استفاده از اين سرويس با پيغام "ما متاسفيم از اينكه جستجوي كد در كشور شما در دسترس نيست " مواجه مي شوند .
گفتگو با يک زن كارگر كارخانه ابريشم ريسى در جاده ماسال
كارفرماى ما سه زن دارد كه دو زنش در كارخانه كار مى كنند. هر مردی که مى خواد دستى به ما می زند. بخصوص كه ما جوان هم هستيم. كارى نمى توانيم بكنيم...
الهام شريفی
گفتگوی زير برگرفته از نشريه دانشجويی بذر شماره دوازدهم – مهر 1385 است :
چند روز پيش با زنى كارگر از كارخانه ابريشم ريسى گفتگوى كوتاهى داشتم. گلناز 19 سال دارد و پدرش را از دست داده است. او تا كلاس دوم راهنمايى درس خوانده است و به نوعى هم كمك به خانواده اش مى كند و هم پولى اندكى براى جهيزيه اش كنار مى گذارد.
- از او مى پرسم: چند ساله كار مى كني؟
مى گويد: يك سال است که كار مى كنم و قراردادى هستم.
- كارت چيست؟
پيله هاى ابريشم را كه مى آورند و درآب مى ريزند ما ابريشم ها را از پيله ها جدا مى كنيم و كارگران ديگر ابريشم ها را مى پيچند و به صورت نخ در مى آورند.
- كارت سخت است؟
بله خيلى زياد تمامى دست هايمان زخمى مى شود.
گلناز دستش را نشانم مى دهد. دستانش همگى خراش دارند.
- چند نفر هستيد؟
در مجموع با مرد ها 30 نفر ولى تعداد زنها بيشتراست. چون كاريست كه هم حوصله مى خواهد و هم دقت. و زنها حوصله اين كار را دارند.
- ماهيانه چقدرحقوق مى گيري؟
او مى خندد و مى گويد ماهيانه كه نه! ما سه ماه و يا چهار ماه حقوق مى گيريم. گاهى به شش ماه هم مى رسد. وقتى ما را استخدام کردند برايمان در پرونده نوشتد كه 170 هزار تومان ولى اگر ماهانه به ما حقوق بدن بيشتر از 90 تومان نيست.
- چرا؟
به ما مى گن كه پول بيمه را مى پردازيم.
- كمترين حقوق طبق قانون كار 120 تومان است كه به دست كارگر بايد برسد. شما اعتراض نمى كنيد؟
نه چه كنيم؟ همين است. كارفرما مى گويد نمى خواى برو بيرون. و ما به اين کار احتياج داريم. گاهى كه به ما ماهيانه پول نمى دهند هم به اميد اينكه ماه ديگه مى دهند و يا شايد ماه بعدى همين طور چند ماه مى گذرد و ما انتظار می کشيم. در اين مواقع بعضى از كارگران مرد كه زن و بچه دارند مى روند 10 تومان 20 تومان مى گيرند تا حقوقشان را بعد ها بدهند.
- كسى به اين وضع اعتراضى نمى كند؟
گفتم كه نه! ما را زود اخراج مى كنند. آدم بى كار و گرسنه زياد است كه مى توانند زود جاى ما را پر كنند. رسمى كه نيستيم. تازه بهتر از بيكارى و در خانه نشستن است.
- وضع زنان در كارخانه چگونه است؟
مثل همه جا. كارفرماى ما سه زن دارد كه دو زنش در كارخانه كار مى كنند. هر مردی که مى خواد دستى به ما می زند. بخصوص كه ما جوان هم هستيم. كارى نمى توانيم بكنيم. سعى مى كنيم با هم باشيم تا تنها گيرمان نياورند. نمى توانيم اعتراض جدى كنيم چون مرد هستند و بلدند كه چگونه برايمان بزنند. با اين وجود من خوشحالم كه به خانواده ام كمك مى كنم.
با هم خدا حافظى مى كنيم و مى گويم موفق باشى .
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان: دانشگاه مناسب‌ترين مكان براي تضارب انديشه است . ستاره‌ها به دانشگاه بازگشتند، اما ستاره‌هايي كم‌فروغ
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان، با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد:« دانشگاه مناسب‌ترين مكان براي تضارب انديشه، بالندگي و تعاطي فكري دانشجويان و جوانان است تا اينكه در كنار علوم تجربي، دغدغه‌هاي سياسي و اجتماعي محركشان براي جديت در توسعه و تعهد در خدمت باشد.»
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان در اين بيانيه آورده است:«انديشه تا هنگامي كه بكربودن خود را حفظ كرده و در معرض برخورد با ديگر انديشه‌ها قرار نگيرد براي مولد و صاحبش زيباترين انديشه‌هاست، اما هنگامي كه مورد هجوم ديگر افكار قرار گرفت ممكن است از عرش براي صاحب خود به فرش و حضيض سقوط كند.مكررترين و عبرت‌آموزترين درس تاريخ معاصر ايران كه متأسفانه همواره مورد غفلت بوده مؤيد اين مطلب است كه ايجاد فضاي آزاد و سالم براساس حق آزادي انديشه و بيان ضامن سلامت و اقتدار حكومت و وحدت يك ملت است.»
در ادامه اين بيانيه آمده است: «چگونه مي‌توان از درد توده آگاه بود، دم از سفره‌هاي نان مستضعفان زد، با هزاران شيپور آماده به خدمت، پايبندي خود به كرامات انساني را به گوش خلق رسانيد و در سويي دست به بستن مجراهاي بيان آلام مردم زد و از سويي غرب را به سانسور خبري و مراعات نكردن حقوق بشر متهم كرد.»
در اين بيانيه با اشاره به اين كه دولت اصلاحات از باطن شعارهايش سرنپيچاند و في‌نفسه سعي در نهادينه كردن روح آزادي و رعايت حقوق شهروندي در اعمالش كرد، تاكيد شده است: « با گذري به تاريخ معاصر بسيار وقايع مكرر مي‌توان مشاهده كرد كه هرگاه گوش استماع حكومت‌ها به خواسته‌ي مردم و خضوع شور دولتيان با انديشمندان و نخبگان در حكومت و دولتي كاسته شد، آنگاه فاصله‌ي مسوولان و رعيتشان بيشتر شده است.»
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه در بيانيه‌ي‌ خود با اشاره به توقيف نشرياتي چون شرق، نامه، حافظ و . . .، آنها را وسيله‌ي بيان خواسته‌ها و انتظارات مردم‌ عنوان كرده و آورده است: «هرچند كه اين مردم تعداد قليلي از شهروندان باشند، سبب ناديده گرفتن خواسته‌هاي تعدادي از شهروندان و اجحاف به حقوق آنان است. اما تا كي؟
در ادامه اين بيانيه به بازداشت برخي روشنفكران، فعالان و دانشجويان طي يك سال گذشته اشاره شده و آمده است: « به راستي تا به حال كه قيد به دست و پاي دگرانديشان بوده توانسته شد نطفه‌ي مخالفت و نقاديت را از بين برد؟ آيا تا به امروز كه هزينه‌هاي بسيار شده و مي‌شود براي مهندسي جنبش دانشجويي بوسيله تحريكات بيرون از دانشگاه، ايجاد تشكل‌هاي وابسته و نشر انديشه‌هاي از پيش آماده و پاستوريزه و موافق، جز لطمه زدن به جنبش واقعي دانشجويي و وارد ساختن فعالان مستقل آن در دور تفرقه و كارشكني‌هاي دروني و بيروني، توانسته شد كه جنبشي با حمايت حداكثري و پويا و همگام با انديشه‌هايتان ايجاد كرد؟ به راستي كه خير»
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اصفهان در بيانيه‌ي خود دانشگاه را مناسب‌ترين مكان براي تضارب انديشه، بالندگي و تعاطي فكري دانشجويان و جوانان عنوان كرده و آورده است: «اين روزها متأسفانه برخي خبرها از تصميمات ناظر بر برخورد مبسوط ‌تر با فعالان دانشجويي، فضاي سياسي و پوياي دانشگاه را مبهوت كرده، زماني ستاره‌هاي تشويقي در جلوي ناممان در مدرسه انگيزه و اراده‌ي ما را ازدياد مي‌بخشيد، امروز نيز ستاره‌ها به دانشگاه بازگشته‌اند ولي ستاره‌هايي كم فروغ كه طنين ضرب تركه و تنبيه را در گوش انديشمندان آكنده مي‌سازد .
تلويزيون فارسي زبان بي‌بي‌سي راه‌اندازي مي‌شود .
مدير مالي بي‌بي سي: از هم اينك براي سال 2008 مقدمه‌سازي مي‌كنيم .
محروميت دو ترم از تحصيل يك دانشجوي دانشگاه تهران تأييد شد
مرجع تجديدنظر كميته انضباطي دانشگاه تهران، حكم دو ترم محروميت از تحصيل زينب پيغمبرزاده، دانشجوي دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران را تأييد كرد.
اين دانشجوي دانشگاه تهران در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اعلام اين مطلب، گفت: چندي پيش مرجع بدوي كميته انضباطي دانشگاه تهران بنده را به اتهام توهين به شعائر اسلامي و نيز عملكرد بنده در اعتراضات خرداد ماه پرديس مركزي دانشگاه تهران به دو ترم محروميت از تحصيل براي سال تحصيلي 85 و 86 محكوم كرد كه مرجع تجديدنظر اين كميته نيز اين حكم را عيناً تأييد كرد.
وي افزود: نسبت به تجديدنظرخواهي به حكم مزبور به كميته مركزي انظباطي در وزارت علوم اعلام شكايت خواهم كرد
دبیر كل عفو بین‌الملل، حكومت ایران را به لغو سنگسار فرا خواند .
عفو بین‌الملل
اطلاعیه مطبوعاتی
10 اكتبر 2006
ایران: آیرین خان، دبیر كل عفو بین‌الملل، حكومت ایران را به لغو سنگسار فرا می‌خواند
آیرین خان، دبیر كل عفو بین‌الملل، به مناسبت چهارمین روز جهانی علیه مجازات اعدام اظهار داشت:
«من با تمام قلب با كسانی كه در ایران، با شجاعت زیاد و با تحمل خطرات نه چندان كوچك برای‌خود، برای پایان دادن به مجازات اعدام به وسیله سنگسار مبارزه می‌كنند همراه هستم.
وحشتناك است كه علارغم توقف این نوع از كشتن كه به قرار اطلاع از سوی رئیس قوه قضائیه در سال 2002 مقرر شد، برخی از مقامات ایران برای‌احیای این رفتار ناپسند تلاش كرده‌اند.
اعدام به وسیله سنگسار عملی كریه و وحشتناك است. این مجازات كه مشخصا برای افزایش درد قربانی منظور شده است و شدیدترین شكل خشونت یا مجازات خشن، ناانسانی و تحقیركننده بشمار می‌رود، خشونت ذاتی اعدام را دوچندان می‌كند.
سنگسار باید لغو شود. من حكومت ایران را فرا می‌خوانم كه به صورت فوری و قاطع این كار را انجام دهد.»
اطلاعات زمینه‌ای
بنا به گزارش‌های وقت، در دسامبر 2002 آیت الله شاهرودی رییس قوه قضائیه دستوری‌خطاب به قاضیان صادر كرد و در آن مقرر داشت كه اعدام به وسیله سنگسار متوقف شود تا در مورد تغییر دایمی‌قانون كه در آن موقع ظاهرا از سوی آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران تحت رسیدگی بود تصمیم دایمی گرفته شود.
ولی در مه 2003 گزارش رسید كه عباس و محبوبه به محكومیت قتل شوهر محبوبه محمدی و به دلیل زنای محصنه - اتهامی كه مجازات اعدام به وسیله سنگسار را به دنبال دارد - در گورستانی در مشهد سنگسار شده‌اند. بخشی از گورستان را از مردم خالی كردند و به قرار اطلاع بیش از 100 نفر از نیروهای سپاه‌انقلاب و بسیج كه قبلا برای این كار دعوت شده بودند در سنگسار شركت داشته‌اند. عفو بین الملل طی نامه‌ای از ریاست قوه قضائیه در مورد این گزارش‌ها توضیح خواست، ولی تا كنون پاسخی دریافت نكرده است.
جمعی از مدافعان حقوق بشر در ایران كه اكثرا زن هستند، شامل فعالان، روزنامه ‌نگاران و حقوقدانان، پیكاری را برای‌لغو سنگسار آغاز كرده‌اند. این پیكار به وسیله شادی صدر، ‌یك حقوق‌دان و مدافع حقوق زنان، رهبری‌می‌شود. عفو بین‌الملل برای دفاع از 9 زن محكوم به مرگ به وسیله سنگسار كه در این پیكار نامشان برده شده اقدام كرده است. این زنان عبارتند از: اشرف كلهری، پریسا، ایران، خیریه، كبرا نجار، شمامه قربانی (كه به نام ملك نیز شناخته می‌شود)، صغرا مولایی، فاطمه، و حاجیه اسماعیل‌وند. (به اسناد زیر و به‌روزشده‌های آن‌ها مراجعه فرمایید:
UA 203/06, MDE 13/083/2006, 27 July 2006; UA 257/06, MDE 13/113/2006, 28 September 2006 and UA 336/04, MDE 13/053/2004, 16 December 2004
شرایط در ایران برای مدافعان حقوق بشر بسیار وخیم است. قوانین ایران به شدت آزادی بیان و اجتماع را محدود كرده است و مدافعان حقوق بشر به خاطر فعالیتشان غالبا در معرض آزار، تهدید، حمله، بازداشت، زندانی شدن و شكنجه قرار می‌گیرند. بسیاری ممنوع السفر هستند و از خروج آنان از كشور ممانعت می‌شود. عفو بین الملل آگاه است كه كسانی كه علیه مجازات اعدام و از جمله برای لغو سنگسار مبارزه می‌كنند در معرض فشار و آزار قرار گرفته‌اند.
روز جهانی علیه مجازات اعدام از سوی ائتلاف جهانی علیه مجازات اعدام سازمان یافته است. این ائتلاف، 53 سازمان از جمله عفو بین‌الملل، كانون‌های وكلا، اتحادیه‌های كارگری و مقامات محلی و منطقه‌ای را در بر می‌گیرد كه در تلاشی مشترك برای رهایی جهان از مجازات اعدام تلاش می‌كنند


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست

Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com



No comments:

 
direction:rtl;