Friday, October 13, 2006

19/07/1385


چرا كارگران و دانشجويان سركوب مي‌شوند ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

كارگران محروم در مشهد برای امرار معاش قبرکنی می کنند
دهها تن از كارگران شركت "ذوب ركورد" در مشهد با تجمع در مقابل سازمان كار خراسان رضوي در ميدان فردوسي مشهد اعلام كردند كه 7 ماه حقوق دريافت نكرده اند.
نماينده كارگران به خبرنگار" ايلنا" در مشهد گفت:مديريت اين شركت از اسفند ماه گذشته حقوق كارگران را پرداخت نكرده و حق بيمه آنان نيز پرداخت نشده است.
"جواد صميمي" افزود: اين شركت از يك ماه پيش تعطيل شده وكارگران بلاتكليف مانده اند.
وي ادامه داد: بسياري از كارگران اين شركت در هفت ماه اخير علاوه بر كار در شركت , براي امرار معاش دست به كارهايي چون قبركني , باربري و مسافركشي با موتور كرده اند.
ترکیه سی نفر از پناهجویان ایرانی را تحویل رژیم داد
روز دوشنبه ۹ اکتبر ۲۰۰۶ برابر با ۱۷ مهر ۱۳۸۵ ، پلیس ترکیه سی و یک تن از پناهجویانی ایرانی را که در زندان امنیتی Yabancılar Misafirhanesi در استانبول زندانی بودند، برای تحویل به رژیم با یک دستگاه اتوبوس به مرز بازرگان انتقال داد.
به دنبال تلاش های محلی و بین المللی، ترکیه حکم اخراج زندانی سیاسی سابق فیروز داوودی به ایران را لغو و پلیس او را به همان زندان در استانبول برگرداند. اما تلاش ها برای لغو احکام بقیه بی نتیجه ماند و سی نفر شامگاه روز دوشنبه به ماموران امنیتی رژیم در مرز بازرگان تحویل شدند.
در عین حال، منوچهر محمدی نیز که اقامت آمریکا را دریافت کرده است، یک هفته پیش در فرودگاه استانبول دستگیر و از همان زمان در زندان فوق الذکر بسر می برد.
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)اخراج پناهجویان ایرانی از ترکیه را به شدت محکوم می کند و دولت ترکیه را مسئول جان این افراد می داند.
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)
۱۱ اکتبر ۲۰۰۶ برابر با ۱۹ مهر ۱۳۸۵
حمله به سفارت دانمارک در تهران
خبرگزاری حکومتی آریا: «سورن هاسلوند» سفير دانمارك در تهران در يك گفتگوى راديوئى خبر داد كه به سفارت اين كشور در ايران حمله شده است.
يك گروه كوچك از تظاهركنندگان شب گذشته مواد آتش زا بسوى اين سفارت خانه پرتاب كردند. نيروهاى امنيتى موفق به عقب راندن اين افراد شدند.
«پر استيگ مولر» وزير خارجه دانمارك برآمدن يك موج جديد اعتراضى در كشورهاى اسلامى را بعيد ندانست. وى گفت بايد منتظر ماند و ديد در نمازجمعه این هفته چه فراخوانى داده مى شود.
پیش تر خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود شب گذشته شماری از اسلامگرایان متعصب با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سفارت دانمارک در تهران حمله کردند.
تظاهرکنندگان گفتند "این تجمع در اعتراض به پخش فیلمی اهانت آمیز نسبت به پیامبر اسلام در تلویزیون سراسری دانمارک، صورت می گیرد."
تجمع کنندگان در حالی که شعار "مرگ بر صهیونیست" سر می دادند، با سنگ و چوب و و بمب آتش زا به سفارت دانمارک در منطقه ای در شمال تهران حمله کردند.
وزرات امور خارجه د انمارک از رژیم تهران خواسته است از سفارت این کشور در ایران محافظت کند.
سال گذشته نیز در چنین روزهايی، نیروهای بسیجی به بهانه چاپ چند کاریکاتور در یک روزنامه دانمارکی، از دیوار سفارت دانمارک در تهران بالا رفتند و با پرتاب بمب آتش زا بخشی از سفارتخانه را به آتش کشیدند.
كتاب فروشي آوند انديشه در دانشگاه شيراز تعطيل شد
كتابفروشي «آوند انديشه» در بازارچه پرديس دانشگاه شيراز تعطيل شد. رضا بختياري، عضو انجمن علمي گروه تاريخ دانشگاه شيراز به خبرنگار "ايلنا"، گفت: تعطيلي اين كتابفروشي توسط امور دانشجويي و امور فرهنگي دانشگاه و به بهانه فروش كتاب‌‏هاي غيرديني صورت گرفته است كه بعدا اين اتهام به فروش كتاب‌‏هاي غيراخلاقي و مستهجن تبديل شد.
وي با بيان اينكه در ديدارهايي كه با مسوولان دانشگاه در خصوص تعطيلي اين كتابفروشي داشتيم، آنها بهانه كمبود جا و فضا را عامل تعطيلي اين كتابفروشي اعلام كرده‌‏اند، گفت: اين بهانه در حالي بيان مي‌‏شود كه سه غرفه فقط به مركز كپي اختصاص يافته است.
بختياري با اشاره به تصميم جايگزين كردن كتابفروشي‌‏اي با عنوان «رحيق» به جاي كتابفروشي «آوند انديشه»، گفت: كتابفروشي آوند انديشه همواره مورد استقبال گسترده دانشجويان بوده و تعطيلي آن مخالفت‌‏هاي زيادي را در پي داشته است اما مسوولان دانشگاه با تهديدهاي مختلفي از جمله اخراج دانشجويان، حتي اجازه صدور يك بيانيه در اعتراض به اين اقدام هم ندادند.
عرضه اینترنت پرسرعت با پهنای باند بالاتر از 128 ممنوع شد
ارایه پهنای باند بالاتر از 128 کیلوبیت بر ثانیه به اماکن شخصی و عمومی ممنوع شد.
شنیده های خبرنگار فاوانیوز حاکی از آن است که نامه ای به امضای "محمود خسروی" رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت های ارایه دهنده اینترنت ارسال شده که در آن آمده است: مقتضی است تا اطلاع ثانوی از ارایه پهنای باند بالاتر از 128 کیلوبایت به مکان های شخصی و عمومی خودداری شود."
در ادامه این نامه آمده است: "بدیهی است موضوع در جلسات مورد بحث و بررسی و هماهنگی قرار خواهد گرفت."
مديرمسوول روزنامه آسيا به دايره اجرای احكام احضار شد
ساقي باقري‌‏نيا، مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده "آسيا" به شعبه اول دايره اجراي احكام احضار شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، به دنبال تأييد محكوميت شش ماه حبس تعزيري مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده "آسيا" از سوي شعبه بيست و هفتم ديوان عالي كشور و ارجاع پرونده اين روزنامه به شعبه اول دايره اجراي احكام، ساقي باقري‌‏‏نيا به اين دايره فراخوانده شد.
پيش از اين شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، ساقي باقري‌‏نيا را به اتهام تبليغ به نفع گروه‌‏هاي مخالف نظام و ترويج مطالبي كه به اساس نظام لطمه وارد مي‌‏كند، از طريق چاپ عكس و درج مطلبي در خصوص آزادي مريم رجوي، به تحمل شش ماه حبس تعزيري محكوم كرده بود كه اين حكم پس از بررسي در ديوان عالي كشور، مورد تأييد شعبه بيست و هفتم اين ديوان قرار گرفت.
چندي پيش، محمد ترابي، وكيل مدافع مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده آسيا در نامه‌‏اي به رييس ديوان عالي كشور، توقف در اجراي حكم شش ماه حبس تعزيري موكلش را خواستار شده بود.
ساقي باقري‌‏نيا، مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده آسيا نيز در نامه‌‏هاي جداگانه‌‏اي به رييس قوه قضاييه و رييس حوزه نظارت قضايي ويژه با بيان اينكه در پرونده وي از ذكر كلمه تبليغ در ماده 500 قانون مجازات اسلامي برداشت صحيح و قانوني نشده است، خواستار توقف در اجراي حكم خود و نيز بررسي مجدد پرونده شد.
18
ماه زندان، مجازات سکس در مسجد
شهرزاد نیوز : یک زوج جوان که در مسجدی در 60 کیلومتری شمال نایروبی با یکدیگر سکس داشته اند، دستگیر، محاکمه و به 18 ماه زندان محکوم شدند.
این زوج، در دفاعیه خود در دادگاه اعلام کرده بودند، به علت استفاده از مشروب، مست بوده و از این که در مسجد هستند، بی اطلاع بوده اند. همین گفته باعث شد که مجازات اولیه 12 ماهه آنها به 18 ماه افزایش یابد.
جلسه ناگهانی سران جمهوری اسلامی
سایت روز: همزمان با قطعی شدن حرکت ناوهواپيمابر هسته ای آيزنهاور به سمت آب های ايران، دیشب در دعوتی ناگهانی مديران کلیدی نظام به محل اقامت آيت الله خامنه ای فراخوانده شدند و بعد از صرف افطار پیرامون سه موضوع حرکت ناو آيزنهاور، پرونده هسته ای و اختلافات داخلی در آستانه انتخابات مجلس خبرگان گفتگو کردند.
در اين جلسه که علاوه بر روسای قوا و مجمع تشخيص مصلحت نظام و شورای نگهبان، حسن خمينی، مشاوران آيت الله خامنه ای، اعضای مجمع تشخيص مصلحت نظام و عده ای از وزيران سابق هم در آن شرکت داشته اند، به دعوت رهبر ابتدا هاشمی رفسنجانی و به دنبال وی رييس جمهور، رييس قوه قضاييه و رييس مجلس سخن گفته اند و سپس آيت الله خامنه ای به تقصيل موقعيت حساس فعلی کشور را تشريح کرده و خواستار آن شده که همدلی و اتحاد خود را حفظ کنند و از هر نوع سخن علنی که به اختلافات دامن زند پرهيز کنند. يک خبر غيررسمی حکايت دارد که در اين جلسه رهبر جمهوری اسلامی گفته است انتخابات مجلس خبرگان و شوراها موهبتی است که در اين زمان صورت می گيرد تا دشمن بتواند از شور و هيجان مردم پی به خطرات دشمنی با ايران ببرد.
در اين ديدار از جمله دکتر فيروزآبادی رييس ستاد نيروهای مسلح هم سخن گفته و فرماندهان نيروها در ارتش و سپاه پاسداران هم شرکت داشته اند.
خبر حرکت ناوهواپیمابر اتمی آمريکا به سوی آب های خليج فارس را مدت ها قبل منابع نزديک به دولت آمريکا افشا کرده بودند اما سرانجام هفته گذشته [دوم اکتبر برابر با دهم مهر] حرکت خود را آغاز کرد و بنا به گفته ها پس از نوزده روز سفر دريائی، در آخرين روزهای مهر به کنار آب های ايران خواهد رسيد.
در خبرها آمده که دومين ناوگان مين ياب آمريکا هم همزمان با آيزنهاور در دهانه تنگه هرمز خواهد بود.
از سوی ديگر خبر می رسد که ناوهواپيمابر اينترپرايز نيز که بعد از دو سال حضور در دريای عمان مدتی است که به پايگاه خود بازگشته در حال بازگشت به منطقه است تا به جمع ناوگان موجود و در حال اعزام اضافه شود. اين همان ناوی است که آغاز گر حملات موشکی به افغانستان بود و حملات موشکی را تا جائی ادامه داد که حکومت طالبان متلاشی شد. سايت نزديک به سپاه پاسداران نوشته اگر اعزام اينترپرايز جدی باشد می توان گفت طرح های جدی در حال اجراست.
سايت بازتاب که عده ای از اعضای سابق سپاه پاسداران گرداننده آن هستند از قول منابع نظامی نوشته آرايش نيروهای دريائی در اطراف ايران برای حمله هوائی به تجهيزات هسته ای، مناطق نظامی، سيستم کنترل و فرماندهی در کشورست.
همين سايت تهديد کرده است که اين حركت آمريکا مي‌تواند باعث ايجاد موجي از خشونت‌هاي نظامي در عراق، عربستان، كويت و ديگر نقاط عليه نيروهاي آمريكايي و خطوط لوله گازي و نفتي و وسايل حمل‌ونقل آنها شود. همچنين حركات ديگري مانند مين‌گذاري تنگه هرمز و افزايش قيمت جهاني نفت، ممكن است رخ دهد.
خبرگزاری های رسمی تنها خبری که از جلسه دیروز عصر مخابره کرده اند، گزارش کوتاهی است به اين شرح : "حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب، عصر امروز در ديدار سران سه قوه، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و مسئولان و كارگزاران نظام، ماه رمضان را بهار پربركت رشد و تعالي انسان خواندند و با تأكيد بر وحدت و پايداري مؤمنانه به عنوان تنها راه پيروزي و سعادت، مسئولان، آحاد مردم و گروههاي سياسي اجتماعي رابه احساس تكليف در برابر انتخابات بسيار مهم مجلس خبرگان و شوراهاي اسلامي فراخواندند."
برنامه محرمانه جمهوری اسلامی برای جمع آوری اطلاعات در باره جامعه بهائی
سایت نگاه: سازمان عفو بین الملل به تازگی سند محرمانه و مهمی را فاش کرده است. این سند دستوری رسمی از سوی حاکمیت جمهوری اسلامی به مقامات و ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی دربارهء جمع آوری هرگونه اطلاعات در مورد جامعهء بهائیان ایران و فعالیتهای آنان است. جمع آوری این نوع اطلاعات معمولا پیش زمینهء برنامه‌ها و طرح ها یی برای حذف و پاکسازی دگراندیشان است.
در 20 مارس سال جاری خانم اسما جهانگیر گزارشگر ویژه آزادی دین و عقیده در کمیسیون حقوق بشر اعلام کرد که در اکتبر سال قبل (2005) دستور محرمانه ای از سوی رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح خطاب به وزارت اطلاعات، فرمانده نیروهای انتظامی، فرمانده کل ارتش، فرمانده سپاه پاسداران و دیگر نهادهای نظام ابلاغ شده است. بنابر این دستور نهادهای فوق وظیفه دارند که تمامی بهائیان را شناسائی کرده و فعالیتهای آنها را زیر نظر بگیرند و یافته های خود را به مقامات مسوول گزارش دهند. بنابر گزارش خانم جهانگیر این دستور بسیار محرمانه از طرف شخص مقام رهبری آیت الله خامنه ای صادر شده است.
خانم جهانگیر می نویسد که گزارشگر ویژه بیم از آن دارد که نظارت بر فعالیّتهای افراد بهائی، صرفاً بدان جهت است که به دینی متفاوت از دینهای رسمی ایران معتقدند. نامبرده این نوع نظارت را دخالتی غیر قابل قبول و غیر مجاز در حقوق گروههای مذهبی بشمار میآورد، و با نگرانی ابراز می‌دارد که جمع آوری اطّلاعات از طریق چنین نظارتی، علاوه بر نقض موازین بین المللی، برای افزایش آزار و فشار و اِعمال تبعیض علیه اعضای جامعۀ بهائی بکار گرفته خواهد شد. گزارشگر ویژۀ آزادی دین و عقیده، رفتار با اقلیّتهای مذهبی در ایران را از نزدیک زیر نظر داشته و چندی است که از اِعمال تبعیض علیه پیروان دیانت بهائی، که با روشی حساب شده روز به روز رو به گسترش دارد، ابراز نگرانی میکند. وی از آغاز پذیرش سمت خود بعنوان گزارشگر ویژۀ آزادی دین و عقیده در کمیسیون حقوق بشردر جولای سال 2004 ، موارد بسیاری از نحوۀ رفتار با بهائیان را با دولت ایران مطرح کرده است.
علاوه بر دستور محرمانهء ستاد فرماندهی فضاسازی همزمان روزنامهء کیهان علیه بهائیان با انتشار جعلیات تحریک آمیز آگاهان به محیط سیاسی و دینی ایران را نگران می کند. فضاسازی هدفمند کیهان معمولا مقدمه ای برای حذف دگراندیشان است. برای آنهایی که تحولات درون مرزی را دنبال می کنند آشکار است که تبلیغات فزاینده کیهان بر ضد پیروان آئین بهائی را باید در چارچوب نامهء محرمانهء فرماندهء ستاد کل نیروهای مسلح به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی در مورد بهائیان ارزیابی کرد. همانطور که گفتیم این نوع جمع آوری اطلاعات معمولا پیش زمینهء اقدامات شدید و غیر انسانی برای نابودی دگراندیشان است.
از همه آزاداندیشان ایرانی و علاقمندان به حقوق بشر تقاضا می شود که متن این دستور را از طریق تماس با سازمان عفو بین الملل تهیه و مطالعه کنند و این مطلب را به صورتی شفاف و آشکار با دوستان خود در میان نهند و اگر مسئول سایت و وبلاگ هستند آن را در سایتها و رسانه های خود انعکاس دهند و ایرانیان را از وجود چنین طرحی آگاه کنند. شاید آگاهی و بینش حاصل و روشنگریهای پیرامون چنین گفتارهایی از احتمال پیامدهای شوم آن بکاهد و یا آن را متوقف سازد. همانگونه که آگاهید پیش زمینهء یک جامعهء باز و آزاد در ایران برخوردی درست و انسانی با تمام ایرانیان از جمله پیروان دین بهائی است و جامعه ای که یک بخش از مردم آن مورد تفتیش و فشار قرار می گیرند هرگز نمی تواند جامعه ای باز و آزاد باشد.
خامنه ای و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر تناقضات رژيم
تاييد مشی ماجراجويانه در زمينه پرونده هسته ای و تلاش برای متحد کردن جناح ها بر محور اين خط مشی, منع حق انتقاد علنی از ناکارايی های دولت حتی برای "خودی ها", سرپوش گذاشتن بر رانت خواری و فساد گسترده مالی در درون نظام به بهانه "اختلافات طبيعی فكری و سليقه‌ای", محورهای مورد تاکيد خامنه ای برای سرپوش گذاشتن بر تناقضات رژيم است .
روشنگری: خامنه ای در سخنانی متناقض در جمع سران سه قوه, جناح های رژيم را به اتحاد عمل فراخواند. او به يکی به نعل و يکی به ميخ زد. از جمله محورهای منازعات جناحی, مساله تعليق غنی سازی اورانيوم است. اقتدارگرايانی که در انتخابات اخير به قدرت رسيده اند, تيم سابق هسته ای را به خاطر پذيرش تعليق غنی سازی اورانيوم به سازش طلبی متهم می کنند و سياست دوره يکساله اخير را در پرتو اين انتقاد توجيه می کنند. متقابلا, هواداران رفسنجانی و اصلاح طلبان ضمن تاکيد بر درستی سياست رژيم در سال 83 سياست کنونی را برای آينده رژيم خطرناک می دانند و خواستار تجديد نظر در اين سياست هستند. خامنه ای برای اين که هر دو طرف را به نوعی راضی کند و در عين حال از مشی ماجراجويانه فعلی هم حمايت نمايد, از يک سو تعليق غنی سازی اورانيوم در سال 83 و قبل از بر سر کار آمدن دولت احمدی نژاد را تا حدودی تاييد کرد, از سوی ديگر انتقادات جناحی بر سياست کنونی را رد کرد و گفت: "اگر آن راه را (راه تعليق غنی سازی اورانيوم در دو سال پيش را) تجربه نمي‌كرديم شايد امروز خود را سرزنش مي‌كرديم كه چرا آن روش را امتحان نكرده‌ايم اما اكنون با دلی محكم و تسلط كامل به پيش مي‌رويم و ديگر هيچكس نمی تواند دليل قابل قبولی درباره اشتباه بودن راه هسته‌‌ای كشور ارائه كند چرا كه ما آن راه ديگر را تجربه كرده‌ايم."
خامنه ای به مشاجراتی که پيرامون سياست رژيم در رابطه با پرونده هسته ای در دور اخير ميان جناح ها صورت گرفت, از جمله انتشار نامه خمينی در باره پايان جنگ و پذيرش قطعنامه از سوی دفتر رفسنجانی اشاره کرد و به انتقاد صريح از انتشار اين نامه و حملات تند دو جناح به هم در رابطه با آن پرداخت و گفت:"اگر اين حرفها و گله گزاري‌ها بيان نمي‌شد بهتر بود اما حالا كه صورت گرفته نبايد درباره تأثير آن اغراق كرد و به گونه‌‌ای حرف زد كه انگار حادثه مهمی اتفاق افتاده است."
خامنه ای اما هدفی را که در انتشار اين نامه نهفته بود, يعنی هشدار دادن به رژيم که عاقبت سر دادن شعارهای توخالی و دشمن تراشی, عقب نشينی و ناکامی و شکست مفتضحانه خواهد بود رد کرد و مدعی شد که پذيرش قطعنامه پايان جنگ "مطلقا به معنای شكست و تسليم طلبی نبود." او به عنوان دليل هم مدعی شد که خمينی "مظهر استقامت، ايستادگی و اميد به آينده بود و در همه تصميمات جنگ، پذيرش قطعنامه و ديگر حوادث بر همين اساس عمل كرد."
البته بعيد است اين توضيحات خامنه ای منتقدان سياست کنونی را مجاب کند, زيرا صفاتی نظير "استقامت، ايستادگی و اميد به آينده" که خامنه ای برای خمينی قطار کرد, هيچ ربطی به اتخاذ تاکتيک های سياسی ندارد. آدم می تواند شجاع باشد, اما وقتی توان جنگيدن نداشته باشد عقب نشينی کند, می تواند ترسو باشد اما بجنگ برود, می تواند به آينده نااميد باشد اما بجنگد, می تواند اميدوار باشد, اما مصالحه کند.
در حقيقت خامنه ای حاضر نشد علت اصلی اتخاذ سياست هسته ای دوره اخير را توضيح دهد. سخنان او در مورد خمينی حرف های توخالی و توجيهات ارزان مايه است.
در حالی که مشاجره جناح های رژيم بر سر پرونده هسته ای افزايش يافته است, خامنه ای بويژه از منتقدان سياست های فعلی خواست که پشت سر سياست رسمی رژيم بايستند و گفت:"هنگامی كه نظام در كليت خود موضعی يا تصميمی مي‌گيرد همه بايد يك پارچه و متحد پشت سر آن موضع بايستند كه تا به امروز اين چنين بوده و به ياری خداوند بعد از اين هم، همينطور خواهد بود."
البته خامنه ای توضيح نداد که "اگر تا به امروز چنين بوده" که جناح ها پشت سر سياست رسمی رژيم در زمينه پرونده هسته ای ايستاده اند, پس به چه دليل او بر آن به شکل "بايد" تاکيد می کند و چرا تلاش می کند سرو ته بحث های تند دو طرف بر سر درستی يا نادرستی تعليق غنی سازی اورانيوم را با تناقض گويی به هم بياورد؟ او توضيح نداد که اگر جناح های رژيم با هم متحد هستند پس چرا او از "گله گزاری افراطی مسئولان از يكديگر" انتقاد می کند؟
لانه اصلی "دشمنان" و "اختلافات طبيعی"
خامنه ای گفت:"اتحاد و الفت قلبی مسئولان از هميشه بهتر و بيشتر است اما بايد در مقابل تلاش های اختلاف‌ افكنانه دشمنان، به شدت هوشيار بود و اجازه نداد اختلافات طبيعی فكری و سليقه‌ای به دو دستگی بيانجامد."
خامنه ای مسلما می داند که اختلافات جناح های رژيم فقط به مساله انرژی هسته ای محدود نمی شود. بخشی از نظام, شامل بدنه دستگاه فاسد دولتی, گروه کثيری از نمايندگان مجلس, قوه قضاييه و مجمع تشخيص مصلحت در حوزه اقتصادی با سياست های يک ساله اخير بخش ديگر نظام که دولت را اداره می کند بشدت مخالف است و عقيم کردن اين سياست ها و به شکست کشاندن طرح هايی چون ايجاد اشتغال از طريق توسعه بنگاههای زودبازده به کمک تسهيلات بانکی, تثبيت قيمت ها, نرخ بهره بانکی, نظام تعرفه ها و.... را پيش می برد. بالا کشيدن 90 ميليارد تومان از وام بانکی و پس ندادن آن, ماجرای فساد بانکی که اخيرا رو شده و به صف آرايی جناح ها دامن زده, تهديد احمدی نژاد مبنی بر اين که اگر ظرف دو هفته اسامی تسهيلات بگيران کلان اعلام نشود, آنها را افشا خواهد کرد, فقط نوک کوه يخ جدالی است که در زمينه سياست های اقتصادی جريان دارد.
در حقيقت اين عاملان و آمران سياست های اقتصادی کنونی و متمردان از اجرای اين سياست ها در جناح رقيب دولت هستند که خامنه ای تلاش های آنها را به عنوان "تلاش های اختلاف‌افكنانه دشمنان" نام می برد. چون طرف های اصلی دعوا در داخل نظام هستند نه بيرون از آن. او به شيوه ای رياکارانه اختلافات آنان را "طبيعی" و "فکری و سليقه ای" می نامد. آيا آن که 90 ميليارد تومان بالا کشيده و آن که تهديد کرده که نامش را افشا می کند اختلافشان "طبيعی" است؟ و "سليقه ای" است؟ پس تکليف اصل مبلغ 90 ميليارد چه می شود؟ همين نوع "اختلافات" است که نبايد به "دودسته گی" بيانجامد؟ و اگر نخواهد بيانجامد, به معنای چيست جز دعوت به اين که رانت خواران بخورند و صدايی از جريان فساد درونی رژيم به بيرون درز نکند؟ خامنه ای با دعوت به سرپوش گذاشتن بر اختلافاتی که رسما و علنا در زمينه فساد و رانت خواری داغ شده است, چهره رياکارانه خود را به خوبی به نمايش گذاشته است. رياکار از آن نظر که در حرف برای مبارزه با فساد دستورالعمل صادر می کند, در عمل سازش و دمسازی با همان مفسدان را راه حفظ وحدت نظام می داند و اين وسط مردم هم طبعا نامحرم هستند که از طريق دعواهای دو طرف نبايد بتوانند سر در بياورند که در پشت صحنه چه غارتی جريان دارد. خامنه ای در سخنان خود "گله گزاری افراطی مسئولان از يكديگر را به ويژه در افكار عمومی كاری غلط" می نامند و می گويد:"مردم خوب ايران چه تقصيری كرده‌اند كه با اين گله گزاريها آنها را دلشكسته می كنيم؟"
نه به راستی هم! "مردم خوب ايران" چرا بايد سر دربياورند که نام آن کسی که پشت وام 90 ميلياردی بوده چيست و با کدام آقازاده و دانه درشت نظام مرتبط بوده است؟ مردم خوب ايران چرا بايد بدانند که خريدار سهام بانک پارسيان که بوده و به چه مرجع قدرتی وابسته بوده است. هر چه باشد اين ها در نظام جمهوری اسلامی "اختلافات طبيعی فكری و سليقه‌ای" است, و بيان اين جور اختلافات "به ويژه در افكار عمومی" مردم را "دلشکسته" می کند, در عوض "مردم خوب ايران" بايد به خاطر حفظ رژيم جمهوری اسلامی يک دور ديگر خود را برای رياضت کشی و تحمل فقر و گرسنگی در اثر تحريم های اقتصادی و يا نابودی خانه و کاشانه و امکانات زندگی شان در اثر تجاوز نظامی آماده کنند و اين آمادگی هم اصلا آنها را "دلشکسته " نمی کند.
به طور خلاصه, تاييد مشی ماجراجويانه در زمينه پرونده هسته ای و تلاش برای متحد کردن جناح ها بر محور اين خط مشی, منع حق انتقاد علنی از ناکارايی های دولت حتی برای "خودی ها", سرپوش گذاشتن بر رانت خواری و فساد گسترده مالی در درون نظام به بهانه "اختلافات طبيعی فكری و سليقه‌ای", محورهای مورد تاکيد خامنه ای برای سرپوش گذاشتن بر تناقضات رژيم است
بخش های اصلی سخنان خامنه ای را در لينک زير بخوانيد :
http://www.roshangari.net/as/sitedata/20061010220454/20061010220454.html


صدور قرار مجرميت براي «كار و كارگر» و احضار مديرمسوول «آرمان» به دادسرا
صدور قرار مجرميت براي «كار و كارگر»
پرونده روزنامه «كار و كارگر» با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست از سوي دادسراي كاركنان دولت براي رسيدگي به دادگاه مطبوعات ارسال شد.
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براي روزنامه «كار و كارگر» با شكايت وزارت كار و چند شاكي خصوصي، پرونده‌اي در يكي از شعبات دادسراي كاركنان دولت تشكيل شد.
«نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي» و «نشر مطالب خلاف واقع»، عناوين اتهامي اسرافيل عبادتي، مديرمسوول روزنامه «كار و كارگر» در اين پرونده عنوان شده است.
با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست از سوي دادسرا، پرونده مديرمسوول روزنامه «كار و كارگر» در دادگاه مطبوعات رسيدگي مي‌شود.
مديرمسوول «آرمان» به دادسرا احضار شد
.هوشمند سفيدي، مدير مسوول نشريه آرمان با شكايت مدعي‌العموم به دادسراي كاركنان دولت احضار شد.
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پرونده‌ي هوشمند سفيدي مديرمسوول نشريه آرمان در يكي از شعبات دادسراي كاركنان دولت با شكايت مدعي‌العموم تشكيل شده است.
اتهام سفيدي در اين پرونده، نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي و نشر مطالب خلاف واقع عنوان شده است.
خبرهای کوتاه : احضار دو دانشجوي دانشگاه تبريز به كميته‌ي انضباطي // مديران سياسي كشورهاي1+5 امروز در وين درباره ايران مذاكره مي‌كنند
حامد توفيق و بهنام زالي دو دانشجوي دانشگاه تبريز عصر روز گذشته (سه شنبه) به كميته‌ي انضباطي احضار شدند.
توفيق، عضو انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تبريز، به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: روز سه‌شنبه از سوي كميته‌ي انضباطي نامه‌ي احضاريه را دريافت كرديم اما در اين نامه هيچگونه توضيحي در خصوص احضار من و آقاي زالي داده نشده است.
مديران سياسي كشورهاي1+5 امروز در وين درباره ايران مذاكره مي‌كنند
خبرگزاري فارس: يك سخنگوي وزارت خارجه انگليس تاييد كرد مديران سياسي پنج كشور عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل به اتفاق آلمان عصر امروز چهارشنبه با برگزاري نشستي در وين درباره نحوه پيگيري برنامه هسته اي ايران مذاكره مي كنند.
اين سخنگو امروز چهارشنبه در پاسخ به خبرنگار فارس در لندن كه درباره تركيب و دستور كار اين نشست پرسيد گفت، به غير از نماينده آمريكا بقيه مديران سياسي در محل حضور خواهند داشت.
وي افزود، نيكلاس برنز معاون وزير خارجه امريكا به نمايندگي از اين كشور مستقيما از محل كار خود در واشنگتن از طريق ويدئو كنفرانس در مذاكرات شركت خواهد كرد.
سخنگوي وزارت خارجه انگليس دستور كار اصلي اين نشست را معلوم نكرد ولی انتظار مي رود نمايندگان امريكا و انگليس در صدد متقاعد كردن فرانسه و آلمان از يك طرف و وارد كردن فشار بر كشورهاي روسيه و چين از طرف ديگر براي ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت به منظور اعمال تحريم عليه كشورمان باشند.
بی خبری از وضعیت دو زندانی
فعالان حقوق بشر در ایران : آقای کیوان رفیعی که بیش از دو هفته است در اعتصاب غذا بسر می برد از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست خانواده آقای رفیعی در پیگیری های مستمر خود موفق به ملاقات با وی نشدند و به دلیل اینکه وی بیش از دو هفته در اعتصاب غذای خشک بسر می برد و هیچگونه اطلاعی از وضعیت سلامتی او بدست نیاورده اند . نگرانی شدیدی بر این خانواده حاکم است و هیچ گونه پاسخگوی مبنی بر سلامتی ایشان از سوی مسئولین زندان و دادگاه انقلاب به آنها داده نمی شود .
همچنین در پیگیری های وکیل ایشان برای برعهده گرفتن وکالت او با کارشکنی های راسخ ( قاضی دادگاه انقلاب ) مواجه شده اند .
آقای کیانوش سنجری که از روز شنبه توسط مامورین امنیتی دستگیر و هیچگونه خبری از وی در دسترس نیست در پیگیری های مستمر خانواده ایشان به دادگاه انقلاب و زندان هیچگونه نتیجه ای حاصل نشده است و با برخورد تند و توهین آمیز از جمله کوتاه " شما برید " استفاده می کنند . خانواده ایشان به دلیل عدم آگاهی از وضعیت او در نگرانی بسر می برند.
باقي و وكلاي پرونده‌‏ بمب‌‏گذاري‌‏هاي اهواز با نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس ديدار كردند
رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان به همراه پنج نفر از وكلاي متهمان پرونده‌‏ بمب‌‏گذاري‌‏هاي اخير اهواز با نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس هفتم، ديدار و پيرامون شرايط حاكم بر اين پرونده و اوضاع منطقه خوزستان و گفت‌‏وگو كردند.
عمادالدين باقي، رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"،‌‏ با اعلام اين مطلب، گفت: پس از سه ماه از درخواست ما براي ديدار با نمايندگان فراكسيون اقليت و اكثريت، امروز موفق به ديدار و گفت‌‏وگو با نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس هفتم شديم.
وي افزود: در اين جلسه كه بنده به همراه آقايان نيكبخت، عليزاده طباطبايي، حبيب‌‏نژاد، سعيدي و عطاشته، از وكلاي متهمان پرونده بمب‌‏گذاري‌‏هاي اخير اهواز نيز حضور داشتيم، بنده گزارشي از كل اين پرونده‌‏‌‏ها به صورت خلاصه ارايه و تأكيد كردم كه ما در پيگيري اين پرونده‌‏ها به دنبال اهداف سياسي نبوده و صرفاً از جهت رعايت موازين حقوق‌‏ بشري از حقوق متهمان اين پرونده‌‏ها حمايت مي‌‏كنيم.
باقي تصريح كرد: بنده در اين جلسه بين سه گروه بمب‌‏گذار، كساني كه بمب اختفا كرده اما منفجر نكرده‌‏اند و كساني كه نقشي در بمب‌‏گذاري‌‏ها نداشته‌‏اند، تفاوت قائل شدم و با اشاره به زمينه‌‏هاي اجتماعي، سياسي و اقتصادي اجراي احكام در منطقه خوزستان تأكيد كردم كه نبايد مسائل اين منطقه ناديده گرفته شود.
رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان ادامه داد: در اين جلسه همچنين اين پنج وكيل دادگستري نيز ضمن ارايه گزارشي از روند بررسي پرونده‌‏ متهمان بمب‌‏گذاري‌‏هاي اخير اهواز سعي كردند رعايت جانب انصاف را داشته باشند. نمايندگان مجلس هم توضيحاتي را خواستند كه متعاقب آن از سوي وكلاي محترم پاسخ‌‏هاي لازم اعلام شد. وكلا همچنين بر حساسيت شرايط منطقه خوزستان تأكيد كردند.
وي افزود: مساله ديگري كه در اين جلسه مطرح شد، موضوع عدم احساس امنيت وكلا در انجام امور وكالتي و احضار برخي وكلاي اين پرونده‌‏ها به دادسراي اهواز بود كه به دليل انتشار نامه‌‏ اين وكلا در يكي از سايت‌‏هاي اينترنتي كه خطاب به دادگاه نسبت به شيوه دادرسي در محاكم انقلاب و نيز اين موضوع كه تنها 24 ساعت قبل از برگزاري جلسه محاكمه موكلان خود متوجه برگزاري دادگاه مي‌‏شدند، انتقاد كرده بودند، تحت پيگرد قرار گرفته‌‏اند.
باقي تأكيد كرد: ما در اين جلسه تأكيد كرديم كه مقامات قضايي، پارلماني و امنيتي بايد در اينگونه كارهاي حقوق بشري كه كار عام‌‏المنفعه است، شركت و ارتباط و تعامل تنگاتنگي با نهادهاي مدني برقرار و از نظرات و پيشنهادات آنها در جهت رفع هرگونه سوءتفاهم و تحقق كامل حقوق متهمان بهره گيرند.
رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان تصريح كرد: ما در اين جلسه در مورد موضوع برخي زندانيان از جمله علي‌‏اكبر موسوي خوئيني، حشمت‌‏الله طبرزدي، احمد باطبي و مهرداد لهراسبي صحبت و تأكيد كرديم كه بايد به وضعيت آنها و نيز برخي كه به لحاظ قانوني بايد آزاد شوند، رسيدگي شود.
وي ادامه داد: ما در اين جلسه خواهان رسيدگي به وضعيت حدود 12 نفر از متهمان پرونده بمب‌‏گذاري‌‏هاي اخير اهواز كه در سوريه دستگير و تحويل مقامات ايراني شده‌‏اند، شديم كه از اين ميان ما اسامي چهار نفر از آنها به نام‌‏ها جمال عبيداوي، طاهر علي‌‏زهرا، عبدالله فالح منصوري و عباس ساكي را در اختيار داريم. صحبت ما اين نيست كه چرا اين افراد بازداشت شده‌‏اند بلكه صحبتمان اين است كه موازين قانون اساسي و اعلاميه جهاني حقوق بشر در مورد اين متهمان رعايت شوند و آنها بتوانند در طول تمام مراحل دادرسي از وجود وكيل بهره‌‏مند شوند.
باقي افزود: ما در اين جلسه تأكيد كرديم كه بايد امكان تعامل و گفت‌‏وگو بين نهادهاي مدني فعال در حوزه حقوق بشر و زندانيان با مقامات پارلماني، قضايي و امنيتي فراهم شود تا مقامات در جريان نوع برخوردهاي صورت گرفته در برخي پرونده‌‏ها قرار گيرند.
رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان ادامه داد: در اين جلسه نمايندگان فراكسيون اقليت نيز ضمن تأكيد بر مواردي كه تضييع حقي صورت گرفت، بين افراد بمب‌‏گذار، افرادي كه بمب اختفا كرده اما منفجر نكرده‌‏اند و كساني كه نقشي در بمب‌‏گذاري‌‏ها نداشته‌‏اند، تفاوت قائل شدند. اين نمايندگان همچنين تأكيد كردند كه امنيت وكلا نبايد به خاطر دفاع از موكلانشان به خطر بيفتد. در اين خصوص نمايندگان مجلس خواستار تهيه گزارشي مستند و مكتوب در خصوص پرونده‌‏ محكومان و نيز برخوردهاي صورت گرفته با وكلاي اهوازي شدند تا پيگيري‌‏هاي لازم را انجام دهند. يكي از نمايندگان مجلس هم اعلام كرد كه ترتيب ملاقات ما با برخي مقامات دست‌‏اندركار در خصوص اين پرونده‌‏ها را مي‌‏دهد.
باقي تصريح كرد: يكي از نمايندگان فراكسيون اقليت هم رعايت تناسب جرم و مجازات را مورد تأكيد قرار داد و خواستار توجه مقامات قضايي به اين مسئله شد.
وي افزود:‌‏ در اين جلسه اظهار اميدواري كرديم كه اينگونه نشست‌‏ها و گفت‌‏وگوها ادامه يابد تا نمايندگان مردم هم از نزديك در جريان برخي موارد تضييع حق قرار گيرند.
رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان تأكيد كرد: ما معتقديم امور حقوق‌‏بشر را بايد فارغ از مسايل سياسي و جناحي دنبال كرد. بر اساس آمارهاي اخير ارايه شده ايران از لحاظ ميزان اعدام‌‏هاي صورت گرفته از رتبه سوم به رتبه دوم تنزل پيدا كرده است كه اگر امكان اينگونه گفت‌‏وگوها فراهم شود مي‌‏توان چاره‌‏اي براي كاهش اينگونه احكام انديشيد.
باقي افزود: علي‌‏رغم اينكه ما خواهان ديدار و گفت‌‏وگو با نمايندگان فراكسيون اكثريت بوديم،‌‏ نماينده‌‏اي از اين فراكسيون در جلسه مزبور حضور نداشت كه اميدواريم امكان ديدار با آنها نيز در آينده نزديك فراهم شود.
دبیر كل عفو بین‌الملل، حكومت ایران را به لغو سنگسار فرا حواند
عفو بین‌الملل
اطلاعیه مطبوعاتی
10 اكتبر 2006
ایران: آیرین خان، دبیر كل عفو بین‌الملل، حكومت ایران را به لغو سنگسار فرا می‌خواند
آیرین خان، دبیر كل عفو بین‌الملل، به مناسبت چهارمین روز جهانی علیه مجازات اعدام اظهار داشت:
«من با تمام قلب با كسانی كه در ایران، با شجاعت زیاد و با تحمل خطرات نه چندان كوچك برای‌خود، برای پایان دادن به مجازات اعدام به وسیله سنگسار مبارزه می‌كنند همراه هستم.
وحشتناك است كه علارغم توقف این نوع از كشتن كه به قرار اطلاع از سوی رئیس قوه قضائیه در سال 2002 مقرر شد، برخی از مقامات ایران برای‌احیای این رفتار ناپسند تلاش كرده‌اند.
اعدام به وسیله سنگسار عملی كریه و وحشتناك است. این مجازات كه مشخصا برای افزایش درد قربانی منظور شده است و شدیدترین شكل خشونت یا مجازات خشن، ناانسانی و تحقیركننده بشمار می‌رود، خشونت ذاتی اعدام را دوچندان می‌كند.
سنگسار باید لغو شود. من حكومت ایران را فرا می‌خوانم كه به صورت فوری و قاطع این كار را انجام دهد.»
اطلاعات زمینه‌ای
بنا به گزارش‌های وقت، در دسامبر 2002 آیت الله شاهرودی رییس قوه قضائیه دستوری‌خطاب به قاضیان صادر كرد و در آن مقرر داشت كه اعدام به وسیله سنگسار متوقف شود تا در مورد تغییر دایمی‌قانون كه در آن موقع ظاهرا از سوی آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران تحت رسیدگی بود تصمیم دایمی گرفته شود.
ولی در مه 2003 گزارش رسید كه عباس و محبوبه به محكومیت قتل شوهر محبوبه محمدی و به دلیل زنای محصنه - اتهامی كه مجازات اعدام به وسیله سنگسار را به دنبال دارد - در گورستانی در مشهد سنگسار شده‌اند. بخشی از گورستان را از مردم خالی كردند و به قرار اطلاع بیش از 100 نفر از نیروهای سپاه‌انقلاب و بسیج كه قبلا برای این كار دعوت شده بودند در سنگسار شركت داشته‌اند. عفو بین الملل طی نامه‌ای از ریاست قوه قضائیه در مورد این گزارش‌ها توضیح خواست، ولی تا كنون پاسخی دریافت نكرده است.
جمعی از مدافعان حقوق بشر در ایران كه اكثرا زن هستند، شامل فعالان، روزنامه ‌نگاران و حقوقدانان، پیكاری را برای‌لغو سنگسار آغاز كرده‌اند. این پیكار به وسیله شادی صدر، ‌یك حقوق‌دان و مدافع حقوق زنان، رهبری‌می‌شود. عفو بین‌الملل برای دفاع از 9 زن محكوم به مرگ به وسیله سنگسار كه در این پیكار نامشان برده شده اقدام كرده است. این زنان عبارتند از: اشرف كلهری، پریسا، ایران، خیریه، كبرا نجار، شمامه قربانی (كه به نام ملك نیز شناخته می‌شود)، صغرا مولایی، فاطمه، و حاجیه اسماعیل‌وند. (به اسناد زیر و به‌روزشده‌های آن‌ها مراجعه فرمایید:
UA 203/06, MDE 13/083/2006, 27 July 2006; UA 257/06, MDE 13/113/2006, 28 September 2006 and UA 336/04, MDE 13/053/2004, 16 December 2004
شرایط در ایران برای مدافعان حقوق بشر بسیار وخیم است. قوانین ایران به شدت آزادی بیان و اجتماع را محدود كرده است و مدافعان حقوق بشر به خاطر فعالیتشان غالبا در معرض آزار، تهدید، حمله، بازداشت، زندانی شدن و شكنجه قرار می‌گیرند. بسیاری ممنوع السفر هستند و از خروج آنان از كشور ممانعت می‌شود. عفو بین الملل آگاه است كه كسانی كه علیه مجازات اعدام و از جمله برای لغو سنگسار مبارزه می‌كنند در معرض فشار و آزار قرار گرفته‌اند.
روز جهانی علیه مجازات اعدام از سوی ائتلاف جهانی علیه مجازات اعدام سازمان یافته است. این ائتلاف، 53 سازمان از جمله عفو بین‌الملل، كانون‌های وكلا، اتحادیه‌های كارگری و مقامات محلی و منطقه‌ای را در بر می‌گیرد كه در تلاشی مشترك برای رهایی جهان از مجازات اعدام تلاش می‌كنند.
برای اطلاع بیشتر یا انجام مصاحبه، لطفا با دفتر مطبوعاتی عفو بین الملل در لندن به شماره 5566 7413 44+ به نشانی زیر تماس بگیرید:
Amnesty International, 1 Easton St., London WC1X 0DW.
web: http://www.amnesty.org


http://www.amnesty.org
برای آخرین گزارش‌های مربوط به حقوق بشر به سایت روبرو مراجعه بفرمایید:
تجمع جمع کثیری از جانبازان مقابل ساختمان مجلس
جمع کثیری از جانبازان و ایثارگران در اعتراض به تصویب لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، بار دیگر مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر ، دقایقی پیش جانبازان با تجمع در مقابل خانه ملت ضمن اعتراض به تصویب لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران نسبت به عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در تضییع حقوق خود انتقاد کردند و خواستار استرداد این لایحه به هیات دولت و رفع ابهامات و ایرادات حقوقی آن شدند.
معترضین با نصب پارچه نوشته هایی در مخالفت با لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، شعارهایی نظیر: "خانه ملت برس به فریاد ما ، لایحه خیانت استرداد استرداد ، مسئول بی کفایت استعفا استعفا ، ایثارگران بیدارند از لایحه بیزارند و... " را در اعتراض به عدم توجه مجلس نسبت به مصوبه هیات دولت مبنی بر استرداد این لایحه سر دادند.
سخنگوی دولت : ايران با هرگونه توليد و استفاده از سلاح هسته‌اي مخالف است
خبرگزاري فارس: سخنگوي دولت با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي ايران با هر گونه توليد و استفاده از سلاح هسته‌اي و مخرب مخالف است،گفت:عوارض استفاده از سلاح هاي هسته‌اي دامن همه بشريت را خواهد گرفت و سودي براي هيچكس نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس غلامحسين الهام سخنگوي دولت شب گذشته در حاشيه مراسم تكريم از خادمان و فعالان قرآني در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آزمايش اتمي كره شمالي، اظهار داشت: موضع جمهوري اسلامي مخالفت با هر نوع استفاده از سلاح هاي كشتار جمعي و مخرب به خصوص سلاح هسته‌اي است.
الهام با بيان اين كه بهترين كار براي مخالفت با بحث‌هاي هسته‌اي اين است كه قدرت هاي بزرگ خلع سلاح هسته‌اي را از خود شروع كنند، گفت: عوارض ستفاده از سلاح هاي هسته‌اي دامن همه بشريت را خواهد گرفت و سودي براي هيچ كس نخواهد داشت.
آبادان 40 هزار بيكار دارد
يك مقام كارگري مدعي شد كه ميزان بيكاري در آبادان 18 تا 22 درصد است و گفت‌‏: بدون احتساب كارگران اخراجي، تا پايان سال 84 حدود 40 هزار جوينده كار در ادارات كار ثبت نام كرده بودند كه با توجه به حجم اخراجها اين ميزان افزايش يافته است .
به گزارش ايلنا, "آقايار حسيني" گفت‌‏: واگذاري كاريابي ها به بخش خصوصي موجب شد تا ارتباط جويندگان كار با دولت كم شود و فلسفه وجودي كاريابي ها زير سوال رود .
وي با اشاره به فعاليت يكواحد كاريابي خصوصي در آبادان گفت‌‏: جويندگان كار توان مالي لازم برايپرداخت حق ثبت نام و كاريابي‌‏ را ندارد .
وي با اشاره به اينكه جويندگان كار در آبادان هر روز صبح در مقابل پالايشگاه و پتروشيمي تجمع مي‌‏كنند تا توسط پيمانكاران استخدام شوند، گفت‌‏: در حال حاضر كاريابي دولتي يعني تجمع در مقابل پتروشيمي و پالايشگاه , زيرا كارگران بدون هزينه سر كار مي‌‏روند و پولي بابت ثبت نام پرداخت نكرده اند.
کارگران شرکت نفت گچساران در مقابل درب شرکت تجمع کردند
بیش از 2200 نفر از کارگران شرکت نفت گچساران که زیر نظر پیمانکار می باشند روز شنبه 15/7/1385 در اعتراض به 6 ماه حقوق معوقه خود و نبود امنیت شغلی ، همچنین قراردادهای موقت در مقابل درب ورود ی شرکت دست به تجمع زدند
کارگران قند فسا مقابل فرمانداری دست به تجمع زدند
350 تن از کارگران قند فسا در اعتراض به فروش کارخانه و خصوصی کردن شرکت و حقوق معوقه دست به تجمع زدند.
فرماندار قول داد به مشکلات کارگران بخصوص کارگران قند فسا هر چه زود تر رسیدگی کند
منبع دو خبر آخر : کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگر

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم
sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;